quote:Een podcast is een audio-uitzending waarbij het geluidsbestand wordt aangeboden door middel van webfeeds. Dankzij de introductie van draagbare mp3-spelers zoals de iPod was deze vorm van uitzenden snel populair onder radioamateurs. De term podcast is dan ook een samentrekking van iPod en broadcast
Het probleem van Pocket Casts vind ik dat niet alle podcasts er (makkelijk) te vinden zijn. Ik gebruik hem ook nog, maar ben ook wel benieuwd hoe Spotify werkt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:09 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Ik gebruik Pocket Casts. Goede app.
Dank voor de tip, altijd leuk om Arthur Brand uitgebreid aan het woord te horen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:57 schreef manny het volgende:
Voor wie gevolgd heeft: er staat een nieuwe aflevering mbt de gestolen Jopie Huisman schilderijen online.
Voor degene die deze serie niet gevolg hebben: wat mij betreft aanrader. (Af en toe even door de stijl van de verteller heen bijten, verhaal is boeiend genoeg)
Ik ben hem nu ook aan het luisteren, ben benieuwd. Grappig dat ik sinds een aantal jaren in het dorp woon waar Terry en Martijn vandaan komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb eindelijk 'het fantastische leven van Martijn' afgerond. Ik had van te voren mijn bedenkingen over het aantal afleveringen. Ondanks dat er in elke aflevering iets interessants zat was had er ook best wat ingekort kunnen worden.
Waarom verbreekt iemand op een gegeven moment alle contact met zijn omgeving om ergens anders verder te leven? En wat gebeurt er verder met het leven van Martijn? En waarom is hij uiteindelijk op straat gestorven in Dublin? De makers van de podcast hebben veel onderzoek gedaan en veel mensen gesproken om alle vragen te beantwoorden. Dat is heel goed gelukt, want ze ontdekken veel patronen. Zo komen zo tot een tijdlijn vol verhalen en gebeurtenissen vol vreugde en verdriet. Ik vond het een fantastische podcast die me nog lang bij zal blijven.
Ik ook! heb eerst een paar andere geprobeerd maar deze werkt perfect.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:09 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Ik gebruik Pocket Casts. Goede app.
Ik ben inmiddels bij aflevering 11 geloof ik, en het is echt een heel interessant verhaal. Mooi om te zien hoe Terry steeds meer mensen te spreken krijgt die allemaal een andere kant van Martijn laten zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb eindelijk 'het fantastische leven van Martijn' afgerond. Ik had van te voren mijn bedenkingen over het aantal afleveringen. Ondanks dat er in elke aflevering iets interessants zat was had er ook best wat ingekort kunnen worden.
Waarom verbreekt iemand op een gegeven moment alle contact met zijn omgeving om ergens anders verder te leven? En wat gebeurt er verder met het leven van Martijn? En waarom is hij uiteindelijk op straat gestorven in Dublin? De makers van de podcast hebben veel onderzoek gedaan en veel mensen gesproken om alle vragen te beantwoorden. Dat is heel goed gelukt, want ze ontdekken veel patronen. Zo komen zo tot een tijdlijn vol verhalen en gebeurtenissen vol vreugde en verdriet. Ik vond het een fantastische podcast die me nog lang bij zal blijven.
Dank voor de tipquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels bij aflevering 11 geloof ik, en het is echt een heel interessant verhaal. Mooi om te zien hoe Terry steeds meer mensen te spreken krijgt die allemaal een andere kant van Martijn laten zien.
quote:Elke uithoek, of nou ja elke subcultuur heeft zijn eigen taaltje. Waarom hoor je in de randstad overal de woorden oprecht, letterlijk en bizar? Wat is het verband tussen een Jack & Jones spijkerbroek en de manier waarop je gedag zegt? En zeg je croissant of croissantje? Wij Eva Hoeke en Frida Boeke gaan op zoek naar de mens achter de taal. We identificeren en ontmaskeren onszelf met de woorden, accenten en uitdrukkingen die we gebruiken. Dus geen taalpuristen. Absoluut niet. Maar wie zegt wat? En wat zegt dat? Je hoort het elke woensdag in Hoeke & Boeke met het hoogste woord.
Ook afgerond, zeker zeer de moeite waard. En mooi ook dat iemand ook buiten de bekende wegen (omroepen, kranten, podcastbedrijven) een mooie podcast kan maken. Het had hier en daar wel iets korter gekund, maar hinderlijk was het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Pocket casts heeft alles wat je zoekt (en meerquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:49 schreef Stansfield het volgende:
Ik gebruik al jaren de google podcast app. Maar zoals jullie vast wel weten stopt die app. Wat zijn jullie favoriete apps voor podcasts?
En is er een app die aan de volgende eisen voldoet?
gratis
speelsnelheid 1,1
ook in een browser te luisteren
goede vindbaarheid van podcasts.
afspeellijst in volgorde zetten
afleveringen vooraf te downloaden
Spotify gaat niet lukken want we hebben 1 account en dan kan ik die niet tegelijk gebruiken met de andere gezinsleden.
Die wordt vaak genoemd als populairste app. En ook nog via de sonos af te spelen in tegenstelling tot google podcast. Alleen de webspeler is alleen voor betaalde abonnees dat is dan weer een beetje jammer aangezien ik dat wel weer handig vind als ik een dagje thuis werk ipv de hele dag via de telefoon af te spelen. Maar dat is dan het enige minpuntje.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:39 schreef Meke het volgende:
[..]
Pocket casts heeft alles wat je zoekt (en meer)
Oh ja ik betaal inderdaad dus had daar niet bij nagedacht!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:50 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die wordt vaak genoemd als populairste app. En ook nog via de sonos af te spelen in tegenstelling tot google podcast. Alleen de webspeler is alleen voor betaalde abonnees dat is dan weer een beetje jammer aangezien ik dat wel weer handig vind als ik een dagje thuis werk ipv de hele dag via de telefoon af te spelen. Maar dat is dan het enige minpuntje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |