Ah, er komt nu schot in. Ik zie nu ook bij inloggen een digitaal bericht dat ik een definitieve aanslag 2021 heb, dagtekening 25 oktober., dat stond er enkele dagen geleden nog niet. Die blauwe envelop zal ik dus volgende week wel in de bus krijgen. Digitaal kan ik hem nog niet inzien om te zien of er verschil is met de voorlopige, zal ook nog wel komen. Maar ik kan dan wel binnenkort mijn middelingsverzoek over 2019, 2020 en 2021 indienen. Vanwege een ontslagvergoeding in 2019 gaat dat nog lekker wat opleveren en kan ik dan weer (deels) investeren in crowdfunding projecten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:34 schreef dyna18 het volgende:
Zelf zit ik er trouwens nog wel aan te denken of het zinvol is om bezwaar te maken tegen de aanslag van 2021 (net binnen).
Er is gerekend met een forfaitaire rendement van 5.7%, en daar is dan belasting over geheven. Dit terwijl ik dit rendement helemaal niet gehaald heb afgelopen jaar vanwege slechte beleggingen.
Ik zie paralellen met de situatie waarin de hoge raad aangaf dat een te hoog forfaitaire rendement op spaartegoeden onwettig was en er met het werkelijke rendement gerekend dient te worden.
Ik wil deze ook wel meenemen. Ik heb nog wel automatisch investeren aan staan, wat bij K-Town gister geheel is toegewezen. Mocht er geen linkje komen dan lukt het hopelijk ook met deze met automatisch investeren. Maar een linkje biedt meer zekerheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
Ook geen incentive.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:32 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik wil deze ook wel meenemen. Ik heb nog wel automatisch investeren aan staan, wat bij K-Town gister geheel is toegewezen. Mocht er geen linkje komen dan lukt het hopelijk ook met deze met automatisch investeren. Maar een linkje biedt meer zekerheid.
Wat ik me wel afvraag, onderaan de pitch staat dat er inmiddels al projecten volledig afbetaald zijn. Weet iemand welke projecten dat zijn? Zelf zit ik in meerdere projecten die allemaal nog lopen.
Perron 22 is inmiddels afgelost.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22
Is er misschien een linkje via @Mohamed91Spices?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En hier is hij dan!
Nieuw HcN project:
7% rente | investeer vanaf ¤ 250
Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)
Linkje is welkom!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
3 broers kopen bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/caus-co-b-v/
1e hypotheek
Via connecties had ik de woning ook aan kunnen kopen voor 185k. Voor die prijs is hij waarschijnlijk ook verkocht. Niet verkeerd getaxeerd uiteindelijk. Ik vond de straat en omliggende woningen zo troosteloos dat ik heb laten zittenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Stenenhoef 29 te Ossendrecht LIVE 20 oktober om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.
https://investeren.sameni(...)nhoef-29-ossendrecht
De straat waarin deze woning ligt is wel weer zeer troosteloos, pfff
Verder zie ik zo snel geen rare zaken dus denk dat ik hem wel mee neem.
Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt![]()
Daar zat ik inderdaad niet in. Die Lot en Daan was dan toch een vervroegde aflossing wegens stoppen van de oorspronkelijke ondernemers?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien bedoelen ze van de Immensus groep. Dan o.a. Lot en Daan en Perron22
Taxatie taxeert hem op 210k. Dat is toch zo'n 25k bijgeplust door de taxateur...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:33 schreef Skywalker88 het volgende:
[..]
Via connecties had ik de woning ook aan kunnen kopen voor 185k. Voor die prijs is hij waarschijnlijk ook verkocht. Niet verkeerd getaxeerd uiteindelijk. Ik vond de straat en omliggende woningen zo troosteloos dat ik heb laten zitten. Ik vermoed dat de woning al dan niet via een uitzendbureau aan arbeidsmigranten worden verhuurd.
incentive: rondleiding in de keuken ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:01 schreef TisIk het volgende:
[..]
Ook geen incentive.
Dat zijn we niet gewend bij deze lener.
jep dat heet onder de marktwaarde kopen, er is niks bijgeplust door de taxateur. of je hem vervolgens voor 210k kan verkopen is een andere vraagquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:17 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Taxatie taxeert hem op 210k. Dat is toch zo'n 25k bijgeplust door de taxateur...
Bezorgmaaltijd had misschien gekund voor lokale investeerdersquote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:20 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
incentive: rondleiding in de keuken ?
Betreft een lening van 8% met hypothecaire dekking die nog 30 van de 60 maanden loopt. Ziet er prima uitquote:Hierbij een kleine update over de groei in ons bedrijf na dit project met Kapitaal op maat. Wij hebben inmiddels een behoorlijke groei doorgemaakt in de verhuur. Ook hebben wij er een mooie showroom bij en uitbreiding van de werkplaats. En we hebben nu 5 ingerichte servicewagens rijden om elke dag de klanten te bedienen. In de showroom staan de klaargemaakte heftrucks voor verkoop en verhuur. Met dank en vriendelijke groeten, Robert van Popering
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.
Ik neem m mee.
LinkjeIemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou goed een lid van de VVE zelf kunnen zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:56 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Iemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:32 schreef Soulfreak het volgende:
[...]
Wat ik me wel afvraag, onderaan de pitch staat dat er inmiddels al projecten volledig afbetaald zijn. Weet iemand welke projecten dat zijn? Zelf zit ik in meerdere projecten die allemaal nog lopen.
Lot &Daan, inderdaad onderdeel van Immensus, loopt nog gewoon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Daar zat ik inderdaad niet in. Die Lot en Daan was dan toch een vervroegde aflossing wegens stoppen van de oorspronkelijke ondernemers?
Maatkt verder niet uit, ik baseer mijn beslissing om te investeren er niet op, maar bij Collin staat zoiets er meestal wel bij.
Excuses voor mijn late reactie! Ik was de afgelopen dagen erg hard aan het werk op de vloer en zag geen kans eerder te reageren. Dank voor alle support en betrokkenheid, ik heb leuke en inspirerende gesprekken gehad de afgelopen tijd met diverse forumleden en dit geeft ons veel energie om ons bedrijf verder op te bouwen. Helaas dit keer inderdaad geen incentive i.v.m. het delivery karakter van het concept. Volgend jaar gaan we weer iets bedenken. Of anders dan maar een forum gathering bij 1 van ons restaurants ;-)quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is er misschien een linkje via @:Mohamed91Spices?
Of gewoon in één van de andere restaurants.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 05:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bezorgmaaltijd had misschien gekund voor lokale investeerders
Net voor mijn vakantievlucht vertrekt mooi mee kunnen nemen!quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:24 schreef Mohamed91Spices het volgende:
[..]
Excuses voor mijn late reactie! Ik was de afgelopen dagen erg hard aan het werk op de vloer en zag geen kans eerder te reageren. Dank voor alle support en betrokkenheid, ik heb leuke en inspirerende gesprekken gehad de afgelopen tijd met diverse forumleden en dit geeft ons veel energie om ons bedrijf verder op te bouwen. Helaas dit keer inderdaad geen incentive i.v.m. het delivery karakter van het concept. Volgend jaar gaan we weer iets bedenken. Of anders dan maar een forum gathering bij 1 van ons restaurants ;-)
Hierbij de link: https://horecacrowdfundin(...)e1-8930-83cbdb0fccab
Nogmaals dank voor jullie support en tot snel op het forum of in levende lijve! ;-)
Ik was het nietquote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:56 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Iemand gooit er op de vroege ochtend 77k in. Zeker net een sterke bak ochtendkoffie op? Gisteravond ging er overigens ook nog iemand voor 45k in.
En vanmorgen nog 49.500 erbij waarmee ie vol was. (En ik te laat 😬)quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik was het nietmaar wel mijn bescheiden basisbedrag dubbel ingelegd. Alles kan stuk maar hier is het zeer onwaarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |