Dat weet je of dat denk je? Groot verschil.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk, of weet het vrij zeker, dat bv dat offensief van nu uit de pen van de CIA komt. En dat de CIA volop met de voeten in het zand staat daar, iig op afstand en in Kiev.
Ook worden Zelensky en co goed gecontroleerd door de CIA.
Ik denk het te wetenquote:Op maandag 3 oktober 2022 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet je of dat denk je? Groot verschil.
Denk dusquote:Op maandag 3 oktober 2022 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk het te weten
Maar zoals met alles, deze dingen zijn altijd erg geheim.
Ik heb veel gelezen over secret services tijdens dit soort oorlogen. En heb daarvan dingen doorgetrokken en met huidige verslaggeving geconcludeerd.
Het is ook geen geheim dat een tijdje terug de relatie met Zelensky en Washington onder druk stond en de VS not pleased was met bepaalde zaken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk dus![]()
Prima, niets mis mee. Het is overigens niet geheim dat UA inlichtingen krijgt doorgespeeld en er heeft ook in meerdere serieus te nemen kranten gestaan dat er westerse SF in het land is/was met oa een rol op het gebied van intel. Alleen het controleren van Zelensky ben ik een beetje sceptisch over...
Denk dat Zelensky autonoom beslissingen neemt, maar zeker overlegt met de Amerikanen. Lijkt mij ook logisch. Niks geks aan natuurlijk.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk, of weet het vrij zeker, dat bv dat offensief van nu uit de pen van de CIA komt. En dat de CIA volop met de voeten in het zand staat daar, iig op afstand en in Kiev.
Ook worden Zelensky en co goed gecontroleerd door de CIA.
Naar mijn weten niet.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Duitschland was al vanaf 1900 aan het kelderen. De 2 wereldoorlogen waren in feite de laatste stuiptrekkingen van die (lokale) supermacht.
Ik denk dat ze best wel een grote vinger in de pap hebben. Het is feitelijk ook gewoon een proxy oorlog geworden.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat Zelensky autonoom beslissingen neemt, maar zeker overlegt met de Amerikanen. Lijkt mij ook logisch. Niks geks aan natuurlijk.
Groot succes tot hier toe.
Lekker laten gaan. Onbelangrijk, dat hij een kernwapen heeft weten we wel.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Heuj, een kernproef staat te gebeuren dus. Gezellig.
Op eigen grondgebied prima natuurlijk.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
En in oktober datzelfde jaar kreeg Poetin spijt. Zoek maar eens op Tuzlaquote:Op maandag 3 oktober 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
Kijk beste mensen.
Hier staat Poetin zijn handtekening. Een overeenkomst die de grenzen tussen Rusland en Oekraïne vastlegt. Ingediend bij de VN.
Dus zeg mij, wat is een akkoord met Poetin waard?
[ twitter ]
Zou goed kunnen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat ze best wel een grote vinger in de pap hebben. Het is feitelijk ook gewoon een proxy oorlog geworden.
Ik denk dat sinds de counterattacks de VS compleet de route bepaalt. Zowel op afstand als op locatie.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat Zelensky autonoom beslissingen neemt, maar zeker overlegt met de Amerikanen. Lijkt mij ook logisch. Niks geks aan natuurlijk.
Groot succes tot hier toe.
Sinds 1980 (was het) is dat verboden en is er nooit meer een ontploft.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Is het erg?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat sinds de counterattacks de VS compleet de route bepaalt. Zowel op afstand als op locatie.
Gewoonweg omdat de financiën te groot worden en de VS dat geld niet zomaar laat verkwisten maar daar orde op zaken stelt.
Wist niet dat de EU een collectief defensiebudget heeft.quote:
Dat weet ik niet, wel problematisch mocht het wel lukken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het erg?
Zolang die Russen er maar uitgetrapt worden, toch.
Rusland waarschuwde in 2013 (tijdens de conferentie in Yalta) dat het die akkoorden als niet meer geldig zou beschouwen indien Oekraine de associatieovereenkomst met de EU zou tekenen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
Kijk beste mensen.
Hier staat Poetin zijn handtekening. Een overeenkomst die de grenzen tussen Rusland en Oekraïne vastlegt. Ingediend bij de VN.
Dus zeg mij, wat is een akkoord met Poetin waard?
[ twitter ]
Nou ja in principe is Amerika onze neven vestiging waaraan we defensie uitbesteden omdat wij als Europeanen te verfijnd (verwijfd) zijn om te vechten.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:38 schreef Confetti het volgende:
Toch bijzonder na decennia van Europees gezeik over Amerika en haar rare fratsen wij onze levens toch in hun handen moeten leggen. Het laatste en enige beschaafde land dat ons enigszins kan beschermen tegen een duivelse natie.
Deze oorlog heeft duidelijk gemaakt dat vanuit ons perspectief Amerika de good guys zijn. Er is geen andere supermacht die ook maar een vinger zou opsteken om ons te beschermen.
quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rusland waarschuwde in 2013 (tijdens de conferentie in Yalta) dat het die akkoorden als niet meer geldig zou beschouwen indien Oekraine de associatieovereenkomst met de EU zou tekenen.
Ah, waar slaat dit precies op? als je de grenzen vast legt, heb je er niks over te zeggen. Tenzij er een algehele scheidsrechter is waar je het geschil kan voor leggen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rusland waarschuwde in 2013 (tijdens de conferentie in Yalta) dat het die akkoorden als niet meer geldig zou beschouwen indien Oekraine de associatieovereenkomst met de EU zou tekenen.
Oekraïne is geen Sovjet-broeder en heeft dat juk ook nooit gewild. Daarom dat ze ook bij het Westen aansluiten.quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:41 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als hij een EU of NAVO land wil gaan aanvallen dan hebben we reden om in te grijpen. Nu heeft ie gewoon ruzie met zn Sovjet broeders.
Dus jij stemt voortaan volt voor meer europa?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja in principe is Amerika onze neven vestiging waaraan we defensie uitbesteden omdat wij als Europeanen te verfijnd zijn om te vechten.
Noodzakelijk voor wat precies? Ook als ze een tactische nuke gooien en het westen op de handen blijft zitten, hebben ze niet het leger over om dan goed door te kunnen stoten. Ze zullen een hele rits atoombommen moeten werpen om het Oekrainse leger eronder te krijgen, maar dan hebben ze een nucleaire puinhoop en zijn ze zeker weten een internationale paria. Dat is allemaal aangenomen dat het westen niets doet, maar dat heeft al laten weten dat als Rusland een kernbom gooit, ze binnen de kortste keren het hele Russische leger conventioneel aan gort zullen schieten. En als ze meer bommen gooien zal het zeker weten verder escaleren.quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat nukes bijna wel een noodzakelijkheid gaan worden. Zie niet anders in dat zoeits niet zou gebeuren tenzij er wat bijzonders gebeurd.
Oh, ik las het niet als een aanval of dat we ongelijk zouden hebben ofzo. Maar meer als uitleg.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ah, waar slaat dit precies op? als je de grenzen vast legt, heb je er niks over te zeggen. Tenzij er een algehele scheidsrechter is waar je het geschil kan voor leggen.
Oekraine is een democratie, dus dan kan en mag je van koers veranderen (niet daty oekraine ooit van koers is veranderd sinds hun onafhankelijkheid 1992)
Dat lukt de Oekraïners heel goed zelf.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:03 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Wat loop je dan hier op een forumpje te lullen dat we de Russen wel gaan pakken? Ga dan ook als je dat echt wil
Turkije wilde zich ook bij Europa aansluiten dat maakt ze nog geen Europeanen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oekraïne is geen Sovjet-broeder en heeft dat juk ook nooit gewild. Daarom dat ze ook bij het Westen aansluiten.
Nee Brussel staat voor een economische en regeltjes unie. En volt is volgens mij ook nog eens anti defensie.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus jij stemt voortaan volt voor meer europa?
Want dat wij anders 24 landjes zijn, die dan hee makkelijk uit te spelen zijn, is zeker toevallig een voordeel voor rusland?
Oekraïne MOET neutraal blijven...quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom "contrasteert" dat volgens jou? Waarom zou het steunen en faciliteren van een cruciaal deel van de Oekraïense strijd inhouden dat je deze mening niet kunt hebben, omdat je het de minst slechte van alle mogelijke scenario's vindt?
En daarnaast: op welke manier verdwijnt "de Musk die Oekraïne helpt" met dit voorstel? Stopt zijn hulp hiermee?
De Turken zijn in DNA ook gewoon deels de oude Byzantijnen. Dus Europeanen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Turkije wilde zich ook bij Europa aansluiten dat maakt ze nog geen Europeanen.
Fijn. Heeft geen reet te maken met het topic, de discussie of de posts daarin de afgelopen 520 delen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Turkije wilde zich ook bij Europa aansluiten dat maakt ze nog geen Europeanen.
Mja, dat een hoop Putinliefhebbers hier in 40-45 achter Mussert aan gelopen hadden is wel duidelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien hebben we in 40-45 wel verkeerd gestemd, dat was toch wel een machtig leger geweest
Met waar slaat dit op? doelde ik op rusland zijn opmerking over het associatie verdrag en het niet meer erkennen van de grenzen. Waar slaat dat op.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik las het niet als een aanval of dat we ongelijk zouden hebben ofzo. Maar meer als uitleg.
wie heeft hierover gesproken? poetin, Baudet?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee Brussel staat voor een economische en regeltjes unie. En volt is volgens mij ook nog eens anti defensie.
Ik hoop dat we een EU leger compleet buiten Brussel om regelen.
Er is al gesproken over EU tegenhanger van de navo, waar je lid van kunt worden zonder enige inbreng van Brussel
Ze kelderden beide. Maar het Franse hoogtepunt lag rond 1750 en die van Duitschland rond 1900.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:31 schreef Adames het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet.
Frankrijk was aan het kelderen, Duitsland in opkomst. Voor Frankrijk kon een eventuele oorlog beter vroeg dan laat beginnen, 10 jaar later waren ze kansloos.
Liepen ze de boel toen al te chanteren?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de VS tot nu toe ongeveer 16/20miljard dollar aan wapens naar Oekraïne gestuurd. Hun BNP per jaar is voor de goede orde 22 biljoen (22.000 miljard) dollars. Volgens mij is de bedoeling dat ze tot ergens eind 2023 maximaal ergens rond de 50/70miljard dollar aan wapens leveren aan Oekraïne, maar op basis van lange termijn terugbetaal basis vanaf nu.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat sinds de counterattacks de VS compleet de route bepaalt. Zowel op afstand als op locatie.
Gewoonweg omdat de financiën te groot worden en de VS dat geld niet zomaar laat verkwisten maar daar orde op zaken stelt.
als je neutraal moet blijven, is gewoon een leuke manier van zeggen: wij bepalen wat jij moet vinden.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oekraïne MOET neutraal blijven...
Minst slecht? En voor hoe lang MOET Oekraïne neutraal blijven? Hangt dat een beetje af van de wind die uit het Kremlin waait?
Noem het maar 'minst slecht'.
Nee oa hcssquote:Op maandag 3 oktober 2022 23:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wie heeft hierover gesproken? poetin, Baudet?
poetinpijper rob de wijk, anti navo, anti eu, neutraal tegen over rusland, die rob de wijk?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee oa hcss
https://hcss.nl/wp-conten(...)t-van-NAVO-en-EU.pdf
Alles waar ze toen mee dreigden hebben ze een jaar later ook gedaan.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Liepen ze de boel toen al te chanteren?
https://www.theguardian.c(...)n-union-trade-russiaquote:The Kremlin aide added that the political and social cost of EU integration could also be high, and allowed for the possibility of separatist movements springing up in the Russian-speaking east and south of Ukraine. He suggested that if Ukraine signed the agreement, Russia would consider the bilateral treaty that delineates the countries' borders to be void.
"We don't want to use any kind of blackmail. This is a question for the Ukrainian people," said Glazyev. "But legally, signing this agreement about association with EU, the Ukrainian government violates the treaty on strategic partnership and friendship with Russia." When this happened, he said, Russia could no longer guarantee Ukraine's status as a state and could possibly intervene if pro-Russian regions of the country appealed directly to Moscow.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |