Is er iemand die de hele podcast geluisterd heeft? Ik heb de eerste aflevering deels beluisterd, was nog niet echt onder de indruk.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:42 schreef Blues het volgende:
Deze ga ik vandaag luisteren of het wat is:
https://www.radioviainter(...)trichtse-martelmoord
Gerede Twijfel - De Maastrichtse martelmoord
[..]
Vandaag eerste drie afleveringen beluisterd. De eerste vond ik rommeling, twee en drie gaan dieper op de zaak in en zijn daardoor ook interessanter.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:13 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Is er iemand die de hele podcast geluisterd heeft? Ik heb de eerste aflevering deels beluisterd, was nog niet echt onder de indruk.
Oké, ga ik het nog een kans geven. Ben toch al een beetje op zoek naar nieuw materiaal.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb nu alle afleveringen van Gerede Twijfel beluisterd en naar mijn mening is het toch wel een aanrader.
Dit is echt een aanrader, en een schokkend verhaal. Ik ken de podcast van HvN over hetzelfde onderwerp niet, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die even goed is als deze.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef Blues het volgende:
Adoptienon heeft nog maar 1 aflevering (HvN) en nu krijg ik een podcast alert van Trouw:
[ afbeelding ]
https://verhalen.trouw.nl/degestolenkinderen/
[..]
Dus eigenlijk hetzelfde onderwerp.
(moet nog luisteren)
Goed geschoten, ordelijke podcast zonder monoloog-concept.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:38 schreef Blues het volgende:
Crime de la crime
[ afbeelding ]
[..]
Ik zie m nog niet op mijn google podcastapp/spotify, hier wel al te beluisteren: (nog niet gedaan)
https://www.radioviainter(...)nt=crime-de-la-crime
Dank voor deze quote!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:25 schreef Klik het volgende:
Goed geschoten, ordelijke podcast zonder monoloog-concept.
Me too, echter de producent is vergeten een verhaal toe te voegen in deze podcast. Het lijkt alsof 90% helemaal niet over strafrecht gaat, deze pod heeft een verkeerde casting.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank voor deze quote!
Was 'm alweer vergeten, staat nu wel in m'n Google podcast app.
Podcast over de vermissing van Hanno van Mil. Interessante zaak maar als de familie, vrienden en politie niet mee willen werken aan de podcast blijft er weinig over. De makers hadden er vervolgens voor kunnen kiezen om dan geen podcast te maken maar dat hebben ze helaas niet gedaan. Wat vervolgens volgt is een samenraapsel van onderwerpen om toch maar zes afleveringen van ruim een half uur vol te praten. Geen aanrader om te gaan beluisteren!quote:Open/Eind
Wanneer de 47-jarige Amersfoorter Hanno van Mil op 12 april 2014 vermist raakt, belandt zijn gezin in een onwerkelijke film. Zijn 11-jarige zoon vindt de volgende middag hun auto terug bij de Pyramide van Austerlitz. De Volkswagen Passat is nog open, de sleuteltjes zitten in het contact en ook zijn telefoon ligt er gewoon. Negen jaar later lijkt er van Hanno nog steeds geen spoor.
Podcastmaker Dija Kabba volgt journalist Iris van den Boom in haar pogingen meer te weten te komen over de raadselachtige vermissing van deze liefhebbende vader en de gevolgen voor de achterblijvers. Maar al snel wil de familie van Hanno niet mee werken en hangt de podcast aan een zijden draadje. Steeds meer vraagt Dija zich af: hoe ver kunnen we eigenlijk gaan in onze zoektocht?
Wat volgt is een constante worsteling van de makers met de balans tussen journalistiek en mededogen.
Helemaal mee eens. Het begint wel oké, maar daarna zakt het echt in.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Podcast over de vermissing van Hanno van Mil. Interessante zaak maar als de familie, vrienden en politie niet mee willen werken aan de podcast blijft er weinig over. De makers hadden er vervolgens voor kunnen kiezen om dan geen podcast te maken maar dat hebben ze helaas niet gedaan. Wat vervolgens volgt is een samenraapsel van onderwerpen om toch maar zes afleveringen van ruim een half uur vol te praten. Geen aanrader om te gaan beluisteren!
