SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Er was inderdaad al speculatie dat het een neergehaalde Russische kruisraket is.quote:
Dat is toch veel te verstandig?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:37 schreef zalkc het volgende:
Zullen we eerst even afwachtten wat er nu werkelijk gebeurd is voordat we naar de schuilkelders rennen?
Ik denk toch echt niet dat 20 meter kabel op land een nuttig doelwit is. Zelfs Liander zou dat nog in een avond fixen.quote:
Dat weten zij toch niet. In Rusland duurt dat een week.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk toch echt niet dat 20 meter kabel op land een nuttig doelwit is. Zelfs Liander zou dat nog in een avond fixen.
Jij weet het niet. Ik weet het niet. Niemand weet het nog. Dus hou je maar stil met je hitserij. We weten niet of het toevallig is of een bewuste actie.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:40 schreef Mansjester het volgende:
Je moet wel heel naef zijn om te denken dat zomaar een toevallig verdwaalde raket van de Russen een graanopslag of iets in die richting raakt. Is gewoon een bewussie mocht het daadwerkelijk van de Russen zijn.
Nou ze luisteren al meer dan negen maanden niet naar ons. Dus om een noflyzone af te dwingen moeten we in Oekrane Russische vliegtuigen neerschieten en omdat Rusland bij de grens luchtverdedigingsmaterieel heeft moeten we op Russische gebied bombarderen. Dat is actief deelnemen aan de oorlogquote:
Dat dacht je, de werkbon wordt afgemeld en het koper van de kabel verkocht. Duh..quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat weten zij toch niet. In Rusland duurt dat een week.
In Polen rekenen ze in meters, dus ze weten niet hoe dat omgerekend moet worden in freedom units.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:42 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe zat dat nu met ‘We will defend every inch of NATO territory’?
Dat gaat niet samen. Als je zegt dit is een bewussie dan is het artikel 5 en moeten er hele andere maatregelen getroffen worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:40 schreef Mansjester het volgende:
Je moet wel heel naef zijn om te denken dat zomaar een toevallig verdwaalde raket van de Russen een graanopslag of iets in die richting raakt. Is gewoon een bewussie mocht het daadwerkelijk van de Russen zijn.
Gewoon extra wapens naar Oekrane en door.
We gaan atoombommen op Moskou en St Petersburg gooienquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:42 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe zat dat nu met ‘We will defend every inch of NATO territory’?
Welke? Waar?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:37 schreef zalkc het volgende:
Zullen we eerst even afwachtten wat er nu werkelijk gebeurd is voordat we naar de schuilkelders rennen?
Of jij misschien een toontje lager zingen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij weet het niet. Ik weet het niet. Niemand weet het nog. Dus hou je maar stil met je hitserij. We weten niet of het toevallig is of een bewuste actie.
Zou wel kunnen dat ze die TPP wilden raken maar “beetje” misten. Maar is speculatie uiteraard.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk toch echt niet dat 20 meter kabel op land een nuttig doelwit is. Zelfs Liander zou dat nog in een avond fixen.
WW3 afgewend. Gelukkig!quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In Polen rekenen ze in meters, dus ze weten niet hoe dat omgerekend moet worden in freedom units.
Nee hoor, de grote raket staat nog klaar op de pad.quote:
Je kunt niet anders dan reageren, want dit is een grens over. ze hebben 2 van onze eu burgers gedood op Eu grondgebied en Navo grondgebied. waar ligt de grens.quote:
Waar blijft Europa? We zijn zoals gewoonlijk weer gemakzuchtig aan het leunen op de Amerikanen.quote:
Iemand in bezit van een geladen, afgevuurd en op scherp gezet kruisraket en dan stellen dat het toeval is ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij weet het niet. Ik weet het niet. Niemand weet het nog. Dus hou je maar stil met je hitserij. We weten niet of het toevallig is of een bewuste actie.
Kijk, even wat plannetjes tactisch naar voren halen.quote:
Dat staat niet in Artikel 5, wel dat de agressor wordt teruggeschopt naar het eigen land en het vermogen ontnemen om nog langer een gevaar te zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We gaan atoombommen op Moskou en St Petersburg gooien
Volgens een expert? bij Nieuwsuur waarschijnlijk artikel 4. Foei zeggen en doorquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je kunt niet anders dan reageren, want dit is een grens over. ze hebben 2 van onze eu burgers gedood op Eu grondgebied en Navo grondgebied. waar ligt de grens.
de poetin pijpers beginnen al weer niet escaleren, was misschien oekraine etc. Maar mag toch hopen dat navo top begrijpt dat we een beetje in de situatie zitten;
Dat 15 keer de boel belazeren, echt vergolden moet worden.
Maar misschien is navo interventie wel de gouden brug die ze zoeken, dan kunnen ze met verheven hoofd zeggen: we hebben verloren van de navo en niet van oekraine.
Dan mogen ze in Maastricht ook wel uitkijkenquote:
Artikel 5 is alle Russen uit Oekrane schoppen en raketten op alle lanceerinstallaties in Rusland.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat staat niet in Artikel 5, wel dat de agressor wordt terggeschopt naar het eigen land en het vermogen ontnemen om nog langer een gevaar te zijn.
Qua buitenlandbeleid kun je niet anders concluderen dan dat hij het fantastisch doet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:48 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Kijk, even wat plannetjes tactisch naar voren halen.
We gaan op Biden terugkijken als een top 5 ooit president.
Welke interventie zou jij voorstellen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je kunt niet anders dan reageren, want dit is een grens over. ze hebben 2 van onze eu burgers gedood op Eu grondgebied en Navo grondgebied. waar ligt de grens.
de poetin pijpers beginnen al weer niet escaleren, was misschien oekraine etc. Maar mag toch hopen dat navo top begrijpt dat we een beetje in de situatie zitten;
Maar misschien is navo interventie wel de gouden brug die ze zoeken, dan kunnen ze met verheven hoofd zeggen: we hebben verloren van de navo en niet van oekraine.
Euhm nee, artikel 5 is zorgen dat het NAVO grondgebied veilig blijft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Artikel 5 is alle Russen uit Oekrane schoppen en raketten op alle lanceerinstallaties in Rusland.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm nee, artikel 5 is zorgen dat het NAVO grondgebied veilig blijft.
Binnenland ook. Als de chips act goed wordt uitgevoerd heeft Biden er bijna persoonlijk voor gezorgd dat de VS over twintig jaar nog steeds de meest dynamische economie ter wereld is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Qua buitenlandbeleid kun je niet anders concluderen dan dat hij het fantastisch doet.
Oeps! Bijna vergetenquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee hoor, de grote raket staat nog klaar op de pad.
De tijd van gouden bruggen bieden aan dit Rusland is al lang en breed voorbij. Rusland dient deze oorlog vernietigend te verliezen en de Russische federatie dient - net als de Sovjetunie indertijd - uit elkaar te vallen, iedere andere uitkomst is ongewenst.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Voor onze veiligheid in Europa jazeker, Biden, Clinton, Reagan, Roosevelt, Wilson.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:48 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Kijk, even wat plannetjes tactisch naar voren halen.
We gaan op Biden terugkijken als een top 5 ooit president.
Niet meteen waarschijnlijk, maar ik sluit het ook niet bij voorbaat uit.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:56 schreef over_hedge het volgende:
Geloof er weinig van dat rusland bewust polen geraakt heeft eigenlijk
Is Hongarije lid van de NATO?quote:
Bedoelen ze persconferentie?quote:
Lijkt me ook niet eigenlijk. In dat geval wel gruwelijk pech dat je in zo’n verlaten gebied twee mensen doodt met een afzwaaier.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:56 schreef over_hedge het volgende:
Geloof er weinig van dat rusland bewust polen geraakt heeft eigenlijk
Ja, een van de twee landen die nog niet heeft ingestemd met Finland & Zweden. Hopelijk komt daar nu verandering in.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is Hongarije lid van de NATO?
En is er al meer bekend over die stroomleiding tussen Polen en Ukraine?
polen heeft artikel 4 al ingeroepen in februari al.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens een expert? bij Nieuwsuur waarschijnlijk artikel 4. Foei zeggen en door
Dat hoeft niet per se,in dit geval vallen ze Polen niet binnen ofzo, het zijn 2 raketten. Gaat verder sowieso niet erg escaleren denk ik.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat niet samen. Als je zegt dit is een bewussie dan is het artikel 5 en moeten er hele andere maatregelen getroffen worden.
Als dit een bewust aanval is dan is het gewoon artikel 5. Wat houdt hem anders tegen om er morgen 3 te sturen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:01 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se,in dit geval vallen ze Polen niet binnen ofzo, het zijn 2 raketten. Gaat verder sowieso niet erg escaleren denk ik.
quote:
Schiet het russische regime zich hier niet mee in eigen voet?quote:- Russian missile strikes on Ukraine taking out the oil pipeline supplying Hungary
En Kralingrad.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hopelijk zetten we de aanval in en bevrijden we Oost-Pruisen van de Russische ratten.
Met deze precisie kan je beter in het torentje zitten 😝quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:06 schreef polderturk het volgende:
Ik woon in een dorp buiten de randstad. Dan ben ik wel redelijk veilig toch?
Misschien wel om een dergelijke gok mee te nemen, qua importantie. Maar we hebben natuurlijk ook wel eerder Russische aanvallen op graanfaciliteiten gezien (en ook op energieinfrastructuur, die ook vlakbij schijnt te liggen).quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:04 schreef AchJa het volgende:
Het meest nuttige (als militair doel) wat daar een beetje in de buurt ligt is Mostiska II... De spoorlijn vanuit Polen Oekraine in en laat dat ook net het punt zijn waar ze overgaan van westers naar Russisch spoor.
Mostiska II
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:06 schreef polderturk het volgende:
Geen graanschuren in de buurt?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:06 schreef polderturk het volgende:
Thanks.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:12 schreef trein2000 het volgende:
Poolse president heeft met de navo gesproken en overweegt artikel 4
Polen verhoogt de readiness van z’n leger.
quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Deze false flag is weer een nieuw dieptepunt uit de hand van provocateur Biden en zijn NAVO oorlogshitsers. Het is aan de extreem milde reacties van Poetin op dit soort imperialistische provocaties te danken dat er nog geen derde wereldoorlog uitgebroken is.
Hoi Thierry, moet je nog niet naar bed?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Deze false flag is weer een nieuw dieptepunt uit de hand van provocateur Biden en zijn NAVO oorlogshitsers. Het is aan de extreem milde reacties van Poetin op dit soort imperialistische provocaties te danken dat er nog geen derde wereldoorlog uitgebroken is.
Is dat zo Sjierry? Of ben jij die heliumnazi?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Ik vind het idee van een Duitse aanval op Polen veel logischer eigenlijk. Is niet voor het eerst h.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Dan is de volgende pinch van Rusland onvermijdelijk. Elke pinch is nooit genoeg tot actie. Maar een optelsom zou weleens tot een actie kunnen leiden van een aantal landen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:13 schreef JeMoeder het volgende:
Dit gaat natuurlijk nooit een artikel 5 situatie gaan worden, mocht het echt om een vatnik projectiel gaan. Wel zal de deur denk ik open gaan om ook tanks en straaljagers etc. aan Oekrane te leveren en wellicht een no fly zone, maar dat laatste gaat al weer heel ver.
Ik ben geen raketexpert, ik hoor het de komende dagen wel. Het maakt ook niet zo veel uit, afzwaaier of afweer. Alleen bewuste aanslag zou een andersoortige reactie triggeren.quote:
Delay and pray.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:17 schreef Starhopper het volgende:
Wat gaat er gebeuren met een artikel 4? Een no fly zone?
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:17 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:59 schreef capricia het volgende:
Denk dat Polen wel artikel 4 van de NAVO (ja 4, niet 5) uit kan roepen.
Artikel 4. De partijen zullen onderling overleg plegen telkens wanneer naar de mening van een van hen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid van een der partijen wordt bedreigd.
Hoi dmitry.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Dat zei ik al ja. Politieke keuze.quote:
Mijn sarcasmeradar gaat wl af!quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Thanks, zal het volgen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:19 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze twitterpagina is wel mooi wat dat betreft met EU verklaringen...
Dank voor de waarschuwing. Dan ga ik niet kijken.quote:
Nee, er wordt gewoon gekletst en dan gaan ze iets doen, iets anders dan artikel 5 of een no fly zone.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:17 schreef Starhopper het volgende:
Proportioneel anders noeksquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dank voor de waarschuwing. Dan ga ik niet kijken.
Voor de EU is dit best een statement hoor. Normaal zijn ze "concerned" of "very concerned"quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:19 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze twitterpagina is wel mooi wat dat betreft met EU verklaringen...
quote:
We moeten ook niet vergeten dat Polen een autoritaire regering heeft. Ik verwacht een noodtoestand in de grensregio's en verdere inperking van vrijheden. Never waste a good crisis.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:20 schreef Jojoke het volgende:
Patriots naar Polen, Poolse leger in verhoogde staat van paraatheid en meer troepen naar de Europese grenzen?
Active Fence (Turkije) was ook een Art. 4 inzet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:17 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:08 schreef myShizzle het volgende:
Mooi filmpje maar wel NSFW&KAan de video te zien is het nog geen winter. Dus video is een paar maanden oud. Mogelijk is de maker van de video gevangen genomen of gedood. Want waarom zouden Russen zelf deze video delen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat scheelt je weer nepnieuwsafweergeschut.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:19 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Mijn sarcasmeradar gaat wl af!
We hebben in Nederland ook geen schuilkelders.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:37 schreef zalkc het volgende:
Zoiets doen we nu toch ook al in volgens mij Slowakije?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Active Fence (Turkije) was ook een Art. 4 inzet.
Dat is waar de Russen hun spullen naartoe slepen.quote:
Wij niet meer, alleen Duitsland nog. De Nederlandse Patriots zijn alweer een paar weken terug.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:25 schreef Starhopper het volgende:
Zoiets doen we nu toch ook al in volgens mij Slowakije?
Hoe ga je dat bepalen dat iets bewust is ? Wmb is dat hier niet relevant en leidt alleen maar af iets dat ik natuurlijk heel goed begrijp om hel & verdoemenis in het doosje terug proberen te duwen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dit een bewust aanval is dan is het gewoon artikel 5. Wat houdt hem anders tegen om er morgen 3 te sturen.
Dan bedoelen ze niet bewust op polen. Maar gericht op Oekrane waar iets fout gingquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:28 schreef Vallon het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet hoe men die (on)bewuste overweging kan valideren.
Doet het er wat toe of er een (militair) doel in de buurt is ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:04 schreef AchJa het volgende:
Het meest nuttige (als militair doel) wat daar een beetje in de buurt ligt is Mostiska II... De spoorlijn vanuit Polen Oekraine in en laat dat ook net het punt zijn waar ze overgaan van westers naar Russisch spoor.
Mostiska II
Speelt mee dat Rusland bewust het risico neemt om vlakbij de Poolse grens aan te vallen. Eigenlijk is het gewoon een aanval op de NATO.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Doet het er wat toe of er een (militair) doel in de buurt is ?
Zelfs schade of doden hoe triest ook voor de nabestaanden, is vwb de situatie weinig relevant.
Er is - cq lijkt - een Russische raket te zijn neergekomen op EU/NATO gebied en of dat nu wel of niet de bedoeling was, doet er nauwelijks toe.
Kan best nog Oekrainse luchtverdediging geweest zijn. Wat vreemd afgezwaaid is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelfs schade of doden hoe triest ook voor de nabestaanden, is vwb de situatie weinig relevant.
Er is - cq lijkt - een Russische raket te zijn neergekomen op EU/NATO gebied en of dat nu wel of niet de bedoeling was, doet er nauwelijks toe.
En niet vergeten dit..:quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben geen raketexpert, ik hoor het de komende dagen wel. Het maakt ook niet zo veel uit, afzwaaier of afweer. Alleen bewuste aanslag zou een andersoortige reactie triggeren.
We moeten overigens wel waakzaam zijn voor Russische propaganda.
Hmm dit lijkt dan idd weer opzet te suggereren. Maar ergens denk ik dat ze ook weer niet zo dom zouden zijn.quote:
Roemeni als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zoiets doen we nu toch ook al in volgens mij Slowakije?
En laten we eerlijk zijn: Het gros van het Westen zal ook in die situatie nog altijd de schuld bij Rusland leggen, zij kiezen er immers voor om zo dicht bij de Oekraens-Poolse grens te opereren dat het zo'n afzwaaier kan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan best nog Oekrainse luchtverdediging geweest zijn. Wat vreemd afgezwaaid is.
Verandert dat de discussie voor jou?
Precies, ze moeten uitkijken dat ze Moskou geen vrijbrief geven voor meer '' afzwaaiers'' op Navo grondgebied want dat gaat dan gebeurenquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Speelt mee dat Rusland bewust het risico neemt om vlakbij de Poolse grens aan te vallen. Eigenlijk is het gewoon een aanval op de NATO.
Wat moet Rusland en haar burgers wel niet denken als de NAVO dit accepteert.
Hoor via via dat er activiteit is daar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar is niets over gecommuniceerd in ieder geval.
Het lijkt er op dit moment sterk op dat het om een S300 raket gaat. Die hebben een bereik van maximaal 400 km, dus kan die nooit vanaf russisch (bezet) gebied zijn afgevuurd. Enige optie zou dan Belarus zijn, maar het lijkt me niet dat Loekashenko zich daarvoor zou lenen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe ga je dat bepalen dat iets bewust is ? Wmb is dat hier niet relevant en leidt alleen maar af iets dat ik natuurlijk heel goed begrijp om hel & verdoemenis in het doosje terug proberen te duwen.
Ik begrijp nog steeds niet hoe men die (on)bewuste overweging kan valideren.
Iemand die met een mes op zak gaat stappen heeft de intentie, de wil dat vooropgezet hoe onverhoopt ook; te gebruiken. De enige die kan stellen of het bewust of een toch ongelukje, was, is Rusland zelf die momenteel alles volgens het boekje glashard ontkent. En als bekend met de voet vooruit niet terugdeinst voor -en met desinformatie.
Ook het excuus als verklaring dat Oekraense die raket heeft laten afzwaaien door haar luchtafweer, houdt geen stand. Rusland moet zich er bewust van zijn dat bij gebruik van haar wapens, zij ongeacht situatie daarvoor altijd verantwoordelijk is voor de gevolgen.
Iemand die zich verdedigt, is sws nimmer aansprakelijke te stellen voor de daaruit voortvloeiende schade, schuld of gevolgen.
Ja want zoals je kunt lezen is het hoogst waarschijnlijk een S300. Rusland valt de spoorweg aan (logisch ivm eventuele aanvoer per spoor van Westerse wapens) met CM's oid, Oekraine zet zijn luchtverdediging in (S300), missile heeft storing en landt in Polen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmm dit lijkt dan idd weer opzet te suggereren. Maar ergens denk ik dat ze ook weer niet zo dom zouden zijn.quote:
Zou orban nu ook genaaid worden door putin?quote:
Nauwelijks, een aanvaller is ook verantwoordelijk voor de gevolgen die iemands verdediging veroorzaakt (of als kort rokje zou uitdagen). Er is wmb geen enkele excuus mogelijk wanneer geweld wordt gebruikt om iets/iemand aan te vallen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan best nog Oekrainse luchtverdediging geweest zijn. Wat vreemd afgezwaaid is.
Verandert dat de discussie voor jou?
Maar er zijn ook allerhande oefeningen gaande deze weken. Nu heb ik niet precies scherp waar, @AchJa ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoor via via dat er activiteit is daar.
Beter kritisch nadenken en tot de conclusie komen dat dit onze eigen schuld is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Tering wat hebben mensen snel hun conclusies zeg.
Korte rokjes excuus ? Moeten we ons maar niet zo kleden ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En laten we eerlijk zijn: Het gros van het Westen zal ook in die situatie nog altijd de schuld bij Rusland leggen, zij kiezen er immers voor om zo dicht bij de Oekraens-Poolse grens te opereren dat het zo'n afzwaaier kan plaatsvinden.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar er zijn ook allerhande oefeningen gaande deze weken. Nu heb ik niet precies scherp waar, @:achja ?
Vergeet niet dat er eerder ook al eens een Oekraense drone in Kroati is gecrasht.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja want zoals je kunt lezen is het hoogst waarschijnlijk een S300. Rusland valt de spoorweg aan (logisch ivm eventuele aanvoer per spoor van Westerse wapens) met CM's oid, Oekraine zet zijn luchtverdediging in (S300), missile heeft storing en landt in Polen.
Ze zijn volgens mij tot volgende week aan het oefenen, ook juist met Poolse leger.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar er zijn ook allerhande oefeningen gaande deze weken. Nu heb ik niet precies scherp waar, @:achja ?
De Russen hebben bewust het risico genomen op dodelijke slachtoffers in een NATO lidstaat door doelen te bestoken die ontzettend dicht bij de grens liggen. Het zegt in mijn optiek genoeg over hoe de Russen over de europese burgerbevolking denken; die is hun namelijk "scheissegal". Reden genoeg om de Russische burgerbevolking met veel zwaardere en hardere sancties te treffen, meer luchtafweer aan de oostgrens te plaatsen en Oekrane te overladen met meer, zwaardere en modernere wapens om de Russische invasiemacht af te maken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Speelt mee dat Rusland bewust het risico neemt om vlakbij de Poolse grens aan te vallen. Eigenlijk is het gewoon een aanval op de NATO.
Wat moet Rusland en haar burgers wel niet denken als de NAVO dit accepteert.
Morgen naast mijn woning in de regio Leiden. NL, USA en Polen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die kunnen allemaal gelijk doorrijden naar Polen.quote:
Fair enoughquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoe erg ik ook een hekel aan rusland heb, laten we niet te snel conclusies trekken.
Sedert 4 uur vanochtend wordt terug geschoten.quote:
Hou me normaliter niet echt bezig met Volkel maar heb niks bijzonders gehoord iig.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:41 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Tering wat hebben mensen snel hun conclusies zeg.
quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hou me normaliter niet echt bezig met Volkel maar heb niks bijzonders gehoord iig.
Dit is al zo vaak ontkracht. "Een open Eurazi" is iets totaal anders dan een "Russisch keizerrijk".quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:35 schreef Maron het volgende:
[..]
En niet vergeten dit..:
Putin is trying to build a Russian empire stretching ‘from Vladivostok to Lisbon’, Dmitry Medvedev warned
Dat gaan we dan horen en zo ja dan nog is Rusland verantwoordelijk omdat het systeem in dat gebied gebruikt, operationeel moest worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja want zoals je kunt lezen is het hoogst waarschijnlijk een S300. Rusland valt de spoorweg aan (logisch ivm eventuele aanvoer per spoor van Westerse wapens) met CM's oid, Oekraine zet zijn luchtverdediging in (S300), missile heeft storing en landt in Polen.
Wij hebben de wobkemark-raad.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:47 schreef Confetti het volgende:
Heeft Nederland eigenlijk een soort nationale veiligheidsraad zoals al die Oostblok-landen?
Nog nooit iets over gehoord eigenlijk. Lijkt erg knullig in elkaar te zitten.
En waar denk je dat dat open Eurazi van de Russen precies op uit zal draaien?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is al zo vaak ontkracht. "Een open Eurazi" is iets totaal anders dan een "Russisch keizerrijk".
Je valt met je neus in de boter.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:47 schreef Confetti het volgende:
Heeft Nederland eigenlijk een soort nationale veiligheidsraad zoals al die Oostblok-landen?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gheid-nodig-noodzaakquote:
Waarom doet iedereen die recalcitrant is dat toch altijd af met 'ik denk gewoon kritisch na'?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Beter kritisch nadenken en tot de conclusie komen dat dit onze eigen schuld is.
dit is nog niet een keer ontkracht, maar door rusland trollen gewdownplayed is niet ontkrachten. Wanneer rusland uit oekraine, georgie etc trekt, en sorry zegt, dan is het ontrkacht.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is al zo vaak ontkracht. "Een open Eurazi" is iets totaal anders dan een "Russisch keizerrijk".
Als ze daar de w61 uit gaan rollen dan ga ik mij echt zorgen maken.quote:
Die is me bekend want die oefening was bij mij in de buurt maar heeft niks met Volkel te maken want heli's.quote:
Waarom noemen ze dit niet Kabinet-light? Want iets anders is het niet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gheid-nodig-noodzaak
Pas sinds november van dit jaar.
Kansloos land.
Ik krijg via google alleen soldeerbouten te zien.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ze daar de w61 uit gaan rollen dan ga ik mij echt zorgen maken.
Is precies hetzelfde. Want jouw nogal positieve invulling van wat er bedoeld wordt heeft tot op heden altijd op tafel gelegen voor rus.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het OMTquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:47 schreef Confetti het volgende:
B61.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ze daar de w61 uit gaan rollen dan ga ik mij echt zorgen maken.
Spijtig dus en dat zou het met een Russische raket ook zijn geweest.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Denk dat hij B61 bedoelt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik krijg via google alleen soldeerbouten te zien.
Daar gaan we de oorlog mee winnen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Natuurlijk, SEW.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
Die oostgrens van de Navo wordt bijzonder goed in de gaten gehouden, 24/7. Ik reken er op dat er echt wel beelden zijn van waarvandaan dit gekomen is.
Daar kan je die russische tinnen helmen prima mee doorboren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar gaan we de oorlog mee winnen.
Vast voor de laatste hand aan de printplaatjes van de b61 !quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een "open Eurazi" betekent niets anders dan een Europa binnen de Russische invloedssfeer. De Oost-Duitsers, Polen, Tsjechen, Slowaken, Roemenen, Hongaren, Esten, Letten, Litouwers enz. enz. enz. weten wel hoe het is om binnen de "invloedssfeer" van hun weerzinwekkende, misdadige Russische buren te moeten leven.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat lijkt er meer op idd. Maar die wil je niet gaan gooien.quote:
Heeft Polen dan al van de daken staan schreeuwen dat het rus raketten waren...?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:57 schreef Evenstar het volgende:
Gaat Polen nu dan gewoon door alsof het wel Russische raketten waren of gaan ze toegeven dat ze te snel conclusies hebben getrokken als blijkt dat het uit Oekrane kwam? Dit wordt zo een wedstrijdje verplassen.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Al die leiders zijn gewoon uit hun bed gehaald
Die foto's vanuit Polen laten toch een behoorlijke inslag zien. Ik dacht, behoorlijk ongehinderd door kennis van zaken, altijd dat die luchtafweerraketten niet zo'n zware explosieven bevatten. Past het beeld van die schade bij een verdwaalde luchtafweerraket?quote:
Nee dit kan niet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rutte gewoon in zijn hemd vandaag
Volgens mij waren onze lieve vriendjes aan de andere kant van de wereld er als de kippen bij, Oekrane ook en Polen, indirect, ook. Ik vind het gewoon frappant hoe iedereen zonder informatie van alles roept. Wacht nou eens even een paar uur. Dat jij en ik hier speculeren is n ding, maar al die leiders en belangrijke figuren die meteen in hun social media pen klimmen ....quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heeft Polen dan al van de daken staan schreeuwen dat het rus raketten waren...?
Want de civiele infrastructuur van Oekrane onder vuur nemen is geen daad van oorlog natuurlijkquote:
Die dingen zijn wel van Russische makelij.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:57 schreef Evenstar het volgende:
Gaat Polen nu dan gewoon door alsof het wel Russische raketten waren of gaan ze toegeven dat ze te snel conclusies hebben getrokken als blijkt dat het uit Oekrane kwam? Dit wordt zo een wedstrijdje verplassen.
Nou, het ging me er meer om dat volgens jou Polen maar moest ophouden met verplassen. Maar hebben ze dan wel 'geplast'.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij waren onze lieve vriendjes aan de andere kant van de wereld er als de kippen bij, Oekrane ook en Polen, indirect, ook. Ik vind het gewoon frappant hoe iedereen zonder informatie van alles roept. Wacht nou eens even een paar uur. Dat jij en ik hier speculeren is n ding, maar al die leiders en belangrijke figuren die meteen in hun social media pen klimmen ....
Eerbetoon aan Indonesi ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weten we ook weer dat niemand Nederland serieus neemtquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen idee. Gaat toch nooit gebeuren, het is volkomen onrealistisch en het is ook helemaal niet mijn wens. Maar daar ging het mij ook helemaal niet om. Wanneer je zegt dat je streeft naar een "open Eurazi", is dat gewoon iets anders dan een "Russisch keizerrijk". Wanneer de Duitse Bondskanselier zegt dat hij streeft naar een verenigd Europa, heeft hij het dan ook over een Duits keizerrijk?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waar denk je dat dat open Eurazi van de Russen precies op uit zal draaien?
Nou ja, als ze meteen NAVO bij elkaar roepen etc, dan is dat toch wel indirect wat ze bedoelen? Of gaan ze nou boos zijn op Oekrane?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, het ging me er meer om dat volgens jou Polen maar moest ophouden met verplassen. Maar hebben ze dan wel 'geplast'.
We hebben het over dat een Poolse overheidsfunctionaris zegt of heeft gezegd dat het een rus raket was.
Niet wat het internet er van maakt
Welke positieve invulling?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is precies hetzelfde. Want jouw nogal positieve invulling van wat er bedoeld wordt heeft tot op heden altijd op tafel gelegen voor rus.
S300 richt behoorlijk wat schade aan. Deze wordt ook ingezet als ballistic missile.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die foto's vanuit Polen laten toch een behoorlijke inslag zien. Ik dacht, behoorlijk ongehinderd door kennis van zaken, altijd dat die luchtafweerraketten niet zo'n zware explosieven bevatten. Past het beeld van die schade bij een verdwaalde luchtafweerraket?
In het geval dat het een S-300 was, wat hier beweerd wordt, zou het om 133 of 143kg explosieven gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die foto's vanuit Polen laten toch een behoorlijke inslag zien. Ik dacht, behoorlijk ongehinderd door kennis van zaken, altijd dat die luchtafweerraketten niet zo'n zware explosieven bevatten. Past het beeld van die schade bij een verdwaalde luchtafweerraket?
Cancelled in 1992...quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
kan beide :-)
https://en.wikipedia.org/(...)h_Penetrator_Warhead
Duidelijk.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
S300 richt behoorlijk wat schade aan. Deze wordt ook ingezet als ballistic missile.
[ twitter ]
Uh, beetje rare opmerking dit.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:09 schreef vosss het volgende:
Ok dus om 2 dooie (waarschijnlijk dronken) Polen gaan we officieel WO3 starten?
Lekker dit.
Of het nu gaat om een afzwaaier of om een door Oekranse luchtafweer uit zijn baan gebrachte raket. Feit is en blijft dat de Russen bewust het risico hierop afgewogen hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat de kans op Russische raketten die op een EU en NATO lidstaat neer komen met mogelijke dodelijke slachtoffers onder de burgerbevolking van die lidstaat hun geen zak interesseren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij waren onze lieve vriendjes aan de andere kant van de wereld er als de kippen bij, Oekrane ook en Polen, indirect, ook. Ik vind het gewoon frappant hoe iedereen zonder informatie van alles roept. Wacht nou eens even een paar uur. Dat jij en ik hier speculeren is n ding, maar al die leiders en belangrijke figuren die meteen in hun social media pen klimmen ....
Want je moet er ..vul-in... uitzien ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Weten we ook weer dat niemand Nederland serieus neemt
Ik vraag me af hoe 2 eventuele oekrainse luchtafweer raketten even tientallen KMs de verkeerde kant op gaan, in vergelijking met wat je zou verwachten; en dat is dat die dingen "engagen" naar het oosten, of het noorden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb gehoord Volkel het alle hens aan dek is!quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja man de NAVONUKES zijn al onderweg naar Moskou. Hoorde ze hier net overvliegen. Mooie dingen.
#genieten
Het maakt zeker wel uit.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of het nu gaat om een afzwaaier of om een door luchtafweer uit zijn baan gebrachte raket. Feit is en blijft dat de Russen bewust het risico hierop afgewogen hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat de kans op Russische raketten die op een EU en NATO lidstaat neer komen met mogelijke dodelijke slachtoffers onder de burgerbevolking van die lidstaat hun geen zak interesseren.
De reactie van de Russen spreekt wat dat betreft ook weer boekdelen; het is weer allemaal "provocatie" van het westen.
Nee, want als dat er uit komt, gaat Zelensky met oprechte emoties en geheven hoofd op TV zijn excuses aanbieden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:07 schreef Evenstar het volgende:
Of gaan ze nou boos zijn op Oekrane?
Ja, dat het er 2 zijn maakt het wat vreemd. Maar goed, we wachten rustig af.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe 2 eventuele oekrainse luchtafweer raketten even tientallen KMs de verkeerde kant op gaan, in vergelijking met wat je zou verwachten; en dat is dat die dingen "engagen" naar het oosten, of het noorden.
Ah, wat mensen hier zeggen, "is al ontkracht", maar wat het dan echt is heb je geen idee van.quote:
Prima, enige wat ik zeg dat men moet afwachten voordat men van alles roept. Nogmaals, wat jij en ik hier zeggen boeit niemand, maar de leiders moeten gewoon rustig zijn en wachten op feiten. Nu meteen naar Rusland wijzen win je ook niks mee, integendeel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want als dat er uit komt, gaat Zelensky met oprechte emoties en geheven hoofd op TV zijn excuses aanbieden.
Mijn punt is dat dankzij die hele kutzooi gas 4x over de kop gegaan is en daardoor de prijs van pellets ook x2 gegaan is om mijn huis lekker op 22 graden de winter door te stoken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Naast Oekrane dat ‘GeEn LiD vAn dE NaVo’ is zijn nu ook de Polen minderwaardig of wat is je punt?
Jij ziet het verschil niet? Als jouw buren een stel tokkies zijn dan laat je het begaan, maar als ze jouw ruit inslaan dan verandert dat de zaak toch? Of niet?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:14 schreef Newone82 het volgende:
Dus er wordt een half jaar gevochten paar km van Polen, en nu 2 doden in Polen en er moet vergelding komen.
Hahahahhahahah. Wat een onzin.
Meidquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn punt is dat dankzij die hele kutzooi gas 4x over de kop gegaan is en daardoor de prijs van pellets ook x2 gegaan is om mijn huis lekker op 2e graden de winter door te stoken.
Dit was mijn klacht.
Schijnt dat het Rode Plein straks het Teflon Plein wordtquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat het er 2 zijn maakt het wat vreemd. Maar goed, we wachten rustig af.
Nee grapje natuurlijk ik heb alvast Mark Rutte genstrueerd om Moskou met de grond gelijk te maken deze provocatie kan niet onbeantwoord blijven als Poetin oorlog wil dan kan hij het krijgen snap je
Ik heb daar geen enkele moeite mee; aan toneelspelen doen de Russen immers ook al tijdenlang. Dat toneelspel over en weer zorgt er ook voor dat het westen nu weer een reden heeft om te "escaleren" door Oekrane van effectievere wapens te voorzien.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Moet je niet opeens 10 maanden later opeens toneel gaan spelen.
Gewoon je energieverbruik verlagen. Is ook nog goed voor het klimaatquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn punt is dat dankzij die hele kutzooi gas 4x over de kop gegaan is en daardoor de prijs van pellets ook x2 gegaan is om mijn huis lekker op 2e graden de winter door te stoken.
Dit was mijn klacht.
Dus je denkt alleen aan jezelf. 😂quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit was mijn klacht.
Dat interesseert werkelijk waar he-le-maal niemand.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit was mijn klacht.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat dat nog een heel zacht prijsje is vergeleken met de prijs die de Oekraners betalen voor hun n onze vrijheid?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit was mijn klacht.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit was mijn klacht.
Het blijft Russisch spul...quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe 2 eventuele oekrainse luchtafweer raketten even tientallen KMs de verkeerde kant op gaan, in vergelijking met wat je zou verwachten; en dat is dat die dingen "engagen" naar het oosten, of het noorden.
Als het om een ongeval gaat, gaat de NAVO het zo laten. Maar het zal ook geen tweede keer moeten gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks, zal het volgen.
Maar deze actie heeft gewoon consequenties tot gevolg, en niet (afschrikwekkend) reageren leidt op korte en middellange termijn ertoe dat er eerder jegens ons gescaleerd wordt.
Uiteraard. Ik ben een egost pur sang. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus je denkt alleen aan jezelf. 😂
Tijd om patriots te leveren dan. Heb je het cursusmateriaal al gereed?quote:
Boehoe. Gas is duur🥹🥸quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben een egostische pur sang. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Dat is een beetje onder de noemer: als er ergens oorlog is, en je bemoeit je er niet onmiddellijk mee, dan moet je ook maar niet zeuren als er dan ineens bommen op jouw hoofd vallen ofzo? Anders had je je er maar meteen mee moeten bemoeien?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het maakt zeker wel uit.
Bewust een land aanvallen of per ongeluk een foutje maken of pech hebben dat het verkeerd loopt. Ja, tuurlijk nemen ze risico, maar dat er oorlog is in Oekrane is toch geen geheim meer en de reactie van de rest van de wereld is ook al bekend. Waarom nu opeens zo verbaasd lopen doen met z'n allen? Dit gevaar was er gisteren ook, vorige week ook en paar maanden geleden ook. Dat Rusland zo'n risico nam was ook al bekend toch? Waarom nu pas zeiken? Of je reageert meteen of je reageert niet en laat zien dat je dit soort risico's dus accepteert. Moet je niet opeens 10 maanden later opeens toneel gaan spelen.
Zal weer een hoog pief paf praat komen en niks gebeuren als vergelding.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij ziet het verschil niet? Als jouw buren een stel tokkies zijn dan laat je het begaan, maar als ze jouw ruit inslaan dan verandert dat de zaak toch? Of niet?
Van alles roept? Wat denk je nou zelf man? Dat Polen ze zelf op eigen grond gedropt heeft?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een dagje les en ze kunnen aan de slag!quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Tijd om patriots te leveren dan. Heb je het cursusmateriaal al gereed?
De vraag was waar een "open Eurazi van de Russen op zal uitdraaien". Ik antwoord dat ik geen idee heb, omdat het toch nooit gaat gebeuren en onrealistisch is. Ik geef alleen aan dat het iets anders is dan een "Russisch keizerrijk", zoals wordt verondersteld. Net zoals het streven naar een verenigd Europa door een Duitse bondskanselier niet een streven naar een Duits keizerrijk is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, wat mensen hier zeggen, "is al ontkracht", maar wat het dan echt is heb je geen idee van.
Dank voor je bijdrage
Onze vrijheid gaat het niet om. Dat is complete kolder. Denk je werkelijk dat Rusland heel Europa kan bezetten?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat dat nog een heel zacht prijsje is vergeleken met de prijs die de Oekraners betalen voor hun n onze vrijheid?
Gewoon de fles goed stabiel zetten en altijd een lont gebruiken toch?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een dagje les en ze kunnen aan de slag!
quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een dagje les en ze kunnen aan de slag!
Het is hoe dan ook de moeite waard aangezien Rusland hoogstwaarschijnlijk nog decennia lang een dreiging zal blijven.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee zonder dollen, hoe lang zou het duren om een S-300 bemanning om te scholen (eventueel met het groot onderhoud in Polen door westerse mensen) praat je dan over weken, maanden of zelfs jaren? Ik heb echt geen idee h?
Maanden tot een jaar ongeveer.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee zonder dollen, hoe lang zou het duren om een S-300 bemanning om te scholen (eventueel met het groot onderhoud in Polen door westerse mensen) praat je dan over weken, maanden of zelfs jaren? Ik heb echt geen idee h?
https://www.csis.org/anal(...)krainian-air-defensequote:Patriot
This medium- to long-range U.S. system is the gold standard for air and missile defense. Used by a dozen countries, it has been continuously upgraded since first introduced in the 1960s and proven successful in multiple combat operations. Because it is currently in production and with over a thousand launchers produced for the United States and global customers, it would be a natural system for Ukrainian air defense. The obstacle is that Patriot is highly complex, with a sophisticated radar and command center in addition to the launcher. To give a sense of the complexity, the Patriot system repairer course is 53 weeks. Patriot would be well-suited for postwar reconstruction of the Ukrainian military. However, because training operators and establishing a maintenance system would take years, it would not be suitable for near-term transfer.
Als we steeds bang de schuilkelder in kruipen want “NOEKS!” Dan wel ja.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Onze vrijheid gaat het niet om. Dat is complete kolder. Denk je werkelijk dat Rusland heel Europa kan bezetten?
Dit heeft alles met onze vrijheid te maken, die houdt namelijk niet op bij de landsgrenzen en behelst ook de vrijheid om met landen te kunnen handelen en wandelen wat we willen zonder geweldige inmenging door derden.quote:Met onze vrijheid heeft het niets te maken. Die staat immers niet op het spel. Onze levens wel als Rusland op die rode knop drukt. Lekker escaleren met z'n allen hier hier hoera. Fucking retards.
Je bent er vergeten bij te zeggen dat jij het wel kan betalen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn punt is dat dankzij die hele kutzooi gas 4x over de kop gegaan is en daardoor de prijs van pellets ook x2 gegaan is om mijn huis lekker op 22 graden de winter door te stoken.
Dit was mijn klacht.
Je hebt gewoon een emulator.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd om patriots te leveren dan. Heb je het cursusmateriaal al gereed?
Dat is de klacht ook niet h. De klacht is dat ik met die grijpstuiver extra die ik aan m'n energierekening uit moet geven ook wat leuks met de vrouw had kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:29 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bent er vergeten bij te zeggen dat jij het wel kan betalen.
Klopt, je had ook een weekendje Oekrane kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is de klacht ook niet h. De klacht is dat ik met die grijpstuiver extra die ik aan m'n energierekening uit moet geven ook wat leuks met de vrouw had kunnen doen.
Waarom denk je dat wij als kernmacht de schuilkelders in zouden kruipen onder die dreiging op eigen bodem? Daar zit toch geen logica in?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als we steeds bang de schuilkelder in kruipen want “NOEKS!” Dan wel ja.
Hier de vertaling en de link naar Medvedev's originele bericht 'van Lissabon tot Vladivostok":quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
De vraag was waar een "open Eurazi van de Russen op zal uitdraaien". Ik antwoord dat ik geen idee heb, omdat het toch nooit gaat gebeuren en onrealistisch is. Ik geef alleen aan dat het iets anders is dan een "Russisch keizerrijk", zoals wordt verondersteld. Net zoals het streven naar een verenigd Europa door een Duitse bondskanselier niet een streven naar een Duits keizerrijk is.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
Medvedev's hele Telegram bericht van 5 april vertaald:
https://t.me/s/medvedev_telegram/30De Speciale Militaire operatie verloopt alleen wat anders dan gehoopt door hem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Prima, en anderen hier vinden niet dat we Rusland genocide moeten laten plegen in Oekrane. Maar ieder zo zijn eigen moraliteitquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
Dat is de klacht ook niet h. De klacht is dat ik met die grijpstuiver extra die ik aan m'n energierekening uit moet geven ook wat leuks met de vrouw had kunnen doen
Er zijn aanwijzingen dat het om verdwaalde afweergeschut uit Oekrane gaat.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van alles roept? Wat denk je nou zelf man? Dat Polen ze zelf op eigen grond gedropt heeft?
Hoewel we niks kunnen vaststellen weten we natuurlijk al aardig hoe de vork in de steel zit.
Maar wat het wel is, dat weet je niet?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:25 schreef Repentless het volgende:
Ik geef alleen aan dat het iets anders is dan een "Russisch keizerrijk", zoals wordt verondersteld.
Dat laatste is behoorlijk belegen "nieuws"quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:29 schreef Momo het volgende:
Sowieso dat Rusland zichzelf de nek om aan het draaien is met deze dure oorlog, de gehele economie van Rusland is even groot als die van de Benelux las ik gister ergens.
Om dat ik het fundamentele verschil niet zie, waarom zou Polen, of Nederland for that matter, wel de Wereldoorlog waard zijn en Oekrane niet? Is dat dan puur navo-lidmaatschap? “Ja maar president Trump, we stoppen echt bij de Duitse grens hoor. Dat is u toch geen wereldwijde vernietiging waard?”quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom denk je dat wij als kernmacht de schuilkelders in zouden kruipen onder die dreiging op eigen bodem? Daar zit toch geen logica in?
Weer ego bevestiging deel 2. Poeh, wat heb je het zwaar voss. Kan het ook eens niet over jouw gaan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is de klacht ook niet h. De klacht is dat ik met die grijpstuiver extra die ik aan m'n energierekening uit moet geven ook wat leuks met de vrouw had kunnen doen.
Ieder het zijne. Zeker.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Prima, en anderen hier vinden niet dat we Rusland genocide moeten laten plegen in Oekrane. Maar ieder zo zijn eigen moraliteit
Er zijn aanwijzingen dat Rusland bewust grote risico's neemt door doelen te bestoken bij/vlakbij de Poolse grens. Nu zijn daar Polen bij omgekomen (jouw en mijn mede Europeanen). Dit kan niet onbeantwoord blijven, hier zijn principes overschreden. Indien er geen consequenties volgen is dat voor de Russische bevolking en regering een duidelijk teken dat de bakens verzet zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat het om verdwaalde afweergeschut uit Oekrane gaat.
Tuurlijk heeft Polen het niet gedaan, maar het maakt in mijn ogen wel uit of het een bewuste actie was van Rusland, een verdwaald Russisch raket was of een foutje/pech vanuit Oekrane was.
mimimimimi ik kan niets leuks doen met m'n vrouwquote:Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid; ik ben geen arme sloeber. Lexus op de oprit, sportwagen cabrio in de garage, autootje voor de boodschappen op de oprit, momenteel staat mijn 2 persoons jacuzzi te vullen met 500 liter water en het is nu heerlijk 22,4 graden binnen, de pelletkachel is aardig op dreef om de vloer te verwarmen. Ik kom niks te kort hoor.
Dat men mij wegzet als Putin versteher boeit me overigens niks. Ik ben een egostische lul en dat weet ik. De meesten van jullie weten dat ook. Maar zeiken omdat ik het allemaal niet meer kan betalen doe ik niet. Ik werk nog altijd heerlijk parttime en dat blijf ik ook doen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zet mijn pelletkachel wel wat hoger. Ik verbruik maar 40 kuub per maand voor koken en mijn 2 persoons jacuzzi op de badkamer.
Gewoon je mond spoelen en gauw wegwezen. Heel Oekraine zit in shit en in Nederland zijn er honderdduizenden die naar voedselbank gaan. Maar nee vosss moet misschien een keer minder in zijn jacuzzi. Ach ach.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:48 schreef vosss het volgende:
Waarom zou ik mijn tweepersoons inloopdouche gebruiken als ik ook een tweepersoons jacuzzi heb?
Denk dat ik hooguit 2x per jaar ofzo die douche gebruik.
Ja dat maakt uit en tegelijkertijd tijd ook weer niet zo veel. Want de grondoorzaak blijft hetzelfde, er zijn doden gevallen in Polen door Russisch oorlogsgeweld, immers geen raket is ook geen afweerraket.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat het om verdwaalde afweergeschut uit Oekrane gaat.
Tuurlijk heeft Polen het niet gedaan, maar het maakt in mijn ogen wel uit of het een bewuste actie was van Rusland, een verdwaald Russisch raket was of een foutje/pech vanuit Oekrane was.
Ik post hier dagen aan een stuk niks. Ik sta op zeker niet in de top100 posters in deze reeks.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Weer ego bevestiging deel 2. Poeh, wat heb je het zwaar voss. Kan het ook eens niet over jouw gaan?
Ik zeg ook niet dat men helemaal niks moet doen, maar sommigen roepen om militair ingrijpen. Dat gaat echt te ver. Verder ben ik het met je eens. Ze moeten dit proberen te voorkomen door in ieder geval aan de grens beter materiaal te zetten om Polen te beschermen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat Rusland bewust grote risico's neemt door doelen te bestoken bij/vlakbij de Poolse grens. Nu zijn daar Polen bij omgekomen (jouw en mijn mede Europeanen). Dit kan niet onbeantwoord blijven, hier zijn principes overschreden. Indien er geen consequenties volgen is dat voor de Russische bevolking en regering een duidelijk teken dat de bakens verzet zijn.
Wel eens een bezoekje aan de poort gebracht? Misschien brengt het je nog op heldere inzichten.quote:
We hebben het niet over jouw leventje. Maar over belangrijkere zaken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik post hier dagen aan een stuk niks. Ik sta op zeker niet in de top100 posters in deze reeks.
Moeten we Oekrane vragen voor hout pellets voor je kachel?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik post hier dagen aan een stuk niks. Ik sta op zeker niet in de top100 posters in deze reeks.
Dit denkenquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
mimimimimi ik kan niets leuks doen met m'n vrouw
Ik mag mijn ongenoegen toch wel uiten zeker?quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
We hebben het niet over jouw leventje. Maar over belangrijkere zaken.
Ik heb zelf geen vrouw, dus scheelt in mijn geval weer. Dat gezegd hebbende... Ik zoek zelf nog naar een leuke aziatische dame, maar nog geen geluk gehad.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gewoon je mond spoelen en gauw wegwezen. Heel Oekraine zit in shit en in Nederland zijn er honderdduizenden die naar voedselbank gaan. Maar nee vosss moet misschien een keer minder in zijn jacuzzi. Ach ach.
Opgerot.
Dat is inderdaad de waarde van het NAVO-lidmaatschap. En daarmee ook de reden dat de Sovjet-Unie/Rusland nog nooit een NAVO-land hebben aangevallen en vice vera.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om dat ik het fundamentele verschil niet zie, waarom zou Polen, of Nederland for that matter, wel de Wereldoorlog waard zijn en Oekrane niet? Is dat dan puur navo-lidmaatschap? “Ja maar president Trump, we stoppen echt bij de Duitse grens hoor. Dat is u toch geen wereldwijde vernietiging waard?”
Er zijn nagenoeg geen niet militaire middelen meer om tot een proportioneel antwoord te komen. Rusland zal gedwongen moeten worden om zelf hier consequenties uit te trekken (terugtrekken uit Oekraiene).quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat men helemaal niks moet doen, maar sommigen roepen om militair ingrijpen. Dat gaat echt te ver. Verder ben ik het met je eens. Ze moeten dit proberen te voorkomen door in ieder geval aan de grens beter materiaal te zetten om Polen te beschermen.
Nu het totaal willen laten escaleren over iets wat wij al sinds februari weten vind ik gewoon gek.
Het is hetzelfde als bij een rijbewijs, als je er niet mee om kunt gaan raak je het kwijt. Dat geldt ook voor Rusland en z’n raketten, er komt een punt dat de veiligheid van de NAVO het noodzakelijk maakt om Rusland van z’n raketten te ontdoen…quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat men helemaal niks moet doen, maar sommigen roepen om militair ingrijpen. Dat gaat echt te ver. Verder ben ik het met je eens. Ze moeten dit proberen te voorkomen door in ieder geval aan de grens beter materiaal te zetten om Polen te beschermen.
Nu het totaal willen laten escaleren over iets wat wij al sinds februari weten vind ik gewoon gek.
Precies. De houding van Voss staat me erg tegen. Alles op zichzelf betrekken. Oekraine oorlog is alleen erg voor zijn portemonneequote:Op dinsdag 15 november 2022 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gewoon je mond spoelen en gauw wegwezen. Heel Oekraine zit in shit en in Nederland zijn er honderdduizenden die naar voedselbank gaan. Maar nee vosss moet misschien een keer minder in zijn jacuzzi. Ach ach.
Opgerot.
Zoek op Facebook een Filipijnse, die willen altijd wel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen vrouw, dus scheelt in mijn geval weer. Dat gezegd hebbende... Ik zoek zelf nog naar een leuke aziatische dame, maar nog geen geluk gehad.
Ik herinner me een stoere tweet jouwerzijds over hoe goed jijzelf van pecunia voorzien was en je hottub geen graad lager zou verwarmen. En dat je dat allemaal geen reet uitmaakte.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn punt is dat dankzij die hele kutzooi gas 4x over de kop gegaan is en daardoor de prijs van pellets ook x2 gegaan is om mijn huis lekker op 22 graden de winter door te stoken.
Dit was mijn klacht.
En dat laatste gaat niet gebeurenquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn nagenoeg geen niet militaire middelen meer om tot een proportioneel antwoord te komen. Rusland zal gedwongen moeten worden om zelf hier consequenties uit te trekken (terugtrekken uit Oekraiene).
Voor de goede orde: niemand heeft het hier over het starten van een nucleaire oorlog. Maar wat hier gebeurd is, zal gigantische consequenties moeten krijgen voor Rusland.
Ik geloof het niet, althans niet onder alle omstandigheden, als je nu betoogt dat Oekrane het niet waard is. Dan zou een navo-land het ineens wel zijn? Dan krijgen we niet gewoon weer dezelfde invloedssferen argumenten ed? Ik geloof dat niet, zeker niet als er straks weer een trumpachtige president zit.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de waarde van het NAVO-lidmaatschap. En daarmee ook de reden dat de Sovjet-Unie/Rusland nog nooit een NAVO-land hebben aangevallen en vice vera.
Zou heel goed kunnen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:42 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En dat laatste gaat niet gebeuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |