Dus al die mensen met CCCP/USSR shirts zijn dus eigenlijk liefhebbers van noedelflapjesquote:Op zondag 20 november 2022 18:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die dingen kom je in heel de voormalig CCCP en/of Centraal Azie wel tegen heb ik het idee. Heb me er afgelopen september in Dushanbe bij een bazaar ook helemaal klem aan gegeten. Die dingen waren ook maar ¤0,04 per stuk.
Nederlandse keuken is echt helemaal waardeloos. Je zou bijna zeggen van wel.quote:Op zondag 20 november 2022 18:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De Oekraiense keuken is erg uitgebreid. Denk toch al gauw paar honderd unieke recepten.
Je kunt ook simpelweg Googlen op "Ukraine Cuisine".
Dat het van hetzelfde allooi is is natuurlijk de grootste onzin.
Misschien wel net zo'n onzin als dat ik zeg dat de Nederlandse keuken vooral bestaat uit frikandellen, patat en hutspot.
Ze zien dat ook allemaal veel genuanceerder dan wij met een scala aan subsoorten.. Flapjes zijn flapjes hoor.quote:Op zondag 20 november 2022 18:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die dingen kom je in heel de voormalig CCCP en/of Centraal Azie wel tegen heb ik het idee. Heb me er afgelopen september in Dushanbe bij een bazaar ook helemaal klem aan gegeten. Die dingen waren ook maar ¤0,04 per stuk.
Fricandel speciaal naar het front en alle Ruskies lopen over.quote:Op zondag 20 november 2022 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nederlandse keuken is echt helemaal waardeloos. Je zou bijna zeggen van wel.
Stroopwafel, stamppot met rookworst, kibbeling, haring, kroketten, vanillevla, drop, poffertjes.quote:Op zondag 20 november 2022 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat dan wel weer helemaal top vergeleken met Italië is, is dat je als individu gewoon de mogelijkheid hebt om te eten wat je wil. In Italië kun je vrijwel alleen pasta, pesto en nutella halen. Volgens mij denken ze in Italië dat de hele wereld 2/3 keer per dag pasta eet.quote:Op zondag 20 november 2022 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kapsalonquote:Op zondag 20 november 2022 18:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stroopwafel, stamppot met rookworst, kibbeling, haring, kroketten, vanillevla, drop, poffertjes.
quote:Op zondag 20 november 2022 18:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
11 vullingen voor varenykyquote:Op zondag 20 november 2022 17:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Die noedelflapjes zijn teringlekker![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt deze in heel veel verschillende smaken
![]()
Geen prutje van geitenkaas en groentesquote:Op zondag 20 november 2022 18:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
11 vullingen voor varenyky
http://www.receptengaleri(...)voor%20varenyky.html
We zijn nogal offtopic geraakt, maar hier ga ik er eens wat van proberenquote:Op zondag 20 november 2022 18:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
11 vullingen voor varenyky
http://www.receptengaleri(...)voor%20varenyky.html
Totaal off-topic, maar het is wel grappig dat de meest verstokte PVV’ers FVD’ers van het kader “behoudt de Nederlandsche cultuur” best vaak sushi, rijsttafel, babi pangang, pizza&pasta of keftedakia eten.quote:Op zondag 20 november 2022 18:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat dan wel weer helemaal top vergeleken met Italië is, is dat je als individu gewoon de mogelijkheid hebt om te eten wat je wil. In Italië kun je vrijwel alleen pasta, pesto en nutella halen. Volgens mij denken ze in Italië dat de hele wereld 2/3 keer per dag pasta eet.
Wat dat betreft zijn we in Nederland heel open vergeleken andere landen, de gemiddelde supermarkt heeft gewoon een heel breed assortiment.
Ja dat zal wel maar daar gaat de Arabische wereld niet over, de WADA heeft Rusland gebanned vanwege doping, die mochten alleen meedoen als sporters-zonder-land ofzoiets matigequote:Op zondag 20 november 2022 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin laat zich graag voorstaan op de zeer goede contacten met de olie rijke Arabische wereld de foto's op het web zijn zeer talrijk
Dit komt heel raar over in Rusland, dat ze ook aan het WK in de AE niet mee mogen doen
https://www.washingtonins(...)a-arabic-hidden-west
https://www.middleeasteye(...)rs-forge-closer-ties
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Of hun kinderen Engelstalige voornamen gevenquote:Op zondag 20 november 2022 18:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Totaal off-topic, maar het is wel grappig dat de meest verstokte PVV’ers FVD’ers van het kader “behoudt de Nederlandsche cultuur” best vaak sushi, rijsttafel, babi pangang, pizza&pasta of keftedakia eten.
Totaal offtopic dit .quote:Op zondag 20 november 2022 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat zal wel maar daar gaat de Arabische wereld niet over, de WADA heeft Rusland gebanned vanwege doping, die mochten alleen meedoen als sporters-zonder-land ofzoiets matige
Daarna heeft de EUFA zou uit de kwalificaties gemieterd, ze moesten namelijk nog een playoff winnen van Polen dus echt sportief recht om er te zijn hebben ze ook niet af weten te dwingen
Nouquote:Op zondag 20 november 2022 19:06 schreef kibo het volgende:
[..]
Totaal offtopic dit .
Je breekt in in een culinaire discussie
Zo let ik er eigenlijk nooit op... Maar persoonlijk denk ik dat mensen binnen het acceptabele moeten doen wat hij/zij willen en het opdringen vooral voorkomt aan de andere kant van het politieke spectrum.quote:Op zondag 20 november 2022 18:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Totaal off-topic, maar het is wel grappig dat de meest verstokte PVV’ers FVD’ers van het kader “behoudt de Nederlandsche cultuur” best vaak sushi, rijsttafel, babi pangang, pizza&pasta of keftedakia eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 november 2022 19:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zo let ik er eigenlijk nooit op... Maar persoonlijk denk ik dat mensen binnen het acceptabele moeten doen wat hij/zij willen en het opdringen vooral voorkomt aan de andere kant van het politieke spectrum.Hoe zo “opdringen”? Ik zal heus niemand van origine Oud-Nederlandsche gerechten als hoofdkaas en erwtensoep met een meegekookte varkenspoot er in opdringen, als zo iemand liever sushi of varenyky eet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ging mij om de tegenstelling: alles moet zuiver Nederlands blijven, behalve m’n eten.
Dat jij er dan de tegenstelling vega versus vleeseters bijhaalt snap ik niet. En opdringen al helemaal niet.
On topic:
Nederland heeft best lekkere gerechten. Door de vele culturen in Nederland kunnen we hier heel lekker eten.quote:Op zondag 20 november 2022 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Chinees vind ik wel een twijfelgeval hoor. Veel van die gerechten zijn zo aangepast dat wij het als Nederlanders willen eten. Ik ken geen land ter wereld waar ze een omelet verdronken in rode zoet zure saus lekker vinden.quote:Op zondag 20 november 2022 18:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
FTFYquote:Op zondag 20 november 2022 20:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Chinees Indonesisch klaargeeaakt door Chinezen voor Nederlanders vind ik wel een twijfelgeval hoor. Veel van die gerechten zijn zo aangepast dat wij het als Nederlanders willen eten. Ik ken geen land ter wereld waar ze een omelet verdronken in rode zoet zure saus lekker vinden.
De enige Rus die ik persoon redelijk goed ken, komt uit die streek en is van oproepbare leeftijd. Heb de afgelopen maanden al best vaak aan 'm moeten denken en ik hoop voor hem ook niet dat hij opgeroepen wordt.quote:
Hopelijk heeft hij geld. Want dan kan je nog wel wat mensen omkopen zodat je niet het leger in hoeft.quote:Op zondag 20 november 2022 20:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De enige Rus die ik persoon redelijk goed ken, komt uit die streek en is van oproepbare leeftijd. Heb de afgelopen maanden al best vaak aan 'm moeten denken en ik hoop voor hem ook niet dat hij opgeroepen wordt.
quote:Russische bezetters stelen fietsen van Oekraïners
Na hun terugtrekking op de oostelijke oever van de rivier Dnjepr bij Cherson in het zuiden van Oekraïne, leggen de Russen daar nieuwe verdedigingslinies aan. Tegelijk stelen ze steeds meer vervoermiddelen van burgers in het bezette gebied, meldt het Oekraïense leger. Ze nemen auto's, motoren en zelfs fietsen van de bevolking mee.
Volgens Oekraïne zijn dergelijke rooftochten in bezet gebied vaak een voorbode van verdere terugtrekkingen. Tijdens de terugtocht van Russische eenheden in de regio Charkov in het oosten van het land werden fietsen van de bevolking afgepakt omdat er geen brandstof meer was voor de voertuigen van de Russen.
Dat zal wel meevallen gok ik. In de winter werkt hij als airco-installateur en in de zomer als (berg)gids in de Altai (=bergketen op de grens van Rusland, Kazachstan, Mongolië).quote:Op zondag 20 november 2022 20:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hopelijk heeft hij geld. Want dan kan je nog wel wat mensen omkopen zodat je niet het leger in hoeft.
Hoe lang heeft het hier geduurd voordat we niet meer elke naar de weg vragende Duitser toevoegden: "Eerst mijn fiets terug!".? Jaar of 50? In Oekraïne zal dit nog een van de mildste sneren zijn de eerste halve eeuw...quote:Op zondag 20 november 2022 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
De oorlog daar begint steeds me op 1940 - 1945 te lijken, nu gaan ze ok de fietsen stelen
https://www.telegraaf.nl/(...)etsen-van-oekrainers
[..]
Restaurant keuze net zo.quote:Op zondag 20 november 2022 18:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat dan wel weer helemaal top vergeleken met Italië is, is dat je als individu gewoon de mogelijkheid hebt om te eten wat je wil. In Italië kun je vrijwel alleen pasta, pesto en nutella halen. Volgens mij denken ze in Italië dat de hele wereld 2/3 keer per dag pasta eet.
Wat dat betreft zijn we in Nederland heel open vergeleken andere landen, de gemiddelde supermarkt heeft gewoon een heel breed assortiment.
Ik denk dat die Thani het wk probeert neer te zetten als een soort Arabische feestje. Denk dat Putin daar niet helemaal bij past.quote:Op zondag 20 november 2022 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
Dit WK voetbaltoernooi in Qatar , wat je ook van vind , is voor de Russen toch wel enorme eyeopener , dat zelfs in een evenement in de Arabische wereld geweigerd zijn en niet mee mogen doen vanwege Ukraine
Ongetwijfeld zit iedere Rus te kijken en heeft niets van enig commentaar meegekregen op de mensenrechten , die heeft men in Rusland ook niet
Rossiya ne dolzhna uchastvovat' v CHM v Katare??
Mozhet li Rossiya ne uchastvovat' v CHM?
Zag hier laatst een scetch overquote:Op zondag 20 november 2022 18:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Er is echt niks Chinees aan dat eten. Dat eten is zo aangepast aan de Nederlandse smaak dat je het Nederlands kunt noemen. Chinees eten kunnen wij niet eten. Zou jij kippenpoten eten? Als ik eraan denk ga ik over mijn nek.quote:Op zondag 20 november 2022 20:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Chinees vind ik wel een twijfelgeval hoor. Veel van die gerechten zijn zo aangepast dat wij het als Nederlanders willen eten. Ik ken geen land ter wereld waar ze een omelet verdronken in rode zoet zure saus lekker vinden.
Kippenklauwen? Die zijn lekker! Echt, proberen.quote:Op zondag 20 november 2022 21:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er is echt niks Chinees aan dat eten. Dat eten is zo aangepast aan de Nederlandse smaak dat je het Nederlands kunt noemen. Chinees eten kunnen wij niet eten. Zou jij kippenpoten eten? Als ik eraan denk ga ik over mijn nek.
Toch raar dat de Russische soldaten hun eigen landgenoten zo plunderen.quote:Op zondag 20 november 2022 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
De oorlog daar begint steeds me op 1940 - 1945 te lijken, nu gaan ze ok de fietsen stelen
https://www.telegraaf.nl/(...)etsen-van-oekrainers
[..]
Engelse chinees:quote:Op zondag 20 november 2022 21:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er is echt niks Chinees aan dat eten. Dat eten is zo aangepast aan de Nederlandse smaak dat je het Nederlands kunt noemen. Chinees eten kunnen wij niet eten. Zou jij kippenpoten eten? Als ik eraan denk ga ik over mijn nek.
quote:Op zondag 20 november 2022 20:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
In Nederland zetten kinderen hun schoen, in Moldaviē worden hun schoenen ook gezet. [ twitter ]Maar de kinderen zijn niet meer.
Onzin, er worden genoeg gerechten in China gemaakt die mensen hier uitstekend zouden smaken.quote:Op zondag 20 november 2022 21:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Chinees eten kunnen wij niet eten.
In Ghana sloeg ik in een kuststadje een hoek om en daar stond ineens een China Palace zoals overal op de wereld: rood met gouden letters, vijver met vissen etc. Uit nieuwsgierigheid gaan eten. Ghanees Chinees. Niets gegeten wat ik herkendequote:
Maar we moeten onderhandelen!quote:
ja wij zijn ook een germaans volk , en die stalen ook onze fietsen in de tweede wereldoorlogquote:Op zondag 20 november 2022 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch raar dat de Russische soldaten hun eigen landgenoten zo plunderen.
ik vind de thaise vissoep zo lekker , gevuld en goede kruiden en groentenquote:Op zondag 20 november 2022 21:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Onzin, er worden genoeg gerechten in China gemaakt die mensen hier uitstekend zouden smaken.
Hij zegt ook duidelijk dat er een duidelijke militaire voortgang moet zijn omdat anders niemand wil onderhandelen. Zelfs het hele elektra-netwerk kapot bombarderen is niet genoeg.quote:
Daar hadden de Duitsers technisch ook niet de mogelijkheden voor, dus dat is niet te vergelijken. Zelfs het vliegmachien was nauwelijks uit de kinderschoenen. En hoever schoot zo’n Duits kanon? Die V1 en V2 deden ook niet zo veel, vergeleken bij de wapens van nu.quote:Op zondag 20 november 2022 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wij zijn ook een germaans volk , en die stalen ook onze fietsen in de tweede wereldoorlog
Maar zoals de Russen Oekraine vernietigd hebben dat deden zelfs de Duitsers niet hier, op Rotterdam na dan , maar we hebben ze dubbell en dwars teruggepakt in Dresden en Berlijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinkt typisch Chinees ja.quote:Op zondag 20 november 2022 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vind de thaise vissoep zo lekker , gevuld en goede kruiden en groenten
Русский медведь = Russische beerquote:Op zondag 20 november 2022 21:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Heb je ook de vertaling van de teksten?
Van de onderste. Russische…, Medveds ….
Meerdere keren afgelopen week.quote:Op zondag 20 november 2022 21:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
is er ooit enig signaal of kleinste hint geweest, dat Rusland wil onderhandelen ?
Wat de Russen nu doen deed iedereen toen praktisch. Dat wil zeggen voor wat betreft het platgooien van steden.quote:Op zondag 20 november 2022 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wij zijn ook een germaans volk , en die stalen ook onze fietsen in de tweede wereldoorlog
Maar zoals de Russen Oekraine vernietigd hebben dat deden zelfs de Duitsers niet hier, op Rotterdam na dan , maar we hebben ze dubbell en dwars teruggepakt in Dresden en Berlijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na het bombardement op Rotterdam was het over, nu moet gezegd dat de Duitsers een enorm getraind blitzkrieg leger hadden en die waren allemaal fanatieke Hitler mensen,quote:Op zondag 20 november 2022 21:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat de Russen nu doen deed iedereen toen praktisch. Dat wil zeggen voor wat betreft het platgooien van steden.
Engeland hebben ze ook gebombardeerd. En in het Oosten deden ze het niet altijd met bommen.quote:Op zondag 20 november 2022 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Na het bombardement op Rotterdam was het over, nu moet gezegd dat de Duitsers een enorm getraind blitzkrieg leger hadden en die waren allemaal fanatieke Hitler mensen,
In Rusland heeft iedereen schijt aan die kleine Putin en men ziet het nut niet van deze oorlog, men wil zelf graag van Putin af
Putin heeft helemaal geen leger alleen een stelletje dronkenlappen die bij voorkeur de kannonen op eigen posities leeg schieten
Sterker nog, de reden dat Engelang weer overwicht kon krijgen in de lucht, was omdat Hitler zijn bommen liever op Londen afstuurde vanwege de terror dan op de Engelse luchtmachtbasissen waardoor de Engelsen lucht kregen om op dat vlak de boel weer op orde te krijgen.quote:Op zondag 20 november 2022 22:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Engeland hebben ze ook gebombardeerd. En in het Oosten deden ze het niet altijd met bommen.
En niet alle duitse militairen waren fanatiek nazi
Yeah bij elke ontploffing tussen de Russen vraag je je af wat Oekraïne nu weer hebben weten te raken.quote:Op zondag 20 november 2022 22:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sterker nog, de reden dat Engelang weer overwicht kon krijgen in de lucht, was omdat Hitler zijn bommen liever op Londen afstuurde vanwege de terror dan op de Engelse luchtmachtbasissen waardoor de Engelsen lucht kregen om op dat vlak de boel weer op orde te krijgen.
Iemand hier die nu een deja vu moment heeft?
Sliepen ze ofzo? Die onderste is volgens mij op slag dood. Je kan letterlijk z'n laatste adem zien door de kou vlak voor impact.quote:
Ze doen daar ook niet aan brandvoorschriften en dat soort woke gedoe.quote:Op zondag 20 november 2022 22:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]sabotage? Of gewoon een ongeluk. Er is vast wel vaker brand in Moskou, zeker in de winter.
Als hier de brandweerwagens uitrukken denk ik ook niet direct aan een raketaanval.
En maar roken…quote:Op zondag 20 november 2022 22:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze doen daar ook niet aan brandvoorschriften en dat soort woke gedoe.
Een warenhuis, zo te lezen.quote:Op zondag 20 november 2022 22:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En maar roken…
Wat fikt er eigenlijk?
Dit is nu de vierde keer dat het gemeld word? Eerst zienquote:
4 keer is scheepsrechtquote:Op zondag 20 november 2022 23:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is nu de vierde keer dat het gemeld word? Eerst zien
Ik geloof het niet. Terugsturen is nog steeds niet mogelijk in Duitsland voor zover ik weet. Of hebben ze haar overgedragen aan Oekrainequote:
Altijd Mariia checken als het over Yuliya gaatquote:
quote:Op maandag 21 november 2022 07:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Vanmorgen, om vijf over zeven: Fijne dag voor luchtlandingstroepen #ЗСУ .
Jij bent altijd de eerste! Je bent waar het het moeilijkst is. Bedankt aan elke parachutist voor zijn dienst en trouw aan zijn eed. Ik ben trots en vertrouw op je!
Ik buig mijn hoofd voor degenen wier bloed voor altijd in de kleur van je baretten is gegoten.
Glorie voor DSHV!
Eer aan Oekraïne!
[ twitter ] Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine
OOR / Een eigen topic voor een Generaal.quote:Op maandag 21 november 2022 07:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Jij bent altijd de eerste! Je bent waar het het moeilijkst is. Bedankt aan elke parachutist voor zijn dienst en trouw aan zijn eed. Ik ben trots en vertrouw op je!
Ik buig mijn hoofd voor degenen wier bloed voor altijd in de kleur van je baretten is gegoten.
Glorie voor DSHV!
Eer aan Oekraïne!
Klopt, maar dan hebben we het over Duitsland dat Nederland binnenvalt en bezet houdt, en later weer terug trekt.quote:Op zondag 20 november 2022 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Nederland Duitsland niet gebombardeerd..quote:Maar zoals de Russen Oekraine vernietigd hebben dat deden zelfs de Duitsers niet hier, op Rotterdam na dan , maar we hebben ze dubbell en dwars teruggepakt in Dresden en Berlijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah nu gaat het deporteren blijkbaar wel heel makkelijk.quote:Op maandag 21 november 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Altijd Mariia checken als het over Yuliya gaatDe slet zit waarschijnlijk dus nog in Duitsland
[ twitter ]
Ik denk dat Oekraïne haar voortdurend bestaan als onafhankelijk land voor een groot deel aan deze man te danken heeft en aan het werk dat hij de afgelopen jaren heeft verzet in het opbouwen en trainen van de Oekraïense strijdkrachten.quote:Op maandag 21 november 2022 07:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Glorie voor DSHV!
Eer aan Oekraïne!
Dat is omdat jij weet dat het een zinloze oorlog is.quote:Op maandag 21 november 2022 09:22 schreef Raw85 het volgende:
Man man wat zou ik bang zijn als ik daar als Rus naar toe zou worden gestuurd voor een of andere zinloze kutoorlog
Ik denk dat je als gemobiliseerde al snapt dat alles niet al te best gaat als je in een dergelijk kamp terecht komt:quote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is omdat jij weet dat het een zinloze oorlog is.
Het domme volk aldaar krijgt op de staats TV alleen maar te horen hoe geweldig het allemaal gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |