abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206442029
Robert Jensen kan zijn zegje doen. En ook "Ongehoord Nederland" kan iedereen bereiken.
Ze hebben evenveel bereik als "Op1" of "Arjen Lubach"?
Niemand vertegenwoordigt het media-monopoly. Dus wat is de betekenis van "Mainstream"?

Bv Thierry Baudet mag de media berichten over Marokkanen in de trein.
En bv Pim Fortuyn mag in een column schrijven over de moord op Marianne Vaatstra, namelijk "Een keel doorsnijden, is iets wat een Fries niet doet".

Iedereen kan zijn zegje doen, en iedereen kan jou bereiken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_206442105
Ja maar linkse journalisten liegen over de Dikke van Dale :'( :'(
pi_206442180
Omdat ze kunnen en mogen jammeren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:10:06 #4
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206442209
Sommige rechtsen zijn er zó van overtuigd dat links alleen maar draait om slachtoffer spelen, dat al hun eigen slachtoffergedrag geoorloofd is. Daardoor zijn er steeds meer jankerds ontstaan aan die kant van het spectrum. Vreemde gewaarwording.
pi_206442409
Links praat liever over dan met.
pi_206442438
Mainstream betekent, meer 'voor de massa', of 'voor de gemiddelden'. En niet 'voor iedereen '.
pi_206442445
Mainstream-media zijn de media die min of meer de mening van de meerderheid representeert en grotendeels in vrede leeft met de macht. Alternatieve media representeren een minderheidsmening en leeft in onmin met de macht en meerderheidsmening.

Zolang ze niet de meerderheidsmening zijn en niet de macht hebben zullen ze blijven jammeren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206442486
Wat Ronald Koeman zegt.

De tegenhanger van 'mainstream', is 'sidestream', die andere anternatieve media, noemt men soms, 'sidestream media' .

Zoals in een rivier, je hebt de hoofdstroming en de zijstroming.

[ Bericht 0% gewijzigd door christmastsunami op 25-10-2022 12:45:35 ]
pi_206442507
Ach, voor veel mensen aan de rechterflank is klagen hun enige plezier in het leven, heb ik vaak het gevoel. Of de enige manier om met het leven om te gaan. Als je anderen niet meer de schuld kan geven, wat is dan de reden dat je geen perfect leven hebt?

Dat het klagen totaal onzinnig is in bijna alle gevallen, doet er niet toe. Zo ook bij de media. Die zijn in Nederland altijd zeer divers en voor elk wat wils geweest, maar dan heb je geen reden tot klagen natuurlijk.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:44:38 #10
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206442548
Omdat dat het enige is wat ze kunnen, jammeren.
pi_206442572
De kunst is om te doen alsof ze niet bestaan en het er ook niet over te hebben op geen enkele wijze.
Ik neem het voortouw door niet meer te reageren in dit topic.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206442598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Mainstream-media zijn de media die min of meer de mening van de meerderheid representeert en grotendeels in vrede leeft met de macht. Alternatieve media representeren een minderheidsmening en leeft in onmin met de macht en meerderheidsmening.

Zolang ze niet de meerderheidsmening zijn en niet de macht hebben zullen ze blijven jammeren.
Ah, maar dan is "Mainstream" een verworvenheid/prestatie die je zelf hebt geleverd, en niet een predicaat dat je geschonken krijgt.
Maw: Het is een "jachttroffee" en geen "jachtakte". Dus klagen over de Mainstream Media slaat nergens op. Robert Jensen kan ook "Mainstream" worden als ie meer kijkers weet te trekken. Dat dat hem niet lukt moet je toch niet Op1 verwijten of Arjen Lubach.
Dus ik ben wel benieuwd of "Mainstream" bij "Rechts" dezelfde definitie heeft.
pi_206442730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ah, maar dan is "Mainstream" een verworvenheid/prestatie die je zelf hebt geleverd, en niet een predicaat dat je geschonken krijgt.
Maw: Het is een "jachttroffee" en geen "jachtakte". Dus klagen over de Mainstream Media slaat nergens op. Robert Jensen kan ook "Mainstream" worden als ie meer kijkers weet te trekken. Dat dat hem niet lukt moet je toch niet Op1 verwijten of Arjen Lubach.
Dus ik ben wel benieuwd of "Mainstream" bij "Rechts" dezelfde definitie heeft.
Ze zullen het zeker niet zien als een verworvendheid/prestatie op basis van prijzenswaardige merites. Meer als een predicaat dat je geschonken krijgt als je meepraat met de meerderheid of heult met de machthebbers... iets wat voor de alternatieven geen optie is en daardoor een bron is van frustratie en slachtofferschap.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206442842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze zullen het zeker niet zien als een verworvendheid/prestatie op basis van prijzenswaardige merites. Meer als een predicaat dat je geschonken krijgt als je meepraat met de meerderheid of heult met de machthebbers... iets wat voor de alternatieven geen optie is en daardoor een bron is van frustratie en slachtofferschap.
Het is eigenlijk net zoiets als dat bijbelgetrouwen in de Verenigde Staten zouden klagen dat van de professoren in universiteiten waar geschiedenis en archeologie wordt onderwezen de overgrote meerderheid aanhanger is van de evolutie-theorie en slechts een minderheid aanhanger van het scheppingsverhaal.
En dat is dan gelijk het verdienmodel van de "nutty professor" van die tweede categorie. Want een dergelijke vreemde eend in de bijt kan zich verheugen in een gigantische berg likes en subscriptions als hij zijn alternatieve wetenschap op internet pleurt.
"Zie je wel!" klinkt het dan vanuit de bijbelbelt.
Ik verdenk bv iemand als Paul Cliteur ook van een dergeiljk opportunisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 25-10-2022 14:35:11 ]
pi_206444232
Ik vind het wel zorgwekkend dat de het overgrote deel van de geschreven pers eigenlijk maar in handen is van 2 Belgische bedrijven.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:31:19 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206444457
Omdat alt-right-figuren er niet tegen kunnen dat er in de media dingen aan bod komen die niet in hun straatje passen. Dus als een programma het heeft over milieuproblemen, asielzoekers als mensen, pro-LHBTI, kritiek op Thierry Baudet of nadelige kanten van het beleid van Donald Trump, dan is meteen de hele media links. Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar graag proberen ze met hun slachtofferrol de media meer naar hun hand te krijgen. En bovendien zouden ze liever niet hebben dat mensen dingen zien die niet bij hun wereldbeeld passen. Ze zijn pas blij als de media enkel nog FvD-propaganda plus plat amusement zou uitzenden.

Daarom moet je mensen die janken over "de linkse media" gewoon meteen wantrouwen. Die zouden als het kon het liefst de vrije media met keihard geweld de kop indrukken.
pi_206444548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Robert Jensen kan zijn zegje doen. En ook "Ongehoord Nederland" kan iedereen bereiken.
Ze hebben evenveel bereik als "Op1" of "Arjen Lubach"?
Niemand vertegenwoordigt het media-monopoly. Dus wat is de betekenis van "Mainstream"?

Bv Thierry Baudet mag de media berichten over Marokkanen in de trein.
En bv Pim Fortuyn mag in een column schrijven over de moord op Marianne Vaatstra, namelijk "Een keel doorsnijden, is iets wat een Fries niet doet".

Iedereen kan zijn zegje doen, en iedereen kan jou bereiken.
Rechtse televisie vind ik meestal tenenkrommend slecht.

Geen idee trouwens wat nou echt mainstream is, ik neem aan dat de commerciële omroepen daar ook onder vallen, maar die maken ook tenenkrommend slechte televisie, waarbij je ook nog eens wordt doodgegooid met reclame binnen een programma.

Ik zou graag wat meer neutraal nieuws en meer onderzoeksjournalistiek zien.

Overigens heeft vooral Baudet natuurlijk niet te klagen over gebrek aan aandacht.
Hopelijk gaat dat na het reptielenverhaal eindelijk eens wat minder worden, maar dat zal wel niet, men blijft sensatie zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 25-10-2022 16:59:30 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206444672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Ach, voor veel mensen aan de rechterflank is klagen hun enige plezier in het leven, heb ik vaak het gevoel. Of de enige manier om met het leven om te gaan. Als je anderen niet meer de schuld kan geven, wat is dan de reden dat je geen perfect leven hebt?

Dat het klagen totaal onzinnig is in bijna alle gevallen, doet er niet toe. Zo ook bij de media. Die zijn in Nederland altijd zeer divers en voor elk wat wils geweest, maar dan heb je geen reden tot klagen natuurlijk.
Ik vind eigenlijk dat de gemiddelde mens sowieso nogal geneigd is om te klagen.
(Niets menselijks is mij vreemd.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206444697
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:
Omdat alt-right-figuren er niet tegen kunnen dat er in de media dingen aan bod komen die niet in hun straatje passen. Dus als een programma het heeft over milieuproblemen, asielzoekers als mensen, pro-LHBTI, kritiek op Thierry Baudet of nadelige kanten van het beleid van Donald Trump, dan is meteen de hele media links. Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar graag proberen ze met hun slachtofferrol de media meer naar hun hand te krijgen. En bovendien zouden ze liever niet hebben dat mensen dingen zien die niet bij hun wereldbeeld passen. Ze zijn pas blij als de media enkel nog FvD-propaganda plus plat amusement zou uitzenden.

Daarom moet je mensen die janken over "de linkse media" gewoon meteen wantrouwen. Die zouden als het kon het liefst de vrije media met keihard geweld de kop indrukken.
Een gebrek aan plat amusement is me op geen enkele zender opgevallen.
Maar goed, misschien schaar ik daar teveel onder.
pi_206444721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Rechtse televisie vind ik meestal tenenkrommend slecht.

Geen idee trouwens wat nou echt mainstream is, ik neem aan dat de commerciële omroepen daar ook onder vallen, maar die maken ook tenenkrommend slechte televisie, waarbij je ook nog eens wordt doodgegooid met reclame binnen een programma.

Ik zou graag wat meer neutraal nieuws en meer onderzoeksjournalistiek zien.

Overigens heeft vooral Baudet natuurlijk niet te klagen over gebrek aan aandacht.
Hopelijk gaat dat na het reptielenverhaal eindelijk eens wat minder worden, maar dat zal wel niet, men blijft sensatie zoeken.
Met kerst, zullen ze wel weer ergens op de kerstmakrt gaan staan.
pi_206444756
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:00 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Met kerst, zullen ze wel weer ergens op de kerstmakrt gaan staan.
Moet dat dan niet een cultuurkerstmarkt zijn voor die cultuurchristenen?
pi_206445520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het wel zorgwekkend dat de het overgrote deel van de geschreven pers eigenlijk maar in handen is van 2 Belgische bedrijven.
SDM, die zich het geld van stichting Het Parool heeft toegeeigend om "islamofobie' te bestrijden, is ook mede-eigenaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206447272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:26 schreef Nober het volgende:
Links praat liever over dan met.
Tsja nogal logisch. De bruinhemden van de tegenpartij ruiken iig niet alsof ze bruin gekocht waren.
pi_206449639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:

Dit dus.
Incelfrikandel
pi_206453083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:

Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.

Ik ken er genoeg in mijn directe omgeving die in de onderste helft van de socioeconomische pikorde verblijven en niks met politiek hebben, (wat prima is) maar die vrolijk verkondigen "ik kan het allemaal niet meer betalen, ik ga volgende keer echt rechts stemmen!".

Dan sterf je wel een stukje van binnen ja ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_206453265
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het probleem is dat dat klagen en jammeren en vingerwijzen naar 'links', wat al zo'n 25 jaar niet meer aan de macht is geweest hier, schijnbaar voor sommige mensen een geloofwaardig verhaal vormen.

Ik ken er genoeg in mijn directe omgeving die in de onderste helft van de socioeconomische pikorde verblijven en niks met politiek hebben, (wat prima is) maar die vrolijk verkondigen "ik kan het allemaal niet meer betalen, ik ga volgende keer echt rechts stemmen!".

Ja, dat is wel een probleem. Maar dan vooral een probleem van PvdA (en GL) die het blijkbaar niet meer uitgelegd krijgen. Die moeten er gewoon op hameren dat een stem op VVD/FvD/PVV/BBB/JA21/D66 een stem is op lage belastingen voor rijken en het grootbedrijf en dus grotere inkomensverschillen.
pi_206454548
quote:

[..]

M'n moeder haar belangrijkste klaagpunt van Nederland is de woningmarkt voor starters. Wat stemt ze? VVD :|W

Facepalm ging er aan m'n achterhoofd weer uit.
pi_206454582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een probleem. Maar dan vooral een probleem van PvdA (en GL) die het blijkbaar niet meer uitgelegd krijgen. Die moeten er gewoon op hameren dat een stem op VVD/FvD/PVV/BBB/JA21/D66 een stem is op lage belastingen voor rijken en het grootbedrijf en dus grotere inkomensverschillen.
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.
pi_206462945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
PvdA en GL hebben zich de afgelopen 15 jaar op allerlei punten geprofileerd, maar niet op belastingen voor rijken. Wat ik nooit heb begrepen, want volgens mij zijn er nog altijd veel meer mensen in de arbeiders/middenklasse dan woke lui wiens stemgedrag helemaal draait om lief doen tegen immigranten en transseksuelen.
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.

Kijk maar eens in het memes topic in OOR bijvoorbeeld. Daar zit die medewerker van het Kremlin, weetjewel4 ofzo, ook steeds plaatjes te posten van roze geshopte NATO tanks met 'they/them' op de zijkant gekalkt. :')

Het zou verstandiger zijn om inderdaad, zoals hierboven wordt aangekaart, te wijzen op de manier waarop 25 jaar rechts beleid het leven van de arbeider er niet beter op heeft gemaakt. Maar ik snap de drang om je te verdedigen op iets fundamenteels/persoonlijks als genderneutraliteit en inclusiviteit echt wel.

Edit: en ik bedoel dus dat als ik in gesprek raak met iemand die vindt dat de vrijesectorhuur gerust met 10% omhoog kan en dat we alle Turken terug naar Afrika moeten sturen want die plegen toch alleen maar aanslagen, dan gaan we het allereerst aan de stok krijgen over racisme, want daar kan ik echt boos om worden. En pas daarna over de visie op de woningmarkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 27-10-2022 10:13:26 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_206464078
quote:

[..]

Je vraagt je dan toch ook even af waar ze dan de afgelopen decennia op gestemd hebben, eigenlijk.
pi_206464436
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 01:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.

Kijk maar eens in het memes topic in OOR bijvoorbeeld. Daar zit die medewerker van het Kremlin, weetjewel4 ofzo, ook steeds plaatjes te posten van roze geshopte NATO tanks met 'they/them' op de zijkant gekalkt. :')

Het zou verstandiger zijn om inderdaad, zoals hierboven wordt aangekaart, te wijzen op de manier waarop 25 jaar rechts beleid het leven van de arbeider er niet beter op heeft gemaakt. Maar ik snap de drang om je te verdedigen op iets fundamenteels/persoonlijks als genderneutraliteit en inclusiviteit echt wel.

Edit: en ik bedoel dus dat als ik in gesprek raak met iemand die vindt dat de vrijesectorhuur gerust met 10% omhoog kan en dat we alle Turken terug naar Afrika moeten sturen want die plegen toch alleen maar aanslagen, dan gaan we het allereerst aan de stok krijgen over racisme, want daar kan ik echt boos om worden. En pas daarna over de visie op de woningmarkt.
Ja, helaas beheerst rechts het debat omdat die ongegeneerd allerlei onzin spuien die niet onweersproken kan en mag blijven. Maar links komt er daardoor nooit toe om eens echt duidelijk te maken wat nou werkelijk rechts beleid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')