abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 27 november 2022 @ 11:07:25 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206837631
Als GroenLinks de baas is in je stad krijg je dit _O- _O-


quote:
Utrecht - Utrecht gaat als eerste stad van Nederland betaald parkeren invoeren in de hele gemeente. Hoewel de plannen al bekend werden bij de presentatie van het coalitieakkoord, roept een nieuwe raadsbrief veel vragen en reacties op.
"Dit is de opdracht die ik heb", zegt wethouder Lot van Hooijdonk. "En daar zitten belangrijke publieke belangen achter." In de loop van 2023 moeten de parkeerplannen vorm krijgen. Na instemming van de gemeenteraad moet in 2024 stap voor stap op steeds meer plekken betaald worden om te parkeren, tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
De parkeerkaart van Utrecht is een lappendeken met grillige randen. In Rivierenwijk is parkeren ten westen van de Rijnlaan gratis. Daardoor moet je op een deel van de Waalstraat wel betalen voor een parkeerplek, even verderop is het gratis.
Die betaalgrens loopt vaker dwars door wijken en dat zorgt voor parkeeroverlast voor bewoners die net voorbij de betaalgrens wonen. Want waarom zou je voor een dagje Utrecht niet gratis parkeren om met de bus het centrum in te gaan? En een parkeervergunning voor een tweede auto is een stuk duurder dan voor de eerste. Dan is het toch niet zo gek om een wijk verderop te parkeren voor niks. In Oog in Al leidde het gratis parkeren volgens een buurtbewoner zelfs al tot vakantiegangers die hun auto parkeren om via ov en Schiphol op reis te gaan.
"Soms moet je vier, vijf straten verderop parkeren of je bent een kwartier aan het rijden", vertelt Koen Warmink. Hij woont aan de Laan van Chartroise, vlak over de grens, en is betrokken bij de Verkeerswerkgroep Ondiep. Hij ziet dat veel Ondiepers parkeeroverlast ervaren. "Het deel van de mensen dat aan de randen woont wil het liefst dat betaald parkeren zo snel mogelijk wordt ingevoerd."
Ga je wat dieper de wijk in en de roep om betaald parkeren verdwijnt snel, ziet Warmink. "De mensen die wat verder weg wonen, zien de noodzaak niet zo." Maar als de betaalgrens verschuift, zullen ook zij uiteindelijk overlast ervaren.
Op plaatsen waar de parkeerdruk hoog is, zoals in Ondiep en Oog in Al, wordt betaald parkeren zo snel mogelijk ingevoerd. Van Hooijdonk: "Dat gaan we aan de raad voorleggen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar tegen zijn."
Géén parkeerdruk
Hoe zit dat met de stukken Utrecht waar nauwelijks overlast is? In Overvecht bijvoorbeeld. "Wij vinden betaald parkeren natuurlijk onzin", zegt Els Wegdam van Wijkplatform Overvecht. "Wij hebben helemaal geen parkeerprobleem."
Wegdam denkt dat de gemeente het geld nodig heeft 'voor dure plannen die ze aan het ontwikkelen zijn'. Daarbij wordt niet gekeken naar de portemonnees van de bewoners. En dat is wel belangrijk, zegt Wegdam. "Zeker in een wijk als Overvecht waar mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen."
Voor wethouder Van Hooijdonk zijn er meerdere redenen om het betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, dus ook in Overvecht en de rustigste delen van Leidsche Rijn. Ze wil overlast in de openbare ruimte voorkomen. "Op deze manier proberen we ruimte te maken voor andere doelen zoals vergroening, fiets-parkeren en verblijfsruimte."
De bereikbaarheid van Utrecht speelt ook een rol. Autoverkeer kost veel ruimte, op de weg en ernaast. "Het parkeerbeleid is een van de knoppen waar we aan kunnen draaien om de stad mobiel te kunnen houden", zegt Van Hooijdonk. Ze vindt het bovendien niet meer dan redelijk dat mensen ook betalen voor de ruimte die een auto inneemt.

Het klopt wat Wegdam van Wijkplatform Overvecht zegt: de gemeente kan het geld ook goed gebruiken voor andere projecten. Van Hooijdonk: "Dat zit nu al in onze begroting." Behalve de uitbreiding van het gebied, gaan de tarieven per 2023 ook stevig omhoog. "Dat levert meer inkomsten op en dat steken we in mobiliteitsmaatregelen, de openbare ruimte en groen."
De gemeente onderzoekt of het mogelijk is om bewoners met een kleine portemonnee tegemoet te komen. "Daar zijn nog geen concrete ideeën over. Juist omdat het om een belasting gaat, is het lastig. Je moet best wel creatief zijn om daar een oplossing voor te vinden. Ik kan wel zeggen dat we het heel graag willen en hard aan het werk zijn om die creativiteit ten volle te laten stromen."
Inspraak
Van Hooijdonk verwijst meermaals naar het coalitieakkoord als het gaat om de plannen. Wat haar betreft is de invoering van betaald parkeren in de hele stad al een voldongen feit. "Dat is de opdracht die ik heb."
In datzelfde coalitieakkoord staan ook afspraken over de inspraak van Utrechters. "De grote uitdagingen waar we in deze periode voor staan, willen we samen met de stad, met Utrechters aanpakken", schreven de coalitiepartijen. "Dit betekent dat Utrechters zeggenschap hebben over ontwikkelingen in hun stad, wijk, buurt en straat."
Het gevoel: we staan voor een voldongen feit
Koen Warming, Verkeerswerkgroep Ondiep
Koen Warmink van Verkeerswerkgroep Ondiep vraagt zich al langer af welke invloed de werkgroep daadwerkelijk heeft. Het is de reden dat hij de laatste tijd minder actief is. Onlangs was er een discussieavond, vertelt hij. "Dat was op zich wel een nuttige avond. Maar wel met het gevoel van: we staan voor een voldongen feit."
Ook in Overvecht vragen bewoners zich af wat de inspraak waard is. Els Wegdam: "Waar blijft de participatie in de stad? Waar hebben we nog wat over te vertellen?"
De wethouder is duidelijk: Utrechters krijgen geen inspraak over óf de maatregel wordt ingevoerd, alleen over de manier waarop dat gebeurt. Als het voorstel van de wethouder wordt aangenomen, komt ook de verplichte draagvlakmeting te vervallen.
Utrechters krijgen wel inspraak over randzaken. Dat gaat dan bijvoorbeeld over de venstertijden, de volgorde van invoeren en de communicatie met burgers. Over de tarieven hebben bewoners ook niks te zeggen. "Nee, helaas." Parkeergeld is wettelijk gezien een vorm van belasting. Het is niet gebruikelijk dat burgers daar inspraak over krijgen, aldus Van Hooijdonk.
Haar voorstel komt begin 2023 ter inzage en moet dan in de loop van het jaar worden aangenomen door de raad. "En dan hebben we nog voorbereidingstijd nodig: we moeten het aankondigen, organiseren, er moeten betaalpalen komen." Het duurt zeker tot 2024 voor heel Utrecht betaald parkeert.
https://www.rtvutrecht.nl(...)aat-betaald-parkeren
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_206837637
Doe dan meteen de hele provincie en 8 euro per half uur. Voor het klimaat.
pi_206837644
Is al besproken.


NWS / Niet meer gratis parkeren op feestdagen in de gemeente Utrecht

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2022 11:10:48 ]
  Miss 200.000.000! zondag 27 november 2022 @ 11:09:26 #4
367000 roos94
pi_206837648
Soberso utrecht
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 27 november 2022 @ 11:10:09 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206837657
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef roos94 het volgende:
Soberso utrecht
:( ? ja wat is daarmee
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_206837667
Oh dit is weer een stapje verder :'( :'( :'(
  zondag 27 november 2022 @ 11:11:57 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206837669
Ik verwacht dat in meerdere wijken de parkeerautomaten een levensduur van enkele uren gaan hebben, en dat de bestuurders van camera-auto's hun leven niet zeker zullen zijn.

En als je de stad mobiel wil houden moet je zorgen dat openbaar vervoer beter wordt, maar daar heeft de gemeente door de privatisering geen grip meer op, dus verdwijnen steeds meer bus- en tramlijnen. Vermoedelijk rekent de gemeente daar ook op, zodat ze er zeker van zijn dat het invoeren van het graaien vooral meer blijft opbrengen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206837702
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef roos94 het volgende:
Soberso utrecht
Gepost vanuit Zierikzee _O-
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206837717
Haha...zal ze leren om Groen Links te stemmen.
pi_206837728
Auto neemt plek in, dus kost geld
Klinkt logisch

Fietsen _O_
OV _O_
pi_206837734
Greenwashing. Geld uit je zak kloppen onder het mom van klimaat.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 november 2022 @ 11:18:26 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_206837738
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:17 schreef PotjeSambal het volgende:
Auto neemt plek in, dus kost geld
Klinkt logisch

Fietsen _O_
OV _O_
Retweet

Sowieso is Utrecht totaal geen stad voor de auto
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:19:13 #13
236264 crew  capricia
pi_206837752
Dus ook in de rustige woonwijken erbuiten?
Vleuten, Leidsche Rijn.
Oef, dat gaat wel wat weerstand opleveren.
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 27 november 2022 @ 11:20:32 #14
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206837765
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:19 schreef capricia het volgende:
Dus ook in de rustige woonwijken erbuiten?
Vleuten, Leidsche Rijn.
Oef, dat gaat wel wat weerstand opleveren.
Voor wethouder Van Hooijdonk zijn er meerdere redenen om het betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, dus ook in Overvecht en de rustigste delen van Leidsche Rijn. Ze wil overlast in de openbare ruimte voorkomen. "Op deze manier proberen we ruimte te maken voor andere doelen zoals vergroening, fiets-parkeren en verblijfsruimte."
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_206837782
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Greenwashing. Geld uit je zak kloppen onder het mom van klimaat.
En leefbaarheid van je directe leefomgeving.
pi_206837799
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Retweet

Sowieso is Utrecht totaal geen stad voor de auto
Bijvoorbeeld een Vleuten kun je eigenlijk al geen Utrecht meer noemen, maar is gewoon geannexeerd. Volstrekt kansloos om het daar in te voeren.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 27 november 2022 @ 11:23:30 #17
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206837807
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Retweet

Sowieso is Utrecht totaal geen stad voor de auto
Utrecht is meer dan alleen centrum he, je moet dus ook betaald parkeren in leidsche rijn
Dit soort wijken dus
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:24:25 #18
236264 crew  capricia
pi_206837817
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:20 schreef Paul het volgende:

[..]
Voor wethouder Van Hooijdonk zijn er meerdere redenen om het betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, dus ook in Overvecht en de rustigste delen van Leidsche Rijn. Ze wil overlast in de openbare ruimte voorkomen. "Op deze manier proberen we ruimte te maken voor andere doelen zoals vergroening, fiets-parkeren en verblijfsruimte."

Ja. Ik las het.
Lekker voor die mensen. Vleuten is een opgeslokt dorp met redelijk wat platteland er omheen. Zie het al voor me. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 27 november 2022 @ 11:26:36 #19
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206837837
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik las het.
Lekker voor die mensen. Vleuten is een opgeslokt dorp met redelijk wat platteland er omheen. Zie het al voor me. :+
kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit echt gebeurt, maar met Lotje weet je het nooit, ze is extreem milieu-freak
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 27 november 2022 @ 11:27:58 #20
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_206837852
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:26 schreef Paul het volgende:

[..]
kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit echt gebeurt, maar met Lotje weet je het nooit, ze is extreem milieu-freak
ze heeft in ieder geval haar naam mee, want ze is van lotje getikt.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 november 2022 @ 11:28:21 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_206837854
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:23 schreef Paul het volgende:

[..]
Utrecht is meer dan alleen centrum he, je moet dus ook betaald parkeren in leidsche rijn
Dit soort wijken dus
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in. Vooral Vleuten is natuurlijk wel onzin om dat gelijk te stellen met de binnenstad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206837857
als dit betekent dat je betaalt voor een gereserveerde plek voor je eigen huis dan ben ik voor. Maar dat zal wel niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 27 november 2022 @ 11:28:51 #23
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206837861
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:11 schreef mvdejong het volgende:
Ik verwacht dat in meerdere wijken de parkeerautomaten een levensduur van enkele uren gaan hebben
In die wijken krijg je geld tóe als je je auto er parkeert.
pi_206837871
Gewoon een paar honderd euro/jaar per adres cashen _O_

Gen-ni-aal! Dan kun je tenminste weer gewoon het centrum in met je auto, omdat het toch niet meer uitmaakt. :D

Niet in je auto gaan wonen en continue gaan rondrijden om maar niet te hoeven parkeren :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206837904
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:17 schreef PotjeSambal het volgende:
Auto neemt plek in, dus kost geld
Klinkt logisch

Fietsen _O_
OV _O_
hier is het andersom. Fietsen nemen hier steeds meer plek in.
het komt bijna nooit voor dat er een weesauto staat. weesfietsen zijn ze bijna allemaal.

oplossing: parkeren bij de begraafplaats. dat is ook in Utrecht nog steeds gratis, wellicht maximaal een aantal uur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206837962
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:22 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld een Vleuten kun je eigenlijk al geen Utrecht meer noemen, maar is gewoon geannexeerd. Volstrekt kansloos om het daar in te voeren.
In Vleuten waren VVD en CDA de grootste partijen bij de gemeenteraadsverkiezingen. En dan krijg je dit beleid opgelegd vanuit Utrecht :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 27 november 2022 @ 11:39:27 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206837991
Mensenhaters.
pi_206837992
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
hier is het andersom. Fietsen nemen hier steeds meer plek in.
het komt bijna nooit voor dat er een weesauto staat. weesfietsen zijn ze bijna allemaal.

oplossing: parkeren bij de begraafplaats. dat is ook in Utrecht nog steeds gratis, wellicht maximaal een aantal uur.
Zoals gebruikelijk bij dit soort plannetjes die onder het mom van "want we willen de openbare ruimte anders inrichten" de wereld in worden geholpen, wordt het argument van overlast selectief toegepast. Geparkeerde auto's zouden dan per definitie een bron van overlast zijn, maar hetgeen ervoor in de plek komt, zoals fietsen, die overal rondslingerende deelscooters of de hier eufemistisch genoemde "verblijfplaatsen" niet.

Voor wat betreft dat laatste: dat heeft de gemeente hier in een wijk ook gedaan. Minder parkeerplaatsen en dan wel een halfslachtig pleintje met wat boompjes en banken, waar al snel jongeren en zwervers gingen rondhangen. Dan heb ik toch echt liever wat geparkeerde voertuigen...
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:40:07 #29
236264 crew  capricia
pi_206838001
Denk dat de middenstand in de dorpen en woonwijken hier niet zo blij mee gaan zijn.
Definitely not CIA
pi_206838072
later krijg je dezelfde situatie als in Den Haag, waar hele straten allemaal een invalideparkeerplek hebben.... besteld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:50:24 #31
236264 crew  capricia
pi_206838117
De AH bezorgdienst zal het wel goed gaan doen in Leidsche Rijn en Vleuten.
Definitely not CIA
pi_206838176
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:40 schreef capricia het volgende:
Denk dat de middenstand in de dorpen en woonwijken hier niet zo blij mee gaan zijn.
Misschien moeten ze dan beter nadenken over op wat te stemmen. Als ze al uberhaupt de moeite willen nemen om naar een stemhok te lopen.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:59:29 #33
236264 crew  capricia
pi_206838197
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan beter nadenken over op wat te stemmen. Als ze al uberhaupt de moeite willen nemen om naar een stemhok te lopen.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In Vleuten waren VVD en CDA de grootste partijen bij de gemeenteraadsverkiezingen. En dan krijg je dit beleid opgelegd vanuit Utrecht :')
Dat dorp is trouwens onvrijwillig opgeslokt door Utrecht.
Definitely not CIA
pi_206838214
Nu nog de rest van de wereld, zodat de automobilisten het in hun beurs voelen dat zij niet welkom zijn.
pi_206838234
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Dat dorp is trouwens onvrijwillig opgeslokt door Utrecht.
De Utrechtse gemeenteraad bestaat uit meer dan alleen CDA en VVD...
pi_206838238
Geen medelijden met Utrechters. Moeten ze maar geen GroenLinks stemmen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 12:04:44 #37
236264 crew  capricia
pi_206838241
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De Utrechtse gemeenteraad bestaat uit meer dan alleen CDA en VVD...
Dat blijkt ja.
Ook het dorpje Haarzuilens (en Ockhuizen) valt in de gemeente Utrecht.
Ik weet niet wat ik me precies moet voorstellen bij betaald parkeren op het platteland. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 12:21:15 #38
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206838458
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
later krijg je dezelfde situatie als in Den Haag, waar hele straten allemaal een invalideparkeerplek hebben.... besteld.
Valt mee. Is alleen Duindorp en Schilderswijk.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206838494
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat blijkt ja.
Ook het dorpje Haarzuilens (en Ockhuizen) valt in de gemeente Utrecht.
Ik weet niet wat ik me precies moet voorstellen bij betaald parkeren op het platteland. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen gaat z'n auto dan parkeren in Oud-Zuilen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 27 november 2022 @ 12:27:02 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206838551
Probleem: mensen parkeren hun auto's gratis in de wijk omdat parkeren in het centrum te duur is waardoor bewoners in de wijk hun auto niet meer kunnen parkeren
Oplossing: maak het parkeren in de wijk ook te duur waardoor wijkbewoners zich blauw betalen

Wil je linksom of rechtsom genaaid worden lieve Utrechters?
Laffe huichelaar
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 27 november 2022 @ 12:27:05 #41
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206838553
Heel goed plan dit. De gebruiker betaalt. Nu betalen mensen zonder auto mee aan de parkeerplaatsen, wat onzinnig

Het wordt tijd dat automobilisten gewoon de echte prijs van autorijden gaan betalen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 27 november 2022 @ 12:27:15 #42
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206838556
Betaald parkeren op industieterreinen, prima manier om de laatste bedrijvigheid je gemeente uit te jagen.
pi_206838567
Fijn hè, dat de groene khmer de scepter zwaait.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 12:28:18 #44
236264 crew  capricia
pi_206838579
quote:
9s.gif Op zondag 27 november 2022 12:27 schreef timmmmm het volgende:
Probleem: mensen parkeren hun auto's gratis in de wijk omdat parkeren in het centrum te duur is waardoor bewoners in de wijk hun auto niet meer kunnen parkeren
Oplossing: maak het parkeren in de wijk ook te duur waardoor wijkbewoners zich blauw betalen

Wil je linksom of rechtsom genaaid worden lieve Utrechters?
Het zijn ook van die dorpjes waar 1 keer per uur de belbus langskomt. Betaald parkeren :')
Definitely not CIA
  User die overal opduikt 2022 zondag 27 november 2022 @ 12:28:25 #45
186611 Haags
pi_206838583
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
later krijg je dezelfde situatie als in Den Haag, waar hele straten allemaal een invalideparkeerplek hebben.... besteld.
Den Haag zelf gaat volgend jaar ook bijna overal betaald parkeren invoeren. Twee wijken uitgezonderd.

Het gaat ze echt alleen maar om geld. @Mortaxx
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 12:28:55 #46
236264 crew  capricia
pi_206838597
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2022 12:27 schreef Nobu het volgende:
Betaald parkeren op industieterreinen, prima manier om de laatste bedrijvigheid je gemeente uit te jagen.
Ook dat ja. Waar dan ook geen normaal OV is.
Definitely not CIA
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 27 november 2022 @ 12:32:19 #47
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206838649
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:28 schreef Haags het volgende:

[..]
Den Haag zelf gaat volgend jaar ook bijna overal betaald parkeren invoeren. Twee wijken uitgezonderd.

Het gaat ze echt alleen maar om geld. @:mortaxx
Heb toch geen auto
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206838685
quote:
Haar voorstel komt begin 2023 ter inzage en moet dan in de loop van het jaar worden aangenomen door de raad.
Dus de hele raad vind het wel prima? (zekerheidje?)
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zijn ook van die dorpjes waar 1 keer per uur de belbus langskomt. Betaald parkeren :')
Ik woon in zo'n dorpje :') Betaald parkeren? Wut? (ja, er zijn parkeerproblemen, omdat ieder huis minimaal 2.5 auto heeft tegenwoordig. Daar zijn straatjes uit de 60-70er jaren niet op ingericht)

Wel mooi. Er moet nog over gestemd worden, maar 'het zit al in de begroting'. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 12:39:30 #49
236264 crew  capricia
pi_206838796
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dus de hele raad vind het wel prima? (zekerheidje?)
[..]
Ik woon in zo'n dorpje :') Betaald parkeren? Wut? (ja, er zijn parkeerproblemen, omdat ieder huis minimaal 2.5 auto heeft tegenwoordig. Daar zijn straatjes uit de 60-70er jaren niet op ingericht)

Wel mooi. Er moet nog over gestemd worden, maar 'het zit al in de begroting'. :D
Dit soort dorpjes, zeer dunbevolkt gebied:

Allemaal betaald parkeren.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 12:40:35 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206838816
Nederland is gewoon te vol, dit is daar een logisch gevolg van.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206838832
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 12:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit soort dorpjes, zeer dunbevolkt gebied:
[ afbeelding ]
Allemaal betaald parkeren.
Jup. Zeer herkenbaar. Ga je bij een boer/vriend op bezoek (of voor zaken/levering goederen, bakje koffie), kun je ¤4,- dokken :D

Nouja, dan ga je maar met OV. oh wacht.... :{w
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206838959
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:28 schreef Haags het volgende:

[..]
Den Haag zelf gaat volgend jaar ook bijna overal betaald parkeren invoeren. Twee wijken uitgezonderd.

Het gaat ze echt alleen maar om geld. @:mortaxx
Dan zullen die ongetwijfeld ook aan de beurt komen zodra blijkt dat mensen van de wijk verderop daar parkeren.

Op een of andere manier is de oplossing van overlast door betaald parkeren altijd dat er nog meer (of duurder) betaald parkeren moeten komen. |:)
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 12:59:35 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839212
Ach ja, dit krijg je ervan als je kleine gemeentes op laat slokken door de grote steden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206839227
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:17 schreef PotjeSambal het volgende:
Auto neemt plek in, dus kost geld
Klinkt logisch

Fietsen _O_
OV _O_
Dit dus. Eigenlijk is het eerder idioot dat je gratis mag parkeren.
Als je 15 m2 openbare ruimte wilt gebruiken om je blik te stallen, vind ik het niet meer dan logisch dat je daarvoor mag betalen. Zeker in Utrecht waar de m2-prijs in sommige wijken richting de 7.000 euro gaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 27 november 2022 @ 13:00:25 #55
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_206839230
Zouden ze hier ook moeten doen (Den Bosch)
pi_206839262
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dit dus. Eigenlijk is het eerder idioot dat je gratis mag parkeren.
Als je 15 m2 openbare ruimte wilt gebruiken om je blik te stallen, vind ik het niet meer dan logisch dat je daarvoor mag betalen. Zeker in Utrecht waar de m2-prijs in sommige wijken richting de 7.000 euro gaat.
^O^
pi_206839312
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:27 schreef Chivaz het volgende:
Fijn hè, dat de groene khmer de scepter zwaait.
Vindt jij het dan prettiger als hooligans/automobilisten zouden regeren? Terwijl die geeneens praatjes willen maken met hun medemensen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:05:41 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839334
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dit dus. Eigenlijk is het eerder idioot dat je gratis mag parkeren.
Als je 15 m2 openbare ruimte wilt gebruiken om je blik te stallen, vind ik het niet meer dan logisch dat je daarvoor mag betalen. Zeker in Utrecht waar de m2-prijs in sommige wijken richting de 7.000 euro gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 27 november 2022 @ 13:08:08 #59
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206839379
ITT: mensen die nooit in Utrecht komen die boos zijn op maatregelen in Utrecht.

Op heel veel plekken in Utrecht heb je echt helemaal niets met een auto te zoeken.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:09:06 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839402
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:
ITT: mensen die nooit in Utrecht komen die boos zijn op maatregelen in Utrecht.

Op heel veel plekken in Utrecht heb je echt helemaal niets met een auto te zoeken.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 27 november 2022 @ 13:10:00 #61
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206839417
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]

Wat moet ik hiermee?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:10:26 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839422
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat moet ik hiermee?
Deze plek wordt betaald parkeren. Is dit een plek waar je niks met de auto te zoeken hebt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206839429
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, en? Zonder parkeerplekken had het park 2,5 m breder kunnen zijn of hadden de huizen langere voortuinen gehad. Het is en het blijft openbare ruimte die je maar één keer kunt gebruiken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206839452
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hier een foto hoe deze straat er uit gaat zien nadat iedereen een paar euro voor het parkeren moet aftikken.

De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:12:41 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839460
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ja, en? Zonder parkeerplekken had het park 2,5 m breder kunnen zijn of hadden de huizen langere voortuinen gehad. Het is en het blijft openbare ruimte die je maar één keer kunt gebruiken.
En de mensen die er wonen mogen de tering krijgen?

100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206839490
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ja, en? Zonder parkeerplekken had het park 2,5 m breder kunnen zijn of hadden de huizen langere voortuinen gehad. Het is en het blijft openbare ruimte die je maar één keer kunt gebruiken.
Misschien hebben die mensen die auto's nodig zodat ze naar hun werk kunnen, om daarover belasting te betalen zodat die parken uberhaupt aangelegd en onderhouden kunnen worden. We moeten niet net doen alsof privevoertuigen alleen de bezitter ten voordele zijn.
  zondag 27 november 2022 @ 13:14:37 #67
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206839492
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Deze plek wordt betaald parkeren. Is dit een plek waar je niks met de auto te zoeken hebt?
Dus, wat moet ik hiermee? In mijn post staat ''op heel veel plekken''. Met andere woorden: er zijn uitzonderingen. Het staat je vrij om met jpgtjes te strooien, maar de plank wordt ferm misgeslagen, as per usual.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:15:18 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839503
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hier een foto hoe deze straat er uit gaat zien nadat iedereen een paar euro voor het parkeren moet aftikken.

[ afbeelding ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206839569
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dit dus. Eigenlijk is het eerder idioot dat je gratis mag parkeren.
Als je 15 m2 openbare ruimte wilt gebruiken om je blik te stallen, vind ik het niet meer dan logisch dat je daarvoor mag betalen. Zeker in Utrecht waar de m2-prijs in sommige wijken richting de 7.000 euro gaat.
Een fiets is gratis, neemt ook ruimte in en maakt gebruik van de weg. In tegenstelling tot de automobilist hoeft de fietser helemaal niet mee te betalen aan de infrastructuur.
Parkeren langs de weg zou altijd gratis moeten zijn, we betalen er voor doormidden van wegenbelasting en btw en accijnzen op brandstof.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:21:17 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839584
Ik stel voor om al het vervoer dat niet per voet is te verbieden. Je zoekt maar een baan in de buurt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206839585
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien hebben die mensen die auto's nodig zodat ze naar hun werk kunnen, om daarover belasting te betalen zodat die parken uberhaupt aangelegd en onderhouden kunnen worden. We moeten niet net doen alsof privevoertuigen alleen de bezitter ten voordele zijn.
Ja, en dus?
En ik werk veel vanuit huis om belasting te mogen betalen. Volgens jouw redeneerlijn mag ik nu mijn huis aan de voorzijde op straat uitbouwen met een werkkamer. Gratis en voor niets.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206839602
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ja, en dus?
En ik werk veel vanuit huis om belasting te mogen betalen. Volgens jouw redeneerlijn mag ik nu mijn huis aan de voorzijde op straat uitbouwen met een werkkamer. Gratis en voor niets.
Wat mij betreft doe je je best maar.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:22:44 #73
236264 crew  capricia
pi_206839605
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nog erger is het in de kleine kernen waar geen of nauwelijks OV is. Waar kleine kinderen met de auto naar zwemles etc gebracht worden.

Of de industrieterreinen alla Lage Weide.
Echt een in en in dom plan dit.

En al die voortuinen die dan bestraat gaan worden, zodat mensen hun auto daar kunnen parkeren. Wat een armoede.
Definitely not CIA
pi_206839658
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een fiets is gratis, neemt ook ruimte in en maakt gebruik van de weg. In tegenstelling tot de automobilist hoeft de fietser helemaal niet mee te betalen aan de infrastructuur.
Parkeren langs de weg zou altijd gratis moeten zijn, we betalen er voor doormidden van wegenbelasting en btw en accijnzen op brandstof.
Accijnzen en wegenbelasting zijn meer dan ruim voldoende om het rijkswegennet te onderhouden en uit te bouwen. Maar dan heb je nog geen gemeentelijke of provinciale weg betaald, terwijl dat zo'n beetje 97% van het wegennet is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:29:14 #75
236264 crew  capricia
pi_206839685
Ik vraag me overigens wel af wat dit met het autobezit gaat doen.
Neem aan dat mensen een parkeervergunning kopen. Maar of er echt substantieel minder auto's in de grote omliggende wijken komen, weet ik niet.
Meeste mensen die ik ken hebben de auto toch wel nodig.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 13:29:38 #76
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206839689
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En de mensen die er wonen mogen de tering krijgen?

[ afbeelding ]
Die mogen met het OV of met de fiets :D
pi_206839709
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:26 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Accijnzen en wegenbelasting zijn meer dan ruim voldoende om het rijkswegennet te onderhouden en uit te bouwen. Maar dan heb je nog geen gemeentelijke of provinciale weg betaald, terwijl dat zo'n beetje 97% van het wegennet is.
Neemt nog steeds niet weg dat de fietser helemaal nergens voor betaald maar wel maximaal gebruik maakt van de infrastructuur.
Men moet maar eens gaan beseffen dat het bezitten van een auto voor een groot deel van de Nederlanders waaronder ik essentieel is.
Zonder auto kan ik niet meer naar mijn werk en als ik niet naar het werk kan dan word het thuis bittere armoede met als gevolg dat ik en mijn gezin op straat komen te staan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:31:36 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839718
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Nog erger is het in de kleine kernen waar geen of nauwelijks OV is. Waar kleine kinderen met de auto naar zwemles etc gebracht worden.

Of de industrieterreinen alla Lage Weide.
Echt een in en in dom plan dit.

En al die voortuinen die dan bestraat gaan worden, zodat mensen hun auto daar kunnen parkeren. Wat een armoede.
Overvecht heeft alleen maar een verbinding met Utrecht CS. Dat is 25 minuten met de bus en 20 minuten met de fiets. Met de auto kan je dan al binnen de A9-ring zitten. Maar auto's zijn het grote kwaad!
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 27 november 2022 @ 13:32:25 #79
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_206839727
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Neemt nog steeds niet weg dat de fietser helemaal nergens voor betaald maar wel maximaal gebruik maakt van de infrastructuur.
Men moet maar eens gaan beseffen dat het bezitten van een auto voor een groot deel van de Nederlanders waaronder ik essentieel is.
Zonder auto kan ik niet meer naar mijn werk en als ik niet naar het werk kan dan word het thuis bittere armoede met als gevolg dat ik en mijn gezin op straat komen te staan.
Of wat dichter bij je werk gaan wonen of je werk dichter bij je huis zoeken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:33:03 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839733
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:29 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me overigens wel af wat dit met het autobezit gaat doen.
Neem aan dat mensen een parkeervergunning kopen. Maar of er echt substantieel minder auto's in de grote omliggende wijken komen, weet ik niet.
Meeste mensen die ik ken hebben de auto toch wel nodig.
Denk dat het nog wel mee gaat vallen. Het enige wat dit doet is woonwijken betaald parkeren maken, en die mensen hebben geen andere keus. Ik woon ook vlak bij een betaald parkeren grens, maar hier is bijna geen overlast.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:34:22 #81
236264 crew  capricia
pi_206839745
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Overvecht heeft alleen maar een verbinding met Utrecht CS. Dat is 25 minuten met de bus en 20 minuten met de fiets. Met de auto kan je dan al binnen de A9-ring zitten. Maar auto's zijn het grote kwaad!
En Haarzuilens heeft één bus naar Breukelen - Vleuten die eens in het uur rijdt.
Niet eens naar Utrecht cs.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:35:30 #82
236264 crew  capricia
pi_206839753
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Denk dat het nog wel mee gaat vallen. Het enige wat dit doet is woonwijken betaald parkeren maken, en die mensen hebben geen andere keus. Ik woon ook vlak bij een betaald parkeren grens, maar hier is bijna geen overlast.
Ja. Het is gewoon geld binnen harken. Want mensen kunnen vaak niet zonder.
Definitely not CIA
pi_206839754
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:32 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Of wat dichter bij je werk gaan wonen of je werk dichter bij je huis zoeken.
In deze huidige markt waar ik gedwongen word om particulier te huren? En wat als ik mijn baan kwijt raak wat zeer reeel is gezien de vooruitzichten. Dan maar weer verhuizen? Ik ben overigens al 4 keer verhuist in 5 jaar tijd. Ik wil eindelijk eens even wat langer dan een jaar wonen op dezelfde plek.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:36:49 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206839772
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:34 schreef capricia het volgende:

[..]
En Haarzuilens heeft één bus naar Breukelen - Vleuten die eens in het uur rijdt.
Niet eens naar Utrecht cs.
Je kan me echt opvegen als dat betaald parkeren wordt. Geeft de wereldvreemdheid van GL'ers goed weer.

Betaald parkeren hoort geen woonwijken te treffen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 27 november 2022 @ 13:37:03 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206839776
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Neemt nog steeds niet weg dat de fietser helemaal nergens voor betaald maar wel maximaal gebruik maakt van de infrastructuur.
Men moet maar eens gaan beseffen dat het bezitten van een auto voor een groot deel van de Nederlanders waaronder ik essentieel is.
Zonder auto kan ik niet meer naar mijn werk en als ik niet naar het werk kan dan word het thuis bittere armoede met als gevolg dat ik en mijn gezin op straat komen te staan.
Je hoeft niet zo te overdrijven. Je kunt ook ander werk zoeken wat berikbaar is met OV.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:37:42 #86
236264 crew  capricia
pi_206839783
De reden dat ik naar Overvecht winkelcentrum ga en niet naar de binnenstad, is omdat het gratis parkeren is.

Nou, dan ga ik wel naar Bisonspoor in Maarssenbroek voortaan.
Doei middenstand in Utrecht.
Definitely not CIA
pi_206839813
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een fiets is gratis, neemt ook ruimte in en maakt gebruik van de weg. In tegenstelling tot de automobilist hoeft de fietser helemaal niet mee te betalen aan de infrastructuur.
Parkeren langs de weg zou altijd gratis moeten zijn, we betalen er voor doormidden van wegenbelasting en btw en accijnzen op brandstof.
Fietsers hebben echter wel veel overlast, omdat automobilisten op hetzelfde moment als de fietsers ook gebruikmaken van die openbare wegen.
  zondag 27 november 2022 @ 13:40:51 #88
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206839823
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:37 schreef capricia het volgende:
De reden dat ik naar Overvecht winkelcentrum ga en niet naar de binnenstad, is omdat het gratis parkeren is.

Nou, dan ga ik wel naar Bisonspoor in Maarssenbroek voortaan.
Doei middenstand in Utrecht.
Prima, doei.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:40:54 #89
236264 crew  capricia
pi_206839826
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Fietsers hebben echter wel veel overlast, omdat automobilisten op hetzelfde moment als de fietsers ook gebruikmaken van die openbare wegen.
Die zijn hier merendeel van elkaar gescheiden.
Definitely not CIA
pi_206839830
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je hoeft niet zo te overdrijven. Je kunt ook ander werk zoeken wat berikbaar is met OV.
Ik woon in een dorp en ik werk niet op kantoortijden. Het is in principe mogelijk om op mijn werk te komen met de bus als mijn werkgever het oké vind dat ik sommige diensten oversla en in de ochtend anderhalf uur later mag starten. Dan heb ik slechts een reistijd van ongeveer 1,5 uur op de heenweg waar ik met de auto ongeveer een half uur kwijt ben.
Bovendien moet ik dan ook vragen aan mijn vriendin of ze haar baan wilt opgeven omdat er wel iemand thuis moet zijn voor de kleine.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:41:38 #91
236264 crew  capricia
pi_206839840
Ik zie ook al die voortuinen weer geasfalteerd worden. Was juist zo blij dat mensen hun tuin vergroenden.
Definitely not CIA
pi_206839864
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:37 schreef capricia het volgende:
De reden dat ik naar Overvecht winkelcentrum ga en niet naar de binnenstad, is omdat het gratis parkeren is.

Nou, dan ga ik wel naar Bisonspoor in Maarssenbroek voortaan.
Doei middenstand in Utrecht.
Dat is dus ook een puntje waar geen rekening mee gehouden word. Je auto goedkoop kunnen parkeren is ook goed voor de middenstand.
Met de hoge brandstofkosten in combinatie met hoge parkeerkosten word even winkelen in de binnenstad en daarbuiten blijkbaar minder aantrekkelijk met alle gevolgen van dien.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:44:22 #93
236264 crew  capricia
pi_206839870
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:40 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Prima, doei.
Erg goed ook voor industrieterreinen met of zonder woonboulevards en autoboulevards.

Hoe denk jij dat Lage Weide gaat zijn met betaald parkeren? Weg bedrijvigheid.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:45:03 #94
236264 crew  capricia
pi_206839883
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is dus ook een puntje waar geen rekening mee gehouden word. Je auto goedkoop kunnen parkeren is ook goed voor de middenstand.
Met de hoge brandstofkosten in combinatie met hoge parkeerkosten word even winkelen in de binnenstad en daarbuiten blijkbaar minder aantrekkelijk met alle gevolgen van dien.
Idem voor bedrijventerreinen.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 13:46:41 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206839912
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik woon in een dorp en ik werk niet op kantoortijden. Het is in principe mogelijk om op mijn werk te komen met de bus als mijn werkgever het oké vind dat ik sommige diensten oversla en in de ochtend anderhalf uur later mag starten. Dan heb ik slechts een reistijd van ongeveer 1,5 uur op de heenweg waar ik met de auto ongeveer een half uur kwijt ben.
Bovendien moet ik dan ook vragen aan mijn vriendin of ze haar baan wilt opgeven omdat er wel iemand thuis moet zijn voor de kleine.
Ja snap ik is kut. Ik heb ook een auto nodig.

Maar je zei als ik geen werk heb sta ik op straat. Vond ik overdreven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206839929
Opzich niks mis mee, mits je als bewoner wel gratis kan parkeren met 1 auto bijvoorbeeld en dan een aantal uren per maand voor als je bezoekers hebt. Digitaal op kenteken best prima te regelen

Zorg dan wel voor een paar goede P+R plaatsen buiten de stad, een goed ov netwerk waar je s'nachts ook nog wat mee kan (of een betaalbare taxi dienst) en vind het geen eens een slecht idee.

Maar zal waarschijnlijk alleen het cashen worden.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:49:40 #97
236264 crew  capricia
pi_206839969
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:47 schreef descon het volgende:
Opzich niks mis mee, mits je als bewoner wel gratis kan parkeren met 1 auto bijvoorbeeld en dan een aantal uren per maand voor als je bezoekers hebt.

Zorg dan wel voor een paar goede P+R plaatsen buiten de stad, een goed ov netwerk waar je s'nachts ook nog wat mee kan (of een betaalbare taxi dienst) en vind het geen eens een slecht idee.

Maar zal waarschijnlijk alleen het cashen worden.
Het gaat niet perse om de stad. Het gaat juist ook om alle rustige woonwijken en bedrijfsterreinen er omheen. Inclusief de kleine dorpjes waar nauwelijks OV is.

Een zeldzaam dom plan.
Definitely not CIA
pi_206840051
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
hier is het andersom. Fietsen nemen hier steeds meer plek in.
Er passen wel tien of twintig fietsen op een parkeervak voor 1 auto. Dus hoe kunnen fietsen meer ruimte innemen?
  zondag 27 november 2022 @ 13:55:50 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206840071
Er zullen ongetwijfeld meer gemeentes gaan volgen. Je kunt de mensen in je stad immers nooit genoeg belasten.

In mijn eigen linkse stad is recent ook het betaald parkeren-gebied enorm uitgebreid. Wel met hele lage kosten voor (de 1e auto van) de bewoners, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat dat was om draagvlak te creëren, en nu de grenzen eenmaal liggen waar ze liggen dat bedrag binnen de kortste keren omhoog gaat.

Vooral ellendig voor de mensen in de omliggende dorpjes trouwens. Wordt eerst de bushalte uit je gehucht weggehaald, moet je daarna ook nog gaan betalen als je een dagje naar de stad wil. Het is niet dat er nog een alternatief is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206840099
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn hier merendeel van elkaar gescheiden.
Hier niet, en bovendien al tijden zijn hier de fiets-en voetpaden heel moeilijk begaanbaar door gebrek aan onderhoud.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:57:33 #101
236264 crew  capricia
pi_206840107
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:55 schreef Janneke141 het volgende:
Er zullen ongetwijfeld meer gemeentes gaan volgen. Je kunt de mensen in je stad immers nooit genoeg belasten.

In mijn eigen linkse stad is recent ook het betaald parkeren-gebied enorm uitgebreid. Wel met hele lage kosten voor (de 1e auto van) de bewoners, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat dat was om draagvlak te creëren, en nu de grenzen eenmaal liggen waar ze liggen dat bedrag binnen de kortste keren omhoog gaat.

Vooral ellendig voor de mensen in de omliggende dorpjes trouwens. Wordt eerst de bushalte uit je gehucht weggehaald, moet je daarna ook nog gaan betalen als je een dagje naar de stad wil. Het is niet dat er nog een alternatief is.
Die dorpjes liggen ook gewoon binnen de gemeentegrenzen. Die dorpjes met bijna geen OV. Maar binnenkort wel betaald parkeren dus. :')
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 13:58:33 #102
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206840131
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:55 schreef Janneke141 het volgende:
Er zullen ongetwijfeld meer gemeentes gaan volgen. Je kunt de mensen in je stad immers nooit genoeg belasten.

In mijn eigen linkse stad is recent ook het betaald parkeren-gebied enorm uitgebreid. Wel met hele lage kosten voor (de 1e auto van) de bewoners, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat dat was om draagvlak te creëren, en nu de grenzen eenmaal liggen waar ze liggen dat bedrag binnen de kortste keren omhoog gaat.

Vooral ellendig voor de mensen in de omliggende dorpjes trouwens. Wordt eerst de bushalte uit je gehucht weggehaald, moet je daarna ook nog gaan betalen als je een dagje naar de stad wil. Het is niet dat er nog een alternatief is.
Maar hey, het is wel beter voor het milieu :Y
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:58:39 #103
236264 crew  capricia
pi_206840135
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Hier niet, en bovendien al tijden zijn hier de fiets-en voetpaden heel moeilijk begaanbaar door gebrek aan onderhoud.
Dan woon jij duidelijk niet in de gemeente Utrecht. :D
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:59:13 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206840147
Goddank is het de grote linkse stad hier ondanks heel veel pijn en moeite niet gelukt om hun buren op te slokken wegen verzet in die gemeenten, anders had ik hier in de grenswijk ook mogen gaan dokken. Zo lang dit een zelfstandige gemeente is, zal er nooit betaald parkeren komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206840157
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:37 schreef capricia het volgende:
De reden dat ik naar Overvecht winkelcentrum ga en niet naar de binnenstad, is omdat het gratis parkeren is.

Nou, dan ga ik wel naar Bisonspoor in Maarssenbroek voortaan.
Doei middenstand in Utrecht.
Dit wordt altijd heel snel gezegd, maar is er eigenlijk ook bewijs voor? Zijn er winkelcentra verdwenen, met een oorzakelijk verband met invoeren van betaald parkeren?
pi_206840165
Het is natuurlijk nogal achterhaald en vrij achterlijk dat binnensteden volledig ingericht zijn op een lomp en veel te groot en vervuilend vervoersmiddel, van die koekblikken van meer dan duizend kilo waar vaak zelfs maar 1 persoon in zit. Tijd om andere vormen van vervoer voorrang te geven, fiets en goed OV, dan hou je uiteindelijk heel veel ruimte over en een veel fijnere leefomgeving.

Maar los daarvan, autorijden in Utrecht is sowieso al kut met peren. Dat doe je toch niet voor je lol?
pi_206840173
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:54 schreef Farenji het volgende:

[..]
Er passen wel tien of twintig fietsen op een parkeervak voor 1 auto. Dus hoe kunnen fietsen meer ruimte innemen?
omdat er honderden fietsen gedumpt zijn voor- en achter station Alkmaar, die nooit meer opgehaald worden.
de gemeente heeft ze weggehaald en een ledkar neergezet met het dringende verzoek de fiets in het daarvoor bestemde fietsenrek te zetten. je raad het al, er zijn inmiddels fietsen voor die ledkar geplaatst :W

afgelopen week werden er zelfs twee handhavers ingezet om mensen aan te spreken die de fiets niet in het rek plaatsen.

maar dat mensen hun auto ergens definitief achter laten dat zie je niet vaak gebeuren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206840205
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja snap ik is kut. Ik heb ook een auto nodig.

Maar je zei als ik geen werk heb sta ik op straat. Vond ik overdreven.
Dat is wel een beetje waar het op neer komt, hier in de buurt is er niets voor mij. Bovendien woon ik particulier en betaal ik mezelf blauw om een dak boven ons hoofd te hebben. Nu scheelt het natuurlijk dat mijn vriendin niet slecht verdient en wel in de buurt kan werken maar het leeuwendeel komt toch echt voor mijn rekening.
  zondag 27 november 2022 @ 14:02:06 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206840214
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:58 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Maar hey, het is wel beter voor het milieu :Y
Niet eens. Als dat je doel is dan moet je gebruik belasten, niet stilstand. Bovendien zie ik ook geen uitzondering voor elektrische auto's.

Maar goed, het doel is ook helemaal niet milieugerelateerd. Dit is alleen maar een geldkwestie, al het andere is mist.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 november 2022 @ 14:02:13 #110
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_206840215
Alsof ik meer redenen nodig had om Utrecht te vermijden.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:02:54 #111
236264 crew  capricia
pi_206840237
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:59 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Dit wordt altijd heel snel gezegd, maar is er eigenlijk ook bewijs voor? Zijn er winkelcentra verdwenen, met een oorzakelijk verband met invoeren van betaald parkeren?
Het is een van de redenen waarom mensen naar Winkelcentrum Overvecht gaan: Gratis parkeren.
En dat geldt voor meer winkelcentra.
Want in de binnenstad kom ik eigenlijk niet meer. Veel te duur parkeren.
Definitely not CIA
pi_206840255
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:41 schreef capricia het volgende:
Ik zie ook al die voortuinen weer geasfalteerd worden. Was juist zo blij dat mensen hun tuin vergroenden.
Zal wel verboden zijn in de APV, krijg je gewoon een dwangsom aan je broek.
pi_206840320
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:00 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
omdat er honderden fietsen gedumpt zijn voor- en achter station Alkmaar, die nooit meer opgehaald worden.
de gemeente heeft ze weggehaald en een ledkar neergezet met het dringende verzoek de fiets in het daarvoor bestemde fietsenrek te zetten. je raad het al, er zijn inmiddels fietsen voor die ledkar geplaatst :W

afgelopen week werden er zelfs twee handhavers ingezet om mensen aan te spreken die de fiets niet in het rek plaatsen.

maar dat mensen hun auto ergens definitief achter laten dat zie je niet vaak gebeuren.
Hier in Rotterdam worden zwerffietsen na een bepaalde tijd losgeknipt en meegenomen. Mag je ze voor 25 euro ofzo ergens ophalen. Je krijgt eerst een waarschuwing aan je fiets hangen en als ie er dan na een tijd nog staat komen ze met de slijptol langs. Als je je fiets ergens parkeert waar het niet mag (bijv rond Centraal, als je hem gewoon los ergens neerzet) wordt ie nog veel sneller weggehaald en dan krijg je ook geen waarschuwing.

Een fiets is natuurlijk wel wat anders dan een auto, je hebt al een legaal tweedehands barrel voor een paar tientjes. Via het grijze circuit nog goedkoper. Die laat je makkelijker ergens achter dan een auto die je minimaal honderden euro's kost (en die ook op altijd naam staat).
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:08:46 #114
236264 crew  capricia
pi_206840348
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:03 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Zal wel verboden zijn in de APV, krijg je gewoon een dwangsom aan je broek.
Nee. Juist andersom. Veel koop in Leidsche Rijn heeft dit in het bouwbestek staan: parkeren op eigen terrein.
Maar mensen hebben er een groene tuin van gemaakt.
Dus dat zal dan wel weer geasfalteerd gaan worden door de bewoners...Die voortuinen.
Wel jammer. Omdat vaak nu centraal achter een woonblok uit het zicht geparkeerd wordt. Krijg je dus straks al die autos weer in de voortuinen en in het straatzicht.
Definitely not CIA
pi_206840353
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een van de redenen waarom mensen naar Winkelcentrum Overvecht gaan: Gratis parkeren.
En dat geldt voor meer winkelcentra.
Want in de binnenstad kom ik eigenlijk niet meer. Veel te duur parkeren.
Welke mensen dan? Jijzelf dus? Omdat het te duur parkeren is? OV?
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 14:09:09 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206840356

Ik vraag me af waar de meeste klachten vandaan komen :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:10:16 #117
236264 crew  capricia
pi_206840375
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:08 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Welke mensen dan? Jijzelf dus? Omdat het te duur parkeren is? OV?
Vanuit bijv Haarzuilens (en meer dorpjes in de gemeente Utrecht) gaat er niet eens een bus naar Utrecht CS. :')
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 14:10:55 #118
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206840379
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:07 schreef Farenji het volgende:

[..]
Hier in Rotterdam worden zwerffietsen na een bepaalde tijd losgeknipt en meegenomen. Mag je ze voor 25 euro ofzo ergens ophalen. Je krijgt eerst een waarschuwing aan je fiets hangen en als ie er dan na een tijd nog staat komen ze met de slijptol langs. Als je je fiets ergens parkeert waar het niet mag (bijv rond Centraal, als je hem gewoon los ergens neerzet) wordt ie nog veel sneller weggehaald en dan krijg je ook geen waarschuwing.

Een fiets is natuurlijk wel wat anders dan een auto, je hebt al een legaal tweedehands barrel voor een paar tientjes. Via het grijze circuit nog goedkoper. Die laat je makkelijker ergens achter dan een auto die je minimaal honderden euro's kost (en die ook op altijd naam staat).
sorry verkeerde gequote :D
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:11:08 #119
236264 crew  capricia
pi_206840385
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af waar de meeste klachten vandaan komen :D
Wat zie ik hier?
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 14:11:10 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206840387


_O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 14:11:33 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206840391
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat zie ik hier?
Blauw is ¤3 per uur, ongemarkeerd is gratis. En je ziet een heel klein stukje woonwijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 27 november 2022 @ 14:12:24 #122
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206840403
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Juist andersom. Veel koop in Leidsche Rijn heeft dit in het bouwbestek staan: parkeren op eigen terrein.
Maar mensen hebben er een groene tuin van gemaakt.
Dus dat zal dan wel weer geasfalteerd gaan worden door de bewoners...Die voortuinen.
Wel jammer. Omdat vaak nu centraal achter een woonblok uit het zicht geparkeerd wordt. Krijg je dus straks al die autos weer in de voortuinen en in het straatzicht.
Welnee, dan komen ze wel weer met een regeltje of wetje daarin dat verboden wordt
Uiteindelijk worden we allemaal het gruwelijke OV in gedwongen
pi_206840455
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Vanuit bijv Haarzuilens (en meer dorpjes in de gemeente Utrecht) gaat er niet eens een bus naar Utrecht CS. :')
Gaat dus om alleen jouzelf.

Anekdotisch bewijs _O_

Winkelen in de binnenstad zonder auto's om je heen ^O^ stadscentra moeten minstens autoluw zijn.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:16:26 #124
236264 crew  capricia
pi_206840468
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:12 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Welnee, dan komen ze wel weer met een regeltje of wetje daarin dat verboden wordt
Uiteindelijk worden we allemaal het gruwelijke OV in gedwongen
Helaas niet.
De gemeente geeft (in bepaalde wijken in LR) aan dat je maar op eigen terrein moet gaan parkeren (zoals in de koopovereenkomst staat) als mensen klagen dat er te weinig parkeerplaatsen zijn.

Nou moet ik ook wel zeggen dat sommige gezinnen 3 a 4 autos hebben. Dus dan loopt het al snel vol.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:17:18 #125
236264 crew  capricia
pi_206840480
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:15 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Gaat dus om alleen jouzelf.

Anekdotisch bewijs _O_

Winkelen in de binnenstad zonder auto's om je heen ^O^ stadscentra moeten minstens autoluw zijn.
Stadscentra autovrij helemaal voor. Volgens mij is dat ook niet het probleem hier. En volgens mij is Utrecht daar ook aardig in geslaagd.

En nee, ik woon niet in Haarzuilens. :P
Je laat jezelf wel lekker kennen zo. :')
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 14:18:16 #126
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206840499
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas niet.
De gemeente geeft (in bepaalde wijken in LR) aan dat je maar op eigen terrein moet gaan parkeren (zoals in de koopovereenkomst staat) als mensen klagen dat er te weinig parkeerplaatsen zijn.

Nou moet ik ook wel zeggen dat sommige gezinnen 3 a 4 autos hebben. Dus dan loopt het al snel vol.
Ik heb geen vertrouwen, ze zullen uiteindelijk wel met iets komen waardoor dat verboden wordt, of dat men verplicht de auto in een garage moet zetten, ook als dat er 3 zijn :D
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:18:40 #127
236264 crew  capricia
pi_206840506
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:18 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Ik heb geen vertrouwen, ze zullen uiteindelijk wel met iets komen waardoor dat verboden wordt, of dat men verplicht de auto in een garage moet zetten, ook als dat er 3 zijn :D
We gaan het zien. :D
Definitely not CIA
pi_206840551
Het centrum autoluw maken heeft direct gevolgen voor de omzet van winkels en horeca. In Alkmaar is ook vaak het balletje opgegooid van autoluw maken. Gaat niet gebeuren.
Met betaald parkeren help je de klandizie al genoeg om zeep.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:23:09 #129
236264 crew  capricia
pi_206840606
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het centrum autoluw maken heeft direct gevolgen voor de omzet van winkels en horeca. In Alkmaar is ook vaak het balletje opgegooid van autoluw maken. Gaat niet gebeuren.
Met betaald parkeren help je de klandizie al genoeg om zeep.
Ja.
Het centrum is overigens al autovrij.
Het gaat hier om alle omliggende woonwijken, bedrijfsterreinen en dorpjes van heel de gemeente Utrecht.
Echt te triest voor woorden. Dus ook voor de lokale slager in het dorpje Vleuten enzo. Natuurlijk gaan die lokale winkelcentra dit merken in hun omzet.
Zeker als de gemeente ernaast wel gratis parkeren heeft bij de lokale winkelcentra.

Maar niet iedereen hier gelooft dat..
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:34:19 #130
236264 crew  capricia
pi_206840797
De melkkoe.

twitter
Definitely not CIA
pi_206840810
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Stadscentra autovrij helemaal voor. Volgens mij is dat ook niet het probleem hier. En volgens mij is Utrecht daar ook aardig in geslaagd.

En nee, ik woon niet in Haarzuilens. :P
Je laat jezelf wel lekker kennen zo. :')
Ik vraag om bewijs van winkelcentra die leegstromen na invoeren betaald parkeren en dat heb je niet.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:41:36 #132
236264 crew  capricia
pi_206840934
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:34 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ik vraag om bewijs van winkelcentra die leegstromen na invoeren betaald parkeren en dat heb je niet.
Dat lijkt me niet zo'n eyeopener. :D
quote:
Leegstaande winkelpanden en een flinke terugloop in het aantal klanten dat even snel een boodschap komt halen.


Sinds de invoering van betaald parkeren heeft de middenstand van Nijverdal te maken met een omzetdaling. En dat in tijden die toch al niet al te rooskleurig zijn. Er gaan nu steeds meer stemmen op om het betaald parkeren weer af te schaffen maar daar ziet de wethouder geen heil in. In het verleden zijn miljoenen euro's uitgegeven aan onder andere de realisatie van een grote parkeergarage in het centrum.
https://www.google.com/am(...)iddenstand-nijverdal


Waarom zou ik naar een winkelcentrum gaan waar ik moet betalen als ik op dezelfde afstand een winkelcentrum heb wat gratis parkeren is?

quote:
Winkelcentra waar betaald parkeren is ingevoerd, nadat er eerst sprake was van gratis parkeren voor de consument, kampen met een verlies aan bezoekers en een verlies aan omzet oplopend tot soms wel twintig tot dertig procent.
https://retailtrends.nl/n(...)-van-gratis-parkeren

Lijkt me best wel logisch overigens.
Definitely not CIA
pi_206841009
Als ze de overlast willen aanpakken, waarom dan niet de ouderwetse parkeerschijf gebruiken? Stuk vriendelijker voor bezoek.
  zondag 27 november 2022 @ 14:47:51 #134
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206841097
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als ze de overlast willen aanpakken, waarom dan niet de ouderwetse parkeerschijf gebruiken? Stuk vriendelijker voor bezoek.
Dat levert geen geld op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206841120
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Overvecht heeft alleen maar een verbinding met Utrecht CS. Dat is 25 minuten met de bus en 20 minuten met de fiets. Met de auto kan je dan al binnen de A9-ring zitten. Maar auto's zijn het grote kwaad!
Alsof ze in Overvecht durven te handhaven.

En op dezelfde fiets gaat het extra geld wat dit oplevert, ook echt niet naar verbeterde leefbaarheid of groen oid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206841133
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het centrum autoluw maken heeft direct gevolgen voor de omzet van winkels en horeca. In Alkmaar is ook vaak het balletje opgegooid van autoluw maken. Gaat niet gebeuren.
Met betaald parkeren help je de klandizie al genoeg om zeep.
Jij vindt het dus prima dat de automobilisten zorgen voor rijen aan de kassa's? Terwijl het al erg genoeg is dat men de kassamedewerkers voor de eerste levensbehoeftes moet betalen. Deel mijn zuurverdiend geld liever met personeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 14:53:34 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206841256
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Alsof ze in Overvecht durven te handhaven.

En op dezelfde fiets gaat het extra geld wat dit oplevert, ook echt niet naar verbeterde leefbaarheid of groen oid.
In Leiden snapt iedereen behalve de groep studenten die GL blijven stemmen dat het een melkkoe is geworden, het wordt nog net niet toegegeven door GL zelf. Zelfs de omliggende gemeentes die er last van hebben weigeren om het ook maar in overweging te nemen omdat het onzin is zo ver van het centrum. Utrecht is nog niet zo ver.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:55:12 #138
236264 crew  capricia
pi_206841284
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In Leiden snapt iedereen behalve de groep studenten die GL blijven stemmen dat het een melkkoe is geworden, het wordt nog net niet toegegeven door GL zelf. Zelfs de omliggende gemeentes die er last van hebben weigeren om het ook maar in overweging te nemen omdat het onzin is zo ver van het centrum. Utrecht is nog niet zo ver.
De omliggende gemeenten van Utrecht gaan hier van profiteren. En gelijk hebben ze.
Definitely not CIA
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 27 november 2022 @ 15:00:13 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206841350
Ordinaire belastingverhoging. Gelukkig is het OV erg goedkoop!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 15:01:40 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206841371
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2022 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ordinaire belastingverhoging. Gelukkig is het OV erg goedkoop!
Moest lachen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206841426
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet zo'n eyeopener. :D
[..]
https://www.google.com/am(...)iddenstand-nijverdal


Waarom zou ik naar een winkelcentrum gaan waar ik moet betalen als ik op dezelfde afstand een winkelcentrum heb wat gratis parkeren is?
[..]
https://retailtrends.nl/n(...)-van-gratis-parkeren

Lijkt me best wel logisch overigens.
Eerste onderzoek wat ik terug kan vinden (2012): https://www.binnenlandsbe(...)en-onderling-verband

Volgens mij is dit typisch iets wat 'logisch' klinkt maar in een wetenschappelijke studie geen stand houdt als oorzakelijk verband.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 15:06:55 #142
236264 crew  capricia
pi_206841457
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:04 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Eerste onderzoek wat ik terug vinde (2012): https://www.binnenlandsbe(...)en-onderling-verband

Volgens mij is dit typisch iets wat 'logisch' klinkt maar in een wetenschappelijke studie geen stand houdt als oorzakelijk verband.
Maar vertel mij nou eens waarom ik naar een winkelcentrum zou gaan waar ik moet betalen om te parkeren (Vleuten), terwijl op eenzelfde afstand een winkelcentrum is met hetzelfde of beter aanbod, wat wel gratis parkeren is?

Echt. Bisonspoor zal in zijn handjes knijpen met al die extra klandizie.
Definitely not CIA
pi_206841462
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij vindt het dus prima dat de automobilisten zorgen voor rijen aan de kassa's? Terwijl het al erg genoeg is dat men de kassamedewerkers voor de eerste levensbehoeftes moet betalen. Deel mijn zuurverdiend geld liever met personeel.
Erhm, vind jij het fijn als ondernemers 40% van hun klanten kwijtraken omdat de automobilist verjaagt is?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206841623
Even voor de anti-auto-figuren hier. Wie heeft het fietspad bekostigd?

De automobilist betaald vanaf 1 Januari 2023 per liter benzine 83,2 cent aan accijns, plus 21% BTW.
(ja, het kwartje van kok komt er weer bij, die was er tijdelijk af tot 31 december 2022)

Wegenbelasting, aankoopbelasting oftewel BPM, Extra belasting voor als je meer dan 3 kilometer harder gaat dan de borden aangeven langs de weg. Parkeergeld, WA verzekering.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 27 november 2022 @ 15:23:04 #145
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206841689
Links betekend letterlijk

- auto pesten
- massale instroom van moslims uit conflictlanden
- woke (regenboog, inclusief, LGBTI+ etc)
- klimaatterreur, papieren rietjes, statiegeld op blikjes
- hogere belastingen die aan onzinnige dingen worden uitgegeven
- Vegetarisch

Ik ben blij dat ik geen enkel links persoon ken in het echte leven, ik zou er niet mee kunnen omgaan..
Heel veel van hun onderwerpen neigen naar het communisme, dingen verbieden voor iedereen....
  zondag 27 november 2022 @ 15:27:56 #146
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206841772
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even voor de anti-auto-figuren hier. Wie heeft het fietspad bekostigd?

De automobilist betaald vanaf 1 Januari 2023 per liter benzine 83,2 cent aan accijns, plus 21% BTW.
(ja, het kwartje van kok komt er weer bij, die was er tijdelijk af tot 31 december 2022)

Wegenbelasting, aankoopbelasting oftewel BPM, Extra belasting voor als je meer dan 3 kilometer harder gaat dan de borden aangeven langs de weg. Parkeergeld, WA verzekering.
Klopt.. Fietsers leveren letterlijk niets op voor de staatskas.

Autobezitters betalen met z'n alle de gehele infrastructuur. Maarja, links melkt deze mensen uit, voor weer de volgende auto pest maatregel zoals een ''fietsstraat'' of om parkeerplaatsen te schappen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 15:32:01 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206841843
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:27 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Klopt.. Fietsers leveren letterlijk niets op voor de staatskas.

Autobezitters betalen met z'n alle de gehele infrastructuur. Maarja, links melkt deze mensen uit, voor weer de volgende auto pest maatregel zoals een ''fietsstraat'' of om parkeerplaatsen te schappen.
Dit is een beetje hetzelfde als in de VS, maar dan omgedraaid. Daar maken ze zo veel ruimte voor de auto dat belastingen niet meer genoeg zijn om dat allemaal te onderhouden. Dus alles is een verpauperde bende als je niet in een rijke buurt woont. Groen en fietspaden leveren geen geld op, de winkels en automobilisten die je weg pest wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206842836
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 14:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Het centrum is overigens al autovrij.
Het gaat hier om alle omliggende woonwijken, bedrijfsterreinen en dorpjes van heel de gemeente Utrecht.
Echt te triest voor woorden. Dus ook voor de lokale slager in het dorpje Vleuten enzo. Natuurlijk gaan die lokale winkelcentra dit merken in hun omzet.
Zeker als de gemeente ernaast wel gratis parkeren heeft bij de lokale winkelcentra.

Maar niet iedereen hier gelooft dat..
Waar ik woon (kleine gemeente) hadden ze ook betaald parkeren. Gevolg was inderdaad een flinke afname van klandizie in de horeca en winkels. Nu is de eerste 2 uur gratis in de parkeergarages om dit te counteren...

Het heeft wel degelijk gevolgen.
pi_206842844
In Enschede is het eerste uur gratis, bij de gemeentelijke parkeergarages.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)de-eerste-uur-gratis

In Alkmaar zijn alle parkeergarages bij Q-Park ondergebracht, maar dan onder merknaam P1. Om die reden verwacht ik niet een vergelijkbare actie aldaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 16:27:56 #150
236264 crew  capricia
pi_206842879
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Waar ik woon (kleine gemeente) hadden ze ook betaald parkeren. Gevolg was inderdaad een flinke afname van klandizie in de horeca en winkels. Nu is de eerste 2 uur gratis in de parkeergarages om dit te counteren...

Het heeft wel degelijk gevolgen.
^O^
Ja. Natuurlijk heeft het gevolgen. Vooral voor de lokalere winkelcentra.
Twee a drie uur gratis parkeren lijkt me een betere oplossing dan gewoon alles maar rücksichtslos betaald parkeren maken.
Want iedereen voelt wel aan waar de mensen dan heen gaan (naar het winkelcentrum in de gemeente ernaast waar het wel gratis is).
Definitely not CIA
pi_206843037
Kwestie van tijd voordat dit in alle linkse gemeenten wordt ingevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2022 16:41:50 ]
pi_206843136
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 15:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar vertel mij nou eens waarom ik naar een winkelcentrum zou gaan waar ik moet betalen om te parkeren (Vleuten), terwijl op eenzelfde afstand een winkelcentrum is met hetzelfde of beter aanbod, wat wel gratis parkeren is?

Echt. Bisonspoor zal in zijn handjes knijpen met al die extra klandizie.
Dan kom jij niet meer. Uit dat aangehaalde onderzoek blijkt dat geen significant verschil te maken.
pi_206843229
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:30 schreef Het_Bokje het volgende:
Gewoon een paar honderd euro/jaar per adres cashen _O_

Gen-ni-aal! Dan kun je tenminste weer gewoon het centrum in met je auto, omdat het toch niet meer uitmaakt. :D

Niet in je auto gaan wonen en continue gaan rondrijden om maar niet te hoeven parkeren :')
Momenteel kost een parkeervergunning in Utrecht (buiten het centrum) ongeveer 30 euro per kwartaal. Het zal bewoners dus zo'n 120 euro per jaar extra gaan kosten.
pi_206843386
Lekker goedkoop je Hollandse kringverjaardag vieren in Uutje. Er komt geen hont. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 27 november 2022 @ 17:05:30 #155
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206843391
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:47 schreef descon het volgende:

Zorg dan wel voor een paar goede P+R plaatsen buiten de stad, een goed ov netwerk waar je s'nachts ook nog wat mee kan (of een betaalbare taxi dienst) en vind het geen eens een slecht idee.

O ja, de nachtbus, die hadden we ooit ook inderdaad. Die is afgeschaft tijdens corona en komt nooit meer terug. _O-
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:14:27 #156
236264 crew  capricia
pi_206843522
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Momenteel kost een parkeervergunning in Utrecht (buiten het centrum) ongeveer 30 euro per kwartaal. Het zal bewoners dus zo'n 120 euro per jaar extra gaan kosten.
Ik ga wel weer parkeren op eigen terrein.

Voor hoeveel autos per gezin kun je zo'n vergunning aanvragen eigenlijk?
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:15:03 #157
236264 crew  capricia
pi_206843534
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Momenteel kost een parkeervergunning in Utrecht (buiten het centrum) ongeveer 30 euro per kwartaal. Het zal bewoners dus zo'n 120 euro per jaar extra gaan kosten.
Is dat per auto of per gezin?
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 17:15:56 #158
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_206843547
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:05 schreef Het_Bokje het volgende:
Lekker goedkoop je Hollandse kringverjaardag vieren in Uutje. Er komt geen hont. :D
Ik heb een bezoekersvergunning :7
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 27 november 2022 @ 17:18:19 #159
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206843588
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Ik heb een bezoekersvergunning :7
Bezoekerskorting is het toch?
pi_206843589
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga wel weer parkeren op eigen terrein.

Voor hoeveel autos per gezin kun je zo'n vergunning aanvragen eigenlijk?
Voor twee, maar de tweede vergunning is wel veel duurder dan de eerste.

Parkeren op eigen terrein is natuurlijk prima. Doel is om auto's van de straten af te krijgen.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:19:53 #161
236264 crew  capricia
pi_206843609
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor twee, maar de tweede vergunning is wel veel duurder dan de eerste.

Parkeren op eigen terrein is natuurlijk prima. Doel is om auto's van de straten af te krijgen.
Ja ik lees het. Tweede auto kan 200 euro per kwartaal zijn. Als je hem al krijgt.

Wat een drama joh. Voor al die gezinnen waarbij beiden werken en een auto nodig hebben. Terwijl er helemaal geen parkeerproblemen zijn in Leidsche Rijn of Vleuten enzo.
Definitely not CIA
pi_206843655
Wel slim. Dan kun je statushouders op de parkeerplekken huisvesten, en vang je ¤2500 van het rijk ^O^

LEBENSRAUM
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206843671
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja ik lees het. Tweede auto kan 200 euro per kwartaal zijn. Als je hem al krijgt.

Wat een drama joh. Voor al die gezinnen waarbij beiden werken en een auto nodig hebben. Terwijl er helemaal geen parkeerproblemen zijn in Leidsche Rijn of Vleuten enzo.
Het is natuurlijk een olievlek. Als het in Leidsche Rijn nog wel gratis is, zet je je auto daar neer en neem je daar de bus of de trein het centrum in.

En die 200 is niet het bedrag in de rustige wijken.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:25:50 #164
236264 crew  capricia
pi_206843696
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een olievlek. Als het in Leidsche Rijn nog wel gratis is, zet je je auto daar neer en neem je daar de bus of de trein het centrum in.

En die 200 is niet het bedrag in de rustige wijken.
Prima dat mensen daar hun auto neerzetten. Daar zijn de P&Rs bij de treinstations etc toch ook voor. Dat doet men nu ook en dat is precies de bedoeling.

Het centrum is namelijk allang autoluw. Het gaat hier om alle omliggende woonwijken en dorpjes en bedrijventerreinen in de gemeente Utrecht. Er is daar geen parkeerprobleem.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 17:31:10 #165
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_206843789
quote:
11s.gif Op zondag 27 november 2022 17:18 schreef Nobu het volgende:

[..]
Bezoekerskorting is het toch?
Het bezoek krijgt daar korting mee ja.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_206843825
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Prima dat mensen daar hun auto neerzetten. Daar zijn de P&Rs bij de treinstations etc toch ook voor. Dat doet men nu ook en dat is precies de bedoeling.

Het centrum is namelijk allang autoluw. Het gaat hier om alle omliggende woonwijken en dorpjes en bedrijventerreinen in de gemeente Utrecht. Er is daar geen parkeerprobleem.
Nee, nog niet. Lees nou eens wat ik schrijf. Ik heb het toch helemaal niet over P&R?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:36:49 #167
236264 crew  capricia
pi_206843871
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, nog niet. Lees nou eens wat ik schrijf. Ik heb het toch helemaal niet over P&R?
Je hebt het toch over de trein van uit LR of Vleuten naar het centrum? Dat is er al, dat mensen daar gratis kunnen parkeren. En dat is precies de bedoeling en werkt goed.
Het geeft namelijk geen parkeerproblemen. Want die zijn er niet in Vleuten en LR.

Ik heb het gevoel dat je niet helemaal op de hoogte bent van de situatie hier. :D
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 17:38:03 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206843895
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Prima dat mensen daar hun auto neerzetten. Daar zijn de P&Rs bij de treinstations etc toch ook voor. Dat doet men nu ook en dat is precies de bedoeling.

Het centrum is namelijk allang autoluw. Het gaat hier om alle omliggende woonwijken en dorpjes en bedrijventerreinen in de gemeente Utrecht. Er is daar geen parkeerprobleem.
Nee, dat is niet prima lijkt me. Rustige wijken zijn niet bedoeld als P&R's. En als iedereen ineens daar gaat parkeren ontstaat daar dus alsnog een parkeerprobleem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:39:34 #169
236264 crew  capricia
pi_206843924
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet prima lijkt me. Rustige wijken zijn niet bedoeld als P&R's. En als iedereen ineens daar gaat parkeren ontstaat daar dus alsnog een parkeerprobleem.
Station LR, station Vleuten en station Terwijde heeft al plek om te parkeren. Om met de trein naar het centrum te gaan. Daar is het voor bedoeld en dat werkt goed.
Er is daar geen parkeerprobleem.

Het gaat ook helemaal niet over parkeeroverlast. Want dat is er niet. Het gaat puur om cashen van de gemeente.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 17:40:41 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206843936
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Station LR, station Vleuten en station Terwijde heeft al plek om te parkeren. Om met de trein naar het centrum te gaan. Daar is het voor bedoeld en dat werkt goed.
Er is daar geen parkeerprobleem.

Natuurlijk is daar wel een probleem. Mensen parkeren daar gratis. Dat is niet de bedoeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206844224
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Erhm, vind jij het fijn als ondernemers 40% van hun klanten kwijtraken omdat de automobilist verjaagt is?
Hoezo? de meeste automobilisten zijn toch collega's van de ondernemers.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 18:06:11 #172
236264 crew  capricia
pi_206844250
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet prima lijkt me. Rustige wijken zijn niet bedoeld als P&R's. En als iedereen ineens daar gaat parkeren ontstaat daar dus alsnog een parkeerprobleem.
Er zijn ook dorpjes met nauwelijks openbaar vervoer. En al helemaal niet naar Utrecht. Met 1 dorpswinkel en 1 schooltje.
Allemaal betaald parkeren moet dat worden. Dat zal ze leren!!

Het is gewoon waanzin.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 18:09:59 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206844315
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn ook dorpjes met nauwelijks openbaar vervoer. En al helemaal niet naar Utrecht. Met 1 dorpswinkel en 1 schooltje.
Allemaal betaald parkeren moet dat worden. Dat zal ze leren!!

Het is gewoon waanzin.
Ik zeg nergens dat ik vóór dit plan ben hoor :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 18:10:58 #174
236264 crew  capricia
pi_206844324
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Natuurlijk is daar wel een probleem. Mensen parkeren daar gratis. Dat is niet de bedoeling.
Ja. Dat blijkt.
Het gaat om geld. Niet omdat de auto daar overlast geeft.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 18:29:04 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206844563
Vote shit, get shit

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:23 schreef BMW1993 het volgende:
Links betekend letterlijk

- auto pesten
- massale instroom van moslims uit conflictlanden
- woke (regenboog, inclusief, LGBTI+ etc)
- klimaatterreur, papieren rietjes, statiegeld op blikjes
- hogere belastingen die aan onzinnige dingen worden uitgegeven
- Vegetarisch

Ik ben blij dat ik geen enkel links persoon ken in het echte leven, ik zou er niet mee kunnen omgaan..
Heel veel van hun onderwerpen neigen naar het communisme, dingen verbieden voor iedereen....

Eensch. Bagger krijg je. Geen werkelijke oplossingen, puur najagen van utopie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 zondag 27 november 2022 @ 18:55:05 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206845020
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:23 schreef BMW1993 het volgende:
Links betekend letterlijk

- auto pesten
- massale instroom van moslims uit conflictlanden
- woke (regenboog, inclusief, LGBTI+ etc)
- klimaatterreur, papieren rietjes, statiegeld op blikjes
- hogere belastingen die aan onzinnige dingen worden uitgegeven
- Vegetarisch

Ik ben blij dat ik geen enkel links persoon ken in het echte leven, ik zou er niet mee kunnen omgaan..
Heel veel van hun onderwerpen neigen naar het communisme, dingen verbieden voor iedereen....

Grappig hoe niets hiervan met het idee van politiek links te maken heeft. Echt niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 19:08:34 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206845248
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Grappig hoe niets hiervan met het idee van politiek links te maken heeft. Echt niets.
Nou ja, het zijn iedere keer weer linkse partijen die hiermee komen en iedere keer weer de rechtse partijen die tegen zijn. In Leiden dan, maar zal elders niet anders zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 zondag 27 november 2022 @ 19:08:48 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206845252
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, het zijn iedere keer weer linkse partijen die hiermee komen en iedere keer weer de rechtse partijen die tegen zijn. In Leiden dan, maar zal elders niet anders zijn.
D66 is verre van links.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 19:12:15 #179
236264 crew  capricia
pi_206845287
De betreffende wethouder is Lot van Hooijdonk, van GroenLinks.
quote:
..tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
Definitely not CIA
pi_206845454
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat blijkt.
Het gaat om geld. Niet omdat de auto daar overlast geeft.
De regeringen willen de automobilisten prikkelen om zich goed te gaan gedragen.
pi_206845513
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:23 schreef torentje het volgende:

[..]
De regeringen willen de automobilisten prikkelen om zich goed te gaan gedragen.
je auto rond je huis kwijt kunnen. Wat een aso-gedrag zeg!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206845528
Ik woon in een wijk in Utrecht waar recentelijk betaald parkeren is ingevoerd. Ik vind het echt een geschenk. Voorheen stalde de halve stad hun auto hier en stond het vol met forenzen. De parkeerdruk was meer dan 100%: er stonden auto's op de stoep. Nu is er altijd plek voor bewoners én minder autoverkeer in de wijk. Win-win.
pi_206845579
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik woon in een wijk in Utrecht waar recentelijk betaald parkeren is ingevoerd. Ik vind het echt een geschenk. Voorheen stalde de halve stad hun auto hier en stond het vol met forenzen. Nu is er altijd plek voor bewoners én minder autoverkeer in de wijk. Win-win.
Prima oplossing voor gebieden met hoge parkeerdruk. Maar in een dorpje is het toch helemaal geen issue?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206845654
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik woon in een wijk in Utrecht waar recentelijk betaald parkeren is ingevoerd. Ik vind het echt een geschenk. Voorheen stalde de halve stad hun auto hier en stond het vol met forenzen. De parkeerdruk was meer dan 100%: er stonden auto's op de stoep. Nu is er altijd plek voor bewoners én minder autoverkeer in de wijk. Win-win.
Ik woon zelf in de binnenstad dus ik weet niet beter. Je kunt ook gewoon een plekje kopen in de parkeergarage hier à 50k euro.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206845705
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik woon zelf in de binnenstad dus ik weet niet beter. Je kunt ook gewoon een plekje kopen in de parkeergarage hier à 50k euro.
Mensen die in het centrum wonen parkeerden hun auto hier voor de deur en sprongen op de fiets. Blij dat dat voorbij is.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 19:41:04 #186
236264 crew  capricia
pi_206845740
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:37 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Mensen die in het centrum wonen parkeerden hun auto hier voor de deur en sprongen op de fiets. Blij dat dat voorbij is.
Het centrum en omliggende buurten zijn allang betaald parkeren of autoluw.
Het gaat nu om alles van de gemeente. Dus ook dorpen, buurtschappen etc.


De wethouder:
quote:
..tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
Definitely not CIA
pi_206845775
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt het toch over de trein van uit LR of Vleuten naar het centrum? Dat is er al, dat mensen daar gratis kunnen parkeren. En dat is precies de bedoeling en werkt goed.
Het geeft namelijk geen parkeerproblemen. Want die zijn er niet in Vleuten en LR.

Ik heb het gevoel dat je niet helemaal op de hoogte bent van de situatie hier. :D
Er dringt niet zo heel veel door, geloof ik. Ik heb het je nu drie keer uitgelegd, dat vind ik wel voldoende.

En dat ik degene ben die niet op de hoogte is? Ik moest jou nota bene uitleggen hoe een parkeervergunning werkt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 27 november 2022 @ 19:44:17 #188
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206845788
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
D66 is verre van links.
En om daar aan toe te voegen. Klassiek links is al jaren dood in Nederland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206845815
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik woon in een wijk in Utrecht waar recentelijk betaald parkeren is ingevoerd. Ik vind het echt een geschenk. Voorheen stalde de halve stad hun auto hier en stond het vol met forenzen. De parkeerdruk was meer dan 100%: er stonden auto's op de stoep. Nu is er altijd plek voor bewoners én minder autoverkeer in de wijk. Win-win.
En hoeveel is jouw huishouden en vrienden/familie/bezoekers extra kwijt?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 19:46:30 #190
236264 crew  capricia
pi_206845821
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er dringt niet zo heel veel door, geloof ik. Ik heb het je nu drie keer uitgelegd, dat vind ik wel voldoende.

En dat ik degene ben die niet op de hoogte is? Ik moest jou nota bene uitleggen hoe een parkeervergunning werkt.
Niet zo boos doen hoor.

Hier een drukke straat in de gemeente Utrecht. Moet snel betaald parkeren ingevoerd worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
pi_206845841
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Natuurlijk is daar wel een probleem. Mensen parkeren daar gratis. Dat is niet de bedoeling.
Gratis? Nee. Wel goedkoop, niet gratis. De P+R kost ¤6.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 19:48:56 #192
236264 crew  capricia
pi_206845874
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Gratis? Nee. Wel goedkoop, niet gratis. De P+R kost ¤6.
Station Terwijde en Vleuten is gratis parkeren.
Definitely not CIA
pi_206845880
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn ook dorpjes met nauwelijks openbaar vervoer. En al helemaal niet naar Utrecht. Met 1 dorpswinkel en 1 schooltje.
Allemaal betaald parkeren moet dat worden. Dat zal ze leren!!

Het is gewoon waanzin.
Over welke dorpjes hebben we het dan bijvoorbeeld?
pi_206845910
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:29 schreef Red_85 het volgende:
Vote shit, get shit
[..]
Eensch. Bagger krijg je. Geen werkelijke oplossingen, puur najagen van utopie.
Tja, als de Utrechter het er niet mee eens zou zijn zouden we hier wel een gezellig college van VVD, PVV en SGP hebben of wat van die kleurrijke lokalen, maar vooralsnog krijgen die niet echt voldoende voet aan de grond.
Henkie heeft nog even mee mogen doen, maar dat was van korte duur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 27 november 2022 @ 19:52:57 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206845943
En laten we elkaar niet voor de gek houden; nu is het

quote:
tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
Later wordt dat

quote:
tot er in de hele provincie geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
Om te eindigen bij

quote:
tot er in het hele land geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
Dit soort activistische types zijn namelijk niet zo heel snel tevreden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 november 2022 @ 19:54:23 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206845968
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, als de Utrechter het er niet mee eens zou zijn zouden we hier wel een gezellig college van VVD, PVV en SGP hebben of wat van die kleurrijke lokalen, maar vooralsnog krijgen die niet echt voldoende voet aan de grond.
Henkie heeft nog even mee mogen doen, maar dat was van korte duur.
Dat er in de raad een meerderheid voor bestaat betekent op zich nog niet dat een meerderheid van de bevolking dit specifieke plan ook steunt. Ik zou daar wel eens een fatsoenlijke peiling van willen zien.

De laatste twee bewonersraadplegingen in de wijk waar ik woon waren in grote meerderheid negatief over het invoeren van betaald parkeren. Dus het kwam er toch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206846055
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet zo boos doen hoor.

Hier een drukke straat in de gemeente Utrecht. Moet snel betaald parkeren ingevoerd worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genoeg ruimte om op eigen terrein te parkeren, zie het probleem niet.
pi_206846058
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat er in de raad een meerderheid voor bestaat betekent op zich nog niet dat een meerderheid van de bevolking dit specifieke plan ook steunt. Ik zou daar wel eens een fatsoenlijke peiling van willen zien.

De laatste twee bewonersraadplegingen in de wijk waar ik woon waren in grote meerderheid negatief over het invoeren van betaald parkeren. Dus het kwam er toch.
Oh dat zeg ik ook niet, maar als ik sommige users hier maar geloven dan doen dit soort partijen enkel zaken die de hele bevolking collectief vreselijk vindt. Wat vrij curieus zou zijn aangezien we gewoon eens in de vier jaar verkiezingen hebben.
En voor dit soort zaken geldt dat het veel kiezers toch al te maken hebben met betaald parkeren en misschien juist wel vinden dat ze daar in andere wijken ook best aan bij mogen dragen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206846119
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Gratis? Nee. Wel goedkoop, niet gratis. De P+R kost ¤6.
Goedkoop?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 20:00:21 #200
236264 crew  capricia
pi_206846127
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Over welke dorpjes hebben we het dan bijvoorbeeld?
Neem het dorp Haarzuilens. Rijdt 1 bus per uur. Van Vleuten naar Kockengen, doet niet eens Utrecht CS aan.


quote:
..tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 20:01:59 #201
236264 crew  capricia
pi_206846165
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:58 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Genoeg ruimte om op eigen terrein te parkeren, zie het probleem niet.
En dan van die parkeermeters langs die weg. _O-

En handhaving natuurlijk!
Definitely not CIA
pi_206846181
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:27 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
je auto rond je huis kwijt kunnen. Wat een aso-gedrag zeg!
Schijnbaar zijn de regeringen toch voor minder gratis plek voor de automobilisten. Mijn zegen hebben ze.
pi_206846713
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
En laten we elkaar niet voor de gek houden; nu is het
[..]
Later wordt dat
[..]
Om te eindigen bij
[..]
Dit soort activistische types zijn namelijk niet zo heel snel tevreden.
Die types krijgen alleen de kans als wij erop stemmen. We hebben een paar tamelijk linkse steden in Nederland, maar de TK en PS laten wel zien dat de Utrechtse collegepartijen daar in heel andere verhoudingen voorkomen.
  zondag 27 november 2022 @ 20:24:57 #204
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206846739
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 12:23 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Iedereen gaat z'n auto dan parkeren in Oud-Zuilen.
Ik ga dat zeker doen...Ik woon net op het randje van Utrecht en errug dichtbij oud zuilen. Dus of daar of nieuw buren (of is dat wel utrecht).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_206846756
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Het centrum en omliggende buurten zijn allang betaald parkeren of autoluw.
Het gaat nu om alles van de gemeente. Dus ook dorpen, buurtschappen etc.
[ afbeelding ]

De wethouder:
[..]

Je bent echt boos he? Mooi om te zien.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 20:27:42 #206
236264 crew  capricia
pi_206846813
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:25 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Je bent echt boos he? Mooi om te zien.
Ben even langs de lokale ah. Zal parkeergeld meenemen. _O-
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 20:31:01 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206846888
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Gratis? Nee. Wel goedkoop, niet gratis. De P+R kost ¤6.
Stuur mij maar ffies die 6 euro op dan. Iedere dag weer...

Intens dom en triest volk die auto haters. Kom eens met alternatieven dan ipv alles maar te verbieden en te belasten wat jij zelf haat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206846889
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:24 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Ik ga dat zeker doen...Ik woon net op het randje van Utrecht en errug dichtbij oud zuilen. Dus of daar of nieuw buren (of is dat wel utrecht).
Op buren heet het geloof ik en nee, dat is ook geen Utrecht meer. Oud-Zuilen is wel net iets dichterbij denk ik. Ik zou het ook wel geweten hebben, Vleuten is verder weg van de binnenstad dan Oud-Zuilen :D
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 27 november 2022 @ 20:34:59 #209
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206846997
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 20:31 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Op buren heet het geloof ik en nee, dat is ook geen Utrecht meer. Oud-Zuilen is wel net iets dichterbij denk ik. Ik zou het ook wel geweten hebben, Vleuten is verder weg van de binnenstad dan Oud-Zuilen :D
Ik vind dit besluit echt zo nergens op slaan, maar sowieso is het parkeerbeleid echt enorm uit de hand gelopen in Utrecht. Hier kan ik altijd voor mijn huis parkeren..... ik snap ook niet waarom het hier ingevoerd moet worden in de uiterste buiten ring. :) Laat staan Vleuten.

Gelukkig voor veel mensen in LR en Vleuten is de nieuwe bouwmethode parkeren in een soort van binnenterrein.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_206846999
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet zo boos doen hoor.

Hier een drukke straat in de gemeente Utrecht. Moet snel betaald parkeren ingevoerd worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op je eerste foto zou het alleen gaan om betaald parkeren aan de rechterkant van de straat. De weg vormt namelijk de gemeentegrens. De huizen die op de foto links staan, staan niet in de gemeente Utrecht. Dat zou natuurlijk een gekke situatie opleveren.

Op beide plekken (beide foto's) zou het enerzijds onzinnig zijn om betaald parkeren in te voeren. Anderzijds heeft er ook niemand last van: er parkeert daar niemand in de berm. De huizen daar kunnen waarschijnlijk allemaal wel tien auto's kwijt op eigen terrein.

Hoe dan ook, je moet het plan waarschijnlijk wat minder letterlijk nemen dan wat de wethouder nu roept. In wijken die nu grenzen aan wijken waar al betaald parkeren geldt, ervaart men overlast. Voer je ook daar betaald parkeren in, dan zal die overlast zich verplaatsen naar de wijk die daar weer naast ligt. Maar ik kan me lastig voorstellen dat de overlast snel tot de Laag-Nieuwkoopsebuurtweg zal reiken. Ik vermoed een beetje dat het plan uiteindelijk zal blijken te gaan over de bebouwde kom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2022 20:35:31 ]
pi_206847041
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 20:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Neem het dorp Haarzuilens. Rijdt 1 bus per uur. Van Vleuten naar Kockengen, doet niet eens Utrecht CS aan.
[ afbeelding ]
[..]

Nou is Haarzuilens ook de uitzondering die de regel bevestigd. Zo'n beetje de enige bewoonde plek in Utrecht die ik kan bedenken waar je niet binnen een paar minuten lopen bij een bushalte bent waar minimaal 4x per uur een bus komt. Hoeveel mensen wonen daar in totaal? 500?

Behalve dat het totaal niet representatief is, vraag ik me ook af hoeveel mensen blijkbaar wel een huis in Haarzuilens kunnen betalen maar niet de kosten voor een parkeervergunning kunnen opbrengen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 27 november 2022 @ 20:39:40 #212
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_206847144
Ik heb een info-avond over verkeersmaatregelen met deze wethouder meegemaakt.
Ze wou dat ze auto’s kon wegtoveren, zei ze :D
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_206847164
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stuur mij maar ffies die 6 euro op dan. Iedere dag weer...

Intens dom en triest volk die auto haters. Kom eens met alternatieven dan ipv alles maar te verbieden en te belasten wat jij zelf haat.
Volgens mij heb jij Alzheimer, want er zijn ontelbare malen alternatieven gegeven, om zonder auto te kunnen.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 20:40:03 #214
236264 crew  capricia
pi_206847177
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:24 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Ik ga dat zeker doen...Ik woon net op het randje van Utrecht en errug dichtbij oud zuilen. Dus of daar of nieuw buren (of is dat wel utrecht).
Op Buuren is gemeente Stichtse Vecht. Maarssen dus.
Gratis parkeren! _O_

Net als bedrijventerrein Lage Weide. Loopt door van Utrecht naar Maarssen. Drie maal raden waar er gratis geparkeerd gaat worden en welke bedrijven het dus drukker gaan krijgen.
Definitely not CIA
pi_206847222
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Nou is Haarzuilens ook de uitzondering die de regel bevestigd. Zo'n beetje de enige bewoonde plek in Utrecht die ik kan bedenken waar je niet binnen een paar minuten lopen bij een bushalte bent waar minimaal 4x per uur een bus komt. Hoeveel mensen wonen daar in totaal? 500?

Behalve dat het totaal niet representatief is, vraag ik me ook af hoeveel mensen blijkbaar wel een huis in Haarzuilens kunnen betalen maar niet de kosten voor een parkeervergunning kunnen opbrengen.
En bovendien gedwongen zijn om een parkeervergunning te nemen, aangezien ze hun auto niet op eigen terrein kwijt kunnen.
pi_206847256
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 20:31 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Op buren heet het geloof ik en nee, dat is ook geen Utrecht meer. Oud-Zuilen is wel net iets dichterbij denk ik. Ik zou het ook wel geweten hebben, Vleuten is verder weg van de binnenstad dan Oud-Zuilen :D
Waarschijnlijk dan een kwestie van tijd voordat Stichtse Vecht daar ook betaald parkeren invoert.
pi_206847334
Nou ja, ik ben wel benieuwd naar de praktische uitwerking hiervan. Moet je dan ook steeds gaan betalen voor het parkeren als je je kinderen naar de voetbalclub brengt? Of als je even een vers bloemetje op het graf van je moeder wilt leggen?
  zondag 27 november 2022 @ 20:50:10 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206847387
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:47 schreef Sodemieters het volgende:
Nou ja, ik ben wel benieuwd naar de praktische uitwerking hiervan. Moet je dan ook steeds gaan betalen voor het parkeren als je je kinderen naar de voetbalclub brengt? Of als je even een vers bloemetje op het graf van je moeder wilt leggen?
Dat zal er maar net vanaf hangen of de betreffende parkeerplaats op gemeentegrond ligt, of van de voetbalclub/de begraafplaats/de supermarkt is.

En wat dacht je van naar je werk gaan? Dan sta je de hele dag, dat tikt lekker aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 november 2022 @ 20:50:59 #219
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206847404
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Op Buuren is gemeente Stichtse Vecht. Maarssen dus.
Gratis parkeren! _O_

Net als bedrijventerrein Lage Weide. Loopt door van Utrecht naar Maarssen. Drie maal raden waar er gratis geparkeerd gaat worden en welke bedrijven het dus drukker gaan krijgen.
Nice!!! Behalve voor de bewoners van Op Buuren dan. :)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 27 november 2022 @ 20:52:23 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847434
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij Alzheimer, want er zijn ontelbare malen alternatieven gegeven, om zonder auto te kunnen.
In woonwijken?
Succes met je week boodschappen voor een gezin

Kijk, dat is ook het probleem met die linkse greenwashende utopische wensdenkers in hun grachtenetages in het centrum. Alternatieven die werken, kunnen ze niet bedenken. Maar geef die eens. Een enkel busje in t uur die door je dorpje/stadsuithoek rijdt werkt niet.
Autos worden al steeds minder vervuilend, dus dat kan de reden niet meer zijn. Verder, als je morgen weer aan je oatmilk pumpkin spice latte zit, bedenk eens je naar iedere uithoek en buitenwijk komt. Met 2 tassen boodschappen, wat klusspul en 3 jankende kinderen.

Mensen die zulke onzin bedenken zitten in een bubbel. Een hele kleine bubbel.
Is niet goed voor je, wordt je beperkt van. En dat is een gevaarlijke combinatie als je dat combineert met politiek.

[ Bericht 7% gewijzigd door Red_85 op 27-11-2022 20:59:20 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 november 2022 @ 20:56:34 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847506
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 20:39 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb een info-avond over verkeersmaatregelen met deze wethouder meegemaakt.
Ze wou dat ze auto’s kon wegtoveren, zei ze :D
Persoonlijk probleempje dus wat ze wil bepalen voor 1000'en anderen.
Die moet je direct op non actief zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206847521
Leuk zeg, dat GroenLinks en D'66 :)

Gelukkig hebben we daar hier geen last van..

Oh wacht, de studentenpartij is hier de grootste, gevolgd door D'66 en GroenLinks :')
  zondag 27 november 2022 @ 20:57:40 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847531
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:47 schreef Sodemieters het volgende:
Nou ja, ik ben wel benieuwd naar de praktische uitwerking hiervan. Moet je dan ook steeds gaan betalen voor het parkeren als je je kinderen naar de voetbalclub brengt? Of als je even een vers bloemetje op het graf van je moeder wilt leggen?
Autos moet je 'wegtoveren'. Blijkbaar.

Triest dit soort politici.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206847551
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zal er maar net vanaf hangen of de betreffende parkeerplaats op gemeentegrond ligt, of van de voetbalclub/de begraafplaats/de supermarkt is.
Volgens mij zijn vrijwel alle sportterreinen gemeentelijk eigendom, net als de zwembaden, de scholen en de gemeentelijke begraafplaatsen. Dat zijn aan de ene kant wel parkeerplekken met een specifiek doel - dus wellicht alleen toegankelijk maken 'voor bezoekers van' - aan de andere kant zou het vreemd zijn als bepaalde gemeentelijke parkeerterreinen wel gratis blijven.

quote:
En wat dacht je van naar je werk gaan? Dan sta je de hele dag, dat tikt lekker aan.
Ja, dat los je dan maar anders op, daar heb ik niet zo veel compassie mee. Parkeer dan in een transferium/P+R, kom met het OV, werk eens een dagje thuis, of wat dan ook. Ik vind het wel onzinnig dat steden de hele dag volstaan met auto's, die de hele dag stil staan en daar alleen maar ruimte staan in te nemen.
  zondag 27 november 2022 @ 20:59:14 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206847561
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:11 schreef mvdejong het volgende:
Ik verwacht dat in meerdere wijken de parkeerautomaten een levensduur van enkele uren gaan hebben, en dat de bestuurders van camera-auto's hun leven niet zeker zullen zijn.
Maar gelukkig bestaat Nederland voor het grootste deel uit normale mensen en niet uit tokkies.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 21:02:15 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847629
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij zijn vrijwel alle sportterreinen gemeentelijk eigendom, net als de zwembaden, de scholen en de gemeentelijke begraafplaatsen. Dat zijn aan de ene kant wel parkeerplekken met een specifiek doel - dus wellicht alleen toegankelijk maken 'voor bezoekers van' - aan de andere kant zou het vreemd zijn als bepaalde gemeentelijke parkeerterreinen wel gratis blijven.
[..]
Ja, dat los je dan maar anders op, daar heb ik niet zo veel compassie mee. Parkeer dan in een transferium/P+R, kom met het OV, werk eens een dagje thuis, of wat dan ook. Ik vind het wel onzinnig dat steden de hele dag volstaan met auto's, die de hele dag stil staan en daar alleen maar ruimte staan in te nemen.
Typisch. Ik wil iets en 'dat moet een ander dan maar oplossen. Scheelt mij geen fuk'.

Lekker man, zo'n wereld.

Over egotrippers gesproken... Man man man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 november 2022 @ 21:03:47 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206847664
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:

Ja, dat los je dan maar anders op, daar heb ik niet zo veel compassie mee.
Dat zie je wel vaker bij werkelozen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 21:03:54 #228
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206847668
Ik heb ooit mogen praten met iemand uit de gemeente raad tijdens een etentje. Mevrouw woonde in Vleuten en fietste naar haar werk. Ze was van mening dat iedereen dat maar zou moeten doen, dus dat als je in Utrecht woont je daar ook maar moest werken.

Leuke bedacht, maar niet echt reeel.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 27 november 2022 @ 21:04:53 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847692
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar gelukkig bestaat Nederland voor het grootste deel uit normale mensen en niet uit tokkies.
Is wel een favorietje he, van je, dat getokkie.
Nog andere woordjes geleerd afgelopen week van de juf?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206847717
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Autos moet je 'wegtoveren'. Blijkbaar.

Triest dit soort politici.
Ja, maar met figuren zoals jij schieten we natuurlijk net zo min iets op. Jij komt zelf ook alleen maar met klaagzangen, zonder enig rationeel argument of oplossing. Je bent net zo naïef, maar dan precies de andere kant op.

Alle auto's wegtoveren is niet reëel, elke auto onbelemmerd toelaten evenmin.
pi_206847744
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:03 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb ooit mogen praten met iemand uit de gemeente raad tijdens een etentje. Mevrouw woonde in Vleuten en fietste naar haar werk. Ze was van mening dat iedereen dat maar zou moeten doen, dus dat als je in Utrecht woont je daar ook maar moest werken.

Leuke bedacht, maar niet echt reeel.
Natuurlijk niet. Maar dat schijnt de norm te zijn. Wat ik niet nodig heb of waar ik geen gebruik van maak of wat mij niet in de kraam te pas komt moet zwaar belast of verboden worden.
  zondag 27 november 2022 @ 21:08:23 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847798
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:03 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb ooit mogen praten met iemand uit de gemeente raad tijdens een etentje. Mevrouw woonde in Vleuten en fietste naar haar werk. Ze was van mening dat iedereen dat maar zou moeten doen, dus dat als je in Utrecht woont je daar ook maar moest werken.

Leuke bedacht, maar niet echt reeel.
Dit is dus precies wat het probleem ook is. Hun eigen wereldje. Iedereen moet leven zoals zij en anders ben je uitschot, tokkie en zou je hetzelfde moeten doen als zij.

Intens beperkt inlevingsvermogen met dictatoriale trekjes. Gevaarlijke combi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206847811
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Het centrum en omliggende buurten zijn allang betaald parkeren of autoluw.
Het gaat nu om alles van de gemeente. Dus ook dorpen, buurtschappen etc.
[ afbeelding ]

De wethouder:
[..]

Nou, niet dus, onze wijk is pas sinds dit jaar betaald parkeren en is een "omliggende buurt". Verder eens met dat betaald parkeren in de hele gemeente wel overdreven is.
  zondag 27 november 2022 @ 21:09:32 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206847822
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:04 schreef Red_85 het volgende:

Is wel een favorietje he, van je, dat getokkie.

Voel je je aangesproken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206847832
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:46 schreef silverhill het volgende:

[..]
En hoeveel is jouw huishouden en vrienden/familie/bezoekers extra kwijt?
Ongeveer 30 euro per maand voor een tweede vergunning, eerste is goedkoper. Betaald parkeren alleen doordeweeks in de ochtend, dan zijn er niet zoveel familie bezoekjes. Maar het is op die manier duur genoeg om forenzen en langparkeerders te weren.
pi_206847835
Prima toch? Ik snap de klacht niet.
  zondag 27 november 2022 @ 21:10:54 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206847854
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:05 schreef Sodemieters het volgende:

Jij komt zelf ook alleen maar met klaagzangen, zonder enig rationeel argument of oplossing.
Eens even denken....bij welke user zien we dat ook regelmatig. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206847883
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Eens even denken....bij welke user zien we dat ook regelmatig. :')
Is dit het punt dat je naar anderen gaat wijzen om je gebrek aan argumenten te verhullen?

Als je op mij doelt; ik heb in vorige reacties al wat nuanceringen voorgesteld. Dat is een stuk concreter dan waar jij mee bent gekomen.
  zondag 27 november 2022 @ 21:14:12 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206847928
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:12 schreef Sodemieters het volgende:

Is dit het punt dat je naar anderen gaat wijzen om je gebrek aan argumenten te verhullen?
Waar heb ik precies argumenten voor nodig? Dat ik types zoals jij gewoon negeer en gebruik maak van mijn auto's op het moment dat ik dat wil? Gewoon omdat het kan? En dat jij daar echt helemaal niets aan kunt doen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206847940
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Waar heb ik precies argumenten voor nodig? Dat ik types zoals jij gewoon negeer en gebruik maak van mijn auto's op het moment dat ik dat wil? Gewoon omdat het kan? En dat jij daar echt helemaal niets aan kunt doen?
Prima hoor. Zo lang je maar betaalt.
pi_206847946
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is dus precies wat het probleem ook is. Hun eigen wereldje. Iedereen moet leven zoals zij en anders ben je uitschot, tokkie en zou je hetzelfde moeten doen als zij.

Intens beperkt inlevingsvermogen met dictatoriale trekjes. Gevaarlijke combi.
Wat feitelijk ook is hoe jij praat over iedereen die op deze partijen stemt, dus pot ketel. Die partijen die het zogenaamd goed voor hebben met de "echte Nederlander" krijgen hier totaal geen voet aan de grond om de één of andere reden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 27 november 2022 @ 21:16:01 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206847974
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar met figuren zoals jij schieten we natuurlijk net zo min iets op. Jij komt zelf ook alleen maar met klaagzangen, zonder enig rationeel argument of oplossing. Je bent net zo naïef, maar dan precies de andere kant op.

Alle auto's wegtoveren is niet reëel, elke auto onbelemmerd toelaten evenmin.
Zie het probleem niet in woonfabrieken als leidscherijn die daar op ontworpen en ingericht zijn vanaf de start.

En laten we het niet hebben over rationaliteit of klaagzangen. Er is geen enkele valide rationele reden om in dat soort wijken, woonfabrieken, betaald parkeren in te voeren. Alleen klagende projecterende en beperkte ambtenaren uit de groene haat hoek verzinnen dat soort trieste onzin.

Alleen maar uit greenwashing, persoonlijke haat, projectie en een zeer beperkt inlevingsvermogen, zo blijkt, ga je dit soort onzin bedenken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 november 2022 @ 21:16:47 #243
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206848001
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Prima hoor. Zo lang je maar betaalt.
Betaal voor wat? Om mijn auto's in de garage of op de oprit te zetten? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206848017
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zie het probleem niet in woonfabrieken als leidscherijn die daar op ontworpen en ingericht zijn vanaf de start.

En laten we het niet hebben over rationaliteit of klaagzangen. Er is geen enkele valide rationele reden om in dat soort wijken, woonfabrieken, betaald parkeren in te voeren. Alleen klagende projecterende en beperkte ambtenaren uit de groene haat hoek verzinnen dat soort trieste onzin.

Alleen maar uit greenwashing, persoonlijke haat, projectie en een zeer beperkt inlevingsvermogen, zo blijkt, ga je dit soort onzin bedenken.
Ik beschouw deze post maar als een extra bevestiging van hetgeen ik eerder al over je zei.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 21:17:50 #245
236264 crew  capricia
pi_206848025
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar met figuren zoals jij schieten we natuurlijk net zo min iets op. Jij komt zelf ook alleen maar met klaagzangen, zonder enig rationeel argument of oplossing. Je bent net zo naïef, maar dan precies de andere kant op.

Alle auto's wegtoveren is niet reëel, elke auto onbelemmerd toelaten evenmin.
Nogmaals. Er is hier, en in nog veel meer wijken, helemaal geen parkeerprobleem. Het gaat puur om het cashen van de gemeente.
twitter
Definitely not CIA
pi_206848078
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Nogmaals. Er is hier, en in nog veel meer wijken, helemaal geen parkeerprobleem. Het gaat puur om het cashen van de gemeente.
[ twitter ]
Zoals je ziet ook niet zozeer de inwoners van Utrecht zelf, maar vooral bezoekers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206848114
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Nogmaals. Er is hier, en in nog veel meer wijken, helemaal geen parkeerprobleem. Het gaat puur om het cashen van de gemeente.
[ twitter ]
En op de rand van het betaald parkeren gebied? Dat is namelijk de voornaamste reden dat bewoners willen dat het betaald parkeren gebied uitgebreid wordt. Bij ons is netjes een enquête geweest, en de meerderheid heeft vóór gestemd.
  zondag 27 november 2022 @ 21:20:54 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206848128
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zoals je ziet ook niet zozeer de inwoners van Utrecht zelf, maar vooral bezoekers.
Niet? De inkomsten uit vergunningen moeten met een factor 6 omhoog. Dat zijn toch vooral bewoners hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 21:20:59 #249
236264 crew  capricia
pi_206848130
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zoals je ziet ook niet zozeer de inwoners van Utrecht zelf, maar vooral bezoekers.
Kort parkeren dat zijn ook inwoners. Die naar een andere wijk/winkelcentrum etc rijden. Kind naar zwemles etc.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 21:22:15 #250
236264 crew  capricia
pi_206848165
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
En op de rand van het betaald parkeren gebied? Dat is namelijk de voornaamste reden dat bewoners willen dat het betaald parkeren gebied uitgebreid wordt. Bij ons is netjes een enquête geweest, en de meerderheid heeft vóór gestemd.
Mooi. Doe maar een enquête in LR en Vleuten etc.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 21:22:33 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206848180
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat feitelijk ook is hoe jij praat over iedereen die op deze partijen stemt, dus pot ketel. Die partijen die het zogenaamd goed voor hebben met de "echte Nederlander" krijgen hier totaal geen voet aan de grond om de één of andere reden.
Gl, d66, links woke gejank. Daar praat ik zo over ja. Klopt. Dat gemicromanage, beperkt inlevingsvermogen en geprojecteer, dat moet ook uitgebannen worden. Dit is werkelijk nergens voor nodig.
In dit voorbeeld is het ook weer dat allemaal. Lekker automobilistje pesten 'omdat iedereen zo moet leven als ik'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206848183
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet? De inkomsten uit vergunningen moeten met een factor 6 omhoog. Dat zijn toch vooral bewoners hoor.
Volgens mij is 1,55 niet 6 keer 1,36, maar ik doceer ook geen wiskunde. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206848186
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Betaal voor wat? Om mijn auto's in de garage of op de oprit te zetten? :')
Oh, dan heb ik wellicht verkeerd begrepen wat je bedoelde toen je zei dat je gebruik blijft maken van je auto's wanneer je wilt. Als je daarmee bedoelt dat je je auto's stalt op eigen terrein en er nergens mee naartoe gaat, dan is dat natuurlijk ook prima.
  zondag 27 november 2022 @ 21:23:20 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206848202
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik beschouw deze post maar als een extra bevestiging van hetgeen ik eerder al over je zei.
Verder heb je ook weinig nuttigs in te brengen idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206848215
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zoals je ziet ook niet zozeer de inwoners van Utrecht zelf, maar vooral bezoekers.
Je zult als zzper daar maar moeten klussen. Als er geen parkeerprobleem is dan zijn dit soort plannen onzalig.
  zondag 27 november 2022 @ 21:24:06 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206848222
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volgens mij is 1,55 niet 6 keer 1,36, maar ik doceer ook geen wiskunde. :P
Oh, je hebt gelijk. Ik las verkeerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206848266
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je zult als zzper daar maar moeten klussen. Als er geen parkeerprobleem is dan zijn dit soort plannen onzalig.
Het is niet alsof nu plots vanuit het niets betaald parkeren wordt ingevoerd natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206848271
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. Doe maar een enquête in LR en Vleuten etc.
Dus omdat er daar geen problemen zijn is er nergens een probleem en gaat het alleen over het cashen van de gemeente?

Ik zie ook problemen in het willen doorvoeren in de hele gemeente maar zo'n slecht idee is het op veel plekken niet.
pi_206848273
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je zult als zzper daar maar moeten klussen. Als er geen parkeerprobleem is dan zijn dit soort plannen onzalig.
Dat factureer je natuurlijk gewoon. Alsof nu niet al in grote delen van de stad betaald parkeren geldt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2022 21:27:15 ]
  zondag 27 november 2022 @ 21:27:04 #260
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206848299
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:22 schreef Sodemieters het volgende:

Oh, dan heb ik wellicht verkeerd begrepen wat je bedoelde toen je zei dat je gebruik blijft maken van je auto's wanneer je wilt.
Je praat wartaal. Jij hebt het over betalen en deze thread gaat over betaald parkeren. 1 plus 1 = ....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 21:28:57 #261
236264 crew  capricia
pi_206848338
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Dus omdat er daar geen problemen zijn is er nergens een probleem en gaat het alleen over het cashen van de gemeente?

Ik zie ook problemen in het willen doorvoeren in de hele gemeente maar zo'n slecht idee is het op veel plekken niet.
Dan doe je het lekker op de plekken waar de bewoners het willen.
Definitely not CIA
pi_206848382
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je praat wartaal. Jij hebt het over betalen en deze thread gaat over betaald parkeren. 1 plus 1 = ....
Ik ben helemaal kwijt welk punt je nou eigenlijk probeert te maken. Als jij je auto's thuis op eigen terrein wilt stallen, dan kan dat natuurlijk gewoon. Daar heeft de invoering van betaald parkeren geen invloed op.

Als je echter met de auto naar Utrecht wilt komen, is dat ook helemaal prima, mits je maar betaalt voor het parkeren. Er is niemand die stelt dat jij je auto's niet meer zou kunnen gebruiken wanneer jij dat wilt. Het kost straks alleen wat meer.
pi_206848444
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan doe je het lekker op de plekken waar de bewoners het willen.
Ok.
pi_206848494
goedzo. maar beter nog is gewoon geheel parkeren verbieden in heel Utrecht. lut auto's
  zondag 27 november 2022 @ 21:45:35 #265
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206848796
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:30 schreef Sodemieters het volgende:

Ik ben helemaal kwijt welk punt je nou eigenlijk probeert te maken.
Dat jouw kruistocht tegen persoonlijke mobiliteit bijzonder vermoeiend is. Dat jouw oogkleppen er voor zorgen dat je alleen maar scenario's kunt bedenken die in jouw straatje passen en dat jij geen grammetje inlevingsvermogen hebt.

Wat je zelf ook zegt.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:

Ja, dat los je dan maar anders op, daar heb ik niet zo veel compassie mee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 21:59:05 #266
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206849137
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. Doe maar een enquête in LR en Vleuten etc.
Ik woonde hiervoor in de Dichterswijk, het is jammer dat de mensen daar zich om hebben laten praten. Ik vond vooral de toon in de brief heel erg cringe. "U wilt graag betaald parkeren omdat de parkeerdruk te hoog is".
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_206849200
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:59 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Ik woonde hiervoor in de Dichterswijk, het is jammer dat de mensen daar zich om hebben laten praten. Ik vond vooral de toon in de brief heel erg cringe. "U wilt graag betaald parkeren omdat de parkeerdruk te hoog is".
Wat is het probleem daarmee? Bij ons in de wijk was dat ook het geval.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:04:27 #268
236264 crew  capricia
pi_206849221
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:59 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Ik woonde hiervoor in de Dichterswijk, het is jammer dat de mensen daar zich om hebben laten praten. Ik vond vooral de toon in de brief heel erg cringe. "U wilt graag betaald parkeren omdat de parkeerdruk te hoog is".
Ja. Ook lekker maar niet heus. :')
De woonwijk waar ik woon ligt 10 (of 11) km hemelsbreed van Utrecht centrum vandaan (voorbij de Harrijnse plas). Betaald parkeren slaat echt gewoon nergens op hier. Er is geen drukte, er is genoeg ruimte en plek.
Behalve melkkoe voor de gemeente, kan ik geen enkel ander doel bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 27-11-2022 22:09:36 ]
Definitely not CIA
pi_206849253
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat jouw kruistocht tegen persoonlijke mobiliteit bijzonder vermoeiend is. Dat jouw oogkleppen er voor zorgen dat je alleen maar scenario's kunt bedenken die in jouw straatje passen en dat jij geen grammetje inlevingsvermogen hebt.

Wat je zelf ook zegt.
[..]

Ja, dat ging specifiek over mensen die met de auto naar kantoor komen en die auto daar dan de heel dag stil laten staan. Mag van mij hoor, als jij dat heel graag wilt. Het kost alleen wat.

Ik heb jaren in het centrum van Utrecht gewerkt. Dan kost het parkeren je ¤ 35 per dag. Heb ik er niet voor over, zeker niet gezien de alternatieven die er zijn. Heb jij het er wel voor over? Dan doe je dat toch lekker. Zoals je al zei: niemand zal jou tegenhouden om je auto's te gebruiken wanneer je dat wilt. Ik voegde daar alleen aan toe dat je er dan wel voor zult moeten betalen.
pi_206849277
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ook lekker maar niet heus. :')
De woonwijk waar ik woon ligt 11 (of 12) km hemelsbreed van Utrecht centrum vandaan. Betaald parkeren slaat echt gewoon nergens op hier. Er is geen drukte, er is genoeg ruimte en plek.
Behalve melkkoe voor de gemeente, kan ik geen enkel ander doel bedenken.
Voor de vijfde keer uitleggen dat het probleem geleidelijk aan steeds verder op zal schuiven, totdat het jou wel raakt... heeft dat nog zin?
  zondag 27 november 2022 @ 22:08:51 #271
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206849278
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Wat is het probleem daarmee? Bij ons in de wijk was dat ook het geval.
Welke wijk is dat? Omdat het probleem niet opgelost wordt. Alleen met de 65+ beurs was het debiel, omdat die boomers precies wisten waar ze gratis konden parkeren. Verder blijft de wijk erg druk met parkeren alleen betaal je er nu gewoon veel meer voor.

Dus; Je krijgt niet wat je wilt, je betaald alleen opeens voor wat je al had. Geweldige oplossing (voor de gemeente). De mensen in de rivierenwijk zijn vast erg blij.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_206849325
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:08 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Welke wijk is dat? Omdat het probleem niet opgelost wordt. Alleen met de 65+ beurs was het debiel, omdat die boomers precies wisten waar ze gratis konden parkeren. Verder blijft de wijk erg druk met parkeren alleen betaal je er nu gewoon veel meer voor.

Dus; Je krijgt niet wat je wilt, je betaald alleen opeens voor wat je al had. Geweldige oplossing (voor de gemeente). De mensen in de rivierenwijk zijn vast erg blij.
Er zijn ook gemeenten waar bepaalde straten/buurten alleen voor vergunninghouders zijn. Dat kan een oplossing zijn wanneer mensen het betaald parkeren voor lief nemen en het nog steeds ontzettend druk is.
pi_206849355
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ook lekker maar niet heus. :')
De woonwijk waar ik woon ligt 10 (of 11) km hemelsbreed van Utrecht centrum vandaan (voorbij de Harrijnse plas). Betaald parkeren slaat echt gewoon nergens op hier. Er is geen drukte, er is genoeg ruimte en plek.
Behalve melkkoe voor de gemeente, kan ik geen enkel ander doel bedenken.
Ik woon enkele minuten fietsen van het centrum en het zou hier al nergens op slaan imho. Een tijdje terug was er overigens een online referendum waarbij de meerderheid hier tegen stemde. Verderop, meer richting het centrum, stemden ze voor en daar is het sindsdien betaald.
  zondag 27 november 2022 @ 22:13:32 #274
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206849366
Ik krijg in ieder geval al spijt dat ik Amersfoort verlaten heb. Dat is een stad zonder betaald parkeren (op het centrum na). Maar goed, mijn vrouw (ik woon hier pas 8 jaar nu) woonde in Utrecht en had een grote binding met de stad. En ik vind Utrecht zelf echt geweldig (net als Amersfoort, Utrecht wel meer dan Amersfoort). Maar dit is echt weer... jammer.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_206849367
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:08 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Welke wijk is dat? Omdat het probleem niet opgelost wordt. Alleen met de 65+ beurs was het debiel, omdat die boomers precies wisten waar ze gratis konden parkeren. Verder blijft de wijk erg druk met parkeren alleen betaal je er nu gewoon veel meer voor.

Dus; Je krijgt niet wat je wilt, je betaald alleen opeens voor wat je al had. Geweldige oplossing (voor de gemeente). De mensen in de rivierenwijk zijn vast erg blij.
Veemarkt. Wij zaten voor de invoering op de rand van het betaald parkeren gebied. Bij ons heeft het veel geholpen. Van regelmatig geen parkeerplaatsen tot eigenlijk altijd in iedere straat plaatsen vrij.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:14:26 #276
236264 crew  capricia
pi_206849377
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor de vijfde keer uitleggen dat het probleem geleidelijk aan steeds verder op zal schuiven, totdat het jou wel raakt... heeft dat nog zin?
Nee. Want je lijkt niet te begrijpen dat dit probleem hier niet speelt.
Wel hebben we een wethouder die roept
quote:
..tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
En als je mij niet gelooft, dan lees je het artikel in de OP nog een keer. :')


Sws bizar dat jij denkt dat we iets wat nu dus helemaal niet speelt, maar in jouw fantasie ooit eens kan gaan spelen, maar eens aan moeten pakken.
Definitely not CIA
pi_206849402
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Want je lijkt niet te begrijpen dat dit probleem hier niet speelt.
Wel hebben we een wethouder die roept
[..]
En als je mij niet gelooft, dan lees je het artikel in de OP nog een keer. :')
Dat het bij jou in de buurt nu nog niet speelt. Let maar eens op wat er gebeurt als er betaald parkeren wordt ingevoerd in de buurten die direct aan jouw buurt grenzen.

Ik kan niet helemaal volgen waar je laatste opmerking op slaat.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:17:45 #278
236264 crew  capricia
pi_206849418
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik woon enkele minuten fietsen van het centrum en het zou hier al nergens op slaan imho. Een tijdje terug was er overigens een online referendum waarbij de meerderheid hier tegen stemde. Verderop, meer richting het centrum, stemden ze voor en daar is het sindsdien betaald.
Dat lijkt mij ook de goede gang van zaken. Dat je als buurt/wijk daarover mag beslissen. Het gaat tenslotte over jullie leefbaarheid.
Maar niet een of andere vrouw die dat voor alle dorpen en buurtschappen maar even gaat bepalen.
Definitely not CIA
pi_206849426
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat het bij jou in de buurt nu nog niet speelt. Let maar eens op wat er gebeurt als er betaald parkeren wordt ingevoerd in de buurten die direct aan jouw buurt grenzen.

Ik kan niet helemaal volgen waar je laatste opmerking op slaat.
Ik denk dat dit klopt. Aan de rand van een betaald parkeren gebied is er altijd gezeik.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:18:53 #280
236264 crew  capricia
pi_206849432
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat het bij jou in de buurt nu nog niet speelt. Let maar eens op wat er gebeurt als er betaald parkeren wordt ingevoerd in de buurten die direct aan jouw buurt grenzen.

Ik kan niet helemaal volgen waar je laatste opmerking op slaat.
Ah, dus je wil een probleem oplossen en mensen op kosten jagen voor iets wat nu nog helemaal niet bestaat. En zich voornamelijk in jouw fantasie afspeelt.

Duidelijk.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 22:19:57 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206849450
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:59 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Ik woonde hiervoor in de Dichterswijk, het is jammer dat de mensen daar zich om hebben laten praten. Ik vond vooral de toon in de brief heel erg cringe. "U wilt graag betaald parkeren omdat de parkeerdruk te hoog is".
Dat lijkt mij een toffe buurt om te wonen. Redelijk dicht bij Utrecht Centraal en de binnenstad, maar toch redelijk rustig. En redelijk mooie oudere huizen ipv nieuwbouw. Klopt dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 november 2022 @ 22:21:38 #282
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206849475
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:13 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Veemarkt. Wij zaten voor de invoering op de rand van het betaald parkeren gebied. Bij ons heeft het veel geholpen. Van regelmatig geen parkeerplaatsen tot eigenlijk altijd in iedere straat plaatsen vrij.
Dat is dan wel waardevol. :)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 27 november 2022 @ 22:22:11 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206849494
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:13 schreef -Splash- het volgende:
Ik krijg in ieder geval al spijt dat ik Amersfoort verlaten heb. Dat is een stad zonder betaald parkeren (op het centrum na). Maar goed, mijn vrouw (ik woon hier pas 8 jaar nu) woonde in Utrecht en had een grote binding met de stad. En ik vind Utrecht zelf echt geweldig (net als Amersfoort, Utrecht wel meer dan Amersfoort). Maar dit is echt weer... jammer.
Mijn partner woont juist in Amersfoort. Ik vind er niks aan behalve de oude binnenstad :@ :D
Veel te veel lelijke nieuwbouw.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206849517
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dus je wil een probleem oplossen en mensen op kosten jagen voor iets wat nu nog helemaal niet bestaat. En zich voornamelijk in jouw fantasie afspeelt.

Duidelijk.
Bood jij net niet aan om het artikel in de OP nog eens te lezen? Wellicht moet je dat zelf nog eens doen.

Het is niet zo dat binnenkort, van de ene op de andere dag, in de hele gemeente betaald parkeren ingevoerd zal worden. Men begint met de wijken waar nu parkeeroverlast heerst. De ervaring leert echter dat de parkeeroverlast dan gewoon opschuift naar de volgende wijk.

Ik snap overigens ook niet waar het idee vandaan komt dat ik dit kennelijk een goed plan vind? Er zitten nogal wat praktische haken en ogen aan, zoals ik in voorgaande reacties al uitgebreid heb toegelicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2022 22:29:26 ]
  zondag 27 november 2022 @ 22:26:03 #285
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206849568
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
t in Amersfoort. Ik vind er niks aan behalve de oude binnenstad
Dat is waar, maar dat vind ik ook van heel veel plekken in LR (persoonlijk).
Ik woonde in Schothorst, niet erg bijzonder, maar wel lekker dichtbij de stad. :) Maar b.v. bergkwartier of leusderkwartier is prima wonen. Lekker veel bossen in de buurt.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:28:40 #286
236264 crew  capricia
pi_206849612
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Bood jij net niet aan om het artikel in de OP nog eens te lezen? Wellicht moet je dat zelf nog eens doen.

Het is niet zo dat binnenkort, van de ene op de andere dag, in de hele gemeente betaald parkeren ingevoerd zal worden. Men begint met de wijken waar nu parkeeroverlast heerst. De ervaring leert echter dat de parkeeroverlast dan gewoon opschuift naar de volgende wijk.

Ik snap overigens ook niet waar het idee vandaan komt dat ik dit kennelijk een goed plan vindt? Er zitten nogal wat praktische haken en ogen aan, zoals in voorgaande reacties al uitgebreid heb toegelicht.
Nou, dan zijn we daar uit. ^O^

Het is dus absurd om betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, zeker in gebieden waar niemand überhaupt last van parkeerders heeft. De bewoners kunnen daar prima zelf iets over zeggen, tegen de tijd dat ze er wel last van zouden krijgen.
Zolang ze er geen last van hebben is het dus onzin om ze zomaar op kosten te jagen.

Dank u. _O_

Dit is dus iets anders dan de gemeente Utrecht zegt, die op 20 miljoen per jaar calculeert. :')
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 22:28:42 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206849615
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:26 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Dat is waar, maar dat vind ik ook van heel veel plekken in LR (persoonlijk).
Ik woonde in Schothorst, niet erg bijzonder, maar wel lekker dichtbij de stad. :) Maar b.v. bergkwartier of leusderkwartier is prima wonen. Lekker veel bossen in de buurt.
Mijn partner woont redelijk in de buurt van Emiclaer e.o.. Ik vind de architectuur daar helemaal niks. Maar goed, ik hou dan ook juist van "oudbouw".

Sowieso te veel "nieuwbouw" daar.
Van Schothorst ken ik vooral station Schothorst en dat ligt juist weer niet in Schothorst heb ik me laten vertellen :D
Amersfoort is idd wel erg mooi qua parken en bossen en omgeving.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206849641
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, dan zijn we daar uit. ^O^

Het is dus absurd om betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, zeker in gebieden waar niemand überhaupt last van parkeerders heeft. De bewoners kunnen daar prima zelf iets over zeggen, tegen de tijd dat ze er wel last van zouden krijgen.
Zolang ze er geen last van hebben is het dus onzin om ze zomaar op kosten te jagen.

Dank u. _O_

Dit is dus iets anders dan de gemeente Utrecht zegt, die op 20 miljoen per jaar calculeert. :')
Nee, nu draai je het weer helemaal de andere kant op. Nuance blijft kennelijk lastig.
  zondag 27 november 2022 @ 22:33:50 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206849691
En ik was juist benieuwd naar de Dichterswijk @-Splash-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 november 2022 @ 22:37:59 #290
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_206849754
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:20 schreef Paul het volgende:

[..]
Voor wethouder Van Hooijdonk zijn er meerdere redenen om het betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, dus ook in Overvecht en de rustigste delen van Leidsche Rijn. Ze wil overlast in de openbare ruimte voorkomen. "Op deze manier proberen we ruimte te maken voor andere doelen zoals vergroening, fiets-parkeren en verblijfsruimte."

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:08 schreef Nober het volgende:
Doe dan meteen de hele provincie en 8 euro per half uur. Voor het klimaat.
Mee eens! Tarief mag nog iets hoger, 10 euro per half uur.
Non possumus non loqui
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:49:37 #291
236264 crew  capricia
pi_206849916
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:37 schreef Knip het volgende:

[..]
[..]
Mee eens! Tarief mag nog iets hoger, 10 euro per half uur.
Wat zou er gebeuren? Een hele provincie die 10 euro betaald parkeren per half uur overal invoert. :D
Maar dan ook echt overal.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 22:57:42 #292
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206849994
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
urt van Emiclaer e.o.. Ik vind de architectuur daar helemaal niks. Maar goed, ik hou dan ook juist van "oudbouw".

Sowieso te veel "nieuwbouw" daar.
Van Schothorst ken ik vooral station Schothorst en dat ligt juist weer niet in Schothorst heb ik me laten ve
Ik woonde naast station Schothorst. Ligt een beetje op de rand idd. :) Maar de wijk die jij bedoelt is kattebroek of nieuwland. Allebei verschrikkelijk.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 27 november 2022 @ 22:58:05 #293
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_206850000
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik was juist benieuwd naar de Dichterswijk @:-Splash-
Hoe bedoel je? :)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 27 november 2022 @ 23:35:50 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206850382
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:58 schreef -Splash- het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? :)
Of dat een toffe wijk is om te wonen :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 november 2022 @ 23:45:45 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206850483
Iemand anders mag er ook zijn/haar licht over laten schijnen uiteraard ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 23:47:06 #296
236264 crew  capricia
pi_206850494
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iemand anders mag er ook zijn/haar licht over laten schijnen uiteraard ^O^
Jij wil verhuizen naar de Dichterswijk?
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 23:49:11 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206850509
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij wil verhuizen naar de Dichterswijk?
Het is een optie. In de toekomst. Denk ik. Tenzij ik nu allemaal doemverhalen te horen krijg.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 november 2022 @ 23:50:01 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206850512
Lijkt mij best tof, maar ik kom niet uit Utrecht
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 23:53:28 #299
236264 crew  capricia
pi_206850536
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is een optie. In de toekomst. Denk ik. Tenzij ik nu allemaal doemverhalrn te horen krijg.
Ik kom er niet vaak, maar het is wel een gebeid wat redelijk in ontwikkeling is. Het gebied rondom de Croeselaan.
Vind het persoonlijk net niet de gezelligheid van Lombok hebben (en ook niet de problematiek). Het heeft nog niet echt karakter, zoals ik het als buitenstaander zie.
Maar dat kan natuurlijk heel anders zijn als je er woont. En het is echt op loopafstand van de binnenstad, zeker met de Moreelsebrug.

Ik vind het potentie hebben.
Definitely not CIA
  zondag 27 november 2022 @ 23:56:15 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206850564
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kom er niet vaak, maar het is wel een gebeid wat redelijk in ontwikkeling is. Het gebied rondom de Croeselaan.
Vind het persoonlijk net niet de gezelligheid van Lombok hebben (en ook niet de problematiek). Het heeft nog niet echt karakter, zoals ik het als buitenstaander zie.
Maar dat kan natuurlijk heel anders zijn als je er woont. En het is echt op loopafstand van de binnenstad.
Ik zie oudbouw en nieuwbouw. Gebied in ontwikkeling. Dicht bij CS (wat ik nodig heb om naar mijn werk te kunnen komen als ik verhuis vanuit een ander deel vh land). Maar ook eigenheid en restaurantjes en kroegen enzo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 november 2022 @ 23:58:30 #301
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206850604
Overigens heeft Lombok wel charme en eigenheid. Maar ook veel idioot ingedeelde winingen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 23:58:39 #302
236264 crew  capricia
pi_206850605
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zie oudbouw en nieuwbouw. Gebied in ontwikkeling. Dicht bij CS (wat ik nodig heb om naar mijn werk te kunnen komen als ik verhuis vanuit een ander deel vh land). Maar ook eigenheid en restaurantjes en kroegen enzo.
Met de Moreelsebrug ben je zo op het station. Of in de binnenstad.
Ja. De buurt is in ontwikkeling. Dus je hebt niet echt een positief of negatief anker.
Denk dat het wel een duurdere buurt kan gaan worden. Omdat het zo centraal ligt.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')