SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 november 2022 19:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die lijst klopt niet. Aegon: https://nieuws.aegon.nl/u(...)a-inval-in-oekraine/
'Helemaal niets van' heb je vast een bron van. Ik heb alleen Aegon en ING gekeken. Aegon heeft zich teruggetrokken uit investeringen (had sowieso geen vestigingen daar) en ING handelde nog wel met Ruslandquote:Op maandag 7 november 2022 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt helemaal niets van. Stennisschopperij weer.
quote:ING greep wegens de oorlog in Oekraïne eerder al in bij zijn Russische tak, waar zo'n driehonderd mensen werken. De bank besloot begin maart geen nieuwe zaken meer te doen met Russische bedrijven. Maar van volledig terugtrekken is nog geen sprake.
Van alle Nederlandse banken heeft ING de grootste belangen in Rusland. Het concern heeft meer dan 5,8 miljard euro aan leningen verstrekt aan Russische klanten, ongeveer 1 procent is van de totale portefeuille.
'We blijven aanwezig om onze gelden die we nog hebben staan te innen', zegt Van Rijswijk. 'Het is lastig om straks aan te geven wanneer we vertrekken'. Maar, zo geeft de topman aan, uiteindelijk zal ook de aanwezigheid van ING in Rusland worden afgebouwd.
Rabobank kondigde eind maart aan zich volledig terug te trekken uit Rusland.
Wat moeten ze dan, die lening maar kwijtschelden?quote:Op maandag 7 november 2022 19:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
'Helemaal niets van' heb je vast een bron van. Ik heb alleen Aegon en ING gekeken. Aegon heeft zich teruggetrokken uit investeringen (had sowieso geen vestigingen daar) en ING handelde nog wel met Rusland
Van mei:
[..]
Je weet dat Shell en BP ook miljarden hebben afgeschreven, hé?quote:Op maandag 7 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, die lening maar kwijtschelden?
Dat doen er wel meer. Of gewoon alles verkopen, met een korting uiteraard.quote:Op maandag 7 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.businessinsid(...)and-oorlog-oekraine/quote:Op maandag 7 november 2022 19:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat Shell en BP ook miljarden hebben afgeschreven, hé?
Schulden kan je ook verkopen.quote:Op maandag 7 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze nog niet bij Cherson stad. Zodra ze daar wel aanbelanden vraag ik me vooral af hoe de Russen dan niet in de val kunnen zitten.quote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Slag bij Cherson wordt één grote slachtpartij volgens Boekestijn en De Wijk. 40k Russen en wie weet hoe veel Oekraïners.
quote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Slag bij Cherson wordt één grote slachtpartij volgens Boekestijn en De Wijk. 40k Russen en wie weet hoe veel Oekraïners.
Kunnen ze die stad niet omsingelen als ze er zijn? Met 1 weg eruit ofzo. En geen bevoorrading meer.quote:Op maandag 7 november 2022 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze nog niet bij Cherson stad. Zodra ze daar wel aanbelanden vraag ik me vooral af hoe de Russen dan niet in de val kunnen zitten.
Bruggen out en je bent binnen bereik van de artillerie terwijl je die van jezelf maar moeilijk kan verstoppen in de stad.
Dan moet je wel veel ruimte veroveren als je buiten Russische artillerie wil blijvenquote:Op maandag 7 november 2022 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen ze die stad niet omsingelen als ze er zijn? Met 1 weg eruit ofzo. En geen bevoorrading meer.
Mjah. Of de stad zelf voorlopig links laten liggen, omtrekkende beweging en dan doorstoten in de richting van Mariupol?quote:Op maandag 7 november 2022 23:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je wel veel ruimte veroveren als je buiten Russische artillerie wil blijven
quote:Generaal Lapin vliegt de laan uit
Kwartet compleet: vier hoogste bevelhebbers Russische grondtroepen vervangen
Door MISCHA VAN DIEPEN
MOSKOU - Het slagveld in Oekraïne is niet alleen levensgevaarlijk voor voetsoldaten, maar lijkt ook een gegarandeerd einde voor de topgeneraals die uitvoering geven aan de plannen van de mannen in Moskou. De vier hoogste bevelhebbers van de Russische grondtroepen die in februari Oekraïne binnenvielen zijn inmiddels allemaal de laan uitgestuurd.
Generaal Aleksandr Lapin (l.) krijgt in betere tijden een hand van president Vladimir Poetin, tijdens een onderscheidingsceremonie in het Kremlin in 2018.
Het laatste ontslag van Aleksandr Lapin, de bevelhebber van het Centrale Militaire District, hing al weken in de lucht.
Nu bevestigt ook het Russische staatspersbureau TASS dat zijn positie inmiddels vervuld wordt door een 'tijdelijke plaatsvervanger', Aleksandr Linkov.
Aan de schandpaal
Generaal Lapin werd in oktober aan de schandpaal genageld door twee heren die met hun eigen troepen meevechten in Oekraïne en het reguliere leger graag op de hak nemen: de Tsjetsjeense dictator Ramzan Kadyrov en Wagner-baas Jevgeni Prigozjin. Zij hielden hem verantwoordelijk voor de terugtrekking uit het stadje Lyman, een logistiek knooppunt in de Donbas..
quote:Kadyrov noemde Lapin talentloos en zei dat hij door de legerleiding in het zadel werd gehouden. ,,
Ik zou hem tot voetsoldaat degraderen, hem zijn onderscheidingen afpakken en naar het front sturen met een geweer in zijn handen zodat hij de schande van zich af kan wassen met bloed."
Hoge onderscheiding
Het kan verkeren: opperbevelhebber Poetin beloonde Lapin deze zomer nog met de hoogste onderscheiding, 'Held van Rusland', omdat zijn troepen na maandenlange gevechten de steden Lisitsjansk en Severodonetsk in de Donbas hadden veroverd.
Het Britse ministerie van Defensie zegt dat Lapins vervanging in een patroon past waarin hoge Russische bevelhebbers de schuld krijgen omdat zij doelstellingen op het slagveld niet behalen. ,,
Dit is waarschijnlijk deels een poging om de schuld af te wenden van de Russische leiding aan het thuisfront."
Daardoor lijkt er maar geen einde te komen aan de ontslagrondes, terwijl het idee achter de invasie en de onmogelijke opdrachten die de troepen krijgen, waarvoor Poetin hoofdverantwoordelijk is, niet bevraagd worden.
Door Lapins vertrek hebben nu de vier hoogste bevelhebbers van de grondtroepen waarmee Rusland in februari Oekraïne binnenviel het veld geruimd
ik heb ook het idee dat er heel wat valse GPS locaties worden doorgegeven , zodat ze hun eigen troepen bombarderenquote:Op dinsdag 8 november 2022 00:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Scheelt dat ze toch niks kunnen raken al zouden ze het willen.
Novartis, Sanofi, GSK, Abbvie, Amerisourcebergen, Abott, Merck, Pfizer, Lilly, Bristol Myers Squibb, Bayer, AstraZeneca, Rochequote:Op maandag 7 november 2022 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://twitter.com/defen(...)kpaNc_KRzk1WDTl5ULig
Natuurlijk we hebben baad bij handel, maar jammer is het wel.
Klinkt redelijk. Extreem mild, zou je kunnen zeggen. Benieuwd of we nu ook van de bekende schreeuwers te horen gaan krijgen dat Rusland water bij de wijn moet doen.quote:
Dit vind ik ook ver gaan.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Novartis, Sanofi, GSK, Abbvie, Amerisourcebergen, Abott, Merck, Pfizer, Lilly, Bristol Myers Squibb, Bayer, AstraZeneca, Roche
Echt? Gaan we nu maar de Russische bevolking geneesmiddelen onthouden
Redelijk.quote:
Rode cijfers 😉quote:Op maandag 7 november 2022 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.businessinsid(...)and-oorlog-oekraine/
Is wel zo ja, van Philips snap ik het een beetje, hoge investeringen en Philips draait zwarte cijfers, gaat niet goed daar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AA13j8is?li=BB13ppTU
En Fuck! Nestlequote:Op dinsdag 8 november 2022 00:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit vind ik ook ver gaan.
Coke, pepsico, maccie, bk, kfc, hm, weet ik veel wie lekker sluiten. Gaat om keuzes.
Gsk, bms, sanofi, novartis rest van dat rijtje zijn levenscruciaal. Gaan we ouwe oma's onthouden van hun kankermedicijn? Gaan we k
Prima uitgangspunt. Putin mag blij zijn dat er ook niet wordt geeist dat Rusland zich ontwapent en zo te zien mogen ze zelf enige regie volgen over het straffen van oorlogsmisdaden, dan kan hij zelf buiten schot blijven.quote:
Die zijn dan wel wat riskanter vanwege de chips.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En Fuck! Nestle![]()
Maar Philips, Siemens Healthineers (), Medtronic horen er ook wel bij, geen geneesmiddelen maar wel medisch apparatuur en benodigdheden.
Zonde want er staan best wat terechte bedrijven op, maar door die hele lijst er bij te zetten halen ze het imho toch wel wat onderuit.
Lafarge zal er ook wel bij horen, die waren destijds in ISIS gebied ook gewoon nog aan de gang
En ergens langs de oostgrens een NAVO-basis met DIKKE. VETTE. NUKES. geëist.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Redelijk.
Ik had nog een dmz van 150km neergelegd aan de russische kant. Zo lang putin en nazaten aan de macht zijn.
Fuck putin.
Goed punt, maar zou dat bijv ook spelen bij onderhoud van een MRI oid?quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zijn dan wel wat riskanter vanwege de chips.
@Noek 's!quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En ergens langs de oostgrens een NAVO-basis met DIKKE. VETTE. NUKES. geëist.
Ligt er aan wat voor onderhoud. Die dingen zitten vol daar mee, dus kan me voorstellen dat als er iets vervangen qua hardware moet worden je direct ook met chips te maken hebtquote:Op dinsdag 8 november 2022 00:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed punt, maar zou dat bijv ook spelen bij onderhoud van een MRI oid?
Ik zou daar geen enkele moeite mee hebben (ik zou het eerlijk gezegd zelfs toejuichen); het westen kan dat spelletje 'hybride oorlogsvoering' ook spelen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Novartis, Sanofi, GSK, Abbvie, Amerisourcebergen, Abott, Merck, Pfizer, Lilly, Bristol Myers Squibb, Bayer, AstraZeneca, Roche
Echt? Gaan we nu maar de Russische bevolking geneesmiddelen onthouden
Zeer redelijke eisen. Tevens moeten alle gedeporteerde Oekraïners terug en moet Rusland verplicht z'n Russen die in de Oekraïne wonen terug nemen.quote:
Punt 3 is NAVO lidmaatschap?quote:
30 tweets in 24u met de meest uiteenlopende beweringenquote:
Dat zagen ze in hun kristallen bol? Of hebben ze tarotkaarten gelegdd?quote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
40.000 Russenquote:Op maandag 7 november 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Hele dag serieus reageren op Isa boy met zijn verzinsels. En dan een serieuze expert die ook een voorspelling doet maar dan op goede intel afkraken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat zagen ze in hun kristallen bol? Of hebben ze tarotkaarten gelegdd?
Waar haalt ie de 40k Russen vandaan dan? Ik geloof er niets van. Waarom zien we geen beelden van voertuigen die soldaten aanvoeren? Waarom zien we geen logistieke operatie die bij 40k soldaten hoort? Waarom zien we alleen beelden van Russen die het gebied verlaten?quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hele dag serieus reageren op Isa boy met zijn verzinsels. En dan een serieuze expert die ook een voorspelling doet maar dan op goede intel afkraken.
Misschien eerst de uitzending luisteren?quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar haalt ie de 40k Russen vandaan dan? Ik geloof er niets van. Waarom zien we geen beelden van voertuigen die soldaten aanvoeren? Waarom zien we geen logistieke operatie die bij 40k soldaten hoort? Waarom zien we alleen beelden van Russen die het gebied verlaten?
Op welk tijdstip van de podcastkomt ie met een bron dan?quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien eerst de uitzending luisteren?
Jawel. Een stuk van het antwoord van Zelensky staat hier.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
30 tweets in 24u met de meest uiteenlopende beweringen
Zowel de onderhandeling vraag van de vs als reactie van Zel is nergens te vinden
Done. "Er zitten 40.000 soldaten in Kherson." Tja, we moeten maar aannemen dat dit waar is. Geen enkele onderbouwing of bewijzen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien eerst de uitzending luisteren?
Ik heb gister heel de dag gewerkt en overdag nergens op gereageerd. En na zessen was het vuurtje al weer geblust zonder een enkele reactie mijnerzijds.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hele dag serieus reageren op Isa boy met zijn verzinsels. En dan een serieuze expert die ook een voorspelling doet maar dan op goede intel afkraken.
-> VS onderhandelt in geheim met Rusland, Kyiv ontvangt luchtafweergeschutquote:Op maandag 7 november 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of deze gebruiker heeft een primeur, of het is onzin.
Want ik volg aardig wat oekrainers die al moord en brand schreeuwen op het moment dat iemand scheeft naar ze kijkt, en hier is letterlijk 0 over te vinden, tot nader order iig.
Staat ook haaks op dat de VS heeft gezegd dat oekraine moet doen alsof ze open staan voor onderhandelen.
Vind sommigen van die punten ook vreemd.
Nummer 2 is onzinnig, oekraine heeft stroom uit die kerncentrale niet nodig. Ze hebben geen stroom tekort, anders dan dat rus nu distributiepunten opblaast.
En nummer 5, heden morgen hebben ze 2 NASAMS gehad en wat ouder spul van spanje. Maar moderner dan NASAMS kan bijna niet.
Mijn reactie van Aegon klopt trouwens nietquote:
Nederland faseert de NASAMAS alweer uit dus zo modern is het nou ook weer niet.quote:Op maandag 7 november 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
En nummer 5, heden morgen hebben ze 2 NASAMS gehad en wat ouder spul van spanje. Maar moderner dan NASAMS kan bijna niet.
https://www.defensie.nl/o(...)-middellange-afstandquote:De huidige capaciteit bestaat uit het NASAMS-2 (Norwegian advanced surface to air missile system II) en de AIM-120B AMRAAM (advanced medium range air to air missile). Zowel de raketten als de lanceerinstallatie bereiken tussen 2023 en 2025 het einde van hun technische levensduur.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 8 november 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Godverdomme![]()
Hoe haal je het in je kop om mensen terug te sturen naar Marioepol
![]()
![]()
![]()
Problemen voor Oekraïners die zonder 'verblijfssticker' in Nederland zijn
Mensen naar een bezet en oorlogsgebied sturen.... Wat is daar goed aan?quote:
Vluchtelingen zijn maar profiteurs, je weetsch.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen naar een bezet en oorlogsgebied sturen.... Wat is daar goed aan?
Dus ik heb wel prima op tijd gepost? 😅quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mijn reactie van Aegon klopt trouwens nietze hebben zelf op de tweet gereageerd met dat ze minder dan 15 miljoen aan investeringen nog hebben in Rusland. Ze zijn er dus niet helemaal vertrokken.
Bestaat dat nog?quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Godverdomme![]()
![]()
![]()
![]()
Ja sorry ging ook niet over jou idd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb gister heel de dag gewerkt en overdag nergens op gereageerd. En na zessen was het vuurtje al weer geblust zonder een enkele reactie mijnerzijds.
'Why do we need a Mariupol if Russia is not in it?'quote:
quote:
quote:
De Russen gebruiken GLONASS. Dat is nauwkeurig tot op een kilometer of vijf.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook het idee dat er heel wat valse GPS locaties worden doorgegeven , zodat ze hun eigen troepen bombarderen
Russen zijn al blij als ze een GPS locatie krijgen om raketten op af te vuren, zonder te controleren of die locatie klopt
quote:
Prachtig.quote:Op maandag 7 november 2022 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Check het einde van het filmpje@ 4:53
Zodat ze weer naar huis kunnen gaan, wees blij voor die mensen!!!!!quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen naar een bezet en oorlogsgebied sturen.... Wat is daar goed aan?
Die hele stad is naar de kanker geschoten en er zijn meer dan 25.000 mensen vermoord. Heel leuk om daar grappig over te doen ja.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Zodat ze weer naar huis kunnen gaan, wees blij voor die mensen!!!!!
En wat komt er voor in de plaats? Maar jij weet ook dat er modernere versies van zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland faseert de NASAMAS alweer uit dus zo modern is het nou ook weer niet.
[..]
https://www.defensie.nl/o(...)-middellange-afstand
De AMRAAM is al in 1976 ontwikkeld natiurlijk.
Eerlijk gezegd zal mij dit jeuken. Men stond de Fransen blij uit te zwaaien en de Russen te verwelkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
Kennelijk begint het nogal ranzige wangedrag van Wagner huurlingen in Mali dermate in de kijker te lopen dat er een boel van die figuren zijn teruggetrokken:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zo is gewoon die cultuur daar. Snap sowieso niet wat daar te zoeken is. Dat Tigray conflict is ook één dikke teringzooi.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zal mij dit jeuken. Men stond de Fransen blij uit te zwaaien en de Russen te verwelkomen.
Zit veel goud in Mali.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo is gewoon die cultuur daar. Snap sowieso niet wat daar te zoeken is. Dat Tigray conflict is ook één dikke teringzooi.
Je weet zelf ook dat ze niet naar Mariupol gestuurd worden. Als ze al weg moeten is het naar west Oekraïne. Hoe zouden ze ooit teruggestuurd kunnen worden naar een stad ver achter de frontlinie, denk eens na...quote:Op dinsdag 8 november 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Godverdomme![]()
![]()
![]()
![]()
Is dat niet gewoon omdat ze Wagner jn Oekraïne nodig hebben?quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
Kennelijk begint het nogal ranzige wangedrag van Wagner huurlingen in Mali dermate in de kijker te lopen dat er een boel van die figuren zijn teruggetrokken:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:38 schreef slashdotter3 het volgende:
https://sprotyv.mod.gov.u(...)-russian-federation/
HOW DOES IRAN TRANSPORT WEAPONS TO THE RUSSIAN FEDERATION
Places of production and delivery routes of Iranian drones
[ afbeelding ]
Voordeel van de NASAMS is dat er niet maar 1 type raket in kan. Je kan er bv ook die hypermoderne IRIS-T raketten in doen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En wat komt er voor in de plaats? Maar jij weet ook dat er modernere versies van zijn.
En Hamas is in Maleisie en Indonesie hun netwerk aan het uitbreiden. De terroristen verspreiden zich wereldwijd.quote:
Je kan Lavrov al bijna boos horen schreeuwen: "JA MAAR WIJ HEBBEN NOEKS OEKRAINSE SATANISTEN HEBBEN NIKS TE WILLEN!!11!!! EN WHATABOUT DIT EN DAT?!?!?"quote:
Hinderlijke bootlicker van zijn zieke baas.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:33 schreef Starhopper het volgende:
Totaal verwoestdeze beelden
Ik kan wel janken
Lekker stabiel, hoppert.quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan Lavrov al bijna boos horen schreeuwen: "JA MAAR WIJ HEBBEN NOEKS OEKRAINSE SATANISTEN HEBBEN NIKS TE WILLEN!!11!!! EN WHATABOUT DIT EN DAT?!?!?"
Ik vraag me af of dit te maken heeft met Netanyahu's aantreden in Israel?quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)e-en-drone-aanvallen
Excuus als dit al gepost was, maar vrij significant lijkt me. Zeker met de iraanse protesten op het oog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |