Bloeddorstige dictators onder elkaar, dikke vrienden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat Poetin toch steun heeft
[ twitter ]
De vraag is hoe het Russische volk gaat reageren als Poetin steden in Oekrane met nucleaire wapens gaat bestoken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik hoop dat Poetin net zo denkt.
Ik vrees echter dat verliezen voor hem als persoon geen optie omdat zijn kop dan gaat rollen. Dan is bij een mogelijk verlies verder escaleren zijn enige optie, ongeacht voor Rusland als land verstandig is.
Zeker daarom moet het westen meer wapens sturen en doorpakkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rob is wel op de hand van Putin natuurlijk.
Dat heel vaak blijven herhalen gaat de realiteit niet veranderen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vraag is hoe het Russische volk gaat reageren als Poetin steden in Oekrane met nucleaire wapens gaat bestoken.
Wat gaan inwoners van Moskou en Sint Petersburg doen als er een kernbom op Oekrane valt en de verwachting is dat Amerika die gaat vergelden.
Breekt er paniek uit, een complete exodus vanuit strategische steden naar veilige gebieden?
Ik denk dat de gevolgen van een kernbom voor Rusland te groot zullen zijn ten opzichte van het te behalen doel in Oekrane.
Ik denk dat er nog wel verstandige opties denkbaar zijn zoals ballingschap als hij bang is te worden vermoord als hij de strijd opgeeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik hoop dat Poetin net zo denkt.
Ik vrees echter dat verliezen voor hem als persoon geen optie omdat zijn kop dan gaat rollen. Dan is bij een mogelijk verlies verder escaleren zijn enige optie, ongeacht voor Rusland als land verstandig is.
De gevolgen hebben de amerikanen wel duidelijk gemaakt. In eerste instantie wordt dat leger gebombardeerd op russisch grondgebied.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vraag is hoe het Russische volk gaat reageren als Poetin steden in Oekrane met nucleaire wapens gaat bestoken.
Wat gaan inwoners van Moskou en Sint Petersburg doen als er een kernbom op Oekrane valt en de verwachting is dat Amerika die gaat vergelden.
Breekt er paniek uit, een complete exodus vanuit strategische steden naar veilige gebieden?
Ik denk dat de gevolgen van een kernbom voor Rusland te groot zullen zijn ten opzichte van het te behalen doel in Oekrane.
het beroerde is gewoon dat het ook de oude sovjet onderhandelingstactiek is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat heel vaak blijven herhalen gaat de realiteit niet veranderen.
Of je het nu wil geloven of niet. Poetin gaat met zijn retoriek en feitelijke acties regelrecht naar een nucleaire escalatie. Vraag blijft natuurlijk of hij het doet maar er lijken weinig echte redenen om het niet te doen.
Hij zal vast wel goede dingen roepen. Maar hij loopt nogal achter. En het is vooral jamaar Poetin en zijn nukes in plaats van dat het gaat over Oekraine,quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toch hoor ik er regelmatig goede dingen over, die podcast (al sinds een jaar of twee denk ik), van mensen die het daadwerkelijk luisteren, die daadwerkelijk veel verstand hebben van militaire zaken en die - om het bij het huidige conflict te houden - totl tegen Rusland zijn. Dus ik vraag me altijd af of de standaard Rob de Wijk-zeikerds wel naar Rob de Wijk luisteren.
Ik vind plaatjes van die HIMARS nooit zo indrukwekkend eruit zien. Een plaatje van wat die dingen zoal af kunnen schieten.quote:
Dan zakt toch iedere keer weer de moed je in de schoenen als Rus zijndequote:
Ik vind het indrukwekkend wat voor vernietiging een vrachtwagen aan kan brengen, en dus ook binnen 1 minuut weer weg kan zijn waardoor het vernietigen van deze apparaten nagenoeg onmogelijk lijkt (tenzij kamikaze drone).quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:52 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik vind plaatjes van die HIMARS nooit zo indrukwekkend eruit zien. Een plaatje van wat die dingen zoal af kunnen schieten.
Dat is zeer indrukwekkend.
terwijl je een lening bij een loanshark afsluit om een uniform te kopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:53 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dan zakt toch iedere keer weer de moed je in de schoenen als Rus zijnde
quote:
Oekraens grondgebied toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:46 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
De gevolgen hebben de amerikanen wel duidelijk gemaakt. In eerste instantie wordt dat leger gebombardeerd op russisch grondgebied.
quote:
Klinkt alsquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Orcs zijn varkens met stinkende ongewassen kleding, hun matrassen zijn net mdfplaten. Ze hebben spinazie tussen alle tanden en een wrat op de neus. stekels van hun nek tot hun staart en een tong zo zwart al drop.
Deels mee eens. Echter bepaalt Oekrane wel net wat minder dan hier geschetst. Ze zijn voor een groot deel gewoon afhankelijk van Biden en zullen de VS ook gehoorzamen als dat moet. Verwacht ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
het beroerde is gewoon dat het ook de oude sovjet onderhandelingstactiek is.
- Belachelijk hoog inzetten
- Nergens op toegeven
- Dreigen met hel op aarde
En uiteindelijk omdat het westen ook geen zin heeft in WW3 kregen ze altijd wel een paar dingetjes
Grote nadeel nu is dat het westen niet bepaald hoe de eindoplossing eruit gaat zien maar een andere voormalige Sovjet staat. Die zijn niet zo snel onder de indruk en kennen de klappen van de diplomatieke sovjetzweep. Voor hun doen staan ze er zelfs redelijk bereid willend in door neutraliteit aan te bieden.
Soort van Gruffalo? En Ukraine is de muis?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Orcs zijn varkens met stinkende ongewassen kleding, hun matrassen zijn net mdfplaten. Ze hebben spinazie tussen alle tanden en een wrat op de neus. stekels van hun nek tot hun staart en een tong zo zwart al drop.
de VS en de NAVO voeren gewoon de geldende afspraken uit, bij het gebruik van 1 kernwapen. Mensen begrijpen niet wat een kernwapen is. Gelukkig sommigen wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Deels mee eens. Echter bepaalt Oekrane wel net wat minder dan hier geschetst. Ze zijn voor een groot deel gewoon afhankelijk van Biden en zullen de VS ook gehoorzamen als dat moet. Verwacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |