Ook goed en wat actueler zijn de laatste seizoenen van Homeland hoewel, voor zover ik het me goed herinner, de Russen daar redelijk competent worden voorgesteld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:07 schreef Simmertje het volgende:
Overigens is de serie The Americans ook prima als je beetje in koude oorlog sfeer wilt komen. Nooit echt groot geworden in Nederland, maar echt een aanrader:
The Americans (TV Series 2013–2018) - Reference View - IMDb
Zware wapens krijgen ze niet over de rivier. Verder zullen ze zich niet zo happy voelen na het pak slaag dat ze hebben gekregen. En dat kan besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij moet weer pessimistisch zijn hoor.
[ twitter ]
Zat er in al die gejatte koelkasten niks meer te vreten? Arme Russen tochquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Je grapt, maar, bij het innemen van de Russische posities bij Lyman merkten de Oekrainse soldaten al op dat veel Russen er redelijk uitgehongerd uitzagen. Zonder goede supply lines is het dus wachten tot er daadwerkelijk kannibalisme gaat plaatsvinden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zware wapens krijgen ze niet over de rivier. Verder zullen ze zich niet zo happy voelen na het pak slaag dat ze hebben gekregen. En dat kan besmettelijk zijn.
De meeste godsdiensten zijn echt wel zo praktisch dat in dergelijke periodes uitzonderingen zijn voor soldaten in een actieve gevechtssituatiequote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Aan het vasten misschien? Orthodoxen hebben ook vastenperiodes natuurlijk. Of Dagestaanse moslims die vasten...kan ook nog.
De strijd om Kherson zelf kon nog wel eens een lastige worden. De Inhulets vormt een natuurlijke barrière.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij moet weer pessimistisch zijn hoor.
[ twitter ]
Ach nee joh, da's gewoon stoerdoenerij. Als er een Oekraïense soldaat met die naam een Twitter-account had dan zouden we allemaal in katzwijm liggen van zoveel fiere mannelijkheid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je vraagt je af hoe hij aan zijn bijnaam komt.
Waarom zou je om meters vechten wanneer je ze heel precies kunt bombarderen. De Russen moeten je hele stad platgooien om 5 soldaten te doden. Oekraïne raakt alleen die 5 soldaten en het hekkie waar ze tegenaan leunden staat bij wijze van spreken nog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De strijd om Kherson zelf kon nog wel eens een lastige worden. De Inhulets vormt een natuurlijke barrière.
Iemand enig idee in hoeverre die bruggen nog werken? Of moeten de Russen al materieel achterlaten als ze naar Kherson terugtrekken?
Maar meer man op een kleiner gebied ... dat wordt vrees ik om de meters vechten
Het feit dat ze uitgehongerd waren betekent dat er bij de lokale bevolking niks te halen viel, veel zitten ook in schuttersputjes in het bos.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Begint doorgaans met de lokale "bevrijde" bevolking van hun eten beroven en ze laten sterven. Voordat het bij kannibalisme komt zijn ze volgens mij al wel zo verzwakt dat ze geen partij meer zijn voor het Oekraïense leger.
HAK stopt tijdelijk productie vanwege energiekosten, appelmoes en doperwten duurderquote:
Is 19 7 in het Russisch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:37 schreef Perrin het volgende:
Ze weten wel van wanten wat betreft werving, die Russen.
[ twitter ]
Ik las gisteren dat die directeur is vrijgelaten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het blijft maar rotzooien rond kerncentrales.
Is er al nieuws van die directeur?[ twitter ]
Fijn, hopelijk is hij niet gemarteld of mishandeld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat die directeur is vrijgelaten.
Steuntrekkers kunnen zich in de nabije toekomst niet meer ieder jaar de nieuwste iphone xl meer kopen en het maandelijkse bezoekje aan de tatoeageboer zal er voor hen waarschijnlijk ook niet meer in zitten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En welke luxe gaat er verdwijnen?
We zullen wat in moeten leveren, ja.
Er zullen wat bedrijven omvallen, deels door de terug te betalen coronasteun. Heel gezond allemaal.
Maar verder?
Ze willen al het personeel in dienst hebben van Rusland. Ik denk dat hij tegenstribbelde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Fijn, hopelijk is hij niet gemarteld of mishandeld.
Wat was het nut van die in hechtenis neming?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |