quote:Twee lichamen in auto langs A59 zijn van Hebe (10) en Sanne (26)
De twee lichamen die woensdagavond zijn gevonden in een auto langs de A59 bij Den Bosch zijn inderdaad van de vermiste Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26). Dat heeft onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers uitgewezen, meldt de politie donderdag.
De Kia Picanto werd woensdag rond 22.00 uur aangetroffen in het water langs een flauwe bocht bij knooppunt Empel. De politie zei korte tijd later dat ze er niet aan twijfelde dat de inzittenden Hebe en Sanne waren.
Later in de nacht zijn de lichamen geborgen en heeft de politie het onderzoek ter plaatse afgerond.
De politie zocht dinsdagavond ook al bij knooppunt Empel naar het toen nog vermiste tweetal. Toen werd hun auto niet gevonden. In de buurt van de locatie zag een agent woensdagavond bandensporen. Daarop werd een politiehelikopter ingeschakeld. Die zag uiteindelijk de auto waarin de twee zaten.
Hebe en Sanne maandag voor het laatst gezien
Het tweetal werd sinds maandagavond vermist. Die avond vertrokken de begeleidster en het meisje uit Raamsdonksveer, ruim 30 kilometer ten westen van Den Bosch. Sanne had Hebe daarvoor opgehaald bij een dagcentrum in de Brabantse plaats. In die omgeving waren ze ook voor het laatst gezien.
Vanaf Raamsdonksveer zou Sanne naar Vught rijden, waar het meisje woont. Daar kwamen zij nooit aan. De politie zette grote zoektochten op, gesteund door vrijwilligersgroepen. Zo werd er tevergeefs gezocht rond de Brabantse plaatsen Waspik en Drunen.
De politie verstuurde dinsdagochtend een amber alert vanwege de vermissing. Dat systeem wordt ingezet als agenten vermoeden dat een vermist kind in levensgevaar is.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-10-en-sanne-26.html
Meer denk ik even de ochtendspits voorbij laten gaan. In het donker waren ze wel klaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:01 schreef streamjohan het volgende:
Weg gaat vannacht rond 4.00 open weer, en vandaag rond 11.45 weer dicht. Zou er dan een aanwijzing zijn gevonden? Vannacht was het onderzoek klaar op locatie.
Optimistisch als de vertrektijd van 15:00 klopt. Zeker als je eerst binnendoor via Raamsdonk naar Waspik rijdt dus. Dat is grotendeels 50 km/u weg (ondanks de vele 30 borden van bewoners). En stoppen bij tegenliggers vanwege vele wegversmallingen. Maar het kan zeker omdat exact vertrektijd niet genoemd is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, het tijdstip ongeveer van het ongeluk waarschijnlijk.
Nee geen noodweer, maar wel miezer of matige regen en iig zeer nat wegdek.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar dan waren het hooguit de laatste druppels. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.
Er zijn zat redenen te bedenken hoe een auto frontaal tegen een vangrail aanrijdt, maar laten we verder gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt. Ik ben niet zo van het aanwijzen van schuldigen, zonder kennis van zaken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
[..]
Je rijdt toch niet haaks op een vangrail? Je auto schuurt er tegenaan en komt tot stilstand.
Ik weet niet waar jij denkt dat Den Bosch ligt, maar op dat kaartje van 15.30 uur zie je de stip van Den Bosch nog niet eens, dus hoezo zou het droog zijn geweest?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Droog dus. Of hooguit de laatste druppels als ze flink door heeft gereden. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.
Zei Patrick niet het tegenovergestelde?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Noodlottig ongeval. Patrick heeft weer gelijk
Huh? Een ongeval kan ook gewoon eenzijdig zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Patrick zei schuld door derden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Ook die optie staat nog open.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:06 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Patrick zei schuld door derden.
Is bekend dat ze binnendoor van Raamsdonkveer naar Waspik reed? Ze was toch nog op de A59 bij Waspik gesignaleerd?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Optimistisch als de vertrektijd van 15:00 klopt. Zeker als je eerst binnendoor via Raamsdonk naar Waspik rijdt dus. Dat is grotendeels 50 km/u weg (ondanks de vele 30 borden van bewoners). En stoppen bij tegenliggers vanwege vele wegversmallingen. Maar het kan zeker omdat exact vertrektijd niet genoemd is.
Maar dan waren het hooguit de laatste druppels. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.
Gewoon telkens van die voor de hand liggende dingen waar iedereen wel een gerede gok naar had kunnen doen. Dat hoop ik tenminste, want anders gaat er op het gebied van privacy iets goed mis op zijn werk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zei Patrick niet het tegenovergestelde?
Wat goed van Patrick, hier zei ook dik 90% ook dat het een ongeval was. Zijn we nu allemaal helderziend?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Maanvis het volgende:
Zal vast nog duidelijk worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is bekend dat ze binnendoor van Raamsdonkveer naar Waspik reed? Ze was toch nog op de A59 bij Waspik gesignaleerd?
Mocht hij inderdaad een 'bron' hebben, dan kan dat zomaar van een briefing zijn die bij landelijke noodlijnen bij dit soort gevallen een paar keer per dag wordt gedaan, zodat men instructies krijgt over wat te zeggen als er mensen over de zaak bellen (wat in dit soort zaken nogal veel voor komt). Lekken van dit soort info is uit den boze, natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Gewoon telkens van die voor de hand liggende dingen waar iedereen wel een gerede gok naar had kunnen doen. Dat hoop ik tenminste, want anders gaat er op het gebied van privacy iets goed mis op zijn werk.
Ja dat was net te horen in het persmoment met de politie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS bevestigt nu officieel de dood van beide personen.
12 mm regen over de hele dag. Meeste viel 's morgens. Mijn vriendin reed de tegenovergestelde weg op dat moment.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee geen noodweer, maar wel miezer of matige regen en iig zeer nat wegdek.
Het wegdek loopt daar ook af, plus dat het ZOAB is, dus ik denk dat dat niet direct de oorzaak is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
12 mm regen over de hele dag. Meeste viel 's morgens. Mijn vriendin reed de tegenovergestelde weg op dat moment.
Niet officieel maar is gewoon de meest logische route als ze niet al bij Hooipolder op de A59 is gegaan. Dat ze is Waspik is gesignaleerd was op basis van GPS mast. Die straat ook aan als je binnendoor gaat natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is bekend dat ze binnendoor van Raamsdonkveer naar Waspik reed? Ze was toch nog op de A59 bij Waspik gesignaleerd?
Ik weet waar het ligtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij denkt dat Den Bosch ligt, maar op dat kaartje van 15.30 uur zie je de stip van Den Bosch nog niet eens, dus hoezo zou het droog zijn geweest?
Pas om 15.55 uur zie je de stip van Den Bosch weer op die kaart.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
12 mm regen over de hele dag. Meeste viel 's morgens. Mijn vriendin reed de tegenovergestelde weg op dat moment.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:17 schreef StephanL het volgende:
Heeft Sanne zo haar best gedaan om haar een leuk leven ge bezorgen, overkomt haar dit. Aan de ene kant wel wrang
Iemand naar het Hebe huis namens Fok?
De burgemeester heeft gevraagd om daar bloemen te leggen. Is niet bij hun thuis.quote:
Hier: https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:25 schreef nils_22 het volgende:
Is er een kaartje waar ze nou exact te water zijn geraakt? Ik zie geen water langs de snelweg..
https://nos.nl/artikel/24(...)ne-bevestigt-politiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:25 schreef nils_22 het volgende:
Is er een kaartje waar ze nou exact te water zijn geraakt? Ik zie geen water langs de snelweg..
Is idd niet bij haar huis maar bij een zorginstelling die haar ouders hebben opgericht voor haar en anderen. Daar is een gedenkplek ingericht, dus kan best.quote:
Oja.. en geen vangrail.. wat kutquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier: https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3
waarschijnlijk in een noordoostelijke hoek de weg afgeschoten en ter hoogte van het 2e 'bultje' water terechtgekomen met de auto.
Het is letterlijk dezelfde radar die ze gebruiken bij al die websites voor Nederland, er zijn maar 2 radars, 1 in Herwijnen en 1 in Den Helder, die zetten ze aan elkaar met software. Het is ook wat anders om de historische radar terug te kijken dan een voorspelling gebaseerd op een radar van een bepaald moment.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:27 schreef 1shot1kill het volgende:
Triest dat het zo is gelopen, maar gelukkig nog relatief snel gevonden en niet pas maanden later.
Buienradar is trouwens alles behalve een betrouwbare bron over wanneer het regent of niet. Als buienradar zegt dat het gaat regenen wanneer ik naar mijn werk moet fietsen heb ik 9 van de 10 keer voor niets mijn regenpak aan en als buienradar bijvoorbeeld zegt dat het gaat regenen een kwartier nadat ik op mijn werk zal arriveren kom ik regelmatig met een nat pak op mijn werk aan. De regenradar van weerplaza is wat dat betreft een stuk meer secuur maar ook lang niet perfect.
