Ik ben er maandag.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik vlieg de 24e richting Boston. Zijn er mensen in de afgelopen drukke periodes deze kant op geweest die hun ervaring met de rijen kunnen delen voor intercontinentale vluchten?
Hoor wat verschillende verhalen en kan m'n vlucht niet missen uiteraard
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:18 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt
Ik print nagenoeg altijd dingen uit. Better safe than sorry.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?
Een e-ticket uitprinten?
Dat doen alleen bejaarden![]()
Je kunt het natuurlijk als opties geven bij het antwoord, maar een e-ticket hoef je natuurlijk niet te printen (vandaar ook e-ticket)
Hier in Manila moet je ticket laten zien bij aankomst (dat je dus een retourticket hebt) bij de immigratie, en die accepteren geen papier. Tevens als je de luchthaven in wilt moet je ook je ticket laten zien, ook weer enkel papier.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?
Een e-ticket uitprinten?
Dat doen alleen bejaarden![]()
Je kunt het natuurlijk als opties geven bij het antwoord, maar een e-ticket hoef je natuurlijk niet te printen (vandaar ook e-ticket)
Ik print niet uit, maar zowel op telefoon als IPad maak ik een screenshot. Geeft mij een fijner gevoel dan om alles alleen digitaal te hebben. Tevens hiermee niet afhankelijk van internetverbinding g.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik print nagenoeg altijd dingen uit. Better safe than sorry.Niet zo’n zin om de wereld over te vliegen en voor verrassingen te komen te staan. Telefoon en papier, dan kan er niks mis gaan.
Daarbij vind ik het lekkerder om een paspoort en klein blaadje neer te leggen dan telefoon en paspoort.
E-Ticket uitprinten hoeft idd niet zo snel, maar er zijn veel vliegvelden waarbij je prima online kunt inchecken, maar er vervolgens alleen uitgeprinte instapkaarten geaccepteerd worden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?
Een e-ticket uitprinten?
Dat doen alleen bejaarden![]()
Je kunt het natuurlijk als opties geven bij het antwoord, maar een e-ticket hoef je natuurlijk niet te printen (vandaar ook e-ticket)
Ik zei ook niet dat helemaal niemand nog die etickets ging printen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik print nagenoeg altijd dingen uit. Better safe than sorry.
Sommige vliegvelden moet je een boardingpass halen. Daar kun je je eticket laten zien om 1 te halen bv.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Manila moet je ticket laten zien bij aankomst (dat je dus een retourticket hebt) bij de immigratie, en die accepteren geen papier. Tevens als je de luchthaven in wilt moet je ook je ticket laten zien, ook weer enkel papier.
Het is wel aan het verbeteren, maar hier, en nog zovee landen elders, is men nog niet zo geavanceerd als in Europa.
Ik zou, als je intercontinentaal vliegt dus altijd een printje maken. Veel weegt het nu ook niet, en je hebt geen gezeik
Dat doe ik idd ook als ik het niet print.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik print niet uit, maar zowel op telefoon als IPad maak ik een screenshot. Geeft mij een fijner gevoel dan om alles alleen digitaal te hebben. Tevens hiermee niet afhankelijk van internetverbinding g.
Gewoon bij de maatschappij zelf. Kans van slagen is gelijk, maar je krijgt alles zelf ipv 25-50% af moeten dragen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:05 schreef Anne het volgende:
Wat is verstandiger? Een compensatie vragen direct bij de vliegmaatschappij of juist via zo’n derde partij? Wat heeft een grotere kans van slagen en/of waar word ik meer gecompenseerd? 😬 Iemand daar ervaring mee?
Thanks! Ga ik dat doen! Mijn zaak is gelukkig niet zo complex.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon bij de maatschappij zelf. Kans van slagen is gelijk, maar je krijgt alles zelf ipv 25-50% af moeten dragen.
Bij hele complexe zaken zou je zo’n derde partij kunnen overwegen maar je moet je zoiezo dezelfde informatie geven die je ook aan de maatschappij zelf zou geven…
Nee, die van mij ook niet, maar toch weigert KLM mij een compensatie te geven, want natúúrlijk gooien ze het op overmacht.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Thanks! Ga ik dat doen! Mijn zaak is gelukkig niet zo complex.
Je kan als ze niet meewerken ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) terecht, laat KLM dat ook weten dat het je volgende stap is. (bij Lufthansa werkt dat erg goed, maar dan de Duitse versie daaran. KLM heb ik geen ervaring mee qua moeilijk doen). https://e-loket.ilent.nl/(...)ronment/MLu_005.aspxquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:25 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Nee, die van mij ook niet, maar toch weigert KLM mij een compensatie te geven, want natúúrlijk gooien ze het op overmacht.
Nu wacht ik alweer 4 weken op een reactie (na eerst 4 maanden gewacht te hebben), omdat ik hen heb gevraagd aan te tonen dat het daadwerkelijk overmacht was, aangezien ik van mening ben dat dat niet zo is... Vermoeiend is het...
Van jou hebben ze schrik als travel mod zijndequote:Op zaterdag 17 september 2022 22:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan als ze niet meewerken ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) terecht, laat KLM dat ook weten dat het je volgende stap is. (bij Lufthansa werkt dat erg goed, maar dan de Duitse versie daaran. KLM heb ik geen ervaring mee qua moeilijk doen). https://e-loket.ilent.nl/(...)ronment/MLu_005.aspx
De vraag is achterhaald omdat vrijwel alle tickets inmiddels e-tickets zijn. Je hoeft het inderdaad niet uit te printen, hoewel het raadzaam is om het te doen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:22 schreef bianconeri het volgende:
Het viel mij nu pas op dat in OP staat dat je een eticket moet printen.
Ja precies,quote:Op zondag 18 september 2022 04:57 schreef jaco het volgende:
De vraag is achterhaald omdat vrijwel alle tickets inmiddels e-tickets zijn. Je hoeft het inderdaad niet uit te printen, hoewel het raadzaam is om het te doen.
De rest van het antwoord is ook een beetje vreemd, neem je paspoort mee naar het vliegtuig is vanzelfsprekend en heeft weinig met je ticket te maken. volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt is onduidelijk over welke instructies worden bedoeld.
Het antwoord klinkt als een antwoord van iemand die geen zin had om de vraag te beantwoorden :-) Ik denk dat zowel de vraag als het antwoord uit de OP kunnen verdwijnen.
Ja, dit ja. Ik print het ook altijd uit. Kleine moeite, groot plezier.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik print niet uit, maar zowel op telefoon als IPad maak ik een screenshot. Geeft mij een fijner gevoel dan om alles alleen digitaal te hebben. Tevens hiermee niet afhankelijk van internetverbinding g.
True…quote:Op vrijdag 16 september 2022 21:46 schreef miro86 het volgende:
Ik denk dat jij het weet en bovendien, 22 uur een peuter op schoot wil je ook niet.
Als je mij vraagt is er geen goede manier om zulke afstanden af te leggen met peuters. Vliegen met een kind van 1j is veel makkelijker dan met eentje van 2. Bijvoorbeeld zo'n bassinet. Dat is eigenlijk een wiegje. Handig voor een baby van 9m, misschien 1j, vrijwel nutteloos voor een peuter van 2. Voor een peuter is een PlanPal misschien nuttig, maar echt fijn zal het niet zijn.quote:Op zondag 18 september 2022 21:16 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
True…
Zijn er dan nog Airlines met goeie kindervoorzieningen of deals? Ik las dat Singapore goeie bassinets moet hebben. En blijkbaar had Qatar in het verleden wel zulke aanbiedingen: https://www.qatarairways.com/en-at/offers/kids-fly-free.html
Thanks voor de tip! Hou ik in gedachten als ze niet heel snel antwoord gaan geven...quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan als ze niet meewerken ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) terecht, laat KLM dat ook weten dat het je volgende stap is. (bij Lufthansa werkt dat erg goed, maar dan de Duitse versie daaran. KLM heb ik geen ervaring mee qua moeilijk doen). https://e-loket.ilent.nl/(...)ronment/MLu_005.aspx
Ze hebben het wel wat druk door Claims. Want zelfs bij mij doen ze 3 a 4 dagen over het beantwoorden van claims terwijl het vroeger echt binnen een paar uur of maximaal 1 dag was. Maar goed ik snap dat die service niet voor de gemiddelde reiziger is weggelegd.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:25 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Nee, die van mij ook niet, maar toch weigert KLM mij een compensatie te geven, want natúúrlijk gooien ze het op overmacht.
Nu wacht ik alweer 4 weken op een reactie (na eerst 4 maanden gewacht te hebben), omdat ik hen heb gevraagd aan te tonen dat het daadwerkelijk overmacht was, aangezien ik van mening ben dat dat niet zo is... Vermoeiend is het...
Dat tip is eigenlijk eerst om het zelf te doen, als je merkt dat het dan op niets uitdraait dan kan je kijken of een claimtoko het wil doen. Ben je als men resultaat boekt wel 35% van de vergoeding kwijt maar je hebt geen kosten als het niet lukt, en bij de zaken waar de luchtvaartmaatschappij moeilijk doet is het vaak procederen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:21 schreef Fogel het volgende:
Gewoon bij de maatschappij zelf. Kans van slagen is gelijk, maar je krijgt alles zelf ipv 25-50% af moeten dragen.
Bij hele complexe zaken zou je zo’n derde partij kunnen overwegen maar je moet je zoiezo dezelfde informatie geven die je ook aan de maatschappij zelf zou geven…
Ja, voor de security check is er normaalgesproken een versnelde (priority) route. Alleen voor de paspoortcontrole daarna (met de aanname dat je niet-Schengen vliegt) is er geen aparte rij.quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:28 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het reizen via Business Class/TUI Deluxe e.d. voor wat betreft de wachtrijen op Schiphol.
Inchecken gaat via een aparte balie, maar hoe zit het nu met de douane/bagagecontrole op Schiphol?
Is daar ook een apart loket/aparte rij voor?
Mooi, dank voor de info!quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, voor de security check is er normaalgesproken een versnelde (priority) route. Alleen voor de paspoortcontrole daarna (met de aanname dat je niet-Schengen vliegt) is er geen aparte rij.
Hoe streng men is is erg afhankelijk van welke maatschappij je vliegt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:53 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb een nieuwe backpack gekocht. 45 liter, dus niet mega groot, maar wel 10 cm te hoog voor handbagage. Nu heb ik mijn volgende tripje over 3 weken wel geboekt met alleen handbagage, maar eigenlijk wil ik de tas wel even uitproberen. Nu heb ik het gevoel dat er nooit zo strak op rugzakken wordt gelet zolang hij er maar niet enorm uitziet (net als dat je handbagage koffer bijna nooit gewogen wordt). Iemand hier ervaring mee?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:53 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb een nieuwe backpack gekocht. 45 liter, dus niet mega groot, maar wel 10 cm te hoog voor handbagage. Nu heb ik mijn volgende tripje over 3 weken wel geboekt met alleen handbagage, maar eigenlijk wil ik de tas wel even uitproberen. Nu heb ik het gevoel dat er nooit zo strak op rugzakken wordt gelet zolang hij er maar niet enorm uitziet (net als dat je handbagage koffer bijna nooit gewogen wordt). Iemand hier ervaring mee?
Zelfs prijsvechters letten er amper op.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:09 schreef Essebes het volgende:
[..]
Hoe streng men is is erg afhankelijk van welke maatschappij je vliegt.
Prijsvechters willen nog wel eens streng zijn (EasyJet, Rayenair etc,)
Jij met je mooie verhalen altijdquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
quote:
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen. En ja, mijn tas is iets te hoog, maar ziet er verder wel compact uit vind ik zelf.quote:
Als je het risico wilt en kunt nemen is dat natuurlijk primaquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen. En ja, mijn tas is iets te hoog, maar ziet er verder wel compact uit vind ik zelf.
Maar ik denk dat ik het er deze trip gewoon op waag. Als ik er dan 2x uitgepikt wordt dan betaal ik bij en dan weet ik dat ik in het vervolg deze tas niet als handbagage mee moet nemen. Kraait er 2x geen haan na dan kijk ik misschien bij de volgende trip of het wel of niet nodig is om in te checken (afhankelijk van hoe vol ie gaat zijn en gewicht).
Nouja vandaar dus de vraag, hoe groot is het risico. Ik heb zelf het gevoel dat het wel meevalt. Maar goed, misschien worden al die mensen die ik met grote tassen zie lopen er bij de gate er wel allemaal uitgepikt. Dus vandaar de vraag. Als de kans heel groot is dat ik er toch wel uitgepikt wordt kan ik beter een andere tas meenemen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je het risico wilt en kunt nemen is dat natuurlijk prima
Niets mooie verhalen lol.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij met je mooie verhalen altijd
Vaak zat meegemaakt dat mensen handbagage in een vorm moesten stoppen en bij te groot: passend maken of inchecken als het te groot blijft
Zal meestal echt wel meevallen zo lang het op het oog goed lijkt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen. En ja, mijn tas is iets te hoog, maar ziet er verder wel compact uit vind ik zelf.
Maar ik denk dat ik het er deze trip gewoon op waag. Als ik er dan 2x uitgepikt wordt dan betaal ik bij en dan weet ik dat ik in het vervolg deze tas niet als handbagage mee moet nemen. Kraait er 2x geen haan na dan kijk ik misschien bij de volgende trip of het wel of niet nodig is om in te checken (afhankelijk van hoe vol ie gaat zijn en gewicht).
quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niets mooie verhalen lol.
…
Je neemt wel echt wat risico natuurlijk.
Wat?quote:
Uhm… hierquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat?
Klopt toch gewoon?
Als je een te grote koffer dan wel tas meeneemt dan neem je toch een risico?
Waar zeg ik dat je nooit en te nimmer gecontroleerd wordt?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
Ik verwijs graag naar deze post:quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat?
Klopt toch gewoon?
Als je een te grote koffer dan wel tas meeneemt dan neem je toch een risico?
Waar zeg ik dat je nooit en te nimmer gecontroleerd wordt?
Edit: Sorry voor de gelijksoortige post als die van Cat-astrophe…quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
Er zijn twee momenten waarop je tassen die te groot zijn kwijt kunt raken. Bij het inchecken en bij het boarden. Reizgers die met te grote tassen in de vertrekhallen rondlopen, moeten die misschien alsnog inchecken bij het boarden, bijvoorbeeld als de vlucht geen no-show passagiers heeft en het personeel bij de gate doorheeft dat de tassen nooit in de baggage bakken gaan passen. Of omdat de maatschappij de regels wil handhaven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwijs graag naar deze post:
[..]
Edit: Sorry voor de gelijksoortige post als die van Cat-astrophe…
Heel leuk dat jullie dan de zin die daarna staat niet meenemen, beetje flauw en kinderachtigquote:
Anekdotisch argument natuurlijk, maar heb het toch echt al gezien. Met eigen ogen en meer dan één keer.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
Zie reactie boven je en de zin na wat je dik gemaakt hebt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Anekdotisch argument natuurlijk, maar heb het toch echt al gezien. Met eigen ogen en meer dan één keer.
Semantisch geneuzel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Heel leuk dat jullie dan de zin die daarna staat niet meenemen, beetje flauw en kinderachtig![]()
![]()
Ik geef duidelijk aan dat in basis ze echt niet alle tassen die goed lijken controleren.
Maar valt iets op en lijkt het niet in orde dan gaan ze kijken.
Want nee ze gaan niet 100+ tassen meten
Dus ze controleren soms wel. En dan kan dus de conclusie zijn dat je tas te groot is als je een tas meeneemt die te groot is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zie reactie boven je en de zin na wat je dik gemaakt hebt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Semantisch geneuzel.
Jij stelt eerst dat ze never nooit tassen controleren. Om het meteen daarna te nuanceren. Zet die nuancering dan in je eerste zin.
Oftewel jullie lezen mijn post niet goed en gaan daarop reageren, flauw.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus ze controleren soms wel. En dan kan dus de conclusie zijn dat je tas te groot is als je een tas meeneemt die te groot is.
En de koffer van de vraagsteller is een twijfelgeval. Dus waarom foute info geven?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Oftewel jullie lezen mijn post niet goed en gaan daarop reageren, flauw.
Ik zeg duidelijk dat ze normaal echt niet zo even alle koffers gaan controleren, maar als je koffer een twijfelgeval is dan gaan ze dat natuurlijk testen.
Duidelijk genoeg beantwoord op de initiële vraag van poster.
Even interessant doen, denk ik?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En de koffer van de vraagsteller is een twijfelgeval. Dus waarom foute info geven?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
En de koffer van de vraagsteller is een twijfelgeval. Dus waarom foute info geven?
Nou sorry hoor dat iemand wel oprecht antwoord wil geven op een vragensteller en verder op 1 na niemand van jullie antwoord wil geven?quote:
Dat laatste snap ik, maar wat ik heb begrepen is dat je dan alsnog in de rij moet staan omdat je bagage moet afgeven aan de medewerker aan de balie? Tenzij ze een aparte rij hebben voor alleen bagage afgifte...?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:04 schreef Halcon het volgende:
Nee, je hebt geen geprint e-ticket nodig. Ik print het zelf altijd wel uit. Vind ik makkelijker dan vanaf een telefoonschermpje. En je zit niet met storting, batterij op en andere ongein.
Voordeel van online inchecken is dat je het niet meer hoeft te doen op het vliegveld. Je hoeft alleen nog maar je bagage te droppen,.
Misschien hebben ze een (automatische) bagage drop off. Budgetmaatschappijen hebben dat vaak, omdat personeel nu eenmaal geld kost en het ook weer geen hogere wiskunde is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:05 schreef yup het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik, maar wat ik heb begrepen is dat je dan alsnog in de rij moet staan omdat je bagage moet afgeven aan de medewerker aan de balie? Tenzij ze een aparte rij hebben voor alleen bagage afgifte...?
Over het algemeen heb je hogere kans op verschillende balies op hun hub of op een focus luchthaven (waar men meerdere vluchten heeft). Zelf geen ervaring met bagage bij Pegasus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:05 schreef yup het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik, maar wat ik heb begrepen is dat je dan alsnog in de rij moet staan omdat je bagage moet afgeven aan de medewerker aan de balie? Tenzij ze een aparte rij hebben voor alleen bagage afgifte...?
Bij Qatar airways controleren ze alle handbagage. Inclusief de business class. Gewicht en grootte.....quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Oftewel jullie lezen mijn post niet goed en gaan daarop reageren, flauw.
Ik zeg duidelijk dat ze normaal echt niet zo even alle koffers gaan controleren, maar als je koffer een twijfelgeval is dan gaan ze dat natuurlijk testen.
Duidelijk genoeg beantwoord op de initiële vraag van poster.
Ja, dat kan een rugzak zijn. Moet onder de stoel voor je passen. Dus bv. een handtas, een rugtas, een laptoptas...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:36 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan ook weer eens vliegen. Lang geleden, sowieso ruim pre-corona
We vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair en we hebben bij de tickets de optie "Ga als eerste aan boord en neem een klein stuk handbagage en een koffer van maximaal 10 kg mee" ingekocht.
Dat kleine stuk handbagage, kan dat een rugtas zijn?
En heb ik het correct dat voor d ekoffer het gewicht het belangrijkste is? Niet dat je dus een megakoffer mee mag nemen, maar een klein formaat rolkoffer is dan wel in orde?
Afmetingen staan er dus niet bij. Er staat alleen max 10 kg voor de koffer. Handbagage staat ook niets bij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Afmetingen staan allemaal op de site van Ryanair
Waar haal je die afmetingen nou vandaan? Ik geloof je wel, hoor, maar zodat ik niet hoef te zoeken een volgende keerquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kan een rugzak zijn. Moet onder de stoel voor je passen. Dus bv. een handtas, een rugtas, een laptoptas...
Die koffer van 10 kg mag maximaal 55 bij 40 bij 20 zijn.
https://help.ryanair.com/hc/nl/articles/360017825358quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afmetingen staan er dus niet bij. Er staat alleen max 10 kg voor de koffer. Handbagage staat ook niets bij.
[..]
Waar haal je die afmetingen nou vandaan? Ik geloof je wel, hoor, maar zodat ik niet hoef te zoeken een volgende keer
Ik had het inmiddels gevonden, maar dank!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
https://help.ryanair.com/hc/nl/articles/360017825358
In de praktijk is de afmeting belangrijker dan het gewicht. Af en toe zie je toch mensen met zo'n handbagage koffer sjouwen, daar moet haast wel voor 15-20 kg in zittenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:36 schreef miss_sly het volgende:
En heb ik het correct dat voor d ekoffer het gewicht het belangrijkste is? Niet dat je dus een megakoffer mee mag nemen, maar een klein formaat rolkoffer is dan wel in orde?
Eventueel koop je op het vliegveld iets en prop je nog wat rommel in die tax free tasjes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de praktijk is de afmeting belangrijker dan het gewicht. Af en toe zie je toch mensen met zo'n handbagage koffer sjouwen, daar moet haast wel voor 15-20 kg in zitten
Als je tas/koffer maar in dat stomme vakje past mochten ze je controleren, dan komt het vast goed.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het 5-6 jaar geleden is dat we hebben gevlogen, dus ik heb werkelijk geen idee meer. En om te voorkomen dat we op het vliegveld problemen krijgen, toch maar even een beetje goed voorbereiden
Wat 'n mongooltje zeg die gast met dat skateboard.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je tas/koffer maar in dat stomme vakje past mochten ze je controleren, dan komt het vast goed.
En niet zoals deze gast doen:
https://www.newsweek.com/(...)-luggage-fee-1736364
Als ik het verhaal mag geloven, dan kost het bij de gate meenemen van zo'n skateboard of een andere grote handbagage $89. Persoonlijk vind ik dit soort hoge toeslagen uit de lucht gegrepen, al begrijp ik dat airlines zo geld proberen te verdienen. Voor de meneer in kwestie was zijn skateboard breken de meest economische optie, dus ik vind hem niet dom.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat 'n mongooltje zeg die gast met dat skateboard.
Hij wist natuurlijk vooraf al dat het formaat niet valt binnen wat mag. Check het dan gewoon in bij de ruimbagage. Stop het in je koffer of zo. Sowieso wat moet je met een skateboard in het vliegtuig... Beetje door de gang skateboarden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als ik het verhaal mag geloven, dan kost het bij de gate meenemen van zo'n skateboard of een andere grote handbagage $89. Persoonlijk vind ik dit soort hoge toeslagen uit de lucht gegrepen, al begrijp ik dat airlines zo geld proberen te verdienen. Voor de meneer in kwestie was zijn skateboard breken de meest economische optie, dus ik vind hem niet dom.
Het probleem is dat staking verkeersleiders niet geheel valt onder het risico van Ryanair. Enkel als personeel van Ryanair staakt dan moeten ze compensatie betalen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:59 schreef miss_sly het volgende:
Onze terugvlucht morgen is gecanceld, de luchtverkeersleiders in Italië staken. Er gaat geen enkele vlucht zo ongeveer. Er worden dus momenteel duizenden vluchten omgeboekte.
Ryanair is onmogelijk te bereiken. Ik heb een aanbod van ze gehad voor maandag, maar dat willen we niet, want dan moet kind alweer naar school.
Wat zijn onze rechten? Kunnen we een treinreis aan ze vragen ter vervanging? Een andere luchtvaartmaatschappij is ook goed, maar die zijn ook allemaal vol en druk nu, natuurlijk. We vlogen vanaf Eindhoven en onze auto staat ook nog daar. Als ze ons een vlucht naar Amsterdam aanbieden, kunnen we dan een treinreis naar Eindhoven declareren om de auto op te halen?
Zucht, gedoe. Op zich vind ik een of twee dagen extra Rome geen punt, maar dit gedoe om dingen te regelen. Moeten ook nog een Opel regelen, want waar we zitten heeft geen plek morgenavond.
Ja, go with the flow. Wat anders kun je doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:34 schreef miss_sly het volgende:
Hotel en maaltijden van morgen tot maandag kunnen we volgens EU261 bij de maatschappij declareren, in redelijkheid.
Dat ben ik met je eens, en dat heb ik dus ook aan ze gevraagd. En aangezien ze mijn tickets hebben omgeboekt, is ook duidelijk dat ze op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 04:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, go with the flow. Wat anders kun je doen.
Ik meen dat je EU261 correct begrijpt, maar ik vraag me af of je expliciet toestemming van Ryanair moet hebben om je eigen accomodatie en maaltijden te regelen. De regeling zegt: In the event of travel disruption, you should make yourself known to the airline, to avoid a situation where you have to make your own arrangements. Dat klinkt alsof je de airline eerst actief moet benaderen om je recht op accomodatie/verzorging te claimen.
Ja, precies dat laatste vroeg ik me af. Omboekingen worden vaak automatisch gedaan en in dat geval is het een beetje de vraag of de maatschappij moet concluderen dat je ook assistentie wil. Een andere reiziger logeert misschien bij familie en vind het verder wel best. Ik vraag me af of je eerst expliciet om de assistentie moet vragen of mag je in redelijkheid meteen je eigen hotel en maaltijden gaan regelen en aannemen dat je het later vergoed krijgt?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 07:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, en dat heb ik dus ook aan ze gevraagd. En aangezien ze mijn tickets hebben omgeboekt, is ook duidelijk dat ze op de hoogte zijn.
Er zijn nog steeds veel zakelijke reizigers, ondanks de opmars van Zoom etc. Die moeten beslist op tijd ergens zijn en regelen waarschijnlijk liever meteen een eigen alternatief. Ze kunnen dan tenminste de ticket kosten nog terug krijgen.quote:Het bizarre vind ik dat de andere optie een refund van de tickets is en dat je er dan qua verdere afwikkeling en kosten helemaal zelf voor opdraait. Kan me niet voorstellen dat veel mensen dat doen, en dus krijg je dan een enorme workload voor de vliegmaatschappijen omdat ze voor duizenden mensen wat moeten regelen.
Je krijgt een mail met de bevestiging van de annulering en daarin allerlei algemene zaken, waaronder ook dat je recht hebt op terugbetaling van kosten in redelijkheid enzo. Dus op zichzelf hoef je niet persoonlijk contact te hebben en dit aan hem te vragen, lijkt me. Met de e-mail geven ze je al die toezegging.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, precies dat laatste vroeg ik me af. Omboekingen worden vaak automatisch gedaan en in dat geval is het een beetje de vraag of de maatschappij moet concluderen dat je ook assistentie wil. Een andere reiziger logeert misschien bij familie en vind het verder wel best. Ik vraag me af of je eerst expliciet om de assistentie moet vragen of mag je in redelijkheid meteen je eigen hotel en maaltijden gaan regelen en aannemen dat je het later vergoed krijgt?
Maar je hebt jouw situatie persoonlijk besproken. Dus mijn vraag blijft open... misschien dat iemand anders het weet ?
[..]
Er zijn nog steeds veel zakelijke reizigers, ondanks de opmars van Zoom etc. Die moeten beslist op tijd ergens zijn en regelen waarschijnlijk liever meteen een eigen alternatief. Ze kunnen dan tenminste de ticket kosten nog terug krijgen.
Had vorige week ochtend vlucht en daar half uurtje in de rij gestaan omdat ze de fast lane niet open hebben. Wel veel vakantie vluchten zo vroeg, dus kan me voordat 't 's avonds iets relaxter is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe is de situatie momenteel op Eindhoven Airport? Vlieg over 2 weken om 18u naar Londen (alleen handbagage).
Afgelopen zondagochtend was het prima. Toegang tot departures ging pas vanaf 3 uur van tevoren, we waren een paar minuten te vroeg. Security tien minuten, denk ik. Maar dit was dus op zondagochtend om 7 uur en met alleen handbagage.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe is de situatie momenteel op Eindhoven Airport? Vlieg over 2 weken om 18u naar Londen (alleen handbagage).
Tis nog vroeg, je hebt nog even. Aan de andere kant, als je data al vastliggen en je ziet een mooie aanbieding, waarom niet al boeken?quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:02 schreef tombolafan het volgende:
Goedenavond
In april willen we naar Rome vliegen vanaf Schiphol.
Wat is wijsheid over het algemeen? Nu alvast tickets boeken of wachten op aanbiedingen oid.
Dank alvast voor uw inzichten
Ligt er ook aan wat je wilt gaan boeken.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:02 schreef tombolafan het volgende:
Wat is wijsheid over het algemeen? Nu alvast tickets boeken of wachten op aanbiedingen oid.
Dit ja. Zeker met de huidige economische ontwikkelingen lekker boeken, geeft een fijn gevoel en het kan maar vastliggen.quote:Op zondag 6 november 2022 11:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ligt er ook aan wat je wilt gaan boeken.
Volledig arrangement? Dan heb je sneller kans op kortingen.
Gewoon een vlucht en random een hotel boeken dan zit je vaak beter met gewoon vroeg boeken.
Enige wat wellicht nog kan zijn is dat er kortingen zijn rondom black friday, vorig jaar heb ik toen nog wel wat boekingen met korting kunnen doen.
Waarom is dat raar? Als ik op bestemming ben wil ik terug en ga ik niet voor die optie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 07:32 schreef miss_sly het volgende:
Het bizarre vind ik dat de andere optie een refund van de tickets is en dat je er dan qua verdere afwikkeling en kosten helemaal zelf voor opdraait. Kan me niet voorstellen dat veel mensen dat doen, en dus krijg je dan een enorme workload voor de vliegmaatschappijen omdat ze voor duizenden mensen wat moeten regelen.
Op zich kan ik je redenatie wel volgen, maar doorgaans boek je een vliegticket niet zomaar. Dus zelfs als de vlucht aan het beginpunt wordt geannuleerd, is het vaak niet zo dat er niets aan vastzit: afspraken aan de andere kant, hotel, reiskosten, autoruit, etc. Simpelweg annuleren en niet gaan klinkt mij wel ietwat kort door de bocht.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Als ik op bestemming ben wil ik terug en ga ik niet voor die optie.
Als de vlucht je beginpunt is, waarom zou je dan niet annuleren? Zeker bij stakingen zijn er niet echt op dezelfde dag opties beschikbaar en kan de trip eigenlijk bij voorbaat al nutteloos zijn.
Er zullen dus best een flink aantal mensen zijn die van de trip afzien en dan hun geld terug willen, daarom biedt men die opties ook aan.
Als ik heen en weer moet naar Parijs of London voor een dag doe ik dat met een reden, maar als dat door vertraging niet gaat en er is geen alternatief, dan is niet gaan de enige optie omdat de trip dan toch geen zin meer heeft.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich kan ik je redenatie wel volgen, maar doorgaans boek je een vliegticket niet zomaar. Dus zelfs als de vlucht aan het beginpunt wordt geannuleerd, is het vaak niet zo dat er niets aan vastzit: afspraken aan de andere kant, hotel, reiskosten, autoruit, etc. Simpelweg annuleren en niet gaan klinkt mij wel ietwat kort door de bocht.
je kan meestal geen namen wijzigen.....quote:Op zondag 27 november 2022 10:25 schreef Chunees het volgende:
Ik wil een vlucht boeken voor volgend jaar zomer. Is het voordeliger om nu een vliegticket te boeken en later een naamswijziging doorvoeren?
Eurowings welquote:Op zondag 27 november 2022 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
je kan meestal geen namen wijzigen.....
Geen ervaring mee, maar ook nooit gezien. Je krijgt stoelen helemaal voorin, en tegen de wand wordt een wiegje opgehangen waar de baby in kan liggen.quote:Op maandag 28 november 2022 23:42 schreef 4-elements het volgende:
Volgend jaar gaan we met dochter (dan bijna 11 maanden oud) naar de andere kant van de wereld (daar woont mijn schoonfamilie). Circa 15 uur vliegen, te lang om haar op schoot te hebben. Nou lees ik dat ik een autostoeltje mee kan nemen waarin ze kan zitten. Hebben mensen hier ervaring mee? Of hebben jullie dat anders aangepakt?
Dan alleen een ticket voor jezelf kopen? En degene die mee gaat later laten kopen?quote:
Volgens mij kun je geen autostoeltje in het vliegtuig gebruiken voor je baby. Er zijn wel mogelijkheden voor baby's zoals @LangeTabbetje aangeeft. Ik zou het even navragen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je gaat vliegen.quote:Op maandag 28 november 2022 23:42 schreef 4-elements het volgende:
Volgend jaar gaan we met dochter (dan bijna 11 maanden oud) naar de andere kant van de wereld (daar woont mijn schoonfamilie). Circa 15 uur vliegen, te lang om haar op schoot te hebben. Nou lees ik dat ik een autostoeltje mee kan nemen waarin ze kan zitten. Hebben mensen hier ervaring mee? Of hebben jullie dat anders aangepakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |