abonnement Unibet Coolblue
pi_212408709
Grammatica is ook best lastig te begrijpen (in veel talen) en de regels zijn relatief vaag. Als er hoofdregels zijn, dan zijn er weer tig uitzonderingen (zowel in het Nederlands als in het Zweeds). Tip: richt je op de hoofdregels, de uitzonderingen komen vanzelf wel een keer.

A1-A2 is inderdaad echt het beginniveau van iedere taal (hoi, goedemorgen, kunt u mij de weg naar... vertellen? etc.). De letters en cijfers zijn vastgelegd in het Europees Referentiekader: https://www.slo.nl/thema/vakspecifieke-thema/mvt/erk/

Bij tweedetaalleerders loopt de ontwikkeling ook wat door elkaar. Met spreken kun je op B1 zitten, terwijl je met schrijven op A2 zit etc. Geen paniek, is heel normaal, trekt vanzelf wel weer recht ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 maart 2024 @ 00:19:12 #152
269689 crew  Viv
pi_212780790
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:24 schreef Evenstar het volgende:
Afgelopen maandag een e-mail gestuurd naar de gemeente om te kijken wat de mogelijkheden waren voor SFI. Dinsdag meteen een reactie van "kom donderdag maar langs voor intake" en nu zat ik vandaag al in de schoolbanken _O-
Update: hij heeft zich na die eerste dag alweer afgemeld. :D

Net als in onze vorige woonplaats was het nogal rommelig van opzet, sloot het qua niveau niet aan, etc. Groep D klonk wel passend, tot ze in die eerste les al met het voltooid-deelwoord-gebruikt-als-bijvoeglijk-naamwoord kwamen aanzetten. 8)7 Ook al zijn deze lessen gratis, het is toch een investering: een uur extra rijden op werkdagen, niks aan huis & tuin of voor zichzelf kunnen doen onder ZZ's schooltijd. Het plan is nu om weer les te nemen bij Folkuniversitetet. Dat is niet gratis, maar daar gaan ze veel gestructureerder en efficiënter door de stof heen, en het kan volledig online. :Y)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 maart 2024 @ 00:29:48 #153
269689 crew  Viv
pi_212780830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:32 schreef Evenstar het volgende:
Nieuwe dag ... nieuwe mysterie :D

Wie kan mij vertellen wat dit zijn?

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Sneeuw begint een beetje te smelten en nu komen wij opeens dingen tegen, zoals dit. Heb er twee gevonden, ongeveer 15 meter uit elkaar. Allebein in de buurt van een grote boom. Ik zie geen mogelijkheid om iets open te maken. Ook zijn er geen letters/cijfers waardoor ik iets wijzer zou kunnen worden. Lijkt begraven te zijn, dus alleen dit stukje steekt uit.

Ik kan niet kijken of gat in het midden helemaal doorloopt, want er zit ijs (inclusief bladeren en andere meuk in).
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:48 schreef Tink89 het volgende:
Een homemade parasolvoet? Of voor een waslijn?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:50 schreef flipsen het volgende:

[..]
Kijk maar uit! Ik moest gelijk hieraan denken _O-

https://www.loveproperty.(...)touched-for-60-years

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou denken dat het te maken kan hebben met een septic tank, inspectieputten oid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ook. De deksels van onze putten zijn ongeveer dat formaat maar dan vierkant. Die liggen wel een stuk dichter bij elkaar maar er zijn zo veel oplossingen voor die tanks dat dat niets hoeft te zeggen. Ik zou na wat dooi de spade eens de grond in steken vlakbij zo'n deksel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef Tinkepink het volgende:
Lijkt op de luchtuitgangen van de ondergrondse tanks hier in de omgeving
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:19 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ontluchting van je sceptische tank? Ah, ik speel spuit 11. Kan je wel goed je sceptische tank mee schoonspuiten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 19:41 schreef Evenstar het volgende:
Denk niet dat het iets met septic tank te maken heeft. Ontluchting daarvaan zit in verlengde van de 3 tanks/kamers en hebben wij al gevonden. Is echt een kleni schoorsteentje op een heuvel. Deze twee ronde dingen die ik heb gevonden staan echt 50-60 meter verder en ook nog eens heuvel op.

Heb net nog een keer gekeken, maar lijkt er ook niet op dat je er iets af kan halen ofzo. Zit gewoon helemaal vast, wat mij raar lijkt.

Misschien iets met regenwater? Anders ech geen idee. Wij gaan het binnenkort wel even vragen aan de oude bewoonster D:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 22:20 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat ik mysterie heb opgelost. Na zelf wat nagedacht te hebben en wat Google speurwerk denk ik dat het "dry wells" zijn. Ze liggen lager dan het huis en gaan ook heuvel af t.o.v. elkaar. Denk dat alle regenwater richting deze putten wordt geleid om er voor te zorgen dat er 1) geen water in de buurt van het huis blijft staan 2) plotselinge grote hoeveelheden water vanaf het dak geen waterval (heuvel af) veroorzaken.

Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt daar wel het meeste op. Denk dat het hier nodig is omdat er gebouwd is op rotsen waardoor regenwater niet snel genoeg opgenomen wordt.

Morgen maar eens kijken of ik toch een mogelijkheid zie om ze open te maken :D
Dit mysterie is inmiddels écht opgelost. *O*

@Tink89 zat er het dichtste bij, hier stonden ooit lantaarnpalen in. (Is waarschijnlijk een provisorische oplossing geweest totdat ze ze netjes konden ingraven. En daarna de oude rommel laten liggen, want het ligt niet in de weg. :Y) )
pi_212781470
Evenstar wilde grammatica, dan kríjgt hij grammatica! O-) :D :D Hopelijk gaat het beter bij de volksuniversiteit.

Is het mysterie van de trap trouwens al opgelost?
pi_212781614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 09:49 schreef Ronaldussen het volgende:
Grammatica is ook best lastig te begrijpen (in veel talen) en de regels zijn relatief vaag. Als er hoofdregels zijn, dan zijn er weer tig uitzonderingen (zowel in het Nederlands als in het Zweeds). Tip: richt je op de hoofdregels, de uitzonderingen komen vanzelf wel een keer.

A1-A2 is inderdaad echt het beginniveau van iedere taal (hoi, goedemorgen, kunt u mij de weg naar... vertellen? etc.). De letters en cijfers zijn vastgelegd in het Europees Referentiekader: https://www.slo.nl/thema/vakspecifieke-thema/mvt/erk/

Bij tweedetaalleerders loopt de ontwikkeling ook wat door elkaar. Met spreken kun je op B1 zitten, terwijl je met schrijven op A2 zit etc. Geen paniek, is heel normaal, trekt vanzelf wel weer recht ^O^
Sommige uitzonderingen wil je wel leren, in het Portugees heb je het werkwoord pedir, de ik-vorm is dan eu pedo als je niet de uitzondering gebruikt. Heel veel Engelse woorden in het Portugees zijn ongeveer hetzelfde maar presertivo is geen toevoeging om iets houdbaar te maken maar een condoom.
pi_212786094
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:24 schreef Ronaldussen het volgende:
Evenstar wilde grammatica, dan kríjgt hij grammatica! O-) :D :D
Humor !
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 maart 2024 @ 20:31:34 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_212852150
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:24 schreef Ronaldussen het volgende:
Evenstar wilde grammatica, dan kríjgt hij grammatica! O-) :D :D Hopelijk gaat het beter bij de volksuniversiteit.

Is het mysterie van de trap trouwens al opgelost?
Oude bewoonster gaf daar een beetje raar antwoord op, zo van "je kan er gewoon op staan" en dan zou het wel op de grond komen. Ik vind het maar gek :D, maar nog niet geprobeerd.

Ondertussen was hier echt bijna alle sneeuw gesmolten, maar vandaag opeens weer een sneeuwstorm. Om 14:00 lag er nog niks en nu al denk ik 10cm en er wordt nog 10-15cm verwacht. Net twee keer een hele korte stroomonderbreking gehad. Echt een paar seconden, maar centrale heeft het zwaar lijkt het.

Was even op Facebook aan het kijken wie er nog meer last van had en zie ik net dat er een wolf is gespot om hemelsbreed nog geen 1km :D Heb het zelf nog niet gespot. Net als de vos(sen) die ik steeds hoor :D

Eland, lynx, herten, ganzen, zwanen ... wel allemaal al zien lopen. Wolf hoef ik ook niet perse te zien, maar wel echt wonen op platteland zo :D
pi_212984138
Oeps, verkeerde topic. Hoe gaat het met de sneeuw?

[ Bericht 66% gewijzigd door Managarm op 27-03-2024 21:35:35 ]
pi_213253250
Hoe gaat het hier? w/
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 24 april 2024 @ 21:04:13 #160
269689 crew  Viv
pi_213317026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:17 schreef Managarm het volgende:
Oeps, verkeerde topic. Hoe gaat het met de sneeuw?
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:23 schreef arvensis het volgende:
Hoe gaat het hier? w/
Oh sorry, niet gezien! :@

Vandaag werden de sneeuwstokken weggehaald die hier langs de weg stonden, dus ik denk dat de lente eraan komt! :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')