abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206602393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar mag de CU dan de volgende keer ook tegen stemmen met 2 man, dat is zo'n beetje de halve fractie he? Dan krijg je toch scheve gezichten binnen de coalitie?
Zeker. Maar erg veel andere uitwegen zijn er niet meer.

Is verder ook gewoon uitstel van executie natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:24:30 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206602394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe? En ook graag op zo'n manier dat het gepikt gaat worden door zowel CU als VVD congres.
Stel Eric gaat terug naar de tekentafel. Dan is er niets da af is om boos over te zijn.
pi_206602395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je moet het dan ook over het congres heen tillen.
Dat gaat niet, dan gaat het CU congres het kabinet torpederen. We hebben wel de beperking van de gezinshereniging moeten slikken (en dat doet echt heel veel pijn, dit gaat om kinderen die hun ouders niet mogen zien) en er niks voor terug. Dat ga je nooit over het congres heen kunnen tillen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206602408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat niet, dan gaat het CU congres het kabinet torpederen. We hebben wel de beperking van de gezinshereniging moeten slikken (en dat doet echt heel veel pijn, dit gaat om kinderen die hun ouders niet mogen zien) en er niks voor terug. Dat ga je nooit over het congres heen kunnen tillen.
Vergeet niet dat er al een extra congres was, zonder stemmingen, waar het al hard tegen hard ging...
zie email 27 oktober
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:26:23 #255
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206602414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet echt. CU schuift niet verder op, VVD vind dit te ver gaan. Volgens mij is het een behoorlijke patstelling.
Wat je wil bereiken splitsen in twee delen. Een deel dat gaat over de opvang en een deel dat gaat over de instroom. Zoals het sowieso al zou moeten zijn, maar wat de VVD-fractie niet goed uitkomt omdat ze niet weten wat ze aan de instroom kunnen doen maar wel willen dat er iets aan gedaan wordt.
pi_206602418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar ja, zit het probleem hem nou echt in die asielwet of is het in wezen een identiteitscrisis binnen de VVD die twijfelt of ze een brede volkspartij willen zijn (met alle compromissen die daarbij horen) of een lekker conservatieve rechtse partij? Dat eerste is makkelijk te fiksen, dat tweede wordt een stuk moeilijker.
De VVD is, hoewel de naam anders suggereert, nooit een brede volkspartij geweest, maar een belangenclub voor banken, ondernemers en vermogende particulieren.

De omvang in zetelaantal is te danken aan het feit dat de concurrentie er al jaren niet in slaagt om met een alternatief voor Rutte te komen.
pi_206602419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er al een extra congres was, zonder stemmingen, waar het al hard tegen hard ging...
Klopt, het is eigenlijk zelfs de vraag of de huidige deal wel door het CU congres komt. Een deal minder dat dit heel zeker niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206602426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, want GL en PvdA zijn sowieso voor en volgens mij SP, Volt en PvdD ook.
Zou wel goed zijn voor de nieuwe bestuurscultuur als ze gewoon tegen kunnen stemmen.
pi_206602438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, het is eigenlijk zelfs de vraag of de huidige deal wel door het CU congres komt. Een deal minder dat dit heel zeker niet.
Dat wordt weer meloenen doorslikken dus.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_206602448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zou wel goed zijn voor de nieuwe bestuurscultuur als ze gewoon tegen kunnen stemmen.
Precies. Ik dacht dat het allemaal wat opener en flexibeler zou worden.

Ik zie de hoofdelijke stemming nog wel gebeuren. Als pure wanhoopsdaad overigens om niet direct de confrontatie aan te hoeven gaan.
pi_206602467
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Precies. Ik dacht dat het allemaal wat opener en flexibeler zou worden.

Ik zie de hoofdelijke stemming nog wel gebeuren. Als pure wanhoopsdaad overigens om niet direct de confrontatie aan te hoeven gaan.
Als je dit laat passeren via een hoofdelijke stemming dan staat dat gelijk aan een motie van wantrouwen.

