abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2025 @ 17:51:34 #251
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_218271036
Ik luister nu ‘onaantastbaar’. Ik vraag me tijdens de 4e aflevering nog steeds af wat ik hoor. Proberen ze hier een maatschappelijk verhaal af te steken over machtsmisbruik in de media (of andere bedrijfstak). Of vinden de makers de spliteromoep NMO zo relevant dat dit verhaal verteld moet worden in 9 afleveringen van een uur. Het luistert prima weg maar vraag me af hoe ze dit boeiend houden.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_218271108
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:51 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu ‘onaantastbaar’. Ik vraag me tijdens de 4e aflevering nog steeds af wat ik hoor. Proberen ze hier een maatschappelijk verhaal af te steken over machtsmisbruik in de media (of andere bedrijfstak). Of vinden de makers de spliteromoep NMO zo relevant dat dit verhaal verteld moet worden in 9 afleveringen van een uur. Het luistert prima weg maar vraag me af hoe ze dit boeiend houden.
Mja, heb ikwel vaker bij podcasts: negen afleveringen van een uur over b.v. een al lang vergeten incident in WO2 (waarbij zelfs de kinderen van de betrokkenen al allemaal overleden zijn) of over zoiets als dit is soms wel waterland. Dit bleef redelijk boeien overigens, ze probeerde het iets breder te trekken, maar hoe relevant het op zichzelf allemaal is valt over te discussiëren.
anonieme razernist
pi_218271148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:07 schreef Jester65 het volgende:
Ja, maar aan de andere kant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hij was inderdaad erg moeilijk te overtuigen van zijn ongelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
anonieme razernist
  zondag 20 juli 2025 @ 18:50:16 #254
80382 manny
30 is best veel
pi_218271384
quote:
Ze proberen volgens mij alle invalshoeken te belichten. Een verhaal vertellen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 21 juli 2025 @ 10:19:01 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_218275415
quote:
Blijkbaar vind jij het al 4 afleveringen boeiend genoeg om 'lekker weg te luisteren'. Ik vond ze alle 9 boeiend in elk geval.
in de haak.
pi_218285560
quote:

Hot Money: Agent of Chaos
In 2020, the Financial Times exposed a ¤2 billion fraud at Wirecard, a high-flying German fintech. Many thought that was the end of the story. But for reporter Sam Jones, it was just the beginning.

This season on Hot Money: Agent of Chaos, Jones investigates Wirecard’s chief operating officer, who vanished just as Wirecard collapsed. And turned out to also be a Russian spy.

From an Ibizan sting operation to an attempted takeover of the Austrian intelligence service, his reporting spirals into a world of warlords, espionage, and disinformation.

All in an attempt to answer one question: Who is the real Jan Marsalek? And what does his secret life reveal about the powerful forces he serves?
Ik vind deze wel interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 22-07-2025 12:02:37 ]
pi_218285612
quote:

Toy Soldier
As a child, Alex Kurzem faced a choice: be killed or join the killers.

After escaping the massacre that killed his family during the Holocaust, he’s found by the enemy and taken in as one of their own – becoming a Jewish boy masquerading as a Nazi soldier. He’d live with this false identity for so long, he no longer remembered who he was before.

This is the story Alex would tell the world decades later, but could a story so unbelievable be true? Host Dan Goldberg finds out.
Ik moest even in het verhaal komen maar uiteindelijk is het fascinerend
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:15:11 #258
318507 Jester65
Stay frosty
pi_218286720

quote:
Roadtrip naar Auschwitz is niet wéér een podcast over 'den oorlog'. Nee, het is een epische reis die in 1941 begint met een groot familiedrama in Polen. Tachtig jaar na dat drama stapt journalist Evelien Rutten in de wagen met haar tienerdochter Hera en de Poolse zussen van haar overleden moeder: tante Misha en tante Wanda. Samen trekken ze naar Duitsland, Polen en Oostenrijk, op zoek naar sporen van de wereldgeschiedenis die tot vandaag nog terug te vinden zijn in hun eigen DNA. Wie waren babcia en dzadzia, de Poolse grootouders van Evelien? En hoe is het mogelijk dat ze toch een relatief normaal leven konden leiden, nadat ze allebei in een concentratiekamp gezeten hebben?
Ik heb net 2 afleveringen beluisterd, en hij bevalt goed tot nu toe.
pi_218301242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 17:56 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb het Verhaal van de Schaal afgeluisterd, en die is weer heel interessant, en goed gemaakt. Mooi om te horen hoeveel Simon Heijmans met zijn zoektocht boven water krijgt.
Ook klaar met de schaal en eens! Heel interessant ^O^
pi_218301850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:58 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben nu bezig met Sea of lies.
[..]
Erg goed!
Aan begonnen en na 1 aflevering realiseerde ik me dat ik dat verhaal ooit eerder had gehoord in een podcast. Wel goed gemaakt maar geen zin meer om zes afleveringen te luisteren terwijl ik eigenlijk al weet hoe het zit. Ik weet alleen niet meer welke podcast dat was.
anonieme razernist
pi_218306659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:58 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben nu bezig met Sea of lies.
[..]
Erg goed!
Ik heb eerste twee afleveringen beluisterd, benieuwd waar het naar toegaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')