abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206355301
quote:
Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..
pi_206355675
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:16 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Met deze winst niet eens je btw afdracht kunnen reserveren 🤔. Deze gaat aan mij voorbij..
Wel sympathiek dat hij zijn debiteuren opvangt…
pi_206355720
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:16 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Zal wel wat zwart gerommeld hebben en nu wat aanslagen achteraf moeten betalen.
pi_206356555
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:36 schreef Faraday01 het volgende:
De zaken lijken goed te gaan bij P*rf*ct Gr**nb*h**r bij Collin. Na 1 maand al 10 procent van de lening afgelost.
Nou inderdaad, zo bizar snel heb ik het nog niet eerder meegemaakt.
pi_206356564
Voor wie zich nog een beetje genaaid voelt door het met twee maten meten bij de BOX 3 belasting. Hier voorbeeld brief aanvraag voor ambtshalve vermindering 2017 tit 2020. https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ambtshalvevermindering Koo
pi_206356833
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
MAX.Maar dan maken we toch gewoon nieuwe algemene voorwaarden als jullie gaan zeuren.😀
Tuurlijk, spelregels tijdens de wedstijd aanpassen, deed estatguru tenslotte ook ~O>
pi_206356968
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:43 schreef tnhb het volgende:

[..]
Tuurlijk, spelregels tijdens de wedstijd aanpassen, deed estatguru tenslotte ook ~O>
Kijken wat we terugkrijgen, en snel stoppen daar. Wel jammer, maar helaas.
pi_206357022
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Van dat onderpand is de verkoopopdracht ingetrokken

Kenmerken
Vraagprijs ¤ 420.000 k.k.
Prijs per m² ¤ 3230.77
Aangeboden sinds 02-04-2022
Status Ingetrokken

https://www.alstedevanmie(...)arleseweg-56-a-en-b/

Ik zit niet in het project maar het is denk ik voor de betrokkenen van belang om Collin hier even op te wijzen en te vragen wat nu de vervolgstappen gaan zijn.
Betreft inderdaad deze slager. Zojuist Collin hier een berichtje over gestuurd.
pi_206358060
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:52 schreef quepos het volgende:

[..]
Kijken wat we terugkrijgen, en snel stoppen daar. Wel jammer, maar helaas.
Waar ik een groter risico in zie is het feit dat als de investeerders van één van de panden van een ontwikkelaar bij achterstand over willen gaan tot executie dat dan alle panden (ook die waar niemand tot executie wil overgaan) gedwongen verkocht moeten gaan worden. Dat is wat mcf steeds weer opnieuw aangeeft en als doemscenario aan de investeerders presenteert omdat dat schijnbaar contractueel is vastgelegd. Ik heb het niet kunnen vinden en obv artikel 6 av kan volgens mij gewoon een individuele lening worden opgeeist en dus bij wanprestatie neem ik aan het hypotheekrecht uitgeoefend worden. Maar wat gebeurd er bij collective verkoop, gaan dan alle kosten en opbrengsten op één hoop en gaat daar de boel van betaald worden, ik hoop van niet...
pi_206358259
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:09 schreef tnhb het volgende:

[..]
Waar ik een groter risico in zie is het feit dat als de investeerders van één van de panden van een ontwikkelaar bij achterstand over willen gaan tot executie dat dan alle panden (ook die waar niemand tot executie wil overgaan) gedwongen verkocht moeten gaan worden. Dat is wat mcf steeds weer opnieuw aangeeft en als doemscenario aan de investeerders presenteert omdat dat schijnbaar contractueel is vastgelegd. Ik heb het niet kunnen vinden en obv artikel 6 av kan volgens mij gewoon een individuele lening worden opgeeist en dus bij wanprestatie neem ik aan het hypotheekrecht uitgeoefend worden. Maar wat gebeurd er bij collective verkoop, gaan dan alle kosten en opbrengsten op één hoop en gaat daar de boel van betaald worden, ik hoop van niet...
Ik denk dat je bij opeisen van een van de leningen wel degelijk een dominoeffect veroorzaakt, als er bij gedwongen verkoop van een renovatie pand een flink verlies wordt veroorzaakt, is de kans op terugbetalen van de andere leningen aanzienlijk kleiner. Schiet je niks mee op. Dat is het nadeel van MCF, er zitten veel te veel leningen gegroepeerd bij slechts een paar geldnemers.
pi_206358286
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zich nog een beetje genaaid voelt door het met twee maten meten bij de BOX 3 belasting. Hier voorbeeld brief aanvraag voor ambtshalve vermindering 2017 tit 2020. https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ambtshalvevermindering Koo
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....
(op verzoek van het kabinet natuurlijk, want de schatkist is leeg, dus terugbetalen zit er niet in.)
pi_206358404
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Belastingdienst heeft al aangegeven dit naast zich neer te leggen en de ingediende verzoeken af te wijzen....
(op verzoek van het kabinet natuurlijk, want de schatkist is leeg, dus terugbetalen zit er niet in.)
Aan de andere kant is dat vergelijkbaar met wat het kabinet jaren geleden ook riep.
Niet geschoten is altijd mis en er zullen wel weer een paar rechtszaken aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 08:34:07 ]
pi_206358772
quote:

[..]
ik heb het 2x ingevuld met verschillende emailadressen maar ontvang niets in mijn inbox.(?)
pi_206359283
quote:

[..]
Als de belastingdienst het afwijst (en dat doen ze) kun je naar de rechter gaan. Dat is weer een nieuw probleem want duizenden mensen zullen dat gaan doen. Staatsecretaris Van Rij heeft de kamer reeds meegedeeld dat de belastingdienst wordt overspoeld door mensen die om een ambtshalve vermindering van de aanslag(en) vragen. Hij is momenteel ook in overleg met belangenorganisaties om deze rechtsgang eventueel versneld in gang te kunnen zetten.

De vraag ligt dan weer opnieuw voor bij een rechter (met alle beroepsmogelijkheden tot aan het Europees Hof) waarvan het - ik ben geen jurist - nog geen gelopen race is of terugbetalen er niet in gaat zitten. Immers stinkt deze zaak natuurlijk van alle kanten bijvoorbeeld al met het Rechtsgelijkheidsbeginsel en het gebruikte argument dat het te duur is om mensen hun illegaal afgepakte geld terug te geven, lijkt mij voor een rechter nou ook niet een heel sterk argument.

Kortom: ik durf zeker niet te beweren dat het geen zin heeft om een ambtshalve vermindering voor box 3 over 2017 - 2020 aan te vragen (vrij eenvoudige brief sturen is voldoende). Als je het doet, doe het dan vóór 31 december anders ben je 2017 kwijt en kun je daar geen ambtshalve vermindering voor aanvragen. Daarbij is onze schatkist, ondanks de miljarden aan onterecht opgehaalde vermogensbelasting, al heel lang leeg en dat heeft nog nooit iemand uit Den Haag tegengehouden om geld uit te geven.
pi_206359766
Tegen een ambtshalve uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Pecunia non olet
pi_206360016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:42 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Als de belastingdienst het afwijst (en dat doen ze) kun je naar de rechter gaan. Dat is weer een nieuw probleem want duizenden mensen zullen dat gaan doen. Staatsecretaris Van Rij heeft de kamer reeds meegedeeld dat de belastingdienst wordt overspoeld door mensen die om een ambtshalve vermindering van de aanslag(en) vragen. Hij is momenteel ook in overleg met belangenorganisaties om deze rechtsgang eventueel versneld in gang te kunnen zetten.

De vraag ligt dan weer opnieuw voor bij een rechter (met alle beroepsmogelijkheden tot aan het Europees Hof) waarvan het - ik ben geen jurist - nog geen gelopen race is of terugbetalen er niet in gaat zitten. Immers stinkt deze zaak natuurlijk van alle kanten bijvoorbeeld al met het Rechtsgelijkheidsbeginsel en het gebruikte argument dat het te duur is om mensen hun illegaal afgepakte geld terug te geven, lijkt mij voor een rechter nou ook niet een heel sterk argument.

Kortom: ik durf zeker niet te beweren dat het geen zin heeft om een ambtshalve vermindering voor box 3 over 2017 - 2020 aan te vragen (vrij eenvoudige brief sturen is voldoende). Als je het doet, doe het dan vóór 31 december anders ben je 2017 kwijt en kun je daar geen ambtshalve vermindering voor aanvragen. Daarbij is onze schatkist, ondanks de miljarden aan onterecht opgehaalde vermogensbelasting, al heel lang leeg en dat heeft nog nooit iemand uit Den Haag tegengehouden om geld uit te geven.
Het heeft trouwens alleen zin om een vermindering aan te vragen als je vermogen vooral in spaartegoeden zit.
De uitspraak ging er over dat het onterecht was dat mensen zonder beleggingen wel geacht werden 5.7% rendement te maken.
Aangezien CF onder beleggingen valt ga ik er van uit dat de situatie waarin je het vermogen bijna geheel op je spaarrekening hebt staan voor de meeste mensen hier niet geldt.

Dat de belastingdienst nu overspoeld wordt heeft er mee te maken dat de mensen geld ruiken dat werd uitgekeerd, dus duikt men er nu als een roedel bloedhonden op om te proberen ook wat te krijgen, of de situatie nu op hun van toepassing is of niet.
pi_206360042
Ben benieuwd of het ook zinvol is om bezwaar te maken tegen een te hoog forfaitaire rendement op de beleggingen, als je dat rendement niet gehaald hebt.

Ik zie paralellen met de situatie waarin de hoge raad aangaf dat een te hoog forfaitaire rendement op spaartegoeden onwettig was en er met het werkelijke rendement gerekend dient te worden.

[ Bericht 27% gewijzigd door dyna18 op 18-10-2022 20:20:13 ]
pi_206360210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 07:43 schreef obligataire het volgende:
Misschien dat je dat even moet googelen maar tegen de afwijzing van het verzoek om ambtshalve vermindering staat gewoon bezwaar en - vervolgens - beroep open. Zoals gezegd is staatssecretaris Van Rij ook al in overleg om deze procedure zo spoedig mogelijk op te starten.
pi_206360241
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ik heb het 2x ingevuld met verschillende emailadressen maar ontvang niets in mijn inbox.(?)
Edit. Na 6 uur binnen. Dus niet "na enkele minuten"
pi_206360248
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zou best een voorbeeldbrief willen zien, maar heb weinig zin om mijn gegevens te uploaden bij een derde partij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 07:43 schreef obligataire het volgende:
Ik zou zeggen dat het een weigering is een besluit te nemen en daartegen staat normaliter gewoon bezwaar en beroep open. Overigens ben ik nog in afwachting van mijn aanslag inkomstenbelasting 2021.
pi_206360269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Het heeft trouwens alleen zin om een vermindering aan te vragen als je vermogen vooral in spaartegoeden zit.

...

Dat is natuurlijk correct, het gaat enkel om de saldi die je hebt opgegeven bij bank- en spaarrekeningen. Al telt elke 100 euro mee, is het de vraag of je dat wil doen voor een paar honderd euro. Het kan natuurlijk ook een principe zaak zijn waarbij je vindt dat onterecht geinde belasting terugbetaald moet worden. De belastingdienst heeft datzelfde principe omgekeerd overigens ook.
pi_206360316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
...

Ik zou zeggen dat het een weigering is een besluit te nemen en daartegen staat normaliter gewoon bezwaar en beroep open. Overigens ben ik nog in afwachting van mijn aanslag inkomstenbelasting 2021.
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')