abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2022 @ 12:38:34 #1
3542 Gia
User under construction
pi_206127894
Al twee dagen is een debat gaande over de nieuwe genderwet, maar geen topic op Fok! hierover.
Waarom niet? Zijn we politiek correct geworden, of interesseert het niemand?

Mijn mening over wijzigen van je geslacht in je paspoort:
- Kinderen tot minimaal 16 jaar alleen met een deskundigenverklaring
- Eenmalig. Terugveranderen naar het origineel mag, maar dan niet nogmaals veranderen.
- Als je biologisch gezien een jongetje bent, heb je niets in een dameskleedruimte te zoeken, tenzij na transitie.
- Je sport in een team dat hoort bij je geboortegeslacht, of je nou veranderd bent of niet.

Heb het debat zo'n beetje gevolgd, maar sommige meningen zijn gewoon eng.

Ik sta er niet geheel afwijzend tegenover en er mag ruimte zijn voor deze mensen, maar onder voorwaarden.
En ja, er zijn mensen die tweeslachtig geboren worden, er zijn mensen die zich niet thuis voelen in hun lichaam en van geslacht veranderen, en volgens mij is daarvoor alles al goed geregeld.
Waar het nu over gaat is een groep die niet wil veranderen, maar naar believen als man/vrouw of x door het leven wil gaan. En ook dat mag. Maar moet dat dan elke keer in het paspoort veranderd worden?

En nogmaals: Als je biologisch een jongen bent, heb je niets in een damestoilet of damessportteam te zoeken.
pi_206127909
Zolang gender los staat van geslacht en alles wordt geregeld op geslacht dan verandert men zijn gender maar tot die een ons weegt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:42:37 #3
3542 Gia
User under construction
pi_206127933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zolang gender los staat van geslacht en alles wordt geregeld op geslacht dan verandert men zijn gender maar tot die een ons weegt
Eens, maar dat wordt, ook in het debat, door elkaar gebruikt.
Dan moet iedereen dus 2 aanduidingen in het paspoort krijgen.

Geslacht: V
Gender: X
  woensdag 28 september 2022 @ 12:42:46 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206127936
Sowieso bizar dat hier een debat over gevoerd moet worden.

Geboren met piemel > jongen
Geboren zonder piemel > meisje

KLAAR! Serieus, waar gaat het heen met deze wereld. :')
pi_206127951
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:42 schreef NoXia het volgende:
Sowieso bizar dat hier een debat over gevoerd moet worden.

Geboren met piemel > jongen
Geboren zonder piemel > meisje

KLAAR! Serieus, waar gaat het heen met deze wereld. :')
En wat als het niet duidelijk is bij de geboorte?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206127954
Ik ga daar niet over in discussie want het IS geen discussie
  woensdag 28 september 2022 @ 12:44:58 #7
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206127978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En wat als het niet duidelijk is bij de geboorte?
Verklaar je nader? Beter kijken.
pi_206128018
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:44 schreef NoXia het volgende:

[..]
Verklaar je nader? Beter kijken.
Zoek maar op hermafrodiet en dan op afbeeldingen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206128102
Mensen hebben ergere problemen dan zich bezig houden met een wet voor het V/M op een papiertje voor een klein select groepje die met zichzelf vecht.

Dit helpt toch niet, want dadelijk beginnen ze weer over iets anders om hun "gelijke rechten" te halen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 28 september 2022 @ 12:53:01 #10
186611 Haags
pi_206128124
quote:
interesseert het niemand
Klopt, boeit me echt geen reet.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 28 september 2022 @ 12:56:34 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206128178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En wat als het niet duidelijk is bij de geboorte?
Mutant.
pi_206128180
Gewoon je geslacht in je paspoort. Een objectief gegeven.

Jezelf identificeren als wat dan ook doe je maar in je vrije tijd, daar moet je vooral geen andere mensen mee lastig vallen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206128201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En wat als het niet duidelijk is bij de geboorte?
Dan kijk je naar welke chromosomen de kleine heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 september 2022 @ 12:59:11 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206128230
Als je een pik hebt ben je een man (als dat ding 30+ cm is , mag je jezelf ook nog Fok!er noemen)
Als je een kutje hebt ben je een vrouw.
Dan heb je ook nog intersekse mensen , maar dat percentage is zo klein , dat dat IMHO niet noemenswaardig is om daar over de debatteren in de 2e kamer.
Nu willen ze het kunnen veranderen in hun paspoort , omdat ze zich anders voelen dan dat er bij hun geboorte is vastgelegd.
Ga dan in transitie , en laat het dan veranderen in je paspoort.
Als je alleen al kijkt uit hoeveel genders je kan kiezen op Facebook

quote:
Agender, Androgyne, Androgynous, Bigender, Cis, Cis Female, Cis Male, Cis Man, Cis Woman, Cisgender, Cisgender Female, Cisgender Male, Cisgender Man, Cisgender Woman, Female to Male, FTM, Gender Fluid, Gender Nonconforming, Gender Questioning, Gender Variant, Genderqueer, Intersex, Male to Female, MTF, Neither, Neutrois, Non-binary, Other, Pangender, Trans, Trans Female, Trans Male, Trans Man, Trans Person, Trans Woman, Trans*, Trans* Female, Trans* Male, Trans* Man, Trans* Person, Trans* Woman, Transfeminine, Transgender, Transgender Female, Transgender Male, Transgender Man, Transgender Person, Transgender Woman, Transmasculine, Transsexual, Transsexual Female, Transsexual Male, Transsexual Man, Transsexual Person, Transsexual Woman, Two-spirit.
Het gaat helemaal nergens over.
Het is net als religie , prima dat je in een denkbeeldig vriendje gelooft , maar hou het lekker achter je voordeur en kerk/moskee/synagoge , maar val andere er niet mee lastig.

Nu is het gender , als ze dan hun zin hebben , krijgen we te maken met allemaal zelfverzonnen 'pronouns'

twitter


Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 28 september 2022 @ 13:00:13 #15
3542 Gia
User under construction
pi_206128256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En wat als het niet duidelijk is bij de geboorte?
Daar is al wetgeving voor, toch!
Zie ook Raven van Dorst. Een persoon zonder duidelijk geslacht.
Die mag wmb ook een X bij geslacht hebben.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:01:48 #16
3542 Gia
User under construction
pi_206128283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dan kijk je naar welke chromosomen de kleine heeft.
Die hebben vaak XXY
pi_206128302
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206128313
quote:
Gadverdamme man. Je wil toch geen kerels in rokjes door de gangpaden zien lopen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 28 september 2022 @ 13:04:06 #20
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206128321
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Die hebben vaak XXY
Dan kies je waar je jezelf het best nee identificeert. Maar ben je geboren met XX dan meisje en XY ben je jongen. Geen weg meer terug.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:05:03 #21
3542 Gia
User under construction
pi_206128334
quote:
Had daar al gekeken, maar gaat niet echt over de discussie en/of het debat wat nu plaatsvindt.
pi_206128371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Die hebben vaak XXY
Nee hoor. Met XXY heb je gewoon mannelijke kenmerken.

En dat treft slechts 0,1% van de mensen. Lijkt me dat we daar geen speciale wetgeving voor op hoeven tuigen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206128389
Tot 16 moet nog steeds ouder/verzorgende het verzoek indienen.
Vaker veranderen dan 2x(?) moet via de rechtbank (en komt nauwelijks voor).
Deze wet gaat (nu) niet over transitie.

Om maar even misverstanden weg te nemen.
De rest van de punten in de OP zijn persoonlijke meningen van de TS en daarop ingaan laat ik over aan mensen met meer verstand/ervaring met deze kwesties.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:09:32 #24
3542 Gia
User under construction
pi_206128408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:04 schreef NoXia het volgende:

[..]
Dan kies je waar je jezelf het best nee identificeert. Maar ben je geboren met XX dan meisje en XY ben je jongen. Geen weg meer terug.
Daar ben je als baby nog niet toe in staat. In het geval van Raven van Dorst hebben de ouders die keuze gemaakt. Het moest een meisje worden en zo is Raven ook opgevoed, als Ryanne van Dorst. Achteraf had hen liever gehad dat de ouders niets gekozen hadden.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:12:34 #25
3542 Gia
User under construction
pi_206128443
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:08 schreef DJKoster het volgende:
Tot 16 moet nog steeds ouder/verzorgende het verzoek indienen.
Vaker veranderen dan 2x(?) moet via de rechtbank (en komt nauwelijks voor).
Deze wet gaat (nu) niet over transitie.

Om maar even misverstanden weg te nemen.
De rest van de punten in de OP zijn persoonlijke meningen van de TS en daarop ingaan laat ik over aan mensen met meer verstand/ervaring met deze kwesties.
Het gaat inderdaad niet over transities, omdat daar de wet al in voorziet en er geen wijziging nodig is.
Maar voor de beargumentering wordt hier wel steeds naar terug gegrepen door de kamerleden. Ook dat er interseksuele mensen worden geboren. Zeer frustrerend dat ze niet gewoon blijven bij de kern van de zaak:
Jongeren onder de 16 die, zonder transitie en zonder medische onderbouwing, hun geslacht in het paspoort willen veranderen.
pi_206128514
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gadverdamme man. Je wil toch geen kerels in rokjes door de gangpaden zien lopen.
Waarom niet?
pi_206128555
Ik zal het zo politiek correct proberen te verwoorden, maar het is evident en buiten elke redelijke twijfel dat de mensen die zich op een dag opeens vrouw 'voelen' of wat dan ook aan ernstige psychische problemen leiden. Je ziet het ook af aan de mensen die op televisie komen. Ze zien er raar uit, praten raar en zijn niet het soort mensen die je elke dag op straat tegenkomt.

Het betreft dus een verwaarloosbare groep mensen met geestelijke problemen. Laten we dat niet onder het tapijt vegen door te doen alsof geslacht maar iets is wat toevallig bij geboorte door een verpleegster wordt toegekend.

Deze discussie hoort niet in de Tweede Kamer maar in de psychologie-kamer.
pi_206128583
Wat ik me in de basis al afvraag, hoe kan dit een discussie zijn als het bepaald is door de natuur....
Het. Is. Een. Vast. Gegeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206128588
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:20 schreef laforest het volgende:

[..]
Waarom niet?
Zie de eerste zin.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206128613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:27 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik me in de basis al afvraag, hoe kan dit een discussie zijn als het bepaald is door de natuur....
Het. Is. Een. Vast. Gegeven.
jij kunt het je dus niet voorstellen, dus is het onzin?
pi_206128627
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zie de eerste zin.
Waarom is dat vies? Schone designer uniformen en ik naam aan dat het personeel zich gewassen heeft. :)
  woensdag 28 september 2022 @ 13:31:06 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206128633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:27 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik me in de basis al afvraag, hoe kan dit een discussie zijn als het bepaald is door de natuur....
Het. Is. Een. Vast. Gegeven.
Soms komt de natuur er niet helemaal uit.

pi_206128635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij kunt het je dus niet voorstellen, dus is het onzin?
Natuur: mannetje of vrouwtje

Of denk je dat je boven de natuur staat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206128653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Soms komt de natuur er niet helemaal uit.

[ link | afbeelding ]
Uitzondering waar het inderdaad niet helemaal uit kwam.
99,9999% komt het verder wel uit, maar hey... moeten we daarvoor al dit soort shit bedenken en elkaar in de haren vliegen?

Beetje verneukte tijd he, als je je bedenkt dat we maar een jaar of maximaal 100 te besteden hebben op deze bol gestold lava.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206128674
Het is op zich wel mooi dat er in ieder geval een debat is. In veel landen proberen activisten dit soort wetgeving stilletjes er doorheen te drukken. Want een debat laat altijd naar boven komen hoe weinig goede argumenten er zijn om te stoppen met de evaluatie. En welke gevolgen zo'n verandering op het paspoort nou eigenlijk heeft in het dagelijks leven.

Ik hoop dat dat men de nieuwe wet afwijst.
pi_206128684
Mooi om te zien dat alle problemen in dit land opgelost zijn. Geen asielcrisis, geen energiecrisis, niks meer aan de hand. Tijd zat dus om te gaan debateren over onzin zaken zoals dit...

Belachelijk dat er berhaupt tijd verspilt wordt aan dit soort onzin. Bij je geboorte staat vast of je een M of V bent. Klaar. Einde discussie.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206128754
Lastig, er zijn echt mensen die psychisch zwaar in de knoop zitten en met een geslachtsverandering heel erg geholpen zijn, helaas, zoals bij alles in een welvarend land, liften hier ook wagenladingen aandachtshoeren op mee met alle negatieve gevolgen van dien.
Het is koud, het is guur....
pi_206128764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Natuur: mannetje of vrouwtje

Of denk je dat je boven de natuur staat?
je kan je dus anders voelen dan je bent qua lichaam. is dat niet ook natuur?
  woensdag 28 september 2022 @ 13:44:34 #39
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206128806
De transgender discussie is in sommige gevallen best ingewikkeld, maar toch niet in dit geval? Wat maakt het uit wat voor letter iemand in zijn paspoort wilt? Als je gelukkig wordt van een V, prima. M? Ook prima. X? Geweldig! Kies welke je wilt.
I am a black hole shitting into the void
pi_206128886
De hele EU staat op instorten, mensen kunnen de rekening niet meer betalen, hun huis niet meer verwarmen, landen kraken onder de druk van de asielstroom maar laten wij een discussie gaan voeren over genders. Het is juist dit soort discussies waardoor er geen tijd meer is voor echte problemen. Wie geeft een meuk? Die 0,01% die zich transgender voelt in Nederland? Moeten daar echt duur betaalde politici dagen over praten? Er zijn echte problemen in dit land, echte problemen die aandacht nodig hebben.

Het gaat de laatste jaren teveel over genders, kleurtjes, homo's, zwarte piet en al die andere woke onzin, en die woke groep is in mijn ogen de oorzaak van heel veel ellende in de westerse samenleving. Want het zijn de partijtjes zoals D66 die hier natuurlijk mee dwepen om stemmen te ronselen.
pi_206128901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Lastig, er zijn echt mensen die psychisch zwaar in de knoop zitten en met een geslachtsverandering heel erg geholpen zijn,
Zijn mannen van 1 meter 60 ermee geholpen als ze 1.85m in hun paspoort mogen zetten? Nee, ze blijven klein, gediscrimineerd en raar.

Pretenderen dat je de werkelijkheid kan aanpassen naar de denkbeelden behorende bij een geestesstoornis/verwarring is voor niemand goed.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206128976
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:44 schreef Gimmick het volgende:
Als je gelukkig wordt van een V, prima. M? Ook prima. X? Geweldig! Kies welke je wilt.
Het gaat natuurlijk over de relatie tussen wat er op papier staat en wat in werkelijkheid het geval is. Als de staat paspoorten uitgeeft waarbij die relatie niet van belang is, dan devalueer je de waarde van het paspoort en in het verlengde daarvan de staat zelf.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206129021
Dan veranderd toch iedere man zijn geslacht naar vrouw? Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een vrouw, vrouwen mag je niet slaan, veel gezelligere kleedkamers etc. Het enige nadeel wat ik kan bedenken dat ze je in het buitenland ff raar aankijken bij de douane.

Ik vind het alleen nogal flauw dat je maar 1 keer terug mag maar waarom zou je dat willen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_206129040
lekker faciliteren in het probleem van een paar honderd gekkies.

Waarom niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 28 september 2022 @ 14:02:34 #45
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206129078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk over de relatie tussen wat er op papier staat en wat in werkelijkheid het geval is. Als de staat paspoorten uitgeeft waarbij die relatie niet van belang is, dan devalueer je de waarde van het paspoort en in het verlengde daarvan de staat zelf.
Het veld heeft dan ook geen enkele waarde. Vroeger stonden er ook dingen in als haarkleur, gewicht en religie. Alleen verwijderen van het gender/geslacht veld is nog ingewikkelder dan deze aanpassing.

Devaluatie van de staat. Wat een onzin. Argentini, Denemarken, Ierland, Malta en Noorwegen zijn allemaal nog volwaardige staten. Oke, Malta misschien niet.
I am a black hole shitting into the void
pi_206129121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:02 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het veld heeft dan ook geen enkele waarde. Vroeger stonden er ook dingen in als haarkleur, gewicht en religie. Alleen verwijderen van het gender/geslacht veld is nog ingewikkelder dan deze aanpassing.

Devaluatie van de staat. Wat een onzin. Argentini, Denemarken, Ierland, Malta en Noorwegen zijn allemaal nog volwaardige staten. Oke, Malta misschien niet.
Ik moet me als burger nu verhouden tot iets wat klaarblijkelijk geen grip meer heeft op de werkelijkheid. Ik kan zo een entiteit niet serieus nemen. Geenszins.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206129142
Het maakt me niet zoveel uit.

Het lijkt mij in ieder geval voldoende wetenschappelijk bewezen dat zoiets als genderdysforie bestaat. Dus bijvoorbeeld iemand die zich niet past bij beide geslachten of een man in een vrouwenlichaam. Goed dat daarvoor een aantal zaken minder omslachtig worden.

Aan de andere kant zie ik ook weer een hoop inhoudelijk onderbouwde kritiek. Bijvoorbeeld het schrappen van zorgverleners en deskundigen voor minderjarigen. Lijkt me dat dat wat meer onderzoek vraagt voordat we dat gaan doen.
Incelfrikandel
pi_206129201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De hele EU staat op instorten, mensen kunnen de rekening niet meer betalen, hun huis niet meer verwarmen, landen kraken onder de druk van de asielstroom maar laten wij een discussie gaan voeren over genders. Het is juist dit soort discussies waardoor er geen tijd meer is voor echte problemen. Wie geeft een meuk? Die 0,01% die zich transgender voelt in Nederland? Moeten daar echt duur betaalde politici dagen over praten? Er zijn echte problemen in dit land, echte problemen die aandacht nodig hebben.

Het gaat de laatste jaren teveel over genders, kleurtjes, homo's, zwarte piet en al die andere woke onzin, en die woke groep is in mijn ogen de oorzaak van heel veel ellende in de westerse samenleving. Want het zijn de partijtjes zoals D66 die hier natuurlijk mee dwepen om stemmen te ronselen.
Agenda 2030 WEF!

Zoiets? :')
Het is koud, het is guur....
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 14:09:35 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206129209
Dat pronouns gezeik vind ik wel zo treurig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 september 2022 @ 14:10:24 #50
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206129227
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Gimmick op 28-09-2022 14:22:03 (Sorry was flauw) ]
I am a black hole shitting into the void
pi_206129245
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:42 schreef NoXia het volgende:
Sowieso bizar dat hier een debat over gevoerd moet worden.

Geboren met piemel > jongen
Geboren zonder piemel > meisje

KLAAR! Serieus, waar gaat het heen met deze wereld. :')
Tekenen van de teloorgang van onze beschaving, naast alle crisissen (van energie tot klimaat) hoort een identiteitscrisis daar ook bij. Eens kijken wat er van deze onzin overblijft als de economie ineenstort en mensen geen tijd meer hebben om hierover na te denken.
pi_206129300
Vroeger was je Punk nu Gender
  woensdag 28 september 2022 @ 14:23:55 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206129362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Eens, maar dat wordt, ook in het debat, door elkaar gebruikt.
Dan moet iedereen dus 2 aanduidingen in het paspoort krijgen.

Geslacht: V
Gender: X
Dat vind ik nog wel een aardige oplossing. Dat je bij geslacht het geboorte geslacht of het geslacht na een operatieve transitie vermeld. Dan zou ik zeggen dat je gender bij de opmerkingen van het bevoegd gezag kunt zetten.

Ik zie met paspoorten of id kaarten ook niet zo’n issue, maar in de praktijk zouden er in sommige gevallen wel wat zeldzame probleem gevallen zijn waar je wat mij betreft vast moet houden aan het fysieke geslacht. Bij gevangenissen bijv zou ik het niet ok vinden om dat op basis van zelfidentificatie te doen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206129540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Eens, maar dat wordt, ook in het debat, door elkaar gebruikt.
Dan moet iedereen dus 2 aanduidingen in het paspoort krijgen.

Geslacht: V
Gender: X
Je gender is voor niemand relevant. Dat heeft dus ook niks te zoeken in een paspoort.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 september 2022 @ 14:51:21 #55
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_206129685
Gewoon niet aan die Amerikaanse onzin beginnen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_206129824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon je geslacht in je paspoort. Een objectief gegeven.

Jezelf identificeren als wat dan ook doe je maar in je vrije tijd, daar moet je vooral geen andere mensen mee lastig vallen.
Het enige wat lastig is dat deze nieuwe vrouwen constant als meneer worden aangesproken door de belastingdienst, overheidsinstanties en zelfs hun postpakketten niet meekrijgen omdat er man in hun paspoort staat en er een vrouw voor de balie staat en zelfs dagelijks post ontvangen met de verkeerde naamsaanduiding. Of andersom natuurlijk.
pi_206129843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:17 schreef michiel_merk het volgende:
Vroeger was je Punk nu Gender
Was gisteren in het debat ook een goed punt, dan loopt nu een groot onderzoek naar en de uitkomsten eind december verwacht. Logischerwijs wacht men dit onderzoek af voordat men de wet gaat veranderen.
pi_206129964
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:30 schreef laforest het volgende:

[..]
Waarom is dat vies? Schone designer uniformen en ik naam aan dat het personeel zich gewassen heeft. :)
@Akathisia

Waarom vies of gadverdamme?
pi_206129968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat pronouns gezeik vind ik wel zo treurig.
Treurig en sneu zijn toch wel de woorden die ik er ook wel aan plak. Kan me er verder niet meer druk om maken en ze doen maar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206129987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef laforest het volgende:
@Akathisia

Waarom vies of gadverdamme?
Tja, waarom worden dingen vies bevonden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206130028
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Tja, waarom worden dingen vies bevonden?
Waarom geef je geen antwoord op een simpele vraag? Waar is het vies als een man/trans in een rokje mensen helpt als medewerker in een passagiersvliegtuig?
pi_206130073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:15 schreef laforest het volgende:

[..]
Waarom geef je geen antwoord op een simpele vraag? Waar is het vies als een man/trans in een rokje mensen helpt als medewerker in een passagiersvliegtuig?
Ik weet het echt niet. Dingen vies vinden schijnt een functie te hebben. Zoek het daar. Ik weet alleen dat ze me vanaf heden een teiltje zullen moeten aanbieden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206130212
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik weet het echt niet. Dingen vies vinden schijnt een functie te hebben. Zoek het daar. Ik weet alleen dat ze me vanaf heden een teiltje zullen moeten aanbieden.
Transfoob? Durf geen antwoord te geven? :)
pi_206130265
De biologische geslachten hebben nou eenmaal verschillende kenmerken waardoor het ene geslacht beter geschikt is voor het een en het ander geslacht voor het ander. Mooi evenwicht.

Als 1e objectie. Het belang en veiligheid van vrouwen. Ik vind dat transgenders (van man naar vrouw) binnen de vrouwensport niet kan, maar indien ze de transitie volledig voldaan hebben zal ik accepteren dat zij een plaats hebben binnen de vrouwensport.

Dit in tegenstelling tot de gendergeidentificeerden die zich vrouw voelen maar biologisch nog man zijn. Met dit wetsvoorstel zouden zij als man ook plaats hebben binnen de vrouwensport. Ik vind deze wet met name daarom nogal discrimatoir, oneerlijk in de sport (zie eerste alinea) en ook vrouw onveilig, en mag m.i. daarom in deze vorm niet aangenomen worden.

Het idee van geslacht (biologisch bepaald, met enkele X uitzonderingen) en gender (Identiteits gebonden) in je paspoort is dan nog niet zo raar. Ben je biologisch nog man dan geen toegang tot vrouwensporten etc.

Als 2e objectie tegen deze wet is dat er geen leeftijdsgrens meer is. Absurd. Al onze wetten waar kinderen mee gemoeid zijn gaan uit van het zorgvuldig omgaan met het opgroeiend en wisselende brein van onze jeugd. Laten we aub in de wet daar geen eind aan maken.

Als 3e objectie, de gezondheidszorg. In (met name) noodsituaties zullen artsen wel willen weten of zij een man of een vrouiw moeten behandelen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206130284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Agenda 2030 WEF!

Zoiets? :')
Dan zou ik mij moeten verdiepen in "agenda 2030 WEF", toegeven ik heb die uitspraak vaker gehoord maar inhoudelijk nog niets over opgezocht en gelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 28-09-2022 15:45:35 ]
pi_206130304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:26 schreef laforest het volgende:

[..]
Transfoob? Durf geen antwoord te geven? :)
Het op een vrouwelijke manier accentueren van mannenkonten en benen is gewoon vies. Als jij je er geruster bij voelt de walging met een verzinsel te verklaren, ga je vrolijke gang.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206130428
Deze wet is om transgenders te helpen die door de lange wachtlijst hun geslacht nog niet aan kunnen passen. Om kinderen van onder de 16 te helpen, die al jarenlang weten dat ze transgender zijn en nu nog naar de rechter moeten om van hun m een v of van hun v een m te maken.
En vriendin van me is trans, ze is met pensioen en durfde het een paar jaar terug eindelijk aan om uit de kast te komen als trans vrouw. Ze gaat - vanwege de wachtlijst van 3 jaar - niet naar de genderpoli voor de deskundigenverklaring en dus staat er nog steeds een m in haar paspoort, ook al leeft ze fulltime als vrouw. Voor haar had deze wet ook geholpen, want dan had ze die v gehad.
Er zijn meer mensen die fulltime als het andere geslacht leven, maar niet in transitie willen gaan. Die moeten alsnog de jarenlange wachtlijst doorlopen om gesprekken met psychologen te voeren, zodat ze die deskundigenverklaring krijgen. Dat kost alleen maar geld, onnodig.

Op FOK!, maar eigenlijk overal waar je deze discussie ziet, wordt het argument "Man in de vrouwenkleedkamer" gebruikt. Maar daar gaat de wet niet over, daar gaat deze wet niets aan veranderen. Ik heb nog nooit mijn paspoort hoeven te laten zien in een toilet of kleedkamer en dat zal voor bijna iedereen van jullie wel gelden. Bovendien neem ik alleen mijn rijbewijs mee als identificatiebewijs, daar staat niet eens een geslachtsaanduiding op. Een trans vrouw in een vrouwenkleedkamer is heel wat anders dan een (vieze) man met een v in het paspoort in de vrouwenkleedkamer, iedereen merkt dat verschil wel. Tevens gaat niemand wettelijk van geslacht veranderen puur om in een kleedkamer te komen. Hoe absurd zou dat zijn? Dan sta je bij elke wettelijke instantie bekend als vrouw, terwijl je als man leeft, daar word je vrij ongelukkig van. Iemand die wil creepen in een vrouwenkleedkamer, vindt heus wel makkelijkere manieren om dat te doen.

Het is verschrikkelijk dat er mannen zijn die vrouwen bekijken/betasten/wat dan ook in kleedkamers of toiletten, maar daar heeft deze wet niets mee te maken. Deze wet maakt het leven voor een klein aantal personen wat makkelijker, that's it. In sommige programma's hoor je wel eens dat "Transgenders elke keer in de media zijn", maar in dit geval komt dat vooral door de tegenstanders, die met bullshit argumenten een kleine wetswijziging moeilijk proberen te maken. Deze aanpassing in de wet verdient alle heisa niet.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:46:07 #68
3542 Gia
User under construction
pi_206130449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je gender is voor niemand relevant. Dat heeft dus ook niks te zoeken in een paspoort.
Kan van belang zijn als iemand met 'm' in zijn paspoort er bij de douanecontrole uitziet als een vrouw.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:48:44 #69
3542 Gia
User under construction
pi_206130490
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Lastig, er zijn echt mensen die psychisch zwaar in de knoop zitten en met een geslachtsverandering heel erg geholpen zijn, helaas, zoals bij alles in een welvarend land, liften hier ook wagenladingen aandachtshoeren op mee met alle negatieve gevolgen van dien.
Ze mogen toch een geslachtsverandering ondergaan! Niemand houdt ze tegen.
  woensdag 28 september 2022 @ 15:50:04 #70
3542 Gia
User under construction
pi_206130511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De hele EU staat op instorten, mensen kunnen de rekening niet meer betalen, hun huis niet meer verwarmen, landen kraken onder de druk van de asielstroom maar laten wij een discussie gaan voeren over genders. Het is juist dit soort discussies waardoor er geen tijd meer is voor echte problemen. Wie geeft een meuk? Die 0,01% die zich transgender voelt in Nederland? Moeten daar echt duur betaalde politici dagen over praten? Er zijn echte problemen in dit land, echte problemen die aandacht nodig hebben.

Het gaat de laatste jaren teveel over genders, kleurtjes, homo's, zwarte piet en al die andere woke onzin, en die woke groep is in mijn ogen de oorzaak van heel veel ellende in de westerse samenleving. Want het zijn de partijtjes zoals D66 die hier natuurlijk mee dwepen om stemmen te ronselen.
En wat het allemaal kost aan subsidies aan allerlei woke clubjes!
pi_206130579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:44 schreef BillDauterive het volgende:
Deze wet is om transgenders te helpen die door de lange wachtlijst hun geslacht nog niet aan kunnen passen. Om kinderen van onder de 16 te helpen, die al jarenlang weten dat ze transgender zijn en nu nog naar de rechter moeten om van hun m een v of van hun v een m te maken.
En vriendin van me is trans, ze is met pensioen en durfde het een paar jaar terug eindelijk aan om uit de kast te komen als trans vrouw. Ze gaat - vanwege de wachtlijst van 3 jaar - niet naar de genderpoli voor de deskundigenverklaring en dus staat er nog steeds een m in haar paspoort, ook al leeft ze fulltime als vrouw. Voor haar had deze wet ook geholpen, want dan had ze die v gehad.
Er zijn meer mensen die fulltime als het andere geslacht leven, maar niet in transitie willen gaan. Die moeten alsnog de jarenlange wachtlijst doorlopen om gesprekken met psychologen te voeren, zodat ze die deskundigenverklaring krijgen. Dat kost alleen maar geld, onnodig.

Op FOK!, maar eigenlijk overal waar je deze discussie ziet, wordt het argument "Man in de vrouwenkleedkamer" gebruikt. Maar daar gaat de wet niet over, daar gaat deze wet niets aan veranderen. Ik heb nog nooit mijn paspoort hoeven te laten zien in een toilet of kleedkamer en dat zal voor bijna iedereen van jullie wel gelden. Bovendien neem ik alleen mijn rijbewijs mee als identificatiebewijs, daar staat niet eens een geslachtsaanduiding op. Een trans vrouw in een vrouwenkleedkamer is heel wat anders dan een (vieze) man met een v in het paspoort in de vrouwenkleedkamer, iedereen merkt dat verschil wel. Tevens gaat niemand wettelijk van geslacht veranderen puur om in een kleedkamer te komen. Hoe absurd zou dat zijn? Dan sta je bij elke wettelijke instantie bekend als vrouw, terwijl je als man leeft, daar word je vrij ongelukkig van. Iemand die wil creepen in een vrouwenkleedkamer, vindt heus wel makkelijkere manieren om dat te doen.

Het is verschrikkelijk dat er mannen zijn die vrouwen bekijken/betasten/wat dan ook in kleedkamers of toiletten, maar daar heeft deze wet niets mee te maken. Deze wet maakt het leven voor een klein aantal personen wat makkelijker, that's it. In sommige programma's hoor je wel eens dat "Transgenders elke keer in de media zijn", maar in dit geval komt dat vooral door de tegenstanders, die met bullshit argumenten een kleine wetswijziging moeilijk proberen te maken. Deze aanpassing in de wet verdient alle heisa niet.
allereerst over het dubbelgedrukte, daar zijn gisteren dus vragen over gekomen voor de minister. Want met een v in de paspoort, ben je officieel vrouw en heb je recht op het gebruik maken van een vrouwenruimte. Deze wet gaat daar niet over maar dit is wel een bijkomstigheid welke voor veel vrouwen en kinderen zeer ongewenst is.
  woensdag 28 september 2022 @ 16:01:47 #72
3542 Gia
User under construction
pi_206130629
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:55 schreef ootjekatootje het volgende:

allereerst over het dubbelgedrukte, daar zijn gisteren dus vragen over gekomen voor de minister. Want met een v in de paspoort, ben je officieel vrouw en heb je recht op het gebruik maken van een vrouwenruimte. Deze wet gaat daar niet over maar dit is wel een bijkomstigheid welke voor veel vrouwen en kinderen zeer ongewenst is.
Dit! En zo makkelijk als men dit wil maken!
Jongens van 14/15 hebben hoogopspelende hormonen en zouden, om die te sussen, hier gebruik van kunnen maken. Natuurlijk valt dat op, maar met een V in hun paspoort, hebben ze dat recht.

Daarom, als een dergelijke wet wordt aangenomen, dient er ook een wet te komen die bepaald dat toegang tot kleedruimten e.d. niet afhankelijk is van je gekozen gender, maar van je biologische geslachtskenmerken.

Dan komen er wmb maar aparte X-kleedruimten, waar ze allemaal bij elkaar kunnen kruipen.
pi_206130877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:27 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik me in de basis al afvraag, hoe kan dit een discussie zijn als het bepaald is door de natuur....
Het. Is. Een. Vast. Gegeven.
Wat? Het biologische geslacht? Vrijwel altijd wel ja, medische anomalien daargelaten.

Genderidentiteit? Lijkt toch eerder een social construct. Net als het hele begrip identiteit.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 28 september 2022 @ 16:27:14 #74
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206130891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan van belang zijn als iemand met 'm' in zijn paspoort er bij de douanecontrole uitziet als een vrouw.
Kom op, de douane gebruikt dat veld echt niet voor identificatie - mag ik hopen. Nu zullen er ook voldoende personen zijn waarvan de officile gender niet overeen komt met de foto. Dan gaat de douane echt niet in het broekje kijken.
I am a black hole shitting into the void
pi_206131052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit! En zo makkelijk als men dit wil maken!
Jongens van 14/15 hebben hoogopspelende hormonen en zouden, om die te sussen, hier gebruik van kunnen maken. Natuurlijk valt dat op, maar met een V in hun paspoort, hebben ze dat recht.

Daarom, als een dergelijke wet wordt aangenomen, dient er ook een wet te komen die bepaald dat toegang tot kleedruimten e.d. niet afhankelijk is van je gekozen gender, maar van je biologische geslachtskenmerken.

Dan komen er wmb maar aparte X-kleedruimten, waar ze allemaal bij elkaar kunnen kruipen.
De pedo's zitten op de achtergrond al heel hard te gniffelen om deze wet.
pi_206131100
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mooi om te zien dat alle problemen in dit land opgelost zijn. Geen asielcrisis, geen energiecrisis, niks meer aan de hand. Tijd zat dus om te gaan debateren over onzin zaken zoals dit...

Belachelijk dat er berhaupt tijd verspilt wordt aan dit soort onzin. Bij je geboorte staat vast of je een M of V bent. Klaar. Einde discussie.
Goede drogreden wel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206131133
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit! En zo makkelijk als men dit wil maken!
Jongens van 14/15 hebben hoogopspelende hormonen en zouden, om die te sussen, hier gebruik van kunnen maken. Natuurlijk valt dat op, maar met een V in hun paspoort, hebben ze dat recht.

Daarom, als een dergelijke wet wordt aangenomen, dient er ook een wet te komen die bepaald dat toegang tot kleedruimten e.d. niet afhankelijk is van je gekozen gender, maar van je biologische geslachtskenmerken.

Dan komen er wmb maar aparte X-kleedruimten, waar ze allemaal bij elkaar kunnen kruipen.
Wat een onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 28-09-2022 17:15:13 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206131146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:44 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
De pedo's zitten op de achtergrond al heel hard te gniffelen om deze wet.
Hoe geeft een genderwijziging als volwassene, je meer toegang tot naakte kinderen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206131186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan van belang zijn als iemand met 'm' in zijn paspoort er bij de douanecontrole uitziet als een vrouw.
Er staat toch een pasfoto op?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206131243
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er staat toch een pasfoto op?
Van een man? Of van een transvrouw?
pi_206131405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
allereerst over het dubbelgedrukte, daar zijn gisteren dus vragen over gekomen voor de minister. Want met een v in de paspoort, ben je officieel vrouw en heb je recht op het gebruik maken van een vrouwenruimte. Deze wet gaat daar niet over maar dit is wel een bijkomstigheid welke voor veel vrouwen en kinderen zeer ongewenst is.
Logisch dat jij en @Gia hier bang voor zijn, maar hoe is dat anders dan nu?
Als een vader met zijn dochtertje naar de openbare wc's gaat, als een pedo in het zwembad omkleedt terwijl de scholieren zich omkleden, of als een lesbische vrouw net even een enge opmerking maakt in een vrouwenkleedkamer, dan is of voelt dat ook onveilig.
Nu zou de vieze man eerst naar het gemeentehuis moeten, daar een geslachtswijziging moeten aanvragen, waarna er nog weken of maanden bedenktijd overheen gaan, voordat die naar de vrouwenkleedkamer kan.
Als hij echt vieze gedachtes heeft, dan gaat hij die moeite toch niet nemen? Dat kost zoveel tijd...

In een gaybar heb ik ook wel eens een travestiet meegemaakt die tegen me zei: "Vind je het ook geil om trans te zijn?" en vertelde dat ze het lekker vond als heteromannen aan haar nepborsten zaten. Die hebben we toen meteen naar buiten gewerkt, want dat soort ranzigheid hoeven ik en anderen niet te tolereren. Dat gaat ook in een kleedkamer gebeuren en als je die 'man met v in het paspoort' dan weigert, dan is het ook niet transfoob, maar vanwege het gedrag.

1 op de 3 trans personen voelt zich altijd onveilig in een openbaar toilet en als je (nog) niet passabel bent, dan voel je die onveiligheid toch echt wel. Geloof me, die vrouwen en kinderen voelen zich lang niet zo opgelaten als de trans persoon die een kleedkamer binnen loopt.

Jongens van 14/15 in vrouwenkleedkamers krijgen problemen als ze ongepast gedrag vertonen. Het gaat echt niet zo zijn dat ze ermee weg komen als er een v-tje in het paspoort staat. Meestal kleden trans kinderen zich in een aparte kleedkamer of de gymruimte om, op de middelbare scholen, omdat ze zich niet op hun gemak voelen bij de rest.

Maar ook met die nieuwe wet kost het te veel moeite (en vooral tijd) om van geslacht te veranderen en zitten er te veel haken en ogen aan, de angst voor een invasie van mannen met een v in de vrouwenkleedkamers gaat er niet komen.
  woensdag 28 september 2022 @ 17:38:35 #82
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206131479
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:32 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het op een vrouwelijke manier accentueren van mannenkonten en benen is gewoon vies. Als jij je er geruster bij voelt de walging met een verzinsel te verklaren, ga je vrolijke gang.
Dat is allemaal prima, maar het probleem zit wel bij jezelf. Niet bij de purser die zich kleed volgens de richtlijnen.
I am a black hole shitting into the void
pi_206131493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je kan je dus anders voelen dan je bent qua lichaam. is dat niet ook natuur?
Dat gevoel zit technisch gezien ook tussen de je oren en zijn emoties.
Emoties hebben niets met biologie te maken.

Of denk je dat je anders bent dan de natuur je voorschrijft?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206131793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat gevoel zit technisch gezien ook tussen de je oren en zijn emoties.
Emoties hebben niets met biologie te maken.

Of denk je dat je anders bent dan de natuur je voorschrijft?
gevoel en emoties zijn net zo natuurlijk als iets anders. jij trekt lekker grensjes die je goed uit komen.
pi_206131882
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:29 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Logisch dat jij en @:Gia hier bang voor zijn, maar hoe is dat anders dan nu?
Als een vader met zijn dochtertje naar de openbare wc's gaat, als een pedo in het zwembad omkleedt terwijl de scholieren zich omkleden, of als een lesbische vrouw net even een enge opmerking maakt in een vrouwenkleedkamer, dan is of voelt dat ook onveilig.
Nu zou de vieze man eerst naar het gemeentehuis moeten, daar een geslachtswijziging moeten aanvragen, waarna er nog weken of maanden bedenktijd overheen gaan, voordat die naar de vrouwenkleedkamer kan.
Als hij echt vieze gedachtes heeft, dan gaat hij die moeite toch niet nemen? Dat kost zoveel tijd...

In een gaybar heb ik ook wel eens een travestiet meegemaakt die tegen me zei: "Vind je het ook geil om trans te zijn?" en vertelde dat ze het lekker vond als heteromannen aan haar nepborsten zaten. Die hebben we toen meteen naar buiten gewerkt, want dat soort ranzigheid hoeven ik en anderen niet te tolereren. Dat gaat ook in een kleedkamer gebeuren en als je die 'man met v in het paspoort' dan weigert, dan is het ook niet transfoob, maar vanwege het gedrag.

1 op de 3 trans personen voelt zich altijd onveilig in een openbaar toilet en als je (nog) niet passabel bent, dan voel je die onveiligheid toch echt wel. Geloof me, die vrouwen en kinderen voelen zich lang niet zo opgelaten als de trans persoon die een kleedkamer binnen loopt.

Jongens van 14/15 in vrouwenkleedkamers krijgen problemen als ze ongepast gedrag vertonen. Het gaat echt niet zo zijn dat ze ermee weg komen als er een v-tje in het paspoort staat. Meestal kleden trans kinderen zich in een aparte kleedkamer of de gymruimte om, op de middelbare scholen, omdat ze zich niet op hun gemak voelen bij de rest.

Maar ook met die nieuwe wet kost het te veel moeite (en vooral tijd) om van geslacht te veranderen en zitten er te veel haken en ogen aan, de angst voor een invasie van mannen met een v in de vrouwenkleedkamers gaat er niet komen.
In BNW zit een topic met de gebeurtenissen nu in de VS op dit gebied, daar zitten echt de meest maffe filmpjes in.

Aan de ene kant is het heel belangrijk om onze genders te helpen aan de andere kant pas ik voor die Amerikaanse tafelen.

Daarnaast zorgt deze vorm van wetgeving dat er geen ervaringsdeskundige of andere deskundigen meer geraadpleegd hoeven worden, wat me juist bij deze groep zinvol lijkt. Ik las vanmorgen een artikel van Joop uit 2018, met onze D’66 transvrouw en er is sindsdien nog niet veel veranderd.

Ik ben zeker voor een wet, alleen niet in deze loze vorm.
pi_206132050
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
allereerst over het dubbelgedrukte, daar zijn gisteren dus vragen over gekomen voor de minister. Want met een v in de paspoort, ben je officieel vrouw en heb je recht op het gebruik maken van een vrouwenruimte. Deze wet gaat daar niet over maar dit is wel een bijkomstigheid welke voor veel vrouwen en kinderen zeer ongewenst is.
Exact, het veroorzaakt een groter gevoel van onveiligheid voor vrouwen.

En het argument dat het (mogelijk) niet of nauwelijks zal voorkomen gaat wat mij betreft al te ver. 1 incident (mogelijk gemaakt door deze wet) is 1 incident teveel.

En mbt cijfertjes. Deze wet is specifiek geschreven met het oog op net zo'n kleine groep. Daarbij wordt dan het maatschappelijk belang van minstens 8 miljoen Nederlanders opzij geschoven.

De huidige wetgeving voor transgenders voorziet al in hun behoefte. Lichte aanpassingen kunnen best in een betere behoeft voorzien, maar zo rigoreus als deze wet is onwenselijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206132107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
gevoel en emoties zijn net zo natuurlijk als iets anders. jij trekt lekker grensjes die je goed uit komen.
Denk je dat je groter bent dan de natuur je voorschrijft dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206132123
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:29 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exact, het veroorzaakt een groter gevoel van onveiligheid voor vrouwen.

En het argument dat het (mogelijk) niet of nauwelijks zal voorkomen gaat wat mij betreft al te ver. 1 incident (mogelijk gemaakt door deze wet) is 1 incident teveel.

En mbt cijfertjes. Deze wet is specifiek geschreven met het oog op net zo'n kleine groep. Daarbij wordt dan het maatschappelijk belang van minstens 8 miljoen Nederlanders opzij geschoven.

De huidige wetgeving voor transgenders voorziet al in hun behoefte. Lichte aanpassingen kunnen best in een betere behoeft voorzien, maar zo rigoreus als deze wet is onwenselijk.
Daarnaast heeft dit wetvoorstel een probleem en dat is dat de ambtenaar van een gemeente zelf moet beoordelen of men het echt wil. Dus een persoon in dienst van de overheid, en die zijn daar helemaal niet toe bevoegd of opgeleid.

Dat zal in 99 gevallen goed gaat, tot eentje spijt krijgt en de desbetreffende transgender de gemeentemedewerker aansprakelijk stelt voor de onherstelbare schade.

Om nog maar te zwijgen over de transgenders die op de biblebelt wonen, die lopen kans helemaal geen wijziging te krijgen van de ambtenaar.
pi_206132389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denk je dat je groter bent dan de natuur je voorschrijft dan?
ik denk dat als je hersenen je vertellen dat je een ander gender bent dan je lichaam, dat dat de natuur i die je iets verteld. lichaam, dat is een kwestie van hormonen, tijdens de ontwikkeling van een embrio. een deel komt niet verder dan ergens ertussen in.
of denk jij dat de natuur perfect is?
pi_206133290
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik denk dat als je hersenen je vertellen dat je een ander gender bent dan je lichaam, dat dat de natuur i die je iets verteld. lichaam, dat is een kwestie van hormonen, tijdens de ontwikkeling van een embrio. een deel komt niet verder dan ergens ertussen in.
of denk jij dat de natuur perfect is?
Haal het uit de zorgverzekering en de natuur hier produceert net zoveel genderdysforie als het in Afthanistan doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:34:11 #91
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206133931
Ik ben Japie 64 jaar en identificeer me als Mieke van 16.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 28 september 2022 @ 20:55:45 #92
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206134206
je mag kinderen niet neuken omdat ze niet kunnen instemmen. Om vergelijkbare redenen vind ik 16 te jong om hierover te mogen beslissen.

Indien het word ingevoerd vind ik dat de ouders levenslang moeten krijgen als hun kroost zichzelf van het leven beroofd omdat hij/zij/dat/het/ding spijt krijgt.
pi_206134431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Haal het uit de zorgverzekering en de natuur hier produceert net zoveel genderdysforie als het in Afthanistan doet.
wat een BS
  woensdag 28 september 2022 @ 22:10:15 #94
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206135076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:04 schreef NoXia het volgende:

[..]
Dan kies je waar je jezelf het best nee identificeert. Maar ben je geboren met XX dan meisje en XY ben je jongen. Geen weg meer terug.
Waarom moet iemand die in meer of mindere mate van beide geslachten is kiezen? Omdat jij vindt dat er enkel mannen en vrouwen zijn?

Gelukkig is het tegenwoordig niet altijd meer zo dat die keuze zelf voor ze gemaakt wordt als ze net geboren zijn. Maar bij velen geld dat ze liever hadden gehad dat er niet ingegrepen was.

Het gaat in Nederland om zo’n 50 kinderen per jaar die geboren worden met zichtbare kenmerken van beide geslachten,(volgens de medische wereld). Nog niet zo lang geleden werd ze vaak niet eens verteld dat dat zo was. Kwamen ze er pas veel later achter omdat er iets ‘anders’ was of kwamen ze er zelfs nooit achter.

Dan is er ook nog de groep waarbij het niet zichtbaar is, die er pas achter komen als ze voor iets anders medisch behandeld worden. Er dan achter komen dat er meer of minder ontwikkelde eierstokken, baarmoeder, niet ingedaalde testikels e.d. zijn.
En als laatste is er nog de groep waarbij het fenotype volledig man of vrouw is, maar het genotype niet. Dat is iets waar je maar heel zelden achter komt omdat er vrijwel nooit gekeken wordt naar het genotype.

Ik vind de stelling dat het zo extreem zeldzaam is dan ook een boute. Want dat weten we eigenlijk helemaal niet zo goed. Er wordt niet standaard gekeken naar genotypes en zelfs niet naar fenotypes die niet van buitenaf zichtbaar zijn.
Wat we weten is dat er best veel variatie is en dat bij een 50 kinderen per jaar in Nederland (dat cijfer heb ik van een 10/20 jaar terug) duidelijke geslachtelijke kenmerken van beide geslachten hebben bij geboorte.
Ik ben bv erg benieuwd wat eruit komt als we bij mensen die zich minder of geheel niet thuis voelen bij hun fenotype standaard naar het genotype zouden kijken. Of zelfs bij elk geboren kind standaard naar het genotype zouden kijken.
Ik vermoed (dit is enkel een gedachte) dat in de groep die zich minder of geheel niet thuis voelt bij hun fenotype het vaker voor zal komen dat het genotype een variatie is.

Dat alleen vind ik al voldoende om daar wat mee te doen. Ik zou zelfs graag een verbod willen zien op aanpassing bij een baby, alhoewel dat nu gelukkig niet de standaard meer is is het nog wel mogelijk en wordt er nogsteeds voor gekozen. Ik vind dat een ander dat niet mag beslissen voor iemand, ook al is het met de allerbeste bedoelingen (willen dat het kind zich niet ‘anders’ voelt, niet tegen onbegrip en gepest aanloopt op school e.d.).

Dat hele strakke man of vrouw is de basis van dit probleem. En op veel plekken in de geschiedenis en zelfs in de huidige wereld is er meer ruimte en erkenning dat het niet zo zwart wit is. Biologisch gezien niet, mentaal en sociaal gezien niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 september 2022 @ 22:37:21 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206135391
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad niet over transities, omdat daar de wet al in voorziet en er geen wijziging nodig is.
Maar voor de beargumentering wordt hier wel steeds naar terug gegrepen door de kamerleden. Ook dat er interseksuele mensen worden geboren. Zeer frustrerend dat ze niet gewoon blijven bij de kern van de zaak:
Jongeren onder de 16 die, zonder transitie en zonder medische onderbouwing, hun geslacht in het paspoort willen veranderen.
Die mogen nog niet het medische traject in, op evt puberteitsremmers na. Waarbij er ook zijn die daar niet voor kiezen omdat ze de nadelen daarvan te groot zijn.
Maar die wel ook serieus bezig zijn met gaan leven als het andere geslacht. Soms gedeeltelijk, want de wereld kan hard zijn. Er is stevige durf nodig om als geboren jongen de brugklas in te lopen in meisjes kleding en met je meisjes gedrag omdat je dat bent eigenlijk. En zo hetzelfde andersom en bij andere vormen.

Die naamsverandering en die verandering in het paspoort kan daarin steunend zijn. Dat je niet ertegenaan loopt dat bv een leraar op de eerste dag bij kijken of iedereen present is Harold zegt.
Dat je niet om dat te voorkomen vooraf dat uit moet gaan leggen en maar moet hopen dat er geen hakken in het zand figuren tussen zitten of dat er gewoon perongelijk een foutje wordt gemaakt omdat iemand je geboortenaam en geslacht op papier voor zich heeft.

Zeker voor jonge pubers is een stukje wat minder in the picture zijn en wat minder overal moeten uitleggen en doen heel erg fijn.
Het valt niet geheel te voorkomen dat je dat toch al moet hier en daar. Maar laten we waar mogelijk het zo makkelijk mogelijk te maken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 september 2022 @ 22:58:13 #96
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206135594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:11 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Tekenen van de teloorgang van onze beschaving, naast alle crisissen (van energie tot klimaat) hoort een identiteitscrisis daar ook bij. Eens kijken wat er van deze onzin overblijft als de economie ineenstort en mensen geen tijd meer hebben om hierover na te denken.
Ben je je ervan bewust dat op redelijk wat plekken op aarde er gewoon erkenning is van meer dan twee geslachten?
Dat er verschillende benamingen zijn voor die variaties? Het zwart witte man/vrouw hier is helemaal niet zo algemeen als jij denkt.

Dat ook daar waar mensen vele malen armer zijn en veel moeten richten op simpelweg overleven dit ook voorkomt? Sterker nog, zelfs al langer in meer of mindere mate erkend wordt en zelfs ruimte ervoor biedt?

Thailand met de ladyboys is waarschijnlijk 1 van de meest bekende voorbeelden.
Maar weet je bv dat in Iran er al van oudsher geaccepteerd werd dat er mensen zijn die in het verkeerde lichaam zijn geboren? Dat dat in combi met de homo haat vanuit de huidige religie zelfs tot een zeer ernstige uitwas heeft geleid. Waarbij homo’s om puur lijfsbehoud zich tot vrouw laten ombouwen? Daartoe gepushed worden zelfs? Want een transgender die geboren is als man die op mannen valt wordt niet als homo gezien, maar als hetero. Dan wordt het je vergeven.

Het is absoluut niet waar dus dat waar mensen meer bezig zijn met overleven dit niet voorkomt. Het is van alle tijden en alle plekken. Er zijn enkel meer medische mogelijkheden gekomen om ook fysiek van geslacht te veranderen ipv enkel te leven en te uiten als.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206135643
Het ligt aan de instanties zelf
  woensdag 28 september 2022 @ 23:04:12 #98
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206135646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:38 schreef Gia het volgende:
Al twee dagen is een debat gaande over de nieuwe genderwet, maar geen topic op Fok! hierover.
Waarom niet? Zijn we politiek correct geworden, of interesseert het niemand?

Mij? Geen ruk. Zr ver van m'n bed show allemaal. Enige wat ik deze mensen gun is dat ze voor de wet gelijk behandeld worden net als iedereen en verder zoeken ze het maar lekker uit.

Aan de andere kant zal ik er ook geen seconde wakker van liggen als deze wet aangenomen wordt. Sterker, voor mijn part kliederen ze hun hele paspoort vol met het complete alphabet.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 28 september 2022 @ 23:19:11 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206135817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Haal het uit de zorgverzekering en de natuur hier produceert net zoveel genderdysforie als het in Afthanistan doet.
Google eens op Bacha posh en de geschiedenis daarvan.
Ook daar komt het voor. En zijn er zelfs uitwassen van. In dit geval dat bij het ontbreken van zonen een meisje maar gewoon als soort van man moet leven.

Overal zijn transgenders en andere variaties.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206136809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik denk dat als je hersenen je vertellen dat je een ander gender bent dan je lichaam, dat dat de natuur i die je iets verteld. lichaam, dat is een kwestie van hormonen, tijdens de ontwikkeling van een embrio. een deel komt niet verder dan ergens ertussen in.
of denk jij dat de natuur perfect is?
Gender is een menselijk construct. Heeft niets te maken met biologie.

Dat is dan ook de verwarring hier. Het is helemaal prima als mensen willen lullen over gender en zich identificeren als wat dan ook. Staat compleet los van de realiteit van geslacht.
pi_206136812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:29 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Maar ook met die nieuwe wet kost het te veel moeite (en vooral tijd) om van geslacht te veranderen en zitten er te veel haken en ogen aan, de angst voor een invasie van mannen met een v in de vrouwenkleedkamers gaat er niet komen.
Ik zie dat precies andersom. Zoiets moet ook veel tijd en moeite kosten. Het zal best vervelend zijn, maar als het niet meer is dan dat ben ik juist voor mr haken en ogen. De mensen die echt transgender zijn komen daar gewoon doorheen, net als nu. Dat het even irritant is kunnen ze best voor lief nemen, dat geldt voor heel veel dingen in het leven die je wil veranderen.
pi_206136814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat? Het biologische geslacht? Vrijwel altijd wel ja, medische anomalien daargelaten.

Genderidentiteit? Lijkt toch eerder een social construct. Net als het hele begrip identiteit.
Exact. Daarom heeft het geen plaats in wetgeving.
pi_206137054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 06:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Exact. Daarom heeft het geen plaats in wetgeving.
Nou, dan kan de vrijheid van religie ook de deur uit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137059
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, dan kan de vrijheid van religie ook de deur uit.
Nee, juist niet. Het specifiek opnemen van een religie in de wet gaat tegen dat principe in.
pi_206137061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 06:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gender is een menselijk construct. Heeft niets te maken met biologie.

Dat is dan ook de verwarring hier. Het is helemaal prima als mensen willen lullen over gender en zich identificeren als wat dan ook. Staat compleet los van de realiteit van geslacht.
mensen zijn biologisch.
en ook puur lichamelijk zijn er genoeg mensen die er tussen in zitten.
pi_206137083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
mensen zijn biologisch.
En dat betekent...?

quote:
en ook puur lichamelijk zijn er genoeg mensen die er tussen in zitten.
Neen. Mensen zijn seksueel dimorfisch.
pi_206137105
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Goede drogreden wel.
Wat klopt er niet aan het feit dat je of als M of als V ter wereld komt? Als je je als M een V voelt zit er niet iets verkeerd tussen je benen, maar tussen je oren.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206137140
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, juist niet. Het specifiek opnemen van een religie in de wet gaat tegen dat principe in.
Waar zeg ik dat?

Het hele artikel kan de grondwet uit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137144
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?

Het hele artikel kan de grondwet uit.
Genderidentiteit is een religieus concept.
pi_206137145
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan het feit dat je of als M of als V ter wereld komt? Als je je als M een V voelt zit er niet iets verkeerd tussen je benen, maar tussen je oren.
quote:
Mooi om te zien dat alle problemen in dit land opgelost zijn. Geen asielcrisis, geen energiecrisis, niks meer aan de hand. Tijd zat dus om te gaan debateren over onzin zaken zoals dit...
Dat 'er zijn andere zaken dus waarom besteden ze hier aandacht aan', is een drogreden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137153
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Genderidentiteit is een religieus concept.
Wat? Nee.

Genderidentiteit en religie zijn social constructs.

Jij stelt bij genderidentiteit 'dus geen plaats in wetgeving'. Religie dan ook maar weg?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat? Nee.
Jawel.
quote:
Genderidentiteit en religie zijn social constructs.
Prima. Dankzij vrijheid van religie heeft de overheid daar dus niets mee te maken.
pi_206137180
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:57 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Dat 'er zijn andere zaken dus waarom besteden ze hier aandacht aan', is een drogreden.
Die andere zaken zijn wel even iets belangrijker dan deze onzin.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206137189
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Die andere zaken zijn wel even iets belangrijker dan deze onzin.
Het is beter dan dat het er stilletjes doorheen gesluist wordt, zoals origineel het plan was tijdens corona. Nu is er nog een grote kans dat het verworpen wordt ^O^
pi_206137204
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jawel.
Licht toe aub?

quote:
Prima. Dankzij vrijheid van religie heeft de overheid daar dus niets mee te maken.
Maar vrijheid van genderidentiteit heeft de overheid dan wel iets mee te maken? Dat mag niet? Daar bepaalt de overheid dat het biologisch geslacht per se leidend moet zijn in officile documenten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137222
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Die andere zaken zijn wel even iets belangrijker dan deze onzin.
Ja, precies. Dit soort domme redenaties dus.

Als we alle kwesties in gaan delen op hoe belangrijk ze zijn, kan de overheid maar met een handjevol zaken bezig zijn. Negeren we dan de rest maar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137223
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Licht toe aub?

Het is een religieus concept dat bepaalde mensen aanhangen. Veruit de meeste mensen in de wereld geloven helemaal niet in zo'n genderidentiteit.

quote:
Maar vrijheid van genderidentiteit heeft de overheid dan wel iets mee te maken? Dat mag niet? Daar moet per se het biologisch geslacht leidend zijn?
Je verwart een aantal dingen. De overheid heeft inderdaad niets te zeggen over gender (of andere religies), maar wel over geslacht. Daarom moet men dus er goed over nadenken, want wat er gevraagd wordt is of de overheid een verandering van geslacht op papier toe zou moeten laten, en hoe.
pi_206137229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is een religieus concept dat bepaalde mensen aanhangen. Veruit de meeste mensen in de wereld geloven helemaal niet in zo'n genderidentiteit.
Dat mensen er in geloven of het aanhangen, maakt het nog geen religieus concept. Dat gaat over iets goddelijks of heiligs.

quote:
Je verwart een aantal dingen. De overheid heeft inderdaad niets te zeggen over gender (of andere religies), maar wel over geslacht. Daarom moet men dus er goed over nadenken, want wat er gevraagd wordt is of de overheid een verandering van geslacht op papier toe zou moeten laten, en hoe.
Fair point.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206137256
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat mensen er in geloven of het aanhangen, maakt het nog geen religieus concept. Dat gaat over iets goddelijks of heiligs.

Daar valt over te twisten inderdaad. Je zou het ook een filosofie kunnen noemen, maar wel eentje met een heel sterk dogma. Boeddhisme heeft ook geen goden voor zover ik weet, maar wordt meestal wel onder religie geschaadt. Ik zelf zie vrijheid van religie als onderdeel van vrijheid van meningsuiting en associatie.
pi_206138150
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Google eens op Bacha posh en de geschiedenis daarvan.
Ook daar komt het voor. En zijn er zelfs uitwassen van. In dit geval dat bij het ontbreken van zonen een meisje maar gewoon als soort van man moet leven.

Overal zijn transgenders en andere variaties.
Dat zeg ik, en daarom is het ook zo alarmerend dat het aantal genderdysforiegevallen in het Westen ineens explodeert. Dat kan geen nature meer zijn maar moet nurture zijn. Dan ben je dus gezonde kinderen genitaal, hormonaal en anderzins lichamelijk aan het verminken en ernstige bijwerkingen en een levenslang abonnement op de farmaceutische industrie aan het bezorgen op basis van een ideologie.

Het aantal jongeren dat wil detransitioneren neemt schrikbarend toe, die zijn er samen met hun ouders gewoon ingeluld door een hijgerige, ideologische en winstgevende transgenderindustrie. Die jongeren is ontzettend veel ellende en onrecht aangedaan, en het zal niet lang meer duren voor er eentje wraak komt nemen en dan geldt mijn medeljiden nog steeds de verminkte jongere en niet de transgenderideoloog die de psycholoog of arts uithangt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206138645
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 06:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gender is een menselijk construct. Heeft niets te maken met biologie.

Dat is dan ook de verwarring hier. Het is helemaal prima als mensen willen lullen over gender en zich identificeren als wat dan ook. Staat compleet los van de realiteit van geslacht.
En bij geslacht zitten een aantal consequenties die de natuur met zich mee brengt. Met een pik bloedt je niet iedere maand uit geslachtsdeel zeg maar.

En er bestaat geen verschil tussen 'geslacht' en 'gender'. 'Gender' is gewoonweg de vertaling uit een andere taal dan het NLs wat hetzelfde betekend als 'geslacht'. Dat er weer een bevolkingsgroep mee aan de haal gaat en er totaal iets anders van maakt, maakt het nog niet de waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 september 2022 @ 10:50:42 #122
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206138718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En bij geslacht zitten een aantal consequenties die de natuur met zich mee brengt. Met een pik bloedt je niet iedere maand uit geslachtsdeel zeg maar.

En er bestaat geen verschil tussen 'geslacht' en 'gender'. 'Gender' is gewoonweg de vertaling uit een andere taal dan het NLs wat hetzelfde betekend als 'geslacht'. Dat er weer een bevolkingsgroep mee aan de haal gaat en er totaal iets anders van maakt, maakt het nog niet de waarheid.
Nee. In Engels is het sex en gender. Sex = geslacht, gender = gender.
I am a black hole shitting into the void
pi_206138804
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mooi om te zien dat alle problemen in dit land opgelost zijn. Geen asielcrisis, geen energiecrisis, niks meer aan de hand. Tijd zat dus om te gaan debateren over onzin zaken zoals dit...

Belachelijk dat er berhaupt tijd verspilt wordt aan dit soort onzin. Bij je geboorte staat vast of je een M of V bent. Klaar. Einde discussie.
Dit zou je inderdaad zeggen, maar helaas strookt de biologische realiteit niet met de fantasie van bepaalde mensen, dus moet de realiteit worden aangepast op het subjectieve aldus bepaalde progressieve partijen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 06:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gender is een menselijk construct. Heeft niets te maken met biologie.

Dat is dan ook de verwarring hier. Het is helemaal prima als mensen willen lullen over gender en zich identificeren als wat dan ook. Staat compleet los van de realiteit van geslacht.
Het hele concept 'gender' is slechts bedacht om de biologische realiteit te kunnen ontkrachten. Het betreft een vermeend gevoel dat zogenaamd dan meer autoriteit zou moeten hebben dan de biologie. Helaas, dit is complete onzin. Je zou dit voor letterlijk allerlei dingen kunnen verzinnen. Iemand die blank is, maar zich eigenlijk Japans voelt, iemand die 1.72 is maar zich eigenlijk 1.90 voelt, iemand die zich geen mens voelt, maar hond, iemand die 55 is, maar zich eigenlijk 22 voelt. Waarom zou het in zulke gevallen niet kunnen maar in het geval van geslacht wel? Het betreft namelijk in alle gevallen een claim die simpelweg niet klopt en haaks staat op de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206138814
Dubbel
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206138850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:50 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Nee. In Engels is het sex en gender. Sex = geslacht, gender = gender.
Dat is nog niet zo heel lang zo. Sex en gender werden in het Engels tot voor kort door elkaar gebruikt maar betekenden hetzelfde.
pi_206138874
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

Het hele concept 'gender' is slechts bedacht om de biologische realiteit te kunnen ontkrachten. Het betreft een vermeend gevoel dat zogenaamd dan meer autoriteit zou moeten hebben dan de biologie. Helaas, dit is complete onzin. Je zou dit voor letterlijk allerlei dingen kunnen verzinnen. Iemand die blank is, maar zich eigenlijk Japans voelt, iemand die 1.72 is maar zich eigenlijk 1.90 voelt, iemand die zich geen mens voelt, maar hond, iemand die 55 is, maar zich eigenlijk 22 voelt. Waarom zou het in zulke gevallen niet kunnen maar in het geval van geslacht wel? Het betreft namelijk in alle gevallen een claim die simpelweg niet klopt en haaks staat op de realiteit.
En iedereen 4 jaar geleden allemaal hard lachen om de Tjakka man.
quote:
Het verzoek van Emile Ratelband om zijn geboortedatum te wijzigen, is afgewezen. Volgens de rechtbank biedt de wet geen ruimte om zo'n verandering toe te wijzen.

Ratelband (69) wilde zijn leeftijd met twintig jaar verlagen, omdat hij zich veel jonger zegt te voelen.
https://nos.nl/artikel/2261872-emile-ratelband-mag-geen-49-worden

Identiteitspolitiek aanhangers lijken volledig voorbij te gaan aan de juridische, sociale en maatschappelijke aspecten van hun wensdenken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206138899
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is nog niet zo heel lang zo. Sex en gender werden in het Engels tot voor kort door elkaar gebruikt maar betekenden hetzelfde.
Gender is oorspronkelijk alleen maar voor woorden. Dus of een woord mannelijk, of vrouwelijk is.

De hele genderideologie is een verzinsel. Rariteitenkabinet. Dat staat even los van gender dysforie. Dat is wel bestaand. Net als intersekse, alleen dan weer anders. En zelfs bij gender dysforie is het ernstig de vraag of in transitie gaan de oplossing is.

Verder is dat allemaal prima. Doe wat je wil.

Echter, jongeren worden erin meegezogen nu. En dat is ten ene male verkeerd.
  donderdag 29 september 2022 @ 11:17:25 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206138949
Er is nog een punt dat mij een beetje verbaast trouwens. Ook een beetje door wat een user hierboven ergens zei over het zwart-wit man vrouw denken.

Dat mensen met gender dysphorie zich niet identificeren met hun fysieke geslacht, dat staat wat mij betreft buiten kijf. Dat die mensen daaronder kunnen lijden ook en dat ze hulp verdienen ook.

Waar ik erin kan komen dat je weet van jezelf dat je gevoelens niet overeen komen met je geslacht, kan ik er eigenlijk niet echt bij dat je kunt weten dat je gevoelens wel overeenkomen met het andere geslacht. Je hebt fysiek dat geslacht niet, je mist bijv dat hele hormonale systeem. Hoe kun je dat weten?

Zou de toch vrij binaire manier waarop onze samenleving naar geslacht kijkt mensen met gender dysphorie het idee geven dat ze dan wel het andere geslacht zouden moeten zijn? Dat er niets tussenin, of naast man/vrouw is?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 29 september 2022 @ 11:36:21 #129
3542 Gia
User under construction
pi_206139120
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zou je inderdaad zeggen, maar helaas strookt de biologische realiteit niet met de fantasie van bepaalde mensen, dus moet de realiteit worden aangepast op het subjectieve aldus bepaalde progressieve partijen.
[..]
Het hele concept 'gender' is slechts bedacht om de biologische realiteit te kunnen ontkrachten. Het betreft een vermeend gevoel dat zogenaamd dan meer autoriteit zou moeten hebben dan de biologie. Helaas, dit is complete onzin. Je zou dit voor letterlijk allerlei dingen kunnen verzinnen. Iemand die blank is, maar zich eigenlijk Japans voelt, iemand die 1.72 is maar zich eigenlijk 1.90 voelt, iemand die zich geen mens voelt, maar hond, iemand die 55 is, maar zich eigenlijk 22 voelt. Waarom zou het in zulke gevallen niet kunnen maar in het geval van geslacht wel? Het betreft namelijk in alle gevallen een claim die simpelweg niet klopt en haaks staat op de realiteit.
Wat als ik me afro-amerikaans voel!
Mag ik dan ook last hebben van het slavernijverleden?

Bijvoorbeeld...
pi_206139195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef nixxx het volgende:
Er is nog een punt dat mij een beetje verbaast trouwens. Ook een beetje door wat een user hierboven ergens zei over het zwart-wit man vrouw denken.

Dat mensen met gender dysphorie zich niet identificeren met hun fysieke geslacht, dat staat wat mij betreft buiten kijf. Dat die mensen daaronder kunnen lijden ook en dat ze hulp verdienen ook.

Waar ik erin kan komen dat je weet van jezelf dat je gevoelens niet overeen komen met je geslacht, kan ik er eigenlijk niet echt bij dat je kunt weten dat je gevoelens wel overeenkomen met het andere geslacht. Je hebt fysiek dat geslacht niet, je mist bijv dat hele hormonale systeem. Hoe kun je dat weten?

Zou de toch vrij binaire manier waarop onze samenleving naar geslacht kijkt mensen met gender dysphorie het idee geven dat ze dan wel het andere geslacht zouden moeten zijn? Dat er niets tussenin, of naast man/vrouw is?
De realiteit is dat er niets tussenin of naast man of vrouw is, behalve een aantal aangeboren afwijkingen. En de hele claim dat iemand van het andere geslacht zou zijn is inderdaad totaal onhoudbaar. Je kunt je bijvoorbeeld als man geen vrouw voelen, want je weet helemaal niet wat het is om een vrouw te zijn. Je kunt daarentegen natuurlijk wel een man zijn die zich gedraagt op een manier die maatschappelijk als 'vrouwelijk' wordt gezien. Dat moet ook gewoon kunnen. Maar dat maakt je geen vrouw natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 29 september 2022 @ 11:44:12 #131
3542 Gia
User under construction
pi_206139198
Ik snap sowieso niet waarom het gevoel van iemand in zijn/haar paspoort moet staan.
Even wb degenen die niet in transitie willen...
Je kunt je kleden hoe je wil, jezelf noemen hoe je wil, vrijen met wie je wil. Wat is dan het probleem?
Dat iemand zich kan vergissen in het gebruik van hij of zij?
Dat is opgelost door de aanpassing in het paspoort?
pi_206139206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat als ik me afro-amerikaans voel!
Mag ik dan ook last hebben van het slavernijverleden?

Bijvoorbeeld...
Nee, dat zorg voor heel veel ophef en controverse op een of andere manier. Dat zagen we al aan mensen zoals Rachel Dolezal, Martina Big en Oli London.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 29 september 2022 @ 11:48:06 #133
3542 Gia
User under construction
pi_206139231
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

Nee, dat zorg voor heel veel ophef en controverse op een of andere manier. Dat zagen we al aan mensen zoals Rachel Dolezal, Martina Big en Oli London.
Dat zou drukte om niets zijn, want misschien voel ik me over een jaar wel Indiaan. 😉

Kan toch!
pi_206139451
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef nixxx het volgende:
Er is nog een punt dat mij een beetje verbaast trouwens. Ook een beetje door wat een user hierboven ergens zei over het zwart-wit man vrouw denken.

Dat mensen met gender dysphorie zich niet identificeren met hun fysieke geslacht, dat staat wat mij betreft buiten kijf. Dat die mensen daaronder kunnen lijden ook en dat ze hulp verdienen ook.

Waar ik erin kan komen dat je weet van jezelf dat je gevoelens niet overeen komen met je geslacht, kan ik er eigenlijk niet echt bij dat je kunt weten dat je gevoelens wel overeenkomen met het andere geslacht. Je hebt fysiek dat geslacht niet, je mist bijv dat hele hormonale systeem. Hoe kun je dat weten?

Zou de toch vrij binaire manier waarop onze samenleving naar geslacht kijkt mensen met gender dysphorie het idee geven dat ze dan wel het andere geslacht zouden moeten zijn? Dat er niets tussenin, of naast man/vrouw is?
Geslacht wordt vaak verward met gedragspatronen en verwachtingen van de samenleving. Er zijn maar twee geslachten, man en vrouw. Maar binnen die geslachten zijn er ontelbaar veel uitingsvormen. Je hebt altijd de mensen die zich daaraan niet conformeren en dat zou in de samenleving beter geaccepteerd moeten worden. Jongens die jurken dragen, meisjes met kort haar en/of een lage stem, hetero jongens die turnen etcetera etcetera.

De hele genderideologie doet uiteindelijk niets anders dan het stutten van de meest voorkomende uitingsvormen (zeg maar de stereotypen) en werkt dus averechts. Als je als vrouw liever 'mannenkleding' draagt wordt er dan meteen geopperd dat je 'gender' misschien wel man is.

Het loskoppelen van dysforie van transitie is een probleem. Transitie is voor een gedeelte van de mensen met dysforie daadwerkelijk een oplossing. Dat kunnen we als maatschappij best accepteren, zeker als de transitie zo ver gaat als mogelijk. Dan verander je dus echt van geslacht in hoeverre dat mogelijk is, en dan is het ook geen probleem om je geslacht op papier ook te veranderen. Het probleem met het hele geneuzel over gender is dat bewust geslacht vervangen wordt door gender, zonder daadwerkelijk duidelijk te maken wat dat dan betekent.
pi_206139765
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat betekent...?
[..]
Neen. Mensen zijn seksueel dimorfisch.
biologisch, natuurlijk. wij zijn ook natuur, dieren.
en ons geslacht staat helemaal niet zo vast. bij sommigen ontwikkelen hun geslachtsdelen maar heel weinig, of pas heel laat. met hormonen kan je zelfs geslacht wijzigen, afgezien van wat zich al permanent ontwikkeld heeft.
en qua gevoel staat het dus nog veel minder vast. misschien niet voor te stellen door iemand als jij, maar wat doet dat ertoe...
pi_206139866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geslacht wordt vaak verward met gedragspatronen en verwachtingen van de samenleving. Er zijn maar twee geslachten, man en vrouw. Maar binnen die geslachten zijn er ontelbaar veel uitingsvormen. Je hebt altijd de mensen die zich daaraan niet conformeren en dat zou in de samenleving beter geaccepteerd moeten worden. Jongens die jurken dragen, meisjes met kort haar en/of een lage stem, hetero jongens die turnen etcetera etcetera.

De hele genderideologie doet uiteindelijk niets anders dan het stutten van de meest voorkomende uitingsvormen (zeg maar de stereotypen) en werkt dus averechts. Als je als vrouw liever 'mannenkleding' draagt wordt er dan meteen geopperd dat je 'gender' misschien wel man is.

Het loskoppelen van dysforie van transitie is een probleem. Transitie is voor een gedeelte van de mensen met dysforie daadwerkelijk een oplossing. Dat kunnen we als maatschappij best accepteren, zeker als de transitie zo ver gaat als mogelijk. Dan verander je dus echt van geslacht in hoeverre dat mogelijk is, en dan is het ook geen probleem om je geslacht op papier ook te veranderen. Het probleem met het hele geneuzel over gender is dat bewust geslacht vervangen wordt door gender, zonder daadwerkelijk duidelijk te maken wat dat dan betekent.
wat een onzin... deze mensen snappen echt het verschil wel, en wat het betekend als je de lichamelijke kant ervan gaat wijzigen.
bovendien kan je juist tegenwoordig kiezen tussen van alles; man, vrouw, neutraal, meer man als vrouw, etc. ik snap je bezwaar niet echt.
pi_206140660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
biologisch, natuurlijk. wij zijn ook natuur, dieren.
en ons geslacht staat helemaal niet zo vast. bij sommigen ontwikkelen hun geslachtsdelen maar heel weinig, of pas heel laat. met hormonen kan je zelfs geslacht wijzigen, afgezien van wat zich al permanent ontwikkeld heeft.
en qua gevoel staat het dus nog veel minder vast. misschien niet voor te stellen door iemand als jij, maar wat doet dat ertoe...
Ik snap niet wat je hier allemaal mee bedoelt. Geslacht is, zoals gezegd, dimorfisch. Er zijn twee mogelijkheden en die zijn niet te wijzigen eenmaal vastgesteld gedurende de embryonale ontwikkeling.
pi_206140676
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat een onzin... deze mensen snappen echt het verschil wel, en wat het betekend als je de lichamelijke kant ervan gaat wijzigen.
bovendien kan je juist tegenwoordig kiezen tussen van alles; man, vrouw, neutraal, meer man als vrouw, etc. ik snap je bezwaar niet echt.
Je maakt precies de fout die ik beschrijf. Geslacht is wat er in je paspoort staat, en waar bijvoorbeeld medische adviezen op gebaseerd worden. Dat kun je niet wijzigen, alleen op papier. En het is heel goed dat dat wat moeite vergt.

Wat mensen zelf dan onder gender verstaan en daar mee doen moeten ze verder helemaal zelf weten.
pi_206140705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik snap niet wat je hier allemaal mee bedoelt. Geslacht is, zoals gezegd, dimorfisch. Er zijn twee mogelijkheden en die zijn niet te wijzigen eenmaal vastgesteld gedurende de embryonale ontwikkeling.
je snapt het niet, inderdaad. geeft niet
pi_206140711
Kan in het buitenland nog voor verrassende problemen zorgen.

Ik ben wel eens in wat landen geweest, kan me voorstellen dat als ik daar een 'F' in mijn paspoort had gehad ze ook zoiets hadden gehad van: 'Nou, laat die poes dan maar eens zien, gozer.'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206140721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je snapt het niet, inderdaad. geeft niet
Het zou kunnen helpen om een keer fatsoenlijke zinnen te schrijven als je een punt probeert te maken. Zomaar een tip :)

Verder snap ik het best, je zit er alleen nogal naast.
pi_206141378
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het zou kunnen helpen om een keer fatsoenlijke zinnen te schrijven als je een punt probeert te maken. Zomaar een tip :)

Verder snap ik het best, je zit er alleen nogal naast.
ja typisch, dat je ook niet tegen volledige zinnen kan. misschien toch eens in verdiepen, waarom je last hebt van dat soort dingen.
pi_206141427
:D
pi_206141448
Ik voel me soms ook wel eens een Turk in dit land. Maar ben ik er dan ook een?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_206141457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:14 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik voel me soms ook wel eens een Turk in dit land. Maar ben ik er dan ook een?
Je houdt van tteren en shoarma?
  donderdag 29 september 2022 @ 23:39:49 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206148232
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef nixxx het volgende:
Er is nog een punt dat mij een beetje verbaast trouwens. Ook een beetje door wat een user hierboven ergens zei over het zwart-wit man vrouw denken.

Dat mensen met gender dysphorie zich niet identificeren met hun fysieke geslacht, dat staat wat mij betreft buiten kijf. Dat die mensen daaronder kunnen lijden ook en dat ze hulp verdienen ook.

Waar ik erin kan komen dat je weet van jezelf dat je gevoelens niet overeen komen met je geslacht, kan ik er eigenlijk niet echt bij dat je kunt weten dat je gevoelens wel overeenkomen met het andere geslacht. Je hebt fysiek dat geslacht niet, je mist bijv dat hele hormonale systeem. Hoe kun je dat weten?

Zou de toch vrij binaire manier waarop onze samenleving naar geslacht kijkt mensen met gender dysphorie het idee geven dat ze dan wel het andere geslacht zouden moeten zijn? Dat er niets tussenin, of naast man/vrouw is?
Ik denk wel dat dat een factor is die meespeelt.

Maar in het traject van transitie wordt het hormonale systeem ook aangepast en dan zie je meestal dat het als een soort van thuiskomen in zichzelf voelt. Dat het dan echt gaat voelen als dit past, dit ben ik.
Het is meer dan enkel het lichaam, dat maakt dat iemand in de spiegel kan kijken en zichzelf daarin kan herkennen. Maar de aanpassing van het hormoon stelsel is misschien wel het belangrijkste voor een transgender. Daardoor voelt men zich zichzelf.

Ik denk echt dat het veel zou helpen als we Idd wat minder moeten zeggen het is man of vrouw, kies.
Er zullen nogsteeds mensen zijn die graag een transitie willen, maar ook voor hun zal dat dan makkelijker worden, de weg erheen wat minder zwaar.

Het is nu zo dat dat het wat minder zwart wit bezien wordt langzaam. En omdat dat nu kan zie je ook veel mensen zoeken.
Vandaar ook die 1001 genders nu, herkenning en erkenning zoeken. En ook een hoop heen en weer geschuif.
Dat settelt ook vanzelf wel weer als daar ruimte voor is. Ook de mensen die bezig zijn met die 1001 genders enzo zijn zoekende naar wat het betekend niet binnen die strakke verdeling van man en vrouw te vallen. Ook die komen voort uit een maatschappij waar die strakke verdeling er was en nogsteeds prominent aanwezig is.

Mede daarom ben ik ook voor redelijk simpel je naam kunnen veranderen. X en andere dingen op het paspoort prima vind, alhoewel ik ook denk dat we geslachts aanduiding er best ook gewoon af kunnen halen. Dat die aanduiding weinig toevoegt eigenlijk, eigenlijk enkel herkenbaarheid belangrijk is. Dat Pietje die als vrouw door het leven gaat ook als vrouw met passende foto op het paspoort staat. Zelfde met andere grotere veranderingen. Miep die van 50 kilo naar 150 kilo is gegaan (of andersom) zou ook het paspoort aan moeten passen wat mij betreft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:08:42 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206148369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat zeg ik, en daarom is het ook zo alarmerend dat het aantal genderdysforiegevallen in het Westen ineens explodeert. Dat kan geen nature meer zijn maar moet nurture zijn. Dan ben je dus gezonde kinderen genitaal, hormonaal en anderzins lichamelijk aan het verminken en ernstige bijwerkingen en een levenslang abonnement op de farmaceutische industrie aan het bezorgen op basis van een ideologie.

Het aantal jongeren dat wil detransitioneren neemt schrikbarend toe, die zijn er samen met hun ouders gewoon ingeluld door een hijgerige, ideologische en winstgevende transgenderindustrie. Die jongeren is ontzettend veel ellende en onrecht aangedaan, en het zal niet lang meer duren voor er eentje wraak komt nemen en dan geldt mijn medeljiden nog steeds de verminkte jongere en niet de transgenderideoloog die de psycholoog of arts uithangt.
Ik zeg dat transgenders en andere genders dan man of vrouw al sinds het begin van de mensheid bestaan. Ook in Afghanistan.

Dat is niet iets van de huidige tijd. In de huidige tijd in het westen zitten we in een tijdsvlak waar we net lange tijd achter de rug hebben dat het heel strak man of vrouw was, met strakke rolpatronen voor die twee geslachten.
Nu die rolpatronen een beetje losser gemaakt worden krijgen mensen de ruimte om zichzelf te plaatsen in het spectrum wat het werkelijk is. En dat valt niet mee als je geboren bent in een wereld met die strakke zwart wit verdeling. Dat zal nog wel een generatie veel zoeken opleveren.

Wat jij en enkele andere roepen is dat als mensen in armere landen wonen bv ze dit ‘gedoe’ niet zouden hebben, ze ‘gewoon’ man of vrouw zouden zijn.

Maar dat is onwaar. Azi, Afrika, echt overal ter wereld komt dit voor. Zijn er benamingen voor mensen die transgender zijn en voor vele andere vormen. Was is is dat gewoon als feit geaccepteerd.

Neem de Maori bv..

Hier een kleine uitleg over verschillende vormen binnen die cultuur:


Those who were born with the wairua (spirit) of a gender different to the one they were assigned at birth may call themselves ‘irawhiti’ (with a gender that changes or is associated with change), ‘whakawāhine’ (creating or becoming a woman), ‘tangata ira tāne’(a person with the spirit or gender of a man), or one of a number of other terms. The contemporary te reo Māori word for transgender people is ‘irawhiti’. This can be used by transgender women, transgender men, and those with non-binary genders. ‘Ira kore’ is the term used by those who don’t identify with any gender.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:20:29 #148
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206148429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zou drukte om niets zijn, want misschien voel ik me over een jaar wel Indiaan. 😉

Kan toch!
Dan ga je leven als en met ‘indianen’. Dan kan je prima bij de groep waar je bij past opgenomen worden.
Ik ken een oude Nederlandse vrouw die vele jaren bij een Canadese stam heeft geleefd. Die is volledig opgenomen door ze en gaat geheel door het leven als zijnde lid van die stam. Ze gaat nogsteeds elk jaar een tijdje terug en door haar bijdrage aan de stam (verpleegster en vroedvrouw) een hoge status met bijbehorende titel.

Er zijn wel meer voorbeelden van mensen die opgenomen zijn als lid van verschillende stammen. Ik heb zelfs weleens een docu gezien waarbij de documentaire makers eerst ‘officieel’ geadopteerd moesten worden voordat ze bij de stam mochten verblijven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206149040
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
biologisch, natuurlijk. wij zijn ook natuur, dieren.
en ons geslacht staat helemaal niet zo vast.
Jawel hoor. Je hebt kleine of grote gameten.

Natuurlijk bestaat er zoiets als intersekse en zijn er mensen die dan ineens doen alsof er nog allerhande tussen categorien zijn, maar dat is net zo zinvol als zeggen dat het onzin is dat mensen 10 tenen hebben, omdat er ook mensen worden geboren met meer en met minder tenen.

Het gaat dan gewoon om uitzonderingen, waarbij er in de ontwikkeling iets onbedoelds is gebeurd.

Vrijwel iedereen die wordt geboren als man/vrouw voelt zich in de praktijk vooral man respectievelijk vrouw (en dat zal zelden absoluut zijn, omdat we nu eenmaal mannelijke en vrouwelijke hormonen in ons hebben en bovendien wat we als mannelijk of vrouwelijk beschouwen deels sociaal is bepaald en voor een groot deel gewoon op basis van ervaring).

Geslacht en gender is derhalve binair. En al die genderidentiteiten is een verzinsel, ten behoeve van validatie voor mensen die kennelijk normaal willen zijn zonder aan de norm te voldoen.

Persoonlijk denk ik dat het veel meer helpt om normaal zijn niet te zien als iets om trots op te zijn en dus juist mensen die durven af te wijken van de norm daarin te stimuleren (binnen grenzen natuurlijk, een kannibaal zou toch beter weer terug naar de norm ‘gij zult geen mensen eten’ kunnen gaan bijvoorbeeld), of in ieder geval te accepteren.

Genderideologie bevordert die acceptatie mijns inziens bepaald niet. Men is uit de bocht gevlogen en probeert nu met duidelijk onware theorien recht te praten wat krom is.

Zoals: ‘ons geslacht staat helemaal niet zo vast’.
pi_206149097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat zeg ik, en daarom is het ook zo alarmerend dat het aantal genderdysforiegevallen in het Westen ineens explodeert. Dat kan geen nature meer zijn maar moet nurture zijn.
Zou het? Ken wel meer voorbeelden waarbij de aantallen plots toenamen door meer acceptatie.

Incelfrikandel
pi_206149933
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik zeg dat transgenders en andere genders dan man of vrouw al sinds het begin van de mensheid bestaan. Ook in Afghanistan.

Dat is niet iets van de huidige tijd. In de huidige tijd in het westen zitten we in een tijdsvlak waar we net lange tijd achter de rug hebben dat het heel strak man of vrouw was, met strakke rolpatronen voor die twee geslachten.
Nu die rolpatronen een beetje losser gemaakt worden krijgen mensen de ruimte om zichzelf te plaatsen in het spectrum wat het werkelijk is. En dat valt niet mee als je geboren bent in een wereld met die strakke zwart wit verdeling. Dat zal nog wel een generatie veel zoeken opleveren.

Wat jij en enkele andere roepen is dat als mensen in armere landen wonen bv ze dit ‘gedoe’ niet zouden hebben, ze ‘gewoon’ man of vrouw zouden zijn.

Maar dat is onwaar. Azi, Afrika, echt overal ter wereld komt dit voor. Zijn er benamingen voor mensen die transgender zijn en voor vele andere vormen. Was is is dat gewoon als feit geaccepteerd.

Neem de Maori bv..

Hier een kleine uitleg over verschillende vormen binnen die cultuur:

Those who were born with the wairua (spirit) of a gender different to the one they were assigned at birth may call themselves ‘irawhiti’ (with a gender that changes or is associated with change), ‘whakawāhine’ (creating or becoming a woman), ‘tangata ira tāne’(a person with the spirit or gender of a man), or one of a number of other terms. The contemporary te reo Māori word for transgender people is ‘irawhiti’. This can be used by transgender women, transgender men, and those with non-binary genders. ‘Ira kore’ is the term used by those who don’t identify with any gender.
Dit allemaal revisionisme. Strakke rolpatronen zijn van alle tijden en alle culturen en zijn in de menselijke geschiedenis altijd de norm geweest. Pas sinds kort verandert dat, in de westerse samenlevingen. Buitenbeentjes werden niet geaccepteerd maar of er uitgeschopt of een andere, strakke, rol aangemeten. Die mensen werden dan altijd als minderwaardig gezien.
pi_206149950
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zou het? Ken wel meer voorbeelden waarbij de aantallen plots toenamen door meer acceptatie.

[ afbeelding ]
Dat is niet een goede vergelijking, want er is niemand die zich 'idenitificeert' als linkshandig.
pi_206149967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit allemaal revisionisme. Strakke rolpatronen zijn van alle tijden en alle culturen en zijn in de menselijke geschiedenis altijd de norm geweest. Pas sinds kort verandert dat, in de westerse samenlevingen.
Echt veranderen doet het niet. Want de rolpatronen zijn niet zomaar verzonnen. Ze zijn vooral het gevolg van verschillen tussen man en vrouw.
pi_206149994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Echt veranderen doet het niet. Want de rolpatronen zijn niet zomaar verzonnen. Ze zijn vooral het gevolg van verschillen tussen man en vrouw.
Niet echt, maar het maakt niet zoveel uit. Mensen die zich er niet aan conformeren kunnen gewoon geaccepteerd worden zonder nbuleuse quasi-religieuze concepten als gender.
pi_206150039
de grens van 16 is te laag en moet
naar 21.
pi_206150469
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet een goede vergelijking, want er is niemand die zich 'idenitificeert' als linkshandig.
Het lijkt me een prima vergelijking, want ooit had linkshandigheid een stigma waardoor mensen er niet openlijk voor uitkwamen.
Incelfrikandel
pi_206150725
Iedereen kan zijn hoe diegene zich voelt yaaaayyyy.

Kappen met labiele mensen hun zin te geven..
pi_206151058
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het lijkt me een prima vergelijking, want ooit had linkshandigheid een stigma waardoor mensen er niet openlijk voor uitkwamen.
Dat zal, maar er zijn heel weinig mensen die identificeren als linkshandig terwijl ze geboren zijn als rechtshandig. De enorme stijging in (voornamelijk zeer jonge) mensen die zich identificeren als transgender of andere gerelateerde dingen is iets van de laatste paar jaar, terwijl het stigma niet noemenswaardig is veranderd. Ik snap niet zo goed waarom dat zo nodig ontkracht moet worden, het is toch helemaal niet gek dat er rages en subculturen ineens populair worden onder jongeren, kinderen en pubers?
pi_206151315
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het lijkt me een prima vergelijking, want ooit had linkshandigheid een stigma waardoor mensen er niet openlijk voor uitkwamen.
Het is een slechte vergelijking. Linkshandigheid betreft slechts de voorkeur om een andere hand te gebruiken voor het schrijven dan de meeste mensen doen. Het is ook objectief aantoonbaar dat deze mensen beter zijn door het gebruik van die hand. Dit heeft dus niets te maken met het hebben van waanideen of het sleutelen aan de realiteit. De claim dat je je eigen geslacht kunt kiezen is dit wel, want je geslacht is immers biologisch bepaald. Daar zul je het mee moeten doen. Alleen we hebben nu in de Westerse wereld het idee gecreerd het bepalende van iemand zijn of haar geslacht eigenlijk subjectief is en niet objectief. Dat is waanzin.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206151418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Je hebt kleine of grote gameten.

Natuurlijk bestaat er zoiets als intersekse en zijn er mensen die dan ineens doen alsof er nog allerhande tussen categorien zijn, maar dat is net zo zinvol als zeggen dat het onzin is dat mensen 10 tenen hebben, omdat er ook mensen worden geboren met meer en met minder tenen.

Het gaat dan gewoon om uitzonderingen, waarbij er in de ontwikkeling iets onbedoelds is gebeurd.
nee, dat is een verkeerde vergelijking. we hebben nu toch echt wel erkend dat er een derde 'geslacht' bestaat, de x.
en zelfs al was dat zo, dan is genderidentiteit toch wel zo belangrijk voor wie je bent, dat het speciale aandacht verdient.
quote:
Vrijwel iedereen die wordt geboren als man/vrouw voelt zich in de praktijk vooral man respectievelijk vrouw (en dat zal zelden absoluut zijn, omdat we nu eenmaal mannelijke en vrouwelijke hormonen in ons hebben en bovendien wat we als mannelijk of vrouwelijk beschouwen deels sociaal is bepaald en voor een groot deel gewoon op basis van ervaring).
nou, daar zeg je het al dan, toch?
quote:
Geslacht en gender is derhalve binair. En al die genderidentiteiten is een verzinsel, ten behoeve van validatie voor mensen die kennelijk normaal willen zijn zonder aan de norm te voldoen.

Persoonlijk denk ik dat het veel meer helpt om normaal zijn niet te zien als iets om trots op te zijn en dus juist mensen die durven af te wijken van de norm daarin te stimuleren (binnen grenzen natuurlijk, een kannibaal zou toch beter weer terug naar de norm ‘gij zult geen mensen eten’ kunnen gaan bijvoorbeeld), of in ieder geval te accepteren.

Genderideologie bevordert die acceptatie mijns inziens bepaald niet. Men is uit de bocht gevlogen en probeert nu met duidelijk onware theorien recht te praten wat krom is.

Zoals: ‘ons geslacht staat helemaal niet zo vast’.
zolang ze zich aan de feiten houden, heb ik er geen enkel probleem mee. hun rechten om zichzelf te zijn en een identiteit te hebben zijn niet minder valide dan de jouwe.
pi_206151448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, dat is een verkeerde vergelijking. we hebben nu toch echt wel erkend dat er een derde 'geslacht' bestaat, de x.
Dit is onzin. Wat VEM zegt is correct, er zijn twee mogelijke gameten. Mensen die als intersex worden aangemerkt zijn nog steeds identificeerbaar via die (potentile) productie van gameten. Er is geen derde geslacht.

Daarom is een X in een paspoort dan ook vrij grote onzin.
pi_206151510
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, dat is een verkeerde vergelijking. we hebben nu toch echt wel erkend dat er een derde 'geslacht' bestaat, de x.
Ik weet niet wie jullie zijn, maar het is quatsch. Er zijn slechts twee geslachten en tot welk geslacht je behoort volgt uit de gameten die iemand produceert.

Dat je jezelf kan laten registreren als X is juridische werkelijkheid. En die is buigzaam. Als morgen toegestaan wordt dat iedereen zijn geboortedatum naar wens mag veranderen verandert er niets aan de biologische leeftijden van de mensen op aarde.
pi_206151522
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 10:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zal, maar er zijn heel weinig mensen die identificeren als linkshandig terwijl ze geboren zijn als rechtshandig.
Oh zo. Mijn vader heeft de tijd dat linkshandigen actief werden ontmoedigd nog meegemaakt. Hij vertelde dat destijds docenten ook vreemde argumenten gebruikten zoals dat linkshandigheid ingebeeld of aangeleerd zou zijn. Anekdotisch, ik weet het, maar de vergelijking lijkt me daarom ook op dat punt juist.

Wat men ook weleens vergeet is dat genderdysforie een wetenschappelijk bewezen feit is. Het is niet dat mensen het zich inbeelden dat hun brein niet past bij het biologische uiterlijk.

Overigens: wel volstrekt met je eens dat we moeten waken voor doorschieten, dat wel.

quote:
De enorme stijging in (voornamelijk zeer jonge) mensen die zich identificeren als transgender of andere gerelateerde dingen is iets van de laatste paar jaar, terwijl het stigma niet noemenswaardig is veranderd.
Ik merk dan toch een andere trend dan jij. Ik heb tot voor kort altijd in een dorp gewoond, dat kan het verschil zijn ;)

quote:
Ik snap niet zo goed waarom dat zo nodig ontkracht moet worden, het is toch helemaal niet gek dat er rages en subculturen ineens populair worden onder jongeren, kinderen en pubers?
Wat wordt ontkracht?
Incelfrikandel
pi_206151609
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Oh zo. Mijn vader heeft de tijd dat linkshandigen actief werden ontmoedigd nog meegemaakt. Hij vertelde dat destijds docenten ook vreemde argumenten gebruikten zoals dat linkshandigheid ingebeeld of aangeleerd zou zijn. Anekdotisch, ik weet het, maar de vergelijking lijkt me daarom ook op dat punt juist.

Wat men ook weleens vergeet is dat genderdysforie een wetenschappelijk bewezen feit is. Het is niet dat mensen het zich inbeelden dat hun brein niet past bij het biologische uiterlijk.

Een andere reden dat de vergelijking niet opgaat is dat transgender zijn nooit op die manier ontmoedigd is, zeker niet in de laatste 10 jaar. Dysforie bestaat, maar het een 'wetenschappelijk feit' noemen is misleidend. Het is een medische diagnose, waar we eigenlijk nog heel weinig over weten. Simpelweg omdat we zo weinig weten over hoe het brein werkt. Het is niet zo dat iemand geboren wordt met een 'mannelijk' brein maar een vrouwelijk lichaam ofzo. Een vergelijking kun je maken met andere aandoeningen als anorexia. Heel erg versimpeld, maar dan ziet iemand zichzelf als te dik terwijl dat niet zo is. Anorexia kan worden gemitigeerd en genezen (voor zover ik weet) en soms groeit iemand er overheen. Hetzelfde geldt voor dysforie. Sterker, er komt steeds meer bewijs dat veruit de meeste kinderen en tieners die dysforie claimen te hebben er overheen groeien.

Maar dit alles wordt onderdrukt door activisten. Er ligt nu zelfs in Nederland een wetsvoorstel klaar die iedere vorm van therapie om dysforie te genezen zou verbieden. In de VS is het nu helemaal een drama, waar zelfs de DISM nu een absurde definitie van dysforie aangenomen heeft.

quote:
Ik merk dan toch een andere trend dan jij. Ik heb tot voor kort altijd in een dorp gewoond, dat kan het verschil zijn ;)
Het gaat dan ook niet om anekdotisch bewijs h, het is niet voor niets dat de wachtlijsten bij verschillende klinieken exponentieel gegroeid zijn.

quote:
Wat wordt ontkracht?
Dat er een trend is. Of dat die trend iets te maken zou kunnen hebben met social contagion. Met andere woorden, vanuit activisten is het antwoord altijd 'nee het is geen trend, en zelfs als het een trend is komt het alleen maar door meer acceptatie'. Die uitleg is simpelweg onvoldoende.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 30-09-2022 11:37:27 ]
pi_206152116
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een andere reden dat de vergelijking niet opgaat is dat transgender zijn nooit op die manier ontmoedigd is, zeker niet in de laatste 10 jaar. Dysforie bestaat, maar het een 'wetenschappelijk feit' noemen is misleidend. Het is een medische diagnose, waar we eigenlijk nog heel weinig over weten. Simpelweg omdat we zo weinig weten over hoe het brein werkt. Het is niet zo dat iemand geboren wordt met een 'mannelijk' brein maar een vrouwelijk lichaam ofzo. [q/quote]

Zover ik weet is dat wel ongeveer hoe het werkt. Leg een transman onder een MRI-scanner en je ziet hersenactiviteit dat past bij een man.

quote:
Een vergelijking kun je maken met andere aandoeningen als anorexia. Heel erg versimpeld, maar dan ziet iemand zichzelf als te dik terwijl dat niet zo is. Anorexia kan worden gemitigeerd en genezen (voor zover ik weet) en soms groeit iemand er overheen.
Zover ik weet kan anorexia zeker biologische oorzaken hebben maar die hebben meer te maken met bijvoorbeeld slecht kunnen omgaan met stress. Zover ik weet zijn er geen specifieke neurobiologische oorzaken die specifiek wijzen op anorexia terwijl die bij transgenders er wel zijn.

quote:
Hetzelfde geldt voor dysforie. Sterker, er komt steeds meer bewijs dat veruit de meeste kinderen en tieners die dysforie claimen te hebben er overheen groeien.
Dat is in elk geval goed nieuws (lijkt me). Deze wet lijkt het in elk geval voor kinderen ook erg makkelijk te maken om gendertransitie snel in gang te zetten. Laten we daar maar even mee wachten.

quote:
Maar dit alles wordt onderdrukt door activisten. Er ligt nu zelfs in Nederland een wetsvoorstel klaar die iedere vorm van therapie om dysforie te genezen zou verbieden. In de VS is het nu helemaal een drama, waar zelfs de DISM nu een absurde definitie van dysforie aangenomen heeft.
Dat lijkt me wat overdreven.

quote:
Het gaat dan ook niet om anekdotisch bewijs h, het is niet voor niets dat de wachtlijsten bij verschillende klinieken exponentieel gegroeid zijn.
Een gegroeide wachtlijst interpreteren als een trend is ook vrij subjectief h.

quote:
Dat er een trend is. Of dat die trend iets te maken zou kunnen hebben met social contagion. Met andere woorden, vanuit activisten is het antwoord altijd 'nee het is geen trend, en zelfs als het een trend is komt het alleen maar door meer acceptatie'. Die uitleg is simpelweg onvoldoende.
Ik denk persoonlijk dat de term 'trend' niet zo goed van toepassing is. Misschien onder jongeren een deel. Zoals ik al zei: ik zie duidelijk een stuk meer acceptatie voor LHBT'ers in mijn omgeving. Dat verklaart - althans dat is mijn observatie - wel goed waarom meer mensen uit de kast durven komen zoals we dat met linkshandigen zagen decennia geleden.
Incelfrikandel
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:08:49 #166
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206152117
twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_206152388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Zover ik weet is dat wel ongeveer hoe het werkt. Leg een transman onder een MRI-scanner en je ziet hersenactiviteit dat past bij een man.

Nee, dat is een mythe. Het is veel gecompliceerder dan dat, er is geen 'mannelijke' hersenactiviteit. Mannelijke hersenen zijn over het algemeen wat groter in omvang, maar dat is niet meetbaar in activiteit. Er zijn een aantal kleine aspecten van het brein die dimorfisch zouden kunnen zijn, maar niet significant.
quote:
Zover ik weet kan anorexia zeker biologische oorzaken hebben maar die hebben meer te maken met bijvoorbeeld slecht kunnen omgaan met stress. Zover ik weet zijn er geen specifieke neurobiologische oorzaken die specifiek wijzen op anorexia terwijl die bij transgenders er wel zijn.

Die zijn er bij transgenders ook niet. Er bestaat geen manier om er achter te komen of iemand daadwerkelijk dysforie heeft of dat er wat anders aan ten grondlegging ligt. En zoals gezegd ligt er wetgeving klaar om iedere poging daartoe te verbieden.

quote:
Dat lijkt me wat overdreven.

Ik denk persoonlijk dat de term 'trend' niet zo goed van toepassing is. Misschien onder jongeren een deel. Zoals ik al zei: ik zie duidelijk een stuk meer acceptatie voor LHBT'ers in mijn omgeving. Dat verklaart - althans dat is mijn observatie - wel goed waarom meer mensen uit de kast durven komen zoals we dat met linkshandigen zagen decennia geleden.
Anekdotes zijn leuk maar irrelevant bij wetgeving. Het is absoluut een trend, dat is gewoon een feit. De wachtlijsten zijn er vrijwel alleen maar omdat de instroom exponentieel gegroeid is. Zoiets hebben we niet gezien met homoseksuele mensen. Dat ging veel geleidelijker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 04-10-2022 08:36:10 ]
pi_206152391
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zou het? Ken wel meer voorbeelden waarbij de aantallen plots toenamen door meer acceptatie.

[ afbeelding ]
En zodra er acceptatie is vlakt het af. Dan hebben we gewoon de natuurlijke deviatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 00:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik zeg dat transgenders en andere genders dan man of vrouw al sinds het begin van de mensheid bestaan. Ook in Afghanistan.
Ja, dat weet ik. Dat is juist het punt, je bent geboren zoals je geboren bent en daar kun je niks aan doen en dat mag niemand tegen je gebruiken en zo je zelfontplooiing remmen.

quote:
Dat is niet iets van de huidige tijd. In de huidige tijd in het westen zitten we in een tijdsvlak waar we net lange tijd achter de rug hebben dat het heel strak man of vrouw was, met strakke rolpatronen voor die twee geslachten.
Nu die rolpatronen een beetje losser gemaakt worden krijgen mensen de ruimte om zichzelf te plaatsen in het spectrum wat het werkelijk is. En dat valt niet mee als je geboren bent in een wereld met die strakke zwart wit verdeling. Dat zal nog wel een generatie veel zoeken opleveren.
Nee, ten eerste is weinig zo binair en hokjesgeestig als het transgendergebeuren. Om een vergelijkbare bekrompenheid tegen te komen moet je terug naar de jaren 50. Het Nederland van de jaren 50 ja, laten we ophouden te doen alsof het hier de VS is.

Die M/V verdeling is er gewoon, dat is namelijk de basis van de samenleving. Daar worden die transgenders uit geboren, het gezin is de hoeksteen van de individuele vrijheid. Het is de regel die de uitzonderingen definieert en toelaat.

quote:
Wat jij en enkele andere roepen is dat als mensen in armere landen wonen bv ze dit ‘gedoe’ niet zouden hebben, ze ‘gewoon’ man of vrouw zouden zijn.

Maar dat is onwaar. Azi, Afrika, echt overal ter wereld komt dit voor. Zijn er benamingen voor mensen die transgender zijn en voor vele andere vormen. Was is is dat gewoon als feit geaccepteerd.
Precies, gewoon als feit accepteren.

quote:
Neem de Maori bv..

Hier een kleine uitleg over verschillende vormen binnen die cultuur:

Those who were born with the wairua (spirit) of a gender different to the one they were assigned at birth may call themselves ‘irawhiti’ (with a gender that changes or is associated with change), ‘whakawāhine’ (creating or becoming a woman), ‘tangata ira tāne’(a person with the spirit or gender of a man), or one of a number of other terms. The contemporary te reo Māori word for transgender people is ‘irawhiti’. This can be used by transgender women, transgender men, and those with non-binary genders. ‘Ira kore’ is the term used by those who don’t identify with any gender.
En dan komt het moreel geperverteerde Westen zich ermee bemoeien en in een mix van ideologie, winstoogmerk, industriele coninuiteit en preutsheid gaan we gezellig met het labiele puberbrein aan de slag om vervolgens gezonde lichamen en gezonde genitalin te verminken in naam van een nurture-ideologie die in de jaren 50 al tot een ernstig misdrijf leidde en toen al achterhaald. We zijn tov de jaren 70 een heel eind verder in de nature/nurture discussie maar er wordt uit gecherrypicked, en niet ten bate van de kinderen maar ten bate van de volwassenen. Zaaddonorkinderen en geadopteerde kinderen moeten ineens wel hun biologische ouders kennen op zoek naar hun identiteit, maar de biologie speelt dan weer geen rol voor het recht van homostellen op adoptie, want het gaat niet om het recht van het kind maar een kind is tot de homorechten gaan behoren.

Dit komt allemaal uit de VS met zijn ontwortelde maakbaarheidsdenken en preutsheid. Het gaat gewoon in n ruk door van de Pilgrim Fathers die Leiden ontvluchtten omdat het bestaan van de clitoris in de Republiek der Zaven Vereenigde Provincien algemeen bekend was tot volledige censuuur van de naughty bits, de cornflakes en jongensbesnijdenis om masturbatie tegen te gaan en nu medicalisering met dezelfde minachting voor geslachtsorganen en seksueel genot.

Er is geen transgenderideoloog die zegt 'wat is een kut toch een prachtig ding wat prachtig werkt, laten we daar vooral vanaf blijven, zoals ook de puriteinen die schoonheid van gods schepping niet erkenden. De medicalisering van seksualiteit in het algemeen en geslachtsdelen in het bijzonder is geruststellend voor preutse mensen. Dan kun je er lekker technisch over praten in de zin van 'het werkt' als je een pseudo-geslachtsdeel in elkaar geknutseld hebt. Terwijl het allemaal natuurlijk maar surrogaat is, suboptimaal. Het argument 'minder seksueel genot' doet niet mee, net zoals dat bij de Puriteinen ook al niet meedeed in discussies over maatschappelijke kwesties.

Ik ben niet preuts en zeg dus 'blijf met je poten van de geslachtsdelen en secundaire geslachtskenmerken van kinderen af'. Kleed je als iemand van het andere geslacht, leef als iemand van het andere geslacht, ga je gang, of laat je hokjesgeest achter en leef als niet genderspecifiek, ik vind het allemaal prima. Ook op niet potjes en niet dekseltjes past wel wat. Maar de psychische aandoening genderdysforie kan heel ernstig zijn en is als ouders of leerkrachten of psychologen niks om je vrolijk over te maken laat staan om als trofee van je ingebeelde 'ruimdenkendheid' te vieren. Als de genderdysforie zo ernstig is dat er lichamelijke ingrepen moeten plaatsvinden om gelukkig te kunnen worden dan is dat iets om medelijden mee te hebben. Enerzijds omdat dan blijkbaar het maatschappelijk hokjesdenken zo dwingend is dat je als buitenbeentje niet gelukkig kunt worden, al zijn personen die door transitie zijn gegaan nog steeds sterk geneigd tot zelfmoord, anderzijds omdat zo'n kind een leven met zware operaties, ernstige bijwerkingen, een gemankeerde lichamelijke en geestelijke ontwikkeling en een ernstig aangetast seksueel genot.

Transgenderisme prima, medicalisering niet. En als het als noodzakeljke medische ingreep wordt beoordeeld, dan is dat eigenlijk niet waar maar voortvloeiend uit een maatschappelijke context, en in alle opzichten een betreurenswaardig lot Een lot waar niemand anders verantwoordelijkheid voor kan nemen dan de betreurenswaardige, geinformeerd instemmende en voldoende volwassen persoon zelf omdat niemand anders de ingrijpende gevolgen draagt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206152742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is onzin. Wat VEM zegt is correct, er zijn twee mogelijke gameten. Mensen die als intersex worden aangemerkt zijn nog steeds identificeerbaar via die (potentile) productie van gameten. Er is geen derde geslacht.

Daarom is een X in een paspoort dan ook vrij grote onzin.
dat is jouw mening, meer niet. jij hecht kennelijk geen waarde aan intellect en gevoel. de meeste mensen wel.
het is niet zo moeilijk. er is een groep die zich niet identificeert naar de traditionele tweedeling in geslachten. en mensen die leven met het gevoel dat ze in een verkeerd lichaam zitten. dus daar regelen we dan wat voor. heeft niets met jou te maken en of jij dat leuk vind of niet.
pi_206152751
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet wie jullie zijn, maar het is quatsch. Er zijn slechts twee geslachten en tot welk geslacht je behoort volgt uit de gameten die iemand produceert.

Dat je jezelf kan laten registreren als X is juridische werkelijkheid. En die is buigzaam. Als morgen toegestaan wordt dat iedereen zijn geboortedatum naar wens mag veranderen verandert er niets aan de biologische leeftijden van de mensen op aarde.
tuurlijk wel. die berekenen we dan anders.
het is toch wel duidelijk dat het hier niet voor eeuwig vast staat, zoals we ernaar kijken. de wereld is mooier als we allemaal ons plekje erin kunnen habben, zoals we willen.
pi_206153312
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is een mythe. Het is veel gecompliceerder dan dat, er is geen 'mannelijke' hersenactiviteit. Mannelijke hersenen zijn over het algemeen wat groter in omvang, maar dat is niet meetbaar in activiteit. Er zijn een aantal kleine aspecten van het brein die dimorfisch zouden kunnen zijn, maar niet significant.
Vreemd, jij bent de enige die ik ooit heb zien beweren dat mannelijke en vrouwelijke breinen weinig verschillen. Zover ik heb begrepen zouden mannelijke en vrouwelijke breinen zich anders gedragen bij bepaalde activiteiten. Heb je hier een bronnetje voor?

quote:
Die zijn er bij transgenders ook niet. Er bestaat geen manier om er achter te komen of iemand daadwerkelijk dysforie heeft of dat er wat anders aan ten grondlegging ligt.
Dergelijke zaken zijn ook waargenomen bij mensen die niet trans zijn? Kan ik iig niets over vinden.

quote:
Dat zal, maar het is wel waar. Ik heb het idee dat je niet bijzonder goed geinformeerd bent, of het slachtoffer bent van achterhaalde informatie :) Op zich niet zo gek, activisten doen al jaren hun best om zoveel mogelijk misinformatie te verspreiden over dit onderwerp.
Achterhaald zou kunnen. Misinformatie zeker niet, ik informeer me best breed. Ik lees af en toe wat in de kranten erover en praat er soms met transmensen over in mijn omgeving, maar ik ben er zeker niet wekelijks mee bezig. Zo interessant vind ik het nu ook weer niet. Klinkt me persoonlijk allemaal wat complotterig, die vage verhalen over zogenaamde activisten.

quote:
Anekdotes zijn leuk maar irrelevant bij wetgeving. Het is absoluut een trend, dat is gewoon een feit. De wachtlijsten zijn er vrijwel alleen maar omdat de instroom exponentieel gegroeid is. Zoiets hebben we niet gezien met homoseksuele mensen. Dat ging veel geleidelijker.
Tsja, lijkt me sterk. De acceptatie van homo's ging dan ook wat meer geleidelijk. Legalisering is al een tijdje geleden maar vechten tegen vooroordelen zoals HIV of invoering van het homohuwelijk duurde vrij lang. Transgenderacceptatie heeft de laatste 10 jaar wel echt een vlucht genomen.
Incelfrikandel
pi_206153583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat is jouw mening, meer niet. jij hecht kennelijk geen waarde aan intellect en gevoel. de meeste mensen wel.
het is niet zo moeilijk. er is een groep die zich niet identificeert naar de traditionele tweedeling in geslachten. en mensen die leven met het gevoel dat ze in een verkeerd lichaam zitten. dus daar regelen we dan wat voor. heeft niets met jou te maken en of jij dat leuk vind of niet.
Dat is geen mening maar gewoon biologie. Verder blijf je dezelfde fout maken. Mensen mogen met hun gevoel doen wat ze wil, het heeft niets te maken met geslacht.
pi_206153633
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vreemd, jij bent de enige die ik ooit heb zien beweren dat mannelijke en vrouwelijke breinen weinig verschillen. Zover ik heb begrepen zouden mannelijke en vrouwelijke breinen zich anders gedragen bij bepaalde activiteiten. Heb je hier een bronnetje voor?
Jij maakt de claim. :)

quote:
Achterhaald zou kunnen. Misinformatie zeker niet, ik informeer me best breed. Ik lees af en toe wat in de kranten erover en praat er soms met transmensen over in mijn omgeving, maar ik ben er zeker niet wekelijks mee bezig. Zo interessant vind ik het nu ook weer niet. Klinkt me persoonlijk allemaal wat complotterig, die vage verhalen over zogenaamde activisten.
Dan ben je inderdaad heel gevoelig voor misinformatie, omdat het zo veel en snel verspreid wordt. Dit artikel uit de New York Times is wel een goede primer: https://www.nytimes.com/2022/06/15/magazine/gender-therapy.html

Lang, en wat mij betreft veel te schappelijk naar de activisten, maar absoluut de moeite waard om te lezen. Het bevestigt wat ik ook al zei.

quote:
Tsja, lijkt me sterk. De acceptatie van homo's ging dan ook wat meer geleidelijk. Legalisering is al een tijdje geleden maar vechten tegen vooroordelen zoals HIV of invoering van het homohuwelijk duurde vrij lang. Transgenderacceptatie heeft de laatste 10 jaar wel echt een vlucht genomen.
Dat het jou sterk lijkt is geen argument. De feiten zijn de feiten. Zie het artikel.
pi_206154315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is geen mening maar gewoon biologie. Verder blijf je dezelfde fout maken. Mensen mogen met hun gevoel doen wat ze wil, het heeft niets te maken met geslacht.
tuurlijk heeft dat er wel mee te maken. alles zelfs. probleem is dat sommigen liever hun hakken in het zand zetten als het hierom gaat, en deze mensen hun leven niet gunnen. en dan wordt alles extremer natuurlijk, ook hun kant.
pi_206154376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
tuurlijk heeft dat er wel mee te maken. alles zelfs. probleem is dat sommigen liever hun hakken in het zand zetten als het hierom gaat, en deze mensen hun leven niet gunnen. en dan wordt alles extremer natuurlijk, ook hun kant.
Niemand gunt andere mensen hun leven niet, wat een gelul zeg. Gender, wat dat dan ook mag zijn, heeft niets met geslacht te maken. Hoe vaak moet je dat nog duidelijk gemaakt worden?
pi_206154567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Tsja, lijkt me sterk. De acceptatie van homo's ging dan ook wat meer geleidelijk. Legalisering is al een tijdje geleden maar vechten tegen vooroordelen zoals HIV of invoering van het homohuwelijk duurde vrij lang. Transgenderacceptatie heeft de laatste 10 jaar wel echt een vlucht genomen.
Het homohuwelijk heeft dan ook niet zoveel met acceptatie van homoseksualiteit te maken en homoseksualiteit ien transgenderisme zijn twee totaal verschillende dingen die op geen enkele manier bij elkaar horen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206154750
Inderdaad. En is er nu meer transgenderacceptatie? Wellicht in bepaalde kringen (media en academia bijvoorbeeld). Verder er voornamelijk sprake van een hele autoritaire manier van opdringen ontstaan afkomstig van een klein groepje activisten en progressieven. Maar veel mensen hebben nog altijd enorm hun twijfels of zelfs gevoelens van afkeer bij dit fenomeen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206155098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niemand gunt andere mensen hun leven niet, wat een gelul zeg. Gender, wat dat dan ook mag zijn, heeft niets met geslacht te maken. Hoe vaak moet je dat nog duidelijk gemaakt worden?
lol alleen omdat jij iets zegt, betekend niet dat het ' duidelijk' gemaakt is...

niks mis met deze mensen. maar ze moeten niet lullen verder...
pi_206185253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jij maakt de claim. :)
Welke claim? Dat is significante verschillen zijn tussen het brein van mannen en vrouwen? Natuurlijk:

https://www.knack.be/nieu(...)etenschap-ontkennen/

https://www.trouw.nl/opin(...)-ideologie~b8339d40/

quote:
[..]
Dan ben je inderdaad heel gevoelig voor misinformatie, omdat het zo veel en snel verspreid wordt. Dit artikel uit de New York Times is wel een goede primer: https://www.nytimes.com/2022/06/15/magazine/gender-therapy.html

Lang, en wat mij betreft veel te schappelijk naar de activisten, maar absoluut de moeite waard om te lezen. Het bevestigt wat ik ook al zei.
Goed artikel inderdaad. Het snijdt inderdaad wat dingen aan waar ik wat minder over wist zoals de mogelijk negatieve effecten van hormoontherapie op jonge leeftijd. Het bevestigd dat we voorzichtig moeten zijn met minderjarigen.
Aan de andere kant: ik zie dit artikel weinig van je beweringen ondersteunen. Ja, er worden wat zorgwekkende zaken aangesneden zoals dat het activisten een aantal maal is gelukt critici wetenschappelijke conferenties te ontzeggen. Aan de andere kant zie ik alle geciteerde wetenschappers constant reflecteren of ze op de juiste weg zitten en voorzichtig zijn met het trekken van conclusies. Zo hoort het ook. Het artikel stelt ook dat het aantal mensen dat uiteindelijk wil destransitioneren zeer klein is, daar haalt het opmerkelijk veel studies voor aan. Alhoewel inderdaad de vraag gesteld wordt door wetenschappers of dat in de toekomst ook zo zal zijn. Neen, dat activisten de wetenschap en journalistiek zouden onderdrukken lijkt me absoluut geen sprake van op basis van dit artikel.

quote:
Dat het jou sterk lijkt is geen argument. De feiten zijn de feiten. Zie het artikel.
Tsja, ik zie mijn observatie niet ontkracht worden in het artikel. Wel worden er goede vragen gesteld en voorbeelden gegeven of betere acceptatie de enige factor is.
Incelfrikandel
pi_206186024
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Aan de andere kant: ik zie dit artikel weinig van je beweringen ondersteunen. Ja, er worden wat zorgwekkende zaken aangesneden zoals dat het activisten een aantal maal is gelukt critici wetenschappelijke conferenties te ontzeggen. Aan de andere kant zie ik alle geciteerde wetenschappers constant reflecteren of ze op de juiste weg zitten en voorzichtig zijn met het trekken van conclusies. Zo hoort het ook.
Dit ondersteunt alles wat ik tot nu toe gezegd heb. Die wetenschappers zeggen dat wel, maar in de praktijk doen activisten en dokters dat niet. Vind je het proberen het zwijgen op te zeggen van kritische wetenschappers geen enorm schandaal? Die activisten hebben daarnaast wel meer gedaan dan alleen wat er in dit artikel beschreven wordt. Het staat niet voor niets in de New York Times, een krant die normaal gesproken niet kritisch mag zijn over dit onderwerp.

De schrijfster van dit artikel is zwaar bedreigd en de NYT staat onder druk van activisten om dit artikel te rectificeren. Dit is slechts n voorbeeld. Vandaar dat ik het ook een primer noemde, als je echt meer wil weten kun je zelf onderzoek doen. Maar nogmaals, het is makkelijk om op het verkeerde been gezet te worden. De activisten hebben twitter volledig overgenomen, en journalisten zijn veel te afhankelijk van twitter tegenwoordig.

Verder denk ik dat we wel op n lijn zitten wat betreft deze nieuwe wet :)

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 03-10-2022 09:21:39 ]
  maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:48 #181
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206186875
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Goed artikel inderdaad. Het snijdt inderdaad wat dingen aan waar ik wat minder over wist zoals de mogelijk negatieve effecten van hormoontherapie op jonge leeftijd. Het bevestigd dat we voorzichtig moeten zijn met minderjarigen.
Aan de andere kant: ik zie dit artikel weinig van je beweringen ondersteunen. Ja, er worden wat zorgwekkende zaken aangesneden zoals dat het activisten een aantal maal is gelukt critici wetenschappelijke conferenties te ontzeggen. Aan de andere kant zie ik alle geciteerde wetenschappers constant reflecteren of ze op de juiste weg zitten en voorzichtig zijn met het trekken van conclusies. Zo hoort het ook. Het artikel stelt ook dat het aantal mensen dat uiteindelijk wil destransitioneren zeer klein is, daar haalt het opmerkelijk veel studies voor aan. Alhoewel inderdaad de vraag gesteld wordt door wetenschappers of dat in de toekomst ook zo zal zijn. Neen, dat activisten de wetenschap en journalistiek zouden onderdrukken lijkt me absoluut geen sprake van op basis van dit artikel.

Wel even in de gaten houden dat het de New Woke Times is, dus als die al kritiek geven...

Over het aantal mensen die detransitioneren het volgende. Die cijfers gaan over mensen die getransitioneerd zijn en daarna de stap terug maken. Echter, velen besluiten halverwege al om te keren. Die worden niet geregistreerd. De meesten hebben op dat moment alleen nog maar medicatie gehad (hormonen) en stoppen daar gewoon mee. Ook als je b.v. alleen nog maar een mastectomie hebt gehad zul je niet geregistreerd worden. Want dat wordt niet ongedaan gemaakt.
pi_206193292
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit ondersteunt alles wat ik tot nu toe gezegd heb. Die wetenschappers zeggen dat wel, maar in de praktijk doen activisten en dokters dat niet.
Ik zie/lees weinig om dat uit op te maken. Als ik het artikel zo lees zijn wetenschappers en doktoren continu aan reflecteren of ze op de juiste weg zitten en voorzichtig zijn met het trekken van conclusies. Ja, activisten doen behoorlijk wat zorgwekkende dingen maar ik zie weinig aanleiding om te denken dat ze wetenschappers en doktoren onder de duim houden. Daarnaast zie ik de journalistiek en ons parlement ook best kritisch zijn, net als Zweden en Finland wat best wel progressieve landen zijn.

quote:
Vind je het proberen het zwijgen op te zeggen van kritische wetenschappers geen enorm schandaal? Die activisten hebben daarnaast wel meer gedaan dan alleen wat er in dit artikel beschreven wordt. Het staat niet voor niets in de New York Times, een krant die normaal gesproken niet kritisch mag zijn over dit onderwerp.
Ik vind de aanval op de wetenschap in het algemeen enorm schandalig. Of dat nou van transgenderactivisten, boeren of antivaccinatiewappies is. Gelukkig zijn wetenschappers niet van suiker blijkt wel, en dat is maar goed ook.

quote:
De schrijfster van dit artikel is zwaar bedreigd en de NYT staat onder druk van activisten om dit artikel te rectificeren.
Ik mag hopen dat dit soort bedreigingen eens wat harder aangepakt worden, ik word er kotsbeu van :r

quote:
Dit is slechts n voorbeeld. Vandaar dat ik het ook een primer noemde, als je echt meer wil weten kun je zelf onderzoek doen. Maar nogmaals, het is makkelijk om op het verkeerde been gezet te worden. De activisten hebben twitter volledig overgenomen, en journalisten zijn veel te afhankelijk van twitter tegenwoordig.
Ach, dat valt reuze mee. Zal met iets als nu.nl vast zo zijn. Ik lees best regelmatig wat van bijvoorbeeld Trouw, NRC en vaak ook HP/de Tijd en Elsevier en die verschillen eigenlijk niet zoveel in hun kritische blik, alleen is de NYT hier wat uitvoeriger.

quote:
Verder denk ik dat we wel op n lijn zitten wat betreft deze nieuwe wet :)
Dat denk ik ook :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel even in de gaten houden dat het de New Woke Times is, dus als die al kritiek geven...
Complottheorien jegens journalisten is wat meer voor BNW ;)

quote:
Over het aantal mensen die detransitioneren het volgende. Die cijfers gaan over mensen die getransitioneerd zijn en daarna de stap terug maken. Echter, velen besluiten halverwege al om te keren. Die worden niet geregistreerd. De meesten hebben op dat moment alleen nog maar medicatie gehad (hormonen) en stoppen daar gewoon mee. Ook als je b.v. alleen nog maar een mastectomie hebt gehad zul je niet geregistreerd worden. Want dat wordt niet ongedaan gemaakt.
Als ik het zo lees klopt het niet (meer) wat je stelt:
quote:
Leibowitz was frustrated by a political dilemma. To defend against the bans, some gender-affirming providers were oversimplifying aspects of the treatments. They said minors never or almost never had surgery at all, even though top surgery is important to some trans teenagers to relieve their dysphoria and is rising. (In the Kaiser Permanente health care system in Northern California, the incidence rose from a handful of operations in 2013 to nearly 50 in 2019, according to a study published in Annals of Plastic Surgery in May. Only two of the 200-plus teenagers in the study said they regretted the surgery at least one year later.)
quote:
In 2011, de Vries and her colleagues published the first of two landmark studies about medical interventions in adolescence. Among the first 70 patients who received puberty suppressants at the Amsterdam clinic after their initial assessment at the mean age of about 13½, the researchers found “a significant decrease in behavioral and emotional problems over time.” A second study published in the journal Pediatrics in 2014, of about 55 of those who went from puberty suppressants to hormone treatments at the mean age of about 16½, showed that five years after starting hormone treatments and at least one year after surgery, they had the same or better levels of well-being as a control group of cisgender adults their age. None of the 55 regretted their treatment. (The 15 of the original 70 who were not included in the follow-up study did not take part mainly because of the timing of their surgery.)
Betekent verder niet dat we voorzichtig moeten zijn want als ik het zo lees zijn er rele vermoedens dat het aantal detransitionisten weleens kan gaan stijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 03-10-2022 20:56:55 ]
Incelfrikandel
pi_206194021
tja, de weg naar echte gelijkheid en keuzevrijheid is nog lang. dat blijkt wel weer.
pi_206196801
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik zie/lees weinig om dat uit op te maken. Als ik het artikel zo lees zijn wetenschappers en doktoren continu aan reflecteren of ze op de juiste weg zitten en voorzichtig zijn met het trekken van conclusies. Ja, activisten doen behoorlijk wat zorgwekkende dingen maar ik zie weinig aanleiding om te denken dat ze wetenschappers en doktoren onder de duim houden. Daarnaast zie ik de journalistiek en ons parlement ook best kritisch zijn, net als Zweden en Finland wat best wel progressieve landen zijn.
Ik wil nog even benadrukken dat dit een zeer recentelijke ontwikkeling is. Zweden en Finland hebben die kritische houding gebaseerd op de voorlopige vindingen van het Britse Cass Report: https://cass.independent-review.uk/publications/interim-report/

Daar staan toch hele schokkende dingen in, en dit is nog maar het interim report. Op basis hiervan is een genderkliniek in Engeland gesloten vanwege wanbeleid en is men in Zweden en Finland gestopt met het geven van puberteitsblockers (behalve in heel extreme gevallen geloof ik). Als ik het heb over activisten dan bedoel ik ook activistische dokters en wetenschappers. Zij hebben jarenlang dit wanbeleid uitgevoerd en gesteund met bijzonder slechte wetenschap, tezamen met onderdrukking van wetenschappelijke vindingen die kritisch zouden kunnen zijn. Als je wetenschap cht belangrijk vindt dan moet je je hier flink zorgen over maken. Zeker omdat het vooral om kwetsbare kinderen gaat.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:38:02 #186
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206212548

Deze man identificeert zich als een 6 jarig meisje _O-

;(
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')