Dat valt allemaal wel mee. Max maakt een duidelijk statement in het team; Checo heeft 'm proberen te piepelen in Monaco, wat toevallig gelijk viel met geruchten in de media dat Checo weleens voor het kampioenschap zou kunnen gaan en dat RB hem die ruimte moest geven etc (lees: kamp Perez probeerde een 2015-Sainz-je te doen).quote:Op zondag 13 november 2022 22:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dan kan dit een heel belangrijk keerpunt zijn in Max zijn carriere. Ipv van 4 tegenstanders volgend jaarc Ferrari en Mercedes rijders. Heeft die nu ook zijn eigen teamgenoot tegen zich. Goed gedaan Max!
Je reageerde op een zeer bekende troll. Niet nodig dus.quote:Op zondag 13 november 2022 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Max maakt een duidelijke statement in het team; Checo heeft 'm proberen te piepelen in Monaco, wat toevallig gelijk viel met geruchten in de media dat Checo weleens voor het kampioenschap zou kunnen gaan en dat RB hem die ruimte moest geven etc (lees: kamp Perez probeerde een 2015-Sainz-je te doen).
Verstappen pakt 'm nu terug en de boodschap is duidelijk; "Je valt in lijn met het team en daar ben ik de kopman".
Streep eronder en weer verder.
Vorig jaar ook alquote:Op zondag 13 november 2022 22:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Weer een race erbij waar Max volgend jaar uitgefloten wordt
En wat als die crash dan nog gevolgen krijgt, ala Crashgate Alonso in tijden van budgetcap?quote:Op zondag 13 november 2022 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Max maakt een duidelijke statement in het team; Checo heeft 'm proberen te piepelen in Monaco, wat toevallig gelijk viel met geruchten in de media dat Checo weleens voor het kampioenschap zou kunnen gaan en dat RB hem die ruimte moest geven etc (lees: kamp Perez probeerde een 2015-Sainz-je te doen).
Verstappen pakt 'm nu terug en de boodschap is duidelijk; "Je valt in lijn met het team en daar ben ik de kopman".
Dat werd 'ie al, al had dat meer met schoonpapa te maken vermoed ik. Dat zal Verstappen overigens boeien.quote:Op zondag 13 november 2022 22:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Weer een race erbij waar Max volgend jaar uitgefloten wordt
Dit is geen crashgate, maar een schumacher in monacoquote:Op zondag 13 november 2022 22:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat als die crash dan nog gevolgen krijgt, ala Crashgate Alonso in tijden van budgetcap?
Niet zo slim dan he?
Daarom hoor je Max hier ook niets bevestigends zeggen, deze vuile was gaat RB niet buiten hangen.quote:Op zondag 13 november 2022 22:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat als die crash dan nog gevolgen krijgt, ala Crashgate Alonso in tijden van budgetcap?
Niet zo slim dan he?
Daar was zonder deze actie ook al 0 twijfel over natuurlijk..quote:Op zondag 13 november 2022 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Max maakt een duidelijk statement in het team; Checo heeft 'm proberen te piepelen in Monaco, wat toevallig gelijk viel met geruchten in de media dat Checo weleens voor het kampioenschap zou kunnen gaan en dat RB hem die ruimte moest geven etc (lees: kamp Perez probeerde een 2015-Sainz-je te doen).
SPECULATIEquote:Op zondag 13 november 2022 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Max maakt een duidelijk statement in het team; Checo heeft 'm proberen te piepelen in Monaco, wat toevallig gelijk viel met geruchten in de media dat Checo weleens voor het kampioenschap zou kunnen gaan en dat RB hem die ruimte moest geven etc (lees: kamp Perez probeerde een 2015-Sainz-je te doen).
Dan krijgt enkel Perez daar straf voor hoor..quote:Op zondag 13 november 2022 22:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Niet zo slim dan he?
We gaan het zien.quote:Op zondag 13 november 2022 22:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daarom hoor je Max hier ook niets bevestigends zeggen, deze vuile was gaat RB niet buiten hangen.
Het is geen Renault.
Nee Red Bull. Want red bull wist dit dan.quote:Op zondag 13 november 2022 22:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan krijgt enkel Perez daar straf voor hoor..
Op basis van resultaten zeker.quote:Op zondag 13 november 2022 22:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar was zonder deze actie ook al 0 twijfel over natuurlijk..
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar negeer m gewoon.quote:Op zondag 13 november 2022 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Misschien omdat Verstappen beetje met ellebogen racet? Dat Verstappen vorig jaar Hamilton buiten de baan duwde en zelf ook ver buiten de baan schoot, vond niet iedereen prettigquote:Op zondag 13 november 2022 22:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat werd 'ie al, al had dat meer met schoonpapa te maken vermoed ik. Dat zal Verstappen overigens boeien.
Mja, dan laat je het ook niet lekken naar journalistenquote:Op zondag 13 november 2022 22:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daarom hoor je Max hier ook niets bevestigends zeggen, deze vuile was gaat RB niet buiten hangen.
Het is geen Renault.
Als ze dat doen, wordt dat vast binnen RB wel weer “opgelost”quote:Op zondag 13 november 2022 22:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op basis van resultaten zeker.
Maar jij denkt dat kamp Perez niet weer een poging gaat wagen volgend jaar wanneer Checo onverhoopt twee goede weekenden achter elkaar heeft?
Ja omdat de coureur het blijkbaar toe heeft gegeven achteraf, terwijl het team er enkel nadeel van had. Iets andere situatie met crashgate welquote:Op zondag 13 november 2022 22:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee Red Bull. Want red bull wist dit dan.
Dat boeit Verstappen helemaal niks en ik geef 'm daarin gelijk.quote:Op zondag 13 november 2022 22:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zal best dat Max een goede reden had maar voor zijn PR was het toch beter geweest om zijn ego even ondergeschikt te maken aan het team.
Wat ik niet snap is waarom ze Max daar enkel op aankijken. Russel en Lewis beuken ook zo vaak jan en alleman er af. Max racet aggressief, hij gaat voor gaten als hij er 1 ziet. Op het randje. Zoals vandaag.quote:Op zondag 13 november 2022 22:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien omdat Verstappen beetje met ellebogen racet? Dat Verstappen vorig jaar Hamilton buiten de baan duwde en zelf ook ver buiten de baan schoot, vond niet iedereen prettig
Hij had er ook boven moeten staan en gewoon zeggen: ik dacht echt dat ik nog een kans had om Alonso te pakken, maar het mocht niet zo zijn. Of Perez die plek gewoon gevenquote:Op zondag 13 november 2022 22:53 schreef Newone82 het volgende:
Leuke stoerdoenerij dit allemaal van de meesten hier, maar dit is niet hoe een ‘kampioen’ zich moet gedragen. Dit is eerder een gedrag van een kind van 7. Dit horen wij ‘volwassen’ ook niet goed te keuren.
Max lijkt met niemand echt goed samen te werken in een team. Sainz niet, Ricciardo niet ( naast de baan was alles koek en ei, op de baan niet, en Gasly was gewoon te langzaam.quote:Op zondag 13 november 2022 22:54 schreef Middelpunt het volgende:
Klinkt als een slechte samenwerking tussen die 2. Voor de zekerheid volgend jaar De Vries maar in de RB zetten.
Ego is the enemy….geldt voor Max vandaagquote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat boeit Verstappen helemaal niks en ik geef 'm daarin gelijk.
Wel mee eens uiteindelijk. Hij kan beter gewoon even dimmen en naar het lange termijn plaatje kijken. Er gaat de komende tijd weer ontiegelijk gezeikt worden over dat Monaco-verhaal en helemaal uitsluiten dat ie daar door geraakt wordt kun je niet. Het is nodeloos risico nemen voor een beetje ego strelen: nutteloos.quote:Op zondag 13 november 2022 22:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zal best dat Max een goede reden had maar voor zijn PR was het toch beter geweest om zijn ego even ondergeschikt te maken aan het team.
Lewis en Russell krijgen daar toch ook genoeg commentaar op?quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom ze Max daar enkel op aankijken. Russel en Lewis beuken ook zo vaak jan en alleman er af. Max racet aggressief, hij gaat voor gaten als hij er 1 ziet. Op het randje. Zoals vandaag.
Alleen lewis gooit de deur dicht en Max krijgt vreemd genoeg de schuld...
Valt in het niet vergeleken met Lewis Rosberg.quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Max lijkt met niemand echt goed samen te werken in een team. Sainz niet, Ricciardo niet ( naast de baan was alles koek en ei, op de baan niet, en Gasly was gewoon te langzaam.
Al vind ik het ook kut voor checo, Max heeft gelijk in mijn ogen hier.quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik kan het 'Multi 21' incident zelf wel bedenken, en Rosberg/Hamilton, Alonso/Hamilton en Prost/Senna bijvoorbeeld. Maar in al die gevallen ging het nog steeds om het kampioenschap of een raceoverwinning, niet iemand die binnen hetzelfde seizoen al kampioen is, niet meedoet voor het podium en dan opeens een "rekening moet vereffenen" met zijn teammaat wegens een incident van zes maanden daarvoor.quote:
Russel wel, Lewis?quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lewis en Russell krijgen daar toch ook genoeg commentaar op?
Terwijl dat juist vrienden warenquote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Valt in het niet vergeleken met Lewis Rosberg.
quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Valt in het niet vergeleken met Lewis Rosberg.
Als FIA besluit dat Verstappen gelogen heeft tegen hen en hem daarom diskwalificeert voor het seizoen was het het dan ook waard?quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Huh, waarover zou hij gelogen hebben?quote:Op zondag 13 november 2022 23:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als FIA besluit dat Verstappen gelogen heeft tegen hen en hem daarom diskwalificeert voor het seizoen was het het dan ook waard?
Hij zal zich wel onschendbaar wanen, maar ik heb geleerd dat je in het leven beter vrienden kan maken dan vijanden en dat een klein gebaar al voldoende kan zijn om iemand voor je te winnen. Waarom zou je dat niet doen. Op lange termijn kan je er alleen maar voordeel van hebben.quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat Checo zou hebben toegegeven bewust te hebben gecrasht. Blijkbaar wist Verstappen dat. Kan nooit legaal zijn dat je weet van dat soort grove overtredingen van de sporting regulations en dat niet meld bij de FIA.quote:Op zondag 13 november 2022 23:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Huh, waarover zou hij gelogen hebben?
Omdat autosport.quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij zal zich wel onschendbaar wanen, maar ik heb geleerd dat je in het leven beter vrienden kan maken dan vijanden en dat een klein gebaar al voldoende kan zijn om iemand voor je te winnen. Waarom zou je dat niet doen. Op lange termijn kan je er alleen maar voordeel van hebben.
Zo gaat het in het echte leven, niet in topsport. Verstappen staat op de top van de berg, kan niet meer lachen van de kwartjes etc.quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij zal zich wel onschendbaar wanen, maar ik heb geleerd dat je in het leven beter vrienden kan maken dan vijanden en dat een klein gebaar al voldoende kan zijn om iemand voor je te winnen. Waarom zou je dat niet doen. Op lange termijn kan je er alleen maar voordeel van hebben.
Serieus?quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat Checo zou hebben toegegeven bewust te hebben gecrasht. Blijkbaar wist Verstappen dat. Kan nooit legaal zijn dat je weet van dat soort grove overtredingen van de sporting regulations en dat niet meld bij de FIA.
Oh ja, dan gaan ze Verstappen uit het kampioenschap halen omdat hij zijn eigen team er niet bij geluld heeft?quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat Checo zou hebben toegegeven bewust te hebben gecrasht. Blijkbaar wist Verstappen dat. Kan nooit legaal zijn dat je weet van dat soort grove overtredingen van de sporting regulations en dat niet meld bij de FIA.
Joh, mail ff naar Toto.quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Moet ik verder in herhaling vallen? Of zou je anders daar weer over gaan zaniken?quote:Op zondag 13 november 2022 23:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel een goede manier van discussie voeren zo, niet eens een oneliner, maar gewoon 2 woorden
Mwa, ik heb Messi vaak genoeg een pingel zien gunnen aan een ander, ook al was hij De Man. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik vind het maar gelul om onderscheid te maken tussen topsport en het echte leven in de situatie van Max.quote:Op zondag 13 november 2022 23:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zo gaat het in het echte leven, niet in topsport. Verstappen staat op de top van de berg, kan niet meer lachen van de kwartjes etc.
Wie zegt dat beiden niet gestraft kunnen worden + het team?quote:Op zondag 13 november 2022 23:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oh ja, dan gaan ze Verstappen uit het kampioenschap halen omdat hij zijn eigen team er niet bij gelult heeft?Wat dacht je van Perez zelf dan?
Die straf van vandaag... dat daar zogenaamde F1 kenners het mee eens zijn verbaasd me enorm. Niet eens Hamilton fans maar ook anderen....quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom ze Max daar enkel op aankijken. Russel en Lewis beuken ook zo vaak jan en alleman er af. Max racet aggressief, hij gaat voor gaten als hij er 1 ziet. Op het randje. Zoals vandaag.
Twitter reacties raak ik met een stok nog niet aan.quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon lachen om #teamLH die het interview van Max met Sky helemaal verkeerd interpreteerd en dus een hele meltdown op Twitter heeft om dat Max bewust voor de crash zou gaan?
Nou, poeh he.. Wat was crashgate toch zwaar bestraft..quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wie zegt dat beiden niet gestraft kunnen worden + het team?
Sommige mensen maken hier dezelfde fout als Verstappen: denken dat je onkwetsbaar bent en niet het grotere plaatje willen zien. Crashgate maakte duidelijk dat FIA er echt met de botte bijl in gaat als ze merken dat er bewust crashes worden veroorzaakt. Aan dat soort dingen moet je denken en niet aan het "moreel puntje scoren t.o.v. een teamgenoot waar je ruzie mee hebt".
Verstappen heeft niet de geruchten de wereld in geholpen over Monaco hč. Hij heeft geen woord gezegd over een mogelijke aanleiding.quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sommige mensen maken hier dezelfde fout als Verstappen: denken dat je onkwetsbaar bent en niet het grotere plaatje willen zien. Crashgate maakte duidelijk dat FIA er echt met de botte bijl in gaat als ze merken dat er bewust crashes worden veroorzaakt. Aan dat soort dingen moet je denken en niet aan het "moreel puntje scoren t.o.v. een teamgenoot waar je ruzie mee hebt".
Voetbal moet je niet vergelijken met F1.quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mwa, ik heb Messi vaak genoeg een pingel zien gunnen aan een ander, ook al was hij De Man. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik vind het maar gelul om onderscheid te maken tussen topsport en het echte leven in de situatie van Max.
Dat gedrag zie je in elke klasse, of het nou om karting, Nascar, DTM, Indycar of F1 gaat.quote:Op zondag 13 november 2022 23:03 schreef Maanvis het volgende:
Maareh, wat een wijf ben je ook gewoon als je iemand nog iets kwalijk neemt van tig races geleden en 'm daarom niks gunt. Da's toch echt iets voor de W-series of niet. Max zei zelf 'at sky they are living in the past' nee wat doe je nu zelf oetlul
Op Reddit zijn ze nu ook los aan het gaanquote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Twitter reacties raak ik met een stok nog niet aan.
Kom op zeg, "dat is autosport en ik kijk het al 30 jaar" is vrijwel geen argumentatie.quote:Op zondag 13 november 2022 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet ik verder in herhaling vallen? Of zou je anders daar weer over gaan zaniken?
Ongelofelijk hoe weinig men hier begrijpt van autosport.
Yups. Is autosport.quote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gedrag zie je in elke klasse, of het nou om karting, Nascar, DTM, Indycar of F1 gaat.
Zoek het lekker uit. Ik heb het tig x uitgelegd.quote:Op zondag 13 november 2022 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kom op zeg, "dat is autosport en ik kijk het al 30 jaar" is vrijwel geen argumentatie.
voortaan posts maximaal vijf woordenquote:Op zondag 13 november 2022 23:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel een goede manier van discussie voeren zo, niet eens een oneliner, maar gewoon 2 woorden
Huh?quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon lachen om #teamLH die het interview van Max met Sky helemaal verkeerd interpreteerd en dus een hele meltdown op Twitter heeft om dat Max bewust voor de crash zou gaan?
Nee. "Het is zo", is geen uitleg.quote:Op zondag 13 november 2022 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoek het lekker uit. Ik heb het tig x uitgelegd.
Omdat het in dezelfde “autosport” echt niet altijd op deze manier gaat, ook niet bij coureurs die (ook) enorme klootzakken zijn. Omdat het in het verleden een keer op een bepaalde manier gegaan is, betekent dat niet direct dat het altijd zo moet gaan of dat dat de enige juiste manier is.. Om dan meteen te roepen dat iemand met een andere mening weinig van autosport begrijpt..quote:Op zondag 13 november 2022 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet ik verder in herhaling vallen? Of zou je anders daar weer over gaan zaniken?
Ongelofelijk hoe weinig men hier begrijpt van autosport.
Wat hij zei was: "I just went for it, he didn’t leave me space so I knew we were gonna get together."quote:
Dus max is een wijf. Had je nu eens van je sportieve kant laten zien. Daar kiest hij niet voor.quote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gedrag zie je in elke klasse, of het nou om karting, Nascar, DTM, Indycar of F1 gaat.
Ik weet ook wel dat al die gasten enorme haantjes zijn, en dat topsport hard is..dat is allemaal waar. Maar dan nog kan je het anders doen dan Max heeft gedaan, waarom zou je als topsporter met miljoenen fans door je eigen opgeblazen ego risico willen lopen om veel goodwill kwijt te raken?quote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voetbal moet je niet vergelijken met F1.
Och man, stemmingmakerij weer.quote:Op zondag 13 november 2022 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat hij zei was: "I just went for it, he didn’t leave me space so I knew we were gonna get together."
Die sukkels interpreteren het als: "He didn’t leave me space so I knew we were gonna get together, so I just went for it anyway"
WIJVEN IKZEG HET JEquote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Britse bias.quote:Op zondag 13 november 2022 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact dit! Amenquote:Op zondag 13 november 2022 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat al die gasten enorme haantjes zijn, en dat topsport hard is..dat is allemaal waar. Maar dan nog kan je het anders doen dan Max heeft gedaan, waarom zou je als topsporter met miljoenen fans door je eigen opgeblazen ego risico willen lopen om veel goodwill kwijt te raken?
Wetcatquote:Op zondag 13 november 2022 23:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze willekeurige poster vat het mooi samen en krijgt nog upvotes ook
Je kunt er wel om lachen maar het is weer de gebruikelijke stemmingmakerij die weer allerlei gezeik gaat veroorzaken. Heel vermoeiend.quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef Nattekat het volgende:
En het was allemaal te voorkomen geweest als Hamilton niet zo'n ontzettend slechte verliezer was.quote:Op zondag 13 november 2022 23:25 schreef ondeugend het volgende:
Ik kijk al 40 jaar ofzo.
Nou en?
Dat wil niet zeggen dat je wijsheid in pacht hebt.
Nou en?
Max is nog steeds groots, eerlijk en de beste.
Maar hij had het ook anders kunnen aanpakken. Kans gemist. Doet verder niks af aan de sportmentaliteit en zijn talent en hoe het meestal gaat.
Ik heb hem vaak horen spreken over dat dit een teamsport is. Dat had hij hier kunnen laten zien. Gekozen om niet te doen. Dat mag. Het maakt hem alleen niet sympathieker.
Als Max vindt dat hij gepiepeld is door zijn teamgenoot gaat hij hem niet helpen, maar een keer terugbetalen. Wat hij vandaag dan ook gedaan heeft.quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mwa, ik heb Messi vaak genoeg een pingel zien gunnen aan een ander, ook al was hij De Man. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik vind het maar gelul om onderscheid te maken tussen topsport en het echte leven in de situatie van Max.
Omdat het hem geen reet interesseert, dat weten we al jaren bij Verstappen, die wordt nergens koud of warm van als het om de sport gaat. is dat een opgeblazen ego? Lijkt me niet.quote:Op zondag 13 november 2022 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat al die gasten enorme haantjes zijn, en dat topsport hard is..dat is allemaal waar. Maar dan nog kan je het anders doen dan Max heeft gedaan, waarom zou je als topsporter met miljoenen fans door je eigen opgeblazen ego risico willen lopen om veel goodwill kwijt te raken?
Prrez vond het in Monaco ook geen teamsport.quote:Op zondag 13 november 2022 23:25 schreef ondeugend het volgende:
Ik kijk al 40 jaar ofzo.
Nou en?
Nou en?
Maar hij had het ook anders kunnen aanpakken. Kans gemist. Doet verder niks af aan de sportmentaliteit en zijn talent en hoe het meestal gaat.
Ik heb hem vaak horen spreken over dat dit een teamsport is. Dat had hij hier kunnen laten zien. Gekozen om niet te doen. Dat mag. Het maakt hem alleen niet sympathieker.
Altijd gezellig met die toetsenbordridders.quote:
Mijns inziens nog veel belangrijker: er is natuurlijk geen twijfel mogelijk dat Verstappen de absolute nummer 1 is en blijft binnen RB met Perez als teamgenoot. Wil je dan volgend seizoen een teamgenoot die niets meer voor je overheeft op cruciale momenten (mocht dat nodig zijn), of een die bereid is mee te helpen aan je overwinning?quote:Op zondag 13 november 2022 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
wtf ben jij al bejaardquote:Op zondag 13 november 2022 23:25 schreef ondeugend het volgende:
Ik kijk al 40 jaar ofzo.
Nou en?
Nou en?
het getuigt juist van klasse om daar boven te staan als dit de issue zou zijn. Kans gemist. Jammerquote:Op zondag 13 november 2022 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Prrez vond het in Monaco ook geen teamsport.
Max heeft er geen woord over gerept.quote:Op zondag 13 november 2022 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als NASCAR fan zou je moeten weten hoe dat werkt.quote:Op zondag 13 november 2022 23:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
het getuigt juist van klasse om daar boven te staan als dit de issue zou zijn. Kans gemist. Jammer
Een echte opvolger van sennaquote:Op zondag 13 november 2022 22:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien omdat Verstappen beetje met ellebogen racet? Dat Verstappen vorig jaar Hamilton buiten de baan duwde en zelf ook ver buiten de baan schoot, vond niet iedereen prettig
Fossiel iddquote:
Als je veel autosport zou kijken zou he zien dat het overal voorkomt. In NASCAR, IndyCar en zfs Formule 2 en 3 en zo ben ik het tegengekomen.quote:Op zondag 13 november 2022 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kom op zeg, "dat is autosport en ik kijk het al 30 jaar" is vrijwel geen argumentatie.
Als we het zo bekijken heeft Verstappen vrijwel niks aan Perez gehad dit jaar. Daarnaast zal Perez gewoon zijn werk moeten doen wat het team hem opdraagt en heel blij moeten zijn dat hij in die auto mag rijden, het is geen topper, verre van. En anders ruilen ze hem zo in.quote:Op zondag 13 november 2022 23:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mijns inziens nog veel belangrijker: er is natuurlijk geen twijfel mogelijk dat Verstappen de absolute nummer 1 is en blijft binnen RB met Perez als teamgenoot. Wil je dan volgend seizoen een teamgenoot die niets meer voor je overheeft op cruciale momenten (mocht dat nodig zijn), of een die bereid is mee te helpen aan je overwinning?
NASCAR is een ander verhaal. Dat zou jij als NASCAR fan ook moeten weten.quote:Op zondag 13 november 2022 23:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als NASCAR fan zou je moeten weten hoe dat werkt.
Oog om oog, tand om tand.. dat is onvolwassen. Pak iemand achter de schermen aan als je vindt dat je bent gepiepeld, maar hoe hij het nu doet vind ik oerstom. De echte reden wil hij niet geven, maar die komt toch wel uit. Maar ach..hij moet het zelf weten.quote:Op zondag 13 november 2022 23:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Max vindt dat hij gepiepeld is door zijn teamgenoot gaat hij hem niet helpen, maar een keer terugbetalen. Wat hij vandaag dan ook gedaan heeft.
Wat ben je daar precies tegengekomen?quote:Op zondag 13 november 2022 23:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als je veel autosport zou kijken zou he zien dat het overal voorkomt. In NASCAR, IndyCar en zfs Formule 2 en 3 en zo ben ik het tegengekomen.
Dan moeten ze ook gewoon met elkaar op de vuist gaan de volgende keerquote:Op zondag 13 november 2022 23:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als NASCAR fan zou je moeten weten hoe dat werkt.
Het gebeurt in elke klasse, alleen in de Nascar wat extremer.quote:Op zondag 13 november 2022 23:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
NASCAR is een ander verhaal. Dat zou jij als NASCAR fan ook moeten weten.
Blijft dat zo als FIA vragen aan hem gaat stellen? Als ie dan informatie achterhoudt en het komt uit dan volgt er sowieso een flinke straf.quote:Op zondag 13 november 2022 23:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Max heeft er geen woord over gerept.
Maar dat maakt het toch niet de enige juiste manier? En ook dan kun je alsnog discussiëren over de manier waarop?quote:Op zondag 13 november 2022 23:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als je veel autosport zou kijken zou he zien dat het overal voorkomt. In NASCAR, IndyCar en zfs Formule 2 en 3 en zo ben ik het tegengekomen.
Coureurs die elkaar terugbetalen omdat ze wat aangedaan is. Tot het expres van de baan rijden toe.quote:Op zondag 13 november 2022 23:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat ben je daar precies tegengekomen?
Verstappen kreeg toch ook teamorders vandaag? Of geldt dat dan niet? Ik weet ook dat het geen topper is, dat gaf ik al aan.quote:Op zondag 13 november 2022 23:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als we het zo bekijken heeft Verstappen vrijwel niks aan Perez gehad dit jaar. Daarnaast zal Perez gewoon zijn werk moeten doen wat het team hem opdraagt en heel blij moeten zijn dat hij in die auto mag rijden, het is geen topper, verre van. En anders ruilen ze hem zo in.
I rest my case.quote:Op zondag 13 november 2022 23:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het gebeurt in elke klasse, alleen in de Nascar wat extremer.
Dat zeg ik ook niet. Alleen dat het overal gebeurt. En Verstappen daar dus niet apart in is.quote:Op zondag 13 november 2022 23:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat maakt het toch niet de enige juiste manier? En ook dan kun je alsnog discussiëren over de manier waarop?
Het moet op deze manier, want zo hebben we het altijd gedaan..
Herkenbaarquote:Op zondag 13 november 2022 23:37 schreef beantherio het volgende:
Nou zit ik toch weer tot vlak voor middernacht op Fok! te posten over Formule 1. Ik dacht dat dit na 2021 niet meer zou gebeuren.
Ja, Verstappen heeft Perez er niet afgereden, nee. Dus dit slaat nergens op.quote:
maar jij bent een vrouwquote:
Dit is de shitshow waar we stiekem allemaal van houden.quote:Op zondag 13 november 2022 23:37 schreef beantherio het volgende:
Nou zit ik toch weer tot vlak voor middernacht op Fok! te posten over Formule 1. Ik dacht dat dit na 2021 niet meer zou gebeuren.
quote:
Sue mequote:
En dat is standaard binnen de sport? En zijn dat ook teamgenoten waarvan de een al kampioen is, niet meerijdt voor het podium en zijn teamgenoot kan helpen door teamorders op te volgen? Hoe vaak komt dat voor?quote:Op zondag 13 november 2022 23:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Coureurs die elkaar terugbetalen omdat ze wat aangedaan is. Tot het expres van de baan rijden toe.
Straf voor Perez, ja. Niet voor Max.quote:Op zondag 13 november 2022 23:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Blijft dat zo als FIA vragen aan hem gaat stellen? Als ie dan informatie achterhoudt en het komt uit dan volgt er sowieso een flinke straf.
Als het waar is (en het klinkt totaal niet logisch) dan had ik gedacht "ik ben kampioen en wil geen risico meer lopen dus laat maar lekker". Je belangen voor je ego plaatsen heet dat.
Sew als in naaien bedoel je? dat wik ik welquote:
Ah, op die manier, dat is waar ja. Maar dan staat dat wat mij betreft los van de vraag of het slim was. Als hij Perez voorbij had gelaten, had vast niemand daar een vraag over gesteld achteraf.quote:Op zondag 13 november 2022 23:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Alleen dat het overal gebeurt. En Verstappen daar dus niet apart in is.
quote:Op zondag 13 november 2022 23:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze willekeurige poster vat het mooi samen en krijgt nog upvotes ook
Daar gaat het helemaal niet om. Figuurlijk heeft Max dat wel gedaan trouwens.quote:Op zondag 13 november 2022 23:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, Verstappen heeft Perez er niet afgereden, nee. Dus dit slaat nergens op.
Zelfs bij teamgenoten, ja, zoals dit jaar in de IndyCar te zien was.quote:Op zondag 13 november 2022 23:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
En dat is standaard binnen de sport? En zijn dat ook teamgenoten waarvan de een al kampioen is, niet meerijdt voor het podium en zijn teamgenoot kan helpen door teamorders op te volgen? Hoe vaak komt dat voor?
Oké, ik volg Indycar niet. Welk voorval was dat?quote:Op zondag 13 november 2022 23:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfs bij teamgenoten, ja, zoals dit jaar in de IndyCar te zien was.
Alexander Rossi met Grosjean. En ik meen dat er ook nog een geval was met Herta.quote:Op zondag 13 november 2022 23:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké, ik volg Indycar niet. Welk voorval was dat?
Maar dat boeit Verstappen dus helemaal niet, dat weten we.quote:Op zondag 13 november 2022 23:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Figuurlijk heeft Max dat wel gedaan trouwens.
Max heeft hier gewoon de kans laten liggen om nog groter te worden dan hij al is. En dat vind ik jammer.
Logano kampioen is ook ronduit kut idd.
Slim misschien niet, maar dat zal hem een worst wezen.quote:Op zondag 13 november 2022 23:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ah, op die manier, dat is waar ja. Maar dan staat dat wat mij betreft los van de vraag of het slim was. Als hij Perez voorbij had gelaten, had vast niemand daar een vraag over gesteld achteraf.
Dat vind jij. Hij denkt daar anders over.quote:Op zondag 13 november 2022 23:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand.. dat is onvolwassen. Pak iemand achter de schermen aan als je vindt dat je bent gepiepeld, maar hoe hij het nu doet vind ik oerstom. De echte reden wil hij niet geven, maar die komt toch wel uit. Maar ach..hij moet het zelf weten.
Dat klopt, dat is duidelijk.quote:Op zondag 13 november 2022 23:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Maar dat boeit Verstappen dus helemaal niet, dat weten we.
Als er afspraken over waren is het gewoon oliedom van RB om dit te vragen.quote:Op zondag 13 november 2022 23:52 schreef Evenstar het volgende:
In eerste instantie was mijn reactie ook "niet netjes van Max", maar als de verhalen waar zijn, en daar lijkt het wel echt op als je alles bekijkt, heeft Max een punt. Nee, niks "ja maar". Ten eerste is Max gewoon niet zo. Als hij A zegt, doet hij A. Als hij heeft gezegd "ik ga het niet doen, dus vraag het mij niet", dan is het klaar. Als hij dan nu zou zeggen "ow, ok dan, maar ik ben wel boos hoor", dan wordt je constant genaaid, zoals Bottas keer op keer genaaid is door Mercedes. Ik vind het dan vooral slecht van Red Bull om het hem alsnog te vragen.
Niet per se, hoor. Wellicht is de rekening nu weer vereffend en wil Max de volgende keer best een teamorder uitvoeren. Zo gaan die dingen in de racerij: ze zijn best voor rede vatbaar, maar niet als iemand nog iets tegoed heeft.quote:Op zondag 13 november 2022 23:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is duidelijk.
Dan ook maar niet meer praten over teamsport.. team-efforts ed. Of teamordes eisen als het andersom is.
Dan klopt het helemaal.
Perez was in Monaco ook geen teamspeler.quote:Op zondag 13 november 2022 23:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is duidelijk.
Dan ook maar niet meer praten over teamsport.. team-efforts ed. Of teamordes eisen als het andersom is.
Dan klopt het helemaal.
Dom voor zijn PR-campagne waar die geen kut om geeft hooguit, verder niks aan het handje.quote:Op zondag 13 november 2022 23:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er afspraken over waren is het gewoon oliedom van RB om dit te vragen.
Het is in elk scenario oliedom van Max.
Dat is exact wat hij zei: rekening vereffend, volgende race liggen de zaken dus anders.quote:Op zondag 13 november 2022 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet per se, hoor. Wellicht is de rekening nu weer vereffend en wil Max de volgende keer best een teamorder uitvoeren. Zo gaan die dingen in de racerij: ze zijn best voor rede vatbaar, maar niet als iemand nog iets tegoed heeft.
Je praat onbedoeld over NASCAR.quote:Op zondag 13 november 2022 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet per se, hoor. Wellicht is de rekening nu weer vereffend en wil Max de volgende keer best een teamorder uitvoeren. Zo gaan die dingen in de racerij: ze zijn best voor rede vatbaar, maar niet als iemand nog iets tegoed heeft.
Max moet niet hypocriet zijn, als ie daadwerkelij checo nog iets kwalijk neemt van monaco dan moet ie ook gewoon met sky sports praten en niet zeggen dat zij degene zijn die in het verleden leven...quote:Op zondag 13 november 2022 23:52 schreef Evenstar het volgende:
Iedereen valt over Max
Ondertussen heeft niemand het over:
- een prima race van Russell, geen foutjes, zelfs onder druk van Lewis, en zijn eerste overwinning
- een onterechte straf van Max en absolute onwil van Lewis om clean te racen als Max in de buurt is (SkyF1, F1TV, ViaPlay en zelfs normale Lewis fans zijn het hier aardig over eens)
- complete fuck up van FIA om Tsunoda niet te laten unlappen
- prima race van Leclerc om terug te komen tot P4 na zijn "crash"
- prima race van Sainz om inclusief straf voor een nieuwe motor op podium te eindigen
- en het feit dat Lewis, in mijn ogen, Russell heeft laten winnen. Denk serieus dat hij wel meer snelheid had, maar niks wilde riskeren voor zijn team en dat vind ik wel netjes.
In eerste instantie was mijn reactie ook "niet netjes van Max", maar als de verhalen waar zijn, en daar lijkt het wel echt op als je alles bekijkt, heeft Max een punt. Nee, niks "ja maar". Ten eerste is Max gewoon niet zo. Als hij A zegt, doet hij A. Als hij heeft gezegd "ik ga het niet doen, dus vraag het mij niet", dan is het klaar. Als hij dan nu zou zeggen "ow, ok dan, maar ik ben wel boos hoor", dan wordt je constant genaaid, zoals Bottas keer op keer genaaid is door Mercedes. Ik vind het dan vooral slecht van Red Bull om het hem alsnog te vragen.
Verder is het een prachtige baanen is het jammer dat wij niet wat meer clean racing hebben gezien van de toppers.
Nee, zo werkt het in elke raceklasse.quote:Op maandag 14 november 2022 00:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je praat onbedoeld over NASCAR.
Daar had Pérez dan maar aan moeten denken toen-ie tijdens de kwalificatie van Monaco expres de muur in reed.quote:Wellicht is Max de komende resterende race helemaal niet in staat om Perez te helpen en heeft hij vandaag de 2e plek in het kampioenschap van Perez onnodig gekilled.
Het probleem met Sky is niet dat ze in het verleden leven. Het probleem is dat ze zeggen dat Lewis 8 WKs heeft, terwijl dat niet zo is.quote:Op maandag 14 november 2022 00:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Max moet niet hypocriet zijn, als ie daadwerkelij checo nog iets kwalijk neemt van monaco dan moet ie ook gewoon met sky sports praten en niet zeggen dat zij degene zijn die in het verleden leven...
F1 is feitelijk ook helemaal geen teamsport. Je teammaat is concurrent nr 1quote:Op maandag 14 november 2022 00:06 schreef ondeugend het volgende:
Iig weer veel roering in teamworld.
Perez had WK van Max onnodig kunnen killen. Dat was nog maar de 7e race en Max had een minimale voorsprong. Perez had die race misschien niet eens gewonnen als hij dat niet had gedaan. Met opzet iemands kansen voor een WK verneuken, omdat je geen teamspeler wil zijn vind ik wat erger dan zeuren om een punt voor de tweede plek in een WK.quote:Op maandag 14 november 2022 00:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je praat onbedoeld over NASCAR.
Wellicht is Max de komende resterende race helemaal niet in staat om Perez te helpen en heeft hij vandaag de 2e plek in het kampioenschap van Perez onnodig gekilled.
Natuurlijk .. alleen als het uitkomt is het teamsport.quote:Op maandag 14 november 2022 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
F1 is feitelijk ook helemaal geen teamsport. Je teammaat is concurrent nr 1
max zei dat andersquote:Op maandag 14 november 2022 00:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem met Sky is niet dat ze in het verleden leven. Het probleem is dat ze zeggen dat Lewis 8 WKs heeft, terwijl dat niet zo is.
Is toch ook zo? Schumacher en Barrichello, was ook vooral een team als het Schumi uitkwam. Bottas is de ultieme cuck, beste tweede coureur ooit, vooral als het Lewis uit kwam. Dit is gewoon hoe het is. Ik snap niet waarom men zo verontwaardigd doet nu het over Max gaat. Lewis doet dit al jaren en jaren. Schumacher heeft het jaren gedaan en nog vele anderen voor en na hem ook.quote:Op maandag 14 november 2022 00:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Natuurlijk .. alleen als het uitkomt is het teamsport.
Ga je ontkennen wat ik stel?quote:Op maandag 14 november 2022 00:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Natuurlijk .. alleen als het uitkomt is het teamsport.
Misschien deed Perez dat vanwege de race daarvoor, Spanje (en het kampioenschap). Dus omdat het autosport is (vandaag in dit topic geleerd) mogen we nu na vandaag verwachten dat Perez wraak gaat nemenquote:Op maandag 14 november 2022 00:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het in elke raceklasse.
[..]
Daar had Pérez dan maar aan moeten denken toen-ie tijdens de kwalificatie van Monaco expres de muur in reed.
Gelukkig is de keren dat Perez Max echt kan helpen (of heeft geholpen) op één hand te tellen. Perez mag RB en Max op zijn blote knieën bedanken dat hij nog in de F1 rijdt. Voor hem 1001 andere coureurs die het net zo matig zouden doen.quote:Op maandag 14 november 2022 00:10 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, Max gaat volgende keer Perez helpen.
Maar Checo gaat volgende keer Max niet meer helpen he
Dan krijgt hij het weer terug.quote:Op maandag 14 november 2022 00:10 schreef Maanvis het volgende:
Max: Ik ging er voor, zag toen dat hij geen ruimte liet en dat wij elkaar gingen raken. !quote:Op maandag 14 november 2022 00:12 schreef PirE het volgende:
Moet zeggen dat het wel vermakelijk is om te lezen hoe verschillend mensen een interview van Max interpreteren.
Ja, dat zou zomaar kunnen. Of Pérez accepteert het en ze staan weer gelijk en vanaf nu is alles peis en vree. Het is maar net hoe ze het zelf zien.quote:Op maandag 14 november 2022 00:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien deed Perez dat vanwege de race daarvoor, Spanje (en het kampioenschap). Dus omdat het autosport is (vandaag in dit topic geleerd) mogen we nu na vandaag verwachten dat Perez wraak gaat nemen
gezien de historie van die twee, was het niet verstandig van max om die lijn te pakken.quote:Op maandag 14 november 2022 00:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max: Ik ging er voor, zag toen dat hij geen ruimte liet en dat wij elkaar gingen raken. !
Iedereen: Mag zei dat hij wist dat Lewis geen ruimte ging laten en raakte hem opzettelijk!
Wat heeft-ie te verliezen? Hij is toch al kampioen.quote:Op maandag 14 november 2022 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gezien de historie van die twee, was het niet verstandig van max om die lijn te pakken.
Ik denk eerder dat dat dan ook gelijk de laatste race van Checo was voor Red Bull. Als het echt niet werkt tussen die twee dan is het exit Checo.quote:Op maandag 14 november 2022 00:10 schreef Maanvis het volgende:
En datquote:Op maandag 14 november 2022 00:15 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat dan ook gelijk de laatste race van Checo was voor Red Bull. Als het echt niet werkt tussen die twee dan is het exit Checo.
We gaan het zien he...quote:Op maandag 14 november 2022 00:15 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat dan ook gelijk de laatste race van Checo was voor Red Bull. Als het echt niet werkt tussen die twee dan is het exit Checo.
Want Hamilton was verstandig bezig?quote:Op maandag 14 november 2022 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gezien de historie van die twee, was het niet verstandig van max om die lijn te pakken.
Je denkt serieus dat ze Max de laan uit sturen?quote:
2x wereldkampioen en team om zich heen gebouwd of tweederangs coureurtje dat af en toe wat kruimels pakt. Wat denk je zelf?quote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Maanvis het volgende:
Dus als max teamorders negeert kan het maar als checo het doet moet ie exit? Wil wel eens zien hoe deat uitpakt in een rechtzaak
Als je wilt inhalen moet je risico nemen. Een tweede kans had hij misschien niet meer gekregen.quote:Op maandag 14 november 2022 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Max is de #1. Pérez mag blij zijn dat-ie überhaupt een stoeltje heeft.quote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Maanvis het volgende:
Dus als max teamorders negeert kan het maar als checo het doet moet ie exit?
Zegt wie?quote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Maanvis het volgende:
Dus als max teamorders negeert kan het maar als checo het doet moet ie exit? Wil wel eens zien hoe deat uitpakt in een rechtzaak
Ehhhhh?quote:Op maandag 14 november 2022 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga je ontkennen wat ik stel?
Dat je teammaat je 1e concurrent is? Dat ga je toch hopelijk niet ontkennen?quote:
Logische vraag, zoals het eveneens logisch was geweest als Max zijn ego opzij gezet had en Checo zesde had laten worden.quote:Op maandag 14 november 2022 00:24 schreef mikieu het volgende:
Wat een gejank om de eerste verliezer te zijn
Dat boeit echt niemand, dat gejank van Leclerc om een swap is pas sneu.
Eerder niet verstandig van Lewis om het te doen. Hij weet dat Max ieder gaatje induikt. Hij ziet dat Max daar zit. Hij weet dat hij niet kan verdwijnen. Hij weet dat hij zijn kansen op de winst kan weggooien en hij doet het ook gewoon.quote:Op maandag 14 november 2022 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Beide vechten om P2 in de WDC.quote:Op maandag 14 november 2022 00:24 schreef mikieu het volgende:
Wat een gejank om de eerste verliezer te zijn
Dat boeit echt niemand, dat gejank van Leclerc om een swap is pas sneu.
Ja, de eerste verliezer. Kijk hoe blij Hamilton was met P2 vorig jaar. Of je nou 20 bent of 2, boeit niks. Er is maar 1 plek interessant.quote:
En als ik bij die voorvallen teleurgesteld was dan ben ik dat nu ook. Anders zou ik hypocriet zijn.quote:Op maandag 14 november 2022 00:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Schumacher en Barrichello, was ook vooral een team als het Schumi uitkwam. Bottas is de ultieme cuck, beste tweede coureur ooit, vooral als het Lewis uit kwam. Dit is gewoon hoe het is. Ik snap niet waarom men zo verontwaardigd doet nu het over Max gaat. Lewis doet dit al jaren en jaren. Schumacher heeft het jaren gedaan en nog vele anderen voor en na hem ook.
In mijn herinnering heeft Perez toch ook best een aantal keer dit jaar een positie ingeleverd voor een extra pitstop om de snelste ronde bij Ferrari weg te halen?quote:Op maandag 14 november 2022 00:31 schreef RichardHammond het volgende:
Het is een beetje tweeledig. Ene kant heb ik zoiets van Verstappen doe niet zo moeilijk man en help je teamgenoot. Ongeacht wat er eerder speelde, want je helpt er niemand mee. Anderzijds als Perez hem echt zo'n naaistreek heeft geleverd kan ik het ergens begrijpen, maar je hebt er niks aan om op deze manier je gram te halen. Anderzijds moet Perez ook niet een te grote muil opentrekken, want dat gestook uit kamp Perez eerder dit jaar was knap vermoeiend. En tot nu toe zijn het veel praatjes, maar als het er echt op aankomt staat Perez er niet.
Mijn punt is dat Max het meerdere malen een teamsport/effort heeft genoemd maar dat dat kennelijk vandaag niet aan de orde was. Teamen werkt twee kanten op.quote:Op maandag 14 november 2022 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga je ontkennen wat ik stel?
Zo ook voor Perez he?quote:Op maandag 14 november 2022 00:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Max het meerdere malen een teamsport/effort heeft genoemd maar dat dat kennelijk vandaag niet aan de orde was. Teamen werkt twee kanten op.
De FIA wil hier voorlopig niets aan doenquote:Tsunoda was registered on the timing system as a lapped car and should have been allowed to unlap himself, but on the next lap he made a pitstop.
As he came into the pitlane, he was able to go faster than the cars behind the safety car on track.
He therefore did unlap himself in the pitlane – albeit briefly – and then the train of cars on track repassed him as he sat in the pits and returned him one lap down.
“When he rejoined the circuit, the systems correctly indicated that he was again a lap down, however as he had already unlapped himself once, he was not eligible to do so again when the safety car period was ending”, said an FIA statement.
“Race Control checked this was correct with F1 timing and they confirmed that only car 6 (Nicholas Latifi) and car 23 (Alex Albon) could unlap themselves.”
Therefore it seems a car cannot unlap itself twice while behind the safety car.
Natuurlijk.quote:
Be the better man.quote:Op maandag 14 november 2022 00:31 schreef RichardHammond het volgende:
Het is een beetje tweeledig. Ene kant heb ik zoiets van Verstappen doe niet zo moeilijk man en help je teamgenoot. Ongeacht wat er eerder speelde, want je helpt er niemand mee. Anderzijds als Perez hem echt zo'n naaistreek heeft geleverd kan ik het ergens begrijpen, maar je hebt er niks aan om op deze manier je gram te halen. Anderzijds moet Perez ook niet een te grote muil opentrekken, want dat gestook uit kamp Perez eerder dit jaar was knap vermoeiend. En tot nu toe zijn het veel praatjes, maar als het er echt op aankomt staat Perez er niet.
Na hij had er ook niet zoveel aan.quote:Op maandag 14 november 2022 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
Tsunoda mocht zichzelf niet unlappen omdat de computer dacht dat hij dat al gedaan had. Tsunoda reed namelijk vlak achter de leider en ging de pits in voor banden. Op deze manier had hij zichzelf volgens de computer van een ronde ontdaan terwijl het in de praktijk niet zo was. Volgens de regels mag je dan niet nog een keer een ronde terugkrijgen ...
[..]
De FIA wil hier voorlopig niets aan doen
https://the-race.com/form(...)r-unlapping-anomaly/
Ja, klopt. En die had daar een reden voorquote:Op maandag 14 november 2022 00:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Maar we hadden het de hele tijd over Max zijn beslissing Perez niet te helpen vandaag.
Ik vind het ook idioot. Maar kennelijk zijn de regels aangepast. En mag je niet meer racen. Erg jammer.quote:Op maandag 14 november 2022 00:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap de penalty voor Max niet echt. Ja het was ambitieus maar hij ging niet van de baan en zat toch echt naast Hamilton. Dat die de deur dichtgooit snap ik dan wel. Hamilton geeft nooit ruimte, dat kun je verwachten. Twee auto's mikken voor hetzelfde stukje asfalt en raken elkaar. Kan gebeuren, lijkt me.
Ik vraag me af of het nu überhaupt nog mogelijk is dat twee F1-auto's naast elkaar door een bocht kunnen. Als ik de regels interpreteer naar aanleiding van dit incident is dat niet meer mogelijk, want één van de twee heeft altijd het recht om de ander van de baan te duwen.
De 5-seconden penalty is denk ik het slechtste wat F1 ooit ingevoerd heeft. Elk incident wordt daar nu mee bestraft of er komt enorme druk om incidenten waar geen duidelijke dader aan te wijzen is alsnog een dader aan te wijzen zodat er een 5-seconden straf kan komen.
Klopt. Moet de andere partij ook meewerken en dat gebeurde eerder ook niet.quote:Op maandag 14 november 2022 00:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Max het meerdere malen een teamsport/effort heeft genoemd maar dat dat kennelijk vandaag niet aan de orde was. Teamen werkt twee kanten op.
Blijkbaar vinden Leclerc en Perez het wel belangrijk.quote:Op maandag 14 november 2022 00:29 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja, de eerste verliezer. Kijk hoe blij Hamilton was met P2 vorig jaar. Of je nou 20 bent of 2, boeit niks. Er is maar 1 plek interessant.
Het is wel "bijzonder" na de laatste race vorig jaar en de controverse daarover (dat niet IEDEREEN mocht unlappen)quote:Op maandag 14 november 2022 00:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Na hij had er ook niet zoveel aan.
Met andere woorden, de software werkt slechter dan voorheen toen het nog door mensen gedaan werd.quote:Op maandag 14 november 2022 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
Tsunoda mocht zichzelf niet unlappen omdat de computer dacht dat hij dat al gedaan had. Tsunoda reed namelijk vlak achter de leider en ging de pits in voor banden. Op deze manier had hij zichzelf volgens de computer van een ronde ontdaan terwijl het in de praktijk niet zo was. Volgens de regels mag je dan niet nog een keer een ronde terugkrijgen ...
[..]
waarvan 1x dankzij Perez. Volgende keer als ie teamorders krijgt doet ineens zijn radio het niet , let maar opquote:Op maandag 14 november 2022 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2x wereldkampioen en team om zich heen gebouwd of tweederangs coureurtje dat af en toe wat kruimels pakt. Wat denk je zelf?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 14 november 2022 01:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarvan 1x dankzij Perez. Volgende keer als ie teamorders krijgt doet ineens zijn radio het niet , let maar op
probleem is Checo heeft doorgaans niks te verliezen, Max welquote:Op maandag 14 november 2022 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Door de laatste race?
En dat kan. Dan wordt hij weer terug gepakt als het pijn doet. Of erger.
Dat heeft Max zelf ook al gezegdquote:Op maandag 14 november 2022 01:07 schreef Maanvis het volgende:
Bovendien; Horner zei: Vanaf nu gaat de focus op Checo. Dan mag Checo er toch vanuit gaan dat Max dat ook doet of niet?
Je geeft juist duidelijk aan waarom Checo eerder een probleem heeft als hij nog meer gaat kutten..quote:Op maandag 14 november 2022 01:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
probleem is Checo heeft doorgaans niks te verliezen, Max wel
Horner zei het na Japanquote:Op maandag 14 november 2022 01:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat heeft Max zelf ook al gezegd
Max vandaag.quote:
En we moeten hem nu geloven?quote:
Horner flikkert Checo er zo uit als hij Max dwars gaat zitten. Of denk je serieus dat er een kans is op het tegenovergestelde?quote:
Volgens mij dachten alle medewerkers dat Max checo voorbij zou laten behalve Max zelf...quote:Op maandag 14 november 2022 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Horner flikkert Checo er zo uit als hij Max dwars gaat zitten. Of denk je serieus dat er een kans is op het tegenovergestelde?
Omdat er nog een rekening open stond die nu vereffend is. Dat wist Horner ook, want er is eerder over gesproken, zoals Max aangaf.quote:
Dan hebben ze niet goed opgeletquote:Op maandag 14 november 2022 01:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij dachten alle medewerkers dat Max checo voorbij zou laten behalve Max zelf...
Hoe is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op maandag 14 november 2022 01:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij dachten alle medewerkers dat Max checo voorbij zou laten behalve Max zelf...
Behalve z'n stoeltje.quote:Op maandag 14 november 2022 01:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Checo heeft doorgaans niks te verliezen
Bottas heeft niet voor niets jaren naast Lewis gereden,en Max zat niet voor niets jaren opgescheept met brandhout naast hem. Omdat niemand de stoeltjes naast hun wilde. Nu heb je een keer een goeie dan ga je hem het team uit flikkeren, good luck om een nieuwe slaaf te vinden hoorquote:
Goede?quote:Op maandag 14 november 2022 01:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bottas heeft niet voor niets jaren naast Lewis gereden,en Max zat niet voor niets jaren opgescheept met brandhout naast hem. Omdat niemand de stoeltjes naast hun wilde. Nu heb je een keer een goeie dan ga je hem het team uit flikkeren, good luck om een nieuwe slaaf te vinden hoor
Het valt inderdaad niet mee om dat stoeltje te vullen, maar het kan Max volgens mij geen zak schelen wie er in de garage naast 'm zit. En uiteindelijk is er altijd wel iemand te vinden die in een goeie F1-auto wil rijden natuurlijk.quote:Op maandag 14 november 2022 01:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bottas heeft niet voor niets jaren naast Lewis gereden,en Max zat niet voor niets jaren opgescheept met brandhout naast hem. Omdat niemand de stoeltjes naast hun wilde. Nu heb je een keer een goeie dan ga je hem het team uit flikkeren, good luck om een nieuwe slaaf te vinden hoor
Nyck staat al klaar.quote:Op maandag 14 november 2022 01:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Rosberg is ook niet voor niets gestopt he.. Max moet gewoon niet zo schijnheilig doen en zeggen dat ie de overwinning aan het team te danken heeft als hij toch schijt heeft aan het teamquote:Op maandag 14 november 2022 01:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het valt inderdaad niet mee om dat stoeltje te vullen, maar het kan Max volgens mij geen zak schelen wie er in de garage naast 'm zit. En uiteindelijk is er altijd wel iemand te vinden die in een goeie F1-auto wil rijden natuurlijk.
Ik denk dat Max het dan vooral over de technici heeft die die auto ontworpen en gebouwd hebben. Dat er ook nog een tweede auto is, tja, boeiend.quote:Op maandag 14 november 2022 01:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Max moet gewoon niet zo schijnheilig doen en zeggen dat ie de overwinning aan het team te danken heeft als hij toch schijt heeft aan het team
Kom, kom, nu is het leuk geweest hoor..quote:Op maandag 14 november 2022 01:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Rosberg is ook niet voor niets gestopt he.. Max moet gewoon niet zo schijnheilig doen en zeggen dat ie de overwinning aan het team te danken heeft als hij toch schijt heeft aan het team
hij is zeker al vergeten dat Checo voor zijn WK nog in de laatste bocht Leclerc in haaldequote:Op maandag 14 november 2022 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Max het dan vooral over de technici heeft die die auto ontworpen en gebouwd hebben. Dat er ook nog een tweede auto is, tja, boeiend.
Dat maakt toch geen bal uit, joh. Dat deed Perez voor zichzelf, niet voor Max.quote:Op maandag 14 november 2022 01:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij is zeker al vergeten dat Checo voor zijn WK nog in de laatste bocht Leclerc in haalde
Rosberg is wel een paar maten groter dan Checo hoor.quote:Op maandag 14 november 2022 01:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Rosberg is ook niet voor niets gestopt he.. Max moet gewoon niet zo schijnheilig doen en zeggen dat ie de overwinning aan het team te danken heeft als hij toch schijt heeft aan het team
Terechtquote:Op maandag 14 november 2022 01:39 schreef Maanvis het volgende:
Morgen de koppen in Mexico:
MAX = JUDAS
"er stond nog een rekening open". We lopen niet rond in een B-film.quote:Op maandag 14 november 2022 01:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat er nog een rekening open stond die nu vereffend is. Dat wist Horner ook, want er is eerder over gesproken, zoals Max aangaf.
Ik vind het vooral schattig naďef dat iemand zo goed in de hoofden van "iedereen" "lijkt" te kunnen kruipen en de gedachten van "allemaal" "lijkt" te kunnen lezen..quote:Op maandag 14 november 2022 07:27 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het vooral schattig naief van iedereen hier dat jullie gewoon allemaal lijken te denken dat er geen gezeik zou zijn gekomen als Max 4 seconden had gewacht om Perez voorbij te laten.
Waar staat dat? Er staat "Lijken te denken". Niet "Ik weet dat jullie denken..."quote:Op maandag 14 november 2022 07:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral schattig naďef dat iemand zo goed in de hoofden van "iedereen" "lijkt" te kunnen kruipen en de gedachten van "allemaal" "lijkt" te kunnen lezen..
Nah, hij kan Leclerc er ook gewoon snel aftikken en later zeggen dat hij last van een glad stuur had, of een migraine-aanval, of weet ik veel wat. En daarna de 5 of 10 seconden penalty gelaten accepteren, en met Checo een borreltje drinken op de goede afloop (nadat Checo netjes 10e geworden is).quote:Op maandag 14 november 2022 07:31 schreef Ambrosius het volgende:
Het voegt ook lekker veel toe dat hij het in de volgende GP wel gaat doen. Ze staan gelijk, dus de enige situatie waarbij Max kan helpen is wanneer hij 10e ligt en Perez 11e (en Leclerc eruit of nog lager).
En wat vind jij dan zo schattig naďef?quote:Op maandag 14 november 2022 07:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Waar staat dat? Er staat "Lijken te denken". Niet "Ik weet dat jullie denken..."
Een duidelijke omschrijving dat het er zo uitziet. Niet dat het per definitie zoi IS.
Dat iedereen (jaja neem dat iedereen niet zo letterlijk. Het merendeel, beter?) er aan voorbij gaat dat voorbij laten net zo'n shitstorm had opgeleverd, en net doet of het dan allemaal koek en ei geweest was.quote:Op maandag 14 november 2022 07:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En wat vind jij dan zo schattig naďef?
Dat jij iets lijkt te denken?
Of dat wij iets lijken te denken?
Verwarrend allemaal.
Ook ik heb het alleen maar over "lijken".quote:Op maandag 14 november 2022 07:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Waar staat dat? Er staat "Lijken te denken". Niet "Ik weet dat jullie denken..."
Een duidelijke omschrijving dat het er zo uitziet. Niet dat het per definitie zoi IS.
Nee nee, graag consequent blijven. Het merendeel gaat er niet aan voorbij. Ze "lijken" er aan voorbij te gaan.quote:Op maandag 14 november 2022 07:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat iedereen (jaja neem dat iedereen niet zo letterlijk. Het merendeel, beter?) er aan voorbij gaat dat voorbij laten net zo'n shitstorm had opgeleverd, en net doet of het dan allemaal koek en ei geweest was.
Als je al valt over een doodnormale Nederlandse zinsbouw dan weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 14 november 2022 07:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nee nee, graag consequent blijven. Het merendeel gaat er niet aan voorbij. Ze "lijken" er aan voorbij te gaan.
Gezeik is er altijd. Maar een teamgenoot helpen wordt nog altijd beter geaccepteerd dan een teamgenoot, die jouw positie totaal niet bedreigt, de voet dwars te zitten omdat er nog een rekening open zou staan. Volwassen teamgenoten laten rekeningen niet open staan. Dat is mijn mening, en die deel ik.
Tsja.quote:Op maandag 14 november 2022 07:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je al valt over een doodnormale Nederlandse zinsbouw dan weet ik het ook niet meer.
Zeker. De traantjes moeten droog. En Perez moet gewoon goed z'n best (blijven) doen.quote:Op maandag 14 november 2022 07:55 schreef daNpy het volgende:
Max rijdt van P10 naar P6
Perez rijdt van P3 naar P7
Max haalt Perez in omdat ie veel sneller is. Het is geen situatie waarbij ze allebei achter Alonso vast zaten en Max het een keer mocht proberen.
Perez was zo langzaam dat max finisht op 0,4 van Alonso en Perez op 3,9 van Max.
Er is geen scenario waarbij Max logischerwijs zo enorm van zijn gas af gaat om Perez weer voor te laten als je zo dicht op Alonso zit.
1 overstuur momentje en Max was er voorbij, een strijd tot de finishlijn.
Topsport is geen cadeautjes uitdelen en al helemaal niet krijgen. Voor iemand die de winnende auto de helft van de tijd niet op het podium krijgt heeft die Mexicaan echt veel te veel praatjes.
En als het hem niet bevalt om in een van de beste 2 autos in het veld te rijden, dan gaat ie toch weg? Niemand wil hem verder, dus een beetje pas op de plaats is wel verstandig.
Nee het was niet netjes van Max, maar Perez is gewoon langzamer en daarom is zijn P2 in het kampioenschap niet zeker. Dat ligt niet aan die laatste 3 rondes van gisteren maar aan zijn performance het hele seizoen. Dus traantjes droog en door.
Weinig van gemerkt dit jaar?quote:Op maandag 14 november 2022 07:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. De traantjes moeten droog. En Perez moet gewoon goed z'n best (blijven) doen.
Alleen had ik, als ik rondliep bij Red Bull, ervoor gezorgd dat die traantjes (die dus blijkbaar al zijn gaan stromen in Monaco) eerder waren gedroogd. Al die kinderlijke openlijke communicatie, weigeringen en chagrijnigheid waren dan gewoon niet nodig geweest.
Als Perez in 2021 in slechts 1 race beter had gepresteerd was die hele beladen race niet geweest.quote:Op maandag 14 november 2022 08:01 schreef stropdaz het volgende:
Na gedoe met Perez zie je dat Max nog erg jong is en hij behoorlijk egoďstisch is.
Deze ordinaire actie zal hem nog lang achter volgen.
Perez heeft gelijk dat hij de titel in 2021 aan hem te danken heeft door Hamilton op te houden.
Zonder Perez was Max af kunnen druipen destijds met verbrand rubber tussen zijn billen
Als kind heb ik allerlei sprookjes gelezen en ook voor mijn dochter voorgelezen. Ik ben karakters met enorme kracht tegengekomen, superzicht, een ongelofelijk lange nek, pratende dieren, tovenaars, noem maar op.quote:Op maandag 14 november 2022 07:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja.
Het spijt me als ik niet schattig naďef genoeg ben.
Schei toch uit.quote:Op maandag 14 november 2022 08:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als kind heb ik allerlei sprookjes gelezen en ook voor mijn dochter voorgelezen. Ik ben karakters met enorme kracht tegengekomen, superzicht, een ongelofelijk lange nek, pratende dieren, tovenaars, noem maar op.
Maar een persoon of dier met zulke lange tenen heb ik zelfs daar nooit gezien.
Daar heb je wel een punt.quote:
Dan gaat Max er zelf wel langs, hoor.quote:Op maandag 14 november 2022 08:19 schreef opgebaarde het volgende:
Wordt volgend jaar genieten als Perez de call krijgt om Verstappen voorbij te laten. Gaat hij natuurlijk niet doen want dat heeft hij al vaker gedaan en de gunst niet een keer terug ontvangen.
je wilt niet weten hoe vaak Perez op een kutstrategie zat voor Max, dit jaar en vorig jaarquote:Op maandag 14 november 2022 08:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan gaat Max er zelf wel langs, hoor.
Een goede? Kom op zeg, Perez is middelmaat, kan Verstappen nooit bijhouden.quote:Op maandag 14 november 2022 01:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vast en zeker, maar niet meer zonder slag of stoot. En dan zal Verstappen voor dat weer wraak willen nemenquote:Op maandag 14 november 2022 08:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan gaat Max er zelf wel langs, hoor.
maar Perez is wel veel beter dan Bottas. Bottas heeft nooit iemand opgehouden zoals perez dat deedquote:Op maandag 14 november 2022 08:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een goede? Kom op zeg, Perez is middelmaat, kan Verstappen nooit bijhouden.
er is iig niemand die er blij mee is met zijn actie... behalve Charles Leclerc dan. Die zal vandaag wel ff met Max in Monaco een flesje champagne leegdrinkenquote:Op maandag 14 november 2022 08:33 schreef Questular het volgende:
Max had niet zo zielig moeten doen en Perez gewoon langs moeten laten gaan (vind ik).
Wel eens, maar dan meer in praktische zin, gisteren was het voor hem een verloren race want geen podium, dan is het makkelijker je teammaat te helpen dan volgende week als je wel vooraan rijdt, maar dan doet hij het waarschijnlijk ook niet.quote:Op maandag 14 november 2022 08:33 schreef Questular het volgende:
Max had niet zo zielig moeten doen en Perez gewoon langs moeten laten gaan (vind ik).
Bottas heeft wel meer snelheid dan Perez, denk ik.quote:Op maandag 14 november 2022 08:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar Perez is wel veel beter dan Bottas. Bottas heeft nooit iemand opgehouden zoals perez dat deed
mooie bottas-UI trouwensquote:Op maandag 14 november 2022 08:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bottas heeft wel meer snelheid dan Perez, denk ik.
Had ook met de auto te maken, die Benz was echt een kwalificatiebeest.quote:Op maandag 14 november 2022 08:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bottas heeft wel meer snelheid dan Perez, denk ik.
Dat heeft Bottas ook regelmatig gedaan hoor..quote:Op maandag 14 november 2022 08:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar Perez is wel veel beter dan Bottas. Bottas heeft nooit iemand opgehouden zoals perez dat deed
Het is allebei middelmaat.quote:Op maandag 14 november 2022 08:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor Leclerc zal het normaal gesproken weinig uitmaken of Perez voorbij Max was gegaan gisterenquote:Op maandag 14 november 2022 08:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er is iig niemand die er blij mee is met zijn actie... behalve Charles Leclerc dan. Die zal vandaag wel ff met Max in Monaco een flesje champagne leegdrinken
Die call gaat niet komen want Max is sowieso sneller.quote:Op maandag 14 november 2022 08:19 schreef opgebaarde het volgende:
Wordt volgend jaar genieten als Perez de call krijgt om Verstappen voorbij te laten. Gaat hij natuurlijk niet doen want dat heeft hij al vaker gedaan en de gunst niet een keer terug ontvangen.
Niet helemaal...quote:Op maandag 14 november 2022 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Blijft een rare interpretatie van wie wel/niet mag unlappen, aangezien het in dit geval zorgde voor een 'ongeoorloofd' inhalen onder de gele vlag.quote:55.13 If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message “LAPPED CARS
MAY NOW OVERTAKE” has been sent to all Competitors using the official messaging
system, all cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on
the lead lap and the safety car.
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end
of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the
safety car was deployed.
Jawel, maar ook bij Williams was Bottas al best snel.quote:Op maandag 14 november 2022 08:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Had ook met de auto te maken, die Benz was echt een kwalificatiebeest.
Al speelde er helemaal niets EN had Max zijn WDC's puur aan Perez te danken, toen de order kwam wist iedereen die deze sport een beetje volgt dat VER geen kadootjes weggeeft. Dat is gewoon niet zijn karakter. Nou dan mag je zeker van zijn team verwachten dat ze dit gewoom weten.quote:Op zondag 13 november 2022 23:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Overigens:
ALS het verhaal over Monaco klopt (waar ik vanuit ga)
ALS RBR van tevoren dit besproken heeft een Max heeft aangegeven geen plaats te zullen maken vanwege die actie van Perez
Dan is het ontzettend dom om het dan toch te gaan vragen in mijn optiek. Dan breng je Max in een positie waarin hij of alsnog plaats moet maken, waarvan hij gezegd heeft het niet te zullen doen, of je loopt het risico dat hij het niet doet en de focus op Monaco komt te liggen. Echt zeer onverstandig dus, je weet hoe Verstappen is.
Bij Mercedes doen ze dat 'anders'quote:Op maandag 14 november 2022 08:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Betere PRquote:Op maandag 14 november 2022 08:52 schreef RealistAtheist het volgende:
En waarom is Lewis daar eigenlijk zo populair?
Praktisch gezien ook niet te doen. Hij had tot de finishlijn kans om alo in te halen. Perez reed al een heel stuk erachter. Op het moment dat ie van zijn gas af kon gaan, was voorbij de finishlijn.quote:Op maandag 14 november 2022 08:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Al speelde er helemaal niets EN had Max zijn WDC's puur aan Perez te danken, toen de order kwam wist iedereen die deze sport een beetje volgt dat VER geen kadootjes weggeeft. Dat is gewoon niet zijn karakter. Nou dan mag je zeker van zijn team verwachten dat ze dit gewoom weten.
Onsympathiek als je het mij vraagt maar met zijn instelling kom je aantoonbaar heel wat verder in de successen.
En hij weet hoe het is om in sloppenwijken te leven en je omhoog te werken.quote:
Het ligt niet echt op straat, toch?quote:Op maandag 14 november 2022 09:06 schreef Tarado het volgende:
Maar dat geval Perez in Monaco, kan dat nog een staartje krijgen nu op straat ligt dat hij opzettelijk is gecrasht?
Daar heeft ie flink van op zijn ballen gehad van Marko. Ik vermoed dat het verder geen gevolgen heeft.quote:Op maandag 14 november 2022 09:06 schreef Tarado het volgende:
Maar dat geval Perez in Monaco, kan dat nog een staartje krijgen nu op straat ligt dat hij opzettelijk is gecrasht?
Wat weten wij dan? Is allemaal hearsay. Daar kan je niet iemand op straffen.quote:Op maandag 14 november 2022 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als wij het weten dan lijkt me dat van wel.
Nou ja, weten, weten. Wat journalisten zeggen het. Ik denk niet dat dat genoeg is voor de FIA om echt iets te doen, of wel?quote:Op maandag 14 november 2022 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als wij het weten dan lijkt me dat van wel.
Niet heel handig inderdaad maar vooraf zei Horner ook al dat het deze race niet aan de orde zou zijn dus wel vreemd dat ze het dan alsnog aan Verstappen vragen.quote:Op maandag 14 november 2022 09:07 schreef TheVulture het volgende:
Of ie nou gelijk heeft of niet, hij komt er qua PR hier natuurlijk heel bekaaid vanaf. Je kunt je teamgenoot aan plek 2 in de WK-stand helpen terwijl je zelf niets te verliezen hebt. Dat zijn karmapunten die je ooit nog eens terug gaat krijgen, wellicht zelfs vanuit je eigen team.
Begrijp ik maar je kan wel een onderzoek starten.quote:Op maandag 14 november 2022 09:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat weten wij dan? Is allemaal hearsay. Daar kan je niet iemand op straffen.
Wederom op basis van wat? Geruchten onder journalisten?quote:Op maandag 14 november 2022 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Begrijp ik maar je kan wel een onderzoek starten.
Crashgate Singapore 2008 kwam ook pas veel later aan het licht.quote:Op maandag 14 november 2022 09:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wederom op basis van wat? Geruchten onder journalisten?
Dat was wel een stuk ernstiger dan dit trouwens.quote:Op maandag 14 november 2022 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Crashgate Singapore 2008 kwam ook pas veel later aan het licht.
Klopt, bedoel meer dat je niet voor elk gerucht in de paddock / interviewbox een onderzoek gaat lanceren toch. Maar ze kunnen het uiteraard doen als ze willen, denk niet dat er veel uitkomt.quote:Op maandag 14 november 2022 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Crashgate Singapore 2008 kwam ook pas veel later aan het licht.
Welnee, het heeft alleen maar de uitkomst van het WK bepaald.quote:Op maandag 14 november 2022 09:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat was wel een stuk ernstiger dan dit trouwens.
Mercedes was niet snel, RB was gewoon afschuwelijk slecht.quote:Op maandag 14 november 2022 09:23 schreef Black-Death het volgende:
Memorabele race in elk geval
Ben wel benieuwd waar Mercedes die snelheid opeens zo vandaan heeft gehaald. Want Red Bull kwam er niet aan te pas.
Was een beetje combinatie van beiden, toch wat ijlere lucht dan zeeniveau, track temperature kwam naar ze toe, al denk ik dat Verstappen ze minimaal had kunnen splitten zonder vleugelschade.quote:Op maandag 14 november 2022 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes was niet snel, RB was gewoon afschuwelijk slecht.
Het is ook wel mooi geweest nu. Vooral die laatste races voelen echt als uitzitten intussen, echte spanning is er toch niet meer.quote:Op maandag 14 november 2022 09:06 schreef El_Thijs het volgende:
Max heeft al aangegeven om in Abu Dhabi Perez zo veel mogelijk te helpen.
Wat ons brengt bij...
RACEWEEK
Wel de laatste
Ferrari zat waar ze al langere tijd zitten ten opzichte van Mercedes en die hebben RB gewoon ruimschoots verslagen. Ook zonder SC was Sainz makkelijk derde geworden.quote:Op maandag 14 november 2022 09:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was een beetje combinatie van beiden, toch wat ijlere lucht dan zeeniveau, track temperature kwam naar ze toe, al denk ik dat Verstappen ze minimaal had kunnen splitten zonder vleugelschade.
Al met al vond ik het een prima race weekend, denk dat AD een stuk saaier wordt.quote:Op maandag 14 november 2022 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook wel mooi geweest nu. Vooral die laatste races voelen echt als uitzitten intussen, echte spanning is er toch niet meer.
Nieuwe seizoen begint ook mooi 2 weken eerder (3 maart eerste training) dus we zijn er zo weer!
Als Verstappen op P2 of P3 had gezeten ipv Perez had het er wel anders uitgezien, maar eens dat Red Bull het niet goed voor elkaar had maar Mercedes juist wel.quote:Op maandag 14 november 2022 09:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari zat waar ze al langere tijd zitten ten opzichte van Mercedes en die hebben RB gewoon ruimschoots verslagen. Ook zonder SC was Sainz makkelijk derde geworden.
Dat denk ik ook. Maar sowieso wordt er al een tijdje vooral uitgekeken naar volgend jaar. Er is weinig meer om voor te spelen.quote:Op maandag 14 november 2022 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Al met al vond ik het een prima race weekend, denk dat AD een stuk saaier wordt.
Mja, dan toch liever vanwege zijn prestaties, dan vanwege onsportief gedrag hoor. Je moet wel Tom Coronel heten wil je dit goed praten.quote:Op maandag 14 november 2022 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
Wel mooi dat overal de Max-haat toeneemt, des te lekkerder voelen zijn overwinningen volgend seizoen met salty Reddit en Twitter genot
AD is bijna altijd ergernis. Het is dat er vorig jaar nog een WK-titel op het spel stond.quote:Op maandag 14 november 2022 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Al met al vond ik het een prima race weekend, denk dat AD een stuk saaier wordt.
Dat zal hem inderdaad niets interesseren en terecht maar dergelijke acties worden ook onthouden door de mensen in de paddock. Nu gaat het nog top en dan kun je bijna doen en laten wat je wil maar als het straks wat minder gaat dan kunnen dit soort incidenten wel het verschil betekenen tussen een zitje krijgen of niet. Het is gewoon dom om een persoonlijke vete op deze manier te beslechten. Kennelijk mist Verstappen toch iemand in zijn omgeving die hem behoed voor dit soort zaken.quote:Op maandag 14 november 2022 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
Wel mooi dat overal de Max-haat toeneemt, des te lekkerder voelen zijn overwinningen volgend seizoen met salty Reddit en Twitter genot
Zelfs toen was het ergernis tot de laatste rondequote:Op maandag 14 november 2022 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
AD is bijna altijd ergernis. Het is dat er vorig jaar nog een WK-titel op het spel stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |