abonnement Unibet Coolblue
pi_206195995
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 02:04 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Toch benieuwd hoe wij zouden reageren als het in nl opeens af zou gaan. Denk 80% denkt gewoon ach is foutje en dat ding slaat op hol maar zal ff Twitter of t nieuws checken . 10% Pietje paniek naar binnen en andere 10% fiets lekker rustig door.

Helft van de tijd hoor je die krengen niet eens fatsoenlijk.
Wij hebben niet "zo'n ding"

En als het luchtalarm hier af gaat denk je aan een grote brand of iets dergelijks, wat ook logisch is, want daar zijn die "dingen" voor. Sterker nog, het beheer en dus het af laten gaan gebeurt in Nederland door de brandweer, die zijn over het algemeen niet als eerste op de hoogte van raketaanvallen.

Iets te veel films gekeken als je denkt dat we die "dingen" daarom nog hebben.

Als je die "krengen" trouwens de helft van de tijd niet hoort ben je gewoon gigantisch doof.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2022 04:42:15 ]
pi_206196111
Berichtje op YouTube kanaal van Russisch vlogger Nicky Proskin: hij merkt dat Telegram groepen van voornamelijk vrouwelijke partners van gemobiliseerde mannen als paddestoelen uit de grond schieten. In die groepen wordt geld verzameld om kleding, toiletartikelen, verbandmiddelen, voedsel, matrassen, etc te kopen voor hun mannen.

Het is het zoveelste voorbeeld van hoe erbarmelijk het leger van Rusland er voor staat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206196125
Wat is eigenlijk het doel van die mobilisatie?

Ze hebben nu toch de gebieden die ze willen al? Of gaan ze ook voor Kiev?
pi_206196131
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja daar komt het wel op neer. :{
Okee, en wat als Poetin vervolgens Estland, Letland, Litouwen, Roemeni, Finland, Polen, Oost-Duitsland weer wil innemen? Ook maar allemaal toestaan omdat deze meneer kernwapens heeft?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206196133
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 06:27 schreef KoningWouter het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van die mobilisatie?

Ze hebben nu toch de gebieden die ze willen al? Of gaan ze ook voor Kiev?
Poging om die gebieden te behouden denk ik. Het overgrote deel van de orcs is kapot, moegestreden, uitgeput, als stront behandeld en uitgehongerd. Die gaan het niet redden tegen een extreem gemotiveerd, goed bewapend en goed gekleed Oekrans leger en moeten dus vervangen worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206196179
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 23:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Noodzakelijk voor wat precies? Ook als ze een tactische nuke gooien en het westen op de handen blijft zitten, hebben ze niet het leger over om dan goed door te kunnen stoten. Ze zullen een hele rits atoombommen moeten werpen om het Oekrainse leger eronder te krijgen, maar dan hebben ze een nucleaire puinhoop en zijn ze zeker weten een internationale paria. Dat is allemaal aangenomen dat het westen niets doet, maar dat heeft al laten weten dat als Rusland een kernbom gooit, ze binnen de kortste keren het hele Russische leger conventioneel aan gort zullen schieten. En als ze meer bommen gooien zal het zeker weten verder escaleren.

Dat gedreig met atoombommen heeft voor Putin precies een nuttig doel: ervoor zorgen dat NATO zich niet mengt in het conflict. En de ironie is dat daadwerkelijk gebruik van de atoombom precies dat bewerkstelligt.
Ik hoop dat Poetin net zo denkt.
Ik vrees echter dat verliezen voor hem als persoon geen optie omdat zijn kop dan gaat rollen. Dan is bij een mogelijk verlies verder escaleren zijn enige optie, ongeacht voor Rusland als land verstandig is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:15:11 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206196207
Dat referendumidee van Musk kan (puur) in theorie best prima zijn. Maar wel met als grootste voorwaarde dat het gehouden wordt onder de volledige bevolking van die regio's zoals die in pak 'm beet 2005-2010 was. Dus iedereen die er op dat moment woonde mag stemmen, de rest niet. Wat uiteraard ten eerste logistiek onmogelijk is, en ten tweede onmogelijk doordat een fors deel dood is. Dus puur in theorie, want in de praktijk is het uiteraard onmogelijk.

Een beetje alsof Limburg mogelijk bij Duitsland zou gaan horen. Prima om daar een referendum over te houden, maar wel met de bevolking van nu, en niet een paar jaar na een Duitse inval en een (daadwerkelijke) omvolking :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206196210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 01:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ook dat. Het is de gemiddelde Rus ook wel duidelijk dat dit een dead man walking is.

Wat ik trouwens vies vond tegenvallen is dat Karpov, de oude rivaal van Kasparov, onderdeel uitmaakt van het parlement en de annexatie uiteraard volledig steunt.
Waarom zou hij dat doen.
mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:24:01 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206196231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:15 schreef heywoodu het volgende:
Dat referendumidee van Musk kan (puur) in theorie best prima zijn. Maar wel met als grootste voorwaarde dat het gehouden wordt onder de volledige bevolking van die regio's zoals die in pak 'm beet 2005-2010 was. Dus iedereen die er op dat moment woonde mag stemmen, de rest niet. Wat uiteraard ten eerste logistiek onmogelijk is, en ten tweede onmogelijk doordat een fors deel dood is. Dus puur in theorie, want in de praktijk is het uiteraard onmogelijk.

Een beetje alsof Limburg mogelijk bij Duitsland zou gaan horen. Prima om daar een referendum over te houden, maar wel met de bevolking van nu, en niet een paar jaar na een Duitse inval en een (daadwerkelijke) omvolking :+
Een referendum over dit soort kwesties is illegaal in Oekrane. Dus in theorie is dit sowieso niet mogelijk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:29:51 #260
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206196246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zei dat het op dat moment een vaststaand gegeven is. Je kunt dat oneerlijk vinden, "dictators hun zin geven", etc. Prima, valt wat voor te zeggen.

Maar het is op dat moment slechts het gevolg. Uiteindelijk beslis je zelf wat je voorkeur heeft: doorgaan en niet toegeven, waardoor de mogelijkheid reel wordt dat je massaal naar de klote gaat aan beide kanten, of dit het niet waard vinden wat als gevolg daarvan kan worden betiteld als "dictators hun zin geven".

Ik kies in dat geval voor optie 2: ik blijf liever leven met een vredesakkoord waar ook een aantal impopulaire concessies voor Oekrane in zitten m.b.t. territorium (waarin wel gegarandeerd kan worden dat er na afloop geen mensenrechtenschendingen plaatsvinden), dan massaal naar de klote gaan hiervoor.

Uiteraard, zoals vaker aangegeven, zijn dit hypothetische situaties. Antwoorden als "dat is nu niet aan de orde", die hiervoor zo nu en dan werden gegeven, hebben dus bijzonder weinig zin. Ondanks dat het nu (gelukkig) nog niet het geval of de realiteit is, is het geen volstrekt onmogelijk of uitgesloten scenario. Dat is dus waar mijn reactie over gaat.

Overigens de vraag aan jou, wat heeft in bovenstaand scenario jouw voorkeur?
Jij blijft echt bezig h ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206196252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Mehhh, ik ben blij dat ik zelf niet aan het front sta, maar zolang de Oekraners willen, blijf ik ze binnen mijn mogelijkheden half staan. Zit nu met 4 lagen kleding en 2 dekens voor de pc. Als je dat in perspectief zet is het een minieme opoffering t.o.v. een Oekraner wiens appartement aan diggels ligt of nog erger.

Daarbij zoals al vaker aangehaald, geef hem nu zijn zin omdat hij dreigt dan tekent hij gewoon ergens anders een nieuwe rode lijn en begint opnieuw met dreigen.
Overdrijf je niet een beetje? Zo koud is het helemaal nog niet. Bij mij gaat de kachel sowieso nooit aan voor de herfstvakantie, dit jaar is hij 24 februari uitgezet en gaat-ie niet aan zolang Rusland in Oekrane zit, maar ik zit nu in pyjama met een tablet op schoot en heb het totaal niet koud.
Als je nu al 4 lagen kleding en 2 dekens nodig hebt, wat wordt dat dan als het gaat vriezen?

P.S. Mijn huis is gebouwd in 1905.

[ Bericht 1% gewijzigd door la_perle_rouge op 04-10-2022 07:39:23 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:34:05 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206196257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:01 schreef Korenfok het volgende:
poetinpijper rob de wijk, anti navo, anti eu, neutraal tegen over rusland, die rob de wijk?

Benieuwd hoeveel mensen die dit zeggen ook daadwerkelijk zijn hele verhalen horen, ipv een paar tweets lezen. 'Putinpijper', man man man.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:35:03 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206196262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel mensen die dit zeggen ook daadwerkelijk zijn hele verhalen horen, ipv een paar tweets lezen. 'Putinpijper', man man man.
Poetinversteher is beter denk ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:37:09 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206196267
Fijn dat Poetin toch steun heeft :')
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:42:15 #265
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206196274
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Poetinversteher is beter denk ik.
Toch hoor ik er regelmatig goede dingen over, die podcast (al sinds een jaar of twee denk ik), van mensen die het daadwerkelijk luisteren, die daadwerkelijk veel verstand hebben van militaire zaken en die - om het bij het huidige conflict te houden - totl tegen Rusland zijn. Dus ik vraag me altijd af of de standaard Rob de Wijk-zeikerds wel naar Rob de Wijk luisteren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:44:11 #266
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206196281
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 01:20 schreef capricia het volgende:
Kennen jullie deze naam?
[ twitter ]
Enig idee waar hij op hint?
pi_206196293
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 03:34 schreef quirina het volgende:
Het zou wel slim zijn van NL-alert als ze binnen kort eens gaan testen met een kern aanval alert bericht.
En dan? Verstoppen in het keukenkastje?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206196300
Orcs zijn varkens met stinkende ongewassen kleding, hun matrassen zijn net mdfplaten. Ze hebben spinazie tussen alle tanden en een wrat op de neus. stekels van hun nek tot hun staart en een tong zo zwart al drop.
Vakman pur sang
pi_206196303
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 06:27 schreef KoningWouter het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van die mobilisatie?

Ze hebben nu toch de gebieden die ze willen al? Of gaan ze ook voor Kiev?
Formeel hebben ze manschappen nodig om die gebieden te bewaken, zodat de rest aan het front kan vechten.
In werkelijkheid worden ze op een andere manier ingezet, maar de berichtgeving daarover is vrij chaotisch. Ik heb de indruk dat ze zelfs zonder adequate training en middelen naar het front worden geschopt.

Verder bezitten ze niet al het grondgebied dat ze geannexeerd hebben. 2 provincies zijn half in Oekraene handen.
En het doel was om het geannexeerde gebied door te trekken tot Transnistri, zodat die ook eindelijk aansluiting bij Rusland zou krijgen.
Plus dat Oekrane uiteraard niet stopt met proberen het oosten te heroveren en de oorlog daar hoedanook gewoon doorgaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:49:50 #271
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206196306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel mensen die dit zeggen ook daadwerkelijk zijn hele verhalen horen, ipv een paar tweets lezen. 'Putinpijper', man man man.
Rob is wel op de hand van Putin natuurlijk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206196338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:15 schreef heywoodu het volgende:
Dat referendumidee van Musk kan (puur) in theorie best prima zijn. Maar wel met als grootste voorwaarde dat het gehouden wordt onder de volledige bevolking van die regio's zoals die in pak 'm beet 2005-2010 was. Dus iedereen die er op dat moment woonde mag stemmen, de rest niet. Wat uiteraard ten eerste logistiek onmogelijk is, en ten tweede onmogelijk doordat een fors deel dood is. Dus puur in theorie, want in de praktijk is het uiteraard onmogelijk.

Een beetje alsof Limburg mogelijk bij Duitsland zou gaan horen. Prima om daar een referendum over te houden, maar wel met de bevolking van nu, en niet een paar jaar na een Duitse inval en een (daadwerkelijke) omvolking :+
Het schept natuurlijk wel een precedent.
Zo'n beetje elk land heeft wel een gebied waarin een volk leeft dat liever zelfstandig is, of bij een ander land wil horen.
Hebben die ook recht op een referendum? Of moeten ze een burgeroorlog starten om zo'n referendum af te dwingen?
Kunnen andere landen aanspraak maken op gebieden in buurlanden door er binnen te vallen en dan referenda te houden?
Waar ligt de grens?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206196344
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Rob is wel op de hand van Putin natuurlijk.
Meer bang voor Poetin. Rob beseft dat Poetin niet zal wijken, dus vraagt hij of het westen voor Poetin wil wijken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206196354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel mensen die dit zeggen ook daadwerkelijk zijn hele verhalen horen, ipv een paar tweets lezen. 'Putinpijper', man man man.
Idd zeg. Belachelijke aantijging.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')