abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206360426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:13 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.
Volgens mij corrigeer je mij ten onrechte, want dit is geen aanvraag van een beschikking. De route die staatssecretaris van Rij heeft aangewezen betreft ambshalve vermindering van een eerder opgelegde aanslag. Je verzoekt de belastingdienst ambtshalve (uit zichzelf) nog eens naar jouw eerdere belastingaanslagen te kijken. Vandaar dat ik zou zeggen dat de reactie op het verzoek geen afwijzende beschikking oplevert maar een weigering om het gevraagde besluit ambtshalve te nemen. Maar laten we hier geen juridische discussie gaan voeren. Volgens mij zijn wij het erover eens dat er bezwaar en beroep openstaat. Linksom of rechtsom.
pi_206360949
quote:
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.
Toch zijn we inmiddels meer dan een jaar verder en is de rente voor dit soort projecten nog steeds niet verhoogt waardoor m.i. de rente/risico niet meer in evenwicht is.

Deze laat ik dus, met deze rente, lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 12:01:22 ]
pi_206362140
Nieuw 5 jarig SiG project:

Stenenhoef 29 te Ossendrecht LIVE 20 oktober om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.

https://investeren.sameni(...)nhoef-29-ossendrecht

De straat waarin deze woning ligt is wel weer zeer troosteloos, pfff
Verder zie ik zo snel geen rare zaken dus denk dat ik hem wel mee neem.

Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt :7

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 14:52:49 (Aanvulling ) ]
pi_206362164
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Slijker het volgende:
Gisteravond gebruik gemaakt van mijn incentive bij Restaurant Veera in Eindhoven.
Het eten was super lekker, flinke porties en nette bediening.
De zaak ziet er gelikt uit en de bezetting was goed!
We hebben ook kennis gemaakt met de eigenaar Mohamed el Marajie en een heel fijn onderhoud met hem gehad.
Tis een heel nette gedreven persoon die alle tijd voor ons nam en iemand die echt weet wat ondernemen inhoud.
Binnenkort komt hij met iets nieuws via HCN inclusief linkje.
En hier is hij dan!

Nieuw HcN project:

7% rente | investeer vanaf ¤ 250

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)

[ Bericht 13% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 14:16:48 ]
pi_206362193
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Stenenhoef 29 te Ossendrecht LIVE 20 oktober om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.

https://investeren.sameni(...)nhoef-29-ossendrecht

Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt.
Ik neem hem mee. Heb al 1 ander project van aanvrager (loopt slechts drie maanden) altijd netjes betaald.
pi_206362568
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.
Toch zijn we inmiddels meer dan een jaar verder en is de rente voor dit soort projecten nog steeds niet verhoogt waardoor m.i. de rente/risico niet meer in evenwicht is.

Deze laat ik dus, met deze rente, lopen.
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.
pi_206362883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:36 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.

Ik neem m mee.

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206363060
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.

Ik neem m mee.Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pak deze ruim mee. Met een dergelijke brede spreiding over eigenaren plus nauwelijks te verwachten leegstand in het gebouw denk ik dat dit een hele rustige belegging wordt. Dat is me meer waard dan een half procentje meer rendement.
Pecunia non olet
pi_206363202
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik neem m mee.

Linkje

SPOILER
https://www.coornhertstraat41-183.nl/het-gebouw/
pi_206363383
Nog even contact gehad met MCF naar aanleiding van mijn opmerking van gisteren over het meetellen van niet stemmers bij een stemmingsronde. Ze gaven het volgende aan:

"Bedankt voor het aankaarten. Er lijkt een discrepantie te zijn geweest in onze communicatie naar investeerders en wat er in onze Algemene Voorwaarden staat. In artikel 25.2 staat namelijk: Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgevers buiten beschouwing worden gelaten."

Op zich positief dat ze zich toch aan de algemene voorwaarden houden.
pi_206363499
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:44 schreef jacobme het volgende:
Nog even contact gehad met MCF naar aanleiding van mijn opmerking van gisteren over het meetellen van niet stemmers bij een stemmingsronde. Ze gaven het volgende aan:

"Bedankt voor het aankaarten. Er lijkt een discrepantie te zijn geweest in onze communicatie naar investeerders en wat er in onze Algemene Voorwaarden staat. In artikel 25.2 staat namelijk: Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgevers buiten beschouwing worden gelaten."

Op zich positief dat ze zich toch aan de algemene voorwaarden houden.
En nu is dus de grote vraag hoe ze bij de afgelopen stemmingen gehandeld hebben...
pi_206363712
Dubbele rente voor pand Vlaardingen SiG
quote:
Op 13 oktober 2022 was het einde van de looptijd van dit project.
De project eigenaar heeft geprobeerd dit onderpand te verkopen, maar is daar onvoldoende snel in geslaagd.
Wij zijn nog in afwachting van bewijzen dat dit onderpand per 1 december zal worden overgedragen naar een nieuwe eigenaar.
Tot deze tijd zal de projecteigenaar een dubbele rente vergoeden voor elke dag dat hij dit te laat terugbetaald.

Wanneer wij meer informatie hebben betreffende dit onderpand dan zullen we dat weer melden.
pi_206363725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen
[..]

Welk platform betreft dit?
pi_206363752
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Welk platform betreft dit?
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancieren
pi_206363836
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancieren
Ik vrees dat we hier wel vaker mee te maken gaan krijgen.
Dubbele rente (ik meen de standaard boeterente) is op zich wel interessant maar toch gaat mijn voorkeur uit naar op tijd aflossen of herfinancieren via SiG.
pi_206363881
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen SiG
[..]

https://www.funda.nl/koop(...)-schiedamseweg-16-b/
pi_206363914
quote:
Ook lekker op tijd begonnen :N
pi_206364243
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend + beperkte borgstelling:

Ivestment B.V.
¤ 1.200.000 | 6,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/ivestment-b-v/

https://vdlindemakelaardij.nl/bedrijfspand/t-harde-koekoeksweg-3/
http://ivestment.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2022 15:02:16 ]
pi_206364758
Collin project met investeringslink: https://www.collincrowdfu(...)fa7df07ae3f02c3ecad9

U heeft eerder in een financiering van de heer R.M. Gerritsen (De Zwarte Ruiter op t Witte Paart) geïnvesteerd. Vandaar ontvangt u dit bericht.

We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting a.s. vrijdag live gaat op ons platform. Voorafgaand aan de publieke livegang willen wij u een eerste investeringskans bieden.

Het betreft een financiering van De Zwarte Ruiter Holding B.V. ter grootte van ¤ 250.000,- met de volgende kenmerken:
✓ 8,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 60 maanden met een aflossingsvrije periode van 6 maanden en een slottermijn van ¤ 125.000,-
✓ De debiteuren zijn De Zwarte Ruiter Holding B.V. en De Zwarte Ruiter Middelburg B.V.;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 250.000,- op het aan te kopen bedrijfsmatig onroerend goed (het horeca gedeelte) aan de Dam 33 4331 GE te Middelburg, kadastraal bekend als sectie L complexaanduiding 5297 appartementsindex 1 verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een huidige marktwaarde van ¤ 200.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 13 juni 2022. De marktwaarde na verbouwing bedraagt ¤ 220.000,-;
✓ De lening van Unicum Investment II B.V. ter hoogte van ¤ 60.000,- wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Gedurende de looptijd van de lening zal er geen aflossing plaatsvinden op de achtergestelde lening. De rente (5% per jaar) wordt wel betaald;
✓ De heer R.M. Gerritsen geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment morele waarde;
✓ Mate Beheer B.V. geeft een zakelijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment morele waarde;
✓ Mr. Emceha Beheer B.V. geeft een zakelijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft een materiële waarde gebaseerd op het groepsvermogen (¤ 393.000,-) ten opzichte van het balanstotaal (¤ 4.500.000,-) in 2020;
✓ De (huidige en toekomstige) roerende zaken van De Zwarte Ruiter Middelburg B.V. en De Zwarte Ruiter Holding B.V. worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ De overall score is Voldoende.
pi_206365319
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En hier is hij dan!

Nieuw HcN project:

7% rente | investeer vanaf ¤ 250

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
pi_206365344
Oei. Wil gaan minderen bij Collin, maar veel verleidelijke linkjes vandaag.

Hier nog een link naar een Box3 lening.

SPOILER
pi_206365495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:

SPOILER
Laatste 5 investeerders leggen 52.500 euro in.
pi_206365563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:

SPOILER
Had ik al gedeeld ;-). Tóch dank!
pi_206365685
Financieel adviseur met een vastgoedportefeuille
https://www.collincrowdfund.nl/martens-financieel-advies-b-v/
Geen zekerheden
pi_206365902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
Ik zit al in de financiering van het gebouw plus 3 projecten dus laat deze even lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')