Al de rijksten ter wereld gaan alleen maar voor winstcijfers. Voor absolute vrijheid staat Musk bijvoorbeeld zeker niet. Ja de vrijheid om je dood te werken voor zijn winst misschien. Ik bedoel waarom moet Musk eigenlijk zo hard snijden in personeel en dergelijke, om 8 euro bedelen. Uiteraard omdat hij wil dat twitter hem geld oplevert. Als hij principieel was kan hij uit eigen zak wel betalen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:59 schreef LA99-1 het volgende:
[..]
Je bent zelf diegene die offtopic gaat, enfin.
Ik snap hoe je redeneert, kan ik me deels in vinden maar heb liever een rijk persoon die staat voor absolute vrijheid dan een beurgesnoteerd bedrijf (puur winst, geen enkele ethiek) dat reactief beleid voert aan de hand van winstcijfers/activisten/corp/media.
Je hebt hier juist een vrij divers landschap. Ja veel is van dezelfde uitgevers maar de inhoud niet. Hoe meer je de media onder controle van een paar superrijken laat komen hoe minder divers het aanbod.quote:Ik wil ook een divers landschap. Helaas hebben we dat niet in NL. TMG/DPG, een beetje mediahuis en NOS.
Lekker relevant voor dit topic. Wel typisch fok! natuurlijk immigratie overal bijslepen. Musk is trouwens ook zo'n bindingsloze immigrant.quote:Iets wat je kan doen is lokalisme en sociale cohesie versterken. Helaas kiest deze regering voor het verwateren van de gedeelde indentiteit door bijna een half miljoen (!) asielzoekers zonder binding met of loyaliteit richting Nederland te importeren.
Bedankt voor dit artikel. Ik heb zitten giechelen toen ik het las. Dikke vette waarheid. 'Free speech' voor iedereen is gewoon een illusiequote:Op vrijdag 4 november 2022 23:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit geeft hoe ik erover denk wel aardig weer. Ik had de indruk dat Musk ook tot dezelfde realisatie kwam en er toen vanaf wilde zien. Maar voor hem jammer dat er juridisch geen realistische weg terug was, dus nu dan toch maar vooruit. De popcorn is in ieder geval ingeslagen hier.
[ afbeelding ]
Vooral ook omdat Musk al in de eerste dagen onder zijn leiding zelf (volkomen misplaatst) een artikel van een conspiracy site op Twitter gooide over Paul Pelosi dat hij later verwijderde.quote:Op zaterdag 5 november 2022 06:36 schreef Nielsch het volgende:
Wow echt zo gek dat bedrijven even niet willen adverteren op een platform waarvan de nieuwe eigenaar onlangs zei dat het nu echt een vrijplaats wordt voor alle meningen, inclusief alle extremistische, racistische complotbullshit die je maar kan bedenken. Echt heel gek.
Dat komt omdat facebook verpest id door vrouwen die van hun rommel afwilen of ieder zielig hondje wat weggelopen is delen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:02 schreef beantherio het volgende:
Voor social media is het toch wel een beetje een "race to the bottom" de laatste jaren. Wat is anno 2022 de minst erge vorm van social media? Facebook begint inmiddels nog helemaal niet zo slecht over te komen.
Voor slecht 8$ per maand?quote:Op zaterdag 5 november 2022 03:02 schreef tjoptjop het volgende:
Nooit verwacht dat Musk een fokker zou zijn
JAMAAR IK HEB HET TOCH GEKOCHT!1!1!!!
Whoa.quote:
Heee weten jullie youngsters wel dat ik weed heb gerookt in de show van Joe Rogan??? Ik ben zo edgy.quote:Op zaterdag 5 november 2022 07:56 schreef KoosVogels het volgende:
Musk komt over als een autistische tiener die wanhopig cool en edgy probeert te zijn.
@Glazenmaker levels 9, 10 (en 17 en 18) is waarom je een human rights afdeling nodig hebt.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit geeft hoe ik erover denk wel aardig weer. Ik had de indruk dat Musk ook tot dezelfde realisatie kwam en er toen vanaf wilde zien. Maar voor hem jammer dat er juridisch geen realistische weg terug was, dus nu dan toch maar vooruit. De popcorn is in ieder geval ingeslagen hier.
[ afbeelding ]
Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 5 november 2022 08:51 schreef speknek het volgende:
[..]
@:glazenmaker levels 9, 10 (en 17 en 18) is waarom je een human rights afdeling nodig hebt.
Je bent nu officieel slimmer dan de rijkste man op aardequote:
Goeie!quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:51 schreef speknek het volgende:
[..]
@:glazenmaker levels 9, 10 (en 17 en 18) is waarom je een human rights afdeling nodig hebt.
En de reactie op de kritiek van Paskalis is een block op Twitter. Gaat goed!quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Whoa.
Misschien heeft hij het idee dat wanneer hij Twitter heel snel failliet laat gaan dat hij dan van die 13 miljard schuld af is, maar dat zou toch wel een enorme juridische shit opleveren? Opzettelijk wanbeheer is toch ook in de VS niet toegestaan?
Edit: Er zat nog een bericht tussen. Dit voor de "de LiNKsuH aCTivIStUH" roepers.
[ twitter ]
Sowieso geeft het hele verhaal al aan hoe je wereldwijd aan 7.500 werknemers komt, dat stelt niets voor als je in alle landen moet kunnen modereren en de wetgeving moet kunnen beoordelen op wat wel en niet is toegestaan.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Goeie!
En die is nu dus weg gesaneerd.
Hij stampt er nog op ookquote:Op zaterdag 5 november 2022 03:02 schreef tjoptjop het volgende:
Nooit verwacht dat Musk een fokker zou zijn
JAMAAR IK HEB HET TOCH GEKOCHT!1!1!!!
Deze is wmb een must read.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mwah vind het wel meevallen. Ik zie alleen wat figuren hun safespace verliezen moord en brand schreeuwen. En een groep overdreven staan juichen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds vrij neutraal hierin. Het kan best een mooi platform worden in principe.
Maar hij doet niet erg z'n best zo. Of eerder, het doet erg zijn best om mensen af te schrikken. Als je zegt dat je adverteerders gaat name & shamen op het moment dat je juist adverteerders nodig hebt... ik weet niet hoe je dat kan draaien tot een slimme zet.
Oh het blijft wel hoor. Tenminste, als de GOP de verkiezingen wint. Want dan komen de tribunalen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:51 schreef Monolith het volgende:
Zou toch mooi zijn als Musk het voor elkaar krijgt om Twitter uit de lucht te krijgen.
De enige die er een safespace van lijkt te willen maken, gezien de hoeveelheid critici die hij blokkeert, is Musk zelf.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:17 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Mwah vind het wel meevallen. Ik zie alleen wat figuren hun safespace verliezen moord en brand schreeuwen. En een groep overdreven staan juichen.
Dat is ook het probleem met figuren als Musk. Zolang ze enigszins onafhankelijk kunnen opereren (Tesla - SpaceX) en op basis van retoriek en bluf kunnen werken dan bereiken ze verbazingwekkende dingen, juist vanwege het soort persoon dat ze zijn. Zodra ze in een situatie van afhankelijkheid en samenwerking terecht komen, komen ook de beperkingen die horen bij de persoonlijkheid aan het licht.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds vrij neutraal hierin. Het kan best een mooi platform worden in principe.
Maar hij doet niet erg z'n best zo. Of eerder, het doet erg zijn best om mensen af te schrikken. Als je zegt dat je adverteerders gaat name & shamen op het moment dat je juist adverteerders nodig hebt... ik weet niet hoe je dat kan draaien tot een slimme zet.
Nee, ik bedoel specifiek de adverteerders. Hij zei gister dat hij veel geld aan het verliezen was doordat adverteerders zich terugtrokken.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:17 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Mwah vind het wel meevallen. Ik zie alleen wat figuren hun safespace verliezen moord en brand schreeuwen. En een groep overdreven staan juichen.
En de free-speech-for-me fanboys dan? Die gaan kwaad worden als ze niet zoals beloofd alles of Twitter mogen zetten!quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel specifiek de adverteerders. Hij zei gister dat hij veel geld aan het verliezen was doordat adverteerders zich terugtrokken.
Maar nu in die tweet hierboven zegt hij dat het een optie is om adverteerders die zich terugtrekken te kijk te zetten.
Volgens mij is dat geen slimme zet, als je eerst klaagt dat adverteerders weglopen. Adverteerders zijn niet verplicht om te adverteren op twitter, en als daar ook nog bij komt dat je in kwaad daglicht komt te staan als je op een later moment terugtrekt is dat niet erg aantrekkelijk.
Je kan de adverteerders beter geruststellen.
Even dat artikel opgezocht.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh het blijft wel hoor. Tenminste, als de GOP de verkiezingen wint. Want dan komen de tribunalen.
[ twitter ]
Ik denk dat Elon duidelijk moet maken dat adverteerders veilig kunnen adverteren, zonder dat ze in verband kunnen worden gebracht met (andere) vage tweets. Dus heel fijnmazig kunnen instellen waar de advertenties te zien zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de free-speech-for-me fanboys dan? Die gaan kwaad worden als ze niet zoals beloofd alles of Twitter mogen zetten!
Heeft hij daar de mensen dan nog wel voor? De programmeurs zullen er nog wel zijn, maar degenen die uit kunnen zoeken wat wel en wat niet bij elkaar mag zijn volgens mij al ontslagen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat Elon duidelijk moet maken dat adverteerders veilig kunnen adverteren, zonder dat ze in verband kunnen worden gebracht met (andere) vage tweets. Dus heel fijnmazig kunnen instellen waar de advertenties te zien zijn.
Nou, zoals ik eerder al zei, volgens mij valt daadwerkelijk content moderatie niet onder het personeel. Dat zijn bijbaantjes wereldwijd.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heeft hij daar de mensen dan nog wel voor? De programmeurs zullen er nog wel zijn, maar degenen die uit kunnen zoeken wat wel en wat niet bij elkaar mag zijn volgens mij al ontslagen.
Boeie. Van een shithole naar een shithole.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
De enige die er een safespace van lijkt te willen maken, gezien de hoeveelheid critici die hij blokkeert, is Musk zelf.
Het is de rijkste man op aarde die door zijn eigen arrogantie keihard op zijn bek gaat terwijl de hele wereld kan toekijken. Hij heeft zich binnen een paar dagen verschrikkelijk vastgezet in een onwinbare positie.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik weet niet waarom dit alles mij zo fascineert. Ik heb niks met twitter, niks met Musk en niks met paarsharige libs, maar ik kan niet wegkijken.
Dit zou best kunnen, maar bedenk dat dat soort moderators, ook al zijn ze niet in dienst van, in een structuur zitten waar als ze er zelf niet uitkomen, dus omhoog kunnen rapporteren. Entree die mensenrechten raad die Twitter aanhield.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nou, zoals ik eerder al zei, volgens mij valt daadwerkelijk content moderatie niet onder het personeel. Dat zijn bijbaantjes wereldwijd.
Weet het niet zeker. Bij Facebook is dit wel het geval. Het is namelijk ontzettend lastig om in elke taal wereldwijd berichten eruit te filteren. Facebook heeft alleen al 15.000 content moderators, maar dit gaat via derden. Dus bedrijven doen dit voor Facebook en huren die mensen in. En tellen dus niet mee bij het personeel van FB.
Heb je ook neutrale bronnen of is iemand die hem een crybaby noemt van Vox media betrouwbaar ?quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is de rijkste man op aarde die door zijn eigen arrogantie keihard op zijn bek gaat terwijl de hele wereld kan toekijken. Hij heeft zich binnen een paar dagen verschrikkelijk vastgezet in een onwinbare positie.
Ik gebruik zelf Twitter wel voor informatie voorziening (mbt de oorlog). Maar ik tweet zelf niet. En ik merk nu al dat de omgeving veranderd. En dat is zonde in mijn optiek.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik weet niet waarom dit alles mij zo fascineert. Ik heb niks met twitter, niks met Musk en niks met paarsharige libs, maar ik kan niet wegkijken.
Dat wel. Maar voor nu denk ik dat ze gewoon door modereren. Ik verwacht ook niet dat Musk hier veel aan gaat veranderen. Dit gaat echt om nare shit zoals ik zei. Kindermisbruik beelden, zelfmoord, martelingen, etc. Pas daarna komen politieke punten aan de beurt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit zou best kunnen, maar bedenk dat dat soort moderators, ook al zijn ze niet in dienst van, in een structuur zitten waar als ze er zelf niet uitkomen, dus omhoog kunnen rapporteren. Entree die mensenrechten raad die Twitter aanhield.
Dus dan heb je je moderatie teams onthoofd. Die groepen gaan nu zwemmen.
Tiktok heeft Afrikanen in dienst om dat werk te doen. Voor een paar dollar per dag de meest afschuwelijke filmpjes bekijken. Eigenlijk bizar dat dit mag.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou, zoals ik eerder al zei, volgens mij valt daadwerkelijk content moderatie niet onder het personeel. Dat zijn bijbaantjes wereldwijd.
Weet het niet zeker. Bij Facebook is dit wel het geval. Het is namelijk ontzettend lastig om in elke taal wereldwijd berichten eruit te filteren. Facebook heeft alleen al 15.000 content moderators, maar dit gaat via derden. Dus bedrijven doen dit voor Facebook en huren die mensen in. En tellen dus niet mee bij het personeel van FB.
Dit zijn ontzettend nare baantjes. Volkskrant had daar ooit een lang artikel over. Als je bij politie werkt op de kindermishandeling/misbruik afdeling krijg je bijvoorbeeld ook mentale ondersteuning en een psychiater. Maar deze mensen die als bijbaantje allerlei shit weg moeten filteren krijgen niks. Terwijl ze wel kindermisbruik zien, zelfmoord, martelingen, etc.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat deze moderatie stopt. Twitter zou dan in no time volstaan met de meest ranzige en nare filmpjes en foto's. De automatische filters pikken lang niet alles eruit.
Het lijkt overeen te komen met andere berichten over die meeting. Inclusief de berichten van die ad-guy die geblokkeerd werd door Musk. Het gedrag komt ook niet onMuskerig over. Slechte voorbereiding is waarschijnlijk de oorzaak, Musk heeft zich tot alleenheerser gekroond en maakt duidelijk dat hij geen tegenspraak duldt. Zijn goed recht, maar dan gaat ook niemand je vertellen dat je je beter moet voorbereiden op zo'n vergadering.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:56 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Heb je ook neutrale bronnen of is iemand die hem een crybaby noemt van Vox media betrouwbaar ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |