abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218527027
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 14:25 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Als je Geisha vorig jaar hebt geluisterd kan het zijn dat je de laatste aflevering gemist hebt. In die aflevering is een reactie van de secretaresse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
te horen. Als geheel inderdaad een aardige podcast, al blijven er wel wat vragen onbeantwoord.
Bedankt voor de tip.
pi_218538477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:07 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Maar zeker interessant, ook al omdat ik nog nooit van James Ensor had gehoord, maar in België is het echt een grote schilder.
Hij hangt wereldwijd in de grote musea, dus niet alleen in België.
anonieme razernist
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:53:50 #278
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218539468
luister afgelopen zomer en deze zomer zo nu en dan hier wat van :D
https://podcastluisteren.nl/pod/Kind-van-de-jaren-90
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_218548646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ondanks dat er geen schokkende dingen naar voren komen vind ik de zoektocht wel interessant. Misschien wel iets te veel afleveringen en de audiokwaliteit bij interviews is niet altijd goed, maar omdat het geen pro's zijn is dat de makers vergeven.
Ik hou van dit soort podcasts, ben benieuwd!

Ik heb inmiddels Oorlogsmist afgeluisterd, beetje vergelijkbaar met deze podcast denk ik. Was een goede podcast, al had ik het gevoel dat hij niet helemaal af was, of er nog wat miste, of ze op een gegeven moment niets meer konden vinden over hun voorouder.

Daarnaast 2 podcasts toegevoegd aan m'n lijstje:

Iemand zo uitzonderlijks. Iemand met een straf levensverhaal. Iemand zo doorleefd. Iemand zo ongewoon. In elk geval: iemand die ons zo erg kon boeien dat we zijn of haar verhaal met je willen delen.

In SoundTrek nemen filmjournalist Noa Johannes en componist Anne-Maartje Lemereis je mee in de wereld van film, muziek en alle mogelijke combinaties van beeld en geluid. Met muziekfragmenten, soms live gespeeld aan de NPO Klassiek vleugel in de studio, maken we een reis langs kaskrakers en arthouse, legendarische en onbekende componisten en we onderzoeken de klankuniversa van games en series.
pi_218554769
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik moest even in het verhaal komen maar uiteindelijk is het fascinerend
Deze luister ik nu ook. Erg goed!

Bij Onaantastbaar ben ik ergens halverwege wel afgehaakt. Ik vond het toch wel erg gedetailleerd allemaal.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_218580510
Ik had deze denk ik hier al getipt, ben nu zelf ook helemaal bij met luisteren:
Vechten tegen het systeem | Podcast | Podcast Luisteren https://share.google/3662HQfsPNz4DoXmy

quote:
In deze podcastreeks gaan Loïs Iglesias en Jacky de Vries op zoek naar vrijheid en autonomie. Ze spreken met autonomen en souvereinen en vragen zich ondertussen af: Hoe vrij willen ze zelf zijn! ?
Wat gaat het soms toch ver waar mensen in geloven :'(
pi_218589408
Ik ben overigens niet door de eerste aflevering van Soundtrek heen gekomen. Ging me iets teveel over de presentatoren zelf, en het ging al snel over de gevolgen die de film had voor het imago van de haai. Gemiste kans wat mij betreft.
  maandag 25 augustus 2025 @ 16:50:00 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_218589533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:15 schreef Jester65 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb net 2 afleveringen beluisterd, en hij bevalt goed tot nu toe.
Ik heb deze tijdens mijn vakantie helemaal afgeluisterd. Soms was een man wat lastig te verstaan, maar verder heel goed gemaakt en interessant. Weet nu een stuk meer over Polen in en na de WOII.
pi_218629960
De wilde eeuwen seizoen 2 gaat over de prehistorie.
(Ik zag dat ik het vorig seizoen ook nog moet afluisteren _O- ) Maar goed dat ik vlg jaar met pensioen ga, dan heb ik nog meer tijd voor podcasts *G* :D

quote:
Hendrik Spiering vertelt in elke aflevering van de NRC-podcast Wilde eeuwen het verhaal van historische personages, gebaseerd op moderne wetenschappelijke inzichten. In het tweede seizoen werpt de podcast nieuw licht op de prehistorie.

De moderne mens, homo sapiens, bestaat nu zo’n 300.000 jaar. Maar over de manier waarop onze verre voorouders leefden is maar weinig bekend. Veel mensen denken daarbij aan primitieve wilden die in holen leefden en elkaar al brullend met een knots de hersens insloegen. In het tweede seizoen van de podcast Wilde eeuwen probeert NRC-journalist Hendrik Spiering dit beeld te ontkrachten. Waarschijnlijk was er tienduizenden jaren geleden al een stuk meer ‘beschaving’ dan we denken. Alleen de bewijzen daarvan zijn door de tijd bijna allemaal uitgewist.

Daarom is de vondst van een tekening in een grot op het Indonesische eiland Sulawesi ook zo belangrijk. De afbeelding is ongeveer 50.000 jaar oud en er is duidelijk een groot zwijn op te zien, met daaromheen menselijke figuren. Het is de oudste bekende figuratieve tekening ter wereld en er moet volgens archeologen een verhaal bij horen. Naar dat verhaal is het natuurlijk gissen, maar Spiering doet in zijn podcast een poging.

‘Seddi is tevreden. Haar naakte lichaam is plakkerig van de gemalen oker. Haar mond smaakt naar ijzer. Van haar vingers druipt het spul in haar ogen. Doodmoe zijn haar armen van het werken boven haar hoofd. In het flakkerende licht van drie lampjes van varkensvet kijkt ze naar het rotsplafond waarop ze al die tijd heeft liggen tekenen. Onhandig, half op een uitstekende rots en half op een platformpje van bamboe. Maar nu valt een last van haar af, want dit werk is af. Haar grote werk, dat haar volk zal helpen te overleven. Hierdoor zullen haar verhalen blijven bestaan.’

Spiering fantaseert niet helemaal in het wilde weg, hij baseert zijn verhaal zoveel mogelijk op de wetenschap. In elke aflevering staat een hoofdpersoon centraal die Spiering construeert uit historische bronnen en leren we aan de hand van diens verhaal meer over de geschiedenis. In allerlei terzijdes krijgen we te horen wat de actuele wetenschappelijke inzichten zijn. Spiering springt steeds een jaartje of tienduizend vooruit in de tijd, van rotstekenaar Seddi naar Doi, die familie is van de neanderthalers, en de sjamaan Slata.

Net als in de eerste reeks van Wilde eeuwen, die over de middeleeuwen ging, probeert Spiering nieuw licht te werpen op een tijdperk dat vaak als duister wordt gezien. En ook in deze reeks is het alleen de voice-over die daarvoor moet zorgen. Verwacht geen interviews of reportages, de luisteraar moet zich naar die verre tijd laten transporteren door de stem van Spiering. Wie zich daaraan overgeeft, krijgt niet alleen een mooi verhaal, maar ook een nieuwe blik op het verleden
pi_218652641
quote:
Soeur Mourir
Dit is het verhaal van Soeur Mourir. Zuster Godfrieda, die in de jaren ’70 in Wetteren zeker 3 moorden pleegde. Mogelijks zelfs nog véél meer. Hoe veranderde een brave, godsvruchtige zuster in een moordenares? Wie was de Vlaamse “Killing Nun”? En waarom komt dit verhaal nu pas echt naar boven? Vanaf 30 juni kom je er alles over te weten in deze nieuwe true crime-podcast van het Nieuwsblad.
Al een oudere, niet spectaculair maar naar mijn mening wel de moeite. In totaal 2 uur dus een goede als tussendoortje.
pi_218655439
Verdwenen

quote:
Waar ben je? Een gekmakende vraag voor wie te maken krijgt met de vermissing van een geliefde. Spoorloos verdwenen tast zelfs de politie in het duister. Het overkomt duizenden Nederlanders per jaar. Marleen Stelling duikt in het leven van langdurig vermisten. En dat van degenen die achterblijven.
pi_218660605
quote:
Londongrad
Season 1 of Londongrad: How the Lebedevs partied their way to power is a 6 part series investigating two men who are at the heart of the story of Britain opening its doors to Russian oligarchs. Alexander Lebedev is a former KGB officer. He’s the man with the money and - as we’ll see - with the plan. Alexander’s son, Evgeny, rose from a fixture on the social scene to a seat in the House of Lords. He did it with Prime Minister Boris Johnson’s help and against the advice of the security services. There’s never been a story quite like it.
Boris Johnson :')
pi_218661181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ondanks dat er geen schokkende dingen naar voren komen vind ik de zoektocht wel interessant. Misschien wel iets te veel afleveringen en de audiokwaliteit bij interviews is niet altijd goed, maar omdat het geen pro's zijn is dat de makers vergeven.
Inderdaad wel wat lang van stof, en je merkt dat het geen pro's zijn, maar wel een interessant verhaal. Opa Wiel was wel echt overtuigd fout.

En moedig dat ze zo diep in hun familiegeschiedenis gedoken zijn.
pi_218729710

quote:
Haarlemmer Mino Raiola maakte naam als zaakwaarnemer van topvoetballers als Ibrahimovic, Haaland en Nedved. Maar hoe flikte hij dat?

In Mino's Imperium onderzoekt NOS-journalist Guido van Gorp (Gefixt) hoe Raiola uit kon groeien tot één van de invloedrijkste personen in de voetbalwereld.

Voorbestemd om het Italiaanse restaurant van zijn vader over te nemen, koos hij een ander pad. Zonder netwerk en papieren ging Raiola aan de slag als zaakwaarnemer. Stap voor stap, met soms een stap terug, werkt hij zich omhoog in een wereld die niet altijd op hem zit te wachten.

Door gesprekken met tientallen betrokkenen reconstrueert Van Gorp hoe Raiola zijn imperium bouwde, steen voor steen. Hij neemt je mee naar een wereld die voor buitenstaanders vaak verborgen blijft: die van zaakwaarnemers, transfers en het grote geld in de voetbalwereld.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/gefixt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')