abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:14:47 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206195608
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:02 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Is dat te halen met een tesla?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206195616
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is dat te halen met een tesla?
Zeker, je kan zelfs nog terug op 1 acculading.
pi_206195618
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hele Russische front is in aan het storten. Vind het echt bizar.
ben benieuwd of Oekraine het vast kan houden. mocht rusland zich gaan heropbouwen de komende periode (/ jaren).
pi_206195622
Vind het wel interessant om te zien hoe Oekraiene opereert in deze oorlog.

Ze zijn alleen maar steden half aan het omsingelen, nooit volledig en ze vallen het nooit direct aan, maar geven de Russen altijd de kans om zich terug te trekken en daarna de stad in te nemen. Werkt best goed tot dusver.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:17:30 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206195629
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hele Russische front is in aan het storten. Vind het echt bizar.
Prachtig. En putin wordt zenuwachtig met het opzetten van die proef.
'ik meen het hoor!'.

Als hij een gooit buiten rusland, wordt 'die moscowsee' alsnog werkelijkheid, dus wat wil hij nu?
1947-2016
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:18:34 #156
236264 crew  capricia
pi_206195635
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ben benieuwd of Oekraine het vast kan houden. mocht rusland zich gaan heropbouwen de komende periode (/ jaren).
Denk dat Oekraïne dan helemaal vol staat met wapens.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:18:57 #157
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206195637
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lekker laten gaan. Onbelangrijk, dat hij een kernwapen heeft weten we wel.
Ik vind het wel leuk hoor, dat relativerende. Beetje het gevoel uitstralen van "je doet maar, we zijn er niet van onder de indruk, laten ons er niet door intimideren en we zijn al helemaal niet bang". Klinkt allemaal hartstikke cool, nonchalant en strijdvaardig in deze fase.

Wanneer ze echter daadwerkelijk een proef gaan doen, gebeurt er iets dat in 32 jaar niet meer is voorgekomen in Rusland en betekent het gewoon weer een geleidelijke stap (in in dit geval een behoorlijke sprong) dichterbij daadwerkelijke inzet. Een grote stap verder dan de 'normale' dreiging waar we voorheen "we weten het wel" op antwoordden.

Overigens denken mensen dat je in tegenstelling tot hen, doodsbang bent wanneer je bovenstaande overwegingen uit. Nee dus. Als het gebeurt, gebeurt het, je kunt er vrij weinig tegen doen. Daar zit ik dus totaal niet mee, want dat heeft geen enkele zin.

Maar je kunt je wel afvragen of het verstandig/zinvol is om de dreiging te blijven bagatelliseren om helfhaftig te blijven. Nobel streven hoor, maar uiteindelijk is het gewoon je eigen afweging hoeveel het je allemaal waard is.

Ik snap alle mensen die zeggen: "dat ligt allemaal bij Putin, niet bij ons!" Uiteraard, maar op een bepaald moment, wanneer Rusland zo in een hoek is gedreven en aangeeft te zullen lanceren als er niet aan bepaalde eisen wordt voldaan, moet je dat gewoon als een vaststaand gegeven beschouwen. Los van alles dar je ervan vindt, hoe oneerlijk je het vindt, etc. Alleen wij hebben op dat moment nog de keuze om wel of niet door te gaan, de andere kant heeft zijn keuze al gemaakt. Dat is geen partij meer in die overweging. Je weet dan gewoon wat er afhankelijk van je keuze kunt verwachten.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:19:32 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206195641
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:16 schreef skysherrif het volgende:
Vind het wel interessant om te zien hoe Oekraiene opereert in deze oorlog.

Ze zijn alleen maar steden half aan het omsingelen, nooit volledig en ze vallen het nooit direct aan, maar geven de Russen altijd de kans om zich terug te trekken en daarna de stad in te nemen. Werkt best goed tot dusver.
Ze zijn gewoon bang met hun inferieure rommel. Moraal is ook slecht en aanvoer en nog van een lager niveau.
Dus wat wil je beginnen?
1947-2016
pi_206195652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vind het wel leuk hoor, dat relativerende. Beetje het gevoel uitstralen van "je doet maar, we zijn er niet van onder de indruk, laten ons er niet door intimideren en we zijn al helemaal niet bang". Klinkt allemaal hartstikke cool, nonchalant en strijdvaardig in deze fase.

Wanneer ze echter daadwerkelijk een proef gaan doen, gebeurt er iets dat in 32 jaar niet meer is voorgekomen in Rusland en betekent het gewoon weer een geleidelijke stap (in in dit geval een behoorlijke sprong) dichterbij daadwerkelijke inzet. Een grote stap verder dan de 'normale' dreiging waar we voorheen "we weten het wel" op antwoordden.

Overigens denken mensen dat je in tegenstelling tot hen, doodsbang bent wanneer je bovenstaande overwegingen uit. Nee dus. Als het gebeurt, gebeurt het, je kunt er vrij weinig tegen doen. Daar zit ik dus totaal niet mee, want dat heeft geen enkele zin.

Maar je kunt je wel afvragen of het verstandig/zinvol is om de dreiging te blijven bagatelliseren om helfhaftig te blijven. Nobel streven hoor, maar uiteindelijk is het gewoon je eigen afweging hoeveel het je allemaal waard is.

Ik snap alle mensen die zeggen: "dat ligt allemaal bij Putin, niet bij ons!" Uiteraard, maar op een bepaald moment, wanneer Rusland zo in een hoek is gedreven en aangeeft te zullen lanceren als er niet aan bepaalde eisen wordt voldaan, moet je dat gewoon als een vaststaand gegeven beschouwen. Los van alles dar je ervan vindt, hoe oneerlijk je het vindt, etc. Alleen wij hebben op dat moment nog de keuze om wel of niet door te gaan, de andere kant heeft zijn keuze al gemaakt. Dat is geen partij meer in die overweging. Je weet dan gewoon wat er afhankelijk van je keuze kunt verwachten.
Ooit gehoord van blufpoker?
zie email 27 oktober
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:23:08 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206195658
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het imago van het russische leger is helemaal weg. Lachertje van de wereld.
De grens is straks zwaar bewaakt, rusland de handelsparia van de wereld zolang tsaar vladje blijft zitten en heeft nauwelijks nog spierballen over.

Heeft ukraine echt zoveel te vrezen? Ja, die roestige nukes, dat kan ruk worden.
1947-2016
pi_206195662
quote:

Ik snap alle mensen die zeggen: "dat ligt allemaal bij Putin, niet bij ons!" Uiteraard, maar op een bepaald moment, wanneer Rusland zichzelf zo in een hoek isheeft gedreven en aangeeft te zullen lanceren als er niet aan bepaalde eisen wordt voldaan, moet je dat gewoon als een vaststaand gegeven beschouwen. Los van alles dar je ervan vindt, hoe oneerlijk je het vindt, etc. Alleen wij hebben op dat moment nog de keuze om wel of niet door te gaan, de andere kant heeft zijn keuze al gemaakt. Dat is geen partij meer in die overweging. Je weet dan gewoon wat er afhankelijk van je keuze kunt verwachten.
Denk je dat niemand dat weet dan? Men heeft al eerder besloten de rekening voor lief te nemen, men gaat niet ingeven. Jammer voor Poetin, jammer voor diegenen die toch wel liever had gezien dat de NAVO zou toegeven. Poetin is als ik de media mag geloven inmiddels heel duidelijk verteld welke militaire consequenties hij kan verwachten. Aan hem de beslissing zo te escaleren omdat zijn invasie een gigantische blamage is of niet.

Je maakt je geen zorgen toch?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206195669
quote:

[..]

Dit stukje heb ik eerder gelezen. Je typt dit toch hopelijk niet elke keer opnieuw?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:25:02 #163
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206195673
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als ze een kernwapen operationeel inzetten? Geen enkele twijfel.
Al het andere moet je gewoon negeren, lekker laten testen en dreigen. Voor kennisgeving aannemen en over tot de orde van de dag.
Ik denk dat ze er in Washington zelf nog niet uit zijn wat hun reactie moet zijn, gezien het risico op verdere escalering. Zal ook afhankelijk zijn van de gebruikte yield, en het doelwit.

Toen het Principals Committee van de national security council van Obama tijdens een war game met een vergelijkbare situatie geconfronteerd werd (Russische inval in de Baltische staten, en gebruik van een low-yield kernwapen tegen Baltische troepen) was hun reactie het droppen van een nuke op Belarus, een land dat niet betrokken was in het conflict (maar wel een bondgenoot van Rusland is), omdat terugslaan in de Baltische staten burgers van een NAVO partner zou doden, en terugslaan op Russisch grondgebied zou kunnen escaleren tot een full-scale nuclear war.
https://www.theatlantic.c(...)-us-response/661315/
are we infinite or am I alone
pi_206195686
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik denk dat ze er in Washington zelf nog niet uit zijn wat hun reactie moet zijn, gezien het risico op verdere escalering. Zal ook afhankelijk zijn van de gebruikte yield, en het doelwit.

Toen het Principals Committee van de national security council van Obama tijdens een war game met een vergelijkbare situatie geconfronteerd werd (Russische inval in de Baltische staten, en gebruik van een low-yield kernwapen tegen Baltische troepen) was hun reactie het droppen van een nuke op Belarus, een land dat niet betrokken was in het conflict (maar wel een bondgenoot van Rusland is), omdat terugslaan in de Baltische staten burgers van een NAVO partner zou doden, en terugslaan op Russisch grondgebied zou kunnen escaleren tot een full-scale nuclear war.
https://www.theatlantic.c(...)-us-response/661315/
Ik gok maar zo dat er gewoon een draaiboek is met heel veel verschillende opties, afhankelijk van wat de Russen precies doen. Dat is ook logisch. Er zijn wel een aantal dingen uitgelekt die waarschijnlijk als optie opgenomen zijn, variërend van Poetin omleggen tot de hele zwarte zee vloot tot zinken brengen tot conventionele aanvallen op Russische posities in Oekraïne.
zie email 27 oktober
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:28:11 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206195688
Die eis dat Oekraïne dan "neutraal" zou moeten zijn. En dan over een paar jaar valt Rusland weer binnen...
pi_206195689
twitter
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:29:06 #167
236264 crew  capricia
pi_206195690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik gok maar zo dat er gewoon een draaiboek is met heel veel verschillende opties, afhankelijk van wat de Russen precies doen. Dat is ook logisch. Er zijn wel een aantal dingen uitgelekt die waarschijnlijk als optie opgenomen zijn, variërend van Poetin omleggen tot de hele zwarte zee vloot tot zinken brengen tot conventionele aanvallen op Russische posities in Oekraïne.
twitter
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:29:32 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206195693
quote:

[..]

Een land dat voor tirannen zwicht, etcetera.

Als ik het goed begrijp moeten we gewoon voortaan dictators met bommen hun zin gaan geven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:30:14 #169
236264 crew  capricia
pi_206195695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een land dat voor tirannen zwicht, etcetera.

Als ik het goed begrijp moeten we gewoon voortaan dictators met bommen hun zin gaan geven.
Ja daar komt het wel op neer. :{
- Goethe, “Faust”
pi_206195696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
Even een disclaimer want sommige users in dit topic denken dat het nog niet duidelijk is; WEET JE WEL DAT DAT KAN INHOUDEN DAT RUSLAND EEN KERNWAPEN INZET? Zodat je de gevolgen wel heel goed begrijpt want de afgelopen weken is dat niet erg veel naar voren gekomen dit puntje.

Misschien kan je het in de openingspost zetten van dit topic met hoofdletters?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206195698
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat zeg ik…
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:31:54 #172
236264 crew  capricia
pi_206195702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zeg ik…
Sorry, kon je niet verstaan tussen al die dreigementen met kernbommen enzo. _O-
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:31:56 #173
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206195703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ooit gehoord van blufpoker?
Zeker. Maar voor het eerst in 32 jaar, na doorgaans slechts te waarschuwen, een grote concrete volgende stap zetten vind ik een stuk meer dan "blufpoker". Vrijwel elke oorlog is het resultaat van opbouw van spanningen, een proces dat soms wel jaren duurt en geleidelijk verloopt. Voorheen kon je inderdaad zeggen "we weten het nu wel" m.b.t. nucleaire dreiging, maar als er daadwerkelijk voor het eerst in 32 jaar een proef wordt uitgevoerd, moet je het wel uiterst serieus gaan nemen.

Nogmaals: 'serieus nemen' is geen synoniem voor 'bang zijn', maar het besef hebben dat dreigementen wel degelijk realiteit kunnen worden en je beslissingen daarop van invloed zijn.
pi_206195704
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Even een disclaimer want sommige users in dit topic denken dat het nog niet duidelijk is; WEET JE WEL DAT DAT KAN INHOUDEN DAT RUSLAND EEN KERNWAPEN INZET? Zodat je de gevolgen wel heel goed begrijpt want de afgelopen weken is dat niet erg veel naar voren gekomen dit puntje.

Misschien kan je het in de openingspost zetten van dit topic met hoofdletters?
Euhm ik snap je niet helemaal. De opties die ik noemde zouden in de draaiboeken staan als mogelijke reactie op nucleair gebeuren vanuit Rusland
zie email 27 oktober
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:32:17 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206195705
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja daar komt het wel op neer. :{
En dat soort retoriek al sinds vóór deze oorlog (ja oorlog ja. Niks "speciale militaire operatie") :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')