quote:Twee lichamen in auto langs A59 zijn van Hebe (10) en Sanne (26)
De twee lichamen die woensdagavond zijn gevonden in een auto langs de A59 bij Den Bosch zijn inderdaad van de vermiste Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26). Dat heeft onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers uitgewezen, meldt de politie donderdag.
De Kia Picanto werd woensdag rond 22.00 uur aangetroffen in het water langs een flauwe bocht bij knooppunt Empel. De politie zei korte tijd later dat ze er niet aan twijfelde dat de inzittenden Hebe en Sanne waren.
Later in de nacht zijn de lichamen geborgen en heeft de politie het onderzoek ter plaatse afgerond.
De politie zocht dinsdagavond ook al bij knooppunt Empel naar het toen nog vermiste tweetal. Toen werd hun auto niet gevonden. In de buurt van de locatie zag een agent woensdagavond bandensporen. Daarop werd een politiehelikopter ingeschakeld. Die zag uiteindelijk de auto waarin de twee zaten.
Hebe en Sanne maandag voor het laatst gezien
Het tweetal werd sinds maandagavond vermist. Die avond vertrokken de begeleidster en het meisje uit Raamsdonksveer, ruim 30 kilometer ten westen van Den Bosch. Sanne had Hebe daarvoor opgehaald bij een dagcentrum in de Brabantse plaats. In die omgeving waren ze ook voor het laatst gezien.
Vanaf Raamsdonksveer zou Sanne naar Vught rijden, waar het meisje woont. Daar kwamen zij nooit aan. De politie zette grote zoektochten op, gesteund door vrijwilligersgroepen. Zo werd er tevergeefs gezocht rond de Brabantse plaatsen Waspik en Drunen.
De politie verstuurde dinsdagochtend een amber alert vanwege de vermissing. Dat systeem wordt ingezet als agenten vermoeden dat een vermist kind in levensgevaar is.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-10-en-sanne-26.html
Meer denk ik even de ochtendspits voorbij laten gaan. In het donker waren ze wel klaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:01 schreef streamjohan het volgende:
Weg gaat vannacht rond 4.00 open weer, en vandaag rond 11.45 weer dicht. Zou er dan een aanwijzing zijn gevonden? Vannacht was het onderzoek klaar op locatie.
Optimistisch als de vertrektijd van 15:00 klopt. Zeker als je eerst binnendoor via Raamsdonk naar Waspik rijdt dus. Dat is grotendeels 50 km/u weg (ondanks de vele 30 borden van bewoners). En stoppen bij tegenliggers vanwege vele wegversmallingen. Maar het kan zeker omdat exact vertrektijd niet genoemd is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, het tijdstip ongeveer van het ongeluk waarschijnlijk.
Nee geen noodweer, maar wel miezer of matige regen en iig zeer nat wegdek.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar dan waren het hooguit de laatste druppels. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.
Er zijn zat redenen te bedenken hoe een auto frontaal tegen een vangrail aanrijdt, maar laten we verder gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt. Ik ben niet zo van het aanwijzen van schuldigen, zonder kennis van zaken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
[..]
Je rijdt toch niet haaks op een vangrail? Je auto schuurt er tegenaan en komt tot stilstand.
Ik weet niet waar jij denkt dat Den Bosch ligt, maar op dat kaartje van 15.30 uur zie je de stip van Den Bosch nog niet eens, dus hoezo zou het droog zijn geweest?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Droog dus. Of hooguit de laatste druppels als ze flink door heeft gereden. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.
Zei Patrick niet het tegenovergestelde?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Noodlottig ongeval. Patrick heeft weer gelijk
Huh? Een ongeval kan ook gewoon eenzijdig zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Patrick zei schuld door derden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Ook die optie staat nog open.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:06 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Patrick zei schuld door derden.
Is bekend dat ze binnendoor van Raamsdonkveer naar Waspik reed? Ze was toch nog op de A59 bij Waspik gesignaleerd?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Optimistisch als de vertrektijd van 15:00 klopt. Zeker als je eerst binnendoor via Raamsdonk naar Waspik rijdt dus. Dat is grotendeels 50 km/u weg (ondanks de vele 30 borden van bewoners). En stoppen bij tegenliggers vanwege vele wegversmallingen. Maar het kan zeker omdat exact vertrektijd niet genoemd is.
Maar dan waren het hooguit de laatste druppels. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.
Gewoon telkens van die voor de hand liggende dingen waar iedereen wel een gerede gok naar had kunnen doen. Dat hoop ik tenminste, want anders gaat er op het gebied van privacy iets goed mis op zijn werk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zei Patrick niet het tegenovergestelde?
Wat goed van Patrick, hier zei ook dik 90% ook dat het een ongeval was. Zijn we nu allemaal helderziend?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Zal vast nog duidelijk worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is bekend dat ze binnendoor van Raamsdonkveer naar Waspik reed? Ze was toch nog op de A59 bij Waspik gesignaleerd?
Mocht hij inderdaad een 'bron' hebben, dan kan dat zomaar van een briefing zijn die bij landelijke noodlijnen bij dit soort gevallen een paar keer per dag wordt gedaan, zodat men instructies krijgt over wat te zeggen als er mensen over de zaak bellen (wat in dit soort zaken nogal veel voor komt). Lekken van dit soort info is uit den boze, natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Gewoon telkens van die voor de hand liggende dingen waar iedereen wel een gerede gok naar had kunnen doen. Dat hoop ik tenminste, want anders gaat er op het gebied van privacy iets goed mis op zijn werk.
Ja dat was net te horen in het persmoment met de politie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS bevestigt nu officieel de dood van beide personen.
12 mm regen over de hele dag. Meeste viel 's morgens. Mijn vriendin reed de tegenovergestelde weg op dat moment.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee geen noodweer, maar wel miezer of matige regen en iig zeer nat wegdek.
Het wegdek loopt daar ook af, plus dat het ZOAB is, dus ik denk dat dat niet direct de oorzaak is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
12 mm regen over de hele dag. Meeste viel 's morgens. Mijn vriendin reed de tegenovergestelde weg op dat moment.
Niet officieel maar is gewoon de meest logische route als ze niet al bij Hooipolder op de A59 is gegaan. Dat ze is Waspik is gesignaleerd was op basis van GPS mast. Die straat ook aan als je binnendoor gaat natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is bekend dat ze binnendoor van Raamsdonkveer naar Waspik reed? Ze was toch nog op de A59 bij Waspik gesignaleerd?
Ik weet waar het ligtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij denkt dat Den Bosch ligt, maar op dat kaartje van 15.30 uur zie je de stip van Den Bosch nog niet eens, dus hoezo zou het droog zijn geweest?
Pas om 15.55 uur zie je de stip van Den Bosch weer op die kaart.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
12 mm regen over de hele dag. Meeste viel 's morgens. Mijn vriendin reed de tegenovergestelde weg op dat moment.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:17 schreef StephanL het volgende:
Heeft Sanne zo haar best gedaan om haar een leuk leven ge bezorgen, overkomt haar dit. Aan de ene kant wel wrang
Iemand naar het Hebe huis namens Fok?
De burgemeester heeft gevraagd om daar bloemen te leggen. Is niet bij hun thuis.quote:
Hier: https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:25 schreef nils_22 het volgende:
Is er een kaartje waar ze nou exact te water zijn geraakt? Ik zie geen water langs de snelweg..
https://nos.nl/artikel/24(...)ne-bevestigt-politiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:25 schreef nils_22 het volgende:
Is er een kaartje waar ze nou exact te water zijn geraakt? Ik zie geen water langs de snelweg..
Is idd niet bij haar huis maar bij een zorginstelling die haar ouders hebben opgericht voor haar en anderen. Daar is een gedenkplek ingericht, dus kan best.quote:
Oja.. en geen vangrail.. wat kutquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier: https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3
waarschijnlijk in een noordoostelijke hoek de weg afgeschoten en ter hoogte van het 2e 'bultje' water terechtgekomen met de auto.
Het is letterlijk dezelfde radar die ze gebruiken bij al die websites voor Nederland, er zijn maar 2 radars, 1 in Herwijnen en 1 in Den Helder, die zetten ze aan elkaar met software. Het is ook wat anders om de historische radar terug te kijken dan een voorspelling gebaseerd op een radar van een bepaald moment.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:27 schreef 1shot1kill het volgende:
Triest dat het zo is gelopen, maar gelukkig nog relatief snel gevonden en niet pas maanden later.
Buienradar is trouwens alles behalve een betrouwbare bron over wanneer het regent of niet. Als buienradar zegt dat het gaat regenen wanneer ik naar mijn werk moet fietsen heb ik 9 van de 10 keer voor niets mijn regenpak aan en als buienradar bijvoorbeeld zegt dat het gaat regenen een kwartier nadat ik op mijn werk zal arriveren kom ik regelmatig met een nat pak op mijn werk aan. De regenradar van weerplaza is wat dat betreft een stuk meer secuur maar ook lang niet perfect.
Archief buienradar is gewoon betrouwbaar hoor, of doel je daar niet op ? buienradar en voorspelling is niet accuraat iddquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:27 schreef 1shot1kill het volgende:
Triest dat het zo is gelopen, maar gelukkig nog relatief snel gevonden en niet pas maanden later.
Buienradar is trouwens alles behalve een betrouwbare bron over wanneer het regent of niet. Als buienradar zegt dat het gaat regenen wanneer ik naar mijn werk moet fietsen heb ik 9 van de 10 keer voor niets mijn regenpak aan en als buienradar bijvoorbeeld zegt dat het gaat regenen een kwartier nadat ik op mijn werk zal arriveren kom ik regelmatig met een nat pak op mijn werk aan. De regenradar van weerplaza is wat dat betreft een stuk meer secuur maar ook lang niet perfect.
Volgens de politie een ongeval en geen misdrijf (ofwel, geen ander voertuig betrokken). Het is echt een geval pure domme pech. Paar meter eerder of later was er een vangrail geweest die ze had opgevangen en een kans had gegeven, nu waren ze eigenlijk volstrekt kansloos. Als je op zo'n plek van de weg schiet, taludje af en water in (op de kop) dan heb je zelfs in een grote luxe wagen nagenoeg geen kans. Hoop voor Sanne en Hebe dat ze al voor het te water raken buiten bewustzijn waren, een schrale troost in een inktzwarte situatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier: https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3
waarschijnlijk in een noordoostelijke hoek de weg afgeschoten en ter hoogte van het 2e 'bultje' water terechtgekomen met de auto.
Helaas zijn die er dus wel. Dat wij ons dat niet kunnen voorstellen wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:
er is werkelijk geen enkele geldige reden te bedenken om op dat stukje geen vangrail te hebben
Nee, er is niet gezegd dat het een eenzijdig ongeval was, de optie dat er een tweede voertuig bij betrokken was staat nog gewoon openquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens de politie een ongeval en geen misdrijf (ofwel, geen ander voertuig betrokken). Het is echt een geval pure domme pech. Paar meter eerder of later was er een vangrail geweest die ze had opgevangen en een kans had gegeven, nu waren ze eigenlijk volstrekt kansloos. Als je op zo'n plek van de weg schiet, taludje af en water in (op de kop) dan heb je zelfs in een grote luxe wagen nagenoeg geen kans. Hoop voor Sanne en Hebe dat ze al voor het te water raken buiten bewustzijn waren, een schrale troost in een inktzwarte situatie.
Dat daar geen vangrail is, is ook onvoorstelbaar eigenlijk. Natuurlijk is het achteraf een koe in de kont kijken en weten we het na een ongeval altijd beter. Maar dit is toch wel ultieme domheid, er is werkelijk geen enkele geldige reden te bedenken om op dat stukje geen vangrail te hebben. Alle binnenbochten daar hebben zelfs een vangrail. Ben benieuwd of daar nog acties uit volgen, dat mag ik toch hopen.
Het journaille ruikt weer een relletje om clicks en kijkcijfers te genereren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant
Absoluut mooi, een klein beetje extra steun kan nooit kwaad. Als mensen daar behoefte aan hebben, dan is het fijn dat het kan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef Questular het volgende:
Toch mooi dat er een plek is waar mensen een bloemetje kunnen leggen, Kan me voorstellen dat je als nabestaanden zo een gebaar wel kunt waarderen.
Het lijkt me ook wat vroeg dat ze nu al met zo een conclusie zouden komen, ik denk dat komende dagen wel duidelijk gaat worden als men de dashcam data binnen krijgt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, er is niet gezegd dat het een eenzijdig ongeval was, de optie dat er een tweede voertuig bij betrokken was staat nog gewoon open
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, er is niet gezegd dat het een eenzijdig ongeval was, de optie dat er een tweede voertuig bij betrokken was staat nog gewoon open
https://www.telegraaf.nl/(...)nne-gladheid-of-mistquote:De politie gaat ervan uit dat Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26) zijn omgekomen door een noodlottig ongeval. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf, zo zei Stijn van Griensven, hoofd Operatiën van de politie Oost-Brabant, donderdagmiddag bij een persmoment op het politiebureau in Den Bosch. Hoe dat ongeluk precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. „Gladheid, mist, dat zijn zaken waar we rekening mee houden.”
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef Stupidisco het volgende:
Zelfde plek dit toch?
Augustus 2020
[ afbeelding ]Nee volgens mij is dat de rijbaan aan de rechterkant, die is ook hoger volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Noem er eens 3 dan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helaas zijn die er dus wel. Dat wij ons dat niet kunnen voorstellen wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Zelfde plek dit toch?
Augustus 2020
[ afbeelding ]Klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Vond ze al wel heftig, alleen kwam het ook maar van de NOS, vind het apart dat die het gewoon laten staan vooralsnog.quote:
Zal nog wel gaan gebeuren vermoed ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Vond ze al wel heftig, alleen kwam het ook maar van de NOS, vind het apart dat die het gewoon laten staan vooralsnog.
https://nos.nl/artikel/24(...)rmiste-hebe-en-sanne
Ging om de foto's van het wrak, die heeft Frutsel weer verwijderd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:44 schreef Momo het volgende:
Wat betreft de foto die nu in de OP staat is juist gedeeld door de familie van Hebe via vrienden. Dus die mag zeker gedeeld worden van familie.
Ja, dat staat in de verklaring inderdaad. Weet niet of de families het fijn vinden dat alle foto's van Hebe en Sanne van verschillende facebook accounts en elders nu online worden gedeeld, maar deze komt dus direct van de familie zelf om te delen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Ging om de foto's van het wrak, die heeft Frutsel weer verwijderd.
Ik kan er iig een noemen, zodat de natuur onderhouden kan worden. Is al meerdere keren voorbijgekomen in het topic. Nogmaals, wij vinden het allebei raar dat daar geen vangrail zit, maar daar kunnen dus redenen voor zijn.quote:
Ja is dan prima toch.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat staat in de verklaring inderdaad. Weet niet of de families het fijn vinden dat alle foto van Hebe en Sanne van verschillende facebook accounts en elders nu online worden gedeeld, maar deze komt dus direct van de familie zelf om te delen.
Is gewoon persvrijheid. Iedereen wil dat wrak zien tochquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef StephanL het volgende:
Vind het sowieso apart dat ee foto’s gemaakt zijn van dat wrak en bergingswerkzaamheden. Wie heeft dat toegestaan?
Ook de pers dient normen en waarden te hebben. Gister was er ook een debiel die even leuk met de drone boven het gebied hing toen ze er nog in zaten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon persvrijheid. Iedereen wil dat wrak zien toch
Ik stel sowieso voor om dit hele topic over 2 weken of zo te wissen. Nergens voor nodig om dit pronkstuk te archiveren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat staat in de verklaring inderdaad. Weet niet of de families het fijn vinden dat alle foto van Hebe en Sanne van verschillende facebook accounts en elders nu online worden gedeeld, maar deze komt dus direct van de familie zelf om te delen.
Heel normaal, zie zo vaak dergelijke foto's langskomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef StephanL het volgende:
Vind het sowieso apart dat ee foto’s gemaakt zijn van dat wrak en bergingswerkzaamheden. Wie heeft dat toegestaan?
Dat laatste klopt, al wil niet iedereen het zien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zie je bij veel ongelukken/. Vaak deelt de politie ze zelf, ook bij dodelijke ongelukken. Kan best zijn dat het werd toegestaan door politie, behalve van de lijken zelf.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was tijdens de berging van de slachtoffers, wat ik wel logischer vind dan tijdens de berging van het voertuig.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, al wil niet iedereen het zien.
Vind het gewoon apart want de pers stond eerst allemaal op een afstand en alles was gaande achter zwarte schermen.
Nee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is de maatschappij aan het worden .. alles voor de likes....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Ook de pers dient normen en waarden te hebben. Gister was er ook een debiel die even leuk met de drone boven het gebied hing toen ze er nog in zaten.
Amber alert kwam ook te laat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:52 schreef Stupidisco het volgende:
Rijkswaterstaat zag sporen Hebe en Sanne maandag al, maar ondernam geen actie
De bandensporen bij de A59 waar Sanne en Hebe gisteravond werden gevonden, waren maandag al ontdekt. Een medewerker van Rijkswaterstaat dacht echter dat het om oude sporen ging en verliet de plaats van het ongeval weer. Dat blijkt uit een eerste onderzoek van de politie. Na een latere melding van een automobilist is ook niet uitgebreid gezocht.
Geldelander
Dat is dus echt een onzin reden. Ze kunnen deze opening prima eerder of later maken, ver weg van de bocht. Of in de binnenbocht van de andere baan die erlangs loopt. En er zijn ook zogenaamde "CaDo's" (Calamiteiten Doorgang) of andere constructies waarbij de vangrail eenvoudig weggeklapt kan worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan er iig een noemen, zodat de natuur onderhouden kan worden. Is al meerdere keren voorbijgekomen in het topic. Nogmaals, wij vinden het allebei raar dat daar geen vangrail zit, maar daar kunnen dus redenen voor zijn.
Als die auto ondersteboven in het water lag was maandagavond ook te laat geweest om ze nog te redden. Al kan ik me best voorstellen dat die medewerker zich vrij kut voelt op het moment.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:52 schreef Stupidisco het volgende:
De bandensporen bij de A59 waar Sanne en Hebe gisteravond werden gevonden, waren maandag al ontdekt. Een medewerker van Rijkswaterstaat dacht echter dat het om oude sporen ging en verliet de plaats van het ongeval weer. Dat blijkt uit een eerste onderzoek van de politie. Na een latere melding van een automobilist is ook niet uitgebreid gezocht.
Geldelander
Fijn beoordeeld vanaf je zolder.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is dus echt een onzin reden. Ze kunnen deze opening prima eerder of later maken, ver weg van de bocht. Of in de binnenbocht van de andere baan die erlangs loopt. En er zijn ook zogenaamde "CaDo's" (Calamiteiten Doorgang) of andere constructies waarbij de vangrail eenvoudig weggeklapt kan worden.
Dat de verantwoordelijke wegbeheerder voor de makkelijkste manier gekozen heeft, dat lijkt mij een hele foute keuze.
Achteraf is het heel makkelijk om de koe in de kont te kijken, ik vind dat altijd zulke dooddoeners. De situatie is zoals hij is, we kunnen moeilijk in Nederland uren achter elke geknakte tak of elk bandenspoor kijken. Het is gewoon zuur dat de natuur in dit geval het zicht ontnam. Nu kan je stellen dat we alles maar moeten omzagen en enkel gras hebben, maar daar wordt het ook niet leuker van.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:52 schreef Stupidisco het volgende:
Geldelander
Of zorgen dat er een stukje vangrail tussen komt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Achteraf is het heel makkelijk om de koe in de kont te kijken, ik vind dat altijd zulke dooddoeners. De situatie is zoals hij is, we kunnen moeilijk in Nederland uren achter elke geknakte tak of elk bandenspoor kijken. Het is gewoon zuur dat de natuur in dit geval het zicht ontnam. Nu kan je stellen dat we alles maar moeten omzagen en enkel gras hebben, maar daar wordt het ook niet leuker van.
Dat is gewoon gezond verstand en kennis van de weg. Ik zie regelmatig vangrails die weggeklapt kan worden en dit ook daadwerkelijk wordt. Zo wordt je bijvoorbeeld bij het stadion van Utrecht als bezoekende supporter over een weg geleid waar ze de vangrail even open zetten zodat je als bezoeker snel richting de snelweg kan. Even vangrail open, auto's erdoor en vangrail weer veilig dicht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fijn beoordeeld vanaf je zolder.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Achteraf is het heel makkelijk om de koe in de kont te kijken, ik vind dat altijd zulke dooddoeners. De situatie is zoals hij is, we kunnen moeilijk in Nederland uren achter elke geknakte tak of elk bandenspoor kijken. Het is gewoon zuur dat de natuur in dit geval het zicht ontnam. Nu kan je stellen dat we alles maar moeten omzagen en enkel gras hebben, maar daar wordt het ook niet leuker van.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:54 schreef GereDathan het volgende:
Dat de verantwoordelijke wegbeheerder voor de makkelijkste manier gekozen heeft, dat lijkt mij een hele foute keuze.
Ja, dat lijkt mij bijzonder logisch en een groot falen dat het hier niet het geval was. Het is niet dat de vangrail even 3 dagen weg was voor onderhoud, hier is duidelijk een fout gemaakt door de wegbeheerder in mijn ogen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Of zorgen dat er een stukje vangrail tussen komt.
Zelfde plek dit toch?
Augustus 2020
[ afbeelding ]Is dit een camera van Rijkswaterstaat? Zo ja, dan moet het ongeluk met Sanne en Hebe toch ook op beeld staan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant
Ja, 100% mee eens. Krijg je ze natuurlijk niet mee terug, maar hopelijk zorgt het er wel voor dat we dit soort punten veiliger gaan maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij bijzonder logisch en een groot falen dat het hier niet het geval was. Het is niet dat de vangrail even 3 dagen weg was voor onderhoud, hier is duidelijk een fout gemaakt door de wegbeheerder in mijn ogen.
Welkom op Fok!.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef MoreDakka het volgende:
Tragisch. Hopelijk gaat de mediastorm liggen.
Dit topic is ook vrij tragisch, trouwens.
En omdat er ook al meerdere ongelukken zijn gebeurd is het onbegrijpelijk dat het niet eerder is neer gezet zo'n vangrail.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij bijzonder logisch en een groot falen dat het hier niet het geval was. Het is niet dat de vangrail even 3 dagen weg was voor onderhoud, hier is duidelijk een fout gemaakt door de wegbeheerder in mijn ogen.
Volgens mij wordt dat maar 1 uur bewaard. Zoals je op deze foto ziet hebben mensen meteen gebeld met 112.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Nia het volgende:
[..]
Is dit een camera van Rijkswaterstaat? Zo ja, dan moet het ongeluk met Sanne en Hebe toch ook op beeld staan?
Die beelden worden niet opgeslagen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Nia het volgende:
[..]
Is dit een camera van Rijkswaterstaat? Zo ja, dan moet het ongeluk met Sanne en Hebe toch ook op beeld staan?
Ze kunnen ook niet elke keer als een kind een uur weg is, er een Amber Alert uitgooien. Dan heb je elke week meerdere amber alerts. Maar wel wrang dat in veel situaties die eerste paar uur wel heel cruciaal zijn.quote:
Dat zou je wel denken inderdaad.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Nia het volgende:
[..]
De vraag is of er wel een keuze is gemaakt en of zoiets niet een wettelijke reden heeft. Ik weet het niet en jij blijkbaar ook niet. Het kan best zijn dat er wel een keuze is gemaakt, maar die jij nu als leek als fout bestempeld, terwijl het vast zijn redenen heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat is er mis met de constatering dat ze een foute keuze hebben gemaakt?
Een blinde snapt toch nog dat er juist in een dergelijke mailbox een vangrail moet zitten? Het is niet voor niets dat de meeste bochten op dit soort kruispunten vangrail aan beide zijdes hebben en sowieso aan de buitenbocht kant.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De vraag is of er wel een keuze is gemaakt en of zoiets niet een wettelijke reden heeft. Ik weet het niet en jij blijkbaar ook niet. Het kan best zijn dat er wel een keuze is gemaakt, maar die jij nu als leek als fout bestempeld, terwijl het vast zijn redenen heeft.
Is het niet zo dat een kind eerste 24 uur vermist moet zijn voordat er aan de bel getrokken word.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze kunnen ook niet elke keer als een kind een uur weg is, er een Amber Alert uitgooien. Dan heb je elke week meerdere amber alerts. Maar wel wrang dat in veel situaties die eerste paar uur wel heel cruciaal zijn.
Ik had het liever niet gezien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, juist bij volwassenen. Een kind is meteen al urgent.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een kind eerste 24 uur vermist moet zijn voordat er aan de bel getrokken word.
Want vaak bij aangiftes van vermissing ook vaak gezegd word , je kunt pas na 24 uur van vermissing een officele aangifte doen.
Omdat het grootste deel binnen die 24 uur vaak wel weer terecht is .
Nee dat is bij volwassenen. Bij kinderen wordt er veel sneller gereageerd. Maar niet gelijk een Amber Alert uitgegooid, dat zou ondoenlijk zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een kind eerste 24 uur vermist moet zijn voordat er aan de bel getrokken word.
Want vaak bij aangiftes van vermissing ook vaak gezegd word , je kunt pas na 24 uur van vermissing een officele aangifte doen.
Omdat het grootste deel binnen die 24 uur vaak wel weer terecht is .
Laat maar eens zien dat een vangrail daar wettelijk verplicht is....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een blinde snapt toch nog dat er juist in een dergelijke mailbox een vangrail moet zitten? Het is niet voor niets dat de meeste bochten op dit soort kruispunten vangrail aan beide zijdes hebben en sowieso aan de buitenbocht kant.
Nou daar ben ik niet zo zeker van als je zo om je heen kijkt hoe mensen rijdenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
een blinde mag niet eens autorijden.
Natuurlijk is het niet wettelijk verplicht, maar het is ook geen nieuws dat Rijkswaterstaat erg laks is met dit soort dingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laat maar eens zien dat een vangrail daar wettelijk verplicht is....
Jouw gevoel zegt dat er daar een moet zitten, maar of dat juridisch het geval is, dat weten we allebei niet. Je zegt zelf al 'de meeste bochten', maar waarom dan de meeste en niet allemaal?
Een blinde ook begrijpen dat er niet voor niets allerlei verkeersborden staan met max snelheid en dergelijke. Sterker nog, een blinde mag niet eens autorijden.
Ik ben met je eens dat het vreemd overkomt dat daar geen vangrail zit, maar of dat daadwerkelijk een fout is, dat valt nog te bezien. Snap je het verschil? Ik weet niet wat de regelgeving daar over zegt.
Oh ben dus niet de enige met die gedachtegang.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nou daar ben ik niet zo zeker van als je zo om je heen kijkt hoe mensen rijden
Veel mensen zijn onzeker met autorijden en anderen kunnen zichzelf overschatten. Ik hoor helaas bij die eerste groep en heb besloten nooit meer achter het stuur te stappen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nou daar ben ik niet zo zeker van als je zo om je heen kijkt hoe mensen rijden
Zou een vangrail er misschien ook voor dienen om te voorkomen dat weggebruikers die verkeerd gereden zijn via het gras naar de andere rijbaan willen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jouw gevoel zegt dat er daar een moet zitten, maar of dat juridisch het geval is, dat weten we allebei niet. Je zegt zelf al 'de meeste bochten', maar waarom dan de meeste en niet allemaal?
Een blinde ook begrijpen dat er niet voor niets allerlei verkeersborden staan met max snelheid en dergelijke. Sterker nog, een blinde mag niet eens autorijden.
Ik ben met je eens dat het vreemd overkomt dat daar geen vangrail zit, maar of dat daadwerkelijk een fout is, dat valt nog te bezien. Snap je het verschil? Ik weet niet wat de regelgeving daar over zegt.
Eens, neemt nog steeds niet weg dat we de reden dat er geen zit vooral speculeren, zonder kennis te hebben van de echte reden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:15 schreef PS. het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet wettelijk verplicht, maar het is ook geen nieuws dat Rijkswaterstaat erg laks is met dit soort dingen.
Ik weet als voorbeeld de N50, een autoweg zonder middengeleider. Iedereen riep al dat daar een middengeleider moest komen, omdat het levensgevaarlijk was. Pas volgend jaar gaan ze daar mee bezig, in de afgelopen 10 jaar zijn op dat stuk al 8 doden gevallen...
Dit is een uitspraak die we nog altijd tegenkomen op social media. Zelfs op radio en televisie wordt dit broodje aap verhaal nog steeds verkondigd. Vorige week werd deze stelling uitgesproken in een ochtendprogramma van een grote radiozender. Ook in veel bekeken televisieprogramma’s komt deze uitspraak nog naar voren. Dat is jammer want zo wordt publiek onjuist geïnformeerd.quote:De politie gaat pas na 24 uur zoeken bij een vermissing. Pas na 24 uur begint de politie met onderzoek.
Kan, maar lijkt mij in dit geval sowieso niet het geval, aangezien je via dit gras moeilijk op een andere rijbaan terecht kon komen. Ja, een vangrail kan meerdere dingen voorkomen, maar dit was aan de zijkant van de weg, waar je op geen manier op een andere weg kan terechtkomen na verkeerd rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:15 schreef Nia het volgende:
[..]
Zou een vangrail er misschien ook voor dienen om te voorkomen dat weggebruikers die verkeerd gereden zijn via het gras naar de andere rijbaan willen?
Wat loop je nou allemaal moeilijk te doen over wettelijk dit, juridisch dat? Er staat aan de binnenkant van die bocht een vangrail en aan de buitenkant niet. Een kleuter die Mario Kart gespeeld heeft weet dat dat dom is. En ja er zijn in Nederland talloze situaties zoals deze. Dat maakt het niet minder dom.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheden zijn dan ook gewoon wettelijk vastgelegd. En hebben daarmee een juridische basis.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou jij hebt kennelijk ook geen slipcursus gedaan of uberhaupt verstand van hoe een ongeval/glijder kan gaan in de bocht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat loop je nou allemaal moeilijk te doen over wettelijk dit, juridisch dat? Er staat aan de binnenkant van die bocht een vangrail en aan de buitenkant niet. Een kleuter die Mario Kart gespeeld heeft weet dat dat dom is. En ja er zijn in Nederland talloze situaties zoals deze. Dat maakt het niet minder dom.
Ik kan iets een fout vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook een fout is. Niets meer, niets minder. Dat vind jij misschien dom, maar je hebt er blijkbaar geen kennis van, dus kun je moeilijk stellen dat het dom is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat loop je nou allemaal moeilijk te doen over wettelijk dit, juridisch dat? Er staat aan de binnenkant van die bocht een vangrail en aan de buitenkant niet. Een kleuter die Mario Kart gespeeld heeft weet dat dat dom is. En ja er zijn in Nederland talloze situaties zoals deze. Dat maakt het niet minder dom.
'Een veilige weg' is meer dan alleen maar wel of geen vangrail.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheden zijn dan ook gewoon wettelijk vastgelegd. En hebben daarmee een juridische basis.
https://www.rechtskundig.(...)van-de-wegbeheerder/
https://www.juridischbure(...)jkheid-wegbeheerder/
De wegbeheerder heeft te zorgen voor een veilige weg. Iedereen snapt dat dit niet veilig is, dat is een no-brainer.
De meeste en niet allemaal is over het algemeen gewoon een kwestie van laksheid in mijn ervaring. Hoe vaak ik ook wel geen kapotte vangrail tegenkom waar een paar paaltjes bijstaan, en dat maandenlang.
Heb je ooit in je leven naar autosport gekeken? Ook als je overstuur hebt belandt je aan de buitenkant van de bocht, niet aan de binnenkant. Zo werken G-krachten/ physics. Een circuit als Interlagos heeft op sommige plaatsen geeneens vangrail aan de binnenkant omdat het onmogelijk is om aan de binnenkant van een bocht te crashen. Gewoon logisch nadenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:22 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou jij hebt kennelijk ook geen slipcursus gedaan of uberhaupt verstand van hoe een ongeval/glijder kan gaan in de bocht.
Overstuur komt vaker voor dan onderstuur.
Ik zou zeggen bel ze eens met een vermissing .......quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:18 schreef Poolbal het volgende:
Politie doet de eerste 24 uur niks bij een vermissing?
[..]
Dit is een uitspraak die we nog altijd tegenkomen op social media. Zelfs op radio en televisie wordt dit broodje aap verhaal nog steeds verkondigd. Vorige week werd deze stelling uitgesproken in een ochtendprogramma van een grote radiozender. Ook in veel bekeken televisieprogramma’s komt deze uitspraak nog naar voren. Dat is jammer want zo wordt publiek onjuist geïnformeerd.
Hardnekkig fabeltje
De gedachte dat de politie pas na 24 uur in actie komt na melding van een vermissing is hardnekkig en ook pertinent onjuist. De eerste 24 uur zijn juist cruciaal bij een vermissing. Burgers die denken dat ze een vermissing van een persoon pas na 24 uur kunnen melden bij de politie laten kostbare tijd verloren gaan. Tenslotte: zij gaan ervan uit dat de politie in het cruciale eerste etmaal niks voor ze doet als ze een naaste als vermist opgeven. Die zorgen willen we wegnemen. We hopen met deze berichtgeving ook dat de landelijke media deze onjuiste stelling niet langer verspreiden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je ooit in je leven naar autosport gekeken? Ook als je overstuur hebt belandt je aan de buitenkant van de bocht, niet aan de binnenkant. Zo werken G-krachten/ physics. Een circuit als Interlagos heeft op sommige plaatsen geeneens vangrail aan de binnenkant omdat het onmogelijk is om aan de binnenkant van een bocht te crashen. Gewoon logisch nadenken.
Bij knooppunt Everdingen staan er aan de buitenkant van de bocht A2/A27 ook geen vangrails en staan er zelfs lantaarnpalen pontificaal langs de weg. Er moet zich eerst iemand te pletter rijden voordat er iemand wakker wordt bij Rijkswaterstaat blijkbaar.
Ook weer vatbaar voor interpretatie:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
Wikipedia geeft uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Geleiderail
Wat is breed? Zulke dingen zijn neem ik aan vastgelegd, misschien ook niet. Het wiki-artikel gaat er niet erg diep op in.quote:Omdat een breed grasveld zonder obstakels minder gevaar voor een verdwaald voertuig oplevert wordt een geleiderail hier onnodig geacht.
Leg dan even uit waarom daar aan de buitenkant van de bocht geen vangrail staat als je het allemaal zo goed weet? Je suggereert van alles maar waar baseer je je op?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan iets een fout vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook een fout is. Niets meer, niets minder. Dat vind jij misschien dom, maar je hebt er blijkbaar geen kennis van, dus kun je moeilijk stellen dat het dom is.
En dan andersom komt er weer een motorrijder om door de vangrail. Afwegingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Er moet zich eerst iemand te pletter rijden voordat er iemand wakker wordt bij Rijkswaterstaat blijkbaar.
Zeker. Wijs eens aan waarmee ze deze situatie veilig hebben gemaakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Een veilige weg' is meer dan alleen maar wel of geen vangrail.
Dat is toch een kinderlijk eenvoudige afweging? Percentage motorrijders vs percentage automobilisten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:31 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En dan andersom komt er weer een motorrijder om door de vangrail. Afwegingen.
Hangt af van de antwoorden op vragen en leeftijd van vermiste. Als kind jaarlijks meerdere keren wegloopt, gaat men wel vaak even ergens kijken, maar geen amber alert. Ik heb voor 8844 gewerkt en er wordt de hele dag gebeld, terwijl je niet voor elk telefoontje meerdere agenten kunt inzetten. Dus er wordt inderdaad een inschatting gemaakt. 'Mijn moeder ging een uur geleden boodschappen doen, normaal is ze binnen een half uur terug', dan nog moet je veel vragen stellen om de situatie te kunnen beoordelen, maar je kunt niet meteen op alle telefoontjes onderzoek starten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bel ze eens met een vermissing .......
wedden dat je 9 van de 10 keer wordt afgewimpeld
Net zo als vragen om hulp .......
meneer we hebben op dit moment geen autos tot onze beschikking dus u zou toch een half uurtje geduld moeten hebben wat ze zijn allemaal in gebruik.
Nou laat dan maar dan stuur je maar een lijken auto dan regel ik het zelf wel ... fijne dag verder
Binnen 1 a 2 min 3 busjes voor je deur .....
Zie je wel dat het kan
En ook daar zijn prima oplossingen voor. Ten eerste het rijgedrag en de kleding van de motorrijder en ten tweede kan je de vangrail voorzien van een speciale plaat die motorrijders beschermd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:31 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
dat kan je opvangen door er een extra rails onder te plaatsen zo dat ze er niet onder terecht komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:31 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Let effe op, gast. Ik zeg nergens het te weten, maar jij weet het ook niet. Dus we kunnen er van alles over vinden, maar het komt niet verder dan op gevoel. Ik suggereer helemaal niets, dat is het punt. Ik reageer juist op mensen die suggereren dat er een fout is gemaakt. Ik hoop dat je het verschil snapt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leg dan even uit waarom daar aan de buitenkant van de bocht geen vangrail staat als je het allemaal zo goed weet? Je suggereert van alles maar waar baseer je je op?
Het gebrek aan vangrail in de buitenbocht is letterlijk de oorzaak van deze hele tragedie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Die vangrail discussie begint nu wel een beetje vermoeiend te worden eerlijk gezegd.
Klopt, maar daar is ook alles mee gezegd. Er zijn tig plekken in Nederland waar het onlogisch wel/niet aanwezig is. Er zullen vast allerlei regelementen / wetgeving voor zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het gebrek aan vangrail in de buitenbocht is letterlijk de oorzaak van deze hele tragedie.
Omdat ze op debiele bedreigingen wel iets sneller moeten reageren ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bel ze eens met een vermissing .......
wedden dat je 9 van de 10 keer wordt afgewimpeld
Net zo als vragen om hulp .......
meneer we hebben op dit moment geen autos tot onze beschikking dus u zou toch een half uurtje geduld moeten hebben wat ze zijn allemaal in gebruik.
Nou laat dan maar dan stuur je maar een lijken auto dan regel ik het zelf wel ... fijne dag verder
Binnen 1 a 2 min 3 busjes voor je deur .....
Zie je wel dat het kan
Gast ook voor jou, JIJ bent hier aan het suggereren en wijzen, maar weet geen kut de regelgeving. Dan haal je er een artikel bij van Rijkswaterstaat en wikipedia, maar beide bronnen gaan niet diep in op de situatie en stellen niet dat op die plek een vangrail had moeten staan. Dat vul je zelf in, blijkbaar om je punt te willen maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker. Wijs eens aan waarmee ze deze situatie veilig hebben gemaakt.
Je kan je in bochten blijven wringen, het is vrij duidelijk allemaal voor de meeste mensen. Hier had een vangrail horen te staan, die staat er niet. Het zal nu het leven van Sanne en Hebe niet meer kunnen redden, maar laat ze in godsnaam vandaag nog deze bocht en alle vergelijkbare bochten met spoed voorzien van een vangrail.
Nee, de oorzaak is een ongeval.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het gebrek aan vangrail in de buitenbocht is letterlijk de oorzaak van deze hele tragedie.
In 2006 ook aan giften gedaan van doodsbedreigingen , dit had ik zwart op wit en ook nog eens opgenomen met antwoord apparaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat ze op debiele bedreigingen wel iets sneller moeten reageren ja.
Je hebt toch ook nog zoiets als je gezond verstand? Zou jij een vangrail in de binnenbocht of de buitenbocht neerzetten? Maar als er ergens regelgeving bestaat die voorschrijft dat daar geen vangrail hoort te staan dan is er dus geen fout gemaakt? Wetten/ regelgeving in dit land zijn volledig uitgekristalliseerd en perfect?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Let effe op, gast. Ik zeg nergens het te weten, maar jij weet het ook niet. Dus we kunnen er van alles over vinden, maar het komt niet verder dan op gevoel. Ik suggereer helemaal niets, dat is het punt. Ik reageer juist op mensen die suggereren dat er een fout is gemaakt. Ik hoop dat je het verschil snapt.
Lekker doordrammen. Je weet het niet, dus is het ook geen gezond verstand. Ik ben er wel klaar mee nu.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je hebt toch ook nog zoiets als je gezond verstand? Zou jij een vangrail in de binnenbocht of de buitenbocht neerzetten? Maar als er ergens regelgeving bestaat die voorschrijft dat daar geen vangrail hoort te staan dan is er dus geen fout gemaakt? Wetten/ regelgeving in dit land zijn volledig uitgekristalliseerd en perfect?
Het merendeel van de wegen in NL heeft geen vangrail.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je hebt toch ook nog zoiets als je gezond verstand? Zou jij een vangrail in de binnenbocht of de buitenbocht neerzetten? Maar als er ergens regelgeving bestaat die voorschrijft dat daar geen vangrail hoort te staan dan is er dus geen fout gemaakt? Wetten/ regelgeving in dit land zijn volledig uitgekristalliseerd en perfect?
Wat weet ik niet? Er is een regel die voorschrijft om geen vangrails te plaatsen aan de buitenkant van bochten?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lekker doordrammen. Je weet het niet, dus is het ook geen gezond verstand. Ik ben er wel klaar mee nu.
Ik begin er expres niet over.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:46 schreef Questular het volgende:
Iemand al iets over de vangrail gezegd?
Kloptquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het merendeel van de wegen in NL heeft geen vangrail.
Ja, of ze keek op haar telefoon, versleten banden of viel in slaap. Er komt veel meer kijken dan alleen maar dit te roeptoeteren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
is volgens mij toch voornamelijk om te voorkomen dat je op de andere weghelft komt of tegen een huis/voetganger/fietser aanrijdt vanuit de snelweg?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het merendeel van de wegen in NL heeft geen vangrail.
Een praktisch rechte 70 weg vergelijken met een bocht in de snelweg, niet echt logisch.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
Klopt
klopt kijk eens naar de Waterlinieweg Utrecht ..[ link | afbeelding ]
Zo zijn er hier in 010 ook heel veel wegen die hier op lijken
Je hoeft maar een stoeprand te raken met je voorwiel en je kunt gaan boom hangen.
Vergeet het water niet aan de zijkant (we leven in een land met veel water ... want daar doen ze het ook bij ...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
is volgens mij toch voornamelijk om te voorkomen dat je op de andere weghelft komt of tegen een huis/voetganger/fietser aanrijdt vanuit de snelweg?
er gebeuren daar meer ongelukken, maar het aantal auto's wat daar voorbijkomt per jaar is zo groot dat het procentueel misschien wel meevalt?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, of ze keek op haar telefoon, versleten banden of viel in slaap. Er komt veel meer kijken dan alleen maar dit te roeptoeteren.
Dit dus. Wat een vermoeiende mensen hier zeg. Ja kut voor de nabestaanden en die 2 dames maar het is puur pech.quote:
Maar wel pech die met een meer veilige weg wellicht voorkomen was. Dat maakt het wel hele zure pech vind je niet?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit dus. Wat een vermoeiende mensen hier zeg. Ja kut voor de nabestaanden en die 2 dames maar het is puur pech.
Deze weg mag 70 op het stuk waar het ongeluk gebeurd is 90 km .. dus zo veel verschild dat echt nietquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een praktisch rechte 70 weg vergelijken met een bocht in de snelweg, niet echt logisch.
Overigens staan er op gevaarlijke plekken van de Waterlinieweg wél vangrails.
jup, in den bosch zijn behoorlijk wat kanalen, sloten en vijvers en er zijn er zelfs recentelijk nog wat bijgekomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
Vergeet het water niet aan de zijkant (we leven in een land met veel water ... want daar doen ze het ook bij ...
O wacht .............
Ik weet het, vroeger was het een 80 weg met overal vangrail. Qua uiterlijk is de weg gigantisch opgeknapt, maar qua veiligheid heeft men wat steken laten vallen toen. Gelukkig heeft er daar wel iemand nagedacht en is er op de gevaarlijke plekken alsnog vangrail geplaatst.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:52 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja ook nadat er diverse keren een auto zijn kreukelzone had getest kwamen ze er
https://www.duic.nl/algem(...)weg-extra-vangrails/
Omroep Brabantquote:Alleen een snel ingrijpen had Hebe (10) en Sanne (26) kunnen redden, zegt de politie donderdag tegen het ANP. De politie baseert zich op het 'sporenbeeld' en het feit dat de auto waarin het meisje en haar begeleidster zaten op de kop in het water lag. De lichamen van de slachtoffers werden woensdagavond aangetroffen, de twee waren sinds maandag vermist.
Eerder op donderdag werd al bekend dat de politie dinsdagavond, een dag voordat de slachtoffers werden aangetroffen, al een kijkje was gaan nemen bij het knooppunt Empel, waar het ongeluk heeft plaatsgevonden. Op dat moment is de auto, die achter bosjes en riet in het water lag, niet gezien.
quote:Een gruwelijke speling van het lot lijkt het beperkte meisje Hebe en haar begeleidster Sanne fataal geworden. Toen de Kia Picanto waarin ze reden maandagmiddag op het verkeersplein van knooppunt Empel naar beneden reed, was er op dat punt geen ander verkeer aanwezig, en ook is precies daar geen vangrail geplaatst. Bovendien was er ook nog eens een storing van het landelijke telefoonnetwerk.
https://www.telegraaf.nl/(...)matische-speling-lotquote:Het risico van het ontbreken van een vangrail werd in februari 2019 al duidelijk. Toen belandde op die plaats ook een auto te water. In dat geval kwam de bestuurster met de schrik vrij. Zij wist zichzelf uit haar auto te bevrijden. Het jaar erop schoot er eveneens een auto van de weg, melden lokale media. De chauffeur kon na een bezoek aan het ziekenhuis weer naar huis.
Moet je eens zoeken op maassluissedijk vlaardingen ongelukquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jup, in den bosch zijn behoorlijk wat kanalen, sloten en vijvers en er zijn er zelfs recentelijk nog wat bijgekomen.
Benieuwd hoe ze aan die info komen over het ontbreken van ander verkeer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef GereDathan het volgende:
Telegraaf is ook heel duidelijk:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)matische-speling-lot
Wat een botte pech zo bij elkaarquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Dat suggereert toch ook niemand? Neemt niet weg dat er slimmere keuzes gemaakt kunnen worden. "Jongens, zullen we een vangrail plaatsen aan de binnenkant of aan de buitenkant van deze bocht? Ik weet het! Aan de binnenkant!". Nee dus. Hoef je echt geen hogere vangrailkunde voor gestudeerd te hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:53 schreef DesertGlory het volgende:
En nee : we moeten niet onze hele maatschappij gaan inrichten als een bowlingbaan met stootkussens omdat we elk sterfgeval of elke potentiele gevaarlijke situatie willen voorkomen. Dat leidt alleen maar voor véél meer regeltjes voor de massa om de absolute uitzondering te voorkomen.
De telegraaf weet dat er geen ander verkeer was, erg knap.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:22 schreef RAVW het volgende:
Familie vraagt om beeldmateriaal van de auto te verwijderen
"Ons verdriet is intens en heel erg groot", laten de families van Hebe en Sanne weten in een gezamenlijke verklaring. "Gisteravond zijn we op de hoogte gebracht van het nieuws dat Hebe en Sanne er niet meer zijn. Dit is een verschrikkelijke afloop van een groot drama", schrijven ze.
De families bedanken iedereen die heeft helpen zoeken. "Voor ons is dat in deze moeilijke tijd een enorme steun." Ze vragen iedereen om vanaf nu hun privacy te respecteren. Ze willen rust om de gebeurtenissen en hun verdriet te verwerken.
Mensen die foto's en filmpjes van de auto op de plaats van het ongeluk hebben gemaakt of gedeeld, worden verzocht die te verwijderen. "De impact van deze beelden op de families is enorm."
https://www.nu.nl/binnenl(...)dlottig-ongeval.html
Ik kan die brief niet lezen is te klein .. maar er staat nog steeds een foto er van in de opening van dit topicquote:
Neequote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik kan die brief niet lezen is te klein .. maar er staat nog steeds een foto er van in de opening van dit topic
Je roept allemaal maar weet totaal niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is toch een kinderlijk eenvoudige afweging? Percentage motorrijders vs percentage automobilisten.
Dit is natuurlijk een eenvoudig weerlegbare uitspraak.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Omdat je onmogelijk aan de binnenkant van een bocht kunt crashen.
Denk dat het meer gaat om mensen die niet van de pers zijn?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:31 schreef PS. het volgende:
[..]
NOS bericht staat er ook nog steeds, wel een beetje apart.
Die hadden op dat moment echt geen toegang meer tot dat gebied.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat het meer gaat om mensen die niet van de pers zijn?
Want een bocht op een 70km/h weg is te vergelijken met een bocht op de snelweg....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
Klopt
klopt kijk eens naar de Waterlinieweg Utrecht ..[ link | afbeelding ]
Zo zijn er hier in 010 ook heel veel wegen die hier op lijken
Je hoeft maar een stoeprand te raken met je voorwiel en je kunt gaan boom hangen.
ik denk dat ze meer nieuwssites, kranten en social media bedoelen. ik denk niet dat ze hier actief meelezenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik kan die brief niet lezen is te klein .. maar er staat nog steeds een foto er van in de opening van dit topic
da's een beetje raar, de foto's van de pers zijn van dichterbij genomen en hebben meer details. plus ze zijn te koop voor andere nieuwsmedia en publiekelijk inzichtelijk op de ANP site.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat het meer gaat om mensen die niet van de pers zijn?
Ik zou zeggen, doe eens een poging.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een eenvoudig weerlegbare uitspraak.
Reeds gepost, als je het dan toch hebt over het herhalen van nieuws..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:38 schreef PS. het volgende:
'Alleen snel ingrijpen had Hebe (10) en Sanne (26) kunnen redden'
Sodemieter gewoon eens op joh, alles is allang ontkracht, maar je wil gewoon je gelijk hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, doe eens een poging.
Het circuit Road America is geopend in 1955. In 1996 stond er nog steeds geen vangrail aan de binnenkant van die bocht. Zijn ze daar achterlijk? Tegelijktijdig zijn er nul voorbeelden van moderne circuits zonder vangrail aan de buitenkant van een bocht.
Ik hoop dat je het wel met mij eens bent dat ALS je ergens vangrails neerzet, je dit beter aan de buitenkant dan aan de binnenkant van een bocht kunt doen? Het zou al winst zijn als we tot die conclusie kunnen komen in dit land.
Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die aan de binnenkant van een bocht crashen wanneer de achterwielen grip verliezen. Overstuur. Eerste de beste filmpje op youtube laat zien hoe zoiets kan gaan:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, doe eens een poging.
Het circuit Road America is geopend in 1955. In 1996 stond er nog steeds geen vangrail aan de binnenkant van die bocht. Zijn ze daar achterlijk? Tegelijktijdig zijn er nul voorbeelden van moderne circuits zonder vangrail aan de buitenkant van een bocht.
Ik hoop dat je het wel met mij eens bent dat ALS je ergens vangrails neerzet, je dit beter aan de buitenkant dan aan de binnenkant van een bocht kunt doen? Het zou al winst zijn als we tot die conclusie kunnen komen in dit land.
Joh dat is hem al 20x uitgelegd, hij wil gewoon gelijk hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die aan de binnenkant van een bocht crashen wanneer de achterwielen grip verliezen. Overstuur. Eerste de beste filmpje op youtube laat zien hoe zoiets kan gaan:
Vast betere voorbeelden te vinden maar ik ben aan het werk (of ja, zou ik moeten zijn).
Ik denk dat ook meespeeld dat als je rechts de binnenbocht uitvliegt je direct de diepte in duikt en het water in.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja weet je, op zich heb je daar natuurlijk een goed punt. Als je met lichte maatregelen en gezond verstand dit soort treurige ongelukken kunt voorkomen, dan moet je het zeker niet nalaten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat suggereert toch ook niemand? Neemt niet weg dat er slimmere keuzes gemaakt kunnen worden. "Jongens, zullen we een vangrail plaatsen aan de binnenkant of aan de buitenkant van deze bocht? Ik weet het! Aan de binnenkant!". Nee dus. Hoef je echt geen hogere vangrailkunde voor gestudeerd te hebben.
Neem bijvoorbeeld het circuit Road America. Aan de binnenkant van een snelle bocht die te zien is op 1:12:32 in de onderstaand video, staat geeneens vangrail. Omdat je onmogelijk aan de binnenkant van een bocht kunt crashen.
Zo werkt natuurkunde, je vliegt aan de buitenkant een bocht uit. G-krachten. Blijkbaar is dat iets wat ze hier in Nederland bij Rijkswaterstaat nog moeten leren. Best schrijnend.
En wat dacht je van mensen die links van de weg raken en dan hun stuur naar rechs gooien?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden te vinden van mensen die aan de binnenkant van een bocht crashen wanneer de achterwielen grip verliezen. Overstuur. Eerste de beste filmpje op youtube laat zien hoe zoiets kan gaan:
Vast betere voorbeelden te vinden maar ik ben aan het werk (of ja, zou ik moeten zijn).
Zelfs bij overstuur vliegen ze vaak nog naar buiten omdat ze over corrigerenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je overstuur teveel corrigeert dan kun je aan de binnenkant van de bocht terechtkomen. Dat was te zien in de het eerdere filmpje van je postte. In de regel vlieg je met overstuur aan de buitenkant de bocht uit. Zoek een willekeurig autosport filmpje op zou ik zeggen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ligt er aan op welk punt je in de bocht bent, bedenk ook dat dit in feite een hele lichte kombocht is, waar je dus eerder naar binnen schiet dan naar buiten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zelfs bij overstuur vliegen ze vaak nog naar buiten omdat ze over corrigeren
dus dan vliegen ze de kant uit waar ze heen sturen.
En denk ook aan het centrifuge effect .. alles gaat vaak richting te buitenkant.
En, hoe erg ook voor de nabestaanden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:46 schreef DesertGlory het volgende:
Uiteindelijk valt of staat het met het feit dat we allemaal volwassen mensen zijn die geacht worden over volwassen capaciteiten te beschikken. Nu wil ik niet vooruitlopen op de reden achter het ongeluk, maar als jij gewoon met de geadviseerde snelheid, zonder achterom te kijken of het kindje wel goed in de stoel zit, zonder op je telefoon te kijken etc, met de adviessnelheid van 70 km/h door een bocht rijdt, dan beland je niet tientallen meters verderop in een sloot. Als het mistig is, dan matig je je snelheid nog meer, als het glad is nog meer.
Ontopic :quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Ligt er aan op welk punt je in de bocht bent, bedenk ook dat dit in feite een hele lichte kombocht is, waar je dus eerder naar binnen schiet dan naar buiten.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als je overstuur teveel corrigeert dan kun je aan de binnenkant van de bocht terechtkomen. Dat was te zien in de het eerdere filmpje van je postte.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Omdat je onmogelijk aan de binnenkant van een bocht kunt crashen.
Schijnt het niet zo te zijn dat lichte boodschappenauto's eerder last hebben van aquaplaning? Ik ben het wel met je eens dat je normaal gesproken nooit uit de bocht zou mogen vliegen op dat stuk. Het is niet bepaald een gevaarlijke of scherpe bocht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:46 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Uiteindelijk valt of staat het met het feit dat we allemaal volwassen mensen zijn die geacht worden over volwassen capaciteiten te beschikken. Nu wil ik niet vooruitlopen op de reden achter het ongeluk, maar als jij gewoon met de geadviseerde snelheid, zonder achterom te kijken of het kindje wel goed in de stoel zit, zonder op je telefoon te kijken etc, met de adviessnelheid van 70 km/h door een bocht rijdt, dan beland je niet tientallen meters verderop in een sloot. Als het mistig is, dan matig je je snelheid nog meer, als het glad is nog meer.
Bocht loopt schuin af, en het asfalt is daar ook gewoon goed onderhouden. Dus kleine kans dat daar nog stilstaand water heeft gelegen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Schijnt het niet zo te zijn dat lichte boodschappenauto's eerder last hebben van aquaplaning? Ik ben het wel met je eens dat je normaal gesproken nooit uit de bocht zou mogen vliegen op dat stuk. Het is niet bepaald een gevaarlijke of scherpe bocht.
Precies! Plus : het is ook een soort wapenwedloop. Hoe cruel het misschien ook klinkt : eens in de zoveel tijd een ernstig ongeluk (of het nu in het nationale nieuws is of lokaal, vrijwel iedereen kent wel een of meerdere gevallen van (vage) bekenden) houdt mensen een spiegel voor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En, hoe erg ook voor de nabestaanden.
Uieindelijk is dit een ongeval zoals er honderden per jaar gebeuren in Nederland.
Ook nog eens honderden met een dodelijk afloop.
Dat is artikeltje in de krant en dat lezen we niet eens, alleen de kop.
Nu is er een AmberAlert bij gekomen en de hele wereld kijkt mee en is het het ergste wat Nederland is overkomen.
Als we op al die plekken nu vangrails gaan plaasten en dan 3 hoog omdat er weer motorrijder onderdoor schoof kan je wel bezig blijven.
Als dat zo zou zijn dan zou die hele sloot vol liggen met kia picanto's of Ford Ka's na een regenachtig avondje. Daar rijden er immers niet bepaald weinig van.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Schijnt het niet zo te zijn dat lichte boodschappenauto's eerder last hebben van aquaplaning? Ik ben het wel met je eens dat je normaal gesproken nooit uit de bocht zou mogen vliegen op dat stuk. Het is niet bepaald een gevaarlijke of scherpe bocht.
Als je als bestuurder fouten maakt dan kun je overal crashen. Zelfs op een rechte weg gebeuren ongelukken. Je kunt dus inderdaad wel aan de binnenkant van een bocht crashen maar als je ergens een vangrail neerzet dan kan een kleuter bedenken dat je deze beter in de buitenbocht kunt plaatsen. Blijkbaar is dat besef echter nog niet doorgedrongen bij Rijkswaterstaat.quote:
Dat zegt niets ...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:54 schreef PS. het volgende:
[..]
Bocht loopt schuin af, en het asfalt is daar ook gewoon goed onderhouden. Dus kleine kans dat daar nog stilstaand water heeft gelegen.
Vraag je dat aan ons? Jij bent hier de kenner.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Schijnt het niet zo te zijn dat lichte boodschappenauto's eerder last hebben van aquaplaning?
Die bocht is zeker 5 graden, en het asfalt is zoab. Dat water blijft dan niet staan hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat zegt niets ...
Ik heb in 2006 ook aquaplaning mee gemaakt , en dit was heel toevallig ook in een Kia Picanto
Niet eens een paar maanden oud.
Maar gewoon omdat er door vrachtauto's het waterverplaatsing op mijn baan kwam .
en ook met de zelfde snelheid zo rond de 90/100
Maar geluk niet in een bocht maar je voelde hem wel wegtrekken.
Tuurlijk, maar hoeveel profiel heb je op de banden enzovoorts.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:57 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zou die hele sloot vol liggen met kia picanto's of Ford Ka's na een regenachtig avondje. Daar rijden er immers niet bepaald weinig van.
Niemand weet ook hoeveel er in de sloot liggen want naar volwassenen word niet gezocht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:57 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zou die hele sloot vol liggen met kia picanto's of Ford Ka's na een regenachtig avondje. Daar rijden er immers niet bepaald weinig van.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niemand weet ook hoeveel er in de sloot liggen want naar volwassenen word niet gezocht.
Niet ver niks werd er gisteren een zwarte Picanto uit het water getakeld en meldde politie al dat ze niet konden bevestigen dat dit de auto was die ze zochten.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niemand weet ook hoeveel er in de sloot liggen want naar volwassenen word niet gezocht.
Niet voor niks werd er gisteren een zwarte Picanto uit het water getakeld en meldde politie al dat ze niet konden bevestigen dat dit de auto was die ze zochten.
in DIEPE rouw.quote:
Mannenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een oeverloos gezeik en gedram in dit topic. Niet om aan te lezen.
Hte is een beetje rot geschreven maar ik snap je ...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niet voor niks werd er gisteren een zwarte Picanto uit het water getakeld en meldde politie al dat ze niet konden bevestigen dat dit de auto was die ze zochten.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
Hte is een beetje rot geschreven maar ik snap je ...
Maar bij mij de gedachten gelijk .. als het niet de juiste inzittende waren geweest hadden ze hem terug gegooid in het water , zo van ...
Nee dat zijn ze niet dus we moeten verder.![]()
![]()
Ik vind het ook schandalig dat in de eerste instantie het alleen maar ging over het kind en niet over de volwassenen.
Niet om een discussie uit te lokken maar hoe snel was het in het nieuws geweest als deze volwassen een man was geweest ..
Dan had denk ik al veel sneller en veel meer negatieve dingen in diverse nieuws sites gestaan.
Want dan was er zeker wel gewest dat die man haar wilde misbruiken, en dan had er al tv programma's gekomen van , is het wel verstandig dat mannen als begeleiding kinderen mee uit nemen of thuis brengen.
maar omdat het nu om een vrouw gaat blijft het rustig.
De hele wereld is gewoon compleet in angst om alles
https://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndromequote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
Hte is een beetje rot geschreven maar ik snap je ...
Maar bij mij de gedachten gelijk .. als het niet de juiste inzittende waren geweest hadden ze hem terug gegooid in het water , zo van ...
Nee dat zijn ze niet dus we moeten verder.![]()
![]()
Ik vind het ook schandalig dat in de eerste instantie het alleen maar ging over het kind en niet over de volwassenen.
Niet om een discussie uit te lokken maar hoe snel was het in het nieuws geweest als deze volwassen een man was geweest ..
Dan had denk ik al veel sneller en veel meer negatieve dingen in diverse nieuws sites gestaan.
Want dan was er zeker wel geweest dat die man haar wilde misbruiken, en dan had er al tv programma's gekomen van , is het wel verstandig dat mannen als begeleiding kinderen mee uit nemen of thuis brengen.
maar omdat het nu om een vrouw gaat blijft het rustig.
De hele wereld is gewoon compleet in angst om alles
Dankje.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:15 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat plaatje is te klein. Zie hierboven voor een grotere versie.
Juist zo iets ja .quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Eens.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Die tijdlijn is eigenlijk gewoon best logisch, zeker die maandag en het handelen van de ouders tegen 19u. Als je je kind om 16u ongeveer thuis verwacht ga je niet direct aan de bel trekken (zou ook zo maar kunnen dat Sanne een soort van buitenschoolse opvang deed bij Hebe thuis tot bijvoorbeeld 17:00/17:30u).
Ze hebben het nu over 15:30. Tussen 16u00-16u10 dan bij Empel verwacht ik. En dan geen enkele getuigequote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Die tijdlijn is eigenlijk gewoon best logisch, zeker die maandag en het handelen van de ouders tegen 19u. Als je je kind om 16u ongeveer thuis verwacht ga je niet direct aan de bel trekken (zou ook zo maar kunnen dat Sanne een soort van buitenschoolse opvang deed bij Hebe thuis tot bijvoorbeeld 17:00/17:30u).
Ik ben het niet oneens hoor, maar je kunt er ook bij vandaan blijven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:28 schreef SilverEyes het volgende:
Wat mij betreft kan deze wel op slot, voordat het niveau helemaal tot een tragisch dieptepunt daalt. Noodlottig ongeval, zoals helaas elke dag wel gebeurt.
Ligt eraan waar, als die apart in het water lag kan die ook zijn afgebroken door de klap met het water.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
Spiegel van de auto wel apart gevonden las ik, mogelijk toch een aanrijding?
Bron?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
Gezien het wrak (die op de kop lag) en de staat van dat ding is die wel meerdere malen over de kop gevlogen, dan blijft niet alles netjes op zn plek natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
Zag op één van de foto's idd dat er iig 1 ontbrak maar auto is op z'n kop gevonden. Grote kans dat die met een koprol is gesneuveld.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
Serieus he... Er waren wel meer dingen niet helemaal volgens fabriek specificaties aan deze auto toen die uit het water kwam. Waar let je op.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zag op één van de foto's idd dat er iig 1 ontbrak maar auto is op z'n kop gevonden. Grote kans dat die met een koprol is gesneuveld.
Die gevonden spiegel was toch de reden dat ze verder gingen zoeken?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
vogel er tegen aan of een andere dier en schrik reactiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
Daar zal door experts toch genoeg uit aan worden afgeleid over de toedracht. En ja dat helpt niks maar is wel standaard procedure.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Serieus he... Er waren wel meer dingen niet helemaal volgens fabriek specificaties aan deze auto toen die uit het water kwam. Waar let je op.
Elke keer als ik iemand dit zie posten en dat is HEEL vaak denk ik:"Mand!"quote:
Dit kan korter.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Elke keer als ik iemand dit zie posten en dat is HEEL vaak denk ik:"Mand!"
Nooit vraagt iemand,"Goh, heb je ook een bron? Waar heb je die info vandaan? Hoe kom je daarbij?."
Nee, het is altijd "Bron?"
Dat kan korter, denk ik dan.
Ja experts, daar zeg je het al.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar zal door experts toch genoeg uit aan worden afgeleid over de toedracht. En ja dat helpt niks maar is wel standaard procedure.
Wat wil je nu precies zeggen? Je hoeft geen expert te zijn om te constateren dat er een spiegel ontbreekt. Dat is het enige dat ik opmerkte. Jij maakt er meer van.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja experts, daar zeg je het al.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die gevonden spiegel was toch de reden dat ze verder gingen zoeken?
quote:"Goh, heb je ook een bron? Waar heb je die info vandaan? Hoe kom je daarbij?."
Ja met een olifant die als eerst de spiegel er af heeft getrapt en daarna op de voorruit is gaan zitten, om vervolgens met zijn slurf de auto in het water heeft geslingert..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef PzKpfw het volgende:
Als ik mensen was verloren bij een ongeluk zou ik het niet chill vinden dat er op een forum de wildste theorieën besproken worden over de toedracht. Als het ongeval wel was opgevallen, had niemand het erover gehad. Maar wellicht heb je gelijkquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben het niet oneens hoor, maar je kunt er ook bij vandaan blijven.
Dat ik niet snap dat je als burger die auto zo zit te analyseren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat wil je nu precies zeggen? Je hoeft geen expert te zijn om te constateren dat er een spiegel ontbreekt. Dat is het enige dat ik opmerkte. Jij maakt er meer van.![]()
Ander tijdstip, ander weer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:14 schreef AgnesGru het volgende:
Filmpje van de bewuste bocht:
[ twitter ]
Wat is er analyseren aan je ogen gebruiken. Je ziet toch ook dat ie zwart is?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat ik niet snap dat je als burger die auto zo zit te analyseren.
Er zit wel een verschil in praten over wat er gebeurd kan zijn en schuldigen/daders aanwijzen. Of stellen dat de betrokkenen acteurs zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:16 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Als ik mensen was verloren bij een ongeluk zou ik het niet chill vinden dat er op een forum de wildste theorieën besproken worden over de toedracht. Als het ongeval wel was opgevallen, had niemand het erover gehad. Maar wellicht heb je gelijk
Dit is echt een stomme discussie. Het politieonderzoek kan waarschijnlijk wel uitwijzen of er sprake is geweest van een aanrijding.of een eenzijdig ongeval. Die auto lag compleet in de kreukels, en de spiegel (als dat het tenminste was) lag wrs toevallig op een plek die vanuit de lucht zichtbaar was. Het is niet uitgesloten dat er her en der nog andere onderdelen van haar auto, en van een eventuele andere partij liggen. Bijv in de berm?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt eraan waar, als die apart in het water lag kan die ook zijn afgebroken door de klap met het water.
sommige mensen zijn zo , die zoeken niet maar het valt op.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Om wat te doen? Wilde theorieën overbrengen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:17 schreef StephanL het volgende:
Heeft Sanne zo haar best gedaan om haar een leuk leven ge bezorgen, overkomt haar dit. Aan de ene kant wel wrang
Oei hier zie je dus wel dat ze nog heeft proberen te sturen , was in het eerste gedeelte van het spoor dus niet zo.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een andere foto van de bandensporen.
Bron: RTL
https://www.hartvannederl(...)verlijden-sanne-hebequote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Om wat te doen? Wilde theorieën overbrengen?
Ze ontving daar 24-uurszorg, dan woonde ze daar eigenlijk wel toch?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:46 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)verlijden-sanne-hebe
Is niet haar huis maar burgemeester heeft gevraagd om bloemen te leggen op de plek waar ze veel van haar behandelingen kreeg, dat hebben ze zo genoemd naar haar.
Ik weet niet of die definitie zo letterlijk is. Want ze ging ook naar het dagopvang. En ze ging naar huis met die rit, was dat hier na toe of naar het huis waar haar ouders wonen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze ontving daar 24-uurszorg, dan woonde ze daar eigenlijk wel toch?
Ik denk dat ze woonde in het Hebehuis, en de dagopvang haar dagbesteding/school was.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet of die definitie zo letterlijk is. Want ze ging ook naar het dagopvang. En ze ging naar huis met die rit, was dat hier na toe of naar het huis waar haar ouders wonen?
Je moet echt bij de politie gaan werken zeg. Dat talent zo onbenut laten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
sommige mensen zijn zo , die zoeken niet maar het valt op.
Ik ben ook zo neem vaak meer waar dan de gemiddelde mens.
Zo ook met de sporen in het gras . daar kan je al veel uit halen ....
dat de auto controleerbaar was en dus geen "slip" zijwaartse beweging maakte
Dat zijn dingen die je ziet , ik heb een analytische denkvermogen en ook nog een fotografisch geheugen.
dus dan ontgaat je niets .
ik heb de foto's iig ook gezien. dus als er hier een speculatie komt over een klapband dan denk ik dat ik daar op kan reageren, op basis van de foto's die ik gezien heb. maar ik heb hier iig geleerd om dat niet te doen..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ach heb er wel meer , maar ja keuze in het leven ..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je moet echt bij de politie gaan werken zeg. Dat talent zo onbenut laten.
Je mag er 90, dat mag je er wel bij vermelden als je een speculatie doet over een hoge snelheidquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarschijnlijk hadden ze een behoorlijke snelheid en is het een flinke klap geweest. Misschien nog meerdere keren over de kop gegaan... Inderdaad stomme pech.
Mensen die toch een schuldige proberen te zoeken![]()
En zoals elk ongeluk, ook eenzijdig, gaat dit verder nog onderzocht worden.
getiteld 'the day after'...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een andere foto van de bandensporen.
Bron: RTL
90 is adviessnelheidquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je mag er 90, dat mag je er wel bij vermelden als je een speculatie doet over een hoge snelheid
Wat moeten we toch zonder jou op deze wereld.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die je ziet , ik heb een analytische denkvermogen en ook nog een fotografisch geheugen.
Maar namens FOK!, dat vind ik echt zo wrang. Als je hun een hart onder de riem wilt steken dan kan je er zelf wat bloemen neer gaan leggen en misschien met je vrienden of familie het er over hebben dat je daar geweest bent. Maar als het vanuit FOK! is dan wordt het een publieke actie die in dit geval denk ik meer is om reclame te maken voor FOK! dan om die mensen echt te helpen..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:46 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)verlijden-sanne-hebe
Is niet haar huis maar burgemeester heeft gevraagd om bloemen te leggen op de plek waar ze veel van haar behandelingen kreeg, dat hebben ze zo genoemd naar haar.
Politie stapte eerste keer niet uitquote:
Dit. Als Manager PR steek ik hier bij deze een stokje voor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar namens FOK!, dat vind ik echt zo wrang. Als je hun een hart onder de riem wilt steken dan kan je er zelf wat bloemen neer gaan leggen en misschien met je vrienden of familie het er over hebben dat je daar geweest bent. Maar als het vanuit FOK! is dan wordt het een publieke actie die in dit geval denk ik meer is om reclame te maken voor FOK! dan om die mensen echt te helpen..
Ik zeg niks over namens fok. Als mensen hier er een bloemetje willen leggen dan moeten ze dat gewoon doen. Het is niet dat je de ouders gaat lastig vallen hier , zie een aantal mensen bozig reageren omdat ze niet snappen dat je nu de familie niet gaat lastig valt of ongevraagd aan de deur komt,quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar namens FOK!, dat vind ik echt zo wrang. Als je hun een hart onder de riem wilt steken dan kan je er zelf wat bloemen neer gaan leggen en misschien met je vrienden of familie het er over hebben dat je daar geweest bent. Maar als het vanuit FOK! is dan wordt het een publieke actie die in dit geval denk ik meer is om reclame te maken voor FOK! dan om die mensen echt te helpen..
How can I make this about mequote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
Deze twee hebben zoveel pech gehad.quote:Een storing in het mobiele netwerk van KPN heeft er mogelijk voor gezorgd dat er lange tijd op de verkeerde plaats is gezocht naar Hebe (10) en Sanne (26). De telefoon van Sanne maakte voor het laatst contact met een zendmast bij Waspik, terwijl de auto pas een kleine dertig kilometer verderop werd gevonden in het water bij knooppunt Empel.
Voormalig recherchebaas Sander Schaepman, bekend van het tv-programma Hunted, legde woensdagavond bij Op1 al uit dat zo'n afwijking best te verklaren valt. "In de praktijk komt het weleens voor dat telefoons blijven 'hangen' bij een zendmast waarmee ze verbinding hebben gemaakt. Het kan kilometers duren voordat de telefoon contact maakt met een volgende zendmast. Dat gaat niet altijd goed."
KPN heeft bevestigd dat het mobiele telefoonnetwerk maandagmiddag tussen kwart voor vier en kwart over vier last had van een landelijke storing. Dat is precies het moment dat Sanne en Hebe over de A59 reden. Volgens Schaepman is het best mogelijk dat daardoor de laatst zendmast waar de telefoon van Sanne verbinding mee maakte, zo ver van de vindplek van de auto afligt.
Selmar Smit, expert op het gebied van technische opsporing en ook bekend van Hunted, ziet de storing ook als aannemelijke verklaring voor het weggevallen signaal. "Daar zijn ze mogelijk door de landelijke storing de verbinding kwijtgeraakt en daarna is er geen nieuw contact meer gemaakt."
En dus is het volgens Smit heel logisch dat de politie aanvankelijk zocht in de buurt van Waspik en Waalwijk. "Het enige wat je zeker weet, is de positie van de laatste zendmast die verbinding heeft gemaakt met de telefoon van Sanne. Je hebt gewoon niet meer."
Al met al is het volgens Smit vooral een combinatie van heel veel pech, waardoor het zo lang heeft geduurd voordat Sanne en Hebe gevonden werden. "Het zijn zoveel idiote toevalligheden en onwaarschijnlijkheden bij elkaar. Niemand heeft ze gezien. Er was niks in de auto wat getraceerd kon worden en dan valt het ook nog samen met een storing. Dat dit allemaal samenkomt, is uniek."
Ik wil niet met de vinger gaan wijzen, maar in een Amber Alert-scenario waarbij je weet dat er een auto zoek is en je dergelijke sporen vindt op een van de meest aannemelijke routes zou je toch eigenlijk wel wat meer gerichte zoekacties mogen verwachten. Dat de auto een stuk verder lag dan werd aangenomen vind ik best een zwaktebod, en daarnaast waren die helikopters al de hele dag in de lucht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Politie stapte eerste keer niet uit
De politie is na meldingen ook bij de locatie gaan kijken, maar is de eerste keer niet uitgestapt. Vanuit de auto werd niks gezien. De tweede keer, woensdag, werd een buitenspiegel gevonden. Daarop werd uiteindelijk een onderzoek gedaan, waarbij de auto diep in het water werd gezien.
Bron: https://www.bd.nl/brabant(...)-oud-leken~afd217b7/?
Thanks! Enne, normaal ben ik wel voor acties die echt iemand helpen. Bijv donatieacties waar FOK! echt het verschil kan maken.. Het is sowieso al moeilijk tijdens een begrafenis om een 'rust zacht bloemetje van al je collega's bij X' de bloemen van de familie niet te laten overstemmenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Als Manager PR steek ik hier bij deze een stokje voor.
Dit kan niet serieus zijn lolquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat sowieso jaquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:28 schreef NoXia het volgende:
Vergeefse zoektocht naar Hebe en Sanne kwam mogelijk door netwerkstoring
[..]
Deze twee hebben zoveel pech gehad.
gelukkig.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zeg niks over namens fok. Als mensen hier er een bloemetje willen leggen dan moeten ze dat gewoon doen. Het is niet dat je de ouders gaat lastig vallen hier , zie een aantal mensen bozig reageren omdat ze niet snappen dat je nu de familie niet gaat lastig valt of ongevraagd aan de deur komt,
maar het is juist zo ingericht door familie.
Waar haal jij nou weer namens FOK! vandaanquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja dat is wel serieus volgens mij. Ik zei laatst nog tegen mijn moeder dat er op fok! zo veel geweldige mensen bij elkaar zitten. De kennus op Fok! verbaasd me elke dag weer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit kan niet serieus zijn lol
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet niet of ze een kans zouden hebben gehad. Auto lag op de kop in de sloot en het dak was zwaar beschadigd.
Lijkt me dat je als inzittende dan letsel aan je hoofd hebt.
https://www.omroepbrabant(...)-sanne-kunnen-reddenquote:'Alleen snel ingrijpen had Hebe (10) en Sanne (26) kunnen redden'
Alleen een snel ingrijpen had Hebe (10) en Sanne (26) kunnen redden, zegt de politie donderdag tegen het ANP. De politie baseert zich op het 'sporenbeeld' en het feit dat de auto waarin het meisje en haar begeleidster zaten op de kop in het water lag.
Hou ook eens op met elke keer op mij te reageren en dan andere woorden in de mond te leggen dan wat ik hier typ.quote:
Dat kwam hiervandaan:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:35 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waar haal jij nou weer namens FOK! vandaan
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:17 schreef StephanL het volgende:
Dat weten ze toch helemaal niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:39 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-sanne-kunnen-redden
Dit impliceert dat ze niet op slag dood waren.
Ik vond het ook wel een opvallende (en mogelijk voorbarige) uitspraak.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weten ze toch helemaal niet.
Misschien dat er na onderzoek meer over is te zeggen.
Over de kop gevlogen lijkt me wel aannemelijk gezien de staat van dat voertuig, daarvoor hoef je niet een deskundige te zijn. (zijn overigens ook gewoon foto's van)quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:53 schreef streamjohan het volgende:
Maar iemand van het FOK! deskundigen team kennis van sporen? Is die auto schuin of recht water water ingereden/gegleden? Wat erg....
https://www.telegraaf.nl/(...)-het-werk-vol-liefdequote:Mark overhandigt de beslissing van het Openbaar Ministerie waarin staat dat hij ten onrechte als verdachte is aangemerkt.
Ik bedoel in een slip geraakt op de (natte) weg en dan schuin door de berm, en omgeslagen in het water? Las dat dit meter of 3 lager dan de weg was.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Over de kop gevlogen lijkt me wel aannemelijk gezien de staat van dat voertuig, daarvoor hoef je niet een deskundige te zijn. (zijn overigens ook gewoon foto's van)
Je reageerde op iemand die reageerde op iemand die de suggestie deed om er namens FOK! heen te gaan. Waarop een reactie kwam mbt de speculaties in dit topique. Waarop jij, als crewlid, dus reageerde met een bericht dat het OK is om er bloemen neer te leggen, en als er iemand, namens FOK! heen zou gaan, dat dat dan gewoon zou kunnenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou ook eens op met elke keer op mij te reageren en dan andere woorden in de mond te leggen dan wat ik hier typ.
das een premium berichtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-het-werk-vol-liefde
Voor alle speculanten.
Zuchtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je reageerde op iemand die reageerde op iemand die de suggestie deed om er namens FOK! heen te gaan. Waarop een reactie kwam mbt de speculaties in dit topique. Waarop jij, als crewlid, dus reageerde met een bericht dat het OK is om er bloemen neer te leggen, en als er iemand, namens FOK! heen zou gaan, dat dat dan gewoon zou kunnen.
toch erg dat je tegenover twitter je onschuld moet bewijzen. Vast voer voor nieuwe speculaties.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-het-werk-vol-liefde
Voor alle speculanten.
Ik denk dat ze willen duidelijk maken dat het voor een eventuele redding niet uitmaakte of ze de auto op dinsdag of op woensdag ontdekt hebben. Alle hulp was toen toch al te laat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:39 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-sanne-kunnen-redden
Dit impliceert dat ze niet op slag dood waren.
Dat zou elk weldenkend mens wel snappen inderdaad. Die jongste heeft waarschijnlijk alles bewust meegemaakt, misschien dat ze voorin bewusteloos was. Brengen ze dat naar uiten?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk dat ze willen duidelijk maken dat het voor een eventuele redding niet uitmaakte of ze de auto op dinsdag of op woensdag ontdekt hebben. Alle hulp was toen toch al te laat.
prima, maar dan wel in combinatie met privacy voor de burger. Ik dacht zelf aan het recht om zonder kentekenplaten te mogen rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zou elk weldenkend mens wel snappen inderdaad. Die jongste heeft waarschijnlijk alles bewust meegemaakt, misschien dat ze voorin bewusteloos was. Brengen ze dat naar uiten?
Jammer dat mensen zo angstig doen over die camera's altijd, gewoon elke camera langs de snelweg de gegevens 7 dagen laten bewaren.
Lekker boeiend, dit is echt angst voor niets. Kom dan niet meer buiten en betaal met stenen ipv dit gejank over privacy.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
prima, maar dan wel in combinatie met privacy voor de burger. Ik dacht zelf aan het recht om zonder kentekenplaten te mogen rijden.
Dan moeten er alle fietsers en voetgangers ook van een nummer en volgsysteem voorzien. Daar kunnen ook ongelukke mee gebeuren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dit is echt angst voor niets. Kom dan niet meer buiten en betaal met stenen ipv dit gejank over privacy.
Mwah, valt mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel een opvallende (en mogelijk voorbarige) uitspraak.
Echt bizar dat er op dat rechte stuk wél een vangrail is en vervolgens juist in de bocht niet, terwijl je precies langs een talud rijdt met daaronder een stuk water.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:14 schreef AgnesGru het volgende:
Filmpje van de bewuste bocht:
[ twitter ]
Ik hoop ook dat ze er niets meer van gemerkt hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:46 schreef Poolbal het volgende:
Aan de staat van de auto te zien is het een enorme klap geweest. Als je überhaupt nog bij bewustzijn bent ben je zo daas en in shock dat je weinig meekrijgt.
Bekijk de OP gewoon even. Staat het allemaal in.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Echt bizar dat er op dat rechte stuk wél een vangrail is en vervolgens juist in de bocht niet, terwijl je precies langs een talud rijdt met daaronder een stuk water.
Welke gestoorde bij Infrastructuur en Waterstaat heeft dat ontworpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |