quote:Op donderdag 24 november 2022 21:35 schreef Donna het volgende:
Gefeliciteerd, topic 7 al. Goed idee van mij!
Ben ik ook weer mee begonnen. Wil de vriezer ook even een keer goed leeg hebben en inventariseren wat er in ligt. Restjesweken.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga maar weer een poging doen om meer voorraad op te eten. Dat drukt altijd lekker op de boodschappenkosten.
Het zijn hier geen restjes meer, ik heb een halve supermarkt verzameld aan voorraadquote:Op donderdag 24 november 2022 21:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ben ik ook weer mee begonnen. Wil de vriezer ook even een keer goed leeg hebben en inventariseren wat er in ligt. Restjesweken.
Hahaha. Ik ook hoor, maar eerst de restjes maar eens, al gaat het meeste naar m'n moeder altijd als het nog vers is.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zijn hier geen restjes meer, ik heb een halve supermarkt verzameld aan voorraad![]()
Ok, vanaf maandag ga ik hier maar posten hoe goed of slecht ik bezig ben.
Ik kocht laatst ineens voor 260 piek wcpapier en keukenrol.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zijn hier geen restjes meer, ik heb een halve supermarkt verzameld aan voorraad![]()
Respectquote:Op donderdag 24 november 2022 22:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kocht laatst ineens voor 260 piek wcpapier en keukenrol.
Even dacht ik dat ik jou was
Ik gebruik torc rollen als keukenrol en die wilde ik daar, maar ze deden pas verzendkostloos vanaf 250. Dus heb ik er 3 pakken wcpapier bij besteld. Denk 20 rollen per pak.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Respect![]()
Waarom en waar trouwens?
Cool. Niets voor mij. Maar cool.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik gebruik torc rollen als keukenrol en die wilde ik daar, maar ze deden pas verzendkostloos vanaf 250. Dus heb ik er 3 pakken wcpapier bij besteld. Denk 20 rollen per pak.
Papierloods.nl
Niets voor jou?quote:Op donderdag 24 november 2022 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Cool. Niets voor mij. Maar cool.
Neen. Voor mij is het halbblatt keukenrol.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niets voor jou?
Hou je niet van torc?
Hoeveel keukenrol gaat er bij jullie dan doorheen? Wij gebruiken niet veel keukenrol, vooral gewone doekjes.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik gebruik torc rollen als keukenrol en die wilde ik daar, maar ze deden pas verzendkostloos vanaf 250. Dus heb ik er 3 pakken wcpapier bij besteld. Denk 20 rollen per pak.
Papierloods.nl
Da’s echt niks. Als je het afzet tegen wat je stookt om het huis een beetje warm te krijgen, bespaar je amper door niet een paar keer per week warm te douchen.quote:Op donderdag 24 november 2022 23:39 schreef hoechst het volgende:
Gewoon onder koud water douchen... Het mag zelfs langer dan die 5 minuten....
Lidl.quote:Op vrijdag 25 november 2022 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoeveel keukenrol gaat er bij jullie dan doorheen? Wij gebruiken niet veel keukenrol, vooral gewone doekjes.
Wc-papier daarentegenlaatst voor 40 euro een enorm pakket Page ingekocht maar dat is alweer bijna op. Flutrollen
Dus als iemand nog een goede wc papier deal weet? Liefst in bulk want ik ben het zat om elke week weer met een pak te sjouwen.
Edit: eens gekeken, precies 1 maand geleden aangeschaft, pak met 96 rollen (oftewel 8 pakken met 12). Ik geloof dat we er nog 3 (pakken) over hebben, ik zal morgen eens kijken. Dat komt neer op 60 rollen in een maand, dat is niet bepaald zuinig
Oneindig veel. Maar lang niet alles in de keuken.quote:Op vrijdag 25 november 2022 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoeveel keukenrol gaat er bij jullie dan doorheen? Wij gebruiken niet veel keukenrol, vooral gewone doekjes.
Elk 3 laags huismerk WC papier vind ik prima. 60 rollen in een maand is 2 rollen per dag. Wat doe je er allemaal mee?quote:Op vrijdag 25 november 2022 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wc-papier daarentegenlaatst voor 40 euro een enorm pakket Page ingekocht maar dat is alweer bijna op. Flutrollen
Dus als iemand nog een goede wc papier deal weet? Liefst in bulk want ik ben het zat om elke week weer met een pak te sjouwen.
Edit: eens gekeken, precies 1 maand geleden aangeschaft, pak met 96 rollen (oftewel 8 pakken met 12). Ik geloof dat we er nog 3 (pakken) over hebben, ik zal morgen eens kijken. Dat komt neer op 60 rollen in een maand, dat is niet bepaald zuinig
Ja, dit. Gaskosten in een zomermaand zijn hier tien!! keer lager dan in een wintermaand en dan gaan er dagelijks mensen in bad.quote:Op vrijdag 25 november 2022 00:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da’s echt niks. Als je het afzet tegen wat je stookt om het huis een beetje warm te krijgen, bespaar je amper door niet een paar keer per week warm te douchen.
Tja die lidl grootverpakking blijft wel goed vind ik. Zijn grote 3 laags rollen, veel beter papier en ook meer vellen op rol dan page.quote:Op vrijdag 25 november 2022 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij de turkse supermarkten is het vask nog goedkoper. Is vaak B kwaliteit (een plekje ofquote:Op vrijdag 25 november 2022 07:32 schreef Seeburg54 het volgende:
Inmiddels ben ik er wel achter dat fruit in de supermarkt duur is en ook nog vaak slecht. Wekelijks haal ik een tas vol fruit op de markt. Krijg er vaak ook nog wat gratis bij.
Tegenwoordig ga ik in de 2 supermarkten in ons dorp wekelijks voor de aanbiedingen. Ik ga niet meer in de auto om bij de Lidl 10 km verderop te shoppen. Dat is dan ook meteen wat we eten die week. En ik kook maaltijden voor 2 dagen.
Lidl staat idd bovenaan.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind groente en fruit van de Lidl echt prima en betaalbaar.
Haha is @MaJo je buurvrouw?quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:36 schreef AnneX het volgende:
Toiletpapier Edet 4-laags bij Action![]()
De halblatt keukenrollen wil ik ook wel. Doe wel een maand met de extra dikke rol keukenpapier.
Net even gerekend: 2 velletjes bij ontbijt, 1 velletje bij koken om snijplank droog te vegen en 2 velletjes om wokpan te drogen en in te smeren met druppeltje slaolie.
@:Majo 😳 hemel, wat doe je met al dat toiletpapier. Voor een weeshuis?
En allemaal door het riool? ( wij hadden de afgelopen week Drie keer de loodgieter voor rioolverstoppingen op bezoek).
Kattenkots, voornamelijk.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:40 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me eerder af wat iedereen met al die keukenrol doet. Ik heb nog nooit een keukenrol gekocht, waarvoor heb ik dat nodig?
Ik doe er mijn fornuis mee als eerste poetsdinges. Mijn kinderen. Poep en plas op ongewenste plaatsen. De grond als daar geknoeid is. Het tosti-ijzer. De ijskast als daar iets niet goed is gegaan. De wok en plaatstaalpannen afdrogen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:40 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me eerder af wat iedereen met al die keukenrol doet. Ik heb nog nooit een keukenrol gekocht, waarvoor heb ik dat nodig?
Ik doe dat allemaal met stoffen doekskesquote:Op vrijdag 25 november 2022 09:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik doe er mijn fornuis mee als eerste poetsdinges. Mijn kinderen. Poep en plas op ongewenste plaatsen. De grond als daar geknoeid is. Het tosti-ijzer. De ijskast als daar iets niet goed is gegaan. De wok en plaatstaalpannen afdrogen.
Ik vind schoonmaken met sprays echt helemaal niks.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:08 schreef Myraela het volgende:
Ik maak bijna alles schoon met keukenpapier. Het zou misschien best een hoop schelen als ik gewoon eens een emmer met sop en een wasbaar doekje gebruikte, in plaats van keukenpapier met spray.
Maar ik heb al zo'n hekel aan schoonmaken, dit is zo makkelijk.En ik vind stoffen doekjes zo snel ranzig.
Ik zie hier al wel wat bespaarmogelijkhedenquote:Op vrijdag 25 november 2022 10:08 schreef Myraela het volgende:
Ik maak bijna alles schoon met keukenpapier. Het zou misschien best een hoop schelen als ik gewoon eens een emmer met sop en een wasbaar doekje gebruikte, in plaats van keukenpapier met spray.
Maar ik heb al zo'n hekel aan schoonmaken, dit is zo makkelijk.En ik vind stoffen doekjes zo snel ranzig.
Je moet ze gewoon net zo snel in de was kieperen als wanneer je een gebruikt vel keukenpapier zou weggooien.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:08 schreef Myraela het volgende:
Ik gok dat ik wat meer van sommige van deze heb en daarom de energiiiieeee niet meer om er stoffen doekskes voor te pakken en wassen enzo.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik doe dat allemaal met stoffen doekskes
Ooit studeerde ik biologie en bij microbiologie moesten we allemaal het keukendoekje dat die dag op het aanrecht lag meebrengen. Er woonden nogal wat mensen in studentenhuizen waar zo'n doekje wekenlang werd gebruikt. Beetje voedselresten, beetje nat maken, beetje voedselresten, wat warmte, weer wat vocht etc. Enfin, we moesten daaruit bacteriën kweken. Onze prof was bijzonder enthousiast over de resultatenquote:Op vrijdag 25 november 2022 10:42 schreef Viv het volgende:
Hergebruiken van doekjes, daar gruwel ik van. Van die mensen die zo'n klef doekje op het aanrecht laten liggen, waarom!!
quote:Boodschappen worden duurder, dat is geen nieuws. Maar hoe zit dat met jouw persoonlijke supermarktfavorieten? Daarvan kan de prijs per super nogal verschillen. Daarom bouwde Sjoerd van der Hoorn een app waarmee je in een paar klikken weet waar jij het goedkoopste uit bent.
Geen boodschappen doen als je honger hebt: check. Een boodschappenbriefje maken: check. En vaker door de knieën zakken in de supermarkt: check. Zelfs als je je aan al die verstandige tips houdt, betaal je je nog bont en blauw in de supermarkt. De Consumentenbond heeft het uitgerekend: de duurste supermarkt is 11 procent duurder dan de goedkoopste, en de prijsverschillen tussen huismerk en A-merk kunnen oplopen tot wel 80 procent (serieus!).
STANDAARDPAKKET OF JE EIGEN KARRETJE
Maar, ontdekte Sjoerd van der Hoorn, dat geldt natuurlijk alleen voor het standaard pakket boodschappen dat de Consumentenbond gebruikt voor zijn vergelijking. Sjoerd switchte van de Jumbo naar de Dirk en merkte al snel: dat scheelt een tientje per maand. Maar die kostenbesparing kon hij met het onderzoek van de Consumentenbond niet verklaren. Logisch: de boodschappen van Sjoerd lijken niet op het standaard winkelwagentje van de Consumentenbond.
CHECK JE BON
Dat bracht hem op een idee. Hij zette een website in elkaar, Check Je Bon, waar je jouw boodschappenlijstje kunt invoeren en met één druk op de knop kunt ontdekken waar je boodschappen het meest voordelig zijn. Heb je voorkeuren voor een A-merk? Dan voer je dat ook in. En vind je het teveel gedoe om je boodschappenlijstje stap voor stap in te voeren? Neem dan een kassabon en scan die in. De app laat meteen zien waar je geld laat liggen, of misschien zit je al helemaal goed bij jouw vaste supermarkt.
CONTROLEER HET MAAR
En nu denk je misschien: is Sjoerd in dienst van Albert Heijn, wordt hij gesponsord door Jumbo? Nee, echt niet. Hij heeft de website gebouwd met open source software, zodat iedereen – nouja, mensen met verstand van programmeren – kunnen checken of hij geen verborgen algoritmes inbouwt die je slinks naar de Dirk of de Lidl sturen. ‘Supermarkten proberen hun klanten het idee te geven altijd de beste kwaliteit producten voor de beste prijs te leveren,’ zegt hij. ‘Bijna niemand stapt over van supermarkt, hooguit om een keer ergens een aanbieding te halen. Om dat te doorbreken wil ik met Checkjebon mensen simpel en objectief de mogelijkheid geven te bekijken of ze ergens anders goedkoper uit kunnen zijn.’
Klinkt goed, toch?
Even testen?
Ja, dit dus!quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooit studeerde ik biologie en bij microbiologie moesten we allemaal het keukendoekje dat die dag op het aanrecht lag meebrengen. Er woonden nogal wat mensen in studentenhuizen waar zo'n doekje wekenlang werd gebruikt. Beetje voedselresten, beetje nat maken, beetje voedselresten, wat warmte, weer wat vocht etc. Enfin, we moesten daaruit bacteriën kweken. Onze prof was bijzonder enthousiast over de resultatenEn ik heb nadien nooit meer een keukendoekje langer dan een dag gebruikt.
Ik heb er wel eens aan gedacht dat zo'n website super handig zou zijn. En nu bestaat ie gewoon! Nou, bedankt Sjoerd. (producten veranderen op dit moment wel heel snel en vaak van prijs, dat ik me wel afvraag hoe up to date je zoiets kan houden)quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:55 schreef maily het volgende:
Heeft iemand al eens van deze bespaarapp gehoord?
Met deze briljante app vergelijk je alle supermarkten
[..]
Dit ging om soorten kweken, niet om aantallen. Maar de soorten waren ook zo nu en dan exotisch en ronduit gevaarlijkquote:Op vrijdag 25 november 2022 13:57 schreef Viv het volgende:
Ja, dit dus!![]()
Wij hebben hetzelfde experiment gedaan op de middelbare school. De WC-bril had veel minder bacteriën dan mijn eigen sleutelbos.
Ja wij hebben ook zeker genoeg aan 2 rollen per week. Maar neus snuiten is ook iets wat vrijwel nooit voor komt.quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:55 schreef Hupje het volgende:
Voor de vakantie (handig om niet te weinig, maar ook niet te veel mee te nemen) had ik eens uitgezocht en opgeschreven hoe lang we ongeveer doen met een rol toiletpapier (de blauwe van de Lidl). In een normale week hebben we aan 2 rollen genoeg (2 volwassenen en 1 kind).
Ik krijg bij veel items ‘items niet gevonden’ en dan maakt het programma een schatting.quote:Op vrijdag 25 november 2022 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik deed even een kort lijstje met een paar producten die ik vaak koop op checkjebon. Goedkoopste was de Dekamarkt met 6,40. Duurste de Aldi met 10,00. Eh...
Oh wacht, zo kan ik het ook. Ik klik op de Dekamarkt en zie dat hij van 'mango' Chupa Chups Mango voor 40 cent heeft gemaakt. En van ijsbergsla een klein zakje voor 79 cent. Het is nog niet perfect, zeg maar.
Zelfde hier. Voor mij is de Nettorama het goedkoopste wbt groente en fruit (en ook veel andere producten) en ik ga ook regelmatig naar de Lidl. Staan er beiden niet tussen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg bij veel items ‘items niet gevonden’ en dan maakt het programma een schatting.
Plus dat de Lidl niet in het rijtje staat. En we niet alle supers in de buurt hebben die wel in het rijtje staan.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:55 schreef Hupje het volgende:
Voor de vakantie (handig om niet te weinig, maar ook niet te veel mee te nemen) had ik eens uitgezocht en opgeschreven hoe lang we ongeveer doen met een rol toiletpapier (de blauwe van de Lidl). In een normale week hebben we aan 2 rollen genoeg (2 volwassenen en 1 kind).
Ik heb niet het idee dat wij nou zo zuinig doen met wc-papier eigenlijkquote:
Wat zuinigquote:Op vrijdag 25 november 2022 14:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja wij hebben ook zeker genoeg aan 2 rollen per week. Maar neus snuiten is ook iets wat vrijwel nooit voor komt.
Dat doe je toch juist als je je neus ophaalt? Ik ben ook geen snuiter, alleen als ik erg verkouden ben. Mijn man snuit wel een paar keer per dag (met toiletpapier!), dat klinkt net als een olifantquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:39 schreef Vanyel het volgende:
Ook.
Is ook beter om het niet je holtes in te pompen.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 19:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat doe je toch juist als je je neus ophaalt? Ik ben ook geen snuiter, alleen als ik erg verkouden ben. Mijn man snuit wel een paar keer per dag (met toiletpapier!), dat klinkt net als een olifant
quote:Bij snuiten bouw je kortdurend druk op in de neus, waardoor het slijm inclusief virus en bacteriën in de neusbijholtes terecht kan komen. Dit zorgt voor ontstekingen. Als je snuit, druk dan een neusgat dicht en snuit vooral niet te hard.
Jeetje haha. Ja ik ben gezegend met weinig snot denk ik. Snuit alleen als ik erg verkouden ben, al haal ik m'n neus dan meestal op eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zuinigIk gebruik zo'n 10-12 dozen tissues van 200 stuks per jaar.
Hoe kun je snuiten zonder een neusgat in te drukkenquote:
Door er twee in te drukken?quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe kun je snuiten zonder een neusgat in te drukkenDacht dat dit standaard was
Hoelang doe jij met een rol @Donnaquote:
Een schone keutel is een gezond lichaam. Als je een halve rol nodig hebt voor de grote boodschap dan zou ik eens naar m'n eetpatroon kijken denk ik. Wellicht scheelt dat ook nog in de boodschappen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 23:03 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Hoelang doe jij met een rol @:Donna
Hier gaat ook wel een wc rol per dag er door.
Na de grote boodschappen is de helft op
Is ook afhankelijk van je darmflora en die is niet helemaal beďnvloedbaar met dieet.quote:Op zondag 27 november 2022 13:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Een schone keutel is een gezond lichaam. Als je een halve rol nodig hebt voor de grote boodschap dan zou ik eens naar m'n eetpatroon kijken denk ik. Wellicht scheelt dat ook nog in de boodschappen.![]()
Wij gebruiken ongeveer 2 rollen per week met 3 toiletgangers.
Precies de reden waarom ik nu wil gaan uitzoeken hoe je overgebleven kaarsvet om kan smelten naar nieuwe kaarsen.quote:Op zondag 27 november 2022 20:18 schreef bloempje-moi het volgende:
*grom*
De kaarsen van de Hema worden bijna wekelijks een euro duurder. Ik zit er ernstig over te denken om maar voor een jaar in te slaan.
Ik heb de dinerkaarsen van de Hema juist omdat ze vrijwel volledig opbranden. Was al met enige tegenzin overgestapt van dure kaarsen uit een kleine winkel naar Hema, omdat ik mij er scheel aan betaalde. Maar zo ondertussen maakt het steeds minder uit.quote:Op zondag 27 november 2022 21:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik nu wil gaan uitzoeken hoe je overgebleven kaarsvet om kan smelten naar nieuwe kaarsen.
Ow dan moet ik die kaarsen sowieso eens op zoeken. Die ik nu heb, blijft er veelte veel van over.quote:Op zondag 27 november 2022 21:07 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik heb de dinerkaarsen van de Hema juist omdat ze vrijwel volledig opbranden. Was al met enige tegenzin overgestapt van dure kaarsen uit een kleine winkel naar Hema, omdat ik mij er scheel aan betaalde. Maar zo ondertussen maakt het steeds minder uit.
Kaarsloos leven kan ik niet hoor 😭
@Donna heeft daar laatst een topic over geopend!quote:Op zondag 27 november 2022 21:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik nu wil gaan uitzoeken hoe je overgebleven kaarsvet om kan smelten naar nieuwe kaarsen.
Ik heb de dinerkaarsen van de Hema juist omdat ze vrijwel volledig opbranden. Was al met enige tegenzin overgestapt van dure kaarsen uit een kleine winkel naar Hema, omdat ik mij er scheel aan betaalde. Maar zo ondertussen maakt het steeds minder uit.quote:Op zondag 27 november 2022 21:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zijn er ondertussen 12 voor ¤7,50. Was kort geleden nog ¤5,50. De kleurtjes zijn ook leuk. Welke heb jij dan die niet goed opbranden?quote:Op zondag 27 november 2022 21:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow dan moet ik die kaarsen sowieso eens op zoeken. Die ik nu heb, blijft er veelte veel van over.
En zeker in de winter kan ik niet zonder
Klopt. Het is in principe de bedoeling dat het aan elkaar plakt en (bijna) niet aan je lichaam. Als je een halve rol gebruikt of 10x moet vegen is dat geen dikke pindakaas meer. Dan is het plakkerige pindakaas.quote:Op zondag 27 november 2022 20:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is ook afhankelijk van je darmflora en die is niet helemaal beďnvloedbaar met dieet.
Overigens vertelde de kinderarts ons ooit dat goeie, gezonde kak de consistentie heeft van dikke pindakaas (en niet over een baby). Dat veeg ik niet met 1 swipe weg hoor.
quote:Op zondag 27 november 2022 21:14 schreef Viv het volgende:
[..]
@:donna heeft daar laatst een topic over geopend!
CRE / [Kaarsen maken] #1
Edit: oh, daar had je al gepost.![]()
Ik heb altijd stompkaarsen en ik koop ze eigenlijk overal en nergens.quote:Op zondag 27 november 2022 21:15 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik heb de dinerkaarsen van de Hema juist omdat ze vrijwel volledig opbranden. Was al met enige tegenzin overgestapt van dure kaarsen uit een kleine winkel naar Hema, omdat ik mij er scheel aan betaalde. Maar zo ondertussen maakt het steeds minder uit.
Kaarsloos leven kan ik niet hoor 😭
[..]
Het zijn er ondertussen 12 voor ¤7,50. Was kort geleden nog ¤5,50. De kleurtjes zijn ook leuk. Welke heb jij dan die niet goed opbranden?
Ik zat de rol op de duim, geef er een zwieper aan en veeg een keer of 5quote:Op zondag 27 november 2022 21:28 schreef Donna het volgende:
Klopt. Het is in principe de bedoeling dat het aan elkaar plakt en (bijna) niet aan je lichaam. Als je een halve rol gebruikt of 10x moet vegen is dat geen dikke pindakaas meer. Dan is het plakkerige pindakaas.
En natuurlijk heb je ook mensen bij wie het altijd wat plakkeriger is, maar dan nog, een halve rol?
Lekker onderwerp dit.
Doet je kleuter dat ook? Dan gaat het zeker hardquote:Op zondag 27 november 2022 21:53 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ik zat de rol op de duim, geef er een zwieper aan en veeg een keer of 5
Mogelijkerwijs kan hier nog wat in bespaard worden hahaha
duim te kleinquote:Op zondag 27 november 2022 22:20 schreef maily het volgende:
[..]
Doet je kleuter dat ook? Dan gaat het zeker hard
Annemarie hoeft niet te besparen, die krijgt veel gratis doordat ze haar kinderen als verdienmodel gebruikt om te vloggen. Bovendien geven ze bakken met geld uit aan vlees bij de Hanos, dure koffie en meerdere keren koek/taart van de bakker. Tja.quote:
Ohhh is zij dat uit het familie-vloggerstopic?quote:Op maandag 28 november 2022 08:35 schreef June. het volgende:
[..]
Annemarie hoeft niet te besparen, die krijgt veel gratis doordat ze haar kinderen als verdienmodel gebruikt om te vloggen. Bovendien geven ze bakken met geld uit aan vlees bij de Hanos, dure koffie en meerdere keren koek/taart van de bakker. Tja.
En dat moet ze uiteraard gewoon doen, maar overdrijven is ook een vak.
Dat wist ik niet, ik zie alleen het krantenartikelquote:Op maandag 28 november 2022 08:35 schreef June. het volgende:
[..]
Annemarie hoeft niet te besparen, die krijgt veel gratis doordat ze haar kinderen als verdienmodel gebruikt om te vloggen. Bovendien geven ze bakken met geld uit aan vlees bij de Hanos, dure koffie en meerdere keren koek/taart van de bakker. Tja.
En dat moet ze uiteraard gewoon doen, maar overdrijven is ook een vak.
Ja.quote:Op maandag 28 november 2022 08:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhh is zij dat uit het familie-vloggerstopic?
Uiteraard, dat doen wij ook.quote:Op maandag 28 november 2022 08:46 schreef Viv het volgende:
Maar dan nog, ook mensen met een goed inkomen kunnen bewust boodschappen doen toch? Dan niet omdat ze anders het einde van de maand niet zouden halen, maar om geld over te houden voor leuke dingen (zoals dat taartje van de bakker) of de spaarrekening.
Ah zo.quote:Op maandag 28 november 2022 09:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Uiteraard, dat doen wij ook.
Alleen is Annemarie 1 groot reclameblok en wil ze anders overkomen dan ze daadwerkelijk doet. Jokkebrok.
Ze eet niet iets met gehakt omdat het in de bonus is. Ze eet iets uit de bonus omdat ze samenwerkt met de Appie en daarvoor recepten deelt.
Ik ken haar verder niet, maar er staan toch gewoon verstandige tips in het artikel.quote:Op maandag 28 november 2022 09:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Uiteraard, dat doen wij ook.
Alleen is Annemarie 1 groot reclameblok en wil ze anders overkomen dan ze daadwerkelijk doet. Jokkebrok.
Ze eet niet iets met gehakt omdat het in de bonus is. Ze eet iets uit de bonus omdat ze samenwerkt met de Appie en dat mooi kan delen.
Nee. Dat is het grote issue ook met haar.quote:Op maandag 28 november 2022 09:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah zo.En geeft ze dan wel duidelijk aan dat het om een betaalde samenwerking gaat? (Ik ken haar verder niet.
)
Vind ik ook hoor.quote:Op maandag 28 november 2022 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ken haar verder niet, maar er staan toch gewoon verstandige tips in het artikel.
Ah, dat is dan niet volgens de ReclameCode. Er is er eentje specifiek voor social media en influencers:quote:Op maandag 28 november 2022 10:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee. Dat is het grote issue ook met haar.
Dat klopt helemaal, maar ze geeft geen fuck en op 'kleine' influencers is weinig tot geen controle.quote:Op maandag 28 november 2022 10:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, dat is dan niet volgens de ReclameCode. Er is er eentje specifiek voor social media en influencers:
https://www.reclamecode.nl/nrc/reclamecode-social-media-rsm/
Ze doet voor 500-700 euro in de week boodschappenquote:Op maandag 28 november 2022 08:46 schreef Viv het volgende:
Maar dan nog, ook mensen met een goed inkomen kunnen bewust boodschappen doen toch? Dan niet omdat ze anders het einde van de maand niet zouden halen, maar om geld over te houden voor leuke dingen (zoals dat taartje van de bakker) of de spaarrekening.
Volgens dat artikel koopt ze nooit voorgesneden groenten, en eten ze iedere zondag witlof omdat dit zo lang goed blijft. Groot contrast met de werkelijkheid dan.quote:Op maandag 28 november 2022 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze doet voor 500-700 euro in de week boodschappenVol met kant-en-klare producten. Natuurlijk is dat voor 9 man (het oudste kind woont niet meer thuis) maar echt een zuinigheidskoningin kan ik haar niet noemen.
Waar volgen jullie dat? (En waarom.)quote:Op maandag 28 november 2022 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze doet voor 500-700 euro in de week boodschappenVol met kant-en-klare producten. Natuurlijk is dat voor 9 man (het oudste kind woont niet meer thuis) maar echt een zuinigheidskoningin kan ik haar niet noemen.
Ja dit staat er ook; Daarnaast zorg ik ervoor dat ze altijd honger hebben tegen etenstijd. Om 15.00 uur is het fruit met iets lekkers en daarna niets meer.quote:Op maandag 28 november 2022 12:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens dat artikel koopt ze nooit voorgesneden groenten, en eten ze iedere zondag witlof omdat dit zo lang goed blijft. Groot contrast met de werkelijkheid dan.
Instagram. Irritainmentquote:Op maandag 28 november 2022 12:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar volgen jullie dat? (En waarom.)
Dat kan best zijn hoor, van die groente. Maar ze koopt voor de lunchtrommels voorverpakte koekjes, kleine potjes chocopasta om te dippen en van die bifi-achtige dingen. Ik smeer boterhammen en snij een appel, dus ik heb een ander vertrekpunt geloof ik.quote:Op maandag 28 november 2022 12:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens dat artikel koopt ze nooit voorgesneden groenten, en eten ze iedere zondag witlof omdat dit zo lang goed blijft. Groot contrast met de werkelijkheid dan.
Dat doet ze ook alleen maar om reclame (mooie beelden) te maken voor die trommels. Schijnbaar zijn die trommels met bammetjes erin niet fotogeniek genoeg.quote:Op maandag 28 november 2022 12:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kan best zijn hoor, van die groente. Maar ze koopt voor de lunchtrommels voorverpakte koekjes, kleine potjes chocopasta om te dippen en van die bifi-achtige dingen. Ik smeer boterhammen en snij een appel, dus ik heb een ander vertrekpunt geloof ik.
Uit het artikel begrijp ik dat het dessert een beloning is voor eten wat de pot schaft. Dat wordt tegenwoordig afgeraden, eten als beloning (of straf).quote:Op maandag 28 november 2022 12:25 schreef Donna het volgende:
[..]
De kinderen krijgen een beker slagroom met sprinkels en chocola of koek én fruit ja. Qua avondeten hebben ze porties waar je een holle kies mee kunt vullen en daarna staat er een enorm dessert op tafel.
quote:Op het Viva forum is er ook een heel topic over deze mevrouw (hier ook, maar das minder actief) en ze heeft ook echt haar best gedaan om dat topic te laten sluiten omdat het al haar leugentjes ontmaskerd. Helaas voor haar is dat niet gelukt.
Gewoon omdat ze het zuur vond dat er kritisch over haar geschreven wordt en ze daar niks aan kan doen zoals ze op haar eigen Insta wel kan. En ze was dan volgens zichzelf geen BN-er, maar 'gewoon' iemand op Instagram en daar mag je schijnbaar volgens haar niks over zeggen online.quote:Op maandag 28 november 2022 12:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Uit het artikel begrijp ik dat het dessert een beloning is voor eten wat de pot schaft. Dat wordt tegenwoordig afgeraden, eten als beloning (of straf).
[..]Op grond waarvan had ze het willen laten sluiten dan?
Oh wow.quote:Op maandag 28 november 2022 13:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Gewoon omdat ze het zuur vond dat er kritisch over haar geschreven wordt en ze daar niks aan kan doen zoals ze op haar eigen Insta wel kan. En ze was dan volgens zichzelf geen BN-er, maar 'gewoon' iemand op Instagram en daar mag je schijnbaar volgens haar niks over zeggen online.
Ze schreef anoniem mee op Viva om de boel op te stoken, toen kreeg ze een topic verbod. Daarna ging ze screenshots van Viva in haar stories plaatsen zodat sommige van haar volgers zich gingen aanmelden en de boel dan weer uit de hand liep (maar dan ook echt, finaal uit de hand). Omdat het topic zo steeds uit de hand liep, hoopte ze dat het dan op die manier wel gesloten ging worden.
Wij hebben (als schrijvers in dat topic) het idee dat ze later een dealtje met de mods gesloten heeft. Dat de mods streng het topic modereren op ontoelaatbare reacties en dat zij in ruil daarvoor het forum niet meer benoemd op haar pagina.
Heb je een link naar dat topic?quote:Op maandag 28 november 2022 13:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Gewoon omdat ze het zuur vond dat er kritisch over haar geschreven wordt en ze daar niks aan kan doen zoals ze op haar eigen Insta wel kan. En ze was dan volgens zichzelf geen BN-er, maar 'gewoon' iemand op Instagram en daar mag je schijnbaar volgens haar niks over zeggen online.
Ze schreef anoniem mee op Viva om de boel op te stoken, toen kreeg ze een topic verbod. Daarna ging ze screenshots van Viva in haar stories plaatsen zodat sommige van haar volgers zich gingen aanmelden en de boel dan weer uit de hand liep (maar dan ook echt, finaal uit de hand). Omdat het topic zo steeds uit de hand liep, hoopte ze dat het dan op die manier wel gesloten ging worden.
Wij hebben (als schrijvers in dat topic) het idee dat ze later een dealtje met de mods gesloten heeft. Dat de mods streng het topic modereren op ontoelaatbare reacties en dat zij in ruil daarvoor het forum niet meer benoemd op haar pagina.
Bij de Jumbo iig zo'n Jumbo Extra-kaart nemen. Ongemerkt spaar je dan punten. Laatst kon ik een blikje John West tonijnmoot in mijn mandje doen en met de punten afrekenen.quote:Op maandag 28 november 2022 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuk type, die Annemarie![]()
Mijn man wilde afgelopen week een stuk kaas bij de Vomar niet meenemen, ondanks dat het op het lijstje stond “nee joh, veel te duur” totdat ik zei dat hij de originele prijs zag en dat het nu in de aanbieding voor de helft was![]()
We hebben de verhuizing achter de rug en nu maar eens een beetje zien waar we welke boodschappen gaan halen, aan hetzelfde plein heb ik keus uit Albert Heijn, Jumbo, Vomar en Lidl, een dorpje verderop heeft een Dekamarkt en voor de Aldi moeten we naar een van de twee stadjes op een kwartier rijden.
Ik heb bij het vorige huis jarenlang een Jumbo op loopafstand gehad, ik kwam er alleen voor het boekenruilkastje en ik denk dat ik er 3 keer echt in de winkel zelf ben geweest.quote:Op maandag 28 november 2022 15:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de Jumbo iig zo'n Jumbo Extra-kaart nemen. Ongemerkt spaar je dan punten. Laatst kon ik een blikje John West tonijnmoot in mijn mandje doen en met de punten afrekenen.
Thanks. Even kijken of ik een zakje popcorn erbij moet pakken.quote:Op maandag 28 november 2022 16:32 schreef Donna het volgende:
[..]
https://forum.viva.nl/ent(...)st_messages/494815/9
Niet gaan rellen he?
Neem de Turkije route.. bespaar je 70% voor exakt hetzelfde.quote:Op maandag 28 november 2022 21:02 schreef Donna het volgende:
Eindelijk weer via Wissel.nl een cadeaubon van Netflix kunnen scoren met 10% korting. Wie het kleine niet eert!
Dat wil ik niet. Heb het met YouTube Premium gedaan en dat ging later helemaal mis. Het is wel goed zo. Mijn account delen doe ik dan weer wel, dus uiteindelijk heb ik ook wel een prima besparing.quote:Op maandag 28 november 2022 21:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Neem de Turkije route.. bespaar je 70% voor exakt hetzelfde.
Met een droger hoeft dat sowieso niet.quote:Op vrijdag 25 november 2022 14:28 schreef SQ het volgende:
Weet je wat pas echt een goede bespaartip is? Geen wasverzachter gebruiken
Zonder ook niet... althans, ik gooi alleen beddengoed en handdoeken in de droger maar mijn kleding doet het prima zonder wasverzachter.quote:Op maandag 28 november 2022 21:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Met een droger hoeft dat sowieso niet.
Geldt niet voor plastische chirurgie overigens, daar is de nazorg beduidend minder goed.quote:Op maandag 28 november 2022 21:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Neem de Turkije route.. bespaar je 70% voor exakt hetzelfde.
Daar heb je een groot punt.quote:Op maandag 28 november 2022 21:27 schreef SQ het volgende:
Droger niet gebruiken --> prima bespaartip
Dus je gebruikt <600kwh per jaar en minder dan 500m3 gas per jaar en dan willen ze daarvoor zo'n 3000 euro zien??quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:22 schreef BertV het volgende:
Ik verbruik al twintig jaar enorm weinig energie.
Dit jaar nog eens zo'n 10% a 20% lager, als ik het zo inschat.
Vanaf 1 januari zit ik nu op 500 kWh en 440m3 gas.
Net slecht voor een gezin met twee jonge kinderen.
Volgens Greenchoice is het geadviseerde termijnbedrag ¤246,-
Die gebruik ik alleen als iets snel gedroogd moet hebben.quote:Op maandag 28 november 2022 21:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Met een droger hoeft dat sowieso niet.
wat ging er mis met YouTube premium dan? Want die heb ik via India nu voor iets van 1,11 ofzo per maandquote:Op maandag 28 november 2022 21:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat wil ik niet. Heb het met YouTube Premium gedaan en dat ging later helemaal mis. Het is wel goed zo. Mijn account delen doe ik dan weer wel, dus uiteindelijk heb ik ook wel een prima besparing.
3.44 gas, 0.89 stroom.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus je gebruikt <600kwh per jaar en minder dan 500m3 gas per jaar en dan willen ze daarvoor zo'n 3000 euro zien??
Ik had het via Argentinië en toen was ik later ineens geblokkeerd. Voordat ik fatsoenlijk contact met ze had waren we weken verder, daarna was het deblokkeren ook zo weer klaar hoor. Maar ik wil dat niet nog een keer.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:45 schreef Danny het volgende:
[..]
wat ging er mis met YouTube premium dan? Want die heb ik via India nu voor iets van 1,11 ofzo per maand
hebben ze gezegd dat dat was omdat je via argentinië betaalde?quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had het via Argentinië en toen was ik later ineens geblokkeerd. Voordat ik fatsoenlijk contact met ze had waren we weken verder, daarna was het deblokkeren ook zo weer klaar hoor. Maar ik wil dat niet nog een keer.
zelfs met die tarieven kom ik maar op ~2300 uit.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:46 schreef BertV het volgende:
[..]
3.44 gas, 0.89 stroom.
Opzeggen is al gedaan. Ik zat 20 jaar deugend bij die deugclub.
Ik kon het verlagen naar 178,- het advies staat op 246,-.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:05 schreef Danny het volgende:
[..]
hebben ze gezegd dat dat was omdat je via argentinië betaalde?
[..]
zelfs met die tarieven kom ik maar op ~2300 uit.
Geen nachttarief?
Niet helemaal letterlijk, maar de konden de betaalmethode ineens niet meer verifiëren omdat het land op mijn account niet overeenkwam met het land van mijn CC en de activiteit ofzo. Het was mij het niet waard iig.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:05 schreef Danny het volgende:
[..]
hebben ze gezegd dat dat was omdat je via argentinië betaalde?
[..]
zelfs met die tarieven kom ik maar op ~2300 uit.
Geen nachttarief?
Whut?quote:Op dinsdag 29 november 2022 21:26 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een nieuwe (ongebruikte) 2e hands winterjas gekocht voor 32.25... grappige is wel dat ik dezelfde jas al jaren draag en dat ie nu redelijk af is..
Dat is toch ook zuinig zijn?
Tja, als iets goed is hoef ik niet perse iets anders.quote:
Hier trouwens naar de'onze'quote:
Wasbare is niks voor je?quote:Op woensdag 30 november 2022 12:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Vanwege de verhuizing bleek ik opeens bijna door mijn voorraad wattenschijfjes heen te zijn, ik kwam langs Kruidvat en kreeg bijna een rolberoerte van de prijs van een Value pack van 120 stuks voor ¤1,69, maar goed, ik had ze nodig, dus toch maar meegenomen. Vervolgens blijkt de Lidl ze ook te hebben: 140 stuks voor ¤0,69. Ik weet wel waar ik ze voortaan insla
Nee, dat vind ik helemaal niks. Voor make-up afhalen gebruik ik gewoon washandjes en voor het dagelijks aanbrengen van toner gebruik ik een half wattenschijfje, ik trek ze al altijd uit elkaar.quote:
Ahhh. Dan verbruik je inderdaad al niet zoveel. Ik heb wasbare van de Action, die zijn lekker fluffy en vind ik wel fijn. Maar ze zijn niet allemaal fijn nee!quote:Op woensdag 30 november 2022 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik helemaal niks. Voor make-up afhalen gebruik ik gewoon washandjes en voor het dagelijks aanbrengen van toner gebruik ik een half wattenschijfje, ik trek ze al altijd uit elkaar.
Ik heb meteen mijn man even wegwijs gemaakt in het prijskaartjesbeleid van de Lidl, hij had zich al meerdere keren vergist in zijn aanname dat de prijs op het schap bij het product hoort, terwijl de Lidl dus het product in het schap onder de kaartjes neerzet.
Als je ''Smarttubenext'' download, dan heb je geen last meer van advertenties. En helemaal gratis. Dus hetzelfde als youtube premium alleen dan zonder te betalen.quote:Op maandag 28 november 2022 21:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat wil ik niet. Heb het met YouTube Premium gedaan en dat ging later helemaal mis. Het is wel goed zo. Mijn account delen doe ik dan weer wel, dus uiteindelijk heb ik ook wel een prima besparing.
Voor een euro uit india? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb je een VPN gebruikt? En was de VPN wel gratis, of moest je daarvoor betalen?quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:45 schreef Danny het volgende:
[..]
wat ging er mis met YouTube premium dan? Want die heb ik via India nu voor iets van 1,11 ofzo per maand
Zie spoiler.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:09 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Als je ''Smarttubenext'' download, dan heb je geen last meer van advertenties. En helemaal gratis. Dus hetzelfde als youtube premium alleen dan zonder te betalen.
Perfect voor op je tv. (op de computer gebruikt men adblock, dus dan merk je de advertenties toch al niet)
[..]
Voor een euro uit india? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb je een VPN gebruikt? En was de VPN wel gratis, of moest je daarvoor betalen?
Op de smart tv van mijn vader kan ik geen 3rd party apps downloaden, dus hij heeft wel youtube premium voor 7 euro per maand geloof ik. Als ik het kan krijgen voor een euro, dan zou dat geweldig zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 01-12-2022 23:20:53 ]
quote:Op donderdag 1 december 2022 21:36 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zie spoiler.
Op dezelfde site vind je ook een draadje voor goedkoop Netflix via Turkije.Ik zal even kijken. Enorm bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers van november:quote:Op woensdag 2 november 2022 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Cijfers van oktober:
Boodschappen: ¤ 380,43
Afhaaleten: ¤ 113,60 (6 keer afgehaald, ¤ 18,93 gemiddeld)
Totaal per week: ¤ 114,01. Dat kan beter.
De meeste gewone huismerk snacks (bijv. die van Jumbo) kunnen tegenwoordig ook gewoon in de airfyer. Dan hoef je niet eens ovensnacks te halen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afhalen doen wij de laatste maanden zo min mogelijk. Ik vind de prijzen in bijvoorbeeld een snackbar echt niet leuk meer. In plaats daarvan mikken we een zak friet in de airfryer. Voor de snacks in de airfryer kopen we simpele ovensnacks. Snacks speciaal voor de airfryer zijn echt bizar duur.
Goed om te weten. Zo kan het nog goedkoperquote:Op vrijdag 2 december 2022 10:54 schreef Donna het volgende:
[..]
De meeste gewone huismerk snacks (bijv. die van Jumbo) kunnen tegenwoordig ook gewoon in de airfyer. Dan hoef je niet eens ovensnacks te halen.
Airfryer snacks zijn helemaal bizar ja.
Ik vind gekke kerstballen in deze periode altijd wel een tof kleinigheidje.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand toevallig ook lowbudget cadeautjes?
Mijn vader+vriendin, mijn zus met dochtertje en mijn opa komen bij ons Sinterklaas vieren. Mijn vader heeft al aangegeven ook wat voor de volwassenen te hebben. Ik voel me dus een beetje gedwongen om ook wat te kopen en als ik dat voor 2 mensen doe, moet ik dat eigenlijk wel voor iedereen doen. Tikt dan toch wel weer aardig aan.
Het airfryer logootje staat er dan wel op.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed om te weten. Zo kan het nog goedkoper
Een plantje of een stekje in een mooi potje.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand toevallig ook lowbudget cadeautjes?
Mijn vader+vriendin, mijn zus met dochtertje en mijn opa komen bij ons Sinterklaas vieren. Mijn vader heeft al aangegeven ook wat voor de volwassenen te hebben. Ik voel me dus een beetje gedwongen om ook wat te kopen en als ik dat voor 2 mensen doe, moet ik dat eigenlijk wel voor iedereen doen. Tikt dan toch wel weer aardig aan.
Ja, of die kerstballen. Allebei leukquote:Op vrijdag 2 december 2022 12:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Een plantje of een stekje in een mooi potje.
Leuk kadootje voor je nichtje! Als het textielstiften zijn, kun je nog de volgende tip mee geven: als de stiften het niet meer doen, de punt even in water houden, stift even rechtop en je kunt weer door met de stift.quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, of die kerstballen. Allebei leukIk heb net voor mijn nichtje bij de Dirk een boek over dieren gekocht en een set waar je textiel mee kan versieren. 8 euro bij elkaar
Goed idee, iederee hetzelfde. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Zondag gaan even shoppen in de stad en daar vond ik vast wel iets wat iedereen leuk vindtquote:Op vrijdag 2 december 2022 12:48 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Leuk kadootje voor je nichtje! Als het textielstiften zijn, kun je nog de volgende tip mee geven: als de stiften het niet meer doen, de punt even in water houden, stift even rechtop en je kunt weer door met de stift.
De volwassen zou ik allemaal hetzelfde geven. Een gekke kerstbal. Niet te moeilijk doen. Het gaat ook vooral om het idee. Bij het Kruidvat zijn wel leuke kerstboomdingen.
Dat is toch niet verplicht?quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik was een tijdje geleden zo verbaasd dat iemand hier in dit topic elke week glansspoelmiddel in de vaatwasser moest bijvullen, maar met onze nieuwe Ikea vaatwasser hebben we precies hetzelfde. Hij zal wel vanaf de fabriek op een hoog verbruik ingesteld staan, ik ga morgen wel eens kijken hoe ik dat zuiniger kan instellen
Ik heb los poeder (en 1 keer per 2 weken een tab omdat ik die nog heb liggen)quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:18 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is toch niet verplicht?
En met die combi-tabletten hoeft het niet.
Is niet verplicht, maar je vaat komt er droger uit dan zonder glansspoel en op den duur krijgt je glaswerk zo'n witte waas....quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:18 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is toch niet verplicht?
En met die combi-tabletten hoeft het niet.
Ik zet ‘m alleen maar aan als er weer echt iets is dat we willen zien (serie 4 van The Crown). En dan na een of twee maanden weer opzeggen.quote:Op zondag 4 december 2022 21:21 schreef Morrigan het volgende:
Ik weet niet of het een vorm van zuinig zijn is, maar na 9 jaar heb ik mijn Netflix abonnement opgezegd. Had de laatste maanden (misschien wel afgelopen jaren) bijna geen gebruik van gemaakt en dan is die 12 euro (of zoiets) per maand toch wel geldverspilling.
Wij hebben HBO, skytime ofzo en prime aangezien Netflix duur is en weinig nieuws hadquote:Op zondag 4 december 2022 21:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zet ‘m alleen maar aan als er weer echt iets is dat we willen zien (serie 4 van The Crown). En dan na een of twee maanden weer opzeggen.
We hebben alleen het goedkope HBO-abo permanent (3,99).
Serie 5.quote:Op zondag 4 december 2022 21:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zet ‘m alleen maar aan als er weer echt iets is dat we willen zien (serie 4 van The Crown). En dan na een of twee maanden weer opzeggen.
We hebben alleen het goedkope HBO-abo permanent (3,99).
Oh yes, ik ben net helemaal vergeten te kijken bij de 2 supermarkten waar ik was, wat domquote:Op woensdag 7 december 2022 16:47 schreef Hupje het volgende:
Chocoladeletters in de uitverkoop bij Hema! Tenminste, hier: al het Sint snoepgoed 50 cent.
quote:Op woensdag 7 december 2022 16:47 schreef Hupje het volgende:
Chocoladeletters in de uitverkoop bij Hema! Tenminste, hier: al het Sint snoepgoed 50 cent.
Ik ben wel lid. Mijn auto is al 17 jaar oud dus het risico dat er iets mis mee gaat is best groot.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zijn jullie lid van de ANWB (of iets soortgelijks)? Ik heb dat al jaren niet meer en dat scheelt ook wel wat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet zo heel veel meer auto rij.
Brokken chocola op een mooi schoteltje staan ook feestelijk bij de koffie/theequote:Op woensdag 7 december 2022 17:14 schreef Hupje het volgende:
Ik koop ook kerstkaarten en versiering na kerst![]()
Deze letters halen qua datum volgend jaar niet, maar dat is niet erg, want chocolade
Zit bij de lease in van het werk van m'n man, onderhoud via Kia en ook de pechhulpquote:Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zijn jullie lid van de ANWB (of iets soortgelijks)? Ik heb dat al jaren niet meer en dat scheelt ook wel wat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet zo heel veel meer auto rij.
Of omsmelten, op bakpapier uit gieten, wat nootjes en cranberries er over heen of sprinkels laten stollen en stukken er van maken (of gelijk circels van een cm of 3 op bakpapier maken en alles er op leggen. Staat leuk met kerst voor de visite of doe het in een doosje goedkoop cadeautjequote:Op woensdag 7 december 2022 18:08 schreef maily het volgende:
[..]
Brokken chocola op een mooi schoteltje staan ook feestelijk bij de koffie/thee
Het is allemaal niet zo moeilijkquote:Op woensdag 7 december 2022 21:27 schreef Goitske het volgende:
[..]
Of omsmelten, op bakpapier uit gieten, wat nootjes en cranberries er over heen of sprinkels laten stollen en stukken er van maken (of gelijk circels van een cm of 3 op bakpapier maken en alles er op leggen. Staat leuk met kerst voor de visite of doe het in een doosje goedkoop cadeautje
Of warme chocolade-portsaus of chocolade-sinaasappelsaus voor over een bolletje ijsquote:
Ik laat een ander voor mn Netflix abonnement betalen en kijk zo bij de huidige prijzen voorlopig gratis.quote:Op zondag 4 december 2022 21:21 schreef Morrigan het volgende:
Ik weet niet of het een vorm van zuinig zijn is, maar na 9 jaar heb ik mijn Netflix abonnement opgezegd. Had de laatste maanden (misschien wel afgelopen jaren) bijna geen gebruik van gemaakt en dan is die 12 euro (of zoiets) per maand toch wel geldverspilling.
Ik laat mijn auto al sinds 2008 bij de Toyota dealer onderhouden.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gewoon zorgen dat je fiets met fietstassen of mandje voor de deur staat heb je geen tas nodig en geen parkeerkostenquote:Op woensdag 14 december 2022 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vergeet geen tas als je boodschappen gaat doen... De plastic tassen kosten bij AH al 60 cent
Ik heb een fiets met mand, maar ik moet toch de boodschappen naar mijn fiets krijgenquote:Op woensdag 14 december 2022 21:21 schreef Goitske het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je fiets met fietstassen of mandje voor de deur staat heb je geen tas nodig en geen parkeerkosten
Winkelkarretje2quote:Op woensdag 14 december 2022 21:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb een fiets met mand, maar ik moet toch de boodschappen naar mijn fiets krijgenOf je moet steeds heen en weer naar de kassa lopen?
Winkelwagen?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb een fiets met mand, maar ik moet toch de boodschappen naar mijn fiets krijgenOf je moet steeds heen en weer naar de kassa lopen?
Daar hebben ze toch wagentjes en mandjes voor uitgevonden?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je mag met je mandje niet naar buiten.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch wagentjes en mandjes voor uitgevonden?
Toptip! Gelijk even geregeld. Sterker nog ik heb gewoon 2 bonnen geregeld. Volgens mij zijn ze overdraagbaar. Dus de eerste zunigerd die mij een DM stuurt, krijgt ook een code. Omdat het kanquote:Op zondag 11 december 2022 17:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Voor Hema-shoppers met ING: je kunt in de rentepuntenwinkel een voucher kopen van 15 euro. Alleen te besteden op de webshop bij besteding van minstens 70 punten, maar met nieuw beddengoed en kaarsen zat ik daar zo aan. Toch weer mooi meegenomen.
Oh hier wel. Maar goed, met wagentjes mag je sowieso naar buiten.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:29 schreef maily het volgende:
[..]
Je mag met je mandje niet naar buiten.
Daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op woensdag 14 december 2022 21:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch wagentjes en mandjes voor uitgevonden?
Hmm. Ook een goed punt.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet aan gedachtMaar onbeheerd mijn boodschappen achter laten doe ik liever hier niet, ook al is het voor even.
Dat lijkt me zo heerlijk. Ooit ga ik dat hopelijk hier ook voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:34 schreef BertV het volgende:
Ik spaar door zuinigheid vrij snel een mooi bedrag bij elkaar.
Mijn valkuil is om het daarna weer uit te geven aan dingen die ik niet nodig heb.
Sinds 3 jaar heb ik daar iets op gevonden: extra aflossen hypotheek.
+ niet rationeel; minder schuld is fijn
+ je kunt er niet meer aankomen
+ je hypotheekbedrag gaat omlaag
+ geen financiële risico's (maar weinig rendement)
- je kunt er niet meer aankomen, geen buffer
- weinig rendement (meer geen risico's)
Met onbeheerd achterlaten bedoel je dat de boodschappen in de fietstas zitten en jij het mandje/kar wegzet?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet aan gedachtMaar onbeheerd mijn boodschappen achter laten doe ik liever hier niet, ook al is het voor even.
Graag gedaan! Je kunt tot 5 vouchers kopen toch? Aangezien ik gęnant veel shirtjes met slijtage en gaten heb, zal ik er ook zeker nog wel gebruik van maken.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Toptip! Gelijk even geregeld. Sterker nog ik heb gewoon 2 bonnen geregeld. Volgens mij zijn ze overdraagbaar. Dus de eerste zunigerd die mij een DM stuurt, krijgt ook een code. Omdat het kan
Ik heb geen fietstassen, wel een mand voor op. Ik woon zelf in Rotterdam en ik laat daar niet onbeheerd mijn boodschappen in mijn mand. Zal wel niks gebeuren, maar zo die boodschappen in het oog, maakt het wel wat aantrekkelijker. Nu koop ik niet veel boeiends, maar tochquote:Op donderdag 15 december 2022 09:48 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met onbeheerd achterlaten bedoel je dat de boodschappen in de fietstas zitten en jij het mandje/kar wegzet?
Fietstassen met slotToen ik in de stad woonde had ik een kofferband met cijferslot op de fietstassen gemaakt. Is natuurlijk niet 100% veilig want als ze echt willen snijden ze de boel aan gort maar mijn fietstassen zijn nooit leeg geroofd. Ook nooit gejat, de fiets zelf wel
Niet (meer) bij de ANWB maar bij de garage. Voorwaarde is wel dat je je auto daar laat onderhouden, maar je betaalt een fractie van de Wegenwacht. Namelijk 25 euro per jaar voor Europese pechhulp.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat doe je allemaal van die 125, alleen de (week)boodschappen? Of geef je dat totaal uit?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:18 schreef Donna het volgende:
Budget van ¤125 is vorige week is net mislukt met ¤2 erboven. Deze week tot nu toe ruim onder de ¤100 dus dat gaat lekker. Hoef deze week niets meer verder.
En bij de Plus even wasverzachter ingeslagen bij de aanbieding. Ja zonder is natuurlijk nog goedkoper, maar iedereen heeft zo z'n flaws he?
Boodschappen voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen, wasmiddel, schoonmaakmiddel, make-up, persoonlijke hygiëne, luiers etc.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat doe je allemaal van die 125, alleen de (week)boodschappen? Of geef je dat totaal uit?
Doe je goed, vooral inclusief luiers schijnen er nogal in te hakken. Mijn zus haalt ze geloof ik bij de Kruidvat die heeft ze regelmatig in de aanbieding, maar pampers zijn mega-duur.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Boodschappen voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen, wasmiddel, schoonmaakmiddel, make-up, persoonlijke hygiëne, luiers etc.
En voer, hooi en strooisel voor 2 konijnen.
We hebben 1x per week afhaal, dat zit er niet bij in. Verder eten we de hele week elke maaltijd thuis of nemen we mee vanaf huis.
Thanks.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe je goed, vooral inclusief luiers schijnen er nogal in te hakken. Mijn zus haalt ze geloof ik bij de Kruidvat die heeft ze regelmatig in de aanbieding, maar pampers zijn mega-duur.
Dat is hier helaas niet. Er stond een paar weken terug bij Jumbo wel een bak met wortels 'om in je schoen te doen'quote:Op donderdag 15 december 2022 13:36 schreef Donna het volgende:
Bij heel veel Jumbo's staat sinds kort trouwens een bak met groen (bijv. bloemkool bladeren) op de groente/fruit afdeling die je gratis mee mag nemen voor huisdieren. Afhankelijk van hoeveel daar in ligt, neem ik dan een handvol mee voor onze konijntjes.
Tip van flip.
Jammer! Misschien kan je er om vragen.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is hier helaas niet. Er stond een paar weken terug bij Jumbo wel een bak met wortels 'om in je schoen te doen'
Lexus idem dito.quote:Op woensdag 14 december 2022 09:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik laat mijn auto al sinds 2008 bij de Toyota dealer onderhouden.
Daar zit zo'n service bij in. Nooit gebruik van hoeven maken.
Fijn dat dat kan!quote:Op donderdag 15 december 2022 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet (meer) bij de ANWB maar bij de garage. Voorwaarde is wel dat je je auto daar laat onderhouden, maar je betaalt een fractie van de Wegenwacht. Namelijk 25 euro per jaar voor Europese pechhulp.
https://www.vakgarage.nl/diensten/pechhulp
Ohh goede tip, dank je! Ik ga volgende maand verhuizen en zoek nog een nieuwe garage. Ik zit nu bij de ANWB en het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet (meer) bij de ANWB maar bij de garage. Voorwaarde is wel dat je je auto daar laat onderhouden, maar je betaalt een fractie van de Wegenwacht. Namelijk 25 euro per jaar voor Europese pechhulp.
https://www.vakgarage.nl/diensten/pechhulp
Gratis bij de zelfscanquote:Op woensdag 14 december 2022 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vergeet geen tas als je boodschappen gaat doen... De plastic tassen kosten bij AH al 60 cent
Oh dat is zooo cool, wat een kick geeft dat he?quote:Op donderdag 15 december 2022 23:12 schreef Donna het volgende:
Via CashbackXL mijn eerste bestelling gedaan bij de Plus. Krijg daar 12 euro voor. De bestelling moet minimaal ¤25 ex btw zijn.
Toen heb ik eerst allemaal dingen besteld die bij Woolsocks, Scoupy en Tikkie met cashbacks nog maar ¤1 of goedkoper zijn (uiteraard alleen wat ik ook echt gebruik) en dat heb ik aangevuld met wat dingetjes in de aanbieding die ik al nodig had of als voorraad wel kon gebruiken. En wat lekkers voor het weekend.
Hierbij de korting. De ¤6 korting op bezorgen reken ik niet mee want de eerste 4 bestellingen zijn gratis bezorging als nieuwe klant en die ¤6 zou ik normaal echt niet betalen (en dus niet bestellen bij de Plus).
De schade ¤52,52
Korting op producten die in de aanbieding zijn - ¤16,50
Cashback via Cashback XL op de eerste bestelling - ¤12,00
Cashbacks producten via Woolsocks, Scoupy en Tikkie - ¤12,08
Totaal ¤52,52 aan boodschappen kost me zo ¤11,94 en ze brengen het dus gratis bij me thuis![]()
Jaaa echt super leuk om zo bezig te zijn!quote:Op maandag 19 december 2022 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh dat is zooo cool, wat een kick geeft dat he?
Kwam hier al voorbij.quote:Op dinsdag 20 december 2022 22:40 schreef 111210 het volgende:
Werkt nog niet helemaal perfect maar handig voor alle zunigerts doe boodschappen gaan doen
https://tweakers.net/geek(...)-te-vergelijken.html
Ik zag vanmiddag echt gigantische courgettes bij de Dirk voor maar ¤,099quote:Op woensdag 21 december 2022 21:26 schreef Hupje het volgende:
Afgelopen jaren vond ik de verse groenten zo vlak voor kerst ineens heel duur. Dat valt me dit jaar eigenlijk mee, ik heb niet het idee dat die prijzen nu hoger zijn dan vorige week.
Komkommer nu 1,09 per stuk hier.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:26 schreef Hupje het volgende:
Afgelopen jaren vond ik de verse groenten zo vlak voor kerst ineens heel duur. Dat valt me dit jaar eigenlijk mee, ik heb niet het idee dat die prijzen nu hoger zijn dan vorige week.
Is nu sowieso erg buiten het seizoen.quote:Op donderdag 22 december 2022 07:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Komkommer nu 1,09 per stuk hier.
Komkommers zijn al een tijdje prijzig.quote:Op donderdag 22 december 2022 09:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is nu sowieso erg buiten het seizoen.
Het is ook al een tijdje buiten seizoen.quote:Op donderdag 22 december 2022 10:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Komkommers zijn al een tijdje prijzig.
Dit ja, als je je een beetje verdiept in hoe de seizoenen werken qua groente en fruit en een hoop invriest als het goedkoop is kun je een hoop geld besparen.quote:Op donderdag 22 december 2022 10:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is ook al een tijdje buiten seizoen.
En het milieu sparenquote:Op donderdag 22 december 2022 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ja, als je je een beetje verdiept in hoe de seizoenen werken qua groente en fruit en een hoop invriest als het goedkoop is kun je een hoop geld besparen.
Volgens mij spaar je met zuinigheid en soberheid meer dan je met het kopen van groene zooi kan doen.quote:
Waarom is het kopen van groenten die in het seizoen zijn ineens kopen van ‘deugzooi’?quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:57 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij spaar je met zuinigheid en soberheid meer dan je met het kopen van groene zooi kan doen.
Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat al die deugzooi juist negatief werkt. rustig bert.
Mijn stroomrekening is gelijk aan die van een gemiddeld gezin in Nigeria. (zonder eigen opwek)![]()
Ontopic; Ik koop precies wat ik in een week verbruik.
Voor velen zal het niet het zuinigste zijn, maar ik weet dat ik opeet wat ik in huis haal.
Prepper van niks.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is het kopen van groenten die in het seizoen zijn ineens kopen van ‘deugzooi’?
Hoe en waarop werkt de deugzooi negatief?quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:57 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij spaar je met zuinigheid en soberheid meer dan je met het kopen van groene zooi kan doen.
Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat al die deugzooi juist negatief werkt. rustig bert.
Mijn stroomrekening is gelijk aan die van een gemiddeld gezin in Nigeria. (zonder eigen opwek)![]()
Ontopic; Ik koop precies wat ik in een week verbruik.
Voor velen zal het niet het zuinigste zijn, maar ik weet dat ik opeet wat ik in huis haal.
Prepper van niks.
Maar daar ging het niet over!quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:07 schreef BertV het volgende:
[..]![]()
Ik doelde op luxe goederen met een groen stempel, niet op voeding.
maar het ging over seizoensgroente en fruitquote:Op vrijdag 23 december 2022 12:07 schreef BertV het volgende:
[..]![]()
Ik doelde op luxe goederen met een groen stempel, niet op voeding.
Meest groene is natuurlijk om gewoon niks meer te etenquote:Op vrijdag 23 december 2022 12:08 schreef Elleska het volgende:
[..]
maar het ging over seizoensgroente en fruit
Lekker zuinig ook.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:11 schreef 111210 het volgende:
[..]
Meest groene is natuurlijk om gewoon niks meer te eten
Emotie gaat altijd over de persoon die het plaatst.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe en waarop werkt de deugzooi negatief?
Steek je handen maar niet in het vuur, je komt nogal oververhit over.
Ik heb geen emotie over je hoor. Ik snap je post niet. Je kwam nogal boos over terwijl ik alleen maar postte dat je je portemonnee én het milieu spaart als je geen komkommers buiten het seizoen koopt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Emotie gaat altijd over de persoon die het plaatst.
Beide kanten nu.![]()
Een collega met elektrische auto, die dichterbij woont dan ik, vond mij maar lui met mijn e-bike.
Ze (bezitters van E-bikes) zouden energie moeten opwekken om thuis te gebruiken.
Dat hypocriete gedoe.
Ik reageerde helemaal niet op jou (al zijn komkommers ook groen) maar op het onderwerp van dit topic.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen emotie over je hoor. Ik snap je post niet. Je kwam nogal boos over terwijl ik alleen maar postte dat je je portemonnee én het milieu spaart als je geen komkommers buiten het seizoen koopt.
Omdat ik een echte deuger ben en dus het positieve in de mens zie, ga ik er ook vanuit dat je mij hier niet van hypocrisie beschuldigt. Ik zal ongetwijfeld de relevantie van deze post ook weer niet begrijpen.
Ahhh, nou snap ik hem. Je quote mijn post dus vandaar dat ik dacht dat je het tegen mij had. Ok.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik reageerde helemaal niet op jou (al zijn komkommers ook groen) maar op het onderwerp van dit topic.
Dat wij allemaal hier in dit topic standaard al het milieu het meeste sparen door zuinig te zijn.
Maar die veer werd opgevat als een mes.
Zo gebruiken wij nog de, zeker 50 jaar oude, rode plastic wasteil van mijn oma.quote:Op donderdag 29 december 2022 08:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Over zuinigheid gesproken, wie wat bewaard heeft wat.....mijn vader kwam gisteren aan met een rolletje zwart plakband van meer dan 50 jaar oud![]()
Plakt nog prima trouwens
Wow! Dan loop je toch heel de dag te shinenquote:Op zaterdag 31 december 2022 06:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
We gingen gisteren naar de Efteling en we hadden van te voren geen kaartjes gekocht.
We hadden het daar onderling zo over bij de ingang en een meneer die 2 kaartjes over had hoorde dat. Zo kon ik 2 kaartjes overnemen voor 60 euro. Scheelde ons 32 euro
quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Tip van de dag, stoppen met scheren.
Cijfers van december:quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Cijfers van november:
Boodschappen: ¤ 391,51
Afhaaleten: ¤ ¤ 55,35 (3 keer afgehaald)
Totaal per week: ¤ 103,12
Teveel luiers in slaan lijkt mij niet handig toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 11:54 schreef Donna het volgende:
Happy Zuunig 2023!
Wij hebben vorige week in Duitsland nog wat inkopen gedaan. We hoeven in ieder geval geen luiers en drank meer te kopen de komende tijd, haha.
En billendoekjes had ik al eerder bij de Etos ingeslagen, dus dat zit ook goed.
Vorige week dus wel over budget gegaan (¤175 ipv ¤125) hierdoor.
Deze week de vriezer leeg eten en even wat aanbiedingen halen, dus dan maak ik die ¤50 teveel ook alweer goed.
Ze is 2 en zit net in een nieuwe maat (tevens ook de grootste). Deze zal ze iig overdag dragen tot ze zindelijk is, dus die dozen komen wel op.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:58 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Teveel luiers in slaan lijkt mij niet handig toch?
In verband met dat kids snel groeien en grotere maat nodig hebben.
Minstens 1+1 gratis, 50% korting dus. Nooit meer betalen. AH had de eerste week van dec. 60% korting op alle Axe.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:00 schreef stropdaz het volgende:
Iemand nog een tip waar je goedkoop axe deo of adidas icedive deo kan in slaan?
Andere, goedkope, merken bevalt me niet. Jeukt, plakt, geur na uur vervlogen etc
Idd toen kocht ik ook wat meer in. Heb nog best veel kunnen schenken aan het azc.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze is 2 en zit net in een nieuwe maat (tevens ook de grootste). Deze zal ze iig overdag dragen tot ze zindelijk is, dus die dozen komen wel op.
Action heeft ze niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Minstens 1+1 gratis, 50% korting dus. Nooit meer betalen. AH had de eerste week van dec. 60% korting op alle Axe.
Of checken of Action of dergelijke winkels een goede prijs heeft.
Of naar Duitsland.
Moet ik mijn vrouw ook maar eens adviseren. Die kwam net terug van de kapper met een bonnetje van over de honderd euro. Ook verf etc. Bah bah.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:29 schreef Donna het volgende:
Net bij Kruidvat even wat spelletjes uit de 50% bak gehaald. Ligt dat mooi alvast klaar voor verjaardagen. En ik ga toch mijn haar weer verven want ik word nog niet mooi gelijkmatig grijs, dus dat ook meteen in de 1+1. Totaal 34 euro korting.
Het is heerlijk om je even bij de kapper te laten verwennen, maar ik doe het nooit. Vind het echt veel te duur.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Moet ik mijn vrouw ook maar eens adviseren. Die kwam net terug van de kapper met een bonnetje van over de honderd euro. Ook verf etc. Bah bah.
Ik gun het haar ook.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is heerlijk om je even bij de kapper te laten verwennen, maar ik doe het nooit. Vind het echt veel te duur.
Ja, zo rond die koers.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:38 schreef mascara-klodder het volgende:
120-150 deo-spuitbussen? Lolwhut?
Eén per maand is wel heel weinig.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:43 schreef Donna het volgende:
Nou dan heb ik wel een goede bespaartip voor je. Verminder dat naar 1 per maand. En dan in de 1+1 gratis. Kost je max. ¤20 per jaar.
Ik spuit in de ochtend een seconden of dertig tot zestig per oksel. Niet zovaak tusswndoor dusquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou eens overstappen op een deo die wel werkt
zal je gezin blij mee zijnquote:
Dat is echt idioot slecht voor je zweetklieren. Probeer eens een anti transpirant (als je veel zweet) en gewoon een lekker parfum (niet onder je oksels uiteraard) voor als geurtje. PS, Axe heeft ook geurtjes.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:47 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Eén per maand is wel heel weinig.
150 op jaarbasis kan idd wat minder haha.
[..]
Ik spuit in de ochtend een seconden of dertig tot zestig per oksel. Niet zovaak tusswndoor dus
Elke 2,5 dag een bus stinkende Axequote:
Zestig seconden per oksel???? Dan druipt het toch helemaal langs je lichaam op de grond?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:47 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Eén per maand is wel heel weinig.
150 op jaarbasis kan idd wat minder haha.
[..]
Ik spuit in de ochtend een seconden of dertig tot zestig per oksel. Niet zovaak tusswndoor dus
2 soms 3 flesjes per weekquote:
Valt mee.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:48 schreef maily het volgende:
[..]
zal je gezin blij mee zijn
en wat je zelf inademt per minuut
dan meurt je hele huis daar toch naar?!
Parfum gebruik ik ook.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is echt idioot slecht voor je zweetklieren. Probeer eens een anti transpirant (als je veel zweet) en gewoon een lekker parfum (niet onder je oksels uiteraard) voor als geurtje. PS, Axe heeft ook geurtjes.
Ben blij dat ik niet bij jou op kantoor zit.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:52 schreef stropdaz het volgende:
[..]
2 soms 3 flesjes per week
[..]
Valt mee.
Iedereen vindt het lekker.
[..]
Parfum gebruik ik ook.
1 flesje Joop per maand.
Gestoord.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:52 schreef stropdaz het volgende:
[..]
2 soms 3 flesjes per week
[..]
Valt mee.
Iedereen vindt het lekker.
[..]
Parfum gebruik ik ook.
1 flesje Joop per maand.
Ja klopt soms druipt het.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Zestig seconden per oksel???? Dan druipt het toch helemaal langs je lichaam op de grond?
Sorry maar dit geloof ik echt niet
150 bussen deo per jaar gebruiken maar wel je huis willen verduurzamen. Nou ik weet wel waar het milieu gelukkiger van wordt
Holy crap zeg, inderdaad. Niet normaal meer wat een enorme walm er om die kerel heen moet hangenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:52 schreef maily het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet bij jou op kantoor zit.
Misschien moet je eens naar de huisarts of dermatoloog met je BO.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:54 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ja klopt soms druipt het.
Maar je moet er een swing aan geven. Ik spuit mijn hele oksel ermee in
Je zal ermee carpoolenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Holy crap zeg, inderdaad. Niet normaal meer wat een enorme walm er om die kerel heen moet hangen
Gek he met een halve bus Axe onder je oksels. Je zweetklieren protesteren als een malle.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:57 schreef stropdaz het volgende:
Ja mensen.
De oorzaak is vooral dat ik slecht ruik. Mijn voornemen is ook om dit jaar te gaan minderen want ik douche me iedere ochtend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |