abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217551239
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 20:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Saai in welk opzicht?
Nou precies wat je zegt, je komt er slecht tussen de mensen, ze zijn terughoudender. De winter is lang, het is er veel uitgestrekter.
Dat zijn ook wel voordelen maar niet voor mij om er te wonen. (Denk ik)
Vakman pur sang
pi_217552676
Het ligt er ook wel een beetje aan waar je woont en hoe jij je opstelt of en hoe je er tussenkomt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 mei 2025 @ 22:59:09 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_217552783
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:47 schreef Ronaldussen het volgende:
Het ligt er ook wel een beetje aan waar je woont en hoe jij je opstelt of en hoe je er tussenkomt.
Precies. Ik denk dat men soms te makkelijk zegt dat de Zweden niet toegangeklijk zijn. Ik vind het echt meevallen.
pi_218424394
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies. Ik denk dat men soms te makkelijk zegt dat de Zweden niet toegangeklijk zijn. Ik vind het echt meevallen.
Ik mag aannemen dat het in de grote steden het een stuk makkelijker gaat dan in afgelegen dorpen waar 100 mensen wonen of zo.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218424478
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik mag aannemen dat het in de grote steden het een stuk makkelijker gaat dan in afgelegen dorpen waar 100 mensen wonen of zo.
Dat hebben Ise & LHO in Spanje juist niet als ik hun topic zo volg. Die zijn juist met open armen ontvangen in het kleine dorpje daar. Dus ik zo jouw aanname niet zo snel delen.

Sterker nog, best kans dat je in een klein dorpje sneller contact legt, omdat daar iedereen elkaar kent en je veel meer / vaker contact met dezelfde mensen hebt. In een stad is alles veel anoniemer.
pi_218425290
Juist in een klein dorp maak je sneller contact. Je komt elkaar sneller tegen: op straat, in het supermarktje/landhandel, bij de/het school(tje), dorpsfeesten etc. Het valt ook meer op als daar nieuwe mensen komen wonen. Je bent ook meer op elkaar aangewezen, zeker in de winter daar. In de stad (zeker de grote steden) ben je gewoon anoniem.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:53:22 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218425310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:49 schreef Ronaldussen het volgende:
Juist in een klein dorp maak je sneller contact. Je komt elkaar sneller tegen: op straat, in het supermarktje/landhandel, bij de/het school(tje), dorpsfeesten etc. Het valt ook meer op als daar nieuwe mensen komen wonen. Je bent ook meer op elkaar aangewezen, zeker in de winter daar. In de stad (zeker de grote steden) ben je gewoon anoniem.
Als iedereen in een klein dorp je kut vindt of jij hun is een klein dorp vrij suboptimaal

En idem voor het stadsleven, ach ja, het hangt allemaal af van alles he. Het lijkt het echte leven wel :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218425342
Als 100 mensen jou kut vinden, dan moet er toch wel een kern van waarheid in zitten, toch? O-) :D

Maar goed, zoals al vaker gezegd: het hangt er ook vanaf hoe jij je opstelt en wat je van plan bent. Probeer je daar even met je Hollandse mentaliteit alles naar jouw hand te zetten, dan is de kans dat je geaccepteerd wordt door je dorpsgenoten wel vrij klein O-)
pi_218426914
In Zweden hadden wij een hele leuke föräldrar-groep. Allemaal eerste keer ouders en in dezelfde leeftijd. Onze oudste kinderen zijn nu allemaal 17 en staan op het punt om te gaan studeren. Sommige van de ouders zijn echt vrienden geworden en al die jaren hebben we contact gehouden en zijn we bij elkaar op bezoek geweest. Die gemeenschappelijke band van voor het eerst kinderen krijgen bleek een hele sterke te zijn.

Dáárvoor hadden we wel heel goed contact met Zweedse buren en collega's, maar dat bleef wel op een bepaald niveau hangen. Ietwat gereserveerd misschien, maar dat paste juist prima bij ons. We hadden toen (en nu nog steeds) het meest contact met gemengde stellen (NL man/Zweedse vrouw of andersom). Taal en afkomst zijn daarin belangrijke factoren, zeker met kinderen.

Maar goed, Uppsala is een grote stad en daar zal het ongewtijfeld anders zijn dan in een plattelandsdorpje.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_218489130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:32 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat hebben Ise & LHO in Spanje juist niet als ik hun topic zo volg. Die zijn juist met open armen ontvangen in het kleine dorpje daar. Dus ik zo jouw aanname niet zo snel delen.

Sterker nog, best kans dat je in een klein dorpje sneller contact legt, omdat daar iedereen elkaar kent en je veel meer / vaker contact met dezelfde mensen hebt. In een stad is alles veel anoniemer.
Maar Spanje en Zweden kun je toch niet met elkaar vergelijken?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')