Ja, dat is wel een probleem. Maar dan vooral een probleem van PvdA (en GL) die het blijkbaar niet meer uitgelegd krijgen. Die moeten er gewoon op hameren dat een stem op VVD/FvD/PVV/BBB/JA21/D66 een stem is op lage belastingen voor rijken en het grootbedrijf en dus grotere inkomensverschillen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.
Ik ken er genoeg in mijn directe omgeving die in de onderste helft van de socioeconomische pikorde verblijven en niks met politiek hebben, (wat prima is) maar die vrolijk verkondigen "ik kan het allemaal niet meer betalen, ik ga volgende keer echt rechts stemmen!".
Dan sterf je wel een stukje van binnen ja
M'n moeder haar belangrijkste klaagpunt van Nederland is de woningmarkt voor starters. Wat stemt ze? VVDquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.
Ik ken er genoeg in mijn directe omgeving die in de onderste helft van de socioeconomische pikorde verblijven en niks met politiek hebben, (wat prima is) maar die vrolijk verkondigen "ik kan het allemaal niet meer betalen, ik ga volgende keer echt rechts stemmen!".
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een probleem. Maar dan vooral een probleem van PvdA (en GL) die het blijkbaar niet meer uitgelegd krijgen. Die moeten er gewoon op hameren dat een stem op VVD/FvD/PVV/BBB/JA21/D66 een stem is op lage belastingen voor rijken en het grootbedrijf en dus grotere inkomensverschillen.
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.
Je vraagt je dan toch ook even af waar ze dan de afgelopen decennia op gestemd hebben, eigenlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, helaas beheerst rechts het debat omdat die ongegeneerd allerlei onzin spuien die niet onweersproken kan en mag blijven. Maar links komt er daardoor nooit toe om eens echt duidelijk te maken wat nou werkelijk rechts beleid is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 01:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.
Kijk maar eens in het memes topic in OOR bijvoorbeeld. Daar zit die medewerker van het Kremlin, weetjewel4 ofzo, ook steeds plaatjes te posten van roze geshopte NATO tanks met 'they/them' op de zijkant gekalkt.
Het zou verstandiger zijn om inderdaad, zoals hierboven wordt aangekaart, te wijzen op de manier waarop 25 jaar rechts beleid het leven van de arbeider er niet beter op heeft gemaakt. Maar ik snap de drang om je te verdedigen op iets fundamenteels/persoonlijks als genderneutraliteit en inclusiviteit echt wel.
Edit: en ik bedoel dus dat als ik in gesprek raak met iemand die vindt dat de vrijesectorhuur gerust met 10% omhoog kan en dat we alle Turken terug naar Afrika moeten sturen want die plegen toch alleen maar aanslagen, dan gaan we het allereerst aan de stok krijgen over racisme, want daar kan ik echt boos om worden. En pas daarna over de visie op de woningmarkt.
Links heeft zijn ziel aan de duivel verkocht. Ze zijn op schoot gekropen bij het internationale grootkapitaal en steunen nu de parasitaire globalisereng in ruil voor goedkoop sentiment en deuglikes scoren in de eigen financieel en maatschappelijk geprivilegeerde bubbel.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Ach, voor veel mensen aan de rechterflank is klagen hun enige plezier in het leven, heb ik vaak het gevoel. Of de enige manier om met het leven om te gaan. Als je anderen niet meer de schuld kan geven, wat is dan de reden dat je geen perfect leven hebt?
Dat het klagen totaal onzinnig is in bijna alle gevallen, doet er niet toe. Zo ook bij de media. Die zijn in Nederland altijd zeer divers en voor elk wat wils geweest, maar dan heb je geen reden tot klagen natuurlijk.
Weet ik veel. CDA ofzo. Want da's toch zo'n fijne middenpartijquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je vraagt je dan toch ook even af waar ze dan de afgelopen decennia op gestemd hebben, eigenlijk.
Dat is geen geklaag, maar het bespreken van serieuze problemen. Gemekker over de zogenaamde islamisering van Nederland (bewezen onwaar), over allerlei complotten over het veranderen van de bevolkingssamenstelling van Europa, maar ook gewoon pure jaloezie naar mensen die wel een fijn leven hebben. Dat is het geklaag waar ik op doel en dat is het bestaansrecht van rechts.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.
Met deze opsomming benoem ik laten we zeggen 80% van alle onderwerpen die er de afgelopen maanden op de voorpagina's staan van veel gerenommeerde MSM. Maar het probleem ligt bij rechtse mensen die heel veel klagen? Hmm, dat klinkt wat tegenstrijdig, want veel mensen aan de rechterflank van het politieke spectrum zijn niet of in mindere mate met het gros van deze onderwerpen bezig.
Projecteren? Iets met pot en ketel.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb het gevoel dat je hier wat aan het projecteren bent. Laten we eens even kijken namelijk: geklaag over ongelijkheid, geklaag over vermeende misinformatie mbt Covid-19 en vaccinaties, geklaag over vermeende discriminatie en racisme, geklaag over Rusland en Poetin, geklaag over vermeende homofobie en transfobie, geklaag over vermeend seksisme en ongelijke uitkomsten op de arbeidsvloer en dan vergeet ik natuurlijk nog het hysterische geklaag over de vermeende ernst van klimaatverandering.
Hmm, dus geklaag betreft ineens geen geklaag meer als het van een bepaalde kant komt. Dan zijn het ineens 'serieuze problemen'. Dat is natuurlijk wel een hele mooie manier om het allemaal te framen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen geklaag, maar het bespreken van serieuze problemen. Gemekker over de zogenaamde islamisering van Nederland (bewezen onwaar), over allerlei complotten over het veranderen van de bevolkingssamenstelling van Europa, maar ook gewoon pure jaloezie naar mensen die wel een fijn leven hebben. Dat is het geklaag waar ik op doel en dat is het bestaansrecht van rechts.
Je kopieert nu eigenlijk mijn post, met daarin trouwens de nodige onwaarheden. Een matige reactie dit.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Projecteren? Iets met pot en ketel.
Laten we eens kijken, waar loopt alt rechts allemaal over te janken: hysterisch gejank over vaccins en coronamaatregelen, hysterisch gejank over het vermeende voortrekken van minderheden, hysterisch gejank over steun aan Oekraïne en het zogenaamde 'oorlogszuchtige demoniseren' van Rusland, hysterisch gejank over extravagante homo's en het überhaupt bestaan van transmensen, hysterisch gejank over dat er maatregelen worden genomen om klimaatverandering tegen te gaan.
Grootste probleem met die hysterische onzin is vooral dat terechte kritiek vervolgens meteen onder de dezelfde vlag wordt geschaard.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Projecteren? Iets met pot en ketel.
Laten we eens kijken, waar loopt alt rechts allemaal over te janken: hysterisch gejank over vaccins en coronamaatregelen, hysterisch gejank over het vermeende voortrekken van minderheden, hysterisch gejank over steun aan Oekraïne en het zogenaamde 'oorlogszuchtige demoniseren' van Rusland, hysterisch gejank over extravagante homo's en het überhaupt bestaan van transmensen, hysterisch gejank over dat er maatregelen worden genomen om klimaatverandering tegen te gaan.
Deze reactie mag natuurlijk geen verbazing wekken. Dat jij al die constateringen betitelt als 'onwaarheden' zegt dan ook weinig.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
Je kopieert nu eigenlijk mijn post, met daarin trouwens de nodige onwaarheden. Een matige reactie dit.
Poeh hé, Wat ben je toch een ruimdenkend en progressief persoon Koos.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze reactie mag natuurlijk geen verbazing wekken. Dat jij al die constateringen betitelt als 'onwaarheden' zegt dan ook weinig.
Maar laat ik er eens een voorbeeld uitlichten. Ik geef geen ene fuck om transmensen en koester een 'leef en laten leven'-houding, deze mensen moeten vooral doen waar ze zin in hebben.
Nee, dan onze grote vriend HowardRoark. Die tikt complete epistels over transmensen waarmee hij blijk geeft hoezeer zich hierover opwindt.
Leuk verhaal, ware het niet dat het 'opdringen van die fantasie' in jouw alt rechtse kringen nogal breed wordt geïnterpreteerd. Boeken worden verboden en wanneer een travo of transpersoon een voorleesuurtje verzorgt in de lokale bieb, gaan de alarmbellen af en stijgt de hysterie tot ongekende hoogten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh hé, Wat ben je toch een ruimdenkend en progressief persoon Koos.
Maar helaas ook iemand die niet goed leest, want als je mijn posts mbt de genderdiscussie goed zou hebben gelezen, had je gezien dat ik meermaals heb aangegeven dat mensen met genderdysforie gewoon bestaansrecht hebben. Ik vind zelfs dat deze mensen toegang moeten krijgen tot de juiste begeleiding en hulpverlening. En als zij op volwassen leeftijd allerlei ingrijpende chirurgische ingrepen willen laten uitvoeren om hun fantasie uit te leven, hebben zij het volste recht op om dit te doen. Die vrijheid moet er natuurlijk gewoon zijn. Waar ze echter geen recht op hebben is anderen die fantasie op te dringen, en helemaal niet als het om kinderen gaat. Dát heb ik vooral aangegeven.
Maar dit trek jij nu compleet uit het verband omdat je anders geen punt kan maken.
Dat is geen framen, het is het belangrijke verschil. Jij hebt het over dat 'links' dingen bespreekt die ook door wetenschappers gedragen worden, bijvoorbeeld problemen als de discriminatie op de arbeidsmarkt en dat je een achterstand hebt als je met een bepaalde achternaam of huidskleur geboren wordt. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en dat je dan bespreekt dat dat probleem er is en hoe er wat aan gedaan kan worden is geen klagen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dus geklaag betreft ineens geen geklaag meer als het van een bepaalde kant komt. Dan zijn het ineens 'serieuze problemen'. Dat is natuurlijk wel een hele mooie manier om het allemaal te framen.
Dat is het wel. Het betreft wel framen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen framen, het is het belangrijke verschil. Jij hebt het over dat 'links' dingen bespreekt die ook door wetenschappers gedragen worden, bijvoorbeeld problemen als de discriminatie op de arbeidsmarkt en dat je een achterstand hebt als je met een bepaalde achternaam of huidskleur geboren wordt. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en dat je dan bespreekt dat dat probleem er is en hoe er wat aan gedaan kan worden is geen klagen.
Rechts heeft dan weer nooit de feiten aan hun kant, die negeren de wetenschap volledig en zitten te klagen over dingen, in plaats van oplossingen te zoeken voor serieuze problemen waar wetenschappers het over eens zijn. Rechts verzint ook altijd allemaal complotten. Wat was het ook al weer over die avondklok die nooit zou worden afgeschaft, maar na 2 weken al weer weg was? Of over die app die je zo ongeveer de rest van je leven nodig ging hebben om nog buiten te mogen komen, maar die ook al weer weg is? Dat soort complotgezeur, wetenschappelijke nonsens en geklaag over dingen die niet eens gebeuren, daar staat rechts bekend om.
Een 'wetenschap is ook maar een mening' reactie, dat had ik natuurlijk kunnen verwachten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is het wel. Het betreft wel framen.
Er zijn zeker studies zijn die aantonen dat mensen op de arbeidsmarkt met een bepaalde achternaam het net iets lastiger hebben, maar kun je die resultaten vervolgens structureel generaliseren over bijvoorbeeld een hele sector, of een stad, provincie of zelfs een land? In veel gevallen niet. Om maar te zwijgen over de limitaties die er vaak aan zulke studies zitten.
Daarnaast is de wetenschap juist een wereld waar er over dingen gediscussieerd moet kunnen worden, het is de norm dat er onder wetenschappers lang niet altijd een consensus is over onderwerpen. Maar helaas kan dit tegenwoordig ook steeds minder zoals we tijdens Covid-19 al hebben gezien. En daar trouwens over gesproken, het zal je vast niet zijn ontgaan dat wetenschappers in die periode veelvuldig de conclusies heeft moeten bijstellen en aanpassen. Dit terwijl elke vorm van dissent op de heersende waan van het moment in deze periode werd weggezet als 'wappie' of 'wetenschapsontkenning'.
Kortom, het gooien met termen zoals 'de wetenschap', 'de feiten', zo werkt het niet. En het is sowieso opvallend dat deze termen tegenwoordig voornamelijk gebruikt door een bepaalde groep mensen om anderen het zwijgen op te leggen, en de eigen standpunten of overtuigingen als de enige juiste te presenteren. Iets dat jij hier ook probeert.
Wel mee eens maar die complotten zijn niet perse rechts trouwens. Ze gaan wel vaak hand in hand met FvD op demonstraties idd, maar onder 'hippies' (ik noem het maar even zo) zitten ook veel mensen die erg anti-overheid zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen framen, het is het belangrijke verschil. Jij hebt het over dat 'links' dingen bespreekt die ook door wetenschappers gedragen worden, bijvoorbeeld problemen als de discriminatie op de arbeidsmarkt en dat je een achterstand hebt als je met een bepaalde achternaam of huidskleur geboren wordt. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en dat je dan bespreekt dat dat probleem er is en hoe er wat aan gedaan kan worden is geen klagen.
Rechts heeft dan weer nooit de feiten aan hun kant, die negeren de wetenschap volledig en zitten te klagen over dingen, in plaats van oplossingen te zoeken voor serieuze problemen waar wetenschappers het over eens zijn. Rechts verzint ook altijd allemaal complotten. Wat was het ook al weer over die avondklok die nooit zou worden afgeschaft, maar na 2 weken al weer weg was? Of over die app die je zo ongeveer de rest van je leven nodig ging hebben om nog buiten te mogen komen, maar die ook al weer weg is? Dat soort complotgezeur, wetenschappelijke nonsens en geklaag over dingen die niet eens gebeuren, daar staat rechts bekend om.
Ja, helemaal gelijk hoor. Beide flanken zijn niks. Maar de extreme linkerflank is in Nederland veel kleiner dan de extreme rechterflank.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel mee eens maar die complotten zijn niet perse rechts trouwens. Ze gaan wel vaak hand in hand met FvD op demonstraties idd, maar onder 'hippies' (ik noem het maar even zo) zitten ook veel mensen die erg anti-overheid zijn.
Veel van die linkse yoga-figuren zijn inderdaad ook gevoelig voor die complot-waanzin.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel mee eens maar die complotten zijn niet perse rechts trouwens. Ze gaan wel vaak hand in hand met FvD op demonstraties idd, maar onder 'hippies' (ik noem het maar even zo) zitten ook veel mensen die erg anti-overheid zijn.
Wat dat betreft is het wel weer een beetje een 'hoefijzer' Bij zowel extreem links als extreem rechts zitten mensen die van de overheid en hun regels afwillen, maar wel om andere redenen.
Dat staat niet in mijn post. Lees deze nog maar eens een keer goed, en probeer het dit keer zonder dingen te verdraaien en/of een stropop op te tuigen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een 'wetenschap is ook maar een mening' reactie, dat had ik natuurlijk kunnen verwachten.
Jij verwart een wetenschappelijke discussie met het in twijfel trekken van gedegen, peer-reviewed onderzoeken omdat de resultaten je niet aanstaan. En dat is nou juist wat er steeds vaker gebeurt in (alt) rechtse kringen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat niet in mijn post. Lees deze nog maar eens een keer goed, en probeer het dit keer zonder dingen te verdraaien en/of een stropop op te tuigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |