SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 november 2022 19:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die lijst klopt niet. Aegon: https://nieuws.aegon.nl/u(...)a-inval-in-oekraine/
'Helemaal niets van' heb je vast een bron van. Ik heb alleen Aegon en ING gekeken. Aegon heeft zich teruggetrokken uit investeringen (had sowieso geen vestigingen daar) en ING handelde nog wel met Ruslandquote:Op maandag 7 november 2022 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt helemaal niets van. Stennisschopperij weer.
quote:ING greep wegens de oorlog in Oekraïne eerder al in bij zijn Russische tak, waar zo'n driehonderd mensen werken. De bank besloot begin maart geen nieuwe zaken meer te doen met Russische bedrijven. Maar van volledig terugtrekken is nog geen sprake.
Van alle Nederlandse banken heeft ING de grootste belangen in Rusland. Het concern heeft meer dan 5,8 miljard euro aan leningen verstrekt aan Russische klanten, ongeveer 1 procent is van de totale portefeuille.
'We blijven aanwezig om onze gelden die we nog hebben staan te innen', zegt Van Rijswijk. 'Het is lastig om straks aan te geven wanneer we vertrekken'. Maar, zo geeft de topman aan, uiteindelijk zal ook de aanwezigheid van ING in Rusland worden afgebouwd.
Rabobank kondigde eind maart aan zich volledig terug te trekken uit Rusland.
Wat moeten ze dan, die lening maar kwijtschelden?quote:Op maandag 7 november 2022 19:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
'Helemaal niets van' heb je vast een bron van. Ik heb alleen Aegon en ING gekeken. Aegon heeft zich teruggetrokken uit investeringen (had sowieso geen vestigingen daar) en ING handelde nog wel met Rusland
Van mei:
[..]
Je weet dat Shell en BP ook miljarden hebben afgeschreven, hé?quote:Op maandag 7 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, die lening maar kwijtschelden?
Dat doen er wel meer. Of gewoon alles verkopen, met een korting uiteraard.quote:Op maandag 7 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.businessinsid(...)and-oorlog-oekraine/quote:Op maandag 7 november 2022 19:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat Shell en BP ook miljarden hebben afgeschreven, hé?
Schulden kan je ook verkopen.quote:Op maandag 7 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze nog niet bij Cherson stad. Zodra ze daar wel aanbelanden vraag ik me vooral af hoe de Russen dan niet in de val kunnen zitten.quote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Slag bij Cherson wordt één grote slachtpartij volgens Boekestijn en De Wijk. 40k Russen en wie weet hoe veel Oekraïners.
quote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Slag bij Cherson wordt één grote slachtpartij volgens Boekestijn en De Wijk. 40k Russen en wie weet hoe veel Oekraïners.
Kunnen ze die stad niet omsingelen als ze er zijn? Met 1 weg eruit ofzo. En geen bevoorrading meer.quote:Op maandag 7 november 2022 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze nog niet bij Cherson stad. Zodra ze daar wel aanbelanden vraag ik me vooral af hoe de Russen dan niet in de val kunnen zitten.
Bruggen out en je bent binnen bereik van de artillerie terwijl je die van jezelf maar moeilijk kan verstoppen in de stad.
Dan moet je wel veel ruimte veroveren als je buiten Russische artillerie wil blijvenquote:Op maandag 7 november 2022 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen ze die stad niet omsingelen als ze er zijn? Met 1 weg eruit ofzo. En geen bevoorrading meer.
Mjah. Of de stad zelf voorlopig links laten liggen, omtrekkende beweging en dan doorstoten in de richting van Mariupol?quote:Op maandag 7 november 2022 23:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je wel veel ruimte veroveren als je buiten Russische artillerie wil blijven
quote:Generaal Lapin vliegt de laan uit
Kwartet compleet: vier hoogste bevelhebbers Russische grondtroepen vervangen
Door MISCHA VAN DIEPEN
MOSKOU - Het slagveld in Oekraïne is niet alleen levensgevaarlijk voor voetsoldaten, maar lijkt ook een gegarandeerd einde voor de topgeneraals die uitvoering geven aan de plannen van de mannen in Moskou. De vier hoogste bevelhebbers van de Russische grondtroepen die in februari Oekraïne binnenvielen zijn inmiddels allemaal de laan uitgestuurd.
Generaal Aleksandr Lapin (l.) krijgt in betere tijden een hand van president Vladimir Poetin, tijdens een onderscheidingsceremonie in het Kremlin in 2018.
Het laatste ontslag van Aleksandr Lapin, de bevelhebber van het Centrale Militaire District, hing al weken in de lucht.
Nu bevestigt ook het Russische staatspersbureau TASS dat zijn positie inmiddels vervuld wordt door een 'tijdelijke plaatsvervanger', Aleksandr Linkov.
Aan de schandpaal
Generaal Lapin werd in oktober aan de schandpaal genageld door twee heren die met hun eigen troepen meevechten in Oekraïne en het reguliere leger graag op de hak nemen: de Tsjetsjeense dictator Ramzan Kadyrov en Wagner-baas Jevgeni Prigozjin. Zij hielden hem verantwoordelijk voor de terugtrekking uit het stadje Lyman, een logistiek knooppunt in de Donbas..
quote:Kadyrov noemde Lapin talentloos en zei dat hij door de legerleiding in het zadel werd gehouden. ,,
Ik zou hem tot voetsoldaat degraderen, hem zijn onderscheidingen afpakken en naar het front sturen met een geweer in zijn handen zodat hij de schande van zich af kan wassen met bloed."
Hoge onderscheiding
Het kan verkeren: opperbevelhebber Poetin beloonde Lapin deze zomer nog met de hoogste onderscheiding, 'Held van Rusland', omdat zijn troepen na maandenlange gevechten de steden Lisitsjansk en Severodonetsk in de Donbas hadden veroverd.
Het Britse ministerie van Defensie zegt dat Lapins vervanging in een patroon past waarin hoge Russische bevelhebbers de schuld krijgen omdat zij doelstellingen op het slagveld niet behalen. ,,
Dit is waarschijnlijk deels een poging om de schuld af te wenden van de Russische leiding aan het thuisfront."
Daardoor lijkt er maar geen einde te komen aan de ontslagrondes, terwijl het idee achter de invasie en de onmogelijke opdrachten die de troepen krijgen, waarvoor Poetin hoofdverantwoordelijk is, niet bevraagd worden.
Door Lapins vertrek hebben nu de vier hoogste bevelhebbers van de grondtroepen waarmee Rusland in februari Oekraïne binnenviel het veld geruimd
ik heb ook het idee dat er heel wat valse GPS locaties worden doorgegeven , zodat ze hun eigen troepen bombarderenquote:Op dinsdag 8 november 2022 00:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Scheelt dat ze toch niks kunnen raken al zouden ze het willen.
Novartis, Sanofi, GSK, Abbvie, Amerisourcebergen, Abott, Merck, Pfizer, Lilly, Bristol Myers Squibb, Bayer, AstraZeneca, Rochequote:Op maandag 7 november 2022 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://twitter.com/defen(...)kpaNc_KRzk1WDTl5ULig
Natuurlijk we hebben baad bij handel, maar jammer is het wel.
Klinkt redelijk. Extreem mild, zou je kunnen zeggen. Benieuwd of we nu ook van de bekende schreeuwers te horen gaan krijgen dat Rusland water bij de wijn moet doen.quote:
Dit vind ik ook ver gaan.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Novartis, Sanofi, GSK, Abbvie, Amerisourcebergen, Abott, Merck, Pfizer, Lilly, Bristol Myers Squibb, Bayer, AstraZeneca, Roche
Echt? Gaan we nu maar de Russische bevolking geneesmiddelen onthouden
Redelijk.quote:
Rode cijfers 😉quote:Op maandag 7 november 2022 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.businessinsid(...)and-oorlog-oekraine/
Is wel zo ja, van Philips snap ik het een beetje, hoge investeringen en Philips draait zwarte cijfers, gaat niet goed daar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AA13j8is?li=BB13ppTU
En Fuck! Nestlequote:Op dinsdag 8 november 2022 00:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit vind ik ook ver gaan.
Coke, pepsico, maccie, bk, kfc, hm, weet ik veel wie lekker sluiten. Gaat om keuzes.
Gsk, bms, sanofi, novartis rest van dat rijtje zijn levenscruciaal. Gaan we ouwe oma's onthouden van hun kankermedicijn? Gaan we k
Prima uitgangspunt. Putin mag blij zijn dat er ook niet wordt geeist dat Rusland zich ontwapent en zo te zien mogen ze zelf enige regie volgen over het straffen van oorlogsmisdaden, dan kan hij zelf buiten schot blijven.quote:
Die zijn dan wel wat riskanter vanwege de chips.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En Fuck! Nestle![]()
Maar Philips, Siemens Healthineers (), Medtronic horen er ook wel bij, geen geneesmiddelen maar wel medisch apparatuur en benodigdheden.
Zonde want er staan best wat terechte bedrijven op, maar door die hele lijst er bij te zetten halen ze het imho toch wel wat onderuit.
Lafarge zal er ook wel bij horen, die waren destijds in ISIS gebied ook gewoon nog aan de gang
En ergens langs de oostgrens een NAVO-basis met DIKKE. VETTE. NUKES. geëist.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Redelijk.
Ik had nog een dmz van 150km neergelegd aan de russische kant. Zo lang putin en nazaten aan de macht zijn.
Fuck putin.
Goed punt, maar zou dat bijv ook spelen bij onderhoud van een MRI oid?quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zijn dan wel wat riskanter vanwege de chips.
@Noek 's!quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En ergens langs de oostgrens een NAVO-basis met DIKKE. VETTE. NUKES. geëist.
Ligt er aan wat voor onderhoud. Die dingen zitten vol daar mee, dus kan me voorstellen dat als er iets vervangen qua hardware moet worden je direct ook met chips te maken hebtquote:Op dinsdag 8 november 2022 00:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed punt, maar zou dat bijv ook spelen bij onderhoud van een MRI oid?
Ik zou daar geen enkele moeite mee hebben (ik zou het eerlijk gezegd zelfs toejuichen); het westen kan dat spelletje 'hybride oorlogsvoering' ook spelen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Novartis, Sanofi, GSK, Abbvie, Amerisourcebergen, Abott, Merck, Pfizer, Lilly, Bristol Myers Squibb, Bayer, AstraZeneca, Roche
Echt? Gaan we nu maar de Russische bevolking geneesmiddelen onthouden
Zeer redelijke eisen. Tevens moeten alle gedeporteerde Oekraïners terug en moet Rusland verplicht z'n Russen die in de Oekraïne wonen terug nemen.quote:
Punt 3 is NAVO lidmaatschap?quote:
30 tweets in 24u met de meest uiteenlopende beweringenquote:
Dat zagen ze in hun kristallen bol? Of hebben ze tarotkaarten gelegdd?quote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
40.000 Russenquote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Hele dag serieus reageren op Isa boy met zijn verzinsels. En dan een serieuze expert die ook een voorspelling doet maar dan op goede intel afkraken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat zagen ze in hun kristallen bol? Of hebben ze tarotkaarten gelegdd?
Waar haalt ie de 40k Russen vandaan dan? Ik geloof er niets van. Waarom zien we geen beelden van voertuigen die soldaten aanvoeren? Waarom zien we geen logistieke operatie die bij 40k soldaten hoort? Waarom zien we alleen beelden van Russen die het gebied verlaten?quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hele dag serieus reageren op Isa boy met zijn verzinsels. En dan een serieuze expert die ook een voorspelling doet maar dan op goede intel afkraken.
Misschien eerst de uitzending luisteren?quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar haalt ie de 40k Russen vandaan dan? Ik geloof er niets van. Waarom zien we geen beelden van voertuigen die soldaten aanvoeren? Waarom zien we geen logistieke operatie die bij 40k soldaten hoort? Waarom zien we alleen beelden van Russen die het gebied verlaten?
Op welk tijdstip van de podcastkomt ie met een bron dan?quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien eerst de uitzending luisteren?
Jawel. Een stuk van het antwoord van Zelensky staat hier.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
30 tweets in 24u met de meest uiteenlopende beweringen
Zowel de onderhandeling vraag van de vs als reactie van Zel is nergens te vinden
Done. "Er zitten 40.000 soldaten in Kherson." Tja, we moeten maar aannemen dat dit waar is. Geen enkele onderbouwing of bewijzen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien eerst de uitzending luisteren?
Ik heb gister heel de dag gewerkt en overdag nergens op gereageerd. En na zessen was het vuurtje al weer geblust zonder een enkele reactie mijnerzijds.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hele dag serieus reageren op Isa boy met zijn verzinsels. En dan een serieuze expert die ook een voorspelling doet maar dan op goede intel afkraken.
-> VS onderhandelt in geheim met Rusland, Kyiv ontvangt luchtafweergeschutquote:Op maandag 7 november 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of deze gebruiker heeft een primeur, of het is onzin.
Want ik volg aardig wat oekrainers die al moord en brand schreeuwen op het moment dat iemand scheeft naar ze kijkt, en hier is letterlijk 0 over te vinden, tot nader order iig.
Staat ook haaks op dat de VS heeft gezegd dat oekraine moet doen alsof ze open staan voor onderhandelen.
Vind sommigen van die punten ook vreemd.
Nummer 2 is onzinnig, oekraine heeft stroom uit die kerncentrale niet nodig. Ze hebben geen stroom tekort, anders dan dat rus nu distributiepunten opblaast.
En nummer 5, heden morgen hebben ze 2 NASAMS gehad en wat ouder spul van spanje. Maar moderner dan NASAMS kan bijna niet.
Mijn reactie van Aegon klopt trouwens nietquote:
Nederland faseert de NASAMAS alweer uit dus zo modern is het nou ook weer niet.quote:Op maandag 7 november 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
En nummer 5, heden morgen hebben ze 2 NASAMS gehad en wat ouder spul van spanje. Maar moderner dan NASAMS kan bijna niet.
https://www.defensie.nl/o(...)-middellange-afstandquote:De huidige capaciteit bestaat uit het NASAMS-2 (Norwegian advanced surface to air missile system II) en de AIM-120B AMRAAM (advanced medium range air to air missile). Zowel de raketten als de lanceerinstallatie bereiken tussen 2023 en 2025 het einde van hun technische levensduur.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 8 november 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Godverdomme![]()
Hoe haal je het in je kop om mensen terug te sturen naar Marioepol
![]()
![]()
![]()
Problemen voor Oekraïners die zonder 'verblijfssticker' in Nederland zijn
Mensen naar een bezet en oorlogsgebied sturen.... Wat is daar goed aan?quote:
Vluchtelingen zijn maar profiteurs, je weetsch.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen naar een bezet en oorlogsgebied sturen.... Wat is daar goed aan?
Dus ik heb wel prima op tijd gepost? 😅quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mijn reactie van Aegon klopt trouwens nietze hebben zelf op de tweet gereageerd met dat ze minder dan 15 miljoen aan investeringen nog hebben in Rusland. Ze zijn er dus niet helemaal vertrokken.
Bestaat dat nog?quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Godverdomme![]()
![]()
![]()
![]()
Ja sorry ging ook niet over jou idd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb gister heel de dag gewerkt en overdag nergens op gereageerd. En na zessen was het vuurtje al weer geblust zonder een enkele reactie mijnerzijds.
'Why do we need a Mariupol if Russia is not in it?'quote:
quote:
quote:
De Russen gebruiken GLONASS. Dat is nauwkeurig tot op een kilometer of vijf.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook het idee dat er heel wat valse GPS locaties worden doorgegeven , zodat ze hun eigen troepen bombarderen
Russen zijn al blij als ze een GPS locatie krijgen om raketten op af te vuren, zonder te controleren of die locatie klopt
quote:
Prachtig.quote:Op maandag 7 november 2022 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Check het einde van het filmpje@ 4:53
Zodat ze weer naar huis kunnen gaan, wees blij voor die mensen!!!!!quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen naar een bezet en oorlogsgebied sturen.... Wat is daar goed aan?
Die hele stad is naar de kanker geschoten en er zijn meer dan 25.000 mensen vermoord. Heel leuk om daar grappig over te doen ja.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Zodat ze weer naar huis kunnen gaan, wees blij voor die mensen!!!!!
En wat komt er voor in de plaats? Maar jij weet ook dat er modernere versies van zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland faseert de NASAMAS alweer uit dus zo modern is het nou ook weer niet.
[..]
https://www.defensie.nl/o(...)-middellange-afstand
De AMRAAM is al in 1976 ontwikkeld natiurlijk.
Eerlijk gezegd zal mij dit jeuken. Men stond de Fransen blij uit te zwaaien en de Russen te verwelkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
Kennelijk begint het nogal ranzige wangedrag van Wagner huurlingen in Mali dermate in de kijker te lopen dat er een boel van die figuren zijn teruggetrokken:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zo is gewoon die cultuur daar. Snap sowieso niet wat daar te zoeken is. Dat Tigray conflict is ook één dikke teringzooi.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zal mij dit jeuken. Men stond de Fransen blij uit te zwaaien en de Russen te verwelkomen.
Zit veel goud in Mali.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo is gewoon die cultuur daar. Snap sowieso niet wat daar te zoeken is. Dat Tigray conflict is ook één dikke teringzooi.
Je weet zelf ook dat ze niet naar Mariupol gestuurd worden. Als ze al weg moeten is het naar west Oekraïne. Hoe zouden ze ooit teruggestuurd kunnen worden naar een stad ver achter de frontlinie, denk eens na...quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Godverdomme![]()
![]()
![]()
![]()
Is dat niet gewoon omdat ze Wagner jn Oekraïne nodig hebben?quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
Kennelijk begint het nogal ranzige wangedrag van Wagner huurlingen in Mali dermate in de kijker te lopen dat er een boel van die figuren zijn teruggetrokken:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:38 schreef slashdotter3 het volgende:
https://sprotyv.mod.gov.u(...)-russian-federation/
HOW DOES IRAN TRANSPORT WEAPONS TO THE RUSSIAN FEDERATION
Places of production and delivery routes of Iranian drones
[ afbeelding ]
Voordeel van de NASAMS is dat er niet maar 1 type raket in kan. Je kan er bv ook die hypermoderne IRIS-T raketten in doen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En wat komt er voor in de plaats? Maar jij weet ook dat er modernere versies van zijn.
En Hamas is in Maleisie en Indonesie hun netwerk aan het uitbreiden. De terroristen verspreiden zich wereldwijd.quote:
Je kan Lavrov al bijna boos horen schreeuwen: "JA MAAR WIJ HEBBEN NOEKS OEKRAINSE SATANISTEN HEBBEN NIKS TE WILLEN!!11!!! EN WHATABOUT DIT EN DAT?!?!?"quote:
Hinderlijke bootlicker van zijn zieke baas.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:33 schreef Starhopper het volgende:
Totaal verwoestdeze beelden
Ik kan wel janken
Lekker stabiel, hoppert.quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan Lavrov al bijna boos horen schreeuwen: "JA MAAR WIJ HEBBEN NOEKS OEKRAINSE SATANISTEN HEBBEN NIKS TE WILLEN!!11!!! EN WHATABOUT DIT EN DAT?!?!?"
Ik vraag me af of dit te maken heeft met Netanyahu's aantreden in Israel?quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)e-en-drone-aanvallen
Excuus als dit al gepost was, maar vrij significant lijkt me. Zeker met de iraanse protesten op het oog.
Ik mis nog een punt. Maakt niet uit wat, maar in onderhandelingen moet je altijd water bij de wijn doen. Dus ik zou minstens 1 onredelijk punt noemen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Nog onbekend, maar de Multi Missie Radar is de basis, wat voor shooters er uiteindelijk aan komen te hangen is mij vooralsnog onbekend.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En wat komt er voor in de plaats? Maar jij weet ook dat er modernere versies van zijn.
Herstelbetalingen zijn onmogelijk af te dwingen in deze status. Rusland houdt nog steeds een deel van Oekraïne bezet, of je de Krim nou mee telt of niet. Andersom kan Oekraïne geen druk zetten op Rusland.quote:
Nee, dat gaat alleen maar met de NASAMS 3 en die krijgen ze niet.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:39 schreef ExTec het volgende:
Voordeel van de NASAMS is dat er niet maar 1 type raket in kan. Je kan er bv ook die hypermoderne IRIS-T raketten in doen.
Ook deze kan alleen maar verschoten worden met de NASAMS 3.quote:Voor oekraine is relevanter dat van wat er in kan, oudere zoals de AIM-9 Sidewinder, er wereldwijd 1000en in voorraad zijn.
Zijn die sidewinders niet een stuk goedkoper?quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat gaat alleen maar met de NASAMS 3 en die krijgen ze niet.
[..]
Ook deze kan alleen maar verschoten worden met de NASAMS 3.
Maar de AIM-120 heeft een groter bereik dan de IRIS-T en AIM-9. Dus wat dat betreft zijn ze met de AMRAAM beter af.
Of het is daadwerkelijk een diep religieus man die ziet dat dit allemaal nogal haram is waar Rusland mee bezig isquote:Op dinsdag 8 november 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit te maken heeft met Netanyahu's aantreden in Israel?
Die super-havik doet niet anders dan roepen dat iran naar de maan gebombardeerd moet worden. Mss een poging om met terugwerkende kracht: it wasn't me, nothing to see here, just move along - te doen?
Zou kunnen, weet ik niet eens. Maar dat lijkt me niet echt een heel groot issue.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn die sidewinders niet een stuk goedkoper?
Is dat zo?quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat gaat alleen maar met de NASAMS 3 en die krijgen ze niet.
Dat is natuurlijk als je alleen naar bereik kijkt. Maar ik denk dat de factor: niet constant goedkope drones af moeten schieten met peperdure raketten - voor andere partijen ook een factor is.quote:Maar de AIM-120 heeft een groter bereik dan de IRIS-T en AIM-9. Dus wat dat betreft zijn ze met de AMRAAM beter af.
dat is ook met GPSquote:Op dinsdag 8 november 2022 10:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen gebruiken GLONASS. Dat is nauwkeurig tot op een kilometer of vijf.
En gelijk lid van de NATO maaktquote:Op dinsdag 8 november 2022 15:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Logischer en realistischer is als de EU Oekraine financieel steunt voor de wederopbouw.
GPS is eerder op 5 meter nauwkeurig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is ook met GPS
Global Positioning System
Je veegt nu zeg maar als het in Europa was twee landen als Albanië en Nederland op één hoop. Mali is totaal anders als Ethiopië, etnisch, cultureel en qua landschap. Welke "die cultuur daar"?quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo is gewoon die cultuur daar. Snap sowieso niet wat daar te zoeken is. Dat Tigray conflict is ook één dikke teringzooi.
U heeft vast ook wel door dat je op Fok niet aan hoeft te komen met een mening over 'Afrika' die ook maar een klein beetje genuanceerd is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je veegt nu zeg maar als het in Europa was twee landen als Albanië en Nederland op één hoop. Mali is totaal anders als Ethiopië, etnisch, cultureel en qua landschap. Welke "die cultuur daar"?
De militaire variant is nog nauwkeurigerquote:Op dinsdag 8 november 2022 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
GPS is eerder op 5 meter nauwkeurig.
Weet ik weet ik... Maar ik blijf onverminderd enthousiast. Als je me echt een keer wilt zien schuimbekken moet je het woord "stammen" gebruiken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U heeft vast ook wel door dat je op Fok niet aan hoeft te komen met een mening over 'Afrika' die ook maar een klein beetje genuanceerd is.
Stammenquote:Op dinsdag 8 november 2022 16:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet ik weet ik... Maar ik blijf onverminderd enthousiast. Als je me echt een keer wilt zien schuimbekken moet je het woord "stammen" gebruiken.
Hou me tegen!quote:
Goed artikel over stoelpoten en zagen.quote:Russia's military command has come in for sharp criticism over the stalled offensive in Ukraine.
Two voices have been especially vocal - Chechen leader Ramzan Kadyrov and Yevgeny Prigozhin, the founder of the Wagner mercenary group. This is why they matter.
...
Dit is hun kans om Putin op zij t eschuivenquote:Op dinsdag 8 november 2022 17:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hou me tegen!
En on topic:
https://www.bbc.com/news/world-europe-63468600
[..]
Goed artikel over stoelpoten en zagen.
Nou in het artikel staat eerder dat ze belangen hebben bij het voortduren van de oorlog en daarbij is Poetin nuttig. Maar het betekent ook aangezien deze twee niet populair zijn, de kloof tussen Poetin (plus hen) en de rest groter wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit is hun kans om Putin op zij t eschuiven
Je wilt altijd nog wat troefkaarten achter de hand hebbenquote:Op dinsdag 8 november 2022 06:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou daar geen enkele moeite mee hebben (ik zou het eerlijk gezegd zelfs toejuichen); het westen kan dat spelletje 'hybride oorlogsvoering' ook spelen.
niemand heeft belang bij het voortduren van deze oorlogquote:Op dinsdag 8 november 2022 17:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou in het artikel staat eerder dat ze belangen hebben bij het voortduren van de oorlog en daarbij is Poetin nuttig. Maar het betekent ook aangezien deze twee niet populair zijn, de kloof tussen Poetin (plus hen) en de rest groter wordt.
Eens, maar ik denk dat het een strategische fout is om dat nu al te melden. Dan geef je Rusland een reminder dat ze nog een troefkaart hebben om je te chanteren. Voor hun veiligheid zwijg je (Zelensky) erover totdat de oorlog voorbij is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik mis: ontvoerde vrouwen en kinderen terug!
Yup, is zo:quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:23 schreef ExTec het volgende:
Is dat zo?
Ik weet het niet, kan het zo 1-2-3 niet vinden
quote:As of 2022 NASAMS 3 is the latest upgrade; deployed in 2019, it adds capability to fire AIM-9 Sidewinder and IRIS-T SLS short-range missiles (25 km (16 mi) and AMRAAM-ER extended-range missiles (50 km (31 mi)
Hangt natuurlijk een beetje van het type drone af. De kleintjes kun je het beste aangrijpen met kanonssytemen. De grotere jongens zul je toch echt met missiles moeten pakken ivm het bereik. Daarom moet je ook een mix van en gelaagdheid in luverd hebben.quote:Dat is natuurlijk als je alleen naar bereik kijkt. Maar ik denk dat de factor: niet constant goedkope drones af moeten schieten met peperdure raketten - voor andere partijen ook een factor is.
Ik kom ook niet meer op Twitter.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik kom bijna geen Oekraïne vlag meer tegen op Twitter.
Zou het misschien met de dalende temperaturen te maken hebben?
Er bestaat geen verschil meer tussen de civiele en militaire variant vwb nauwkeurigheid, de crypto is eraf gehaald.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:52 schreef Starhopper het volgende:
De militaire variant is nog nauwkeuriger
quote:Is military GPS more accurate than civilian GPS?
The user range error (URE) of the GPS signals in space is actually the same for the civilian and military GPS services. However, most of today's civilian devices use only one GPS frequency, while military receivers use two.
Using two GPS frequencies improves accuracy by correcting signal distortions caused by Earth's atmosphere. Dual-frequency GPS equipment is commercially available for civilian use, but its cost and size has limited it to professional applications.
With augmentation systems, civilian users can actually receive better GPS accuracy than the military.
Doesn't the government degrade civilian GPS accuracy?
No. During the 1990s, GPS employed a feature called Selective Availability that intentionally degraded civilian accuracy on a global basis.
In May 2000, at the direction of President Bill Clinton, the U.S. government ended its use of Selective Availability in order to make GPS more responsive to civil and commercial users worldwide.
The United States has no intent to ever use Selective Availability again.
Sorry, ik bedoelde niet of alleen V3 dat kon, ik bedoelde eigenlijk hoe je weet dat oekraine alleen V2 heeft. Dat, kon ik nergens vinden.quote:
Dat valt wel een beetje mee, GLONASS is ook een prima systeem, de dekking is alleen stukken minder aangezien het echt op Ruslland zelf gericht is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:47 schreef Ulx het volgende:
De Russen gebruiken GLONASS. Dat is nauwkeurig tot op een kilometer of vijf.
quote:Which is better?
As far as positional accuracy is concerned, GPS is better than GLONASS marginally. The positioning of the GLONASS satellites is different, which is why the system works better at high latitudes. This makes senses because GLONASS was designed to work for Russia, which is known for its tough terrains.
As far tests go, GPS is certainly better in terms of accuracy rate. Some tests revealed that the accuracy for GPS was around 6 feet, while for GLONASS, that’s around 10 feet.
Ooh dat wist ik niet!quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaat geen verschil meer tussen de civiele en militaire variant vwb nauwkeurigheid, de crypto is eraf gehaald.
[..]
Oh zo, ja ook dat is zo maar dat wordt idd niet heel duidelijk vermeld in de open bronnen:quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:46 schreef ExTec het volgende:
Sorry, ik bedoelde niet of alleen V3 dat kon, ik bedoelde eigenlijk hoe je weet dat oekraine alleen V2 heeft. Dat, kon ik nergens vinden.
quote:The NASAMS-2 variant, likely to be supplied to Ukraine, has a Link-16 data link. What that means is that the system needs no surveillance radar. It can be cued towards the target over a data link by an airborne surveillance asset.
Is dit soort mensen zijn echt de natte droom van Thierry? Ikheb niks anders nodig dan Nederland, ik wil alleen maar Nederland kennen de rest bestaat niet voor mij.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:40 schreef Momo het volgende:
Weer een nieuw 1420, filmpje dit keer echt op het platteland. Wat een troosteloosheid daar zelf. Snap wel dat de jeugd daar weg wil.
Hoezo « troefkaart »? Neem het onwaarschijnlijke geval dat Rusland op alle eisen « ja » zegt. Dan ben je uit onderhandeld.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eens, maar ik denk dat het een strategische fout is om dat nu al te melden. Dan geef je Rusland een reminder dat ze nog een troefkaart hebben om je te chanteren. Voor hun veiligheid zwijg je (Zelensky) erover totdat de oorlog voorbij is.
Daar zit je dan in je dorp zonder stromend water jezelf voor te houden dat je in het beste land ter wereld leeft. Zouden deze mensen ook maar enig idee hebben hoe het er in de ontwikkelde wereld uitziet?quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:40 schreef Momo het volgende:
Weer een nieuw 1420, filmpje dit keer echt op het platteland. Wat een troosteloosheid daar zelf. Snap wel dat de jeugd daar weg wil.
Nou dat ze zo over Rusland denken vind Thierry natuurlijk ook wel leuk, ons grote voorbeeld hoe een land moet zijn !quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is dit soort mensen zijn echt de natte droom van Thierry? Ikheb niks anders nodig dan Nederland, ik wil alleen maar Nederland kennen de rest bestaat niet voor mij.
Ze hebben schijnbaar gezien op tv dat het buitenland allemaal niks isquote:Op dinsdag 8 november 2022 18:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar zit je dan in je dorp zonder stromend water jezelf voor te houden dat je in het beste land ter wereld leeft. Zouden deze mensen ook maar enig idee hebben hoe het er in de ontwikkelde wereld uitziet?
Het bekende is veilig, het onbekende is griezelig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar zit je dan in je dorp zonder stromend water jezelf voor te houden dat je in het beste land ter wereld leeft. Zouden deze mensen ook maar enig idee hebben hoe het er in de ontwikkelde wereld uitziet?
De Phalanx op wielen...quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:59 schreef ExTec het volgende:
Onder de noemer: je kan het vragen:
[ twitter ]
Ik zelf dacht meer: dat kan prima werken, maar hoeveel 100en denk je dat je er nodig hebt en waar ga je ze neer zetten?quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Phalanx op wielen...
Een logistieke nachtmerrie...
En het zou mij niet verbazen als de VS daar wel oren naar heeft om deze systemen onder oorlogscondities te kunnen testen tegen Iraanse wapensystemen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:59 schreef ExTec het volgende:
Onder de noemer: je kan het vragen:
[ twitter ]
Ik ben aan het uitzoeken welk type UAS dit moet zijn maar ik kan het zo snel niet vinden... Iemand een idee?quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Dat gezegde met druppel en gloeiende plaat. Ze zijn beter af met lange afstandswapens, zodat posities in belarus of krim geraakt kunnen worden, vanwaar de drones gelanceerd worden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het zou mij niet verbazen als de VS daar wel oren naar heeft om deze systemen onder oorlogscondities te kunnen testen tegen Iraanse wapensystemen.
De Phalanx is al uitgebreid getest natuurlijk, het is ook een CIWS systeem zoals de Goalkeeper.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
En het zou mij niet verbazen als de VS daar wel oren naar heeft om deze systemen onder oorlogscondities te kunnen testen tegen Iraanse wapensystemen.
Alle beetjes helpen, lijkt mij, iedere drone die je neerhaalt is pure winst.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gezegde met druppel en gloeiende plaat. Ze zijn beter af met lange afstandswapens, zodat posities in belarus of krim geraakt kunnen worden, vanwaar de drones gelanceerd worden.
Begrijp me goed, ik ben niet tegen ofzo.
Granat-4 ? https://fr.wikipedia.org/wiki/Granat-4quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben aan het uitzoeken welk type UAS dit moet zijn maar ik kan het zo snel niet vinden... Iemand een idee?
[ afbeelding ]
We hebben zojuist de warmste oktobermaand ooit gemeten achter de rug.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik kom bijna geen Oekraïne vlag meer tegen op Twitter.
Zou het misschien met de dalende temperaturen te maken hebben?
Goeie, ik was aan het zoeken naar suicide drones aangezien ze het over: "It simply broke down and fell without reaching its intended target" hebben...quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:16 schreef Starhopper het volgende:
Granat-4 ? https://fr.wikipedia.org/wiki/Granat-4
Ik zocht gewoon heel simpel op 'UAV Russia' en kwam dit plaatje tegen:quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goeie, ik was aan het zoeken naar suicide drones aangezien ze het over: "It simply broke down and fell without reaching its intended target" hebben...
De Granat-4 is een recce drone... Maar ik had het moeten weten...
Tsja, ook dat... UIteindelijk is de max efffective range van de Phalanx ook maar anderhalve kilometer...quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:02 schreef ExTec het volgende:
Ik zelf dacht meer: dat kan prima werken, maar hoeveel 100en denk je dat je er nodig hebt en waar ga je ze neer zetten?
Allahu Akbarquote:Op dinsdag 8 november 2022 19:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
We hebben zojuist de warmste oktobermaand ooit gemeten achter de rug.
Laatste lijn rond je belangrijkste doelwitten?quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, ook dat... UIteindelijk is de max efffective range van de Phalanx ook maar anderhalve kilometer...
Dat snap ik maar als je range max anderhalve kilometer is mag je heel goed gaan nadenken over wat je belangrijkste te verdedigen assets zijn. Daar zijn uiteraard criteria voor zoals vervangbaarheid, herstelbaarheid etc. maar dan nog.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
Laatste lijn rond je belangrijkste doelwitten?
Oekraïners lijken natuurlijk wel goed te zijn in systemen optimaal te gebruiken en eventueel te verbeteren.
Duidelijk, dank.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als je range max anderhalve kilometer is mag je heel goed gaan nadenken over wat je belangrijkste te verdedigen assets zijn. Daar zijn uiteraard criteria voor zoals vervangbaarheid, herstelbaarheid etc. maar dan nog.
En ook Oekraine kan natuurlijk weinig veranderen aan de natuurkunde.
Nou ja, het is bij uitstek een systeem tegen HIMARS achtige systemen natuulijk....quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Duidelijk, dank.
Gewoon verdere nieuwsgierigheid, maar is zo’n systeem niet een goeie voor het verdedigen voor je belangrijke systemen als je HIMARS?
Juist. Geen musthave dus.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, het is bij uitstek een systeem tegen HIMARS achtige systemen natuulijk....
Maar nee, ik zou daar niet direct voor kiezen, HIMARS is natuurlijk enorm mobiel en dat is ook een grote kracht van dat systeem, dat ga je dan een beetje frustreren door er een minder mobiel systeem tegenaan te plakken.
Aha, zo handicap je dus je HIMARS vooral. Ook omdat (naar verluid, kan me bijna niet voorstellen dat ze er niet een of twee te grazen hebben genomen) er nog 0 zijn uitgeschakeld door de Russen.. dus zo urgent lijkt dat type bescherming ook helemaal niet voor deze systemen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, het is bij uitstek een systeem tegen HIMARS achtige systemen natuulijk....
Maar nee, ik zou daar niet direct voor kiezen, HIMARS is natuurlijk enorm mobiel en dat is ook een grote kracht van dat systeem, dat ga je dan een beetje frustreren door er een minder mobiel systeem tegenaan te plakken.
Alleen is het van Brynn Tannehill, niet Snyder.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Snyder heeft gelijk, 22 tweets, zeer leesbaar, zeer helder.[ twitter ]
Omdat Rusland geen zin heeft in directe militaire betrokkenheid van de NAVO bij het conflict, iets wat er wel dik in zit als zij vitale infrastructuur tussen NAVO landen gaan aanvallen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:35 schreef Jojoke het volgende:
Als Poetin in de komende winter verder in het nauw komt, waarom zou hij dan niet een Noorse gasleiding? Je ziet met Nord Stream dat het Westen dan eerst een onderzoek gaat instellen en niet gelijk Rusland zal binnenvallen. Ik zie eigenlijk niet zoveel redenen waarom hij het niet zou doen.
Weet niet of iedereen a) cyrillisch kan lezen en b) de bavovna-meme kent.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:43 schreef ExTec het volgende:
Oekrainse uniformen hebben al NAVO aanduidingen.
[ afbeelding ]
Er is me ooit geleerd dat alles NAVO een NSN heeft, Nato stock number, maar mijn oude woodland heeft ook NAVO maat op een label staan, dat is het stukje 8415-61-...
Het stukje 8415 en verder is het NSN...quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:43 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Er is me ooit geleerd dat alles NAVO een NSN heeft, Nato stock number, maar mijn oude woodland heeft ook NAVO maat op een label staan, dat is het stukje 8415-61-...
Als je Chrome gebruikt kun je rechtklikken op een plaatje, google lens, en kun je daarna aan de rechterkant op vertalen klikkenquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet niet of iedereen a) cyrillisch kan lezen en b) de bavovna-meme kent.
Van Velzen heeft ook de wapens opgepakt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het stukje 8415 en verder is het NSN...
De maat zou dat 7319/1014 kunnen zijn maar dan vind ik de cijfers vrij apart...
Vwb NATO maten voor een jas heb je bv 6080/9095, dat betekent een manlengte tussen de 160 en 180 cm en een borstomvang tussen de 90 en 95 cm.
Bij een broek gaat het om tussenbeenlengte en taille omvang. Dus bv: 7585/9000... Ik kan die "7319/1014" dus niet direct plaatsen.
?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Van Velzen heeft ook de wapens opgepakt.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Van Velzen heeft ook de wapens opgepakt.
Roel van Velzen. Google hem maarquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
?
Maar om even op het NSN terug te komen, "8415-61-011-2107" levert niet veel op, "8415-61-011" is sowieso kleding en dat levert een Oekraiense tender/aanbesteding van Combat Shirts uit 2018 op:
Combat Shirt.
Mijn Oekraiens is een beetje roestig dus het zal allemaal wel maar dat dat NSN nu rondwaart is 4 jaar na dato niet heel vreemd.
Ko "bezuinig het leger maar weg" Colijn...quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ko geeft ook al duiding
https://www.nu.nl/spannin(...)-oekraineoorlog.html
Noeks!
Jaja Ko...quote:milbloggers, de beste stuurlui aan wal
Betrof deze tweet.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
?
Maar om even op het NSN terug te komen, "8415-61-011-2107" levert niet veel op, "8415-61-011" is sowieso kleding en dat levert een Oekraiense tender/aanbesteding van Combat Shirts uit 2018 op:
Combat Shirt.
Mijn Oekraiens is een beetje roestig dus het zal allemaal wel maar dat dat NSN nu rondwaart is 4 jaar na dato niet heel vreemd.
Ben je nou grapjes aan het maken over verticaal uitgedaagde mensen?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roel van Velzen. Google hem maar
Wat gaat ie eraan doen, op hoge poten verhaal komen halen?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je nou grapjes aan het maken over verticaal uitgedaagde mensen?
Ik kan me maar 2 maatvoeringen herinneren uit m'n diensttijd: te groot en veel te grootquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het stukje 8415 en verder is het NSN...
De maat zou dat 7319/1014 kunnen zijn maar dan vind ik de cijfers vrij apart...
Vwb NATO maten voor een jas heb je bv 6080/9095, dat betekent een manlengte tussen de 160 en 180 cm en een borstomvang tussen de 90 en 95 cm.
Bij een broek gaat het om tussenbeenlengte en taille omvang. Dus bv: 7585/9000... Ik kan die "7319/1014" dus niet direct plaatsen.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:43 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Geen geintje over minder langwerpigenquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je nou grapjes aan het maken over verticaal uitgedaagde mensen?
Ja waarom niet? Zeker nu met steun van "all over the world"... Op de HIMARS staan ook meerdere NSN's...quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:23 schreef ExTec het volgende:
Betrof deze tweet.
En jij vind het niet heel vreemd, hoezo, het is de normaalste zaak van de wereld dat camo kleding all over the world NAVO serienummers heeft ofzo?
Oh, ken die kerel niet... Heb ik nu weer onder een steen geleefd ofzo?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Roel van Velzen. Google hem maar
quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ken die kerel niet... Heb ik nu weer onder een steen geleefd ofzo?
Ah zo...quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
gebbetje vanwege z'n lengte, maar zo bekend is hij niet.
iedereen kent Roel van Velzen zelfs ouderenquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ken die kerel niet... Heb ik nu weer onder een steen geleefd ofzo?
Nou mooi, niet iedereen dus.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:37 schreef michaelmoore het volgende:
iedereen kent Roel van Velzen zelfs ouderen
Nederlands kleinste grote muzikant
Helder, ik neem het van je aan, maar ik vind het niet voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:28 schreef AchJa het volgende:
Maar waar het mij om ging was dat Oekraine in het verleden dus al eens combat shirts heeft aan lopen kopen van de NATO en dat mogen ze gewoon, dan krijg je gewoon spullen met een NSN
Je hebt natuurllijk verder ook geen reet aan dat nummer als je geen lid bent van die vereniging. Dus het is leuk dat het erin staat vanwege eoa steunpakket maar je kunt er verder weinig mee.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:38 schreef ExTec het volgende:
Helder, ik neem het van je aan, maar ik vind het niet voor de hand liggend.
Idee van zo'n NSN is dat een NAVO soldaat overal ter wereld germakkelijk het juiste item kan aanvragen.
Dan heeft allerhande spul wat je niet voor NAVO partners maakt van zo'n nummer voorzien, geen zin.
En dat een air tot air raket dat nummer ook heeft, eh, ja, want,... daar is het immers voor bedoeld
Je weet alleen niet precies wie het gedaan heeft en als Rusland glashard ontkent dan denk ik dat er binnen de NAVO-landen onvoldoende steun is voor direct ingrijpen. We zijn een rechtsstaat gewend, dus er zal uiteindelijk eerst onderzoek naar de dader plaatsvinden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat Rusland geen zin heeft in directe militaire betrokkenheid van de NAVO bij het conflict, iets wat er wel dik in zit als zij vitale infrastructuur tussen NAVO landen gaan aanvallen.
Belangrijke functie tijdens de Corona crisis. Roel de officiële meetlat voor het houden van voldoende afstand.quote:
Wat valt er te melden?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Je hoort ook weinig meer over de sabotage van NS1&2
Dik kans dat bepaalde belangen gewoon verzekerd zijn.. En verder is dat bedrag gewoon afgeschreven. Iedereen wist dat het een enorm risicovolle investering was. Beetje projectmanager heeft er wel een stapel IRR's voor gemaakt waar bij volledige afschrijving van de investering meegenomen is als high impact, high riskquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigendom nordstream 1
NS 1: Gazprom (51%) Wintershall DEA (dochterbedrijf van BASF) (15,5%) E.ON (15,5%) Gasunie (9%) Engie (9%)
Zouden die nog in de clinch liggen daarover?
Een oorlogsverklaring is een politiek besluit dus als er maar genoeg landen genoegen nemen met het sterke vermoeden dat Rusland erachter zit (en laten we eerlijk zijn, ze zijn de enige met de middelen en het motief om het te doen) dan kunnen ze best aan Rusland de oorlog verklaren, los van of er een uitgebreid onderzoek naar is geweest.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je weet alleen niet precies wie het gedaan heeft en als Rusland glashard ontkent dan denk ik dat er binnen de NAVO-landen onvoldoende steun is voor direct ingrijpen. We zijn een rechtsstaat gewend, dus er zal uiteindelijk eerst onderzoek naar de dader plaatsvinden.
Ja enorm risico.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dik kans dat bepaalde belangen gewoon verzekerd zijn.. En verder is dat bedrag gewoon afgeschreven. Iedereen wist dat het een enorm risicovolle investering. Beetje projectmanager heeft er wel een stapel IRR's voor gemaakt waar bij volledige afschrijving van de investering meegenomen is als high impact, high risk.
Inderdaad en mijn inschatting is dus dat een land als Polen het voldoende vindt om de oorlog te verklaren, maar dat een land als Duitsland het zonder gebrek aan bewijs niet aandurft. Je wil toch niet degene zijn die een wereldoorlog begint en een aanval op een Noorse gasleiding is in een dusdanig schimmig grijs gebied dat het een ongelofelijk nare noodsituatie oplevert in Europa maar net geen wereldoorlog denk ik.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een oorlogsverklaring is een politiek besluit dus als er maar genoeg landen genoegen nemen met het sterke vermoeden dat Rusland erachter zit (en laten we eerlijk zijn, ze zijn de enige met de middelen en het motief om het te doen) dan kunnen ze best aan Rusland de oorlog verklaren, los van of er een uitgebreid onderzoek naar is geweest.
Lijkt me sterk, volgens mij heeft de EU haar lesje nu wel geleerd. Maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus van Nordstream 2 is de 2e pijp (B lijn) nog intact.
Mocht de winter nou helemaal uit de hand lopen, zien jullie daar nog weer gas door stromen?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2022_Nord_Stream_gas_leaks
Als de Duitse industrie op zijn gat gaat zie ik scholz nog wel proberen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, volgens mij heeft de EU haar lesje nu wel geleerd. Maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.
Ja, duhhuh, en Snyder beveelt aan dit draadje van Tannehil te lezen, en daar heeft hij gelijk in.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:50 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alleen is het van Brynn Tannehill, niet Snyder.
Rare manier van communiceren. Zeg dan gewoon dat die vrouw gelijk heeft, waar de credits horen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, duhhuh, en Snyder beveelt aan dit draadje van Tannehil te lezen, en daar heeft hij gelijk in.
De Duitse industrie moet maar eens beseffen dat de tijd van spotgoedkope grondstoffen met al even spotgoedkoop Russisch bloedgas verwerken tot peperdure luxeproducten voor de Chinese markt definitief voorbij is. Bovendien konden ze tot 2011 ook prima zonder de Nordstream, dus ik zie niet in waarom de Duitse industrie elf jaar later volledig in zou moeten storten zonder die gaspijpleiding.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de Duitse industrie op zijn gat gaat zie ik scholz nog wel proberen.
Maar een steunpakket zou raar zijn toch aangezien het er in het cyrilisch instaat en tekst over Oekraïne. Een bestelling van een paar jaar eerder lijkt me logischer dan?quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt natuurllijk verder ook geen reet aan dat nummer als je geen lid bent van die vereniging. Dus het is leuk dat het erin staat vanwege eoa steunpakket maar je kunt er verder weinig mee.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Snyder heeft gelijk, 22 tweets, zeer leesbaar, zeer helder.[ twitter ]
Ik kliktequote:
quote:
@AchJa, wel liken maar niet een analytisch antwoord?quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Juist. Geen musthave dus.
Nog een vraag van een leek: in hoeverre beïnvloed de winter de artillerie oorlog?
Verstoppen en dat alles meer zal lastiger worden met de afdrukken in de sneeuw en het ontbreken van blad. En de mobiliteit neemt enorm af natuurlijk.
Heeft een HIMARS hier nog voordeel bij of is het gewoon met alles en iedereen oppassen niet teveel in de kijker te lopen?
Tot de Nordstream werd het Russische gas toch via de landverbindingen geïmporteerd? Of klopt dat niet?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Duitse industrie moet maar eens beseffen dat de tijd van spotgoedkope grondstoffen met al even spotgoedkoop Russisch bloedgas verwerken tot peperdure luxeproducten voor de Chinese markt definitief voorbij is. Bovendien konden ze tot 2011 ook prima zonder de Nordstream, dus ik zie niet in waarom de Duitse industrie elf jaar later volledig in zou moeten storten zonder die gaspijpleiding.
En dat omdat Poetin wat ouwe militaire rommel heeft bekeken op het rode pleinquote:
Ik denk dat dat met afstand het grootste verlies is dat Poetin Rusland bezorgd heeft: de komende 100 jaar gaat niemand dat land nog vertrouwen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Duitse industrie moet maar eens beseffen dat de tijd van spotgoedkope grondstoffen met al even spotgoedkoop Russisch bloedgas verwerken tot peperdure luxeproducten voor de Chinese markt definitief voorbij is. Bovendien konden ze tot 2011 ook prima zonder de Nordstream, dus ik zie niet in waarom de Duitse industrie elf jaar later volledig in zou moeten storten zonder die gaspijpleiding.
Ik denk dat dat in 1945 ook over Duitsland werd gezegd na twee wereldoorlogen binnen 30 jaar.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met afstand het grootste verlies is dat Poetin Rusland bezorgd heeft: de komende 100 jaar gaat niemand dat land nog vertrouwen.
Dat zal ik eens navragen bij onze leraar geschiedenis. Heeft Duitsland ook tegenover andere landen chantage gepleegd middels het al of niet leveren van afgesproken producten?quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in 1945 ook over Duitsland werd gezegd na twee wereldoorlogen binnen 30 jaar.
Ik ken betere versiesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken betere versies
Tuurlijk! maar stiekem is Ashley gewoon prima te pruimen !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bange despoot. Wat een treurig leven.quote:
Ik denk dat "chantage middels het al of niet leveren van afgesproken producten" in 1945 niet bovenaan het lijstje van redenen stond om Duitsland lange tijd niet te vertrouwen. Evenals Japan.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat zal ik eens navragen bij onze leraar geschiedenis. Heeft Duitsland ook tegenover andere landen chantage gepleegd middels het al of niet leveren van afgesproken producten?
Volgens mij is na de tweede WO ook Duitsland geholpen om een tweede Versailles te voorkomen. Maar ik vraag het na.
quote:Het hoofd van Tsjetsjenië, Ramzan Kadyrov , ontkende geruchten op sociale netwerken over de vermeende "dood van honderden Tsjetsjeense strijders in de buurt van Lisichansk".
Volgens de politicus zijn dergelijke berichten nep en hebben ze niets met de realiteit te maken.
Volgens de Tsjetsjeense leider publiceren de verspreiders van onware informatie opzettelijk leugens, omdat in feite geen enkele strijder uit Tsjetsjenië in de regio Lisichansk stierf tijdens de hele periode van de Russische speciale militaire operatie in Oekraïne.
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5000954/
Duitsland was, in tegenstelling tot Rusland, echter al een democratie en een hoogtechnologisch industrieland voordat de Nazi's de macht overnamen. Rusland heeft niets anders te bieden dan misdadige dictatuur, grauwe ellende en een achterlijke bevolking.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in 1945 ook over Duitsland werd gezegd na twee wereldoorlogen binnen 30 jaar.
U bent geen Rusland fan?quote:Op woensdag 9 november 2022 06:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland was, in tegenstelling tot Rusland, echter al een democratie en een hoogtechnologisch industrieland voordat de Nazi's de macht overnamen. Rusland heeft niets anders te bieden dan misdadige dictatuur, grauwe ellende en een achterlijke bevolking.
Het is voor de wereld te hopen dat Trump het iig níet wordt.quote:
Ik ben een realist, net als de Wijk.quote:
Tja waarom niet? Geen fan en zijn toontje is echt irritant. Maar een gevaar neequote:Op woensdag 9 november 2022 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is voor de wereld te hopen dat Trump het iig níet wordt.
Trump wordt komende 2 jaar helemaal nixquote:Op woensdag 9 november 2022 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is voor de wereld te hopen dat Trump het iig níet wordt.
Joh die pot is nog lang niet leeg. Dit is de manier voor de US om voor eens en altijd (komende x jaar dan) met RU af te rekenen. Daarnaast zullen bij de wederopbouw half Azie en Europa er als de kippen bij zijn om te helpen, want gigantisch veel grondstoffen voor het oprapen > iedereen wilt vriendjes worden.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:14 schreef Aloulu het volgende:
Ik hoop dat de Oekraïners dit conflict winnen maar ben er niet gerust op. De Amerikaanse steun die al vastligt van 60miljard waarvan circa 18miljard al is uitgegeven gaat niet nog eens verdubbelen en boven die 60miljard komt gewoon een einde in zicht aan hun grote steun. Zeker na de verkiezingen. Het is geen toeval dat men wil dat Zelinski in ieder geval laat zien open te staan voor onderhandelingen, hoe mooi men ook verpakt waarom dat beter is.
Europa is helaas niet in staat om serieus wapens te leveren. En de Amerikanen moeten ook aan toekomstige oorlogen in het verre Azië denken mbt hun militaire hulp aan Oekraïne. Ze hebben al veel gedaan dus er valt ze niets te verwijten.
Ik denk dat de demografische klap en de braindrain nog harder gaan aankomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met afstand het grootste verlies is dat Poetin Rusland bezorgd heeft: de komende 100 jaar gaat niemand dat land nog vertrouwen.
+ de US is voornamelijk wapens aan het shippen die op de lijst stonden om uitgefaseerd worden. Kost op papier geld, in realiteit scheelt het geld want je hoeft de ontmanteling of opslag niet meer te betalen.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:08 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Joh die pot is nog lang niet leeg. Dit is de manier voor de US om voor eens en altijd (komende x jaar dan) met RU af te rekenen. Daarnaast zullen bij de wederopbouw half Azie en Europa er als de kippen bij zijn om te helpen, want gigantisch veel grondstoffen voor het oprapen > iedereen wilt vriendjes worden.
quote:Russische veiligheidsbaas op bezoek in Iran
https://nos.nl/liveblog/2(...)op-oekraiense-doelen
De voorzitter van de Russische Veiligheidsraad, Nikolai Patroesjev, is aangekomen in Iran. Hij praat daar met regeringsfunctionarissen over 'belangrijke veiligheidskwesties', meldt het Russische persbureau TASS. Nadere bijzonderheden zijn niet bekendgemaakt.
Het bezoek komt op het moment dat Iran internationaal zware kritiek krijgt vanwege de levering van drones aan Rusland. Die drones worden gebruikt bij aanvallen op Oekraïense doelen, inclusief burgerdoelen.
Iran gaf afgelopen weekend toe dat het 'een klein aantal' drones aan Rusland heeft geleverd, maar dat zou al zijn gebeurd voordat de Russen hun oorlog in Oekraïne begonnen.
Ik zie hier een mooie kans voor een actie als destijds op die hoge Iraanse generaalquote:
Hadden ze weer een mooie convooi in de modder staan?quote:Op woensdag 9 november 2022 10:01 schreef polderturk het volgende:
Rusland heeft 87 militaire voertuigen in één dag verloren. Visueel geconfirmeerd. Oekraïne verloor er maar 3.
[ twitter ]
Het blijft spotgoedkoop ivm de oorlogen in Irak en Afghanistan.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:14 schreef Aloulu het volgende:
Ik hoop dat de Oekraïners dit conflict winnen maar ben er niet gerust op. De Amerikaanse steun die al vastligt van 60miljard waarvan circa 18miljard al is uitgegeven gaat niet nog eens verdubbelen en boven die 60miljard komt gewoon een einde in zicht aan hun grote steun. Zeker na de verkiezingen. Het is geen toeval dat men wil dat Zelinski in ieder geval laat zien open te staan voor onderhandelingen, hoe mooi men ook verpakt waarom dat beter is.
Europa is helaas niet in staat om serieus wapens te leveren. En de Amerikanen moeten ook aan toekomstige oorlogen in het verre Azië denken mbt hun militaire hulp aan Oekraïne. Ze hebben al veel gedaan dus er valt ze niets te verwijten.
We zien het allemaal weer gebeuren en helaas is Oekraïne geen Koeweit en dus is er ineens geen reden om te gaan helpen. Rwanda, Darfur, Myanmar, Oeigoeren, de geschiedenis herhaalt zich en we roepen na afloop hoogstens "Dit nooit weer!"quote:Op woensdag 9 november 2022 08:14 schreef Aloulu het volgende:
Ik heb er maar eentje gezien. Maar er zijn dus kennelijk meerdere van zulke filmpjes?quote:Op woensdag 9 november 2022 10:25 schreef oheng het volgende:
De verkrachtingsfilmpjes van russische soldaten door andere russische soldaten blijven maar langskomen elders op het internet helaas.
Ik neem aan (hoop) dat ze hier niet gepost worden.
Hier een russische soldaat die de Kadyrovs oproept om te stoppen met het sexuele geweld richting russische soldaten.
Was jij niet degene die er hier een had gepost, of was dat iemand anders?quote:Op woensdag 9 november 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er maar eentje gezien. Maar er zijn dus kennelijk meerdere van zulke filmpjes?
Ik weet dat je Rusland een kloteland vindt en dat is je goed recht. Ik geef alleen aan dat ik aanneem dat het sentiment m.b.t. Duitsland in '45 niet veel anders was en dat dat dus ook weer snel kan veranderen. Het valt dus niet te voorspellen of je jezelf "100 jaar" buitenspel zet. De huidige generatie is dan al lang en breed dood. Japan mocht ook al snel weer meedoen op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 9 november 2022 06:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland was, in tegenstelling tot Rusland, echter al een democratie en een hoogtechnologisch industrieland voordat de Nazi's de macht overnamen. Rusland heeft niets anders te bieden dan misdadige dictatuur, grauwe ellende en een achterlijke bevolking.
Guilty as charged.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:37 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Was jij niet degene die er hier een had gepost, of was dat iemand anders?
Zag gisteravond ook weer hilarische filmpjes van boze Russen over de nogal lage kwaliteit van de spullen die ze gekregen hadden, het "eten" dat ze kregen, de accommodatie, enz enz.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:37 schreef StateOfMind het volgende:
Goed voor het toch al zo hoge moraal
Ah ik zie dat het over die opstandelingen gaat.
Ben benieuwd of die nog steeds zo pro-Russisch zijn
Dat zou wel een ideaal scenario zijn ja.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk dat de demografische klap en de braindrain nog harder gaan aankomen.
Snap ook niet goed waarom doe gemobiliseerden niet en masse hun roestige AK's oppakken en gaan vechten tegen hun echte vijand, namelijk hun land- en bondgenoten.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag gisteravond ook weer hilarische filmpjes van boze Russen over de nogal lage kwaliteit van de spullen die ze gekregen hadden, het "eten" dat ze kregen, de accommodatie, enz enz.
Dus ja, als je met een plastic zak met je "uitrusting" en een ochtendje filmpjes kijken van militaire training, naar het front moet wordt je daar nog in je letterlijk reet geneukt door Tsjetsjeniers terwijl je aan de voorkant Oekraïnse artilleriegranaten mag koppen. - Ik zou er ook niet al te blij van worden.
Bingo:quote:Op woensdag 9 november 2022 11:05 schreef xpompompomx het volgende:
Probeerde een filmpje te vinden wat ik gisteravond zag, maar kan het helaas niet meer vinden, waarin Russen klagen over de multitools die ze hadden gekregen. Het was letterlijk de aller goedkoopste troep die je bij winkels als de Blokker of de Xenos kan kopen.
Ik zou ook ZIEDENDquote:Op woensdag 9 november 2022 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bingo:
Er zitten 3 filmpjes in deze tweet. De rugzakken die ze hebben gekregen zijn ook prachtig.
[ twitter ]
Klopt maar dat is een effect van de lange termijn vooral. Natuurlijk merken ze dat nu al maar het effect wordt steeds sterker over tijd.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk dat de demografische klap en de braindrain nog harder gaan aankomen.
De tegenstander heeft kernwapens en dat verandert alles. Het constante dreigen ermee werpt wel zijn vruchten af. Als de VS wil is deze oorlog zo afgelopen wanneer ze de juiste wapens leveren. Maar dat doet men niet.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:26 schreef Qarrad het volgende:
We zien het allemaal weer gebeuren en helaas is Oekraïne geen Koeweit en dus is er ineens geen reden om te gaan helpen. Rwanda, Darfur, Myanmar, Oeigoeren, de geschiedenis herhaalt zich en we roepen na afloop hoogstens "Dit nooit weer!"
Zie ook de post boven jou over theaters waarin Oekraïners worden neergezet als de schuldige agressor waarin aan Rwanda-vibes wordt gerefereerd.
Oh nee, maar moest ff wat anders doen...quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja, wel liken maar niet een analytisch antwoord?![]()
![]()
![]()
Of vind je hem enkel om te lachen?
Nou nou wat een taalgebruik weer. De stad moet weer worden opgebouwd en het is dus fijn te horen dat de inwoners weer terug kunnen gaan om dit te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die hele stad is naar de kanker geschoten en er zijn meer dan 25.000 mensen vermoord. Heel leuk om daar grappig over te doen ja.
[ twitter ]
In plaats van bouwvakkers bedoel je?quote:Op woensdag 9 november 2022 12:34 schreef damsco het volgende:
[..]
Nou nou wat een taalgebruik weer. De stad moet weer worden opgebouwd en het is dus fijn te horen dat de inwoners weer terug kunnen gaan om dit te bewerkstelligen.
Hehe vooruit maar.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh nee, maar moest ff wat anders doen...
Het hangt natuurlijk van de begaanbaarheid van het terrein af want de HIMARS is natuurlijk een wielvoertuig. Vwb de wapeninzet zelf zie ik weinig beperkingen. De logistieke ondersteuning erachter zal de bottleneck zijn. Aanvoer voedsel, brandstof, munitie etc.
En vwb zichtbaarheid, sneeuwcamo aanbrengen en gaan. Met eem emmer witkalk de boel wit verven.
Mariupol is Oekraine.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
In plaats van bouwvakkers bedoel je?
Los van het feit dat de stad nu in Rusland ligt...
Dit ja. Oorlogje in de zandbak heeft de VS sinds 2001 meer dan 6400 miljard gekost.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:05 schreef grrrrg het volgende:
Het blijft spotgoedkoop ivm de oorlogen in Irak en Afghanistan.
En als je nog verder terug gaatquote:Op woensdag 9 november 2022 13:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Er komt een wateroorlog Uzbekistan vs Turkmenistan + Tajikistan aan. En de oorzaak daarvan is de USSR die 50 jaar geleden na de Israel vs Egypte Yom Kippur oorlog de aanvoer van water naar de Aral Sea heeft omgeleid.
Prachtige video vol butterflyeffects: als Egypte de oorlog niet had verloren dan waren ze niet overgelopen naar het Amerikaanse kamp > waarna de USSR stopte met wapens leveren aan Egypte > waarna Egypte stopte met katoen leveren aan USSR > waarna USSR rivieren moest omleiden om zelf katoen te verbouwen > waarna > waarna > etc...
Je kan de oorzaak (butterfly) nog veel verder doortrekken: WW2, uitmoorden Joden in Europa > 1948 oprichting Israel > moslimlanden proberen hun uit te moorden, mislukt > 1967 Six Day War nieuwe poging, Egypte verliest de Sinai woestijn > 1973 Yom Kippur War proberen ze de Sinai terug te veroveren en verliezen wederom.
RealLifeLore
En op de koop toe verdienen ze nu dik geld aan heel de EU die als een gek hun LNG koopt want sancties.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:56 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dit ja. Oorlogje in de zandbak heeft de VS sinds 2001 meer dan 6400 miljard gekost.
En voor slechts 60 kunnen ze nu Rusland volledig van het wereldtoneel vegenDat is een koopje gek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |