SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Water towers can fly! :D
Dit klinkt wel vrij logisch toch, een beetje modern leger gaat tegenwoordig toch echt niet meer alleen af op een lettertje op de voertuigen lijkt mequote:
Russen leven nog in de jaren '60quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit klinkt wel vrij logisch toch, een beetje modern leger gaat tegenwoordig toch echt niet meer alleen af op een lettertje op de voertuigen lijkt me
Gewoon een centraal systeem waarop je kunt zien wie waar is, in elk geval van jouw kant. Niet al te bijzonder meer tegenwoordig, lijkt me.
Even opgezocht wat Petraeus precies heeft gezegd:quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nope, hun vloot en hun leger op russisch grondgebied.
https://amp.theguardian.c(...)e-war-david-petraeusquote:The US and its allies would destroy Russia’s troops and equipment in Ukraine – as well as sink its Black Sea fleet – if the Russian president, Vladimir Putin, uses nuclear weapons in the country, former CIA director and retired four-star army general David Petraeus warned on Sunday.
Dankje, ik had het verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Even opgezocht wat Petraeus precies heeft gezegd:
[..]
https://amp.theguardian.c(...)e-war-david-petraeus
Maar wacht in Ukraine, is dus Donbass, putin ziet dat als russisch grondgebied. Dus voor putin zou dat op russisch grondgebied zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Even opgezocht wat Petraeus precies heeft gezegd:
[..]
https://amp.theguardian.c(...)e-war-david-petraeus
"waar twee vechten hebben twee schuld"quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:32 schreef quirina het volgende:
Je moet Elon Musk niets kwalijk nemen want het is een indigo kind. Die willen de meest vreedzame oplossingen.
( van yoga lerares gehoord vanmorgen)
Shanti, shanti 🧘♀️
Nee, als je geslagen wordt keer je de andere wang toe en wens je diegene wijsheid toe.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
"waar twee vechten hebben twee schuld"
Dat ligt eraan of ze het verliezen of niet. Als de Russen geclaimd/geannexeerd grondgebied verliezen, zien ze het toch nog niet als Russisch grondgebied, want 'dan zijn de grenzen nog niet bekend'. Zie Lyman.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:26 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Maar wacht in Ukraine, is dus Donbass, putin ziet dat als russisch grondgebied. Dus voor putin zou dat op russisch grondgebied zijn.
Heeft ie pech dan.
Nou, tijd om die ongezonde energie die het land binnen is gedrongen er met een glimlach op het gezicht uit te sodemieteren dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee, als je geslagen wordt keer je de andere wang toe en wens je diegene wijsheid toe.
Bovendien is boosheid een ongezonde energie.
Wraak nemen staat gewoon in de bijbel hoor. En wraak voelt altijd goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee, als je geslagen wordt keer je de andere wang toe en wens je diegene wijsheid toe.
Bovendien is boosheid een ongezonde energie.
Iddquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, tijd om die ongezonde energie die het land binnen is gedrongen er met een glimlach op het gezicht uit te sodemieteren dan.
Zou misschien ook een technische verklaring voor kunnen zijn? Bij Nord Stream 1 zijn beide leidingen kapot. Dat is dus gewoon een kwestie van de aanvoer dichtzetten, alle systemen uit en wachten tot de leidingen leeg zijn. Bij Nord Stream 2 is één leiding nog wel intact en die moet dus ook op druk gehouden worden, terwijl de andere leiding afgesloten moet worden. Dat maakt het wel complexer lijkt me.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Hmmm... Wie zou toch de gasleiding op hebben geblazen? Vast de Amerikanen!
Hebben ze in Rusland riolering dan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:44 schreef Simmertje het volgende:
Kunnen we niet onze riolering op die pijp aansluiten en richting Rusland sturen?
Welkom in het oorlogstopic.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:45 schreef Aether het volgende:
Vrouw omzeilt beveiliging en stapt aan boord van vliegtuig naar Málaga
https://nos.nl/l/2446994
Een vrouw heeft op Rotterdam The Hague Airport gisteren ongezien de beveiliging weten te omzeilen en is aan boord gegaan van een vlucht naar Málaga. Door de actie van de vrouw moesten uiteindelijk twee vluchten een tussenlanding maken, meldt regionale omroep Rijnmond.
De Koninklijke Marechaussee kwam er na het terugkijken van beelden achter dat de vrouw langs de beveiliging was geglipt. Op dat moment was het toestel al in de lucht.
Omdat de marechaussee in eerste instantie dacht dat de vrouw aan boord was gegaan van een vlucht naar Faro in Portugal, zette dat toestel een tussenlanding in in Bordeaux. Toen de landing was ingezet, werd duidelijk dat de vrouw in het toestel naar Málaga was gestapt. Dat vliegtuig maakte vervolgens een tussenlanding in Madrid, waarna de vrouw door de Spaanse politie werd aangehouden.
Hoe de vrouw de beveiliging kon omzeilen wordt onderzocht. Het AD zegt dat het zou gaan om een Russische vrouw. Ze zou bij het inchecken van de bagage op de noodknop hebben gedrukt en in de consternatie aan de aandacht van de beveiliging zijn ontsnapt. In het Transavia-vliegtuig zou ze merkwaardig gedrag hebben vertoond. Zo zou ze de ambassadeur hebben willen spreken en over mensenhandel hebben gesproken.
Je zou verwachten dat er onderweg nog wel wat afsluitkleppen op zitten toch? Tenminste, lijkt me voor onderhoud wel handigquote:
Hm, Francis wordt niet echt concreet helaas. En als het dit zou zijn vraag ik mij af hoe hij aan dat soort inside info komt. En dan wel gaat hinten maar niet concreet wordt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Instorting van het politieke centrum in Moskou?
Verkeerde topic?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:45 schreef Aether het volgende:
Vrouw omzeilt beveiliging en stapt aan boord van vliegtuig naar Málaga
https://nos.nl/l/2446994
Een vrouw heeft op Rotterdam The Hague Airport gisteren ongezien de beveiliging weten te omzeilen en is aan boord gegaan van een vlucht naar Málaga. Door de actie van de vrouw moesten uiteindelijk twee vluchten een tussenlanding maken, meldt regionale omroep Rijnmond.
De Koninklijke Marechaussee kwam er na het terugkijken van beelden achter dat de vrouw langs de beveiliging was geglipt. Op dat moment was het toestel al in de lucht.
Omdat de marechaussee in eerste instantie dacht dat de vrouw aan boord was gegaan van een vlucht naar Faro in Portugal, zette dat toestel een tussenlanding in in Bordeaux. Toen de landing was ingezet, werd duidelijk dat de vrouw in het toestel naar Málaga was gestapt. Dat vliegtuig maakte vervolgens een tussenlanding in Madrid, waarna de vrouw door de Spaanse politie werd aangehouden.
Hoe de vrouw de beveiliging kon omzeilen wordt onderzocht. Het AD zegt dat het zou gaan om een Russische vrouw. Ze zou bij het inchecken van de bagage op de noodknop hebben gedrukt en in de consternatie aan de aandacht van de beveiliging zijn ontsnapt. In het Transavia-vliegtuig zou ze merkwaardig gedrag hebben vertoond. Zo zou ze de ambassadeur hebben willen spreken en over mensenhandel hebben gesproken.
Tering. Dan ben je echt debiel bezig als gastgezinquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zo'n gastgezin dit doet snap ik ook niet echt, je weet toch dat dit gevoelig ligt?
Slaat nergens op. Niet all Serviers zijn ook klootzakken. Maar snap het wel, alleen is het emotie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zo'n gastgezin dit doet snap ik ook niet echt, je weet toch dat dit gevoelig ligt?
Absoluut waar. Maar als je als gastgezin een Oekraïense opvangt, dan zou je je toch kunnen bedenken dat een Rus erbij misschien toch wat gevoelig ligt. Zo'n gezin kan toch bedenken dat dit niet het handigste idee is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Niet all Serviers zijn ook klootzakken. Maar snap het wel, alleen is het emotie.
Ik weet van een Nederlandse organisator die in 2018 een bekende Oekraïense zanger wilde laten optreden voor Russische gasten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar als je als gastgezin een Oekraïense opvangt, dan zou je je toch kunnen bedenken dat een Rus erbij misschien toch wat gevoelig ligt. Zo'n gezin kan toch bedenken dat dit niet het handigste idee is?
Lijkt me ook ja. Ga het op z'n minst eerst even bespreken met je Oekraïnse gast, en maak afhankelijk daarvan een beslissing.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar als je als gastgezin een Oekraïense opvangt, dan zou je je toch kunnen bedenken dat een Rus erbij misschien toch wat gevoelig ligt. Zo'n gezin kan toch bedenken dat dit niet het handigste idee is?
Het is een groot politicoloog natuurlijk, maar tegelijkertijd zijn post koude oorlog voorspelling zat er nog al naast. Ik weet niet hoe goed hij nu ingelezen is op die materie en op deze oorlog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hm, Francis wordt niet echt concreet helaas. En als het dit zou zijn vraag ik mij af hoe hij aan dat soort inside info komt. En dan wel gaat hinten maar niet concreet wordt.
Vooralsnog houd ik het op wat publiciteit genereren maar tegelijkertijd toch ff wat meer nieuws volgen vandaag
Dus Rob de Wijk heeft bijgedragen aan de val van Rusland!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geopolitical confrontation: expert analysis. Aleksandr Zhilin, head of the Center for the Study of Public Applied Problems of National Security, retired colonel, author of the Telegram channel "Anatomy of Events", on the background of the "Ukrainian trap".
"Krymnash" ["Crimea is ours"] was the first stage of the "Ukrainian trap" designed for us. The old principle worked: give a little to get everything later. This is obvious now.
As I look at everything that is happening in Ukraine, I can clearly see that a classic strategic trap was set for us. It was obvious, but we, nevertheless, fell into it ourselves. Why did emotions win over reason? We were very powerfully motivated back in 2014.
The essence of the "Ukrainian trap" is simple. All the expert assessments of the Western military leaked to the media kept saying that Ukraine would not last a week against Russia. Every time we picked up this nonsense, we used our media to convince ourselves of this nonsense.
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
lol. Het was een truuk van het westen all along!
HMm zo zou je het kunnen zien ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:36 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dus Rob de Wijk heeft bijgedragen aan de val van Rusland!
Klassieke de ander de schuld geven voor je falenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geopolitical confrontation: expert analysis. Aleksandr Zhilin, head of the Center for the Study of Public Applied Problems of National Security, retired colonel, author of the Telegram channel "Anatomy of Events", on the background of the "Ukrainian trap".
"Krymnash" ["Crimea is ours"] was the first stage of the "Ukrainian trap" designed for us. The old principle worked: give a little to get everything later. This is obvious now.
As I look at everything that is happening in Ukraine, I can clearly see that a classic strategic trap was set for us. It was obvious, but we, nevertheless, fell into it ourselves. Why did emotions win over reason? We were very powerfully motivated back in 2014.
The essence of the "Ukrainian trap" is simple. All the expert assessments of the Western military leaked to the media kept saying that Ukraine would not last a week against Russia. Every time we picked up this nonsense, we used our media to convince ourselves of this nonsense.
Wie weet, misschien heeft dat ook wel zo gewerkt. Wat prima zou zijn natuurlijk, want dan nog is dat gewoon een zo goed mogelijke reactie op de inval door de Russenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Van enkele topics geleden, maar vandaag op foto op TG gezien dat hij niet snel na deze video dood is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Denk je dat hij niet meer te redden is?
Mwoah, ik denk dat men oprecht onderschat heeft hoe verrot het Russische systeem was. Op papier hebben de Russen heel fors geïnvesteerd in defensie en modern wapentuig. In de praktijk bleek dat nog wel een beetje tegen te vallen en blijkt de cultuur van verdoezelen en liegen ook erg problematisch te zijn voor wat betreft het uitvoeren van militaire operaties aangezien betrouwbare informatie over de staat van eenheden en hun voortgang en tegenslagen cruciaal is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie weet, misschien heeft dat ook wel zo gewerkt. Wat prima zou zijn natuurlijk, want dan nog is dat gewoon een zo goed mogelijke reactie op de inval door de Russen
Oh die kans is groot hoor, zeker. Het ging me vooral om het 'het Westen heeft een val gezet voor Rusland', wat natuurlijk - áls het waar zou zijn - helemaal dikke prima is als dat is gedaan nadat Rusland met agressie begonquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat men oprecht onderschat heeft hoe verrot het Russische systeem was. Op papier hebben de Russen heel fors geïnvesteerd in defensie en modern wapentuig. In de praktijk bleek dat nog wel een beetje tegen te vallen en blijkt de cultuur van verdoezelen en liegen ook erg problematisch te zijn voor wat betreft het uitvoeren van militaire operaties aangezien betrouwbare informatie over de staat van eenheden en hun voortgang en tegenslagen cruciaal is.
Dit is echt de meeste pure onzin die ons is verteld op school. Ik heb zoveel haat aan deze uitspraak dat ik er agressief van wordt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
"waar twee vechten hebben twee schuld"
Dat lijkt me typisch een voorbeeld van de feminisering van het onderwijs.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit is echt de meeste pure onzin die ons is verteld op school. Ik heb zoveel haat aan deze uitspraak dat ik er agressief van wordt.
'het ligt niet aan ons, zij zijn zo slim'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De rusbots zijn echt helemaal in paniek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |