Ik zocht me rot, maar die begint dus pas op 7 aprilquote:Op 30 juni 2003 wordt er een pasgeboren baby gevonden in de Pijp. In het ziekenhuis krijgt ze de naam: Lieve. Nu, 22 jaar later gaat Lieve opzoek naar antwoorden. Wie heeft haar gevonden? Waarom is ze achtergelaten? En wie zijn haar ouders?
Inmiddels afgeluisterd, en het is een interessante podcast, vooral als je het boek gelezen hebt, of de film gezien. Ik heb de film gezien, maar ik heb nu geen zin meer om de boeken te lezen. Uiteraard hoor je maar één kant van het verhaal, maar duidelijk is dat er het één en ander niet klopt, te beginnen met de namen van Raynor en Moth.quote:Op maandag 23 februari 2026 20:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Podcast The Walkers, The real Salt Path.
Vooral leuk voor mensen die Het zoutpad gelezen hebben, en onder de indruk waren van hun doorzettingsvermogen ondanks alle tegenslagen, het blijkt allemaal gelogen of verdraaid te zijn. Bestaat uit 7 afleveringen.
Raynor Winn’s memoir The Salt Path was a bestseller and literary phenomenon with millions of people captivated by this true story of financial ruin, terminal illness, and healing through nature. Raynor Winn has since published two more books and The Salt Path has been adapted for the big screen, starring Jason Isaacs and Gillian Anderson.
At its heart it is a simple tale, of a couple embarking on a 630 mile trek in the face of stark adversity. When faced with nothing, they chose to walk.
But when reporter Chloe Hadjimatheou received a tip-off that the memoir may not be the "unflinchingly honest" account it claimed to be, suddenly things began to unravel. And the questions, about what is and isn't true, began mounting.
How far can you bend the truth before it begins to break?
Ik heb inmiddels Wat moeten we met onze Kees en Het Rode Noorden afgeluisterd. De eerste gaat (zoals wel vaker de laatste tijd) over een onderzoek dat er gedaan wordt naar hoe een familielid zich in de oorlog gedragen heeft. Aardige podcast, en kort, dus je bent er snel door.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:59 schreef Jester65 het volgende:
Even een paar nieuwe podcasts op m'n lijstje gezet:
[..]
[..]
[..]
Deze is erg leuk, dank!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:42 schreef trui het volgende:
‘We love Nederlands’ van de mannen van Rundfunk.
Ik ben net aan de laatste aflevering begonnen, en het is wel een interessante podcast. Het verhaal is wat vergezocht, maar we goed gemaakt, ik ben nu wel benieuwd hoe het afloopt.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heeft iemand Stoker al beluisterd en is het wat?
Goed gemaakt, goed verteld, interessant verhaal: aanrader!quote:De Joodse Raad van Twente
Twee keer zoveel Joden overleefden de oorlog in Enschede. Schatrijke textielbaronnen, geniepige politie-agenten en een dominee die voor de duvel niet bang was. Samen zetten ze de grootste reddingsoperatie van Joden in de Tweede Wereldoorlog in Nederland op. …en aan het hoofd één man: Sig Menko. Luister naar de Joodse Raad van Twente.
Ik zet m erop!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:41 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Goed gemaakt, goed verteld, interessant verhaal: aanrader!
quote:Een dna-test zet het leven van podcastmaker Cas Reijnders en zijn familie op z’n kop: zijn vader blijkt niet zijn genetische vader. In de nieuwe NRC-podcast Koekoekskind duikt hij samen met redacteur Kim Bos in de wereld van sjoemelende fertiliteitsartsen in de jaren tachtig en negentig. Ze leggen een systemisch falen bloot in een periode waarin de fertiliteitsindustrie nog het Wilde Westen is.
Intussen worstelt Cas met de vraag hoe hij om moet gaan met het nieuws over zijn verwekking. Hij wil antwoorden, maar weet niet wat hij met de informatie over zijn biologische vader moet. Ook Cas’ ouders en zussen zoeken een weg in de constante wisselwerking tussen emoties en ratio; hoe belangrijk is dna nou écht?
Ja, top! Eindelijk weer eentje waar ik bij blijf hangen. Klopt dat er nu nog maar 3 afleveringen opstaan? Of mis ik ergens een kanaal?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef Blues het volgende:
Koekoekskind
Een dna-test leidt tot een persoonlijke zoektocht én een groter verhaal: het structureel falen en gebrekkig toezicht in de Nederlandse fertiliteitssector.
[..]
Ah fijn! Nu al zin in morgenquote:
https://www.campsidemedia.com/stories/noblequote:In the winter of 2002, police discovered more than 300 bodies on one property in the tiny town of Noble, Georgia. What followed was one of the biggest and most expensive investigations in the history of the American South. To get to the bottom of this forgotten case, journalist Shaun Raviv visits a rural community with plenty of secrets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |