abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206355301
quote:
Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..
pi_206355675
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:16 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..
Wel sympathiek dat hij zijn debiteuren opvangt…
pi_206355720
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:16 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Zal wel wat zwart gerommeld hebben en nu wat aanslagen achteraf moeten betalen.
pi_206356555
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:36 schreef Faraday01 het volgende:
De zaken lijken goed te gaan bij P*rf*ct Gr**nb*h**r bij Collin. Na 1 maand al 10 procent van de lening afgelost.
Nou inderdaad, zo bizar snel heb ik het nog niet eerder meegemaakt.
pi_206356564
Voor wie zich nog een beetje genaaid voelt door het met twee maten meten bij de BOX 3 belasting. Hier voorbeeld brief aanvraag voor ambtshalve vermindering 2017 tit 2020. https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ambtshalvevermindering Koo
pi_206356833
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
MAX.Maar dan maken we toch gewoon nieuwe algemene voorwaarden als jullie gaan zeuren.😀
Tuurlijk, spelregels tijdens de wedstijd aanpassen, deed estatguru tenslotte ook ~O>
pi_206356968
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:43 schreef tnhb het volgende:

[..]
Tuurlijk, spelregels tijdens de wedstijd aanpassen, deed estatguru tenslotte ook ~O>
Kijken wat we terugkrijgen, en snel stoppen daar. Wel jammer, maar helaas.
pi_206357022
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Van dat onderpand is de verkoopopdracht ingetrokken

Kenmerken
Vraagprijs ¤ 420.000 k.k.
Prijs per m² ¤ 3230.77
Aangeboden sinds 02-04-2022
Status Ingetrokken

https://www.alstedevanmie(...)arleseweg-56-a-en-b/

Ik zit niet in het project maar het is denk ik voor de betrokkenen van belang om Collin hier even op te wijzen en te vragen wat nu de vervolgstappen gaan zijn.
Betreft inderdaad deze slager. Zojuist Collin hier een berichtje over gestuurd.
pi_206358060
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:52 schreef quepos het volgende:

[..]
Kijken wat we terugkrijgen, en snel stoppen daar. Wel jammer, maar helaas.
Waar ik een groter risico in zie is het feit dat als de investeerders van één van de panden van een ontwikkelaar bij achterstand over willen gaan tot executie dat dan alle panden (ook die waar niemand tot executie wil overgaan) gedwongen verkocht moeten gaan worden. Dat is wat mcf steeds weer opnieuw aangeeft en als doemscenario aan de investeerders presenteert omdat dat schijnbaar contractueel is vastgelegd. Ik heb het niet kunnen vinden en obv artikel 6 av kan volgens mij gewoon een individuele lening worden opgeeist en dus bij wanprestatie neem ik aan het hypotheekrecht uitgeoefend worden. Maar wat gebeurd er bij collective verkoop, gaan dan alle kosten en opbrengsten op één hoop en gaat daar de boel van betaald worden, ik hoop van niet...
pi_206358259
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:09 schreef tnhb het volgende:

[..]
Waar ik een groter risico in zie is het feit dat als de investeerders van één van de panden van een ontwikkelaar bij achterstand over willen gaan tot executie dat dan alle panden (ook die waar niemand tot executie wil overgaan) gedwongen verkocht moeten gaan worden. Dat is wat mcf steeds weer opnieuw aangeeft en als doemscenario aan de investeerders presenteert omdat dat schijnbaar contractueel is vastgelegd. Ik heb het niet kunnen vinden en obv artikel 6 av kan volgens mij gewoon een individuele lening worden opgeeist en dus bij wanprestatie neem ik aan het hypotheekrecht uitgeoefend worden. Maar wat gebeurd er bij collective verkoop, gaan dan alle kosten en opbrengsten op één hoop en gaat daar de boel van betaald worden, ik hoop van niet...
Ik denk dat je bij opeisen van een van de leningen wel degelijk een dominoeffect veroorzaakt, als er bij gedwongen verkoop van een renovatie pand een flink verlies wordt veroorzaakt, is de kans op terugbetalen van de andere leningen aanzienlijk kleiner. Schiet je niks mee op. Dat is het nadeel van MCF, er zitten veel te veel leningen gegroepeerd bij slechts een paar geldnemers.
pi_206358286
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zich nog een beetje genaaid voelt door het met twee maten meten bij de BOX 3 belasting. Hier voorbeeld brief aanvraag voor ambtshalve vermindering 2017 tit 2020. https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ambtshalvevermindering Koo
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....
(op verzoek van het kabinet natuurlijk, want de schatkist is leeg, dus terugbetalen zit er niet in.)
pi_206358404
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....
(op verzoek van het kabinet natuurlijk, want de schatkist is leeg, dus terugbetalen zit er niet in.)
Aan de andere kant is dat vergelijkbaar met wat het kabinet jaren geleden ook riep.
Niet geschoten is altijd mis en er zullen wel weer een paar rechtszaken aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 08:34:07 ]
pi_206358772
quote:

[..]
ik heb het 2x ingevuld met verschillende emailadressen maar ontvang niets in mijn inbox.(?)
pi_206359283
quote:

[..]
Als de belastingdienst het afwijst (en dat doen ze) kun je naar de rechter gaan. Dat is weer een nieuw probleem want duizenden mensen zullen dat gaan doen. Staatsecretaris Van Rij heeft de kamer reeds meegedeeld dat de belastingdienst wordt overspoeld door mensen die om een ambtshalve vermindering van de aanslag(en) vragen. Hij is momenteel ook in overleg met belangenorganisaties om deze rechtsgang eventueel versneld in gang te kunnen zetten.

De vraag ligt dan weer opnieuw voor bij een rechter (met alle beroepsmogelijkheden tot aan het Europees Hof) waarvan het - ik ben geen jurist - nog geen gelopen race is of terugbetalen er niet in gaat zitten. Immers stinkt deze zaak natuurlijk van alle kanten bijvoorbeeld al met het Rechtsgelijkheidsbeginsel en het gebruikte argument dat het te duur is om mensen hun illegaal afgepakte geld terug te geven, lijkt mij voor een rechter nou ook niet een heel sterk argument.

Kortom: ik durf zeker niet te beweren dat het geen zin heeft om een ambtshalve vermindering voor box 3 over 2017 - 2020 aan te vragen (vrij eenvoudige brief sturen is voldoende). Als je het doet, doe het dan vóór 31 december anders ben je 2017 kwijt en kun je daar geen ambtshalve vermindering voor aanvragen. Daarbij is onze schatkist, ondanks de miljarden aan onterecht opgehaalde vermogensbelasting, al heel lang leeg en dat heeft nog nooit iemand uit Den Haag tegengehouden om geld uit te geven.
pi_206359766
Tegen een ambtshalve uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Pecunia non olet
pi_206360016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:42 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Als de belastingdienst het afwijst (en dat doen ze) kun je naar de rechter gaan. Dat is weer een nieuw probleem want duizenden mensen zullen dat gaan doen. Staatsecretaris Van Rij heeft de kamer reeds meegedeeld dat de belastingdienst wordt overspoeld door mensen die om een ambtshalve vermindering van de aanslag(en) vragen. Hij is momenteel ook in overleg met belangenorganisaties om deze rechtsgang eventueel versneld in gang te kunnen zetten.

De vraag ligt dan weer opnieuw voor bij een rechter (met alle beroepsmogelijkheden tot aan het Europees Hof) waarvan het - ik ben geen jurist - nog geen gelopen race is of terugbetalen er niet in gaat zitten. Immers stinkt deze zaak natuurlijk van alle kanten bijvoorbeeld al met het Rechtsgelijkheidsbeginsel en het gebruikte argument dat het te duur is om mensen hun illegaal afgepakte geld terug te geven, lijkt mij voor een rechter nou ook niet een heel sterk argument.

Kortom: ik durf zeker niet te beweren dat het geen zin heeft om een ambtshalve vermindering voor box 3 over 2017 - 2020 aan te vragen (vrij eenvoudige brief sturen is voldoende). Als je het doet, doe het dan vóór 31 december anders ben je 2017 kwijt en kun je daar geen ambtshalve vermindering voor aanvragen. Daarbij is onze schatkist, ondanks de miljarden aan onterecht opgehaalde vermogensbelasting, al heel lang leeg en dat heeft nog nooit iemand uit Den Haag tegengehouden om geld uit te geven.
Het heeft trouwens alleen zin om een vermindering aan te vragen als je vermogen vooral in spaartegoeden zit.
De uitspraak ging er over dat het onterecht was dat mensen zonder beleggingen wel geacht werden 5.7% rendement te maken.
Aangezien CF onder beleggingen valt ga ik er van uit dat de situatie waarin je het vermogen bijna geheel op je spaarrekening hebt staan voor de meeste mensen hier niet geldt.

Dat de belastingdienst nu overspoeld wordt heeft er mee te maken dat de mensen geld ruiken dat werd uitgekeerd, dus duikt men er nu als een roedel bloedhonden op om te proberen ook wat te krijgen, of de situatie nu op hun van toepassing is of niet.
pi_206360042
Ben benieuwd of het ook zinvol is om bezwaar te maken tegen een te hoog forfaitaire rendement op de beleggingen, als je dat rendement niet gehaald hebt.

Ik zie paralellen met de situatie waarin de hoge raad aangaf dat een te hoog forfaitaire rendement op spaartegoeden onwettig was en er met het werkelijke rendement gerekend dient te worden.

[ Bericht 27% gewijzigd door dyna18 op 18-10-2022 20:20:13 ]
pi_206360210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 07:43 schreef obligataire het volgende:
Misschien dat je dat even moet googelen maar tegen de afwijzing van het verzoek om ambtshalve vermindering staat gewoon bezwaar en - vervolgens - beroep open. Zoals gezegd is staatssecretaris Van Rij ook al in overleg om deze procedure zo spoedig mogelijk op te starten.
pi_206360241
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ik heb het 2x ingevuld met verschillende emailadressen maar ontvang niets in mijn inbox.(?)
Edit. Na 6 uur binnen. Dus niet "na enkele minuten"
pi_206360248
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zou best een voorbeeldbrief willen zien, maar heb weinig zin om mijn gegevens te uploaden bij een derde partij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 07:43 schreef obligataire het volgende:
Ik zou zeggen dat het een weigering is een besluit te nemen en daartegen staat normaliter gewoon bezwaar en beroep open. Overigens ben ik nog in afwachting van mijn aanslag inkomstenbelasting 2021.
pi_206360269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Het heeft trouwens alleen zin om een vermindering aan te vragen als je vermogen vooral in spaartegoeden zit.

...

Dat is natuurlijk correct, het gaat enkel om de saldi die je hebt opgegeven bij bank- en spaarrekeningen. Al telt elke 100 euro mee, is het de vraag of je dat wil doen voor een paar honderd euro. Het kan natuurlijk ook een principe zaak zijn waarbij je vindt dat onterecht geinde belasting terugbetaald moet worden. De belastingdienst heeft datzelfde principe omgekeerd overigens ook.
pi_206360316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
...

Ik zou zeggen dat het een weigering is een besluit te nemen en daartegen staat normaliter gewoon bezwaar en beroep open. Overigens ben ik nog in afwachting van mijn aanslag inkomstenbelasting 2021.
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.
pi_206360426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:13 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.
Volgens mij corrigeer je mij ten onrechte, want dit is geen aanvraag van een beschikking. De route die staatssecretaris van Rij heeft aangewezen betreft ambshalve vermindering van een eerder opgelegde aanslag. Je verzoekt de belastingdienst ambtshalve (uit zichzelf) nog eens naar jouw eerdere belastingaanslagen te kijken. Vandaar dat ik zou zeggen dat de reactie op het verzoek geen afwijzende beschikking oplevert maar een weigering om het gevraagde besluit ambtshalve te nemen. Maar laten we hier geen juridische discussie gaan voeren. Volgens mij zijn wij het erover eens dat er bezwaar en beroep openstaat. Linksom of rechtsom.
pi_206360949
quote:
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.
Toch zijn we inmiddels meer dan een jaar verder en is de rente voor dit soort projecten nog steeds niet verhoogt waardoor m.i. de rente/risico niet meer in evenwicht is.

Deze laat ik dus, met deze rente, lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 12:01:22 ]
pi_206362140
Nieuw 5 jarig SiG project:

Stenenhoef 29 te Ossendrecht LIVE 20 oktober om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.

https://investeren.sameni(...)nhoef-29-ossendrecht

De straat waarin deze woning ligt is wel weer zeer troosteloos, pfff
Verder zie ik zo snel geen rare zaken dus denk dat ik hem wel mee neem.

Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt :7

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 14:52:49 (Aanvulling ) ]
pi_206362164
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Slijker het volgende:
Gisteravond gebruik gemaakt van mijn incentive bij Restaurant Veera in Eindhoven.
Het eten was super lekker, flinke porties en nette bediening.
De zaak ziet er gelikt uit en de bezetting was goed!
We hebben ook kennis gemaakt met de eigenaar Mohamed el Marajie en een heel fijn onderhoud met hem gehad.
Tis een heel nette gedreven persoon die alle tijd voor ons nam en iemand die echt weet wat ondernemen inhoud.
Binnenkort komt hij met iets nieuws via HCN inclusief linkje.
En hier is hij dan!

Nieuw HcN project:

7% rente | investeer vanaf ¤ 250

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)

[ Bericht 13% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 14:16:48 ]
pi_206362193
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.

Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt.
Ik neem hem mee. Heb al 1 ander project van aanvrager (loopt slechts drie maanden) altijd netjes betaald.
pi_206362568
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.
Toch zijn we inmiddels meer dan een jaar verder en is de rente voor dit soort projecten nog steeds niet verhoogt waardoor m.i. de rente/risico niet meer in evenwicht is.

Deze laat ik dus, met deze rente, lopen.
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.
pi_206362883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:36 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.

Ik neem m mee.

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206363060
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.

Ik neem m mee.Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pak deze ruim mee. Met een dergelijke brede spreiding over eigenaren plus nauwelijks te verwachten leegstand in het gebouw denk ik dat dit een hele rustige belegging wordt. Dat is me meer waard dan een half procentje meer rendement.
Pecunia non olet
pi_206363202
quote:

[..]

Ik neem m mee.

Linkje

SPOILER
https://www.coornhertstraat41-183.nl/het-gebouw/
pi_206363383
Nog even contact gehad met MCF naar aanleiding van mijn opmerking van gisteren over het meetellen van niet stemmers bij een stemmingsronde. Ze gaven het volgende aan:

"Bedankt voor het aankaarten. Er lijkt een discrepantie te zijn geweest in onze communicatie naar investeerders en wat er in onze Algemene Voorwaarden staat. In artikel 25.2 staat namelijk: Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgevers buiten beschouwing worden gelaten."

Op zich positief dat ze zich toch aan de algemene voorwaarden houden.
pi_206363499
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:44 schreef jacobme het volgende:
Nog even contact gehad met MCF naar aanleiding van mijn opmerking van gisteren over het meetellen van niet stemmers bij een stemmingsronde. Ze gaven het volgende aan:

"Bedankt voor het aankaarten. Er lijkt een discrepantie te zijn geweest in onze communicatie naar investeerders en wat er in onze Algemene Voorwaarden staat. In artikel 25.2 staat namelijk: Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgevers buiten beschouwing worden gelaten."

Op zich positief dat ze zich toch aan de algemene voorwaarden houden.
En nu is dus de grote vraag hoe ze bij de afgelopen stemmingen gehandeld hebben...
pi_206363712
Dubbele rente voor pand Vlaardingen SiG
quote:
Op 13 oktober 2022 was het einde van de looptijd van dit project.
De project eigenaar heeft geprobeerd dit onderpand te verkopen, maar is daar onvoldoende snel in geslaagd.
Wij zijn nog in afwachting van bewijzen dat dit onderpand per 1 december zal worden overgedragen naar een nieuwe eigenaar.
Tot deze tijd zal de projecteigenaar een dubbele rente vergoeden voor elke dag dat hij dit te laat terugbetaald.

Wanneer wij meer informatie hebben betreffende dit onderpand dan zullen we dat weer melden.
pi_206363725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen
[..]

Welk platform betreft dit?
pi_206363752
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Welk platform betreft dit?
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancieren
pi_206363836
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancieren
Ik vrees dat we hier wel vaker mee te maken gaan krijgen.
Dubbele rente (ik meen de standaard boeterente) is op zich wel interessant maar toch gaat mijn voorkeur uit naar op tijd aflossen of herfinancieren via SiG.
pi_206363881
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen SiG
[..]

https://www.funda.nl/koop(...)-schiedamseweg-16-b/
pi_206363914
quote:
Ook lekker op tijd begonnen :N
pi_206364243
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend + beperkte borgstelling:

Ivestment B.V.
¤ 1.200.000 | 6,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/ivestment-b-v/

https://vdlindemakelaardij.nl/bedrijfspand/t-harde-koekoeksweg-3/
http://ivestment.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 15:02:16 ]
pi_206364758
Collin project met investeringslink: https://www.collincrowdfu(...)fa7df07ae3f02c3ecad9

U heeft eerder in een financiering van de heer R.M. Gerritsen (De Zwarte Ruiter op t Witte Paart) geïnvesteerd. Vandaar ontvangt u dit bericht.

We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting a.s. vrijdag live gaat op ons platform. Voorafgaand aan de publieke livegang willen wij u een eerste investeringskans bieden.

Het betreft een financiering van De Zwarte Ruiter Holding B.V. ter grootte van ¤ 250.000,- met de volgende kenmerken:
✓ 8,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 60 maanden met een aflossingsvrije periode van 6 maanden en een slottermijn van ¤ 125.000,-
✓ De debiteuren zijn De Zwarte Ruiter Holding B.V. en De Zwarte Ruiter Middelburg B.V.;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 250.000,- op het aan te kopen bedrijfsmatig onroerend goed (het horeca gedeelte) aan de Dam 33 4331 GE te Middelburg, kadastraal bekend als sectie L complexaanduiding 5297 appartementsindex 1 verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een huidige marktwaarde van ¤ 200.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 13 juni 2022. De marktwaarde na verbouwing bedraagt ¤ 220.000,-;
✓ De lening van Unicum Investment II B.V. ter hoogte van ¤ 60.000,- wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Gedurende de looptijd van de lening zal er geen aflossing plaatsvinden op de achtergestelde lening. De rente (5% per jaar) wordt wel betaald;
✓ De heer R.M. Gerritsen geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment morele waarde;
✓ Mate Beheer B.V. geeft een zakelijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment morele waarde;
✓ Mr. Emceha Beheer B.V. geeft een zakelijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft een materiële waarde gebaseerd op het groepsvermogen (¤ 393.000,-) ten opzichte van het balanstotaal (¤ 4.500.000,-) in 2020;
✓ De (huidige en toekomstige) roerende zaken van De Zwarte Ruiter Middelburg B.V. en De Zwarte Ruiter Holding B.V. worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ De overall score is Voldoende.
pi_206365319
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En hier is hij dan!

Nieuw HcN project:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
pi_206365344
Oei. Wil gaan minderen bij Collin, maar veel verleidelijke linkjes vandaag.

Hier nog een link naar een Box3 lening.

SPOILER
pi_206365495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:

SPOILER
Laatste 5 investeerders leggen 52.500 euro in.
pi_206365563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:

SPOILER
Had ik al gedeeld ;-). Tóch dank!
pi_206365685
Financieel adviseur met een vastgoedportefeuille
https://www.collincrowdfund.nl/martens-financieel-advies-b-v/
Geen zekerheden
pi_206365902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Ik zit al in de financiering van het gebouw plus 3 projecten dus laat deze even lopen.
pi_206366114
3 broers kopen bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/caus-co-b-v/
1e hypotheek
pi_206366406
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:34 schreef dyna18 het volgende:
Zelf zit ik er trouwens nog wel aan te denken of het zinvol is om bezwaar te maken tegen de aanslag van 2021 (net binnen).

Er is gerekend met een forfaitaire rendement van 5.7%, en daar is dan belasting over geheven. Dit terwijl ik dit rendement helemaal niet gehaald heb afgelopen jaar vanwege slechte beleggingen.
Ik zie paralellen met de situatie waarin de hoge raad aangaf dat een te hoog forfaitaire rendement op spaartegoeden onwettig was en er met het werkelijke rendement gerekend dient te worden.
Ah, er komt nu schot in. Ik zie nu ook bij inloggen een digitaal bericht dat ik een definitieve aanslag 2021 heb, dagtekening 25 oktober., dat stond er enkele dagen geleden nog niet. Die blauwe envelop zal ik dus volgende week wel in de bus krijgen. Digitaal kan ik hem nog niet inzien om te zien of er verschil is met de voorlopige, zal ook nog wel komen. Maar ik kan dan wel binnenkort mijn middelingsverzoek over 2019, 2020 en 2021 indienen. Vanwege een ontslagvergoeding in 2019 gaat dat nog lekker wat opleveren en kan ik dan weer (deels) investeren in crowdfunding projecten.

Ik vraag me ook af of het wel nut heeft om bezwaar te maken tegen de 2021 aanslag. Voor mij zal het er net om hangen of ik die 5,7% rendement gehaald hebt, nog niet echt uitgerekend. Met mijn crowdfunding heb ik dat rendement wel gehaald, maar ik had ook op beleggingen verlies maar misschien net niet genoeg om daarmee onder die 5,7% te komen. Zelf ga ik daar dan ook geen tijd en moeite in steken.
pi_206366603
quote:

[..]
Wachten het maar af.
Ik wil deze ook wel meenemen. Ik heb nog wel automatisch investeren aan staan, wat bij K-Town gister geheel is toegewezen. Mocht er geen linkje komen dan lukt het hopelijk ook met deze met automatisch investeren. Maar een linkje biedt meer zekerheid.

Wat ik me wel afvraag, onderaan de pitch staat dat er inmiddels al projecten volledig afbetaald zijn. Weet iemand welke projecten dat zijn? Zelf zit ik in meerdere projecten die allemaal nog lopen.
pi_206366953
quote:

[..]
Wachten het maar af.
Ook geen incentive.
Dat zijn we niet gewend bij deze lener.
pi_206367037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:32 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik wil deze ook wel meenemen. Ik heb nog wel automatisch investeren aan staan, wat bij K-Town gister geheel is toegewezen. Mocht er geen linkje komen dan lukt het hopelijk ook met deze met automatisch investeren. Maar een linkje biedt meer zekerheid.

Wat ik me wel afvraag, onderaan de pitch staat dat er inmiddels al projecten volledig afbetaald zijn. Weet iemand welke projecten dat zijn? Zelf zit ik in meerdere projecten die allemaal nog lopen.
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22
pi_206368105
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Perron 22 is inmiddels afgelost.
Ik heb het afgelopen er afgelopen zondag met Mohamed el Marajie over gehad, die idd partner van de Immensus Group is, dat ik mijn automatisch investeren bij HCN bewust niet aan heb staan omdat je dan elk project wat online komt dan meeneemt.
Ik wil graag mezelf inlezen voordat ik zo maar ergens in investeer.
Ik weet dat je achteraf nog wel kunt cancelen maar neem mijn beslissing liever vooraf.
Maar ik mis het zondag beloofde linkje via dit forum wel. Is jammer!
pi_206368376
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En hier is hij dan!

Nieuw HcN project:

Is er misschien een linkje via @Mohamed91Spices?
pi_206368609
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Had ik al gedeeld ;-). Tóch dank!
Beter een linkje te veel dan te weinig :)
pi_206369716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek
Linkje is welkom!
pi_206369877
CRE:
vertraging afwikkeling Otterlo (dient nog steeds aan enkele voorwaarden voldaan te worden, 14 oktober).
omgevingsvergunning Dongen inmiddels onherroepelijk.
pi_206369929
quote:

Via connecties had ik de woning ook aan kunnen kopen voor 185k. Voor die prijs is hij waarschijnlijk ook verkocht. Niet verkeerd getaxeerd uiteindelijk. Ik vond de straat en omliggende woningen zo troosteloos dat ik heb laten zitten >:) . Ik vermoed dat de woning al dan niet via een uitzendbureau aan arbeidsmigranten worden verhuurd.
pi_206369953
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Daar zat ik inderdaad niet in. Die Lot en Daan was dan toch een vervroegde aflossing wegens stoppen van de oorspronkelijke ondernemers?
Maatkt verder niet uit, ik baseer mijn beslissing om te investeren er niet op, maar bij Collin staat zoiets er meestal wel bij.
pi_206370384
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:33 schreef Skywalker88 het volgende:

[..]
Via connecties had ik de woning ook aan kunnen kopen voor 185k. Voor die prijs is hij waarschijnlijk ook verkocht. Niet verkeerd getaxeerd uiteindelijk. Ik vond de straat en omliggende woningen zo troosteloos dat ik heb laten zitten >:) . Ik vermoed dat de woning al dan niet via een uitzendbureau aan arbeidsmigranten worden verhuurd.
Taxatie taxeert hem op 210k. Dat is toch zo'n 25k bijgeplust door de taxateur...
pi_206370777
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 19:01 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ook geen incentive.
Dat zijn we niet gewend bij deze lener.
incentive: rondleiding in de keuken ?
pi_206370857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:17 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Taxatie taxeert hem op 210k. Dat is toch zo'n 25k bijgeplust door de taxateur...
jep dat heet onder de marktwaarde kopen, er is niks bijgeplust door de taxateur. of je hem vervolgens voor 210k kan verkopen is een andere vraag :D
pi_206371098
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:20 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
incentive: rondleiding in de keuken ?
Bezorgmaaltijd had misschien gekund voor lokale investeerders
pi_206371101
Aardige update heftruck broers KoM
quote:
Hierbij een kleine update over de groei in ons bedrijf na dit project met Kapitaal op maat. Wij hebben inmiddels een behoorlijke groei doorgemaakt in de verhuur. Ook hebben wij er een mooie showroom bij en uitbreiding van de werkplaats. En we hebben nu 5 ingerichte servicewagens rijden om elke dag de klanten te bedienen. In de showroom staan de klaargemaakte heftrucks voor verkoop en verhuur. Met dank en vriendelijke groeten, Robert van Popering
Betreft een lening van 8% met hypothecaire dekking die nog 30 van de 60 maanden loopt. Ziet er prima uit
pi_206372237
quote:

[..]

Ik neem m mee.

Linkje

SPOILER
Iemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.
pi_206372423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:56 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Iemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.
Zou goed een lid van de VVE zelf kunnen zijn.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206372541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:32 schreef Soulfreak het volgende:

[...]

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:36 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Daar zat ik inderdaad niet in. Die Lot en Daan was dan toch een vervroegde aflossing wegens stoppen van de oorspronkelijke ondernemers?
Maatkt verder niet uit, ik baseer mijn beslissing om te investeren er niet op, maar bij Collin staat zoiets er meestal wel bij.
Lot &Daan, inderdaad onderdeel van Immensus, loopt nog gewoon.
Perron 22 is afgestoten maar voor de HCN investeerders bleef dit gewoon doorlopen en deze is ook afgerond.

Van Immensus lopen verder in elke geval nog Colins Breda (vrijwel afgerond), 91 spices, Tante Lein, Veera, Mee-ging, het eerste deel van het Indian Delivery. Behalve wat kleine corona-issues zonder bijzonderheden.
Daarnaast loopt er bij GVE ook een project herfinanciering vastgoed van de partner van Mohammed.
pi_206373720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Is er misschien een linkje via @:Mohamed91Spices?
Excuses voor mijn late reactie! Ik was de afgelopen dagen erg hard aan het werk op de vloer en zag geen kans eerder te reageren. Dank voor alle support en betrokkenheid, ik heb leuke en inspirerende gesprekken gehad de afgelopen tijd met diverse forumleden en dit geeft ons veel energie om ons bedrijf verder op te bouwen. Helaas dit keer inderdaad geen incentive i.v.m. het delivery karakter van het concept. Volgend jaar gaan we weer iets bedenken. Of anders dan maar een forum gathering bij 1 van ons restaurants ;-)

Hierbij de link: https://horecacrowdfundin(...)e1-8930-83cbdb0fccab

Nogmaals dank voor jullie support en tot snel op het forum of in levende lijve! ;-)
pi_206373827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 05:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bezorgmaaltijd had misschien gekund voor lokale investeerders
Of gewoon in één van de andere restaurants.
De incentive voor restaurant Veera Eindhoven heb ik ook in Rotterdan bij 91 Spices 'geïnd'.
pi_206374006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:24 schreef Mohamed91Spices het volgende:

[..]
Excuses voor mijn late reactie! Ik was de afgelopen dagen erg hard aan het werk op de vloer en zag geen kans eerder te reageren. Dank voor alle support en betrokkenheid, ik heb leuke en inspirerende gesprekken gehad de afgelopen tijd met diverse forumleden en dit geeft ons veel energie om ons bedrijf verder op te bouwen. Helaas dit keer inderdaad geen incentive i.v.m. het delivery karakter van het concept. Volgend jaar gaan we weer iets bedenken. Of anders dan maar een forum gathering bij 1 van ons restaurants ;-)

Hierbij de link: https://horecacrowdfundin(...)e1-8930-83cbdb0fccab

Nogmaals dank voor jullie support en tot snel op het forum of in levende lijve! ;-)
Net voor mijn vakantievlucht vertrekt mooi mee kunnen nemen!
pi_206374175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:56 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Ik was het niet :) maar wel mijn bescheiden basisbedrag dubbel ingelegd. Alles kan stuk maar hier is het zeer onwaarschijnlijk.
Pecunia non olet
pi_206374716
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik was het niet :) maar wel mijn bescheiden basisbedrag dubbel ingelegd. Alles kan stuk maar hier is het zeer onwaarschijnlijk.
En vanmorgen nog 49.500 erbij waarmee ie vol was. (En ik te laat 😬)
pi_206374717
Bezorgformule Spare Rib Express Oisterwijk (26590)

Sinds 2021 runt onderneemster Senna de Rooij als bedrijfsleider de Spare Rib Express vestiging in Oisterwijk, namens de eigenaar. In de afgelopen jaren is het franchisefiliaal uitgegroeid tot een stabiele vestiging binnen de formule en is het een vaste naam in Oisterwijk en omgeving geworden. Nu heeft zij de mogelijkheid gekregen om de vestiging over te nemen en kan zij haar ambitie als franchisenemer van Spare Rib Express waarmaken. De aangevraagde lening wordt aangewend voor de bedrijfsovername van Spare Rib Express Oisterwijk.​

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:​
Kredietbedrag: ¤ 170.000
Rente: 8%
Looptijd: 60 maanden
Belangrijkste zekerheden:
- Borgstelling ten bedrage van ¤ 50.000,- door Spare Rib Express Nederland
- Pandrecht op bedrijfsinventaris
In de pitch treft u meer informatie over het project aan. https://www.geldvoorelkaa(...)=26590&code=RO26590i

U kunt investeren in dit project vanaf vrijdag 21 oktober om 12:00. U kunt investeren tot maandag 24 oktober 10:00 uur, daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd.
pi_206375410
Slijter
https://www.kapitaalopmaa(...)n/De-Nacht-Slijterij
Ruime hypothecaire dekking in 2e rang
pi_206377265
Opstart PTSS kliniek
https://www.collincrowdfund.nl/kliniek-elsendael-b-v/
geen harde zekerheden, wel borgsteller met een EV van 50 miljoen
pi_206377350
Bij collin zag ik vandaag ineens een opvallende bijschrijving van de WYNSH*P.
"Terugbetaling lening WYNSH*P / Overnamefinanciering"

Had daar verder nog geen bericht over ontvangen van Collin. Iemand meer info?
pi_206377423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:59 schreef dyna18 het volgende:

Op 5 oktober heeft Collin een bericht gemaild en geplaatst onder berichten waarin uitgelegd wordt hoe de situatie is en dat er gewoon doorbetaald wordt.
pi_206377515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:21 schreef Soulfreak het volgende:
Ik vraag me ook af of het wel nut heeft om bezwaar te maken tegen de 2021 aanslag.
Wat ik heb begrepen (ik heb het zelf nog niet kunnen controleren) schijnen ze de groene producten allemaal onder te brengen bij beleggingen terwijl een groenspaarrekening een gegarandeerde inleg retour geeft en volgens de uitgevende instelling een spaarproduct is. Dus als dat inderdaad zo is en je daarmee te maken hebt zou dat een van de mogelijke redenen tot bezwaar kunnen zijn. Ik heb dit dus zelf nog niet kunnen controleren dus of het ook echt zo is weet ik nog niet zeker, maar is wel de moeite waard om even te (laten) controleren als de definitieve aanslag 2021 hebt ontvangen.
pi_206378102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:14 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wat ik heb begrepen (ik heb het zelf nog niet kunnen controleren) schijnen ze de groene producten allemaal onder te brengen bij beleggingen terwijl een groenspaarrekening een gegarandeerde inleg retour geeft en volgens de uitgevende instelling een spaarproduct is. Dus als dat inderdaad zo is en je daarmee te maken hebt zou dat een van de mogelijke redenen tot bezwaar kunnen zijn. Ik heb dit dus zelf nog niet kunnen controleren dus of het ook echt zo is weet ik nog niet zeker, maar is wel de moeite waard om even te (laten) controleren als de definitieve aanslag 2021 hebt ontvangen.
Dat gaat dan alleen op als je groene producten heb en die heb ik niet. Beleggingen zijn bij mij alleen crowdfunding en aandelen/ETF waarbij er veel meer in crowdfunding is geinvesteerd dan in aandelen/ETF.

Bezwaar maken zou in mijn geval ook betekenen dat ik langer moet wachten om mijn middelingsverzoek in te dienen, dat het dan dus ook langer duurt voor ik het geld daarvan ga ontvangen en nog niet in nieuwe crowdfundprojecten kan investeren. Ik zou er dus alleen voordeel van kunnen hebben als ik daardoor meer terug zou kunnen krijgen dan ik in die tijd aan rendement kan halen met crowdfunding. En als het uiteindelijk niets oplevert dan heb ik er dus verlies aan.
pi_206379143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:53 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
En vanmorgen nog 49.500 erbij waarmee ie vol was. (En ik te laat 😬)
idem
pi_206379763
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Opstart PTSS kliniek
https://www.collincrowdfund.nl/kliniek-elsendael-b-v/
geen harde zekerheden, wel borgsteller met een EV van 50 miljoen
Is dat een bekende vanuit diverse projecten op NLI?
Pecunia non olet
pi_206382122
diverse weet ik niet, maar inderdaad een (besloten) project waarbij een woonboulevard in Amsterdam Westpoort gefinancierd moest worden. Partij lijkt op zich een relatief conservatieve, solide familiaire vastgoedholding.
pi_206382938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Is dat een bekende vanuit diverse projecten op NLI?
Er zijn inderdaad verschillende (ik herinner me er 3-4) besloten projecten op NlI geweest. Allen met hypotheek. Ik zit zelf in een project van dit bedrijf voor financiering van een nieuwe bedrijfshal in Ommen (2e hypotheek, netto rente 8.3%).
Qua zekerheden lijkt dit project wel aardig solide gezien het EV van de holding die borg staat.
Aan de andere kant is het wel een doorstart van een bedrijf wat een half jaar geleden ten onder gegaan is. Omdat het een direct project is, is er verder weinig extra informatie (is dhr. Dansik de directeur/eigenaar van de toko die failliet gegaan is? Wat gaat deze nieuwe onderneming anders doen om het succesvol te laten zijn?}

Ik twijfel: zekerheden ok lijkt het, weer eens wat anders als een vastgoed-voor-verhuur, of ontwikkelingsproject, dus goed voor de spreiding. Daar tegenover staat een business case welke me nog niet echt over de streep trekt.
pi_206383030
Portugese koekjes
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26740
Geen zekerheden
pi_206383031
Tattooshop gve is voor de 3e keer verlengd. Staat nu al 2 maanden gepubliceerd. Ze verwachten blijkbaar dat deze nog vol gaat komen. Staat op 73%
pi_206383859

Op de Kraonkel 45 te Geleen LIVE 21 oktober 16.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Op de Kraonkel 45 te Geleen. Je kunt vanaf 21 oktober 2022 om 16.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, tuinkamer en een tuin met berging. Het object is gelegen in Geleen in de provincie Limburg. De bereikbaarheid met het openbaar vervoer is redelijk/goed. Aan de openbare weg is er parkeergelegenheid.

https://investeren.sameni(...)en-op-de-kraonkel-45
pi_206384079
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:59 schreef dyna18 het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:06 schreef ML45 het volgende:

[..]
Op 5 oktober heeft Collin een bericht gemaild en geplaatst onder berichten waarin uitgelegd wordt hoe de situatie is en dat er gewoon doorbetaald wordt.
Als het goed is zou deze update ook zichtbaar moeten zijn in de "mijn Collin" omgeving bij het project.
pi_206384254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:12 schreef impact9 het volgende:

[..]
Linkje is welkom!
Dit is inderdaad in eerste instantie ook wel een leuk project om basis mee te nemen.
Een 1e hypotheek en 3x h.a. De heren kennen het pand aangezien ze het nu huren. Aan de andere kant weet ik niet of de waardebepaling goed is aangezien het volgens mij niet veel meer is dan een fabriekshal (of hoe noem je zoiets?).
https://www.google.com/ma(...).0168024!4d4.2795884

Wat vinden jullie van dit project?
pi_206384289
re
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 10:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Dit is inderdaad in eerste instantie ook wel een leuk project om basis mee te nemen.
Een 1e hypotheek en 3x h.a. De heren kennen het pand aangezien ze het nu huren. Aan de andere kant weet ik niet of de waardebepaling goed is aangezien het volgens mij niet veel meer is dan een fabriekshal (of hoe noem je zoiets?).
https://www.google.com/ma(...).0168024!4d4.2795884

Wat vinden jullie van dit project?
rendement 5,8% netto, dan liever schijf 1A bij SIG.
leegstandrisico is levensgroot
pi_206384307
Bij de nieuwe Indian Delivery Bergschenhoek op HCN zijn zo te zien de automatische investeringen voor de helft toegewezen, veel bedragen van ¤250. Zelf gister gebruik gemaakt van het geplaatste linkje, ook al had ik al geinvesteerd in de eerdere voor de aankoop van het pand.
pi_206385135
quote:

Staat nu open.
Meegenomen.
pi_206385195
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Ik ook. Ruim meegenomen in 1A.
pi_206385199
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Ik ook.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:40 #298
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206385352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:05 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik ook.
Ik doe ook mee.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206386175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 05:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Tattooshop gve is voor de 3e keer verlengd. Staat nu al 2 maanden gepubliceerd. Ze verwachten blijkbaar dat deze nog vol gaat komen. Staat op 73%
Ik doe zelf al mee. Persoonlijk hoop ik dat de streefsom van ¤250K wordt verlaagd naar max ¤200K en de verbouwingsplannen in aangepaste vorm doorgaan. Wel met een gelijkblijvende rente van 8%.
De LTV is in dat geval geen 99% meer, maar <90%. Geeft net wat meer comfort.
pi_206386861
Caus staat open @ CCF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')