SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Je kunt je afvragen welk praktisch nut tanks in Nederland zouden hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
We hebben zelf geen tanks, dus gaan we maar tanks kopen voor Oekraïne
Je bent wel vrij populair hier merk ik. Ik wist niet dat je zó explosief was!quote:
Niet zoveel, de diesel schijnt bijna op te zijnquote:Op vrijdag 4 november 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen welk praktisch nut tanks in Nederland zouden hebben.
Trots op Tatalandquote:Op vrijdag 4 november 2022 16:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Je weet maar nooit wat die Belgen allemaal aan het plotten zijnquote:Op vrijdag 4 november 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
zijn Belgen ook Nazi;s ??quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet maar nooit wat die Belgen allemaal aan het plotten zijn
[ afbeelding ]
Wat is er onhandig aan als je ze niet hebt?quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het is ergens wel ironisch ja. IK sat achter die hulp maar het maakt het besluit om in 2010 alle NL tanks eruit te flikkeren des te triester.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Likje verf, sportuitlaatje, pluche dobbelstenen aan de loop.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:16 schreef Nielsch het volgende:
Het staat er een beetje raar maar we gaan geen tanks kopen, alleen bestaande tanks aanpassen / upgraden.
En vervolgens kopen van Tsjechië en aan Oekraïne weggevenquote:Op vrijdag 4 november 2022 17:16 schreef Nielsch het volgende:
Het staat er een beetje raar maar we gaan geen tanks kopen, alleen bestaande tanks aanpassen / upgraden.
Volgens mij leasen we die van Duitsland, das veel handiger want als ze kaput worden geschoten zijn ze all risk verzekert.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Niet zoveel, maar in NAVO verband wel.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een welriekend dennenboompje aan rookbomwerper.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Likje verf, sportuitlaatje, pluche dobbelstenen aan de loop.
The works.
Uiteraard, Rusland wordt geboycot, dus daar kunnen we geen nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:16 schreef Nielsch het volgende:
Die is dus opgehangen als oekrainer door Oekraïners omdat ze de verkeerde woorden gebruikte?quote:
Kun je nagaan wat er met haar gedaan zou zijn als ze nog onder het juk van de nazi's uit Kiev gebukt zou gaan!quote:
Haben sie die kleine Buchstaben gelesen?quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij leasen we die van Duitsland, das veel handiger want als ze kaput worden geschoten zijn ze all risk verzekert.
Opgehangen door de NSB'ers.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die is dus opgehangen als oekrainer door Oekraïners omdat ze de verkeerde woorden gebruikte?
Of hoe lees ik dit?
2011...quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is ergens wel ironisch ja. IK sat achter die hulp maar het maakt het besluit om in 2010 alle NL tanks eruit te flikkeren des te triester.
Ik krijg nu opeens Vin Diesel bbq en gereutel over 'family' vibes.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Likje verf, sportuitlaatje, pluche dobbelstenen aan de loop.
The works.
Als hij commentaar geeft bij een voetbalwedstrijd begint een atoombom toch wel verleidelijk te worden...quote:
Opgehangen door het Oekraïense equivalent van "onze" FvD-ers.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die is dus opgehangen als oekrainer door Oekraïners omdat ze de verkeerde woorden gebruikte?
Of hoe lees ik dit?
Of hij gaat commentaar geven als oorlogsverslaggeverquote:Op vrijdag 4 november 2022 18:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als hij commentaar geeft bij een voetbalwedstrijd begint een atoombom toch wel verleidelijk te worden...
Ze kwam voor een tribunaal.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of hoe lees ik dit?
quote:
Die kunnen er nog wel over lopen.quote:
Werkt prima met caravan of oplegger.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nooit last van bumperkleversquote:Op vrijdag 4 november 2022 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werkt prima met caravan of oplegger.
Je hebt altijd een parkeerplaats.
Maximale schadevrije jaren.
Hippe matte legergroene kleur, eventueel camo-dessin.
Ook te gebruiken als carnavals-platform.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werkt prima met caravan of oplegger.
Je hebt altijd een parkeerplaats.
Maximale schadevrije jaren.
Hippe matte legergroene kleur, eventueel camo-dessin.
Ook te gebruiken als carnavals-platform.
Die worden tzt. ook opgehangen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Opgehangen door het Oekraïense equivalent van "onze" FvD-ers.
Staat toch niets vreemds? Is geschreven vanuit Poetins visie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is echt heel slecht van de NOS. Dit gaan ze ook zo corrigeren denk ik
Lees nog maar eens, er stond dat de mensen naar ander Russisch gebied' werden gebracht, alsof Cherson Russisch is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Staat toch niets vreemds? Is geschreven vanuit Poetins visie.
Dit doen ze wel vaker. RT is verbannen maar dit is primaquote:Op vrijdag 4 november 2022 19:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Goed voor de russische kerk dus. Veel arme conservatieve mensen blijven hangen. Progressive slimme (vaak minder gelovig) mensen gaan weg.quote:
Die eerste tweet is wel achterlijk. Want denken de Russen nu echt dat ze die oorlog gewonnen hebben door eigen kunnen?!quote:
Waar zijn die 2 shells die niet op de tanks of apc's gemikt zijn voor? Voor wegrennende Russen? Overigens bizar dat ze zo nauwkeurig kunnen mikken? Wat doet dit? Drones?quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:19 schreef slashdotter3 het volgende:
1ste tank wordt geraakt, 2e tank en apc denken 'fuck dat' en iedereen rent weg.
[ twitter ]
Artillerie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar zijn die 2 shells die niet op de tanks of apc's gemikt zijn voor? Voor wegrennende Russen? Overigens bizar dat ze zo nauwkeurig kunnen mikken? Wat doet dit? Drones?
Ja, zonde? Denk ik: ga die 2 overige voertuigen dan gewoon halen als trophy, kunnen ze goed genoeg gebruiken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Stond ik ook te denken idd, tis toch zonde om dat spul op te blazen als je het zelf goed kan gebruiken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, zonde? Denk ik: ga die 2 overige voertuigen dan gewoon halen als trophy, kunnen ze goed genoeg gebruiken.
Ze hebben van ‘ander Russisch gebied’ ‘ander bezet gebied’ gemaakt, verder onveranderd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Mijn ideequote:Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, zonde? Denk ik: ga die 2 overige voertuigen dan gewoon halen als trophy, kunnen ze goed genoeg gebruiken.
Je weet niet hoe diep in bezet gebied dit is. Het is wellicht niet zo makkelijk te halenquote:Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd met welke. Dat is loepzuiver geschoten. En waarom ze die 2 shells verderop schietenquote:Op vrijdag 4 november 2022 20:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Artillerie.
Drones voor de coördinatie.
Ik vertrouw die Duitsers voor geen meter meer met die Scholz. Die verkoopt het hele land aan de Chinezen en loopt de hele tijd te ouwehoeren over vanallesquote:
Ik dacht dat die Shadeds vooraf geprogrammeerd waren? Dan zouden ze toch niet moeten werken tegen mobiele artillerie?quote:
Klopt, dat is een risico. Als ze 40KM verder zitten lijkt dat niet op korte termijn haalbare kaart, en dan kan je te laat zijn, dus schiet maar afquote:Op vrijdag 4 november 2022 21:08 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je weet niet hoe diep in bezet gebied dit is. Het is wellicht niet zo makkelijk te halen
Ocelot! Yeah!quote:
Het is ook geen Shahed-136.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:12 schreef BEFEM het volgende:
Ik dacht dat die Shadeds vooraf geprogrammeerd waren? Dan zouden ze toch niet moeten werken tegen mobiele artillerie?
Bij het bericht stond Stugna-P, die heeft een max range van 5.5km dus ze zaten in de buurt en ophalen was nog te doen qua afstandquote:Op vrijdag 4 november 2022 21:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, dat is een risico. Als ze 40KM verder zitten lijkt dat niet op korte termijn haalbare kaart, en dan kan je te laat zijn, dus schiet maar af
Denk dat de tactiek is om Ukraine bezig te houden met kamikaze human waves tot mudseason er is. Daarna hebben ze tot maart de tijd om 300k manschappen te trainen en de verdediging van Crimea, Melitopol, Mariupol etc... te versterken. Immers zolang Ukraine aan het verdedigen is kunnen ze niet aanvallen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben ‘Im Westen nichts neues’ aan het bekijken…[ twitter ] , maar het is nu eigenlijk Im Osten nichts neues’. Dit zijn tactieken die meer dan een eeuw geleden al niet meer werkten.
Ik heb zo mijn vermoedens dat dit in overleg met Oekraïne is gedaan.quote:
Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk dat de tactiek is om Ukraine bezig te houden met kamikaze human waves tot mudseason er is. Daarna hebben ze tot maart de tijd om 300k manschappen te trainen en de verdediging van Crimea, Melitopol, Mariupol etc... te versterken.
En waarom kunnen ze dan niet aanvallen?quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk dat de tactiek is om Ukraine bezig te houden met kamikaze human waves tot mudseason er is. Daarna hebben ze tot maart de tijd om 300k manschappen te trainen en de verdediging van Crimea, Melitopol, Mariupol etc... te versterken. Immers zolang Ukraine aan het verdedigen is kunnen ze niet aanvallen.
Desinformatie, repressie, een internet filter bubble en het confisqueren van smartphones zodat de conscripts op een informatie achterstand zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
"Soldaatski's! We hebben de eerste opgeroepen lichtingen de dood ingejaagd zodat we wat meer tijd hadden om jullie wat training in putjes graven te geven. Jullie hebben zelfs af en toe mogen schieten op de schietbaan. Nu is het jullie beurt om de eer en glorie van Rusland te verdedigen. De tactieken worden heel anders. Echt waar. Vergeet geen dekens te kopen en vraag je familie om wat extra voedselpakketten."
Ja, die 300k manschappen staan natuurlijk te springen. Via via sijpelen dit soort berichten ook door naar Rusland.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk dat de tactiek is om Ukraine bezig te houden met kamikaze human waves tot mudseason er is. Daarna hebben ze tot maart de tijd om 300k manschappen te trainen en de verdediging van Crimea, Melitopol, Mariupol etc... te versterken. Immers zolang Ukraine aan het verdedigen is kunnen ze niet aanvallen.
Sowieso omdat je als verdediger minder mankracht nodig hebt, minder verliest dan als aanvaller.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En waarom kunnen ze dan niet aanvallen?
Ja, zijn meerdere types van.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:16 schreef BEFEM het volgende:
Wat dan?
Edit: Zo'n Lancet als in dat andere filmpie?
Volgens mij willen de Russen voorkomen dat Oekraïne de P66 en het kruispunt P66-P07 bij Svatove in handen krijgen. Daarmee zouden ze een belangrijke doorvoerroute voor de Russen afsnijden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Sowieso omdat je als verdediger minder mankracht nodig hebt, minder verliest dan als aanvaller.
Ukraine zou gek zijn om aan te vallen en het verdedigersvoordeel te verliezen als de vijand ook gewoon hun kant op komt.
Ukraine wint: vecht vanuit een positie met voordeel
Rusland wint tijd door Ukraine bezig te houden.
Conscripts: zijn de grote verliezers die afgeslacht worden in deze kansloze aanvallen.
Er worden ook (doelloze) schijn aanvallen gepleegd dat kost ook levens. En toch doen mensen daar aan mee.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
"Soldaatski's! We hebben de eerste opgeroepen lichtingen de dood ingejaagd zodat we wat meer tijd hadden om jullie wat training in putjes graven te geven. Jullie hebben zelfs af en toe mogen schieten op de schietbaan. Nu is het jullie beurt om de eer en glorie van Rusland te verdedigen. De tactieken worden heel anders. Echt waar. Vergeet geen dekens te kopen en vraag je familie om wat extra voedselpakketten."
Ja, want als je niet mee naar voren rent schiet een Wagnergast die wel goed schoeisel, winterkleren en deugdelijke wapens heeft je met dat deugdelijke wapen neer.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er worden ook (doelloze) schijn aanvallen gepleegd dat kost ook levens. En toch doen mensen daar aan mee.
Dan nog kunnen ze prima aanvallen. Dat zag je pas ook met die tegenaanval bij Bakhmut.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Sowieso omdat je als verdediger minder mankracht nodig hebt, minder verliest dan als aanvaller.
Ukraine zou gek zijn om aan te vallen en het verdedigersvoordeel te verliezen als de vijand ook gewoon hun kant op komt.
Ukraine wint: vecht vanuit een positie met voordeel
Rusland wint tijd door Ukraine bezig te houden.
Conscripts: zijn de grote verliezers die afgeslacht worden in deze kansloze aanvallen.
https://edition.cnn.com/2(...)et-outage/index.htmlquote:
Als je die vlekken in die velden zietquote:Op vrijdag 4 november 2022 20:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
P66 is toch al sinds 2 okt afgesneden?quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Volgens mij willen de Russen voorkomen dat Oekraïne de P66 en het kruispunt P66-P07 bij Svatove in handen krijgen. Daarmee zouden ze een belangrijke doorvoerroute voor de Russen afsnijden.
Met tijdwinnen heeft dat niets te maken, het gaat om die wegen en de knooppunten.
De Oekraïners hebben die P66 al weken in het vizier.
https://en.wikipedia.org/(...)inals%20in%20Ukraine.quote:
quote:23,000 Starlink terminals
Starlink now serves as a vital communication line in war torn Ukraine, complementing precarious traditional telecommunication infrastructures.
As of September 2022, there were 23,000 Starlink terminals in Ukraine.
1300 terminals in personal carriers are switched off
Geeft wel aan waar de uitdaging zit tegenwoordig. Je kan oneindig mensen offeren, maar de robots maken het verschil. Best scary als je er over nadenkt. En ook precies waar we al sinds ik midden jaren 90 een abonnement op de KIJK had, voor gewaarschuwd werdenquote:
Die camera op de drone is wel een geslaagde toevoeging in het media-aanbod, mooi HD ook. Wat mij betreft verplicht voor iedere nieuwe dronequote:
Als ze Skynet maar niet activerenquote:Op vrijdag 4 november 2022 23:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Geeft wel aan waar de uitdaging zit tegenwoordig. Je kan oneindig mensen offeren, maar de robots maken het verschil. Best scarlet als je er over nadenkt. En ook precies waar we al sinds ik midden jaren 90 een abonnement op de KIJK had, voor gewaarschuwd werden.
Paar HIMARS op Starobilsk dus.quote:
Die beelden werden gisteren nog gedeeld in de context van "wtf, 6 keer raak op dezelfde plek! Wat eenquote:Op vrijdag 4 november 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
12 van de 18 HIMARS raketten neergeschoten, de Russen hebben hun verdediging nu wel op orde
[ twitter ]
In haar twitterprofiel, die filmpjes deelt van 6 keer raak ipv 12keer onderschept.... scoort niet heel groen op de schaal van geloofwaardigheid.quote:Natalia 🦊 Наталья 🇷🇺☭🇨🇴
@NTY57NTY
You can't fight Russia on Twitter.
You're welcome to waste your time though.🙂
Ah, berg de hooivorken maar weer op dusquote:Op vrijdag 4 november 2022 23:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ge_when_1300_spacex/
This outage did not affect the Starlink terminals that SpaceX gave Ukraine. Instead, 1300 additional terminals were purchased and subscribed by someone else. It's these units which were cut off after the purchaser decided to stop paying for service.
Wel vreemd dat die zes precies op dezelfde plek inslaan in dat geval. Dan lijkt een gedeelte van de dekking te missen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
12 van de 18 HIMARS raketten neergeschoten, de Russen hebben hun verdediging nu wel op orde
[ twitter ]
Als ze zo druk zijn rondom Kherson is het natuurlijk wel logisch dat er volle bak verdediging op staat.quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wel vreemd dat die zes precies op dezelfde plek inslaan in dat geval. Dan lijkt een gedeelte van de dekking te missen.
Ik denk dat gaten in het brugdek slaan van die pontonbrug de bedoeling was, doe je die dicht bij elkaar verzwak je een heel deel van het brug gelijk goed. Dan is het niet meer een kwestie van snel een plaat staal er op het gat lassen en verder met het verkeer want de hele integriteit is naar de knoppen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als ze zo druk zijn rondom Kherson is het natuurlijk wel logisch dat er volle bak verdediging op staat.
Bij een brug wil je telkens dezelfde plek raken?
Ja precies !quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat gaten in het brugdek slaan van die pontonbrug de bedoeling was, doe je die dicht bij elkaar verzwak je een heel deel van het brug gelijk goed. Dan is het niet meer een kwestie van snel een plaat staal er op het gat lassen en verder met het verkeer want de hele integriteit is naar de knoppen.
Is hier een betere bron voor?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hoeveel van die Lancets heeft Rusland, en hoeveel kunnen ze er per jaar maken met de huidige sancties?quote:
Het Pentagon zal wel iets meer eisen dan een SLA van SpaceX, het zal ook inzicht eisen in hoe SpaceX aan de bedragen komt die het vraagt.quote:
Beetje de winteroorlog strategie, kwantiteit is ook een kwaliteitquote:Op zaterdag 5 november 2022 02:36 schreef slashdotter3 het volgende:
De gevolgen van de 300k mobilisatie zijn duidelijk merkbaar en de intensiteit van de Russische aanvallen is 3x gegaan. De human wave aanvallen houden Ukraine op afstand van de voor Rusland cruciale P66 bevoorradingsweg bij Svatove. Ook al gaat er elke dag 800 man dood, Rusland wint er wel tijd mee.
Over de winteroorlog gesproken.....ik heb het behoorlijk koud en het is hier 20 gradenquote:Op zaterdag 5 november 2022 03:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje de winteroorlog strategie, kwantiteit is ook een kwaliteit
Dat had ik ook, bleek corona te wezen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 04:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Over de winteroorlog gesproken.....ik heb het behoorlijk koud en het is hier 20 graden
Als Ukraine het niet gaat redden dan gaat de heilige oorlog tegen het westen gewoon verder en de baltische staten zijn dan de volgendequote:Op zaterdag 5 november 2022 03:26 schreef quirina het volgende:
Ukraine moet meer geld krijgen voor wapens en zwaardere wapens. Anders gaan ze het niet redden zo.
Iran mag wat mij betreft ook afgestraft worden vanwege het leveren aan de Russen.
Ja die had ik ook laatst. Fucking bijna 3 jaar corona negeren totdat je het zelf hebt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 04:33 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat had ik ook, bleek corona te wezen.
Doemdenker.quote:Op zaterdag 5 november 2022 04:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Ukraine het niet gaat redden dan gaat de heilige oorlog tegen het westen gewoon verder en de baltische staten zijn dan de volgende
Als Trump weer president wordt dan laat ie de zegen aan Putin en zijn wij de klos
Ik had het meer over het verleden. In wo2 deden geallieerden dat bv ook.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, want als je niet mee naar voren rent schiet een Wagnergast die wel goed schoeisel, winterkleren en deugdelijke wapens heeft je met dat deugdelijke wapen neer.
Hier staat zoveel onzin in dat je dat laatste wat wel mogelijk is ook ongeloofwaardig is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Een pro Russische propaganda trol.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Gek want eerder zeiden de Russen nog dat alle HIMARS trucks waren vernietigd of afgepakt. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De ratten zijn bedachtzamer aan het terug trekken.quote:
Daarover zijn velen het niet met je eensquote:Op zaterdag 5 november 2022 04:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Doemdenker.
Trump gaat nooit iets betekenen meer.
Ik ben er zelf al een hele tijd voorstander van dat het westen wat actiever moet gaan zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De ratten zijn bedachtzamer aan het terug trekken.
Geen grote hoeveelheden achtergelaten meuk meer en ik denk dat ze meer bezig zijn met tactieken en strategieën omtrent het verdedigen en linies houden.
Niet goed wat betreft de duur van de oorlog.
Moet het westen meer inzetten op het leveren van aanvalswapens als tanks en daarbij vliegtuigen?
Ja viel me laatst op toen ik een wiki lijst met landen hun jaartallen van inschrijving bij de vN doornam. dat rusland dus sovjets jaartal overneemt.quote:
Zwaardere wapens voor Oekraïne lijkt mij een logische volgende stap. Raketten voor langere afstanden zodat meer doelen binnen Rusland bereikbaar worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben er zelf al een hele tijd voorstander van dat het westen wat actiever moet gaan zijn.
In de zin van luchtaanvallen (Reaper drones, kruisraketten bijvoorbeeld, eventueel westerse luchtmacht) op Russische militaire doelen in Oekraïne.
Géén boots on the ground, géén aanvallen op Russische grondgebied.
En op een andere plekquote:
He wat: I've been blocking anything Russian for 8 years nowquote:
Geloof ik niks van. Denk dat de steun dan zelfs groter wordt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vrees er wel voor dat de Republikeinen in de VS de overhand gaan krijgen, eerst bij de midterms en daarna wellicht bij de presidentsverkiezingen. Dan is het over en uit met de Amerikaanse steun denk ik
Waarom? Republikeinen zijn over het algemeen juist anti-rusland. En er zitten ook genoeg hawks bij de republikeinen. Trump was wat dat betreft een uitzondering, het zijn hyperkapitalisten, die best veel luisteren naar de wapenlobbyquote:Op zaterdag 5 november 2022 10:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vrees er wel voor dat de Republikeinen in de VS de overhand gaan krijgen, eerst bij de midterms en daarna wellicht bij de presidentsverkiezingen. Dan is het over en uit met de Amerikaanse steun denk ik
quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:23 schreef fjs het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Denk dat de steun dan zelfs groter wordt.
De Republikeinse partij = Trump tegenwoordig. De conservatieve kliek en de haviken zoals in de tijd van Bush bestaan amper meer binnen de partij.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:25 schreef Bensel het volgende:
[..]
Waarom? Republikeinen zijn over het algemeen juist anti-rusland. En er zitten ook genoeg hawks bij de republikeinen. Trump was wat dat betreft een uitzondering, het zijn hyperkapitalisten, die best veel luisteren naar de wapenlobby
Ik denk niet dat Amerikanen die drones geven zien zitten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben er zelf al een hele tijd voorstander van dat het westen wat actiever moet gaan zijn.
In de zin van luchtaanvallen (Reaper drones, kruisraketten bijvoorbeeld, eventueel westerse luchtmacht) op Russische militaire doelen in Oekraïne.
Géén boots on the ground, géén aanvallen op Russische grondgebied.
Da's Greene, die is zo gek als een deur, die vertegenwoordigd de meerderheid in de partij of het Congress niet.quote:
Die ATACMS zouden Oekraïne al een gigantisch overwicht geven met een bereik van 300km. Men heeft nu gekozen die juist niet te leveren uit angst voor escalatie maar als Poetin domme zetten gaat doen kan dat wellicht veranderen. Een zet als een beperkte inzet van kernwapens en/of chemische bijv, of bijv de bam bij Kherson genoeg opblazen dat er aanzienlijke kans is dat achtergebleven burgers omkomen bijv. Of misschien als de Russen de hybride oorlogsvoering tegen Europa echt flink opvoeren en bijv gasleidingen van Noorwegen opblazen en/of belangrijke internetkabels.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk niet dat Amerikanen die drones geven zien zitten.
Die 90 tanks samen met ons (op zulke momenten altijd het over ons hebben) vind ik een goeie.
Russen graven zich in, dus Oekraïne heeft materiaal nodig om linies te kunnen doorbreken.
Tanks, nog meer artillerie en misschien toch eens kijken naar close air support.
Dikgedrukte willen de Amerikanen juist niet. Dus als die 300km raketten worden geleverd is de kans heel groot dat daar een voorwaarde bij zit dat die helemaal niet of zeer beperkt op doelen in Rusland mogen worden ingezet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:42 schreef mcmlxiv het volgende:
Zwaardere wapens voor Oekraïne lijkt mij een logische volgende stap. Raketten voor langere afstanden zodat meer doelen binnen Rusland bereikbaar worden.
De oorlog moet naar Rusland gebracht worden zodat de Russen echt wat krijgen om over na te denken.
Die drones niet geven uiteraard, maar zelf besturen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die 90 tanks samen met ons (op zulke momenten altijd het over ons hebben) vind ik een goeie.
Russen graven zich in, dus Oekraïne heeft materiaal nodig om linies te kunnen doorbreken.
Tanks, nog meer artillerie en misschien toch eens kijken naar close air support.
Er ontploft regelmatig al iets in Belgorod, en dat is niet altijd veroorzaakt door een weggegooide sigaret. Ik denk ook niet dat ATACMS zal worden ingezet tegen doelen ver in Rusland. Eerder tegen doelen op de Krim of net over de grens maar buiten bereik van de M31. En Rusland moet niet zeiken. Ze schieten zelf vanaf de Kaspische Zee met raketten, dus Shaykovka waar die toestellen die ze lanceren opstijgen is een legitiem doel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dikgedrukte willen de Amerikanen juist niet. Dus als die 300km raketten worden geleverd is de kans heel groot dat daar een voorwaarde bij zit dat die helemaal niet of zeer beperkt op doelen in Rusland mogen worden ingezet.
Uiteindelijk moet je concluderen dat de constante retoriek van Poetin om mogelijk kernwapens in te zetten “uit zelfverdediging” wel tot gevolg heeft dat de vervolgstappen bij de Amerikanen om de Oekraïners betere wapens te sturen heel goed overwogen wordt.
Anderzijds geldt dat ook voor de Russen, het is heel belangrijk dat Amerika en de NAVO heel duidelijk maken wat de rode lijn is en welke gevolgen het overschrijden ervan min of meer heeft. Niet alleen voor Poetin maar ook mensen om hem heen. Zwakte tonen geeft ze juist een opening waarna ze menen iets wel te kunnen doen “want ze zijn toch in het Westen dan bang om met ons in een kernoorlog te komen en dus komen we ermee weg”. Die deur dichthouden kan raar genoeg alleen door ook “grote praat” te hebben.
Tja, zo zou Trump Saoedi-Arabie aanpakken voor 9/11 als hij in 2016 president zou worden. We weten ook dat zo ongeveer het eerste wat hij als president deed was naar SA afreizen om miljarden aan wapens te verkopen.quote:
Niks over gehoord, geen link. Ik zie er ook niets over op die site.quote:
Zit er nou een blauw/gele strik om die granaat?quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:58 schreef Slayage het volgende:
"you don't see me", -russian soldier probably
"I see you" -drone operator probably
[ twitter ]
Dit lijkt me Russische desinformatie. Wordt natuurlijk gulzig overgenomen door kritische denkers.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niks over gehoord, geen link. WTF is dit?
Stond paar dagen terug nog op de NOS dat Nederland uitzonderingen op de sancties geeft.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niks over gehoord, geen link. Ik zie er ook niets over op die site.
WTF is dit?
Indien Trump wordt herkozen, dan zal iedereen van de Republikeinen zich weer achter Trump scharen. Grote kans dat hij de steun aan Oekraine zal stoppen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:25 schreef Bensel het volgende:
[..]
Waarom? Republikeinen zijn over het algemeen juist anti-rusland. En er zitten ook genoeg hawks bij de republikeinen. Trump was wat dat betreft een uitzondering, het zijn hyperkapitalisten, die best veel luisteren naar de wapenlobby
Oftewel die gast trekt het weer helemaal uit zijn verband als je het artikel zo leest. Vervelend dat steeds vaker mensen praten vanuit de wens van de gedachte i.p.v. echt de feiten benoemen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Stond paar dagen terug nog op de NOS dat Nederland uitzonderingen op de sancties geeft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntheffing-tientallen
https://www.kp.ru/online/news/4996225/quote:FSB onthulde het werkelijke aantal vertrekken uit Rusland
FSB kondigde het vertrek aan van 9,7 miljoen Russen naar het buitenland van juli tot september 2022
quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeggen ze dat zelf? Dat is wel bizar veel, Bijna 7% van de populatie heeft het land dan verlatenquote:Op zaterdag 5 november 2022 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
Is Rusland nu eerlijk dit keer ??
[..]
https://www.kp.ru/online/news/4996225/
[ twitter ]
Das een aardige krimp van de workforce. Gaat de economie niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeggen ze dat zelf? Dat is wel bizar veel, Bijna 7% van de populatie heeft het land dan verlaten
Onzin. Een of andere propaganda trekpop voert een een aantal uitzonderingen die elk land heeft, op als "NL doet niet meer aan sancties".quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niks over gehoord, geen link. Ik zie er ook niets over op die site.
WTF is dit?
Ja klopt. Net als dat er hier wordt gezegd dat het Russische desinformatie is, dat is het ook niet. Die 91 uitzonderingen kloppen gewoon.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oftewel die gast trekt het weer helemaal uit zijn verband als je het artikel zo leest. Vervelend dat steeds vaker mensen praten vanuit de wens van de gedachte i.p.v. echt de feiten benoemen.
Heb ik helaas geen gegevens van...quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:29 schreef SillyWalks het volgende:
Hoeveel van die Lancets heeft Rusland, en hoeveel kunnen ze er per jaar maken met de huidige sancties?
Is dit niet gewoon een artikel over vakantiereizen? Nergens staat dat deze permanent vertrokken zijn toch?quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeggen ze dat zelf? Dat is wel bizar veel, Bijna 7% van de populatie heeft het land dan verlaten
Je vindt ze ook overal waar ze zonder visum heen kunnen. Ik ben nu in Brazilië en ben al een paar Russen tegengekomen, zo zit er in m'n hotel een Rus uit de buurt van Jekaterinburg die via Sint Petersburg en Helsinki naar Rio gevlogen is om maar niet als kanonnenvoer te hoeven dienen..quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2 miljoen naar Turkije? Waarom horen we Erdogan daar niet over?quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat de Russen die gevlucht zijn, de Russen zijn die dat kunnen betalen en die toegang tot onafhankelijke informatie hebben. Ofwel, de mensen waar je al land blij mee bent.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
2 miljoen naar Turkije? Waarom horen we Erdogan daar niet over?
Van de week zag ik een interview van Amanpour met twee senators.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's Greene, die is zo gek als een deur, die vertegenwoordigd de meerderheid in de partij of het Congress niet.
Als je naar de laatste stemmingen over steun aan Oekraine kijkt is er grote steun onder Republikeinen voor Oekraine.
Ah, right!quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is overigens niet de eerste keer dat dit de revue passeert. Eerder al stond de VS behoorlijk open voor deze dingen leveren. Maar het was toen oekraine zelf die soort van op de rem trapte onder de noemer: maar dit is het echte spul, geen bayraktar, hoe groot zijn de overlevingskansen van dit ding als anti-air niet aangepakt wordt?
Waarmee ik niet echt zeg dat bayraktar nep is, is het niet, maar dit spul is enorm, zijn feitelijk remote controlled vliegtuigen die ook gewoon raketten af kan schieten die een straaljager af kan schieten.
[ afbeelding ]
In januari 2025 is Rusland Oekraïne al uitgetrapt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Indien Trump wordt herkozen, dan zal iedereen van de Republikeinen zich weer achter Trump scharen. Grote kans dat hij de steun aan Oekraine zal stoppen.
Er zijn 196 landen op deze aardkloot waarvan er 193 lid zijn van de UN... Er zitten wel wat meer achterlijke knakenlanden tussen.quote:
ze erkennen het hof wel, alleen leveren geen amerikaanse staatsburgers uit. En deze 2 dingen conflicteren met elkaar.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van de week zag ik een interview van Amanpour met twee senators.
Een Rep en een een Dem. , die op bezoek waren bij Zelensky.
Die drongen eensgezind aan - blablabla!? - op Internationaal Hof in Den Haag.
(Raar trouwens, want als ik mij goed herinner, erkende US het Hof in Den Haag niet.
Voor zichzelf. )
En niet door hun eigen land voor die daden worden berecht (of dat nou wegens interne politieke issues is of weigering maakt dacht ik niet uit)quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ze erkennen het hof wel, alleen leveren geen amerikaanse staatsburgers uit. En deze 2 dingen conflicteren met elkaar.
Je komt niet zomaar in aanmerking voor Den Haag. Als je als gewone millitaire fors over de scheef gaat (bijvoorbeeld een groep burgers zomaar vermoord), dan zul je in het eigen rechtssysteem berrecht worden, geld ook voor ons. Het internationaal strafhof is voor personen die systematische wijze mensen rechten geschonden hebben en zoals Milosovic.
de mid-terms verkiezingen zijn niet relevant qua Oekraine. Het enige onzekere factor kan zijn trump en de ruslandpijpers in de federale verkiezingen. maar die groep zal er alles aan willen doen om Oekraine-kwestie (een democratie vrijland wat wordt aangevallen door een dictator) geen onderwerp van discussie te laten zijn,want dan verliezen ze direct de verkieizng.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah, right!
Geen angst dat de Russen die technologie oplopen?
Wat denken jullie? Na de winter grootschalig offensief met allemaal nieuwe hulp uit het westen of blijven ze mondjesmaat kijken wat nodig is?
Veel paniek wat betreft die Amerikaanse verkiezingen ook natuurlijk.
Als Biden de midterms verliest (wat zeer waarschijnlijk is) dan kunnen de wapenleveranties al veel eerder opdrogen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
In januari 2025 is Rusland Oekraïne al uitgetrapt.
dank je, vroeg me al af wat precies de eisen zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
En niet door hun eigen land voor die daden worden berecht (of dat nou wegens interne politieke issues is of weigering maakt dacht ik niet uit)
Er zijn wel republikeinen te vinden die voor steun zullen stemmen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als Biden de midterms verliest (wat zeer waarschijnlijk is) dan kunnen de wapenleveranties al veel eerder opdrogen.
Volgens mij moeten de Amerikaanse steunpakketten namelijk door het huis van afgevaardigden en de senaat.
Nihil, en dan laat ik de fighters nog even buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 5 november 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:
Het is overigens niet de eerste keer dat dit de revue passeert. Eerder al stond de VS behoorlijk open voor deze dingen leveren. Maar het was toen oekraine zelf die soort van op de rem trapte onder de noemer: maar dit is het echte spul, geen bayraktar, hoe groot zijn de overlevingskansen van dit ding als anti-air niet aangepakt wordt?
En dan heb je het over de MQ-9, de Global Hawk is nog net ff een tandje groter:quote:Waarmee ik niet echt zeg dat bayraktar nep is, is het niet, maar dit spul is enorm, zijn feitelijk remote controlled vliegtuigen die ook gewoon raketten af kan schieten die een straaljager af kan schieten.
Een uitgerangeerde basisschool leraar zijn, is tegenwoordig al voldoende om minister te wordenquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:13 schreef Korenfok het volgende:
Je komt niet zomaar in aanmerking voor Den Haag.
Vluchtende Russen zijn niet per se Russen die tegen de oorlog zijn. Van Russen die studeren aan Oxford zou je ook niet verwachten dat zij hun regiem verdedigenquote:Op zaterdag 5 november 2022 11:59 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat de Russen die gevlucht zijn, de Russen zijn die dat kunnen betalen en die toegang tot onafhankelijke informatie hebben. Ofwel, de mensen waar je al land blij mee bent.
Waarom niet? Chinese vriendin van een vriend van me is ook pro China. Taiwan dit, Oeigoeren dat, etc. Ze hebben het er nooit expliciet over, maar tussen neus en lippen door wel. Die meid doet gewoon een PhD hier in Nederland.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vluchtende Russen zijn niet per se Russen die tegen de oorlog zijn. Van Russen die studeren aan Oxford zou je ook niet verwachten dat zij hun regiem verdedigen
Ik vraag me af of Elon Musk Nederlandse roots heeft, aangezien hij Zuid-Afrikaans is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ge_when_1300_spacex/
This outage did not affect the Starlink terminals that SpaceX gave Ukraine. Instead, 1300 additional terminals were purchased and subscribed by someone else. It's these units which were cut off after the purchaser decided to stop paying for service.
7,5% van de populatie , maar 75% van de jonge beroepsbevolkingquote:Op zaterdag 5 november 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Zoals uit de gepresenteerde gegevens blijkt, is dit bijna twee keer zoveel als in het tweede kwartaal van dit jaar en 1,2 miljoen mensen meer dan in dezelfde periode in 2021.
quote:De meest populaire bestemming was Abchazië. Er ging 2,48 miljoen keer. De top drie voorkeuren van Russen omvatten ook Turkije (2,16 miljoen) en Kazachstan (1,25 miljoen).
De top vijf werd gesloten door Georgië (460 duizend) en Finland (430 duizend). Deze vijf landen waren goed voor meer dan 70% van alle vertrekken.
Desmond Tutu was ook Zuid-Afrikaans, maar die had geen Nederlandse roots.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Elon Musk Nederlandse roots heeft, aangezien hij Zuid-Afrikaans is.
Hoeft niet. Lend Lease, en merendeel van wat tot op heden is geleverd, valt daar geen eens onder, stipuleert dat biden volledig op eigen houtje kan besluiten dingen te sturen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als Biden de midterms verliest (wat zeer waarschijnlijk is) dan kunnen de wapenleveranties al veel eerder opdrogen.
Volgens mij moeten de Amerikaanse steunpakketten namelijk door het huis van afgevaardigden en de senaat.
Een beetjequote:Op zaterdag 5 november 2022 12:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Elon Musk Nederlandse roots heeft, aangezien hij Zuid-Afrikaans is.
Hoezo niet? Zij hebben hun studie en geld te danken aan het regime.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vluchtende Russen zijn niet per se Russen die tegen de oorlog zijn. Van Russen die studeren aan Oxford zou je ook niet verwachten dat zij hun regiem verdedigen
Sws, een opleiding zegt zeker niet alles over verstandig zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hoezo niet? Zij hebben hun studie en geld te danken aan het regime.
Het is echt gewoon naïef wensdenken dat als je mensen hier in het westen hebt ze automatisch onze cultuur en gedachten overnemen. Zo werkt de wereld niet.
Dit zijn echt hele grote verliezen als dit klopt. Zou dit grotendeels als gevolg van de gevechten rond Bakhmut zijn?quote:Oekraïne: 600 Russische militairen gedood in 24 uur
Volgens het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het Oekraïense leger in de afgelopen 24 uur 600 Russische militairen gedood. Dat blijkt uit de update die het ministerie dagelijks verspreidt. De cijfers kunnen niet worden geverifieerd.
O.a., maar ook Svatove/Kreminna:quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit zijn echt hele grote verliezen als dit klopt. Zou dit grotendeels als gevolg van de gevechten rond Bakhmut zijn?
quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben ‘Im Westen nichts neues’ aan het bekijken…[ twitter ] , maar het is nu eigenlijk Im Osten nichts neues’. Dit zijn tactieken die meer dan een eeuw geleden al niet meer werkten.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En zoals al eerder aangegeven, daar is in beide partijen ruime steun voor. Trump was degene die wapenleveranties tegenhield, niet de RNC als partij.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang Ukraine bij Bakhmut in de verdediging gedwongen blijft kunnen ze niet oprukken naar de P66 snelweg, Severodonetsk en Svatove. Ik las gisteren nog iets van dat sinds de mobilisatie de intensiviteit 3x is gegaan met tot 80 aanvalsgolven per dag.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit zijn echt hele grote verliezen als dit klopt. Zou dit grotendeels als gevolg van de gevechten rond Bakhmut zijn?
Het punt is: mud season is in de lente als de hele flikkerse bende daar ontdooit; niet in de herfst. Het word wel zompig in de herfst, maar met mech brigades kun je dan nog wel manoeuvreren. Daar zouden zowel de Russen als de Oekraïners in getraind moeten zijn. De winter schijnt zelfs perfect te zijn voor mechanische operaties. Mits voorbereid - mind you.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
O.a., maar ook Svatove/Kreminna:
[..]
[..]
Trump kan zich hetzelfde gaan gedragen als een Musk.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En zoals al eerder aangegeven, daar is in beide partijen ruime steun voor. Trump was degene die wapenleveranties tegenhield, niet de RNC als partij.
Het klopt niet dat ze hierheen reizen om in de westerse wereld te willen leven en ondertussen er ook op neerkijkenquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hoezo niet? Zij hebben hun studie en geld te danken aan het regime.
Het is echt gewoon naïef wensdenken dat als je mensen hier in het westen hebt ze automatisch onze cultuur en gedachten overnemen. Zo werkt de wereld niet.
Mits alles stijf bevroren en geen/amper sneeuw dan kom je nog wel vooruit alleen 1 ding moet je niet uit het oog verliezen en dat is de logistiek, 's winters is het verbruik op alle gebieden veel hoger, van voedsel t/m brandstof t/m kleding.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het punt is: mud season is in de lente als de hele flikkerse bende daar ontdooit; niet in de herfst. Het word wel zompig in de herfst, maar met mech brigades kun je dan nog wel manoeuvreren. Daar zouden zowel de Russen als de Oekraïners in getraind moeten zijn. De winter schijnt zelfs perfect te zijn voor mechanische operaties. Mits voorbereid - mind you.
Dat heeft hij al gedaan, dat liep niet zo goed voor hem af, als ik mij goed herinner omdat de Republikeinen voorstander waren van de wapenleveranties aan Oekraine.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Trump kan zich hetzelfde gaan gedragen als een Musk.
Hoop draaien, dreigen, beloven, eisen en voorwaarden stellen.
Moet ook verboden worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom niet? Chinese vriendin van een vriend van me is ook pro China. Taiwan dit, Oeigoeren dat, etc. Ze hebben het er nooit expliciet over, maar tussen neus en lippen door wel. Die meid doet gewoon een PhD hier in Nederland.
Het gaat mij vooral om het aan de macht komen van Trump. Beste heb je tegen die tijd die oorlog al een heel eind gewonnen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft hij al gedaan, dat liep niet zo goed voor hem af, als ik mij goed herinner omdat de Republikeinen voorstander waren van de wapenleveranties aan Oekraine.
Dat het niet logisch is wil niet zeggen dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het klopt niet dat ze hierheen reizen om in de westerse wereld te willen leven en ondertussen er ook op neerkijken
TRUMP IS de GOPquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Trump kan zich hetzelfde gaan gedragen als een Musk.
Hoop draaien, dreigen, beloven, eisen en voorwaarden stellen.
Mag toch hopen dat het tijdperk Trump eenmalig was.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om het aan de macht komen van Trump. Beste heb je tegen die tijd die oorlog al een heel eind gewonnen.
Bald zal nu wel balen dat hij Rusland niet meer in magquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
7,5% van de populatie , maar 75% van de jonge beroepsbevolking
Dan moet in Rusland nu alle werkgelegenheid stil gevallen zijn, als het man volk tussen de 20 en de 35 er vandoor is
valt nu zat te wippen daar
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dat mag je hopen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat het tijdperk Trump eenmalig was.
Neh, maar vermoeiend dreinen met wereldse zaken daar is hij goed in !quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
TRUMP IS de GOP
als Trump gaat zeggen , stop dat gedoe met ukraine , wij zijn vrienden van de geniale Putin, dan stopt het
We mogen het hopen, maar hij is momenteel de favorietquote:Op zaterdag 5 november 2022 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat het tijdperk Trump eenmalig was.
heel rusland is een man made natural disaster.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
zE mOeTeN oNdErHaNdElEn!!!11
[ twitter ]
Het was rond februari even een argument avn de russische trollen, dat het heel terrecht zou zijn als Rusland Oekraine binnen valt om te voorkomen dat Oekraine bij de NAVO/EU aansluit. Want Oekraine is dan geen soeverein land meer als ze lidworden van de NAVO of EU.quote:
Raar dat ze proberen een val te zetten in het tijdperk van satellietbeelden die 24/7 alles kunnen zien.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Loop niet in de val!
Dat was in de jaren '20 hier ook een ding onder de arbeiders die toen voor het eerst moderne huisjes kregen: poepen in huis? Gadver!quote:
Ze voeren die hele strijd met achterhaalde technieken en tactieken, en dit vind je raar?quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Raar dat ze proberen een val te zetten in het tijdperk van satellietbeelden die 24/7 alles kunnen zien.
Waren ook wel eens Chinezen bij de deur gekomen om te kijken wat ze aan het doen was zei m'n vriend. Reken er maar op dat China alles goed in de gaten houdt. Wat betreft die politiebureaus, het verbaasd me helemaal niks.quote:
als je de gemiddelde badkamer in een Soviet appartement ziet doen ze ook zo min mogelijk aan hygiëne.quote:
Die muziekjes bij die filmpjes altijdquote:
Staat standaard uit bij mij.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die muziekjes bij die filmpjes altijd
Waarom zouden ze dit bekend maken? In het kader van "we know what you're doin?"quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ][ twitter ]
En dan om de rivier rijden en ze vanaf hun rug aanvallenquote:Op zaterdag 5 november 2022 21:57 schreef Slayage het volgende:
De Russen zitten zich behoorlijk in te graven aan de andere kant van de rivier.
[ twitter ]
Ga eens naar google maps. En kijk naar de rivier en bedenk dan wat je van je eigen post vindquote:Op zaterdag 5 november 2022 22:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En dan om de rivier rijden en ze vanaf hun rug aanvallen
Oepsquote:Op zaterdag 5 november 2022 22:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ga eens naar google maps. En kijk naar de rivier en bedenk dan wat je van je eigen post vind
Lijkt me een heel goed teken dat de Russen er blijkbaar niet in slagen voldoende geschikt kanonnenvoer te vinden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
ISW: Poetin wil heimelijk doorgaan met mobilisatie
Onafhankelijke experts van het in Washington gevestigde Institute for the Study of War (ISW) denken dat een heimelijke voortzetting van de mobilisatie voor de Russische oorlog in Oekraïne in het geheim doorgaat.
Decreten die onlangs zijn ondertekend door president Vladimir Poetin gaven aan dat de gedeeltelijke mobilisatie niet voldoende mankrachten heeft opgeleverd, in tegenstelling tot Russische beweringen, aldus het denktankrapport. Dit wordt ook ondersteund door het feit dat Poetin nog geen decreet heeft ondertekend waarmee de eind september aangekondigde mobilisatie officieel wordt beëindigd.
Tijd om die dam op te blazen en al Russen daar worden weggespoeldquote:Op zaterdag 5 november 2022 21:57 schreef Slayage het volgende:
De Russen zitten zich behoorlijk in te graven aan de andere kant van de rivier.
[ twitter ]
Oke maar hoe zien ze dit voor zich dan? Als je Oekraïne nu onder druk zet tot onderhandelen dan is toch alles voor niks geweest. Had je de Krim en de Donbass net zo goed met een strik er omheen aan Putin kunnen geven.quote:'VS spoort Oekraïne aan om bereidheid tot onderhandelen te tonen'
De Amerikaanse regering vraagt op de achtergrond aan Oekraïne om bereidheid tot onderhandelen met Rusland te tonen. Dat meldt The Washington Post. Publiekelijk zeggen de Oekraïense leiders steeds dat ze niet met Rusland willen praten. Dat is alleen een optie als president Vladimir Poetin van het toneel is verdwenen, vindt onder andere de Oekraïense president Zelensky.
Volgens ingewijden zou de aansporing van de VS niet bedoeld zijn om Oekraïne daadwerkelijk aan de onderhandelingstafel te krijgen. De Amerikanen zouden bang zijn dat Kiev de steun van andere landen verliest als er geen bereidheid tot een gesprek wordt getoond. Die steun is van groot belang, omdat er rekening mee wordt gehouden dat de oorlog nog jaren kan duren.
De VS en Oekraïne zien volgens The Washington Post in dat Poetin op dit moment niet serieus wil onderhandelen, maar het gebrek aan bereidwilligheid van Zelensky zou tot zorgen geleid hebben in delen van Europa, Afrika en Latijns-Amerika, waar de oorlog de maatschappij ontwricht door onder meer de hoge voedsel- en brandstofprijzen.
Bron: Liveblog NOS
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/11/5/7375139/quote:Battalion of Russian conscripts destroyed in Luhansk Oblast, hundreds killed
Saturday, 5 November 2022, 21:45
A battalion of Russian conscripts from Voronezh Oblast (Russia) was destroyed near the village of Makiyivka, Svatove district, Luhansk Oblast by a Ukrainian strike; hundreds of Russian occupiers were killed.
Source: Russian news outlet Verstka, citing the surviving Russian soldier and relatives of the conscripts
Details: One of the survivors, Russian serviceman Aleksey Agafonov, told Verstka about the losses among the conscripts as a result of a Ukrainian attack on the contact line near Makiivka in Luhansk Oblast. According to the soldier, the number of occupiers killed may exceed 500.
According to Agafonov, the commander of the battalion of conscripts, who were trained in military unit 2079, had promised that the soldiers would be brought to Svatove, where they would join the "territorial defence" 15 kilometres away from the front line. However, on the night of 2 November, the entire battalion was taken to the contact line and ordered to entrench and hold the line of defence.
Quote from Agafonov: "We were dumped into the forest and ordered to entrench; we had only three shovels for the battalion, and there was no support at all. We entrenched as best we could, and in the morning the [Ukrainian] attack started. [Ukrainian forces used] artillery, Grad MLRS, mortars and copters; we were just shot.
When it all started, the officers immediately ran away. In between the attacks, we tried to entrench, but the copters immediately spotted us and just shot us. Out of 570 people, 29 managed to survive, 12 more were wounded, and the rest are all dead".
More details: Agafonov also added that before this incident, at least one other battalion of conscripts was destroyed at the same position.
Lees je de stukken die je post zelf?quote:Op zondag 6 november 2022 08:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oké maar hoe zien ze dit voor zich dan? Als je Oekraïne nu onder druk zet tot onderhandelen dan is toch alles voor niks geweest. Had je de Krim en de Donbass net zo goed met een strik er omheen aan Putin kunnen geven.
Dit is net zoals dat vliegveld worden waar ze 20x helicopters parkeren die elke keer door artillery kapot geschoten worden. Of die rivieroversteek waar ze 5x in dezelfde hinderlaag lopen.quote:Op zondag 6 november 2022 09:00 schreef Hyperdude het volgende:
More details: Agafonov also added that before this incident, at least one other battalion of conscripts was destroyed at the same position.
Maar dat slaat toch alsnog nergens op? Als je dit nu al zo publiceert, lezen de Russen dit toch ook? Wat is het dan voor domme poppenkast?quote:Op zondag 6 november 2022 09:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lees je de stukken die je post zelf?
Bereidheid tonen tot, niet om daadwerkelijk te onderhandelen.
Zeggen dat je wil praten, in de wetenschap dat er zolang Poetin daar zit niet te praten valt.
Een show voor de bühne om niet net zo star als Rusland te zijn/schijnen/blijken/lijken/overkomen.
Het staat er letterlijk:' Volgens ingewijden zou de aansporing van de VS niet bedoeld zijn om Oekraïne daadwerkelijk aan de onderhandelingstafel te krijgen. De Amerikanen zouden bang zijn dat Kiev de steun van andere landen verliest als er geen bereidheid tot een gesprek wordt getoond'
Dat was een beter commentaar onder je post geweest, ipv van die strik.quote:Op zondag 6 november 2022 09:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat slaat toch alsnog nergens op? Als je dit nu al zo publiceert, lezen de Russen dit toch ook? Wat is het dan voor domme poppenkast?
De oorlog moet snel stoppen , anders is heel Ukraine verloren als Trump aan de macht komtquote:Op zondag 6 november 2022 08:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke maar hoe zien ze dit voor zich dan? Als je Oekraïne nu onder druk zet tot onderhandelen dan is toch alles voor niks geweest. Had je de Krim en de Donbass net zo goed met een strik er omheen aan Putin kunnen geven.
Tsja, een bron geeft ie er ook niet bijquote:Op zondag 6 november 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze dachten dat ze 300k~320k hadden gemobiliseerd maar in werkelijkheid is het 238k?
[ twitter ]
Zal het uitmaken?quote:Op zondag 6 november 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze dachten dat ze 300k~320k hadden gemobiliseerd maar in werkelijkheid is het 238k?
[ twitter ]
Er is niet eens ruimte om 238k man te trainen. 57% zit te wachten
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |