abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206468226
Het kleuter nivo gebabbel over de IPCC mag gewoon in BNW blijven, hier hoort dat niet thuis net zo min als zelf verzonnen definities. Wie de schoen past...
pi_206468359
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het ook wel bijzonder dat BBB en JA21 dus volgens @:Hanca 'extreemrechts' zijn. Haha, dat mag ook wel even onderbouwd worden. En wat de SP betreft, die zijn inderdaad helemaal niet extreemlinks.
JA21 komt gewoon uit FvD en die zijn nog jaren blijven zitten na het uitstappen van Otten, als die niet onder de uiterst rechtse flank vallen (de zeer beladen term extreem-rechts gebruik ik eigenlijk bijna nooit) vallen weet ik het ook niet meer.

De potentiële kiezers zijn inderdaad waarschijnlijk minder extreem, als Omtzigt mee zou doen gaan ze ook bijna allemaal naar hem. Daar heb je misschien wel gelijk in. BBB is zelf natuurlijk wel behoorlijk extreem, de kiezers waarschijnlijk minder.

Maar goed, dan blijft de groep al vanaf Fortuyn, tot Verdonk, tot PVV, tot de PVV+FvD+JA21 combinatie nog gewoon al decennia 30 zetels halen. Tot hooguit een deel van de SP achterban en Bij1. Dat de rechterflank dus veel groter is dan de linker is duidelijk.
pi_206468389
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De Telegraaf en AD staan al meer dan een decennia vol van de kritiek op (im)migratie dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Klopt an sich maar de discussie blijft keer op keer uitlopen op wederzijds modder gooien vanuit een loopgraaf.
De redelijkheid is aan beide zijden ver te zoeken.
En de politiek maakt geen beleid, maar loopt achter de feiten aan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206468465
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 komt gewoon uit FvD en die zijn nog jaren blijven zitten na het uitstappen van Otten, als die niet onder de uiterst rechtse flank vallen (de zeer beladen term extreem-rechts gebruik ik eigenlijk bijna nooit) vallen weet ik het ook niet meer.

De potentiële kiezers zijn inderdaad waarschijnlijk minder extreem, als Omtzigt mee zou doen gaan ze ook bijna allemaal naar hem. Daar heb je misschien wel gelijk in. BBB is zelf natuurlijk wel behoorlijk extreem, de kiezers waarschijnlijk minder.

Maar goed, dan blijft de groep al vanaf Fortuyn, tot Verdonk, tot PVV, tot de PVV+FvD+JA21 combinatie nog gewoon al decennia 30 zetels halen. Tot hooguit een deel van de SP achterban en Bij1. Dat de rechterflank dus veel groter is dan de linker is duidelijk.
Het feit dat Omtzigt (zonder ook maar verkiezingsprogramma) op zoveel zetels wordt gepeild, doet mij juist vermoeden dat veel van die mensen helemaal niet extreem-rechts of uiterst rechts zijn.
Hoe belachelijk het ook is dat die mensen allemaal zeggen dat ze op die niet bestaande partij (zonder partijprogramma) zouden stemmen.
Het zegt wel een hoop over hoe ondoordacht mensen hun stem uitbrengen (of zeggen dat te zullen doen).

Veel van die mensen lijken de gevestigde partijen hartgrondig beu te zijn, maar weten niet waar ze naartoe moeten.

Ik vind BIJ1 en de SP volstrekt onvergelijkbaar, de PvdD komt een stuk dichter in de buurt v/d SP (als Ewald Engelen zichzelf eindelijk eens daadwerkelijk verkiesbaar zou stellen zou hij meteen mijn stem krijgen).
Ik zie de PvdD zich ook niet schuldig maken aan achterlijke identiteitspolitiek, waar BIJ1 in grossiert.
(En trouwens het FvD ook.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206468517
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt, de migratie kwam wel van minder ver en de culturele verschillen zullen meestal kleiner zijn geweest.
Geen idee hoe het zich qua percentages v/d bevolking tot elkaar verhoudt tussen het verleden en recent.
Daarnaast was er natuurlijk ook absoluut nog geen verzorgingsstaat.
"Culturele verschillen kleiner"... Dat is achteraf praten. Het is altijd zo dat "de huidige tijd" heel bijzonder is met enorme verschuivingen. De culturele verschillen waren vroeger ook wel groot.
Toen de Duitse vluchtelingen in de 30er jaren vd 20e eeuw binnenkwamen was er ook van ARP huize (Citters) het verzoek de godsdienstige samenstelling van de nieuwkomers in kaart te brengen.
En de komst van Molukkers.... Je hebt wel eens gehoord van de treinkapingen. Dat is vele malen erger dan 1 moord (Theo van Gogh). Komt trouwens bij dat Els Borst door een NL Christenfundamentalist is vermoord. Dus zoveel verschil in (on)aangepast gedrag tussen Christenen en moslims is er nu ook weer niet.
Na de 1e wereldoorlog kwamen hier enorme hoeveelheden Belgen binnen. Nu zeg je waarschijnlijk: Belgen, dat zijn toch broedervolkeren.
Nog geen honderd jaar daarvoor hadden we nog oorlog met elkaar (1831), onder meer met een zelfmoordcommando onder leiding van Jan van Speyk.
Dus vroeger waren de nieuwkomers net zo onaangepast als zoals we dat nu ervaren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_206468532
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het feit dat Omtzigt (zonder ook maar verkiezingsprogramma) op zoveel zetels wordt gepeild, doet mij juist vermoeden dat veel van die mensen helemaal niet extreem-rechts of uiterst rechts zijn.
Hoe belachelijk het ook is dat die mensen allemaal zeggen dat ze op die niet bestaande partij (zonder partijprogramma) zouden stemmen.
Het zegt wel een hoop over hoe ondoordacht mensen hun stem uitbrengen (of zeggen dat te zullen doen).

Veel van die mensen lijken de gevestigde partijen hartgrondig beu te zijn, maar weten niet waar ze naartoe moeten.
De link doet het niet meer, maar ik dacht dat bij De Hond 11 dagen geleden met Omtzigt op een zetel of 28 de combi PVV+JA21+FvD nog steeds rond de 30 was. Maar dat kan ik dus niet meer nakijken.
pi_206468538
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je als 'extreem' ziet. Dat lukt je nog niet goed om te onderbouwen, zo stel je dus dat BBB extreem is, maar op welk vlak dan precies? En waarom zou dat deze partij 'extreemrechts' maken?

Ik zie BBB als een populistische middenpartij die opkomt voor het platte land. Ik zou in de verste verte niet weten wat de link is met 'extreemrechts'. Dit laatste geldt ook voor JA21, dat betreft een partij die zich bewust heeft afgesplitst van FvD. En het mag duidelijk zijn dat FvD sindsdien alleen nog maar meer is geradicaliseerd. JA21 is een rechts en conservatieve partij, maar niet te betrappen om het bizarre gedachtegoed dat ze bij FvD omarmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206468579
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:09 schreef Nober het volgende:

[..]
Jensen zit niet meer bij RTL en ook niet meer op youtube.

Ongehoord Nederland heeft al een boete gehad.

Het bereik van jensen op zijn site is natuurlijk niet hetzelfde als op RTL/youtube.

Baudet heeft beveiliging zodat hij niet Pim Fortuyn achterna gaat.

Het is nog steeds "lachen gieren brullen" met Robert op YouTube.
Dit spotje is een dag oud.

Het bereik voor Robert is dus net als wat op TV verschijnt. Er bestaat geen media-monopolie.
Iedereen heeft t altijd over de moord op Pim Fortuyn. Maar links heeft t zelfde te verduren. Moord op Els Borst door een Christenfundamentalist.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_206468858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
"Culturele verschillen kleiner"... Dat is achteraf praten. Het is altijd zo dat "de huidige tijd" heel bijzonder is met enorme verschuivingen. De culturele verschillen waren vroeger ook wel groot.
Het is idd praten achteraf, maar ik denk dat die culturele verschillen idd kleiner zijn geweest.

quote:
Toen de Duitse vluchtelingen in de 30er jaren vd 20e eeuw binnenkwamen was er ook van ARP huize (Citters) het verzoek de godsdienstige samenstelling van de nieuwkomers in kaart te brengen.
Dat zal best, we hebben nog steeds een partij van enge christenen die een theocratie nastreven.
quote:
En de komst van Molukkers.... Je hebt wel eens gehoord van de treinkapingen. Dat is vele malen erger dan 1 moord (Theo van Gogh).
De Molukkers zijn door de Nederlandse overheid ronduit schandalig behandeld en niet te vergelijken met latere arbeidsmigranten of vluchtelingen.
Niet om hun acties goed te praten trouwens.

quote:
Komt trouwens bij dat Els Borst door een NL Christenfundamentalist is vermoord. Dus zoveel verschil in (on)aangepast gedrag tussen Christenen en moslims is er nu ook weer niet.
Els Borst is vermoord door een volstrekt doorgedraaide figuur, alhoewel ik denk dat dat bij moslim-extremisten ook zeker een aanzienlijk deel zal zijn.
Onze gevangenissen zitten ook vol geesteszieken.
quote:
Na de 1e wereldoorlog kwamen hier enorme hoeveelheden Belgen binnen. Nu zeg je waarschijnlijk: Belgen, dat zijn toch broedervolkeren.
Nog geen honderd jaar daarvoor hadden we nog oorlog met elkaar (1831), onder meer met een zelfmoordcommando onder leiding van Jan van Speyk.
Dus vroeger waren de nieuwkomers net zo onaangepast als zoals we dat nu ervaren.
Geen idee hoe je er bij komt dat ik Belgen een broedervolk zou vinden, wat je daar ook mee bedoelt.
Daarnaast zijn vluchtelingen uit België of Duitsland qua afstand niet te vergelijken met vluchtelingen van duizenden kilometers verderop.
Wat Oekraïners trouwens ook zijn, verschil maken tussen Oekraïners en Syriërs vind ik persoonlijk onzinnig.

Maar dat zijn allemaal vluchtelingen, de meeste immigratie is arbeidsmigratie geweest.
En dankzijn het EU beleid hebben we nu al jaren grootschalige arbeidsmigratie, zonder ook maar een mogelijkheid tot het opleggen van enige integratieplicht.

Ik vraag met trouwens af of we Oekraïners die hier blijven enige integratieplicht kunnen opleggen aangezien dat nu pas heel recent mogelijk is bij Turkse immigranten/vluchtelingen.
En dan enkel de nieuwkomers, Turken die hier al 50 jaar wonen en nog steeds geen Nederlands spreken moeten we vanwege het associatieverdrag met Turkije maar gewoon accepteren.
pi_206469149
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
De link doet het niet meer, maar ik dacht dat bij De Hond 11 dagen geleden met Omtzigt op een zetel of 28 de combi PVV+JA21+FvD nog steeds rond de 30 was. Maar dat kan ik dus niet meer nakijken.
Als dit zo doorgaat wordt het echt vrijwel onmogelijk nog een coalitie te vormen.

https://tpo.nl/2022/10/16(...)-voor-lijst-omtzigt/

28 Zetels voor een niet bestaande partij, zonder partijprogramma, dit land is voor iig 28 zetels volslagen knettergek.
Aan de andere kant vind ik Omtzigt wel een goede politicus, jammer dat het een christendemocraat is.
pi_206469217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is nog steeds "lachen gieren brullen" met Robert op YouTube.
Dit spotje is een dag oud.

Het bereik voor Robert is dus net als wat op TV verschijnt. Er bestaat geen media-monopolie.
Iedereen heeft t altijd over de moord op Pim Fortuyn. Maar links heeft t zelfde te verduren. Moord op Els Borst door een Christenfundamentalist.
D66 is niet links.
En haar moordenaar is eerst en vooral een volledig gestoorde geesteszieke, net zoals ongetwijfeld veel moslim-extremisten dat zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 27-10-2022 19:46:58 ]
pi_206469364
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als dit zo doorgaat wordt het echt vrijwel onmogelijk nog een coalitie te vormen.

https://tpo.nl/2022/10/16(...)-voor-lijst-omtzigt/

28 Zetels voor een niet bestaande partij, zonder partijprogramma, dit land is voor iig 28 zetels volslagen knettergek.
Aan de andere kant vind ik Omtzigt wel een goede politicus, jammer dat het een christendemocraat is.
Dank voor die link. Het zijn dus 26 zetels nog steeds voor de uiterst rechtse flank als Omtzigt mee doet.

Ik heb, ondanks dat ik weinig met Omtzigt heb, trouwens liever die 2e rij. Liever Omtzigt dan BBB en JA21. Sowieso komt in rij 1 een meerderheid via VVD, PVV, FvD, JA21 en BBB me veel te dicht bij. Die zullen nooit samen regeren, maar kunnen wel voor losse dingen samem stemmen.

Maar goed, ik hoop nog steeds op gewoon een goede PvdA lijsttrekker die de boel volledig overhoop haalt.
pi_206469448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dank voor die link. Het zijn dus 26 zetels nog steeds voor de uiterst rechtse flank als Omtzigt mee doet.

Ik heb, ondanks dat ik weinig met Omtzigt heb, trouwens liever die 2e rij. Liever Omtzigt dan BBB en JA21. Sowieso komt in rij 1 een meerderheid via VVD, PVV, FvD, JA21 en BBB me veel te dicht bij. Die zullen nooit samen regeren, maar kunnen wel voor losse dingen samem stemmen.

Maar goed, ik hoop nog steeds op gewoon een goede PvdA lijsttrekker die de boel volledig overhoop haalt.
Ja eens, en alhoewel ik na het verdrag van Lissabon nooit ook maar zal overwegen op de PVDA te stemmen, zou ik een sterke PVDA een zegening vinden.
Dan hoop ik wel dat de PVDA eens eindelijk een einde maakt aan de lobbycratie die ons land geworden is, en ook eindelijk eens een einde maakt aan Nederland als belastingparadijs en verzorginsstaat voor multinationals.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:09:50 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206537094
Waarom houdt links zo van censuur en eenzijdige (des)informatie?

Ik noem mezelf niet rechts. Maar ook rechtse mensen betalen mee aan de publieke omroep. Hun zorgen worden echter nooit verwoord. Bijvoorbeeld als vragen aan beleidsmakers bij praatprogrammas. Alleen gecensureerd of verdraaid.
pi_206538233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:07 schreef Belugastroop het volgende:

Ik noem mezelf niet rechts. Maar ook rechtse mensen betalen mee aan de publieke omroep. Hun zorgen worden echter nooit verwoord. Bijvoorbeeld als vragen aan beleidsmakers bij praatprogrammas. Alleen gecensureerd of verdraaid.
Baudet is jaren de meest geziene politicus geweest op tv, we hebben gewoon PowNed bijvoorbeeld... kortom: wat jij zegt lijkt me niet waar.
pi_206538382
quote:

Doe eens wat voorbeelden dan van die censuur en eenzijdige desinformatie?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_206539745
quote:

Waarom houdt rechts zo van censuur en desinformatie want als wij de afgelopen jaren een politieke stroming hebben gezien die zich daaraan schuldig heeft gemaakt dan was het rechts wel.

Ik wacht op je uitleg.
pi_206541335
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 21:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Doe eens wat voorbeelden dan van die censuur en eenzijdige desinformatie?
https://www.duic.nl/algem(...)t-die-baan-opzegden/
pi_206541474
quote:
Ja? Hoe is dat censuur? De vragen worden notabene gesteld naar aanleiding van een pers artikel.
pi_206541513
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja? Hoe is dat censuur? De vragen worden notabene gesteld naar aanleiding van een pers artikel.
quote:
We moeten echt heel goed kijken in de systemen en soms worden bepaalde gegevens van het COA en de gemeente ook niet met elkaar gekoppeld, omdat het wegens privacyregels niet mag.
Daar had ze geen last van toen ze stelde dat het er maar 3 waren, nu opeens wel.
pi_206541521
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:36 schreef ReplaR het volgende:

[..]
[..]
Daar had ze geen last van toen ze stelde dat het er maar 3 waren, nu opeens wel.
En nogmaals, wat is de censuur hier? Het gaat in dit topic over de pers en de MSM, die doet hier volgens mij gewoon uitstekend werk zonder enige censuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2022 10:37:41 ]
pi_206541581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En nogmaals, wat is de censuur hier? Het gaat in dit topic over de pers en de MSM, die doet hier volgens mij gewoon uitstekend werk zonder enige censuur.
Dat het er maar 3 waren wat ze toen stelde was desinformatie.
Dat ze nu opeens beweert dat het moeilijk is te achterhalen (wat met die 3 van toen geen probleem was) is de censuur
pi_206542225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:43 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat het er maar 3 waren wat ze toen stelde was desinformatie.
Dat ze nu opeens beweert dat het moeilijk is te achterhalen (wat met die 3 van toen geen probleem was) is de censuur
Je kunt hooguit concluderen dat het VVD-lid met de informatie heeft kopen knoeien. Dat staat nogal ver af van de 'linkse MSM' die censuur zou plegen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_206542278
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 01:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Eens. Ze worden alleen door boosrechts en hun aanhang wel een beetje die hoek in geduwd.

Kijk maar eens in het memes topic in OOR bijvoorbeeld. Daar zit die medewerker van het Kremlin, weetjewel4 ofzo, ook steeds plaatjes te posten van roze geshopte NATO tanks met 'they/them' op de zijkant gekalkt. :')

Het zou verstandiger zijn om inderdaad, zoals hierboven wordt aangekaart, te wijzen op de manier waarop 25 jaar rechts beleid het leven van de arbeider er niet beter op heeft gemaakt. Maar ik snap de drang om je te verdedigen op iets fundamenteels/persoonlijks als genderneutraliteit en inclusiviteit echt wel.

Edit: en ik bedoel dus dat als ik in gesprek raak met iemand die vindt dat de vrijesectorhuur gerust met 10% omhoog kan en dat we alle Turken terug naar Afrika moeten sturen want die plegen toch alleen maar aanslagen, dan gaan we het allereerst aan de stok krijgen over racisme, want daar kan ik echt boos om worden. En pas daarna over de visie op de woningmarkt.
En dat is precies waarom 'rechts' (hokjes :') ) kan doorgaan met uithollen middenklasse. Door continue het narratief te beheersen. Er wordt de hele tijd over neuzelpunten geouwehoerd omdat men door dat extreme scherp stellen door wordt gedwongen. Ik neem aan dat de overgrote meerderheid van links ook liever praat over economische verbetering voor de lagere/middenklasse dan continue moeten terugvallen op migratie/LBGTQ discussies omdat een vertegenwoordiger van de rechterkant hardop roept dat alle Marokkanen moeten oprotten of transgenders een enorm probleem binnen de samenleving vertegenwoordigen. En negeren kun je het ook weer niet, want dan normaliseer je het. En deze catch-22 is precies het doel natuurlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')