Archief buienradar is gewoon betrouwbaar hoor, of doel je daar niet op ? buienradar en voorspelling is niet accuraat iddquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:27 schreef 1shot1kill het volgende:
Triest dat het zo is gelopen, maar gelukkig nog relatief snel gevonden en niet pas maanden later.
Buienradar is trouwens alles behalve een betrouwbare bron over wanneer het regent of niet. Als buienradar zegt dat het gaat regenen wanneer ik naar mijn werk moet fietsen heb ik 9 van de 10 keer voor niets mijn regenpak aan en als buienradar bijvoorbeeld zegt dat het gaat regenen een kwartier nadat ik op mijn werk zal arriveren kom ik regelmatig met een nat pak op mijn werk aan. De regenradar van weerplaza is wat dat betreft een stuk meer secuur maar ook lang niet perfect.
Volgens de politie een ongeval en geen misdrijf (ofwel, geen ander voertuig betrokken). Het is echt een geval pure domme pech. Paar meter eerder of later was er een vangrail geweest die ze had opgevangen en een kans had gegeven, nu waren ze eigenlijk volstrekt kansloos. Als je op zo'n plek van de weg schiet, taludje af en water in (op de kop) dan heb je zelfs in een grote luxe wagen nagenoeg geen kans. Hoop voor Sanne en Hebe dat ze al voor het te water raken buiten bewustzijn waren, een schrale troost in een inktzwarte situatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier: https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3
waarschijnlijk in een noordoostelijke hoek de weg afgeschoten en ter hoogte van het 2e 'bultje' water terechtgekomen met de auto.
Helaas zijn die er dus wel. Dat wij ons dat niet kunnen voorstellen wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:
er is werkelijk geen enkele geldige reden te bedenken om op dat stukje geen vangrail te hebben
Nee, er is niet gezegd dat het een eenzijdig ongeval was, de optie dat er een tweede voertuig bij betrokken was staat nog gewoon openquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens de politie een ongeval en geen misdrijf (ofwel, geen ander voertuig betrokken). Het is echt een geval pure domme pech. Paar meter eerder of later was er een vangrail geweest die ze had opgevangen en een kans had gegeven, nu waren ze eigenlijk volstrekt kansloos. Als je op zo'n plek van de weg schiet, taludje af en water in (op de kop) dan heb je zelfs in een grote luxe wagen nagenoeg geen kans. Hoop voor Sanne en Hebe dat ze al voor het te water raken buiten bewustzijn waren, een schrale troost in een inktzwarte situatie.
Dat daar geen vangrail is, is ook onvoorstelbaar eigenlijk. Natuurlijk is het achteraf een koe in de kont kijken en weten we het na een ongeval altijd beter. Maar dit is toch wel ultieme domheid, er is werkelijk geen enkele geldige reden te bedenken om op dat stukje geen vangrail te hebben. Alle binnenbochten daar hebben zelfs een vangrail. Ben benieuwd of daar nog acties uit volgen, dat mag ik toch hopen.
Het journaille ruikt weer een relletje om clicks en kijkcijfers te genereren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant
Absoluut mooi, een klein beetje extra steun kan nooit kwaad. Als mensen daar behoefte aan hebben, dan is het fijn dat het kan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef Questular het volgende:
Toch mooi dat er een plek is waar mensen een bloemetje kunnen leggen, Kan me voorstellen dat je als nabestaanden zo een gebaar wel kunt waarderen.
Het lijkt me ook wat vroeg dat ze nu al met zo een conclusie zouden komen, ik denk dat komende dagen wel duidelijk gaat worden als men de dashcam data binnen krijgt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, er is niet gezegd dat het een eenzijdig ongeval was, de optie dat er een tweede voertuig bij betrokken was staat nog gewoon open
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, er is niet gezegd dat het een eenzijdig ongeval was, de optie dat er een tweede voertuig bij betrokken was staat nog gewoon open
https://www.telegraaf.nl/(...)nne-gladheid-of-mistquote:De politie gaat ervan uit dat Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26) zijn omgekomen door een noodlottig ongeval. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf, zo zei Stijn van Griensven, hoofd Operatiën van de politie Oost-Brabant, donderdagmiddag bij een persmoment op het politiebureau in Den Bosch. Hoe dat ongeluk precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. „Gladheid, mist, dat zijn zaken waar we rekening mee houden.”
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef Stupidisco het volgende:
Zelfde plek dit toch?
Augustus 2020
[ afbeelding ]Nee volgens mij is dat de rijbaan aan de rechterkant, die is ook hoger volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Noem er eens 3 dan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helaas zijn die er dus wel. Dat wij ons dat niet kunnen voorstellen wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:39 schreef Stupidisco het volgende:
Zelfde plek dit toch?
Augustus 2020
[ afbeelding ]Klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Omroep Brabant“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Vond ze al wel heftig, alleen kwam het ook maar van de NOS, vind het apart dat die het gewoon laten staan vooralsnog.quote:
Zal nog wel gaan gebeuren vermoed ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Vond ze al wel heftig, alleen kwam het ook maar van de NOS, vind het apart dat die het gewoon laten staan vooralsnog.
https://nos.nl/artikel/24(...)rmiste-hebe-en-sanne
Ging om de foto's van het wrak, die heeft Frutsel weer verwijderd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:44 schreef Momo het volgende:
Wat betreft de foto die nu in de OP staat is juist gedeeld door de familie van Hebe via vrienden. Dus die mag zeker gedeeld worden van familie.
Ja, dat staat in de verklaring inderdaad. Weet niet of de families het fijn vinden dat alle foto's van Hebe en Sanne van verschillende facebook accounts en elders nu online worden gedeeld, maar deze komt dus direct van de familie zelf om te delen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Ging om de foto's van het wrak, die heeft Frutsel weer verwijderd.
Ik kan er iig een noemen, zodat de natuur onderhouden kan worden. Is al meerdere keren voorbijgekomen in het topic. Nogmaals, wij vinden het allebei raar dat daar geen vangrail zit, maar daar kunnen dus redenen voor zijn.quote:
Ja is dan prima toch.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat staat in de verklaring inderdaad. Weet niet of de families het fijn vinden dat alle foto van Hebe en Sanne van verschillende facebook accounts en elders nu online worden gedeeld, maar deze komt dus direct van de familie zelf om te delen.
Is gewoon persvrijheid. Iedereen wil dat wrak zien tochquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef StephanL het volgende:
Vind het sowieso apart dat ee foto’s gemaakt zijn van dat wrak en bergingswerkzaamheden. Wie heeft dat toegestaan?
Ook de pers dient normen en waarden te hebben. Gister was er ook een debiel die even leuk met de drone boven het gebied hing toen ze er nog in zaten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon persvrijheid. Iedereen wil dat wrak zien toch
Ik stel sowieso voor om dit hele topic over 2 weken of zo te wissen. Nergens voor nodig om dit pronkstuk te archiveren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat staat in de verklaring inderdaad. Weet niet of de families het fijn vinden dat alle foto van Hebe en Sanne van verschillende facebook accounts en elders nu online worden gedeeld, maar deze komt dus direct van de familie zelf om te delen.
Heel normaal, zie zo vaak dergelijke foto's langskomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:47 schreef StephanL het volgende:
Vind het sowieso apart dat ee foto’s gemaakt zijn van dat wrak en bergingswerkzaamheden. Wie heeft dat toegestaan?
Dat laatste klopt, al wil niet iedereen het zien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zie je bij veel ongelukken/. Vaak deelt de politie ze zelf, ook bij dodelijke ongelukken. Kan best zijn dat het werd toegestaan door politie, behalve van de lijken zelf.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was tijdens de berging van de slachtoffers, wat ik wel logischer vind dan tijdens de berging van het voertuig.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, al wil niet iedereen het zien.
Vind het gewoon apart want de pers stond eerst allemaal op een afstand en alles was gaande achter zwarte schermen.
Nee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is de maatschappij aan het worden .. alles voor de likes....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Ook de pers dient normen en waarden te hebben. Gister was er ook een debiel die even leuk met de drone boven het gebied hing toen ze er nog in zaten.
Amber alert kwam ook te laat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:52 schreef Stupidisco het volgende:
Rijkswaterstaat zag sporen Hebe en Sanne maandag al, maar ondernam geen actie
De bandensporen bij de A59 waar Sanne en Hebe gisteravond werden gevonden, waren maandag al ontdekt. Een medewerker van Rijkswaterstaat dacht echter dat het om oude sporen ging en verliet de plaats van het ongeval weer. Dat blijkt uit een eerste onderzoek van de politie. Na een latere melding van een automobilist is ook niet uitgebreid gezocht.
Geldelander
Dat is dus echt een onzin reden. Ze kunnen deze opening prima eerder of later maken, ver weg van de bocht. Of in de binnenbocht van de andere baan die erlangs loopt. En er zijn ook zogenaamde "CaDo's" (Calamiteiten Doorgang) of andere constructies waarbij de vangrail eenvoudig weggeklapt kan worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan er iig een noemen, zodat de natuur onderhouden kan worden. Is al meerdere keren voorbijgekomen in het topic. Nogmaals, wij vinden het allebei raar dat daar geen vangrail zit, maar daar kunnen dus redenen voor zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |