abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:43:37 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209258271
Idd wel een goeie tip voor mensen die pas anderhalf jaar in Zweden wonen :Y

Zijn toch veel dingen die je moet regelen en het is best moeilijk zulke zaken als taalapps uit te zoeken in die ratrace.
Hopelijk draagt dit bij aan beter integreren

En wellicht gaat de huizenjacht dan ook aanzienlijk makkelijker :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:45:02 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209258291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 17:00 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit was ook het probleem met ons huis in Nederland, @:evenstar 's hart lag daar niet en dan is tijd/moeite/geld in het huis steken al snel een hele opgave. :)
Begrijpelijk, is ook geen pakje boter wat je aanschaft

De Bamse tandpasta is hier trouwens bijna op, gelukkig is Zweden in juli in zicht hier :D
En dan ook nóg meer rogge polarbrod meenemen op de weg terug. Ik mis dat hier :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 22:54:45 #153
269689 crew  Viv
pi_209258399
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:43 schreef Molo het volgende:
Idd wel een goeie tip voor mensen die pas anderhalf jaar in Zweden wonen :Y

Zijn toch veel dingen die je moet regelen en het is best moeilijk zulke zaken als taalapps uit te zoeken in die ratrace.
Hopelijk draagt dit bij aan beter integreren

En wellicht gaat de huizenjacht dan ook aanzienlijk makkelijker :Y
@HSG Wij zaten al op Duolingo om Zweeds te leren voordat ik hier solliciteerde. :D Inmiddels heb ik een hekel aan die uil. :( Ook omdat er te veel herhaling in zit.

Ik heb wel via mijn werk een uurtje Zweedse les per week, dat is wel fijn. :)

Maar inmiddels zijn wij wel zo'n cliché Ik Vertrek-gezin waarbij het kind al veel beter de lokale taal spreekt dan de ouders. :') :@
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:55:33 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209258915
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:54 schreef Viv het volgende:

[..]
@:HSG Wij zaten al op Duolingo om Zweeds te leren voordat ik hier solliciteerde. :D Inmiddels heb ik een hekel aan die uil. :( Ook omdat er te veel herhaling in zit.

Maar inmiddels zijn wij wel zo'n cliché Ik Vertrek-gezin waarbij het kind al veel beter de lokale taal spreekt dan de ouders. :') :@
Hoe bevalt het ZZ na 1,5 jaar?
Resistance is futile.
pi_209260073
quote:

[..]
@:HSG Wij zaten al op Duolingo om Zweeds te leren voordat ik hier solliciteerde. :D Inmiddels heb ik een hekel aan die uil. :( Ook omdat er te veel herhaling in zit.

Wel fijn dat je nu via je werk Zweedse lessen kan volgen. In veel landen is het meer dat je er maar voor moet zorgen dat je de taal al kan voordat je aan het werk kan gaan. Volgens mij is het ook geen lastige taal, toch?

Met Duolingo ben ik met Frans bezig omdat Frankrijk nou niet het land is waar je met Engels terecht kunt en mijn werk geen Franse lessen gaat betalen. Om eerlijk te zeggen vind ik die herhalingen wel fijn. Het zorgt ervoor dat je het niet vergeet en meestal zit er ook zelf uitzoekwerk in.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_209260581
quote:

[..]

Ik heb Portugese les gedaan via Preply (er zijn meerdere websites van die soort), via Skype les gevolgd bij iemand die in de Algarve woont. Werkt wel prettig. DuoLingo gebruikt mijn vriendin maar er staat alleen Braziliaans Portugees op, dat vond ik niet zo.
pi_209263621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 09:08 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb Portugese les gedaan via Preply (er zijn meerdere websites van die soort), via Skype les gevolgd bij iemand die in de Algarve woont. Werkt wel prettig. DuoLingo gebruikt mijn vriendin maar er staat alleen Braziliaans Portugees op, dat vond ik niet zo.
Dat is wel jammer inderdaad want er zitten behoorlijke verschillen tussen Portugees en Portugees - Braziliaans.

En anders kun je nog altijd Klingon of High Valyrian leren. :P
pi_209264259
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is wel jammer inderdaad want er zitten behoorlijke verschillen tussen Portugees en Portugees - Braziliaans.

En anders kun je nog altijd Klingon of High Valyrian leren. :P
Oh maar de Portugezen hier zeggen, het maakt niet uit, we kijken alle Braziliaanse soaps dus we begrijpen het echt wel.
pi_209266714
quote:

[..]
Herhaling is op zich wel goed, maar Duolingo overdrijft wel inderdaad. Het woord appels komt in zoveel oefeningen voor, dat ik die dingen nooit meer wil kopen/eten.
pi_209272615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 18:28 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Herhaling is op zich wel goed, maar Duolingo overdrijft wel inderdaad. Het woord appels komt in zoveel oefeningen voor, dat ik die dingen nooit meer wil kopen/eten.
Ik heb er wat minder moeite mee met herhalen. ;) Maar ik zit soms met verbazing naar de logica van sommige oefeningen te kijken.

"Tu es un cheval?" (Ben jij een paard?). :')
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 09:50:32 #161
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_209273537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 18:28 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Dit is wel echt grappig dat je dat zegt.... want wij hebben ook poosje (Spaans) Duolingo gedaan, en in de 1e tien lessen ofzo kwam stééds terug: "Yo como manzanas" - ik eet appels -

Tis nog steeds een meme tussen mijn vrouw en ik die we af en toe random roepen :') _O-
pi_209273951
Dat heb ik dus ook met een vriend van me met wie ik Zweeds leer _O-
pi_209313106
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik heb er wat minder moeite mee met herhalen. ;) Maar ik zit soms met verbazing naar de logica van sommige oefeningen te kijken.

Maar je vergeet het niet en dat was de bedoeling.
pi_209315496
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 12:45 schreef Managarm het volgende:

[..]
Maar je vergeet het niet en dat was de bedoeling.
Dit dus. Frans is een taal dat je best snel kan vergeten.
pi_209332856
quote:
Ik doe Deens: anden læser avisen (de eend leest het nieuwsblad) :')
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 00:29:56 #166
269689 crew  Viv
pi_209333741
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 22:46 schreef Hupje het volgende:

Ik kreeg "Dina hästar dricker öl" (Jouw paarden drinken bier) :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe bevalt het ZZ na 1,5 jaar?
Goed! Al denk ik dat ze het niet heel erg zou vinden als we terug naar Nederland zouden verhuizen. Ze is heel graag bij onze vrienden en familie aldaar, en hier hebben we (afgezien van een vriendinnetje op school en onze kattenoppas :D ) nog geen sociaal leven opgebouwd.

Maar ze doet het goed op school, spreekt dus het beste Zweeds van ons drieën, en ook Engels, want dat spreekt dat vriendinnetje. Die twee hebben elkaar in het begin van het schooljaar gevonden omdat ze allebei geen Zweeds spraken, dat was niet erg bevorderlijk voor de integratie. Gezellig samen spelen terwijl de rest van de klas naar een Zweedse film keek en zo. _O-

Ik heb overigens zojuist een spin-off-topic gestart naar aanleiding van onze huizenjacht:

KAA / "Funda" in het buitenland! #1 - Happy met Hemnet
pi_209334779
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 22:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 00:29 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Ik kreeg "Dina hästar dricker öl" (Jouw paarden drinken bier) :')
[..]

Of "mon fils veut un chouette" (Mijn zoon wil een uil).

Geen idee wat je met een uil wil. :')

Of "le chat mange un croissant" (de kat eet een croissant). :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 00:29 schreef Viv het volgende:
Goed! Al denk ik dat ze het niet heel erg zou vinden als we terug naar Nederland zouden verhuizen. Ze is heel graag bij onze vrienden en familie aldaar, en hier hebben we (afgezien van een vriendinnetje op school en onze kattenoppas ) nog geen sociaal leven opgebouwd.

Maar ze doet het goed op school, spreekt dus het beste Zweeds van ons drieën, en ook Engels, want dat spreekt dat vriendinnetje. Die twee hebben elkaar in het begin van het schooljaar gevonden omdat ze allebei geen Zweeds spraken, dat was niet erg bevorderlijk voor de integratie. Gezellig samen spelen terwijl de rest van de klas naar een Zweedse film keek en zo.

Ik heb overigens zojuist een spin-off-topic gestart naar aanleiding van onze huizenjacht:

Mooi dat ze de taal zo snel oppakt maar ik denk dat je haar ook moet aanmoedigen om te integreren. Alsof je als immigrant in Amsterdam gaat wonen. :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 08:38:07 #168
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209335038
Wij hebben dat dan ook zeker gedaan ;) en gelukkig zag zij de nut er wel van in en is zij nadat wij haar er op hadden aangesproken wel echt meer gaan doen met de groep. Zij had ook nog ander meisje waar zij het goed mee kon vinden, maar die is helaas verhuist.

Denk dat wij allemaal niet hadden verwacht dat wij hier zo lang zouden zitten, dus weinig tot geen moeite gestoken in een sociaal leven opbouwen en steeds gedacht "dat komt straks wel". Vooral omdat wij in een relatief groot gebied zoeken naar een woning en straks misschien wel 2 uur van de plek zitten waar wij nu wonen.
pi_209364997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:38 schreef Evenstar het volgende:
Wij hebben dat dan ook zeker gedaan ;) en gelukkig zag zij de nut er wel van in en is zij nadat wij haar er op hadden aangesproken wel echt meer gaan doen met de groep. Zij had ook nog ander meisje waar zij het goed mee kon vinden, maar die is helaas verhuist.

Denk dat wij allemaal niet hadden verwacht dat wij hier zo lang zouden zitten, dus weinig tot geen moeite gestoken in een sociaal leven opbouwen en steeds gedacht "dat komt straks wel". Vooral omdat wij in een relatief groot gebied zoeken naar een woning en straks misschien wel 2 uur van de plek zitten waar wij nu wonen.
De tijd vliegt ongemerkt voorbij, wij zitten hier al weer drie jaar en hebben soms nog het gevoel dat we er net zijn. Je merkt pas echt hoe het voor je veranderd is als je in Nederland bent en je het overal veel te druk vind, dan wil je opeens heel snel terug.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 21:41:53 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209368442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
De tijd vliegt ongemerkt voorbij, wij zitten hier al weer drie jaar en hebben soms nog het gevoel dat we er net zijn. Je merkt pas echt hoe het voor je veranderd is als je in Nederland bent en je het overal veel te druk vind, dan wil je opeens heel snel terug.
Heb dat altijd als wij met de boot naar NL gaan. Ga je bij Kiel van de boot, stukje Duitsland en dan vooral bij Hamburg in de buurt wil ik al terug _O- Wat is dat een ramp stukje.
pi_209369093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heb dat altijd als wij met de boot naar NL gaan. Ga je bij Kiel van de boot, stukje Duitsland en dan vooral bij Hamburg in de buurt wil ik al terug _O- Wat is dat een ramp stukje.
Is dat bij Hamburg niet met al die wegwerkzaamheden waar ze al jaren mee bezig zijn?
pi_209392634
@Viv, ik las dat school en universiteit gewoon gratis zijn in Zweden? Je hoeft enkel maar je boeken te betalen en that's it. Goed geregeld daar hoor!
pi_209395158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 22:23 schreef Managarm het volgende:

[..]
Is dat bij Hamburg niet met al die wegwerkzaamheden waar ze al jaren mee bezig zijn?
In elk geval al vanaf de jaren 90.
-
pi_209396197
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:21 schreef quo_ het volgende:

[..]
In elk geval al vanaf de jaren 90.
Zijn ze daar nog mee bezig :')

Dat moet toch verschrikkelijk zijn als je daar dagelijks door heen moet?
  Manager PR/Moderator zondag 4 juni 2023 @ 11:55:33 #175
269689 crew  Viv
pi_209396616
Ja echt. Wij associëren de Duitse snelwegen altijd met "geen snelheidslimiet, lekker doorrijden!", maar krijgen altijd de deksel op onze neus met die baustellen. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')