Als grootste coalitiepartij het kabinetsbeleid niet steunen, dat kan niet. Dan moet je eruit stappen.
pi_206602472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Geert staat alvast te juichen. Voor hem is dit altijd positief.
Tja, Geert staat altijd te juichen maar Geert kan en wil niks als het er op aan komt dus die is sowieso niet relevant.
pi_206602477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je dit laat passeren via een hoofdelijke stemming dan staat dat gelijk aan een motie van wantrouwen.

Als grootste coalitiepartij het kabinetsbeleid niet steunen, dat kan niet. Dan moet je eruit stappen.
Ik zie dat ook niet echt als optie, ja hoogstens om de boel een paar weken langer in de benen te houden.
zie email 27 oktober
pi_206602482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, Geert staat altijd te juichen maar Geert kan en wil niks als het er op aan komt dus die is sowieso niet relevant.
Hoe meer zetels voor Geert hoe lastiger formeren wordt.
zie email 27 oktober
pi_206602485
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als het kabinet nu valt kan hij de grootste worden. Dan heeft hij het initiatief bij de formatie. Laat hem maar met een voorstel komen en dan kunnen we erop schieten.

Ik verwacht er verder weinig van, daar niet van.
pi_206602498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als het kabinet nu valt kan hij de grootste worden. Dan heeft hij het initiatief bij de formatie. Laat hem maar met een voorstel komen en dan kunnen we erop schieten.

Leuk. Geert I: PVV, BBB, FvD, CDA, JA21 en de SGP |:)
pi_206602507
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niemand gaat nog met Baudet in een kabinet zitten. Ik zie eerder de PVV gerehabiliteerd worden dan Forum.
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:35:37 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206602509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Welnee, zo ging het ook tijdens Rutte I. Daar werd bij de Eurocrisis gewoon om de PVV heen gestemd.
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:36:09 #269
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206602516
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
50-60 zetels, dat is onvoldoende.
pi_206602521
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe meer zetels voor Geert hoe lastiger formeren wordt.
Maar dat is geen nieuws dat de volgende formatie waarschijnlijk enorm moeilijk wordt maar er is geen enkele optie waarbij Wilders deel van de regering gaat worden in een werkbare coalitie.
pi_206602531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Er komt geen voorstel van Wilders omdat Wilders donders goed weet dat hij dan zoveel compromissen moet sluiten dat de bodem onder zijn partij uitvalt, Geert wil alleen maar in de oppositie boos doen en zijn non-partij in de 2e Kamer houden.
pi_206602532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welnee, zo ging het ook tijdens Rutte I. Daar werd bij de Eurocrisis gewoon om de PVV heen gestemd.
Maar de PVV was geen coalitiepartij maar gedoger, en gedoogde niet op alle dossiers.

Toen de PVV punten moest slikken die Wilders niet verkocht kreeg aan zijn achterban is hij opgestapt. Op grond daarvan wordt hij tot op de dag van vandaag als onbetrouwbare charlatan weggezet en uitgesloten.
pi_206602540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
50-60 zetels, dat is onvoldoende.
Maar goed als je op de huidige peilingen afgaat is er überhaupt geen (reëele of semi-reëele) meerderheidscoalitie mogelijk.
pi_206602542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er komt geen voorstel van Wilders omdat Wilders donders goed weet dat hij dan zoveel compromissen moet sluiten dat de bodem onder zijn partij uitvalt, Geert wil alleen maar in de oppositie boos doen en zijn non-partij in de 2e Kamer houden.
Dat vermoed ik ook. Maar als hij naar zijn collega’s in het buitenland zou kijken, kan hij ook zien dat hij door z’n toon wat te matigen gewoon serieus genomen kan worden en nog iets voor elkaar kan krijgen ook.
pi_206602566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar goed als je op de huidige peilingen afgaat is er überhaupt geen (reëele of semi-reëele) meerderheidscoalitie mogelijk.
Ik heb het vandaag al vaker gezegd. Alles hangt af van wat er met Rutte gebeurt. Als Rutte weggaat ligt alles open. En zelfs als de VVD dit verprutst dan kan Rutte de verkiezing mogelijk niet winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')