Marcel heeft ook een fijne stem, veel leuke zwarte humor ook.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank voor de tip, heb het boek bij de bieb gereserveerd
Ik ga het van papier lezen als ie binnen isquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:24 schreef raptorix het volgende:
Marcel heeft ook een fijne stem, veel leuke zwarte humor ook.
Oh, haha natuurlijk, hoewel je geloof ik tegenwoordig ook audioboeken kunt lenenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ga het van papier lezen als ie binnen is
quote:Gevangenisdirecteuren Frank de Graaf en Richard Baas praten met verschillende gasten die een link hebben met misdaad en strafrecht. De podcast Bajespraat – van de Dienst Justitiële Inrichtingen – geeft een unieke inkijk in het leven en werken achter de hoge muren.
quote:De Bajes Bazen is een podcast over het leven binnen de muren van een penitentiaire inrichting, gezien door de ogen van gevangenisdirecteuren. Wat maken zij dagelijks mee en met welke problemen en dilemma's krijgen zij te maken bij hun werk? Abel Veldman en Henk Dillerop zijn twee ervaren gevangenisdirecteuren. Tijdens hun loopbaan spraken zij met moordenaars, verkrachters, overvallers, drugshandelaren en brandstichters. In deze podcast vertellen de twee bajesbazen met humor, een tikkeltje zelfspot, maar vooral met veel kennis van zaken over hun rijke en soms spannende ervaringen in de bajes.
quote:Thrillerauteur Patrick Bernauw laat zijn licht - en ook al eens dat van een ander - schijnen over historische misdaden, dicht bij huis (= België en Nederland) maar ook internationaal. En er komen zowel bekende criminele zaken aan bod - of wat dacht je van de Bende van Bonnie & Clyde? - als minder bekende, maar daarom niet minder boeiende... Want wist jij dat Adolf Hitler zijn opleiding als redenaar kreeg van een joodse variété artiest en 'ziener', die wellicht ook daarom moest vermoord worden? Of dat er niet minder dan 41 Canadezen begraven liggen op het kerkhof van het Franse dorpje Marville, onder wie 26 pasgeboren baby's en 12 baby's die slechts een paar maanden tot een paar jaren leefden? Dat griezelschrijver Edgar Allan Poe best wel een sleutelverhaal kan geschreven hebben over een moord die hij zelf pleegde? Patrick Bernauw zoekt het uit, en werkt daarvoor al eens samen met AI of met stemacteurs van een toneelgezelschap of een academie, en voor het technische luik met Antoine Derksen.
quote:In Dit is Waanzin luister je naar waargebeurde misdaadverhalen uit de lage landen. Aan de hand van persberichten, nieuwsartikelen en rechtbankdossiers wordt een zo compleet mogelijk beeld geschetst van weerzinwekkende gebeurtenissen die bij jou op de hoek hebben plaatsgevonden.
Heb ik ook hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:13 schreef Jester65 het volgende:
Dank voor de tips, het is momenteel heel erg mager qua nieuwe podcasts.
quote:De vierdelige podcast Metaxamoord volgt het verhaal van Rotterdammers Maya en Fabian. Hun levens kruisen elkaar als ze beiden op zoek zijn naar mysteries uit het verleden. De fictiepodcast is gemaakt door podcastmaker Eva Luna van Stigt Thans en gebaseerd op een boek van thrillerauteur Gerrit Barendrecht.
Twee Rotterdammers, beiden op zoek naar antwoorden. Journalist Maya onderzoekt het mysterieuze overlijden van de Rotterdamse Helena, die stierf aan een heroïneoverdosis. Maya is ervan overtuigd dat er meer achter haar dood schuilgaat. Fabian ontdekt na dertig jaar dat zijn vader niet zijn biologische vader is. Zijn zoektocht naar zijn ware familie leidt hem naar Griekenland. Wanneer de verhalen van Maya en Fabian elkaar kruisen, komen er steeds meer verborgen geheimen aan het licht. In de fictiepodcast ‘Metaxamoord’ volgen we Maya en Fabian terwijl ze het mysterie ontrafelen.
Ah top, ga ik ook proberen tnx!quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:58 schreef Jester65 het volgende:
Helaas vallen 2 van de nieuwe podcasts alweer af: Ware Misdaad heeft een slecht geluid, en richt zich vooral op Belgische misdaad, en Dit is Waanzin is (weer) zo'n podcast waarin iemand een verhaal voorleest op basis van internetonderzoek. Beiden niet mijn cup of tea.
Al eerder genoemd hier is de reeks van podcasts van Mick van Wely. Die met advocate Nancy Dekens (Crime Insight) vind ik nog niet zo de moeite waard, de Crime Reportserie lijkt me wat interessanter. Ze zijn hier te vinden: https://www.crimestation.nl/podcasts
quote:Kandidaat-kutwijven Kaat en Janne speuren de krochten van het internet af op zoek naar de meest fascinerende kutwijven: oplichters, sekteleiders, smokkelaars, fraudeurs. Ze zoeken de grens op tussen bewondering en afschuw: want wie waren deze femmes fatales? Kunnen we nog iets van hen leren? Elke week een nieuw kutwijf, elke week een nieuw oordeel
Straks, tijdens mijn podcastuurtje na het eten, maar eens proberen dan!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |