abonnement Unibet Coolblue
pi_206285810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Oftewel jullie lezen mijn post niet goed en gaan daarop reageren, flauw.

Ik zeg duidelijk dat ze normaal echt niet zo even alle koffers gaan controleren, maar als je koffer een twijfelgeval is dan gaan ze dat natuurlijk testen.

Duidelijk genoeg beantwoord op de initiële vraag van poster.
En de koffer van de vraagsteller is een twijfelgeval. Dus waarom foute info geven?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206285944
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En de koffer van de vraagsteller is een twijfelgeval. Dus waarom foute info geven?
Even interessant doen, denk ik?
pi_206286520
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

En de koffer van de vraagsteller is een twijfelgeval. Dus waarom foute info geven?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:57 schreef Halcon het volgende:

Even interessant doen, denk ik?
Nou sorry hoor dat iemand wel oprecht antwoord wil geven op een vragensteller en verder op 1 na niemand van jullie antwoord wil geven?
En de enige die wel antwoord geeft geeft een zeer negatief beeld weer wat ik echt nog nooit bij prijsvechters gezien heb.

Maar schijnbaar wordt antwoord geven op vragen al niet meer gewaardeerd hier.
En goed lezen is schijnbaar ook al een probleem op FOK.

Ik geef duidelijk antwoord op de gestelde vraag. Daar kan de vragensteller dan doen wat hij/zij mee wil.
pi_206287818
Ik vlieg vanuit Dusseldorf naar Istanbul Sabiha Gokcen.

Ik heb nu een paar vragen:

Pegasus geeft aan dat je geen geprint E-ticket nodig hebt (ga het wel op mijn telefoon laten zien uiteraard). Ik neem aan dat dit klopt?

Wat voor voordeel heb ik met online inchecken, ik moet hoe dan ook naar de incheck balies toch? Of is het zo dat als je online inchecked je alleen bagage moet afgeven (en dat via een andere balie gaat oid?).

Sorry voor de vragen maar laatste vlucht was vanuit Istanbul naar Schiphol in 2018.

Passagiers: 3 personen (2 volw 1 kind) met 3x bagage + 3x handbagage.
pi_206290458
Nee, je hebt geen geprint e-ticket nodig. Ik print het zelf altijd wel uit. Vind ik makkelijker dan vanaf een telefoonschermpje. En je zit niet met storting, batterij op en andere ongein.

Voordeel van online inchecken is dat je het niet meer hoeft te doen op het vliegveld. Je hoeft alleen nog maar je bagage te droppen,.
pi_206290479
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:04 schreef Halcon het volgende:
Nee, je hebt geen geprint e-ticket nodig. Ik print het zelf altijd wel uit. Vind ik makkelijker dan vanaf een telefoonschermpje. En je zit niet met storting, batterij op en andere ongein.

Voordeel van online inchecken is dat je het niet meer hoeft te doen op het vliegveld. Je hoeft alleen nog maar je bagage te droppen,.
Dat laatste snap ik, maar wat ik heb begrepen is dat je dan alsnog in de rij moet staan omdat je bagage moet afgeven aan de medewerker aan de balie? Tenzij ze een aparte rij hebben voor alleen bagage afgifte...?
pi_206290499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:05 schreef yup het volgende:

[..]
Dat laatste snap ik, maar wat ik heb begrepen is dat je dan alsnog in de rij moet staan omdat je bagage moet afgeven aan de medewerker aan de balie? Tenzij ze een aparte rij hebben voor alleen bagage afgifte...?
Misschien hebben ze een (automatische) bagage drop off. Budgetmaatschappijen hebben dat vaak, omdat personeel nu eenmaal geld kost en het ook weer geen hogere wiskunde is.

Bij bv. KLM vervalt je voordeel van online checken op dat aspect wel als je nog bagage af moet geven. Je moet dan alsnog in de rij gaan staan en kunt niet meteen door naar de security.
pi_206290580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:05 schreef yup het volgende:

[..]
Dat laatste snap ik, maar wat ik heb begrepen is dat je dan alsnog in de rij moet staan omdat je bagage moet afgeven aan de medewerker aan de balie? Tenzij ze een aparte rij hebben voor alleen bagage afgifte...?
Over het algemeen heb je hogere kans op verschillende balies op hun hub of op een focus luchthaven (waar men meerdere vluchten heeft). Zelf geen ervaring met bagage bij Pegasus.

Online inchecken maakt het proces bij de balie iets sneller en dat is wel zo fijn voor de wachtenden na jou.
pi_206293245
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Oftewel jullie lezen mijn post niet goed en gaan daarop reageren, flauw.

Ik zeg duidelijk dat ze normaal echt niet zo even alle koffers gaan controleren, maar als je koffer een twijfelgeval is dan gaan ze dat natuurlijk testen.

Duidelijk genoeg beantwoord op de initiële vraag van poster.
Bij Qatar airways controleren ze alle handbagage. Inclusief de business class. Gewicht en grootte.....

Met andere woorden, er is geen pijl op te trekken. Probeer het, in het ergste geval moet je alsnog je rugzak in checken :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:36:15 #60
5428 crew  miss_sly
pi_206319926
Wij gaan ook weer eens vliegen. Lang geleden, sowieso ruim pre-corona :D

We vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair en we hebben bij de tickets de optie "Ga als eerste aan boord en neem een klein stuk handbagage en een koffer van maximaal 10 kg mee" ingekocht.

Dat kleine stuk handbagage, kan dat een rugtas zijn?
En heb ik het correct dat voor d ekoffer het gewicht het belangrijkste is? Niet dat je dus een megakoffer mee mag nemen, maar een klein formaat rolkoffer is dan wel in orde?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206320493
Afmetingen staan allemaal op de site van Ryanair
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_206320857
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:36 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan ook weer eens vliegen. Lang geleden, sowieso ruim pre-corona :D

We vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair en we hebben bij de tickets de optie "Ga als eerste aan boord en neem een klein stuk handbagage en een koffer van maximaal 10 kg mee" ingekocht.

Dat kleine stuk handbagage, kan dat een rugtas zijn?
En heb ik het correct dat voor d ekoffer het gewicht het belangrijkste is? Niet dat je dus een megakoffer mee mag nemen, maar een klein formaat rolkoffer is dan wel in orde?
Ja, dat kan een rugzak zijn. Moet onder de stoel voor je passen. Dus bv. een handtas, een rugtas, een laptoptas...

Die koffer van 10 kg mag maximaal 55 bij 40 bij 20 zijn.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:17:38 #63
5428 crew  miss_sly
pi_206320903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Afmetingen staan allemaal op de site van Ryanair
Afmetingen staan er dus niet bij. Er staat alleen max 10 kg voor de koffer. Handbagage staat ook niets bij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat kan een rugzak zijn. Moet onder de stoel voor je passen. Dus bv. een handtas, een rugtas, een laptoptas...

Die koffer van 10 kg mag maximaal 55 bij 40 bij 20 zijn.
Waar haal je die afmetingen nou vandaan? Ik geloof je wel, hoor, maar zodat ik niet hoef te zoeken een volgende keer :)

Ah, gevonden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206320906
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Afmetingen staan er dus niet bij. Er staat alleen max 10 kg voor de koffer. Handbagage staat ook niets bij.
[..]
Waar haal je die afmetingen nou vandaan? Ik geloof je wel, hoor, maar zodat ik niet hoef te zoeken een volgende keer :)
https://help.ryanair.com/hc/nl/articles/360017825358
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:21:18 #65
5428 crew  miss_sly
pi_206320947
quote:
Ik had het inmiddels gevonden, maar dank!

Ik moest gewoon iets verder doorklikken :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206320949
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:36 schreef miss_sly het volgende:

En heb ik het correct dat voor d ekoffer het gewicht het belangrijkste is? Niet dat je dus een megakoffer mee mag nemen, maar een klein formaat rolkoffer is dan wel in orde?
In de praktijk is de afmeting belangrijker dan het gewicht. Af en toe zie je toch mensen met zo'n handbagage koffer sjouwen, daar moet haast wel voor 15-20 kg in zitten :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206320972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de praktijk is de afmeting belangrijker dan het gewicht. Af en toe zie je toch mensen met zo'n handbagage koffer sjouwen, daar moet haast wel voor 15-20 kg in zitten :')
Eventueel koop je op het vliegveld iets en prop je nog wat rommel in die tax free tasjes. :')
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:25:34 #68
5428 crew  miss_sly
pi_206320999
Ik denk dat het 5-6 jaar geleden is dat we hebben gevlogen, dus ik heb werkelijk geen idee meer. En om te voorkomen dat we op het vliegveld problemen krijgen, toch maar even een beetje goed voorbereiden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206321014
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het 5-6 jaar geleden is dat we hebben gevlogen, dus ik heb werkelijk geen idee meer. En om te voorkomen dat we op het vliegveld problemen krijgen, toch maar even een beetje goed voorbereiden :D
Als je tas/koffer maar in dat stomme vakje past mochten ze je controleren, dan komt het vast goed.

En niet zoals deze gast doen:

https://www.newsweek.com/(...)-luggage-fee-1736364

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206321113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als je tas/koffer maar in dat stomme vakje past mochten ze je controleren, dan komt het vast goed.

En niet zoals deze gast doen:

https://www.newsweek.com/(...)-luggage-fee-1736364

:')
Wat 'n mongooltje zeg die gast met dat skateboard.
pi_206323818
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat 'n mongooltje zeg die gast met dat skateboard.
Als ik het verhaal mag geloven, dan kost het bij de gate meenemen van zo'n skateboard of een andere grote handbagage $89. Persoonlijk vind ik dit soort hoge toeslagen uit de lucht gegrepen, al begrijp ik dat airlines zo geld proberen te verdienen. Voor de meneer in kwestie was zijn skateboard breken de meest economische optie, dus ik vind hem niet dom.
pi_206324440
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:42 schreef exelletor het volgende:

[..]
Als ik het verhaal mag geloven, dan kost het bij de gate meenemen van zo'n skateboard of een andere grote handbagage $89. Persoonlijk vind ik dit soort hoge toeslagen uit de lucht gegrepen, al begrijp ik dat airlines zo geld proberen te verdienen. Voor de meneer in kwestie was zijn skateboard breken de meest economische optie, dus ik vind hem niet dom.
Hij wist natuurlijk vooraf al dat het formaat niet valt binnen wat mag. Check het dan gewoon in bij de ruimbagage. Stop het in je koffer of zo. Sowieso wat moet je met een skateboard in het vliegtuig... Beetje door de gang skateboarden. :')
pi_206389267
Onze terugvlucht morgen is gecanceld, de luchtverkeersleiders in Italië staken. Er gaat geen enkele vlucht zo ongeveer. Er worden dus momenteel duizenden vluchten omgeboekte.

Ryanair is onmogelijk te bereiken. Ik heb een aanbod van ze gehad voor maandag, maar dat willen we niet, want dan moet kind alweer naar school.

Wat zijn onze rechten? Kunnen we een treinreis aan ze vragen ter vervanging? Een andere luchtvaartmaatschappij is ook goed, maar die zijn ook allemaal vol en druk nu, natuurlijk. We vlogen vanaf Eindhoven en onze auto staat ook nog daar. Als ze ons een vlucht naar Amsterdam aanbieden, kunnen we dan een treinreis naar Eindhoven declareren om de auto op te halen?

Zucht, gedoe. Op zich vind ik een of twee dagen extra Rome geen punt, maar dit gedoe om dingen te regelen. Moeten ook nog een Opel regelen, want waar we zitten heeft geen plek morgenavond.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206390904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:59 schreef miss_sly het volgende:
Onze terugvlucht morgen is gecanceld, de luchtverkeersleiders in Italië staken. Er gaat geen enkele vlucht zo ongeveer. Er worden dus momenteel duizenden vluchten omgeboekte.

Ryanair is onmogelijk te bereiken. Ik heb een aanbod van ze gehad voor maandag, maar dat willen we niet, want dan moet kind alweer naar school.

Wat zijn onze rechten? Kunnen we een treinreis aan ze vragen ter vervanging? Een andere luchtvaartmaatschappij is ook goed, maar die zijn ook allemaal vol en druk nu, natuurlijk. We vlogen vanaf Eindhoven en onze auto staat ook nog daar. Als ze ons een vlucht naar Amsterdam aanbieden, kunnen we dan een treinreis naar Eindhoven declareren om de auto op te halen?

Zucht, gedoe. Op zich vind ik een of twee dagen extra Rome geen punt, maar dit gedoe om dingen te regelen. Moeten ook nog een Opel regelen, want waar we zitten heeft geen plek morgenavond.
Het probleem is dat staking verkeersleiders niet geheel valt onder het risico van Ryanair. Enkel als personeel van Ryanair staakt dan moeten ze compensatie betalen.
Wat Ryanair wel moet aanbieden is recht op verzorging tot het moment dat een vervangende vlucht mogelijk is, dat betekent eten en drinken en waar van toepassing ook een hotelovernachting.
Ryanair hoeft echter niet een door je zelf eventueel geboekt vervangend vervoer te boeken.

Wat eventueel wel mag, in jouw situatie niet van toepassing omdat je er al bent, je kan wel de ticketkosten terugvragen, maar dat is vooral van belang als je nog niet vertrokken bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_206391377
Heb je een goede reisverzekering? Wellicht dat daar ook nog iets te halen valt als kosten niet door Ryanair worden vergoed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')