Dank, in tegenstelling tot eergisteren heb ik vannacht als een blok geslapen, dankzij 2 Valdispert pilletjes.quote:
Als een blok. Wel weer veel gedroomd en weer wakker van de wekker midden in de remslaap. Het enige wat ik me van die droom nog herinner is dat ik aan de telefoon zat met een Zuid Koreaans vrouwtje dat zei "Maar nu doe je het weer, je rouwt niet"quote:Op woensdag 16 november 2022 07:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Heb je een beetje kunnen slapen vannacht @:Lonaa?
Sterkte vandaag @:MadMaster
Zag ik nou met een schuin oog dat je iets met een tandarts moest? Sterkte.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank, in tegenstelling tot eergisteren heb ik vannacht als een blok geslapen, dankzij 2 Valdispert pilletjes.
Nog nooit eerder geslikt en ben ook niet zo van dat soort hulpmiddelen, maar het doel heiligt de middelen.
Over 3 uur is het hopelijk achter de rug…
Dat is ook niet zo vreemd na iets met zo'n impact én je intense betrokkenheid.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als een blok. Wel weer veel gedroomd en weer wakker van de wekker midden in de remslaap. Het enige wat ik me van die droom nog herinner is dat ik aan de telefoon zat met een Zuid Koreaans vrouwtje dat zei "Maar nu doe je het weer, je rouwt niet"
Dus ik geloof dat mijn brein er nog wel mee bezig is, ook onderbewust.
Kaakchirurg, heb een cyste (gat) in mijn kaak van 2 cm onder de plek waar een kroon zit en waarvoor ik destijds een wortelkanaalbehandeling heb gehad. Kennelijk is dat ontstoken geweest, hoewel ik er geen last van heb gehad.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zag ik nou met een schuin oog dat je iets met een tandarts moest? Sterkte.
Ja en dat mag ook. Er komt straks "de eerste keer" van alles bijvoorbeeld. Gisteren reed ik voor het eerst langs haar huis sinds vorige week.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo vreemd na iets met zo'n impact én je intense betrokkenheid.
Het zal nog wel vaker oppoppen, het moet slijten…
Brrr. Ja, ik snap dat je daar tegenop ziet.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kaakchirurg, heb een cyste (gat) in mijn kaak van 2 cm onder de plek waar een kroon zit en waarvoor ik destijds een wortelkanaalbehandeling heb gehad. Kennelijk is dat ontstoken geweest, hoewel ik er geen last van heb gehad.
Die cyste gaan ze straks uitboren, dan de resterende wortelpunten van onderen afvlakken, het gat weer vullen en dan alles weer dicht maken.
En er wordt een fibroom verwijderd…
Dat laatste is zo herkenbaar.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja en dat mag ook. Er komt straks "de eerste keer" van alles bijvoorbeeld. Gisteren reed ik voor het eerst langs haar huis sinds vorige week.
En mijn vader die zich gisteren voor het eerst echt realiseerde dat hij zijn moeder niet meer de dingen kan vertellen. "Daar had ik mijn moeder voor". Nou dan kun je me ook wegdragen hoor.
quote:Op woensdag 16 november 2022 07:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat laatste is zo herkenbaar.
Mijn moeder is op jonge leeftijd overleden, inmiddels al weer 26 jaar geleden en ik zou nog steeds graag zaken met haar willen bespreken.
Het huis van mijn ouders hebben we na het overlijden van mijn vader aan vrienden verkocht.
Ik kan daar nu niet meer naar binnen gaan, het verstikt me zelfs als ik daar in de buurt ben…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister las ik het (kinder)boek 'Films die nergens draaien' uit. Prachtig. Ik hield het niet droog
. Absoluut een aanrader maar ik zou het niet gaan lezen als je net een dierbare bent verloren.
Venus in pocketformaat
© loveli
Oef, dat klinkt niet fijn. En nu weer er tegenop moeten zienquote:Op woensdag 16 november 2022 11:10 schreef MadMaster het volgende:
OK…
Mijn hele mond is verdoofd en daar is het bij gebleven.
Ondanks de verdoving voelde ik alles nog en dus is de behandeling afgebroken.
Over enkele maanden volgt er een nieuwe poging onder gehele narcose…
Mijn vader is een aantal jaren na het overlijden van mijn moeder ook overleden en heeft de laatste weken in dat huis ziek op bed gelegen, waarna hij uiteindelijk thuis is overleden d.m.v. euthanasie.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:56 schreef Vanyel het volgende:
Al doe je er niks aan, kan me wel voorstellen dat de impact van jong je ouder(s) verliezen heel groot is.
@:MadMaster, zou je eigenlijk wel weer eens bij die vrienden op bezoek willen of is het ergens ook een herinneringsiets, wat je soort van vasthoudt?
Shit zeg. Heb je er normaalgesproken last van?quote:Op woensdag 16 november 2022 11:10 schreef MadMaster het volgende:
OK…
Mijn hele mond is verdoofd en daar is het bij gebleven.
Ondanks de verdoving voelde ik alles nog en dus is de behandeling afgebroken.
Over enkele maanden volgt er een nieuwe poging onder gehele narcose…
Dat dus, de tranen stonden in mijn ogen toen ik het voelde/hoorde.quote:Op woensdag 16 november 2022 11:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef, dat klinkt niet fijn. En nu weer er tegenop moeten zien
Ja, ik ben moeilijk te verdoven, dat had ik ook bij het 1e consult aangegeven.quote:Op woensdag 16 november 2022 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Shit zeg. Heb je er normaalgesproken last van?
Wellicht, maar ik heb geen klachten, dus wat dat betreft heeft het geen haast...quote:Op woensdag 16 november 2022 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Bah. Zou je niet via je zorgverzekering kunnen proberen eerder ergens geholpen te kunnen worden?
Oef. Dat is wel heel veel emotionele lading op één plek.quote:Op woensdag 16 november 2022 11:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn vader is een aantal jaren na het overlijden van mijn moeder ook overleden en heeft de laatste weken in dat huis ziek op bed gelegen, waarna hij uiteindelijk thuis is overleden d.m.v. euthanasie.
Daar waren we bij aanwezig en die beelden vergeet ik nooit meer.
Ik ben nog 2 keer bij die vrienden in dat huis geweest, maar dan zie ik denkbeeldig mijn moeder in haar stoel zitten en vader boven stervende op bed.
We spreken voortaan wel bij ons af of ergens in een horeca gelegenheid…
Goed dat je je daar bewust van werd én je eigen advies opvolgde! Well donequote:Op woensdag 16 november 2022 17:00 schreef Vanyel het volgende:
Topic dood jonge.
Ik mensen vertellen "jong je moet toch geen genoegen nemen met 'best te doen', zorg dat je krijgt wat je nodig hebt om weer gewoon ok te zijn, dat mag je jezelf gunnen".
Realiseer ik me vanmiddag dat t misschien niet zo anders is dan dat ik telkens wil omrijden naar, jawel, therapie, omdat ik om redenen niet langs de oude school van kind wil rijden. Beviel niet zo toen ik dat laatst wegens tijdgebrek eens moest.
Dus vandaag toch maar eens heel bewust wel gedaan. Heen en terug.
Toch alweer heel ander gevoel dan vermijden en machteloos zijn als t móet
Tis het verschil tussen leven en overlevenquote:Op woensdag 16 november 2022 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
Je eerste zinnen herken ik ook wel, sinds ik traumabehandelingen doen. Het verschil tussen 'het is te doen' en 'ik kan dit aan' is groot.
bron distrifoodquote:De Duitse overheid werkt aan een noodplan voor cash geld om boodschappen doen en de economie overeind te houden. Het plan komt in werking in geval van een stroomstoring veroorzaakt door de Oekraïne-oorlog. Zestig procent van de dagelijkse aankopen gaat nog in cash.
De plannen voor de garantie van cash geld voor boodschappen meldt Reuters op basis van vier bronnen. Volgens het persbureau zet het land zich schrap voor mogelijke stroomstoringen als gevolg van de oorlog in Oekraïne. Mensen kunnen dan geen geld meer opnemen voor basisbehoeften als boodschappen doen. Reuters noemt op basis van bronnen het hamsteren van extra miljarden door de Bundesbank om een stijging van de vraag op te vangen en mogelijke beperkingen op opnames.
Ambtenaren en banken kijken ook naar de distributie van het cash geld en bespreken volgens het persbureau bijvoorbeeld ook brandstoftoegang met voorrang voor geldtransporteurs. De plannen worden versneld uitgewerkt nadat Rusland de gasleveringen afremde. Hoewel de Duitse autoriteiten volgens Reuters publiekelijk de kans op een stroomstoring hebben gebagatelliseerd, tonen het maken van de plannen aan hoe serieus zij de dreiging nemen en hoe moeilijk zij zich kunnen voorbereiden op mogelijke verlammende stroomuitval door stijgende energiekosten of zelfs sabotage.
De toegang tot cash geld is van groot belang voor Duitsers, die waarde hechten aan de veiligheid en anonimiteit die het geld biedt, en die het meer gebruiken dan andere Europeanen. Ruwweg 60 procent van de dagelijkse aankopen wordt contant betaald, volgens een recente studie van de Bundesbank. Uit de studie blijkt dat Duitsers jaarlijks gemiddeld meer dan 6.600 euro opnemen, voornamelijk uit geldautomaten. In Nederland ligt dat veel lager, sommige winkels zijn zelfs cashloos. Nu al raadt de Duitse overheid de burgers aan om cash geld achter de hand te houden. Duitse supermarkten besparen nu al op energie door verlichting ’s nachts uit te doen of eerder te sluiten.
Tsja. Als er grote pinstoringen optreden hebben we in Nederland - zonder veel behouden cashtraditie - misschien wel een groter probleem.quote:
Ja dat dusquote:Op woensdag 16 november 2022 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Als er grote pinstoringen optreden hebben we in Nederland - zonder veel behouden cashtraditie - misschien wel een groter probleem.
Zie hier, het feest is last minute afgelast: MadMaster in CUL / [CUL SC] Ontbijttijdquote:Op woensdag 16 november 2022 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met jullie monden @:MadMaster en @:Lucky_Strike geen napijn gehad?
Bij de Jumbo* Plus zal het inderdaad een probleem zijn, maar bij de slager, groenteboer of op de markt kun je dan nog gewoon aan eten komen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:18 schreef Molo het volgende:
Cash kunnen betalen lijkt mij ook wel nuttig als we massale stroomuitval zouden krijgen
Aan de andere kant werken kassasystemen dan ook niet gok ik dus zijn we sowieso fucked
Dat had ik gelezen, maar wanneer de kaakchirurg wel heeft zitten wroeten kan je toch nog last hebbenquote:Op woensdag 16 november 2022 18:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zie hier, het feest is last minute afgelast: MadMaster in CUL / [CUL SC] Ontbijttijd
Behalve de verdovingsinjecties is er niks gebeurd, op wat testjes na (prikken in het tandvlees met iets) om te checken of de verdoving voldoende was.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik gelezen, maar wanneer de kaakchirurg wel heeft zitten wroeten kan je toch nog last hebben
Ik vind het daarentegen heel irritant dat je niet overal kan pinnen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:35 schreef Molo het volgende:
Vind het belachelijk slecht dat je in steeds meer winkels alleen met pin kunt betalen, en überhaupt dat het kan.
Maar wat is het bezwaar tegen een paar tientjes in je portemonnee hebben?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het daarentegen heel irritant dat je niet overal kan pinnen.
Ik heb nooit meer cash op zak…
Op zich geen, maar soms zijn een paar tientjes niet genoeg.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar wat is het bezwaar tegen een paar tientjes in je portemonnee hebben?
Mn.X had speciaal nog gepind voor onnavolgbare ruil aankopen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen zondag ruim twintig minuten in de rij gestaan bij de beurs, puur omdat sommige mensen de entree moeten pinnen. Ik en een aantal mensen voor me hadden de entree gepast, toen liep het ineens weer een stuk door.
Een camera, twee objectieven. ¤75 totaal. Koopje, voorgaande edities was ik meer kwijt.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mn.X had speciaal nog gepind voor onnavolgbare ruil aankopen.
Zo van: ik heb dit en ik wil dat wel van je kopen. Voor die prijs. Cash. ¤¤😎
Heb jij nog zaken aangeschaft?
Je kunt je dit ergernis heel makkelijk besparenquote:Op woensdag 16 november 2022 19:06 schreef MadMaster het volgende:
In Duitsland word ik helemaal gek met hun pinapparaten die de NL passen niet ondersteunen
Als ik naar Duitsland ga, dan haal ik vooraf wel wat extra cash uit de muur.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt je dit ergernis heel makkelijk besparen
Je kunt zeggen wat je wil, maar spuiten deed 'ie!quote:Op woensdag 16 november 2022 19:37 schreef sigme het volgende:
De eerste fles cider is geopend.
[ afbeelding ]
Even bewaren voor het nageslacht dit.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar spuiten deed 'ie!
Dat.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar wat is het bezwaar tegen een paar tientjes in je portemonnee hebben?
Heeft jouw gup nog geen seksuele voorlichting gehad dan?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Even bewaren voor het nageslacht dit.
quote:Op woensdag 16 november 2022 19:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat.
Ik betaal de helft van de tijd met mijn telefoon of horloge en heb dan mijn pasjesding niet mee.
In dat pasjesding past niet zoveel geld, dus als het wel mee is, is dat ook niet altijd een oplossing.
Dat was waarschijnlijk in de vorige eeuw.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:50 schreef fietsie het volgende:
Ik leerde ooit van mijn vader "dat je altijd gekleed van huis gaat".
En daarmee bedoelde ie zaken als rijbewijs, cash en je huissleutel...
Ik leef het toch nog steeds na; bij niet werkende PIN is het toch echt fijn de benzine af te kunnen rekenen bij de pomp.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk in de vorige eeuw.
Tijden veranderen.
Hier nog nooit last van gehad. Rabo werkt altijd bij pinnen. Enkel de visa kaart wordt niet altijd geaccepteerd.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op zich geen, maar soms zijn een paar tientjes niet genoeg.
En het zit niet meer in mijn gewoontes om geld uit de muur te halen. Ik doe soms maanden met 100 euro cash die ik voor iets heb gehaald, waarvoor ik het dan niet hoef te gebruiken, omdat ik er toch kan pinnen…
In Duitsland word ik helemaal gek met hun pinapparaten die de NL passen niet ondersteunen, de onzin verhalen die je dan hoort zoals:
Het ligt aan de Nederlandse bank.
Nee, het ligt aan jouw flutapparaat, want bij de supermarkt even verderop kan ik wel pinnen. Contactloos zelfs…
Ik helaas wel. Maar woon dan ook in de barbarij he?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb echt nog nooi contant geld nodig gehad bij een pomp, en ik tank heeeeul wat af
Verder ook telefoonhoesje, en vaker niet dan wel een tas mee, dus wil niet teveel zooi in mijn jaszakken meeslepen.
Op de fiets hier ook altijd wat muntgeld mee vanwege de overal en nergens verstopte pontjes waarmee je op plekken komt waar je anders niet snel langs zou fietsenquote:Op woensdag 16 november 2022 20:01 schreef sigme het volgende:
Meestal heb ik in m'n pasjesportemonnee wel wat briefgeld, en los in de tas een paar munten, vooral voor de bedelaars (straatkrantverkopers).
Maar vooral heb ik thuis wel ergens een stapeltje cash, voor als er een grote pinstoring is bijvoorbeeld.
Ja goed, ik woon natuurlijk wel op stand.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik helaas wel. Maar woon dan ook in de barbarij he?
Het gebeurt ons bij elke Duitslandbezoek wel een keer. En inderdaad altijd hetzelfde geneuzel:het is een creditcard hè?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier nog nooit last van gehad. Rabo werkt altijd bij pinnen. Enkel de visa kaart wordt niet altijd geaccepteerd.
Dit wel ja.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Op de fiets hier ook altijd wat muntgeld mee vanwege de overal en nergens verstopte pontjes waarmee je op plekken komt waar je anders niet snel langs zou fietsen
Met m'n RegioBank kaart ook nog nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier nog nooit last van gehad. Rabo werkt altijd bij pinnen. Enkel de visa kaart wordt niet altijd geaccepteerd.
Waar kun je (in Nederland) nog niet pinnen dan?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het daarentegen heel irritant dat je niet overal kan pinnen.
Ik heb nooit meer cash op zak…
Oow nee hier niet. Denk ook niet dat ze echt een bedrijf hebben met btw en belasting en premies enzo.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar kun je (in Nederland) nog niet pinnen dan?![]()
Zelfs de glazenwasser heeft hier een pinautomaat
De glazenwasser hier heeft geen pinautomaat en komt soms onaangekondigd.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb meerdere ING passen, die werken niet soms (!!) op de mobiele pinapparaten in Duitsland…quote:Op woensdag 16 november 2022 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
De bakkerij in het Veenpark. Ouderwetse bakkerij, ouderwetse prijzen, ouderwets lekker én een ouderwetse kassa. Iedereen weet dat.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
ING is dan ook geen bank. Maar een verzameling geldwolven.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb meerdere ING passen, die werken niet soms (!!) op de mobiele pinapparaten in Duitsland…
No shit. Denk dat je vis dan een stuk duurder was geweest.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De glazenwasser hier heeft geen pinautomaat en komt soms onaangekondigd.
Dan heeft hij dus vaak pech…
Juist omdat pinnen in Nederland zo gewoon is, zijn de weinige plekken waar het niet kan (o.a. de visboer waar ik op vrijdag verse vis in de haven haal) irritant.
Volgens mij nog wel de enige van de grote drie met een kas in (waarschijnlijk een beperkt aantal) filialen.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:48 schreef z80 het volgende:
[..]
ING is dan ook geen bank. Maar een verzameling geldwolven.
Hebben ze bij jullie ook Turkse dekmantelgarages dan?quote:Op woensdag 16 november 2022 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow nee hier niet. Denk ook niet dat ze echt een bedrijf hebben met btw en belasting en premies enzo.
Contant bij een visboer is wel kut. Van dat meurende wisselgeldquote:Op woensdag 16 november 2022 20:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De glazenwasser hier heeft geen pinautomaat en komt soms onaangekondigd.
Dan heeft hij dus vaak pech…
Juist omdat pinnen in Nederland zo gewoon is, zijn de weinige plekken waar het niet kan (o.a. de visboer waar ik op vrijdag verse vis in de haven haal) irritant.
Pecunia non oletquote:Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Hebben ze bij jullie ook Turkse dekmantelgarages dan?
[..]
Contant bij een visboer is wel kut. Van dat meurende wisselgeld
Maar die andere helft wil je ook niet missen. Als beide geaccepteerd wordt is het prima tochquote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren mijn nieuwe pinapparaat binnengekregen. Ik wil niet meer dan de helft van mijn omzet missen omdat ik niet mee wil doen met de moderne maatschappij.
@:kaatje1, mijn mond doet het prima gelukkig![]()
@:candaasje, goed dat ze lijken te zien dat ze beter hun best moeten doen voor je. Hopelijk helpt de nieuwe planner.
Zeker. Ik ben alweer een maand of wat geld aan het pinnen en met zo groot mogelijke briefjes her en der aan het betalen zodat ik op de kerstmarkten straks voldoende wisselgeld heb.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar die andere helft wil je ook niet missen. Als beide geaccepteerd wordt is het prima toch
Sure, maar ik geef hem nu eens in de zoveel tijd 100 euro cash en daarna gaat het van de rekening af…quote:Op woensdag 16 november 2022 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
No shit. Denk dat je vis dan een stuk duurder was geweest.
Heb zelf nog nooit een pinstoring meegemaakt en indien wel, jammer dan.quote:Paar maand terug was er bij de visboer een best lange rij en ik had het druk. Was er ineens een pinstoring. Ging iedereen weg geld ophalen, ghehehe toen was ik ineens aan de beurt
OK, nu weer ontopic…quote:Op woensdag 16 november 2022 20:48 schreef z80 het volgende:
[..]
ING is dan ook geen bank. Maar een verzameling geldwolven.
Staat er nog een tripje Duitsland op de planning?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker. Ik ben alweer een maand of wat geld aan het pinnen en met zo groot mogelijke briefjes her en der aan het betalen zodat ik op de kerstmarkten straks voldoende wisselgeld heb.
Werk je er?quote:
Nee, ik ben er slechts 1 van de miljoenen rekeninghouders…quote:
Ik heb niet de illusie dat het elders beter is, zeker niet zonder de voorkennis die jij kennelijk wel hebt.quote:Heb ik wel een korte tijd gedaan. Drie maanden. Was grappig, ik mocht in het archief m'n oude postbankrekening-handtekening bekijken.
Voor de rest vond ik het een abominabele bende, corrupt en gevaarlijk; ik heb er direct al m'n geld weggehaald. Serieus.
Oh, ik heb wel wat meer in de financiële sector gewerkt; ING was wel echt een uitzonderlijke puinhoop hoorquote:Op woensdag 16 november 2022 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ik ben er slechts 1 van de miljoenen rekeninghouders…
[..]
Ik heb niet de illusie dat het elders beter is, zeker niet zonder de voorkennis die jij kennelijk wel hebt.
Ik ken er wel diverse personen van de centrale IT afdeling en die spreek ik soms ook over hun werk.
Die vertrouw ik wel…
Nee, dat duurt nog wel even. Hier kan dat bij sommige pinautomaten ook, afhankelijk van wat er op voorraad is.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Staat er nog een tripje Duitsland op de planning?
Bij de Volksbank kun je gewoon aangegeven welke biljetten je wilt. Wil je ¤500 aan ¤5 biljetten kan dat.
Sommige automaten zit alles wat, momenteel in omloop is, in, van ¤5 tot ¤200
Zat je in Amsterdam of Rotterdam?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel wat meer in de financiële sector gewerkt; ING was wel echt een uitzonderlijke puinhoop hoor.
En openlijke corruptie ben ik verder nog nooit ergens tegengekomen.
Ik zat er als IT'er, en de puinhoop + corruptie was de IT. We zaten daar wel midden tussen de echte bankwerkers, daar geen kwaad woord over.
Een bankwerker zou ik niet direct bij de ING verwachtenquote:Op woensdag 16 november 2022 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel wat meer in de financiële sector gewerkt; ING was wel echt een uitzonderlijke puinhoop hoor.
En openlijke corruptie ben ik verder nog nooit ergens tegengekomen.
Ik zat er als IT'er, en de puinhoop + corruptie was de IT. We zaten daar wel midden tussen de echte bankwerkers, daar geen kwaad woord over.
Ze hadden er ook bankstellenquote:Op woensdag 16 november 2022 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een bankwerker zou ik niet direct bij de ING verwachten
Nope, Ljouwert.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zat je in Amsterdam of Rotterdam?
Daar ken ik er een aantal van…
Aha, zal eens een visje uitgooien bij 1 van hen die er toen ook zat, in Amsterdam…quote:Op woensdag 16 november 2022 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nope, Ljouwert.
De top van de corruptie zat wel in A'dam. En we hebben het wel over 15 jaar geleden. Ringo, Tango, die hoek.
Ah ik wist dat we iets vergaten.....nouja we hebben nog 1 maand.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker. Ik ben alweer een maand of wat geld aan het pinnen en met zo groot mogelijke briefjes her en der aan het betalen zodat ik op de kerstmarkten straks voldoende wisselgeld heb.
quote:Op woensdag 16 november 2022 21:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah ik wist dat we iets vergaten.....nouja we hebben nog 1 maand.
Verder heb ik nooit cash bij mealleen 50 cent voor winkelkarretjes.
We hebben al 15+ jaar een pinautomaat. Maar dat was er een met een contract en lage kosten per transactie. Nu heb ik geen contract meer wat hogere kosten. Voor die paar markten per jaar is dat een verstandiger keuze.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar jij hebt nu ook een pinautomaat? Wel echt ideaal
Ah op die manierquote:Op woensdag 16 november 2022 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben al 15+ jaar een pinautomaat. Maar dat was er een met een contract en lage kosten per transactie. Nu heb ik geen contract meer wat hogere kosten. Voor die paar markten per jaar is dat een verstandiger keuze.
En onder een pseudoniem schrijven, zou dat het minder eng voor je maken?quote:Op woensdag 16 november 2022 20:03 schreef Lonaa het volgende:
@:Candaasje maar dat is dus heel eng want heel kwetsbaar wat ik schrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou idd, welke idioot bedenkt dat álles wel klaar is in 90 minutenquote:Op donderdag 17 november 2022 08:03 schreef sigme het volgende:
Ik zou gister een lamsbout rosé bereiden, maar omdat de gast niet komt, hebben we de lamsbout doorgeschoven naar vandaag en de bereiding naar supergaar.
Dus vanochtend ben ik met een gemarineerde lamsbout onder de arm naar het pied-a-terre vertrokken, kan daar de bout in de oven, ik werken, ik dan even 2 uur naar kantoor voor een belangrijke bijeenkomst en dan weer naar de pied.
Heeft de pied een oven die maximaal 90 minuten aanblijft! Welke (IKEA)-idioot heeft dát bedacht? En waarom staat dat nergens in de specs - het blijkt bij gebruik.
![]()
![]()
hahaha, dan wordt het blijkbaar -3 en ik moet het hele weekend werkenquote:Op donderdag 17 november 2022 08:04 schreef Clubsoda het volgende:
Lichamen zijn vaak wat secundair, helaas. Fijn dat het grote ding voorbij is.
Wat een droomweerals een opgestookte wordt op de fiets en dan in een vochtige trein
ik heb wel zin in weekend geloof ik
Omdat ik dit om de beperkingen van de oven én om mijn dagprogramma met kantoorbezoek moet plooien, leek het me handig om het nu dan even over te nemen met de tijden van de dag erbij. Maar dan blijkt dat wat hierboven staat dus eigenlijk dit te moeten zijn:quote:2) Gaar de lamsbout 2 uur in de oven op 100°C.
Voeg na het eerste 1 uur de helft van de lamsfond en het water toe. Lepel om het halfuur wat vocht over de lamsbout. Verhoog de temperatuur naar 120°C en gaar 1 uur verder.
3) Verhoog de temperatuur tot 140°C en voeg de resterende lamsfond en water toe. Gaar 2 uur verder. Blijf de lamsbout elke half uur met vocht overgieten.
Snijd intussen de venkel, wortelen en uien grof. Voeg deze toe aan de lamsbout na het garen op 140°C, het 2de uur.
4)Bedek de volledige braadslee eventueel met aluminiumfolie als de kruiden beginnen te verbranden. Verhoog de temperatuur naar 170°C en gaar nog 1 uur verder.
quote:Op donderdag 17 november 2022 08:07 schreef Tuindier het volgende:
Nouja, van oudsher was misschien ook het gevaat niet a la minuut compleet weg, dus de reactie is wel logisch.Dat klinkt echt als een enorme happening. Succes met afkicken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Hier in Aragon hebben ze een lokaal lam(Ternasco) dat moddergaar wordt geserveerd. Dat gaat gewoon een uur of 1,5-3 op 130-150 graden, daarna 10 minuten onder de grill. Dan valt het zo van het bot. Dat kan nooit fout gaan.quote:Op donderdag 17 november 2022 08:35 schreef sigme het volgende:
Nou, zo'n receptenschrijver zou je toch ook achter het behang plakken:
[..]
Omdat ik dit om de beperkingen van de oven én om mijn dagprogramma met kantoorbezoek moet plooien, leek het me handig om het nu dan even over te nemen met de tijden van de dag erbij. Maar dan blijkt dat wat hierboven staat dus eigenlijk dit te moeten zijn:
2) Gaar de lamsbout 2 1 uur in de oven op 100°C.
2a) Voeg na het eerste 1 uur de helft van de lamsfond en het water toe. Lepel om het halfuur wat vocht over de lamsbout.
Verhoog de temperatuur naar 120°C en gaar 1 uur verder. Lepel om het halfuur wat vocht over de lamsbout.
3) Verhoog de temperatuur tot 140°C en voeg de resterende lamsfond en water toe. Gaar 2 1 uur verder. Blijf de lamsbout elke half uur met vocht overgieten.
Snijd intussen de venkel, wortelen en uien grof.
3a) Voeg deze toe aan de lamsbout na het garen op 140°C, het 2de uur. en laat weer een uur verder garen (nog steeds 140°C)
4) Bedek de volledige braadslee eventueel met aluminiumfolie als de kruiden beginnen te verbranden.
Verhoog de temperatuur naar 170°C en gaar nog 1 uur verder.
Bedek de volledige braadslee eventueel met aluminiumfolie als de kruiden beginnen te verbranden.
Ik wel eens op een trein. Nog planmatig ook, als ik vanaf het dichtsbijzijnde Duitse station naar Oldenburg of Bremen wil heb ik zowel heen als terug 55 minuten overstaptijdquote:Op donderdag 17 november 2022 09:07 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 heeft wel eens 55 minuten staan wegwaaien op een dijk
Ik zie je al op de fiets zitten tegen de wind in met die lamsbout onder de armquote:Op donderdag 17 november 2022 08:03 schreef sigme het volgende:
Ik zou gister een lamsbout rosé bereiden, maar omdat de gast niet komt, hebben we de lamsbout doorgeschoven naar vandaag en de bereiding naar supergaar.
Dus vanochtend ben ik met een gemarineerde lamsbout onder de arm naar het pied-a-terre vertrokken, kan daar de bout in de oven, ik werken, ik dan even 2 uur naar kantoor voor een belangrijke bijeenkomst en dan weer naar de pied.
Heeft de pied een oven die maximaal 90 minuten aanblijft! Welke (IKEA)-idioot heeft dát bedacht? En waarom staat dat nergens in de specs - het blijkt bij gebruik.
![]()
![]()
Krijgen we al sneeuw?quote:Op donderdag 17 november 2022 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hahaha, dan wordt het blijkbaar -3 en ik moet het hele weekend werken
De Telegraaf schrijft van wel.quote:Op donderdag 17 november 2022 09:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Krijgen we al sneeuw?
* Barreltje is dit weekend in NL
quote:
Ik zou me daar graag bij aansluiten maar er zitten mensen op werk van me te wachtenquote:Op donderdag 17 november 2022 10:00 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen. Ik doe geloof ik vandaag helemaal niks.
Ze zouden toch een keer een "x aantal " baaldagen in moeten voeren...quote:Op donderdag 17 november 2022 10:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou me daar graag bij aansluiten maar er zitten mensen op werk van me te wachten
quote:Op donderdag 17 november 2022 10:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou me daar graag bij aansluiten maar er zitten mensen op werk van me te wachten
Ik geloof dat m'n vader een jaar of 15-20 geleden nog een nachtje Utrecht Centraal heeft gedaan door sneeuw in november ja.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:30 schreef AnneX het volgende:
De tijd van het jaar: “Hoor de wind waait door de bomen” …ook wel sneeuwjachten meegemaakt in november, die Nederland platlegden en Novemberstormen. Ben benieuwd.
Wat een avontuur met lamsbout van sigme. En hóe neem je die dan gaar en pulled mee terug op de fiets? In een pan in de fietstas of in de rugzak?
@:Tuindier alleen de opluchting al dat de klus is geklaard. En dat kwam dan ook nog bij andere spanningen van afgelopen weken…Dat is even wennen voor het lijf, ja.
@:Tele6 er was oooooit een tijd, dat sigaartjes lekker roken…Daten zal leerzaam zijn.
Leukere vraag: hoe staat het met de plannen voor de verhuizing? En de inrichting?
quote:Op donderdag 17 november 2022 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb mijn vrouw naar een proefmaand crossfit gepraat @:LonaaHoe is het nu trouwens? Voornemen om een dag te slapen gelukt?
@:Bramito
Sow, dat is wel een enorme afknapper inderdaad. Heb je dat tegen hem gezegd?quote:Op donderdag 17 november 2022 10:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb trouwens nog een date-update. Dinsdagavond had ik met iemand afgesproken.
• lekker ding
• cute
• woont in een leuk huis
• gezellig mee kletsen
• bouwt grote Lego's
• rookt sigaartjes![]()
![]()
WTF wie van mijn leeftijd rookt er nou sigaren
Nou weet ik wel wat ik aan mensen moet vragen voor ik met ze op date ga want dit was een fikse afknapper
neequote:Op donderdag 17 november 2022 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sow, dat is wel een enorme afknapper inderdaad. Heb je dat tegen hem gezegd?
Nou dat is opgelost danquote:Op donderdag 17 november 2022 10:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
nee
Verder was het wel gezellig en ik wist niet precies wat ik dan wilde zeggen
Ik heb sinds de date niks meer van 'm gehoord dus wie weet heeft hij ook een afknapper in mij gevonden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik werd een beetje misselijk van de geur etcquote:Op donderdag 17 november 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:
@:Tuindier dat klinkt wel als een heftige werkweek zo, ik word al zenuwachtig van beoordelingsgesprekken, laat staan van zo'n audit.... pfoe!
@:Tele6 : is het een zodanige afknapper dat het alle pluspunten overschaduwt? Ik ben ook geen fan van rooklucht (en vaak toch de verslaving erachter) maar als dat z'n grootste minpunt zou zijn, zou ik er niet gelijk op afknappen denk ik. Iedereen heeft wel mindere eigenschappen/gewoonten/etc.
Nu weet ik wel dat afknappers heel persoonlijk zijn hoor
En kruidnootjes kun je ook gewoon opknagen en daarna je tanden poetsen..quote:Op donderdag 17 november 2022 11:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik werd een beetje misselijk van de geur etc
Ik heb zelf idd ook zo m'n ongezonde gewoonten wel (kijkt naar voorraad kruidnoten...) maar ik vind het van een partner wel heel prettig als die een beetje lekker ruikt.
"Kan ie hard?"quote:Op donderdag 17 november 2022 11:12 schreef Lonaa het volgende:
Oh grapj0n, ik heb helegaar geen vrije dag, had vriendinnetje beloofd mee te gaan voor autoproefrit. Ik heb shit fuck verstand van auto's though.
Ik wil dit nuquote:Op donderdag 17 november 2022 09:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hier in Aragon hebben ze een lokaal lam(Ternasco) dat moddergaar wordt geserveerd. Dat gaat gewoon een uur of 1,5-3 op 130-150 graden, daarna 10 minuten onder de grill. Dan valt het zo van het bot. Dat kan nooit fout gaan.
Zoiets, ja.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Kan ie hard?"
"Remt ie"
"Heeft ie de kleur die je wilde?"
"Zien we onderdelen in de spiegels achterblijven?"
Oh ja geur is heel belangrijk, ook los van wel of niet rokenquote:Op donderdag 17 november 2022 11:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik werd een beetje misselijk van de geur etc
Ik heb zelf idd ook zo m'n ongezonde gewoonten wel (kijkt naar voorraad kruidnoten...) maar ik vind het van een partner wel heel prettig als die een beetje lekker ruikt.
Dat doe ik natuurlijk ookquote:Op donderdag 17 november 2022 09:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hier in Aragon hebben ze een lokaal lam(Ternasco) dat moddergaar wordt geserveerd. Dat gaat gewoon een uur of 1,5-3 op 130-150 graden, daarna 10 minuten onder de grill. Dan valt het zo van het bot. Dat kan nooit fout gaan.
Voor dit soort gelegenheden heb ik gelukkig wel een autoquote:Op donderdag 17 november 2022 10:30 schreef AnneX het volgende:
Wat een avontuur met lamsbout van sigme. En hóe neem je die dan gaar en pulled mee terug op de fiets? In een pan in de fietstas of in de rugzak?
Misschien gewoon eens een halve dag Netflixen, of eens een rustige wandeling buiten maken?quote:Op donderdag 17 november 2022 12:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb vanalles vandaag maar mijn motivatie is het daar niet zo mee eens.
5/23 schrijfopdrachten nagekeken. Ik wil ze eigenlijk allemaal vandaag doen, want morgen heb ik ook andere dingen op het programma, zoals mijn werkkamer in de VU met collega in kerstthema versieren, tentamenvragen maken voor een vak waar ik nu mede-coordinator van ben, bij een college zitten van dat vak, twee onderzoeksvoorstellen feedback geven, een abstract indienen en twee keer hopelijk niet in de file staan van huis naar werk en van werk naar ouders. We gaan zien of ik het red. Gaat altijd wel steeds sneller naarmate ik er meer gedaan heb. Vanavond met vriendinnen eten, dus dat is gezellig.
@:Tuindier wat fijn dat het geweest is en ook vrij goed is gegaan! Die stress moet vast nog even zakken, ja. Heb je nu tot de kerst wat rustiger, of korter dan dat?
Ik kijk zó enorm uit naar 1 december. 28 november mijn afscheid bij Utrecht, daar ga ik denk ik heel hard janken, en 30 november lever ik van één vd twee projecten het eindrapport op en daarvoor lig ik goed op schema. Vanaf 1 december dan alleen nog 0.5 dag Leiden en 4 dagen Amsterdam, maar bij Amsterdam zitten we dan al halverwege een onderwijsblok dus er zijn weinig onderwijsdingen die ik dan ineens extra op kan pakken, behalve het maken van tentamen van het vak waar ik al bij betrokken ben. Het zal dus tot de kerst wat rustiger zijn met vooral onderzoeksdagen zonder deadlines en daar heb ik zo ontzettend veel zin inalleen jammer dat hockey na 27 november afgelopen is en mn ouders de tweede week v december weggaan voor paar maanden
maar ik vind vast iets anders leuks om te doen met die overgebleven energie.
Oh, dat doe ik vaak genoeg hoor!quote:Op donderdag 17 november 2022 12:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien gewoon eens een halve dag Netflixen, of eens een rustige wandeling buiten maken?
Ik opper maar iets hoor![]()
(ik weet dat ik erg goed ben in roofbouw plegen, maar jij kan er ook wat van)
Dan heb ik niks gezegd!quote:Op donderdag 17 november 2022 12:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik vaak genoeg hoor!
Maandag en dinsdag wilde mn snothoofd niks en heb ik de hele dag op de bank tv liggen kijkenen ik heb zowel gisteren als vandaag al een halfuurtje gewandeld.
Misschien moet ik ook die dagen wat vaker posten, haha. Ik werk wel hard, en soms ook echt wel teveel, maar doe ook regelmatig gewoon helemaal niks hoor
Ik probeer dat soms.... en dan is er in de werk inbox weer een nieuwe bult achterstand ontstaan...quote:Op donderdag 17 november 2022 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou ja, de suggestie zelf was niks mis mee hooreen extra dagje Netflixen kan nooit kwaad
Achterstand.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik probeer dat soms.... en dan is er in de werk inbox weer een nieuwe bult achterstand ontstaan...
Oh, dat had ik ook ooit. En hij wist verdomd goed dat 'als ik het in mijn bio zet, dan willen niet-rokers niet met mij afspreken'.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb trouwens nog een date-update. Dinsdagavond had ik met iemand afgesproken.
• lekker ding
• cute
• woont in een leuk huis
• gezellig mee kletsen
• bouwt grote Lego's
• rookt sigaartjes![]()
![]()
Nou weet ik wel wat ik aan mensen moet vragen voor ik met ze op date ga want dit was een fikse afknapper
Klopt ja, ik begon al met een achterstand. Extra blij dat het voorbij is dus.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:30 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier alleen de opluchting al dat de klus is geklaard. En dat kwam dan ook nog bij andere spanningen van afgelopen weken…Dat is even wennen voor het lijf, ja.
't Is opzich een van de kerndingen van mijn rol, maar de 'grote' twee keer per jaar ben ik altijd nog wel nerveus voor. Wel steeds minder, en steeds minder extreem, dus dat gaat vooruit.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:
@:Tuindier dat klinkt wel als een heftige werkweek zo, ik word al zenuwachtig van beoordelingsgesprekken, laat staan van zo'n audit.... pfoe!
quote:Op donderdag 17 november 2022 14:17 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Oh, dat had ik ook ooit. En hij wist verdomd goed dat 'als ik het in mijn bio zet, dan willen niet-rokers niet met mij afspreken'.Na een kauwgummetje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De laatste weken valt dat reuze mee, gelukkig. Ik voel vooral veel druk omdat ik 1 dec ook echt één van mn twee projecten volledig klaar wil hebben, maar lig daar wel mooi mee op schema. En er zijn wat piekmomenten zoals nu met het nakijken en de momenten waarop ik een volgende versie rapport aan collega's moet sturen zoals gister. Maar die krijg ik volgende woensdag pas terug, en het nakijken is dan al af, dus maandag en dinsdag zijn bv relatief rustige dagen volgende week. Ik moet dan wel wat doen natuurlijk, maar hoef niet de volledige werkdag heel hard te werken om dingen af te krijgen.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:20 schreef Blues het volgende:
Vlinder ik maakte me ook wat zorgen om je rust/drukte balans
SPOILER: paddestoelenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal binnen een straal van zo'n 30 meter. Er waren nog een paar andere soorten ook, maar daarvan zijn de foto's mislukt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Van m'n rollende collega's (4) roken 3 sigaartjes. 2 zijn van mijn leeftijd, bouwjaar 91 en 94. Op een totaal van 12 medewerkers.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:26 schreef Tele6 het volgende:
• lekker ding
• cute
• woont in een leuk huis
• gezellig mee kletsen
• bouwt grote Lego's
• rookt sigaartjes![]()
![]()
Dan ben je haast "verplicht" om zelf ook te gaan rokenquote:Op donderdag 17 november 2022 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geur van sigaartjes is nog wel de minst vervelende in het sigarettenspectrum. Maar zoenen met zo’n asbak…
Hopelijk fietst deze net zo lekker als mijn huidige leenfietsquote:Op donderdag 17 november 2022 19:21 schreef AnneX het volgende:
Er is een fiets voor Kaatje![]()
FietsFiets 🎉 Fiets 🎶
Huuuu! Neequote:Op donderdag 17 november 2022 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan ben je haast "verplicht" om zelf ook te gaan roken
Een roker is een NoGo. Direct rechtsomkeer.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan ben je haast "verplicht" om zelf ook te gaan roken
Daten?quote:Op donderdag 17 november 2022 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Een roker is een NoGo. Direct rechtsomkeer.
quote:Op donderdag 17 november 2022 16:50 schreef AnneX het volgende:
Verwarrende mail van Vattenfall. Geld is teruggestort van afgelopen jaar![]()
En in de app staat een waarschuwing dat er tot wel ¤ 1000 bijbetaald moet worden.
Dikke![]()
Affijn, wel een vouwbare verplaatsbaar infrarood ding besteld bij hun voor punten en cash.
Is het iets voor jou @:Blues in de muziekkamer?
Het plaatje is van een andere leverancier, en werd ook gebruikt op de Vattenfall site
Ik heb een heerlijk warm klein elektriek kacheltje voor m'n womancaveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wij krijgen dit jaar 465 + 190 terug en dan in dec nogmaals die 190. En nog 2 jr vast bij Engie.
🥳🥳DE FIETS🥳🥳quote:Op donderdag 17 november 2022 18:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekendweer een drukke dag achter de rug maar ook gesproken hoe verder de komende maanden. De proeftijd is nog niet eens over.
Had vanavond eigenlijk een etentje van vluchtelingenwerk maar omdat ik 's avonds steeds zo beroerd ben van de AB heb ik dat maar afgezegd. Wel jammer maar daar misselijk te zijn is ook niet prettig.
Kreeg vanochtend een telefoontje van de fietsenmaker.....DE FIETS IS ER!!!! Even nagekeken, op de dag af een jaar na bestellen. Zaterdag kan ik 'm ophalen![]()
![]()
![]()
Poeh @:Blues Alleen zitten daar, da's toch niet te doen?
Het gesprek leverde op dat we het iets anders gaan aanpakken op het secretariaat, oa mij iets sneller inwerken op iets wat eigenlijk later gepland stond.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:13 schreef Blues het volgende:
[..]
🥳🥳DE FIETS🥳🥳
Wat leverde het tussentijdse gesprek op?
En no way ga ik alleen zitten!
Zoals ik al zei, ik heb al laten weten dat ik er dan zelf ook niet zal zijn.
Gooien ze de poli maar dicht
Hou op schei uit iddquote:Op donderdag 17 november 2022 22:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Zie net op tv dat het vandaag 40 jaar geleden is dat Thriller van Michael Jackson uitkwam….dat was toch een paar jaar geleden….40 jaar40 jaar
Op jouw verzoek ook?quote:Op donderdag 17 november 2022 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het gesprek leverde op dat we het iets anders gaan aanpakken op het secretariaat, oa mij iets sneller inwerken op iets wat eigenlijk later gepland stond.
Ik dacht dat het nog niet op de planning stond, vind het fijn dat ze dat vertrouwen in ij hebben. En is ook een leuke klusquote:
Klinkt goed en positiefquote:Op donderdag 17 november 2022 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nog niet op de planning stond, vind het fijn dat ze dat vertrouwen in ij hebben. En is ook een leuke klus
Ik ben ook blij. Het is leuk werk, geen rocketscience maar prima om m’n hersenen goed te laten werken, wat ik ook lekker vind dat het me niet zo absorbeert, dit is geen werk waarvoor je een notitieblok op je nachtkastje hebt om dingen op te schrijven wanneer je wakker schriktquote:Op donderdag 17 november 2022 22:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt goed en positief![]()
Nog steeds zo blij voor je
Nog genoeg te leren om je voorlopig niet bij te vervelen of dat het saai wordt.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben ook blij. Het is leuk werk, geen rocketscience maar prima om m’n hersenen goed te laten werken, wat ik ook lekker vind dat het me niet zo absorbeert, dit is geen werk waarvoor je een notitieblok op je nachtkastje hebt om dingen op te schrijven wanneer je wakker schrikt
Welke?quote:Op donderdag 17 november 2022 22:35 schreef Vanyel het volgende:
alles bier dus niet gegeten
Gelukkig van die echte vlaai in huis
Ja hoor er blijft genoeg te leren, maar wat ik echt heel leuk vind is het telefonisch contact met mensen. Gewoon “normale “ mensen zoals wij hier, die een probleem hebben met hun huis, of een storing en dan kan je ze helpen. Geen mensen uit het bedrijfsleven, mensen die neerbuigend doen naar een secretaresse. Grapjes kunnen gemaakt worden, wanneer je zegt “ik weet dit nog niet ik werk hier ruim een week” zeggen och mevrouw, doe maar rustig aan, ik heb de tijd en na het gesprek zeggen “dankjewel en succes met het inwerken “quote:Op donderdag 17 november 2022 22:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Nog genoeg te leren om je voorlopig niet bij te vervelen of dat het saai wordt.
Denk je dat het eigenlijk wat onder je 'niveau' ligt?
Zo fijn!quote:Op donderdag 17 november 2022 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja hoor er blijft genoeg te leren, maar wat ik echt heel leuk vind is het telefonisch contact met mensen. Gewoon “normale “ mensen zoals wij hier, die een probleem hebben met hun huis, of een storing en dan kan je ze helpen. Geen mensen uit het bedrijfsleven, mensen die neerbuigend doen naar een secretaresse. Grapjes kunnen gemaakt worden, wanneer je zegt “ik weet dit nog niet ik werk hier ruim een week” zeggen och mevrouw, doe maar rustig aan, ik heb de tijd en na het gesprek zeggen “dankjewel en succes met het inwerken “
Booooh! Vlaai van ut bruedjequote:Op donderdag 17 november 2022 23:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.utbruedje.nl/(...)sen-verkeerd-vlaai-2
Ik vond 'm via een datingapp. Ik heb inmiddels een andere datingapp gevonden waarin de meeste mensen in hun profiel invullen of ze roken of niet dus dat is handigerquote:Op donderdag 17 november 2022 18:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekendweer een drukke dag achter de rug maar ook gesproken hoe verder de komende maanden. De proeftijd is nog niet eens over.
Had vanavond eigenlijk een etentje van vluchtelingenwerk maar omdat ik 's avonds steeds zo beroerd ben van de AB heb ik dat maar afgezegd. Wel jammer maar daar misselijk te zijn is ook niet prettig.
Kreeg vanochtend een telefoontje van de fietsenmaker.....DE FIETS IS ER!!!! Even nagekeken, op de dag af een jaar na bestellen. Zaterdag kan ik 'm ophalen![]()
![]()
![]()
Audits @:Tuindier altijd stressvol. Ik had er in mijn vorige banen regelmatig mee te maken, alleen aan de "leuke" kant, namelijk inplannen/locaties zoeken/mensen vertellen dat ze, ook al is het misschien niet nodig, ze toch paraat moeten staan (vond niet iedereen even leuk)
Fijn @:fietsie dat het gehoest iets minder is
Jammer van de sigaartjes @:Tele6 En om nu al te beginnen over stoppen. Hoe kwam je aan hem? Op je profiel aangeven "niet rokers hebben een streepje voor" ?
En eens met de anderen @:Lonaa Jij schrijft zo fijn
Poeh @:Blues Alleen zitten daar, da's toch niet te doen?
Ja en de Teletubbies bestaan dit jaar 25 jaar.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Zie net op tv dat het vandaag 40 jaar geleden is dat Thriller van Michael Jackson uitkwam….dat was toch een paar jaar geleden….40 jaar40 jaar
Diederik ken ik vooral als (ook) whisky liefhebber, is een leuke en aardige gozer.quote:Op donderdag 17 november 2022 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo![]()
Wij zijn net terug van het theatercollege van Diederik Jekel. Dat was nog veel leuker en leerzamer dan ik bij aanvang dacht. Zijn hersenen werken echt leuk.
De volgende op de agenda is Brainpower over de geschiedenis van de hiphop maar dat duurt nog een paar maanden.
Is dat hét adres om vlaaien te halen?quote:Op donderdag 17 november 2022 23:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Booooh! Vlaai van ut bruedje![]()
Ik ken hem en houd ervan.
Goede keuze en met fruit erop is het nog gezond ook
Frustrerend als zo wakker moet worden na op zich best wel een lange slaapperiode…quote:Op vrijdag 18 november 2022 06:39 schreef Lonaa het volgende:
Bluh. Gisteren voor 8 uur al in slaap gevallen op de bank. Om half 10 naar bed gegaan. En dan om kwart over 6 wakker worden met mad buikpijn.
Wel erg goed ja. Beste is dan wel om vooraf ff in de webshop te bestellen, anders is de kans groot dat ze niet hebben wat jij wil.quote:Op vrijdag 18 november 2022 06:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat hét adres om vlaaien te halen?
Tips zijn welkom, binnenkort weer naar Limburg…
Jaquote:Op vrijdag 18 november 2022 06:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Frustrerend als zo wakker moet worden na op zich best wel een lange slaapperiode…
Thanks, vooraf kunnen bestellen is wel handig.quote:Op vrijdag 18 november 2022 06:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel erg goed ja. Beste is dan wel om vooraf ff in de webshop te bestellen, anders is de kans groot dat ze niet hebben wat jij wil.
Was dat zoet of hartig?quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:57 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Lang geleden (ok, geen 40 jaar geleden), in 2017, toen wij naar Spanje gingen lopen, toen kwamen we door Limburg (best mooi daar) en toen had ik toevallig wel een smoes voor een traktatie (trouwdag) en toen hadden ze...
linzenvlaai. Linzen! Vlaai!
't Was best eetbaar.
https://www.utbruedje.nl/(...)brikozen-linzenvlaaiquote:Op vrijdag 18 november 2022 07:57 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Lang geleden (ok, geen 40 jaar geleden), in 2017, toen wij naar Spanje gingen lopen, toen kwamen we door Limburg (best mooi daar) en toen had ik toevallig wel een smoes voor een traktatie (trouwdag) en toen hadden ze...
linzenvlaai. Linzen! Vlaai!
't Was best eetbaar.
Daarom kiest de slimme consument voor vlaai die niet zo'n ranzige gistdeeg bodem heeft. Die is er ook zatquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:05 schreef Barreltje het volgende:
Oh en vlaai.. het is niet voor mij weggelegd vermoed ik. Ik vind de vlaai bodem niet zo'n fijne textuur hebben.. dan maakt het ook gewoon niet meer uit wat je er op stopt...
Zoet.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was dat zoet of hartig?
In het eerste geval kan je met suiker natuurlijk heel veel doen (zie amandelspijs), in het tweede geval lijkt het me een aparte belevenis. Bonentaart…
Eens.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoet.
En dan van een supermarkt. Het was wel okish, maar Limburgse vlaai is eigenlijk altijd een aanfluiting als je 'm niet supervers van een echt goede vlaaienbakker haalt. En die zijn schaars en zitten helemaal in Limburg. Die landerelijke keten met "vlaaien" levert alleen maar aanfluitingen. Als zoete koek wel weg te happen maar er is zoveel beters....
't Is net als (Friese) oranjekoek. Je kan her en der "oranjekoek" kopen, is wel eetbaar, houdt in de verte wel verband met de echte oranjekoek maar is het in de verste verte niet.
Mja dan heeft mn familie die in Limburg woonde me niet de juiste vlaai laten eten...quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daarom kiest de slimme consument voor vlaai die niet zo'n ranzige gistdeeg bodem heeft. Die is er ook zat
Limburgse nonnevottenquote:
Sinds ik 2x een echte limburgse vlaai heb gehad ben ik ook om. Verpest voor de overal verkrijgbare vlaai.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:05 schreef Barreltje het volgende:
Oh en vlaai.. het is niet voor mij weggelegd vermoed ik. Ik vind de vlaai bodem niet zo'n fijne textuur hebben.. dan maakt het ook gewoon niet meer uit wat je er op stopt...
Ik ben geen fan van Brainpower ofzo. Zijn hitjes waren destijds wel geinig. Maar hij zat laatst bij Lubach om zijn theatershow aan te prijzen en het leek ons wel wat.quote:Op vrijdag 18 november 2022 06:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Diederik ken ik vooral als (ook) whisky liefhebber, is een leuke en aardige gozer.
Brainpower vind ik daarentegen een heel vervelend mannetje vanwege z'n attitude alsof hij het allemaal zelf en alleen uitgevonden én uitgevoerd heeft, terwijl hij juist alles kopieert van anderen. Beetje zielig wannabee type. Ben benieuwd hoe jij 'm beleefd…
Voor 4 maken en 3delen invriezen. Altijd voorraad wanneer je geen zin of tijd hebtquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:15 schreef Barreltje het volgende:
Boerenkoolstampot!
Goede reminder om rookworst mee te nemen uit NL![]()
Al ind ik het meestal wel lastig om stamppot te maken voor 1 persoon.. hebbie tips?
Blijft aardappelpuree en gekookte boerenkool goed dan in de vriezer?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor 4 maken en 3delen invriezen. Altijd voorraad wanneer je geen zin of tijd hebt
Ja. Boerenkool en zuurkoolstamppot zijn dikke prima in te vriezen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Blijft aardappelpuree en gekookte boerenkool goed dan in de vriezer?
Zijn het ledlampjes of ouderwetse?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef AnneX het volgende:
Inderdaad gebeurt er best veel hier en daar.
Zojuist een vraag gezet in de buurt wh.app.: hoe pakken wij dit jaar de Kerstverlichting aan?
Het betreft bijna 40 meter snoerverlichting met gloeilampjes langs de huizen.
En die worden door twee huishoudens gevoed. Altijd dezelfde huizen.
Wanneer ik aardappelpuree over heb vries ik dat ook in (daarom maak ik vaak wat meer, het is niet veel werk, maar 1 aardappel schillen voor één portie, dan net zo lief wat meer om in te vriezen)quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Blijft aardappelpuree en gekookte boerenkool goed dan in de vriezer?
Dawistiknie! En ik ben nog wel half-Limburgse. Hier in Holland zijn de slappe aftreksels al-tijd met gistbodem. Ik eet hier ook geen vlaai. Alleen als ik in Limburg ben. En dan zijn de gistbodems ook wel een stuk beter dan hierquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daarom kiest de slimme consument voor vlaai die niet zo'n ranzige gistdeeg bodem heeft. Die is er ook zat
Ik ga dat straks ook doen. Vandaag een stamppot met paksoi, ergens volgende week een met zuurkool.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer ik aardappelpuree over heb vries ik dat ook in (daarom maak ik vaak wat meer, het is niet veel werk, maar 1 aardappel schillen voor één portie, dan net zo lief wat meer om in te vriezen)
Denk dat dat voor jullie ook best handig is, met de tournee door Nederland. Toch iets lekkers/gezonds/zelfgemaakt wanneer je laat thuis komtquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:50 schreef Sarabi het volgende:
De vriezer lag vorige maand vol met 40 porties verschillende soorten stamppot![]()
Bij de Aldi was zo'n gigantische zak aardappelen in de aanbieding dus die ben ik toen maar gaan verwerken en invriezen.
Ideaal inderdaadquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk dat dat voor jullie ook best handig is, met de tournee door Nederland. Toch iets lekkers/gezonds/zelfgemaakt wanneer je laat thuis komt
De eerste die ik linkte heeft korstbodem (eigenlijk bladerdeeg). Das behoorlijk hard. Gisteravond maakte mijn ietwat onvaste hand er deze foto vanquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dawistiknie! En ik ben nog wel half-Limburgse. Hier in Holland zijn de slappe aftreksels al-tijd met gistbodem. Ik eet hier ook geen vlaai. Alleen als ik in Limburg ben. En dan zijn de gistbodems ook wel een stuk beter dan hier. Volgende keer nog beter zoeken naar een andere bodem.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De eerste die ik linkte heeft korstbodem (eigenlijk bladerdeeg). Das behoorlijk hard. Gisteravond maakte mijn ietwat onvaste hand er deze foto van
[ afbeelding ]
Gloeiquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zijn het ledlampjes of ouderwetse?
Dit vermoedde ik al, dus dank voor de Limburgse bevestigingquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:03 schreef Syrena het volgende:
Er zitten heul geen linzen in linzevlaai. Of in linzestukjesHet komt van Linzertorte, een bepaald soort deeg.
Het is een beetje zompig, door oa. de basterdsuiker. Moeilijk te verwerken ook, het plakt best wel.
Dit wil ikquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De eerste die ik linkte heeft korstbodem (eigenlijk bladerdeeg). Das behoorlijk hard. Gisteravond maakte mijn ietwat onvaste hand er deze foto van
[ afbeelding ]
quote:
Ik reageer blijkbaar niet genoeg. Tut mir leidquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
CUL / CUL meet bij Black Smoke, Rotterdam
Ik vind alle bakkersvlaaien dikke prima eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 november 2022 06:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat hét adres om vlaaien te halen?
Tips zijn welkom, binnenkort weer naar Limburg…
Linzenvlaai heeft niks met linzen te maken (wel met kersen of abrikozen), ik blijf het een rare naam vinden. Is ook niet mijn favoriet. De verhouding deeg/vulling is scheef.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.utbruedje.nl/(...)brikozen-linzenvlaai
Toch probeer ik het niet.
Wel lekker:
https://www.utbruedje.nl/(...)sonen/progrestaart-2
Ik vind linzen echt heel erg lekkerquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Speaking of linzen: vanavond eet ik een linzenstoof *rillllll*
Eigen schuld, had ik maar niet moeten vergeten dat de pauze op mijn HF abbo weer eens voorbij was. Waardoor ik verrast werd door drie niet zelf uitgekozen recepten.
Wie weet, ga ik het deze keer wel te pruimen (hihi) vinden.
Ik vind ze niet viesvies, maar qua smaak gewoon mwah. Ik stop liever andere zaken in mijn mond als er toch calorieën in moetenquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind linzen echt heel erg lekker
Maar nu stop je heel veel vezels, vitamines en mineralen in je mondquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vind ze niet viesvies, maar qua smaak gewoon mwah. Ik stop liever andere zaken in mijn mond als er toch calorieën in moeten
Dat is gunstig jaquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wij leven echt op peulvruchten hier. Zo handig met onze wens om zoveel mogelijk vega te eten dat de picky eater er dol op isHoewel hij ook smult van tofu.
Leuk of niet leuk?quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:50 schreef Sarabi het volgende:
De vriezer lag vorige maand vol met 40 porties verschillende soorten stamppot![]()
Bij de Aldi was zo'n gigantische zak aardappelen in de aanbieding dus die ben ik toen maar gaan verwerken en invriezen.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:03 schreef Syrena het volgende:
Er zitten heul geen linzen in linzevlaai. Of in linzestukjesHet komt van Linzertorte, een bepaald soort deeg.
Het is een beetje zompig, door oa. de basterdsuiker. Moeilijk te verwerken ook, het plakt best wel.
Paar uur in emmer met sodawater. Doet wonderen tegen stinkiestank.quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:44 schreef Tele6 het volgende:
Verder *zucht* wat een waardeloze dag tot nu toe. Ben tot half 1 in m'n bed blijven liggen. Nu ontbijt en koffie gemaakt. M'n sportlegging stinkt na 4 wasbeurten nog steeds naar sloot. Ik moet nog duizend dingen en heb geen zin. Gisteren veel te veel chocokruidnoten gegeten en nu nog steeds nergens trek in.mopper mopper.
Oh, ik werd ook niet geroepen hoor. En terecht, Rotterdam ligt helemaal ergens aan de andere kant van het land, in een of andere uithoek. Mij niet gezienquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik reageer blijkbaar niet genoeg. Tut mir leid
Met name niet leuk, maar komt hopelijk goed.quote:
Ohquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met name niet leuk, maar komt hopelijk goed.
Met mij zelf alles prima overigens! Niet bezorgd maken om mijquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:53 schreef sigme het volgende:
Oh![]()
Dan extra![]()
Enig idee hoe lang je ermee onder de pannen gaat zijn?
* bezorgd maken om Isabeauquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met mij zelf alles prima overigens! Niet bezorgd maken om mij
Meer vlees delenquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou er geen ruimte meer voor vrij hebben, diepvriezers trekken eten aan geloof ik, elke poging die ik onderneem tot leegmaken mislukt.
Tofuquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wij leven echt op peulvruchten hier. Zo handig met onze wens om zoveel mogelijk vega te eten dat de picky eater er dol op isHoewel hij ook smult van tofu.
Ik bepaal zelf wel wat ik doe jaquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ow, ik begreep van “hier gebeurt veel” dat je de culsc bedoelde.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Door de uitgestelde gast gaan er wel twee dikke lamsbouten van vriezer naar pan, eentje heeft die weg nu afgelegd. Hoewel er ook weer een deel terugging, van wat er gister overbleef aten we vandaag, en dan was er nog een dik stuk over, dat ging gaar weer in de diepvries. En van de botten kook ik morgen bouillon, in de hogedrukpan.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meer vlees delen![]()
Ik deed van de week nog heerlijke schaapskoteletjes.
Hoe is dat hogedrukboek?
Dat begreep ik ookquote:Op vrijdag 18 november 2022 16:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow, ik begreep van “hier gebeurt veel” dat je de culsc bedoelde.
Zet streep naast sigme.
Bbq in Rotterdam. Leuk om mensen in real life weer eens te zien.
Dan wacht ik even af welke dag de meerderheid aangeeft.
Ik heb een paar jaar geleden een tribute concert van hem en andere NL hiphop pipo's aan NWA bijgewoond en ik werd er niet vrolijk van. En dan met name niet van BP. Hiphop past niet hem of zo, vind ik, terwijl hij er wel volop mee bezig is...quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Brainpower ofzo. Zijn hitjes waren destijds wel geinig. Maar hij zat laatst bij Lubach om zijn theatershow aan te prijzen en het leek ons wel wat.
Hij gaat voor zover we weten niet over zichzelf praten maar wel over The Sugar Hill Gang, Grandmaster Flash, Run DMC, etc. En uiteraard hun invloeden, hun samples, hun politiek en hun invloed.
Haha die beredenering gebruik ik ook vaak. Slechte koek? Matige worst?quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind ze niet viesvies, maar qua smaak gewoon mwah. Ik stop liever andere zaken in mijn mond als er toch calorieën in moeten
Duurt lang joh!quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, bij de opticien geweest en ik moet nog even kijken of de oude bril (1/4 sterker dan de huidige) misschien niet beter was voor veraf (het leesdeel is echt geweldig). Maar ik zie nu iets minder dan 60% Da's wel eens slechter geweest.
Toen de huisarts gebeld en er zat een bacterie in de urine, en de AB die ik nu slik zouden ze daar ook voor voorschrijven. Hopelijk is het na zondag voorbij.
Ja, maar ik heb er ook al lang last van. Geloof 25 of 26 september de 1e keer, toen een 5 daagse kuur gehad, vervolgens nog een zakje met AB, toen 2 weken later weer AB voor 5 dagen en sinds vorige week vrijdag een 10 daagse zware AB kuur. Da's dus echt geen fijne met aan een stuk door misselijk en buikloop.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |