abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2022 @ 11:07:16 #91
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_206890638
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's toch niet zo moeilijk?
Blijkbaar wel. :')

Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206890649
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
Kernenergie groen en acceptabel voor het klimaatprobleem vinden..Ik vind dat altijd zo'n dooddoener voor iets dat de wereld voor duizenden jaren onbruikbaar kan maken in geval van ellende. Het is gewoon allemaal kut natuurlijk.
Och, in plaats daarvan gaan we maar door met de wereld nu al onbruikbaar maken met olie en kolen..

pi_206891313
de kans dat er iets mis gaan is natuurlijk klein, maar als er iets mis gaat is het grootste deel van nederland onbewoonbaar.

ik zou zeggen, bouw dat ding dan lekker ergens op de noordzee, op een voormalig olie platform of zoiets. kabeltje naar het land, klaar.
pi_206891365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:03 schreef pokkerdepok het volgende:
de kans dat er iets mis gaan is natuurlijk klein, maar als er iets mis gaat is het grootste deel van nederland onbewoonbaar.

ik zou zeggen, bouw dat ding dan lekker ergens op de noordzee, op een voormalig olie platform of zoiets. kabeltje naar het land, klaar.
- kabels kunnen kapot getrokken worden door scheepvaart (of opzettelijk) en je zal voor de veiligheid stroom nodig hebben
- schip dat tegen het olieplatform aanvaart
- zout water in overvloed is niet echt fantastisch voor de levensduur ivm corrosie
- personeel moet afgewisseld worden
- je moet er bij kunnen in geval van een calamiteit
- bouw en onderhoud zijn onhandig op een platform
pi_206891394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- kabels kunnen kapot getrokken worden door scheepvaart (of opzettelijk) en je zal voor de veiligheid stroom nodig hebben
- schip dat tegen het olieplatform aanvaart
- zout water in overvloed is niet echt fantastisch voor de levensduur ivm corrosie
- personeel moet afgewisseld worden
- je moet er bij kunnen in geval van een calamiteit
- bouw en onderhoud zijn onhandig op een platform
ja ook genoeg nadelen te verzinnen natuurlijk. maar het idee is, ver weg van waar mensen leven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 december 2022 @ 12:10:46 #96
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206891412
He he. Het werd tijd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206891449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja ook genoeg nadelen te verzinnen natuurlijk. maar het idee is, ver weg van waar mensen leven.
Je vindt in Europa geen "ver weg van waar mensen leven" en tegelijkertijd een praktische en veilige (/ te beveiligen) locatie om eenvoudig personeel, materialen en koelwater te krijgen.
  donderdag 1 december 2022 @ 12:27:55 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206891582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
He he. Het werd tijd.
Ja, Nederland heeft ook recht op een nucleair incident.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 december 2022 @ 12:45:40 #99
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206891789
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja, Nederland heeft ook recht op een nucleair incident.
Waarom zouden we die hebben?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206891875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat we er recht op hebben
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 december 2022 @ 12:57:54 #101
pi_206891909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Alle nucleaire grote broers hebben nucleaire incidenten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 1 december 2022 @ 13:14:51 #102
pi_206892071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je vindt in Europa geen "ver weg van waar mensen leven"
Jawel hoor. Aerdenhout bijvoorbeeld, of Wassenaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 december 2022 @ 13:17:53 #103
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206892103
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Alle nucleaire grote broers hebben nucleaire incidenten.
https://www-news.iaea.org(...)&sc=EventDate&ps=100

Valt best wel mee.
pi_206892332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je vindt in Europa geen "ver weg van waar mensen leven" en tegelijkertijd een praktische en veilige (/ te beveiligen) locatie om eenvoudig personeel, materialen en koelwater te krijgen.
ja op zee dus.die probleempjes kan je wel oplossen.
pi_206896198
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Misschien dat er nog flink wat restwarmte overblijft die men in warmtenetten kan gebruiken?
Of de warmtepomp van stroom voorzien, straalkacheltje runnen enz enz. Maar dit was een serieuze kamervraag van hem toen hij nog iemand helemaal in de zeik wilde zetten voor het "belachelijke" idee van een kerncentrale. En dit werd 2 jaar later minister van energie _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Komt genoeg warmte af van een reactor of Nucleaire batterij.
Overigens zijn die dingen gewoon nodig voor de basislast. Zolang ITER nog steeds 20 jaar weg is van afronding zul je iets moeten als je geen spullen meer mag verbranden.
Biomassa is volgens mij nog steeds energieneutraal volgens de papieren. Al komt er meer co2 vrij, dan met steenkolen en duurt het meer dan 30 jaar voor een andere plant het kan opnemen.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's toch niet zo moeilijk?
Jij bent dus ongeschikt als energieminister.
pi_207008997
quote:
Het kabinet zet in op het type reactor Generatie III+. Dit type is al in bedrijf zodat het ontwikkelrisico klein is, zegt Jetten. Deze centrales kunnen flexibel meer of minder elektriciteit produceren zodat ze goed passen bij zonne- en windenergie.

[…]

Rusland en China bouwen de meeste kernreactoren in de wereld en hebben dus de meeste ervaring. Toch mogen Russische en Chinese bedrijven niet meedoen met het Nederlandse project. "Het is staand beleid dat deze bedrijven geen aanbestedingen krijgen voor nucleaire infrastructuur", zegt de woordvoerder van minister Jetten.

Volgens het kabinet zijn de veiligheidsrisico is te groot: voor Rusland gelden sancties en China wordt al geweerd bij grote projecten vanwege zijn spionageactiviteiten. Daarom wordt gekeken naar drie andere landen met ervaring met de Generatie III+ reactor. Dat zijn Frankrijk, de VS en Zuid-Korea.

https://nos.nl/artikel/24(...)entrales-in-borssele
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207009080
Ik wil nu wel een wedje maken dat (als de bouw überhaupt start) de kernreactoren niet voor 2045 in gebruik worden genomen en het bouwbudget tegen die tijd met minimaal 70% is overschreden.

Kratje Hertog-Jan lijkt me een prima inzet.
pi_207024063
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik wil nu wel een wedje maken dat (als de bouw überhaupt start) de kernreactoren niet voor 2045 in gebruik worden genomen en het bouwbudget tegen die tijd met minimaal 70% is overschreden.

Je vergeet nog dat ze het einde van hun levensduur niet gaan halen en eerder dicht moeten met een gigantische strop tot gevolg.
En tijdens hun levensduur moet er elk jaar weer geld bij

Echt een top idee 2 van die dingen bouwen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207024069
quote:

Dan ben je nog positief, ik ga voor een grotere budget overschrijding, en verwacht dat die centrales pas in 2050 klaar zijn. ;)
pi_207024319
Zouden die 2 centrales nog enig nut hebben als
we ooit een thorium MSR willen ontwikkelen?
.
pi_207027240
quote:
Vlaanderen wil meeliften met bouw nieuwe kerncentrales
Vlaanderen wil mogelijk meedoen aan de bouw van twee nieuwe kerncentrales in Nederland. De Vlaamse energieminister Zuhal Demir kan zich een co-investering voorstellen als onderdeel van ‘een gezamenlijk lagelandenenergieplan’, zo citeert persbureau Belga de bewindsvrouw.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ncentrales~a002b426/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207027579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 14:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Prima! Maak er gezamenlijk 4 reactors van en gaan met die banaan ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_207028393
Heel goed. Eigenlijk zou er een Europees plan moeten komen om snel een aantal van die dingen neer te plempen.
pi_207028771
quote:

[..]

Tja Borselle en Doel kijken al jaren naar elkaar reactoren over water.
.
pi_207051150
quote:

Ik ben wel bang dat hierin gelijk gaat krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207051155
quote:

[..]

De Belgen zitten dan ook helemaal klem. Die hebben amper zee om windmolens te plaatsen en werken actief zonnepanelen tegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208916296
quote:
Kabinet steekt geld in nieuwe kleine kernreactoren
Het kabinet zal zich inzetten voor de bouw van kleine kernreactoren, naast de bouw van twee grote nieuwe kerncentrales die al eerder was afgesproken. In de klimaatplannen van minister Jetten (Klimaat) staat dat daar 65 miljoen euro voor wordt gereserveerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-limburg-brabant-smr
Nog meer Nederlandse kernreactoren _O_ w/
pi_208916361
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de klimaatplannen van minister Jetten (Klimaat) staat dat daar 65 miljoen euro voor wordt gereserveerd.
65 miljoen Euro? Dat is nog niet eens genoeg voor de fundering.

edit: oh, er staat ook wat meer in het artikel

quote:
Het uitgetrokken budget is niet bedoeld voor de financiering van zo'n kernreactor, zegt een ingewijde; de kosten van een kleine centrale kunnen oplopen tot een miljard euro. Het geld is bedoeld om mee te helpen bij de innovatie van dit nieuwe type reactor.
pi_208916462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
65 miljoen Euro? Dat is nog niet eens genoeg voor de fundering.

edit: oh, er staat ook wat meer in het artikel
[..]

Het leeuwendeel zal door Limburg of Noord-Brabant en het bedrijf in kwestie geïnvesteerd moeten worden. naast een extra subsidiepot van de overheid die moet helpen om de bouw te financieren.
pi_208916471
Mooi.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')