abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206798281
Verdomme dat schoot niet op.
Vakman pur sang
pi_206798293
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat blijkt uit een... tekst van ergens die je door google translate hebt gehaald?
Nee uit de reacties van NU.nl.

https://www.nu.nl/spannin(...)ng-vn-aan.html#nujij
Vakman pur sang
pi_206798300
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Verdomme dat schoot niet op.
Watten? Je hebt toch meningen?
pi_206798312
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

Hoe werkt dat eigenlijk met zo 1 stad verdedigen?

Plaats je die dingen rond je belangrijkste doelen of creëer je een ring rond de stad? In het geval van het laatste is het dan niet mogelijk je defense zoveel mogelijk naar buiten te richten zodat afzwaaiers in dun bevolkt gebied terecht komen?

Ik moet vast rekening houden met de hoogte van de inkomende raketten, wat ik dus niet deed, geef gerust ook hier uitleg over.

Welgemeend :* je!
Ik kom hier morgen op terug want het wordt een wat langer antwoord en zit nu mobiel...
pi_206798321
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik kom hier morgen op terug want het wordt een wat langer antwoord en zit nu mobiel...
Moest je niet naar die internationale nato oefening in Duitsland?
Vakman pur sang
pi_206798322
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik kom hier morgen op terug want het wordt een wat langer antwoord en zit nu mobiel...
Dank, snap ik volkomen. Liever wat langer en daardoor interessanter natuurlijk. :)
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 23 november 2022 @ 23:25:23 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206798364
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206798367
Dit soort tweets. Echt :')

twitter
Definitely not CIA
pi_206798381
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:25 schreef capricia het volgende:
Dit soort tweets. Echt :')

[ twitter ]
Lekker laten gaa
  woensdag 23 november 2022 @ 23:30:32 #12
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206798386
Die smerige Russen zijn geen haar beter dan de nazi's.

Ik hoop dat dat land compleet de afgrond in gaat.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206798389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Lekker laten gaa
Sneuheid ten top. Ja.

En ik lees (beluister) beiden graag, daar niet van.
Definitely not CIA
pi_206798393
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:25 schreef capricia het volgende:
Dit soort tweets. Echt :')

[ twitter ]
Hij wordt nu echt triest.

En het type wat hem steunt, ik tel een regenboog, BLM, oekie vlagje en zero covid.
I SUPPORT THE COMMON THING
twitter
Vakman pur sang
pi_206798404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:30 schreef PzKpfw het volgende:
Die smerige Russen zijn geen haar beter dan de nazi's.

Ik hoop dat dat land compleet de afgrond in gaat.
En dan hebben ze ook nog eens kut pantserwagens! :P

(Sorry weinig te doen, ik zal wel weer teveel posten)
pi_206798411
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:25 schreef capricia het volgende:
Dit soort tweets. Echt :')

[ twitter ]
Rob heeft ook nog eens gelijk dat tijd ten dienste staat van Rusland.
Ze voeren een uitputtingsslag, eerst nu totale energie uitschakelen. Na inreden harde winter met nieuwe troepen herinnemen land.
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 23 november 2022 @ 23:37:15 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206798428
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij wordt nu echt triest.

En het type wat hem steunt, ik tel een regenboog, BLM, oekie vlagje en zero covid.
I SUPPORT THE COMMON THING
[ twitter ]
Dit is 2 maanden geleden. Heb je niet wat recenters? :') Je loopt net als Rob een beetje achter :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206798449
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rob heeft ook nog eens gelijk dat tijd ten dienste staat van Rusland.
Ze voeren een uitputtingsslag, eerst nu totale energie uitschakelen. Na inreden harde winter met nieuwe troepen herinnemen land.
Zelfs Rob is hier ondertussen zo’n beetje van teruggekomen.

Aldus Nebelwerfer die Rob van de week bij op1 zag zitten. Rusland kon wel eens gaan verliezen (“hij sloot zelfs niet af met en dan kunnen zomaar DE bommen vallen”).
  woensdag 23 november 2022 @ 23:42:32 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206798453
Goed filmpje, Frankrijk gaat militaire voertuigen bouwen die gebruik maken van consumentenvoertuig onderdelen wat het goedkoper en sneller maakt om ze te bouwen in oorlogstijd. Exact het tegenovergestelde van hoe de Amerikanen het doen (5x zo prijzig, geen makkelijk beschikbare consumentenvoertuig onderdelen, traag met bouwen in oorlogstijd).

  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 23 november 2022 @ 23:44:24 #20
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206798462
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button

Tijd is duidelijk in het voordeel van de Russen (lol)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_206798468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:42 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zelfs Rob is hier ondertussen zo’n beetje van teruggekomen.

Aldus Nebelwerfer die Rob van de week bij op1 zag zitten. Rusland kon wel eens gaan verliezen (“hij sloot zelfs niet af met en dan kunnen zomaar DE bommen vallen”).
Isa had gewoon zelf graag bij Op1 willen zitten :')
Definitely not CIA
  woensdag 23 november 2022 @ 23:46:04 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206798477
Armenie is duidelijk niet blij met Rusland die hun liet stikken in hun recente oorlog met Azerbaijan
twitter
pi_206798484
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rob heeft ook nog eens gelijk dat tijd ten dienste staat van Rusland.
Ze voeren een uitputtingsslag, eerst nu totale energie uitschakelen. Na inreden harde winter met nieuwe troepen herinnemen land.
Welke nieuwe troepen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206798490
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Even een opinie delen die ik las onder nu bericht, 2e bericht qua likes. Wat is jullie opinie?
[..]

Dat de schrijver van zichzelf vind dat ie veel historisch besef heeft maar het nergens uit laat blijken.
pi_206798497
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rob heeft ook nog eens gelijk dat tijd ten dienste staat van Rusland.
Ze voeren een uitputtingsslag, eerst nu totale energie uitschakelen. Na inreden harde winter met nieuwe troepen herinnemen land.
Oekraine zit ook niet stil. Tegen die tijd is er ook meer materieel en troepen aan Oekraiense zijde. Vervelend van het energienetwerk, maar dat alles is te repareren.

Rusland weet dat het vast zit en probeert gewoon Oekraiene te dwingen tot overgave. Land met soldaten innemen gaat ze niet (meer) lukken.
pi_206798523
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button

Tijd is duidelijk in het voordeel van de Russen (lol)
Om terug te komen op mijn opmerking dat die filmpjes/beelden niet zoveel zeggen.
Dit slaat vooral op het verloop van de oorlog.
Natuurlijk is de impact van het geweld enorm. Al die situaties zijn verschrikkelijk klote om in te zitten en ik denk dat wij met zijn allen niet moeten vergeten wat dit doet met mensen persoonlijk.

Ik geloof trouwens wel dat het beter is dat de Russen voelen wat ze aan hebben gehaald,
De overwinning moet nu eenmaal over lijken gaan zo lang de Russen niet inbinden.
pi_206798638
Volgens mij zegt Rob de Wijk dat op zich de bombardementen op steden zoals de Russen doen geen invloed heeft op de oorlog op de grond. Daar gaat het niet goed met Rusland. Ze bombarderen, volgens de Wijk, zodat er een ongekende vluchtelingenstroom naar het Westen op gang komt die het Westen niet zal kunnen verwerken. Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.

In mijn ogen zegt hij niets raars.
pi_206798709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 00:25 schreef Marsani het volgende:
Volgens mij zegt Rob de Wijk dat op zich de bombardementen op steden zoals de Russen doen geen invloed heeft op de oorlog op de grond. Daar gaat het niet goed met Rusland. Ze bombarderen, volgens de Wijk, zodat er een ongekende vluchtelingenstroom naar het Westen op gang komt die het Westen niet zal kunnen verwerken. Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.

In mijn ogen zegt hij niets raars.
In mijn ogen heeft Rob het fout.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206798803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 00:25 schreef Marsani het volgende:
Volgens mij zegt Rob de Wijk dat op zich de bombardementen op steden zoals de Russen doen geen invloed heeft op de oorlog op de grond. Daar gaat het niet goed met Rusland. Ze bombarderen, volgens de Wijk, zodat er een ongekende vluchtelingenstroom naar het Westen op gang komt die het Westen niet zal kunnen verwerken. Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.

In mijn ogen zegt hij niets raars.
En als het niet de vijftigste keer was dat onterecht voorspeld was dat het decadente westen echt niet offers kan brengen om met probleem x of y te dealen had ik het bijna nog geloofd.
pi_206798945
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 02:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En als het niet de vijftigste keer was dat onterecht voorspeld was dat het decadente westen echt niet offers kan brengen om met probleem x of y te dealen had ik het bijna nog geloofd.
Maar daar gaat het niet om, het gaat om de verwachting van Rusland..
Rusland verwacht dat Europa gaat inbinden als ze door energietekort, hoge grondstofprijzen en enorme vluchteling stromen te maken krijgen met maatschappelijke ontwrichting.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206798955
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rob heeft ook nog eens gelijk dat tijd ten dienste staat van Rusland.
Ze voeren een uitputtingsslag, eerst nu totale energie uitschakelen. Na inreden harde winter met nieuwe troepen herinnemen land.
Voor de huidige troepen hebben de Russen al geen materiaal.
Die worden zo de gehaktmolen ingejaagd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206798957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 00:25 schreef Marsani het volgende:
Volgens mij zegt Rob de Wijk dat op zich de bombardementen op steden zoals de Russen doen geen invloed heeft op de oorlog op de grond. Daar gaat het niet goed met Rusland. Ze bombarderen, volgens de Wijk, zodat er een ongekende vluchtelingenstroom naar het Westen op gang komt die het Westen niet zal kunnen verwerken. Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.

In mijn ogen zegt hij niets raars.
Ja idd, dat kun je niet ontkennen, dat zie je toch ook gewoon gebeuren nu?
Die bombardementen, dat het westen capituleert is een inschatting die de Russen doen. Niet de Wijk.
Je kunt het hier onmogelijk mee oneens zijn.

Maar sommige mensen horen graag alleen dat Oekraïne wint en de Russen droet skupt. Gebeurt ook maar meanwhile gebeurt ook dit.
Vakman pur sang
pi_206798997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 00:25 schreef Marsani het volgende:
Volgens mij zegt Rob de Wijk dat op zich de bombardementen op steden zoals de Russen doen geen invloed heeft op de oorlog op de grond. Daar gaat het niet goed met Rusland. Ze bombarderen, volgens de Wijk, zodat er een ongekende vluchtelingenstroom naar het Westen op gang komt die het Westen niet zal kunnen verwerken. Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.

In mijn ogen zegt hij niets raars.
Behalve dat er niets van klopt.
pi_206798999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Behalve dat er niets van klopt.
Oh dus het gaat wel goed met Rusland :Y
Vakman pur sang
pi_206799007
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh dus het gaat wel goed met Rusland :Y
Nee dat van dat het draagvlak zou gaan afnemen, die vluchtelingen gaan hier massaal aan het werk, het zijn geen afrikanen immers waarvan na 3 generaties nog steeds 42% werkloos thuis zit of “student” is.
Wat dus goed is voor onze eigen economie uiteindelijk.

Verder roept Rob de wijk van alles wat gewoon keer op keer van geen kanten uit komt of klopt.
Dit is al een tijd gaande.
  donderdag 24 november 2022 @ 07:16:27 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206799008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dank, snap ik volkomen. Liever wat langer en daardoor interessanter natuurlijk. :)
30cm op zijn minst als een eckte Fok!-er |:)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206799014
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee dat van dat het draagvlak zou gaan afnemen, die vluchtelingen gaan hier massaal aan het werk, het zijn geen afrikanen immers waarvan na 3 generaties nog steeds 42% werkloos thuis zit of “student” is.
Wat dus goed is voor onze eigen economie uiteindelijk.

Verder roept Rob de wijk van alles wat gewoon keer op keer van geen kanten uit komt of klopt.
Dit is al een tijd gaande.
Je ziet in Georgië een beetje een tweespalt: door de instroom van Russen is de economische groei nog nooit zo groot geweest, maar aan de andere kant zijn bijvoorbeeld de huizenprijzen enorm gestegen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206799023
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je ziet in Georgië een beetje een tweespalt: door de instroom van Russen is de economische groei nog nooit zo groot geweest, maar aan de andere kant zijn bijvoorbeeld de huizenprijzen enorm gestegen.
Georgië nou ook weer niet een toonbeeld van “westers” land.
Maar inderdaad geeft het wel aan hoe het een het ander kan aansporen.
pi_206799188
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee dat van dat het draagvlak zou gaan afnemen,

Dat zegt hij toch niet _O-
Hij zegt dat de russen de bombardementen uitvoeren om een vluchtelingenstroom op gang te houden. En DE RUSSEN doen dat omdat ze verwachten dat het draagvlak afneemt.

Sjonge ben ik nou zo slim of….
Vakman pur sang
pi_206799191
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch niet _O-
Hij zegt dat de russen de bombardementen uitvoeren om een vluchtelingenstroom op gang te houden. En DE RUSSEN doen dat omdat ze verwachten dat het draagvlak afneemt.

Sjonge ben ik nou zo slim of….
Hij zegt dat omdat Rob dat zelf verwacht.
Ben ik nou zo dom of?
pi_206799226
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
30cm op zijn minst als een eckte Fok!-er |:)
Pas op he, fok!-ers die zulke dingen zeggen hebben vaak.. afijn, je weet wat ik wil zeggen Nixxx.
  donderdag 24 november 2022 @ 08:06:12 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206799229
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hij zegt dat omdat Rob dat zelf verwacht.
Ben ik nou zo dom of?
Nee, hij zegt dat omdat de Russen dat effect pogen te bewerkstelligen. Dat soort vluchtelingenstromen zetten het westen en Oekraïne tegelijkertijd onder druk. Voor Oekraïne is het ook een groot probleem als er een tweede golf vluchtelingen op gang komt. Zeker als de oorlog nog lang duurt is de hoeveelheid die terugkeert naar Oekraïne namelijk relatief lager.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206799232
Bijna een jaar verder en mensen hebben hier nog steeds ruzie om hetgeen wat Rob de Wijk zegt. _O-
pi_206799248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hij zegt dat omdat Rob dat zelf verwacht.
Ben ik nou zo dom of?
Nee, hij omschrijft de tactiek van de Russen. Hij zegt niet dat het ook echt werkt.

Volgens mij zegt Rob meestal geen hele rare dingen.
Ik vind hem alleen vaak a) teveel de nadruk op het extreme leggen.-> Die nukedreiging die was/is enorm.
b) Hij is veel te standvastig, waardoor het op den duur eigenwijs over komt. Natuurlijk je moet overtuigd zijn van de dingen die je zegt, maar je moet niet op een gemiddelde fok!-er gaan lijken. :D
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 08:45:21 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206799409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee, hij omschrijft de tactiek van de Russen. Hij zegt niet dat het ook echt werkt.

Volgens mij zegt Rob meestal geen hele rare dingen.
Ik vind hem alleen vaak a) teveel de nadruk op het extreme leggen.-> Die nukedreiging die was/is enorm.
b) Hij is veel te standvastig, waardoor het op den duur eigenwijs over komt. Natuurlijk je moet overtuigd zijn van de dingen die je zegt, maar je moet niet op een gemiddelde fok!-er gaan lijken. :D
c) Rob is ouderwets
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206799442
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed filmpje, Frankrijk gaat militaire voertuigen bouwen die gebruik maken van consumentenvoertuig onderdelen wat het goedkoper en sneller maakt om ze te bouwen in oorlogstijd. Exact het tegenovergestelde van hoe de Amerikanen het doen (5x zo prijzig, geen makkelijk beschikbare consumentenvoertuig onderdelen, traag met bouwen in oorlogstijd).

Dit is precies wat je nodig hebt. Je moet gemakkelijk de productie kunnen verhogen. Hopelijk volgen de Duitsers deze strategie ook en sluit de rest van Europa zich daarbij aan.
pi_206799470
quote:
84s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
c) Rob is ouderwets
De Russen ook. ;)
  donderdag 24 november 2022 @ 09:08:57 #48
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206799557
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed filmpje, Frankrijk gaat militaire voertuigen bouwen die gebruik maken van consumentenvoertuig onderdelen wat het goedkoper en sneller maakt om ze te bouwen in oorlogstijd. Exact het tegenovergestelde van hoe de Amerikanen het doen (5x zo prijzig, geen makkelijk beschikbare consumentenvoertuig onderdelen, traag met bouwen in oorlogstijd).

Wij ook. Wij gaan civiele schepen volgooien met raketten en er een LCF fregat tussenplempen die de boel aanstuurt en afschiet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_206799741
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar daar gaat het niet om, het gaat om de verwachting van Rusland..
Rusland verwacht dat Europa gaat inbinden als ze door energietekort, hoge grondstofprijzen en enorme vluchteling stromen te maken krijgen met maatschappelijke ontwrichting.
Ach ja, het Westen heeft al sinds begin 2020 te maken met maatschappelijke ontwrichting en in die tijd zijn zowel Front National als AfD in de modder gelopen. En die enge mevrouw in Italië durft zich ook niet aan het Kremlin te conformeren.

Zo'n vaart loopt het allemaal niet gelukkig. :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_206799825
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:08 schreef Document1 het volgende:
Bijna een jaar verder en mensen hebben hier nog steeds ruzie om hetgeen wat Rob de Wijk zegt. _O-
Leuke bijdrage, kan ik ook.


Mensen hebben hier ruzie omdat het om tienduizenden zo niet honderduizenden doden en gestolen kinderen gaat. De duiding van Rob de zogenaamde nationale duider over dit onderwerp is bovendien vaak tergend slecht, bewezen foutief en in het algemeen oppervlakkig.

Maar blijf maar lekker met je digitale handje op de regel eronder slaan, nogmaals een prima bijdrage
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 09:51:59 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206799907
8)7

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206799910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Leuke bijdrage, kan ik ook.


Mensen hebben hier ruzie omdat het om tienduizenden zo niet honderduizenden doden en gestolen kinderen gaat. De duiding van Rob de zogenaamde nationale duider over dit onderwerp is bovendien vaak tergend slecht, bewezen foutief en in het algemeen oppervlakkig.

Maar blijf maar lekker met je digitale handje op de regel eronder slaan, nogmaals een prima bijdrage
Ben ik op je tenen gaan staan of zo? Het viel me gewoon op na weken niet in dit topic gekeken te hebben dat users blijkbaar nog steeds bekvechten over wat Robbie gezegd heeft. Wil je me verder geen woorden in de mond leggen?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 09:53:12 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206799921
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:52 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ben ik op je tenen gaan staan of zo? Het viel me gewoon op na weken niet in dit topic gekeken te hebben dat users blijkbaar nog steeds bekvechten over wat Robbie gezegd heeft. Wil je me verder geen woorden in de mond leggen?
Je komt gewoon op het verkeerde moment in het topic. Het gaat niet dagelijks over hem
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206799928
quote:
Waarom mag die puppet daar nog zitten?
pi_206799929
Verklaring en ook in de comments voor de vreemde beelden van lichaamsverhoudingen van de dictator.
twitter
pi_206799994
Staat genoteerd

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206800098
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch niet _O-
Hij zegt dat de russen de bombardementen uitvoeren om een vluchtelingenstroom op gang te houden. En DE RUSSEN doen dat omdat ze verwachten dat het draagvlak afneemt.

Sjonge ben ik nou zo slim of….
Er staat letterlijk dit:

Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.
pi_206800309
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206800388
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Er staat letterlijk dit:

Ook voorspelt de Wijk dat het draagvlak voor de steun aan Oekraine hierdoor af gaat nemen in het Westen.
Nou ja het heeft potentie voor een implosie bij de VVD. Dat is dan wel weer positief natuurlijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:49:57 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206800420
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:53 schreef AnneX het volgende:
Verklaring en ook in de comments voor de vreemde beelden van lichaamsverhoudingen van de dictator.
[ twitter ]
Putin is al lang dood. Ze doen al 2 maanden alsof omdat Rusland anders onmiddellijk in elkaar klapt.

Putin is niets meer dan wat body doubles en krakkemikkige CGI.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 24 november 2022 @ 10:50:51 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206800434
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Putin is al lang dood. Ze doen al 2 maanden alsof omdat Rusland anders onmiddellijk in elkaar klapt.

Putin is niets meer dan wat body doubles en krakkemikkige CGI.
Hij schijnt meerdere body doubles te hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_206800485
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij schijnt meerdere body doubles te hebben.
Had Saddam toch ook?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:56:59 #63
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206800499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Had Saddam toch ook?
Klopt. Stalin had er ook 1. En een van de Kims van noord-korea.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 24 november 2022 @ 11:01:05 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206800556
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:34 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ja voor de VS is de prijs/kwaliteit-verhouding van deze uitgaven gigantisch. Europa mag wmb nog wel tandje bijzetten, vooral ook met pimpen eigen defensie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206800580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Het ziet er ook niet uit of je er thee of koffie mee wil zetten…
Nou dat is juist het beste om te doen :P het koken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 24 november 2022 @ 11:22:43 #69
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_206800802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou dat is juist het beste om te doen :P het koken
Alleen is dat dus ook een beetje lastig daar tegenwoordig.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 11:23:08 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206800807
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]In Belarus is ook niet veel licht.
In Moskou veel licht. Daar moeten we wat aan doen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206800906
Lachen man. Of is dit in scene gezet?

twitter
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 11:45:25 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206801151
twitter
  donderdag 24 november 2022 @ 11:50:41 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206801257
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat gun ik die man nog een volksopstand. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206801456
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
"Oekraïne, waarom stop je nou niet met vechten!!! :'( :'( :'(!!! Alsjebliiieeeeft, stop nou, je bent veels te agressief! :'(!!!".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2022 12:07:07 ]
pi_206801589
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wat gun ik die man nog een volksopstand. :D
Die gast heeft de macht alleen bij de genade van Putin en dat weet hij zelf ook.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 november 2022 @ 12:29:30 #76
408813 crew  trein2000
pi_206801773
twitter

Over strategische nederlagen, de CSTO is dood en begraven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206801879
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Over strategische nederlagen, de CSTO is dood en begraven.
Waarom tekend hij niet, kan ook een politiek spel zijn en wil hij garanties / ingrijpen van CSTO bij zijn eigen grens.

Een beetje de Orban van de CSTO, altijd tekenen maar wel voor een symbolische poltieke overwinning aan zijn kant.
pi_206801994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom tekend hij niet, kan ook een politiek spel zijn en wil hij garanties / ingrijpen van CSTO bij zijn eigen grens.

Een beetje de Orban van de CSTO, altijd tekenen maar wel voor een symbolische poltieke overwinning aan zijn kant.
Waarom zouden die garanties (die ze trouwens al zouden moeten hebben) nu wel wat waard zijn?
  donderdag 24 november 2022 @ 12:47:12 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206801999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom tekend hij niet, kan ook een politiek spel zijn en wil hij garanties / ingrijpen van CSTO bij zijn eigen grens.

Een beetje de Orban van de CSTO, altijd tekenen maar wel voor een symbolische poltieke overwinning aan zijn kant.
En armenie's kont is net geschopt door azerbijan, rus en de rest deed niks, en alhoewel lidmaatschap al dient te garanderen dat je assistentie krijgt, denk je dat dit een spelletje is om nog een keer te vragen dat waar je al recht op dient te hebben?

Wat Trein2000 zegt:

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:

Over strategische nederlagen, de CSTO is dood en begraven.
&lt;signature here&gt;.
pi_206802080
Finland zal ook wel twee keer nadenken tot toetreding als Rusland dat land binnenvalt en de NAVO niks doet.
pi_206802113
quote:
Ja, ik zag ook al (dankzij haatmemes op OOR) dat anti Oekraïne Twitter accounts daar op lopen te hameren.
Het is de wereld op zijn kop.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 24 november 2022 @ 13:23:37 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 24 november 2022 @ 13:25:55 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206802502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hoe vaak zou hij dit in de spiegel geoefend hebben totdat hij niet meer in lachen uitbarst om de onzin die hij verkondigt?
pi_206802537
quote:
5s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hoe vaak zou hij dit in de spiegel geoefend hebben totdat hij niet meer in lachen uitbarst om de onzin die hij verkondigt?
Hij heeft gewoon een opleiding gehad van de master himself, Mohammed al-Sahaf _O_

Tegenwoordig te boeken als stand-up comedian.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206802789
quote:
11s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)-demands-2022-11-24/
Kremlin: Ukraine leadership can 'end suffering' by meeting Russian demands
Behoorlijke druk op Kyiv nu.
Vakman pur sang
  donderdag 24 november 2022 @ 13:49:54 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206802797
https://www.reddit.com/r/(...)the_trash_nsfw_nsfl/
ЧВК wagner commander takes out the trash. NSFW NSFL

Because he’s KIA by the time they dropped the grenades on him. There’s something wrong with his right arm/hand and is left leg. He has a med kit out. There’s splintered trees around him like he got hit by a mortar or other shell. He was thinking about shooting himself and then covered up his face and pointed at the drone so it wouldn’t film him. Drone returns, he’s dead.
pi_206802830
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Behoorlijke druk op Kyiv nu.
Op ongeveer dezelfde manier als Bin Laden ooit druk op Washington uitoefende :').
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 13:53:30 #89
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206802835
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Behoorlijke druk op Kyiv nu.
Nou echt, denk dat ze echt meteen Donbas en De Krim aan Rusland geven nu.
pi_206802874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)the_trash_nsfw_nsfl/
ЧВК wagner commander takes out the trash. NSFW NSFL

Because he’s KIA by the time they dropped the grenades on him. There’s something wrong with his right arm/hand and is left leg. He has a med kit out. There’s splintered trees around him like he got hit by a mortar or other shell. He was thinking about shooting himself and then covered up his face and pointed at the drone so it wouldn’t film him. Drone returns, he’s dead.
En voor de zekerheid toch nog even wat granaten droppen. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206802899
twitter
pi_206802985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)the_trash_nsfw_nsfl/
ЧВК wagner commander takes out the trash. NSFW NSFL

Because he’s KIA by the time they dropped the grenades on him. There’s something wrong with his right arm/hand and is left leg. He has a med kit out. There’s splintered trees around him like he got hit by a mortar or other shell. He was thinking about shooting himself and then covered up his face and pointed at the drone so it wouldn’t film him. Drone returns, he’s dead.
Haha je ziet 'm gewoon wanhopig sterven. _O- *O*

Wat zal je dan denken op die laatste momenten? Wat een sukkel. :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 24 november 2022 @ 14:11:03 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206803009
quote:

Baas berucht Russisch huurlingenleger stuurt bebloede voorhamer naar Europees Parlement


Jevgeni Prigozjin, het hoofd van het beruchte Russische huurlingenleger Wagner, heeft gisteravond gemeld dat hij een bebloede voorhamer naar het Europees Parlement heeft gestuurd. Het Parlement had Rusland even daarvoor bestempeld als schurkenstaat en aan de Europese Raad gevraagd om de Wagnergroep op de Europese terroristenlijst te zetten.
https://www.ed.nl/buitenl(...)-parlement~ade722f8/
Zieke gasten :N .
Als Rusland valt, moeten die Wagner gasten ook echt serieus over het randje geholpen worden. Niets braaf westers tribunaal. Gewoon perongeluk loslaten in een grote Oekraïense of vrouwelijke Russische menigte :N .
pi_206803074
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Jevgeni Prigozjin, het hoofd van het beruchte Russische huurlingenleger Wagner, heeft gisteravond gemeld dat hij een bebloede voorhamer naar het Europees Parlement heeft gestuurd. Het Parlement had Rusland even daarvoor bestempeld als schurkenstaat en aan de Europese Raad gevraagd om de Wagnergroep op de Europese terroristenlijst te zetten.
https://www.ed.nl/buitenl(...)-parlement~ade722f8/

Zieke gasten :N .
Als Rusland valt, moeten die Wagner gasten ook echt serieus over het randje geholpen worden. Niets braaf westers tribunaal. Gewoon perongeluk loslaten in een grote Oekraïense of vrouwelijke Russische menigte :N .
Wat stel je voor? Het moet niet te snel gaan natuurlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206803115
quote:
15s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:07 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Haha je ziet 'm gewoon wanhopig sterven. _O- *O*

Wat zal je dan denken op die laatste momenten? Wat een sukkel. :D
Snap ook niet dat hij die trekker niet op de Kurt Cobain-manier bedient, dus met zijn teen en met de loop in de mond.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206803243
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Jevgeni Prigozjin, het hoofd van het beruchte Russische huurlingenleger Wagner, heeft gisteravond gemeld dat hij een bebloede voorhamer naar het Europees Parlement heeft gestuurd. Het Parlement had Rusland even daarvoor bestempeld als schurkenstaat en aan de Europese Raad gevraagd om de Wagnergroep op de Europese terroristenlijst te zetten.
https://www.ed.nl/buitenl(...)-parlement~ade722f8/
Zieke gasten :N .
Als Rusland valt, moeten die Wagner gasten ook echt serieus over het randje geholpen worden. Niets braaf westers tribunaal. Gewoon perongeluk loslaten in een grote Oekraïense of vrouwelijke Russische menigte :N .
[/quote]Ja Wagner moet uitgeroeid worden, een club haatbaarden die een gevaar vormen voor burgers.
Laat dat maar aan Mossad CIA over straks, blijft niks van over en zonder proces.
Vakman pur sang
pi_206803363
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Behoorlijke druk op Kyiv nu.
Ja fijn dat de waterleiding weer werkt daar, alleen de bovenste verdiepingen schijnt soms nog wat minder druk op te staan.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 14:44:25 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206803405
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Behoorlijke druk op Kyiv nu.
De druk in de waterleiding bedoel je?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206803456
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Snap ook niet dat hij die trekker niet op de Kurt Cobain-manier bedient, dus met zijn teen en met de loop in de mond.
Zo bloederig mogelijk. :9
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206803485
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Zo bloederig mogelijk. :9
Dat kan. Maar ik dacht puur ergonomisch eigenlijk :P Want je ziet de man onnodig hannessen met dat geweer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206803526
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Zo bloederig mogelijk. :9
Beste Sandmann

Je hebt je ware lotsbestemming aan de kant gezet met de keuze die je maakte om te simuleren over te gaan naar de donkere kant, realiseer je dat je aura tgv van deze beslissing niet meer volledig kan functioneren.
Het doet mij pijn te zien dat je je geest hebt laten ontsporen door sadisme en perversie toe te laten in je ooit zuivere ziel. Thee van naalden van de Lariks getrokken rond de 15 minuten kan nog helpen.
pi_206803573
Mijn contacten aan gene zijde melden overigens dat deze oorlog een bekeken zaak is, slecht HKH Wilhelmina der Nederlanden twijfelde nog een beetje.
Ook daar zijn ze een tikkeltje discontent met de Russen liet men mij nog nadrukkelijk weten.
pi_206803595
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206803598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:03 schreef ppi het volgende:
Mijn contacten aan gene zijde melden overigens dat deze oorlog een bekeken zaak is, slecht HKH Wilhelmina der Nederlanden twijfelde nog een beetje.
Ook daar zijn ze een tikkeltje discontent met de Russen liet men mij nog nadrukkelijk weten.
Mevrouw Hofmans, bent u het?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 24 november 2022 @ 15:09:17 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206803606
quote:
Waarom stuurt NL niet 100 van deze frietkramen naar Ukraine? Laatst is er weer 100 miljoen aan wapens toegezegd. Waarom niet ook een paar miljoen aan karren, vrijwilligers en friet?
pi_206803626
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
En armenie's kont is net geschopt door azerbijan, rus en de rest deed niks, en alhoewel lidmaatschap al dient te garanderen dat je assistentie krijgt, denk je dat dit een spelletje is om nog een keer te vragen dat waar je al recht op dient te hebben?

Wat Trein2000 zegt:
[..]

Tja, het is voor poetin ook een devilsdillema:

pi_206803876
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206804313
Dit topic begint aardig dood te bloeden.

Lijkt het Russische leger wel.
pi_206804334
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
_O_ !Friethelden! _O_
patat. is duidelijk boven de rivieren.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 16:17:15 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206804336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Waarom stuurt NL niet 100 van deze frietkramen naar Ukraine? Laatst is er weer 100 miljoen aan wapens toegezegd. Waarom niet ook een paar miljoen aan karren, vrijwilligers en friet?
Hoe zit het algemeen met voedselhulp? In de winter gaat het allemaal nog wel lastiger zijn daar.
Prachtig wat Franky en Coen daar doen. Typische Nederlandse kost voor de Oekrainers :)
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 16:21:20 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206804367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Over strategische nederlagen, de CSTO is dood en begraven.
Ik vind dat die mappen die rechts voor Poetin liggen best mooie kleuren hebben,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206804369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
patat. is duidelijk boven de rivieren.
Vrijwel heel Oekraïne ligt zuidelijker dan de riveren dus het is FRIET
Die frietkraam komt uit Waspik, dus Brabant, dus onder de riveren, dus FRIET. :9
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206804383
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe zit het algemeen met voedselhulp? In de winter gaat het allemaal nog wel lastiger zijn daar.
Prachtig wat Franky en Coen daar doen. Typische Nederlandse kost voor de Oekrainers :)
Een kar met boerenkool met worst en erwtensoep zouden we daar ook heen moeten sturen. :9
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 16:24:52 #115
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206804401
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:22 schreef xpompompomx het volgende:

erwtensoep
Snert
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206804439
twitter
pi_206804572
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
De druk in de waterleiding bedoel je?

[ twitter ]
Kun je wel lacherig over doen, maar de winter in Kiev kan zo -15C - 20C, zonder elektriciteit werkt de verwarming niet.
Denk dat de interne druk voor Kiev, vanuit de burgers dus daardoor kan toenemen.
Op dit moment staan ze er nog fier voor, hoop dat dat niet verandert, dat is waar Rusland op aast uiteraard.
Vakman pur sang
pi_206804649
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je wel lacherig over doen, maar de winter in Kiev kan zo -15C - 20C, zonder elektriciteit werkt de verwarming niet.
Denk dat de interne druk voor Kiev, vanuit de burgers dus daardoor kan toenemen.
Op dit moment staan ze er nog fier voor, hoop dat dat niet verandert, dat is waar Rusland op aast uiteraard.
Kun je anders een voorbeeld uit de recente geschiedenis noemen waarin terreurbombardementen het effect hebben gehad waarop vooraf gehoopt werd?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206804657
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je wel lacherig over doen, maar de winter in Kiev kan zo -15C - 20C, zonder elektriciteit werkt de verwarming niet.
Denk dat de interne druk voor Kiev, vanuit de burgers dus daardoor kan toenemen.
Op dit moment staan ze er nog fier voor, hoop dat dat niet verandert, dat is waar Rusland op aast uiteraard.
Je denkt serieus dat ze niet liever een winter door bikkelen als het alternatief is om weer god weet hoe lang door de Russen onderdrukt te worden?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 16:53:19 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206804673
GENOT!

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 16:57:02 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206804706
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je wel lacherig over doen, maar de winter in Kiev kan zo -15C - 20C, zonder elektriciteit werkt de verwarming niet.
Denk dat de interne druk voor Kiev, vanuit de burgers dus daardoor kan toenemen.
Op dit moment staan ze er nog fier voor, hoop dat dat niet verandert, dat is waar Rusland op aast uiteraard.
Waarom zouden ze veranderen? Zou jij je vrouw en kinderen uitleveren aan een stel moordende, plunderende en verkrachtende barbaren als je het een paar dagen koud hebt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 24 november 2022 @ 17:16:08 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206804898
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je wel lacherig over doen, maar de winter in Kiev kan zo -15C - 20C, zonder elektriciteit werkt de verwarming niet.
Denk dat de interne druk voor Kiev, vanuit de burgers dus daardoor kan toenemen.
Op dit moment staan ze er nog fier voor, hoop dat dat niet verandert, dat is waar Rusland op aast uiteraard.
Dan nog zal dat zelensky niet doen capituleren , want dan gaat de rest van europa er ook aan ,

vriezen of dooien vecht tot alle russen weg zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206804926
twitter
pi_206805429
twitter
  donderdag 24 november 2022 @ 18:04:31 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206805450
Het nazi/fascisten excuus kan blijkbaar bij elke tegenstander van Rusland gebruikt worden _O-

https://www.msn.com/en-us(...)-letters/ar-AA14vLzx
Russia Planned To Attack Japan in 2021: Leaked FSB Letters

In August 2021, Russia was "quite seriously preparing for a localized military conflict with Japan," the agent said in an email to Osechkin in March.

The FSB agent suggested that Russia instead chose to invade Ukraine months later.

"Confidence that the countries would enter the stage of acute confrontation and even war was high. Why Ukraine was chosen for war in the end [the scenario was not changed much] is for others to answer," they wrote.

The whistleblower detailed movements of electronic warfare helicopters targeting Japan, while Russia's propaganda machine was also initiated, with a huge push to label Japanese as "Nazis" and "fascists."
pi_206805538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit schijnt niet helemaal waar te zien. Eerder een inside joke. Oa Elliot Higgins reageerde hierop
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 18:49:04 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206806293
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206806331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit geloof ik niet qua timing, als het op dezelfde dag is bezorgd als dat ze zijn uitgeroepen door het Europees parlement. Of klopt mijn tijdslijn niet?
  donderdag 24 november 2022 @ 19:04:31 #129
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206806529
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kun je anders een voorbeeld uit de recente geschiedenis noemen waarin terreurbombardementen het effect hebben gehad waarop vooraf gehoopt werd?
Wat is je definitie van "recente geschiedenis"?
  donderdag 24 november 2022 @ 19:05:20 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 24 november 2022 @ 19:08:38 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206806590
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het nazi/fascisten excuus kan blijkbaar bij elke tegenstander van Rusland gebruikt worden _O-

https://www.msn.com/en-us(...)-letters/ar-AA14vLzx
Russia Planned To Attack Japan in 2021: Leaked FSB Letters

In August 2021, Russia was "quite seriously preparing for a localized military conflict with Japan," the agent said in an email to Osechkin in March.

The FSB agent suggested that Russia instead chose to invade Ukraine months later.

"Confidence that the countries would enter the stage of acute confrontation and even war was high. Why Ukraine was chosen for war in the end [the scenario was not changed much] is for others to answer," they wrote.

The whistleblower detailed movements of electronic warfare helicopters targeting Japan, while Russia's propaganda machine was also initiated, with a huge push to label Japanese as "Nazis" and "fascists."
Dan was het snel afgelopen geweest met Poetje.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206806631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is je definitie van "recente geschiedenis"?
Zullen we daar eens een jaar of 100 van maken? En dan zie je dat er eigenlijk maar één scenario is waarin het effect heeft: Om de overgave te versnellen van een land dat zelf ook wel aanvoelt dat ze militair gezien verslagen zijn. In alle andere gevallen werd er doorgevochten.
pi_206806637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze veranderen? Zou jij je vrouw en kinderen uitleveren aan een stel moordende, plunderende en verkrachtende barbaren als je het een paar dagen koud hebt?
twitter
Be curious, not judgmental
  donderdag 24 november 2022 @ 19:16:42 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206806676
quote:
Ai dat lijkt me een langzame dood. Dat waren flink wat granaatscherven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206806680
#600 topics alweer.
pi_206806681
twitter
twitter
Be curious, not judgmental
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 19:41:17 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206807030
twitter
pi_206807161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom zetten ze zoiets niet in bebouwing op?
pi_206807390
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom zetten ze zoiets niet in bebouwing op?
Omdat het makkelijker is een tent op te zetten in een park dan op een weg? :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206807416
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat het makkelijker is een tent op te zetten in een park dan op een weg? :P
Wat ik bedoelde te zeggen is gooi een kacheltje en je pruttel in een beter geïsoleerd gebouw.
  donderdag 24 november 2022 @ 20:07:10 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206807556

De bruinhemden van het Forum hebben weer een filmpje geplaatst. Wat een ransaap weer. Het onderzoek en de rechtszaak rond mh17 zijn niet te vertrouwen. Oekraïne blaast misschien ook wel de eigen infrastructuur op. Russische propaganda draagt bij aan een evenwichtige blik op deze oorlog. Ben vast nog wat toppers vergeten. De comments zijn iig lyrisch bij deze valse "neutrale" blik.
pi_206807721
quote:
Ben toch wel blij dat ik geen Russische slechte getrainde, slecht uitgeruste, half ondervoede soldaat ben in dat gebied.

Zie ook dit:
twitter


Al gok ik in plaats van deze twitteraar eerder op onderkoeling, slecht eten en doodsangsten uitstaan, slechte leiding en door geen/slechte training niet weten wat ze moeten doen, dan "drunk or drugged".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206807753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

De bruinhemden van het Forum hebben weer een filmpje geplaatst. Wat een ransaap weer. Het onderzoek en de rechtszaak rond mh17 zijn niet te vertrouwen. Oekraïne blaast misschien ook wel de eigen infrastructuur op. Russische propaganda draagt bij aan een evenwichtige blik op deze oorlog. Ben vast nog wat toppers vergeten. De comments zijn iig lyrisch bij deze valse "neutrale" blik.
Niet gekeken. Weer zo’n filmpje van “kritische mensen” die “alleen maar vragen stellen”.
pi_206807759
quote:
pi_206807818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet gekeken. Weer zo’n filmpje van “kritische mensen” die “alleen maar vragen stellen”.
Het waren niet alleen maar vragen hoor. Nederlandse onderzoekers, rechters, de pers en de overheid zijn allemaal als onbetrouwbaar genoemd.
pi_206807861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het waren niet alleen maar vragen hoor. Nederlandse onderzoekers, rechters, de pers en de overheid zijn allemaal als onbetrouwbaar genoemd.
Ik vraag me ook af waarom die mensen hier überhaupt wonen als het allemaal zo kut is. Zelfde verhaal met die mensen die vinden dat Nederland diep, diep racistisch is. Ga dan gewoon weg :')
pi_206807984
Video Generatoren voor Oekraïne: 'Iedereen is er nu op aan het jagen'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65664109
Be curious, not judgmental
pi_206807993
quote:
Poetin eist meer en betere producten van militaire industrie
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65662939

President Poetin vindt dat Rusland niet hoeft over te schakelen naar een oorlogseconomie, maar hij eist van de militaire industrie wel betere producten, die ook nog eens sneller geleverd worden. Dat zei hij in een gesprek met een militair comité dat gaat over de uitrusting van het leger.

De president wil dat de militairen beter worden uitgerust. Volgens hem is dat nodig om "onze troepen te voorzien van wat ze nodig hebben voor de speciale militaire operatie", de naam die Rusland geeft aan de invasie in Oekraïne.

Sinds de start van de oorlog zijn er veel berichten over de slechte uitrusting van het leger, zoals over rekruten die zelf voor wapens moeten zorgen. De productie van nieuwe wapens wordt ook bemoeilijkt door een tekort aan onderdelen.
Be curious, not judgmental
pi_206808028
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Kansloos, ze hebben niet eens onderdelen. Hij is een jaar te laat, die spullen hadden er allang moeten zijn :')
pi_206808213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kansloos, ze hebben niet eens onderdelen. Hij is een jaar te laat, die spullen hadden er allang moeten zijn :')
Ben ook zo benieuwd waar ze de volgende mobilisatieronde mee gaan uitrusten. Allemaal spul van aliexpes?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206808289
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben ook zo benieuwd waar ze de volgende mobilisatieronde mee gaan uitrusten. Allemaal spul van aliexpes?
Kim heeft nog wel wat Sovjet troep liggen.
pi_206808314
quote:
Van deze omgeving, bij dit bedrijf, was zondag ook al een filmpje, de grond lag er bezaaid met dode Russen.
Je wordt slecht bewapend naar voren gejaagd en ziet overal de halfbevroren lichamen van hen die jou voorgingen. Je vindt een schuilplek in een kuil waar de dode man of jongen die die kuil groef nog zit, dood.
twitter
  donderdag 24 november 2022 @ 21:11:34 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206808491
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:38 schreef Aether het volgende:
President Poetin vindt dat Rusland niet hoeft over te schakelen naar een oorlogseconomie, maar hij eist van de militaire industrie wel betere producten, die ook nog eens sneller geleverd worden. Dat zei hij in een gesprek met een militair comité dat gaat over de uitrusting van het leger.
Hij leeft echt geisoleerd van de realiteit en niemand durft hem tegen te spreken. Hoe gaan die betere producten gemaakt worden als alle benodigdheden door sancties niet te krijgen zijn?
pi_206808524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:01 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Van deze omgeving, bij dit bedrijf, was zondag ook al een filmpje, de grond lag er bezaaid met dode Russen.
Je wordt slecht bewapend naar voren gejaagd en ziet overal de halfbevroren lichamen van hen die jou voorgingen. Je vindt een schuilplek in een kuil waar de dode man of jongen die die kuil groef nog zit, dood.
[ twitter ]
Ik ben nog steeds van mening dat als de Russen willen dat dit stopt, ze ook zelf in opstand kunnen komen. Ik snap niet dat je je zo naar de slachtbank laat leiden.
pi_206808622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hij leeft echt geisoleerd van de realiteit en niemand durft hem tegen te spreken. Hoe gaan die betere producten gemaakt worden als alle benodigdheden door sancties niet te krijgen zijn?
Niet. De volgende groep kan naar het front met een kanon uit 1880 :')
  donderdag 24 november 2022 @ 21:28:26 #158
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206808831
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds van mening dat als de Russen willen dat dit stopt, ze ook zelf in opstand kunnen komen. Ik snap niet dat je je zo naar de slachtbank laat leiden.
Ik wel. De laatste opstand was in 1920. Rusland heeft 100 jaar de tijd gehad om hun maatschappij te optimaliseren zodat het niet nog een keer gebeurd. Iedereen kan elkaar erbij lappen, niemand is te vertrouwen. Protestbewegingen worden geinfiltreerd, de leiders ontvoerd en nooit meer teruggezien. Er worden zoveel leugens verspreid (firehose of falsehood) dat de burgers niets meer kunnen vertrouwen en geisoleerd en afgestompt raken. Rusland heeft al het internet verkeer naar de rest van de wereld geblokkeerd, je bent volledig op hun aangewezen voor (valse) informatie.
pi_206808876
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je je zo naar de slachtbank laat leiden.
Ik ook niet, maar als ze daar zijn, dan doen ze schijnbaar niet veel anders dan halfslapend in kuilen zitten. Allemaal in groepjes of alleen in een kuil, tussen de verspreide lijken. Kennelijk zonder in verbinding te staan met elkaar. Wordt er verder door de legerleiding nog voor ze gezorgd? Of zouden ze zonder die drone-aanvallen ook doodgaan in die kuil, van honger en kou?
  donderdag 24 november 2022 @ 21:36:46 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206809079
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar als ze daar zijn, dan doen ze schijnbaar niet veel anders dan halfslapend in kuilen zitten. Allemaal in groepjes of alleen in een kuil, tussen de verspreide lijken. Kennelijk zonder in verbinding te staan met elkaar. Wordt er verder door de legerleiding nog voor ze gezorgd? Of zouden ze zonder die drone-aanvallen ook doodgaan in die kuil, van honger en kou?
Vreselijk dat mensen ooit een keer die lijken zullen moeten opruimen.

Geen idee of er in Oekraïne ook praatgroepjes voor PTSS-klanten bestaan of dat je het gewoon kan uitzoeken. Wat een ongekende verschrikking moet dat zijn.
pi_206809107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik wel. De laatste opstand was in 1920. Rusland heeft 100 jaar de tijd gehad om hun maatschappij te optimaliseren zodat het niet nog een keer gebeurd. Iedereen kan elkaar erbij lappen, niemand is te vertrouwen. Protestbewegingen worden geinfiltreerd, de leiders ontvoerd en nooit meer teruggezien. Er worden zoveel leugens verspreid (firehose of falsehood) dat de burgers niets meer kunnen vertrouwen en geisoleerd en afgestompt raken. Rusland heeft al het internet verkeer naar de rest van de wereld geblokkeerd, je bent volledig op hun aangewezen voor (valse) informatie.
Valse info of geweld…
twitter
  donderdag 24 november 2022 @ 21:46:13 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206809234
https://en.wikipedia.org/wiki/Canary_trap
A canary trap is a method for exposing an information leak by giving different versions of a sensitive document to each of several suspects and seeing which version gets leaked. It could be one false statement, to see whether sensitive information gets out to other people as well. Special attention is paid to the quality of the prose of the unique language, in the hopes that the suspect will repeat it verbatim in the leak, thereby identifying the version of the document.

https://www.reddit.com/r/(...)_in_2021_leaked_fsb/
Russia planned to attack Japan in 2021: leaked FSB letters

This seems like the kind of thing where you give 10 different invasion plans to 10 different people and know where your leak is by which one appears in the press.
  donderdag 24 november 2022 @ 22:07:44 #166
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206809597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zullen we daar eens een jaar of 100 van maken? En dan zie je dat er eigenlijk maar één scenario is waarin het effect heeft: Om de overgave te versnellen van een land dat zelf ook wel aanvoelt dat ze militair gezien verslagen zijn. In alle andere gevallen werd er doorgevochten.
Oké, 100 jaar. Een aantal gevallen die ik kan bedenken waarin terreurbombardementen het effect hebben gehad waar vooraf op werd gehoopt:

- Het Duitse bombardement op Rotterdam > capitulatie volgde een dag later. Afgezien van een heel klein percentage verzet, werd er de eerste jaren niet doorgevochten en kon Duitsland Nederland bezetten. Zonder dat bombardement en de dreiging om meer steden in de as te leggen, hadden we hier echt niet zo snel gecapituleerd. De Duitsers hadden, ondanks een overmacht, een zeer zware dobber aan het Nederlandse leger. Er werd hier bikkelhard gevochten.
- Bombardementen Irak in eerste Golfoorlog: na een maandje tapijtbombardementen was het al grotendeels gedaan, drie maanden later overgave Irak. Zonder die interventie waren ze militair totaal niet verslagen in hun oorlog met Koeweit.
- Bombardementen Joegoslavië '99 > na een paar maanden intensief bombarderen, ook op civiele infrastructuur (waaronder ook elektriciteitsvoorzieningen), trok het Joegoslavische leger zich terug uit Kosovo. Dat was zonder die bombardementen niet gebeurd.
pi_206809804
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Lijkt me dat ie nog niet all in gaat en ook niet zo veel stress heeft vooralsnog. Hij lijkt het beheersbaar te vinden. Raar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 22:23:14 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206809841
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:12 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Slava Ukraini _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206809856
Opmerkelijke draai: Polen biedt Duits luchtafweersysteem nu aan Oekraïne aan
https://nos.nl/l/2453791
Be curious, not judgmental
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 22:26:35 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206809894
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:50 schreef ppi het volgende:
Evacuatie van oa het meisje met de marmot.

Net nog eens dit filmpje bekeken. Wat een verdriet :'( :'( :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 november 2022 @ 22:34:23 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206810019
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 22:42:01 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206810103
quote:
Tyfus Russen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 22:45:15 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206810143
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 november 2022 @ 22:55:27 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206810250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lijkt me dat ie nog niet all in gaat en ook niet zo veel stress heeft vooralsnog. Hij lijkt het beheersbaar te vinden. Raar.
Of een tekort aan politiek kapitaal.

Politics is the art of the possible
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 november 2022 @ 22:56:37 #176
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206810265
Met 5 miljoen soldaten kan Rusland alsnog de oorlog winnen als in dat ze Crimea en Donbas mogen houden (en daar zit voor 12 biljoen aan olie en gas).

Het scenario is dat ze de oorlog met zoveel kanonnenvoer nog jaren kunnen rekken totdat de republikeinen in 2024 weer aan de macht zijn en alle hulp stoppen zodat Ukraine gedwongen worden een comprise aan te gaan. Europese landen kunnen niet genoeg wapens leveren en hebben op een gegeven moment ook wel genoeg van de hoge prijzen en willen ook een einde aan de oorlog.

1950-1953 KoreanWar: De VS en China dreigde met het stoppen van hulp (wapens) en dwongen NK en ZK een eind te maken aan de oorlog.

1939-1940 WinterWar: Rusland verloor 6x zoveel manschappen als Finland (150k vs 25k) maar ze konden er 1.5 miljoen man tegenaan gooien, de Finse wapens raakten op en ze werden gedwongen 11% van hun land (Karelia) op te geven voor vrede.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/24/7377855/
Russia tells its troops there must be 5 million of them for victory
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine reports that the military and political command of Russia is spreading a document called "Conclusions of the war with NATO in Ukraine" among the military. It is stated in the document that 5 million Russian troops must be deployed in order for Russia to win.

[ Bericht 20% gewijzigd door slashdotter3 op 24-11-2022 23:30:19 ]
  donderdag 24 november 2022 @ 23:14:48 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206810433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/24/7377855/
Russia tells its troops there must be 5 million of them for victory
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine reports that the military and political command of Russia is spreading a document called "Conclusions of the war with NATO in Ukraine" among the military. It is stated in the document that 5 million Russian troops must be deployed in order for Russia to win.
Kan mij in de beginne herinneren dat je een dergelijk aantal manschappen nodig hebt om een onwillig land eronder te krijgen en het daar te houden.

Moet geen opwekkend bericht zijn voor Russen die mogelijk nog steeds denken dat ze Oekraïne met ene speciale operatie aan het redden zijn.
Wat de Russen hier weer doen is een halve-waardheid verdraaien dat ze in oorlog zijn met de NATO en het document " The consequences of Russia’s invasion of Ukraine for international security – NATO and beyond " van 24feb22 is - toen de oorlog net startte - vals als desinformatie verspreiden alszijnde conclusies.

Je kan een land wel onderdrukken maar voor winnen is toch echt wat anders nodig dan op laffe wijze de infrastructuur van burgers aan gort schieten.
Kennelijk hebben ze daar op hun KMA het hoofdstukje gemist dat je door burgers te raken, je mensen niet redt en je als "overwinnaar" 100% met boter en suiker zal worden teruggepakt omdat je Oma's opzettelijk in de koude hebt gejaagd.

:7 "We will remember those, hurting us.".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206810526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Met 5 miljoen soldaten kan Rusland alsnog de oorlog winnen als in dat ze Crimea en Donbas mogen houden (en daar zit voor 12 biljoen aan olie en gas).

Het scenario is dat ze de oorlog met 5 miljoen man kanonnenvoer nog jaren kunnen rekken totdat de republikeinen in 2024 weer aan de macht zijn en alle hulp stoppen zodat Ukraine gedwongen worden een comprise aan te gaan. Europese landen kunnen niet genoeg wapens leveren en hebben op een gegeven moment ook wel genoeg van de hoge prijzen en willen ook een einde aan de oorlog.

Hetzelfde scenario als in de Koreaanse oorlog. De VS en China dreigde met het stoppen van hulp (wapens) en dwongen NK en ZK tot een einde van de oorlog.

De 1939 WinterWar van Finland: Rusland verloor 6x zoveel manschappen als Finland (150k vs 25k) maar ze konden er 1.5 miljoen man tegenaan gooien, de Finse wapens raakten op en ze werden gedwongen 11% van hun land (Karelia) op te geven voor vrede.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/24/7377855/
Russia tells its troops there must be 5 million of them for victory
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine reports that the military and political command of Russia is spreading a document called "Conclusions of the war with NATO in Ukraine" among the military. It is stated in the document that 5 million Russian troops must be deployed in order for Russia to win.
Dit is echt een onhaalbaar scenario. Waar halen ze die 5 miljoen soldaten vandaan? En meer; hoe gaan ze die trainen en uitrusten? Met wat, hooivorken?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 23:32:17 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206810549
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Met 5 miljoen soldaten kan Rusland alsnog de oorlog winnen als in dat ze Crimea en Donbas mogen houden (en daar zit voor 12 biljoen aan olie en gas).

Het scenario is dat ze de oorlog met zoveel kanonnenvoer nog jaren kunnen rekken totdat de republikeinen in 2024 weer aan de macht zijn en alle hulp stoppen zodat Ukraine gedwongen worden een comprise aan te gaan. Europese landen kunnen niet genoeg wapens leveren en hebben op een gegeven moment ook wel genoeg van de hoge prijzen en willen ook een einde aan de oorlog.

1950-1953 KoreanWar: De VS en China dreigde met het stoppen van hulp (wapens) en dwongen NK en ZK een eind te maken aan de oorlog.

1939-1940 WinterWar: Rusland verloor 6x zoveel manschappen als Finland (150k vs 25k) maar ze konden er 1.5 miljoen man tegenaan gooien, de Finse wapens raakten op en ze werden gedwongen 11% van hun land (Karelia) op te geven voor vrede.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/24/7377855/
Russia tells its troops there must be 5 million of them for victory
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine reports that the military and political command of Russia is spreading a document called "Conclusions of the war with NATO in Ukraine" among the military. It is stated in the document that 5 million Russian troops must be deployed in order for Russia to win.
Nee. Dan kan Poetin 5 miljoen dooie Russische soldatski's op zn lijstje verliezen zetten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206810553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Met 5 miljoen soldaten kan Rusland alsnog de oorlog winnen als in dat ze Crimea en Donbas mogen houden (en daar zit voor 12 biljoen aan olie en gas)
Ja, met welke 5 miljoen?

Ze hadden al moeite met 300.000, en toen waren al protesten in bepaalde republieken, zoals Dagestan.

5 miljoen krijgt de Kremlin echt abso-fucking-luut niet voor elkaar. Nog los van allerlei andere issues die erbij komen kijken als ze het wel voor elkaar krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2022 23:33:09 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 23:33:28 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206810556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is echt een onhaalbaar scenario. Waar halen ze die 5 miljoen soldaten vandaan? En meer; hoe gaan ze die trainen en uitrusten? Met wat, hooivorken?
1 geweer per peloton ofzo? _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 november 2022 @ 23:34:29 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206810559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is echt een onhaalbaar scenario. Waar halen ze die 5 miljoen soldaten vandaan? En meer; hoe gaan ze die trainen en uitrusten? Met wat, hooivorken?
Maakt niet uit, het enige wat ze moeten kunnen is vooruit lopen en Ukraine in de verdediging blijven drukken totdat de buitenlandse hulp stopt. Met 5 miljoen kan je elke dag 1000 man dood laten gaan en het alsnog makkelijk tot 2026 ofzo vol blijven houden (ff afgezien van de instortende Russische economie).

Zie de KoreanWar en WinterWar waar de tactiek van oorlog rekken totdat de wapens op zijn gewoon heeft gewerkt.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 23:34:30 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206810560
Hebben ze we vijf miljoen musketten in musea liggen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206810568
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maakt niet uit, het enige wat ze moeten kunnen is vooruit lopen en Ukraine in de verdediging te blijven drukken totdat de buitenlandse hulp stopt. Met 5 miljoen kan je elke dag 1000 man dood laten gaan en het alsnog makkelijk tot 2026 ofzo vol blijven houden (ff afgezien van de instortende Russische economie)
Ja, we leven 100 jaar geleden toen informatie niet makkelijk verkrijgbaar was.

Jij denkt echt dat het Russische leger zoiets kan blijven doen, dag in dag uit?
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 23:36:24 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206810569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maakt niet uit, het enige wat ze moeten kunnen is vooruit lopen en Ukraine in de verdediging te blijven drukken totdat de buitenlandse hulp stopt. Met 5 miljoen kan je elke dag 1000 man dood laten gaan en het alsnog makkelijk tot 2026 ofzo vol blijven houden (ff afgezien van de instortende Russische economie)
Waarom zou het Westen dan gaan stoppen met hulp? Uit medelijden met de Russen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 november 2022 @ 23:37:03 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206810577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maakt niet uit, het enige wat ze moeten kunnen is vooruit lopen en Ukraine in de verdediging te blijven drukken totdat de buitenlandse hulp stopt. Met 5 miljoen kan je elke dag 1000 man dood laten gaan en het alsnog makkelijk tot 2026 ofzo vol blijven houden (ff afgezien van de instortende Russische economie)
Als ie dit gaat inzetten gaat dat niet bij 1000 dooien per dag blijven hoor. Dan ga je het over tienduizenden per dag hebben
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206810578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Zie de KoreanWar en WinterWar waar de tactiek van oorlog rekken totdat de wapens op zijn gewoon heeft gewerkt.
Ik zei 100, maar 70 is ook goed...

De tijden zijn veranderd; oorlogen worden live gevolgd. Is wat anders dan 'toen'.
pi_206810586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maakt niet uit, het enige wat ze moeten kunnen is vooruit lopen en Ukraine in de verdediging blijven drukken totdat de buitenlandse hulp stopt. Met 5 miljoen kan je elke dag 1000 man dood laten gaan en het alsnog makkelijk tot 2026 ofzo vol blijven houden (ff afgezien van de instortende Russische economie).

Zie de KoreanWar en WinterWar waar de tactiek van oorlog rekken totdat de wapens op zijn gewoon heeft gewerkt.
Ja maar nee. Dit is niet 1940 meer. Maar het zal 1917 worden als Rusland gaat doen wat Rusland doet. Dit gaat 'm echt gewoon niet worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 24 november 2022 @ 23:45:55 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206810620
quote:
84s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als ie dit gaat inzetten gaat dat niet bij 1000 dooien per dag blijven hoor. Dan ga je het over tienduizenden per dag hebben
Ik denk dat we vanaf maart enorme human wave aanvallen gaan zien en 2000 dode Russen per dag gaan aantikken. 300k zijn er nu gemobiliseerd, vanaf januari komt de 2e mobilisatie van nog eens 500~700k erbij.

Bakhmut kan onder de voet gelopen worden doordat de Ukrainse wapens opraken met 100 waves per dag. Of er worden zoveel pows gemaakt dat Ukraine in de problemen komt (medische zorg, onderdak, voedsel, bewaking). En na de oorlog weigert Rusland ze uiteraard terug te nemen en zit Ukraine met miljoenen Russen opgescheept.

Maar misschien dat de Tungsten raketten een antwoord op die waves zijn. Met 6 raketten is alles in een km2 uitgeschakeld.

[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 24-11-2022 23:51:05 ]
  donderdag 24 november 2022 @ 23:55:14 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206810658
Oplossing is gaande, Putin gaat Kunstmatige Intelligentie inzetten.
quote:
bron: RT/24nov22
Russia needs to significantly expand its use of artificial intelligence over the coming decade, President Vladimir Putin said on Thursday.

While the country is already “a step ahead of some” when it comes to AI, more needs to be done in this field, Putin told attendees at the Artificial Intelligence Journey (AIJ) conference in Moscow.

The task for the coming ten years is “to ensure the mass introduction of artificial intelligence. It should cover all sectors of the economy and the social sphere, as well as the government system,” the president said.

According to Putin, the country needs to achieve “genuine technological, digital, and to a large extent cultural, educational, value-based sovereignty.”

He called on the government to join forces with companies in the industry to prepare a draft law that would allow AI to be promoted more effectively.

Russia will be hosting more conferences on the issue, and foreign colleagues from countries “that express a desire to take part” should be invited, Putin suggested.

“There will not be an increase in unemployment as a result of a wider introduction of artificial intelligence and robotization… On the contrary, [it will lead to] the emergence of new, more creative, meaningful and interesting professions,” he said.

The technological advances are primarily aimed at improving Russians’ standard of living, Putin explained, adding that the introduction of intelligent systems, industrial robots and automated workplaces will help reduce the number of routine jobs and minimize human involvement in hazardous areas of production.
_O- Mooi en ik vraag mij af hoe die meesterschaker denkt dat plan te gaan bewerkstelligen met opgekochte commodores uit 1990 of zou hij toch door lijntje uit te gooien met "wie wil, mag komen" naar China .....

Ik geef toe dat het meesterlijk is te doen of je aan de top een hopeloos verloren zaak leidt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 donderdag 24 november 2022 @ 23:56:13 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206810661
En canister shot is ook prima bruikbaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 25 november 2022 @ 00:57:08 #192
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206810898
twitter

Gaan waarschijnlijk koude weken worden in Oekraïne de komende tijd..
pi_206811004
Het moet daar een hel zijn. Mobik probeert zelfmoord te plegen met een AK.

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 01:43:21 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811048
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gaan waarschijnlijk koude weken worden in Oekraïne de komende tijd..
Lastig voor de dienstplichtige Russen in de loopgraven in hun Aliexpress uniformen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 01:44:19 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811051
Het decentraliseren van de stroomvoorziening doir zonnepanelen en windmolens zodat een vijand geen makkelijk doelwit heeft is misschien toch wel een goed idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811110
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 01:44 schreef Ulx het volgende:
Het decentraliseren van de stroomvoorziening doir zonnepanelen en windmolens zodat een vijand geen makkelijk doelwit heeft is misschien toch wel een goed idee.
Alleen zo makkelijk is het niet, je moet de aanvoer en de vraag met elkaar af blijven stemmen en dan bij voorkeur nog met het oog op regionale verschillen.

Ik kan je garanderen dat het energiesysteem van progressieve landen (op het gebied van energie en klimaat) aanzienlijk kwetsbaarder zijn dan de Oekraïense mix van kolen en kern.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 25 november 2022 @ 05:32:24 #197
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206811160
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kun je anders een voorbeeld uit de recente geschiedenis noemen waarin terreurbombardementen het effect hebben gehad waarop vooraf gehoopt werd?
We zullen het snel zien hoe dit op de statistieken qua ondersteuning van de oorlog uitwerkt. Het zal best wat kunnen zakken maar momenteel staat een ruime meerderheid van de Oekraïners achter het doorzetten van de oorlog.

Wat wel problematischer kan worden is als enkele miljoenen naar het westen trekken. Het probleem voor Oekraïne is dan namelijk dat het maar afwachten is welk percentage er terugkomt.
Het verliezen van veel bevolking kan nog wel eens het grootste probleem voor Oekraïne worden op de langere termijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206811185
Tja, als je eigenhandig de beroepsbevolking decimeert is AI noodzakelijk om de maatschappij overeind te houden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206811233
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Met 5 miljoen soldaten kan Rusland alsnog de oorlog winnen als in dat ze Crimea en Donbas mogen houden (en daar zit voor 12 biljoen aan olie en gas).

Het scenario is dat ze de oorlog met zoveel kanonnenvoer nog jaren kunnen rekken totdat de republikeinen in 2024 weer aan de macht zijn en alle hulp stoppen zodat Ukraine gedwongen worden een comprise aan te gaan. Europese landen kunnen niet genoeg wapens leveren en hebben op een gegeven moment ook wel genoeg van de hoge prijzen en willen ook een einde aan de oorlog.

1950-1953 KoreanWar: De VS en China dreigde met het stoppen van hulp (wapens) en dwongen NK en ZK een eind te maken aan de oorlog.

1939-1940 WinterWar: Rusland verloor 6x zoveel manschappen als Finland (150k vs 25k) maar ze konden er 1.5 miljoen man tegenaan gooien, de Finse wapens raakten op en ze werden gedwongen 11% van hun land (Karelia) op te geven voor vrede.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/24/7377855/
Russia tells its troops there must be 5 million of them for victory
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine reports that the military and political command of Russia is spreading a document called "Conclusions of the war with NATO in Ukraine" among the military. It is stated in the document that 5 million Russian troops must be deployed in order for Russia to win.
Maar kijk ook eens naar de oorlog in Vietnam en Afghanistan, waarbij uiteindelijk resp de VS of Rusland het heeft moeten opgeven.

De vraag nu is vooral hoeveel verliezen en impact op het dagelijks leven de Russische bevolking accepteert.
Gaan de Russen er akkoord mee dat miljoenen mannen uit de samenleving worden gehaald en deels nooit meer terugkomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206811264
Idioot dat Rusland deze zinloze oorlog koste wat het kost gaat voortzetten. Stiekem hoop ik dat er vergaande ontwikkelingen zijn waar wij geen benul van hebben, want eigenlijk vind ik dat Rusland als grote agressor zijnde niet genoeg aangepakt wordt. Dat dit anno 2022 kan gebeuren stemt me droevig. Eigenlijk zijn ze al niet genoeg aangepakt toendertijd met de Krim en ook MH17, en dan krijg je dit.
Hoe dit zou moeten zonder nog meer zinloze doden weet ik ook niet, maar dit soort praktijken, daar moet de rest van de wereld met gestrekt been in.
pi_206811281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Idioot dat Rusland deze zinloze oorlog koste wat het kost gaat voortzetten. Stiekem hoop ik dat er vergaande ontwikkelingen zijn waar wij geen benul van hebben, want eigenlijk vind ik dat Rusland als grote agressor zijnde niet genoeg aangepakt wordt. Dat dit anno 2022 kan gebeuren stemt me droevig. Eigenlijk zijn ze al niet genoeg aangepakt toendertijd met de Krim en ook MH17, en dan krijg je dit.
Hoe dit zou moeten zonder nog meer zinloze doden weet ik ook niet, maar dit soort praktijken, daar moet de rest van de wereld met gestrekt been in.
Je kan niks. De NAVO stuurt geen boots on the ground want Oekraïne is geen lid, en de VN is hier een tandeloze tijger, want Rusland stemt alles weg met zijn veto.

Ik moet zeggen dat ik zelf gevoelsmatig allang op het punt ben dat ik zeg ingrijpen en Rusland uit Oekraïne gooien. Maar dat gaat niet gebeuren.
pi_206811294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan niks. De NAVO stuurt geen boots on the ground want Oekraïne is geen lid, en de VN is hier een tandeloze tijger, want Rusland stemt alles weg met zijn veto.

Ik moet zeggen dat ik zelf gevoelsmatig allang op het punt ben dat ik zeg ingrijpen en Rusland uit Oekraïne gooien. Maar dat gaat niet gebeuren.
Heel erg frustrerend vind ik het. Ik zou zo graag dat hele Moskou en St Petersburg met al die hufters zien fikken.
pi_206811310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 01:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lastig voor de dienstplichtige Russen in de loopgraven in hun Aliexpress uniformen.
Ik begrijp uit “nieuws van de Russische kant” van bloggers uit de loopgraven (van de podcast Perestoikast) dat drogen vooral het probleem is, dat de Russen in de loopgraven “tot aan hun snorharen “ in het koude water staan, maar eenmaal er uit geen mogelijkheden hebben hun kleding te drogen.
Dan werkt een koude winter wel aan beide kanten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 07:42:58 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811314
twitter


Dit gaat Rusland natuurlijk niet volhouden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811332
https://podcasts.apple.co(...)6532?i=1000587261912
In deze podcast een bericht over kwaadaardige Russische hackers, die zich dis ook echt zo noemen, die namen, adressen, telefoonnummers en kentekens van 200 mensen van de Oekraïense veiligheidsdienst hebben gehackt en via Nemesis in de openbaarheid gebracht en doorgespeeld aan het Russische leger. Nu staan er met naam en toenaam mini-biografietjes van deze mensen op Telegram, zodat zijzelf en hun familie niet meer veilig zijn boor Russen.
Niet alleen het leger, maar ook voor pro-Russen in de bezette provincies.

De podcast zelf duurt een minuut of 5. Er zitten wel irritant lange reclames omheen.
pi_206811333
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dit gaat Rusland natuurlijk niet volhouden.
Maar Oekraïne wel?

twitter


Wanneer stopt deze waanzin.
pi_206811340
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:47 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Oekraïne wel?

[ twitter ]

Wanneer stopt deze waanzin.
Когда Путин остановит это безумие?

Gelukkig is stroom en water grotendeels weer up and running en heeft Putin nog maar voor 2 tot 3 van deze aanvalsgolven raketten.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 07:51:39 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206811351
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:47 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Oekraïne wel?

[ twitter ]

Ja:
twitter

quote:
Wanneer stopt deze waanzin.
Als Poetin dood is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 07:54:08 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811362
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:47 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Oekraïne wel?
Stroom en water doen het alweer. Rusland heeft een paar honderd miljoen uitgegeven om Oekraïners een dagje ongemak te bezorgen, meer niet. (Vooruit: En om een baby te doden.)

quote:
[ twitter ]

Wanneer stopt deze waanzin.
Zodra Rusland stopt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811374
quote:
84s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja:
[ twitter ]
[..]
Als Poetin dood is.
De wilskracht van Oekraïne is echt bewonderenswaardig. Respect, ik hoop dat ze deze kracht houden.
Naast de kist van Poetin mogen er nog een paar worden gevuld met wat medestanders, anders kom je van de regen in de drup. Of erger, van de drup in de regen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 07:59:11 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811386
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:56 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
De wilskracht van Oekraïne is echt bewonderenswaardig. Respect, ik hoop dat ze deze kracht houden.
Naast de kist van Poetin mogen er nog een paar worden gevuld met wat medestanders, anders kom je van de regen in de drup. Of erger, van de drup in de regen.
Oekraïne heeft geen keus. Stoppen ze met vechten is het over voor ze. Dus die vechten wel door.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811393
quote:
84s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:51 schreef Starhopper het volgende:

Als Poetin dood is.
Dat hopen we
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206811400
twitter
Op minuut 4 ongeveer een woede-uitbarsting omdat de familie van een vrijwillige soldaat geen salaris en geen vergoeding krijgt uitbetaald.
“Eerst zegt het moederland: “Son, we need you!” en als je in de strijd bent gesneuveld: “We didn’t send you there” (volgens de Engelse ondertiteling. Daarna veegt Solovyev wat krokodillen tranen onder zijn ogen vandaan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 08:01:55 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811402
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:00 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat hopen we
De kans op een flinke machtsstrijd tussen alles en iedereen in Moskou is dan groot. Prima verder, laat ze elkaar maar de tering schoppen, niet ons probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 08:03:39 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811413
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Op minuut 9 ongeveer een woede-uitbarsting omdat de familie van een vrijwillige soldaat geen salaris en geen vergoeding krijgt uitbetaald.
“Eerst zegt het moederland: “Son, we need you!” en als je in de strijd bent gesneuveld: “We didn’t send you there” (volgens de Engelse ondertiteling. Daarna veegt Solovyev wat krokodillen tranen onder zijn ogen vandaan.
Hij heeft absoluut gelijk: Hoe meer Russen doodgaan voor het moederland hoe beter. We kunnen helpen door Oekraïne te blijven steunen met wapens en munitie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811425
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:47 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Oekraïne wel?

[ twitter ]

Wanneer stopt deze waanzin.
Ja, Oekraïne wel. Ze willen niet dat zij en hun familie een einde vinden in de Russische martelkamers. En teruggevonden worden in massagraven.
twitter


Deze onzin stopt, als Rusland stopt en zich volledig terugtrekt.
pi_206811430
quote:
84s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:51 schreef Starhopper het volgende:
Ja:
[ twitter ]
Left bank of Kyiv, het hele land zit in een blackout.
pi_206811464
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij heeft absoluut gelijk: Hoe meer Russen doodgaan voor het moederland hoe beter. We kunnen helpen door Oekraïne te blijven steunen met wapens en munitie.
Hij heeft in de minuten ervoor wel afgegeven op de gepamperde papgeneratie die in de loopgraven vraagt waar ze een pizza kunnen bestellen en waar de dichtstbijzijnde Russische McDo-variant is. Solovyev heeft in alle weken van de oorlog een beroep op vrijwillige helden gedaan en geroepen dat ze een voorbeeld moeten nemen aan de echte mannen uit 1917 die stonden te dringen voor de loketten voor vrijwillige mobilisatie.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 08:14:22 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811467
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:08 schreef Za het volgende:

[..]
Left bank of Kyiv, het hele land zit in een blackout.
Gisteren kwamen stroom en water al weer terug. Vandaag zal het wel verder verbeteren. Je kunt ook niet alles weer in één keer aanzetten natuurlijk. Daar moet je ook rekening mee houden. Kortom, Rusland gooit een half miljard aan zware bommen op Oekraïne en daarmee veroorzaken ze wat overlast. Niet echt een succes dus.

https://ukranews.com/en/n(...)n-electricity-supply

quote:
Restoration work continues in Ukraine today, but the situation with electricity remains difficult in almost all regions.
President Volodymyr Zelenskyy announced this in the evening address on Thursday, November 24.

Zelenskyy noted that gradually electricity, heat, water supply and communications are returning to Ukrainians, but as of evening there are still water problems in 15 regions.

"It is the most difficult in the Kyiv, Kirovohrad, Dnipropetrovsk, Lviv, Poltava and Kharkiv Regions. But along with the supply of electricity to critical infrastructure, we also give water supply and heat. The electricity situation remains difficult in almost all regions. But we are gradually recovering from blackout - every hour we return power to new and new consumers," the President said.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811495
twitter

Begrijp je niet wie wij zijn?
https://twitter.com/vik8867dn/status/1595512895324180481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:08 schreef Za het volgende:

[..]
Left bank of Kyiv, het hele land zit in een blackout.
twitter


En hoe is het eigenlijk afgelopen met je kleine tactische kernbom ergens tussen 9 en 20 mei?

[ Bericht 37% gewijzigd door la_perle_rouge op 25-11-2022 08:51:28 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 08:23:06 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811507
twitter


Gelijk heeft hij. Waarom zou je Rusland een adempauze gunnen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 november 2022 @ 08:26:48 #222
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206811523
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
De kans op een flinke machtsstrijd tussen alles en iedereen in Moskou is dan groot. Prima verder, laat ze elkaar maar de tering schoppen, niet ons probleem.
Op termijn wel weer natuurlijk.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 25 november 2022 @ 08:28:42 #223
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206811531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan niks. De NAVO stuurt geen boots on the ground want Oekraïne is geen lid, en de VN is hier een tandeloze tijger, want Rusland stemt alles weg met zijn veto.

Ik moet zeggen dat ik zelf gevoelsmatig allang op het punt ben dat ik zeg ingrijpen en Rusland uit Oekraïne gooien. Maar dat gaat niet gebeuren.
Raketsystemen doneren met groter bereik om die lanceersystemen uit te schakelen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 08:29:06 #224
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811537
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:26 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Op termijn wel weer natuurlijk.
Misschien, ligt aan de uitkomst. Maar dat zien we dan wel weer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Gelijk heeft hij. Waarom zou je Rusland een adempauze gunnen?
Jammer voor die ongetrainde en half doodgevroren Russen, maar inderdaad gewoon doorgaan 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206811697
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Gelijk heeft hij. Waarom zou je Rusland een adempauze gunnen?
Inderdaad, en de tijd warm en droog te worden en iets fatsoenlijks te eten.
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 08:54:23 #227
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206811704
twitter


Toch weer 51 kruisraketten minder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206811840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Delft, typisch Nederlands.
Delft O+ Herkende gelijk de Oude Langendijk O+

Edit: oh zag bijhet quoten pas dat je er Delft bij had gezet :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206811920
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:47 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Oekraïne wel?

[ twitter ]

Wanneer stopt deze waanzin.
Wanneer je maat Vlad zich terugtrekt, zoals jezelf ook wel dondersgoed weet, beste Captain Obvious. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 09:13:32 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206811927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
De kans op een flinke machtsstrijd tussen alles en iedereen in Moskou is dan groot. Prima verder, laat ze elkaar maar de tering schoppen, niet ons probleem.
Wagner vs Kadyrov's TikTokleger vs Poetins beschermers (Rosgvardia?) op het Rode Plein? :D

Hopelijk komt er een livestream :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206812030
twitter
Be curious, not judgmental
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 09:25:18 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206812041
Laden van een Grad:

twitter


Laden van een MARS.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 09:29:12 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206812081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:25 schreef Ulx het volgende:
Laden van een Grad:

[ twitter ]

Laden van een MARS.

[ twitter ]
Ik zat er eigenlijk op te wachten dat ze door de gladde modder op hun plaat zouden gaan :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206812207
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:28 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Raketsystemen doneren met groter bereik om die lanceersystemen uit te schakelen.
Alleen worden veel van die raketten afgeschoten door vliegtuigen van boven de kaspische zee.
pi_206812221
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oké, 100 jaar. Een aantal gevallen die ik kan bedenken waarin terreurbombardementen het effect hebben gehad waar vooraf op werd gehoopt:

- Het Duitse bombardement op Rotterdam > capitulatie volgde een dag later. Afgezien van een heel klein percentage verzet, werd er de eerste jaren niet doorgevochten en kon Duitsland Nederland bezetten. Zonder dat bombardement en de dreiging om meer steden in de as te leggen, hadden we hier echt niet zo snel gecapituleerd. De Duitsers hadden, ondanks een overmacht, een zeer zware dobber aan het Nederlandse leger. Er werd hier bikkelhard gevochten.

Was een vergissing er was al gecapituleerd (op Zeeland na) en doorvechten zou weinig winst opleveren.
quote:
- Bombardementen Irak in eerste Golfoorlog: na een maandje tapijtbombardementen was het al grotendeels gedaan, drie maanden later overgave Irak. Zonder die interventie waren ze militair totaal niet verslagen in hun oorlog met Koeweit.

Onzin, bombardementen waren een manier om er voor te zorgen dat er amper VS soldaten zouden sterven. Plus was niet het strategisch vermoorden van burgers maar aanvallen op militaire doelen.
Uiteindelijk was een landinvasie nodig voor de bevrijding.
quote:
- Bombardementen Joegoslavië '99 > na een paar maanden intensief bombarderen, ook op civiele infrastructuur (waaronder ook elektriciteitsvoorzieningen), trok het Joegoslavische leger zich terug uit Kosovo. Dat was zonder die bombardementen niet gebeurd.
Hier zou je een punt kunnen hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206812272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:36 schreef YStec het volgende:

[..]
Ja, we leven 100 jaar geleden toen informatie niet makkelijk verkrijgbaar was.

Jij denkt echt dat het Russische leger zoiets kan blijven doen, dag in dag uit?
Plus dat je met een MLRS 1km2 aan grond kan bestoken per salvo. Dan ga je dodentallen zien alla de Somme.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206812293
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:25 schreef Ulx het volgende:
Laden van een Grad:

[ twitter ]

Laden van een MARS.

[ twitter ]
Blubberige toestand, om te voorkomen dat iemand wegglijdt zet een zijn voet tegen zijn voet. Russische efficiëntie? Allemaal andere regenjassen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 09:52:45 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206812325
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Was een vergissing er was al gecapituleerd (op Zeeland na) en doorvechten zou weinig winst opleveren.
[..]
Rotterdam was inderdaad al overgegeven, maar de Nederlandse strijdkrachten nog niet.

Het was zeker geen vergissing, Göring en Kesselring vonden dat Nederland zich direct moest zich overgeven omdat de Fallschirmjäger (Elitetroepen van de Luftwaffe) rond Den Haag in de pan werden gehakt door het Nederlandse leger. Eigenlijk wilden ze al een dag eerder Rotterdam al in puin leggen, dat ging niet door wegens bewolking. Het gedoe met de lichtkogels sloeg ook nergens op: Het grootste deel kwam vanuit het noorden en door de rookwolken boven de stad zouden lichtkogels afgeschoten vanuit Zuid nooit te zien zijn door die vliegtuigen. Dat wisten ze in Berlijn ook wel.
Maar goed, da's offtopic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206812341
https://ria.ru/20221125/mobilizatsiya-1834140983.html

don't believe anything until the kremlin denies it.

Mobilisatie komt er dus aan :').

man man wat een clusterfuck.
Ik kan er met m'n kop niet bij dat mensen dit pikken. Heel bijzonder.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 10:14:22 #243
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206812517
twitter



twitter


Met een Duty patch was dat natuurlijk niet gebeurd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206812524
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:54 schreef koemleit het volgende:
https://ria.ru/20221125/mobilizatsiya-1834140983.html

don't believe anything until the kremlin denies it.

Mobilisatie komt er dus aan :').

man man wat een clusterfuck.
Ik kan er met m'n kop niet bij dat mensen dit pikken. Heel bijzonder.


Waarom een vluchtelingenstroom op gang brengen in Oekraïne om het draagvlak in het Westen onderuit te halen als je dat ook in je eigen land kan doen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206812646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Toch weer 51 kruisraketten minder.
310 likes gegeven
pi_206812689
twitter

:9 :9
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206812810
Goede draad over waarom Russische soldaten dood zullen vriezen aan het front.

Ze leggen niet eens planken over dat gat. Dat zorgt voor extra isolatie en bescherming.

twitter
pi_206812864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:44 schreef polderturk het volgende:
Goede draad over waarom Russische soldaten dood zullen vriezen aan het front.

Ze leggen niet eens planken over dat gat. Dat zorgt voor extra isolatie en bescherming.

[ twitter ]
Ik denk dat de gemiddelde opgeroepene niet weet waar hij in terecht komt.

Als je de verschillende verhalen hoort worden ze gewoon aan het front neergeknikkerd en moeten ze zich maar zien te redden.

Zonder afdoende kennis en weet van de gevaren van oa drones kom je dan denk ik niet veel verder dan een gat graven en vloekend het koud hebben.
pi_206812866
twitter
twitter
twitter
twitter
Be curious, not judgmental
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 10:54:54 #250
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206812880
:')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206812881
Fijne feeztdagen >:O
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206812891
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206812905
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:14 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

Met een Duty patch was dat natuurlijk niet gebeurd.
Gevalletje "Play stupid games. - Win stupid prizes."?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 10:58:23 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206812906
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:55 schreef Aether het volgende:
Fijne feeztdagen >:O
[ twitter ]
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206813074
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Gebruik dan die foto van die voetbal uniformen uit '42 vs nu :') . Dat is propaganda die nog enigszins aan kan slaan.
pi_206813128
Pro-Russische trollen doen alsof die Rus die zelfmoord heefr gepleegd iets heel moedigs heeft gedaan. Alsof hij een warrior is.

twitter
pi_206813158
quote:
81s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:54 schreef Starhopper het volgende:
:')

[ twitter ]
Dan is het dus wel waar.
pi_206813237
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:23 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dan is het dus wel waar.
Dat worden honderdduizenden Russen op oude trekpaarden, met musketten en pijl en boog *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206813337
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:54 schreef koemleit het volgende:
https://ria.ru/20221125/mobilizatsiya-1834140983.html

don't believe anything until the kremlin denies it.

Mobilisatie komt er dus aan :').

man man wat een clusterfuck.
Ik kan er met m'n kop niet bij dat mensen dit pikken. Heel bijzonder.
quote:
MOSKOU, 25 november - RIA Novosti. Informatie over de boodschap van de president, waarin hij naar verluidt de "mobilisatie van het land" aankondigde, is niet waar, vertelde perssecretaris van het staatshoofd Dmitry Peskov aan RIA Novosti.
Eerder schreef de online publicatie Pravda.ru dat Poetin voor het einde van het jaar in beroep zou gaan. Daarin zal, zoals gezegd, worden ingegaan op "de mobilisatie van zowel soldaten als officieren, en de economie", "nieuwe wereldspelregels" en het lot van alle Russen.

Op de vraag of deze informatie waar is, antwoordde Peskov ontkennend.
Op 28 oktober rapporteerde het ministerie van Defensie aan Vladimir Poetin over de voltooiing van de oproep tot gedeeltelijke mobilisatie, aangekondigd op 21 september. Volgens het hoofd van de afdeling , Sergei Shoigu , werden de geplande 300.000 mensen gerekruteerd voor de strijdkrachten.

Na de herfstdienstplicht zullen de militaire rekruteringsbureaus doorgaan met het rekruteren van troepen door vrijwilligers en kandidaten voor contractdienst aan te nemen.
Wat bedoelen ze hiermee? en de economie", "nieuwe wereldspelregels" en het lot van alle Russen.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 11:41:03 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206813368
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat worden honderdduizenden Russen op oude trekpaarden, met musketten en pijl en boog *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206813402
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]
Wat bedoelen ze hiermee? en de economie", "nieuwe wereldspelregels" en het lot van alle Russen.

niks, dat doen die tering russen altijd.
Lullen over nieuwe wereldorders, verschuivingen in de geopolitieke wereld ten gunste van Rusland.
Een boel holle frasen die nergens op gebaseerd zijn. Pure propaganda dat het wat lijkt.

Echt die site (ria.ru) is bizar. Je leest daar elke dag hoe Oekraïense aanvallen zijn afgeslagen, hoeveel Oekraïners er nu weer zijn gedood.

Toen die periode in de opbouw naar de bevrijding van Cherson, elke fucking dag. Ze vallen aan we slaan het af, de verdediging is weer versterkt, er is totaal niks aan de hand, alles is onder controle.
En toen ineens waren ze glorieus terug getrokken, en een dag later las je niks meer over Cherson.

Die Russische propaganda is echt next level.

Er staat bijvoorbeeld ook: "Frankrijk riep op om Oekraïne te verdelen", als je in dat artikel duikt, blijkt dat ze hier een reactie van een anoniem iemand quoten van een Franse Nieuwssite.
Dus totale onzin. Als jij nu zet "Zelensky moet water bij de wijn doen", dan maken de Russen ervan "Nederland roept Zelensky op de waanzin te stoppen".

Sinds deze oorlog ben ik het Russische nieuws gaan volgen, (op internet dan, ik spreek geen Russisch) maar het is echt gewoon (vrijwel) allemaal gelogen.
Ik snap ook best dat de Russen zelf denken dat ze aan het winnen zijn, dat denk ik soms nog welleens als ik iets te lang op de Russische media heb gezeten, dan denk ik. "dit kan toch niet allemaal gewoon gelogen zijn??" Maar dat is dus wel zo. Je kunt echt 0 waarde hechten aan alles wat de Rus zegt. Beoordeel ze op hun daden.
pi_206813750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]
Wat bedoelen ze hiermee? en de economie", "nieuwe wereldspelregels" en het lot van alle Russen.

Poetin heeft tot nu toe geen algehele mobilisatie en oorlogseconomie afgekondigd. Zou 'ie dat wel doen dan gaat er flink wat veranderen in Rusland. Zo'n algehele mobilisatie en oorlogseconomie betekent naast massa's nieuwe soldaten ook dat ze knappe koppen uit het bedrijfsleven kunnen inzetten in het leger en de industrie volledig op de oorlog kunnen inrichten. Dus produceren voor defensie. Vrouwen en kinderen aan de fabriekslijnen en mannen, broeders aan het front.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206813759
-edit, zonde dat je posts niet kunt deleten...-
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 12:24:52 #264
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206813817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Poetin heeft tot nu toe geen algehele mobilisatie en oorlogseconomie afgekondigd. Zou 'ie dat wel doen dan gaat er flink wat veranderen in Rusland. Zo'n algehele mobilisatie en oorlogseconomie betekent naast massa's nieuwe soldaten ook dat ze knappe koppen uit het bedrijfsleven kunnen inzetten in het leger en de industrie volledig op de oorlog kunnen inrichten. Dus produceren voor defensie. Vrouwen en kinderen aan de fabriekslijnen en mannen, broeders aan het front.
Vrouwen en kinderen de fabrieken in helpt weinig als je geen onderdelen en halffabricaten hebt omdat die uit het buitenland komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206813931
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vrouwen en kinderen de fabrieken in helpt weinig als je geen onderdelen en halffabricaten hebt omdat die uit het buitenland komen.
Gewoon weer T-34s bouwen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206813990
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:47 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Oekraïne wel?

[ twitter ]

Wanneer stopt deze waanzin.
Heeft er ooit iemand beweerd dat er een succes ratio van 100% viel te verwachten? :D of is dit weer eens een gevalletje cognitieve dissonantie.

Voor de rest houdt het sowieso niet op wanneer Oekraine opgeeft. Of je nou voor tegen bent, dat moet je niet willen. Of vind je het prima wanneer we miljoenen Oekrainers kunnen verwelkomen?
pi_206814092
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:54 schreef koemleit het volgende:
https://ria.ru/20221125/mobilizatsiya-1834140983.html

don't believe anything until the kremlin denies it.

Mobilisatie komt er dus aan :').

man man wat een clusterfuck.
Ik kan er met m'n kop niet bij dat mensen dit pikken. Heel bijzonder.
Volgens mij hebben ze geen enkele keuze.

Als we in NL oproepen tot mobilisatie moeten wij ook.
Ook oekrainse mannen mochten niet de grens over.
pi_206814174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze geen enkele keuze.

Als we in NL oproepen tot mobilisatie moeten wij ook.
Ook oekrainse mannen mochten niet de grens over.
kan wel wezen, maar als wij in Nederland gaan mobiliseren om België in te vallen, en iedereen met gezond verstand ziet dat het een totaal kansloze missie is, dan hangt Mark eerder aan een boom dan dat ik ergens in de Ardennen in een loopgraaf lig. (als we gaan mobiliseren omdat België ons binnenvalt ben ik natuurlijk wel van de partij)

En voor Oekraïners is het totaal anders, als die niet vechten eindigen ze in grote getalen in een bos onder de grond. (zie Bucha) die hebben geen keus, vechten is hun beste kans op overleving.
Voor Russen is terugtrekken de beste kans op overleving. En ondanks de bizarre propaganda in Rusland moet daar een beweging zijn die dit weet!. En die dus in verzet gaat.. Maar dat gebeurd niet, en dat vind ik zo bizar.
  Moderator vrijdag 25 november 2022 @ 12:54:00 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206814189
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:55 schreef Aether het volgende:
Fijne feeztdagen >:O
[ twitter ]
Hopelijk Last Christmas voor Rusland
pi_206814221
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vrouwen en kinderen de fabrieken in helpt weinig als je geen onderdelen en halffabricaten hebt omdat die uit het buitenland komen.
Geen idee of ze zover kunnen komen dat ook de halffabricaten uit eigen industrie komen en of dat binnen afzienbare tijd te realiseren is. Maar goed, ik heb het niet over het effect. Ik heb het over het concept.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206814421
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:53 schreef koemleit het volgende:

[..]
kan wel wezen, maar als wij in Nederland gaan mobiliseren om België in te vallen, en iedereen met gezond verstand ziet dat het een totaal kansloze missie is, dan hangt Mark eerder aan een boom dan dat ik ergens in de Ardennen in een loopgraaf lig. (als we gaan mobiliseren omdat België ons binnenvalt ben ik natuurlijk wel van de partij)

En voor Oekraïners is het totaal anders, als die niet vechten eindigen ze in grote getalen in een bos onder de grond. (zie Bucha) die hebben geen keus, vechten is hun beste kans op overleving.
Voor Russen is terugtrekken de beste kans op overleving. En ondanks de bizarre propaganda in Rusland moet daar een beweging zijn die dit weet!. En die dus in verzet gaat.. Maar dat gebeurd niet, en dat vind ik zo bizar.
Het verschil is ook dat Wij nooit zijn aangevallen door een land wie onze taal, cultuur etc wilde vernietigen. rusland wil niet dat de oekrainse cultuur nog bestaat. Dit is voor mij het grootste verschil.
pi_206814447
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:53 schreef koemleit het volgende:
Maar dat gebeurd niet, en dat vind ik zo bizar.
Ik denk dat dat voor veel landen dit geld.

Ik kon me eerst ook niet voorstellen dat ze in china akkoord gaan met de corona maatregelen nu, in Noord Korea met Kim, in Afghanistan met de taliban, in Duitsland met het vergassen van etnische groepen of in Iran het doden van meisjes die geen hoofddoek dragen.

Hell zelfs in Nederland hebben we met corona maatregelen getroffen die achteraf van de zotte waren die zijn toegejuicht door sommigen.

Zolang er maar genoeg beinvloeding is vanuit de media en overheid al dan niet met gecombineerd met de straffen krijg je het wel voor elkaar.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 13:12:53 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206814532
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:57 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Geen idee of ze zover kunnen komen dat ook de halffabricaten uit eigen industrie komen en of dat binnen afzienbare tijd te realiseren is. Maar goed, ik heb het niet over het effect. Ik heb het over het concept.
Dat is niet te realiseren op korte termijn. Dan moet je echt moeilijk doen met sancties ontwijken. Voor eind 2023 zie ik dat niet gebeuren. En dan moet je nog alles opbouwen en je producten gaan maken. Dan zit je zo tegen eind 2024. Tegen die tijd rijden er al Leopards in Oekraïne.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206814549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat dat voor veel landen dit geld.

Ik kon me eerst ook niet voorstellen dat ze in china akkoord gaan met de corona maatregelen nu, in Noord Korea met Kim, in Afghanistan met de taliban, in Duitsland met het vergassen van etnische groepen of in Iran het doden van meisjes die geen hoofddoek dragen.

Hell zelfs in Nederland hebben we met corona maatregelen getroffen die achteraf van de zotte waren die zijn toegejuicht door sommigen.

Zolang er maar genoeg beinvloeding is vanuit de media en overheid al dan niet met gecombineerd met de straffen krijg je het wel voor elkaar.
Echt zo oliedom om gebrek aan werkelijk gevaarlijk verzet tegen een geweldadige dictatuur te vergelijken met, in jouw bekrompen visie, gebrek aan maatschappelijk protest tegen een volstrekt legitieme, democratische overheid.


Lachwekkend die vergelijking als het niet zo schandalig was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 25-11-2022 13:21:50 ]
pi_206814561
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat dat voor veel landen dit geld.

Ik kon me eerst ook niet voorstellen dat ze in china akkoord gaan met de corona maatregelen nu, in Noord Korea met Kim, in Afghanistan met de taliban, in Duitsland met het vergassen van etnische groepen of in Iran het doden van meisjes die geen hoofddoek dragen.

Hell zelfs in Nederland hebben we met corona maatregelen getroffen die achteraf van de zotte waren die zijn toegejuicht door sommigen.

Zolang er maar genoeg beinvloeding is vanuit de media en overheid al dan niet met gecombineerd met de straffen krijg je het wel voor elkaar.
Wappie alert, de coronamaatregelen (even thuis blijven) gelijk zetten met een zekere dood in gejaagd worden.

Het is toch volstrekt logisch dat je in dat laatste geval een grotere opstand verwacht.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 13:26:57 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206814695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Poetin heeft tot nu toe geen algehele mobilisatie en oorlogseconomie afgekondigd. Zou 'ie dat wel doen dan gaat er flink wat veranderen in Rusland.

Ja, dan gaat er heel veel veranderen in Rusland inderdaad. Rusland bestaat dan binnen korte tijd niet meer

quote:
Zo'n algehele mobilisatie en oorlogseconomie betekent naast massa's nieuwe soldaten

Soldaten met 0 motivatie, geen uitrusting en verrotte wapens
quote:
ook dat ze knappe koppen uit het bedrijfsleven kunnen inzetten in het leger
De knappe koppen zijn al gevlucht.
quote:
en de industrie volledig op de oorlog kunnen inrichten. Dus produceren voor defensie.

Hoe willen ze dat doen met al die sancties. Ze hebben nog amper onderdelen.

quote:
Vrouwen en kinderen aan de fabriekslijnen en mannen, broeders aan het front.
En wie gaat er eten verbouwen/maken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206814792
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:14 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Echt zo oliedom om gebrek aan werkelijk gevaarlijk verzet tegen een geweldadige dictatuur te vergelijken met, in jouw bekrompen visie, gebrek aan maatschappelijk protest tegen een volstrekt legitieme, democratische overheid.

Lachwekkend die vergelijking als het niet zo schandalig was.
Ja mis anders compleet het punt en pak er 1 regel uit.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 13:36:56 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206814798
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja mis anders compleet het punt en pak er 1 regel uit.
Wat is het punt dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206814820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja mis anders compleet het punt en pak er 1 regel uit.
dat ene punt maakt je hele post debiel.
Jij stelt de coronamaatregelen gelijk met het beleid in China/Rusland.
En blijkbaar moet je bij alles wat je niet zint (zo zie ik de coronamaatregelen) de Bastille bestormen.
Bizarre gedachtegang en totaal niet over nagedacht.
pi_206814826
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Wappie alert, de coronamaatregelen (even thuis blijven) gelijk zetten met een zekere dood in gejaagd worden.

Het is toch volstrekt logisch dat je in dat laatste geval een grotere opstand verwacht.
In alle andere voorbeelden zou je ook een grotere opstand verwachten.
Het punt is dat zolang je iedere dag doodgegooid wordt met propaganda je dit vanzelf gaat geloven.

Vervolgens wordt de meerderheid die openlijk tegen de oorlog is opgepakt dus het in grote getalen organiseren is ook onmogelijk.
pi_206814868
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In alle andere voorbeelden zou je ook een grotere opstand verwachten.
Het punt is dat zolang je iedere dag doodgegooid wordt met propaganda je dit vanzelf gaat geloven.

Vervolgens wordt de meerderheid die openlijk tegen de oorlog is opgepakt dus het in grote getalen organiseren is ook onmogelijk.
In het 2e gedeelte heb je gelijk.
In het eerste niet.
Hier heb je alle vrijheid om te organiseren, je hebt alle info voorhanden, maar toch was er geen grotere opstand.
Zou kunnen dat er gewoon niet meer draagvlak was. Ik snap niet waarom jij zegt dat je "een grotere opstand zou verwachten".
pi_206814925
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
In het 2e gedeelte heb je gelijk.
In het eerste niet.
Hier heb je alle vrijheid om te organiseren, je hebt alle info voorhanden, maar toch was er geen grotere opstand.
Zou kunnen dat er gewoon niet meer draagvlak was. Ik snap niet waarom jij zegt dat je "een grotere opstand zou verwachten".
Het draagvlak wordt natuurlijk gemaakt of gevoed door opvattingen van de (al dan niet overheids gestuurde) media en of (propaganda) uitingen vanuit de overheid.
Dus dat draagvlak kan beinvloed worden.

Ik denk dus oprecht dat er geen opstand komt in rusland omdat het draagvlak hoog is en/of de straffen voor in dit geval het weigeren van de dienstplicht hoog liggen.
pi_206814938
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:44 schreef koemleit het volgende:

[..]
niks, dat doen die tering russen altijd.
Lullen over nieuwe wereldorders, verschuivingen in de geopolitieke wereld ten gunste van Rusland.
Een boel holle frasen die nergens op gebaseerd zijn. Pure propaganda dat het wat lijkt.

Echt die site (ria.ru) is bizar. Je leest daar elke dag hoe Oekraïense aanvallen zijn afgeslagen, hoeveel Oekraïners er nu weer zijn gedood.

Toen die periode in de opbouw naar de bevrijding van Cherson, elke fucking dag. Ze vallen aan we slaan het af, de verdediging is weer versterkt, er is totaal niks aan de hand, alles is onder controle.
En toen ineens waren ze glorieus terug getrokken, en een dag later las je niks meer over Cherson.

Die Russische propaganda is echt next level.

Er staat bijvoorbeeld ook: "Frankrijk riep op om Oekraïne te verdelen", als je in dat artikel duikt, blijkt dat ze hier een reactie van een anoniem iemand quoten van een Franse Nieuwssite.
Dus totale onzin. Als jij nu zet "Zelensky moet water bij de wijn doen", dan maken de Russen ervan "Nederland roept Zelensky op de waanzin te stoppen".


Sinds deze oorlog ben ik het Russische nieuws gaan volgen, (op internet dan, ik spreek geen Russisch) maar het is echt gewoon (vrijwel) allemaal gelogen.
Ik snap ook best dat de Russen zelf denken dat ze aan het winnen zijn, dat denk ik soms nog welleens als ik iets te lang op de Russische media heb gezeten, dan denk ik. "dit kan toch niet allemaal gewoon gelogen zijn??" Maar dat is dus wel zo. Je kunt echt 0 waarde hechten aan alles wat de Rus zegt. Beoordeel ze op hun daden.
Hoe doe je dat als je geen Russisch spreekt of verstaat?
pi_206815042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hoe doe je dat als je geen Russisch spreekt of verstaat?
mijn browser vertaalt Russisch naar Nederlands.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:58:14 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206815052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Poetin heeft tot nu toe geen algehele mobilisatie en oorlogseconomie afgekondigd. Zou 'ie dat wel doen dan gaat er flink wat veranderen in Rusland. Zo'n algehele mobilisatie en oorlogseconomie betekent naast massa's nieuwe soldaten ook dat ze knappe koppen uit het bedrijfsleven kunnen inzetten in het leger en de industrie volledig op de oorlog kunnen inrichten. Dus produceren voor defensie. Vrouwen en kinderen aan de fabriekslijnen en mannen, broeders aan het front.
Dan moeten ze opschieten, Rusland is heel snel naar de kanker aan het gaan.

Ben benieuwd hoe Rusland geheel in eigen beheer chips gaat produceren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206815179
quote:
84s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat is het punt dan?
Het punt is dat zolang er draagvlak is en/of er voldoende "straf" staat op het tegenwerken ervan je zelfs de meest idiote zaken voor elkaar kan krijgen.

Of dat nu iets extreems is als Kim in Korea, een verplichte dienstplicht naar een slagveld in Oekraine of iets "relatief onschuldigs" als corona maatregelen.
pi_206815305
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het punt is dat zolang er draagvlak is en/of er voldoende "straf" staat op het tegenwerken ervan je zelfs de meest idiote zaken voor elkaar kan krijgen.

Of dat nu iets extreems is als Kim in Korea, een verplichte dienstplicht naar een slagveld in Oekraine of iets "relatief onschuldigs" als corona maatregelen.
je eerste en tweede zin spreekt elkaar toch tegen?
in zin 1 spreek je over hoe ze het meest extreme voor elkaar kunnen krijgen.
En dat is waar het hier overgaat... om vervolgens te stellen dat het ook kan gelden voor iets onschuldigs.
Maar iets onschuldigs krijgt elk regiem altijd en overal voor elkaar. Ik nie snap.
pi_206815384
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:13 schreef koemleit het volgende:

[..]
je eerste en tweede zin spreekt elkaar toch tegen?
in zin 1 spreek je over hoe ze het meest extreme voor elkaar kunnen krijgen.
En dat is waar het hier overgaat... om vervolgens te stellen dat het ook kan gelden voor iets onschuldigs.
Maar iets onschuldigs krijgt elk regiem altijd en overal voor elkaar. Ik nie snap.
"Relatief onschuldig" staat niet voor niks tussen aanhalingstekings, want iets als een avondklok blijft naar mijn mening een idioot idee.
Maar lets not go there.
pi_206815477
quote:
Poetin tegen soldatenmoeders: 'Geloof niet alles wat je op tv en internet ziet'
Je kan beter die wezel in het Kremlin geloven ja
pi_206815501
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
"Relatief onschuldig" staat niet voor niks tussen aanhalingstekings, want iets als een avondklok blijft naar mijn mening een idioot idee.
Maar lets not go there.
Helemaal mee eens, de vergelijking van verzet tegen of draagvlak vóór de Holocaust met maatschappelijke druk tegen de reeds beëindigde coronamaatregelen, die onzin heeft helemaal niets te zoeken in een topic over Oekraine
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 14:28:53 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206815537
O+
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator vrijdag 25 november 2022 @ 15:08:33 #292
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206816148
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 15:11:02 #293
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206816183
twitter

Mag dat van de VS of moeten Duitse soldaten ze bedienen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206816219
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:08 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Liever lijden en baas over eigen leven dan onder Russisch bewind leven.

Had niets anders verwacht.
pi_206816794
Edit: tweet is afgeschermd.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2022 15:52:45 ]
pi_206817175
quote:
:{

#hoedan
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 25 november 2022 @ 16:26:09 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206817213
quote:
Wat een enorme teringbende. Blijf gewoon met je smerige rotpoten van andermans spullen af :')

Dit is het enige wat ze kunnen. Treiteren, saboteren en de boel kapot maken. Wat een land.
pi_206817220
Vol
pi_206817224
Voller
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')