Zelf nog niet beluisterd.quote:De Gifdode
In december 2020 komt de geliefde supermarktondernemer Chris Grinwis plots om het leven. De omstandigheden lijken verdacht. Het OM richt haar pijlen al snel op Chris’ kersverse vriendin Yvon K. Heeft zij Chris Grinwis vergiftigd omdat ze uit was op zijn erfenis? Of is zij juist het slachtoffer van een heksenjacht? Eén ding staat inmiddels vast. In deze zaak, zo ontdekken podcastmaker Renée van Heteren en misdaadverslaggevers Hessel de Ree en René van der Lee, is niet alles wat het lijkt. De Gifdode is een podcast van Brabants Dagblad, BN DeStem en het AD.
Ah thnx! Dat was hier in de buurt en kwam weleens in z’n supermarkt. Die ga ik luisterenquote:
Tnx ga ik morgen even op kantoor tijdens werk opzetten.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:26 schreef Blues het volgende:
Niet echt 'crime' maar wel thuishorend hier.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-zwembadclub
Ik lig met verbazing te luisteren
Zal m ook in het LIT pc topic zetten.
Bedankt voor de tip, wat een bizar verhaal.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:26 schreef Blues het volgende:
Niet echt 'crime' maar wel thuishorend hier.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-zwembadclub
Ik lig met verbazing te luisteren
Zal m ook in het LIT pc topic zetten.
Ik heb de podcast beluisterd, interessante zaak, en hoewel ik ervan overtuigd was dat Yvon K iets te maken had met de dood van Chris vroeg ik me wel af of er voldoende bewijs was voor een veroordeling.quote:
Er is zelfs een hele (tot nu toe zesdelige) podcast van: De Gifdode.quote:Op maandag 25 september 2023 16:51 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
AIght. Deze aflevering maar eens luisteren deze week in de auto. Volgens mij heb ik t als aflevering in de podcast Moordzaken voorbij zien komen.
Ik heb deze ook net maar toegevoegd aan m'n playlist met deze nieuwe wendingquote:Op maandag 25 september 2023 17:30 schreef Felixa het volgende:
[..]
Er is zelfs een hele (tot nu toe zesdelige) podcast van: De Gifdode.
quote:Op maandag 25 september 2023 20:11 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben net begonnen met podcasts luisterenWeet iemand of er een app is waarmee je naar nederlandse podcasts van verschillende kanalen (als dat zo heet?) kunt luisteren? Ik heb nu de NPO podcast app voor de "In de TBS" serie, maar moet dan waarschijnlijk weer een andere app voor podcasts van andere kanalen. Is er een soort verzamelapp?
Algemene podcast topic: LIT / Bespreking podcasts #4quote:Op maandag 25 september 2023 20:11 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben net begonnen met podcasts luisterenWeet iemand of er een app is waarmee je naar nederlandse podcasts van verschillende kanalen (als dat zo heet?) kunt luisteren? Ik heb nu de NPO podcast app voor de "In de TBS" serie, maar moet dan waarschijnlijk weer een andere app voor podcasts van andere kanalen. Is er een soort verzamelapp?
Gisteren en vandaag De Gifdode beluisterd. Ik kende de zaak heel oppervlakkig dus deze 8-delige podcast is wel een goede om alle ins en outs over de zaak te weten te komen.quote:Op maandag 25 september 2023 17:30 schreef Felixa het volgende:
[..]
Er is zelfs een hele (tot nu toe zesdelige) podcast van: De Gifdode.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor en na De Gifdode wordt veel reclame gemaakt voor De Stiefmoedermoord. Een Zweedse moordzak uit de jaren '80, echter ik zie dat er maar 2 afleveringen online staan en de rest via de AD Podcast app beschikbaar zijn. Komen deze afleveringen ook nog op de reguliere platforms?
quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 03-10-2023 19:58:35 ]
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:58 schreef NoCigar het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze staat niet op Google Podcast. Heeft iemand de RSS link zodat ik deze toe kan voegen?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:01 schreef Jester65 het volgende:
Lammert de Bruin en Babs Assink hebben een nieuwe podcast uitgebracht over misdaad in de drie Noordelijke provincies: Penoza op het platteland. Eerste aflevering is veelbelovend.
Ik heb de 1e afl van deze pc geluisterd net en meteen even door gaan zoeken online. Wat een verhaalquote:Op zondag 15 oktober 2023 17:34 schreef Mariposas het volgende:
The Lady Vanishes
[ afbeelding ]
Australische podcast over een vrouw die in 1997 verdween nadat ze voor langere tijd naar het buitenland ging om te reizen. Haar dochter komt er achter, nadat ze geen contact meer met haar moeder kan krijgen, dat er geld van haar moeder’s rekening is gehaald, en dat haar moeder kort voor vertrek haar naam heeft gewijzigd. Tijdens het onderzoek wordt er een link gevonden met een man die veel vrouwen heeft opgelicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoge Raad bevestigt vonnis tegen Thijs H., die drie mensen doodstak - https://nos.nl/l/2494408quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:19 schreef Nober het volgende:
De moeder van Thijs Hermans in de podcast bij Saskia Belleman en Wilson Boldewijn.
https://spotify.link/kRjSp79yRDb
https://podcasts.apple.co(...)6955?i=1000631164648
https://podcastluisteren.nl/pod/De-zaak-ontleed
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:34 schreef Mariposas het volgende:
The Lady Vanishes
[ afbeelding ]
Australische podcast over een vrouw die in 1997 verdween nadat ze voor langere tijd naar het buitenland ging om te reizen. Haar dochter komt er achter, nadat ze geen contact meer met haar moeder kan krijgen, dat er geld van haar moeder’s rekening is gehaald, en dat haar moeder kort voor vertrek haar naam heeft gewijzigd. Tijdens het onderzoek wordt er een link gevonden met een man die veel vrouwen heeft opgelicht.
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:48 schreef Jester65 het volgende:
Ja, herken ik wel. Had er ook wat gemengde gevoelens over. Veel veronderstellingen, weinig bewijs.
Nieuwe misdaadpodcast van RTV Oost: https://www.rtvoost.nl/podcast
De moord op de tekenjuf. Nog niets van gehoord.
Ik vind dat er veel mensen vanalles komen vertellen, en dan vooral wat zóu er gebeurd kúnnen zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Bedankt voor de tip.
Voegen die bonus afleveringen veel toe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, ik heb die “conversations” bijna allemaal overgeslagen. Ik denk dat het alleen de moeite waard is als je de podcast real-time volgt. Ik vind het wat later in de afleveringen sowieso nog wel eens wat langdradig worden en in herhaling vallen. Ik vond vooral The Inquest afleveringen echt heel interessant.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Voegen die bonus afleveringen veel toe?
Inmiddels de eerste afleveringen van 'De moord op de Tekenjuf' beluisterd, en het is een degelijke misdaadpodcast tot nu toe. Als ik het goed begrijp is het doel vooral om het onderwerp weer in de publiciteit te krijgen zodat er wellicht weer beweging in het dossier komt. Vandaar ook dat de zussen van het slachtoffer hun medewerking verlenen aan de podcast en geïnterviewd worden.quote:
Ik ben bezig met Ontvoerd, holy moly, wat ziek allemaal.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:34 schreef Blues het volgende:
Ik luister via googlepodcasts (gratizz) veel true crime pc's.
Moordzaken
Stemmen van asissen
Volksjury (ik skip het geouwehoer vd dames altijd door tot t verhaal begint)
Taghi pc
Ontvoerd
Crimetok
Napleiten
Kunstmaffia
Vermist
De nieuwjaarsborrel
Moord op het achterveld
De gestolen schilderijen van Jopie Huisman
Het verdwenen meisje
Duister (en dan skip ik geouwehoer en het mysterieverhaal altijd door tot het true crime verhaal)
quote:De moord op de 16-jarige Maja Bradarić uit Nijmegen schokte de samenleving in 2003. Omdat Maja door haar beste vrienden werd vermoord en zij daar nooit een motief voor hebben kunnen geven. Verslaggeefster Annemieke Schakelaar van Omroep Gelderland volgde deze zaak vanaf het begin en hield al die tijd contact met de ouders van Maja. Twintig jaar later praat zij in deze korte podcastserie met rechercheurs van toen, met docenten van de middelbare school waar zowel Maja als de veroordeelde Nina op zat. En ze gaat terug naar de kamer van Maja die is bevroren in de tijd, naar het graf en de plek in Bemmel waar Maja’s lichaam werd gevonden. Als zij vertelt wat de vriendinnen van Maja haar nu vertellen, blijkt wel dat de impact van deze moord enorm is geweest.
Die werd me aangeraden, maar zelf nog niet beluisterd? Iemand?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:48 schreef Jester65 het volgende:
Ja, herken ik wel. Had er ook wat gemengde gevoelens over. Veel veronderstellingen, weinig bewijs.
Nieuwe misdaadpodcast van RTV Oost: https://www.rtvoost.nl/podcast
De moord op de tekenjuf. Nog niets van gehoord.
Ja, ik. Het is heel erg getuigenverhalen. Ik kom zelf uit de buurt (mijn oude huisarts doet mee), dus daarom vind ik het interessant.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die werd me aangeraden, maar zelf nog niet beluisterd? Iemand?
https://www.online-radio.nl/podcast/true-crime-pro-squote:Wat als je een lijk moet identificeren aan de hand van 28 losse lichaamsdelen? Of in moet breken op de meest gevaarlijke plekken om bewijs tegen criminele bendes te verzamelen? Wat zeg je dan ’s avonds tegen je partner als die vraagt: “En? Hoe was je dag?!” In de True Crime Pro’s vertellen oud forensisch rechercheur John Pel en voormalig undercover-agent Marcel van de Ven hoe dat was. Zij waren los van elkaar betrokken bij spraakmakende zaken als de Hells Angels, MH17, de polder- en mocro maffia en de moord op Theo van Gogh. Wat gebeurde er nou écht achter de schermen? En wat deed (en doet) dit werk met Marcel en John als mens?
https://www.nporadio1.nl/podcasts/het-venlo-incidentquote:Op 9 november 1939, even na drieën, vindt in Venlo een gebeurtenis plaats die rechtstreeks uit een spionagethriller lijkt te komen. Een incident waarbij twee Britse en een Nederlandse spion in een val van de Gestapo worden gelokt en er een dode valt. Een incident dat vervolgens wordt ingezet voor spinning, framing en propaganda; en dat voor Nederland het verloop van de geschiedenis bepaalt. Wat gebeurde daar aan de grens?
Oh ik dacht dat deze over die IRA in Limburg ging, maar dat was natuurlijk Roermond i.p.v. Venlo.quote:Op zondag 26 november 2023 20:24 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.nporadio1.nl/podcasts/het-venlo-incident
quote:Op maandag 27 november 2023 17:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Radio Ramkraak - #23 De raadselachtige dood van Cas Steenbergen (23)
https://podcastluisteren.(...)n-Cas-Steenbergen-23Kende heel radio ramkraak niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor tip![]()
https://www.theguardian.c(...)on-death-row-podcastquote:The Guardian - The Audio Long Read - A violent murder, a child on death row
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.01dec'23 gepubliceerd 36 minuten 1 aflevering 1 verhaal perfect Engels format.Complete true crime aflevering tekst ook beschikbaar online!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Klik op 01-12-2023 09:27:41 ]
quote:Op 16 oktober 2020 werd de Franse geschiedenisleraar Samuel Paty op klaarlichte dag vermoord door een jihadist. Hij werd op straat onthoofd nadat hij in zijn klaslokaal een cartoon met Mohammed had getoond in een les over de vrijheid van meningsuiting. Tonen of niet, daar worstelen docenten mee sindsdien. En de cartoonisten, durven die de grens nog op te zoeken?
Deze past hier niet helemaal...quote:Op maandag 11 december 2023 21:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Ook weer zo'n bizar verhaal, De Blankenberge Tapes.
https://www.vpro.nl/programmas/de-blankenberge-tapes.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
quote:Op maandag 11 december 2023 21:42 schreef Meke het volgende:
[..]
Deze past hier niet helemaal...Ow, ik had de beschrijving niet helemaal gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Interessant!quote:Wie heeft Ingrid Caeckaert vermoord? En waarom is deze zaak nog niet opgelost? De jonge vrouw uit West-Vlaanderen werd in 1991 op gruwelijke wijze vermoord. Meer dan dertig jaar later tasten politie en gerecht nog altijd in het duister. Daar kan nu verandering in komen. Recent DNA-onderzoek naar het mannelijk Y-chromosoom opent nieuwe onderzoekpistes. Biedt de grenzeloosheid van DNA eindelijk antwoorden of wint het recht op privacy? De Zaak Y is een wetenschappelijke, true crime podcast van Radio 1 en The Podcast Planet.
Iemand deze al aan het volgen? Sommige afleveringen hebben een titel / onderwerp, maar dat komt dan amper aan bod. Vind ik wel jammer.quote:Wat als je een lijk moet identificeren aan de hand van 28 losse lichaamsdelen? Of in moet breken op de meest gevaarlijke plekken om bewijs tegen criminele bendes te verzamelen? Wat zeg je dan ’s avonds tegen je partner als die vraagt: “En? Hoe was je dag?!”In de True Crime Pro’s vertellen oud forensisch rechercheur John Pel en voormalig undercover-agent Marcel van de Ven hoe dat was.Zij waren los van elkaar betrokken bij spraakmakende zaken als de Hells Angels, MH17, de polder- en mocro maffia en de moord op Theo van Gogh. Wat gebeurde er nou écht achter de schermen? En wat deed (en doet) dit werk met Marcel en John als mens?
Ja, alles beluisterd. Morgen weer een nieuwe. Zeker een aanrader.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:12 schreef automatic_ het volgende:
True Crime Pro's
https://podcastluisteren.nl/pod/True-Crime-Pros
[..]
Iemand deze al aan het volgen? Sommige afleveringen hebben een titel / onderwerp, maar dat komt dan amper aan bod. Vind ik wel jammer.
quote:Op woensdag 20 december 2023 19:12 schreef automatic_ het volgende:
True Crime Pro's
[..]
Iemand deze al aan het volgen? Sommige afleveringen hebben een titel / onderwerp, maar dat komt dan amper aan bod. Vind ik wel jammer.
Had m hier al getipt jaquote:Op zondag 26 november 2023 14:35 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
True crime pro's.
[..]
https://www.online-radio.nl/podcast/true-crime-pro-s
https://podcastluisteren.nl/pod/Waar-is-zuster-Gabriellequote:WAAR IS ZUSTER GABRIELLE?
VRT-gerechtsjournalist Philip Heymans onderzoekt een onopgeloste verdwijningszaak uit 1982. Kan hij eindelijk achterhalen wat met zuster Gabrielle gebeurde? Gabrielle was een buitenbeentje in het Sint-Vincentius-klooster van Dendermonde: vrijgevochten en populair bij de leerlingen, maar ook koppig en nieuwsgierig. Is ze echt vermoord door de priester-directeur van het klooster, zoals al decennia wordt gefluisterd? Is er sprake van een doofpotoperatie? Philip Heymans sprak met tientallen getuigen on en off the record. Hij duikt in archieven, onderzoekt nieuwe tips ...en krijgt de zusters zelf, het bisdom en het parket-generaal aan de praat.
Mist er nog een aflevering? Erg vreemd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, ik. Het is heel erg getuigenverhalen. Ik kom zelf uit de buurt (mijn oude huisarts doet mee), dus daarom vind ik het interessant.
Het is gewoon heel erg een situatieschets, denk ook dat het doel ervan vooral is om het verhaal weer onder de aandacht te brengen en hopelijk op te lossen, dan dat het verhaal zelf opvallend of heel goed is.
Toevallig De moord op de tekenjuf zaterdag/zondag beluisterd. Ik vind de podcast niet geweldig, maar goed ben dan ook meer geïnteresseerd in het onderzoek. Zoals hierboven ook al gezegd wordt is het een getuigenverslag met als doel om de zaak nogmaals onder de aandacht te brengen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 08:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Mist er nog een aflevering? Erg vreemd.
Net duurde allemaal niet zo lang dus kon ik het verhaal van de nieuwe bewoners van het huis wel even dulden, ook als lieg het nergens op natuurlijk, maar het gebrek aan einde vind ik veel vervelender. Ik had ook wel een dader of onderzoeksrechter verwacht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toevallig De moord op de tekenjuf zaterdag/zondag beluisterd. Ik vind de podcast niet geweldig, maar goed ben dan ook meer geïnteresseerd in het onderzoek. Zoals hierboven ook al gezegd wordt is het een getuigenverslag met als doel om de zaak nogmaals onder de aandacht te brengen.
En vreemd dat de aangekondigde aflevering niet online staat. Reden zou kunnen zijn dat ze input van luisteraars in de aflevering willen verwerken.
Volgens slot van aflevering 4 gaat de volgende aflevering over het onderzoek.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:44 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Net duurde allemaal niet zo lang dus kon ik het verhaal van de nieuwe bewoners van het huis wel even dulden, ook als lieg het nergens op natuurlijk, maar het gebrek aan einde vind ik veel vervelender. Ik had ook wel een dader of onderzoeksrechter verwacht.
Ja, ik ook dus, daarom ben ik zo -extra- verontwaardigdquote:Op dinsdag 26 december 2023 19:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik had al bewust even gewacht zodat ik alles in een paar dagen kon beluisteren.
Mwah, niet voor mij. Het ging me te weinig over de zaak zelf, en teveel over de makers (in mijn herinnering althans), en de gevolgen die de zaak voor de Belgische maatschappij heeft gehad. Dat staat ook wel in de omschrijving, maar ik had toch meer achtergrond verwacht.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:56 schreef Zipportal het volgende:
Is deze podcast wat?
https://www.nrc.nl/dutroux/
Ja, daar kwam ik ook achter. Niks aan.quote:Op maandag 1 januari 2024 13:50 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Mwah, niet voor mij. Het ging me te weinig over de zaak zelf, en teveel over de makers (in mijn herinnering althans), en de gevolgen die de zaak voor de Belgische maatschappij heeft gehad. Dat staat ook wel in de omschrijving, maar ik had toch meer achtergrond verwacht.
Afgelopen week de eerste vijf afleveringen beluisterd. Weinig diepgang, gaat van hak op de tak. Voelt meer als een gesprek tussen twee oud-collega's in een café.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:12 schreef automatic_ het volgende:
True Crime Pro's
[..]
Welke is dat?quote:Op maandag 1 januari 2024 14:25 schreef Blues het volgende:
Ik luisterde gisteren de MH17 (de laatste) aflevering. Indrukwekkend zeg
Ik vond de beschrijving van zijn aankomst in het winkelcentrum in Alphen aan de Rijn echt nachtmerrieachtig. PTSS is volkomen begrijpelijk.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:25 schreef Blues het volgende:
Ik luisterde gisteren de MH17 (de laatste) aflevering. Indrukwekkend zeg
De bijbehorende podcast is ook vandaag verschenen: BBC News: World of Secrets, The Disciples.quote:Controversiële kerkleider Nigeria beschuldigd van verkrachten volgelingen
De controversiële predikant T.B. Joshua heeft bijna twintig jaar lang leden van zijn kerk seksueel misbruikt en mishandeld, meldt de Britse omroep BBC na een twee jaar durend onderzoek. De invloedrijke Joshua kwam in het verleden vaker in opspraak vanwege zijn 'genezingen'. Hij overleed in 2021.
De BBC sprak met tientallen oud-leden van de Synagogue Church of all Nations, waarvan Joshua de stichter was. Wereldwijd kwamen er mensen naar de Nigeriaanse metropool Lagos om de evangelist te ontmoeten. Ook Nederlanders zijn naar Nigeria afgereisd om zijn genezingen van dichtbij mee te maken. Joshua beweerde onder meer kanker en aids te kunnen genezen.
Een van zijn slachtoffers is de Britse Rae. Ze vertelt aan de omroep hoe ze twaalf jaar lang als "uitverkorene discipel" in de kerk verbleef. Het was nooit de bedoeling van Rae om zo lang in Nigeria te blijven. Ze studeerde vormgeving aan de universiteit van Brighton en had een leuk leven. Tot ze in 2002 besloot om de man op te zoeken die bekendstond om zijn genezende krachten. Wat volgde, was een "hel".
Rae werd zo ernstig seksueel misbruikt door Joshua, dat ze naar eigen zeggen meerdere zelfmoordpogingen deed. Twee van die twaalf jaar zat ze in eenzame opsluiting. "Het is een horrorverhaal", aldus de vrouw tegen de BBC.
Mishandelingen
Ook een vrouw uit Namibië zegt dat ze is verkracht door Joshua. Jessica Kaimu onderging naar eigen zeggen vijf gedwongen abortussen tijdens haar tijd bij de kerk. Ze beschrijft dit als ingrepen "achter gesloten deuren", waarbij ze dood had kunnen gaan. Verder vertelt de vrouw dat ze zich regelmatig moest uitkleden, om vervolgens mishandeld te worden met stroomdraden. Ook werd ze urenlang bewust wakker gehouden.
Meerdere mensen die hun verhaal deden, beschrijven de kerk als een sekte. Iedereen die alarm probeerde te slaan, werd hardhandig aangepakt. Meerdere mensen zeggen fysiek te zijn aangevallen nadat ze via YouTube melding hadden gemaakt van misbruik of mishandeling. Eén van hen zegt zelfs te zijn beschoten.
Ook de BBC ervaarde dat zelf, toen er in 2022 werd geprobeerd om de kerk te filmen, vanaf de openbare weg. Beveiligingsmedewerkers van de kerk schoten op de journalisten en zetten ze enkele uren vast.
Vier Britten die aangesloten waren bij de kerk, hebben bij de Britse autoriteiten melding gemaakt van de verkrachtingen. Ze zeggen dat er nooit actie is ondernomen.
De Synagogue Church of all Nations is vandaag de dag nog steeds actief, heeft een wereldwijde aanhang en exploiteert een tv-kanaal. De BBC heeft geprobeerd verhaal te halen bij de kerk, maar die heeft in geen enkel geval gereageerd. Wel zei de kerk eerder dat "geen enkele beschuldiging tegen T.B. Joshua ooit is onderbouwd".
quote:AIVD-spion speelde hoofdrol bij aanval op Iraans nucleair programma; politiek wist van niets
Jan 08 2024 | 00:26:14
Een Nederlandse spion installeerde jaren geleden een virus dat het Iraanse nucleaire programma saboteerde. De Amerikanen, die de missie aanstuurden, hielden cruciale informatie voor de AIVD achter. Waarom was de AIVD eigenlijk betrokken bij deze operatie? En was de Nederlandse politiek hiervan op de hoogte? We bespreken het met onderzoeksjournalist Huib Modderkolk
quote:Trots! Vandaag lanceren we, in samenwerking met DJI en het Ministerie van Justitie en Veiligheid, de campagne 'het gezicht van tbs. Hierin geven we vijf tbs-patiënten een gezicht: Mike, Andey, Eva, Anton en Gé.
Groep leerlingen identificeert een seriemoordenaar na meer dan 30 jaar in een profiling project bij het vak sociologie o.l.v. hun leraar.quote:In a small Tennessee town, a local serial killer was caught by the most unlikely investigators: A group of high school students, led by their teacher, Alex Campbell. Throughout the course of one school semester, the class pieced together a 30-year-old mystery and identified the killer behind at least six brutal murders. Shockingly, while the Tennessee Bureau of Investigations publicly agrees with their theory, no charges have been filed against the murderer. While some sleuthing students already have graduated, they, along with a fresh crop of current high schoolers, still want to finish the assignment, once and for all.
https://music.youtube.com(...)0zApl&feature=sharedquote:In Baltimore, Maryland, an elite group of plainclothes officers called the Gun Trace Task Force gets hundreds of illegal guns off the streets every year. Secretly, however, these detectives are also robbing people, selling drugs, planting evidence and framing innocent people. When some of the officers go too far, it triggers an FBI investigation that reveals the Gun Trace Task Force as one of the most corrupt police squads in American policing history. Jessica Lussenhop tells the story of the rise and fall of this once-powerful unit of officers, and its leader Sergeant Wayne Jenkins. And she asks: why do good cops go bad?
https://www.telegraaf.nl/(...)dcast-zij-is-van-mijquote:Rechtbankverslaggeefster Saskia Belleman sprak met meerdere nabestaanden, slachtoffers, een dader, politiemensen, een forensisch psycholoog en een officier van justitie. Maar ook met advocaten die veel nabestaanden en slachtoffers bijstaan en geregeld op muren stuiten als ze hulp zoeken voor hun cliënten.
In voorlopig acht afleveringen gaat Saskia op zoek naar de vraag waarom het zo vaak misgaat achter de voordeur, en wat er moet gebeuren om het aantal slachtoffers te verminderen. Want dat vrouwenmoord in Nederland een serieus probleem is, valt niet meer te ontkennen.
quote:Margretha van de Laar is zangeres, fitnessgoeroe én eigenaar van het grootste en meest beruchte escortbureau van Nederland. Met haar miljoenenimperium laat ze een spoor van vernieling achter. Ze spint een web van misleiding, oplichting en bedrog, maar bleef jarenlang uit handen van justitie. Hoe kon dat gebeuren? Onderzoeksjournalisten Klaas den Tek en Jerry Vermanen, van KRO-NCRV Pointer, zoeken het uit in deze nieuwe podcast.
https://pointer.kro-ncrv.(...)odcasts-gepubliceerdquote:Feitje; als je alle Nederlandstalige podcasts die in 2023 verschenen zijn zou willen luisteren, ben je negen jaar bezig
Het is bijna net of je de zaak ontleed luistert, ook omdat ze het samen doet met Wilson Boldewijn.quote:Op zondag 28 januari 2024 17:22 schreef Nober het volgende:
Belleman's obsessie voor 'femicide' nu ook in podcastvorm.
Zij is van mij
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)dcast-zij-is-van-mij
Kerkrade
Reagan Perez (42), verdachte ex-TBS'er Roberto H. (juli 2019)
Zwijndrecht
Anneke (38) en moeder Michel (66), verdachte Minh Nghia 'Lucky' V. (januari 2023)
https://open.spotify.com/(...)f14z-_R3iURclq1xqcGQ
quote:Gruwelijke details brengen oude Twentse moordzaken weer tot leven in podcast: ‘Te bizar voor woorden’
Old Cases de Moorden van Toen is een historische true crime podcast die je meeneemt in de duistere geschiedenis van moord en doodslag in Twente en de Achterhoek. In deze serie duik je samen met Annelot van Erven de historie in en reis je af naar de vergeten hoeken van Twente, waar zich de meest gruwelijke taferelen hebben afgespeeld. En waar de rechtspraak misschien nog wel luguberder was dan de moorden zelf. Van radbraken tot ophanging en van onschuldige slachtoffers tot meedogenloze moordenaars;
Bedoel je dat goed of slecht?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is bijna net of je de zaak ontleed luistert, ook omdat ze het samen doet met Wilson Boldewijn.
AD hequote:Op zondag 11 februari 2024 11:58 schreef NoCigar het volgende:
Wat een totaal niet sensatiebeluste woordkunstenaars:
'Gruwelijke bizar duistere gruwelijke luguberder meedogenloze '
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |