abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206878140
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Projecten falen ook nagenoeg nooit op technisch vlak maar op projectuitvoering.

Daarom ben ik gestopt met techniek en zit nu in projectmanagement. In de techniek zit weinig uitdaging en in orojectmanagement des te meer. Voor in mensen.
Dat snap ik, ik zit in de projectontwikkeling.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206880151
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Projecten falen ook nagenoeg nooit op technisch vlak maar op projectuitvoering.

Daarom ben ik gestopt met techniek en zit nu in projectmanagement. In de techniek zit weinig uitdaging en in orojectmanagement des te meer. Voor in mensen.
projecten die elke keer nagenoeg hetzelfde zijn falen nagenoeg nooit op technisch vlak grote eenmalige projecten waarbij het wiel opnieuw moet worden uitgevonden hebben toch veel kans op technisch falen. ;)
pi_206880388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
projecten die elke keer nagenoeg hetzelfde zijn falen nagenoeg nooit op technisch vlak grote eenmalige projecten waarbij het wiel opnieuw moet worden uitgevonden hebben toch veel kans op technisch falen. ;)
Klopt de bouw van een teleportatiesysteem, tijdmachine of sneller dan het licht reizen hebben een grotere kans om te falen op technisch vlak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206880430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt de bouw van een teleportatiesysteem, tijdmachine of sneller dan het licht reizen hebben een grotere kans om te falen op technisch vlak.
Natuurkundig onmogelijke dingen moet je niet eens aan beginnen. Maar als goedbetaalde projectmanager lul je dan maar mee met de onrealistische opdrachtgever. :D

Ik vind het nogal arrogant om te denken dat we de technische kennis voor het bouwen van een nucleaire reactor zo uit onze mouw gaan schudden en er geen technische problemen gaan optreden. ;)
pi_206880436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Natuurkundig onmogelijke dingen moet je niet eens aan beginnen. Maar als goedbetaalde projectmanager lul je dan maar mee met de onrealistische opdrachtgever. :D

Ik vind het nogal arrogant om te denken dat we de technische kennis voor het bouwen van een nucleaire reactor zo uit onze mouw gaan schudden en er geen technische problemen gaan optreden. ;)
Die technische kennis bestaat al heeeeeel lang. Dat is echt niet het probleem.
pi_206880440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Natuurkundig onmogelijke dingen moet je niet eens aan beginnen. Maar als goedbetaalde projectmanager lul je dan maar mee met de onrealistische opdrachtgever. :D

Ik vind het nogal arrogant om te denken dat we de technische kennis voor het bouwen van een nucleaire reactor zo uit onze mouw gaan schudden en er geen technische problemen gaan optreden. ;)
Die zijn er wel maar die zorgen bijna nooit voor het falen van een project omdat ze oplosbaar zijn.
Er zitten genoeg terugkoppeling acties in om daarvoor te zorgen. Dus als het toch fout gaat, is dat omdat het projectmanagement lag te slapen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206880564
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die technische kennis bestaat al heeeeeel lang. Dat is echt niet het probleem.
Denken dat de kennis nog ruimschoots aanwezig is, je lijkt wel een naïeve politicus daarmee.

In Delft zijn experts op het gebied van kerncentrale-technologie met emeritaat gegaan en die zijn niet vervangen. De leerstoel kernreactortechnologie is al jaren weg
8-)
pi_206880691
quote:
De kennis is aanwezig. Over Delft heb ik niets gezegd.
pi_206880801
Mooi. We horen in 2040 wel dat het écht bijna klaar is en ze maar 3x over budget zijn gegaan ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206880816
quote:
Dan kunnen we altijd nog kennis uit Pakistan halen.

Dan staan we quite *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 30 november 2022 @ 14:59:09 #61
3542 Gia
User under construction
pi_206880899
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kabinet: twee nieuwe kerncentrales in Borssele in 2035

Het kabinet hoopt dat tussen 2025 en 2028 de eerste bouwvergunningen kunnen worden afgegeven. De bouw van de nieuwe centrales kan dan vanaf 2028 beginnen, waarbij uiterlijk in 2035 de reactoren in gebruik kunnen worden genomen.

Kan dat niet wat sneller? Er was toch een versoepeling in het afgeven van bouwvergunningen!
pi_206880916
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan dat niet wat sneller? Er was toch een versoepeling in het afgeven van bouwvergunningen!
Klopt. Maar er spelen nog heel wat andere zaken waardoor het zo lang duurt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206880937
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De kennis is aanwezig. Over Delft heb ik niets gezegd.
Waar is die kennis dan aanwezig iets concretiseren en onderbouwen ipv maar wat te roepen maakt de discussie een stuk makkelijker.
pi_206881354
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan dat niet wat sneller? Er was toch een versoepeling in het afgeven van bouwvergunningen!
"Kerncentrales bouwen" en "snel" in 1 zin is eigenlijk niet meer vertoond in Europa, de laatste 30 jaar.
2035 is al heel optimistisch, het zal eerder 2040 of 2045 worden voor er 1 gereed is in Nederland.
pi_206881378
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waar is die kennis dan aanwezig iets concretiseren en onderbouwen ipv maar wat te roepen maakt de discussie een stuk makkelijker.
De kennis is aanwezig voor de gehele mensheid. Kerncentrales bestaan al een tijdje, voor het geval je dat gemist hebt.
pi_206881433
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De kennis is aanwezig voor de gehele mensheid. Kerncentrales bestaan al een tijdje, voor het geval je dat gemist hebt.
Piramides bestaan al 4000 jaar de technologie hoe ze gebouwd zijn is nog steeds een raadsel voor het geval je het gemist hebt. :+

Kerncentrales in westerse landen zijn al jaren niet meer gebouwd dus nogmaals wie heeft parate en up to date kennis.
pi_206881476
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De kennis is aanwezig voor de gehele mensheid. Kerncentrales bestaan al een tijdje, voor het geval je dat gemist hebt.
Toch is er niet een "kerncentrale" en zijn de EPR centrales die nu bijvoorbeeld worden gebouwd, geheel anders opgezet dan bijvoorbeeld de oude reactor in Borssele.

Het zal er op neerkomen dat je zo'n kerncentrale tegen aanbesteding laat plaatsen, zoals Jetten in juli ook al heeft aangegeven. En dat zal een buitenlands bedrijf zijn, waarbij EDF de grootste kanshebber is.
pi_206881593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Toch is er niet een "kerncentrale" en zijn de EPR centrales die nu bijvoorbeeld worden gebouwd, geheel anders opgezet dan bijvoorbeeld de oude reactor in Borssele.

Het zal er op neerkomen dat je zo'n kerncentrale tegen aanbesteding laat plaatsen, zoals Jetten in juli ook al heeft aangegeven. En dat zal een buitenlands bedrijf zijn, waarbij EDF de grootste kanshebber is.
Wat is daar het probleem mee?
pi_206881609
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan dat niet wat sneller? Er was toch een versoepeling in het afgeven van bouwvergunningen!
Oh vandaar deze planning. Dat verklaart veel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206881656
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Piramides bestaan al 4000 jaar de technologie hoe ze gebouwd zijn is nog steeds een raadsel voor het geval je het gemist hebt. :+

Kerncentrales in westerse landen zijn al jaren niet meer gebouwd dus nogmaals wie heeft parate en up to date kennis.
Matige troll pogingen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206881669
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is daar het probleem mee?
Kijk naar de laatst gebouwde (of eigenlijk in aanbouw zijnde) kerncentrales door EDF en zie hoe goed dat allemaal verloopt qua bouwtijden en budgetten.
pi_206881670
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Piramides bestaan al 4000 jaar de technologie hoe ze gebouwd zijn is nog steeds een raadsel voor het geval je het gemist hebt. :+

Kerncentrales in westerse landen zijn al jaren niet meer gebouwd dus nogmaals wie heeft parate en up to date kennis.
Waar heb je het over, er worden in Europa meerdere centrales gebouwd op dit moment. :?
pi_206881688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kijk naar de laatst gebouwde (of eigenlijk in aanbouw zijnde) kerncentrales door EDF en zie hoe goed dat allemaal verloopt qua bouwtijden en budgetten.
Ja daar gaat het een en ander mis. Wat heeft dat te maken met kennis die niet zou bestaan?
pi_206881699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar heb je het over, er worden in Europa meerdere centrales gebouwd op dit moment. :?
Ja, maar wel EPR centrales die weinig met de bestaande exemplaren hebben te maken en er zijn nogal wat "probleempjes" bij de bouw.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja daar gaat het een en ander mis. Wat heeft dat te maken met kennis die niet zou bestaan?
Je kan het alle kanten op spinnen maar er is in Europa geen enkele kerncentrale volgens planning en budget gebouwd de afgelopen 30 jaar.
pi_206882080
Was het niet zo dat Finland een heel interessant contract had gesloten met een franse bouwonderneming waarbij ze een fixed-price voor de bouw betalen en alle eventuele uitstel of duurder worden door deze onderneming gedragen moet worden?

was gepland voor oplevering ergens in 2005, voor een vaste prijs van 3 miljard euro en in de tussentijd is het nog steeds niet opgeleverd (of net wel, volgens mij was de laatste planning dat ze ergens in 2021 aan het net konden gaan) en de geschatte kosten lopen al boven de 11 miljard

edit: Olkiluoto 3
quote:
Cost
The main contractor, Areva, is building the unit for a fixed price of ¤3 billion, so in principle, any construction costs above that price fall on Areva. In July 2012, those overruns were estimated at more than ¤2 billion,[37] and in December 2012, Areva estimated that the full cost of building the reactor would be about ¤8.5 billion, well over the previous estimate of ¤6.4 billion.[48][49] Because of the delays, TVO and Areva both sought compensation from each other through the International Court of Arbitration.

In October 2013, TVO's demand for compensation from Areva had risen to ¤1.8 billion, and Areva's from TVO to ¤2.6 billion.[50] In December 2013, Areva increased its demand to ¤2.7 billion.[51] On 10 March 2018 French newspaper Le Monde announced that Areva and TVO had reached an agreement.[52] A day later, TVO confirmed that Areva would pay it ¤450 million in compensation over the delays and lost income.[53] The agreement would settle all legal actions between the two companies. With the settlement, TVO disclosed its total investment to be around ¤5.5 billion. Areva had accumulated losses of ¤5.5 billion. The total cost of the project, therefore, is estimated to be ¤11 billion.[54]
https://en.wikipedia.org/wiki/Olkiluoto_Nuclear_Power_Plant
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206882429
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:24 schreef RM-rf het volgende:
Was het niet zo dat Finland een heel interessant contract had gesloten met een franse bouwonderneming waarbij ze een fixed-price voor de bouw betalen en alle eventuele uitstel of duurder worden door deze onderneming gedragen moet worden?

was gepland voor oplevering ergens in 2005, voor een vaste prijs van 3 miljard euro en in de tussentijd is het nog steeds niet opgeleverd (of net wel, volgens mij was de laatste planning dat ze ergens in 2021 aan het net konden gaan) en de geschatte kosten lopen al boven de 11 miljard

edit: Olkiluoto 3
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Olkiluoto_Nuclear_Power_Plant
En toch werkt dat nooit zo in de bouw. Er is altijd redelijkheid en billijkheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206882465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja daar gaat het een en ander mis. Wat heeft dat te maken met kennis die niet zou bestaan?
Als de technische kennis er is zou er toch niets mis gaan zoals de projectmanagers hier beweren. :+
pi_206882487
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, maar wel EPR centrales die weinig met de bestaande exemplaren hebben te maken en er zijn nogal wat "probleempjes" bij de bouw.
[..]
Je kan het alle kanten op spinnen maar er is in Europa geen enkele kerncentrale volgens planning en budget gebouwd de afgelopen 30 jaar.
Heeft allemaal niets te maken met de absurde bewering dat er geen kennis zou zijn.
pi_206882498
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als de technische kennis er is zou er toch niets mis gaan zoals de projectmanagers hier beweren. :+
Wat een onzin, er zijn altijd risico's bij grote projecten die niets te maken hebben met technische kennis.
pi_206882773
Wat ik mis is het vermogen dat we ermee zouden willen opwekken. Is dat bekend?
  woensdag 30 november 2022 @ 23:17:14 #81
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_206888436
Ben het hier zo NIET mee eens, dit is niet de oplossing van het huidige probleem en veroorzaakt meer problemen in de toekomst. Dit is korte termijn politiek. Nou ja op het bouwen na dat duur nog tig jaren. :( :N

[ Bericht 0% gewijzigd door broodjepindakaashagelslag op 30-11-2022 23:20:40 (spelfout) ]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_206888850
nou ja, zeeland is toch niet echt iets wat je mist. en in rotterdam zien ze er nu ook al raar uit.
wel vervelend voor antwerpen. en gent. en brugge. half vlaanderen eigenlijk.
pi_206889575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 23:17 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ben het hier zo NIET mee eens, dit is niet de oplossing van het huidige probleem en veroorzaakt meer problemen in de toekomst. Dit is korte termijn politiek. Nou ja op het bouwen na dat duur nog tig jaren. :( :N
Nee al die windmolens en zonnepanelen waarmee men hele natuurgebieden vervuilen en vernielen. Dat lost alles op. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206889583
Weet Jette al hoe je huis kan verwarmen met kernenergie?
pi_206889665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:47 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet Jette al hoe je huis kan verwarmen met kernenergie?
Misschien dat er nog flink wat restwarmte overblijft die men in warmtenetten kan gebruiken?
pi_206889683
Kernenergie groen en acceptabel voor het klimaatprobleem vinden..Ik vind dat altijd zo'n dooddoener voor iets dat de wereld voor duizenden jaren onbruikbaar kan maken in geval van ellende. Het is gewoon allemaal kut natuurlijk.
pi_206889752
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:47 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet Jette al hoe je huis kan verwarmen met kernenergie?
Komt genoeg warmte af van een reactor of Nucleaire batterij.
Overigens zijn die dingen gewoon nodig voor de basislast. Zolang ITER nog steeds 20 jaar weg is van afronding zul je iets moeten als je geen spullen meer mag verbranden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 1 december 2022 @ 09:13:56 #88
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206889767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 21:55 schreef monkyyy het volgende:
En waar komt de splijtstof vandaan? Hopelijk niet uit een politiek instabiel anti-westers kutland.
Vrijwel alle materialen die onze moderne economie / levensstandaard draaiend houden komen uit instablie anti-westerse kutlanden. Daar kan uranium echt nog wel bij.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_206890284
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee al die windmolens en zonnepanelen waarmee men hele natuurgebieden vervuilen en vernielen. Dat lost alles op. :')
In welke natuurgebieden staan er windmolens of zonneparken?
pi_206890578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:47 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet Jette al hoe je huis kan verwarmen met kernenergie?
Da's toch niet zo moeilijk?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206890638
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's toch niet zo moeilijk?
Blijkbaar wel. :')

Het is koud, het is guur....
pi_206890649
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
Kernenergie groen en acceptabel voor het klimaatprobleem vinden..Ik vind dat altijd zo'n dooddoener voor iets dat de wereld voor duizenden jaren onbruikbaar kan maken in geval van ellende. Het is gewoon allemaal kut natuurlijk.
Och, in plaats daarvan gaan we maar door met de wereld nu al onbruikbaar maken met olie en kolen..

pi_206891313
de kans dat er iets mis gaan is natuurlijk klein, maar als er iets mis gaat is het grootste deel van nederland onbewoonbaar.

ik zou zeggen, bouw dat ding dan lekker ergens op de noordzee, op een voormalig olie platform of zoiets. kabeltje naar het land, klaar.
pi_206891365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:03 schreef pokkerdepok het volgende:
de kans dat er iets mis gaan is natuurlijk klein, maar als er iets mis gaat is het grootste deel van nederland onbewoonbaar.

ik zou zeggen, bouw dat ding dan lekker ergens op de noordzee, op een voormalig olie platform of zoiets. kabeltje naar het land, klaar.
- kabels kunnen kapot getrokken worden door scheepvaart (of opzettelijk) en je zal voor de veiligheid stroom nodig hebben
- schip dat tegen het olieplatform aanvaart
- zout water in overvloed is niet echt fantastisch voor de levensduur ivm corrosie
- personeel moet afgewisseld worden
- je moet er bij kunnen in geval van een calamiteit
- bouw en onderhoud zijn onhandig op een platform
pi_206891394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- kabels kunnen kapot getrokken worden door scheepvaart (of opzettelijk) en je zal voor de veiligheid stroom nodig hebben
- schip dat tegen het olieplatform aanvaart
- zout water in overvloed is niet echt fantastisch voor de levensduur ivm corrosie
- personeel moet afgewisseld worden
- je moet er bij kunnen in geval van een calamiteit
- bouw en onderhoud zijn onhandig op een platform
ja ook genoeg nadelen te verzinnen natuurlijk. maar het idee is, ver weg van waar mensen leven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 december 2022 @ 12:10:46 #96
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206891412
He he. Het werd tijd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206891449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja ook genoeg nadelen te verzinnen natuurlijk. maar het idee is, ver weg van waar mensen leven.
Je vindt in Europa geen "ver weg van waar mensen leven" en tegelijkertijd een praktische en veilige (/ te beveiligen) locatie om eenvoudig personeel, materialen en koelwater te krijgen.
  donderdag 1 december 2022 @ 12:27:55 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206891582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
He he. Het werd tijd.
Ja, Nederland heeft ook recht op een nucleair incident.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 december 2022 @ 12:45:40 #99
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206891789
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja, Nederland heeft ook recht op een nucleair incident.
Waarom zouden we die hebben?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206891875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Waarom zouden we die hebben?
Omdat we er recht op hebben
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')