abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:09:46 #1
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_206161170


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Michael Ben David en/of Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, dat het ESF organiseren voor de Britten gewoon een troostprijs is terwijl wij het echt verdienden, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, dat je worst niet past, je laatste ervaring met afgelopen ESF, waar je ons niet op de hoogte hoeft te houden over letterlijk elk pakketje dat in aantocht is, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag, dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je de verkeerde jas meegenomen hebt uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/ouder/kinder/koffiedag. Oh ja, en als je klachten hebt over de ietwat matige talkshow HFL8. Start de SC!

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)


oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*

De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_206161197
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:07 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Je had dat ook gewoon kunnen vragen, had ik je even verteld dat het niet iets is wat je voor de lol oploopt.
Als ik dat had geweten had ik dat zeker gedaan Roger. ;(
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:14:18 #3
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_206161207
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als ik dat had geweten had ik dat zeker gedaan Roger. ;(
Nou, iets om in gedachten te houden voor een eventuele volgende keer dat je zoiets wil proberen. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_206161805
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:56 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja ook voor de mijne maar je kunt dat dus gewoon terugkijken hè :P
Klopt, maar die film heeft nog nooit aantrekkingskracht gehad op mij. Niemand heeft me ooit echt enthousiast gemaakt dat ik die écht eens móest gaan kijken.
pi_206161812
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:02 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Wat een onverwacht prettig liedje is dat. :D
[..]

Heerlijk liedje. Staat op m'n Last FM in m'n top 10 allertijden. Doet het eigenlijk altijd goed bij mij.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:34:22 #6
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206162222
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 00:58 schreef Hamlapjes het volgende:
Hoe ver zijn jullie eigenlijk met het stemmen voor de KINK 1500?
Ik moet er nog een paar weg zien te strepen en hij is weer klaar voor dit jaar! Als het lijstje af is, zal ik ‘m hier ook wel delen :)
Laat ik zo zeggen, het is goed dat je me er aan herinnert. :@
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_206162310
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:34 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Laat ik zo zeggen, het is goed dat je me er aan herinnert. :@
Voor mij geldt hetzelfde :@
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:21:34 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206163346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 23:45 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Is toch van ver voor mijn tijd? :D :P
No offence, maar ik vind dat toch wel een van de stomste opmerkingen die mensen kunnen maken :X

Als het nou gaat om de impact van een bepaald tv programma of gebeurtenis dan is het logisch dat die impact er niet is of dat je het niet meegekregen hebt, omdat het voor je tijd is.

Maar als het gaat om muziek, films, tv-series (die nog herhaald worden), boeken, kunst etc. dan slaat het is voor mijn tijd nergens op. Want veel daarvan krijg je gewoon nog mee omdat het gedraaid wordt of omdat je het zelf nog makkelijk kunt terugkijken, luisteren of lezen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:24:13 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206163387
Ik moet ook nog stemmen voor de Kink Top 1500. Denk dat ik dat vandaag maar eens ga doen :)

Heb het begin en einde van het afspelen van de lijst maar even in mijn agenda gezet. Werk tegenwoordig alleen op vrijdagen thuis, dus dan zou ik er weinig van meekrijgen. Nu herinner ik mij er zelf aan om dan i.i.g. in de avond nog te luisteren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:29:54 #10
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206163453
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:21 schreef Redefine het volgende:

[..]
No offence, maar ik vind dat toch wel een van de stomste opmerkingen die mensen kunnen maken :X

Als het nou gaat om de impact van een bepaald tv programma of gebeurtenis dan is het logisch dat die impact er niet is of dat je het niet meegekregen hebt, omdat het voor je tijd is.

Maar als het gaat om muziek, films, tv-series (die nog herhaald worden), boeken, kunst etc. dan slaat het is voor mijn tijd nergens op. Want veel daarvan krijg je gewoon nog mee omdat het gedraaid wordt of omdat je het zelf nog makkelijk kunt terugkijken, luisteren of lezen.
Vergeet ook niet dat het aanbod films, muziek en tv-series zich blijft uitbreiden he. Tegenwoordig in een ongekende omvang. Ik heb zelf ook vermeende klassiekers als Trainspotting en Back to the future nog nooit gezien, bijvoorbeeld. Het is gewoon teveel om allemaal te kennen!

Dan is van voor mijn tijd altijd wel een mooi grapje om aan te geven dat je het niet gezien/geluisterd/gelezen hebt. :P 8-) :7
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_206163469
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:21 schreef Redefine het volgende:

[..]
No offence, maar ik vind dat toch wel een van de stomste opmerkingen die mensen kunnen maken :X

Als het nou gaat om de impact van een bepaald tv programma of gebeurtenis dan is het logisch dat die impact er niet is of dat je het niet meegekregen hebt, omdat het voor je tijd is.

Maar als het gaat om muziek, films, tv-series (die nog herhaald worden), boeken, kunst etc. dan slaat het is voor mijn tijd nergens op. Want veel daarvan krijg je gewoon nog mee omdat het gedraaid wordt of omdat je het zelf nog makkelijk kunt terugkijken, luisteren of lezen.
Mollie is ook een van de jongsten hier hè. Die heeft vroeger zelfs nooit een optreden van K3 meegemaakt :P
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:36:04 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206163499
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:29 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat het aanbod films, muziek en tv-series zich blijft uitbreiden he. Tegenwoordig in een ongekende omvang. Ik heb zelf ook vermeende klassiekers als Trainspotting en Back to the future nog nooit gezien. Bijv. Het is gewoon teveel om allemaal te kennen!

Dan is van voor mijn tijd altijd wel een mooi grapje om aan te geven dat je het niet gezien/geluisterd/gelezen hebt. :P 8-) :7
Maar je hoeft het ook niet gezien te hebben he :P Het niet kennen is wat anders. Bovendien maakt het weinig uit of iets van voor je tijd is om iets wel of niet gezien te hebben. Genoeg films en series die wel van na mijn tijd zijn die ik nog niet gezien heb, ondanks dat ze goed zijn aangeschreven (Game of Thrones bijvoorbeeld).

En het wordt in veel gevallen juist helemaal niet als grap gebruikt. Maar als gemakzucht om iets maar niet te hoeven kennen. Zo had ik ooit een collega die Guns 'N Roses niet kende, want dat was voor haar tijd :') Alsof die niet nog bestaan en nog veel veel op de radio te horen zijn |:)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:36:45 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206163503
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:32 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Mollie is ook een van de jongsten hier hè. Die heeft vroeger zelfs nooit een optreden van K3 meegemaakt :P
Hoe oud iemand is, maakt niks uit voor je kennis over wat er voor je eigen tijd heeft afgespeeld :7
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_206163505
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:21 schreef Redefine het volgende:

[..]
No offence, maar ik vind dat toch wel een van de stomste opmerkingen die mensen kunnen maken :X

Als het nou gaat om de impact van een bepaald tv programma of gebeurtenis dan is het logisch dat die impact er niet is of dat je het niet meegekregen hebt, omdat het voor je tijd is.

Maar als het gaat om muziek, films, tv-series (die nog herhaald worden), boeken, kunst etc. dan slaat het is voor mijn tijd nergens op. Want veel daarvan krijg je gewoon nog mee omdat het gedraaid wordt of omdat je het zelf nog makkelijk kunt terugkijken, luisteren of lezen.
Eens, maar van sommige oude films hoor je nog regelmatig dat je die echt een keer moet gaan zien of zo. Van deze had ik (tot vorige week toevallig) nog nooit gehoord. Dus daar zit dat verschil 'm wel in denk ik :P Voor mij dan.

Maar inderdaad, qua film en muziek geldt misschien "voor je tijd" niet helemáál. Maar wel dat je er dus nooit iets over meegekregen hebt.
pi_206163514
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:29 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat het aanbod films, muziek en tv-series zich blijft uitbreiden he. Tegenwoordig in een ongekende omvang. Ik heb zelf ook vermeende klassiekers als Trainspotting en Back to the future nog nooit gezien, bijvoorbeeld. Het is gewoon teveel om allemaal te kennen!

Dan is van voor mijn tijd altijd wel een mooi grapje om aan te geven dat je het niet gezien/geluisterd/gelezen hebt. :P 8-) :7
Oh ja dit. Ik zit gewoon te herhalen wat de Grote Beer allemaal al heeft gezegd |:)
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:38:25 #16
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_206163517
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:36 schreef Redefine het volgende:

[..]
Maar je hoeft het ook niet gezien te hebben he :P Het niet kennen is wat anders. Bovendien maakt het weinig uit of iets van voor je tijd is om iets wel of niet gezien te hebben. Genoeg films en series die wel van na mijn tijd zijn die ik nog niet gezien heb, ondanks dat ze goed zijn aangeschreven (Game of Thrones bijvoorbeeld).

En het wordt in veel gevallen juist helemaal niet als grap gebruikt. Maar als gemakzucht om iets maar niet te hoeven kennen. Zo had ik ooit een collega die Guns 'N Roses niet kende, want dat was voor haar tijd :') Alsof die niet nog bestaan en nog veel veel op de radio te horen zijn |:)
Het is dan ook Guns N' Roses, logisch dat ze het dus niet kende! :P
pi_206163533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:32 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Mollie is ook een van de jongsten hier hè. Die heeft vroeger zelfs nooit een optreden van K3 meegemaakt :P
K3 bestaat op zich nog steeds dus daarvoor geldt het al helemaal niet :P
pi_206163545
Overigens is het voor muziek ook wéér anders vind ik omdat dat op radio (zeker de grotere namen) nog veel wordt afgespeeld. Voor films is het natuurlijk iets lastiger. Veel oudere films worden bijna nooit uitgezonden en als ze dan uitgezonden worden, is dat meestal op een obscuur kanaal waar ik nooit op kijk als RTL8 of SBS9 of zo.
pi_206163552
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:40 schreef molloot200 het volgende:

[..]
K3 bestaat op zich nog steeds dus daarvoor geldt het al helemaal niet :P
En je kunt er nog steeds fan van zijn _O-

pi_206163566
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:41 schreef NailQueen het volgende:

[..]
En je kunt er nog steeds fan van zijn _O-

Deze heb ik weleens gezien _O- Wat erg :D
pi_206163572
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:43 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Deze heb ik weleens gezien _O- Wat erg :D
Dat was serieus het hoogtepunt van de hele wedstrijd _O-
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:46:56 #22
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206163594
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:38 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Oh ja dit. Ik zit gewoon te herhalen wat de Grote Beer allemaal al heeft gezegd |:)
De grote beer.

*stil* *trots op deze naam*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:47:19 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206163597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:41 schreef molloot200 het volgende:
Overigens is het voor muziek ook wéér anders vind ik omdat dat op radio (zeker de grotere namen) nog veel wordt afgespeeld. Voor films is het natuurlijk iets lastiger. Veel oudere films worden bijna nooit uitgezonden en als ze dan uitgezonden worden, is dat meestal op een obscuur kanaal waar ik nooit op kijk als RTL8 of SBS9 of zo.
Maar Forest Gump wordt zowat wekelijks nog wel ergens uitgezonden :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_206163612
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:47 schreef Redefine het volgende:

[..]
Maar Forest Gump wordt zowat wekelijks nog wel ergens uitgezonden :+
Serieus? Nou ja, dan leef ik blijkbaar onder een steen dat ik er überhaupt nog nooit van gehoord had :@

Is het nog een aanrader of hoef ik 'm niet op m'n watchlist te zetten?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:51:31 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206163630
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Serieus? Nou ja, dan leef ik blijkbaar onder een steen dat ik er überhaupt nog nooit van gehoord had :@

Is het nog een aanrader of hoef ik 'm niet op m'n watchlist te zetten?
Het is wel een aanrader ja. Maar of het iets voor jou is hangt er vanaf of je dergelijke voor films ook leuk vindt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')