SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
Ja en hij keurt het ook nog steeds zo af.... En kom op, niet zo naïef, natuurlijk heeft hij het niet met die woorden gedaan, maar er gebeurt meer dan alleen op het podium. Jij denkt dat men massaal ineens op het idee kwam om het capitool te gaan bestormen en denken deel uit te maken van een revolutie? Hier gaan we de aankomende jaren nog veel over horen en je moet wel erg goedgelovig zijn om te stellen dat dit maar een groepje mensen was en dit helemaal niet het idee van die hele demonstratie was.quote:Op maandag 7 november 2022 23:57 schreef Repentless het volgende:
Hij riep op tot demonstratie. Kun je je vraagtekens bij zetten of een zittende president dat moet doen, prima. Maar hij stuurde niet zijn "lynch mob" naar het Capitool om het te bestormen. Dat vind ik geen waarheidsgetrouwe weergave van de gebeurtenissen die dag. Kun je eindeloos over discussiëren, maar daarover verschillen we van mening en daar komen we niet uit.
Hoeveel dan? Als een meerderheid dat wil?quote:Op maandag 7 november 2022 23:57 schreef Repentless het volgende:
2.000 hardcore idioten gaan niet de regering van de VS omver werpen.
Tesla was ridicuul overgewaardeerd vooral doordat men Musk fabelachtige kwaliteiten toedichtte. Nu Musk er wat minder rooskleurig uitziet laat men het aandeel vallen. Het is allemaal niet zo verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:04 schreef capricia het volgende:
Tesla aandelen nog verder naar beneden. Lijkt wel een vrije val.
Inmiddels ook trending op de Amerikaanse Twitter.
Onder de 200 dollar vandaag.
[ twitter ]
De gehele Nasdaq is 33% in de minquote:Op dinsdag 8 november 2022 00:04 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ach, het heeft wel eerder dips gehad. Al snap ik nog steeds niet waarom dat aandeel toch zo veel waard is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:04 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Musk die z'n managing skills laat zien in iets wat hij als een te duur aangekochte zandbak behandeld die op instorten staat, is best vermakelijk voor links en rechts. Hij begint een beetje een karakter te worden die we bijna unaniem als prutser zien.quote:Op dinsdag 8 november 2022 06:37 schreef Scorpie het volgende:
Moet zo lachen om alle ophef over Twitter nu het een speeltje is geworden van Musk.
Of het gaat dood en extreemlinks heeft geen circlejerkplatform meer om hun inner bubble te bereiken, of musk brengt iedereen zo over de zeik dat ze ten einde raad naar een of andere kloon overstappen die extreemlinks lang niet genoeg virtuele voldoening geeft voor hun circlejerkgedrag.
Win/win
1 grote popcorn show iddquote:Op dinsdag 8 november 2022 07:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk die z'n managing skills laat zien in iets wat hij als een te duur aangekochte zandbak behandeld die op instorten staat, is best vermakelijk voor links en rechts.
Hij ziet zich ook graag als een politieke influencer. Gisteren een rechts stuk uit Amerikaanse media gelezen waarin ze 'm met name aanduiden als een klungelende zakenman. Totaal niet geinteresseerd in zn politieke opvattingen.
Ja, er zit veel lucht in dat aandeel. Zoals Tijger ook aangaf.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:22 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ach, het heeft wel eerder dips gehad. Al snap ik nog steeds niet waarom dat aandeel toch zo veel waard is.
/Pol heeft de boel gekaapt hier...quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:33 schreef Sodemieters het volgende:
Wat is dit voor topic? Volgens de OP en TT gaat het over Twitter, maar geen enkele post gaat daarover?
Als Gergely Orosz het zegt, zal het wel waar zijn!quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:22 schreef Tijn het volgende:
Het ontslaan van mensen en ze daarna terugvragen loopt nog niet zo lekker.
[ twitter ]
Een ZEER betrouwbare bron natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als Gergely Orosz het zegt, zal het wel waar zijn!
Of het wordt beter, of het gaat ten onder. Ook win-win.quote:Op dinsdag 8 november 2022 06:37 schreef Scorpie het volgende:
Moet zo lachen om alle ophef over Twitter nu het een speeltje is geworden van Musk.
Of het gaat dood en extreemlinks heeft geen circlejerkplatform meer om hun inner bubble te bereiken, of musk brengt iedereen zo over de zeik dat ze ten einde raad naar een of andere kloon overstappen die extreemlinks lang niet genoeg virtuele voldoening geeft voor hun circlejerkgedrag.
Win/win
Jee wie had dat nou verwacht?quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:22 schreef Tijn het volgende:
Het ontslaan van mensen en ze daarna terugvragen loopt nog niet zo lekker.
[ twitter ]
Dat is grappig, want hij noemt zichzelf bewust 'chief twit',quote:
quote:Elon. Trump. Resentment. - A combination more powerful than one might think
If you still doubt the power of resentment, remember this: Trump wasted his years as the most powerful man in the world whining about how no one respects him. Thiel has spent many millions propping up two candidates who are shameful buffoons. And Musk just lit $44 billion, with a B, on fire so that he could be a hero to an army of trolls that continues to goad him into doing even dumber things, as the Bonfire of the Dead Presidents roars away.
Mooi man, 44 miljard extreem-rechts kapitaal down the drain om discussies over klimaat/milieu/LGTBQ en aanverwant de mond te snoeren. Wij van extreem-links, je weet wel die club mensen die klimaat, milieu, gelijke rechten voor iedereen, menswaardig omgaan met migranten wel belangrijk vinden zijn daar inderdaad heel blij mee.quote:Op dinsdag 8 november 2022 06:37 schreef Scorpie het volgende:
Win/win
Wat zijn jullie toch verschrikkelijk geweldig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi man, 44 miljard extreem-rechts kapitaal down the drain om discussies over klimaat/milieu/LGTBQ en aanverwant de mond te snoeren. Wij van extreem-links, je weet wel die club mensen die klimaat, milieu, gelijke rechten voor iedereen, menswaardig omgaan met migranten wel belangrijk vinden zijn daar inderdaad heel blij mee.
Wie snoert jullie de mond? Volgens mij zitten jullie te janken omdat mensen die het niet met jullie eens zijn niet meer gecensureerd zullen worden. Zegt eigenlijk meer over jullie en je ideeën/argumenten als jullie niet tegen een beetje tegengas kunnen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi man, 44 miljard extreem-rechts kapitaal down the drain om discussies over klimaat/milieu/LGTBQ en aanverwant de mond te snoeren. Wij van extreem-links, je weet wel die club mensen die klimaat, milieu, gelijke rechten voor iedereen, menswaardig omgaan met migranten wel belangrijk vinden zijn daar inderdaad heel blij mee.
Dat scenario voorspelde ik een half jaar geleden al.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:04 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Begin je nu alweer? Je was ineens afgehaakt in onze discussie. Weer oppakken?quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:27 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Wie snoert jullie de mond? Volgens mij zitten jullie te janken omdat mensen die het niet met jullie eens zijn niet meer gecensureerd zullen worden. Zegt eigenlijk meer over jullie en je ideeën/argumenten als jullie niet tegen een beetje tegengas kunnen.
Zit de bedrijfsconstructie van Tesla dan zo in elkaar dat hij geen alleenheerser is zoals hij bij Twitter nu wel lijkt te zijn?quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:57 schreef Ulx het volgende:
Ik denk ook wel dat Musk gewipt gaat worden bij Tesla als hij de koersdaling niet weet te keren. Hij geeft met Twitter nu een demonstratie "hoe help ik een bedrijf naar de klote" wat niet bepaald vertrouwen geeft en ik denk niet dat Tesla-aandeelhouders die zware verliezen lijden dit nog lang blijven pikken. Zeker als Musk wegens het Twitterfiasco meer aandelen Tesla moet dumpen.
Hij is gewipt uit de raad van bestuur en 'slechts' ceo. Verder bezit hij 25% van de aandelen. Ik zie dus niet in waarom dat niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zit de bedrijfsconstructie van Tesla dan zo in elkaar dat hij geen alleenheerser is zoals hij bij Twitter nu wel lijkt te zijn?
En je instelling is wel op "nieuwste tweets" ipv op "Startpagina"?quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:49 schreef Perrin het volgende:
Twitter lijkt recent gewijzigd zodat replies van mensen die je volgt niet of nauwelijks meer op je tijdlijn verschijnen, enkel tweets die geen reply zijn.
Dit breekt de viraliteit van tweets, maar dat kun je ongetwijfeld herstellen voor je eigen tweets voor het luttele bedrag van 8 dollar per maand.
Hmm, zie jij daar wel tweets waar mensen die jij volgt op hebben geantwoord?quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je instelling is wel op "nieuwste tweets" ipv op "Startpagina"?
Bij startpagina zie ik allemaal rotzooi: waar mensen die ik volg op geantwoord hebben, wie ze volgen, wat ze geliked hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm, zie jij daar wel tweets waar mensen die jij volgt op hebben geantwoord?![]()
Ik gebruik altijd wel default startpagina, net geswitcht naar dit maar zie niet zo'n verschil? Vind volgens mij nog steeds geen tweets van mensen die ik niet volg maar waar iemand die ik wél volg op antwoordt.
Las iig van meerdere wat bekendere tweeps die melden dat hun replies op andere tweets sinds kort nauwelijks meer gelezen/geliked worden door hun volgers.
Zou iig wel een uitstekende poging zijn om bekendere tweeps te motiveren om hun twitter-contributie te gaan betalen, je tweets gaan niet meer viraal en je bereik is een stuk kleiner tenzij je contributie betaalt.
Ow ik volg juist een vrij select groepje, ik vind tweets waar ze op reageren vaak ook interessant maar die lijken nu te verdwijnen uit de tijdlijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij startpagina zie ik allemaal rotzooi: waar mensen die ik volg op geantwoord hebben, wie ze volgen, wat ze geliked hebben.
Daarom is mijn instelling op "nieuwste tweets" dan hoef ik al die meuk niet te zien.
Ik volg ook maar een vrij beperkt aantal mensen, maar dan nog hoef ik niet in mijn timeline te zien waar ze op reageren of wat ze liken of wie ze überhaupt volgen, als ik dat wil weten kan ik dat alemaal in hun profiel vinden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ow ik volg juist een vrij select groepje, ik vind tweets waar ze op reageren vaak ook interessant maar die lijken nu te verdwijnen uit de tijdlijn.
Ik volg veel journalisten en ik krijg de laatste weken steeds meer tweets te zien van allerlei wappies en fascisten (die zij dan volgen). Het rare is dat het specifiek om dat soort lui gaat. Dems of normale mensen worden keurig gefilterd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik volg ook maar een vrij beperkt aantal mensen, maar dan nog hoef ik niet in mijn timeline te zien waar ze op reageren of wat ze liken of wie ze überhaupt volgen, als ik dat wil weten kan ik dat alemaal in hun profiel vinden.
Dat zou opgelost moeten zijn als je je instellingen op "nieuwste tweets" zet ipv op "startpagina".quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik volg veel journalisten en ik krijg de laatste weken steeds meer tweets te zien van allerlei wappies en fascisten (die zij dan volgen). Het rare is dat het specifiek om dat soort lui gaat. Dems of normale mensen worden keurig gefilterd.
Ik mute me het apelazarus maar dat lijkt niet te helpen.
Same.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik volg ook maar een vrij beperkt aantal mensen, maar dan nog hoef ik niet in mijn timeline te zien waar ze op reageren of wat ze liken of wie ze überhaupt volgen, als ik dat wil weten kan ik dat alemaal in hun profiel vinden.
Mijn mute/block-beleid lijkt wel zijn vruchten af te werpen. Ik zie steeds minder asociale/ongemanierde/agressieve tweets en reacties. Kost wat tijd maar wel steeds minder.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik volg veel journalisten en ik krijg de laatste weken steeds meer tweets te zien van allerlei wappies en fascisten (die zij dan volgen). Het rare is dat het specifiek om dat soort lui gaat. Dems of normale mensen worden keurig gefilterd.
Ik mute me het apelazarus maar dat lijkt niet te helpen.
Shkreli, baasjequote:Op dinsdag 8 november 2022 09:08 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Musk en "pharma bro" Shkreli zitten wel een beetje op hetzelfde niveau inmiddels.
een paywall voor de ruines van twitterquote:Op dinsdag 8 november 2022 17:03 schreef Rnie het volgende:
https://www.nu.nl/tech/62(...)en-voor-twitter.html
Let's build the wall!Mexico betaald
Leuk ook voor de mensen die wel betalen. Lekker alleen maar tegen andere blauwe vinkjes praten. Alsof die 6 mensen die dan overblijven het geld waard zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:54 schreef Malavita het volgende:
Waarom zou je in godsnaam voor twitter gaan betalen als particulier
Misschien niet eens zo'n heel gek idee. Het zorgt denk wel voor dat de je meteen af bent van een hoop bagger.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:03 schreef Rnie het volgende:
Dat gebeurt nu ook al.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Leuk ook voor de mensen die wel betalen. Lekker alleen maar tegen andere blauwe vinkjes praten. Alsof die 6 mensen die dan overblijven het geld waard zijn.
Omdat je dan deel bent van een gereinigd netwerk. Met andere xenofobe klimaatverandering-ontkenners mijmeren over fijne ouderwetse conservatieve waarden als potenrammen en apartheid. Dan is 8 euro toch een koopje!quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:54 schreef Malavita het volgende:
Waarom zou je in godsnaam voor twitter gaan betalen als particulier
Dat betwijfel ik maar het is vooral nogal strijdig met Musk' zelfverklaarde doel over free speech en een public square. Een dorpsplein waar je voor moeten betalen is geen publiek dorpsplein meer. En je gaat er al helemaal geen miljarden nieuwe users mee trekken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Misschien niet eens zo'n heel gek idee. Het zorgt denk wel voor dat de je meteen af bent van een hoop bagger.
Heeft hij Twitter zelf een public square genoemd?quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik maar het is vooral nogal strijdig met Musk' zelfverklaarde doel over free speech en een public square.
Ja.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heeft hij Twitter zelf een public square genoemd?
quote:According to Musk, “Twitter is the digital town square, where matters vital to the future of humanity are debated”.
https://thenextweb.com/ne(...)wn-the-online-spaces
Om nog even in te haken om mijn vorige post, jullie geloven een artikel wat gepost is op nu.nl die weer refereert naar een totaal ongeverifieerd verhaal van een Elon Musk hater die op the Verge zijn gal mag spuwen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:52 schreef epicbeardman het volgende:
Velen hier trappen hier weer mooi in de conspiracy theories die de linkse journalisten activisten in hen hersenkronkels verzinnen. Al die journalisten activisten in MSM wereldje en sites zoals NU.nl hebben allemaal een politieke voorkeur en dus tevens een afkeer tegen Elon Muskgod.
Ik zeg doen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:03 schreef Rnie het volgende:
Dat is inderdaad tegenstrijdig. Niet met free speech trouwens.quote:
Van die ik volg precies nul, maar ik volg er niet heel veel en ik ben conservatiefquote:Op dinsdag 8 november 2022 17:36 schreef Eightyone het volgende:
Vooralsnog zit ongeveer 1/5 van de mensen die ik op Twitter volg op Mastodon.
Valt ook op dat alle negatieve berichten op en over twitter echt letterlijk allemaal van democraten zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Om nog even in te haken om mijn vorige post, jullie geloven een artikel wat gepost is op nu.nl die weer refereert naar een totaal ongeverifieerd verhaal van een Elon Musk hater die op the Verge zijn gal mag spuwen.
Iets met fake news.Net zoals Putin 100 doodsbedreigende ziektes zou hebben.
Ze hebben een nieuw doelwit, Elon moet gecanceld worden. Letterlijk op dit moment zijn er miljoenen gefrustreerde activisten die aan het betichten zijn hoe ze Elon Musk in een slecht daglicht kunnen zetten. Stel je voor dat hij een andere politiek voorkeur had gehad.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Valt ook op dat alle negatieve berichten op en over twitter echt letterlijk allemaal van democraten zijn.
Ja hoor, dat zal het probleem zijn. Echt waar, de wereld is verdeeld in Republikeinen en Democraten.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Valt ook op dat alle negatieve berichten op en over twitter echt letterlijk allemaal van democraten zijn.
Zeker voor de grotere accounts die regelmatig wat te verkopen hebben (schrijvers, theatermakers, muzikanten, etc) geldt natuurlijk dat ze vooral baat hebben bij een groot bereik. Als Twitter een betaalsite wordt, kun je dat wel vergeten en is het daarmee ook het geld niet meer waard.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mensen alleen in kleine bubbels tegen elkaar lullen.
Eh, wat moet ik mij voorstellen bij een account dat wat te verkopen heeft? (Ik zit niet op Twitter dus deze vraag is serieus)quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker voor de grotere accounts die regelmatig wat te verkopen hebben (schrijvers, theatermakers, muzikanten, etc) geldt natuurlijk dat ze vooral baat hebben bij een groot bereik. Als Twitter een betaalsite wordt, kun je dat wel vergeten en is het daarmee ook het geld niet meer waard.
Dat klopt, maar het bereik van twitter kan alleen maar groot zijn als wat er daar gebeurt ook doorsijpelt naar de grotere media. Dat is onafhankelijk van het aantal mensen daadwerkelijk op de site.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker voor de grotere accounts die regelmatig wat te verkopen hebben (schrijvers, theatermakers, muzikanten, etc) geldt natuurlijk dat ze vooral baat hebben bij een groot bereik. Als Twitter een betaalsite wordt, kun je dat wel vergeten en is het daarmee ook het geld niet meer waard.
Wat ik zeg: schrijvers, theatermakers, muzikanten. Maar ook filmmakers, softwareontwikkelaars, eigenlijk iedereen die dingen maakt en sociale media gebruikt als een manier om hun werk te promoten. Dat is op Twitter een niet onaanzienlijk deel van de gebruikers van het platform.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, wat moet ik mij voorstellen bij een account dat wat te verkopen heeft? (Ik zit niet op Twitter dus deze vraag is serieus)
Ah ok, op die fiets.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik zeg: schrijvers, theatermakers, muzikanten. Maar ook filmmakers, softwareontwikkelaars, eigenlijk iedereen die dingen maakt en Twitter gebruikt als een manier om hun werk te promoten. Dat is op Twitter een niet onaanzienlijk deel van de gebruikers van het platform.
Betalen voor wat je gratis krijgt/kreeg doet niemand (of nou ja, slechts een kleine deel).quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef Estate2 het volgende:
Kan ook een voordeel zijn toch? Minder klonen en bots en betalen is minder anonimiteit.
In Amerika wel en dat weet je donders goed dus vanwaar deze reactie?quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zal het probleem zijn. Echt waar, de wereld is verdeeld in Republikeinen en Democraten.
Als je alleen een hamer hebt is alles een spijker, he?
Goh weer een democraat met haat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goed artikel over de puinhoop bij Twitter.
Dat is weer dezelfde drol als die ook pagina terug op nu.nl kwam met zijn theverge artikel. Mooi hoe media werkt tegenwoordig. 1 Artikel van een Elon hater en iedereen is in rep en roer over zijn conspiracy theorie.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goed artikel over de puinhoop bij Twitter.
Dat is dezelfde als van the verge maar dan op zijn eigen site.quote:
Nee, hij is aan het onderhandelen.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:36 schreef loveli het volgende:
[..]
(...)
Twitter elite:![]()
(...)
Twitter plebs:![]()
Ik snap ook echt niks van zijn idee van contributie.. Het hele idee van sociale media is dat je jan en alleman verleidt om naar je platform te komen en vervolgens ze reclame in hun gezicht duwt waarbij ze de keuze hebben om contributie te betalen om daar niet door lastig gevallen te worden, zie bijv Twitch of Fok!.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik maar het is vooral nogal strijdig met Musk' zelfverklaarde doel over free speech en een public square. Een dorpsplein waar je voor moeten betalen is geen publiek dorpsplein meer. En je gaat er al helemaal geen miljarden nieuwe users mee trekken.
Maar wat mij betreft is het prima, wat dit vooral illustreert is dat Musk totaal niet weet wat hij aan het doen is en dat er totaal geen coherente strategie of plan is.
Ik kan me het bij YouTube nog voorstellen. Daar is het model ook dat de mensen die de content leveren er uiteindelijk aan verdienen net als bijvoorbeeld op Twitch. Reclame is de inkomstenbron en als je wilt kun je subscriptions of premium nemen om van de advertenties af te komen of extra content te krijgen. Ik zie dat model bij Twitter gewoon niet vliegen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niks van zijn idee van contributie.. Het hele idee van sociale media is dat je jan en alleman verleidt om naar je platform te komen en vervolgens ze reclame in hun gezicht duwt waarbij ze de keuze hebben om contributie te betalen om daar niet door lastig gevallen te worden, zie bijv Twitch of Fok!.
Voor de professionele gebruiker heb je dan eventueel nog een premium betaalmodel waarbij je allerlei extra functionaliteit voor powerusers aanbiedt.
Maar een businessmodel waarbij je probeert de grote meute contributie te laten betalen voor veelal casual gebruik lijkt me vooral heel effectief om de basis onder je bestaansrecht als sociaal medium weg te slaan.
Musk is een beetje wanhopig op zoek naar manieren om iemand anders voor de 1 miljard per jaar aan geleend geld op te laten draaien en als je zelfs de huidige financieele situatie van Twitter verslechterd doordat je issues creeert met adverteerders...tja, dan wordt het lastig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan me het bij YouTube nog voorstellen. Daar is het model ook dat de mensen die de content leveren er uiteindelijk aan verdienen net als bijvoorbeeld op Twitch. Reclame is de inkomstenbron en als je wilt kun je subscriptions of premium nemen om van de advertenties af te komen of extra content te krijgen. Ik zie dat model bij Twitter gewoon niet vliegen.
Wie zou bij Youtube dan contributie betalen? Ook de casual gebruiker, of alleen als je filmpjes wil posten? Ik betaal overigens wel voor Youtube music vooral om tijdens forenzen muziekjes te luisteren, maar twijfel of ik als consument van youtube-filmpjes daar erg veel euro's per maand voor over zou hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan me het bij YouTube nog voorstellen. Daar is het model ook dat de mensen die de content leveren er uiteindelijk aan verdienen net als bijvoorbeeld op Twitch. Reclame is de inkomstenbron en als je wilt kun je subscriptions of premium nemen om van de advertenties af te komen of extra content te krijgen. Ik zie dat model bij Twitter gewoon niet vliegen.
Zou dan eerder denken aan meer reclame en dan betaalopties om reclame te verwijderen. En natuurlijk zorgen dat je gewilde nieuwe functionaliteit maakt waar powerusers en wannabe powerusers graag voor betalen.. stats over je tweets enzo, wie je volgde en ontvolgde, etc.. waar je volgens mij nu vaak 3rd party tools voor nodig hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Musk is een beetje wanhopig op zoek naar manieren om iemand anders voor de 1 miljard per jaar aan geleend geld op te laten draaien en als je zelfs de huidige financieele situatie van Twitter verslechterd doordat je issues creeert met adverteerders...tja, dan wordt het lastig.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:11 schreef epicbeardman het volgende:
Om nog even in te haken om mijn vorige post, jullie geloven een artikel wat gepost is op nu.nl die weer refereert naar een totaal ongeverifieerd verhaal van een Elon Musk hater die op the Verge zijn gal mag spuwen.
Iets met fake news.Net zoals Putin 100 doodsbedreigende ziektes zou hebben.
Dat zegt de edit toch? Bron blijkt niet betrouwbaar.quote:
Price anchoring heet dat idd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zegt de edit toch? Bron blijkt niet betrouwbaar.
Maar dat onderhandelen van 20 dollar naar 8 door Musk is een verkooptruc zo oud als de weg naar Rome.
De bron zegt dat twitter elite blij waren met de $8 en de twitter plebs een lager bedrag?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zegt de edit toch? Bron blijkt niet betrouwbaar.
Maar dat onderhandelen van 20 dollar naar 8 door Musk is een verkooptruc zo oud als de weg naar Rome.
Oh ik heb het ook niet over contributie hoor, maar over een premium versie zonder advertenties zoals YouTube en Twitch dat hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie zou bij Youtube dan contributie betalen? Ook de casual gebruiker, of alleen als je filmpjes wil posten? Ik betaal overigens wel voor Youtube music vooral om tijdens forenzen muziekjes te luisteren, maar twijfel of ik als consument van youtube-filmpjes daar erg veel euro's per maand voor over zou hebben.
Denk je niet dat die dan ook veel casual oogjes op de content zouden verliezen en zichzelf zo in de voet schieten kwa reclame-inkomsten? En op langere termijn worden ingehaald door contributieloze platforms waar de oogjes uiteindelijk wél zitten om reclame te ontvangen?
En om te verdienen aan filmpjesposters hoeft Youtube denk ik geen contributie te vragen, daar houden ze nu vast al een percentage van de inkomsten van zo'n fimpje in eigen zak.
Ahja. Ja daar betaal ik regelmatig voor op andere platforms en vind ik ook echt value for money. Die paar euro per maand scheelt me behoorlijk wat tijd en ergernis. En ik snap dat reclame nodig is om de rekeningen te betalen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ik heb het ook niet over contributie hoor, maar over een premium versie zonder advertenties zoals YouTube en Twitch dat hebben.
Erg veel geld zou ik er niet voor over hebben, maar wat geld om verlost te zijn van die enorm vervelende reclames, dat wel.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie zou bij Youtube dan contributie betalen? Ook de casual gebruiker, of alleen als je filmpjes wil posten? Ik betaal overigens wel voor Youtube music vooral om tijdens forenzen muziekjes te luisteren, maar twijfel of ik als consument van youtube-filmpjes daar erg veel euro's per maand voor over zou hebben.
Denk je niet dat die dan ook veel casual oogjes op de content zouden verliezen en zichzelf zo in de voet schieten kwa reclame-inkomsten? En op langere termijn worden ingehaald door contributieloze platforms waar de oogjes uiteindelijk wél zitten om reclame te ontvangen?
En om te verdienen aan filmpjesposters hoeft Youtube denk ik geen contributie te vragen, daar houden ze nu vast al een percentage van de inkomsten van zo'n fimpje in eigen zak.
Doe eens een linkje?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De bron zegt dat twitter elite blij waren met de $8 en de twitter plebs een lager bedrag?
Waar naar?quote:
Ja tot 5 euro per maand of zo denk ik persoonlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Erg veel geld zou ik er niet voor over hebben, maar wat geld om verlost te zijn van die enorm vervelende reclames, dat wel.
Mja, ¤ 9,99 zou ik ook nog wel prima vinden. Maar bv. ¤ 50 zou te gek zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja tot 5 euro per maand of zo denk ik persoonlijk.
Als het in de buurt van een Netflix abbo komt kwa kosten dan zou ik me toch een beetje bekocht voelen. Dan wil ik niet alleen de reclame weg maar ook dingen als premium content ofzo.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, ¤ 9,99 zou ik ook nog wel prima vinden. Maar bv. ¤ 50 zou te gek zijn.
Premium twittercontent voor 9 euro 99? Voor de helft wil ik je ook wel een paar snedige one-liners en pseudolollige memes per dag dm-en hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het in de buurt van een Netflix abbo komt kwa kosten dan zou ik me toch een beetje bekocht voelen. Dan wil ik niet alleen de reclame weg maar ook dingen als premium content ofzo.
Jij hebt nog hoop na de chaos dat hij binnen een week heeft veroorzaakt?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef loveli het volgende:
Elon heeft plannen om Twitter het meest waardevolle platform te maken, dus wie weet wat het voor de gebruikers waard wordt.
Hehheh, dit ging dan net even over Youtube omdat we verdienmodellen vergeleken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Premium twittercontent voor 9 euro 99? Voor de helft wil ik je ook wel een paar snedige one-liners en pseudolollige memes per dag dm-en hoor.
Voorlopig is dat het enige dat hij gedaan heeft, chaos veroorzaken. Maar die storm gaat op een gegeven moment wel liggen, wat er dan gebeurt is veelbelangrijker.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:19 schreef YStec het volgende:
[..]
Jij hebt nog hoop na de chaos dat hij binnen een week heeft veroorzaakt?.
Hij is weinig subtiel met het implementeren van veranderingen, als het stof weer gezakt is zal het allemaal wel meevallen. Chaos creëert momentum, zoiets.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:19 schreef YStec het volgende:
[..]
Jij hebt nog hoop na de chaos dat hij binnen een week heeft veroorzaakt?.
Nee, hij hoopt dat hij dat ervan kan maken. Maar in drie weken een goed uitgedacht plan voor zo'n bedrijf in elkaar flansen? Daar geloof ik niet zo in.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef loveli het volgende:
Elon heeft plannen om Twitter het meest waardevolle platform te maken, dus wie weet wat het voor de gebruikers waard wordt.
Waarom probeerde hij dan een half jaar onder de koop uit te komen?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij is weinig subtiel met het implementeren van veranderingen, als het stof weer gezakt is zal het allemaal wel meevallen. Chaos creëert momentum, zoiets.
Ik ken reorganisaties waar meer tijd overheen is gegaan en minder is veranderd. Elon is meer van de botte bijl om in week 1 overtollig hout weg te kappen. And then some. Verdraaid interessant om te zien hoe hij te werk gaat. Voor hij een bod deed had hij vast al wat veranderingen in gedachten, implementatie in week 1 en doorpakken.
Om geen reclame te zien op Twitter?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, ¤ 9,99 zou ik ook nog wel prima vinden. Maar bv. ¤ 50 zou te gek zijn.
Nee, Youtube. Wat Youtube premium niet kost. En dan hebben ze nog 'n handige feature voor je mobiel, dat het op de achtergrond door blijft ratelen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Om geen reclame te zien op Twitter?
Juist. Voor Twitter heb ik ook 0 euro over.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, Youtube. Wat Youtube premium niet kost. En dan hebben ze nog 'n handige feature voor je mobiel, dat het op de achtergrond door blijft ratelen.
Voor Twitter zou ik zelf nog geen euro over hebben. Vind er weinig aan.
MoreDakka en EpicBeardman achter de paywallquote:Op dinsdag 8 november 2022 22:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voorlopig is dat het enige dat hij gedaan heeft, chaos veroorzaken. Maar die storm gaat op een gegeven moment wel liggen, wat er dan gebeurt is veelbelangrijker.
Voor Truth Social moet je toch ook betalen?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
MoreDakka en EpicBeardman achter de paywall
Ook?quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor Truth Social moet je toch ook betalen?
quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
MoreDakka en EpicBeardman achter de paywall
Ik kan mij niet voorstellen dat Twitter nooit onderzocht heeft of dat zou kunnen werken, eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:27 schreef Perrin het volgende:
Snap totaal niet waarom Twitter daar niet allang uitgebreidere features heeft om daar geld mee te verdienen.
Welk bericht is dat?quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:30 schreef Scrummie het volgende:
Aangezien we tegenwoordig van fact checkers houden heb ik het bericht dat Twitter achter een paywall zou komen even gefactchecked en mijn conclusie is: FALSE
Er is nergens door wie dan ook van Twitter en al zeker niet door Elon Musk geroepen dat heel Twitter achter een paywall gaat komen. Dus waarom het hier al 4 pagina's over een paywall voor Twitter gaat is mij werkelijk een raadsel.
Hier overigens een draadje van een Twitter medewerker, die verassend genoeg er nog steeds daadwerkelijk werkt, want als je hier het gros moet geloven is Musk op dit moment nog de enige medewerker (hier overdrijf ik wat, moet vast herkenbaar zijn).
[ twitter ]
Voorspelbaar, maar hier kan ik mij wel in vinden, klinkt vrij logisch en helemaal eens met zijn tweet dat verificatie alleen voor mensen die 'notable' waren kon, sloeg natuurlijk helemaal nergens op.
Dat Paywall verhaal komt van een "journalist" die dit jaar alleen maar over Elon Musk aan het tweeten is. Zelfs fake news posts liked over Elon Musk.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:30 schreef Scrummie het volgende:
Aangezien we tegenwoordig van fact checkers houden heb ik het bericht dat Twitter achter een paywall zou komen even gefactchecked en mijn conclusie is: FALSE
Er is nergens door wie dan ook van Twitter en al zeker niet door Elon Musk geroepen dat heel Twitter achter een paywall gaat komen. Dus waarom het hier al 4 pagina's over een paywall voor Twitter gaat is mij werkelijk een raadsel.
Hier overigens een draadje van een Twitter medewerker, die verassend genoeg er nog steeds daadwerkelijk werkt, want als je hier het gros moet geloven is Musk op dit moment nog de enige medewerker (hier overdrijf ik wat, moet vast herkenbaar zijn).
[ twitter ]
Voorspelbaar, maar hier kan ik mij wel in vinden, klinkt vrij logisch en helemaal eens met zijn tweet dat verificatie alleen voor mensen die 'notable' waren kon, sloeg natuurlijk helemaal nergens op.
Daar staat toch alleen maar dat er op het HQ over gesproken wordt?quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat Paywall verhaal komt van een "journalist" die dit jaar alleen maar over Elon Musk aan het tweeten is. Zelfs fake news posts liked over Elon Musk.
https://www.theverge.com/(...)ter-paywall-possible
https://www.platformer.ne(...)tting-all-of-twitter
Beide artikelen zijn van https://twitter.com/CaseyNewton/ en moet je eens naar zijn likes kijken. Die gast is compleet geobsedeerd door Elon, zijn leven bestaat uit Elon Musk. Dankzij Elon Musk is deze Casey "populair" en heeft hij een "hitje" door een conspiracy theory die hij heeft verzonnen.
Feit dat hasanabi hem volgt zegt al genoeg, tis een linkse rakker.
Meer dan 1,5 miljoen volgers ofzo toch? Had zij.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:57 schreef Tijn het volgende:
Whoopi Goldberg ook trouwens. Niet best voor Twitter, dit.
Wouw.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:54 schreef Tijn het volgende:
Stephen Fry zegt Twitter vaarwel. Hij laat 12,4 miljoen (!) volgers achter.
[ afbeelding ]
Hij zit nu op Mastodon.
Ja, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Meer dan 1,5 miljoen volgers ofzo toch? Had zij.
Een zegen juist.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:57 schreef Tijn het volgende:
Je kan het met die lui oneens zijn, maar uiteindelijk is de waarde van Twitter voor een groot gedeelte afkomstig uit het feit dat er zoveel celebrities opzitten.quote:
Geen idee, ik volg er 0.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan het met die lui oneens zijn, maar uiteindelijk is de waarde van Twitter voor een groot gedeelte afkomstig uit het feit dat er zoveel celebrities opzitten.
Waarom is het dan een zegen dat ze weg is?quote:
Big fish. Ja als zo'n balletje eenmaal rolt, kan het snel gaan.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:54 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hij zit nu op Mastodon.
Twitter's enige waarde is de gebruikersbasis. Als die wegvalt is er 0 over van de 44 miljard.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan het met die lui oneens zijn, maar uiteindelijk is de waarde van Twitter voor een groot gedeelte afkomstig uit het feit dat er zoveel celebrities opzitten.
Wat Feyenoorders wel ja, maar die zie ik niet echt als beroemdheden zoals de personen die je hier noemde, wereldwijd zeg maar.quote:
Dat zullen ze natuurlijk ook nooit worden, nee.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat Feyenoorders wel ja, maar die zie ik niet echt als beroemdheden zoals de personen die je hier noemde, wereldwijd zeg maar.
Toen Twitter nog 'cool' was zat het gros van al die beroemdheden niet eens op Twitter, toen draaide het nog om trends en gewoon normale mensen die over zaken spraken die 'trending' waren.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Twitter's enige waarde is de gebruikersbasis. Als die wegvalt is er 0 over van de 44 miljard.
Toch is dat wel hetzelfde principe. Het is gewoon tof om op dezelfde site te zitten als je idolen. En dat je echt de kans hebt een keer een gesprekje met ze te hebben, of op z'n minst een keer een like ofzo. Dat kan op Twitter meer dan op welke andere site dan ook. Daarom zijn die beroemde users zo belangrijk voor de waarde van het bedrijf, want die brengen een hele fanbase met zich mee.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat Feyenoorders wel ja, maar die zie ik niet echt als beroemdheden zoals de personen die je hier noemde, wereldwijd zeg maar.
Die zal niemand missen. En hoeveel echte volgers zal zij hebben als alle bots verwijderd worden? Geldt ook voor andere celebrities zoals Biden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:57 schreef Tijn het volgende:
Stephen Fry was ook een van de eerste echt grote bekenheden op Twitter. Een van de redenen dat Twitter zo groot is geworden.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Big fish. Ja als zo'n balletje eenmaal rolt, kan het snel gaan.
Yup. Benieuwd hoe dit verder gaat de komende weken met Musk zijn avontuur. Kan alle kanten op.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stephen Fry was ook een van de eerste echt grote bekenheden op Twitter. Een van de redenen dat Twitter zo groot is geworden.
Geldt ook voor gewone Twitter users zoals ik. Ik heb geen idee hoeveel echte mensen mij volgen.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:09 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Die zal niemand missen. En hoeveel echte volgers zal zij hebben als alle bots verwijderd worden? Geldt ook voor andere celebrities zoals Biden.
Kun je dat niet ergens zien?quote:Op woensdag 9 november 2022 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Geldt ook voor gewone Twitter users zoals ik. Ik heb geen idee hoeveel echte mensen mij volgen.
Even 6300 accounts bekijkenquote:Op woensdag 9 november 2022 00:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Of bedoel je welk percentage ervan bots is? Dat is er toch best goed uit te halen als je die accounts even aanklikt?
Twitter zegt 5 procent. En ik ben geen groot account. Kleiner dan 10K volgers, dus zal wel meevallen. Maar zo nu en dan zijn er bepaalde volgers die niets anders doen dan retweeten. Binnen de minuut. Ik vind dat vaag..quote:Op woensdag 9 november 2022 00:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je dat niet ergens zien?
Of bedoel je welk percentage ervan bots is? Dat is er toch best goed uit te halen als je die accounts even aanklikt?
Ja ligt er wel beetje aan hoeveel volgers je hebt natuurlijkquote:
Is ook vaagquote:Op woensdag 9 november 2022 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Twitter zegt 5 procent. En ik ben geen groot account. Kleiner dan 10K volgers, dus zal wel meevallen. Maar zo nu en dan zijn er bepaalde volgers die niets anders doen dan retweeten. Binnen de minuut. Ik vind dat vaag..
Dat is het correcte aantal ja.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ligt er wel beetje aan hoeveel volgers je hebt natuurlijk![]()
Dit is wel kut trouwensquote:Op dinsdag 8 november 2022 23:54 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hij zit nu op Mastodon.
Gewoon weer 'ouderwets' blogs volgenquote:Op woensdag 9 november 2022 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is wel kut trouwens
Ik volg amper mensen op Twitter maar Fry ga ik echt missen in dat rijtje
Als die komen, met alle liefdequote:Op woensdag 9 november 2022 00:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gewoon weer 'ouderwets' blogs volgen
Hij zit nu op Mastodonquote:Op woensdag 9 november 2022 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is wel kut trouwens
Substack heeft veel goede.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Als die komen, met alle liefde
Fijnste soort leeswerk vind ik dat
Volg je de Bruntletts al?quote:Op woensdag 9 november 2022 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook over 'Dutch cycling infrastructure ' (waar ik nu sinds kort in geïnteresseerd ben).
Ik heb maar een paar honderd volgers, nieuwe volgers bekijk ik altijd wel even. Grotendeels uit interesse wat voor persoon daarachter zit, maar ook om te checken of het een bot is.. Die laatste block ik direct, in de hoop daarmee een klein steentje bij te dragen daar in de strijd tegen bots en desinformatie.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ligt er wel beetje aan hoeveel volgers je hebt natuurlijk![]()
Ja. Daar begon het meequote:Op woensdag 9 november 2022 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volg je de Bruntletts al?
https://twitter.com/modacitylife
Jij bekijkt iedere volger? Wouw.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb maar een paar honderd volgers, nieuwe volgers bekijk ik altijd wel even. Grotendeels uit interesse wat voor persoon daarachter zit, maar ook om te checken of het een bot is.. Die block ik direct, in de hoop daarmee een klein steentje bij te dragen daar in de strijd tegen bots en desinformatie.
Zijn er maximaal een paar per dag, niet zo heel episch hoor. En als ik het interessant vind wat ze tweeten, volg ik ze terug.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij bekijkt iedere volger? Wouw.
Nice.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zijn er maximaal een paar per dag, niet zo heel episch hoor. En als ik het interessant vind wat ze tweeten, volg ik ze terug.
Helaas snapt hij nog even niks van hoe Mastodon werkt. Ik moet zeggen dat het ook niet echt een een makkelijke site is.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is wel kut trouwens
quote:Op woensdag 9 november 2022 08:32 schreef Korenfok het volgende:
twitter verloor 1 miljoen gebruikers sinds Musk, het roet overnam;
bron
Deactivated geloof ik wel, maar in suspended zal een flinke bias zitten omdat ze "inauthentic" accounts tracken.quote:The firm Bot Sentinel, which tracks inauthentic behavior on Twitter by analyzing more than 3.1 million accounts and their activity daily, believes that around 877,000 accounts were deactivated and a further 497,000 were suspended between October 27 and November 1. That’s more than double the usual number.
“We have observed an uptick in people deactivating their accounts and also Twitter suspending accounts,” says Christopher Bouzy, Bot Sentinel’s founder.
Bouzy and Bot Sentinel arrived at their numbers by looking at the proportion of users they analyze who had deactivated their accounts or been suspended after Musk’s Twitter takeover, and then applying that percentage to Twitter’s overall user base, which currently stands at around 237 million “monetizable daily active users”.
Op zich valt dat nog wel mee. Hoeveel gebruikers heeft Twitter? 206 miljoen lees ik? Nog geen half procent dus.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:32 schreef Korenfok het volgende:
twitter verloor 1 miljoen gebruikers sinds Musk, het roet overnam;
bron
Maar dat is alleen het aantal mensen dat daadwerkelijk hun account heeft opgezegd, toch? Ik denk dat een veelvoud hiervan gewoon niet (of veel minder) komt opdagen.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:23 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Op zich valt dat nog wel mee. Hoeveel gebruikers heeft Twitter? 206 miljoen lees ik? Nog geen half procent dus.
Zo dan. Hier zal Elon niet van terug hebben zeg.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef YStec het volgende:
En hoppa, net 3 Twitter-accounts gedeactiveerd. Na 30 dagen worden ze daadwerkelijk verwijderd.
Heb nog 2 accounts die ik nog even houdt. Gebruik de accounts vooral om zonder gezeik tweets te kunnen lezen op mobiel.
Doei.
quote:Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef YStec het volgende:
En hoppa, net 3 Twitter-accounts gedeactiveerd. Na 30 dagen worden ze daadwerkelijk verwijderd.
Heb nog 2 accounts die ik nog even houdt. Gebruik de accounts vooral om zonder gezeik tweets te kunnen lezen op mobiel.
Doei.
Sinds hij het heeft lopen de gebruikers weg.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zo dan. Hier zal Elon niet van terug hebben zeg.
Ik merk eigenlijk geen verschil. Maar dan kan aan mijn tijdslijn liggen.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sinds hij het heeft lopen de gebruikers weg.
Klinkt meer als wensdenken.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is alleen het aantal mensen dat daadwerkelijk hun account heeft opgezegd, toch? Ik denk dat een veelvoud hiervan gewoon niet (of veel minder) komt opdagen.
Uiteraard duurt het wel even voordat Mastodon zo groot is als Twitter. Als dat ooit al gebeurt, wat niet heel waarschijnlijk is, omdat het minder virale potentie heeft.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mastodon zit nu op een schamele 1 miljoen gebruikers, en dat is meerdere dagen na de ophef.
Realistisch gezien is dat natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard duurt het wel even voordat Mastodon zo groot is als Twitter. Als dat ooit al gebeurt, wat niet heel waarschijnlijk is, omdat het minder virale potentie heeft.
Ik denk niet dat Meta beslissingen neemt op basis van wat Twitter/Musk doet.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:50 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Goed voorbeeld doet volgen.
Timing is wel handig, de aandacht ligt elders.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Meta beslissingen neemt op basis van wat Twitter/Musk doet.
Vrouwenquote:Op woensdag 9 november 2022 00:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb maar een paar honderd volgers, nieuwe volgers bekijk ik altijd wel even.
Dat was al duidelijkquote:Grotendeels uit interesse wat voor persoon daarachter zit
Geen potentieel datemateriaalquote:maar ook om te checken of het een bot is..
je strijd voor een betere toekomst van deze planeet voor volgende generatiesquote:Die laatste block ik direct, in de hoop daarmee een klein steentje bij te dragen daar in de strijd tegen bots en desinformatie.
Dezelfde scan die de dames krijgenquote:Herkenbaar aan combi van aanmaakdatum, accountnaam en omschrijving, hoeveelheid volgers en wat voor dingen ze tweeten en liken. Heb maar zelden dat ik twijfel of er een echt mens achter of niet, meestal erg duidelijk.
Dat speelt wellicht mee, maar het gaat ook gewoon ruk bij Meta natuurlijk.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Timing is wel handig, de aandacht ligt elders.
Ik denk niet dat men dit bewust timed, ontslagrondes worden van te voren al uitvoerig gepland en Musk doet zoeit meer ad-hoc dan Meta. Mogelijk viel Musk er gewoon doorheen met de tijd waardoor we het zo intepreteren. Maar gezien beide bedrijven nu worden besproken is het niet helemaal hetgeen wat we hier proberen te schetsen.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Timing is wel handig, de aandacht ligt elders.
De grote overeenkomst is wel dat nu zowel bij meta als bij twitter een gestoorde psycho miljardair aan het roer staat. Zuckerberg is meta momenteel flink te gronde aan het richten met zijn metaverse obsessie die door niemand behalve hemzelf gedeeld lijkt te worden.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat speelt wellicht mee, maar het gaat ook gewoon ruk bij Meta natuurlijk.
Is ook lastig niet te ontsporen met zoveel geld en macht en vaak zoveel jaknikkers en bullshitverkopers om je heen.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
De grote overeenkomst is wel dat nu zowel bij meta als bij twitter een gestoorde psycho miljardair aan het roer staat. Zuckerberg is meta momenteel flink te gronde aan het richten met zijn metaverse obsessie die door niemand behalve hemzelf gedeeld lijkt te worden.
Ik heb veel kritiek op Zuckerberg en zijn bedrijven, maar ik vind het wel een klein compliment waard dat hij wel een bepaalde visie heeft waar hij achterstaat en daarvoor gaat. Ik volg Startalk een beetje en Meta laat wel wat potentie zien als omgeving. Of het populair wordt is een tweede.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
De grote overeenkomst is wel dat nu zowel bij meta als bij twitter een gestoorde psycho miljardair aan het roer staat. Zuckerberg is meta momenteel flink te gronde aan het richten met zijn metaverse obsessie die door niemand behalve hemzelf gedeeld lijkt te worden.
Maar dat komt omdat eerlijke, open communicatie niet mogelijk is in een hiërarchische organisatie zoals die van Musk.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is ook lastig niet te ontsporen met zoveel geld en macht en vaak zoveel jaknikkers en bullshitverkopers om je heen.
quote:In the beginning was the plan,
and then the specification;
And the plan was without form,
and the specification was void.
And darkness
was on the faces of the implementors thereof;
And they spake unto their leader,
saying:
“It is a crock of shit, and smells as of a sewer.”
And the leader took pity on them,
and spoke to the project leader:
“It is a crock of excrement,
and none may abide the odor thereof.”
And the project leader
spake unto his section head, saying:
“It is a container of excrement,
and it is very strong, such that none may abide it.”
The section head then hurried to his department manager,
and informed him thus:
“It is a vessel of fertilizer,
and none may abide its strength.”
The department manager carried these words
to his general manager,
and spoke unto him
saying:
“It containeth that which aideth the growth of plants,
and it is very strong.”
And so it was that the general manager rejoiced
and delivered the good news unto the Vice President.
“It promoteth growth,
and it is very powerful.”
The Vice President rushed to the President's side,
and joyously exclaimed:
“This powerful new software product
will promote the growth of the company!”
And the President looked upon the product,
and saw that it was very good.
Zuckerberg = Facebook = Meta.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn ook nu, genoeg afleiding.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat men dit bewust timed, ontslagrondes worden van te voren al uitvoerig gepland en Musk doet zoeit meer ad-hoc dan Meta. Mogelijk viel Musk er gewoon doorheen met de tijd waardoor we het zo intepreteren. Maar gezien beide bedrijven nu worden besproken is het niet helemaal hetgeen wat we hier proberen te schetsen.
Zal wel meevallen.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:49 schreef Breekfast het volgende:
Elon past de trial and error methode toe op Twitter. Bij SpaceX werkt dat misschien, maar als je dat lang genoeg bij Twitter doet dan zijn je gebruikers weg.
Ook wel bekend als gewoon maar wat doen en elke idioot op het internet denkt dat je een geniale strategie hanteert.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:49 schreef Breekfast het volgende:
Elon past de trial and error methode toe op Twitter. Bij SpaceX werkt dat misschien, maar als je dat lang genoeg bij Twitter doet dan zijn je gebruikers weg.
Heb je miljarden en 3 top bedrijven, en dan ben je bezig met twittervinkjes.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk, dit. Mensen hebben het weekend doorgewerkt om deze feature erin te krijgen en nu is het alweer weg
[ afbeelding ]
Op deze manier weet je dus niet of iemand echt is wie-ie zegt, of alleen maar $8 voor een naam heeft betaald. Wat een zooitje.
Daar snap ik ook helemaal niks van. Allemaal superkleine cosmetische onzin.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heb je miljarden en 3 top bedrijven, en dan ben je bezig met twittervinkjes.
En er bestaat ook zoiets als AB-testen waarbij je features test met een wat exclusiever clubje.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook wel bekend als gewoon maar wat doen en elke idioot op het internet denkt dat je een geniale strategie hanteert.
De nieuwe kleren van de keizer heet het betreffende sprookje.
Nou ja, het verkopen van die blauwe vinkjes is potentieel wel iets dat het hele fundament onder Twitter vandaan haalt. Je hebt straks werkelijk geen idee of mensen zijn wie ze zeggen dat ze zijn. En in Musks fantasie nemen straks hordes mensen zo'n abonnement, maar dat kan ook best tegenvallen en god weet wat-ie dan weer gaat doen in z'n wanhopige poging Twitter winstgevend te maken.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar snap ik ook helemaal niks van. Allemaal superkleine cosmetische onzin.
Je bedoelt de CEO die een opdracht geeft en deze vervolgens publiekelijk afschiet?quote:Op woensdag 9 november 2022 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik pak er nog maar wat popcorn bij. Dit is echt een ouderwets idiot-fight
Dat was voor het vinkjes-systeem ook al zo en daarnaast was het volledig arbitrair wie wel en niet zo'n vinkje kreeg. Je kon zo'n ding sowieso al kopen.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, het verkopen van die blauwe vinkjes is potentieel wel iets dat het hele fundament onder Twitter vandaan haalt. Je hebt straks werkelijk geen idee of mensen zijn wie ze zeggen dat ze zijn.
Het houdt de gebruikers bezig, klagen ze niet over andere dingen. Geef het volk brood en spelenquote:Op woensdag 9 november 2022 19:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar snap ik ook helemaal niks van. Allemaal superkleine cosmetische onzin.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Het houdt de gebruikers bezig, klagen ze niet over andere dingen. Geef het volk brood en spelen
Hij weet de reden niet, maar wel dat het woke was? Goed verhaal.quote:
Woke is vergif!quote:Op woensdag 9 november 2022 20:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij weet de reden niet, maar wel dat het woke was? Goed verhaal.
Ik voel me niet aangesproken. Vind het gewoon raar dat hij zegt het niet te weten, maar ook zegt het wel te weten. Kreeg er een "ok, boomer" of "man yells at cloud" gevoel bij.quote:
Woke is gif aldus de wegens geweldpleging tegen een minderjarige veroordeelde Roos die recentelijk nog reuze bang was voor een kickbokser omdat hij had gelogen dat de betreffende kickbokser homofiel was.quote:
Ik denk dat Meneer Roos weer aan het fantaseren is. Doet hij wel vaker.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
Een advocaat nemen omdat je geband bent op Twitter
Misschien is er een functie voor Elon als generaal in het leger van Putin?quote:Op woensdag 9 november 2022 18:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook wel bekend als gewoon maar wat doen en elke idioot op het internet denkt dat je een geniale strategie hanteert.
De nieuwe kleren van de keizer heet het betreffende sprookje.
Twitter is een privaat bedrijf waarbij je voorheen niet betaalde. Zelfs al zouden ze' m weigeren omdat dit arbitrair besloten is, dan zal een advocaat daar weinig aan kunnen doen.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
Als je een strategie hebt die het goed doet bij de idioten op het internet, dan hoef je niet bang te zijn dat de twittergebruikers massaal weg gaan lopen.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja vroeger werkten mannen als hij nog in het circus.. nu hebben ze een digitaal podium voor hun capriolen.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Woke is gif aldus de wegens geweldpleging tegen een minderjarige veroordeelde Roos die recentelijk nog reuze bang was voor een kickbokser omdat hij had gelogen dat de betreffende kickbokser homofiel was.
Weet je wat gif is? Mensen als Roos.
Dit ja. Waar ben je dan helemaal mee bezig joh.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
Hij is met zijn verdienmodel bezig.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit ja. Waar ben je dan helemaal mee bezig joh.
Erg duur miljardairsvermaak om iets als Twitter te kopen en er vervolgens mee tegen de muur te rijden.quote:Op woensdag 9 november 2022 23:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Eens zien hoe grote bedrijven gaan reageren op dit soort dingen
quote:Op donderdag 10 november 2022 00:41 schreef Perrin het volgende:
Nieuw proefballonnetje rondom vinkjesgebruik:
[ afbeelding ]
Account wordt gebanned en Twitter ontvangt 8 dollar. Elon verwacht dat bots uiteindelijk opgeven met spammen, aangezien ze hun creditcardgegevens moeten achterlaten. 99% van alle spammers heeft geen 100.000 creditcards om een botfarm te starten. Voor die overige 1% die wel 100.000 creditcards heeft is het een megabedrag wat eenmalig wordt uitgekeerd aan Twitter. Het is een win-win situatie. Misschien kunnen ze de opbrengsten van bijv Nintendo spambots delen met Nintendo zelf.quote:Op woensdag 9 november 2022 23:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Eens zien hoe grote bedrijven gaan reageren op dit soort dingen
Ik snapte het niet (accountnamen waren hetzelfde), maar dankzij de reacties wel wat sijzer: het zit 'm dus in de 'l': kleine letter l versus hoofdletter i (I).quote:
Srsly? Je zou toch denken dat adverteerders staan te springen om dergelijke associaties? Rare jongens, hoor, die adverteerders. Mischien kan hij ze een andere kleur vinkje aanbieden om de pijn te verzachten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij komt terug op de "absolute vrije mening" waar z'n eigen personeel sowieso al niet aan mocht meedoen.quote:
quote:Op donderdag 10 november 2022 12:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]Baggertent twitter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 10 november 2022 12:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]Die twitter handle van George kan je nog in de war laten raken, maar de rest; meh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer gaat die kerel trouwens de gevangenis in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Dit mogelijk maken en tegelijkertijd nog steeds de hoofdletter i als kleine L niet gefixt hebben...quote:
@B3l4stingd1enstquote:Op donderdag 10 november 2022 12:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tja, hier gaan mensen wel intrappen natuurlijk.
De lolbroekerij zal zo wel over zijn, ja. Maar de criminelen beginnen pas net. Reken maar op heel wat phising links van blauwe vinkjes, betaald met gestolen credit cards.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:27 schreef Rnie het volgende:
Nu is het leuk om fake accounts aan te maken, maar niet als het je nog eens 8 dollar kost. Daarbij zijn de gegevens van de spammer bekend bij Twitter.
Zelfs zonder dit soort vinkjes zag ik allerlei Gerda's is dat soort grapjes trappen. Zelfs als mensen hun erop wijzen, dan is komt later nog terug, maar persoon x heeft y getweet.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
@:B3l4stingd1enstNogmaals, weer 8 euro in de pocket voor twitter.
Ik geef het 2 weken deze ongein.
Een volgende doet het minder opvallend en je hebt gedonder.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tja, hier gaan mensen wel intrappen natuurlijk.
Je hebt een creditcard en telefoon nodig. Ook al heb je gestolen creditcards, dan moet je ze wel koppelen aan telefoons. Spam bloed op termijn gewoon dood. Het gaat er niet om dat het 100% waterdicht is, het gaat erom dat je 95% van alle spammers probeert tegen te houden, met winst voor twitter als gevolg. Hoe mooi is dat?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De lolbroekerij zal zo wel over zijn, ja. Maar de criminelen beginnen pas net. Reken maar op heel wat phising links van blauwe vinkjes, betaald met gestolen credit cards.
Joost Schellevis zou gewoon permanent gebanned moeten worden, omdat hij dit geintje flikte. Neem aan dat zijn andere creditcard op zijn naam staat. Kijken hoelang het duurt voordat mensen doorhebben dat er niet gefucked mag worden met spam-accounts.quote:
Goed idee om na een onthulling die journalist te verbannen.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Joost Schellevis zou gewoon permanent gebanned moeten worden, omdat hij dit geintje flikte. Neem aan dat zijn andere creditcard op zijn naam staat. Kijken hoelang het duurt voordat mensen doorhebben dat er niet gefucked mag worden met spam-accounts.
"You may not impersonate individuals, groups, or organizations to mislead, confuse, or deceive others, nor use a fake identity in a manner that disrupts the experience of others on Twitter."quote:Op donderdag 10 november 2022 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed idee om na een onthulling die journalist te verbannen.
Vind je dit echt misleiding? Was het die tweet over ‘het sturen van een tikkie van 1000 piek’ die jou hiertoe leidde?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
"You may not impersonate individuals, groups, or organizations to mislead, confuse, or deceive others, nor use a fake identity in a manner that disrupts the experience of others on Twitter."
Huisregels, volgens mij al jaren actief. Welke onthulling doel je precies op?
Kortom, het valt en staat met de snelheid waarin spamaccounts gebanned worden. Een spamaccount hoort geen uur, na het verzenden van de eerste tweet, online te staan. Het moet direct de kop ingedrukt worden.
Over welke onthulling heb jij het dan?quote:Op donderdag 10 november 2022 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind je dit echt misleiding? Was het die tweet over ‘het sturen van een tikkie van 1000 piek’ die jou hiertoe leidde?
Let op, mijn imitatie van Woody Woodpecker:
Miep miep
Ik zal mezelf verbannen
Is @Belastingsdienst geloofwaardiger?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
@:B3l4stingd1enstNogmaals, weer 8 euro in de pocket voor twitter.
Ik geef het 2 weken deze ongein.
Leuker konden ze de username niet maken, wel makkelijkerquote:Op donderdag 10 november 2022 13:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is @:Belastingsdienst geloofwaardiger?
@Ulx is ook mooi te parodiëren met @UIxquote:Op donderdag 10 november 2022 14:04 schreef Ulx het volgende:
Mocht 'Twitter' een te negatief beladen naam worden kan Musk het aanpassen naar $8CHAN.
Zal wel door mij zijn gemaakt toen ik een ban had van een jaar.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
@:Ulx is ook mooi te parodiëren met @:UIx
Oh die user is er al.
@yvonne mag dat wel?quote:Op donderdag 10 november 2022 14:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zal wel door mij zijn gemaakt toen ik een ban had van een jaar.
Dat is Roadrunner.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind je dit echt misleiding? Was het die tweet over ‘het sturen van een tikkie van 1000 piek’ die jou hiertoe leidde?
Let op, mijn imitatie van Woody Woodpecker:
Miep miep
Ik zal mezelf verbannen
https://techcrunch.com/20(...)rofile-fakes-abound/quote:Twitter blocks new accounts from its $8 verified tier
The block on Blue for new accounts appears to be related to what happened immediately once the subscription actually provided the blue check ‘verification’ that Musk had previously provided: People abused it.
A number of fake accounts pretending to be celebrities, brands and otherwise influential people immediately cropped up and made audacious, false claims, including a fake LeBron requesting a trade away from the Lakers, a fake Connor McDavid saying he already had been traded from the Oilers to the Islanders, a fake Nintendo account posting a picture of Mario flipping the bird and much, much more.
Stopping new accounts from getting the blue check is a temporary solution to preventing some of this kind of impersonation (thought it doesn’t block legacy accounts from doing so, including the many inactive accounts that are out there ripe for takeover or manipulation) but it’s unclear how the company will prevent this kind of thing longer-term. As with everything that happens with Twitter these days, they’ll probably try a bunch of things in public across the platform at large and seed what sticks.
Ach, het voelt weer een beetje eind jaren 90/00s internet tijdperkquote:Op donderdag 10 november 2022 15:35 schreef Tijn het volgende:
Bijzondere reactie van Elon op de hele situatie.
[ afbeelding ]
Misschien kan hij dansende hamsters en rode banners met groene letters toevoegenquote:Op donderdag 10 november 2022 16:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ach, het voelt weer een beetje eind jaren 90/00s internet tijdperk![]()
Laat het wilde westen tijdperk van het internet maar weer terug komen
Knipperende letters, natuurlijk. En plaatjes van katten. Vooral dat laatste.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien kan hij dansende hamsters en rode banners met groene letters toevoegen
Vergeet ook niet automatisch een midi af te spelen bij tweets van iemand.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Knipperende letters, natuurlijk. En plaatjes van katten. Vooral dat laatste.
Ik vind deze reactie niet inclusief voor mensen geboren na 2000.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vergeet ook niet automatisch een midi af te spelen bij tweets van iemand.
Ik zie net cybersecurity guru Kevin Beaumont hier ook iets over zeggen op Mastodon.quote:
En wie is dat nou weer?quote:Op donderdag 10 november 2022 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie net cybersecurity guru Kevin Beaumont hier ook iets over zeggen op Mastodon.
[ afbeelding ]
Aha, iemand met een blogje dus. Maar hé, wel een blauw vinkje dus hij zal wel betrouwbaar zijn toch?quote:Op donderdag 10 november 2022 17:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Al jarenlang een grote naam binnen de infosec-wereld, zie o.a. https://doublepulsar.com/
quote:Op donderdag 10 november 2022 17:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aha, iemand met een blogje dus. Maar hé, wel een blauw vinkje dus hij zal wel betrouwbaar zijn toch?
Een cybersecurity goeroe. .quote:
Zometeen zeg ik toch? Adhv Elon zijn tweet? Tering hee, jij kan ook niet lezen.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:33 schreef Ulx het volgende:
Noem je dat schuimbekken? Tering hee, jij bent ook niks gewend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |