En dus dictators met bommen hun zin geven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker. Maar voor het eerst in 32 jaar, na doorgaans slechts te waarschuwen, een grote concrete volgende stap zetten vind ik een stuk meer dan "blufpoker". Vrijwel elke oorlog is het resultaat van opbouw van spanningen, een proces dat soms wel jaren duurt en geleidelijk verloopt. Voorheen kon je inderdaad zeggen "we weten het nu wel" m.b.t. nucleaire dreiging, maar als er daadwerkelijk voor het eerst in 32 jaar een proef wordt uitgevoerd, moet je het wel uiterst serieus gaan nemen.
Nogmaals: 'serieus nemen' is geen synoniem voor 'bang zijn', maar het besef hebben dat dreigementen wel degelijk realiteit kunnen worden en je beslissingen daarop van invloed zijn.
Mehhh, ik ben blij dat ik zelf niet aan het front sta, maar zolang de Oekraners willen, blijf ik ze binnen mijn mogelijkheden half staan. Zit nu met 4 lagen kleding en 2 dekens voor de pc. Als je dat in perspectief zet is het een minieme opoffering t.o.v. een Oekraner wiens appartement aan diggels ligt of nog erger.quote:
En dan? Dan nemen we het heel serieus. We onderhandelen niet met terroristen. Verandert er nog niets.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker. Maar voor het eerst in 32 jaar, na doorgaans slechts te waarschuwen, een grote concrete volgende stap zetten vind ik een stuk meer dan "blufpoker". Vrijwel elke oorlog is het resultaat van opbouw van spanningen, een proces dat soms wel jaren duurt en geleidelijk verloopt. Voorheen kon je inderdaad zeggen "we weten het nu wel" m.b.t. nucleaire dreiging, maar als er daadwerkelijk voor het eerst in 32 jaar een proef wordt uitgevoerd, moet je het wel uiterst serieus gaan nemen.
Nogmaals: 'serieus nemen' is geen synoniem voor 'bang zijn', maar het besef hebben dat dreigementen wel degelijk realiteit kunnen worden en je beslissingen daarop van invloed zijn.
Oh okee. Nee wilde even zeker weten dat jij en anderen hier wel weten dat hoe "we nu verder gaan" kan betekenen dat Putin kernwapens inzet. Ik twijfel er ernstig aan of mensen dat beseffen want dit is de laatste weken/dagen totaal niet aan bod gekomen (mogelijke inzet kernwapens). Gewoon even een puntje ter verduidelijking.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:32 schreef trein2000 het volgende:
Euhm ik snap je niet helemaal. De opties die ik noemde zouden in de draaiboeken staan als mogelijke reactie op nucleair gebeuren vanuit Rusland
Waar woon jij?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:33 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mehhh, ik ben blij dat ik zelf niet aan het front sta, maar zolang de Oekraners willen, blijf ik ze binnen mijn mogelijkheden half staan. Zit nu met 4 lagen kleding en 2 dekens voor de pc. Als je dat in perspectief zet is het een minieme opoffering t.o.v. een Oekraner wiens appartement aan diggels ligt of nog erger.
Daarbij zoals al vaker aangehaald, geef hem nu zijn zin omdat hij dreigt dan tekent hij gewoon ergens anders een nieuwe rode lijn en begint opnieuw met dreigen.
Het Westen kan nu ook niet meer terug.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk hoor, dat relativerende. Beetje het gevoel uitstralen van "je doet maar, we zijn er niet van onder de indruk, laten ons er niet door intimideren en we zijn al helemaal niet bang". Klinkt allemaal hartstikke cool, nonchalant en strijdvaardig in deze fase.
Wanneer ze echter daadwerkelijk een proef gaan doen, gebeurt er iets dat in 32 jaar niet meer is voorgekomen in Rusland en betekent het gewoon weer een geleidelijke stap (in in dit geval een behoorlijke sprong) dichterbij daadwerkelijke inzet. Een grote stap verder dan de 'normale' dreiging waar we voorheen "we weten het wel" op antwoordden.
Overigens denken mensen dat je in tegenstelling tot hen, doodsbang bent wanneer je bovenstaande overwegingen uit. Nee dus. Als het gebeurt, gebeurt het, je kunt er vrij weinig tegen doen. Daar zit ik dus totaal niet mee, want dat heeft geen enkele zin.
Maar je kunt je wel afvragen of het verstandig/zinvol is om de dreiging te blijven bagatelliseren om helfhaftig te blijven. Nobel streven hoor, maar uiteindelijk is het gewoon je eigen afweging hoeveel het je allemaal waard is.
Ik snap alle mensen die zeggen: "dat ligt allemaal bij Putin, niet bij ons!" Uiteraard, maar op een bepaald moment, wanneer Rusland zo in een hoek is gedreven en aangeeft te zullen lanceren als er niet aan bepaalde eisen wordt voldaan, moet je dat gewoon als een vaststaand gegeven beschouwen. Los van alles dar je ervan vindt, hoe oneerlijk je het vindt, etc. Alleen wij hebben op dat moment nog de keuze om wel of niet door te gaan, de andere kant heeft zijn keuze al gemaakt. Dat is geen partij meer in die overweging. Je weet dan gewoon wat er afhankelijk van je keuze kunt verwachten.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh okee. Nee wilde even zeker weten dat jij en anderen hier wel weten dat hoe "we nu verder gaan" kan betekenen dat Putin kernwapens inzet. Ik twijfel er ernstig aan of mensen dat beseffen want dit is de laatste weken/dagen totaal niet aan bod gekomen (mogelijke inzet kernwapens). Gewoon even een puntje ter verduidelijking.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh okee. Nee wilde even zeker weten dat jij en anderen hier wel weten dat hoe "we nu verder gaan" kan betekenen dat Putin kernwapens inzet. Ik twijfel er ernstig aan of mensen dat beseffen want dit is de laatste weken/dagen totaal niet aan bod gekomen (mogelijke inzet kernwapens). Gewoon even een puntje ter verduidelijking.
Doet er niet toe, ik ben een verschrikkelijke koukleum en woon in een jaren dertiger huis dat gelukkig volgend jaar eindelijk de nodige renovaties ondergaat. Het tocht nogal. Maar zoals al gezegd, minieme kleinigheidjes vergeleken met wat de Oekraners meemaken.quote:
Alweer?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zou Kim verdrietig zijn dat hij geen aandacht meer krijgt ?
Oh shit ja, dat sujet was er ook nog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zou Kim verdrietig zijn dat hij geen aandacht meer krijgt ?
Dat ja. We zijn al lang committed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Westen kan nu ook niet meer terug.
Heeft nog dekking van China toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh shit ja, dat sujet was er ook nog.
In theorie waarschijnlijk wel, alleen is China helemaal niet meer zo gung ho communistisch.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:36 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Heeft nog dekking van China toch?
Je bedoeld dat we dan serieus terug moeten slaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet tot op adres nauwkeurig he?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:35 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Doet er niet toe, ik ben een verschrikkelijke koukleum en woon in een jaren dertiger huis dat gelukkig volgend jaar eindelijk de nodige renovaties ondergaat. Het tocht nogal. Maar zoals al gezegd, minieme kleinigheidjes vergeleken met wat de Oekraners meemaken.
Ja en nee. China wil ook geen nucleair gekloot aan z’n grenzen. Maar de VS is al helemaal het schrikbeeld. Een verstandshuwelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:36 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Heeft nog dekking van China toch?
Ja, draaiboeken opgesteld door militairen. Als politici zulke adviezen steeds opvolgden dan was de wereld al enkele keren om zeep geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik gok maar zo dat er gewoon een draaiboek is met heel veel verschillende opties, afhankelijk van wat de Russen precies doen. Dat is ook logisch. Er zijn wel een aantal dingen uitgelekt die waarschijnlijk als optie opgenomen zijn, varirend van Poetin omleggen tot de hele zwarte zee vloot tot zinken brengen tot conventionele aanvallen op Russische posities in Oekrane.
quote:In 2019, the Defense Threat Reduction Agency (DTRA) ran extensive war games on how the United States should respond if Russia invades Ukraine and then uses a nuclear weapon there. DTRA is the only Pentagon agency tasked exclusively with countering and deterring weapons of mass destruction. Although the results of those DTRA war games are classified, one of the participants told me, “There were no happy outcomes.” The scenarios for nuclear use were uncannily similar to the ones being considered today. When it comes to nuclear warfare, the participant said, the central message of the 1983 film WarGames still applies: “The only winning move is not to play.”
Doel bereikt. Iedereen praat er weer over. Lekker negeren, zodra hij een kernwapen operationeel inzet is het tijd om hel en verdoemenis op de Russen los te laten. Tot die tijd lekker voor kennisgeving aannemen.quote:
Waarom schiet elke Nederlander met 19 graden of lager in de winterstand? We hebben de laatste echte winter gehad in januari 2010.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:33 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mehhh, ik ben blij dat ik zelf niet aan het front sta, maar zolang de Oekraners willen, blijf ik ze binnen mijn mogelijkheden half staan. Zit nu met 4 lagen kleding en 2 dekens voor de pc. Als je dat in perspectief zet is het een minieme opoffering t.o.v. een Oekraner wiens appartement aan diggels ligt of nog erger.
Daarbij zoals al vaker aangehaald, geef hem nu zijn zin omdat hij dreigt dan tekent hij gewoon ergens anders een nieuwe rode lijn en begint opnieuw met dreigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |