Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Glazenwasser
https://www.collincrowdfund.nl/schoonmaakbedrijf-vincent-hamming/
Geen zekerheden
Wel sympathiek dat hij zijn debiteuren opvangt…quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:16 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..
Zal wel wat zwart gerommeld hebben en nu wat aanslagen achteraf moeten betalen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:16 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..
Nou inderdaad, zo bizar snel heb ik het nog niet eerder meegemaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:36 schreef Faraday01 het volgende:
De zaken lijken goed te gaan bij P*rf*ct Gr**nb*h**r bij Collin. Na 1 maand al 10 procent van de lening afgelost.
Tuurlijk, spelregels tijdens de wedstijd aanpassen, deed estatguru tenslotte ookquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
MAX.Maar dan maken we toch gewoon nieuwe algemene voorwaarden als jullie gaan zeuren.😀
Kijken wat we terugkrijgen, en snel stoppen daar. Wel jammer, maar helaas.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:43 schreef tnhb het volgende:
[..]
Tuurlijk, spelregels tijdens de wedstijd aanpassen, deed estatguru tenslotte ook
Betreft inderdaad deze slager. Zojuist Collin hier een berichtje over gestuurd.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Van dat onderpand is de verkoopopdracht ingetrokken
Kenmerken
Vraagprijs ¤ 420.000 k.k.
Prijs per m² ¤ 3230.77
Aangeboden sinds 02-04-2022
Status Ingetrokken
https://www.alstedevanmie(...)arleseweg-56-a-en-b/
Ik zit niet in het project maar het is denk ik voor de betrokkenen van belang om Collin hier even op te wijzen en te vragen wat nu de vervolgstappen gaan zijn.
Waar ik een groter risico in zie is het feit dat als de investeerders van één van de panden van een ontwikkelaar bij achterstand over willen gaan tot executie dat dan alle panden (ook die waar niemand tot executie wil overgaan) gedwongen verkocht moeten gaan worden. Dat is wat mcf steeds weer opnieuw aangeeft en als doemscenario aan de investeerders presenteert omdat dat schijnbaar contractueel is vastgelegd. Ik heb het niet kunnen vinden en obv artikel 6 av kan volgens mij gewoon een individuele lening worden opgeeist en dus bij wanprestatie neem ik aan het hypotheekrecht uitgeoefend worden. Maar wat gebeurd er bij collective verkoop, gaan dan alle kosten en opbrengsten op één hoop en gaat daar de boel van betaald worden, ik hoop van niet...quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:52 schreef quepos het volgende:
[..]
Kijken wat we terugkrijgen, en snel stoppen daar. Wel jammer, maar helaas.
Ik denk dat je bij opeisen van een van de leningen wel degelijk een dominoeffect veroorzaakt, als er bij gedwongen verkoop van een renovatie pand een flink verlies wordt veroorzaakt, is de kans op terugbetalen van de andere leningen aanzienlijk kleiner. Schiet je niks mee op. Dat is het nadeel van MCF, er zitten veel te veel leningen gegroepeerd bij slechts een paar geldnemers.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:09 schreef tnhb het volgende:
[..]
Waar ik een groter risico in zie is het feit dat als de investeerders van één van de panden van een ontwikkelaar bij achterstand over willen gaan tot executie dat dan alle panden (ook die waar niemand tot executie wil overgaan) gedwongen verkocht moeten gaan worden. Dat is wat mcf steeds weer opnieuw aangeeft en als doemscenario aan de investeerders presenteert omdat dat schijnbaar contractueel is vastgelegd. Ik heb het niet kunnen vinden en obv artikel 6 av kan volgens mij gewoon een individuele lening worden opgeeist en dus bij wanprestatie neem ik aan het hypotheekrecht uitgeoefend worden. Maar wat gebeurd er bij collective verkoop, gaan dan alle kosten en opbrengsten op één hoop en gaat daar de boel van betaald worden, ik hoop van niet...
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zich nog een beetje genaaid voelt door het met twee maten meten bij de BOX 3 belasting. Hier voorbeeld brief aanvraag voor ambtshalve vermindering 2017 tit 2020. https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ambtshalvevermindering Koo
Aan de andere kant is dat vergelijkbaar met wat het kabinet jaren geleden ook riep.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....
(op verzoek van het kabinet natuurlijk, want de schatkist is leeg, dus terugbetalen zit er niet in.)
ik heb het 2x ingevuld met verschillende emailadressen maar ontvang niets in mijn inbox.(?)quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....
(op verzoek van het kabinet natuurlijk, want de schatkist is leeg, dus terugbetalen zit er niet in.)
Als de belastingdienst het afwijst (en dat doen ze) kun je naar de rechter gaan. Dat is weer een nieuw probleem want duizenden mensen zullen dat gaan doen. Staatsecretaris Van Rij heeft de kamer reeds meegedeeld dat de belastingdienst wordt overspoeld door mensen die om een ambtshalve vermindering van de aanslag(en) vragen. Hij is momenteel ook in overleg met belangenorganisaties om deze rechtsgang eventueel versneld in gang te kunnen zetten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het heeft trouwens alleen zin om een vermindering aan te vragen als je vermogen vooral in spaartegoeden zit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:42 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Als de belastingdienst het afwijst (en dat doen ze) kun je naar de rechter gaan. Dat is weer een nieuw probleem want duizenden mensen zullen dat gaan doen. Staatsecretaris Van Rij heeft de kamer reeds meegedeeld dat de belastingdienst wordt overspoeld door mensen die om een ambtshalve vermindering van de aanslag(en) vragen. Hij is momenteel ook in overleg met belangenorganisaties om deze rechtsgang eventueel versneld in gang te kunnen zetten.
De vraag ligt dan weer opnieuw voor bij een rechter (met alle beroepsmogelijkheden tot aan het Europees Hof) waarvan het - ik ben geen jurist - nog geen gelopen race is of terugbetalen er niet in gaat zitten. Immers stinkt deze zaak natuurlijk van alle kanten bijvoorbeeld al met het Rechtsgelijkheidsbeginsel en het gebruikte argument dat het te duur is om mensen hun illegaal afgepakte geld terug te geven, lijkt mij voor een rechter nou ook niet een heel sterk argument.
Kortom: ik durf zeker niet te beweren dat het geen zin heeft om een ambtshalve vermindering voor box 3 over 2017 - 2020 aan te vragen (vrij eenvoudige brief sturen is voldoende). Als je het doet, doe het dan vóór 31 december anders ben je 2017 kwijt en kun je daar geen ambtshalve vermindering voor aanvragen. Daarbij is onze schatkist, ondanks de miljarden aan onterecht opgehaalde vermogensbelasting, al heel lang leeg en dat heeft nog nooit iemand uit Den Haag tegengehouden om geld uit te geven.
Misschien dat je dat even moet googelen maar tegen de afwijzing van het verzoek om ambtshalve vermindering staat gewoon bezwaar en - vervolgens - beroep open. Zoals gezegd is staatssecretaris Van Rij ook al in overleg om deze procedure zo spoedig mogelijk op te starten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:43 schreef obligataire het volgende:
Tegen een ambtshalve uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Edit. Na 6 uur binnen. Dus niet "na enkele minuten"quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:17 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
ik heb het 2x ingevuld met verschillende emailadressen maar ontvang niets in mijn inbox.(?)
Ik zou best een voorbeeldbrief willen zien, maar heb weinig zin om mijn gegevens te uploaden bij een derde partij.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zich nog een beetje genaaid voelt door het met twee maten meten bij de BOX 3 belasting. Hier voorbeeld brief aanvraag voor ambtshalve vermindering 2017 tit 2020. https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ambtshalvevermindering Koo
Ik zou zeggen dat het een weigering is een besluit te nemen en daartegen staat normaliter gewoon bezwaar en beroep open. Overigens ben ik nog in afwachting van mijn aanslag inkomstenbelasting 2021.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:43 schreef obligataire het volgende:
Tegen een ambtshalve uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Dat is natuurlijk correct, het gaat enkel om de saldi die je hebt opgegeven bij bank- en spaarrekeningen. Al telt elke 100 euro mee, is het de vraag of je dat wil doen voor een paar honderd euro. Het kan natuurlijk ook een principe zaak zijn waarbij je vindt dat onterecht geinde belasting terugbetaald moet worden. De belastingdienst heeft datzelfde principe omgekeerd overigens ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het heeft trouwens alleen zin om een vermindering aan te vragen als je vermogen vooral in spaartegoeden zit.
...
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
...
Ik zou zeggen dat het een weigering is een besluit te nemen en daartegen staat normaliter gewoon bezwaar en beroep open. Overigens ben ik nog in afwachting van mijn aanslag inkomstenbelasting 2021.
Volgens mij corrigeer je mij ten onrechte, want dit is geen aanvraag van een beschikking. De route die staatssecretaris van Rij heeft aangewezen betreft ambshalve vermindering van een eerder opgelegde aanslag. Je verzoekt de belastingdienst ambtshalve (uit zichzelf) nog eens naar jouw eerdere belastingaanslagen te kijken. Vandaar dat ik zou zeggen dat de reactie op het verzoek geen afwijzende beschikking oplevert maar een weigering om het gevraagde besluit ambtshalve te nemen. Maar laten we hier geen juridische discussie gaan voeren. Volgens mij zijn wij het erover eens dat er bezwaar en beroep openstaat. Linksom of rechtsom.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:13 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
VVE:
https://www.collincrowdfu(...)even-te-vlaardingen/
En hier is hij dan!quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Slijker het volgende:
Gisteravond gebruik gemaakt van mijn incentive bij Restaurant Veera in Eindhoven.
Het eten was super lekker, flinke porties en nette bediening.
De zaak ziet er gelikt uit en de bezetting was goed!
We hebben ook kennis gemaakt met de eigenaar Mohamed el Marajie en een heel fijn onderhoud met hem gehad.
Tis een heel nette gedreven persoon die alle tijd voor ons nam en iemand die echt weet wat ondernemen inhoud.
Binnenkort komt hij met iets nieuws via HCN inclusief linkje.
Ik neem hem mee. Heb al 1 ander project van aanvrager (loopt slechts drie maanden) altijd netjes betaald.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Stenenhoef 29 te Ossendrecht LIVE 20 oktober om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.
https://investeren.sameni(...)nhoef-29-ossendrecht
Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt.
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:16 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.
Toch zijn we inmiddels meer dan een jaar verder en is de rente voor dit soort projecten nog steeds niet verhoogt waardoor m.i. de rente/risico niet meer in evenwicht is.
Deze laat ik dus, met deze rente, lopen.
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:36 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.
Ik neem m mee.LinkjeIk pak deze ruim mee. Met een dergelijke brede spreiding over eigenaren plus nauwelijks te verwachten leegstand in het gebouw denk ik dat dit een hele rustige belegging wordt. Dat is me meer waard dan een half procentje meer rendement.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.
Ik neem m mee.
Linkjehttps://www.coornhertstraat41-183.nl/het-gebouw/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu is dus de grote vraag hoe ze bij de afgelopen stemmingen gehandeld hebben...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:44 schreef jacobme het volgende:
Nog even contact gehad met MCF naar aanleiding van mijn opmerking van gisteren over het meetellen van niet stemmers bij een stemmingsronde. Ze gaven het volgende aan:
"Bedankt voor het aankaarten. Er lijkt een discrepantie te zijn geweest in onze communicatie naar investeerders en wat er in onze Algemene Voorwaarden staat. In artikel 25.2 staat namelijk: Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgevers buiten beschouwing worden gelaten."
Op zich positief dat ze zich toch aan de algemene voorwaarden houden.
quote:Op 13 oktober 2022 was het einde van de looptijd van dit project.
De project eigenaar heeft geprobeerd dit onderpand te verkopen, maar is daar onvoldoende snel in geslaagd.
Wij zijn nog in afwachting van bewijzen dat dit onderpand per 1 december zal worden overgedragen naar een nieuwe eigenaar.
Tot deze tijd zal de projecteigenaar een dubbele rente vergoeden voor elke dag dat hij dit te laat terugbetaald.
Wanneer wij meer informatie hebben betreffende dit onderpand dan zullen we dat weer melden.
Welk platform betreft dit?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen
[..]
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancierenquote:
Ik vrees dat we hier wel vaker mee te maken gaan krijgen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancieren
https://www.funda.nl/koop(...)-schiedamseweg-16-b/quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen SiG
[..]
Ook lekker op tijd begonnenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:24 schreef erwin_kool het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop(...)-schiedamseweg-16-b/
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En hier is hij dan!
Nieuw HcN project:
7% rente | investeer vanaf ¤ 250
Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:
Oei. Wil gaan minderen bij Collin, maar veel verleidelijke linkjes vandaag.
Hier nog een link naar een Box3 lening.Laatste 5 investeerders leggen 52.500 euro in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:
Oei. Wil gaan minderen bij Collin, maar veel verleidelijke linkjes vandaag.
Hier nog een link naar een Box3 lening.Had ik al gedeeld ;-). Tóch dank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit al in de financiering van het gebouw plus 3 projecten dus laat deze even lopen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
Ah, er komt nu schot in. Ik zie nu ook bij inloggen een digitaal bericht dat ik een definitieve aanslag 2021 heb, dagtekening 25 oktober., dat stond er enkele dagen geleden nog niet. Die blauwe envelop zal ik dus volgende week wel in de bus krijgen. Digitaal kan ik hem nog niet inzien om te zien of er verschil is met de voorlopige, zal ook nog wel komen. Maar ik kan dan wel binnenkort mijn middelingsverzoek over 2019, 2020 en 2021 indienen. Vanwege een ontslagvergoeding in 2019 gaat dat nog lekker wat opleveren en kan ik dan weer (deels) investeren in crowdfunding projecten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:34 schreef dyna18 het volgende:
Zelf zit ik er trouwens nog wel aan te denken of het zinvol is om bezwaar te maken tegen de aanslag van 2021 (net binnen).
Er is gerekend met een forfaitaire rendement van 5.7%, en daar is dan belasting over geheven. Dit terwijl ik dit rendement helemaal niet gehaald heb afgelopen jaar vanwege slechte beleggingen.
Ik zie paralellen met de situatie waarin de hoge raad aangaf dat een te hoog forfaitaire rendement op spaartegoeden onwettig was en er met het werkelijke rendement gerekend dient te worden.
Ik wil deze ook wel meenemen. Ik heb nog wel automatisch investeren aan staan, wat bij K-Town gister geheel is toegewezen. Mocht er geen linkje komen dan lukt het hopelijk ook met deze met automatisch investeren. Maar een linkje biedt meer zekerheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Ook geen incentive.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:
[..]
Wachten het maar af.
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:32 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik wil deze ook wel meenemen. Ik heb nog wel automatisch investeren aan staan, wat bij K-Town gister geheel is toegewezen. Mocht er geen linkje komen dan lukt het hopelijk ook met deze met automatisch investeren. Maar een linkje biedt meer zekerheid.
Wat ik me wel afvraag, onderaan de pitch staat dat er inmiddels al projecten volledig afbetaald zijn. Weet iemand welke projecten dat zijn? Zelf zit ik in meerdere projecten die allemaal nog lopen.
Perron 22 is inmiddels afgelost.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22
Is er misschien een linkje via @Mohamed91Spices?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En hier is hij dan!
Nieuw HcN project:
7% rente | investeer vanaf ¤ 250
Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)
Linkje is welkom!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
3 broers kopen bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/caus-co-b-v/
1e hypotheek
Via connecties had ik de woning ook aan kunnen kopen voor 185k. Voor die prijs is hij waarschijnlijk ook verkocht. Niet verkeerd getaxeerd uiteindelijk. Ik vond de straat en omliggende woningen zo troosteloos dat ik heb laten zittenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.
De straat waarin deze woning ligt is wel weer zeer troosteloos, pfff
Verder zie ik zo snel geen rare zaken dus denk dat ik hem wel mee neem.
Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt![]()
Daar zat ik inderdaad niet in. Die Lot en Daan was dan toch een vervroegde aflossing wegens stoppen van de oorspronkelijke ondernemers?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22
Taxatie taxeert hem op 210k. Dat is toch zo'n 25k bijgeplust door de taxateur...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:33 schreef Skywalker88 het volgende:
[..]
Via connecties had ik de woning ook aan kunnen kopen voor 185k. Voor die prijs is hij waarschijnlijk ook verkocht. Niet verkeerd getaxeerd uiteindelijk. Ik vond de straat en omliggende woningen zo troosteloos dat ik heb laten zitten. Ik vermoed dat de woning al dan niet via een uitzendbureau aan arbeidsmigranten worden verhuurd.
incentive: rondleiding in de keuken ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:01 schreef TisIk het volgende:
[..]
Ook geen incentive.
Dat zijn we niet gewend bij deze lener.
jep dat heet onder de marktwaarde kopen, er is niks bijgeplust door de taxateur. of je hem vervolgens voor 210k kan verkopen is een andere vraagquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:17 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Taxatie taxeert hem op 210k. Dat is toch zo'n 25k bijgeplust door de taxateur...
Bezorgmaaltijd had misschien gekund voor lokale investeerdersquote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:20 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
incentive: rondleiding in de keuken ?
Betreft een lening van 8% met hypothecaire dekking die nog 30 van de 60 maanden loopt. Ziet er prima uitquote:Hierbij een kleine update over de groei in ons bedrijf na dit project met Kapitaal op maat. Wij hebben inmiddels een behoorlijke groei doorgemaakt in de verhuur. Ook hebben wij er een mooie showroom bij en uitbreiding van de werkplaats. En we hebben nu 5 ingerichte servicewagens rijden om elke dag de klanten te bedienen. In de showroom staan de klaargemaakte heftrucks voor verkoop en verhuur. Met dank en vriendelijke groeten, Robert van Popering
[..]
Ik neem m mee.
LinkjeIemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou goed een lid van de VVE zelf kunnen zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:56 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Iemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:32 schreef Soulfreak het volgende:
[...]
Wat ik me wel afvraag, onderaan de pitch staat dat er inmiddels al projecten volledig afbetaald zijn. Weet iemand welke projecten dat zijn? Zelf zit ik in meerdere projecten die allemaal nog lopen.
Lot &Daan, inderdaad onderdeel van Immensus, loopt nog gewoon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Daar zat ik inderdaad niet in. Die Lot en Daan was dan toch een vervroegde aflossing wegens stoppen van de oorspronkelijke ondernemers?
Maatkt verder niet uit, ik baseer mijn beslissing om te investeren er niet op, maar bij Collin staat zoiets er meestal wel bij.
Excuses voor mijn late reactie! Ik was de afgelopen dagen erg hard aan het werk op de vloer en zag geen kans eerder te reageren. Dank voor alle support en betrokkenheid, ik heb leuke en inspirerende gesprekken gehad de afgelopen tijd met diverse forumleden en dit geeft ons veel energie om ons bedrijf verder op te bouwen. Helaas dit keer inderdaad geen incentive i.v.m. het delivery karakter van het concept. Volgend jaar gaan we weer iets bedenken. Of anders dan maar een forum gathering bij 1 van ons restaurants ;-)quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is er misschien een linkje via @:Mohamed91Spices?
Of gewoon in één van de andere restaurants.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 05:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bezorgmaaltijd had misschien gekund voor lokale investeerders
Net voor mijn vakantievlucht vertrekt mooi mee kunnen nemen!quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:24 schreef Mohamed91Spices het volgende:
[..]
Excuses voor mijn late reactie! Ik was de afgelopen dagen erg hard aan het werk op de vloer en zag geen kans eerder te reageren. Dank voor alle support en betrokkenheid, ik heb leuke en inspirerende gesprekken gehad de afgelopen tijd met diverse forumleden en dit geeft ons veel energie om ons bedrijf verder op te bouwen. Helaas dit keer inderdaad geen incentive i.v.m. het delivery karakter van het concept. Volgend jaar gaan we weer iets bedenken. Of anders dan maar een forum gathering bij 1 van ons restaurants ;-)
Hierbij de link: https://horecacrowdfundin(...)e1-8930-83cbdb0fccab
Nogmaals dank voor jullie support en tot snel op het forum of in levende lijve! ;-)
Ik was het nietquote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:56 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Iemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.
En vanmorgen nog 49.500 erbij waarmee ie vol was. (En ik te laat 😬)quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik was het nietmaar wel mijn bescheiden basisbedrag dubbel ingelegd. Alles kan stuk maar hier is het zeer onwaarschijnlijk.
Op 5 oktober heeft Collin een bericht gemaild en geplaatst onder berichten waarin uitgelegd wordt hoe de situatie is en dat er gewoon doorbetaald wordt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:59 schreef dyna18 het volgende:
Bij collin zag ik vandaag ineens een opvallende bijschrijving van de WYNSH*P.
"Terugbetaling lening WYNSH*P / Overnamefinanciering"
Had daar verder nog geen bericht over ontvangen van Collin. Iemand meer info?
Wat ik heb begrepen (ik heb het zelf nog niet kunnen controleren) schijnen ze de groene producten allemaal onder te brengen bij beleggingen terwijl een groenspaarrekening een gegarandeerde inleg retour geeft en volgens de uitgevende instelling een spaarproduct is. Dus als dat inderdaad zo is en je daarmee te maken hebt zou dat een van de mogelijke redenen tot bezwaar kunnen zijn. Ik heb dit dus zelf nog niet kunnen controleren dus of het ook echt zo is weet ik nog niet zeker, maar is wel de moeite waard om even te (laten) controleren als de definitieve aanslag 2021 hebt ontvangen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:21 schreef Soulfreak het volgende:
Ik vraag me ook af of het wel nut heeft om bezwaar te maken tegen de 2021 aanslag.
Dat gaat dan alleen op als je groene producten heb en die heb ik niet. Beleggingen zijn bij mij alleen crowdfunding en aandelen/ETF waarbij er veel meer in crowdfunding is geinvesteerd dan in aandelen/ETF.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 18:14 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen (ik heb het zelf nog niet kunnen controleren) schijnen ze de groene producten allemaal onder te brengen bij beleggingen terwijl een groenspaarrekening een gegarandeerde inleg retour geeft en volgens de uitgevende instelling een spaarproduct is. Dus als dat inderdaad zo is en je daarmee te maken hebt zou dat een van de mogelijke redenen tot bezwaar kunnen zijn. Ik heb dit dus zelf nog niet kunnen controleren dus of het ook echt zo is weet ik nog niet zeker, maar is wel de moeite waard om even te (laten) controleren als de definitieve aanslag 2021 hebt ontvangen.
idemquote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:53 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
En vanmorgen nog 49.500 erbij waarmee ie vol was. (En ik te laat 😬)
Is dat een bekende vanuit diverse projecten op NLI?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Opstart PTSS kliniek
https://www.collincrowdfund.nl/kliniek-elsendael-b-v/
geen harde zekerheden, wel borgsteller met een EV van 50 miljoen
Er zijn inderdaad verschillende (ik herinner me er 3-4) besloten projecten op NlI geweest. Allen met hypotheek. Ik zit zelf in een project van dit bedrijf voor financiering van een nieuwe bedrijfshal in Ommen (2e hypotheek, netto rente 8.3%).quote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Is dat een bekende vanuit diverse projecten op NLI?
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:59 schreef dyna18 het volgende:
Bij collin zag ik vandaag ineens een opvallende bijschrijving van de WYNSH*P.
"Terugbetaling lening WYNSH*P / Overnamefinanciering"
Had daar verder nog geen bericht over ontvangen van Collin. Iemand meer info?
Als het goed is zou deze update ook zichtbaar moeten zijn in de "mijn Collin" omgeving bij het project.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 18:06 schreef ML45 het volgende:
[..]
Op 5 oktober heeft Collin een bericht gemaild en geplaatst onder berichten waarin uitgelegd wordt hoe de situatie is en dat er gewoon doorbetaald wordt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
3 broers kopen bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/caus-co-b-v/
1e hypotheek
Dit is inderdaad in eerste instantie ook wel een leuk project om basis mee te nemen.quote:
rendement 5,8% netto, dan liever schijf 1A bij SIG.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Dit is inderdaad in eerste instantie ook wel een leuk project om basis mee te nemen.
Een 1e hypotheek en 3x h.a. De heren kennen het pand aangezien ze het nu huren. Aan de andere kant weet ik niet of de waardebepaling goed is aangezien het volgens mij niet veel meer is dan een fabriekshal (of hoe noem je zoiets?).
https://www.google.com/ma(...).0168024!4d4.2795884
Wat vinden jullie van dit project?
Staat nu open.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:
De straat waarin deze woning ligt is wel weer zeer troosteloos, pfff
Verder zie ik zo snel geen rare zaken dus denk dat ik hem wel mee neem.
Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt![]()
Ik doe zelf al mee. Persoonlijk hoop ik dat de streefsom van ¤250K wordt verlaagd naar max ¤200K en de verbouwingsplannen in aangepaste vorm doorgaan. Wel met een gelijkblijvende rente van 8%.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Tattooshop gve is voor de 3e keer verlengd. Staat nu al 2 maanden gepubliceerd. Ze verwachten blijkbaar dat deze nog vol gaat komen. Staat op 73%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |