abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206279440
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.

Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.

Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Er liggen nu al zo (na een paar minuten zoeken) 5 akkoorden van Rusland waarin ze de grenzen van Oekraïne zeggen te erkennen en te respecteren. Over een periode van meerdere decennia, met meerdere presidenten. Ook van voor Poetin. En ook een akkoord met Poetin zijn handtekening.

Poetin lapt ze gewoon keer op keer aan zijn laars. Voor hem telt kennelijk alleen wie de sterkste is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206279447
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:26:31 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206279471
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:05 schreef kevinrsd het volgende: [ twitter ]
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigen
pi_206279491
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Er liggen nu al zo (na een paar minuten zoeken) 5 akkoorden van Rusland waarin ze de grenzen van Oekraïne zeggen te erkennen en te respecteren. Over een periode van meerdere decennia, met meerdere presidenten. Ook van voor Poetin. En ook een akkoord met Poetin zijn handtekening.

Poetin lapt ze gewoon keer op keer aan zijn laars. Voor hem telt kennelijk alleen wie de sterkste is.
Blijf ik bij de kern van mijn post.
pi_206279502
Volgens mij heeft Poetin erg weinig verstand van militaire oorlogsvoering en heeft hij weinig aan zijn adviseurs.

Ik moet hem wel toegeven dat hij schijnbaar het geo-economische oorlogsspel stukken beter uitspeelt. Kun je zeggen wat je wil maar daar heeft hij meer invloed in de EU dan de EU zou willen.
Vakman pur sang
pi_206279509
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206279513
Met dank aan Oost Duitse Merkel (en haar kiezers) uiteraard.
Vakman pur sang
pi_206279527
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:24 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De komende dagen wordt de eerste 'IRIS-T air defense system' geleverd, volgens defensie Minister Christine Lambrecht. _O_
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:30:41 #10
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206279532
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigen
Drama. Heel veel moerassen, heel veel bossen met af en toe een weg erdoor.

Dat gebied waar ze doorheen moeten is dermate ongeschikt, dat zowel de nazi's in WO2 en de sovjet unie toen ze het gingen "bevrijden" met een grote bocht om dat gebied heen zijn gegaan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:32:01 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206279543
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.

Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.

Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Zorg dat hij er ab-so-luut niet op vooruitgaat. Dat is de enige taal die hij spreekt.

Poetin drukt door waar hij zwakte ziet. Een akkoord tekenen is niks waard wanneer hij erop vooruit denkt te kunnen gaan door er schijt aan te hebben, dus moet je het militair afdwingen. Beste is, helaas, om Rusland nu zo te verzwakken dat ze simpelweg de komende decennia niet in staat zijn om iets vergelijkbaars te proberen. Laat je hem er nu mee wegkomen dan zit je over een tijdje weer in dezelfde situatie, maar dan met een beter voorbereid Rusland.
Huilen dan.
pi_206279564
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206279570
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Dat is de enige taal die hij spreekt.

Poetin drukt door waar hij zwakte ziet. Een akkoord tekenen is niks waard wanneer hij erop vooruit denkt te kunnen gaan door er schijt aan te hebben, dus moet je het militair afdwingen. Beste is, helaas, om Rusland nu zo te verzwakken dat ze simpelweg de komende decennia niet in staat zijn om iets vergelijkbaars te proberen. Laat je hem er nu mee wegkomen dan zit je over een tijdje weer in dezelfde situatie, maar dan met een beter voorbereid Rusland.
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:35:41 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206279577
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Precies op tijd voor de nieuwe HIMARS raketten :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206279581
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:29 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Zit ik nou een ellenlang draad te lezen hoe het een truck zou moeten, kunnen, zijn geweest?
De enige logische verklaring?
In ander nieuws: jarenlang onderzoek zegt: gras is groen tenzij het bruin is.
Vakman pur sang
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:23 #16
pi_206279582
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Blijf ik bij de kern van mijn post.
Dus Putin heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn en nu moeten we een deal met hem sluiten. Volkomen logisch.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:39 #17
pi_206279589
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij heeft Poetin erg weinig verstand van militaire oorlogsvoering en heeft hij weinig aan zijn adviseurs.

Ik moet hem wel toegeven dat hij schijnbaar het geo-economische oorlogsspel stukken beter uitspeelt. Kun je zeggen wat je wil maar daar heeft hij meer invloed in de EU dan de EU zou willen.
Niet lang meer.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:38:14 #18
pi_206279604
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt?
Die hebben we al. Hij krijgt alleen geen concentratiekampen voor elkaar vanwege de slechte logistiek en de sancties.
pi_206279608
quote:

[..]
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.
Het kan ja, daarom moet je ook zeker wel zorgen dat Rusland zich kan herstellen op een vreedzame wijze nadat Putin dood is.
pi_206279615
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Waarom is het fake? Heeft Bob de Wijk dat gezegd?
Het is een grap, zoek maar eens naar "Sam Hyde meme".
https://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Hyde#Shooting_and_terrorism_hoaxes

En kijk dan nog eens naar de naam op dat paspoort. ;)
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:41:28 #21
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206279639
Slachting gaat blijkbaar voort. Middagje schieten, en dat is de "opleiding" dan wel.

twitter
pi_206279647
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Niet lang meer.
Hoezo niet? Zijn de economen ineens goed gemutst?
Vakman pur sang
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:42:46 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206279649
quote:

[..]
Tja, liever dat ze in Rusland met Poetin opgescheept zitten dan dat de rest van de wereld eronder moet lijden. Als ze hem daar beu zijn moeten ze er wat aan doen, en wanneer de Russen massaal opstaan tegen die boevenbende in het Kremlin dan is het zo afgelopen met de macht van die lui.
Huilen dan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:46:50 #25
pi_206279688
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo niet? Zijn de economen ineens goed gemutst?
Rusland word snel uitgefaseerd door de EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')