quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
This is the end, my only friend, the end
Lol, Rusland raakt steeds meer gesoleerd. Want welk land heeft tot nu toe die referendums wel erkent?quote:
Noord Korea en Wit-Rusland dacht ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lol, Rusland raakt steeds meer gesoleerd. Want welk land heeft tot nu toe die referendums wel erkent?
NKquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lol, Rusland raakt steeds meer gesoleerd. Want welk land heeft tot nu toe die referendums wel erkent?
Vergeet Eritrea niet!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
YIKES. Alleen nog Noord-Korea, Syri en Venezuela over?
De energietransitie zal iets sneller gaan dan gepland en het gaat inderdaad wat geld en daarmee welvaart kosten maar dat is helemaal niet erg. Een stapje terug doen hoort er ook bij en dat is voor sommigen lastig te accepteren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
We hoeven alleen maar van energiebron te veranderen wat in het verleden vaker gebeurt is. Het zal even wat pijn doen, geld kosten en problemen opleveren in het begin. Maar sommige doen net of we terug gaan naar de middeleeuwen ofzo. Vraag me af of die thuis nog de stoommachine hebben staan.
Wit-Rusland is net een kat: Half in & half out.quote:
Daarom wanneer die energietransitie gebeurt is komt de welvaart wel weer terug. We zijn vroeger ook van kolen overgestapt op gas. Je kan niet zeggen dat, dat ons weinig heeft oplevert. Zal op langer termijn ook weer gebeuren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De energietransitie zal iets sneller gaan dan gepland en het gaat inderdaad wat geld en daarmee welvaart kosten maar dat is helemaal niet erg. Een stapje terug doen hoort er ook bij en dat is voor sommigen lastig te accepteren.
We vinden altijd wel weer een weg. Op lange termijn gaat ons veel meer brengen, maar doet nu even pijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daarom wanneer die energietransitie gebeurt is komt de welvaart wel weer terug. We zijn vroeger ook van kolen overgestapt op gas. Je kan niet zeggen dat, dat ons weinig heeft oplevert. Zal op langer termijn ook weer gebeuren.
Toch bedankt voor de ophelderingquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe laat is het dan?
Ik wijs men op de leugen dat Russen hier geen asiel aan kunnen vragen voordat zoiets weer een eigen leven gaat leiden.
Geen dank.
Bovendien hoeveel is korte-termijn welvaart waard als je lange-termijn je planeet verneukt? Dan maar een onsje minder hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We vinden altijd wel weer een weg. Op lange termijn gaat ons veel meer brengen, maar doet nu even pijn.
Probleem is dat de mens koning is in korte termijn denken. Pas weer de nood hoog is en we gedwongen worden tot verandering kan het opeens snel gaan. Zit nou eenmaal in de aard van het beestje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien hoeveel is korte-termijn welvaart waard als je lange-termijn je planeet verneukt? Dan maar een onsje minder hoor.
Wat zei China?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
YIKES. Alleen nog Noord-Korea, Syri en Venezuela over?
Poi.. dan is van de brug springen aanlokkelijkerquote:
Misschien kunnen ze in BNW gaan collecteren voor het Russische leger.quote:
Houden zich afzijdig toch? Volgens mij kunnen ze niet anders aangezien het hun geloofwaardigheid wat betreft Taiwan zal beschadigen. Dan hebben de mensen in Taiwan namelijk ook recht op een referendum.quote:
Die is inderdaad behoorlijk deprimerend..quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Poi.. dan is van de brug springen aanlokkelijker
Hmmm... Zoals zo vaak "afzijdig"... Laffe honden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Houden zich afzijdig toch? Volgens mij kunnen ze niet anders aangezien het hun geloofwaardigheid wat betreft Taiwan zal beschadigen. Dan hebben de mensen in Taiwan namelijk ook recht op een referendum.
Dit is al, denk ik 4 x gepostquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Edit: Oh hij zit in Nederland tegenwoordig![]()
Ziet er ook wel oprecht uit.quote:
Geen idee. Ik sprak er laatst een en die gaf daar geen antwoord op. Hij had het alleen over een referendum dat hij hier wilde organiseren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit is al, denk ik 4 x gepost
maar waarom Nederland? Waarom de fuck komen die Russen hier naar toe?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Ik sprak er laatst een en die gaf daar geen antwoord op. Hij had het alleen over een referendum dat hij hier wilde organiseren.
Het lijkt alsof we een dergelijke crisis nog nooit gehad hebben. Dan komen er allerlei profetische doomsday scenario's voorbij. Feitelijk hebben we een redelijk vergelijkbare crisis al eens gehad. Zo jaren 70 - 80. Ja dat is inclusief nucleaire en militaire dreiging. Inclusief inflatie. Inclusief energiecrisis. Inclusief rare arbeidsmarkt. Enzovoorts.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En op welke basis stel je precies dat het erger gaat worden als 2008?
1420 is wat mij betreft welkom hierquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jouw gedrag roept vragen op. Ik geef je dan eens kans daar iets over op te helderen. Vandaar dat ik tegen je praat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom praat jij tegen mij?
Overigens vluchten bijna alle Russische Youtubers russland deze dagen
Misschien kan @vosss dit beantwoorden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Jouw gedrag roept vragen op. Ik geef je dan eens kans daar iets over op te helderen. Vandaar dat ik tegen je praat.
Oh en geen dank verder daarvoor.
Rustig aan hoor wist niet dat je boos werdquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:48 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Rustig aan hoor wist niet dat je boos werd
Omdat ze slachtoffer zijn van geweld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zijn die rantsoenen daar zo beroerd dat soldaten hun gevallen lotgenoten moeten opeten ofzo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:37 schreef Perrin het volgende:
Ze weten wel van wanten wat betreft werving, die Russen.
[ twitter ]
Ik zag gisteren een filmpje dat een Russische soldaat een gedeelte van een andere in zijn mond had.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn die rantsoenen daar zo beroerd dat soldaten hun gevallen lotgenoten moeten opeten ofzo?
Hij wil alvast inslaan voor de winter.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn die rantsoenen daar zo beroerd dat soldaten hun gevallen lotgenoten moeten opeten ofzo?
Je grapt, maar, bij het innemen van de Russische posities bij Lyman merkten de Oekrainse soldaten al op dat veel Russen er redelijk uitgehongerd uitzagen. Zonder goede supply lines is het dus wachten tot er daadwerkelijk kannibalisme gaat plaatsvinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan het vasten misschien? Orthodoxen hebben ook vastenperiodes natuurlijk. Of Dagestaanse moslims die vasten...kan ook nog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:17 schreef speknek het volgende:
Je grapt, maar, bij het innemen van de Russische posities bij Lyman merkten de Oekrainse soldaten al op dat veel Russen er redelijk uitgehongerd uitzagen. Zonder goede supply lines is het dus wachten tot er daadwerkelijk kannibalisme gaat plaatsvinden.
Begint doorgaans met de lokale "bevrijde" bevolking van hun eten beroven en ze laten sterven. Voordat het bij kannibalisme komt zijn ze volgens mij al wel zo verzwakt dat ze geen partij meer zijn voor het Oekraense leger.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Je grapt, maar, bij het innemen van de Russische posities bij Lyman merkten de Oekrainse soldaten al op dat veel Russen er redelijk uitgehongerd uitzagen. Zonder goede supply lines is het dus wachten tot er daadwerkelijk kannibalisme gaat plaatsvinden.
Ja je vraagt je af hoe hij aan zijn bijnaam komt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook goed en wat actueler zijn de laatste seizoenen van Homeland hoewel, voor zover ik het me goed herinner, de Russen daar redelijk competent worden voorgesteld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:07 schreef Simmertje het volgende:
Overigens is de serie The Americans ook prima als je beetje in koude oorlog sfeer wilt komen. Nooit echt groot geworden in Nederland, maar echt een aanrader:
The Americans (TV Series 2013–2018) - Reference View - IMDb
Zware wapens krijgen ze niet over de rivier. Verder zullen ze zich niet zo happy voelen na het pak slaag dat ze hebben gekregen. En dat kan besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij moet weer pessimistisch zijn hoor.
[ twitter ]
Zat er in al die gejatte koelkasten niks meer te vreten? Arme Russen tochquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zware wapens krijgen ze niet over de rivier. Verder zullen ze zich niet zo happy voelen na het pak slaag dat ze hebben gekregen. En dat kan besmettelijk zijn.
De meeste godsdiensten zijn echt wel zo praktisch dat in dergelijke periodes uitzonderingen zijn voor soldaten in een actieve gevechtssituatiequote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Aan het vasten misschien? Orthodoxen hebben ook vastenperiodes natuurlijk. Of Dagestaanse moslims die vasten...kan ook nog.
De strijd om Kherson zelf kon nog wel eens een lastige worden. De Inhulets vormt een natuurlijke barrire.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij moet weer pessimistisch zijn hoor.
[ twitter ]
Ach nee joh, da's gewoon stoerdoenerij. Als er een Oekraense soldaat met die naam een Twitter-account had dan zouden we allemaal in katzwijm liggen van zoveel fiere mannelijkheid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je vraagt je af hoe hij aan zijn bijnaam komt.
Waarom zou je om meters vechten wanneer je ze heel precies kunt bombarderen. De Russen moeten je hele stad platgooien om 5 soldaten te doden. Oekrane raakt alleen die 5 soldaten en het hekkie waar ze tegenaan leunden staat bij wijze van spreken nog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De strijd om Kherson zelf kon nog wel eens een lastige worden. De Inhulets vormt een natuurlijke barrire.
Iemand enig idee in hoeverre die bruggen nog werken? Of moeten de Russen al materieel achterlaten als ze naar Kherson terugtrekken?
Maar meer man op een kleiner gebied ... dat wordt vrees ik om de meters vechten
Het feit dat ze uitgehongerd waren betekent dat er bij de lokale bevolking niks te halen viel, veel zitten ook in schuttersputjes in het bos.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Begint doorgaans met de lokale "bevrijde" bevolking van hun eten beroven en ze laten sterven. Voordat het bij kannibalisme komt zijn ze volgens mij al wel zo verzwakt dat ze geen partij meer zijn voor het Oekraense leger.
HAK stopt tijdelijk productie vanwege energiekosten, appelmoes en doperwten duurderquote:
Is 19 7 in het Russisch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:37 schreef Perrin het volgende:
Ze weten wel van wanten wat betreft werving, die Russen.
[ twitter ]
Ik las gisteren dat die directeur is vrijgelaten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het blijft maar rotzooien rond kerncentrales.
Is er al nieuws van die directeur?[ twitter ]
Fijn, hopelijk is hij niet gemarteld of mishandeld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat die directeur is vrijgelaten.
Steuntrekkers kunnen zich in de nabije toekomst niet meer ieder jaar de nieuwste iphone xl meer kopen en het maandelijkse bezoekje aan de tatoeageboer zal er voor hen waarschijnlijk ook niet meer in zitten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En welke luxe gaat er verdwijnen?
We zullen wat in moeten leveren, ja.
Er zullen wat bedrijven omvallen, deels door de terug te betalen coronasteun. Heel gezond allemaal.
Maar verder?
Ze willen al het personeel in dienst hebben van Rusland. Ik denk dat hij tegenstribbelde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Fijn, hopelijk is hij niet gemarteld of mishandeld.
Wat was het nut van die in hechtenis neming?
En niet meer gokken! Bizar dat jonge mensen zoveel geld weg smijten. Hoe kan je nou roepen dat je in de kou moet zitten en niet meer te eten hebt als je per maand meer dan 500,= over de balk smijt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Steuntrekkers kunnen zich in de nabije toekomst niet meer ieder jaar de nieuwste iphone xl meer kopen en het maandelijkse bezoekje aan de tatoeageboer zal er voor hen waarschijnlijk ook niet meer in zitten.
Ging zo hard dat een tijdje geleden de varkenskopjes nog in door Oekrane veroverd gebied waren blijven staan.quote:
Zag daar wel een video vandaag van langskomenquote:
Waarom vind je het gezond als er bedrijven omvallen door terug te betalen coronasteun? Als je in een bepaalde sector van het een op het andere moment gewoon 0 omzet kunt draaien omdat de regels dat onmogelijk maken, niet omdat er geen behoefte meer is aan je dienst/product, is dat toch geen normale marktwerking?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En welke luxe gaat er verdwijnen?
We zullen wat in moeten leveren, ja.
Er zullen wat bedrijven omvallen, deels door de terug te betalen coronasteun. Heel gezond allemaal.
Maar verder?
700K op ruim 144 miljoen inwoners is niet heel veel eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoeveel inwoners is Rusland kwijt? Een paar duizend “in de slag gebleven” en ruim een miljoen naar elders vertrokken.
[ twitter ]
Wat terugkomt uit de oorlog: zwaar gewonden, getraumatiseerden en psychopaten die gemarteld en verkracht hebben.
En als de Russen in de afgelegen streken dan wordt gevraagd waarom, draaien ze een in hun hoofd geprent bandje af: om het moederland te verdedigen. (Bron: een hier ongeveer twaalf keer gedeeld filmpje).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |