Ah, maar dan is "Mainstream" een verworvenheid/prestatie die je zelf hebt geleverd, en niet een predicaat dat je geschonken krijgt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Mainstream-media zijn de media die min of meer de mening van de meerderheid representeert en grotendeels in vrede leeft met de macht. Alternatieve media representeren een minderheidsmening en leeft in onmin met de macht en meerderheidsmening.
Zolang ze niet de meerderheidsmening zijn en niet de macht hebben zullen ze blijven jammeren.
Ze zullen het zeker niet zien als een verworvendheid/prestatie op basis van prijzenswaardige merites. Meer als een predicaat dat je geschonken krijgt als je meepraat met de meerderheid of heult met de machthebbers... iets wat voor de alternatieven geen optie is en daardoor een bron is van frustratie en slachtofferschap.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ah, maar dan is "Mainstream" een verworvenheid/prestatie die je zelf hebt geleverd, en niet een predicaat dat je geschonken krijgt.
Maw: Het is een "jachttroffee" en geen "jachtakte". Dus klagen over de Mainstream Media slaat nergens op. Robert Jensen kan ook "Mainstream" worden als ie meer kijkers weet te trekken. Dat dat hem niet lukt moet je toch niet Op1 verwijten of Arjen Lubach.
Dus ik ben wel benieuwd of "Mainstream" bij "Rechts" dezelfde definitie heeft.
Het is eigenlijk net zoiets als dat bijbelgetrouwen in de Verenigde Staten zouden klagen dat van de professoren in universiteiten waar geschiedenis en archeologie wordt onderwezen de overgrote meerderheid aanhanger is van de evolutie-theorie en slechts een minderheid aanhanger van het scheppingsverhaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze zullen het zeker niet zien als een verworvendheid/prestatie op basis van prijzenswaardige merites. Meer als een predicaat dat je geschonken krijgt als je meepraat met de meerderheid of heult met de machthebbers... iets wat voor de alternatieven geen optie is en daardoor een bron is van frustratie en slachtofferschap.
Rechtse televisie vind ik meestal tenenkrommend slecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Robert Jensen kan zijn zegje doen. En ook "Ongehoord Nederland" kan iedereen bereiken.
Ze hebben evenveel bereik als "Op1" of "Arjen Lubach"?
Niemand vertegenwoordigt het media-monopoly. Dus wat is de betekenis van "Mainstream"?
Bv Thierry Baudet mag de media berichten over Marokkanen in de trein.
En bv Pim Fortuyn mag in een column schrijven over de moord op Marianne Vaatstra, namelijk "Een keel doorsnijden, is iets wat een Fries niet doet".
Iedereen kan zijn zegje doen, en iedereen kan jou bereiken.
Ik vind eigenlijk dat de gemiddelde mens sowieso nogal geneigd is om te klagen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Ach, voor veel mensen aan de rechterflank is klagen hun enige plezier in het leven, heb ik vaak het gevoel. Of de enige manier om met het leven om te gaan. Als je anderen niet meer de schuld kan geven, wat is dan de reden dat je geen perfect leven hebt?
Dat het klagen totaal onzinnig is in bijna alle gevallen, doet er niet toe. Zo ook bij de media. Die zijn in Nederland altijd zeer divers en voor elk wat wils geweest, maar dan heb je geen reden tot klagen natuurlijk.
Een gebrek aan plat amusement is me op geen enkele zender opgevallen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:
Omdat alt-right-figuren er niet tegen kunnen dat er in de media dingen aan bod komen die niet in hun straatje passen. Dus als een programma het heeft over milieuproblemen, asielzoekers als mensen, pro-LHBTI, kritiek op Thierry Baudet of nadelige kanten van het beleid van Donald Trump, dan is meteen de hele media links. Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar graag proberen ze met hun slachtofferrol de media meer naar hun hand te krijgen. En bovendien zouden ze liever niet hebben dat mensen dingen zien die niet bij hun wereldbeeld passen. Ze zijn pas blij als de media enkel nog FvD-propaganda plus plat amusement zou uitzenden.
Daarom moet je mensen die janken over "de linkse media" gewoon meteen wantrouwen. Die zouden als het kon het liefst de vrije media met keihard geweld de kop indrukken.
Met kerst, zullen ze wel weer ergens op de kerstmakrt gaan staan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:42 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Rechtse televisie vind ik meestal tenenkrommend slecht.
Geen idee trouwens wat nou echt mainstream is, ik neem aan dat de commerciële omroepen daar ook onder vallen, maar die maken ook tenenkrommend slechte televisie, waarbij je ook nog eens wordt doodgegooid met reclame binnen een programma.
Ik zou graag wat meer neutraal nieuws en meer onderzoeksjournalistiek zien.
Overigens heeft vooral Baudet natuurlijk niet te klagen over gebrek aan aandacht.
Hopelijk gaat dat na het reptielenverhaal eindelijk eens wat minder worden, maar dat zal wel niet, men blijft sensatie zoeken.
Moet dat dan niet een cultuurkerstmarkt zijn voor die cultuurchristenen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:00 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Met kerst, zullen ze wel weer ergens op de kerstmakrt gaan staan.
SDM, die zich het geld van stichting Het Parool heeft toegeeigend om "islamofobie' te bestrijden, is ook mede-eigenaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het wel zorgwekkend dat de het overgrote deel van de geschreven pers eigenlijk maar in handen is van 2 Belgische bedrijven.
Tsja nogal logisch. De bruinhemden van de tegenpartij ruiken iig niet alsof ze bruin gekocht waren.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:
Omdat alt-right-figuren er niet tegen kunnen dat er in de media dingen aan bod komen die niet in hun straatje passen. Dus als een programma het heeft over milieuproblemen, asielzoekers als mensen, pro-LHBTI, kritiek op Thierry Baudet of nadelige kanten van het beleid van Donald Trump, dan is meteen de hele media links. Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar graag proberen ze met hun slachtofferrol de media meer naar hun hand te krijgen. En bovendien zouden ze liever niet hebben dat mensen dingen zien die niet bij hun wereldbeeld passen. Ze zijn pas blij als de media enkel nog FvD-propaganda plus plat amusement zou uitzenden.
Daarom moet je mensen die janken over "de linkse media" gewoon meteen wantrouwen. Die zouden als het kon het liefst de vrije media met keihard geweld de kop indrukken.
Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Ach, voor veel mensen aan de rechterflank is klagen hun enige plezier in het leven, heb ik vaak het gevoel. Of de enige manier om met het leven om te gaan. Als je anderen niet meer de schuld kan geven, wat is dan de reden dat je geen perfect leven hebt?
Dat het klagen totaal onzinnig is in bijna alle gevallen, doet er niet toe. Zo ook bij de media. Die zijn in Nederland altijd zeer divers en voor elk wat wils geweest, maar dan heb je geen reden tot klagen natuurlijk.
Ja, dat is wel een probleem. Maar dan vooral een probleem van PvdA (en GL) die het blijkbaar niet meer uitgelegd krijgen. Die moeten er gewoon op hameren dat een stem op VVD/FvD/PVV/BBB/JA21/D66 een stem is op lage belastingen voor rijken en het grootbedrijf en dus grotere inkomensverschillen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.
Ik ken er genoeg in mijn directe omgeving die in de onderste helft van de socioeconomische pikorde verblijven en niks met politiek hebben, (wat prima is) maar die vrolijk verkondigen "ik kan het allemaal niet meer betalen, ik ga volgende keer echt rechts stemmen!".
Dan sterf je wel een stukje van binnen ja
M'n moeder haar belangrijkste klaagpunt van Nederland is de woningmarkt voor starters. Wat stemt ze? VVDquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.
Ik ken er genoeg in mijn directe omgeving die in de onderste helft van de socioeconomische pikorde verblijven en niks met politiek hebben, (wat prima is) maar die vrolijk verkondigen "ik kan het allemaal niet meer betalen, ik ga volgende keer echt rechts stemmen!".
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een probleem. Maar dan vooral een probleem van PvdA (en GL) die het blijkbaar niet meer uitgelegd krijgen. Die moeten er gewoon op hameren dat een stem op VVD/FvD/PVV/BBB/JA21/D66 een stem is op lage belastingen voor rijken en het grootbedrijf en dus grotere inkomensverschillen.
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.
Je vraagt je dan toch ook even af waar ze dan de afgelopen decennia op gestemd hebben, eigenlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, helaas beheerst rechts het debat omdat die ongegeneerd allerlei onzin spuien die niet onweersproken kan en mag blijven. Maar links komt er daardoor nooit toe om eens echt duidelijk te maken wat nou werkelijk rechts beleid is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 01:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.
Kijk maar eens in het memes topic in OOR bijvoorbeeld. Daar zit die medewerker van het Kremlin, weetjewel4 ofzo, ook steeds plaatjes te posten van roze geshopte NATO tanks met 'they/them' op de zijkant gekalkt.
Het zou verstandiger zijn om inderdaad, zoals hierboven wordt aangekaart, te wijzen op de manier waarop 25 jaar rechts beleid het leven van de arbeider er niet beter op heeft gemaakt. Maar ik snap de drang om je te verdedigen op iets fundamenteels/persoonlijks als genderneutraliteit en inclusiviteit echt wel.
Edit: en ik bedoel dus dat als ik in gesprek raak met iemand die vindt dat de vrijesectorhuur gerust met 10% omhoog kan en dat we alle Turken terug naar Afrika moeten sturen want die plegen toch alleen maar aanslagen, dan gaan we het allereerst aan de stok krijgen over racisme, want daar kan ik echt boos om worden. En pas daarna over de visie op de woningmarkt.
Links heeft zijn ziel aan de duivel verkocht. Ze zijn op schoot gekropen bij het internationale grootkapitaal en steunen nu de parasitaire globalisereng in ruil voor goedkoop sentiment en deuglikes scoren in de eigen financieel en maatschappelijk geprivilegeerde bubbel.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Weet ik veel. CDA ofzo. Want da's toch zo'n fijne middenpartijquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je vraagt je dan toch ook even af waar ze dan de afgelopen decennia op gestemd hebben, eigenlijk.
Dat is geen geklaag, maar het bespreken van serieuze problemen. Gemekker over de zogenaamde islamisering van Nederland (bewezen onwaar), over allerlei complotten over het veranderen van de bevolkingssamenstelling van Europa, maar ook gewoon pure jaloezie naar mensen die wel een fijn leven hebben. Dat is het geklaag waar ik op doel en dat is het bestaansrecht van rechts.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.
Met deze opsomming benoem ik laten we zeggen 80% van alle onderwerpen die er de afgelopen maanden op de voorpagina's staan van veel gerenommeerde MSM. Maar het probleem ligt bij rechtse mensen die heel veel klagen? Hmm, dat klinkt wat tegenstrijdig, want veel mensen aan de rechterflank van het politieke spectrum zijn niet of in mindere mate met het gros van deze onderwerpen bezig.
Projecteren? Iets met pot en ketel.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.
Hmm, dus geklaag betreft ineens geen geklaag meer als het van een bepaalde kant komt. Dan zijn het ineens 'serieuze problemen'. Dat is natuurlijk wel een hele mooie manier om het allemaal te framen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen geklaag, maar het bespreken van serieuze problemen. Gemekker over de zogenaamde islamisering van Nederland (bewezen onwaar), over allerlei complotten over het veranderen van de bevolkingssamenstelling van Europa, maar ook gewoon pure jaloezie naar mensen die wel een fijn leven hebben. Dat is het geklaag waar ik op doel en dat is het bestaansrecht van rechts.
Je kopieert nu eigenlijk mijn post, met daarin trouwens de nodige onwaarheden. Een matige reactie dit.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Projecteren? Iets met pot en ketel.
Laten we eens kijken, waar loopt alt rechts allemaal over te janken: hysterisch gejank over vaccins en coronamaatregelen, hysterisch gejank over het vermeende voortrekken van minderheden, hysterisch gejank over steun aan Oekraïne en het zogenaamde 'oorlogszuchtige demoniseren' van Rusland, hysterisch gejank over extravagante homo's en het überhaupt bestaan van transmensen, hysterisch gejank over dat er maatregelen worden genomen om klimaatverandering tegen te gaan.
Grootste probleem met die hysterische onzin is vooral dat terechte kritiek vervolgens meteen onder de dezelfde vlag wordt geschaard.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Projecteren? Iets met pot en ketel.
Laten we eens kijken, waar loopt alt rechts allemaal over te janken: hysterisch gejank over vaccins en coronamaatregelen, hysterisch gejank over het vermeende voortrekken van minderheden, hysterisch gejank over steun aan Oekraïne en het zogenaamde 'oorlogszuchtige demoniseren' van Rusland, hysterisch gejank over extravagante homo's en het überhaupt bestaan van transmensen, hysterisch gejank over dat er maatregelen worden genomen om klimaatverandering tegen te gaan.
Deze reactie mag natuurlijk geen verbazing wekken. Dat jij al die constateringen betitelt als 'onwaarheden' zegt dan ook weinig.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
Je kopieert nu eigenlijk mijn post, met daarin trouwens de nodige onwaarheden. Een matige reactie dit.
Poeh hé, Wat ben je toch een ruimdenkend en progressief persoon Koos.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze reactie mag natuurlijk geen verbazing wekken. Dat jij al die constateringen betitelt als 'onwaarheden' zegt dan ook weinig.
Maar laat ik er eens een voorbeeld uitlichten. Ik geef geen ene fuck om transmensen en koester een 'leef en laten leven'-houding, deze mensen moeten vooral doen waar ze zin in hebben.
Nee, dan onze grote vriend HowardRoark. Die tikt complete epistels over transmensen waarmee hij blijk geeft hoezeer zich hierover opwindt.
Leuk verhaal, ware het niet dat het 'opdringen van die fantasie' in jouw alt rechtse kringen nogal breed wordt geïnterpreteerd. Boeken worden verboden en wanneer een travo of transpersoon een voorleesuurtje verzorgt in de lokale bieb, gaan de alarmbellen af en stijgt de hysterie tot ongekende hoogten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh hé, Wat ben je toch een ruimdenkend en progressief persoon Koos.
Maar helaas ook iemand die niet goed leest, want als je mijn posts mbt de genderdiscussie goed zou hebben gelezen, had je gezien dat ik meermaals heb aangegeven dat mensen met genderdysforie gewoon bestaansrecht hebben. Ik vind zelfs dat deze mensen toegang moeten krijgen tot de juiste begeleiding en hulpverlening. En als zij op volwassen leeftijd allerlei ingrijpende chirurgische ingrepen willen laten uitvoeren om hun fantasie uit te leven, hebben zij het volste recht op om dit te doen. Die vrijheid moet er natuurlijk gewoon zijn. Waar ze echter geen recht op hebben is anderen die fantasie op te dringen, en helemaal niet als het om kinderen gaat. Dát heb ik vooral aangegeven.
Maar dit trek jij nu compleet uit het verband omdat je anders geen punt kan maken.
Dat is geen framen, het is het belangrijke verschil. Jij hebt het over dat 'links' dingen bespreekt die ook door wetenschappers gedragen worden, bijvoorbeeld problemen als de discriminatie op de arbeidsmarkt en dat je een achterstand hebt als je met een bepaalde achternaam of huidskleur geboren wordt. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en dat je dan bespreekt dat dat probleem er is en hoe er wat aan gedaan kan worden is geen klagen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dus geklaag betreft ineens geen geklaag meer als het van een bepaalde kant komt. Dan zijn het ineens 'serieuze problemen'. Dat is natuurlijk wel een hele mooie manier om het allemaal te framen.
Dat is het wel. Het betreft wel framen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen framen, het is het belangrijke verschil. Jij hebt het over dat 'links' dingen bespreekt die ook door wetenschappers gedragen worden, bijvoorbeeld problemen als de discriminatie op de arbeidsmarkt en dat je een achterstand hebt als je met een bepaalde achternaam of huidskleur geboren wordt. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en dat je dan bespreekt dat dat probleem er is en hoe er wat aan gedaan kan worden is geen klagen.
Rechts heeft dan weer nooit de feiten aan hun kant, die negeren de wetenschap volledig en zitten te klagen over dingen, in plaats van oplossingen te zoeken voor serieuze problemen waar wetenschappers het over eens zijn. Rechts verzint ook altijd allemaal complotten. Wat was het ook al weer over die avondklok die nooit zou worden afgeschaft, maar na 2 weken al weer weg was? Of over die app die je zo ongeveer de rest van je leven nodig ging hebben om nog buiten te mogen komen, maar die ook al weer weg is? Dat soort complotgezeur, wetenschappelijke nonsens en geklaag over dingen die niet eens gebeuren, daar staat rechts bekend om.
Een 'wetenschap is ook maar een mening' reactie, dat had ik natuurlijk kunnen verwachten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is het wel. Het betreft wel framen.
Er zijn zeker studies zijn die aantonen dat mensen op de arbeidsmarkt met een bepaalde achternaam het net iets lastiger hebben, maar kun je die resultaten vervolgens structureel generaliseren over bijvoorbeeld een hele sector, of een stad, provincie of zelfs een land? In veel gevallen niet. Om maar te zwijgen over de limitaties die er vaak aan zulke studies zitten.
Daarnaast is de wetenschap juist een wereld waar er over dingen gediscussieerd moet kunnen worden, het is de norm dat er onder wetenschappers lang niet altijd een consensus is over onderwerpen. Maar helaas kan dit tegenwoordig ook steeds minder zoals we tijdens Covid-19 al hebben gezien. En daar trouwens over gesproken, het zal je vast niet zijn ontgaan dat wetenschappers in die periode veelvuldig de conclusies heeft moeten bijstellen en aanpassen. Dit terwijl elke vorm van dissent op de heersende waan van het moment in deze periode werd weggezet als 'wappie' of 'wetenschapsontkenning'.
Kortom, het gooien met termen zoals 'de wetenschap', 'de feiten', zo werkt het niet. En het is sowieso opvallend dat deze termen tegenwoordig voornamelijk gebruikt door een bepaalde groep mensen om anderen het zwijgen op te leggen, en de eigen standpunten of overtuigingen als de enige juiste te presenteren. Iets dat jij hier ook probeert.
Wel mee eens maar die complotten zijn niet perse rechts trouwens. Ze gaan wel vaak hand in hand met FvD op demonstraties idd, maar onder 'hippies' (ik noem het maar even zo) zitten ook veel mensen die erg anti-overheid zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen framen, het is het belangrijke verschil. Jij hebt het over dat 'links' dingen bespreekt die ook door wetenschappers gedragen worden, bijvoorbeeld problemen als de discriminatie op de arbeidsmarkt en dat je een achterstand hebt als je met een bepaalde achternaam of huidskleur geboren wordt. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en dat je dan bespreekt dat dat probleem er is en hoe er wat aan gedaan kan worden is geen klagen.
Rechts heeft dan weer nooit de feiten aan hun kant, die negeren de wetenschap volledig en zitten te klagen over dingen, in plaats van oplossingen te zoeken voor serieuze problemen waar wetenschappers het over eens zijn. Rechts verzint ook altijd allemaal complotten. Wat was het ook al weer over die avondklok die nooit zou worden afgeschaft, maar na 2 weken al weer weg was? Of over die app die je zo ongeveer de rest van je leven nodig ging hebben om nog buiten te mogen komen, maar die ook al weer weg is? Dat soort complotgezeur, wetenschappelijke nonsens en geklaag over dingen die niet eens gebeuren, daar staat rechts bekend om.
Ja, helemaal gelijk hoor. Beide flanken zijn niks. Maar de extreme linkerflank is in Nederland veel kleiner dan de extreme rechterflank.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel mee eens maar die complotten zijn niet perse rechts trouwens. Ze gaan wel vaak hand in hand met FvD op demonstraties idd, maar onder 'hippies' (ik noem het maar even zo) zitten ook veel mensen die erg anti-overheid zijn.
Veel van die linkse yoga-figuren zijn inderdaad ook gevoelig voor die complot-waanzin.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel mee eens maar die complotten zijn niet perse rechts trouwens. Ze gaan wel vaak hand in hand met FvD op demonstraties idd, maar onder 'hippies' (ik noem het maar even zo) zitten ook veel mensen die erg anti-overheid zijn.
Wat dat betreft is het wel weer een beetje een 'hoefijzer' Bij zowel extreem links als extreem rechts zitten mensen die van de overheid en hun regels afwillen, maar wel om andere redenen.
Dat staat niet in mijn post. Lees deze nog maar eens een keer goed, en probeer het dit keer zonder dingen te verdraaien en/of een stropop op te tuigen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een 'wetenschap is ook maar een mening' reactie, dat had ik natuurlijk kunnen verwachten.
Jij verwart een wetenschappelijke discussie met het in twijfel trekken van gedegen, peer-reviewed onderzoeken omdat de resultaten je niet aanstaan. En dat is nou juist wat er steeds vaker gebeurt in (alt) rechtse kringen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat niet in mijn post. Lees deze nog maar eens een keer goed, en probeer het dit keer zonder dingen te verdraaien en/of een stropop op te tuigen.
Dat staat er wel. Dat wetenschappers soms conclusies bij moeten stellen, betekent niet dat je alle wetenschappelijk bewezen problemen (klimaat, stikstof, discriminatie rondom geloof, ras of gender, covid-19) gewoon aan de kant kunt gooien. Dat zijn serieuze problemen, daar is letterlijk elke wetenschapper het mee eens. Maar jij doet het af als hysterie.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat niet in mijn post. Lees deze nog maar eens een keer goed, en probeer het dit keer zonder dingen te verdraaien en/of een stropop op te tuigen.
Nee hoor, de punten die ik heb gemaakt zijn valide en dat heeft weinig te maken met het wel of niet bevallen van bepaalde resultaten. Klimaatverandering is daar trouwens ook geen goed voorbeeld van, want ik heb het bestaan daar ook nooit van proberen te ontkennen. Misschien moet je jezelf afvragen waarom je zo'n zwart-wit frame nodig hebt om de wereld te bekijken. Ook weer het erbij halen van de term 'alt-rechts', waarvan ik trouwens het idee heb dat je die niet eens zou kunnen definiëren. Het is niets meer dan een label bedoelt om te demoniseren.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij verwart een wetenschappelijke discussie met het in twijfel trekken van gedegen, peer-reviewed onderzoeken omdat de resultaten je niet aanstaan. En dat is nou juist wat er steeds vaker gebeurt in (alt) rechtse kringen.
Klimaatverandering is daar een goed voorbeeld van. De consensus onder wetenschappers is dat de Aarde opwarmt en dat de mens daar voor belangrijk deel verantwoordelijk voor is. Maar vooral ter rechterzijde grijpt men naar strohalmen en beroept zich op drogredenen om deze conclusie in twijfel te trekken. Van een wetenschappelijke discussie is hierbij niet of nauwelijks sprake.
Letterlijk elke wetenschapper, dat is bijzonder. Dus alle wetenschappers denken precies hetzelfde over al die onderwerpen die je nu opnoemt? Dat is een hele opmerkelijke claim. Kun je dit misschien ook verder onderbouwen en aantonen?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat er wel. Dat wetenschappers soms conclusies bij moeten stellen, betekent niet dat je alle wetenschappelijk bewezen problemen (klimaat, stikstof, discriminatie rondom geloof, ras of gender, covid-19) gewoon aan de kant kunt gooien. Dat zijn serieuze problemen, daar is letterlijk elke wetenschapper het mee eens. Maar jij doet het af als hysterie.
De hysterie zie je aan de flank: de hysterie rondom tijdelijke coronamaatregelen, bijvoorbeeld. Of de hysterie over de zogenaamde islamisering, terwijl dat percentage al decennia gelijk blijft. Of de hysterie over omvolking of andere waanzinnige complottheorieën. Daar staat geen enkel wetenschappelijk bewijs achter. Dat is het verschil tussen het bespreken van problemen en die willen oplossen, of dingen verzinnen om maar iets te klagen te hebben en iemand de schuld te kunnen geven.
Ja, zie alle IPCC rapporten. Die jij weg zet als hysterie. Ga je daar gewoon even voor schamen, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Letterlijk elke wetenschapper, dat is bijzonder. Dus alle wetenschappers denken precies hetzelfde over al die onderwerpen die je nu opnoemt? Dat is een hele opmerkelijke claim. Kun je dit misschien ook verder onderbouwen en aantonen?
Dit is geen onderbouwing natuurlijk, je had het over elke wetenschapper op verscheidene gebieden. En nu kom je alleen maar aan met de IPCC rapporten? Dat sluit dus niet aan bij je initiële claim, wat te verwachten viel want die is natuurlijk ook niet correct.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zie alle IPCC rapporten. Die jij weg zet als hysterie. Ga je daar gewoon even voor schamen, zou ik zeggen.
Het klopt wel dat jij het klimaatprobleem hier wegzette als hysterie. Maar goed, blijkbaar ben je er nu ook zelf al achter dat het geschreeuw van rechts totaal iets anders is dan de problemen die genoemd werden op de voorpagina's van de kranten die je noemde. Goed zo.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is geen onderbouwing natuurlijk, je had het over elke wetenschapper op verscheidene gebieden. En nu kom je alleen maar aan met de IPCC rapporten? Dat sluit dus niet aan bij je initiële claim, wat te verwachten viel want die is natuurlijk ook niet correct. En zelfs die IPCC rapporten zijn unaniem. Die worden gemaakt door een internationaal wetenschappelijk panel bestaande uit tientallen tot in de meest recente jaren honderden (234 in 2022) wetenschappers, dit terwijl er miljoenen wetenschappers wereldwijd zijn. Dus het idee dat de conclusies van een heel select gezelschap voor iedereen binnen de wetenschap zouden spreken, klopt niet.
En waar heb ik hier specifiek die rapporten precies weggezet als hysterie? Ook dat klopt niet helemaal namelijk.
Ah, je eigen verhaal is volgens jezelf 'valide'. Nee, dan is er verder geen discussie mogelijk, aangezien je er zelf al van overtuigd bent dat je gelijk hebt. Goed verhaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de punten die ik heb gemaakt zijn valide en dat heeft weinig te maken met het wel of niet bevallen van bepaalde resultaten.
Je hoeft je dan ook niet aangesproken te voelen. Deze kleine discussie gaat over wetenschapsontkenning aan de rechterzijde van het politieke spectrum. Het zijn vooral rechts-conservatieven die ontkennen dat er sprake is van klimaatverandering door menselijk handelen. Daarom haalde ik dat voorbeeld aan. Als jij een andere visie toe bent gedaan, is dat helemaal prima. Wie de schoen past....quote:Klimaatverandering is daar trouwens ook geen goed voorbeeld van, want ik heb het bestaan daar ook nooit van proberen te ontkennen. Misschien moet je jezelf afvragen waarom je zo'n zwart-wit frame nodig hebt om de wereld te bekijken. Ook weer het erbij halen van de term 'alt-rechts', waarvan ik trouwens het idee heb dat je die niet eens zou kunnen definiëren. Het is niets meer dan een label bedoelt om te demoniseren.
En ook dat klopt niet. Zoals aangegeven heb ik klimaatverandering nooit proberen te ontkennen. Wel heb ik gezegd dat de reactie van sommigen mensen op dit fenomeen vrij hysterisch en zelfs gestoord is. Dan noem ik bijvoorbeeld individuen die gillend over straat lopen met bordjes over klimaatverandering, een Amerikaans politicus die in 2019 stelde dat als we nu niets doen de wereld over twaalf jaar ten onder gaat, een autistisch kind dat twee jaar van school spijbelt en door de halve wereld wordt gezien als een klimaatkenner of meer recente voorbeelden zoals klimaatactivisten die zich geroepen voelen soep over een wereldberoemd schilderij te gooien of andermans banden gaan lek steken, in de hoop zo meer mensen te overtuigen van de vermeende ernst van de situatie. Dat is inderdaad klimaathysterie.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het klopt wel dat jij het klimaatprobleem hier wegzette als hysterie. Maar goed, blijkbaar ben je er nu ook zelf al achter dat het geschreeuw van rechts totaal iets anders is dan de problemen die genoemd werden op de voorpagina's van de kranten die je noemde. Goed zo.
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat het bijstellen van wetenschappelijke standpunten de wetenschap alleen maar versterkt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat er wel. Dat wetenschappers soms conclusies bij moeten stellen, betekent niet dat je alle wetenschappelijk bewezen problemen (klimaat, stikstof, discriminatie rondom geloof, ras of gender, covid-19) gewoon aan de kant kunt gooien. Dat zijn serieuze problemen, daar is letterlijk elke wetenschapper het mee eens. Maar jij doet het af als hysterie.
De hysterie zie je aan de flank: de hysterie rondom tijdelijke coronamaatregelen, bijvoorbeeld. Of de hysterie over de zogenaamde islamisering, terwijl dat percentage al decennia gelijk blijft. Of de hysterie over omvolking of andere waanzinnige complottheorieën. Daar staat geen enkel wetenschappelijk bewijs achter. Dat is het verschil tussen het bespreken van problemen en die willen oplossen, of dingen verzinnen om maar iets te klagen te hebben en iemand de schuld te kunnen geven.
Niet gerepliceerd onderzoek binnen de sociale wetenschappen moet je met een korrel zout nemen tot dat onderzoek succesvol gerepliceerd wordt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rechts is veel beter in het aanspreken v/d onderbuik met oneliners.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, helaas beheerst rechts het debat omdat die ongegeneerd allerlei onzin spuien die niet onweersproken kan en mag blijven. Maar links komt er daardoor nooit toe om eens echt duidelijk te maken wat nou werkelijk rechts beleid is.
De samenstelling v/d Nederlandse bevolking is door decennialange migratie natuurlijk wel degelijk veranderd.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen geklaag, maar het bespreken van serieuze problemen. Gemekker over de zogenaamde islamisering van Nederland (bewezen onwaar), over allerlei complotten over het veranderen van de bevolkingssamenstelling van Europa, maar ook gewoon pure jaloezie naar mensen die wel een fijn leven hebben. Dat is het geklaag waar ik op doel en dat is het bestaansrecht van rechts.
Nederland is altijd veranderd door immigratie. Niet alleen de laatste decennia.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:24 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De samenstelling v/d Nederlandse bevolking is door decennialange migratie natuurlijk wel degelijk veranderd.
Daarnaast worden moslims steeds mondiger en vinden det zij net als christenen met herrie op mogen roepen tot gebed.
En aangezien ik niet geloof in rechtsongelijkheid, vind ik dat ze daar gelijk in hebben, en dat derhalve de enige oplossing is dat de kerken wat dat betreft daarin ook beperkt worden.
We zouden sowieso eindelijk eens afmoeten van de absurde voorrechten voor religies, genoeg andere wetten om vrijheid van religie te waarborgen, kunnen we de lichamelijke integriteit van kleine jongetjes ook eindelijk eens gaan respecteren.
En kritiek hebben op het migratiebeleid is taboe, behalve natuurlijk wanneer de migranten zielig zijn en uitgebuit worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nederland is altijd veranderd door immigratie. Niet alleen de laatste decennia.
Kritiek op immigratie is al een behoorlijke poos mainstream. Dat eeuwige gejank over dat je daar 'niets over mag zeggen', daar klopt al sinds de eeuwwisseling niets meer van.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En kritiek hebben op het migratiebeleid is taboe, behalve natuurlijk wanneer de migranten zielig zijn en uitgebuit worden.
Ik heb het niet over het gezeur over migranten, ik heb het over het beleid van de overheid in deze, of beter, het falen daarvan. Weer lekker uit de onderbuik koos.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kritiek op immigratie is al een behoorlijke poos mainstream. Dat eeuwige gejank over dat je daar 'niets over mag zeggen', daar klopt al sinds de eeuwwisseling niets meer van.
Ja, daar heb ik het ook over. Er wordt al jaren kritiek geuit op ons immigratiebeleid, ook in de zogenaamde 'msm'. Dat jij blijkbaar onder een steen leeft kan ik verder ook niet helpen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het gezeur over migranten, ik heb het over het beleid van de overheid in deze, of beter, het falen daarvan. Weer lekker uit de onderbuik koos.
Ja, de MSM is zo uitgewogen en belicht alles zo van alle kanten, heb genoten van de uitgebreide berichtgeving ook van wat Trump in het middenoosten voor elkaar heeft gekregen bijvoorbeeld.
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, helemaal gelijk hoor. Beide flanken zijn niks. Maar de extreme linkerflank is in Nederland veel kleiner dan de extreme rechterflank.
Op het feit dat PVV, FvD, BBB, JA21 samen rond de 30 tot in de peilingen nu wel 40 zetels scoren en Bij1 en vooruit SP niet eens de 10 halen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:42 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Ik ben daar helemaal niet van overtuigd.
Dat klopt, de migratie kwam wel van minder ver en de culturele verschillen zullen meestal kleiner zijn geweest.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nederland is altijd veranderd door immigratie. Niet alleen de laatste decennia.
Welk beleid?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het gezeur over migranten, ik heb het over het beleid van de overheid in deze, of beter, het falen daarvan. Weer lekker uit de onderbuik koos.
Ja, de MSM is zo uitgewogen en belicht alles zo van alle kanten, heb genoten van de uitgebreide berichtgeving ook van wat Trump in het middenoosten voor elkaar heeft gekregen bijvoorbeeld.
Ja, dat is idd bespottelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op het feit dat PVV, FvD, BBB, JA21 samen rond de 30 tot in de peilingen nu wel 40 zetels scoren en Bij1 en vooruit SP niet eens de 10 halen.
Jensen zit niet meer bij RTL en ook niet meer op youtube.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Robert Jensen kan zijn zegje doen. En ook "Ongehoord Nederland" kan iedereen bereiken.
Ze hebben evenveel bereik als "Op1" of "Arjen Lubach"?
Niemand vertegenwoordigt het media-monopoly. Dus wat is de betekenis van "Mainstream"?
Bv Thierry Baudet mag de media berichten over Marokkanen in de trein.
En bv Pim Fortuyn mag in een column schrijven over de moord op Marianne Vaatstra, namelijk "Een keel doorsnijden, is iets wat een Fries niet doet".
Iedereen kan zijn zegje doen, en iedereen kan jou bereiken.
De Telegraaf en AD staan al meer dan een decennia vol van de kritiek op (im)migratie dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En kritiek hebben op het migratiebeleid is taboe, behalve natuurlijk wanneer de migranten zielig zijn en uitgebuit worden.
JA21 komt gewoon uit FvD en die zijn nog jaren blijven zitten na het uitstappen van Otten, als die niet onder de uiterst rechtse flank vallen (de zeer beladen term extreem-rechts gebruik ik eigenlijk bijna nooit) vallen weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het ook wel bijzonder dat BBB en JA21 dus volgens @:Hanca 'extreemrechts' zijn. Haha, dat mag ook wel even onderbouwd worden. En wat de SP betreft, die zijn inderdaad helemaal niet extreemlinks.
Klopt an sich maar de discussie blijft keer op keer uitlopen op wederzijds modder gooien vanuit een loopgraaf.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Telegraaf en AD staan al meer dan een decennia vol van de kritiek op (im)migratie dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Het feit dat Omtzigt (zonder ook maar verkiezingsprogramma) op zoveel zetels wordt gepeild, doet mij juist vermoeden dat veel van die mensen helemaal niet extreem-rechts of uiterst rechts zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
JA21 komt gewoon uit FvD en die zijn nog jaren blijven zitten na het uitstappen van Otten, als die niet onder de uiterst rechtse flank vallen (de zeer beladen term extreem-rechts gebruik ik eigenlijk bijna nooit) vallen weet ik het ook niet meer.
De potentiële kiezers zijn inderdaad waarschijnlijk minder extreem, als Omtzigt mee zou doen gaan ze ook bijna allemaal naar hem. Daar heb je misschien wel gelijk in. BBB is zelf natuurlijk wel behoorlijk extreem, de kiezers waarschijnlijk minder.
Maar goed, dan blijft de groep al vanaf Fortuyn, tot Verdonk, tot PVV, tot de PVV+FvD+JA21 combinatie nog gewoon al decennia 30 zetels halen. Tot hooguit een deel van de SP achterban en Bij1. Dat de rechterflank dus veel groter is dan de linker is duidelijk.
"Culturele verschillen kleiner"... Dat is achteraf praten. Het is altijd zo dat "de huidige tijd" heel bijzonder is met enorme verschuivingen. De culturele verschillen waren vroeger ook wel groot.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:54 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt, de migratie kwam wel van minder ver en de culturele verschillen zullen meestal kleiner zijn geweest.
Geen idee hoe het zich qua percentages v/d bevolking tot elkaar verhoudt tussen het verleden en recent.
Daarnaast was er natuurlijk ook absoluut nog geen verzorgingsstaat.
De link doet het niet meer, maar ik dacht dat bij De Hond 11 dagen geleden met Omtzigt op een zetel of 28 de combi PVV+JA21+FvD nog steeds rond de 30 was. Maar dat kan ik dus niet meer nakijken.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:48 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het feit dat Omtzigt (zonder ook maar verkiezingsprogramma) op zoveel zetels wordt gepeild, doet mij juist vermoeden dat veel van die mensen helemaal niet extreem-rechts of uiterst rechts zijn.
Hoe belachelijk het ook is dat die mensen allemaal zeggen dat ze op die niet bestaande partij (zonder partijprogramma) zouden stemmen.
Het zegt wel een hoop over hoe ondoordacht mensen hun stem uitbrengen (of zeggen dat te zullen doen).
Veel van die mensen lijken de gevestigde partijen hartgrondig beu te zijn, maar weten niet waar ze naartoe moeten.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je als 'extreem' ziet. Dat lukt je nog niet goed om te onderbouwen, zo stel je dus dat BBB extreem is, maar op welk vlak dan precies? En waarom zou dat deze partij 'extreemrechts' maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
JA21 komt gewoon uit FvD en die zijn nog jaren blijven zitten na het uitstappen van Otten, als die niet onder de uiterst rechtse flank vallen (de zeer beladen term extreem-rechts gebruik ik eigenlijk bijna nooit) vallen weet ik het ook niet meer.
De potentiële kiezers zijn inderdaad waarschijnlijk minder extreem, als Omtzigt mee zou doen gaan ze ook bijna allemaal naar hem. Daar heb je misschien wel gelijk in. BBB is zelf natuurlijk wel behoorlijk extreem, de kiezers waarschijnlijk minder.
Maar goed, dan blijft de groep al vanaf Fortuyn, tot Verdonk, tot PVV, tot de PVV+FvD+JA21 combinatie nog gewoon al decennia 30 zetels halen. Tot hooguit een deel van de SP achterban en Bij1. Dat de rechterflank dus veel groter is dan de linker is duidelijk.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Jensen zit niet meer bij RTL en ook niet meer op youtube.
Ongehoord Nederland heeft al een boete gehad.
Het bereik van jensen op zijn site is natuurlijk niet hetzelfde als op RTL/youtube.
Baudet heeft beveiliging zodat hij niet Pim Fortuyn achterna gaat.
Het is idd praten achteraf, maar ik denk dat die culturele verschillen idd kleiner zijn geweest.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"Culturele verschillen kleiner"... Dat is achteraf praten. Het is altijd zo dat "de huidige tijd" heel bijzonder is met enorme verschuivingen. De culturele verschillen waren vroeger ook wel groot.
Dat zal best, we hebben nog steeds een partij van enge christenen die een theocratie nastreven.quote:Toen de Duitse vluchtelingen in de 30er jaren vd 20e eeuw binnenkwamen was er ook van ARP huize (Citters) het verzoek de godsdienstige samenstelling van de nieuwkomers in kaart te brengen.
De Molukkers zijn door de Nederlandse overheid ronduit schandalig behandeld en niet te vergelijken met latere arbeidsmigranten of vluchtelingen.quote:En de komst van Molukkers.... Je hebt wel eens gehoord van de treinkapingen. Dat is vele malen erger dan 1 moord (Theo van Gogh).
Els Borst is vermoord door een volstrekt doorgedraaide figuur, alhoewel ik denk dat dat bij moslim-extremisten ook zeker een aanzienlijk deel zal zijn.quote:Komt trouwens bij dat Els Borst door een NL Christenfundamentalist is vermoord. Dus zoveel verschil in (on)aangepast gedrag tussen Christenen en moslims is er nu ook weer niet.
Geen idee hoe je er bij komt dat ik Belgen een broedervolk zou vinden, wat je daar ook mee bedoelt.quote:Na de 1e wereldoorlog kwamen hier enorme hoeveelheden Belgen binnen. Nu zeg je waarschijnlijk: Belgen, dat zijn toch broedervolkeren.
Nog geen honderd jaar daarvoor hadden we nog oorlog met elkaar (1831), onder meer met een zelfmoordcommando onder leiding van Jan van Speyk.
Dus vroeger waren de nieuwkomers net zo onaangepast als zoals we dat nu ervaren.
Als dit zo doorgaat wordt het echt vrijwel onmogelijk nog een coalitie te vormen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
De link doet het niet meer, maar ik dacht dat bij De Hond 11 dagen geleden met Omtzigt op een zetel of 28 de combi PVV+JA21+FvD nog steeds rond de 30 was. Maar dat kan ik dus niet meer nakijken.
D66 is niet links.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is nog steeds "lachen gieren brullen" met Robert op YouTube.
Dit spotje is een dag oud.
Het bereik voor Robert is dus net als wat op TV verschijnt. Er bestaat geen media-monopolie.
Iedereen heeft t altijd over de moord op Pim Fortuyn. Maar links heeft t zelfde te verduren. Moord op Els Borst door een Christenfundamentalist.
Dank voor die link. Het zijn dus 26 zetels nog steeds voor de uiterst rechtse flank als Omtzigt mee doet.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:31 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat wordt het echt vrijwel onmogelijk nog een coalitie te vormen.
https://tpo.nl/2022/10/16(...)-voor-lijst-omtzigt/
28 Zetels voor een niet bestaande partij, zonder partijprogramma, dit land is voor iig 28 zetels volslagen knettergek.
Aan de andere kant vind ik Omtzigt wel een goede politicus, jammer dat het een christendemocraat is.
Ja eens, en alhoewel ik na het verdrag van Lissabon nooit ook maar zal overwegen op de PVDA te stemmen, zou ik een sterke PVDA een zegening vinden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dank voor die link. Het zijn dus 26 zetels nog steeds voor de uiterst rechtse flank als Omtzigt mee doet.
Ik heb, ondanks dat ik weinig met Omtzigt heb, trouwens liever die 2e rij. Liever Omtzigt dan BBB en JA21. Sowieso komt in rij 1 een meerderheid via VVD, PVV, FvD, JA21 en BBB me veel te dicht bij. Die zullen nooit samen regeren, maar kunnen wel voor losse dingen samem stemmen.
Maar goed, ik hoop nog steeds op gewoon een goede PvdA lijsttrekker die de boel volledig overhoop haalt.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-en-grote-bedrijvenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken.
Baudet is jaren de meest geziene politicus geweest op tv, we hebben gewoon PowNed bijvoorbeeld... kortom: wat jij zegt lijkt me niet waar.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:07 schreef Belugastroop het volgende:
Waarom houdt links zo van censuur en eenzijdige (des)informatie?
Ik noem mezelf niet rechts. Maar ook rechtse mensen betalen mee aan de publieke omroep. Hun zorgen worden echter nooit verwoord. Bijvoorbeeld als vragen aan beleidsmakers bij praatprogrammas. Alleen gecensureerd of verdraaid.
Doe eens wat voorbeelden dan van die censuur en eenzijdige desinformatie?quote:Op woensdag 2 november 2022 20:07 schreef Belugastroop het volgende:
Ik noem mezelf niet rechts. Maar ook rechtse mensen betalen mee aan de publieke omroep. Hun zorgen worden echter nooit verwoord. Bijvoorbeeld als vragen aan beleidsmakers bij praatprogrammas. Alleen gecensureerd of verdraaid.
Waarom houdt rechts zo van censuur en desinformatie want als wij de afgelopen jaren een politieke stroming hebben gezien die zich daaraan schuldig heeft gemaakt dan was het rechts wel.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:07 schreef Belugastroop het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)t-die-baan-opzegden/quote:Op woensdag 2 november 2022 21:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Doe eens wat voorbeelden dan van die censuur en eenzijdige desinformatie?
Ja? Hoe is dat censuur? De vragen worden notabene gesteld naar aanleiding van een pers artikel.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)t-die-baan-opzegden/
quote:Op donderdag 3 november 2022 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Hoe is dat censuur? De vragen worden notabene gesteld naar aanleiding van een pers artikel.
Daar had ze geen last van toen ze stelde dat het er maar 3 waren, nu opeens wel.quote:We moeten echt heel goed kijken in de systemen en soms worden bepaalde gegevens van het COA en de gemeente ook niet met elkaar gekoppeld, omdat het wegens privacyregels niet mag.
En nogmaals, wat is de censuur hier? Het gaat in dit topic over de pers en de MSM, die doet hier volgens mij gewoon uitstekend werk zonder enige censuur.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[..]
Daar had ze geen last van toen ze stelde dat het er maar 3 waren, nu opeens wel.
Dat het er maar 3 waren wat ze toen stelde was desinformatie.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nogmaals, wat is de censuur hier? Het gaat in dit topic over de pers en de MSM, die doet hier volgens mij gewoon uitstekend werk zonder enige censuur.
Je kunt hooguit concluderen dat het VVD-lid met de informatie heeft kopen knoeien. Dat staat nogal ver af van de 'linkse MSM' die censuur zou plegen.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat het er maar 3 waren wat ze toen stelde was desinformatie.
Dat ze nu opeens beweert dat het moeilijk is te achterhalen (wat met die 3 van toen geen probleem was) is de censuur
En dat is precies waarom 'rechts' (hokjesquote:Op donderdag 27 oktober 2022 01:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.
Kijk maar eens in het memes topic in OOR bijvoorbeeld. Daar zit die medewerker van het Kremlin, weetjewel4 ofzo, ook steeds plaatjes te posten van roze geshopte NATO tanks met 'they/them' op de zijkant gekalkt.
Het zou verstandiger zijn om inderdaad, zoals hierboven wordt aangekaart, te wijzen op de manier waarop 25 jaar rechts beleid het leven van de arbeider er niet beter op heeft gemaakt. Maar ik snap de drang om je te verdedigen op iets fundamenteels/persoonlijks als genderneutraliteit en inclusiviteit echt wel.
Edit: en ik bedoel dus dat als ik in gesprek raak met iemand die vindt dat de vrijesectorhuur gerust met 10% omhoog kan en dat we alle Turken terug naar Afrika moeten sturen want die plegen toch alleen maar aanslagen, dan gaan we het allereerst aan de stok krijgen over racisme, want daar kan ik echt boos om worden. En pas daarna over de visie op de woningmarkt.
Het is natuurlijk sowieso wel komisch om 'links' overal de schuld van te geven terwijl het laatste enigszins linkse kabinet wat we hier hebben gehad Kok II was wat er tot 2002 heeft gezeten.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En dat is precies waarom 'rechts' (hokjes) kan doorgaan met uithollen middenklasse. Door continue het narratief te beheersen. Er wordt de hele tijd over neuzelpunten geouwehoerd omdat men door dat extreme scherp stellen door wordt gedwongen. Ik neem aan dat de overgrote meerderheid van links ook liever praat over economische verbetering voor de lagere/middenklasse dan continue moeten terugvallen op migratie/LBGTQ discussies omdat een vertegenwoordiger van de rechterkant hardop roept dat alle Marokkanen moeten oprotten of transgenders een enorm probleem binnen de samenleving vertegenwoordigen. En negeren kun je het ook weer niet, want dan normaliseer je het. En deze catch-22 is precies het doel natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |