abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:43:37 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209258271
Idd wel een goeie tip voor mensen die pas anderhalf jaar in Zweden wonen :Y

Zijn toch veel dingen die je moet regelen en het is best moeilijk zulke zaken als taalapps uit te zoeken in die ratrace.
Hopelijk draagt dit bij aan beter integreren

En wellicht gaat de huizenjacht dan ook aanzienlijk makkelijker :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:45:02 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209258291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 17:00 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit was ook het probleem met ons huis in Nederland, @:evenstar 's hart lag daar niet en dan is tijd/moeite/geld in het huis steken al snel een hele opgave. :)
Begrijpelijk, is ook geen pakje boter wat je aanschaft

De Bamse tandpasta is hier trouwens bijna op, gelukkig is Zweden in juli in zicht hier :D
En dan ook nóg meer rogge polarbrod meenemen op de weg terug. Ik mis dat hier :'(
  Manager PR/Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 22:54:45 #153
269689 crew  Viv
pi_209258399
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:43 schreef Molo het volgende:
Idd wel een goeie tip voor mensen die pas anderhalf jaar in Zweden wonen :Y

Zijn toch veel dingen die je moet regelen en het is best moeilijk zulke zaken als taalapps uit te zoeken in die ratrace.
Hopelijk draagt dit bij aan beter integreren

En wellicht gaat de huizenjacht dan ook aanzienlijk makkelijker :Y
@HSG Wij zaten al op Duolingo om Zweeds te leren voordat ik hier solliciteerde. :D Inmiddels heb ik een hekel aan die uil. :( Ook omdat er te veel herhaling in zit.

Ik heb wel via mijn werk een uurtje Zweedse les per week, dat is wel fijn. :)

Maar inmiddels zijn wij wel zo'n cliché Ik Vertrek-gezin waarbij het kind al veel beter de lokale taal spreekt dan de ouders. :') :@
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:55:33 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209258915
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:54 schreef Viv het volgende:

[..]
@:HSG Wij zaten al op Duolingo om Zweeds te leren voordat ik hier solliciteerde. :D Inmiddels heb ik een hekel aan die uil. :( Ook omdat er te veel herhaling in zit.

Maar inmiddels zijn wij wel zo'n cliché Ik Vertrek-gezin waarbij het kind al veel beter de lokale taal spreekt dan de ouders. :') :@
Hoe bevalt het ZZ na 1,5 jaar?
Resistance is futile.
pi_209260073
quote:

[..]
@:HSG Wij zaten al op Duolingo om Zweeds te leren voordat ik hier solliciteerde. :D Inmiddels heb ik een hekel aan die uil. :( Ook omdat er te veel herhaling in zit.

Wel fijn dat je nu via je werk Zweedse lessen kan volgen. In veel landen is het meer dat je er maar voor moet zorgen dat je de taal al kan voordat je aan het werk kan gaan. Volgens mij is het ook geen lastige taal, toch?

Met Duolingo ben ik met Frans bezig omdat Frankrijk nou niet het land is waar je met Engels terecht kunt en mijn werk geen Franse lessen gaat betalen. Om eerlijk te zeggen vind ik die herhalingen wel fijn. Het zorgt ervoor dat je het niet vergeet en meestal zit er ook zelf uitzoekwerk in.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_209260581
quote:

[..]

Ik heb Portugese les gedaan via Preply (er zijn meerdere websites van die soort), via Skype les gevolgd bij iemand die in de Algarve woont. Werkt wel prettig. DuoLingo gebruikt mijn vriendin maar er staat alleen Braziliaans Portugees op, dat vond ik niet zo.
pi_209263621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 09:08 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb Portugese les gedaan via Preply (er zijn meerdere websites van die soort), via Skype les gevolgd bij iemand die in de Algarve woont. Werkt wel prettig. DuoLingo gebruikt mijn vriendin maar er staat alleen Braziliaans Portugees op, dat vond ik niet zo.
Dat is wel jammer inderdaad want er zitten behoorlijke verschillen tussen Portugees en Portugees - Braziliaans.

En anders kun je nog altijd Klingon of High Valyrian leren. :P
pi_209264259
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is wel jammer inderdaad want er zitten behoorlijke verschillen tussen Portugees en Portugees - Braziliaans.

En anders kun je nog altijd Klingon of High Valyrian leren. :P
Oh maar de Portugezen hier zeggen, het maakt niet uit, we kijken alle Braziliaanse soaps dus we begrijpen het echt wel.
pi_209266714
quote:

[..]
Herhaling is op zich wel goed, maar Duolingo overdrijft wel inderdaad. Het woord appels komt in zoveel oefeningen voor, dat ik die dingen nooit meer wil kopen/eten.
pi_209272615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 18:28 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Herhaling is op zich wel goed, maar Duolingo overdrijft wel inderdaad. Het woord appels komt in zoveel oefeningen voor, dat ik die dingen nooit meer wil kopen/eten.
Ik heb er wat minder moeite mee met herhalen. ;) Maar ik zit soms met verbazing naar de logica van sommige oefeningen te kijken.

"Tu es un cheval?" (Ben jij een paard?). :')
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 09:50:32 #161
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_209273537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 18:28 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Dit is wel echt grappig dat je dat zegt.... want wij hebben ook poosje (Spaans) Duolingo gedaan, en in de 1e tien lessen ofzo kwam stééds terug: "Yo como manzanas" - ik eet appels -

Tis nog steeds een meme tussen mijn vrouw en ik die we af en toe random roepen :') _O-
pi_209273951
Dat heb ik dus ook met een vriend van me met wie ik Zweeds leer _O-
pi_209313106
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik heb er wat minder moeite mee met herhalen. ;) Maar ik zit soms met verbazing naar de logica van sommige oefeningen te kijken.

Maar je vergeet het niet en dat was de bedoeling.
pi_209315496
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 12:45 schreef Managarm het volgende:

[..]
Maar je vergeet het niet en dat was de bedoeling.
Dit dus. Frans is een taal dat je best snel kan vergeten.
pi_209332856
quote:
Ik doe Deens: anden læser avisen (de eend leest het nieuwsblad) :')
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 00:29:56 #166
269689 crew  Viv
pi_209333741
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 22:46 schreef Hupje het volgende:

Ik kreeg "Dina hästar dricker öl" (Jouw paarden drinken bier) :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe bevalt het ZZ na 1,5 jaar?
Goed! Al denk ik dat ze het niet heel erg zou vinden als we terug naar Nederland zouden verhuizen. Ze is heel graag bij onze vrienden en familie aldaar, en hier hebben we (afgezien van een vriendinnetje op school en onze kattenoppas :D ) nog geen sociaal leven opgebouwd.

Maar ze doet het goed op school, spreekt dus het beste Zweeds van ons drieën, en ook Engels, want dat spreekt dat vriendinnetje. Die twee hebben elkaar in het begin van het schooljaar gevonden omdat ze allebei geen Zweeds spraken, dat was niet erg bevorderlijk voor de integratie. Gezellig samen spelen terwijl de rest van de klas naar een Zweedse film keek en zo. _O-

Ik heb overigens zojuist een spin-off-topic gestart naar aanleiding van onze huizenjacht:

KAA / "Funda" in het buitenland! #1 - Happy met Hemnet
pi_209334779
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 22:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 00:29 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Ik kreeg "Dina hästar dricker öl" (Jouw paarden drinken bier) :')
[..]

Of "mon fils veut un chouette" (Mijn zoon wil een uil).

Geen idee wat je met een uil wil. :')

Of "le chat mange un croissant" (de kat eet een croissant). :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 00:29 schreef Viv het volgende:
Goed! Al denk ik dat ze het niet heel erg zou vinden als we terug naar Nederland zouden verhuizen. Ze is heel graag bij onze vrienden en familie aldaar, en hier hebben we (afgezien van een vriendinnetje op school en onze kattenoppas ) nog geen sociaal leven opgebouwd.

Maar ze doet het goed op school, spreekt dus het beste Zweeds van ons drieën, en ook Engels, want dat spreekt dat vriendinnetje. Die twee hebben elkaar in het begin van het schooljaar gevonden omdat ze allebei geen Zweeds spraken, dat was niet erg bevorderlijk voor de integratie. Gezellig samen spelen terwijl de rest van de klas naar een Zweedse film keek en zo.

Ik heb overigens zojuist een spin-off-topic gestart naar aanleiding van onze huizenjacht:

Mooi dat ze de taal zo snel oppakt maar ik denk dat je haar ook moet aanmoedigen om te integreren. Alsof je als immigrant in Amsterdam gaat wonen. :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 08:38:07 #168
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209335038
Wij hebben dat dan ook zeker gedaan ;) en gelukkig zag zij de nut er wel van in en is zij nadat wij haar er op hadden aangesproken wel echt meer gaan doen met de groep. Zij had ook nog ander meisje waar zij het goed mee kon vinden, maar die is helaas verhuist.

Denk dat wij allemaal niet hadden verwacht dat wij hier zo lang zouden zitten, dus weinig tot geen moeite gestoken in een sociaal leven opbouwen en steeds gedacht "dat komt straks wel". Vooral omdat wij in een relatief groot gebied zoeken naar een woning en straks misschien wel 2 uur van de plek zitten waar wij nu wonen.
pi_209364997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:38 schreef Evenstar het volgende:
Wij hebben dat dan ook zeker gedaan ;) en gelukkig zag zij de nut er wel van in en is zij nadat wij haar er op hadden aangesproken wel echt meer gaan doen met de groep. Zij had ook nog ander meisje waar zij het goed mee kon vinden, maar die is helaas verhuist.

Denk dat wij allemaal niet hadden verwacht dat wij hier zo lang zouden zitten, dus weinig tot geen moeite gestoken in een sociaal leven opbouwen en steeds gedacht "dat komt straks wel". Vooral omdat wij in een relatief groot gebied zoeken naar een woning en straks misschien wel 2 uur van de plek zitten waar wij nu wonen.
De tijd vliegt ongemerkt voorbij, wij zitten hier al weer drie jaar en hebben soms nog het gevoel dat we er net zijn. Je merkt pas echt hoe het voor je veranderd is als je in Nederland bent en je het overal veel te druk vind, dan wil je opeens heel snel terug.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 21:41:53 #170
416575 crew  Evenstar
pi_209368442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
De tijd vliegt ongemerkt voorbij, wij zitten hier al weer drie jaar en hebben soms nog het gevoel dat we er net zijn. Je merkt pas echt hoe het voor je veranderd is als je in Nederland bent en je het overal veel te druk vind, dan wil je opeens heel snel terug.
Heb dat altijd als wij met de boot naar NL gaan. Ga je bij Kiel van de boot, stukje Duitsland en dan vooral bij Hamburg in de buurt wil ik al terug _O- Wat is dat een ramp stukje.
pi_209369093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heb dat altijd als wij met de boot naar NL gaan. Ga je bij Kiel van de boot, stukje Duitsland en dan vooral bij Hamburg in de buurt wil ik al terug _O- Wat is dat een ramp stukje.
Is dat bij Hamburg niet met al die wegwerkzaamheden waar ze al jaren mee bezig zijn?
pi_209392634
@Viv, ik las dat school en universiteit gewoon gratis zijn in Zweden? Je hoeft enkel maar je boeken te betalen en that's it. Goed geregeld daar hoor!
pi_209395158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 22:23 schreef Managarm het volgende:

[..]
Is dat bij Hamburg niet met al die wegwerkzaamheden waar ze al jaren mee bezig zijn?
In elk geval al vanaf de jaren 90.
-
pi_209396197
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:21 schreef quo_ het volgende:

[..]
In elk geval al vanaf de jaren 90.
Zijn ze daar nog mee bezig :')

Dat moet toch verschrikkelijk zijn als je daar dagelijks door heen moet?
  Manager PR/Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:55:33 #175
269689 crew  Viv
pi_209396616
Ja echt. Wij associëren de Duitse snelwegen altijd met "geen snelheidslimiet, lekker doorrijden!", maar krijgen altijd de deksel op onze neus met die baustellen. :(
pi_209561857
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:55 schreef Viv het volgende:
Ja echt. Wij associëren de Duitse snelwegen altijd met "geen snelheidslimiet, lekker doorrijden!", maar krijgen altijd de deksel op onze neus met die baustellen. :(
Maar dat klopt toch ook wel? De Autobahn is volgas van Baustelle naar Baustelle.
  Manager PR/Moderator maandag 19 juni 2023 @ 00:48:06 #177
269689 crew  Viv
pi_209562443
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:03 schreef Light het volgende:

[..]
Maar dat klopt toch ook wel? De Autobahn is volgas van Baustelle naar Baustelle.
:D O+

We hebben net onze aangifte Inkomstenbelasting 2022 gedaan, wat een bevalling is dat als je in dat jaar geëmigreerd bent en een huis verkocht hebt. :(

Ook viel er een Opgaaf Wereldinkomen 2022 op de mat, of ik die hele aangifte nog eens dunnetjes over wil doen, op ouderwetse papieren formulieren zoals in 1994? :N
quote:
Met dit wereldinkomen bepalen wij de hoogte van uw toeslagen. Het CAK gebruikt het wereldinkomen om vast te stellen hoeveel bijdrage u aan het CAK moet betalen.
quote:
Opgaaf is verplicht
U bent verplicht uw wereldinkomen op te geven. Doet u dit niet, dan stellen wij uw wereldinkomen vast. Dit kan nadelig voor u zijn. U moet bijvoorbeeld toeslagen terugbetalen.
Wij hebben in 2022 helemaal geen toeslagen ontvangen, dus ergens ben ik geneigd om deze oproep gewoon te negeren. Lekker veilig ook, al die gegevens via de post terugsturen. :X Aan de andere kant wil ik niet in toeslagenaffaire-achtige toestanden terechtkomen. :{
  maandag 19 juni 2023 @ 07:10:03 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209563413
Ik zou het gewoon doen. Je hebt alle gegevens nu toch al op een rijtje staan en het gezeik als je het niet doet en ze je inkomen veel te hoog of laag vaststellen, daar heb je echt geen zin in...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 19 juni 2023 @ 07:39:51 #179
269689 crew  Viv
pi_209563525
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Je hebt alle gegevens nu toch al op een rijtje staan en het gezeik als je het niet doet en ze je inkomen veel te hoog of laag vaststellen, daar heb je echt geen zin in...
Ik weet het. :{ Het is wel echt tenenkrommend allemaal. Bij die aangifte gisteren ook, de hoeveelheid informatie die ze nog vroegen nadat ik al aangevinkt had dat ik inkomstenbelasting betaal in Zweden was echt absurd.

Laatst wilde @Evenstar zijn bankrekeningnummer bij de Belastingdienst aanpassen naar zijn Zweedse bankrekening, voor een eventuele teruggave. Online een aanvraag ingediend, komt er een envelop aan hier, dat ze (vanwege het buitenlandse rekeningnummer) niet hebben kunnen verifiëren of hij wel bij de opgegeven bankrekening hoort. En of hij daarom een papieren formulier wil terugsturen, met als bijlage o.a. alle gegevens over die bankrekening en een kopie van zijn identiteitsbewijs. Als die envelop in verkeerde handen zou vallen, heb je alle benodigdheden voor identiteitsfraude op een presenteerblaadje aangereikt. 8)7 Niet gedaan dus!

En nu vragen ze dus om informatie die ze al hebben, en schermen ze met een doemscenario over het terugbetalen van toeslagen (die we niet ontvangen hebben). Maar inderdaad, gezien hun historie zie ik ze daartoe in staat en kan ik maar beter eieren voor mijn geld kiezen. :')
pi_209563732
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 00:48 schreef Viv het volgende:

[..]
:D O+

We hebben net onze aangifte Inkomstenbelasting 2022 gedaan, wat een bevalling is dat als je in dat jaar geëmigreerd bent en een huis verkocht hebt. :(

Ook viel er een Opgaaf Wereldinkomen 2022 op de mat, of ik die hele aangifte nog eens dunnetjes over wil doen, op ouderwetse papieren formulieren zoals in 1994? :N
[..]
[..]
Wij hebben in 2022 helemaal geen toeslagen ontvangen, dus ergens ben ik geneigd om deze oproep gewoon te negeren. Lekker veilig ook, al die gegevens via de post terugsturen. :X Aan de andere kant wil ik niet in toeslagenaffaire-achtige toestanden terechtkomen. :{
Wij konden niet elektronisch aangifte doen in het jaar van emigratie, dat moet op papier. Dat moest voor een bepaalde datum in 2021, vervolgens krijgt Liesbeth verleden week post daarover. Ze hadden het verwekt.
  Manager PR/Moderator maandag 19 juni 2023 @ 08:21:09 #181
269689 crew  Viv
pi_209563750
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:18 schreef Managarm het volgende:

[..]
Wij konden niet elektronisch aangifte doen in het jaar van emigratie, dat moet op papier. Dat moest voor een bepaalde datum in 2021, vervolgens krijgt Liesbeth verleden week post daarover. Ze hadden het verwekt.
Ah, dat kon nu dan weer wel. Er was een apart online formulier voor het jaar van emigratie. :)
  Manager PR/Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 22:09:25 #182
269689 crew  Viv
pi_210360633
Ik heb uiteindelijk die opgaaf Wereldinkomen 2022 toch maar gedaan, onder protest. :blauwoog:

Sinds de laatste update hebben we nog Midsommar gevierd, en een week vakantie gehad in Sälen met mijn familie. Inmiddels is ZZ weer naar school, en ik had gedacht dat ze wel moeite zou hebben om het Zweeds weer op te pakken, maar nee. :o

Dit regenachtige weekend lekker thuis gebleven en Zweedse koekjes gebakken (drömmar: dromen). O+ Ik had laatst via Vinted een oud receptenboekje opgeduikeld (Sju sorters kakor: Zeven soorten koeken), hier het meest verkochte bakboek ooit. En eerder had ik al een vreemd zakje van Dr.Oetker gekocht omdat ik niet wist wat het was (hjorthornssalt: hertengeweizout :? :D ), en dat kwam nu mooi van pas! Het is dus een soort bakpoeder, wat oorspronkelijk inderdaad werd gewonnen uit o.a. de geweien en hoeven van herten. :!

Qua huizenmarkt begint het aanbod eindelijk weer wat aan te trekken, in de zomervakantie valt het hier steeds geheel stil. Hopelijk hebben we binnenkort weer wat kanshebbers op het oog! :Y)
  Manager PR/Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 01:28:49 #183
269689 crew  Viv
pi_210362138
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:09 schreef Viv het volgende:
Ik had laatst via Vinted een oud receptenboekje opgeduikeld (Sju sorters kakor: Zeven soorten koeken), hier het meest verkochte bakboek ooit.
Dit boekje is overigens vernoemd naar een Zweedse traditie met dezelfde naam:
quote:
where hosts typically prepare seven different kinds of cookies for their guests. While the specific type of cookie varies from household to household, the number of types is consistently seven, as less than seven would indicate an insufficient host, while over seven would indicate a pretentious host.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sju_sorters_kakor

Navraag bij onze Zweedse vrienden leerde dat ze dit dus bedoelen met "lagom": niet te veel, niet te weinig. :D Maar de traditie begint wel in onbruik te raken, ze zien het tegenwoordig niet vaak meer (en in hun jeugd vooral bij oudere mensen thuis).
  zaterdag 23 september 2023 @ 16:46:33 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210726671
Hoe is het met de huizenzoektocht? *O*

7 verschillende koekjes vind ik trouwens nogal een hoop, als dat lagom is, wow :D
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 16:51:31 #185
45833 crew  Fogel
pi_210726704
7 soorten is hier in Noorwegen ook de norm, met kerst.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 19:47:06 #186
269689 crew  Viv
pi_210728048
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:46 schreef Molo het volgende:
Hoe is het met de huizenzoektocht? *O*
Nog geen nieuws. :)
(Wel meer huizen op de markt, maar nog niet hét huis.)
quote:
7 verschillende koekjes vind ik trouwens nogal een hoop, als dat lagom is, wow :D
Een collega van mij vertelde dat haar oma zich bleef verontschuldigen toen het vanwege ouderdom niet meer lukte om 7 verschillende koekjes te bakken. :o
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:51 schreef Fogel het volgende:
7 soorten is hier in Noorwegen ook de norm, met kerst.
Ah, leuk om te weten! :Y)
pi_210729650
Ik zie allemaal mooie plaatjes van Noord-Duitsland/Oostzee van het noorderlicht. Is het nu bij jullie ook zo goed te zien?
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 22:27:51 #188
269689 crew  Viv
pi_210729907
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:09 schreef Brokkel het volgende:
Ik zie allemaal mooie plaatjes van Noord-Duitsland/Oostzee van het noorderlicht. Is het nu bij jullie ook zo goed te zien?
We zitten nu op de Stena Germanica (van Kiel naar Göteborg). :D Misschien dat we straks proberen of we wat kunnen zien.

Edit: we zijn inmiddels naar buiten geweest, het noorderlicht was er wel, maar nauwelijks te onderscheiden van de bewolking en lichtvervuiling.

[ Bericht 9% gewijzigd door Viv op 23-09-2023 23:45:04 ]
  zaterdag 23 september 2023 @ 22:57:16 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210730188
7 soorten koekjes, lekker bescheiden :+
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 12:10:27 #190
269689 crew  Viv
pi_211261398
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tof, ik ga 🤞🤞🤞!
Het heeft toch geholpen! O+

Ruim twee weken geleden ontvingen we een berichtje van de makelaar van destijds. De situatie van de kopers was inmiddels gewijzigd, en ze wilden het huis snel weer verkopen. :o

Zo snel zelfs, dat ze het niet eens in de markt gingen zetten als wij nog interesse hadden. Afgelopen zaterdag een uitgebreide bezichtiging gehad, daarna een bod uitgebracht dat meteen geaccepteerd is, en gisteren hebben we al getekend. :D

We hadden het contact met de makelaar in april wel afgesloten met een "let us know if anything changes", maar dat het daadwerkelijk iets zou opleveren hadden we echt nooit verwacht.

Omwille van onze privacy post ik geen foto (die van eerder in het topic heb ik ook weggeknipt), maar hier is een impressie van de Bing Image Creator:

Het huis ligt op ongeveer een uur van Uppsala. Mocht je nog weten om welke regio het ging (die informatie is ook weggeknipt), dit graag ook niet meer posten. :)

We kunnen nog voor Kerst in het nieuwe huis zitten! ~:)
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:20:33 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261508
Wat een geweldig nieuws!

Alleen als de kopers van een half jaar geleden ook verkopen vanwege een scheiding vind ik dat wel een beetje ehm... bijzonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211261549
Gefeliciteerd! Superleuk voor jullie!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:27:28 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211261579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:10 schreef Viv het volgende:

[..]
Het heeft toch geholpen! O+

Ruim twee weken geleden ontvingen we een berichtje van de makelaar van destijds. De situatie van de kopers was inmiddels gewijzigd, en ze wilden het huis snel weer verkopen. :o

Zo snel zelfs, dat ze het niet eens in de markt gingen zetten als wij nog interesse hadden. Afgelopen zaterdag een uitgebreide bezichtiging gehad, daarna een bod uitgebracht dat meteen geaccepteerd is, en gisteren hebben we al getekend. :D

We hadden het contact met de makelaar in april wel afgesloten met een "let us know if anything changes", maar dat het daadwerkelijk iets zou opleveren hadden we echt nooit verwacht.

Omwille van onze privacy post ik geen foto (die van eerder in het topic heb ik ook weggeknipt), maar hier is een impressie van de Bing Image Creator:
[ afbeelding ]

Het huis ligt op ongeveer een uur van Uppsala. Mocht je nog weten om welke regio het ging (die informatie is ook weggeknipt), dit graag ook niet meer posten. :)

We kunnen nog voor Kerst in het nieuwe huis zitten! ~:)
Wat ontzettend tof! *O* *O* *O*
Heel veel geluk in jullie prachtige nieuwe woning! :* O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 november 2023 @ 12:34:08 #194
416575 crew  Evenstar
pi_211261633
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldig nieuws!

Alleen als de kopers van een half jaar geleden ook verkopen vanwege een scheiding vind ik dat wel een beetje ehm... bijzonder.
Ik heb @Viv nog gevraagd of zij het aandurfde :D
pi_211261642
Superrrr gaaaaaf *O* Gefeliciteerd lieverds *O*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:37:44 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik heb @:Viv nog gevraagd of zij het aandurfde :D
LOL
Jullie hebben waarschijnlijk wel het voordeel dat je door jullie situatie toch al veel meer op elkaar aangewezen bent dan mensen die beiden uit Zweden zelf komen, als familie, vrienden en bekenden ineens allemaal ver weg wonen omdat je ergens in een bos bent gaan wonen dan kan het een stuk lastiger zijn dan wanneer je gewend bent heel erg op elkaar aangewezen te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 12:38:13 #197
269689 crew  Viv
pi_211261667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldig nieuws!

Gisteren bleek het inderdaad weer om een relatiebreuk te gaan. :X

De man in kwestie was ook niet aanwezig, die woont inmiddels in het land van herkomst (VK) en heeft via een volmacht laten tekenen.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:40:02 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261683
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:38 schreef Viv het volgende:

[..]
Gisteren bleek het inderdaad weer om een relatiebreuk te gaan. :X

De man in kwestie was ook niet aanwezig, die woont inmiddels in het land van herkomst (VK) en heeft via een volmacht laten tekenen.
Oei.
Is de nog aanwezige partner wel Zweeds of ook Brits en gaat mijn hele theorie waarom jullie kansrijker zijn down the drain? :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211261743
Gefeliciteerd, jullie eigen stekje eindelijk. Lekker snel geregeld, en snel verhuizen.. heerlijk.
pi_211261771
Wat tof! Gefeliciteerd!
Moeten/willen jullie veel aan het huis doen?
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 12:55:38 #201
269689 crew  Viv
pi_211261790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oei.
Is de nog aanwezige partner wel Zweeds of ook Brits en gaat mijn hele theorie waarom jullie kansrijker zijn down the drain? :X
De oorspronkelijke bewoners waren ook Nederlanders, dus die theorie gaat inderdaad niet op. ;)
  zaterdag 11 november 2023 @ 13:00:46 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:55 schreef Viv het volgende:

[..]
De oorspronkelijke bewoners waren ook Nederlanders, dus die theorie gaat inderdaad niet op. ;)
Nope... dan is het tricky idd, maar hopelijk zijn jullie het stel dat de score van het huis gaat veranderen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 11-11-2023 13:14:09 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 13:36:42 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211262185
Wat een tof nieuws @Viv en @Evenstar! En voor de kerst erin, dat is al heel snel :o

Is het ver rijden voor je werk of goed te doen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211262253
Gefeliciteerd! Geduldig zijn wordt soms dus toch beloond ;)
  zaterdag 11 november 2023 @ 13:43:22 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211262262
Prachtig huis, gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 november 2023 @ 14:39:30 #206
416575 crew  Evenstar
pi_211262792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:52 schreef Hupje het volgende:
Wat tof! Gefeliciteerd!
Moeten/willen jullie veel aan het huis doen?
Wij gaan er eerst gewoon intrekken en daarna rustig kamertje voor kamertje af. Ziet er allemaal netjes/schoon uit, dus dat is verder geen probleem. Met een gastenhuisje en flinke garage heb je ook heel veel ruimte om dingen heen en weer te schuiven om ruimte te maken voor klussen, zonder dat je meteen gek wordt van alle rotzooi :D

Wat betreft onderhoud is het eigenlijk alleen een balkon wat opgeknapt moet worden (likje verf en een klein balkje met wat houtrot). Daarna kozijnen nalopen die op sommige plekken net niet goed afgewerkt zijn. Dat zijn eigenlijk de twee grootste punten :D

.... moeten vooral gaan uitvogelen hoe alles werkt straks, want eerste keer dat wij in een huis gaan wonen met een aardwarmtepomp, eigen riolering en een eigen waterput/pomp/filter.
  zaterdag 11 november 2023 @ 14:40:30 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211262804
Wat super super supergaaf zeg!! Na hele tijd wachten en veel zoekwerk, nu ineens in bloedtempo dus.
Wat fantastisch voor jullie!

Het imaginaire plaatje ziet er geweldig uit _O_
pi_211263024
Geduld loont!
inderdaad wat een mooi huis. Wordt je niet zenuwachtig van de snelle verhuis planning? Aan de andere kant: wetend dat je naar je eigen huis verhuist, zal ook een hoop positieve vibes geven 😎
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211263215
Eindelijk! Gefeliciteerd *O*
Spoilers!
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 15:42:01 #210
269689 crew  Viv
pi_211263267
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:36 schreef MaJo het volgende:
Is het ver rijden voor je werk of goed te doen?
Het is precies op het randje van wat ik acceptabel vind. :)

Maar als je een huis als dit (met zoveel groen en privacy) dichter bij mijn werk zou kunnen vinden, dan is het gegarandeerd veel duurder. :%
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 november 2023 @ 16:08:30 #211
416575 crew  Evenstar
pi_211263511
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 15:09 schreef Essebes het volgende:
Geduld loont!
inderdaad wat een mooi huis. Wordt je niet zenuwachtig van de snelle verhuis planning? Aan de andere kant: wetend dat je naar je eigen huis verhuist, zal ook een hoop positieve vibes geven 😎
Ja, vooral positieve vibes.

Verhuizen komt wel goed. Vijf weken om alles in te pakken lijkt mij genoeg. Zijn ondertussen ook nog een weekendje in NL en een weekendje weg met vrienden, dus nog maar drie weekenden vrij _O- Waarvan ik bij één ook nog naar een kerstmarkt wil.

Ach ja, een klein deel van de spullen staan nog in dozen in de berging, dus dat scheelt al en de rest pak ik beetje bij beetje in de komende weken.
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 16:17:51 #212
269689 crew  Viv
pi_211263606
Het verhuizen wordt in ieder geval nooit meer zo'n stress als twee jaar geleden!

Negatief moeten testen voor corona, het oude huis leeg en schoon opleveren, alles in één busje en auto proppen, én op tijd arriveren bij de boot. :% :% :%

Nu hoeft het niet allemaal in één keer. ^O^
pi_211264557
Gelijk begonnen met inpakken? :W .
  zaterdag 11 november 2023 @ 17:58:56 #214
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211264587
Huis al gevonden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 11 november 2023 @ 17:59:46 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211264598
Gefeliciteerd @Viv en @Evenstar met jullie huis *O*
  zaterdag 11 november 2023 @ 18:00:32 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211264607
Grapjen ;)

Leuk avontuur en gefeliciteerd. Mijn ervaring is dat na 3-4 keer verhuizen, alles in een busje past. :P
pi_211264735
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
Grapjen ;)

Leuk avontuur en gefeliciteerd. Mijn ervaring is dat na 3-4 keer verhuizen, alles in een busje past. :P
Dat gaat ons nooit gebeuren, ik heb iets van 1000 boeken en mijn vriendin heeft een hele grote verzameling suikerzakjes. En we hebben een paar M3 aan gereedschap.
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 18:17:06 #218
269689 crew  Viv
pi_211264758
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 17:56 schreef Managarm het volgende:
Gelijk begonnen met inpakken? :W .
@Evenstar heeft de eerste verhuisdoos al ingepakt inderdaad. :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
Grapjen ;)

Dank je!

Bij ons paste alles in een busje toen we in Zweden aankwamen, maar de dag daarna was het volume van onze bezittingen alweer verdubbeld. We hadden namelijk de meeste meubels in Nederland achtergelaten en hier opnieuw gekocht. :Y)
  zaterdag 11 november 2023 @ 18:17:39 #219
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211264765
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:15 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dat gaat ons nooit gebeuren, ik heb iets van 1000 boeken en mijn vriendin heeft een hele grote verzameling suikerzakjes. En we hebben een paar M3 aan gereedschap.
Heb nu ook veel meer spullen, en de boeken gaan per meter. ;)
Maar Viv en Evenstar zijn nog jong.
Geloof ik. :D
pi_211264828
Gefeliciteerd! Wat fijn, een eigen huisje en zo snel al verhuizen! Wat heerlijk! *O* *O* *O*
pi_211265284
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:17 schreef Viv het volgende:

[..]
@:evenstar heeft de eerste verhuisdoos al ingepakt inderdaad. :D
[..]

Hoe onverwacht ^O^
pi_211268603
Ha, leuk om te lezen allemaal.

Ik meld me hier ook maar even. Mijn vrouw en ik gaan dan volgend jaar ook maar eens de sprong wagen en verlaten het overvolle Nederland voor het ruime en rustige hoge noorden :)

Na lang zoeken waar, besloten om in de omgeving van Övik een huis te zoeken.
  Moderator zondag 12 november 2023 @ 10:55:23 #223
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_211270172
Wat leuk! En een prachtig huis _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zondag 12 november 2023 @ 11:14:05 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211270336
Gefeliciteerd!

Er is op facebook een groep met Nederlanders die zelfvoorziening leven ( in alle Scandinavische landen.. ) dat kan evt handig zijn met het uitvogelen van jullie nieuwe huis situatie..

Ik ben ook lid en kan jullie evt uitnodigen als je het niet kan vinden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211276259
*O* *O* *O* *O* *O* *O* Nogmaals gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik ben zo blij voor jullie!!!! En ik val meteen met mijn neus in de boter met mijn al geplande bezoekje met oud en nieuw!!!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')