SPOILER: Op verzoek de hearingsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Weisselberg said Donald Trump, or at times Eric Trump or Donald Trump Jr., signed checks to pay up to $100,000 for private school tuition for Weisselberg's grandchildren. Weisselberg said he then instructed the company's controller to deduct the $100,000 from his salary, allowing him to report a smaller income. Copies of some of the checks signed by the Trumps have been shown in court.
Weisselberg said the first time Trump signed a tuition check, Weisselberg told him, "Don't forget, I'm going to pay you back for this." The payback, he said, was the salary reduction.
Two Trump Organization entities and Weisselberg are accused of more than a dozen counts of fraud and tax evasion. Weisselberg entered a guilty plea in August, admitting to charges filed by the Manhattan District Attorney's Office accusing him of receiving more than $1.7 million in untaxed compensation.
Weisselberg, who is still on the Trump Organization's payroll, has over the first two days of testimony described a litany of benefits he and several other executives received for which he said their salaries were similarly reduced to avoid paying taxes.
He said for himself and several other executives, the salary reductions were then mitigated by hefty bonus checks paid to the executives as if they were independent contractors for Trump Organization entities.
"Donald Trump always wanted to sign the bonus checks" before he became president in 2017, Weisselberg said.
That practice ceased during the next two years after an internal review led to changes at the company, he said.
"We were going through a company-wide cleanup process, making sure that since Mr. Trump was now president, everything was being done properly," Weisselberg said.
[..]
Als zelfs het Cato Institute te links voor je is... Maarja ze zal inderdaad waarschijnlijk geen idee hebben wat het überhaupt is.quote:Op vrijdag 18 november 2022 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
De logica weer: MTG gelooft alleen de cijfers uit de mond van de border control (die ze zelf gesproken heeft!) want het Cato Instituut werkt niet aan de grens 'to stop illegal aliens, human trafficking en drug trafficking' dus weten ze er niks van!![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
En deze bronnen vertrouwt ze natuurlijk ook niet dan. Lijkt BNW wel![]()
[ twitter ]
Ik hoorde het ja, dat volk komt overal mee weg.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:54 schreef Vis1980 het volgende:
Immuniteit voor Saoedische kroonprins....
Het blijft echt bizar hoe ze daar mee bezig blijvenquote:
Die ja! Van de pulptalkshows van vroeger. Ik herinner me nog een vechtpartij met SS-ers #ikbenoudquote:
Jerry Springer maakte het grootquote:Op vrijdag 18 november 2022 17:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Die ja! Van de pulptalkshows van vroeger. Ik herinner me nog een vechtpartij met SS-ers #ikbenoud
Iemand die een moord pleegde doordat hij werd geconfronteerd met iemand die verliefd op hem was maar hetzelfde geslacht hadquote:Op vrijdag 18 november 2022 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jerry Springer maakte het grootTot een of andere rechtszaak, en toen werd alles gescript.
De US is te bang dat hun eigen president wordt gearresteerd als deze ergens voor een staatsbezoek is. Beetje teveel bloed aan de handen gezien alle oorlogen en aanslagen in andere landen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:13 schreef AnneX het volgende:
Verdorie…dit is een goeie vraag!
[ twitter ]
Ja, Trump hield hem nergens voor verantwoordelijk en nu Biden ook niet. Zeer schandalig!quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:13 schreef AnneX het volgende:
Verdorie…dit is een goeie vraag!
[ twitter ]
"En dat is allemaal angst, allemaal angst. De allerhoogste schreeuwers zijn dikwijls het bangst"quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dit is minstens zo frustrerend:
[ twitter ]
Hoe dan? Is het inmiddels door alle onderzoeken niet volledig overtuigend onderbouwd dat Trump minstens 30 criminele handelingen heeft verricht?
Ik weet niet of het juridisch simpel is om hem te vervolgen, maar los van of dat wel of niet zo is, is het denk ik wel verstandig om politiek nog meer dan normale afstand te creëren van deze zaak. Ze willen vermoedelijk elke schijn van een politiek besluit om al dan niet te vervolgen zoveel als redelijkerwijze mogelijk voorkomen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dit is minstens zo frustrerend:
[ twitter ]
Hoe dan? Is het inmiddels door alle onderzoeken niet volledig overtuigend onderbouwd dat Trump minstens 30 criminele handelingen heeft verricht?
Op zich heb je gelijk, denk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet of het juridisch simpel is om hem te vervolgen, maar los van of dat wel of niet zo is, is het waarschijnlijk verstandig om politiek nog meer dan normale afstand te creëren van deze zaak. Het lijkt me verstandig om elke schijn van een politiek besluit om al dan niet te vervolgen zoveel als redelijkerwijze mogelijk te voorkomen.
Zal best, maar de beste gok om het te ontlopen is weer president worden. Maar dat gaat een groot deel van de GOP niet waarderen, dus dan breekt daar de pleuris uit. Ik vind het prima.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, denk ik.
Maar alles in me is zo afgehaakt bij al die procedures, grand jury's, taking the fifth, enz. enz.
Hij gaat toch niet veroordeeld worden. Het kost allemaal handen vol geld voor helemaal niks.
Trump gaat zelf iedere vertragingstactiek gebruiken die er is en de andere kant volgens mij ook. Ik denk dat daar iedereen hoopt dat Trump dood neervalt voordat het daadwerkelijk tot een veroordeling moet komen.
Precies en dit is typisch iets voor Garland om iedere schijn van partijdigheid zoveel mogelijk te vermijden ook met het oog op Biden's plan om zich ook weer verkiesbaar te stellen. Tenslotte is Garland door Biden benoemd wat een 'conflict of interest' oplevert.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet of het juridisch simpel is om hem te vervolgen, maar los van of dat wel of niet zo is, is het denk ik wel verstandig om politiek nog meer dan normale afstand te creëren van deze zaak. Ze willen vermoedelijk elke schijn van een politiek besluit om al dan niet te vervolgen zoveel als redelijkerwijze mogelijk voorkomen.
Na alles wat hij geflikt heeft denk ik dat hij daar niet onderuit komt. Nog ff geduld dus ....quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, denk ik.
Maar alles in me is zo afgehaakt bij al die procedures, grand jury's, taking the fifth, enz. enz.
Hij gaat toch niet veroordeeld worden. Het kost allemaal handen vol geld voor helemaal niks.
Trump gaat zelf iedere vertragingstactiek gebruiken die er is en de andere kant volgens mij ook. Ik denk dat daar iedereen hoopt dat Trump dood neervalt voordat het daadwerkelijk tot een veroordeling moet komen.
quote:§ 600.1 Grounds for appointing a Special Counsel.
The Attorney General, or in cases in which the Attorney General is recused, the Acting Attorney General, will appoint a Special Counsel when he or she determines that criminal investigation of a person or matter is warranted and -
(a) That investigation or prosecution of that person or matter by a United States Attorney's Office or litigating Division of the Department of Justice would present a conflict of interest for the Department or other extraordinary circumstances; and
(b) That under the circumstances, it would be in the public interest to appoint an outside Special Counsel to assume responsibility for the matter.
Zullen we Geraldo een geheimpje verklappen? De Republikeinen hebben geen oplossing voor inflatie en misdaad.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
Geraldo (wie kent hem nog?) is er ook niet blij mee:[ twitter ]
Jawel, belastingverlaging voor de rijken. Dat trickled down, namelijk.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zullen we Geraldo een geheimpje verklappen? De Republikeinen hebben geen oplossing voor inflatie en misdaad.
Het was inderdaad een beetje verwarrend:quote:Op zaterdag 19 november 2022 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
Musk is fan van die staatsgreeppleger Trump ?
Trump mag na die poll van Musk weer op Twitter posten. Heel 'democratisch'!quote:Op zondag 20 november 2022 03:21 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Het was inderdaad een beetje verwarrend:
[ twitter ]
Zou Musk het bewust zo geformuleerd hebben? Of meer een freudiaanse verschrijving ?quote:Op zondag 20 november 2022 03:21 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Het was inderdaad een beetje verwarrend:
[ twitter ]
Dan zou Trump al jaren dood en begraven moeten zijn met wat die allemaal op Twitter heeft gezet in de loop der tijden, ik denk dat jij de kiezer in de VS schromelijk overschat.quote:Op zondag 20 november 2022 10:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zou Musk het bewust zo geformuleerd hebben? Of meer een freudiaanse verschrijving ?
Kan het een voordeel zijn verdachte Donald T. die twitterruimte te geven--->> give a man enough rope and he'll hang himself ?
hoop doet levenquote:Op zondag 20 november 2022 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zou Trump al jaren dood en begraven moeten zijn met wat die allemaal op Twitter heeft gezet in de loop der tijden, ik denk dat jij de kiezer in de VS schromelijk overschat.
18 maanden sinds wanneer? Vandaag sinds truth social is opgericht. Als je dan met zoiets komt geef die info dan ook. Ik bedoel de twitteraar.quote:Op zondag 20 november 2022 08:24 schreef AnneX het volgende:
Ow, daaaarom.
Alhoewel…weerhoudt een contract hem?
[ twitter ]
Ook: [ twitter ]
JA SNOTVERDORIE ANNE! Kun je niet even gedegen onderzoek doen voor dat je hier post ja!quote:Op zondag 20 november 2022 17:57 schreef vipergts het volgende:
[..]
18 maanden sinds wanneer? Vandaag sinds truth social is opgericht. Als je dan met zoiets komt geef die info dan ook. Ik bedoel de twitteraar.
Ik heb de hoop al een tijdje opgegeven. Men kan of wil niet beter dan figuren als Trump en voor al hun bezwaren tegen Trump bij de RNC schurkten ze zich allemaal dicht tegen hem aan en steunden ze zijn leugens en fantasieen.quote:Op zondag 20 november 2022 17:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hoop doet leven
maar ik ben tegen het faciliteren van trumps democratie-ondermijnend gelul op twitter.
Ik bedoelde anne niet maar degene die het bericht twitter het is gewoon raar om zoiets niet in het bericht te zetten.quote:Op zondag 20 november 2022 18:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
JA SNOTVERDORIE ANNE! Kun je niet even gedegen onderzoek doen voor dat je hier post ja!![]()
Sorry dan heb ik niks gezegdquote:Op zondag 20 november 2022 18:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik bedoelde anne niet maar degene die het bericht twitter het is gewoon raar om zoiets niet in het bericht te zetten.
quote:Op zaterdag 19 november 2022 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Musk is fan van die staatsgreeppleger Trump ?
quote:Op zondag 20 november 2022 08:24 schreef AnneX het volgende:
Ow, daaaarom.
[ twitter ]
Ook: [ [url=https://twitter.com/locuta/status/1594228911357018115]twitter[/url] ]quote:
Er zit wel een luchtje aan die 9 miljoen:quote:Dat Trump in een paar uur tijd alweer op negen miljoen Twittervolgers zit, is overigens ook een soort nederlaag voor Truth Social, want daar heeft Trump na al die tijd de helft (!) van dat aantal volgers weten te bereiken. In een nachtje haalt hij dus dubbel zoveel Tweeps binnen.
— Kirsten Verdel (@locuta) November 20, 2022
fijne opaquote:Op maandag 21 november 2022 10:45 schreef robdriessen het volgende:
Colorado Springs. De eerste berichtgevingen zeggen dat de kogels van rechts kwamen. Fijne opa, ook.
https://heavy.com/news/anderson-lee-aldrich/
Net zoals je niet verwacht had dat Trump 4 jaar lang niet vervolgd kon worden omdat hij president was? Die immuniteit geldt volgens de wet voor alle staatshoofden en de situatie is nu veranderd omdat MBS tot prime minister is benoemd.quote:
Eastman is ook voor MTG's plan:quote:Op zaterdag 19 november 2022 04:27 schreef Kijkertje het volgende:
MTG heeft er al iets op gevonden![]()
[ twitter ]
Lol ben benieuwd wat de pro-biden users zullen zeggen. Ik denk dat ze trump erbij zullen halen wat helemaal niks te maken heeft met dit onderwerp.quote:
Ik had niet lang hoeven wachten lolquote:Op dinsdag 22 november 2022 01:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Net zoals je niet verwacht had dat Trump 4 jaar lang niet vervolgd kon worden omdat hij president was? Die immuniteit geldt volgens de wet voor alle staatshoofden en de situatie is nu veranderd omdat MBS tot prime minister is benoemd.
[ twitter ]
Dat heeft er wel mee te maken, het gaat om dezelfde wet/juridische overweging of een staatshoofd vervolgd kan worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 01:31 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Lol ben benieuwd wat de pro-biden users zullen zeggen. Ik denk dat ze trump erbij zullen halen wat helemaal niks te maken heeft met dit onderwerp.
Ondertussen al 87 miljoen volgers.quote:Op zondag 20 november 2022 08:24 schreef AnneX het volgende:
Ow, daaaarom.
[ twitter ]
Ook: [ twitter ]
Waarbij velen, die tot hun verbijstering ontdekken dat zij ‘volger’ zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2022 02:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ondertussen al 87 miljoen volgers.
De politieke tijdrekkers zullen best wel nerveus worden nu..quote:Op dinsdag 22 november 2022 06:08 schreef Kijkertje het volgende:
Dat is snel! Jack Smith heeft alle filings al doorgenomen![]()
[ twitter ]
Voordeel is ook dat hij niet ernaast ook nog een heel Departement hoeft te runnen
#metoo potverdriedubbeltjes! Ikdenk dat Muskie random twieteraars die ooit iets richting Pretzeldent45 hebben getwiet automatisch tot volgerx heeft gemaakt, want met de hoeveelheid alcohol die ik nodig verwacht te hebben om voornoemde zak hooi geheel spontaan uit mezelf te volgen, kun je een middelgrote stad twee weken "in de olie" houden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 05:41 schreef AnneX het volgende:
Waarbij velen, die tot hun verbijstering ontdekken dat zij ‘volger’ zijn.
Je zou ook kunnen zeggen wat de werkelijkheid is namelijk dat de prins onschendbaar is omdat hij staatshoofd is in SA en dat uitspraken tijdens een campagne waarin dat nog niet het geval was dus niet zo vreselijk relevant zijn nu.quote:Op dinsdag 22 november 2022 01:31 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Lol ben benieuwd wat de pro-biden users zullen zeggen. Ik denk dat ze trump erbij zullen halen wat helemaal niks te maken heeft met dit onderwerp.
Benieuwd of dit aanleiding is om een tweetje te postenquote:Op dinsdag 22 november 2022 20:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Leuk, ik ben benieuwd. Trump wilde het absoluut niet, dus ik denk dat er best wat sappige informatie uit te halen valt.
Dat mag hij toch niet van Devin Nunes?quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Benieuwd of dit aanleiding is om een tweetje te posten
transcriptie: 1500 keer "The Fifth"quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze waren niet zo blij met de verplichting dit te doen.
Dat is wat lastig bij een Grand Jury. Daar gaat het er namelijk om of er reden is te denken dat er strafbare feiten zijn gepleegd en of er dus vervolging moet worden gestart. Dan gaan zeggen dat je iets niet wil vertellen omdat, nou ja, je snapt het wel denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:27 schreef Sabata het volgende:
[..]
transcriptie: 1500 keer "The Fifth"
Bestaat daar een medische term voor ?quote:Op woensdag 23 november 2022 05:03 schreef Kijkertje het volgende:
In Maricopa County (Arizona) was het weer een zooitje door storing bij tabulation machines waardoor lange rijen bij de stemlocaties ontstonden met als gevolg natuurlijk bedreigingen en 'fraude' claims nu Kari Lake ea verloren hebben:
[ twitter ]
[ twitter ]
Deze man
quote:Op woensdag 23 november 2022 09:00 schreef chibibo het volgende:
Die hebben we al vaker zien ranten, toch?
Matt Bakerquote:Op woensdag 23 november 2022 19:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]![]()
Zelfde shirt ook.
Voor mobiele users; vanaf 0:36.
Na zelf drie conservatieve hogerechters benoemd te hebben:quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Leuk, ik ben benieuwd. Trump wilde het absoluut niet, dus ik denk dat er best wat sappige informatie uit te halen valt.
quote:Op woensdag 23 november 2022 20:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Na zelf drie conservatieve hogerechters benoemd te hebben:
[ twitter ]
Ik hoop dat ze daar bemoeizorg hebben...quote:Op woensdag 23 november 2022 19:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Matt Baker
https://www.mediaite.com/(...)-a-good-little-nazi/
Hij was vorig jaar op een proud boys feestje
[ twitter ]
Hij profileert zichzelf als slaaf en vrijheidsstrijder
Dat wordt uiteraard weer een probleem en zal Trump ongetwijfeld beroep op doen.quote:Op woensdag 23 november 2022 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
Is Pence verplicht antwoorden te geven op vragen van Justitie of FBI?
Kan hij zich beroepen op the 5th, of executive privilege ?
De een na laatste zin heeft hij wel gelijk in alleen niet op de manier die hij denkt.quote:Op woensdag 23 november 2022 20:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Na zelf drie conservatieve hogerechters benoemd te hebben:
[ twitter ]
“Mother” 😜 en de kinderen, die er zijn, kwamen via de Heere?quote:Op donderdag 24 november 2022 17:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat is er gedaan met de bevruchte eicellen, want bij IVF wordt er nooit slecht één bevrucht? Hebben de Pences die onschuldige baby's laten vermoorden? Het leven begint tenslotte bij conceptie.
quote:Kanye West announces 2024 presidential bid
Rapper Kanye West has said he intends to run for US president in 2024, despite facing several scandals over his recent behaviour.
Ach wel nee, die heeft even weer een episode.quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:54 schreef IndoorKite het volgende:
Circus gaat een nieuwe versnelling in
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-63754702
[..]
In 2020 ook en toen behaalde hij toch nog 70k stemmen. Ben benieuwd of hij deze keer vooral D of R stemmen gaat aantrekken. Snap zijn appeal sowieso niet. Nare gast.quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach wel nee, die heeft even weer een episode.
quote:Texas 'Anti-Woke' Bank Goes Bust In 3 Months
The bank touted and supported capitalism, family, law enforcement, "the love of God and country" and quickly burned through $50 million.
A bank startup backed by billionaire Donald Trump supporter Peter Thiel and pitched as “anti woke” for “pro-freedom” Americans is closing up shop after less than three months. They offered bank accounts, credit cards, and planned to offer mortgages and insurances in the near future.
The bank, GloriFi, burned through $50 million in investment money, laid off most of its staff on Monday, and informed workers it was shutting down, The Wall Street Journal reported. “We will be closing all accounts opened to date,” GloriFi’s website informed consumers. Checking accounts were being shut down Friday, and savings accounts on Dec. 6.
GloriFi had been touted as an alternative conservative banking system for consumers who find Wall Street too liberal.
more: https://www.huffpost.com/(...)06b4e4b06ef4a542ab6d
Wall Street too liberalquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:01 schreef brokjespoes het volgende:
Hoe ging dat zinnetje ook alweer... "everything Trump touches..."?(Hij hoeft het niet eens meer persoonlijk aan te raken, 1 van zijn vriendjes is kennelijk al voldoende.)
[..]
En dat was dan 4 jaar president, hij heeft echt geen ideequote:Trump at one point turned to Ye and said, "I really like this guy. He gets me," according to the source.
"To be honest, I don't believe the president knew who the hell [Fuentes] was," the source added.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 16:26 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Je bent Heidi & Ted niet, John.
Maar evengoed bedankt voor de spontane en geheel niet standaard wens.
Yup. In die aflevering ging hij ook op pad met die Baked Alaska. Mijn god...wat een randdebiel.quote:
Heerlijk, ze vreten elkaar uiteindelijk allemaal op. Aandacht en inkomsten deel je immers niet zomaar..quote:Op dinsdag 29 november 2022 05:22 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Er moet natuurlijk wel een schuldige gevonden worden want Trump is uiteraard het slachtoffer
Intussen bij de groots aangekondigde show van Tim Pool:
[ twitter ]
[ twitter ]
Blijkbaar te weinig gelegenheid voor 'free speech' volgens Kanye en teveel 'Woke' BS volgens Tim Pool![]()
Topshow!![]()
Walker = Trump en die is sinds z'n antisemitische uitje even wat minder populair.quote:Op dinsdag 29 november 2022 21:51 schreef AnneX het volgende:
Als de turnout wijst op een meerderheid voor Warnock…hoezo dat dat dan niet gelijk de uitslag kon zijn?![]()
Of snapt men nu pas wat een moron Walker is?
[ twitter ]
Is deels een uitleg.quote:Op dinsdag 29 november 2022 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Walker = Trump en die is sinds z'n antisemitische uitje even wat minder populair.
Gelukkig
De zwijgende meerderheid hield zich tot nu toe stil. Maar nu zien ze dat MAGA verwondbaar is, dus doen ze er alles aan om NIET hen de stem te gunnen. Of ze net zo enthousiast voor DeSantis gaan stemmen in 2024 is even afwachten, maar dit moet de moderate GOP vleugel toch moed geven.quote:Op dinsdag 29 november 2022 22:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is deels een uitleg.
Alsof Reps opeens een ethisch bewustzijn hebben…?
Mij valt meer op hóe veel mensen stemmen.
Als dat overweldigende dem stmmers zijn, hoe zo dat men niet voor Abrams ging.
Zag ook een interview met Kemp op cnn. Wat een …hannes.
Het is dat hij nog bonuspunten had staan voor het afwijzen van trump’s verzoek om 11.295 stemmen. “Find me…”
Hoeveel het precies was weet ik niet, maar CBS zegt:quote:Op dinsdag 29 november 2022 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Walker = Trump en die is sinds z'n antisemitische uitje even wat minder populair.
Gelukkig
Zou ook wat gek zijn om iets als dat te verklaren tot een veel hogere opkomst.quote:https://www.cbsnews.com/n(...)early-voting-record/
On Monday, over 239,160 Georgians cast their ballot, according to Interim Deputy Secretary of State Gabriel Sterling. This surpasses the previous record for early voting in one day of over 233,252 votes in 2018.
Het is normaal dat eerst de little guys worden veroordeeld. Daarna zijn de ringleaders aan de beurt en kan deze veroordeling van pas komenquote:Op woensdag 30 november 2022 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.npr.org/2022/(...)piracy-verdict-trial
De man is tuig Goed dat vonnis![]()
Maar het klopt weer niet.... the little guy moet boeten en de ringleaders gaan vrijuit.
Ik snap de strategie wel in Amerikaans strafrechterlijk onderzoek. (toch iets geleerd van al die Amerikaanse politieseries op tv), maar ik ben wat pessimistisch over top dogs die de dans ontspringen. ( ook geleerd van tv-kijken wat veel Amerikanen dwars zit).quote:Op woensdag 30 november 2022 01:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is normaal dat eerst de little guys worden veroordeeld. Daarna zijn de ringleaders aan de beurt en kan deze veroordeling van pas komen
Maar wel voor 'aanzetten tot...' en idd zijn plichtsverzuim. Obstructie is ook nog een mogelijkheid en vergeet zijn bemoeienis met de verkiezingsuitslag nietquote:Op woensdag 30 november 2022 01:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik snap de strategie wel in Amerikaans strafrechterlijk onderzoek. (toch iets geleerd van al die Amerikaanse politieseries op tv), maar ik ben wat pessimistisch over top dogs die de dans ontspringen. ( ook geleerd van tv-kijken wat veel Amerikanen dwars zit).
Maar ik denk niet dat Trump veroordeeld kan worden voor het concreet plannen van de 6 januari-certificatie verstoren met geweld. Indirect heeft hij wel de massa opgehitst. Misschien is er meer kans hem daarop te vonnissen. Of kan hij veroordeeld worden wegens taakverzuiming als president op 6 jan door 3 uur lang niks te doen om de bezetting en de lynchmob te stoppen?
hij is veroordeelt voor seditious conspiracy.quote:Op woensdag 30 november 2022 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Vol verwachting klopt ons hart ...![]()
Toch wel uitermate trieste generatie dat er net zoveel 80-85ers gaan stemmen als 25-29ers en meer 70ers dan 25-40 bij elkaar zowat.quote:
Heeft niets met de generatie te maken. Jonge mensen stemmen altijd minder. De uitzondering is hier het jongste cohort.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Toch wel uitermate trieste generatie dat er net zoveel 80-85ers gaan stemmen als 25-29ers en meer 70ers dan 25-40 bij elkaar zowat.
En de uitkomst is weer zwart…..🤷🏾♂quote:Op woensdag 30 november 2022 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Vol verwachting klopt ons hart ...![]()
heel terrecht veroordeeld.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En de uitkomst is weer zwart…..🤷🏾♂
quote:A dean at the University of Cambridge in the U.K. came to the defense of a junior research fellow whose sermon last Sunday about Jesus Christ having a "trans body" reportedly left outraged congregants "in tears."
Dr. Michael Banner, the dean of Trinity College, said Joshua Heath raised "legitimate" speculation in his Evensong sermon during which the researcher claimed from the pulpit of Trinity College chapel that non-erotic portrayals of Jesus' penis in historical paintings "urge a welcoming rather than hostile response towards the raised voices of trans people," according to the Daily Telegraph.
"In Christ's simultaneously masculine and feminine body in these works, if the body of Christ as these works suggest the body of all bodies, then his body is also the trans body," Heath said.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 01-12-2022 04:27:14 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op donderdag 1 december 2022 01:33 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Trump zal wel blij zijn dat de audit voorbij is.
Dezelfde scherpte en felheid als Raskin, Booker, Swalwell en Schatz. Dat hebben de Dems momenteel ook flink nodig. Die orde roepen in de MAGA-speeltuin.quote:Op donderdag 1 december 2022 06:53 schreef AnneX het volgende:
Oud nieuws al weer. Goeie keus volgens mij.
“Why are you such a hater?” en niks opgelezen. Zo uit zijn hoofd.
[ twitter ]
Ik vergeet elke keer dat er ook jongere politici rondlopen die zonder haperen kunnen debatteren en oreren. Want de enigen die we vaak te zien krijgen zijn ouwe 70-80ers met warrig overkomende verhalen.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dezelfde scherpte en felheid als Raskin, Booker, Swalwell en Schatz. Dat hebben de Dems momenteel ook flink nodig. Die orde roepen in de MAGA-speeltuin.
Valt wel mee... Biden en Pelosi zijn niet zo verwarrend. Hooguit nog even naar woorden zoekend.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:49 schreef Knipoogje het volgende:
ouwe 70-80ers met warrig overkomende verhalen.
quote:Op dinsdag 29 november 2022 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Het zal Arizona weer niet zijn![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik denk dat ze in Mar a Lago een probleem hebben met de airco of het voedsel wat ze serveren. Iedereen die deze plek bezoekt komt er absoluut gestoord vandaan.quote:Op vrijdag 2 december 2022 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
The special master in de zaak van staatsgeheimen te Mar-a-lago is out. Hij kan inpakken
[ afbeelding ]
Nog een tegenslag voor Trump . Een goede vriend van hem is dol op Hitler : Ye West
https://www.ad.nl/show/ve(...)n-talkshow~a8e49d15/
Zullen ze nog vaker samen eten ?
teveel burgers met ketchup blijkt toch niet heel goed voor je bovenkamer zo blijktquote:Op vrijdag 2 december 2022 08:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in Mar a Lago een probleem hebben met de airco of het voedsel wat ze serveren. Iedereen die deze plek bezoekt komt er absoluut gestoord vandaan.
BIG LOL! Je was me net voorquote:Op vrijdag 2 december 2022 15:50 schreef AnneX het volgende:
Tis stil hier..er wordt veel gegrapt over een soft (?) filter als Kari in beeld wordt gebracht.
[ twitter ]
Mijn steun heeft hij. Hij lijkt me echt iemand dat een frisse wind door de GOP kan laten gaan.quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:22 schreef robdriessen het volgende:
Alsof het GOP circus nog niet genoeg clowns heeft....
MyPillow CEO Mike Lindell launches odd campaign for RNC chair
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe ziet trump dit voorzich, zijn dochter is volger van het judaisme, schoonzoon is volbloed joods.quote:Op vrijdag 2 december 2022 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
The special master in de zaak van staatsgeheimen te Mar-a-lago is out. Hij kan inpakken
[ afbeelding ]
Nog een tegenslag voor Trump . Een goede vriend van hem is dol op Hitler : Ye West
https://www.ad.nl/show/ve(...)n-talkshow~a8e49d15/
Zullen ze nog vaker samen eten ?
Wat een stemmingmakerij weer, hoezo cruel? Martha’s vineyard is toch een plek waar een hoop rijkdom is. DeSantis heeft deze mensen juist een enorm plezier gedaan, je wilt toch niet blijven in zo’n verschrikkelijke staat zoals Florida.quote:Op zondag 4 december 2022 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een rechtszaak tegen DeSantis:
[ twitter ]
Man man man hoe krijg je het uit je toetsenbordquote:Op zondag 4 december 2022 05:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een stemmingmakerij weer, hoezo cruel? Martha’s vineyard is toch een plek waar een hoop rijkdom is. DeSantis heeft deze mensen juist een enorm plezier gedaan, je wilt toch niet blijven in zo’n verschrikkelijke staat zoals Florida.
Het is wel zo, je word als illegaal naar Martha’s vineyard gestuurd waar ze je met open armen ontvangen. Ik vind dat een stuk humaner dan zitten in een staat waar je eigenlijk niet welkom bent.quote:Op zondag 4 december 2022 05:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Man man man hoe krijg je het uit je toetsenbord
Voor dit soort trolreacties was er toch een apart topic in BNW geïntroduceerd?quote:Op zondag 4 december 2022 05:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is wel zo, je word als illegaal naar Martha’s vineyard gestuurd waar ze je met open armen ontvangen. Ik vind dat een stuk humaner dan zitten in een staat waar je eigenlijk niet welkom bent.
Waar haal je vandaan dat die mensen niet welkom waren in andere Staten, eigenlijk? Dat blijkt nergens uit, volgens mij. Wel grappig dat iemand die in Europa ageert tegen asielzoekers of illegalen die via Italie of Spanje naar Nederland komen het wel fantastisch vindt als illegalen in de VS naar andere Staten getransporteerd worden door een overheid.quote:Op zondag 4 december 2022 05:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is wel zo, je word als illegaal naar Martha’s vineyard gestuurd waar ze je met open armen ontvangen. Ik vind dat een stuk humaner dan zitten in een staat waar je eigenlijk niet welkom bent.
Ze waren ieder geval niet welkom in Florida en Texas, achteraf gezien ook niet erg welkom in het mooie Martha’s vineyard.quote:Op zondag 4 december 2022 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat die mensen niet welkom waren in andere Staten, eigenlijk? Dat blijkt nergens uit, volgens mij. Wel grappig dat iemand die in Europa ageert tegen asielzoekers of illegalen die via Italie of Spanje naar Nederland komen het wel fantastisch vindt als illegalen in de VS naar andere Staten getransporteerd worden door een overheid.
Ik neem aan dat je vanaf nu juichend aan de kant staat als Italie asielzoekers of illegalen naar Nederland vliegt?
De wreedheid is natuurlijk het lokken van mensen onder valse voorwendsels en met leugens maar ik verwacht niet dat je dat begrijpt.quote:Op zondag 4 december 2022 14:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze waren ieder geval niet welkom in Florida en Texas, achteraf gezien ook niet erg welkom in het mooie Martha’s vineyard.
Ik zie alleen de wreedheid er niet van in om van een armer gebied naar een rijk gebied gevlogen te worden naar een gemeenschap die het beste met je voor heeft.
Oh. Bijzonder wel dat je dit nu ineens wel erkent maar jij noemt het niet wreed om mensen iets voor te spiegelen wat op een leugen berust en dat er geen uitkering, baan of huis op ze wacht als ze aankomen? Dan heb jij een vreemd idee wat wreed is, in mijn opinie.quote:
Weer zo'n lolsuitquote:Op zondag 4 december 2022 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een rechtszaak tegen DeSantis:
[ twitter ]
We spreken hier over illegale immigranten die niet welkom zijn in de staat waar ze vandaan kwamen. Ik heb daar inderdaad weinig medelijden mee. Maar wreed is het nog steeds niet, ze zijn het vliegtuig opgestapt onder valse voorwendselen. Maar ze zijn toch opgevangen in Martha’s vineyard? Notabene door de mensen die voorstanders zijn van open grenzen. Ik zie niet in hoe dat wreed is.quote:Op zondag 4 december 2022 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. Bijzonder wel dat je dit nu ineens wel erkent maar jij noemt het niet wreed om mensen iets voor te spiegelen wat op een leugen berust en dat er geen uitkering, baan of huis op ze wacht als ze aankomen? Dan heb jij een vreemd idee wat wreed is, in mijn opinie.
Aangezien dit met opzet gebeurde lijkt mij de lat om iets wreed te kunnen noemen met glans overschreden.
Die ellende hebben ze over zichzelf afgeroepen he. Ik zie niet in waarom je medelijden moet hebben met illegalen die ondanks dat ze de wet overtreden alsnog relatief humaan opgevangen worden.quote:Op zondag 4 december 2022 18:27 schreef Kansenjongere het volgende:
Mensen die al zwaar in de ellende zitten nog even een trap nageven om je politieke opponenten te treiteren, zo (t)rolt domrechts.
Ik ziet niet in waarom je sympathie zou hebben voor dit soort treitergedrag, toch doet deze bully het blijkbaar bijzonder goed bij een bepaald soort mensen.quote:Op zondag 4 december 2022 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die ellende hebben ze over zichzelf afgeroepen he. Ik zie niet in waarom je medelijden moet hebben met illegalen die ondanks dat ze de wet overtreden alsnog relatief humaan opgevangen worden.
Wordt trouwens weer veel gepraat en weinig gezegd.quote:Op zondag 4 december 2022 21:45 schreef Bluesdude het volgende:
Republicans respond to Trump's call to suspend Constitution
quote:-- He has no ability to suspend the Constitution. Secondly, I don't--
-- But he says he's for it.
-- Well, you know, he says a lot of things, but that doesn't mean that it's ever going to happen. So, you got to exact fact from fantasy, and fantasy is that we're gonna suspend the Constitution and go backwards. We're moving forward, and we're gonna continue to move forward as a Republican majority and as a Republican conference. The Constitution is set for a reason, to protect the rights of every American. And so, I certainly
don't endorse that language or that sentiment.
. . I think the question for everyone is how we move forward. I ran for Congress to address the challenges that we're facing and be forward-looking. Frankly, I think people are tired of looking backwards. I think people are tired of discussing the grievances of prior elections, and they want to know what we're going to do to address the challenges. And I think the former president would be well-advised to focus on the future if he is gonna run for president again.
-- Well, you know, first of all, I vehemently disagree with the statement that Trump has made. Trump has made a thousand statements in which I disagree. There is a political process that has to go forward before anybody--- Constitutional conservatives are pretty clear about where they value the Constitution.
-- Right-- exactly.
-- Is there any scenario--
-- There has to be-- you do get to pick, but I do get to pick my answer.
-- I know.
-- I'm trying to get you to answer the question I'm asking.
-- There is a political process that has to go forward before anybody's a front-runner or anybody is even the candidate for the party, and I think that--
-- Do you condemn his saying something like this?
-- Absolutely, and I believe, answering your question, that people certainly are going to take into consideration
a statement like this as they evaluate a candidate.
Het ultieme afscheid van de GOP. Ik zie het al voor me dat schaamtelozen als Cruz persoonlijk gaan kokketeren met deze wet, terwijl ze tegen gaan stemmen.quote:Op maandag 5 december 2022 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een kans op immigratiehervorming voor de Republikeinen het Huis overnemen?
[ twitter ]
[ twitter ]
hij bedoelde toch echt...... moi, Trump, direct president maken, Biden afzetten, en alle wetten en procedures, ook van de grondwet voor moi, Trump, opzij douwen, termineren.quote:Op maandag 5 december 2022 22:11 schreef Kijkertje het volgende:
Trump vandaag over het beeindigen van de Grondwet:
[ twitter ]
Trumpists: "Maar hij zegt alleen maar dat het terzijde schuiven van de grondwet GeOoRlOoFd is, niet dat het moest hooorrrrr"quote:Op maandag 5 december 2022 22:11 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Het kwam bij MSNBC ook voorbij:quote:Op dinsdag 6 december 2022 01:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De Trumpfans alhier weten waarschijnlijk ook beter dan ik of Newsmax betrouwbaar is of niet. Daar laat ik me even niet over uit.
Maar ter zake: waarom niet? De speaker hoeft natuurlijk geen lid van het Huis te zijn. En aangezien de Republikeinen in het Huis elkaar de hersens inslaan zou dit misschien wel een goede optie zijn. Er zijn heus wel wat R's die hem liever hebben dan een McCarthy die aan de leiband van MTG zit.
Trump is natuurlijk de beste saxofoon speler ooit nog beter als de familie dulfer.quote:Op dinsdag 6 december 2022 03:35 schreef Ringo het volgende:
Het is wachten op het glorieuze moment, tragisch voor hen wie het betreft, dat Trump saxofoon staat te spelen bij de brandende puinhopen van de Grand Old Party.
Als de relschoppers bij de republikeinse partij zo doorgaan met hun gestook, dan kan het best gebeuren de de Dems alsnog de speaker gaan leveren..quote:Op dinsdag 6 december 2022 02:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het kwam bij MSNBC ook voorbij:
[ twitter ]
Zou wel een enorme stunt zijn
Je bent me voor. Wat fantastisch, die uitgestoken handen negeren.quote:Op dinsdag 6 december 2022 18:15 schreef AnneX het volgende:
Ooch. Is dit pijnlijk? Is het duidelijk?
[ twitter ]
quote:Op maandag 5 december 2022 22:11 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Samen met zijn 740 andere criminele handelingen. En nog zweren de Republikeinen hem niet af. Ongelooflijk.quote:
Het is geen wedstrijdje hè…😉quote:Op dinsdag 6 december 2022 18:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je bent me voor. Wat fantastisch, die uitgestoken handen negeren.
Alsof er geen betere foto is van Jack Smith.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
[ twitter ]
Jack Smith is voortvarend bezig.
Als zijn acties overeenkomen met zijn angstaanjagende gezicht, kan het me niet angstaanjagend genoeg zijnquote:Op dinsdag 6 december 2022 20:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Alsof er geen betere foto is van Jack Smith.
Deze wordt herhaaldelijk gebruikt en is wel angstaanjagend.
En op alle 17 aanklachten.quote:
Ja, en nu? Een organisatie zet men toch niet in het gevang.quote:Op woensdag 7 december 2022 00:21 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En op alle 17 aanklachten.
Een winnend getal.hammer goes down!
Nu is er bewijs dat er 15 jaar lang fraude gepleegd is in Trump's bedrijf en gaat het makkelijker worden om Trump ea daar verantwoordelijk voor te houden. Er moet immers eerst bewezen worden DAT er fraude gepleegd is?quote:Op woensdag 7 december 2022 03:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, en nu? Een organisatie zet men toch niet in het gevang.
En ik was nieuwsgierig: hóe kan Georgia alsnog voor zo’n leipo kiezen?
Dan verdien je het toch! Het os vrijwel 50/50
Wat erg. Volslagen absurd ook dat zoiets naar buiten komt van een minderjarigequote:Op woensdag 7 december 2022 10:57 schreef AnneX het volgende:
Triest…en sneu als je vader politicus is.
(En niemand sneert zoals reps sneren over paul pelosi)
[ twitter ]
Privacy is geen recht volgens het Supreme Court in Dobbs.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat erg. Volslagen absurd ook dat zoiets naar buiten komt van een minderjarige
Dit.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe je het ook went of keert, 49% van de stemmen voor Walker is gewoon diep en dieptriest, die man is zo ongelofelijk ongeschikt en mentaal incapabel dat het niet eens grappig meer is.
Precies wat ik dacht. De marge is echt schrikbarend klein.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe je het ook went of keert, 49% van de stemmen voor Walker is gewoon diep en dieptriest.
quote:Items with classified markings found at Trump storage unit in Florida
Lawyers for former president Donald Trump found at least two items marked classified after an outside team hired by Trump searched a storage unit in West Palm Beach, Fla., used by the former president, according to people familiar with the matter.
Those items were immediately turned over to the FBI, according to those people, who like others spoke on the condition of anonymity to discuss sensitive matters.
The search was one of at least three searches conducted by an outside team of his properties for classified materials in recent weeks, after they were pressed by a federal judge to attest they had fully complied with a May grand jury subpoena to turn over all materials bearing classified markings, according to people familiar with the matter.
Emails released by the General Services Administration, which assists former presidents during their transition to private life, show that the government agency helped secure the storage unit at a private facility in West Palm Beach on July 21, 2021. The unit was needed to store items that had been held at an office in Northern Virginia used by Trump staffers in the months just after he left office.
https://www.washingtonpos(...)ster-records-search/
Dit gaat toch over Mar a Lago? Ik hoorde op een podcast (Opening Arguments), dat ze denken dat er ook nog documenten op andere door Trump gebruikte locaties liggen, maar dat ze daar op basis van vermoedens zonder bewijs of verklaring niet mogen gaan zoeken.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:40 schreef Montov het volgende:
Oops, er zijn toch nog classified documenten.
[..]
Toch nog 95.000 stemmen. Dat heet een kleine marge in deze context, dat wel.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. De marge is echt schrikbarend klein.
Op dat golfterrein van hem ?quote:Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit gaat toch over Mar a Lago? Ik hoorde op een podcast (Opening Arguments), dat ze denken dat er ook nog documenten op andere door Trump gebruikte locaties liggen, maar dat ze daar op basis van vermoedens zonder bewijs of verklaring niet mogen gaan zoeken.
Georgia was tot voor kort een Republikeins bolwerk. Er zijn gewoon heel veel mensen die geen reet geven on wie de Republikeinse kandidaat daadwerkelijk is. Beetje raar om daar zo denigrerend over te doen.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe je het ook went of keert, 49% van de stemmen voor Walker is gewoon diep en dieptriest, die man is zo ongelofelijk ongeschikt en mentaal incapabel dat het niet eens grappig meer is.
quote:Op woensdag 7 december 2022 20:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Georgia was tot voor kort een Republikeins bolwerk. Er zijn gewoon heel veel mensen die geen reet geven on wie de Republikeinse kandidaat daadwerkelijk is. Beetje raar om daar zo denigrerend over te doen.
Senaatsverkiezingen gebeuren niet in een vacuum. Als Republikein heb je nog steeds liever 50-50 met Walker (ook als je hem een complete idioot vindt) dan 51-49.
Blijkbaar moesten er zoveel spullen verhuisd worden naar Florida na zijn verlies dat de GSA een opslagruimte gehuurd heeft die nu ook doorgespit is:quote:Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit gaat toch over Mar a Lago? Ik hoorde op een podcast (Opening Arguments), dat ze denken dat er ook nog documenten op andere door Trump gebruikte locaties liggen, maar dat ze daar op basis van vermoedens zonder bewijs of verklaring niet mogen gaan zoeken.
Trumps schijnt de gewoonte te hebben met dozen met daarin een assorti van documenten en foto’s rond te reizen en er onderweg in te grasduinen.
quote:Emails released by the General Services Administration, which assists former presidents during their transition to private life, show that the government agency helped rent the storage unit at a private facility in West Palm Beach on July 21, 2021. The unit was needed to store items that had been held at an office in Northern Virginia used by Trump staffers in the months just after he left office.
The emails show that the GSA and Trump staffers worked together to arrange to ship several pallets of boxes and other items weighing more than 3,000 pounds from Northern Virginia to the Florida storage unit in September 2021.
A person familiar with the matter said the storage unit had a mix of boxes, gifts, suits and clothes, among other things. “It was suits and swords and wrestling belts and all sorts of things,” this person said. “To my knowledge, he has never even been to that storage unit. I don’t think anyone in Trump World could tell you what’s in that storage unit.”
There was no cataloguing of what was put in the storage unit, Trump advisers said — just as there was no cataloguing of what classified documents were taken to a room underneath Mar-a-Lago.
WP
Mogen criminelen verdachten de huiszoekingen tegenwoordig zelf doen? Dat scheelt behoorlijk in de kosten voor de hardwerkende belastingbetaler.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:40 schreef Montov het volgende:
Oops, er zijn toch nog classified documenten.
[..]
Waar ik denigrerend over doe is het stemmen op een kandidaat die totaal ongeschikt is en waar iedere Republikein zich voor zou moeten schamen maar blijkbaar is de partij te ver heen daarvoor.quote:Op woensdag 7 december 2022 20:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Georgia was tot voor kort een Republikeins bolwerk. Er zijn gewoon heel veel mensen die geen reet geven on wie de Republikeinse kandidaat daadwerkelijk is. Beetje raar om daar zo denigrerend over te doen.
Senaatsverkiezingen gebeuren niet in een vacuum. Als Republikein heb je nog steeds liever 50-50 met Walker (ook als je hem een complete idioot vindt) dan 51-49.
Oh, typisch vampiergeklets weer. Weerwolven zijn de bom jonguh.quote:Op donderdag 8 december 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar ik denigrerend over doe is het stemmen op een kandidaat die totaal ongeschikt is en waar iedere Republikein zich voor zou moeten schamen maar blijkbaar is de partij te ver heen daarvoor.
Voor de Republikeinse kiezers is er maar een keuze mogelijk: de republikeinse kandidaat. Op gegeven moment kunnen ze de overwinning niet meer naar zich toe gerrymanderen. Ze verliezen langzaam maar zeker de grip. En de belangrijkste reden is de werving van geschikte kandidaten die jong genoeg zijn. En dit is lastig. De campagnes zijn toegespitst op bange bejaarden, vandaar dat DeSantis in de pensioenstaat Florida nog steeds succes heeft. De democraten groeien met hun kiezers mee.in veel staten begint een kentering te komen waar de Dems beter scoren, zelfs al wordt ze het kiezen bijna onmogelijk gemaakt. Walker is een kandidaat die plooibaar genoeg is om gecontroleerd te kunnen worden door een oude achterban. Ze zochten gewoon een jong gezicht die hun belangen vertegenwoordigd, en dit is mislukt. Getalsmatig kan het ook niet anders. Er gaan meer oudjes dood, en worden niet vervangen, het is een uitstervende generatie.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
Ja en dat slaat dus nergens op. Zoals ik uitleg in mijn post.quote:Op donderdag 8 december 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar ik denigrerend over doe is het stemmen op een kandidaat die totaal ongeschikt is en waar iedere Republikein zich voor zou moeten schamen maar blijkbaar is de partij te ver heen daarvoor.
Walker is 60.quote:Op donderdag 8 december 2022 00:29 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Voor de Republikeinse kiezers is er maar een keuze mogelijk: de republikeinse kandidaat. Op gegeven moment kunnen ze de overwinning niet meer naar zich toe gerrymanderen. Ze verliezen langzaam maar zeker de grip. En de belangrijkste reden is de werving van geschikte kandidaten die jong genoeg zijn. En dit is lastig. De campagnes zijn toegespitst op bange bejaarden, vandaar dat DeSantis in de pensioenstaat Florida nog steeds succes heeft. De democraten groeien met hun kiezers mee.in veel staten begint een kentering te komen waar de Dems beter scoren, zelfs al wordt ze het kiezen bijna onmogelijk gemaakt. Walker is een kandidaat die plooibaar genoeg is om gecontroleerd te kunnen worden door een oude achterban. Ze zochten gewoon een jong gezicht die hun belangen vertegenwoordigd, en dit is mislukt. Getalsmatig kan het ook niet anders. Er gaan meer oudjes dood, het is een uitstervende generatie.
Nee, vrij normaal om daar denigrerend over te doen.quote:Op woensdag 7 december 2022 20:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
O jeetje... Maar gelukkig heeft Elon Musk nu Twitter onder zijn hoede, dus dan weten we iig zeker dat de verslaggeving 'fair & balanced' zal zijn.quote:
Het grootste probleem gaat het rechtssysteem zijn, met name vanwege al die extreem rechtse rechters welke door de GOP onder Trump in record tempo zijn benoemd, niet de politici, die kunnen de democraten best hebben.quote:Op donderdag 8 december 2022 00:29 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Voor de Republikeinse kiezers is er maar een keuze mogelijk: de republikeinse kandidaat. Op gegeven moment kunnen ze de overwinning niet meer naar zich toe gerrymanderen. Ze verliezen langzaam maar zeker de grip. En de belangrijkste reden is de werving van geschikte kandidaten die jong genoeg zijn. En dit is lastig. De campagnes zijn toegespitst op bange bejaarden, vandaar dat DeSantis in de pensioenstaat Florida nog steeds succes heeft. De democraten groeien met hun kiezers mee.in veel staten begint een kentering te komen waar de Dems beter scoren, zelfs al wordt ze het kiezen bijna onmogelijk gemaakt. Walker is een kandidaat die plooibaar genoeg is om gecontroleerd te kunnen worden door een oude achterban. Ze zochten gewoon een jong gezicht die hun belangen vertegenwoordigd, en dit is mislukt. Getalsmatig kan het ook niet anders. Er gaan meer oudjes dood, en worden niet vervangen, het is een uitstervende generatie.
Ook weer zo'n bizar corruptie-schandaal wat in de luwte leeft... Een reddit reply:quote:
Sowieso heeft Seth Abramson al een heel boek hier over geschreven met veel bronvermelding over Trunmp, Qatar, Kushner en de Saoedi'squote:Now, let's tie all of this together...
So back in 2016, FBI Director James Comey basically handed the election to Trump by re-opening the Hillary Clinton email investigation.
But if you'll remember, his hand was forced by the NY FBI Field office (nicknamed Trumplandia) when they revealed the discovery of Anthony Weiner's laptop which contained emails pertinent to the FBI's (closed) Hillary investigation. The laptop actually contained duplicate emails of the ones the FBI already cleared.
The thing is, the FBI Field Office had had Weiner's laptop in its possession for WEEKS and had sat on it on purpose (despite Comey's orders) - before springing it on Comey at the last possible second before the election.
When it revealed the laptop's existence, people like Steve Bannon, Don Jr, Erik Prince, and QAnon disciple Mike Flynn went insane on social media about everything that might be on the laptop. Plus Trump's lawyers Rudy Giuliani and Joseph diGenova started threatening Comey that he'd be ruined and that FBI's reputation would turn to shit.
As they had planned, Comey was forced into a position where he felt he had to reopen the investigation in order to review the emails.
So he did, and Hillary lost.
At the time, one of the top people at the NY FBI Field office was a guy named Charles McGonigal. McGonigal was the head of counterintelligence and was in charge of investigating Jared Kushner for meetings with Russian officials.
In 2018 McGonigal took a job with Brookfield Partners at the exact same time Brookfield was partnering with Jared Kushner and working on that $2Bl deal. Oh but there's more! You see, at Brookfield, Charles McGonigal was working on behalf of Russian Oligarch Oleg Deripaska.
You might recall that Oleg Deripaska was the boss of Trump's campaign manager Paul Manafort. It's even suspected that McGonigal was working for Deripaska all the way back in 2016.
It was Charles McGonigal who helped facilitate the deal to bail out Jared Kushner for the $2Billion. And since you've come this far, we'll put it all together with this last bit - Kushner's deal was the end payout for the Rosneft deal mentioned in the Steele Dossier.
TLDR - They guy at the FBI Field office who handed Trump the election went on to work at Brookfield and (as an agent of) Oleg Deripaska and helped Jared Kushner get the $2Billion payout from the Rosneft deal mentioned in the Steele Dossier. That's where Kushner's bailout came from.
For lots more on this read:
Exclusive: Former top FBI official involved in Trump-Russia investigation under scrutiny by federal prosecutors for his own ties to Russia
Meh, als het de keuze is tussen Ruud of Thierry, dan ga ik toch op Ruud stemmen als betekent dat thuis blijven Thierry aan de macht brengt...quote:Op donderdag 8 december 2022 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, vrij normaal om daar denigrerend over te doen.
Als jij traditiegetrouw altijd op partij X stemt en die partij komt met Ruud "effe lekker knuffelen" van Big Brother als kandidaat dan neem ik aan dat jij niet braaf bij het kruisje op Ruud gaat stemmen, maar duidelijk maakt dat je van dat soort fratsen niet gediend bent.
Ik heb weinig vertrouwen in het "hij is slim" branding van Musk, veel verschil tussen Bill Gates is er niet. Gates kocht een DOS van een paar studenten, plakte er een label op en werd er stinkend rijk mee, later kocht hij een grafische schil van Xerox die hij als basis voor windows gebruikte. De meeste ingrediënten van zijn succes heeft hij zelf niet bedacht. Musk heeft zijn Tesla niet zelf niet ontwikkeld, het zijn gewoon autistische entrepreneurs die parasiteren op slimme uitvinders. Twitter werd overrompeld door Musk, maar hij krijgt er vooralsnog geen grip op. Het valt buiten zijn intellectuele vermogen.quote:Op donderdag 8 december 2022 01:08 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O jeetje... Maar gelukkig heeft Elon Musk nu Twitter onder zijn hoede, dus dan weten we iig zeker dat de verslaggeving 'fair & balanced' zal zijn.
Deze heeft idd ook niet veel aandacht gekregen. Over die Charles McGonigal uit jouw post:quote:Op donderdag 8 december 2022 10:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook weer zo'n bizar corruptie-schandaal wat in de luwte leeft... Een reddit reply:
[..]
Sowieso heeft Seth Abramson al een heel boek hier over geschreven met veel bronvermelding over Trunmp, Qatar, Kushner en de Saoedi's
Waarschijnlijk ook de reden waarom ze 2 documenten hebben gevonden. Doen alsof ze al die tijd aan het meewerken zijn.quote:Op donderdag 8 december 2022 22:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Terecht. Hoeveel kansen heb je nodig?
Je vraagt je dan af of dit niet ook een manier was om achtergehouden stukken alsnog te laten 'ontdekken' in die opslagruimte. Kan hij claimen dat hij er niks vanaf wist.quote:Op vrijdag 9 december 2022 00:10 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de reden waarom ze 2 documenten hebben gevonden. Doen alsof ze al die tijd aan het meewerken zijn.
[ twitter ]
Ojee, dat is morgen dan vast weer janken geblazen in de alt-right haat enclave AKA BNW.quote:Op vrijdag 9 december 2022 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
Bill to Protect Same-Sex Marriage Rights is aangenomen en kan door Biden getekend worden:
[ twitter ]
169 Republikeinen stemden tegen
Helemaal niks als ze net als Bernie Sanders en Angus King wel caucust met de Democraten als independent.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:55 schreef Ulx het volgende:
Was te verwachten, ze zit er voor zichzelf. Benieuwd wat dit voor de commissies gaat betekenen.
Dat lijkt me wel de enige optie voor haar. Als ze gaat flirten met de R's dan zal ze in ruil voor lid worden van die caucus ook een garantie willen dat ze over twee jaar steun krijgt van de GOP. Maar MAGA/Kari Lake en haar supporters gaan dat nooit accepteren. En dat maakt zo'n move kansloos lijkt me.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Helemaal niks als ze net als Bernie Sanders en Angus King wel caucust met de Democraten als independent.
Ik denk dat ze denkt een grotere kans te maken tot herverkiezing op deze manier. Zo hoeft ze geen Democratische primary te winnen. Misschien denkt ze dat Democraten dan ook geen kandidaat inbrengen vanwege het spoilereffect wat winst voor de Republikeinse kandidaat bijna gegarandeerd zou maken.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel de enige optie voor haar. Als ze gaat flirten met de R's dan zal ze in ruil voor lid worden van die caucus ook een garantie willen dat ze over twee jaar steun krijgt van de GOP. Maar Kari Lake en haar supporters gaan dat nooit accepteren. En dat maakt zo'n move kansloos lijkt me.
Exact, dit is alleen bedoeld om in 2024 een interne strijd te ontlopen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Helemaal niks als ze net als Bernie Sanders en Angus King wel caucust met de Democraten als independent.
Eerlijk gezegd vind ik het niet raar. Net als dat je niet onderhandeld met terroristen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Wauw, dat zou hier een schandaal van jewelste veroorzaken, eens zien hoe ze er in de VS over denken. Zal zo CNN en MSNBC maar eens aanzetten, want als het daar ook al een news item is dan ziet het er ook deze week niet zo zonnig uit voor de GOP.
Wat is die Pence trouwens ook een enorm slappe zak, getverdemme zeg!
Dat lijkt me niet bepaald hetzelfde eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:36 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het niet raar. Net als dat je niet onderhandeld met terroristen.
Nu kunnen ze willekeurig welke tourist kidnappen, een aanklacht verzinnen en vragen te ruilen voor criminelen.
Dit soort dingen horen niet naar buiten te komen en horen onder exec privilege te vallen.
I stand corrected. Damn, ik dacht dat het een tourist was die zomaar was opgepakt. Geen idee waarom ik dat dacht....quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet bepaald hetzelfde eigenlijk.
Die Whelan zat daar waarschijnlijk namens de veiligheidsdiensten, wat de facto Amerikaanse overheid is, het is niet meer dan normaal dat je zo iemand dan dmv uitruil zo snel mogelijk weer thuis wil krijgen. Dit gebeurd al decennia, het is juist opvallend dat uitgerekend Trump weigerde om te onderhandelen.
Waarom eigenlijk? Is Paul Whelan een geregistreerde Democraat, of heeft hij ooit aangegeven dat hij Trump een lul vond? Heel raar allemaal.
Mwah, mischien moet je de Wikipedia pagina van Whelan eens lezen, het komt mij nogal onwaarschijnlijk voor dat hij voor de CIA of een andere overheidsinstelling werkt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Wauw, dat zou hier een schandaal van jewelste veroorzaken, eens zien hoe ze er in de VS over denken. Zal zo CNN en MSNBC maar eens aanzetten, want als het daar ook al een news item is dan ziet het er ook deze week niet zo zonnig uit voor de GOP.
Wat is die Pence trouwens ook een enorm slappe zak, getverdemme zeg!
Waarom dan? Ik zie eigenlijk niets in die WiKi staan waarvan ik zeg dat het daarom uitgesloten is dat hij een spion zou zijn. Bedoel je soms dit?quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, mischien moet je de Wikipedia pagina van Whelan eens lezen, het komt mij nogal onwaarschijnlijk voor dat hij voor de CIA of een andere overheidsinstelling werkt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Whelan_(security_director)
Nah ik weet niet, misschien heb ik teveel Ludlum en Clancy gelezen, kan, maar ik geloof niet dat spionnen nou per se modelburgers hoeven te zijn. En dat er nog steeds lustig op los gespioneerd word lijkt me geen punt van discussie verder, in de VS worden ook nog regelmatig Russische spionnen opgepakt.quote:After a court-martial conviction in January 2008 on multiple counts "related to larceny", he was sentenced to 60 days restriction, reduction to pay grade E-4, and a bad conduct discharge.[9][10] The specific charges against him included "attempted larceny, three specifications of dereliction of duty, making a false official statement, wrongfully using another’s social security number, and ten specifications of making and uttering checks without having sufficient funds in his account for payment"
Natuurlijk wordt er gespioneerd maar dat betekent niet dat iedere Amerikaan een spion is of was in dienst van de CIA, deze man komt mij iig niet bepaald voor als iemand in dienst van de CIA.quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Waarom dan? Ik zie eigenlijk niets in die WiKi staan waarvan ik zeg dat het daarom uitgesloten is dat hij een spion zou zijn. Bedoel je soms dit?
[..]
Nah ik weet niet, misschien heb ik teveel Ludlum en Clancy gelezen, kan, maar ik geloof niet dat spionnen nou per se modelburgers hoeven te zijn. En dat er nog steeds lustig op los gespioneerd word lijkt me geen punt van discussie verder, in de VS worden ook nog regelmatig Russische spionnen opgepakt.
Ik kan er ook naast zitten hoor. Maar dan nog, Amerikanen laten meestal hun burgers niet zomaar aan hun lot over. Ken je dat verhaal van Michael Scott Moore? Is ooit te gast geweest bij Rogan trouwens. Die heeft bijna 3 jaar vast gezeten in Somalië nadat hij door piraten was gekidnapt, en is uiteindelijk ook door bemiddeling vrijgekomen. En daarvoor hadden Navy Seals zelfs twee andere gevangenen bevrijd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:52 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
I stand corrected. Damn, ik dacht dat het een tourist was die zomaar was opgepakt. Geen idee waarom ik dat dacht....
Maar het is toch juist de bedoeling dat een spion niet als zodanig wordt herkent? Denk jij trouwens dat het bij de CIA engeltjes zijn of zo? Heb je meegekregen wie er onder Trump hoofd van de CIA was? Ene Gina Haspel, misschien moet jij haar WiKi maar even lezen...quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er gespioneerd maar dat betekent niet dat iedere Amerikaan een spion is of was in dienst van de CIA, deze man komt mij iig niet bepaald voor als iemand in dienst van de CIA.
De Trump regering heeft 2 jaar lang geen moeite gedaan om hem vrij te krijgen maar het is een schandaal dat Biden hem niet geruild heeft lijkt het argument te zijn, dat gaat er dus bij mij niet in en er is geen enkel bewijs dat Whelan voor de Amerikaanse overheid werkte.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:03 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Maar het is toch juist de bedoeling dat een spion niet als zodanig wordt herkent? Denk jij trouwens dat het bij de CIA engeltjes zijn of zo? Heb je meegekregen wie er onder Trump hoofd van de CIA was? Ene Gina Haspel, misschien moet jij haar WiKi maar even lezen...
Dat is toch tekenend voor die lui, geen visie, geen beleid, geen schaamte.quote:Op zondag 11 december 2022 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Trump regering heeft 2 jaar lang geen moeite gedaan om hem vrij te krijgen maar het is een schandaal dat Biden hem niet geruild heeft lijkt het argument te zijn, dat gaat er dus bij mij niet in en er is geen enkel bewijs dat Whelan voor de Amerikaanse overheid werkte.
What the fuck?quote:Florida divests billions from investment firm over QAnon-linked conspiracy theory
On Monday, Mother Jones detailed the QAnon-linked conspiracy theory at the heart of why Florida's chief financial officer just divested billions of dollars from the investment firm BlackRock.
"The firm, Florida chief financial officer Jimmy Patronis alleged, didn’t have its investors’ best interests in mind," reported Kiera Butler. "'Florida’s Treasury Division is divesting from BlackRock because they have openly stated they’ve got other goals than producing returns,' he told Reuters. He was referring to the company’s commitment to environmental, social, and governance principles, a collection of socially responsible investing values widely known by their acronym, ESG."
This announcement was confusing for BlackRock, which noted, “As a fiduciary, everything we do is with the sole goal of driving returns for our clients,” and “We are surprised by the Florida CFO’s decision given the strong returns BlackRock has delivered to Florida taxpayers over the last five years. Neither the CFO nor his staff have raised any performance concerns.” But Patronis' divestment wasn't so much related to performance, as to a bizarre internet theory.
"Florida’s move in divesting from BlackRock is arguably the most mainstream expression so far of a wide-ranging conspiracy theory centering around the World Economic Forum, a global coalition of business leaders that launched the ESG movement," wrote Butler. "In June 2020, the Forum introduced what it called the Great Reset, a pandemic initiative for businesses to recommit to values of social good, accompanied by a scoring system to track their progress on issues such as environmentalism, LGBTQ inclusiveness, and poverty reduction. Conspiracy theorists on social media, YouTube, and QAnon communities quickly latched on to the Forum’s use of the pandemic to promote ESG values." These theories alleged that global elites engineered COVID-19, then implanted microchips in vaccines to track people; some anti-Semitic activists also claimed the Jews were behind the operation, chiefly Hungarian billionaire philanthropist George Soros.
"From there, the false narratives around ESG initiatives snowballed, and what began as conspiracy theories embraced only by the paranoid fringe have gained traction in a wide array of settings, from churches to Instagram influencer feeds to parents’ groups," said the report. "In January of this year, talk radio personality Glenn Back published a book called The Great Reset: Joe Biden and the Rise of 21st Century Fascism, in which he warned of “an international conspiracy between powerful bankers, business leaders, and government officials; closed-door meetings in the Swiss Alps; and calls for a radical transformation of every society on earth.” It quickly became a bestseller." Even people like former Vice President Mike Pence have now pushed the conspiracy theory.
In some ways, the panic over ESG and the Great Reset parallel right-wing panic over Agenda 21, a nonbinding 1992 U.N. initiative on sustainability and resource management that Republicans characterized as a scheme to force a "socialist/communist redistribution of wealth" on countries worldwide.
Misschien mis ik het, maar ik zie hier nergens dat die kerel dit daadwerkelijk rechtstreeks heeft gedaan vanwege dat Great Reset geneuzel?quote:
Het artikeltje waar naar gelinkt wordt is uitgebreider: https://www.motherjones.c(...)e-conspiracy-theory/quote:Op maandag 12 december 2022 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien mis ik het, maar ik zie hier nergens dat die kerel dit daadwerkelijk rechtstreeks heeft gedaan vanwege dat Great Reset geneuzel?
quote:The weird Republican turn against corporate social responsibility
Companies say they want to acknowledge environmental impacts. Republicans are mad about that.
Republicans have found a new front in the culture war. For months, Republicans have been attacking ESG, the financial shorthand for how some companies consider all the ways the environment, social issues, and corporate governance impact their bottom line. One of the GOP’s recent targets is BlackRock, the world’s largest asset manager, which oversees some $8 trillion in assets, as a symbol of the financial community’s growing recognition that climate change is too big to ignore.
Republican leaders call the business world’s recognition of climate science a symptom of “wokeism.” In a white paper released this week, the Republican minority on the Senate Committee on Banking, Housing, and Urban Affairs recently called out the “big three” firms BlackRock, Vanguard, and States Street “as our new emperors,” taking issue with their involvement in a non-binding coalition that supports reaching a portfolio of net-zero emissions by 2050.
“The conclusions are built on flawed premises and risk harming millions of everyday investors that rely on mutual funds and exchange-traded funds to help them retire with dignity,” BlackRock said in response to the GOP’s report.
ESG may be the right’s new boogeyman, but it’s a misunderstood concept that has been around for a long time; in 2004, the UN secretary-general challenged financial institutions to better account for environmental, social, and corporate governance issues. But ESG gained visibility in the past few years, especially after BlackRock CEO Larry Fink penned a letter to CEOs in 2021 urging ESG as the future.
ESG is not a regulation or a set of rules, and it does not require any real action from a corporation. It’s mostly used as a catch-all term for any investment that considers social and environmental responsibility. In fact, what counts as ESG is so ill-defined and malleable it has been criticized as a way to “greenwash” corporate actions.
One of the defining ideas of ESG is that a company is better off accounting and reporting environmental and social risks to investors and clients, rather than being willfully blind to the world around it. This can include a broad swath of issues, such as a company’s reliance on oil, gas, and coal, or exposure to sea-level rise in coastal operations, human rights violations of the countries it operates in, and lack of board diversity and CEO transparency. A big part of the ESG movement, at least right now, is largely about disclosure of these potential bottom-line risks in the future, not necessarily doing anything differently in the present.
But Republican officials in West Virginia, Texas, Louisiana, Missouri, and now Florida have withdrawn billions of dollars from BlackRock’s management. Proponents are planning to introduce a slew of bills in at least 15 states next year to divest pensions and boycott companies for considering sustainability as an aim. At the federal level, House GOP lawmakers are preparing antitrust investigations.
To get to the bottom of what is driving this, I spoke to one of the state officials leading the attack on ESG, Riley Moore, state treasurer of West Virginia. The way he sees it, “banks are coercing capital away” from coal, gas, and oil industries. He explains he doesn’t want the coal- and gas-reliant state to contract its financial services with a company that is “trying to diminish those dollars. They want less coal mining, they want less fracking.”
This is getting much bigger than BlackRock, State Street, and Vanguard, companies that used to be solidly at the right of corporate America. There are real stakes for pensioners, red-state taxpayers, and the wider economy if the GOP succeeds in scaring off financial institutions from pursuing climate targets.
ESG isn’t woke, but it is evidence of the free market at work
The backlash began early in 2021 when three events sent the signal that ESG was here to stay. The first was Larry Fink’s embrace of ESG, noting in his 2021 letter that “No issue ranks higher than climate change on our clients’ lists of priorities. They ask us about it nearly every day.” The second came in March, when the Biden administration proposed a regulation to require climate risk disclosure from publicly traded companies, parallel to rules being adopted by the European Union. The third and final was an unlikely coup staged at the annual Exxon shareholder board meeting.
Last year, Engine No. 1, a small hedge fund, earned enough votes to gain three Exxon board seats, despite the company’s recommendation against it. It wouldn’t have been possible without the support of Exxon’s three largest shareholders, BlackRock, Vanguard, and State Street voting, representing 20 percent of the voting share. The new board members’ mission was focused on understanding the risks climate change and regulation will pose to the company.
The win was the clearest sign yet that there was a realignment happening in financial markets and that even the fossil fuel industry couldn’t ignore the effects of climate change. Investors, as the Engine No. 1 win showed, are already clamoring for this kind of information. The assets BlackRock handles far outnumber what Republicans could divest. For example, two-thirds of BlackRock’s largest clients in its strategic partner program, representing assets over $3 trillion, support the energy transition, according to BlackRock. ESG isn’t going away — by 2025, global ESG assets are expected to make up a third of all projected assets under management — and it keeps growing. ESG funds are also now packaged for retail use, like for retirement savings.
On the left, ESG has for years come under criticism as a form of greenwashing, and ESG disclosure isn’t the same thing as corporate behavior. As Harvard Business Review noted, the funding in ESG is “dedicated to assuring returns for shareholders, not delivering positive planetary impact.” Many environmentalists think ESG is a distraction from the main issue they’d like to see traction on: companies disclosing the impact their products and investments have on the world around them, and accounting for that in decisions.
ESG doesn’t go this far. In no way will disclosure be enough to save the planet from climate change. There are no binding requirements, either. But what Republican critics of ESG really fear is that the financial world will realign with climate science and no longer see new coal plants and offshore drilling as viable projects to finance.
Many of the Republican attacks on ESG stem from a misrepresentation of what it actually means. It’s not always motivated by an altruistic climate or social agenda. ESG also helps banks and public companies meet their one goal by screening investments for various risks. “They’ve got a fiduciary duty to generate returns. So they’re not going to impose some agenda, whether it’s climate or social agenda, that’s going to get in the way of returns,” said University of Oxford business expert Robert Eccles.
As baseless as the attacks have been, the pressure could still work. Vanguard on Wednesday announced it is withdrawing from the Net Zero Asset Managers coalition, in which companies voluntarily committed to reaching net-zero emissions in their portfolios by 2050. In an apparent nod to the ongoing GOP’s investigations, Vanguard said it withdrew “so that we can provide the clarity our investors desire about the role of index funds and about how we think about material risks, including climate-related risks — and to make clear that Vanguard speaks independently on matters of importance to our investors.”
The right’s baffling one-year campaign against ESG
After Engine No. 1’s coup, the attacks started to crystallize from the right, spearheaded by conservative advocacy circles. There have been two groups at the center of these attacks, both supported by the Federalist Society’s Leonard Leo, who led the right’s legal strategy to overturn Roe v. Wade. Those groups, Consumers Research and State Financial Officers Foundation, are conservative nonprofits also funded by groups with anonymous funding.
These groups’ involvement suggests a deep-pocketed campaign. “This is an artificially created conversation topic that’s not being led by financial stakeholders. It’s political stakeholders that are driving this forward,” said Jacey Bingler, senior communications campaigner of the climate finance advocacy group Sunrise Project.
There have been four main prongs to the right’s strategy. Republicans plan to undertake antitrust investigations next year at the state and federal levels against these giant corporations. Just before the election, Senate Republicans sent a letter to top law firms warning of investigations around ESG, claiming they suspect collusion. The second is what states like West Virginia and Florida have already done: pulling their state operating funds from BlackRock and other banks’ management.
The final two prongs are considered potentially the most damaging to taxpayers and pensioners in red states. One is the model bill that is circulating in red states, called the State Government Employee Retirement Protection Act. It divests teachers, police officers, state-employed nurses, and other employees’ pensions from companies that are on a boycott list. Eventually, experts worry this ban could mean the pensions are overweighted in fossil fuels and less diverse, leaving the people depending on their retirement subject to more market volatility.
The final tactic is a boycott list, where the state only seeks contracts with financing from companies that do not consider climate change in their calculations. Practically speaking, that means if a state wants to build a highway and needs financing, it could wind up being charged higher fees because there is less need for those banks to compete with better deals.
The ESG backlash is an extension of the right’s ideological schism on climate change
It’s not clear what’s motivating this new front in the GOP’s culture wars. It’s not a winning political issue, given that most voters aren’t familiar with terms like ESG, nor is ESG a top priority of the climate movement.
There’s another theory, though. “It’s intended to delay climate action without having to admit that that’s what they’re attempting to do,” Sunrise’s Bingler said. “Republicans have essentially created a new installment in this culture war where they tend to pick relatively niche topics that don’t necessarily resonate with large parts of society without this artificial attempt to continue to fan the flames.”
For over a decade, the main plank of the GOP has ignored climate science, cycling through various excuses not to take action on greenhouse gas emissions. Most of the electorate thinks climate change is real and is concerned to some degree about it, and rising extreme weather is making it more undeniable.
But many Republican leaders don’t recognize that science. West Virginia’s treasurer, Moore, is one of them.
“You’re talking about climate changing, you know, in 100 years,” he said. “I mean, these folks are hedging on what the climate might look like in 100 years. Tell me, exactly, for a pension beneficiary, who is going to retire in the next 10 years, how carbon emissions is going to affect the financial outcomes and vitality of a given publicly traded company.”
“So what you’re telling me is you’re going to have sea levels rise by X amount of centimeters in 100 years, and that somehow is going to affect the profitability of a company?” he continued. “Not sure I follow that.”
Climate activists — and even some investors — have said that the GOP pushback against ESG is a political issue, not primarily an economic one. There’s also no clear anti-ESG consensus among typical allies of Republicans; the Kentucky Bankers Association in November sued the state attorney general for overstepping his authority by demanding documents related to ESG.
So the issue’s salience in the next two years will depend entirely on how it resonates with voters and potentially factors into the presidential election. Many experts were skeptical it could ever gain political relevance, but still worry what the endgame is. Does this mean a future of “blue banks” and “red banks”? Will financial behemoths be frightened into weakening already-weak climate targets? It’s too early to say.
But the right’s war on banks won’t necessarily drive a back-pedaling on climate goals. BlackRock has tempered its interest in climate publicly since the ESG attacks began, but other institutions have pushed ahead.
“Market participants will continue to demand ESG data and incorporate it in risk models,” said Ivan Frishberg, chief sustainability officer of Amalgamated Bank, a bank with a socially responsible mission. “That is capitalism doing what it does best: seeking more data for better client responsiveness and a more systemic view. The pushback on ESG is essentially a denial of capitalism. Ultimately, our clients are going to drive the products and approaches we take and guide how we respond as a firm.”
Zo bizar is dat toch niet? Als je dat ESG niet aanstaat dan doe je geen business meer.quote:Op maandag 12 december 2022 21:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het artikeltje waar naar gelinkt wordt is uitgebreider: https://www.motherjones.c(...)e-conspiracy-theory/
Waar ik op aansloeg is dat ik het ronduit bizar vind om als overheid je geld elders neer te zetten omdat het bedrijf een ESG labeltje zou nastreven.
ESG is de 'WOKE' agenda en dat moet afgestraft worden natuurlijk net zoals Disney afgestraft moest wordenquote:Op maandag 12 december 2022 21:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het artikeltje waar naar gelinkt wordt is uitgebreider: https://www.motherjones.c(...)e-conspiracy-theory/
Waar ik op aansloeg is niet de Qanon-hoek, maar dat ik het ronduit bizar vind om als overheid je geld elders neer te zetten omdat een bedrijf zegt wat goeds te willen doen voor milieu, sociale impact en verantwoordelijk bedrijfsbestuur.
Ik lees trouwens ook in deze explainer van een paar dagen terug dat het kennelijk al wat langer en breder speelt. Hier wordt Qanon/The great reset niet benoemd, maar gaat het meer over de vermeende milieu-impact:
[..]
quote:"BlackRock CEO Larry Fink is on a campaign to change the world," Patronis said in his statement. "To meet this end, the asset management company has leaned heavily into Environmental, Social, and Governance standards -- known as ESG -- to help police who should, and who should not gain access to capital," he said.
Land of the free!quote:Op vrijdag 9 december 2022 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
Bill to Protect Same-Sex Marriage Rights is aangenomen en kan door Biden getekend worden:
[ twitter ]
169 Republikeinen stemden tegen
Hij heeft zijn doel bereikt, dat het allemaal een nothingburger was en is doet er niet toe, hij heeft wat rood vlees in de massa gegooid en wat er feitelijk gebeurt is komt pas maanden later aan het licht en krijgt heel weinig aandacht.quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:24 schreef Kijkertje het volgende:
Weer een zaak afgeserveerd door een rechter tegen één van de 'stemfraude'-plegers waarvan de arrestaties met veel tamtam door DeSantis werd aangekondigd:
[ twitter ]
Maar er was wel het Marshall Planquote:Op dinsdag 13 december 2022 04:25 schreef brokjespoes het volgende:
PS. bij de vorige post: speciaal voor degenen die het hele comicsgebeuren mijden alsof het bedorven kaas is: Marshal (zowel Marshal als Martial zijn trouwens met één "L") Law is een stripfiguur, voor het eerst gepubliceerd in 1987. Dit is 'm:
[ afbeelding ]
info: https://en.wikipedia.org/wiki/Marshal_Law_(comics)
Kan dus zó bij de Gazpacho Police en de Peach Tree Dishes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |