SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.atlasobscura.com/places/schonhauser-allee-cemeteryquote:Op zaterdag 24 september 2022 22:08 schreef quirina het volgende:
Ik vind het raar. Eerst zorgen we ervoor dat Russen niet zomaar overal mogen reizen en nou gaan we ze opvangen.
Echt heel heel slecht idee.
Whataboutism, ja daar zijn ze goed inquote:Op zaterdag 24 september 2022 22:56 schreef Spablauw214 het volgende:
De vraag was wat de dappere strijders van FvD hier nou van vinden.
Die zullen wel vinden dat Nederland evengoed een dictatuur is omdat de ME ook optrad bij de coronademo. En dat de ophef hypocriet is.
Of zoiets
Die hoeven we hier ook niet te hebben, laat ze maar op het Rode Plein gaan demonstreren.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben zeer tegen het ontmenselijken van het Russische volk. Tegenstanders en dienstweigeraars vanuit Rusland zijn wat mij betreft welkom hier.
Tegenstanders zeker. Deserteurs vind ik hele gevoelige materie, we zijn formeel natuurlijk niet in oorlog met Rusland, maar inhoudelijk scheelt het op dit vlak niet zo veel. Je moet ook geen vijfde colonne binnen halen. In de eerste Wereldoorlog interneerden we deserteurs tot einde oorlog. Misschien is dat wel de kant die we op moeten.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.atlasobscura.com/places/schonhauser-allee-cemetery
[ afbeelding ]
Ik stond laatst in Berlijn voor dit kleine monumentje. Bij jouw woorden moest ik hier aan denken.
Ik ben zeer tegen het ontmenselijken van het Russische volk. Tegenstanders en dienstweigeraars vanuit Rusland zijn wat mij betreft welkom hier.
Als je denkt dat wij Russen weigeren omdat we ze willen 'ontmenselijken' dan heb je er niks van begrepen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik kan ze echt geen ongelijk gevenquote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit wordt leegloop de komende week.
Die vrouw is natuurlijk opgehitst door de MSM en een spion van de deep state.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik ben wel heel benieuwd hoe de strijders voor het vrije woord van FvD dit beoordelen…
Dan had je pas een statement gemaakt, nu is het uit eigenbelang en zijn ze geen haar beter dan hun landgenoten die wel naar het front gaan…quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik kan ze echt geen ongelijk gevenSterker nog, ik had waarschijnlijk op de dag van de invasie al m'n koffers gepakt en was opgesodemieterd uit Rusland.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, even je hele hebben en houwen achterlaten, zeker als je een relatief zorgeloos leven hebt.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik kan ze echt geen ongelijk gevenSterker nog, ik had waarschijnlijk op de dag van de invasie al m'n koffers gepakt en was opgesodemieterd uit Rusland.
Weet ik niet. De gemiddelde Rus werd echt niet bedreigd, het was een ver van hun bed show. Voor menig Rus begint de oorlog nu pas.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dan is het einde oorlog omdat Rusland zich terugtrekt maar hangt die lui nog steeds een celstraf Bo en hun hoofd en kunnen ze niet teruggestuurd worden.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegenstanders zeker. Deserteurs vind ik hele gevoelige materie, we zijn formeel natuurlijk niet in oorlog met Rusland, maar inhoudelijk scheelt het op dit vlak niet zo veel. Je moet ook geen vijfde colonne binnen halen. In de eerste Wereldoorlog interneerden we deserteurs tot einde oorlog. Misschien is dat wel de kant die we op moeten.
Ja maar anders moeten ze met inhoudelijke, steekhoudende argumenten komen en die hebben ze niet.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Whataboutism, ja daar zijn ze goed in
Die diegene was nooit verder dan lts zwakstroom gekomen?quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik sprak laatst iemand die beweerde dat dat zou komen door de extreem hoge intelligentie van Thierry. Er komt helemaal geen dom gelul uit die vent. De rest van Nederland is gewoon te dom om hem te begrijpen.
Dat is het ook h. Ik was ook waarschijnlijk wat langer gebleven in de hoop mijn omgeving te benvloeden door zo nu en dan kritische vragen te stellen. Zo'n mobilisatie is een alles of niets moment. Vechten in een oorlog waarin je niet gelooft of waar je zelfs tegen bent, of een deserteur zijn. Lastig, hoor. Want dit zal niet voor alle Russen gelden die nu vluchten. Ik begrijp ook de buren van Rusland. Hun situatie is verontrustend. Als de EU al besluit Russische deserteurs toe toelaten, dan moeten ze naar het achterland. Naar Duitsland, Nederland, Belgi, Frankrijk, Spanje en Portugal. Eventueel zelfs in een interneringskamp. Hoewel dat waarschijnlijk juridisch lastig is, want officieel zijn we niet in oorlog. Juridische zekerheid is iets moois, maar pre-oorlog of pre-calamiteit ook een lus om je nek. Daar moet nog eens een betere balans in gevonden worden.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, even je hele hebben en houwen achterlaten, zeker als je een relatief zorgeloos leven hebt.
Ja, hoog alle Marokkanen terug naar Istanbul-gehalte inderdaad.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:14 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Die diegene was nooit verder dan lts zwakstroom gekomen?
Ik ben al meerdere keren geemigreerd, misschien denk ik er makkelijker overquote:Op zaterdag 24 september 2022 23:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, even je hele hebben en houwen achterlaten, zeker als je een relatief zorgeloos leven hebt.
wutquote:Op zaterdag 24 september 2022 23:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar ik sprak laatst iemand die beweerde dat dat zou komen door de extreem hoge intelligentie van Thierry. Er komt helemaal geen dom gelul uit die vent. De rest van Nederland is gewoon te dom om hem te begrijpen.
Ik kwam niet verder dan:![]()
Ze lossen hun shit maar in hun eigen land op.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik stond laatst in Berlijn voor dit kleine monumentje. Bij jouw woorden moest ik hier aan denken.
Niet interneren, geen asiel verlenen, gewoon de toegang tot de EU weigeren. Alleen idioten zouden nu nog Russische infiltranten in hun land opnemen. Of ze komen in opstand tegen het regime of ze worden in Oekrane kapot geHIMARSt, een andere keuze dient Europa Russen op dit moment niet te geven.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegenstanders zeker. Deserteurs vind ik hele gevoelige materie, we zijn formeel natuurlijk niet in oorlog met Rusland, maar inhoudelijk scheelt het op dit vlak niet zo veel. Je moet ook geen vijfde colonne binnen halen. In de eerste Wereldoorlog interneerden we deserteurs tot einde oorlog. Misschien is dat wel de kant die we op moeten.
Ontmenselijken?quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op zaterdag 24 september 2022 23:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar anders moeten ze met inhoudelijke, steekhoudende argumenten komen en die hebben ze niet.
Meest lastige vind ik nog dat ze geconfronteerd worden met de realiteit. En dan wegvluchten. Kom op joh, prima dat je een half jaar je kop int zand geduwd hebt. Maar als je nu ineens bedenkt "ik moet vluchten". Terwijl velen met Ztjes op hun auto's rondrijden.. Come on. Stand up & fight. Naar Europa rijden en dan dan eisen dat wij het hier voor je oplossen..quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:47 schreef YStec het volgende:
[..]
Ontmenselijken?
Oorlog is onmenselijk, de slachtoffers ervan hebben onze hulp nodig. Ergo: Oekraners.
Die Russen zijn geen slachtoffer van oorlog, ze zijn hooguit slachtoffer van hun eigen regime. Al die dienstweigeraars vonden het allemaal prima toen de oorlog bezig was, ze hadden maanden om er iets mee/tegen te doen. Ze bleven allemaal in Rusland, het raakte ze niet persoonlijk, het zou allemaal wel. Ze zijn dus niet tegen de oorlog of de regime, ze zijn tegen de mobilisatie - oh wey, opeens raakt het ze persoonlijk.
Laat die ontevreden Russen maar lekker in Rusland, kunnen ze mooi daar de boel destabiliseren. Ze mogen hun rotzooi zelf oplossen - van buitenaf proberen op te lossen helpt toch niet.
Dienstweigeraars weigeren is mijns inziens absoluut niet ontmenselijkend. Vooral niet als je de agressor bent en het 7 maanden lang allemaal wel prima vond.
Het gros van de Russen in de EU is Poetinaanhanger en voorstander van de oorlog, die zouden maar wat blij zijn wanneer ze honderdduiZenden landgenoten in Europa mogen verwelkomen om zo de Russische vijfde colonne uit te breiden.quote:Op zondag 25 september 2022 00:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Meest lastige vind ik nog dat ze geconfronteerd worden met de realiteit. En dan wegvluchten. Kom op joh, prima dat je een half jaar je kop int zand geduwd hebt. Maar als je nu ineens bedenkt "ik moet vluchten". Terwijl velen met Ztjes op hun auto's rondrijden.. Come on. Stand up & fight. Naar Europa rijden en dan dan eisen dat wij het hier voor je oplossen..sterf een pijnlijke dood. Die energie is voor de mensen die jullie ellende moeten absorberen.
Dit zijn gewoon de mensen die bijzonder veel ellende en shit komen veroorzaken hier. Niet de mensen die het snappen.
Als je denkt met een Z op je auto binnen te kunnen komen ben je gewoon een debiel natuurlijk. Maar ik vind het eerlijk gezegd gewoon moeilijke materie. Sprak een tijdje terug een Russische gozer die hier een jaar was wezen studeren. Programma was afgelopen half juli. Zit hier nog steeds, weigert terug te gaan, kotst op Putin en z'n oorlog. Praat niet meer met verschillende familieleden en vrienden want die vinden de oorlog wel best. Volgens z'n moeder was er een brief van een ordedienst gekomen met de vraag waar hij was, want hij had al een paar maanden terug moeten zijn in Rusland. Dan weet je wel genoeg. Het is allemaal niet zo zwart/wit.quote:Op zondag 25 september 2022 00:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Meest lastige vind ik nog dat ze geconfronteerd worden met de realiteit. En dan wegvluchten. Kom op joh, prima dat je een half jaar je kop int zand geduwd hebt. Maar als je nu ineens bedenkt "ik moet vluchten". Terwijl velen met Ztjes op hun auto's rondrijden.. Come on. Stand up & fight. Naar Europa rijden en dan dan eisen dat wij het hier voor je oplossen..sterf een pijnlijke dood. Die energie is voor de mensen die jullie ellende moeten absorberen.
Dit zijn gewoon de mensen die bijzonder veel ellende en shit komen veroorzaken hier. Niet de mensen die het snappen.
Van mij zijn ze welkom.quote:Op zondag 25 september 2022 00:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gros van de Russen in de EU is Poetinaanhanger en voorstander van de oorlog, die zouden maar wat blij zijn wanneer ze honderdduiZenden landgenoten in Europa mogen verwelkomen om zo de Russische vijfde colonne uit te breiden.
Het is inderdaad niet zwart /wit. Het is wel verrekte donkergrijs.quote:Op zondag 25 september 2022 00:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je denkt met een Z op je auto binnen te kunnen komen ben je gewoon een debiel natuurlijk. Maar ik vind het eerlijk gezegd gewoon moeilijke materie. Sprak een tijdje terug een Russische gozer die hier een jaar was wezen studeren. Programma was afgelopen half juli. Zit hier nog steeds, weigert terug te gaan, kotst op Putin en z'n oorlog. Praat niet meer met verschillende familieleden en vrienden want die vinden de oorlog wel best. Volgens z'n moeder was er een brief van een ordedienst gekomen met de vraag waar hij was, want hij had al een paar maanden terug moeten zijn in Rusland. Dan weet je wel genoeg. Het is allemaal niet zo zwart/wit.
Mee eens. Helaas.quote:Op zondag 25 september 2022 00:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zwart /wit. Het is wel verrekte donkergrijs.
En als het donkergrijs is, wordt het erg lastig om de mensen eruit te filteren die wel mee kunnen in het algemene westerse gedachtegoed (al maak ik mij daar ook wel zorgen over na de Italiaanse verkiezingen)
What the hellquote:Op zondag 25 september 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dat land is gewoon echt kapot als je dit leest.
En nu moeten we zeker medelijden krijgen met die Russische soldaat? Zou 'ie tijdens zijn huilverhaal (insert viool spelende krekel) ook eerlijk opgebiecht hebben hoeveel Oekranse burgers hij verkracht, gemarteld en/of vermoord heeft?quote:Op zondag 25 september 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dat land is gewoon echt kapot als je dit leest.
Doe normaal, alsof die soldaat een keuze heeft, hij staat onder zware druk. Net als de Oekraieense soldaten, het is gewoon walgelijk.quote:Op zondag 25 september 2022 00:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En nu moeten we zeker medelijden krijgen met die Russische soldaat? Zou 'ie tijdens zijn huilverhaal (insert vioolspelen de krekel) ook eerlijk opgebiecht hoeveel Oekranse burgers hij verkracht, gemarteld en/of vermoord heeft?
Dat mag jij vinden. mij ging het meer om dat een zwaar gewonde soldaat terug gevlogen wordt want papieren en als klap op de vuurpijl nog even 1 miljoen Roebel mag betalen aan de dokter. Als dat in een normaal land zou gebeuren dan is het een groot schandaal. Zeker het handelen van het medische personeel.quote:Op zondag 25 september 2022 00:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En nu moeten we zeker medelijden krijgen met die Russische soldaat? Zou 'ie tijdens zijn huilverhaal (insert viool spelende krekel) ook eerlijk opgebiecht hebben hoeveel Oekranse burgers hij verkracht, gemarteld en/of vermoord heeft?
Walgelijk is hetgeen de Russen in Oekrane uitvoeren inderdaad, net zoals de etnische zuiveringen die de Russen nu op de minderheden in hun land uitvoeren door hen als slachtvee naar het front in Oekrane te sturen walgelijk zijn.quote:Op zondag 25 september 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Doe normaal, alsof die soldaat een keuze heeft, hij staat onder zware druk. Net als de Oekraieense soldaten, het is gewoon walgelijk.
In Rusland is dat de normaalste zaak van de wereld, het verbaast me dat het die soldaat zelf verbaast.quote:Op zondag 25 september 2022 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. mij ging het meer om dat een zwaar gewonde soldaat terug gevlogen wordt want papieren en als klap op de vuurpijl nog even 1 miljoen Roebel mag betalen aan de dokter. Als dat in een normaal land zou gebeuren dan is het een groot schandaal. Zeker het handelen van het medische personeel.
Het is allemaal walgelijk, dat zie je wel toch? Praat met elkaar, stop deze oorlog, het gaat nergens over.quote:Op zondag 25 september 2022 00:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Walgelijk is hetgeen de Russen in Oekrane uitvoeren inderdaad, net zoals de etnische zuiveringen die de Russen nu op de minderheden in hun land uitvoeren door hen als slachtvee naar het front in Oekrane te sturen walgelijk zijn.
Oekrane zal niet eerdere praten met de Russen voordat ze Oekrane verlaten hebben.quote:Op zondag 25 september 2022 00:44 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Het is allemaal walgelijk, dat zie je wel toch? Praat met elkaar, stop deze oorlog, het gaat nergens over.
Het geeft wel goed aan hoe men geen donder geeft om het leven van landgenoten/soldaten. En die onverschilligheid, gecombineerd met gewone hebzucht perculeert natuurlijk wel lekker naar beneden in ieder facet van de samenleving.quote:Op zondag 25 september 2022 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. mij ging het meer om dat een zwaar gewonde soldaat terug gevlogen wordt want papieren en als klap op de vuurpijl nog even 1 miljoen Roebel mag betalen aan de dokter. Als dat in een normaal land zou gebeuren dan is het een groot schandaal. Zeker het handelen van het medische personeel.
Praten met Rusland betekent praten met Putin, en met die vent valt niet te praten.quote:Op zondag 25 september 2022 00:44 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Het is allemaal walgelijk, dat zie je wel toch? Praat met elkaar, stop deze oorlog, het gaat nergens over.
Snap ik wel, maar waarom dit kinderachtige gedoe? Waarom, het gaat om een strookje land op een hele grote aarde. Waarom?quote:Op zondag 25 september 2022 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Oekrane zal niet eerdere praten met de Russen voordat ze Oekrane verlaten hebben.
Onzin, tuurlijk valt er met hem te praten, ze willen niet, dat is wat anders.quote:Op zondag 25 september 2022 00:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Praten met Rusland betekent praten met Putin, en met die vent valt niet te praten.
Omdat dat strookje aarde van Oekrane is en omdat daar Oekraners wonen die vermoordt worden door Russen want Putin's ego. Daarom.quote:Op zondag 25 september 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar waarom dit kinderachtige gedoe? Waarom, het gaat om een strookje land op een hele grote aarde. Waarom?
Tja dan moet je bij de Russen zijn. Die wouden beginnen met dit kinderachtig gedoe. Plus ze waren ook al in andere landen bezig voor Oekrane met dit kinderachtig gedoe.quote:Op zondag 25 september 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar waarom dit kinderachtige gedoe? Waarom, het gaat om een strookje land op een hele grote aarde. Waarom?
Ze willen zelf alleen met UKR praten als hun voldoen aan hun eisen. Wat neerkomt op een onvoorwaardelijke overgave.quote:Op zondag 25 september 2022 00:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onzin, tuurlijk valt er met hem te praten, ze willen niet, dat is wat anders.
Mee eens. Rusland is al achterlijk groot, waarom vechten om dit reepjequote:Op zondag 25 september 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Die onbetrouwbare idioot loopt al jaren beloftes te verbreken, verdragen niet na te komen, te liegen over intenties. Nee, er valt geen zinnig woord mee te wisselen. Ik zou hem niet eens vragen of ik wat suiker in m'n thee kan hebben.quote:Op zondag 25 september 2022 00:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ken je het spreekwoord "Geen ze een vinger en men neme de hand"?quote:Op zondag 25 september 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
In maart werd er nog met elkaar gepraat, na het aan het licht komen van de oorlogsmisdaden van de Russen in o.a. Bucha was er geen enkele reden meer voor de Oekraners om nog te willen praten. De Oekraners zijn de enigen die het recht hebben om te bepalen of er met de Russen gepraat gaat worden, daar hebben wij, West-Europeanen, he-le-maal niets over te vertellen. Het enige wat wij horen te doen is de Oekraners van voldoende wapens voorzien, Rusland met sancties de afgrond in jagen en de grenzen potdicht houden voor Russische deZerteurs.quote:Op zondag 25 september 2022 00:44 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo, maar het Westen heeft hem wel uitgedaagd. Ik blijf 2 kanten zien, mag toch?quote:Op zondag 25 september 2022 00:55 schreef Adames het volgende:
[..]
Mee eens. Rusland is al achterlijk groot, waarom vechten om dit reepje
Ik kan er wel wat meequote:Op zondag 25 september 2022 00:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die onbetrouwbare idioot loopt al jaren beloftes te verbreken, verdragen niet na te komen, te liegen over intenties. Nee, er valt geen zinnig woord mee te wisselen. Ik zou hem niet eens vragen of ik wat suiker in m'n thee kan hebben.
Zoiets als vraag geen vinger in je reet zonder voorbereid te zijn om een vuist te ontvangen?quote:Op zondag 25 september 2022 00:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ken je het spreekwoord "Geen ze een vinger en men neme de hand"?
Crme de la crme van het internationale corps diplomatque gespot hier.quote:
Dat mag, vrij land dus je hebt het volste recht om het mis te hebben.quote:Op zondag 25 september 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo, maar het Westen heeft hem wel uitgedaagd. Ik blijf 2 kanten zien, mag toch?
Kun je dan ook uitleggen hoe het westen heeft uitgedaagd en wat het legitimeert om een land binnen te vallen?quote:Op zondag 25 september 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo, maar het Westen heeft hem wel uitgedaagd. Ik blijf 2 kanten zien, mag toch?
Dat is jouw mening, ik denk dat er nog steeds ruimte is om te onderhandelen. Die is er altijd, escalatie is het laatste wat je wil. Lullen dus.quote:Op zondag 25 september 2022 00:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In maart werd er nog met elkaar gepraat, na het aan het licht komen van de oorlogsmisdaden van de Russen in o.a. Bucha was er geen enkele reden meer voor de Oekraners om nog te willen praten. De Oekraners zijn de enigen die het recht hebben om te bepalen of er met de Russen gepraat gaat worden, daar hebben wij, West-Europeanen, he-le-maal niets over te vertellen. Het enige wat wij horen te doen is de Oekraners van voldoende wapens voorzien, Rusland met sancties de afgrond in jagen en de grenzen potdicht houden voor Russische deZerteurs.
Doen ze al weken op soortgelijke manier, ze krijgen daarmee wel veel exposurequote:Op zondag 25 september 2022 01:02 schreef polderturk het volgende:
Komt niet professioneel over dat een officieel Oekrans account op deze manier schrijft. Misschien had hij/zij/het vodka op.
[ twitter ]
Vooral Duitsland heeft inderdaad flink lopen provoceren door voor zijn energievoorziening extreem afhankelijk te worden van Rusland. Om nog maar te zwijgen over het uitdagen van de Russen door de schathemeltjerijke Poetinkliek en hun kinderen in West-Europa te laten wonen.quote:Op zondag 25 september 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Geen enkele legitiimatie, doe normaal. Maar de-escalatie is de enige weg nu, dat moet jij toch ook zien?quote:Op zondag 25 september 2022 01:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kun je dan ook uitleggen hoe jet westen heeft uitgedaagd en wat het legitimeert om een land binnen te vallen?
Die bal ligt gewoon bij de Russen, het westen gaat niet noemenswaardig escaleren.quote:Op zondag 25 september 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Geen enkele legitiimatie, doe normaal. Maar de-escalatie is de enige weg nu, dat moet jij toch ook zien?
Ik ga niet in op dit soort berichten, feiten.quote:Op zondag 25 september 2022 01:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooral Duitsland heeft inderdaad flink lopen provoceren door voor zijn energievoorziening extreem afhankelijk te worden van Rusland. Om nog maar te zwijgen over het uitdagen van de Russen door de schathemeltjerijke Poetinkliek en hun kinderen in West-Europa te laten wonen.
Iedere vorm van de-escaleren vanuit Oekrane of het westen zal leiden tot escalatie door Rusland, iets wat je in de recente geschiedenis terug kunt vinden. Als er de-escalatie plaats zal vinden, dient Rusland dat te doen.quote:Op zondag 25 september 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Geen enkele legitiimatie, doe normaal. Maar de-escalatie is de enige weg nu, dat moet jij toch ook zien?
Zo zo, nu al terugkrabbelen...quote:Op zondag 25 september 2022 01:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ik ga niet in op dit soort berichten, feiten.
Dat kan alleen als je in gesprek gaat met Putin en dat is lastig, zeker. Maar niet onmogelijk. Trump is een klootzak maar hij is wel vriendjes met Putin.quote:Op zondag 25 september 2022 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iedere vorm van de-escaleren vanuit Oekrane of het westen zal leiden tot escalatie door Rusland, iets wat je in de recente geschiedenis terug kunt vinden. Als er de-escalatie plaats zal vinden, dient Rusland dat te doen.
Mogen ze allemaal opgeroepen worden.quote:Op zondag 25 september 2022 01:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Oud filmpje maar geen van deze fuckers hoor je asiel te verlenen in West Europa.
https://www.reddit.com/r/(...)open_the_borders_to/
Trump kan net zoals Putin ongezien de tyfus krijgen.quote:Op zondag 25 september 2022 01:14 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je in gesprek gaat met Putin en dat is lastig, zeker. Maar niet onmogelijk. Trump is een klootzak maar hij is wel vriendjes met Putin.
Die kan wel zorgen voor wereldvredequote:Op zondag 25 september 2022 01:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Trump kan net zoals Putin ongezien de tyfus krijgen.
Godzijdank is Trump niet meer relevant.quote:Op zondag 25 september 2022 01:14 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je in gesprek gaat met Putin en dat is lastig, zeker. Maar niet onmogelijk. Trump is een klootzak maar hij is wel vriendjes met Putin.
Een 76-jarige kleuter die gaat "praten" met een Russische dwerg met compensatiedrang, dat zal vast en zeker een succes worden.quote:Op zondag 25 september 2022 01:16 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Die kan wel zorgen voor wereldvrede
Ik weet dat het laat isquote:Op zondag 25 september 2022 01:16 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Die kan wel zorgen voor wereldvrede
Ik zie dat alleen niet gebeuren.quote:Op zondag 25 september 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Biden welquote:Op zondag 25 september 2022 01:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Godzijdank is Trump niet meer relevant.
Praten dus, ik dacht dat democraten (Biden) daar zo goed in waren?quote:Op zondag 25 september 2022 01:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie dat alleen niet gebeuren.
"Ok hier heb je de Donbas laat ons nu met rust".
En dan staat hij over 4 maanden opnde stoep van Kiev.
Niets dat Rusland belet om te de-escalaren, volgens mij.quote:Op zondag 25 september 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wat andere je al gezegd hebben er is al heel veel gepraat in het verleden. Alleen Rusland heeft keer op keer de afspraken verbroken. Niemand vertrouwd op dit moment Rusland en Poetin nog. Dus er gaat niet gesproken worden. Als Trump nu aan de macht geweest was dan zou het waarschijnlijk de grootste blunder in de Amerikaanse geschiedenis worden als die wel ging praten. Met Noord-Korea heeft hij ook nooit wat bereikt( of je moet het een succes vinden dat Noord-Korea nu een kernmacht is dan heeft hij inderdaad veel bereikt).quote:Op zondag 25 september 2022 01:25 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Praten dus, ik dacht dat democraten (Biden) daar zo goed in waren?
Ik ben Rusland niet heh, ow wauw, ik probeer wat nuance aan te brengen in deze discussie. Mag toch hopen dat mods proberen de polarisatie tegen te gaan.quote:Op zondag 25 september 2022 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets dat Rusland belet om te de-escalaren, volgens mij.
Onder Trump zijn er veel minder oorlogen gestart, het is maar net wat je referentiekader is. Wat is goed, wat is slecht.quote:Op zondag 25 september 2022 01:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat andere je al gezegd hebben er is al heel veel gepraat in het verleden. Alleen Rusland heeft keer op keer de afspraken verbroken. Niemand vertrouwd op dit moment Rusland en Poetin nog. Dus er gaat niet gesproken worden. Als Trump nu aan de macht geweest was dan zou het waarschijnlijk de grootste blunder in de Amerikaanse geschiedenis worden als die wel ging praten. Met Noord-Korea heeft hij ook nooit wat bereikt( of je moet het een succes vinden dat Noord-Korea nu een kernmacht is dan heeft hij inderdaad veel bereikt).
Dat staat niet in de taakomschrijving van mods, mijn beste. Ik geef gewoon mijn mening hier en die is dat de partij die begonnen is met escaleren, in dit geval een oorlog is begonnen, mischien de partij moet zijn die als eerste zal moeten de-escaleren als dat gewenst is.quote:Op zondag 25 september 2022 01:35 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ik ben Rusland niet heh, ow wauw, ik probeer wat nuance aan te brengen in deze discussie. Mag toch hopen dat mods proberen de polarisatie tegen te gaan.
Andere tijd, vind dat altijd van die onzin vergelijkingen. De situatie is nu heel anders dan toen Trump aan de macht kwam.quote:Op zondag 25 september 2022 01:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onder Trump zijn er veel minder oorlogen gestart, het is maar net wat je referentiekader is. Wat is goed, wat is slecht.
Onder Biden is de VS nul oorlogen gestart en heeft het alle actieve oorlogen beeindigd. Het is maar net wat je referentiekader is maar feiten helpen best wel daarin.quote:Op zondag 25 september 2022 01:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onder Trump zijn er veel minder oorlogen gestart, het is maar net wat je referentiekader is. Wat is goed, wat is slecht.
Een weggestemde president die een coup probeerde te plegen door gewapende infiltranten als een killsquad het Capitool binnen te laten dringen over het lot van de wereld laten beslissen lijkt me inderdaad wel een strak plan ja.quote:Op zondag 25 september 2022 01:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Oekraine.quote:Op zondag 25 september 2022 01:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onder Biden is de VS nul oorlogen gestart en heeft het alle actieve oorlogen beeindigd. Het is maar net wat je referentiekader is maar feiten helpen best wel daarin.
De VS is niet in oorlog met Oekraine. De VS is niet in oorlog met Rusland. De VS is geen oorlog begonnen.quote:
Alleen al de gedachte als hij nu aan de macht was en snel wou dat Oekrane maar wat land op zou geven. Dan weet je 1 ding dan probeert Rusland het binnen een paar jaar weer. De Baltische staten zijn ook strategisch belangrijk voor Rusland maar NAVO gebied plus wonen ook veel Russen. Als ze die aanvallen is het gewoon een artikel 5 en zijn we ook in oorlog. Maar vredesduif en geopoliticus Trump was een zegen...quote:Op zondag 25 september 2022 01:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een weggestemde president die een coup probeerde te plegen door gewapende infiltranten als een killsquad het Capitool binnen te laten dringen over het lot van de wereld laten beslissen lijkt me inderdaad wel een strak plan ja.
Ik snap echt niet hoe iemand het voor elkaar krijgt om zelfs de huidige nucleaire status van Noord-Korea nog in de schoenen van Trump te schuiven. Een proces van tientallen jaren, waarbij hij de enige president is geweest die voet op Noord-Koreaanse bodem heeft gezet en samen met de Zuid-Koreaanse president afspraken heeft gemaakt met Kim Jung-Un ter bevordering van denuclearisatie van het land.quote:Op zondag 25 september 2022 01:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat andere je al gezegd hebben er is al heel veel gepraat in het verleden. Alleen Rusland heeft keer op keer de afspraken verbroken. Niemand vertrouwd op dit moment Rusland en Poetin nog. Dus er gaat niet gesproken worden. Als Trump nu aan de macht geweest was dan zou het waarschijnlijk de grootste blunder in de Amerikaanse geschiedenis worden als die wel ging praten. Met Noord-Korea heeft hij ook nooit wat bereikt( of je moet het een succes vinden dat Noord-Korea nu een kernmacht is dan heeft hij inderdaad veel bereikt).
Ze vluchten weliswaar voor de mobilisatie, maar ze zijn gewoon voorstander van de oorlog en de genocide op de Oekraners en ze zijn vooral - in typisch Russische calimerostijl - woedend over het handjevol wapens wat de Oekraners van het verderfelijke westen gekregen hebben. Het zijn dan ook alleen idioten en Poetin-aanhangers die deZerterende Russen in de EU willen opvangen...quote:Op zondag 25 september 2022 01:52 schreef polderturk het volgende:
Sommigen in dit topic krijgen toch een beetje gelijk.
[ twitter ]
Dit soort gasten mogen wmb direct naar het front geschopt worden wmb.quote:Op zondag 25 september 2022 02:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze vluchten weliswaar voor de mobilisatie, maar ze zijn gewoon voorstander van de oorlog en de genocide op de Oekraners en ze zijn vooral - in typisch Russische calimerostijl - woedend over het handjevol wapens wat de Oekraners van het verderfelijke westen gekregen hebben. Het zijn dan ook alleen idioten en Poetin-aanhangers die deZerterende Russen in de EU willen opvangen...
Hij heeft Noord-Korea erkent als kernmacht. Die denuclearisatie is daarna nooit gebeurt want Noord-Korea had wat het nodig had. Die 3 stappen op Noord-Koreaans grondgebied is leuk voor de show maar ook niks waard. Zoek voor de gein is op wat Remco Breukers er van vond wat een Korea specialist is en jaren lang onderzoek doet naar Noord-Korea.quote:Op zondag 25 september 2022 02:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe iemand het voor elkaar krijgt om zelfs de huidige nucleaire status van Noord-Korea nog in de schoenen van Trump te schuiven. Een proces van tientallen jaren, waarbij hij de enige president is geweest die voet op Noord-Koreaanse bodem heeft gezet en samen met de Zuid-Koreaanse president afspraken heeft gemaakt met Kim Jung-Un ter bevordering van denuclearisatie van het land.
Geo-strategisch is het best interessant. Je voorkomt dat het stuk tot de Kaukasus makkelijk afgesneden kan worden.quote:Op zondag 25 september 2022 00:55 schreef Adames het volgende:
[..]
Mee eens. Rusland is al achterlijk groot, waarom vechten om dit reepje
'Het Westen heeft hem uitgedaagd'..quote:Op zondag 25 september 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ha, compensatiegedragquote:Op zondag 25 september 2022 03:00 schreef Jemoederniet het volgende:
Little Rocket Man is ook weer bezig hoor![]()
Trump-effect is uitgewerkt.
Noord-Korea vuurt weer ballistische raket af richting Japanse Zee
https://www.ad.nl/buitenl(...)apanse-zee~a0c58a24/
Deze hebben ze afgelopen maart afgeschoten:
[ afbeelding ]
Zo da's een flinke joekel
Ze had ook wel een kort rokje aan en haar verkrachter zo uitgedaagd. Ik blijf 2 kanten zien, mag toch?quote:Op zondag 25 september 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Met een beetje meer boerenverstand en achteraf gezien was het wellicht niet zo snugger om de NAVO dildo in Poetin zijn kont te steken, kun je wel lullen over principes maar daar hebben verkrachte Olga en vermoorde Pjotr geen reet aan.quote:Op zondag 25 september 2022 07:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Het Westen heeft hem uitgedaagd'..
Hoe kan je in die onzin geloven. Putin is een agressor die een meester is in 'gaslighting'. Die had altijd wel een reden gevonden om Oekrane binnen te vallen.
Wat.quote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met een beetje meer boerenverstand en achteraf gezien was het wellicht niet zo snugger om de NAVO dildo in Poetin zijn kont te steken, kun je wel lullen over principes maar daar hebben verkrachte Olga en vermoorde Pjotr geen reet aan.
Met een beetje verstand, weet je dat Olga sowieso verkracht zou gaan worden en Potjr vermoord, want dat is waarom Putin niet wilde dat Navo in de oekraine kwam. hij wil zijn militaire operatie uitvoeren.quote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met een beetje meer boerenverstand en achteraf gezien was het wellicht niet zo snugger om de NAVO dildo in Poetin zijn kont te steken, kun je wel lullen over principes maar daar hebben verkrachte Olga en vermoorde Pjotr geen reet aan.
Watquote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220923_96198149quote:Op zondag 25 september 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Doe normaal, alsof die soldaat een keuze heeft, hij staat onder zware druk. Net als de Oekraieense soldaten, het is gewoon walgelijk.
quote:Op zondag 25 september 2022 03:00 schreef Jemoederniet het volgende:
Little Rocket Man is ook weer bezig hoor![]()
Trump-effect is uitgewerkt.
Zo da's een flinke joekel
Nominatie voor Domste Post van het Jaar.quote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Thierry had als kind gewoon vaker klappen moeten krijgen als hij zijn mond opendeed. Maar waarschijnlijk waren zijn ouders van “ stil iedereen Thierry gaat wat zeggen”.quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar anders moeten ze met inhoudelijke, steekhoudende argumenten komen en die hebben ze niet.
Reken voor mij eens uit hoe lang een Amerikaanse kernraket erover doet om van Charkov naar Moskou te komen?quote:Op zondag 25 september 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nominatie voor Domste Post van het Jaar.
Doe maar fijn woordjes schrijven.quote:Op zondag 25 september 2022 08:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Reken voor mij eens uit hoe lang een Amerikaanse kernraket erover doet om van Charkov naar Moskou te komen?
Of voorruit laten we van het verstandige in de mens uitgaan, een M1 Abrams tank?
Maak eens een opzet. De teringquote:Op zondag 25 september 2022 08:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Reken voor mij eens uit hoe lang een Amerikaanse kernraket erover doet om van Charkov naar Moskou te komen?
Of voorruit laten we van het verstandige in de mens uitgaan, een M1 Abrams tank?
Hey dombo, het is je ontgaan dat Zelinski daags voor de invasie heeft toegezegd aan Poetins onderhandelingsteam dat hij een eventueel NAVO-lidmaatschap van wil afzien als hij de invasie annuleert? Maar Poetin terugkwam met een nieuwe eis; afstaan van gebieden in de Donbas aan Rusland 🙃quote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
Heb je dit van Facebook?quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hey dombo, het is je ontgaan dat Zelinski daags voor de invasie heeft toegezegd aan Poetins onderhandelingsteam dat hij een eventueel NAVO-lidmaatschap van wil afzien als hij de invasie annuleert? Maar Poetin terugkwam met een nieuwe eis; afstaan van gebieden in de Donbas aan Rusland 🙃
Bron: uit Poetins eigen onderhandelingsteam destijds. Google het maar.
In je eigen hoofd ben je vast een coherent betoog aan het formuleren, maar voor de buitenwereld komt er enkel volslagen wartaal uit je toetsenbord.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
En nog een leuke voor alle internet Poetin deskundigen hier.
CIA, Rusland gaat Oekrane niet aanvallen.
MI6, Rusland gaat Oekrane echt nooit aanvallen.
Zeven maanden later.
CIA, Rusland gaat echt geen kernwapens inzetten.
MI6, Rusland bluft alleen met zijn kernwapens.
Terwijl de vriendjes van Poetin hem dagelijks smeken en waarschuwen om dat niet te doen.
Geeft niets, een konijntje snapt een mens ook niet.quote:Op zondag 25 september 2022 08:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
In je eigen hoofd ben je vast een coherent betoog aan het formuleren, maar voor de buitenwereld komt er enkel volslagen wartaal uit je toetsenbord.
Watquote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Watquote:Op zondag 25 september 2022 08:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben er juist voortdurend voor gewaarschuwd. Snap niet waar je bovenstaande bewering vandaan komt.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb kinderen in groep 7 zitten die meer logica toepassen dan jij.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Zeven maanden later.
Terwijl de vriendjes van Poetin hem dagelijks smeken en waarschuwen om dat niet te doen.
Lijkt wel een zware drinker zo op de vroege morgen.quote:Op zondag 25 september 2022 08:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Geen idee wat @:UitStraling gebruikt heeft, maar het is stevig spul
Ik stel alleen vragen.quote:Op zondag 25 september 2022 07:44 schreef wpor het volgende:
[..]
Ze had ook wel een kort rokje aan en haar verkrachter zo uitgedaagd. Ik blijf 2 kanten zien, mag toch?
Ik snap hem, eigenlijk hadden we als NAVO zijnde Rusland gewoon moeten decimeren na annexatie van de Krim. Konden we daarna dezelfde victim blaming kaart trekken. Of nouja, victim..quote:Op zondag 25 september 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik snap je post niet goed. CIA en MI6 waarschuwden juist al langer voor een inval van Rusland. Al weken vooraf meldden ze grote troepenopbouw aan de grens en achten ze de kans op een inval grootquote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Zeven maanden later.
Ik had die award al uitgedeeld.quote:Op zondag 25 september 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nominatie voor Domste Post van het Jaar.
Sterker nog, de Amerikanen werden beticht van oorloghitserij omdat ze stelden dat Rusland op het punt stond om Oekrane binnen te vallen.quote:Op zondag 25 september 2022 09:02 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap je post niet goed. CIA en MI6 waarschuwden juist al langer voor een inval van Rusland. Al weken vooraf meldden ze grote troepenopbouw aan de grens en achten ze de kans op een inval groot
Nee escalatie is de enige weg nu. 100 duizenden Russen moeten sterven, hun economie moet naar de nerdal zodat ze de komende decennia in hun hok blijven.quote:Op zondag 25 september 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Eens. Het blijven op de eerste plaats mensen. Als wir Syriers schaffen, dan ook de Russen. Daarnaast zie ik grote militaire en economische voordelenquote:Op zaterdag 24 september 2022 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De-escalatie na maandenlang terreurquote:Op zondag 25 september 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Na de Russen komt Noord Korea. Iran en welke hebben we nog meer? China misschien.quote:Op zondag 25 september 2022 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee escalatie is de enige weg nu. 100 duizenden Russen moeten sterven, hun economie moet naar de nerdal zodat ze de komende decennia in hun hok blijven.
Waar komt toch die onzin vandaan dat deescalatie altijd de oplossing is.
Omdat Amerika een reputatie heeft van oorloghitserij. Dat ze het nu bij het rechter eind hadden/hebben doet daar niets aan af.quote:Op zondag 25 september 2022 09:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, de Amerikanen werden beticht van oorloghitserij omdat ze stelden dat Rusland op het punt stond om Oekrane binnen te vallen.
Ben je sowieso tegen migratie?quote:Op zaterdag 24 september 2022 23:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je denkt dat wij Russen weigeren omdat we ze willen 'ontmenselijken' dan heb je er niks van begrepen.
We willen ze weigeren vanwege zelfpreservatie.
Uiteindelijk is dit ook speculatief, natuurlijk.quote:Op zondag 25 september 2022 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iedere vorm van de-escaleren vanuit Oekrane of het westen zal leiden tot escalatie door Rusland, iets wat je in de recente geschiedenis terug kunt vinden. Als er de-escalatie plaats zal vinden, dient Rusland dat te doen.
Biden moet zelf uitgevonden hebben dat de Russen zouden aanvallen !!quote:Op zondag 25 september 2022 09:02 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap je post niet goed. CIA en MI6 waarschuwden juist al langer voor een inval van Rusland. Al weken vooraf meldden ze grote troepenopbouw aan de grens en achten ze de kans op een inval groot
Omdat het een vijfde colonne is, en overal waar een Russische minderheid van enige omvang is, dit tot problemen leidt omdat ze de Russische vlag hijsen en Russia Strong roepen.quote:Op zondag 25 september 2022 09:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ben je sowieso tegen migratie?
Overigens zou je het westen het beste preserveren door jonge arbeidskrachten toe te laten. Arbeidskrachten, niet mensen die voor beloofde gouden bergen komen.
En waarom horen we niet al deze tegenstanders over de massale uittocht van Syrische deserteurs ?
Als Russia zo stronk en mooi en geweldig is kunnen ze ook gewoon daar blijven ipv naar het nazistische, verwijfde westen te komen. Een chte Russische kerel blijft gewoon in zijn modderdorp of beschimmelde sovjetflat wonen, berkenschorsborsjtsj eten en zichzelf de vernieling in zuipen.quote:Op zondag 25 september 2022 09:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat het een vijfde colonne is, en overal waar een Russische minderheid van enige omvang is, dit tot problemen leidt omdat ze de Russische vlag hijsen en Russia Strong roepen.
En als er tienduizenden Russen richting de EU komen is het ondoenlijk om onderscheid te maken tussen wie vlucht voor Putin en wie vlucht voor de mobilisatie. Eenmaal binnen is nooit meer terug, dus dan is mijn voorkeur om ze buiten te houden. Ze hebben maandenlang de kans gehad zich uit te spreken maar pas nu de oorlog henzelf raakt, komen ze in beweging. Nee sorry, imo heeft Nederland (en de EU) echt geen enkele verplichting jegens deze groep.
Hij denkt dat de navo/Amerika perse iets over de grens moet plaatsen.quote:
Ik kan me de spotprenten in BNW nog herinneren, over hoe die invasie van Rusland er maar niet zat aan te komen...quote:Op zondag 25 september 2022 09:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Biden moet zelf uitgevonden hebben dat de Russen zouden aanvallen !!
Die man is geniaal !
Anders dan Trump-Poetin-zei-dat--hij-dat-niet-deed-en-hij-kwam-oprecht-over, loopt Biden al een tijdje mee n -niet onbelangrijk- gelooft hij zijn eigen diensten eerder dat Poetin!quote:Op zondag 25 september 2022 09:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Biden moet zelf uitgevonden hebben dat de Russen zouden aanvallen !!
Die man is geniaal !
Gezien de eisen die Rusland voortdurend op tafel gooit wil Poetin alleen een overgave van Oekrane, dan ben je snel uitgepraat. Ik vrees dat een structurele oplossing voor het beindigen van deze oorlog vereist dat die fascist in het Kremlin eindigt zoals z'n vroegere medefascisten in Milaan en Berlijn.quote:Op zondag 25 september 2022 00:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Vervang hier Rusland door Afrika en lees je reactie nogmaals.quote:Op zondag 25 september 2022 09:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Russia zo stronk en mooi en geweldig is kunnen ze ook gewoon daar blijven ipv naar het nazistische, verwijfde westen te komen. Een chte Russische kerel blijft gewoon in zijn modderdorp of beschimmelde sovjetflat wonen, berkenschorsborsjtsj eten en zichzelf de vernieling in zuipen.
Gelukkig inderdaad.quote:Op zondag 25 september 2022 09:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Anders dan Trump-Poetin-zei-dat--hij-dat-niet-deed-en-hij-kwam-oprecht-over, loopt Biden al een tijdje mee n -niet onbelangrijk- gelooft hij zijn eigen diensten eerder dat Poetin!
Misschien niet per se geniaal, hoewel ik het niet uitsluit, maar in ieder geval niet dom.
Wat dat betreft wel interessant hoe en of de ban op 'nuclear proliferation' stand gaat houden. Heb het idee dat het nooit echt in de praktijk getest is.quote:Op zondag 25 september 2022 09:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wel bizar dat er na zes maanden door het Russische regime stelselmatig georganiseerde oorlogsmisdaden waaronder deportaties, verkrachting, grootschalige moord op kinderen en bejaarden, beschieten van burgerdoelen, marteling, uithongering, uiteindelijk met als doelstelling genocide er nog steeds mensen zijn die zeggen
- ga toch praten met Nazi-Rusland
- het is echt je eigen schuld
Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen.
En dan die eeuwige onzin over NATO. NATO was dood voordat Putin begon. Er waren nauwelijks Amerikaanse militairen in Europa, investeringen in defensie in Europa waren nihil, de Europese legers waren verkruimeld tot padvindersclubjes waarvan de welpjes pang-pang-pang moesten roepen bij gebrek aan oefenmunitie.
Nazi-Rusland doet aan een veroveringsoorlog zoals Nazi-Duitsland dat in de jaren veertig deed. Lebensraum, grondstoffen, strategische locaties, en wat al niet meer. Geen enkele actie of initiatief van Oekrane of het westen heeft enige relatie tot het gedrag van Putin en Nazi-Rusland. Onderhandeling met de moderne Adolf heeft ook alleen maar zin nadat hij en zijn orc's uit Oekrane zijn getrapt. Idealiter zou Nazi-Rusland binnengevallen moeten worden om de oorlogsmisdadigers op te pakken, te veroordelen en op te hangen, helaas kernwapens houden ons tegen. Dat is ook het enige echte verschil met de jaren veertig van de vorige eeuw.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat juist deze inlichtingendiensten voor de inval juist waarschuwden voor de inval en de Poetin trollen hier dat afdeden als nepnieuws.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Zeven maanden later.
Uitkomst van een complexe situatie is niet bepalend of een analyse goed was gedaan of niet. Op basis van beschikbare informatie op dat moment, was dat de meest logische antwoord.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Zeven maanden later.
Vinden Afrikanen hun land dan zo fantastisch?quote:Op zondag 25 september 2022 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vervang hier Rusland door Afrika en lees je reactie nogmaals.
Daarom komen ze zo graag in bootjes naar Europa. Om te vertellen hoe geweldig Afrika is.quote:Op zondag 25 september 2022 10:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vinden Afrikanen hun land dan zo fantastisch?
Bij dat soort figuren heb ik altijd het beeld van een smoezelig sociaal flatje waar de gordijnen de gansedag dicht zitten. Waar dan een shag rokende uitkeringstrekker dag in dag uit op een pc uit 2003 op internet zit. De hele dag zoekend naar wat er allemaal wel niet mis is in de wereld en daardoor enorm bevattelijk is voor complottheorieeen. En dan het eigen falen in het leven vanuit een soort stockholsyndroom de honger om het eigen nest te bevuilen. Een beeld van de marginalen in het leven dus. Eigenlijk zou je ze geen aandacht moeten geven zoals je dat offline ook niet zou doen.quote:Op zondag 25 september 2022 09:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wel bizar dat er na zes maanden door het Russische regime stelselmatig georganiseerde oorlogsmisdaden waaronder deportaties, verkrachting, grootschalige moord op kinderen en bejaarden, beschieten van burgerdoelen, marteling, uithongering, uiteindelijk met als doelstelling genocide er nog steeds mensen zijn die zeggen
- ga toch praten met Nazi-Rusland
- het is echt je eigen schuld
Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen.
Dienstplicht ontduikende Afrikanen (die vervolgens echter wl jaarlijks in hun thuisland op vakantie gaan) hebben net zo min iets te zoeken in de EU.quote:Op zondag 25 september 2022 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vervang hier Rusland door Afrika en lees je reactie nogmaals.
Hard gezopen vannacht?quote:Op zondag 25 september 2022 08:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
2 shithole countries die beide te stupide, of te bezopen, zijn om 3 kleuren in de goede volgorde op hun vlag te printen.quote:
Als het mogelijk is, zou je de situatie per individu kunnen bekijken.quote:Op zondag 25 september 2022 09:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat het een vijfde colonne is, en overal waar een Russische minderheid van enige omvang is, dit tot problemen leidt omdat ze de Russische vlag hijsen en Russia Strong roepen.
En als er tienduizenden Russen richting de EU komen is het ondoenlijk om onderscheid te maken tussen wie vlucht voor Putin en wie vlucht voor de mobilisatie. Eenmaal binnen is nooit meer terug, dus dan is mijn voorkeur om ze buiten te houden. Ze hebben maandenlang de kans gehad zich uit te spreken maar pas nu de oorlog henzelf raakt, komen ze in beweging. Nee sorry, imo heeft Nederland (en de EU) echt geen enkele verplichting jegens deze groep.
Dat vermoorde gezin in Spanje (of was het Portugal?) had een Maltees paspoort dacht ikquote:Op zondag 25 september 2022 10:41 schreef quirina het volgende:
Zouden hier ook uithetraamgeduwden tussen zitten?
Beetje de sentimenten die hier ook leven en dan zijn we niet eens in oorlog, ja gas is amper te betalen voor het plebs.quote:
Zolang mensen geen persoonlijke vervolging boven het hoofd hangt, zou ik ze niet toelaten. 'Sympathieke vlogger zijn' lijkt me als reden niet sterk genoeg.quote:Op zondag 25 september 2022 10:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als het mogelijk is, zou je de situatie per individu kunnen bekijken.
Bijvoorbeeld deze Niki Proshin die al langere tijd kritische vlogs maakt over de oorlog. Hij zou wat mij betreft welkom zijn. Hij was aan het filmen bij een demonstratie en kreeg toen een klap in het gezicht van een agent.
Je moet hoe dan ook de sociale media accounts moeten opvragen. Als die vol zitten met foto's van Putin en "Russia STRONG" dan weet je het al.
En depressed Russianquote:Op zondag 25 september 2022 10:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld deze Niki Proshin die al langere tijd kritische vlogs maakt over de oorlog. Hij zou wat mij betreft welkom zijn. Hij was aan het filmen bij een demonstratie en kreeg toen een klap in het gezicht van een agent.
Je moet hoe dan ook de sociale media accounts moeten opvragen. Als die vol zitten met foto's van Putin en "Russia STRONG" dan weet je het al.
Vloggers lopen flink gevaar hoor. Juist omdat ze een groot bereik hebben. Niki is voorzichtig met zijn woorden maar doet toch regelmatig uitspraken die niet zo verstandig zijn. Zal mij echt niets verbazen als ze hem binnenkort uit zijn flat trekken.quote:Op zondag 25 september 2022 10:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zolang mensen geen persoonlijke vervolging boven het hoofd hangt, zou ik ze niet toelaten. 'Sympathieke vlogger zijn' lijkt me als reden niet sterk genoeg.
Op het einde van de video geeft Niki aan dat hij ook opgeroepen kan worden en dat hij binnenkort moet bedenken wat hij gaat doen.quote:Op zondag 25 september 2022 10:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En depressed Russian![]()
En de onderstaande trut die jankt omdat Instagram geblokt is maar de dode Oekrainers wel best vind mag in Rusland blijven.
[ twitter ]
Ik vind hem juist vrij naef in hoe hij zich al langer uitdrukt. Ze pakken je voor minder op.quote:Op zondag 25 september 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vloggers lopen flink gevaar hoor. Juist omdat ze een groot bereik hebben. Niki is voorzichtig met zijn woorden maar doet toch regelmatig uitspraken die niet zo verstandig zijn. Zal mij echt niets verbazen als ze hem binnenkort uit zijn flat trekken.
Je kan niet 1 voor 1 bekijken want die mensen zijn dan al binnen.quote:Op zondag 25 september 2022 10:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kan wel even durenquote:Op zondag 25 september 2022 10:52 schreef Aloulu het volgende:
Poetin zal direct getest worden na het annexeren van de gebieden volgens week want de Oekraners blijven vechten en domineren. Gaat die nucleaire taal uitslaan? Oekraners blijven doorvechten en de vele hardliners zullen eisen dat die zijn dreiging kracht bijzet en bijv claimt opdracht te geven de nukes van stal te halen. Doet die dat niet is het een blaffende hond en zullen ze hem verbaal afmaken omdat die toekijkt hoe de “Russische federatie in Luhansk regio en Kherson gebied verliest aan Oekraense nazi-regime”.
Niet voor de zeer korte termijn, oftewel aankomende weken. Heb het niet over hele Luhansk regio verliezen maar elk verder verlies nadat hij het officieel meent geannexeerd te hebben.quote:Op zondag 25 september 2022 10:59 schreef Beathoven het volgende:
Kan wel even duren
Putin heeft nog wel bakken met hout voor op het vuur in de vorm van zn mobilisatieplan. Als de laatste kinderwagen en oorlogsveteraan er op 90 jarige leeftijd in rolstoel is heengerolt dan zal die tijd gaan aanbreken.
Wat me toch tegenvalt is dat hij als berentemmer er zelf niet heengaat.
Ook Russen die hun dochter en vrouw vermoord hebben met een hakbijl en toen zelfmoord gepleegd hebbenquote:Op zondag 25 september 2022 10:41 schreef quirina het volgende:
Vergeet de aan kikkers likkende Russen niet. De deep state heeft nl. marxistische sjamanen in dienst genomen die Russen aan giftige kikkers laten likken.quote:Op zondag 25 september 2022 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ook Russen die hun dochter en vrouw vermoord hebben met een hakbijl en toen zelfmoord gepleegd hebben
@kikkerlikkerquote:Op zondag 25 september 2022 11:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet de aan kikkers likkende Russen niet. De deep state heeft nl. marxistische sjamanen in dienst genomen die Russen aan giftige kikkers laten likken.
De vraag blijft toch ook wel een beetje in hoeverre die mobilisatie tot onvrede in eigen land gaat leiden. Mobilisatie is leuk, maar het werkt toch iets beter wanneer een vreemde mogendheid je land binnenvalt, allerhande oorlogsmisdaden pleegt, steden platbombardeert en ga zo maar door dan wanneer je plots met een wapen uit 1850 richting een front wordt gestuurd waar je helemaal niets mee te maken wilt hebben.quote:Op zondag 25 september 2022 10:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan wel even duren
Putin heeft nog wel bakken met hout voor op het vuur in de vorm van zn mobilisatieplan. Als de laatste kinderwagen en oorlogsveteraan er op 90 jarige leeftijd in rolstoel is heengerolt dan zal die tijd gaan aanbreken.
Wat me toch tegenvalt is dat hij als berentemmer er zelf niet heengaat.
Dit is ook niet waar.quote:Op zondag 25 september 2022 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ja de versterkingen komen er aan
https://twitter.com/bayra(...)eGzzYo7UV9_mbe3uluRw
Granaatwerper
soms denk je dat het gespeeld is, dit kan toch niet waar zijn
https://twitter.com/Glasn(...)pvr7EwbM7sIIb3a8qk7w
https://twitter.com/Tadeu(...)MQ7altzOb0x7lxH7x4hg
Ah. Een beetje wat de Russen in Oekrane hebben laten zien tot zover, dus.quote:Op zondag 25 september 2022 11:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag blijft toch ook wel een beetje in hoeverre die mobilisatie tot onvrede in eigen land gaat leiden. Mobilisatie is leuk, maar het werkt toch iets beter wanneer een vreemde mogendheid je land binnenvalt, allerhande oorlogsmisdaden pleegt, steden platbombardeert en ga zo maar door dan wanneer je plots met een wapen uit 1850 richting een front wordt gestuurd waar je helemaal niets mee te maken wilt hebben.
Eh ja, dat was dan ook waar ik op doelde. Er is een reden dat de Oekraense mobilisatie een stuk succesvoller is verlopen dan de Russische.quote:Op zondag 25 september 2022 12:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ah. Een beetje wat de Russen in Oekrane hebben laten zien tot zover, dus.
Volgens mij wordt het wel royaal beloond allemaal, ze krijgen iig (circa) 5300 dollar aanvangst bonus, hoop geld voor de gemiddelde Rus uit Oost Rusland die zulke bedragen eerder per jaar dan per maand verdiend.quote:Op zondag 25 september 2022 11:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag blijft toch ook wel een beetje in hoeverre die mobilisatie tot onvrede in eigen land gaat leiden. Mobilisatie is leuk, maar het werkt toch iets beter wanneer een vreemde mogendheid je land binnenvalt, allerhande oorlogsmisdaden pleegt, steden platbombardeert en ga zo maar door dan wanneer je plots met een wapen uit 1850 richting een front wordt gestuurd waar je helemaal niets mee te maken wilt hebben.
Zonder apathische schapen als bevolking ook?quote:Op zondag 25 september 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is eigenlijk bij de beesten af dat 1 vent de hele wereld kan chanteren. Zonder die nukes was dit varkentje vermoedelijk na 2 weken al gewassen.
Hitler had nog een paar medestanders. Rusland staat er helemaal alleen voor, niemand wil deze zinloze oorlog alleen niemand durft in te grijpen want nukes. De VN is kansloos want Rusland stemt alles weg met z’n veto.quote:Op zondag 25 september 2022 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zonder apathische schapen als bevolking ook.
In Dagestan hebben ze wel ervaring met het kopje kleiner maken van Russenquote:Op zondag 25 september 2022 12:27 schreef Perrin het volgende:
In Dagestan neemt de onrust ook toe:
[ twitter ]
Welke medestanders? Itali? Daar had je geen reet aan. Japan? Zaten aan de andere kant van de wereld.quote:Op zondag 25 september 2022 12:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hitler had nog een paar medestanders. Rusland staat er helemaal alleen voor, niemand wil deze zinloze oorlog alleen niemand durft in te grijpen want nukes. De VN is kansloos want Rusland stemt alles weg met z’n veto.
Maar dat Rusland zijn veto moet inleveren zal ongetwijfeld inzet van de onderhandelingen zijn. Anders zitten we over een paar jaar weer.
De VS heeft idd als enige een fatsoenlijke nucleaire en non nucleaire global strike mogelijkheid. Daarvoor hoeven ze niet in Oekrane te zitten.quote:Op zondag 25 september 2022 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hij denkt dat de navo/Amerika perse iets over de grens moet plaatsen.
Amerika kan letterlijk van overal op de planeet Rusland raken, zelfs van buiten de planeet vermoed ik. (En dan bedoel ik natuurlijk satelliet wapens gericht op de planeet en ja die bestaan)
Rijke mensen komen overal onderuit, of ze nou Rus zijn of niet.quote:Op zondag 25 september 2022 10:41 schreef quirina het volgende:
Vertaald.quote:Op zondag 25 september 2022 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De VS heeft idd als enige een fatsoenlijke nucleaire en non nucleaire global strike globale aanvalsmogelijkheid. Daarvoor hoeven ze niet in Oekrane te zitten.
Daarom ook alle Oekraners buiten de deur houden. Je weet maar nooit wie voor of tegen Rusland is.quote:Op zondag 25 september 2022 09:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vraag maar aan Cadet Bone Spurs.quote:Op zondag 25 september 2022 12:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rijke mensen komen overal onderuit, of ze nou Rus zijn of niet.
Dit soort dingen zijn het bewijs dat je de gewone Rus genadeloos moet aanpakken met sancties.quote:Op zondag 25 september 2022 12:27 schreef Perrin het volgende:
In Dagestan neemt de onrust ook toe:
[ twitter ]
Waarom? Het is een naam.quote:Op zondag 25 september 2022 12:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Vertaald en verbeterd.
[..]
Vertaald.
[..]
Daarom ook alle Oekraners buiten de deur houden. Je weet maar nooit wie voor of tegen Rusland is.
Wist ik veel.quote:Op zondag 25 september 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom? Het is een naam.
Depressed Russian
Ach kijk, de Poetinrimmer kan enkel nog z'n punt maken met leugens. Het waren juist de Amerikaanse en Britse veiligheidsdiensten die al geruime tijd waarschuwden voor een Russische inval. Het waren juist kontlikkers zoals jij die toen bij hoog en laag bleven beweren: nee hoor, dat zou zo'n keurige man als Poetin echt nooooit doen.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Zeven maanden later.
Heb je dat op facebook gelezen?quote:Op zondag 25 september 2022 10:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje de sentimenten die hier ook leven en dan zijn we niet eens in oorlog, ja gas is amper te betalen voor het plebs.
China heeft ook al gezegd dat ze nooit zullen toestaan dat Rusland kernwapens gaat gebruiken.quote:Op zondag 25 september 2022 08:40 schreef UitStraling het volgende:
Zeven maanden later.
China heeft nog een afspraak uit 2013 met Oekranequote:Op zondag 25 september 2022 13:04 schreef HSG het volgende:
[..]
China heeft ook al gezegd dat ze nooit zullen toestaan dat Rusland kernwapens gaat gebruiken.
Dat blijktquote:
Moet ik je nou echt het verschil tussen agressor en slachtoffer uitleggenquote:Op zondag 25 september 2022 12:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom ook alle Oekraners buiten de deur houden. Je weet maar nooit wie voor of tegen Rusland is.
Want mensen die pro-Rusland zijn kunnen geen slachtoffer zijn?quote:Op zondag 25 september 2022 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moet ik je nou echt het verschil tussen agressor en slachtoffer uitleggen
Hoe weet jij nou dat de verkiezingen toen in Rusland eerlijk zijn verlopen?quote:De Russen hebben deze engnek zelf het Kremlin in gestemd. Jarenlang Russia Strong geroepen en nu ze zelf de lul dreigen te zijn mag het verfoeide Westen ze opvangen? Fuck off. Ga maar verhaal halen bij je geweldige leider.
De Russen zijn 7 maanden in de gelegenheid geweest om zich tegen de oorlog te keren. Pas nu het ze zelf raakt komen ze in actie. Dit is niet ons probleem. Ze lossen het zelf maar op.quote:Op zondag 25 september 2022 13:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Want mensen die pro-Rusland zijn kunnen geen slachtoffer zijn?
[..]
Hoe weet jij nou dat de verkiezingen toen in Rusland eerlijk zijn verlopen?
Schop dan gelijk alle Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt maar terug. Ze hebben tijd genoeg gehad om iets tegen de Taliban te doen.quote:Op zondag 25 september 2022 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russen zijn 7 maanden in de gelegenheid geweest om zich tegen de oorlog te keren. Pas nu het ze zelf raakt komen ze in actie. Dit is niet ons probleem. Ze lossen het zelf maar op.
Als ze niet tevreden zijn met het bestuur dan zetten ze het maar af.
En Syrirs, Iranezen, Srilankanen, eigenlijk alle Afrikanen.quote:Op zondag 25 september 2022 13:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Schop dan gelijk alle Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt maar terug. Ze hebben tijd genoeg gehad om iets tegen de Taliban te doen.
Not this shit againquote:Op zondag 25 september 2022 13:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Schop dan gelijk alle Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt maar terug. Ze hebben tijd genoeg gehad om iets tegen de Taliban te doen.
Ze hebben 7 maanden zich niet laten horen. Ik zou niet weten waarom we die lui een plek zouden moeten bieden. Laat ze teruggaan en Putin afzetten.quote:Op zondag 25 september 2022 13:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Want mensen die pro-Rusland zijn kunnen geen slachtoffer zijn?
[..]
Hoe weet jij nou dat de verkiezingen toen in Rusland eerlijk zijn verlopen?
Precies want ze kunnen genoeg doen om iets in hun land te veranderen in plaats van te vluchten.quote:Op zondag 25 september 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En Syrirs, Iranezen, Srilankanen, eigenlijk alle Afrikanen.
Nee. We vangen hier toch ook geen afvallige talibanstrijders op? En we bewegen ook hemel en aarde omdat we die jihadbruiden niet terug willen. En terecht.quote:
Jij maakt onderscheid.quote:
Want wat elke Rus zegt moet uitgebreid in de media getoond worden? Heb je een hoop werk te verrichten.quote:Op zondag 25 september 2022 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze hebben 7 maanden zich niet laten horen. Ik zou niet weten waarom we die lui een plek zouden moeten bieden. Laat ze teruggaan en Putin afzetten.
Eh, die hebben dat dan ook gedaan, dat is de reden dat ze nu hier zitten.quote:Op zondag 25 september 2022 13:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit is gewoon zwart-wit-denken.
Ze kunnen nog steeds iets doen toch? Dus hup terug naar Afghanistan.quote:Op zondag 25 september 2022 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh, die hebben dat dan ook gedaan, dat is de reden dat ze nu hier zitten.
Neuh, maar publieke polls laten sinds het begin van de oorlog zien dat 80% van de Russen het eens zijn met de inval.quote:Op zondag 25 september 2022 13:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij maakt onderscheid.
[..]
Want wat elke Rus zegt moet uitgebreid in de media getoond worden? Heb je een hoop werk te verrichten.
Dat mannetje vanaf 0:36 lijkt me een van de minderheden die samen met de rest van zijn volk door Poetin buitenproportioneel vaak de gehaktmolen wordt ingestuurd?quote:
Wat betreffende mensen voor Nederland hebben gedaan en wat daar tegenover stond was duidelijk. Ik zie de analogie met vluchtelingen uit Rusland niet zo.quote:Op zondag 25 september 2022 13:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze kunnen nog steeds iets doen toch? Dus hup terug naar Afghanistan.
Duitsland had naast Italie binnen Europa ook bondgenoten in Finland, Hongarije en Roemenie, en kregen ze complete bataljons vrijwilligers uit de bezette gebieden.quote:Op zondag 25 september 2022 12:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Welke medestanders? Itali? Daar had je geen reet aan. Japan? Zaten aan de andere kant van de wereld.
Rusland heeft wel bondgenoten zoals Iran maar die leveren alleen wapens. Syri levert wel wat troepen maar dat zijn vrijwilligers.
En hoeveel Russen hebben op die poll gestemd?quote:Op zondag 25 september 2022 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, maar publieke polls laten sinds het begin van de oorlog zien dat 80% van de Russen het eens zijn met de inval.
Waar ze het nu niet mee eens zijn is dat ze zelf naar het front gestuurd worden, en daarom slaan ze op de vlucht. Niet omdat ze zo anti-oorlog zijn.
Dat doen we juist welquote:Op zondag 25 september 2022 13:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. We vangen hier toch ook geen afvallige talibanstrijders op? En we bewegen ook hemel en aarde omdat we die jihadbruiden niet terug willen. En terecht.
Dit is imo gewoon oneigenlijk gebruik van asielwetgeving.
Eens.quote:Op zondag 25 september 2022 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat betreffende mensen voor Nederland hebben gedaan en wat daar tegenover stond was duidelijk. Ik zie de analogie met vluchtelingen uit Rusland niet zo.
Er wordt gezegd dat we ze niet moeten opvangen omdat ze maar in opstand tegen Putin moeten komen of tijd genoeg hebben gehad om er iets aan te doen. Afghanen kunnen ook wel in opstand tegen de Taliban komen in plaats van de vluchten.quote:Op zondag 25 september 2022 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat betreffende mensen voor Nederland hebben gedaan en wat daar tegenover stond was duidelijk. Ik zie de analogie met vluchtelingen uit Rusland niet zo.
Van Hongarije weet ik niet waarom ze bij Duitsland aansloten maar Finland en Roemeni wel. Vanwege de Russische landjeik in de jaren 30/40 terwijl niemand ze wilde helpen....behalve Duitsland. Al moet ik zeggen dat hun aandeel ook niet verbluffend was. Finland was vooral met zichzelf bezig.quote:Op zondag 25 september 2022 13:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Duitsland had naast Italie binnen Europa ook bondgenoten in Finland, Hongarije en Roemenie, en kregen ze complete bataljons vrijwilligers uit de bezette gebieden.
Precies, dat zeg je exact goed.quote:Op zondag 25 september 2022 13:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat we ze niet moeten opvangen omdat ze maar in opstand tegen Putin moeten komen of tijd genoeg hebben gehad om er iets aan te doen. Afghanen kunnen ook wel in opstand tegen de Taliban komen in plaats van de vluchten.
Voor de laatste keer. Deze mensen zijn niet noodzakelijkerwijs tegen de oorlog maar hebben geen zin om naar het front gestuurd te worden. Dit zijn geen vluchtelingen.quote:Op zondag 25 september 2022 13:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat we ze niet moeten opvangen omdat ze maar in opstand tegen Putin moeten komen of tijd genoeg hebben gehad om er iets aan te doen. Afghanen kunnen ook wel in opstand tegen de Taliban komen in plaats van de vluchten.
Niet echt.quote:Op zondag 25 september 2022 13:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Precies, dat zeg je exact goed.
Jij maakt onderscheid tussen Afghanen en Russen. Hoe weet jij nou dat al die Russen voor de oorlog zijn? Heb je met ze gepraat?quote:Op zondag 25 september 2022 13:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor de laatste keer. Deze mensen zijn niet noodzakelijkerwijs tegen de oorlog maar hebben geen zin om naar het front gestuurd te worden. Dit zijn geen vluchtelingen.
Als er in Rusland geen draagvlak is voor die mobilisatie en de regering heeft daar schijt aan, dan moeten ze de regering afzetten.
Afghanistan heeft daar verder helemaal niks mee te maken.
We moeten ze niet opvangen omdat dat alleen maar ellende brengt hier.quote:Op zondag 25 september 2022 13:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Same old.quote:Op zondag 25 september 2022 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet echt.
Is een verschil tussen gaan rennen, en pas gaan rennen als de naarlingen die je besturen jou willen laten vechten.
We hebben gewoon een hekel aan Russen.quote:Op zondag 25 september 2022 13:30 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Van Hongarije weet ik niet waarom ze bij Duitsland aansloten maar Finland en Roemeni wel. Vanwege de Russische landjeik in de jaren 30/40 terwijl niemand ze wilde helpen....behalve Duitsland. Al moet ik zeggen dat hun aandeel ook niet verbluffend was. Finland was vooral met zichzelf bezig.
Afghanen starten geen 5e kolonie. + Wat heeft die rus voor Nederland gedaan? Die afganen hebben nederlandse levens gered. het enige wat rusland doet voor nederland is partijen (Fvd) sponsoren die nederland de afgrond in willen storten. nederland ontnederlanden.quote:Op zondag 25 september 2022 13:30 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Van Hongarije weet ik niet waarom ze bij Duitsland aansloten maar Finland en Roemeni wel. Vanwege de Russische landjeik in de jaren 30/40 terwijl niemand ze wilde helpen....behalve Duitsland. Al moet ik zeggen dat hun aandeel ook niet verbluffend was. Finland was vooral met zichzelf bezig.
Ah. De discriminatiekaart. Maar er is hier geen sprake van gelijke gevallen. Dus geen discriminatie.quote:Op zondag 25 september 2022 13:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij maakt onderscheid tussen Afghanen en Russen. Hoe weet jij nou dat al die Russen voor de oorlog zijn? Heb je met ze gepraat?
Elke man die vlucht uit zijn land in oorlog is dezelfde laffe herder:quote:Op zondag 25 september 2022 13:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Leg eens uit, hoe kan dat nu hetzelfde voor je zijn?
quote:Op zondag 25 september 2022 13:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Volgens mij laat alleen dit topic al zien waarom je goed moet overwegen berhaupt Russen binnen te laten.
Er zijn ook veel Oekrainse mannen gevlucht. Wat een laffe klootzakken. 92% van de Nederlanders zal te beroerd zijn om de wapens te pakken als Nederland wordt aangevallen. Ook allemaal laffe klootzakken.quote:Op zondag 25 september 2022 13:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We moeten ze niet opvangen omdat dat alleen maar ellende brengt hier.
Daarnaast zie ik geen heel goed argument op pro-Oorlog klootzakken die te laf zijn om zelf te vechten, hier op te vangen. Zodra er een betrouwbaar goed mechanisme is om die violen uit de vluchtelingen stroom te filteren en de westerse Russen eruit te filteren, is die laatste groep hier welkom.
Maar dat mechanisme is er niet, en veruit de meerderheid van de vluchtende Russische mannen is gewoon het type laffe klootzak. Die hebben 2 keuzes, doodgaan aan het front of vechten tegen het Kremlin in Rusland.
Denk dat dat het wel is.quote:Op zondag 25 september 2022 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
We hebben gewoon een hekel aan Russen.
En ze hebben altijd hun best gedaan die titel te krijgen en te behouden.
Wat heeft een Syrir gedaan voor Nederland? Wat heeft een Irakees gedaan voor Nederland?quote:Op zondag 25 september 2022 13:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Afghanen starten geen 5e kolonie. + Wat heeft die rus voor Nederland gedaan. Want enige wat rusland doet voor nederland is partijen (Fvd) sponsoren die nederland de afgrond in willen storten. nederland ontnederlanden.
Jij ontwijkt mijn vraag en kraamt onzin uit.quote:Op zondag 25 september 2022 13:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ah. De discriminatiekaart. Maar er is hier geen sprake van gelijke gevallen. Dus geen discriminatie.
Die Russen gaan pas lopen nu het ze te heet onder de voeten wordt, dat was met die Afghanen en Syrirs niet.
Doe eens normaal.quote:Op zondag 25 september 2022 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor de duidelijkheid. Ik vind ook niet dat je Russen asiel moet verlenen.
Maar dat geldt ook voor ander teringvolk.
Bij het een boeit wat het regime doet je wel, bij het ander boeit het je pas als jij er last van hebt.quote:
wees gerust dat wisten we al. daarom is dit soort discussie met jou/jullie ook zo zinloos en vermoeiend.quote:Op zondag 25 september 2022 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor de duidelijkheid. Ik vind ook niet dat je Russen asiel moet verlenen.
Maar dat geldt ook voor ander teringvolk.
Tsja nu er een prijsplafond komt kunnen ze niet echt meer 'ja maar de gasprijs' roepen. Maar dit is wel een echt zwaktebod.quote:Op zondag 25 september 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, de putinlovers hebben weer een nieuw stokpaardje gevonden. Ik ga wat anders doen, ga hier niet 25 keer dezelfde discussie voeren want de boodschap gaat toch niet landen.
Prima, stel je huis open voor wat nazi's zou ik zeggen.quote:Op zondag 25 september 2022 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk dan de beelden bij ter Apel. Allemaal mannen, 20 en 30 gers.
Allemaal het zelfde.
Heb nog liever Russen in mijn buurt dan van dat woestijnvolk
Ook als je als man hebt gewerkt voor de kant die een beter leven bracht, die zich vervolgens terugtrekken waardoor de nieuwe heersers je als collaborateur zien? Dan is het imho de verantwoordelijkheid als terugtrekkende partij, de locals die voor je gewerkt hebben te helpen.quote:Op zondag 25 september 2022 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Elke man die vlucht uit zijn land in oorlog is dezelfde laffe herder:
Die moet je keihard terugtrappen.
Vrouwen en kinderen is was anders.
Hoezo. Dat is precies wat jij zegt in dit geval.quote:
Ja ineens heeft iedereen voor je gewerkt.quote:Op zondag 25 september 2022 13:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ook als je als man hebt gewerkt voor de kant die een beter leven bracht, die zich vervolgens terugtrekken waardoor de nieuwe heersers je als collaborateur zien? Dan is het imho de verantwoordelijkheid als terugtrekkende partij, de locals die voor je gewerkt hebben te helpen.
Een denkpatroon dat de Russen gegarandeerd niet hebben. Maar wel waar jullie het over hebben
Dit is vechten tegen de bierkaai. Nu krijgen we weer wekenlang dagelijks het gezeik dat Nederland racistisch isquote:Op zondag 25 september 2022 13:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja nu er een prijsplafond komt kunnen ze niet echt meer 'ja maar de gasprijs' roepen. Maar dit is wel een echt zwaktebod.
Ach gaan wij daarmee beginnen. Jij loopt hier ongenuanceerde verhalen neer te kalken.quote:Op zondag 25 september 2022 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is vechten tegen de bierkaai. Nu krijgen we weer wekenlang dagelijks het gezeik dat Nederland racistisch is
Dat Rusland grotendeels etnische minderheden naar het front stuurt, daar hoor je deze lieden dan weer niet over. Met hun racismekaart![]()
Wanneer hebben deze Russen dan voor het Nederlandse leger gewerkt?quote:Op zondag 25 september 2022 13:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Schop dan gelijk alle Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt maar terug.
Oke Vladimirquote:Op zondag 25 september 2022 13:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach gaan wij daarmee beginnen. Jij loopt hier ongenuanceerde verhalen neer te kalken.
Nu ben ik het niet eens met het asiel verhaal in de EU. Maar wel met Hanca in deze.quote:Op zondag 25 september 2022 13:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, letterlijk iedereen mag hier van mij asiel aanvragen. We hebben een procedure om dan onderscheid te maken. En 'afvallige' Russen maken inderdaad kans, zo werd gister al aangegeven, omdat ze wellicht martelingen te wachten staan als we ze terug sturen. Dan ben je gewoon terecht op de vlucht.
Wanneer hebben Irakezen, Syrirs, Iranezen, Somalirs, Libirs, Oekrainiers ect ect dat gedaan?quote:Op zondag 25 september 2022 13:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wanneer hebben deze Russen dan voor het Nederlandse leger gewerkt?
Dat is er maar 1. Valt mee.quote:Op zondag 25 september 2022 13:45 schreef Starhopper het volgende:
Russische dame in Duitsland:
[ afbeelding ]
Dit tuig moet je hier echt niet willen.
Pareltje dit.quote:
Hoezo? Redelijk lekker, brutaal, niet bang en een leuke lach.quote:Op zondag 25 september 2022 13:45 schreef Starhopper het volgende:
Russische dame in Duitsland:
[ afbeelding ]
Dit tuig moet je hier echt niet willen.