Volgens mij corrigeer je mij ten onrechte, want dit is geen aanvraag van een beschikking. De route die staatssecretaris van Rij heeft aangewezen betreft ambshalve vermindering van een eerder opgelegde aanslag. Je verzoekt de belastingdienst ambtshalve (uit zichzelf) nog eens naar jouw eerdere belastingaanslagen te kijken. Vandaar dat ik zou zeggen dat de reactie op het verzoek geen afwijzende beschikking oplevert maar een weigering om het gevraagde besluit ambtshalve te nemen. Maar laten we hier geen juridische discussie gaan voeren. Volgens mij zijn wij het erover eens dat er bezwaar en beroep openstaat. Linksom of rechtsom.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:13 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ze weigeren niet, ze nemen wel degelijk een (afwijzend) besluit. Dit besluit wordt bij beschikking besloten en tegen die beschikking staat vervolgens de normale regels van bezwaar en beroep open.
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
VVE:
https://www.collincrowdfu(...)even-te-vlaardingen/
En hier is hij dan!quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Slijker het volgende:
Gisteravond gebruik gemaakt van mijn incentive bij Restaurant Veera in Eindhoven.
Het eten was super lekker, flinke porties en nette bediening.
De zaak ziet er gelikt uit en de bezetting was goed!
We hebben ook kennis gemaakt met de eigenaar Mohamed el Marajie en een heel fijn onderhoud met hem gehad.
Tis een heel nette gedreven persoon die alle tijd voor ons nam en iemand die echt weet wat ondernemen inhoud.
Binnenkort komt hij met iets nieuws via HCN inclusief linkje.
Ik neem hem mee. Heb al 1 ander project van aanvrager (loopt slechts drie maanden) altijd netjes betaald.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Stenenhoef 29 te Ossendrecht LIVE 20 oktober om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stenenhoef 29 te Ossendrecht. Je kunt vanaf 20 oktober 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 2 slaapkamers, berging en een tuin. Het object is gelegen in de woonwijk Woensdrecht. De dagelijkse voorzieningen liggen in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met het openbaar vervoer, auto en fiets.
https://investeren.sameni(...)nhoef-29-ossendrecht
Ik moet zeggen dat het aantal nieuwe SiG projecten nog goed doorloopt.
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:16 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eens even naar dit project gekeken. Deze is vergelijkbaar aan de andere VvE projecten waarvan ik de meeste heb meegenomen.
Toch zijn we inmiddels meer dan een jaar verder en is de rente voor dit soort projecten nog steeds niet verhoogt waardoor m.i. de rente/risico niet meer in evenwicht is.
Deze laat ik dus, met deze rente, lopen.
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:36 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in, dit is ongeveer 5.3% netto voor 84 maanden. Te weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.
Ik neem m mee.LinkjeIk pak deze ruim mee. Met een dergelijke brede spreiding over eigenaren plus nauwelijks te verwachten leegstand in het gebouw denk ik dat dit een hele rustige belegging wordt. Dat is me meer waard dan een half procentje meer rendement.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:00 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
In het geval van diamant investeerders 5.2 a 5.3 idd. Ik vind dat niet te weinig. Vve s gaan zelden failliet. Bij de eerdere vve s al veel gesproken hier op het forum over voor en nadelen van investeren in een vve. Wat voor mij meespeelt - en dat vind ik een heel belangrijke - dat hij volledig aflost..dus geen herfinancieringsrisico over 7 jaar.
Ik neem m mee.
Linkjehttps://www.coornhertstraat41-183.nl/het-gebouw/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu is dus de grote vraag hoe ze bij de afgelopen stemmingen gehandeld hebben...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:44 schreef jacobme het volgende:
Nog even contact gehad met MCF naar aanleiding van mijn opmerking van gisteren over het meetellen van niet stemmers bij een stemmingsronde. Ze gaven het volgende aan:
"Bedankt voor het aankaarten. Er lijkt een discrepantie te zijn geweest in onze communicatie naar investeerders en wat er in onze Algemene Voorwaarden staat. In artikel 25.2 staat namelijk: Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgevers buiten beschouwing worden gelaten."
Op zich positief dat ze zich toch aan de algemene voorwaarden houden.
quote:Op 13 oktober 2022 was het einde van de looptijd van dit project.
De project eigenaar heeft geprobeerd dit onderpand te verkopen, maar is daar onvoldoende snel in geslaagd.
Wij zijn nog in afwachting van bewijzen dat dit onderpand per 1 december zal worden overgedragen naar een nieuwe eigenaar.
Tot deze tijd zal de projecteigenaar een dubbele rente vergoeden voor elke dag dat hij dit te laat terugbetaald.
Wanneer wij meer informatie hebben betreffende dit onderpand dan zullen we dat weer melden.
Welk platform betreft dit?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen
[..]
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancierenquote:
Ik vrees dat we hier wel vaker mee te maken gaan krijgen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
SIG. Is de tweede keer in korte tijd dat een ondernemer het pand niet op tijd verkocht krijgt of kan herfinancieren
https://www.funda.nl/koop(...)-schiedamseweg-16-b/quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Dubbele rente voor pand Vlaardingen SiG
[..]
Ook lekker op tijd begonnenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:24 schreef erwin_kool het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop(...)-schiedamseweg-16-b/
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En hier is hij dan!
Nieuw HcN project:
7% rente | investeer vanaf ¤ 250
Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Indian Delivery Bergschenhoek. Op dit project wordt 7% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Donderdag 20 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
https://horecacrowdfundin(...)rgschenhoek-zpvy38py (Nog geen linkje)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:
Oei. Wil gaan minderen bij Collin, maar veel verleidelijke linkjes vandaag.
Hier nog een link naar een Box3 lening.Laatste 5 investeerders leggen 52.500 euro in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:46 schreef FrenkDeTank het volgende:
Oei. Wil gaan minderen bij Collin, maar veel verleidelijke linkjes vandaag.
Hier nog een link naar een Box3 lening.Had ik al gedeeld ;-). Tóch dank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit al in de financiering van het gebouw plus 3 projecten dus laat deze even lopen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:43 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ja, idd nog geen linkje. Had hij wel beloofd te doen maar misschien nog geen tijd gehad.
Wachten het maar af.
Neem m zeker mee als we t linkje krijgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |