Khadija Arib bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is er geen vrouw die dit zou kunnen doen?
https://www.nporadio2.nl/(...)n-volkskrant-artikelquote:Erik Dijkstra, zeven jaar lang was hij één van de Jakhalzen van De Wereld Draait Door. "Ik ben me helemaal kapot geschrokken van het artikel. Er stond geen scheef woord in. Alles wat erin stond herkende ik en heb ik ook meegemaakt op die manier. Maar waar ik van mezelf van geschrokken ben en waar ik ook wel een beetje mee worstel, is dat die hele, hele, hele harde cultuur - wat toch echt een angstcultuur was - dat ik daar ook zelf voor een groot deel in mee ging. Ik was één van die mensen die vond dat het ook wel bij het programma hoorde. En als je daar niet tegen kon, dan ging je weg", legt Erik uit.
Dat Giel Beelen eens een keer in een andere talkshow ging zitten, zat Dieuwke Wynia ook dwars dat hij gelijk verantwoording moest afleggen, omdat hij anders 'gecancelled' zou worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vind de rol van de eindredacteuren erger dan het gedrag van Van Nieuwkerk.
Ekdom is overgestapt naar de Top 4000, en zegt daar zich veel prettiger bij te voelen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn? Strik Gerard Ekdom ofzo.
Ik ben benieuwd wat bv Marc-Marie Huijbregts ervan vindt. Die moet toch ook wel het een en ander gezien en gehoord hebben. Lijkt me niet direct een type dat zich senang voelt bij dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:54 schreef potjecreme het volgende:
Interessant om te horen en te lezen.
[..]
https://www.nporadio2.nl/(...)n-volkskrant-artikel
Sterker nog: MMH heeft totaal boter op zn hoofd als ie zich hier niet fel tegen uitspreekt waar ie Gert Verhulst weken geleden wel de les ging lezen in een diversiteitsdebat.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat bv Marc-Marie Huijbregts ervan vindt. Die moet toch ook wel het een en ander gezien en gehoord hebben. Lijkt me niet direct een type dat zich senang voelt bij dit soort praktijken.
Wat heeft dat met elkaar te maken? En waarom zou MMH zich hier over uit moeten spreken?quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Sterker nog: MMH heeft totaal boter op zn hoofd als ie zich hier niet fel tegen uitspreekt waar ie Gert Verhulst weken geleden wel de les ging lezen in een diversiteitsdebat.
Omdat als je opkomt voor rechtvaardigheid, je hier niet stil over kan blijven.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dat met elkaar te maken? En waarom zou MMH zich hier over uit moeten spreken?
Nou ja, Marc-Marie is wel jarenlang "tafelheer" geweest, wat eigenlijk gewoon een co-host is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dat met elkaar te maken? En waarom zou MMH zich hier over uit moeten spreken?
Dat zijn er zo veel geweest, vind niet dat je dan kunt verwachten dat ze allemaal hun zegje moeten doen. En daarnaast weet je natuurlijk niet of deze gasten in het programma ook daadwerkelijk meekregen wat er op de redactie gebeurde.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, Marc-Marie is wel jarenlang "tafelheer" geweest, wat eigenlijk gewoon een co-host is.
Dat zou ik dus wel eens willen horen. Ik kan me ook voorstellen dat je er misschien niet zoveel van meekrijgt wanneer je als gewone gast een keer aanschuift, maar als regelmatig terugkerend co-presentator vind ik het eigenlijk moeilijk te geloven dat je niet een beetje proeft hoe het er achter de schermen aan toegaat.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn er zo veel geweest, vind niet dat je dan kunt verwachten dat ze allemaal hun zegje moeten doen. En daarnaast weet je natuurlijk niet of deze gasten in het programma ook daadwerkelijk meekregen wat er op de redactie gebeurde.
En ook los daarvan kun je je erover laten horen als frequente gast, of je nou wel of niet ervan wist. Zeker gezien zn morele opstelling in andere kwesties waar ie zelf nog minder betrokken bij is geweestquote:Op dinsdag 22 november 2022 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou ik dus wel eens willen horen. Ik kan me ook voorstellen dat je er misschien niet zoveel van meekrijgt wanneer je als gewone gast een keer aanschuift, maar als regelmatig terugkerend co-presentator vind ik het eigenlijk moeilijk te geloven dat je niet een beetje proeft hoe het er achter de schermen aan toegaat.
1 van de radio2 dj's die het kan overnemen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Er loopt vast wel iemand op het mediapark rond die een beetje interesse voor muziek heeft en een programma kan presenteren, toch?
Je werkt niet in het wereldje..quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou ik dus wel eens willen horen. Ik kan me ook voorstellen dat je er misschien niet zoveel van meekrijgt wanneer je als gewone gast een keer aanschuift, maar als regelmatig terugkerend co-presentator vind ik het eigenlijk moeilijk te geloven dat je niet een beetje proeft hoe het er achter de schermen aan toegaat.
Nee, niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is er geen vrouw die dit zou kunnen doen?
quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:40 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoorde op de radio dat het ook voor hem een drama is
Jakhals Kutlul komt tot inkeer.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor de dansjes..quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat weet die nou van muziek? Het gaat er niet om wie het mooiste snoetje heeft.
Het is ook wel leuk als de presentator een beetje spontaan is. Zelfs al is het maar een héél klein beetje.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat weet die nou van muziek? Het gaat er niet om wie het mooiste snoetje heeft.
Ook mijn indruk en ik ben ook wel benieuwd. Maar ik vind dat MMH net als alle anderen die niet aan de misstanden hebben deelgenomen en/of er vanuit functie verantwoordelijk voor waren, niet vérplicht zijn om hier op te reageren. Ik vind dat ieder van die personen maar voor zichzelf moet bepalen of hij/zij dat (publiekelijk) wil doen. Iemands (publieke) opstelling in andere kwesties vind ik daarbij al helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:32 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb ook een beetje het idee dat Marc-Marie een van de weinigen was die Matthijs gewoon aansprak op bullshit of hem plaagde (onscreen in ieder geval). Hij was in ieder geval niet geïntimideerd had ik het idee. Ben daarom ook wel benieuwd hoe hij hier naar kijkt.
Dit vind ik dus onzin.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Sterker nog: MMH heeft totaal boter op zn hoofd als ie zich hier niet fel tegen uitspreekt waar ie Gert Verhulst weken geleden wel de les ging lezen in een diversiteitsdebat.
Jan Slagter is meedogenloos.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
(Dat leek Dionne Stax pakweg 2012 ook nog, maar ergens is er iets mis gegaan.)
https://www.ad.nl/show/np(...)rzoek-dwdd~a898ec44/quote:NPO-directeur Frans Klein legt tijdelijk zijn werk neer in afwachting van het onderzoek naar de misstanden bij DWDD. Dat maakt de NPO vandaag bekend. Klein was negen jaar lang namens omroep Vara betrokken bij het programma.
Ja, die Dieuwke was me er ééntje als ik dat zo allemaal lees.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat Giel Beelen eens een keer in een andere talkshow ging zitten, zat Dieuwke Wynia ook dwars dat hij gelijk verantwoording moest afleggen, omdat hij anders 'gecancelled' zou worden.
https://www.mediacourant.(...)ulpje-dieuwke-wynia/quote:"Al die jaren bij DWDD blijkt Dieuwke zich als een vals secreet te hebben gedragen. De Volkskrant noemt een voorbeeld waarbij Dieuwke een filmpje van een redacteur goedkeurt. Daar denkt Matthijs even later anders over: “Hij zei: ‘Dit is zó slecht gemaakt. Hoe kán dit?’”
Vervolgens deed Dieuwke alsof ze het voor het eerst zag, sloeg haar hand voor haar mond en zei: “Oh, nee, néééé.”
quote:"Ze zei dat ze ervoor zou zorgen dat Janine nooit meer aan de bak zou komen in Hilversum."
Heb je de passage waaruit dat blijkt? Dan heb ik er overheen gelezen. Of is het een conclusie die je zelf trekt? Niet zeggen dat er sprake was van structureel grensoverschrijdend gedrag is niet hetzelfde als zeggen dat er geen sprake van was. Het kan ook zijn dat die twintig delen van het verhaal hebben gecorroboreerd maar zich onthouden hebben van verdere uitspraken (zoals Abbring).quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:31 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waarbij het goed is om aan te tekenen dat 20 van die 70 aangaven dat er géén structureel grensoverschrijdend gedrag plaatsvond.
Ik heb deze column gehoord op de radio, maar ik vind het zeer, zeer zwak om vergelijkingen met Stalin en Hitler te maken.quote:
Ja, dat vond ik zelf ook naar en gluiperig.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, die Dieuwke was me er ééntje als ik dat zo allemaal lees.
Persoonlijk doet schreeuwen mij meestal niet zo veel. Op zijn hoogst word ik daar wel boos om, maar een beetje lacherig zou ook goed kunnen. Bang iig niet. Maar ik weet dat iedereen anders is en als ik dan dít soort dingen lees... dáár zou ik persoonlijk dan wél echt héél erg veel moeite mee hebben:
[..]
https://www.mediacourant.(...)ulpje-dieuwke-wynia/
En dit soort dingen (wat ze ook tegen Giel zei?):
[..]
Zij was ook nog een van de oprichters van Medialane B.V., las ik. Dus, ik denk dat zij ook wel aardig gecashed heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik zelf ook naar en gluiperig.
Lekker makkelijk ook om te zeggen dat je zelf een slachtoffer was. Als iedereen een slachtoffer van de ander is, wie draagt er dan nog verantwoordelijkheid?
Ik ook. Het is het soort gedrag dat ik veel heb gezien: de onderbaas kust de kont van de baas en zo werkt dat naar beneden door in de hiërarchie. En ze dragen wat mij betreft allemaal verantwoordelijkheid. Je moet tegen je baas in opstand durven komen om de mensen onder je te beschermen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zij was ook nog een van de oprichters van Medialane B.V., las ik. Dus, ik denk dat zij ook wel aardig gecashed heeft.
Dus ik begrijp de eerste reactie van Matthijs wel, dat hij zich door haar genaaid voelde.
Hij verdiende een half miljoen per bij DWDD. Ik hoop dat hij gespaard heeft.quote:
Mee eens, dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb deze column gehoord op de radio, maar ik vind het zeer, zeer zwak om vergelijkingen met Stalin en Hitler te maken.
Erik Dijkstra, die de Demente Joop Heesters aan de schandpaal nagelde met de uitspraken van de demente zanger.. Frisse jongen altijd geweest, alles voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als allerlaatste neemt Jakhals Kutlul er ook nog eens afstand van, met een stukje introspectie.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Erik Dijkstra, die de Demente Joop Heesters aan de schandpaal nagelde met de uitspraken van de demente zanger.. Frisse jongen altijd geweest, alles voor de kijkcijfers.
En dat jarenlang (achter de schermen) werken bij DWDD niet helpt voor het verhogen van jouw niveau, blijkt wel uit zijn repeterende en vermeende grappige 'woede'-uitvallen bij het raden van de 'Mystery Guest" in Bureau Sport. (op Radio 1). Dat is op een niveau van een negenjarige, die zijn vader eens een keer ziet glimlachen op een opmerking, en dan denkt dat-ie daarmee altijd grappig is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:17 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Als allerlaatste neem Jakhals Kutlul er ook nog eens afstand van, met een stukje introspectie.
Zo'n vaart zal het denk ik niet lopen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:17 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij verdiende een half miljoen per bij DWDD. Ik hoop dat hij gespaard heeft.
Geen media meer voor hem. Toch goed dat er een zero tolerance schijnt te ontstaan voor wangedrag voor over het paard getilde bnertjes
Bij wie zal hij zijn eerste interview doen? Bij zijn Turkse tv vriend?quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:46 schreef platenbaas het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het denk ik niet lopen.
Over een paar maanden is Matthijs weer op de buis, gok ik.
Bij Prem, bij zwarte prietpraat op de radioquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bij wie zal hij zijn eerste interview doen? Bij zijn Turkse tv vriend?
Jopie Heesters zei dat Hitler een goede kerel was. Heeft hij toch echt zelf gezegd.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Erik Dijkstra, die de Demente Joop Heesters aan de schandpaal nagelde met de uitspraken van de demente zanger.. Frisse jongen altijd geweest, alles voor de kijkcijfers.
Dan hoop ik toch in plaats van Prem. Maar Matthijs gaat daar geen programma doen voor ¤ 700 per uitzending.quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:29 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij Prem, bij zwarte prietpraat op de radio
Klopt, een 104 jarige zwaar demente ouwe man, uitstekende journalistiek natuurlijkquote:Op dinsdag 22 november 2022 20:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jopie Heesters zei dat Hitler een goede kerel was. Heeft hij toch echt zelf gezegd.
Vraag is wat hij er precies mee bedoelde, maar het is niet dat hij door Dijkstra aan de schandpaal is genageld.
quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is met de kennis van nu een interessant fragment uit College Tour. De hele uitzending staat hier. Het fragment heeft betrekking op herkend en aangesproken worden in het openbaar. Zie vanaf 37:17. Er wordt daarna door Matthijs ingegaan op het Privé-artikel. Ook het stuk met Felix Rottenberg is interessant, omdat hij zegt dat ze van hun Novatijd de les hebben geleerd dat ze hard moeten zijn.
[ twitter ]
Geen probleem, hoor. Ik post het opnieuw omdat ik er wat context bij gaf. Het terugkijken van wat er na dat fragment komt, is de moeite waard.quote:
Op welk punt van het 10+ minuten durend filmpje zit dat fragment?quote:Op woensdag 23 november 2022 19:39 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Fragment: hierna ging Matthijs tekeer tegen geluidsman!
Verbaast me helemaal niets. Matthijs had altijd van dat typische sos gedrag.quote:Op donderdag 24 november 2022 04:29 schreef Cockwhale het volgende:
Ik weet van iemand die in die studio's bij DWDD gewerkt heeft dat o.a. Mathijs en Jan Mulder en nog wat anderen er daar flink op los snuiven. Bizarre sfeer.
Na 2 minquote:Op donderdag 24 november 2022 00:49 schreef BlackEyedAngel het volgende:
[..]
Op welk punt van het 10+ minuten durend filmpje zit dat fragment?
ctrl+H find “veiligheid “ replace with “racisme “ , replace all.quote:Op maandag 21 november 2022 17:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Jammer dat Levi zijn keutel ingetrokken heeft, ik vond het wel een goede column. Het verwoordde in ieder geval precies hoe ik over de kwestie-Arib denk.
Hier is de column overigens zonder paywall te lezen (door hemzelf geüpload op LinkedIn):
[ afbeelding ]
Of (seksuele) 'intimidatie', seksisme, pedofiel, etc etc etc. Zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 24 november 2022 07:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
ctrl+H find “veiligheid “ replace with “racisme “ , replace all.
Jij was zelf ook al spuit elfquote:
quote:Op maandag 21 november 2022 19:51 schreef Arcee het volgende:
Bij College Tour was een keer iemand die uitlegt hoe vervelend het is als iemand je vlak voor je neus gaat uit staan schelden.
quote:Op donderdag 24 november 2022 07:24 schreef nils_22 het volgende:
Je zag al dat het een kutprogramma was aan hoe ze Kees Momma behandelden, Kees de autist van "vuile rotmoffen!". Kees werd daarheen gelokt om over zijn tekeningen te praten, hij had zijn zinnen al goed voorbereid. Maar aan tafel vroegen Matthijs en de tafeldame hem opeens naar z'n liefdesleven, of hij al wel eens met een vrouw geweest is etc. Kees wist zich geen raad en riep iets over dat hij wel open staat voor een lieve jonge vrouw. Item afgelopen, Kees zit backstage in zak en as. Hij heeft niet de uitspraken gedaan over zijn tekeningen die hij wilde doen en denkt dat wat hij zei over een jonge vrouw helemaal verkeerd is overgekomen op het publiek. Hier moest hij weken van bijkomen, Kees was gesloopt door deugomroep de VARA!
quote:
Nogmaals, ik herpostte mijn bericht omdat ik er context bij gaf, niet om erin te wrijven dat het fragment al was gedeeld. Ik kan me goed voorstellen dat iemand niet alles terugleest.quote:Op donderdag 24 november 2022 07:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jij was zelf ook al spuit elf.
[..]
Zo zie je maar dat het leuke tv op kan leveren als er iets misgaat (zoals Frits Barend zei).quote:
Ik begreep dus vanochtend pas dat het "sorry meneer van Nieuwkerk" voorval tegen een 60-jarige geluidsman was (via de Telegraaf)? Dat maakt het wat mij betreft nóg een stukje erger.quote:Op donderdag 24 november 2022 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat het leuke tv op kan leveren als er iets misgaat (zoals Frits Barend zei).
Ik begreep ervan dat ze nu allebei zestigers zijn en toen dus allebei vijftigers. Maar dat maakt het niet minder bevreemdend, inderdaad!quote:Op donderdag 24 november 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik begreep dus vanochtend pas dat het "sorry meneer van Nieuwkerk" voorval tegen een 60-jarige geluidsman was (via de Telegraaf)? Dat maakt het wat mij betreft nóg een stukje erger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |