quote:In de gloednieuwe podcastserie ‘De Adoptienon’ neemt Hart van Nederland de Nederlandse rol bij babyroof uit Chili onder de loep. De podcast richt zich op de handel en wandel van de Nederlandse zuster Gertrudis Kuijpers, die in die tijd de leiding had over het kindertehuis Las Palmas in de hoofdstad Santiago. Was het Chileense kindertehuis Las Palmas een baken van hoop of een doorvoerhaven voor kinderen? In de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw werden in het Zuid-Amerikaanse land naar schatting 20.000 baby’s onder verdachte omstandigheden van hun moeders gescheiden en ter adoptie aangeboden. In wat haar laatste grote interview voor tv en radio zou worden doet Gertrudis Kuijpers een boekje open over haar visie op de gebeurtenissen en verweert zij zich tegen alle beschuldigingen. Hart van Nederland-journalisten Michael Monkau en Tanja Kok onderzoeken in ‘De Adoptienon’ de waarheid en de leugens van het verhaal dat nooit werd verteld. Presentatie: Michael Monkau en Tanja Kok Eindredactie: Irene Jansen Online redactie: Erik Morsink Podcastcoördinatie & productie: Daniël Bom Productie: Jeffrey Hoogenboom Grafische vormgeving: Femke Goudriaan en Dominique Hoekstra Met dank aan: Elin Stil en Floris van der Woude
Ik vind het lastig om naar ze te luisteren... 1tje helemaal uitgeluisterd, andere geskipt en overgeslagen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 12:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen was, maar kwam per toeval deze podcast tegen in mijn aanbevelingen: Snodelijke Saken
Link naar de podcast.
Snodelijke Saken
Ah, je hebt het geprobeerdquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om naar ze te luisteren... 1tje helemaal uitgeluisterd, andere geskipt en overgeslagen.
Mss ooit nog eens een poging doen.
Nee, ik ben dol op geschiedenis! De manier van vertellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah, je hebt het geprobeerd![]()
Wat vond je lastig? De manier van vertellen ? De onderwerpen?
Ik vind geschiedenis ook enorm interessant, dus dat was voor mij de extra pre
Alleen hebben ze wel een vervelend achtergrondgeluid als ze aan het verhaal beginnen (ik luister met een koptelefoon, dus dat valt extra op)
Het gaat wel een beetje van de hak op de takquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, ik ben dol op geschiedenis! De manier van vertellen.
Ah, dat gaat zeker over deze zaak?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Vorig week Moord in de Spirituele Winkel beluisterd. Had voor mij wel een paar afleveringen korte gemogen, verder wel een prima podcast.
Yups.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, dat gaat zeker over deze zaak?
Topicreeks: Vermist: Ichelle uit Oostburg (29)
Ik heb een stuk geluisterd van de 1e aflevering. Pittig type.quote:
Dank voor de tip! Inderdaad goede en interessante reeksquote:Op vrijdag 25 november 2022 18:17 schreef Mariposas het volgende:
‘Het verdwenen meisje’ over cold case Willeke Dost vond ik erg interessant.
Dus eigenlijk hetzelfde onderwerp.quote:In De Gestolen Kinderen zoekt Trouw-journalist Petra Vissers de waarheid achter het schimmige adoptieverhaal van Mirjam. Ze werd in 1972 geadopteerd uit Chili en zoekt al tientallen jaren naar de waarheid over haar afkomst.
Petra komt terecht in de wereld van buitenlandse adopties, waarin niets is wat het lijkt, iedereen zijn handen wast in onschuld, en zelfs een non niet te vertrouwen blijkt. Het is een verhaal over goede bedoelingen, en foute uitkomsten. Elke zaterdag een nieuwe aflevering van deze achtdelige podcast.
Gisteren afgeluisterd. Goed verhaal van weer een bizarre zaak. Feitelijk leest hij gewoon zijn artikel voor begrijp ik, maar dat doet hij goed en het artikel is uitstekend geschreven dus geen probleem.quote:Op maandag 17 april 2023 21:36 schreef Klik het volgende:
[..]
Britse podcast over een duitse vermissingszaak, gerechtelijke dwalingen, meerdere verdachten. Verder heb ik bij The Guardian nooit zulks podcast materiaal aangetroffen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door NoCigar op 03-07-2023 11:47:33 ]
En hoe vond je het?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:42 schreef Blues het volgende:
Deze ga ik vandaag luisteren of het wat is:
https://www.radioviainter(...)trichtse-martelmoord
Gerede Twijfel - De Maastrichtse martelmoord
[..]
Ik ben geen @Bluesquote:
Ik zag ook pas later dat het nog niet afgelopen is.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:41 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben geen @:bluesMaar ik heb toevallig net de eerste aflevering geluisterd, ik vind het wel een toffe opzet, lekkere vertelstem, dus ben benieuwd naar de rest!
Deze podcast ben ik zojuist aan het beluisteren en is de moeite waardquote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:25 schreef satecl het volgende:
Verder vind ik de nieuwjaarsmoord van Bureau Dupin ook fantastisch. Mochten er mensen meer van dit soort Nederlandse mysterieuze podcasts voor mij hebben, GRAAG!!!
quote:BNR Nieuwsradio haalt de populaire podcast Napleiten binnen. In deze bekende podcast praten misdaadjournalist Wouter Laumans en strafpleiter Christian Flokstra met advocaten en officieren van justitie over geruchtmakende strafzaken. Vanaf september publiceert BNR de podcast via de bekende podcastplatformen. Napleiten krijgt ook een vaste plek in de programmering van BNR.
De podcast bestaat sinds het najaar van 2021 en wordt geproduceerd door Corti Media. Vorig jaar viel Napleiten in de prijzen als winnaar van de Dutch Podcast Awards in de categorie crime. In iedere aflevering staat één strafproces centraal waarbij Laumans en Flokstra hun gast kritisch ondervragen en op die manier de zaak tot op de bodem analyseren.
'Zo groot mogelijk publiek informeren over rechtssysteem'
Podcastmaker Wouter Laumans is blij dat Napleiten onderdak bij BNR heeft gevonden: 'BNR Nieuwsradio is een onafhankelijke en positieve zender, dat sluit perfect aan bij de sfeer in Napleiten.' Zijn collega Christian Flokstra vult aan: 'We vinden het belangrijk om via de podcast een zo groot mogelijk publiek te informeren over het rechtssysteem en daarbij het strafrecht in het bijzonder. Doordat we nu bij BNR horen zal ons bereik flink toenemen en we zijn trots dat Napleiten straks ook op de radio is te horen.'
De nieuwste afleveringen van Napleiten zullen vanaf 2 september wekelijks op BNR Nieuwsradio worden uitgezonden op zaterdag van 10.00-11.00 uur. En ze zijn te beluisteren via de bekende podcast platformen. Daarnaast zijn ook alle voorgaande afleveringen van de podcast beschikbaar op het BNR-platform.
Over Napleiten
Misdaadjournalist Wouter Laumans en strafpleiter Christian Flokstra praten met advocaten, officieren van justitie en rechters over bijzondere zaken die hen altijd zullen bijblijven. In deze podcast wordt door de advocaten, officieren van justitie en rechters voor het eerst een unieke inkijk in geruchtmakende strafprocessen gegeven.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-napleiten-naar-bnr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |