abonnement Unibet Coolblue
pi_206148454
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Prima hoor, maar ik vind deze gedachtengang niet zo logisch. Rusland heeft grote moeite tegen Oekraïne, een militaire dwerg t.o.v. de NAVO > waarschuwt buitenstaanders zich er niet direct in te mengen, anders catastrofale gevolgen > Gebruikt het extreemste middel mogelijk tegen Oekraïne om alsnog een doorbraak af te dwingen en verlies te vermijden > komt daardoor direct in oorlog met de grootste militaire macht ter wereld en is dus conventioneel gezien vplstrekt kansloos > accepteert dat en trekt zich terug?

Wat is daar de logica van?
Wat zie jij dan als mogelijke Navo reactie? Wat zou jij redelijk vinden?
Definitely not CIA
pi_206148466
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:25 schreef capricia het volgende: [..] Wat zie jij als mogelijke antwoorden vanuit de wereld/Navo dan? Als Rusland een kernbom op Oekraïne gooit.
Geen idee. Niet mijn baan gelukkig. Maar je duikelt zo heel snel een conflict in die beide kampen enorm verzwakt (understatement).

We hebben dan een heel groot probleem. Wat voor offers willen we maken? Wat voor offers wil Rusland maken?

Gaat er niet om wat ik redelijk vind. Ik vind Poetin dood heel redelijk, maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar.
pi_206148485
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Prima hoor, maar ik vind deze gedachtengang niet zo logisch. Rusland heeft grote moeite tegen Oekraïne, een militaire dwerg t.o.v. de NAVO > waarschuwt buitenstaanders zich er niet direct in te mengen, anders catastrofale gevolgen > Gebruikt het extreemste middel mogelijk tegen Oekraïne om alsnog een doorbraak af te dwingen en verlies te vermijden > komt daardoor direct in oorlog met de grootste militaire macht ter wereld en is dus conventioneel gezien vplstrekt kansloos > accepteert dat en trekt zich terug?

Wat is daar de logica van?
De logica is, zoals Kamiil Galeev in dit draadje al betoogt, dat verslagen worden door de NAVO in Rusland als minder schandelijk wordt ervaren als verslagen worden door Oekraïne. Voor de NAVO hebben ze, ondanks alle haat, wel ontzag. Oekraïne zien ze als een volslagen inferieur staatje vol met domme provinciale khokhols.
pi_206148487
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:29 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Geen idee. Niet mijn baan gelukkig. Maar je duikelt zo heel snel een conflict in die beide kampen enorm verzwakt (understatement).

We hebben dan een heel groot probleem. Wat voor offers willen we maken? Wat voor offers wil Rusland maken?

Gaat er niet om wat ik redelijk vind. Ik vind Poetin dood heel redelijk, maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar.
Lijkt mij vaktechnisch een stuk minder lastig dan een antwoord verzinnen op mogelijk nucleair handelen vanuit het Kremlin.

Ik verwacht dat vet gearceerde zin bewaarheid wordt als inlichtingen vaststellen of aanwijzingen hebben dat er een nucleaire aanval op handen is.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:35:08 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206148491
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat zie jij dan als mogelijke Navo reactie? Wat zou jij redelijk vinden?
Wanneer er een daadwerkelijk ultimatum wordt gesteld, dus of stoppen met westerse steun of we zijn genoodzaakt nucleair te gaan, inbinden dus. Geen populair standpunt, dat begrijp ik. Maar ik vind het geen nucleair conflict waard en dat is gewoon het eerlijke antwoord.

Wanneer we doorgaan en hij wordt gegooid, of hij wordt zonder aankondiging gegooid: ingrijpen. Maar de uitkomst daarvan is: geen winnaars aan beide kanten, maar totale vernietiging.
pi_206148496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:10 schreef Repentless het volgende:

Het enige dat je kunt doen, is jezelf de vraag stellen of onze steun aan Oekraïne een dergelijk risico op escalatie waard is wanneer er een keihard ultimatum wordt gesteld. Hopelijk blijft dat uit, maar daar is geen zekerheid op. En hoewel het geen polulair standpunt is, dat is dan maar zo: ik vind het dat niet waard.
Leg dat ook maar even uit aan landen als Georgië en Moldavië. Door niets te doen geef je Rusland dus toestemming om ook daar even met nucleaire ultimatums te zwaaien voor nog meer land.
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:36:15 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206148501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:29 schreef Paganitzu het volgende:

[..]


Gaat er niet om wat ik redelijk vind. Ik vind Poetin dood heel redelijk, maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar.
Laat ome Erdo hem een gifhandje geven...opgelost *)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206148507
Over die hele nucleaire discussie. Het is niet zo dat Poetin een rode knop in drukt en er gaan paar luiken open en de raketten vliegen weg. Daar gaan veel meer mensen over die er over mee beslissen en uitvoeren. Het is maar de vraag of die allemaal wel voorstander zijn en het willen uitvoeren omdat hun ook weten wat dat kan/gaat betekenen.
pi_206148509
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:29 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Geen idee. Niet mijn baan gelukkig. Maar je duikelt zo heel snel een conflict in die beide kampen enorm verzwakt (understatement).

We hebben dan een heel groot probleem. Wat voor offers willen we maken? Wat voor offers wil Rusland maken?

Gaat er niet om wat ik redelijk vind. Ik vind Poetin dood heel redelijk, maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar.
In een Engelse podcast hadden ze trouwens nog alternatieven.
Als je iets terug bombardeert, zoals ik zojuist beschreef, dan escaleer je verticaal, zeiden ze.
Je kunt echter ook horizontaal escaleren:
Dat is bijv. dat je met veel landen al dat geld van Rusland wat bevroren staat, inclusief alle bezittingen van oligarchen etc, in een keer echt onteigent. Dus niet bevriezen zoals nu, maar compleet onteigenen.

(Wat je daarmee gaat doen, voor de slachtoffers etc is een tweede)

Maar zoiets werd ook als mogelijkheid genoemd.

Nog wat:
Russische satelieten uitschakelen, werd ook nog even besproken. Maar dat ziet Rusland als een directe bedreiging waardoor ze (volgen hun doctrine) kernwapens in kunnen zetten.
Definitely not CIA
pi_206148520
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wanneer er een daadwerkelijk ultimatum wordt gesteld, dus of stoppen met westerse steun of we zijn genoodzaakt nucleair te gaan, inbinden dus. Geen populair standpunt, dat begrijp ik. Maar ik vind het geen nucleair conflict waard en dat is gewoon het eerlijke antwoord.

Dan gaat Poetin dat herhalen bij ieder stuk land wat hij wil: inbinden, of ik gooi er een kernbom op. Dat kan toch niet?
Definitely not CIA
pi_206148538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wanneer er een daadwerkelijk ultimatum wordt gesteld, dus of stoppen met westerse steun of we zijn genoodzaakt nucleair te gaan, inbinden dus. Geen populair standpunt, dat begrijp ik. Maar ik vind het geen nucleair conflict waard en dat is gewoon het eerlijke antwoord.
Heel erg fijn signaal dat je daarmee afgeeft.

Wat weerhoudt Rusland er dan eigenlijk van om door te gaan? Als het nu niet is, dan over een jaar. Of 8. Eerst Oekraïne, dan Moldavië, en dan waar ze maar zin in hebben. Waarom niet?!

Om nog maar niets te zeggen over andere landen, zoals China, Noord-Korea en Iran. Waarom zouden zij zich laten tegenhouden als ze weten dat ze van alles kunnen eisen, zolang ze maar goed kunnen bedreigen met kernwapens?

Dit is juist wel een conflict waard, aangezien je hiermee als 'Het Westen' aangeeft "tot hier en niet verder".

Rusland heeft de ruimte gekregen om conventioneel een oorlog te voeren. Maanden de tijd gekregen. Als ze falen, komt het door Rusland zelf. En dan gaan ze dus echt niet beloond worden, want dan kunnen ze letterlijk alles flikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2022 00:47:57 ]
pi_206148550
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:45 schreef YStec het volgende:

[..]
Heel erg fijn signaal dat je daarmee afgeeft.

Wat weerhoudt Rusland er dan eigenlijk van om door te gaan? Als het nu niet is, dan over een jaar. Of 8. Eerst Oekraïne, dan Moldavië, en dan waar ze maar zin in hebben. Waarom niet?!

Om nog maar niets te zeggen over andere landen, zoals China, Noord-Korea en Iran. Waarom zouden zij zich laten tegenhouden als ze weten dat ze van alles kunnen eisen, zolang ze maar goed kunnen bedreigen met kernwapens?

Dit is juist wel een conflict waard, aangezien je hiermee als 'Het Westen' aangeeft "tot hier en niet meer".

Rusland heeft de ruimte gekregen om conventioneel een oorlog te voeren. Maanden de tijd gekregen. Als ze falen, komt het door Rusland zelf. En dan gaan ze dus echt niet beloond worden, want dan kunnen ze letterlijk alles flikken.
Daarom vind, en hoop, ik ook dat we niet nucleair moeten reageren. Als hij zo'n bom gooit.
Maar je moet echt wel een antwoord geven. En stevig ook.
Definitely not CIA
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:49:42 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206148556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:13 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Dan zijn we in oorlog met Rusland.

Al zijn we dat eigenlijk al. De realiteit begint slechts langzaam door te dringen.

Absurd hoe ik nu echt verwacht dat ze een nucleaire wapen gaan gebruiken. Ik schrik er niet eens van. Gewenning is een vreemd iets.

Had in 2019 gezegd dat tussen nu en 2022 de grootste pandemie in honderd jaar opgevolgd zou worden met nuclear conflict tegen Rusland...

Abnormale tijden.
Je kan binnen een minuut 10 crisis bedenken waar we nu mee te maken hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:53:14 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206148573
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je kan binnen een minuut 10 crisis bedenken waar we nu meet te maken hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn dan ook niet allemaal geheel onafhankelijk van elkaar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:54:20 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206148577
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze zijn dan ook niet allemaal geheel onafhankelijk van elkaar.
Ja, dat is waar. :6
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206148620
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Daarom vind, en hoop, ik ook dat we niet nucleair moeten reageren. Als hij zo'n bom gooit.
Maar je moet echt wel een antwoord geven. En stevig ook.
Dat vind ik prima, zolang het antwoord een definitieve slag is en het Russische leger compleet lam wordt gelegd.

Het moet zo afschrikkend zijn dat kernwapens niet meer gezien worden als een oplossing dat ingezet kan worden als je een conventionele oorlog niet kan winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2022 01:05:18 ]
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:09:32 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206148635
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan gaat Poetin dat herhalen bij ieder stuk land wat hij wil: inbinden, of ik gooi er een kernbom op. Dat kan toch niet?
Hoe lang heeft Rusland nu de beschikking over kernwapens? Als het zo makkelijk zou zijn en hun ambitie was om zoveel mogelijk territorium wereldwijd te veroveren, dan hadden ze dat al lang op die manier gedaan. Dit gaat om de situatie waarin Rusland zware verliezen lijdt, het om een conflict gaat direct aan hun landsgrenzen en het tot een hypothetisch punt komt dat ze zich in hun voortbestaan bedreigd voelen.

NAVO-landen kunnen ze al niet aanvallen, want kernmacht. EU-lidstaten hebben een defensiepact > Frankrijk is kernmacht.

We hebben het hier over een extreem scenario en uiterst geval, daarmee maak je niet automatisch de weg voor ze vrij om de wereld over te nemen door de beslissingen die je nu neemt.
pi_206148636
Ben ook benieuwd hoe niet NATO landen gaan reageren. Mocht Poetin het doen.
Oostenrijk, Canada, Australië, Zuid Korea, Japan.
Maar ook juist India en Pakistan.
Wat die er van vinden.
Definitely not CIA
pi_206148646
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe lang heeft Rusland nu de beschikking over kernwapens? Als het zo makkelijk zou zijn en hun ambitie was om zoveel mogelijk territorium wereldwijd te veroveren, dan hadden ze dat al lang op die manier gedaan.
Wat een mental gymnastics.

Kernwapens zijn gewoon een no-go en klaar daarmee.
pi_206148648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe lang heeft Rusland nu de beschikking over kernwapens? Als het zo makkelijk zou zijn en hun ambitie was om zoveel mogelijk territorium wereldwijd te veroveren, dan hadden ze dat al lang op die manier gedaan. Dit gaat om de situatie waarin Rusland zware verliezen lijdt, het om een conflict gaat direct aan hun landsgrenzen en het tot een hypothetisch punt komt dat ze zich in hun voortbestaan bedreigd voelen.

NAVO-landen kunnen ze al niet aanvallen, want kernmacht. EU-lidstaten hebben een defensiepact > Frankrijk is kernmacht.

We hebben het hier over een extreem scenario en uiterst geval, daarmee maak je niet automatisch de weg voor ze vrij om de wereld over te nemen door de beslissingen die je nu neemt.
Er zijn nog meer landen met kernwapens die zoiets zouden kunnen proberen als Rusland hiermee weg komt. Schept wel degelijke een precedent.

Je gaat geen kernwapens inzetten omdat je je conventioneel verslikt hebt.
Die Russische ambities interesseren me verders eigenlijk niet.
En een conflict aan hun landsgrenzen..ik vind dat wel een beetje triest. Die zijn ze namelijk zelf militair begonnen. :D
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 01:19:22 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206148664
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wanneer er een daadwerkelijk ultimatum wordt gesteld, dus of stoppen met westerse steun of we zijn genoodzaakt nucleair te gaan, inbinden dus. Geen populair standpunt, dat begrijp ik. Maar ik vind het geen nucleair conflict waard en dat is gewoon het eerlijke antwoord.

Wanneer we doorgaan en hij wordt gegooid, of hij wordt zonder aankondiging gegooid: ingrijpen. Maar de uitkomst daarvan is: geen winnaars aan beide kanten, maar totale vernietiging.
Dan zit je met het probleem dat MAD dus niet meer werkt en dat gaat hele grote gevolgen hebben. Of we dat nu leuk vinden of niet, de landen die over kernwapens beschikken zullen daar weinig voor voelen, althans, degene die geen losgeslagen idioten zijn.

Het hele punt van de afschrikkings methode is om het onmogelijk te maken om kernwapens in te zetten, wat jij nu voorstelt is feitelijk dat je dat los laat. Dat is al ernstig genoeg als het om Rusland v Oekraine gaat maar wat doe je dan als het om Iran gaat? Of India? Pakistan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206148677
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:10 schreef capricia het volgende:
Ben ook benieuwd hoe niet NATO landen gaan reageren. Mocht Poetin het doen.
Oostenrijk, Canada, Australië, Zuid Korea, Japan.
Maar ook juist India en Pakistan.
Wat die er van vinden.
India en Pakistan hebben zelf kernwapens en hebben al een lange tijd een conflict met elkaar. India heeft ook een grens conflict met China wat ook kernwapens heeft. Die zitten echt niet te wachten dat een andere ook met kernwapens gaat strooien. Grote kans dat ze Rusland dan allemaal laten vallen. Ook omdat uiteindelijk de westerse consument belangrijker is voor hun economie dan Rusland. Want als Rusland een kernwapen gaat gebruiken verwacht ik dat het westen ook van andere landen sancties gaat eisen.
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:23:05 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206148679
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:10 schreef capricia het volgende:
Ben ook benieuwd hoe niet NATO landen gaan reageren. Mocht Poetin het doen.
Oostenrijk, Canada, Australië, Zuid Korea, Japan.
Maar ook juist India en Pakistan.
Wat die er van vinden.
Nou idd. En ik ben dan vooral benieuwd naar China en India. De wereld ziet er dan ook voor hun mogelijk heel anders uit, het gaat ook hen aan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206148696
Ik zie hier wel een job-opening:
quote:
Extraction / Protective Agents – Ukraine

Position: Contract (F/T)
Salary: $1000 - $2000 /day + bonus
Location: Ukraine
Job ID: 67032
https://silentprofessiona(...)tive-agents-ukraine/
Definitely not CIA
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:54:21 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206148708
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:10 schreef capricia het volgende:
Ben ook benieuwd hoe niet NATO landen gaan reageren. Mocht Poetin het doen.
Oostenrijk, Canada, Australië, Zuid Korea, Japan.
Maar ook juist India en Pakistan.
Wat die er van vinden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Major_non-NATO_ally

Die doen dus mee met whatever NAVO wil doen gok ik
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206148753
Klopt het dat zowel de VS en Rusland nog steeds veel nucleaire wapens op standby hebben staan (i.e. kunnen binnen korte tijd afgevuurd worden)?
pi_206148756
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Major_non-NATO_ally

Die doen dus mee met whatever NAVO wil doen gok ik
Dat denk ik ook. Lijkt mij dat als Putin een nuke inzet Rusland geisoleerder eindigd dan Noord Korea.

Nog even los van de kans dat z'n orders voor lancering niet opgevolgd zullen worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 30 september 2022 @ 03:33:57 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206148776
Zal, zoals zovaak, vast een onpopulair standpunt zijn. Maar ik houd niet van deze stilte voor de storm.

Rusland is een heuse oorlogseconomie aan het voorbereiden.Mobiliseert haar bevolking, en het westen lult over eventuele sancties.

We blijven achter de feiten aanlopen.

Mijns inziens hebben we 2 keuzes. En dat is full-pull doortrekken naar Moskou met verenigde troepen. Of onszelf 'ingraven'en zoveel mogelijk denken aan het belang van Nederland.

Beide belangen blijven pleasen maakt je een zachte heelmeester. En die maken stinkende wonden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206148779
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:35 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Leg dat ook maar even uit aan landen als Georgië en Moldavië. Door niets te doen geef je Rusland dus toestemming om ook daar even met nucleaire ultimatums te zwaaien voor nog meer land.
Dit discussieriedeltje met hem gaat al wekenlang zo. Het is niet eens per se verkeerd, maar het valt een beetje in herhaling
  vrijdag 30 september 2022 @ 06:23:01 #31
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206148834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 02:27 schreef Paganitzu het volgende:
Klopt het dat zowel de VS en Rusland nog steeds veel nucleaire wapens op standby hebben staan (i.e. kunnen binnen korte tijd afgevuurd worden)?
Vanzelfsprekend, waarschijnlijk liggen er rondom Rusland nu tig SSBN's op standby.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206148878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
Over die hele nucleaire discussie. Het is niet zo dat Poetin een rode knop in drukt en er gaan paar luiken open en de raketten vliegen weg. Daar gaan veel meer mensen over die er over mee beslissen en uitvoeren. Het is maar de vraag of die allemaal wel voorstander zijn en het willen uitvoeren omdat hun ook weten wat dat kan/gaat betekenen.
plus het mag niet van China
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206148885
Het is ook maar de vraag hoeveel van hun nucleaire wapens nog bruikbaar zijn. Het kost echt bizar veel geld om nucleaire wapens te onderhouden.

ALhoewel dat ook niet veel uitmaakt, met 5% van hun nucleaire arsenaal hebben ze nog wel genoeg om de aarde te vernietigen.
  vrijdag 30 september 2022 @ 06:54:05 #34
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206148891
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:52 schreef skysherrif het volgende:
Het is ook maar de vraag hoeveel van hun nucleaire wapens nog bruikbaar zijn. Het kost echt bizar veel geld om nucleaire wapens te onderhouden.

ALhoewel dat ook niet veel uitmaakt, met 5% van hun nucleaire arsenaal hebben ze nog wel genoeg om de aarde te vernietigen.
Ja, leuk. En dan heeft niemand meer ergens iets aan. Rusland niet eens iets aan z’n eigen macht.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206148895
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, leuk. En dan heeft niemand meer ergens iets aan. Rusland niet eens iets aan z’n eigen macht.
Helaas kunnen we alleen maar raden naar de waanzin van Putin en de top rond hem heen.
pi_206148901
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Denk je... :)
Als er trouwens een atoombom op Kiyv landt weet je zeker dat het Westen en mogelijk de hele wereld er vol in gaat. Als het een atoombom op 100 soldaten is, zou het zo maar kunnen zijn dat de wereld schrikt van het signaal en eerst nadenkt voordat ze in actie schieten.

Beetje zelfde verhaal als met Nordstream. Als ze een gasleiding in gebruik door het westen hadden gepakt, was er al lang een reactie geweest. Nu is er verwarring en paniek.

Denk ik.
Denk dat het westen nog niet veel gaat doen. Puur om de wereld te besparen. Hooguit een paar sancitepakketjes erbij en dat was het.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206148915
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Denk dat het westen nog niet veel gaat doen. Puur om de wereld te besparen. Hooguit een paar sancitepakketjes erbij en dat was het.
WEsten heeft al redelijk duidelijk gemaakt dat bij een nucleaire aanval de hele vloot van Rusland er aangaat.
  vrijdag 30 september 2022 @ 07:02:33 #38
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206148920
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Denk dat het westen nog niet veel gaat doen. Puur om de wereld te besparen. Hooguit een paar sancitepakketjes erbij en dat was het.
Inderdaad.
En ik vermoed dat mocht Putin kernwapens inzetten, dit dan in Oekraïne zal zijn ofzo.
En alsnog denk ik dat de kans klein is, maar er zijn al veel dingen gebeurd die niet voor mogelijk zijn gehouden dus…
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206148946
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]
WEsten heeft al redelijk duidelijk gemaakt dat bij een nucleaire aanval de hele vloot van Rusland er aangaat.
Het westen en met name de EU heeft bijna altijd gepresteerd door een hoop te dreigen maar geen woord bij daad te houden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Inderdaad.
En ik vermoed dat mocht Putin kernwapens inzetten, dit dan in Oekraïne zal zijn ofzo.
En alsnog denk ik dat de kans klein is, maar er zijn al veel dingen gebeurd die niet voor mogelijk zijn gehouden dus…
We zullen zien maar het zal sowieso in Oekraïne zijn inderdaad.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206148951
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Het westen en met name de EU heeft bijna altijd gepresteerd door een hoop te dreigen maar geen woord bij daad te houden.
[..]
We zullen zien maar het zal sowieso in Oekraïne zijn inderdaad.
Ze gaan zelf geen nucleaire aanval teruggooien, maar als je denkt dat de NAVO niet serieus reageert op een nucleaire aanval op Oekraine ben je heel naief.
pi_206148956
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:58 schreef HSG het volgende:
Denk dat het westen nog niet veel gaat doen. Puur om de wereld te besparen. Hooguit een paar sancitepakketjes erbij en dat was het.
Ligt er maar net aan hoe groot kernwapen is wat hij inzet; proportie. Hij kan kiezen uit een voorbeeld stellen door iets boven star-island te doen of op een open of kleine plaats in Oekraïne om voorbeeld te stellen of middel-grote stad. Zodra er burgerslachtoffers door vallen gaat de NAVO wel vergelden maar ligt aan de proportie tot hoever ze vergelden.

En komt alleen aan de orde als hij aankomende weken/maanden blijft verliezen op de grond. Wat hij flink hoopt te vertragen door te smijten met tienduizenden nieuwe recruits aan de frontlinie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206148958
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ze gaan zelf geen nucleaire aanval teruggooien, maar als je denkt dat de NAVO niet serieus reageert op een nucleaire aanval op Oekraine ben je heel naief.
De NAVO gaat toch niks doen want er wordt geen NAVO-lid aangevallen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:10 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan hoe groot kernwapen is wat hij inzet; proportie. Hij kan kiezen uit een voorbeeld stellen door iets boven star-island te doen of op een open of kleine plaats in Oekraïne om voorbeeld te stellen of middel-grote stad. Zodra er burgerslachtoffers door vallen gaat de NAVO wel vergelden maar ligt aan de proportie tot hoever ze vergelden.

En komt alleen aan de orde als hij aankomende weken/maanden blijft verliezen op de grond. Wat hij flink hoopt te vertragen door te smijten met tienduizenden nieuwe recruits aan de frontlinie.
Dat was ook volgens mij het hele plan van de annexatie. Zodat hij tienduizenden reservisten in de strijd kan gooien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206149030


Volgens Russische bron Wargonzo is de stad Yampil gevallen



Troepen zijn of naar Zarichne gegaan of Lyman lijkt me.
Zo te lezen is ook Drobysheve waarschijnlijk ook gevallen vannacht.
pi_206149038
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je kan binnen een minuut 10 crisis bedenken waar we nu mee te maken hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn er 9 en geen 10 :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 07:43:41 #45
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206149050
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat zijn er 9 en geen 10 :@
Nou vooruit, hier is nummer 10 : Thierry Baudet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 30 september 2022 @ 07:46:12 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206149062
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, leuk. En dan heeft niemand meer ergens iets aan. Rusland niet eens iets aan z’n eigen macht.
Als Rusland Oekraine nuked gaat er verder niets gebeuren hoor. De VS gaat echt niet z'n eigen bestaan op het spel zetten voor Oekraine.
pi_206149086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:46 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als Rusland Oekraine nuked gaat er verder niets gebeuren hoor. De VS gaat echt niet z'n eigen bestaan op het spel zetten voor Oekraine.
Dat is dus ook mijn mening. Niemand gaat iets doen omdat men weet dat dan de wereld naar de kloten gaat.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 30 september 2022 @ 07:52:19 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206149102
https://www.reddit.com/r/(...)ender_officer_jamie/

US Army's first openly transgender officer, Jamie Lee Henry, and his doctor wife are accused of trying to pass classified Pentagon military medical information to Russia in order to turn the conflict in Ukraine in Russia's favor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206149116
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:10 schreef capricia het volgende:
Ben ook benieuwd hoe niet NATO landen gaan reageren. Mocht Poetin het doen.
Oostenrijk, Canada, Australië, Zuid Korea, Japan.
Maar ook juist India en Pakistan.
Wat die er van vinden.
India steunt Rusland 100%
pi_206149130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:46 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als Rusland Oekraine nuked gaat er verder niets gebeuren hoor. De VS gaat echt niet z'n eigen bestaan op het spel zetten voor Oekraine.
America first!
Bovendien USA heeft de energy nodig voor China
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')